- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Praha má další čtyři stanice metra, Brno čeká na "rychlou tramvaj" 25 let.
UŽ.
Pak je s podivem, ze zprovozneni bude opozdeno minimalne o ctvrt roku...
Vážená redakce,
známý mne upozornil, že jste nám právě tímto článkem zrušili hned osm ze stávajících stanic metra - "Stanice metra A .....Petřiny délka stanice 217 metrů hloubka nástupiště 35 metrů Půjde o jednu z nejhlubších stanic pražského metra. Hlubší je už jen Náměstí Míru, také na trase A. ..."
=M=A ( http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_a.htm ):
Hradčanská - 43,00, Jiřího z Poděbrad - 45,00, (Náměstí Míru - 52,00)
=M=B ( http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_b.htm ):
Anděl - 35,40, Florenc - 39,00, Národní třída - 39,00, Karlovo náměstí - 40,00, Náměstí Republiky - 40,00, Můstek - 40,30
No jo, mě se taky nezdá tvrzení, že Motol bude jedinou stanicí, kde vestibul bude pod úrovní nástupiště. Co třeba Rajská zahrada? Byť tam jde jen o nástupiště v jednom směru, druhé je vlastně v jedné úrovni s vestibulem - resp. v něj plynule přechází...
Nechápu, že není žádná stanice na Břevnově
Jistě bylo myšleno přesně "okolí" TRAM zastávek Vypich - jenže to by budovaný mezi zastávkový úsek Petřiny - Motol dlouhý cca 1400m ( http://www.mapy.cz/#!x=14.345116&y=50.081521&z=14&t=r&l=15&rp=m&m=9gpWuxXxBr8mf8jVPfaaRAflBPEffmOEfi-N-fgbK1fmKKafkyKIBz4NfkwHNCSExFEFN4BfidEG ) byl rozdělen na dva moc krátké 600-tisetmetrové úseky (vložená stanice by měla minimálně 200m).
Osobně preferuji protažení cca o pouhých 125m podchod od TRAM zastávek Obora hvězda pod parkovištěm OC mezi ním a nyní dokončovanou konečnou =M=A Motol + v navazujících dalších 125m vybudovat eskalátor (nejlépe po "povrchu" - respektive estakádě, díky níž by nebyl v kolizi s plánovanou kapacitní PK - "obchvatem" Karlovarské ulice) ( http://www.mapy.cz/#!x=14.342544&y=50.077446&z=16&t=r&l=15&rp=m&m=9gogIxX9otTofgESaffS ). Dovedu si představit asi nejjednodušší následující řešení výstavby a provozování tohoto nového propojení pro pěší, jenž by znamenalo vybudování i následné udržování podchodu pod areálem OC na náklady jeho provozovatele se zapsaným věcným břemenem "volného" průchodu (v "prospěch" hl.m.Prahy či DPP) a vybudování i následné provozování DPP navazujícího eskalátoru končícího u stanice =M=A se zapsaným věcným břemenem "volného" průchodu (v "prospěch" majitele/provozovatele OC)
S tím, že navíc zároveň prosazuji severně od stávajícího podchodu k zastávkám TRAM Obora Hvězda po areál "vlastní" obory Hvězda na současném travnatém prostranství vzniklo ( http://www.mapy.cz/#!x=14.341965&y=50.079965&z=16&t=r&l=15&rp=m&m=9go3OxX9wjL0MUfffg6RgiUgdngQ5gXbWBflQ4b2BLV4bMUHlMAEBNpF0fTIfhS ) P+R stylem vyasfaltovaných cest v něm a parkovacích míst ze zatravňovacích dlaždic + s vysazenými křovinami a stromy mezi přímo sousedícími řadami parkovacích stání.
Nějaký vozíčkář... to je výraz. Všechny nové stanice by měli být automaticky bezbariérové a usnadnit tak dopravu hendikepovaným.
Všechny nové stanice se staví vždy bezbariérové.
Oslavujeme zde 4 nove stanice. Vim ze to srovnani bude trochu nefer, ale v Pekingu vystaveli a otevrou nebo uz otevreli mezi roky 2010 - 2014 72.4 Km metra s 58 stanicemi.
Při přepočtu na počet obyvatel dané země (srovnání počet nových staniv versus velikost státu) to ovšem nevychází zas tak v náš neprospěch.
"Do nových stanic metra už montují koleje, lidé se svezou za rok"
Nesvezou. Zase se v tom bude nějaká lopata vrtat, jako v naší Bláně.
Já myslím, že se Syreček už poučil.
Mastnou tyčí nejezdím, ale snad někdo bude. Silnice v Praze jsou dost přecpané.