Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do nových stanic metra už montují koleje, lidé se svezou za rok

Čtyři nové stanice pražského metra už nejsou jen pouhými dírami v zemi. Práce na prodloužení linky A pokračují, vestibuly a nástupiště začínají pomalu připomínat prostory pro cestující. Do tunelů už dělníci pokládají koleje. Vlaky tudy první pasažéry svezou za rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L74a13d89i29s41l62a96v 76P97o30l31á21k 7174135415914

Praha má další čtyři stanice metra, Brno čeká na "rychlou tramvaj" 25 let.

+2/0
1.2.2014 14:34

M91a39r39t24i67n35a 79K90o82l87o92m24a13z21n51i71k35o79v28a 2247892787926

UŽ. ;-D

Pak je s podivem, ze zprovozneni bude opozdeno minimalne o ctvrt roku...

0/0
31.1.2014 18:03

M93i15l30a20n 47M40a35j66e74r24č82í66k 1160690304396

Vážená redakce,

známý mne upozornil, že jste nám právě tímto článkem zrušili hned osm ze stávajících stanic metra - "Stanice metra A .....Petřiny délka stanice 217 metrů hloubka nástupiště 35 metrů Půjde o jednu z nejhlubších stanic pražského metra. Hlubší je už jen Náměstí Míru, také na trase A. ..."

=M=A ( http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_a.htm ):

Hradčanská - 43,00, Jiřího z Poděbrad - 45,00, (Náměstí Míru - 52,00)

=M=B ( http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_b.htm ):

Anděl - 35,40, Florenc - 39,00, Národní třída - 39,00, Karlovo náměstí - 40,00, Náměstí Republiky - 40,00, Můstek - 40,30

+2/−1
31.1.2014 15:44

M49a32r97e45k 52T68u82r73n85o77v59e85c 7375842270116

No jo, mě se taky nezdá tvrzení, že Motol bude jedinou stanicí, kde vestibul bude pod úrovní nástupiště. Co třeba Rajská zahrada? Byť tam jde jen o nástupiště v jednom směru, druhé je vlastně v jedné úrovni s vestibulem - resp. v něj plynule přechází...

0/0
1.2.2014 15:42

P23e46t44r 19N46e25c42h59a57n31i27c98k29ý 7543456118140

Nechápu, že není žádná stanice na Břevnově

+1/0
31.1.2014 15:42

M50i77l90a91n 42M50a34j32e55r33č68í80k 1490390894966

Jistě bylo myšleno přesně "okolí" TRAM zastávek Vypich - jenže to by budovaný mezi zastávkový úsek Petřiny - Motol dlouhý cca 1400m ( http://www.mapy.cz/#!x=14.345116&y=50.081521&z=14&t=r&l=15&rp=m&m=9gpWuxXxBr8mf8jVPfaaRAflBPEffmOEfi-N-fgbK1fmKKafkyKIBz4NfkwHNCSExFEFN4BfidEG ) byl rozdělen na dva moc krátké 600-tisetmetrové úseky (vložená stanice by měla minimálně 200m).

Osobně preferuji protažení cca o pouhých 125m podchod od TRAM zastávek Obora hvězda pod parkovištěm OC mezi ním a nyní dokončovanou konečnou =M=A Motol + v navazujících dalších 125m vybudovat eskalátor (nejlépe po "povrchu" - respektive estakádě, díky níž by nebyl v kolizi s plánovanou kapacitní PK - "obchvatem" Karlovarské ulice) ( http://www.mapy.cz/#!x=14.342544&y=50.077446&z=16&t=r&l=15&rp=m&m=9gogIxX9otTofgESaffS ). Dovedu si představit asi nejjednodušší následující řešení výstavby a provozování tohoto nového propojení pro pěší, jenž by znamenalo vybudování i následné udržování podchodu pod areálem OC na náklady jeho provozovatele se zapsaným věcným břemenem "volného" průchodu (v "prospěch" hl.m.Prahy či DPP) a vybudování i následné provozování DPP navazujícího eskalátoru končícího u stanice =M=A se zapsaným věcným břemenem "volného" průchodu (v "prospěch" majitele/provozovatele OC)

S tím, že navíc zároveň prosazuji severně od stávajícího podchodu k zastávkám TRAM Obora Hvězda po areál "vlastní" obory Hvězda na současném travnatém prostranství vzniklo ( http://www.mapy.cz/#!x=14.341965&y=50.079965&z=16&t=r&l=15&rp=m&m=9go3OxX9wjL0MUfffg6RgiUgdngQ5gXbWBflQ4b2BLV4bMUHlMAEBNpF0fTIfhS )  P+R stylem vyasfaltovaných cest v něm a parkovacích míst ze zatravňovacích dlaždic + s vysazenými křovinami a stromy mezi přímo sousedícími řadami parkovacích stání.

