Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projekt vysokorychlostní tratě do Lince brzdí plány středočeských obcí

Rychlé spojení mezi Prahou a rakouským Lincem má zajistit nová železnice za desítky miliard korun. Stavbu vysokorychlostní trati však komplikuje územní plánování. O části vedoucí Středočeským krajem navíc bude rozhodovat Nejvyšší správní soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T34o10m72á93š 40Z25e10m88a64n 3935138424155

Nepotřebuji 350, stačilo by kdyby to jezdilo alespoň těch 160..

+2/−2
24.1.2014 10:03

S12v92a12t14o49p27l87u88k 25N51o59v91á77k 4368380209248

souhlasím, zajímalo by mě, kolik z těch cca 250km mezi Prahou a Brnem ten vlak jede 160, řekl bych tak maximalně 100km, cesta ze svitav přes moravský kras prumer tak 80. 2:40 na tuhle cestu je fakt strašně moc

0/0
24.1.2014 10:47

M21a34r19e51k 68H11r86u49b40y 6687472841138

Neni nad pravni jistotu podeprenou nezavislym soudem ;-)

0/0
24.1.2014 9:34

J21i86ř71í 49M85a25c52e85k 3195525324891

Ve Francii, v Itálii, v Německu to jde. U nás ne. Že by v těch zemích nedokázali developeři podplatit soudce?

0/0
24.1.2014 8:43

P42e31t46r 64C30u10ř87í63n 1543524441411

A na závěr projektu osídlíme mars a některý s jupiterových měsíců.

+1/−1
24.1.2014 6:44

P28e62t62e43r 66F64r23a76n11e53k 4126734754345

VRT má smysl jenom v místech. kde je asi tak 10 krát větší hustota obyvatelstva než v ČR. V USA tento luxus nemají vůbec, mimo jednu 200stovkou trať Washingto-Boston. Ale chápu, český politik asi něco viděl v televizi..

+2/−4
24.1.2014 0:48

J50i29ř66í 91M30a91c86e15k 3135795854601

ČR: hustota obyvatel 134. Francie: hustota obyvatel 111.

+4/0
24.1.2014 8:46

J75a23n 94Š49k70r92a34b19á16n28e60k 7385190178982

Francie: o hodně dražší jízda po dálnicích než u nás, to je důvod proč jsou tam rychlovlaky tak rozšířené...

0/0
24.1.2014 11:26

Ř29e26h65o95ř 94V45l63a18s66á71k 2664464411616

Tak zdražit dálnice bychom mohli. Alespoň by tam pak bylo víc místa.

0/0
24.1.2014 19:24

P41e11t85e29r 71F24r52a82n76e44k 4956544254955

Ok, mýlil jsem se, díky za upozornění. Stejně se mi ale zdá že by se měl nejdřív dostavět koridor do Budějovic, není možné "stavět dům od střechy".

0/0
24.1.2014 14:40

L41a21d67i71s14l35a90v 19H67r26ů77z92a 8131556570186

Ten se samozřejmě dostaví dřív, když je už nyní ve stavbě, tohle se nezačne dřív jak za 20 let.

0/0
24.1.2014 15:41

P19a60v32e32l 85M56o45r85a35v39e63c 3332719502108

Česko má nadprůměrnou hustotu osídlení. Viz. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:World_population_density_map.PNG. A má ji třeba o dost větší než Španělsko, které staví VRT o 106 a srovnatelnou s Francií, kolébkou VRT..

+1/0
24.1.2014 8:47

L63a33d95i45s62l45a75v 37H72r45ů63z18a 8821736230166

Přestože nemáte pravdu s tou hustotou osídlení, tak je to vlastně jedno, protože o ni nejde, jde spíš jen o počet obyvatel těch bodů, které VRT spojuje. Mezi těmito body by měly být dlouhé úseky bez zastavování, aby se výhoda té rychlosti mohla projevit :-)

0/0
24.1.2014 15:46

J42o31s54e22f 19K96u79b19e16š 9805135489424

Opravdu ta trať vede do Lince, autore? Já mám pocit, že tohle je normální VRT Praha - Brno, která je těmito uvedenými místy plánovaná a dále se stáčí směrem k Vysočině. Do Lince se po ní půjde dostat tak, že někde na trase (nejspíše někde u Čerčan) bude "sjezd" na trať 225...

