Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané mírně omezili jízdy autem, přesedli do vlaků či autobusů MHD

V posledních letech se v hlavním městě projevuje nový trend odklonu od automobilové dopravy. Lidé častěji upřednostňují městskou hromadnou dopravu, vlak či chůzi. Podle dopravních odborníků jsou důvodem mimo jiné i peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K47a98r56e95l 57M87a16r59t94i12n60e31c 6358228856744

Autem se nedá tak pohodlně jezdit "na černo".

Tím si to musím platit sám, takhle to bohatě zaplatí trubky s OpenCard.

0/−1
6.2.2014 10:08

T19o94m77á25š 38C57h29r39a52s38t10n69ý 2248259719961

Ale dá, ale chce to mít odpich a kradený SPZ ;-D

+1/0
6.2.2014 10:20

F77r23a72n69t91a 18P32r43e36i23s29s 5724884807574

Jezdím ted vyjímečně 60km do prace do prahy vlakem, mam auto v opravě. Nicméně uz se těším az zase budu jezdit autem. Ano, benzín me stojí měsíčně 7 tisíc, vlak asi 1500 nebo tak nejak. Ale vubec se hlavně v praze na nádražích necítím bezpečně. Stačí se po setmění postavit pred nádraží a během chvile se u me vystřídá několik cikánů, kteří mi nabízejí čorky, nebo nějakej vagus co chce cigo i kdyz nekourim. Policajty lze zahlednout hlidkovat jen zřídka.

S mojí malou postavou budu raději vždy jezdit autem...

+4/−4
6.2.2014 9:04

M60i40c51h17a32l 36Š67r72o74u56b24e51k 8104736983370

prosímvás na jakém nádraží vystupujete?

0/0
6.2.2014 9:09

F28r77a35n39t26a 78P19r60e65i25s20s 5104554557974

Masarykovo

+1/0
6.2.2014 9:10

M42i66c15h63a61l 18Š76r12o82u40b48e65k 8154186633840

tam sam dojžděl leta a v klidu (nejhorší je ta část, když jde člověk do metra), ale bohužel se tam teď asi přesunuli vágusové, které vyhnali z hlaváku. Nevím, už sem tam dlouho nebyl.

0/0
6.2.2014 9:13

J57a33n 61L60i49b63i36c55h 9762888985553

Nádraží jsou otřes, ty se musí jen prolítnout rychle na vlak a ne tam čekat, to se pak na Vás navážou živly s úkolem Vás okrást či obtěžovat. Na nádraží se jde až těsně před odjezdem vlaku, zatím se dá někde projít spíše po okolí či sednout do kavárny či čajovny, ne?

+2/0
6.2.2014 9:12

Ř33e83h41o36ř 90V19l43a46s87á51k 2794944251746

Tak nepostávejte před nádražím :-)

Vždyť to na cestování vlakem není potřeba. Neznám nikoho, kromě vágusů, kdo by postával před nádražím.

0/0
6.2.2014 12:10

V88l61a52d62i82m75í25r 64F75i70b23i71g50e56r 5714271731654

Ještě kuřáci a že jich je nedá se z nádraží vyjít nebo vejít aniž byste neprošli obláčkem dýmu.

0/0
12.2.2014 6:53

V96l16a66d65i58m13í62r 55F79i19b41i91g56e90r 5464771231784

To je každého věc jak bude dojíždět, ale těch existencí poflakujících se u nádraží a stanic metra je opravdu hodně. Kdyby se jich z větší části zbavili tak jezdí víc lidí. Neskutečně mě štve že také ochcávají snad všechno co se dá.

0/0
12.2.2014 6:49

T82o59m25á42š 57C27h26r75a76s86t56n87ý 2668789199871

Pokud mne MHD vyjde na 32+33Kč na cestu do práce, leč jí to trvá 2,15 hodiny, a autem jsem v práci za 35 minut když jedu lážo plážo, a 20 když ne, a platím 4,15kč na km, vychází mi to...136 Kč cesta (32km).