0/0
31.1.2014 16:37

P81e52t68r 34N21e91c33h88a47n86i31c51k82ý 7533406428570

No vzhledem k tomu, že výškový rozdíl mezi stanicí metra a tramvají je takřka 40 metrů, tak by asi šlo spíše o eskalátor. To je právě ten hlavní problém. Ten výškový rozdíl, takže pohodlnost dosažení metra z Břevnova není zrovna zaručena.

0/0
31.1.2014 16:41

M80i86l16a35n 19M79a95j19e85r90č90í73k 1780170904376

A na převýšení 40m je snad potřeba eskalátor, který má konce (vodorovně vzdálené) 250metrů?

To je naprostý nesmysl!

Výška stupně 20cm / délka stupně 25cm

40m : 0,2m = 200 stupňů

200stupňů x 0,25m = 50m.

O eskalátoru přece výše píšu, ale není jej přece potřeba stavět v podzemí = pod parkovištěm/areálem OC, protože bohatě na něj stačí prostranství svahu (respektive nad ním, protože v něm je plánován "obchvat" Karlovarské ulice) mezi parkovištěm OC a dokončovanou konečnou stanicí =M=A u ulice Kukulovy, které jsou od sebe 125metrů. PS: Bezbariérový = pásový/chodníkový eskalátor není třeba, protože bezbariérový přístup má dokončovaná konečná stanice =M=A Motol od přilehlé ulice Kukulovy a OC u Karlovarské ulice od TRAM a BUS jezdící zase po ní.

0/0
31.1.2014 18:22

D12a47n11i75e76l 91P57a53n12e53k 6542281822480

Nějaký vozíčkář... to je výraz.:-/ Všechny nové stanice by měli být automaticky bezbariérové a usnadnit tak dopravu hendikepovaným.

+3/0
31.1.2014 15:42

V11o91j36t33ě67c52h 82M71o71r72a72v24e34c 5115424256685

Všechny nové stanice se staví vždy bezbariérové.

+1/0
31.1.2014 17:58

M78a39r23t80i16n38a 65K79o87l38o61m32a65z34n76i36k47o88v97a 2477552497486

No booze, vzdyt je to jen stavbyvedouci, ne tiskovy mluvci. Vozickar neni nikterak urazlive.

Me spis zarazi ono UŽ v titulku. Do stanic sice UŽ vedou koleje, nicmene stejne to cele bude mit minimalne ctvrt roku zpozdeni... Kde se stala chyba? :-/

+2/0
31.1.2014 18:01

M53a39r74e38k 13T61u67r56n21o86v83e74c 7885692670946

To by mě také zajímalo. Zrovna asi 2-3 dny zpátky jsem psal do iDnesu, jestli by se na to nechtěli nějak zaměřit a zjistit to. Proč bude zpožděná Blanka, o tom už se toho napsalo mnoho, ale proč se má o několik měsíců posunout otevření metra, to jsem se pořád nedočetl. To jako kvůli tomu, že tam měli (a budou mít) nějaké audity?

Já bych čekal třeba nějaké nepředvídané problémy při ražení tunelů (špatné geologické poměry), průsaky vody, propady... O ničem z toho jsem zatím nečetl.

+1/0
1.2.2014 15:48

R63a69d52e79k 23H31o48r16a47k 4947877866225

Oslavujeme zde 4 nove stanice. Vim ze to srovnani bude trochu nefer, ale v Pekingu vystaveli a otevrou nebo uz otevreli mezi roky 2010 - 2014 72.4 Km metra s 58 stanicemi.

+5/−3
31.1.2014 14:15

K43a76r22e39l 90M68a50z40a10n61e27c 7307815503

Při přepočtu na počet obyvatel dané země (srovnání počet nových staniv versus velikost státu) to ovšem nevychází zas tak v náš neprospěch.

+4/−2
31.1.2014 14:30

R45a80d58e87k 65H79o92r44a76k 4137687346325

Jasne ze ne, proto jsem psal ze to srovnani neni fer. Nicmene ten elan pri stavbach v Cine by se nam hodil. Takova Sanghaj ma 2x vice obyvatel nez cela CR, pak se neni cemu divit ze maji 440Km metra a v roce 2020 to bude 1050Km

Obecne jsem rad za kazdou novou stanici a jednou se snad deti nasich deti dockaji metra i na letiste.

