Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projekt vysokorychlostní tratě do Lince brzdí plány středočeských obcí

Rychlé spojení mezi Prahou a rakouským Lincem má zajistit nová železnice za desítky miliard korun. Stavbu vysokorychlostní trati však komplikuje územní plánování. O části vedoucí Středočeským krajem navíc bude rozhodovat Nejvyšší správní soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T77o47m60á85š 78Z86e15m54a76n 3815698714935

Nepotřebuji 350, stačilo by kdyby to jezdilo alespoň těch 160..

+2/−2
24.1.2014 10:03

S17v14a73t52o36p36l24u92k 89N14o97v21á64k 4788320759258

souhlasím, zajímalo by mě, kolik z těch cca 250km mezi Prahou a Brnem ten vlak jede 160, řekl bych tak maximalně 100km, cesta ze svitav přes moravský kras prumer tak 80. 2:40 na tuhle cestu je fakt strašně moc

0/0
24.1.2014 10:47

M54a89r82e42k 95H77r19u69b88y 6697772321908

Neni nad pravni jistotu podeprenou nezavislym soudem ;-)

0/0
24.1.2014 9:34

J65i12ř20í 58M28a29c44e53k 3825795254881

Ve Francii, v Itálii, v Německu to jde. U nás ne. Že by v těch zemích nedokázali developeři podplatit soudce?

0/0
24.1.2014 8:43

P43e62t73r 24C18u82ř77í60n 1363794881611

A na závěr projektu osídlíme mars a některý s jupiterových měsíců.

+1/−1
24.1.2014 6:44

P21e35t64e81r 46F66r46a69n98e48k 4946114154595

VRT má smysl jenom v místech. kde je asi tak 10 krát větší hustota obyvatelstva než v ČR. V USA tento luxus nemají vůbec, mimo jednu 200stovkou trať Washingto-Boston. Ale chápu, český politik asi něco viděl v televizi..

+2/−4
24.1.2014 0:48

J12i41ř71í 71M19a67c52e18k 3445555954741

ČR: hustota obyvatel 134. Francie: hustota obyvatel 111.

+4/0
24.1.2014 8:46

J61a94n 54Š39k38r31a30b95á17n92e78k 7715460238772

Francie: o hodně dražší jízda po dálnicích než u nás, to je důvod proč jsou tam rychlovlaky tak rozšířené...

0/0
24.1.2014 11:26

Ř28e87h93o66ř 71V18l57a79s45á88k 2634694311186

Tak zdražit dálnice bychom mohli. Alespoň by tam pak bylo víc místa.

0/0
24.1.2014 19:24

P12e90t18e85r 70F14r51a25n68e19k 4736804184525

Ok, mýlil jsem se, díky za upozornění. Stejně se mi ale zdá že by se měl nejdřív dostavět koridor do Budějovic, není možné "stavět dům od střechy".

0/0
24.1.2014 14:40

L18a61d98i35s95l88a33v 29H49r88ů34z66a 8141246180496

Ten se samozřejmě dostaví dřív, když je už nyní ve stavbě, tohle se nezačne dřív jak za 20 let.

0/0
24.1.2014 15:41

P73a60v97e87l 14M12o70r84a74v18e36c 3132299842928

Česko má nadprůměrnou hustotu osídlení. Viz. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:World_population_density_map.PNG. A má ji třeba o dost větší než Španělsko, které staví VRT o 106 a srovnatelnou s Francií, kolébkou VRT..

+1/0
24.1.2014 8:47

L90a98d14i70s82l88a38v 73H42r84ů81z51a 8291616140106

Přestože nemáte pravdu s tou hustotou osídlení, tak je to vlastně jedno, protože o ni nejde, jde spíš jen o počet obyvatel těch bodů, které VRT spojuje. Mezi těmito body by měly být dlouhé úseky bez zastavování, aby se výhoda té rychlosti mohla projevit :-)

0/0
24.1.2014 15:46

J36o17s28e44f 22K81u30b47e16š 9905245609864

Opravdu ta trať vede do Lince, autore? Já mám pocit, že tohle je normální VRT Praha - Brno, která je těmito uvedenými místy plánovaná a dále se stáčí směrem k Vysočině. Do Lince se po ní půjde dostat tak, že někde na trase (nejspíše někde u Čerčan) bude "sjezd" na trať 225...