Za hodinu vydělám 230 a pár drobných čistého.

Nevím, ta ekonomika mi tu moc nevychází, proč bych sakra měl jezdit MHD... :-/

+3/0
6.2.2014 8:49

J48a34n 38L20i48b73i78c33h 9602818165583

Tak je to relativní, auto je pohodlnější většinou a nemusí člověk někde sedět s bezdomovci a různými živly, ale zase si při řízení těžko může číst nebo koukat po lidech, pokud tedy nechce nabourat. Auto není jen o ceně benzínu, musíte započítat pořizovací náklady, náklady a čas na údržbu a servis a taky pojištění atd., k tomu případné pokuty a ztrátu hodnoty zejména na začátku. Nicméně auto se vyplatí, když jede víc lidí. Hlavní problém auta v Praze je to, že v centru a okolí a ani na sídlištích není téměř kde zaparkovat, a když už tak za drahé parkovné.

+2/−1
6.2.2014 9:10

T53o47m93á63š 10C83h59r94a55s18t67n42ý 2378479649881

Těch 4,15 je včetně pojištění a vedlejších nákladů (gumy, opravy).

A pořizovací cena, no, chce to nekupovat v ačkách pro začátek, najít si nějaké dobré udržované auto s prokazatelným nájezdem a nebát se toho v počátku do toho třeba vrazit dvounásobek.

Já teď mám jakou soukromé auto Focuse gen II, sportovní R500 s 2.5 benzínem. Nájezd 55.000 v době nákupu. Cena 65,000 vč. opravy. Dalších 120,000 jsem dal do renovace a za přestavbu na hybrid s komorovou turbínou.

Za 100km spálím 4-5 litrů paliva v ceně 11,25 Kč litr (kerosin).

0/0
6.2.2014 9:24

J75a55n 57L58i84b96i47c97h 9832588775983

Souhlas, já měl vždy auto po otci a ten nové, takže jsem jeho původ a historii znal dobře, do bazarů bych kupovat jít nechtěl, na inzerát je to taky riziko, jsem členem Ford, Rover a Hyundai klubu, takže tam mezi klubery mi to přijde lepší, ale každé bazarové auto je loterie, i když i nová auta zlobí. Výhodu má ten, kdo se v autech dobře vyzná, já přehled mám, čtu asi 5 různých časopisů a jezdím po autosalónech a občas tuning srazech, ale jako technik nejsem a nijak podrobně se v něm nevyznám. Pokud 4,15 Kč/km berete jako nějaké hausnumero s náklady a očekávanou životností a vším, tak to jde, ale je jasné, že náklady na km jsou vždy jen pohádkou, neb nikdy nemůžete říci, jak to bude v budoucnu, zatímco v MHD je náklad pevný a jasný.

0/0
6.2.2014 10:10

T98o30m85á49š 58C83h47r38a31s67t21n20ý 2308609129501

Tak očekávám životnost 8 let. Podvozek na to má, motor je benzín s malým nájezdem, co navíc teď v tom autě je "jen" oškubaná záloha.

Náklad za palivo je taková sázka do loterie, ale ono i to MHD...zvednout Vám lístek na 40 Kč a pernamentku na 700 Kč, když to palivo vystoupá vstříc stropu :) A navíc díky EU jde vždy přejít papírově jinam i v rámci států, za lepším.

0/0
6.2.2014 10:19

M39i36c88h94a79l 34Š40r95o66u10b69e98k 8644416423710

no tak to je váš případ (ovšem moc nevěřím, že trasa, kterou dáte autem ve městě za 30 minut, trvá MHD přes dvě hodiny). Řada lidí to má naopak, přesto jezdí autem. Nepochopitelné.

0/0
6.2.2014 9:12

T49o73m94á15š 26C56h96r21a74s92t95n31ý 2278629279961

Spořilov > Kladno

0/0
6.2.2014 9:25

Ř77e98h28o26ř 45V36l59a55s90á43k 2424364501276

Tak to zní spíš jako meziměstská doprava.

