Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Do nových stanic metra už montují koleje, lidé se svezou za rok

Čtyři nové stanice pražského metra už nejsou jen pouhými dírami v zemi. Práce na prodloužení linky A pokračují, vestibuly a nástupiště začínají pomalu připomínat prostory pro cestující. Do tunelů už dělníci pokládají koleje. Vlaky tudy první pasažéry svezou za rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L48a26d32i98s73l25a47v 80P90o45l72á14k 7784695145344

Praha má další čtyři stanice metra, Brno čeká na "rychlou tramvaj" 25 let.

+2/0
1.2.2014 14:34

M73a30r53t68i11n10a 48K10o71l92o74m11a10z75n40i43k21o42v36a 2577482827616

UŽ. ;-D

Pak je s podivem, ze zprovozneni bude opozdeno minimalne o ctvrt roku...

0/0
31.1.2014 18:03

M45i67l77a96n 45M92a54j83e33r66č77í37k 1660300704276

Vážená redakce,

známý mne upozornil, že jste nám právě tímto článkem zrušili hned osm ze stávajících stanic metra - "Stanice metra A .....Petřiny délka stanice 217 metrů hloubka nástupiště 35 metrů Půjde o jednu z nejhlubších stanic pražského metra. Hlubší je už jen Náměstí Míru, také na trase A. ..."

=M=A ( http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_a.htm ):

Hradčanská - 43,00, Jiřího z Poděbrad - 45,00, (Náměstí Míru - 52,00)

=M=B ( http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_b.htm ):

Anděl - 35,40, Florenc - 39,00, Národní třída - 39,00, Karlovo náměstí - 40,00, Náměstí Republiky - 40,00, Můstek - 40,30

+2/−1
31.1.2014 15:44

M47a77r31e37k 80T50u46r80n24o14v39e92c 7455422550846

No jo, mě se taky nezdá tvrzení, že Motol bude jedinou stanicí, kde vestibul bude pod úrovní nástupiště. Co třeba Rajská zahrada? Byť tam jde jen o nástupiště v jednom směru, druhé je vlastně v jedné úrovni s vestibulem - resp. v něj plynule přechází...

0/0
1.2.2014 15:42

P67e18t11r 33N12e12c17h27a18n51i43c31k47ý 7733236498250

Nechápu, že není žádná stanice na Břevnově

+1/0
31.1.2014 15:42

M87i79l26a55n 80M93a31j96e81r41č63í61k 1470890214916

Jistě bylo myšleno přesně "okolí" TRAM zastávek Vypich - jenže to by budovaný mezi zastávkový úsek Petřiny - Motol dlouhý cca 1400m ( http://www.mapy.cz/#!x=14.345116&y=50.081521&z=14&t=r&l=15&rp=m&m=9gpWuxXxBr8mf8jVPfaaRAflBPEffmOEfi-N-fgbK1fmKKafkyKIBz4NfkwHNCSExFEFN4BfidEG ) byl rozdělen na dva moc krátké 600-tisetmetrové úseky (vložená stanice by měla minimálně 200m).

Osobně preferuji protažení cca o pouhých 125m podchod od TRAM zastávek Obora hvězda pod parkovištěm OC mezi ním a nyní dokončovanou konečnou =M=A Motol + v navazujících dalších 125m vybudovat eskalátor (nejlépe po "povrchu" - respektive estakádě, díky níž by nebyl v kolizi s plánovanou kapacitní PK - "obchvatem" Karlovarské ulice) ( http://www.mapy.cz/#!x=14.342544&y=50.077446&z=16&t=r&l=15&rp=m&m=9gogIxX9otTofgESaffS ). Dovedu si představit asi nejjednodušší následující řešení výstavby a provozování tohoto nového propojení pro pěší, jenž by znamenalo vybudování i následné udržování podchodu pod areálem OC na náklady jeho provozovatele se zapsaným věcným břemenem "volného" průchodu (v "prospěch" hl.m.Prahy či DPP) a vybudování i následné provozování DPP navazujícího eskalátoru končícího u stanice =M=A se zapsaným věcným břemenem "volného" průchodu (v "prospěch" majitele/provozovatele OC)

S tím, že navíc zároveň prosazuji severně od stávajícího podchodu k zastávkám TRAM Obora Hvězda po areál "vlastní" obory Hvězda na současném travnatém prostranství vzniklo ( http://www.mapy.cz/#!x=14.341965&y=50.079965&z=16&t=r&l=15&rp=m&m=9go3OxX9wjL0MUfffg6RgiUgdngQ5gXbWBflQ4b2BLV4bMUHlMAEBNpF0fTIfhS )  P+R stylem vyasfaltovaných cest v něm a parkovacích míst ze zatravňovacích dlaždic + s vysazenými křovinami a stromy mezi přímo sousedícími řadami parkovacích stání.