0/0
23.1.2014 23:05

M61i30r10e64k 94Z42á66v98o53d34n59ý 7452867650128

No já nevím. Samozřejmě bych si rychlovlaky přál, nicméně v době, kdy stav ostatních kolejí je tragický, je podle mě nesmysl investovat do rychlotratí. Potřeba je mít základ a na něm stavět.

+4/−5
23.1.2014 22:41

M31a60r51e33k 69H18r10u95b10y 6497802181788

Jenze tady se za 20 let rekonstrukce koridoru za obrovske penize postavil zaklad odpovidajici prvni polovine 80. let minuleho stoleti :-/ Mozna by to chtelo stavet pro zmenu neco, co nebude tak zoufale zastarale uz v dobe dokonceni ;-)

+1/0
24.1.2014 9:37

R66u63d91o74l77f 86R79u63b81e86š 3339285471104

No, chtel bych se nekdy svezt s rychlovlakem - v Evrope to umi vsude, na zapad nebo na jih od nas... U nas to pujde snad jedine kdyz se spojime s nemeckem nebo Rakouskem :-P

http://www.youtube.com/watch?v=rQe1-xeBHQ4

Milano Bologna - nedavno sem jel po te dalnici co je videt z vlaku... auta proste nestihaj R^

+7/0
23.1.2014 22:13

M81i81l67o98s34l25a27v 25M55l48a89d89y 1773611344982

S autem zase můžeš odbočit. Železnice je pro nudný lidi.

+2/−4
23.1.2014 23:06

P24e23t33r 87N42o89v42o84t67n10y 3849472499732

Spíš pro lidi, co nemají čas kroutit volantem.

+2/0
24.1.2014 0:20

S28v15a32t17o27p23l41u50k 55N92o60v50á18k 4538840869188

projekt vysokorychlostní tratě do Lince je stejná utopie jako rychlodráha do Brna, obojí je naprosto nereálný - jedině, že by nám to zacálovalo Norsko:-)

+5/−9
23.1.2014 21:58

J27o39s81e71f 19P93o58ž67i91v49i82l 8404346397780

Směr do Lince je naplánovaný kvůli tomu, že z Lince do Mnichova už se tak jezdí. Představte si, že byste jeli na Oktoberfest a byli byste v Mnichově za dvě hodiny.

Jinak dokud tady síť VRTek nebude, tak se bude všechno dopravovat po již teď kapacitně nevyhovujících koridorech a dálnicích a půjdem do kytek, protože nikdo nebude chtít nic přepravovat přes ČR, ale oklikou přes sousední státy, kde už tyhle tratě maj.

+14/0
23.1.2014 21:29

M75i81l30o84s66l70a44v 20M67l72a66d40y 1373901804882

Proč by někdo chtěl přepravovat po nesmyslných železnicích. Víte vůbec jak se plánuje dnes doprava a jaké jsou trendy. Tam, kde se dá vůbec uvažovat o železnici, stávající rychlost bohatě stačí. VFR se dělá kvůli osobní dopravě.

+1/−18
23.1.2014 21:36

J98o79s91e67f 18P66o11ž18i20v72i49l 8344736577190

A vy to víte, když tvrdíte, že železnice jsou nesmyslné8-o? Říká vám něco síť TEN-T?

+9/0
23.1.2014 21:39

M31i62l80o74s36l32a10v 29M47l82a29d24y 1973511624312

Jo, megalomanský přerozdělovací a koordinační aparát na tahání peněz z evropského daňového poplatníka do dopravní infrastruktury v Evropské unii.

0/−12
23.1.2014 21:53

P76a20v59e82l 59V42e71t70e18š79n21í73k 7935308195457

Když vám řeknu že se do železnic investuje v severní Americe i Číně? Pravda Spojené státy jsou předlužené taky, ale co taková Čína?