0/0
6.2.2014 12:09

T56o73m25á88š 13C97h84r53a18s40t18n71ý 2598529749831

No ale něž se dostanu MHD někam na okraj, kam můžu sednout na mimoměstský bus, musím 2x přestoupit a trvááááá to...kdežto autem to hned uhnu na okruh a jedůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů

0/0
6.2.2014 12:51

P15a33v67e42l 58N46o84v68á55k 7591696969303

Tak těch situaci je plno zvláště když je období od jara do podzimu a da se jet na masine MHD se chytá pouze pokud pojedu metro-metro

0/0
6.2.2014 9:51

J72a47n 66L12i12b43i52c56h 9422578935393

Pražská MHD patří stále k nejkvalitnějším z hlediska počtu spojů, intervalů i dodržování jízdního řádu, je ovšem velmi citlivá na jakýkoli kolaps (zapomenutý batoh, jedna menší bouračka, porucha tramvaje, skok člověka pod metro apod.), to pak najednou kolabuje. Mezi její nevýhody patří špína, obtěžující lidé, smrad od bezdomovců a otřesné prostředí v okolí některých zastávek a stanic metra či nepraktické dlouhé výstupy  a nápoje k autobusům apod. (zejména konečné metra Černý Most, Letňany a další). Cenově je zatím přijatelná, zejména u časových kupónů, cena za krátké jednorázové jízdy je však vysoká a počet černých pasažérů také a nezmění na tom nic ani velká skupina revizorů, kteří zablokují východy z metra. Radši bych je viděl ve vlacích metra a ne když kvůli nim člověku ujede spoj, když si na něj nečekaně počíhají až u východu, kde člověk chvátá a navíc v hromadném počtu a přitom mohli procházet systematicky vlakem.

+2/−1
6.2.2014 7:38

V44i49k80y41r 76B80o98h84u92m22i68l 88S82t25r53a39n71s42k70y 9497908236729

Patrně nebydlíte na Sídlišti Z. Město, kde slavný ROPID zrušil ze 3 autobusů 2, tram 22 nechal jezdit pouze každou druhou a tram 26 natáhl intervaly tak, že ji lze označit za občasnou. Logika by velela dopravit odtud lidi k nejbližšímu metru /Skalka/, ale to ROPID neumí /ponechal jen občasbus 177/. Rv

+1/−1
6.2.2014 7:57

J89a36n 40L81i71b74i97c21h 9212978535753

Nebydlím, takové zapadákovy neznám, každopádně to tam jezdilo špatně už dříve, 3 různé občasbusy, co si pamatuji, takže to jezdí jen ještě trošku hůře. Podobně dopadly i některé oblasti okolo Jinonic apod, kde jim také zrušili několik spojů. Ideální to není, dopravní podnik hodně utratil na různých nesmyslech a předražených zakázkách, tak teď nemá peníze a šetří, ale stejně moc neušetří, protože těch pár zrušených spojů není až tak velká úspora.

0/0
6.2.2014 8:16

J31a40k38u82b 27F98e56i39f58a73r 7759759716609

člověče co to melete...takové zapadákovy neznám...co si pamatuji...;-D

0/0
6.2.2014 8:46

J80a80n 43L45i81b41i90c73h 9592118475963

Znám jízdní řád, co tam jezdilo, ale ne ty zapadákovy, do kterých to jezdilo.

0/0
6.2.2014 9:06

Z80d85e45n82ě20k 24J16o48n81á77š 9901609366140

Lidi nebudou chtít opouštět auta, dokud nebude rozumná alternativa. Dnes máte prostě všechny linky v praze dělány tak, že jezdí paprskovitě do centra. Takže pokud jedete například ze Zličína na Chodov, tak dopravou je to 45 minut a autem to projedete za 20. Musel by se výrazně změnit model dopravy. Navíc je mi nepříjemné prostředí, všechno špinavé, nastupovat například na Smíchově je za trest. A když chci auto nechat mimo Prahu a jet například vlakem, tak kromě Berouna žádné pořádné parkoviště v blízkosti nádraží není.

