Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Strážnice zachránila školáka, kterého málem smetl na přechodu autobus

Velký šok zažil během své středeční cesty do pražské školy malý chlapec. Přestože přecházel na zelenou, na frekventované Evropské ulici ho málem srazil autobus. Život mu zachránila pohotová strážnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P23e34t96r 24N19e94s95v55a44d12b37a 2704315796709

"Policie zatím neupřesnila, zda bude neopatrný šofér autobusu stíhán." dělají si srandu?!;-€Rv

0/0
25.1.2014 21:56

J48a90r66o88s46l42a11v 59C67h95v38o89j16k59a 8574524245

Řidiči jsou schopni jet i na svítící červenou, přitom podle pravidel silničního provozu máte zastavit už na oranžovou, pokud zastavit zvládnete. A pokud to tak udělám, v polovině případů na mě nějaký pako ještě začne troubit ;-D

Jestli měli chodci zelenou, tak ten bus musel mít svítící červenou už několik sekund. Sebrat mu papíry ať se jde živit jinak. To pozoruji obecně u řidičů mhd, pouštění chodců na přechodech neřízených světly je u řidičů mhd naprostá utopie (tedy aspoň v ČR).

+2/0
24.1.2014 13:20

M81a26r96e48k 48T64u37r57n32o81v78e94c 7115482640356

To mě už na přechodu pustili mnohokrát - tedy aspoň řidiči autobusů. Řidiči tramvají ne, ti ale také nemusí. Ale ještě na mě někteří zuřivě cinkají, i když vidí, že stojím a do cesty jim nelezu. :-)

Jinak s tím projížděním červených ale máte pravdu - už jsem to jako cestující sedící v daném autobuse viděl mnohokrát.

A jednou se mi i jako chodci stalo, že jsem sice přecházel na zelenou - ale autobus, který odbočoval na křižovatce vpravo a po odbočení mi takto křížil cestu (a měl mi tedy dát přednost) mi projel asi půl metru před nosem... Taky asi někam pospíchal...

0/0
31.1.2014 21:57

M53a78r38t84i36n 19F89a75l90t94a 7630516972663

Tak konkretne tenhle prechod znam velmi dobre, protoze jej prechazim nekolikrat denne. A musim rict, ze se tu jako prasata ve stylu "To preci jeste projedu", kdyz cervena sviti uz nekolik sekund je tu pomerne hodne a to nejen mezi ridici osobnich automobilu, ale i autobusu. Dokonce jsem videl tramvajaka, kterej se bez skurpuli rozjel ackoli mel svetly dano stop a na prechodu svitil zelenej panacek. 

Tady bych postavil policajta na dve cely smeny a jsem si jistej, ze by ze zabavenych ridicaku postavil malou Eiffelovu vez denne.

0/0
24.1.2014 9:56

T65o38m52á79š 27L16e96k54n50e52r 2285334181

I toto je důvod, proč učit děti, že přechod a semafor je sice krásná věc, ale přeci jenom neví, kdo řídí auta okolo (ať již nepozorní, pod vlivem, nebo jenom machři) a je tak nutné se VŽDY i na přechodu a na zelenou rozhlédnout!

+2/0
24.1.2014 8:24

J83a77r76o87s11l37a50v 50K33a13d73l84e96c 2893873571725

Řidiči bych dal obecný ohrožení - veze lidi.:-)

+1/0
23.1.2014 19:33

P72a42v92e79l 82S21v39o72b94o83d17a 3469812830442

Moc nechápu některé komentáře zde, každý kdo aspon jednou řídil zažil ten blbej pocit řidiče "tohle ještě projedu"...a spousta těch co jezdí po městech ví, že pro chodce je ten zelenej panáček magickej a že do tý silnice prostě vejdou...a každej řidič by si na to měl dávat bacha a nějaký tohle ještě projedu by nemělo existovat...

+5/0
23.1.2014 16:38

J83i90ř65í 66K17ü26h85r 2620966390246

Na druhou stranu, kolik řidičů se rozjede, hned jak jim svitne oranžová a také se nedívají, jestli se to nějaký šílenec ještě nesnaží stihnout. Ano máte kolem sebe ,jako řidič, plechy airbagy ,ale ani to vás nemusí zachránit.

