Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do nových stanic metra už montují koleje, lidé se svezou za rok

Čtyři nové stanice pražského metra už nejsou jen pouhými dírami v zemi. Práce na prodloužení linky A pokračují, vestibuly a nástupiště začínají pomalu připomínat prostory pro cestující. Do tunelů už dělníci pokládají koleje. Vlaky tudy první pasažéry svezou za rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L63a43d67i40s35l34a33v 83P83o39l78á69k 7414235465824

Praha má další čtyři stanice metra, Brno čeká na "rychlou tramvaj" 25 let.

+2/0
1.2.2014 14:34

M25a94r87t93i30n73a 45K62o19l24o54m64a36z48n36i77k51o77v29a 2687752647566

UŽ. ;-D

Pak je s podivem, ze zprovozneni bude opozdeno minimalne o ctvrt roku...

0/0
31.1.2014 18:03

M68i89l27a31n 29M21a83j60e75r15č50í12k 1190400794866

Vážená redakce,

známý mne upozornil, že jste nám právě tímto článkem zrušili hned osm ze stávajících stanic metra - "Stanice metra A .....Petřiny délka stanice 217 metrů hloubka nástupiště 35 metrů Půjde o jednu z nejhlubších stanic pražského metra. Hlubší je už jen Náměstí Míru, také na trase A. ..."

=M=A ( http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_a.htm ):

Hradčanská - 43,00, Jiřího z Poděbrad - 45,00, (Náměstí Míru - 52,00)

=M=B ( http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_b.htm ):

Anděl - 35,40, Florenc - 39,00, Národní třída - 39,00, Karlovo náměstí - 40,00, Náměstí Republiky - 40,00, Můstek - 40,30

+2/−1
31.1.2014 15:44

M88a97r14e30k 21T78u67r57n44o13v11e27c 7635932760166

No jo, mě se taky nezdá tvrzení, že Motol bude jedinou stanicí, kde vestibul bude pod úrovní nástupiště. Co třeba Rajská zahrada? Byť tam jde jen o nástupiště v jednom směru, druhé je vlastně v jedné úrovni s vestibulem - resp. v něj plynule přechází...

0/0
1.2.2014 15:42

P60e48t28r 14N13e52c25h51a35n62i77c59k85ý 7463266468710

Nechápu, že není žádná stanice na Břevnově

+1/0
31.1.2014 15:42

M90i39l70a71n 44M45a88j31e69r85č26í20k 1650960814376

Jistě bylo myšleno přesně "okolí" TRAM zastávek Vypich - jenže to by budovaný mezi zastávkový úsek Petřiny - Motol dlouhý cca 1400m ( http://www.mapy.cz/#!x=14.345116&y=50.081521&z=14&t=r&l=15&rp=m&m=9gpWuxXxBr8mf8jVPfaaRAflBPEffmOEfi-N-fgbK1fmKKafkyKIBz4NfkwHNCSExFEFN4BfidEG ) byl rozdělen na dva moc krátké 600-tisetmetrové úseky (vložená stanice by měla minimálně 200m).

Osobně preferuji protažení cca o pouhých 125m podchod od TRAM zastávek Obora hvězda pod parkovištěm OC mezi ním a nyní dokončovanou konečnou =M=A Motol + v navazujících dalších 125m vybudovat eskalátor (nejlépe po "povrchu" - respektive estakádě, díky níž by nebyl v kolizi s plánovanou kapacitní PK - "obchvatem" Karlovarské ulice) ( http://www.mapy.cz/#!x=14.342544&y=50.077446&z=16&t=r&l=15&rp=m&m=9gogIxX9otTofgESaffS ). Dovedu si představit asi nejjednodušší následující řešení výstavby a provozování tohoto nového propojení pro pěší, jenž by znamenalo vybudování i následné udržování podchodu pod areálem OC na náklady jeho provozovatele se zapsaným věcným břemenem "volného" průchodu (v "prospěch" hl.m.Prahy či DPP) a vybudování i následné provozování DPP navazujícího eskalátoru končícího u stanice =M=A se zapsaným věcným břemenem "volného" průchodu (v "prospěch" majitele/provozovatele OC)

S tím, že navíc zároveň prosazuji severně od stávajícího podchodu k zastávkám TRAM Obora Hvězda po areál "vlastní" obory Hvězda na současném travnatém prostranství vzniklo ( http://www.mapy.cz/#!x=14.341965&y=50.079965&z=16&t=r&l=15&rp=m&m=9go3OxX9wjL0MUfffg6RgiUgdngQ5gXbWBflQ4b2BLV4bMUHlMAEBNpF0fTIfhS )  P+R stylem vyasfaltovaných cest v něm a parkovacích míst ze zatravňovacích dlaždic + s vysazenými křovinami a stromy mezi přímo sousedícími řadami parkovacích stání.

