Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projekt vysokorychlostní tratě do Lince brzdí plány středočeských obcí

Rychlé spojení mezi Prahou a rakouským Lincem má zajistit nová železnice za desítky miliard korun. Stavbu vysokorychlostní trati však komplikuje územní plánování. O části vedoucí Středočeským krajem navíc bude rozhodovat Nejvyšší správní soud.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T37o86m72á39š 55Z22e38m80a93n 3255418294445

Nepotřebuji 350, stačilo by kdyby to jezdilo alespoň těch 160..

+2/−2
24.1.2014 10:03

S26v72a70t44o88p49l53u30k 35N63o97v90á14k 4438900829298

souhlasím, zajímalo by mě, kolik z těch cca 250km mezi Prahou a Brnem ten vlak jede 160, řekl bych tak maximalně 100km, cesta ze svitav přes moravský kras prumer tak 80. 2:40 na tuhle cestu je fakt strašně moc

0/0
24.1.2014 10:47

M63a62r65e18k 36H15r24u54b66y 6607172571618

Neni nad pravni jistotu podeprenou nezavislym soudem ;-)

0/0
24.1.2014 9:34

J97i22ř43í 47M70a21c50e48k 3335695614841

Ve Francii, v Itálii, v Německu to jde. U nás ne. Že by v těch zemích nedokázali developeři podplatit soudce?

0/0
24.1.2014 8:43

P17e61t19r 40C64u18ř94í88n 1203944771651

A na závěr projektu osídlíme mars a některý s jupiterových měsíců.

+1/−1
24.1.2014 6:44

P78e17t46e64r 29F44r81a92n22e76k 4116104784695

VRT má smysl jenom v místech. kde je asi tak 10 krát větší hustota obyvatelstva než v ČR. V USA tento luxus nemají vůbec, mimo jednu 200stovkou trať Washingto-Boston. Ale chápu, český politik asi něco viděl v televizi..

+2/−4
24.1.2014 0:48

J95i30ř71í 77M24a39c94e56k 3505975624451

ČR: hustota obyvatel 134. Francie: hustota obyvatel 111.

+4/0
24.1.2014 8:46

J35a95n 98Š62k71r86a26b64á80n91e13k 7145820148352

Francie: o hodně dražší jízda po dálnicích než u nás, to je důvod proč jsou tam rychlovlaky tak rozšířené...

0/0
24.1.2014 11:26

Ř78e91h94o83ř 17V39l84a47s98á68k 2484264631366

Tak zdražit dálnice bychom mohli. Alespoň by tam pak bylo víc místa.

0/0
24.1.2014 19:24

P82e60t94e66r 65F97r55a96n22e23k 4396234624155

Ok, mýlil jsem se, díky za upozornění. Stejně se mi ale zdá že by se měl nejdřív dostavět koridor do Budějovic, není možné "stavět dům od střechy".

0/0
24.1.2014 14:40

L24a37d68i72s40l35a68v 76H58r13ů77z38a 8951206610636

Ten se samozřejmě dostaví dřív, když je už nyní ve stavbě, tohle se nezačne dřív jak za 20 let.

0/0
24.1.2014 15:41

P13a47v98e11l 53M18o51r19a26v47e37c 3322949812708

Česko má nadprůměrnou hustotu osídlení. Viz. https://commons.wikimedia.org/wiki/File:World_population_density_map.PNG. A má ji třeba o dost větší než Španělsko, které staví VRT o 106 a srovnatelnou s Francií, kolébkou VRT..

+1/0
24.1.2014 8:47

L77a26d32i42s83l40a79v 52H32r11ů24z82a 8461636860686

Přestože nemáte pravdu s tou hustotou osídlení, tak je to vlastně jedno, protože o ni nejde, jde spíš jen o počet obyvatel těch bodů, které VRT spojuje. Mezi těmito body by měly být dlouhé úseky bez zastavování, aby se výhoda té rychlosti mohla projevit :-)

0/0
24.1.2014 15:46

J59o85s59e59f 35K74u62b13e69š 9295275639234

Opravdu ta trať vede do Lince, autore? Já mám pocit, že tohle je normální VRT Praha - Brno, která je těmito uvedenými místy plánovaná a dále se stáčí směrem k Vysočině. Do Lince se po ní půjde dostat tak, že někde na trase (nejspíše někde u Čerčan) bude "sjezd" na trať 225...