+1/0
23.1.2014 17:57

Z86d28e76ň53k31a 10V63e62s93e55l60á 8759895977920

A na co podle Vás mají ti chodci čekat, když ne na zeleného panáčka? 

Jinak souhlas - žádné "to ještě projedu" by nemělo existovat...

+5/0
23.1.2014 20:49

J76a70r63o55s65l26a66v 90L10e61b16e95d91a 3156659257160

Po rozsvícení zeleného pajduláka se mají rozhlédnout a pak teprve vkročit do vozovky.

0/0
24.1.2014 9:17

Z26d85e80ň25k84a 75V17e62s25e81l29á 8809885457150

Ano, je lepší se i rozhlédnout, ale povinností to není.

0/0
24.1.2014 11:21

J89a26r28o92s85l36a75v 68L30e12b20e62d30a 3476579657120

Když myslíte... ale nevím pak, jak splní § 54 3)

"Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy; ... Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem."

0/0
24.1.2014 11:52

Z49d93e60ň82k80a 17V95e55s77e78l57á 8639505197800

Ano, ale to platí pro přechody, které nejsou řízené světly. ;-)

0/0
24.1.2014 11:53

J80a26r60o86s24l48a96v 23L40e58b15e56d63a 3736969107940

Opravdu je to tam uvedeno nebo si to jen myslíte? Takže na zelenou můžete vlézt před hasičské auto se sirénou?

0/0
24.1.2014 11:57

Z43d70e25ň86k94a 20V39e42s46e84l89á 8809965887710

Viz můj následující (opravný) příspěvek.

0/0
24.1.2014 11:59

J48a68r52o49s66l41a14v 24L34e54b62e68d50a 3586899987240

Tam nikde nevidím, že by zmíněný paragraf neplatil na přechodech se semaforem.

0/0
24.1.2014 12:03

Z15d60e62ň55k74a 19V64e39s64e75l84á 8169595387500

Protože pohyb po přechodě se světly je řešen v jiné části.

0/0
24.1.2014 12:08

J77a18r66o90s35l38a56v 54L76e39b20e71d70a 3646759727950

Tam se řeší jen význam signálů (Signál pro chodce se znamením Volno - chodec může přecházet vozovku). Ale neřeší, zda může chodec vstoupit před vozidlo s právem přednostní jízdy nebo před bezprostředně před blížícím se vozidlem.

Nesmí.

0/0
24.1.2014 13:07

Z36d98e81ň82k82a 21V84e22s77e39l11á 8129495477490

Myslím, že vozidla s předností jízdy jsme už vyřešili, navíc je to kategorie sama o sobě.

A to, že chodec nesmí vstoupit do vozovky před bezprostředně před blížícím se vozidlem? Vždyť vozidla mají červenou, takže se žádné vozidlo blížit nesmí. 

Proč se v tédle republice stále častěji musí předpokládat, že ostatní zákony a pravidla porušují, než abychom předpokládali, že je budou dodržovat?! :-/

0/0
24.1.2014 13:31

J48a13r40o10s79l81a41v 32L79e31b16e10d96a 3796549667930

Už se dál nemíním dohadovat... možná máte pravdu, ale nepřesvědčila jste mě :-)

Předpokládat opravdu nemusíte - ale pokud chcete zůstat živá a zdravá, pak doporučuji. Protože vozidla řídí lidé, kteří dělají chyby, nemluvě o možné technické závadě.

0/0
24.1.2014 14:01

Z20d18e42ň63k12a 50V94e35s82e79l49á 8259785247750

Nemusím předpokládat, ale předpokládám. Ale přijde mi skutečně smutné, v jakém stavu se tato společnost nachází. :-(

0/0
24.1.2014 14:31

J37a70r33o31s26l72a42v 95L55e26b49e59d13a 3896789217790

"přijde mi skutečně smutné, v jakém stavu se tato společnost nachází."

To mně taky ... jen mám obavu, že to nemyslíme stejně.

0/0
24.1.2014 14:35

Z59d55e44ň54k36a 40V16e49s37e58l83á 8569575527390

Pardon, ta druhá část Vašeho příspěvku neplatí pro světelně řízené křižovatky. Tam je to prostě řízeno světly, kdy blížící se vozidlo má prostě červenou. A k první části - pokud jede nějaké auto s předností jízdy, tak v takovýchto místech houká, nejede jenom se světly. Protože je i jejich povinností neohrozit ostatní účastníky silničního provozu.