0/0
23.1.2014 23:05

M84i89r55e43k 30Z41á40v67o78d30n44ý 7732967240498

No já nevím. Samozřejmě bych si rychlovlaky přál, nicméně v době, kdy stav ostatních kolejí je tragický, je podle mě nesmysl investovat do rychlotratí. Potřeba je mít základ a na něm stavět.

+4/−5
23.1.2014 22:41

M22a43r39e53k 13H84r51u23b73y 6697902571518

Jenze tady se za 20 let rekonstrukce koridoru za obrovske penize postavil zaklad odpovidajici prvni polovine 80. let minuleho stoleti :-/ Mozna by to chtelo stavet pro zmenu neco, co nebude tak zoufale zastarale uz v dobe dokonceni ;-)

+1/0
24.1.2014 9:37

R91u96d30o60l84f 81R38u25b31e76š 3249935911704

No, chtel bych se nekdy svezt s rychlovlakem - v Evrope to umi vsude, na zapad nebo na jih od nas... U nas to pujde snad jedine kdyz se spojime s nemeckem nebo Rakouskem :-P

http://www.youtube.com/watch?v=rQe1-xeBHQ4

Milano Bologna - nedavno sem jel po te dalnici co je videt z vlaku... auta proste nestihaj R^

+7/0
23.1.2014 22:13

M67i34l39o72s96l62a49v 65M12l94a60d35y 1673241984962

S autem zase můžeš odbočit. Železnice je pro nudný lidi.

+2/−4
23.1.2014 23:06

P91e37t43r 19N17o93v48o15t58n74y 3469342289502

Spíš pro lidi, co nemají čas kroutit volantem.

+2/0
24.1.2014 0:20

S67v84a78t55o78p25l21u30k 35N54o55v40á71k 4628450859838

projekt vysokorychlostní tratě do Lince je stejná utopie jako rychlodráha do Brna, obojí je naprosto nereálný - jedině, že by nám to zacálovalo Norsko:-)

+5/−9
23.1.2014 21:58

J46o86s87e67f 17P10o53ž64i19v58i92l 8474786217800

Směr do Lince je naplánovaný kvůli tomu, že z Lince do Mnichova už se tak jezdí. Představte si, že byste jeli na Oktoberfest a byli byste v Mnichově za dvě hodiny.

Jinak dokud tady síť VRTek nebude, tak se bude všechno dopravovat po již teď kapacitně nevyhovujících koridorech a dálnicích a půjdem do kytek, protože nikdo nebude chtít nic přepravovat přes ČR, ale oklikou přes sousední státy, kde už tyhle tratě maj.

+14/0
23.1.2014 21:29

M79i33l49o81s19l55a93v 73M52l45a95d71y 1563701174642

Proč by někdo chtěl přepravovat po nesmyslných železnicích. Víte vůbec jak se plánuje dnes doprava a jaké jsou trendy. Tam, kde se dá vůbec uvažovat o železnici, stávající rychlost bohatě stačí. VFR se dělá kvůli osobní dopravě.

+1/−18
23.1.2014 21:36

J68o70s86e78f 26P27o96ž13i75v29i62l 8404456987480

A vy to víte, když tvrdíte, že železnice jsou nesmyslné8-o? Říká vám něco síť TEN-T?

+9/0
23.1.2014 21:39

M54i31l15o58s61l16a50v 22M40l11a90d25y 1203451914872

Jo, megalomanský přerozdělovací a koordinační aparát na tahání peněz z evropského daňového poplatníka do dopravní infrastruktury v Evropské unii.

0/−12
23.1.2014 21:53

P95a47v70e23l 31V60e24t77e13š13n86í51k 7725568545287

Když vám řeknu že se do železnic investuje v severní Americe i Číně? Pravda Spojené státy jsou předlužené taky, ale co taková Čína?