0/0
23.1.2014 23:05

M86i41r54e62k 30Z17á60v78o87d29n79ý 7712677550778

No já nevím. Samozřejmě bych si rychlovlaky přál, nicméně v době, kdy stav ostatních kolejí je tragický, je podle mě nesmysl investovat do rychlotratí. Potřeba je mít základ a na něm stavět.

+4/−5
23.1.2014 22:41

M52a93r67e72k 61H59r68u72b19y 6317202511508

Jenze tady se za 20 let rekonstrukce koridoru za obrovske penize postavil zaklad odpovidajici prvni polovine 80. let minuleho stoleti :-/ Mozna by to chtelo stavet pro zmenu neco, co nebude tak zoufale zastarale uz v dobe dokonceni ;-)

+1/0
24.1.2014 9:37

R69u38d23o21l62f 88R18u23b81e38š 3829435791174

No, chtel bych se nekdy svezt s rychlovlakem - v Evrope to umi vsude, na zapad nebo na jih od nas... U nas to pujde snad jedine kdyz se spojime s nemeckem nebo Rakouskem :-P

http://www.youtube.com/watch?v=rQe1-xeBHQ4

Milano Bologna - nedavno sem jel po te dalnici co je videt z vlaku... auta proste nestihaj R^

+7/0
23.1.2014 22:13

M79i96l40o78s63l16a16v 34M27l35a58d90y 1613371714812

S autem zase můžeš odbočit. Železnice je pro nudný lidi.

+2/−4
23.1.2014 23:06

P53e97t95r 19N38o28v89o66t60n15y 3669682389212

Spíš pro lidi, co nemají čas kroutit volantem.

+2/0
24.1.2014 0:20

S38v88a28t79o60p91l21u90k 41N86o43v62á14k 4948840139968

projekt vysokorychlostní tratě do Lince je stejná utopie jako rychlodráha do Brna, obojí je naprosto nereálný - jedině, že by nám to zacálovalo Norsko:-)

+5/−9
23.1.2014 21:58

J56o85s20e56f 39P44o82ž96i51v77i49l 8224136107480

Směr do Lince je naplánovaný kvůli tomu, že z Lince do Mnichova už se tak jezdí. Představte si, že byste jeli na Oktoberfest a byli byste v Mnichově za dvě hodiny.

Jinak dokud tady síť VRTek nebude, tak se bude všechno dopravovat po již teď kapacitně nevyhovujících koridorech a dálnicích a půjdem do kytek, protože nikdo nebude chtít nic přepravovat přes ČR, ale oklikou přes sousední státy, kde už tyhle tratě maj.

+14/0
23.1.2014 21:29

M64i87l24o30s11l42a56v 21M88l41a17d64y 1313931644852

Proč by někdo chtěl přepravovat po nesmyslných železnicích. Víte vůbec jak se plánuje dnes doprava a jaké jsou trendy. Tam, kde se dá vůbec uvažovat o železnici, stávající rychlost bohatě stačí. VFR se dělá kvůli osobní dopravě.

+1/−18
23.1.2014 21:36

J12o68s21e52f 11P80o59ž83i96v62i50l 8424516287830

A vy to víte, když tvrdíte, že železnice jsou nesmyslné8-o? Říká vám něco síť TEN-T?

+9/0
23.1.2014 21:39

M42i23l48o17s70l82a95v 24M38l97a67d96y 1373271744562

Jo, megalomanský přerozdělovací a koordinační aparát na tahání peněz z evropského daňového poplatníka do dopravní infrastruktury v Evropské unii.

0/−12
23.1.2014 21:53

P23a62v51e38l 97V78e52t45e22š48n51í58k 7595578475977

Když vám řeknu že se do železnic investuje v severní Americe i Číně? Pravda Spojené státy jsou předlužené taky, ale co taková Čína?