0/0
31.1.2014 16:37

P43e51t70r 21N75e82c46h82a62n94i58c11k17ý 7713966858630

No vzhledem k tomu, že výškový rozdíl mezi stanicí metra a tramvají je takřka 40 metrů, tak by asi šlo spíše o eskalátor. To je právě ten hlavní problém. Ten výškový rozdíl, takže pohodlnost dosažení metra z Břevnova není zrovna zaručena.

0/0
31.1.2014 16:41

M55i72l63a16n 43M26a12j39e81r43č65í97k 1410680654946

A na převýšení 40m je snad potřeba eskalátor, který má konce (vodorovně vzdálené) 250metrů?

To je naprostý nesmysl!

Výška stupně 20cm / délka stupně 25cm

40m : 0,2m = 200 stupňů

200stupňů x 0,25m = 50m.

O eskalátoru přece výše píšu, ale není jej přece potřeba stavět v podzemí = pod parkovištěm/areálem OC, protože bohatě na něj stačí prostranství svahu (respektive nad ním, protože v něm je plánován "obchvat" Karlovarské ulice) mezi parkovištěm OC a dokončovanou konečnou stanicí =M=A u ulice Kukulovy, které jsou od sebe 125metrů. PS: Bezbariérový = pásový/chodníkový eskalátor není třeba, protože bezbariérový přístup má dokončovaná konečná stanice =M=A Motol od přilehlé ulice Kukulovy a OC u Karlovarské ulice od TRAM a BUS jezdící zase po ní.

0/0
31.1.2014 18:22

D31a51n94i55e35l 94P17a92n87e19k 6482861872230

Nějaký vozíčkář... to je výraz.:-/ Všechny nové stanice by měli být automaticky bezbariérové a usnadnit tak dopravu hendikepovaným.

+3/0
31.1.2014 15:42

V97o88j40t55ě20c34h 28M31o10r35a67v81e93c 5495794836315

Všechny nové stanice se staví vždy bezbariérové.

+1/0
31.1.2014 17:58

M36a91r15t85i29n12a 39K38o60l64o70m27a34z76n25i50k67o45v76a 2667842577416

No booze, vzdyt je to jen stavbyvedouci, ne tiskovy mluvci. Vozickar neni nikterak urazlive.

Me spis zarazi ono UŽ v titulku. Do stanic sice UŽ vedou koleje, nicmene stejne to cele bude mit minimalne ctvrt roku zpozdeni... Kde se stala chyba? :-/

+2/0
31.1.2014 18:01

M76a98r50e68k 87T53u11r66n22o14v87e22c 7935812370776

To by mě také zajímalo. Zrovna asi 2-3 dny zpátky jsem psal do iDnesu, jestli by se na to nechtěli nějak zaměřit a zjistit to. Proč bude zpožděná Blanka, o tom už se toho napsalo mnoho, ale proč se má o několik měsíců posunout otevření metra, to jsem se pořád nedočetl. To jako kvůli tomu, že tam měli (a budou mít) nějaké audity?

Já bych čekal třeba nějaké nepředvídané problémy při ražení tunelů (špatné geologické poměry), průsaky vody, propady... O ničem z toho jsem zatím nečetl.

+1/0
1.2.2014 15:48

R85a11d26e59k 68H56o14r74a57k 4517407356145

Oslavujeme zde 4 nove stanice. Vim ze to srovnani bude trochu nefer, ale v Pekingu vystaveli a otevrou nebo uz otevreli mezi roky 2010 - 2014 72.4 Km metra s 58 stanicemi.

+5/−3
31.1.2014 14:15

K12a26r45e77l 60M38a86z77a43n50e84c 7587965573

Při přepočtu na počet obyvatel dané země (srovnání počet nových staniv versus velikost státu) to ovšem nevychází zas tak v náš neprospěch.

+4/−2
31.1.2014 14:30

R23a45d64e31k 68H40o67r90a65k 4687977716295

Jasne ze ne, proto jsem psal ze to srovnani neni fer. Nicmene ten elan pri stavbach v Cine by se nam hodil. Takova Sanghaj ma 2x vice obyvatel nez cela CR, pak se neni cemu divit ze maji 440Km metra a v roce 2020 to bude 1050Km

Obecne jsem rad za kazdou novou stanici a jednou se snad deti nasich deti dockaji metra i na letiste.