0/0
31.1.2014 16:37

P46e97t22r 69N92e44c74h23a19n71i97c12k58ý 7763406258520

No vzhledem k tomu, že výškový rozdíl mezi stanicí metra a tramvají je takřka 40 metrů, tak by asi šlo spíše o eskalátor. To je právě ten hlavní problém. Ten výškový rozdíl, takže pohodlnost dosažení metra z Břevnova není zrovna zaručena.

0/0
31.1.2014 16:41

M30i54l75a68n 45M86a23j78e36r30č70í53k 1650700614326

A na převýšení 40m je snad potřeba eskalátor, který má konce (vodorovně vzdálené) 250metrů?

To je naprostý nesmysl!

Výška stupně 20cm / délka stupně 25cm

40m : 0,2m = 200 stupňů

200stupňů x 0,25m = 50m.

O eskalátoru přece výše píšu, ale není jej přece potřeba stavět v podzemí = pod parkovištěm/areálem OC, protože bohatě na něj stačí prostranství svahu (respektive nad ním, protože v něm je plánován "obchvat" Karlovarské ulice) mezi parkovištěm OC a dokončovanou konečnou stanicí =M=A u ulice Kukulovy, které jsou od sebe 125metrů. PS: Bezbariérový = pásový/chodníkový eskalátor není třeba, protože bezbariérový přístup má dokončovaná konečná stanice =M=A Motol od přilehlé ulice Kukulovy a OC u Karlovarské ulice od TRAM a BUS jezdící zase po ní.

0/0
31.1.2014 18:22

D39a11n74i11e79l 31P53a15n12e45k 6192951282470

Nějaký vozíčkář... to je výraz.:-/ Všechny nové stanice by měli být automaticky bezbariérové a usnadnit tak dopravu hendikepovaným.

+3/0
31.1.2014 15:42

V15o10j47t18ě27c44h 45M32o10r21a97v89e66c 5245134696535

Všechny nové stanice se staví vždy bezbariérové.

+1/0
31.1.2014 17:58

M10a46r78t28i74n65a 24K71o97l11o69m65a10z76n27i60k87o24v70a 2157562537266

No booze, vzdyt je to jen stavbyvedouci, ne tiskovy mluvci. Vozickar neni nikterak urazlive.

Me spis zarazi ono UŽ v titulku. Do stanic sice UŽ vedou koleje, nicmene stejne to cele bude mit minimalne ctvrt roku zpozdeni... Kde se stala chyba? :-/

+2/0
31.1.2014 18:01

M86a16r10e63k 12T89u64r38n11o42v90e18c 7585482290396

To by mě také zajímalo. Zrovna asi 2-3 dny zpátky jsem psal do iDnesu, jestli by se na to nechtěli nějak zaměřit a zjistit to. Proč bude zpožděná Blanka, o tom už se toho napsalo mnoho, ale proč se má o několik měsíců posunout otevření metra, to jsem se pořád nedočetl. To jako kvůli tomu, že tam měli (a budou mít) nějaké audity?

Já bych čekal třeba nějaké nepředvídané problémy při ražení tunelů (špatné geologické poměry), průsaky vody, propady... O ničem z toho jsem zatím nečetl.

+1/0
1.2.2014 15:48

R44a33d45e29k 43H74o66r10a43k 4807387776105

Oslavujeme zde 4 nove stanice. Vim ze to srovnani bude trochu nefer, ale v Pekingu vystaveli a otevrou nebo uz otevreli mezi roky 2010 - 2014 72.4 Km metra s 58 stanicemi.

+5/−3
31.1.2014 14:15

K42a63r96e56l 30M91a21z74a12n21e81c 7427715683

Při přepočtu na počet obyvatel dané země (srovnání počet nových staniv versus velikost státu) to ovšem nevychází zas tak v náš neprospěch.

+4/−2
31.1.2014 14:30

R33a18d67e67k 21H68o83r35a81k 4207337816225

Jasne ze ne, proto jsem psal ze to srovnani neni fer. Nicmene ten elan pri stavbach v Cine by se nam hodil. Takova Sanghaj ma 2x vice obyvatel nez cela CR, pak se neni cemu divit ze maji 440Km metra a v roce 2020 to bude 1050Km

Obecne jsem rad za kazdou novou stanici a jednou se snad deti nasich deti dockaji metra i na letiste.