+8/0
23.1.2014 21:59

M30i39l47o20s50l29a94v 33M67l79a71d68y 1793351184172

Čína se potýká s tím, že v podstatě často ani žádné silnice, železnice, či říční doprava neexistuje, aby pokryla potřeby. Což je úplný opak situace v ČR, my máme hodně hustou železniční síť (často i k ničemu), ale nemáme dálnice. To je problém ČR, rozhodně ne VRT.

+2/−6
23.1.2014 22:15

L38i58b48o18r 84H84o70s50a28k 3285162874586

Klidne at do toho nekdo investuje. S tim problem neni. Ovsem nevidim duvod proc by mel takovou megalomanskou stavbu dotovat stat z rozpoctu. Ktery je mimochodem pravidelne 10 procent v minusu.

+2/−3
23.1.2014 22:17

L94a92d20i70s53l15a68v 25H95r64ů37z66a 8981546500356

Při přesunu osobní žel. dopravy ze stávající trati na VRT dojde samozřejmě k uvolnění kapacity pro nákladní dopravu na původní trati.

+9/0
23.1.2014 21:40

M15i70l74o54s48l42a87v 71M83l76a12d21y 1403311904332

No to je úžasný. Jenže problém je, že železnice je extrémně pomalá a nedosažitelná forma dopravy pro širokou škálu výrobků. Můžete si být jistý, že současná stále ještě příliš hustá železniční síť je plně dostačující pro účely českého průmyslu. Připoštu-li k tomu zcela zřejmou deindustrializace korelující s integrační EU, je železnice skutečně to poslední co v dopravě potřebujeme.

0/−10
23.1.2014 21:49

Ř12e23h95o36ř 66V98l64a38s53á78k 2704584921676

I ten kontejner z Číny může do českého překladiště přijet z přístavu po železnici. Stačí budovat překladiště u dráhy.

+2/0
23.1.2014 22:22

L58i78b10o74r 72H78o73s98a86k 3215252174596

Jestli mas pocit ze se to vyplati, najdi investora a jdete do toho. Rad ti pogratuluji k prvnimu milionu ;-)

Ale po statu prosimte dalsi provar nechtej...

0/−2
23.1.2014 22:25

M22i82l77o90s93l51a41v 40M42l55a85d95y 1613901144942

Jo a budu týden čekat, než mi to tam přeloží nějaký odborářský ajzlboňák, v případě, že nebude stávkovat. To známe. Raději si v Hamburgu najmu kamion, proclím, nechám naložit a druhý den to mám na skladě a možná ještě u zákazníka. Až budu dolovat uhlí v ČR a posílat do Maďarská, tak si možná pár vagonků objednám. Na to nepotřebuji VRT.

0/−4
23.1.2014 22:30

M54i73l38o91s83l11a38v 41M66l32a13d22y 1853151464232

No to je úžasný. Jenže problém je, že železnice je extrémně pomalá a místně nedosažitelná forma dopravy pro širokou škálu výrobků. Můžete si být jistý, že současná stále ještě příliš hustá železniční síť je plně dostačující pro účely českého průmyslu a možná i nadbytečná. Spíš by se měly koleje vytrhávat, aby nepřinášely další náklady na údržbu. Připočtu-li k tomu zcela zřejmou deindustrializaci Evropy (související s integrací EU), je železnice skutečně to poslední, co v dopravě potřebujeme.

0/−6
23.1.2014 22:05

Ř82e30h72o43ř 11V47l39a26s47á81k 2624264181706

Vybudování vysokorychlostních tratí pro osobní přepravu ovšem uvolní kapacitu běžných tratí pro náklady.

+3/0
23.1.2014 21:42

L77i34b98o70r 94H36o24s77a27k 3555592734786

Kapacitu pohodlne uvolni i pomalorychlostni trate. Ale.. ono je neco takoveho potreba?

0/0
23.1.2014 22:20

J18o45s93e27f 58P34o23ž62i59v53i73l 8784176917750

To si pište, že je...namátkou třeba z Poříčan do Prahy se jezdí po třech kolejích a na té trati je to tak nahuštěný, že už to ani snad víc nejde.