+1/0
31.1.2014 14:55

K94a75r20e46l 22M75a62z20a86n52e43c 7427535493

ok, kazda nova stanice je dobra, pokud je ale rozumne umistena, neni predrazena a jeji udrzba nestoji rocne vic nez je rozpocet pardubic...

+3/0
31.1.2014 15:06

D98a52n59i41e10l 70P98a89n39e92k 6292711942450

Na letiště je to povinnost, klidně ať je to v tom úseku nadzemka ale ať to tam jezdí! :))

0/0
31.1.2014 18:04

M21i60r76o78s88l18a90v 12B32á14r71t82a 8444470360927

Za komunistů se metro stavělo mnohem rychleji i v mnohem obtížnějších podmínkách (silně zasíťované centrum, stavby pod Vltavou, a to nemluvím o celkem zbytečně "krásném" interiéru stanic) a bez razících štítů. Razící štíty Tonda a Adéla, použité při stavbě trasy A, nyní leží rozebrané a rezaví v Horních Počernicích, místo toho, aby už dávno něco kutaly. Rovněž prostoje mezi dokončením hrubé stavby jednoho úseky a zahájením stavby jiného úseku jsou děsivé. Prý na to nejsou peníze. A proč byly za komunistů?

+2/−2
31.1.2014 15:32

D30a88n 25S89o68u48č15e36k 7967112308154

Protoze to slo Befehlem, stejne jako v Cine. Vsak taky stavba metra Prahu financne vycerpala.

0/0
31.1.2014 16:22

M45i27r26o50s79l26a97v 36B75á64r52t44a 8584950300547

A to se podle nich mělo v r. 1992 navíc začít se stavbou toho, co se dnes nazývá tunel Blanka.

0/0
31.1.2014 16:33

L68a27d36i60s63l45a72v 40K55v15a76s72n54i49č80k87a 1863857663155

Proč to "šlo" ? Protože nefungovaly jiné a podstatnější věci. No a taky proto, aby se hloupí lidé měli na co ptát.

+1/−1
31.1.2014 16:37

M87i31r12o27s48l98a27v 65B45á79r41t72a 8284590670797

Ano, nefungovaly Charita a noclehárny pro bezdomovce a nezaměstnané - prostě proto, že žádní nebyli.  A jaké další podstatnější věci? Za to čtvrtstoletí by snad člověk očekával daleko lepší stav státu, i když Bém, Rittig, Janoušek atd, si jistě nemohou stěžovat.

+1/−3
31.1.2014 16:46

M73a69r50t10i53n 85K93y74p49r 2352805354824

Peking: 20 milionů obyvatel, Praha:1,2 milionu obyvatel. Poměr 16,6. 58 stanic / 16,6 = 3,5. Takže je to naprosto odpovídající a rychlost výstavby v přepočtu na obyvatele naprosto shodná.

+1/−1
1.2.2014 11:07

I64v57o 71H39a24b66e46r24l19a22n63d 9284179939749

"Do nových stanic metra už montují koleje, lidé se svezou za rok"

Nesvezou. Zase se v tom bude nějaká lopata vrtat, jako v naší Bláně. ;-DR^

0/0
31.1.2014 13:45

R73o14b53e93r81t 11P23r27a45ž65á60k 4118366375760

Já myslím, že se Syreček už poučil.

0/0
31.1.2014 13:58
Foto

J22a28n 90K82o79v32a68ř42í13k 4925309642648

Mastnou tyčí nejezdím, ale snad někdo bude. Silnice v Praze jsou dost přecpané.

+1/−13
31.1.2014 13:37

J57a86n81a 46M91o28l11á44k80o86v53á 7817516396364

Tak to ses velkej kluk.

+16/0
31.1.2014 13:50

R63o65b19e86r41t 98P45r36a33ž23á52k 4148706505110

S malým mozkem. A možná i jiným příslušenstvím.

+8/0
31.1.2014 13:59
Foto

J69a57n 83K24o19v18a36ř42í41k 4405479112388

;-D

0/0
31.1.2014 15:23

J92a42k69u49b 37S20t77a32š58e50k 8544228774752

Brňák?

+4/0
31.1.2014 13:50

M96a72r40e84k 92T45u91r69n77o87v49e55c 7115602980666

A až do té Paříže jste dojel také autem? :-) Já socka tam většinou raději létám letadlem a z letiště pak do města pěkně vlakem, dávat 80 € za tágo z Roissy do centra mi přijde jako vyhazování meněz...

0/0
1.2.2014 15:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.