+1/0
31.1.2014 14:55

K49a98r29e30l 60M86a38z67a77n93e61c 7387565173

ok, kazda nova stanice je dobra, pokud je ale rozumne umistena, neni predrazena a jeji udrzba nestoji rocne vic nez je rozpocet pardubic...

+3/0
31.1.2014 15:06

D64a42n21i63e85l 71P15a42n90e74k 6232271182250

Na letiště je to povinnost, klidně ať je to v tom úseku nadzemka ale ať to tam jezdí! :))

0/0
31.1.2014 18:04

M16i81r85o32s47l79a71v 75B81á89r30t55a 8424110550247

Za komunistů se metro stavělo mnohem rychleji i v mnohem obtížnějších podmínkách (silně zasíťované centrum, stavby pod Vltavou, a to nemluvím o celkem zbytečně "krásném" interiéru stanic) a bez razících štítů. Razící štíty Tonda a Adéla, použité při stavbě trasy A, nyní leží rozebrané a rezaví v Horních Počernicích, místo toho, aby už dávno něco kutaly. Rovněž prostoje mezi dokončením hrubé stavby jednoho úseky a zahájením stavby jiného úseku jsou děsivé. Prý na to nejsou peníze. A proč byly za komunistů?

+2/−2
31.1.2014 15:32

D16a38n 64S61o29u92č69e55k 7477192168164

Protoze to slo Befehlem, stejne jako v Cine. Vsak taky stavba metra Prahu financne vycerpala.

0/0
31.1.2014 16:22

M17i53r17o43s77l23a60v 94B17á38r89t76a 8444870590317

A to se podle nich mělo v r. 1992 navíc začít se stavbou toho, co se dnes nazývá tunel Blanka.

0/0
31.1.2014 16:33

L43a40d38i14s86l76a67v 83K62v56a94s23n22i39č84k37a 1723657673375

Proč to "šlo" ? Protože nefungovaly jiné a podstatnější věci. No a taky proto, aby se hloupí lidé měli na co ptát.

+1/−1
31.1.2014 16:37

M82i86r76o29s49l59a17v 77B48á87r26t40a 8424480220167

Ano, nefungovaly Charita a noclehárny pro bezdomovce a nezaměstnané - prostě proto, že žádní nebyli.  A jaké další podstatnější věci? Za to čtvrtstoletí by snad člověk očekával daleko lepší stav státu, i když Bém, Rittig, Janoušek atd, si jistě nemohou stěžovat.

+1/−3
31.1.2014 16:46

M79a12r29t40i85n 33K79y31p27r 2472815764534

Peking: 20 milionů obyvatel, Praha:1,2 milionu obyvatel. Poměr 16,6. 58 stanic / 16,6 = 3,5. Takže je to naprosto odpovídající a rychlost výstavby v přepočtu na obyvatele naprosto shodná.

+1/−1
1.2.2014 11:07

I62v13o 78H30a32b48e56r63l19a64n36d 9684899459749

"Do nových stanic metra už montují koleje, lidé se svezou za rok"

Nesvezou. Zase se v tom bude nějaká lopata vrtat, jako v naší Bláně. ;-DR^

0/0
31.1.2014 13:45

R39o63b79e73r27t 78P56r70a46ž37á51k 4588166545110

Já myslím, že se Syreček už poučil.

0/0
31.1.2014 13:58
Foto

J11a77n 39K33o84v83a47ř20í20k 4105659522708

Mastnou tyčí nejezdím, ale snad někdo bude. Silnice v Praze jsou dost přecpané.

+1/−13
31.1.2014 13:37

J47a91n70a 94M87o15l91á63k67o18v59á 7747156426424

Tak to ses velkej kluk.

+16/0
31.1.2014 13:50

R92o79b88e49r18t 18P62r58a39ž65á59k 4898906535680

S malým mozkem. A možná i jiným příslušenstvím.

+8/0
31.1.2014 13:59
Foto

J73a60n 36K85o33v53a65ř56í69k 4115629472428

;-D

0/0
31.1.2014 15:23

J68a78k58u79b 51S15t27a40š20e26k 8434628834432

Brňák?

+4/0
31.1.2014 13:50

M40a38r38e24k 10T19u98r44n97o47v28e19c 7875362330286

A až do té Paříže jste dojel také autem? :-) Já socka tam většinou raději létám letadlem a z letiště pak do města pěkně vlakem, dávat 80 € za tágo z Roissy do centra mi přijde jako vyhazování meněz...

0/0
1.2.2014 15:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.