+8/0
23.1.2014 21:59

M19i63l45o77s55l26a54v 65M98l60a53d83y 1873521124662

Čína se potýká s tím, že v podstatě často ani žádné silnice, železnice, či říční doprava neexistuje, aby pokryla potřeby. Což je úplný opak situace v ČR, my máme hodně hustou železniční síť (často i k ničemu), ale nemáme dálnice. To je problém ČR, rozhodně ne VRT.

+2/−6
23.1.2014 22:15

L56i50b72o24r 24H74o59s88a89k 3195652554216

Klidne at do toho nekdo investuje. S tim problem neni. Ovsem nevidim duvod proc by mel takovou megalomanskou stavbu dotovat stat z rozpoctu. Ktery je mimochodem pravidelne 10 procent v minusu.

+2/−3
23.1.2014 22:17

L35a35d26i73s83l15a44v 16H84r75ů59z65a 8931826980876

Při přesunu osobní žel. dopravy ze stávající trati na VRT dojde samozřejmě k uvolnění kapacity pro nákladní dopravu na původní trati.

+9/0
23.1.2014 21:40

M87i81l65o77s54l26a52v 57M94l31a44d13y 1563871464592

No to je úžasný. Jenže problém je, že železnice je extrémně pomalá a nedosažitelná forma dopravy pro širokou škálu výrobků. Můžete si být jistý, že současná stále ještě příliš hustá železniční síť je plně dostačující pro účely českého průmyslu. Připoštu-li k tomu zcela zřejmou deindustrializace korelující s integrační EU, je železnice skutečně to poslední co v dopravě potřebujeme.

0/−10
23.1.2014 21:49

Ř98e54h73o34ř 37V19l14a46s66á60k 2714744221576

I ten kontejner z Číny může do českého překladiště přijet z přístavu po železnici. Stačí budovat překladiště u dráhy.

+2/0
23.1.2014 22:22

L29i90b59o10r 11H36o10s77a65k 3185822674786

Jestli mas pocit ze se to vyplati, najdi investora a jdete do toho. Rad ti pogratuluji k prvnimu milionu ;-)

Ale po statu prosimte dalsi provar nechtej...

0/−2
23.1.2014 22:25

M61i70l40o59s95l38a10v 65M49l19a74d59y 1773771284202

Jo a budu týden čekat, než mi to tam přeloží nějaký odborářský ajzlboňák, v případě, že nebude stávkovat. To známe. Raději si v Hamburgu najmu kamion, proclím, nechám naložit a druhý den to mám na skladě a možná ještě u zákazníka. Až budu dolovat uhlí v ČR a posílat do Maďarská, tak si možná pár vagonků objednám. Na to nepotřebuji VRT.

0/−4
23.1.2014 22:30

M93i54l76o45s46l11a52v 53M55l86a19d58y 1313871654512

No to je úžasný. Jenže problém je, že železnice je extrémně pomalá a místně nedosažitelná forma dopravy pro širokou škálu výrobků. Můžete si být jistý, že současná stále ještě příliš hustá železniční síť je plně dostačující pro účely českého průmyslu a možná i nadbytečná. Spíš by se měly koleje vytrhávat, aby nepřinášely další náklady na údržbu. Připočtu-li k tomu zcela zřejmou deindustrializaci Evropy (související s integrací EU), je železnice skutečně to poslední, co v dopravě potřebujeme.

0/−6
23.1.2014 22:05

Ř69e40h51o75ř 35V11l74a45s21á91k 2784804831506

Vybudování vysokorychlostních tratí pro osobní přepravu ovšem uvolní kapacitu běžných tratí pro náklady.

+3/0
23.1.2014 21:42

L32i58b80o66r 71H62o15s31a42k 3605272864136

Kapacitu pohodlne uvolni i pomalorychlostni trate. Ale.. ono je neco takoveho potreba?

0/0
23.1.2014 22:20

J19o29s50e44f 61P53o32ž89i47v35i52l 8834926787410

To si pište, že je...namátkou třeba z Poříčan do Prahy se jezdí po třech kolejích a na té trati je to tak nahuštěný, že už to ani snad víc nejde.