+1/0
23.1.2014 22:40

L74i75b40o60r 17H66o61s18a85k 3715372284666

A to chce resit pomoci VRT do Lince? Notepic :-)

Pokud je tam takovy naval tak nemuze byt problem vybrat dost penez na rozsireni tech par km. Kvuli tomu neni potreba delat monstrakci nekde uplne jinde..

+2/−1
23.1.2014 22:47

M33a56r92e35k 65M52a22r66t22i67n 8989664646950

Proboha! Žádná VRTka do Lince nepovede a ani není v plánu! To se jen zmotali dvě věci dohromady - Praha-Benešov jako součást RS do Brna a díky tomu budou moci některé vlaky pokračovat ve směru na Budějky, ale v trase IV. koridoru!

0/0
23.1.2014 23:01

M97i27c16h93a29e60l 82G26o20t87z 5974658923

Davno mely stat vsechny naplanovane dalnice. Pokud nekdo nesouhlasi s vykupem jeho pozemku, kde by odjakziva je v uzemnim planu naplanovana komunikace, vyvlastnit a zaplatit mu prumernou cenu pozemku. Proste hebnete zadkem a stavte!

+6/−4
23.1.2014 21:25

L46a17d75i59s35l77a29v 36H93r10ů61z21a 8931336750186

A jak myslíte, že se to dělá teď? Přesně jak jste napsal, vyvlastní se.

+1/−1
23.1.2014 21:28

F20r43a61n88t60i66š87e34k 87S20c17h78l34i89c10h88t57s 9765622411445

proč jen do prťavého Lince, kam jedou maximálně 3 Pražáci za rok? Proč né rovnou do Austrálie? A 3x kolem Zeměkoule.

+1/−4
23.1.2014 21:23

M48i72l71o63s44l86a32v 81M27l21a49d49y 1643301374402

Na to máme Zemanův intergalaktický kanál Dunaj-Odra-Labe ;-D.

0/0
23.1.2014 23:07

M77i67l57o96s67l79a11v 87M28l47a45d33y 1973791594842

Vysokorychlostní tratě v ČR jsou nesmysl a to zvláště v situaci, kdy není pořádně dobudovaná silniční a dálniční síť, která je navíc v tristním stavu. Prioritou jsou především silnice a individuální doprava. Zcela evidentně jde o politické rozhodnutí, bez valného ekonomického smyslu. Obcím fandím, stavěním letišť a železnic za peníze daňových poplatníků a na dluh se fakt k prosperitě nedostaneme.

+3/−18
23.1.2014 21:18

L13a45d56i98s74l66a77v 49H76r83ů48z55a 8851516920226

Stavba nejdříve v 2025, reálně tedy mnohem později. Je podle mě velmi pravděpodobné, že výstavba VRT by začala v době, kdy by dálnice už stály.

+2/−1
23.1.2014 21:22

M41i40l60o18s81l40a56v 29M35l36a39d45y 1163721964242

No a pak by se mělo spíš šetřit, aby stát a Evropa nebyla zadlužená. Prostě na železnice bych raději zapomněl.

0/−8
23.1.2014 21:34

L74a92d50i88s63l58a90v 10H83r19ů50z81a 8381176740856

To už je samozřejmě věcí spíše politického názoru, jestli investice do infrastruktury jsou nebo nejsou ekonomicky výhodné.

0/0
23.1.2014 21:43

M16i84l25o26s49l12a64v 76M19l27a62d68y 1923791354112

Jasně, že jde o politiku, v případě VRT železnice mluvíme o jasném záporném ekonomickém přínosu oproti nákladům na výstavbu i budoucí provoz.

0/−7
23.1.2014 21:55

L90a97d65i31s91l12a21v 57H31r19ů35z52a 8321806420296

A kdo tak mluví? Vy?

+4/0
23.1.2014 21:58

M50i23l28o65s69l41a46v 65M75l86a30d70y 1783651984912

Čísla, ekonomická realita.

0/−5
23.1.2014 22:03

P21a83v59e46l 15M62o38r83a75v88e73c 3272319322578

Dejte odkaz na nějakou takovou studii, prosím.

0/0
23.1.2014 22:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.