+1/0
31.1.2014 14:55

K90a67r90e18l 73M79a43z77a19n71e45c 7977105263

ok, kazda nova stanice je dobra, pokud je ale rozumne umistena, neni predrazena a jeji udrzba nestoji rocne vic nez je rozpocet pardubic...

+3/0
31.1.2014 15:06

D64a63n18i34e58l 41P80a12n35e87k 6172311172290

Na letiště je to povinnost, klidně ať je to v tom úseku nadzemka ale ať to tam jezdí! :))

0/0
31.1.2014 18:04

M98i98r19o69s65l46a59v 71B18á53r53t49a 8474720350197

Za komunistů se metro stavělo mnohem rychleji i v mnohem obtížnějších podmínkách (silně zasíťované centrum, stavby pod Vltavou, a to nemluvím o celkem zbytečně "krásném" interiéru stanic) a bez razících štítů. Razící štíty Tonda a Adéla, použité při stavbě trasy A, nyní leží rozebrané a rezaví v Horních Počernicích, místo toho, aby už dávno něco kutaly. Rovněž prostoje mezi dokončením hrubé stavby jednoho úseky a zahájením stavby jiného úseku jsou děsivé. Prý na to nejsou peníze. A proč byly za komunistů?

+2/−2
31.1.2014 15:32

D23a89n 65S63o38u80č68e77k 7207912518874

Protoze to slo Befehlem, stejne jako v Cine. Vsak taky stavba metra Prahu financne vycerpala.

0/0
31.1.2014 16:22

M42i12r10o51s72l24a77v 19B61á74r41t62a 8654910540637

A to se podle nich mělo v r. 1992 navíc začít se stavbou toho, co se dnes nazývá tunel Blanka.

0/0
31.1.2014 16:33

L80a19d92i18s76l26a73v 27K65v53a89s27n40i40č59k73a 1943707393165

Proč to "šlo" ? Protože nefungovaly jiné a podstatnější věci. No a taky proto, aby se hloupí lidé měli na co ptát.

+1/−1
31.1.2014 16:37

M53i11r76o33s93l26a56v 48B58á12r96t46a 8364150960117

Ano, nefungovaly Charita a noclehárny pro bezdomovce a nezaměstnané - prostě proto, že žádní nebyli.  A jaké další podstatnější věci? Za to čtvrtstoletí by snad člověk očekával daleko lepší stav státu, i když Bém, Rittig, Janoušek atd, si jistě nemohou stěžovat.

+1/−3
31.1.2014 16:46

M98a43r21t25i37n 82K85y29p33r 2602785304244

Peking: 20 milionů obyvatel, Praha:1,2 milionu obyvatel. Poměr 16,6. 58 stanic / 16,6 = 3,5. Takže je to naprosto odpovídající a rychlost výstavby v přepočtu na obyvatele naprosto shodná.

+1/−1
1.2.2014 11:07

I66v67o 93H61a48b20e78r41l68a24n59d 9694359679629

"Do nových stanic metra už montují koleje, lidé se svezou za rok"

Nesvezou. Zase se v tom bude nějaká lopata vrtat, jako v naší Bláně. ;-DR^

0/0
31.1.2014 13:45

R55o53b90e35r43t 58P73r60a59ž24á77k 4698246565980

Já myslím, že se Syreček už poučil.

0/0
31.1.2014 13:58
Foto

J42a46n 35K34o90v43a12ř84í86k 4945289682398

Mastnou tyčí nejezdím, ale snad někdo bude. Silnice v Praze jsou dost přecpané.

+1/−13
31.1.2014 13:37

J29a60n55a 12M24o33l72á79k68o53v86á 7657926176444

Tak to ses velkej kluk.

+16/0
31.1.2014 13:50

R46o70b49e63r84t 69P80r23a43ž11á76k 4288536685130

S malým mozkem. A možná i jiným příslušenstvím.

+8/0
31.1.2014 13:59
Foto

J40a25n 89K44o41v97a68ř74í54k 4905829292728

;-D

0/0
31.1.2014 15:23

J48a67k97u36b 67S47t26a54š63e82k 8694478474222

Brňák?

+4/0
31.1.2014 13:50

M11a47r15e29k 20T65u23r71n74o57v74e45c 7775942940726

A až do té Paříže jste dojel také autem? :-) Já socka tam většinou raději létám letadlem a z letiště pak do města pěkně vlakem, dávat 80 € za tágo z Roissy do centra mi přijde jako vyhazování meněz...

0/0
1.2.2014 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.