+1/0
23.1.2014 22:40

L34i53b32o71r 68H15o63s60a77k 3635252124466

A to chce resit pomoci VRT do Lince? Notepic :-)

Pokud je tam takovy naval tak nemuze byt problem vybrat dost penez na rozsireni tech par km. Kvuli tomu neni potreba delat monstrakci nekde uplne jinde..

+2/−1
23.1.2014 22:47

M47a97r90e57k 48M96a65r26t69i56n 8279374606590

Proboha! Žádná VRTka do Lince nepovede a ani není v plánu! To se jen zmotali dvě věci dohromady - Praha-Benešov jako součást RS do Brna a díky tomu budou moci některé vlaky pokračovat ve směru na Budějky, ale v trase IV. koridoru!

0/0
23.1.2014 23:01

M84i32c38h81a78e83l 73G96o87t38z 5554278973

Davno mely stat vsechny naplanovane dalnice. Pokud nekdo nesouhlasi s vykupem jeho pozemku, kde by odjakziva je v uzemnim planu naplanovana komunikace, vyvlastnit a zaplatit mu prumernou cenu pozemku. Proste hebnete zadkem a stavte!

+6/−4
23.1.2014 21:25

L55a68d72i79s46l51a85v 51H49r44ů93z45a 8941236250636

A jak myslíte, že se to dělá teď? Přesně jak jste napsal, vyvlastní se.

+1/−1
23.1.2014 21:28

F14r43a17n54t77i37š49e81k 45S27c72h50l19i62c12h31t97s 9205562951755

proč jen do prťavého Lince, kam jedou maximálně 3 Pražáci za rok? Proč né rovnou do Austrálie? A 3x kolem Zeměkoule.

+1/−4
23.1.2014 21:23

M79i85l74o18s45l87a43v 46M82l70a57d42y 1903331214192

Na to máme Zemanův intergalaktický kanál Dunaj-Odra-Labe ;-D.

0/0
23.1.2014 23:07

M53i76l41o33s97l10a33v 23M10l39a80d91y 1243961124672

Vysokorychlostní tratě v ČR jsou nesmysl a to zvláště v situaci, kdy není pořádně dobudovaná silniční a dálniční síť, která je navíc v tristním stavu. Prioritou jsou především silnice a individuální doprava. Zcela evidentně jde o politické rozhodnutí, bez valného ekonomického smyslu. Obcím fandím, stavěním letišť a železnic za peníze daňových poplatníků a na dluh se fakt k prosperitě nedostaneme.

+3/−18
23.1.2014 21:18

L67a30d33i57s42l45a42v 48H15r45ů61z56a 8241186280396

Stavba nejdříve v 2025, reálně tedy mnohem později. Je podle mě velmi pravděpodobné, že výstavba VRT by začala v době, kdy by dálnice už stály.

+2/−1
23.1.2014 21:22

M89i21l53o43s25l72a77v 79M61l60a17d15y 1163501314852

No a pak by se mělo spíš šetřit, aby stát a Evropa nebyla zadlužená. Prostě na železnice bych raději zapomněl.

0/−8
23.1.2014 21:34

L67a89d73i69s98l62a75v 17H43r91ů27z61a 8471756980906

To už je samozřejmě věcí spíše politického názoru, jestli investice do infrastruktury jsou nebo nejsou ekonomicky výhodné.

0/0
23.1.2014 21:43

M20i51l11o12s53l68a52v 93M51l53a95d80y 1383361424642

Jasně, že jde o politiku, v případě VRT železnice mluvíme o jasném záporném ekonomickém přínosu oproti nákladům na výstavbu i budoucí provoz.

0/−7
23.1.2014 21:55

L23a75d88i33s43l58a39v 37H44r45ů98z33a 8541256410856

A kdo tak mluví? Vy?

+4/0
23.1.2014 21:58

M61i25l94o64s49l29a41v 97M47l78a28d55y 1663941784162

Čísla, ekonomická realita.

0/−5
23.1.2014 22:03

P59a62v48e71l 86M74o56r61a21v73e66c 3172699282498

Dejte odkaz na nějakou takovou studii, prosím.

0/0
23.1.2014 22:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.