+8/0
23.1.2014 21:59

M64i46l47o60s50l47a63v 13M29l72a96d23y 1123231614552

Čína se potýká s tím, že v podstatě často ani žádné silnice, železnice, či říční doprava neexistuje, aby pokryla potřeby. Což je úplný opak situace v ČR, my máme hodně hustou železniční síť (často i k ničemu), ale nemáme dálnice. To je problém ČR, rozhodně ne VRT.

+2/−6
23.1.2014 22:15

L78i87b92o29r 87H76o55s44a44k 3945702574446

Klidne at do toho nekdo investuje. S tim problem neni. Ovsem nevidim duvod proc by mel takovou megalomanskou stavbu dotovat stat z rozpoctu. Ktery je mimochodem pravidelne 10 procent v minusu.

+2/−3
23.1.2014 22:17

L53a65d78i50s29l98a71v 80H37r94ů71z25a 8861346780166

Při přesunu osobní žel. dopravy ze stávající trati na VRT dojde samozřejmě k uvolnění kapacity pro nákladní dopravu na původní trati.

+9/0
23.1.2014 21:40

M55i32l20o34s88l12a80v 68M53l77a76d69y 1913261164522

No to je úžasný. Jenže problém je, že železnice je extrémně pomalá a nedosažitelná forma dopravy pro širokou škálu výrobků. Můžete si být jistý, že současná stále ještě příliš hustá železniční síť je plně dostačující pro účely českého průmyslu. Připoštu-li k tomu zcela zřejmou deindustrializace korelující s integrační EU, je železnice skutečně to poslední co v dopravě potřebujeme.

0/−10
23.1.2014 21:49

Ř91e54h84o28ř 40V43l60a93s62á82k 2964594961576

I ten kontejner z Číny může do českého překladiště přijet z přístavu po železnici. Stačí budovat překladiště u dráhy.

+2/0
23.1.2014 22:22

L72i88b30o64r 37H48o48s46a19k 3645632974806

Jestli mas pocit ze se to vyplati, najdi investora a jdete do toho. Rad ti pogratuluji k prvnimu milionu ;-)

Ale po statu prosimte dalsi provar nechtej...

0/−2
23.1.2014 22:25

M74i30l94o21s45l78a64v 72M94l78a93d86y 1253871594402

Jo a budu týden čekat, než mi to tam přeloží nějaký odborářský ajzlboňák, v případě, že nebude stávkovat. To známe. Raději si v Hamburgu najmu kamion, proclím, nechám naložit a druhý den to mám na skladě a možná ještě u zákazníka. Až budu dolovat uhlí v ČR a posílat do Maďarská, tak si možná pár vagonků objednám. Na to nepotřebuji VRT.

0/−4
23.1.2014 22:30

M36i28l82o19s55l29a14v 79M70l60a77d13y 1533171744632

No to je úžasný. Jenže problém je, že železnice je extrémně pomalá a místně nedosažitelná forma dopravy pro širokou škálu výrobků. Můžete si být jistý, že současná stále ještě příliš hustá železniční síť je plně dostačující pro účely českého průmyslu a možná i nadbytečná. Spíš by se měly koleje vytrhávat, aby nepřinášely další náklady na údržbu. Připočtu-li k tomu zcela zřejmou deindustrializaci Evropy (související s integrací EU), je železnice skutečně to poslední, co v dopravě potřebujeme.

0/−6
23.1.2014 22:05

Ř76e45h78o28ř 41V87l85a24s28á92k 2984924511706

Vybudování vysokorychlostních tratí pro osobní přepravu ovšem uvolní kapacitu běžných tratí pro náklady.

+3/0
23.1.2014 21:42

L50i33b59o86r 77H37o44s25a71k 3285102894406

Kapacitu pohodlne uvolni i pomalorychlostni trate. Ale.. ono je neco takoveho potreba?

0/0
23.1.2014 22:20

J73o28s85e68f 50P70o28ž32i48v52i79l 8214946397950

To si pište, že je...namátkou třeba z Poříčan do Prahy se jezdí po třech kolejích a na té trati je to tak nahuštěný, že už to ani snad víc nejde.