0/0
24.1.2014 11:58

P15a36v84e31l 52K83o42v71á93ř 1453987666564

Ať je to jak chce,na všech semaforech co znám,je dost velká prodleva mezi červenou pro řidiče a zelenou pro chodce.Tedy,není žádná omluva pro řidiče,který ohrozí chodce jenž vstoupil (vběhl) do vozovky na zelenou!

Určitě se zase najde někdo,kdo sem napíše: chodec je pro dvacet rozjetých tun snadným soustem a měl by se podle toho chovat, ale(to,,ale"s velkým vykřičníkem) proto ta prodleva, aby k tomu měření sil vůbec nedošlo!

0/0
24.1.2014 9:20

Z33d54e74ň79k88a 70V13e98s64e29l91á 8259955897200

Ano, ta prodleva tam bývá.

0/0
24.1.2014 11:11

J32a14r46o70s69l91a17v 72L83e51b36e57d17a 3706129827420

To pořád neznamená, že vlezu na přechod bez rozhlédnutí (jako tele) - tedy pokud si vážím svého života a zdraví. Neboť žádný světelný signál nechrání před chybou řidiče. A to pomíjím například vozidla s právem přednostní jízdy.

0/0
24.1.2014 11:56

P94a16v81e80l 34K39o81v77á62ř 1683127376304

Pane Lebedo,pokud tenkdo vleze na přechod na zelenou je tele, kdo je potom ten, kdo vletí autem na přechod i když má červenou.

Ani vozidla s právem přednosti nemají právo zabíjet!Nemusí sice dodržovat některé předpisy,ale ohrožovat nesmí.To by vlastně mohli způsobit větší škodu, než kterou odvrací.

Kdy už se konečně začneme chovat tak jak máme a nebudeme uvažovat o tom, co mohl udělat ten druhý, aby se to nestalo.

Ono totiž s takovým myšlením můžeme také dojít k závěru,že kdyby ti,co zemřeli u Nažidel nevlezli do toho autobusu, tak mohli žít.Je to tedy jejich vina.  A to už je zvrácenost!

0/0
24.1.2014 14:02

J11a59r68o45s80l83a22v 94L29e85b63e62d66a 3166159287760

1) Opravuji Vás - psal jsem 'ten kdo vleze na přechod a nerozhlédne se.'

2) Nevím, protože neznám důvod, proč červenou projel.

3) Netvrdím, že vozidla s právem přednosti 'mají právo zabíjet', ačkoliv je u nich vyšší pravděpodobnost. Jde spíš o to, aby je nikdo nezdržoval.

4) Nikdy nenastane ideální stav, aby se každý choval tak jak má - z různých důvodů. A i ten druhý má povinnost v případě chyby prvního odvrátit hrozící škodu, pokud tím neohrozí sebe .... atd.

0/0
24.1.2014 14:15

J50a56n 57K88ř41í63ž 6945133505338

...a navíc tenhle šofér jel do kopce!

Není prudký,ale dlouhý.Takže našlápnuto musel mít fest!

+1/0
24.1.2014 1:50

J22a41n87a 24A54r14l80t24o15v55á 7567127655112

Řidiči autobusů jsou v mnoha případech čuňata na silnici. Hodně často vídávám, jak řidiči busů na přechodu v blízkosti mého bydliště najíždějí na lidi přecházející na zelenou. Lidi se na silnici chovají jako dobytci.

+5/−1
23.1.2014 15:15

B57l81a21ž61e93j 70M75o25t71y56č49k34a 8857737535690

máte hezký prase

0/0
23.1.2014 20:01

L36u80b85o80m71í70r 17V54r74t48a21l 6110337131711

Řidičovi autobusu jde o profesák a o práci, ten kluk se teď bude určitě rozhlížet desetkrát no a té strážnici patří veliký dík. Díky její pozornosti je minimálně o jednu nešťastnou rodinu méně. Její nadřízení by ji měli přinejmenším mimořádně odměnit. Velmi rád čítávám takovéto zprávy.