+1/0
23.1.2014 22:40

L93i37b36o14r 85H29o88s37a79k 3925302954366

A to chce resit pomoci VRT do Lince? Notepic :-)

Pokud je tam takovy naval tak nemuze byt problem vybrat dost penez na rozsireni tech par km. Kvuli tomu neni potreba delat monstrakci nekde uplne jinde..

+2/−1
23.1.2014 22:47

M42a29r16e98k 40M97a54r49t98i16n 8409524796520

Proboha! Žádná VRTka do Lince nepovede a ani není v plánu! To se jen zmotali dvě věci dohromady - Praha-Benešov jako součást RS do Brna a díky tomu budou moci některé vlaky pokračovat ve směru na Budějky, ale v trase IV. koridoru!

0/0
23.1.2014 23:01

M27i84c17h16a66e41l 14G28o76t90z 5734858533

Davno mely stat vsechny naplanovane dalnice. Pokud nekdo nesouhlasi s vykupem jeho pozemku, kde by odjakziva je v uzemnim planu naplanovana komunikace, vyvlastnit a zaplatit mu prumernou cenu pozemku. Proste hebnete zadkem a stavte!

+6/−4
23.1.2014 21:25

L54a38d58i88s57l50a32v 95H16r32ů73z22a 8631416510546

A jak myslíte, že se to dělá teď? Přesně jak jste napsal, vyvlastní se.

+1/−1
23.1.2014 21:28

F37r29a73n43t49i46š19e94k 85S23c39h93l37i11c39h18t66s 9225112931705

proč jen do prťavého Lince, kam jedou maximálně 3 Pražáci za rok? Proč né rovnou do Austrálie? A 3x kolem Zeměkoule.

+1/−4
23.1.2014 21:23

M57i51l93o38s30l30a78v 84M42l53a77d71y 1763321624532

Na to máme Zemanův intergalaktický kanál Dunaj-Odra-Labe ;-D.

0/0
23.1.2014 23:07

M21i19l15o91s48l92a71v 37M91l12a77d30y 1433131964292

Vysokorychlostní tratě v ČR jsou nesmysl a to zvláště v situaci, kdy není pořádně dobudovaná silniční a dálniční síť, která je navíc v tristním stavu. Prioritou jsou především silnice a individuální doprava. Zcela evidentně jde o politické rozhodnutí, bez valného ekonomického smyslu. Obcím fandím, stavěním letišť a železnic za peníze daňových poplatníků a na dluh se fakt k prosperitě nedostaneme.

+3/−18
23.1.2014 21:18

L49a59d66i71s31l49a21v 26H87r26ů10z80a 8841266650346

Stavba nejdříve v 2025, reálně tedy mnohem později. Je podle mě velmi pravděpodobné, že výstavba VRT by začala v době, kdy by dálnice už stály.

+2/−1
23.1.2014 21:22

M17i55l23o10s90l88a77v 18M57l32a11d37y 1283101634972

No a pak by se mělo spíš šetřit, aby stát a Evropa nebyla zadlužená. Prostě na železnice bych raději zapomněl.

0/−8
23.1.2014 21:34

L50a79d52i36s71l94a81v 88H69r93ů74z60a 8761706550166

To už je samozřejmě věcí spíše politického názoru, jestli investice do infrastruktury jsou nebo nejsou ekonomicky výhodné.

0/0
23.1.2014 21:43

M85i22l95o36s56l83a29v 58M70l87a62d73y 1263191874692

Jasně, že jde o politiku, v případě VRT železnice mluvíme o jasném záporném ekonomickém přínosu oproti nákladům na výstavbu i budoucí provoz.

0/−7
23.1.2014 21:55

L25a46d81i43s45l22a96v 44H59r41ů20z31a 8941126570806

A kdo tak mluví? Vy?

+4/0
23.1.2014 21:58

M60i54l30o42s87l66a70v 92M95l33a77d11y 1163281254522

Čísla, ekonomická realita.

0/−5
23.1.2014 22:03

P83a86v90e60l 34M73o71r49a98v98e91c 3962529182378

Dejte odkaz na nějakou takovou studii, prosím.

0/0
23.1.2014 22:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.