+18/0
23.1.2014 14:13

M94i98r55o33s40l16a23v 91G87r38o51s64s72m52a97n63n 8562389414

Asi jsem četl jiný článek:-)

0/0
23.1.2014 23:06

M12a85r74t83i25n 76L20u49k54e49š 3946371131695

Další důkaz toho, že při přecházení má každý chodec důvěřovat především sám sobě a při přecházení se rozhlížet. Bez ohledu na to, že přechod je řízený - on totiž ten zelený panáček žádný rozjetý autobus ještě nikdy nezastavil a taky nezastaví.

+17/0
23.1.2014 14:08

L32u46b62o90m73í96r 46V95r74t72a87l 6820427651881

Nojo, ano, ale ve 12ti letech takhle nemyslíte.

+4/−3
23.1.2014 14:17

M12a95r23t46i76n 74L39u91k22e80š 3486251381125

To je teda dost blbá omluva. Právě dětem by se tohle pravidlo mělo denně vtloukat do hlavy.

+14/0
23.1.2014 14:29

A51n43e87t55a 37M68a81l74á 6271930475

No myslim, že dvanáctiletej kluk už neni mimino.

0/−1
23.1.2014 19:49

O66n15d49ř77e18j 52Š87r36u17b87a59ř 1915401885326

no podle clanku ho ani moc nezachranila. Opet nadneseny titulek

+9/−8
23.1.2014 13:50

O55n71d32ř97e60j 25Š96r80u46b69a46ř 1495531195616

cimz nechci snizovat onu straznici

+2/0
23.1.2014 13:51

M42a23r48t28i81n 36L71u86k72e13š 3406721491755

taky jsem čekal příběh o tom, jak strážnice bleskově zareagovala a strhla kluka zpátky..

+3/0
23.1.2014 14:06

L44u54b37o63m95í79r 58V28r55t71a49l 6160897511961

Možná kdyby se jmenovala Saxana a měla při ruce Lexikon...

+5/0
23.1.2014 14:18

T71o82m51á85š 62W78e97i58n27e50r 4137726440596

No pokud se to skutečně odehrálo tak, jak je popsáno v článku, tak mu strážnice nepomohla vůbec nijak (teď samo nemluvím o úmyslu, ale o praktickém dopadu její "pomoci" - kluk zůstal stát na silnici a ten autobus ho trefil). Ale kdoví, jak to bylo, je to mizerně popsaný (Vysokou rychlostí řítící se autobus, který to ale nakonec přes velmi kluzkou vozovku dobrzdí, to je "trochu" protimluv). Ale jediný opravdu důležitý je, že je kluk snad v pohodě a doufám, že se z toho rychle oklepe.

0/0
23.1.2014 15:06

M21i87l21o66š 18B95é92m 6124939252553

Vsadím se, že kluk se od teď bude před vstupem na přechod rozhlížet.

+6/0
23.1.2014 13:49

J64i62ř63í 29K72ü20h86r 2650956300166

Já naopak doufám ,že řidič busu,pokud mu nechají řidičák,bude jezdit opatrněji.

0/0
23.1.2014 17:58

M68i89l97o88š 80B75é39m 6144789392543

Tak ideální by bylo aby byli opatrnější řidiči i chodci. :-)

+1/0
23.1.2014 18:00

J55i21ř21í 38K27ü77h84r 2870746880486

S tím se dá jen souhlasit, ono to neklouže jen na cestě, ale kolikrát i na chodníku. A on by se mohl někdo doklouzat i pod nějaké to vozidlo.

0/0
23.1.2014 18:22

J91i46ř33í 42B95o62č30e40k 6611574925243

na té fotce není Dejvická, ale Vinohradská u Flory

+5/−1
23.1.2014 13:43

J67a15n 97F28r96o13l30í28k 6856500855334

Ani tam není strážnice;-)

+4/0
23.1.2014 13:47

Z18d73e60n97ě58k 48Z28a44b27a92v10a 1592964446514

a ani bus ;-D Prostě tady to je web rádia Jerevan

0/0
23.1.2014 16:38

J96i18ř25í 18N24e92u63m28e23i59s72t86e69r 2762845283721

Inu ilustrační snímky idnes musí bét!

+4/0
23.1.2014 13:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.