+4/0
6.2.2014 7:34
Foto

V18o81j81t26ě76c38h 44V73o93p22a74ř37i86l 2394686816570

Osobně bych zavedl zpoplatněný vjezd do města, protože...

1.) lidé, kteří potřebují auto by si sice připlatili, ale díky menším kolonám by ušetřili spoustu času (čas jsou peníze) i trochu benzínu (opět pár korun mínus)

2.) lidé, kteří dnes jezdí autem, ale auto úplně nepotřebují by mohli začít jezdit MHD, kdy bych jim zvýšil komfort cestování posílením linek ve špičce (např. metro Anděl je ve špičce naprostý otřes), které by bylo dotované právě z vybraného "vjezdného" pro auta.

Je hezké chtít, aby víc lidí začalo používat MHD, ale za současné situace se na některých místech a v určitou dobu do MHD víc lidí nenatlačí. Teda teoreticky ano, ale většině lidí, co dnes MHD nepoužívá, se do toho chtít jít nebude.

+2/−6
6.2.2014 4:03

P59a91v65e71l 52N31o75v91á59k 7971426269163

Dotovat MHD z provozu auta? To už je snad vrchol blbosti. At si to míli cestující zaplatí sami. Už takhle stačí že dostává z veřejných prostředků víc než miliardu korun. Takže jeho provoz platime všichni bez ohledu na to jestli jsem z Prahy nebo ne....

+3/−2
6.2.2014 6:03
Foto

V86o31j70t54ě53c61h 15V76o52p86a14ř24i23l 2924606446310

Proč vrchol blbosti? Ať jde o podnikatele nebo řemeslníky, obchodní zástupce, čas strávený v kolonách je mnohem dražší. Neberte to jako dotaci MHD, berte to jako platbu za volnější silnice, u pracujících, co auto využívají k práci, pak jako velice výhodnou investici. Nemuselo by to platit vždy, stačí o dopravních špičkách.

+1/0
6.2.2014 6:36

P56a50v49e61l 83N73o15v42á63k 7381306219983

Nejde o to kam ty peníze jdou a nebudte naivní ze by tam vůbec dosly, co by se vybralo tady to by se pokratilo na dotacích takže investice přišla v niveč a za ušetřeny peníze automat prolobuje další nesmyslný cyklostezky nebo nějaký jiný nesmysl o který drtivá většina občanů ani nestojí...

0/0
6.2.2014 6:42
Foto

V85o56j69t78ě97c81h 75V52o17p21a41ř18i97l 2184916656200

Tak psal jsem "osobně", tj. jak bych to udělal já. Že by to ti, slušně řečeno, vykukové udělali jinak je věc jiná. Osobně také doufám (zde byste mohl použít ono "naivně"), že jim bude v nadcházejících volbách vystaven adekvátní účet.

+1/0
6.2.2014 6:57

M66i46c70h47a98l 56Š68r46o17u32b88e77k 8104536923450

a kolik prosímás stojí každoročně opravy, údržba a budování silnic pro automobilovou dopravu?

0/0
6.2.2014 9:17

P43a88v95e32l 56N82o93v96á60k 7191506919913

Rozhodne méně než tam v podobě různých daní spojené s provozem auta nasypeme všichni.

0/0
6.2.2014 9:48

L46u65b82o53š 85H38o75u27s63k51a 6679738563502

Většina evropských velkoměst se snaží své ulice zprůjezdnit (nepočítám Londýn a jeho slavné mýto), nabídnout obchvaty, aby v nich cesty autem byly co nejrychlejší a zácpy nezpůsobovaly nadměrné vypouštění zplodin. My jdeme zcela jinou cestou - Praha není schopna zařídit ani tak triviální věc, jako je zelená vlna na semaforech (firma Eltodo má zjevně specialisty jen na červené vlny). Pořádné obchvaty a řešení dopravní prostupnosti Prahy nikdo moc neřeší, jen se vymýšlejí blbosti typu omezení rychlosti na magistrále, semafory na konci Nuselského mostu, zablokované jízdní pruhy v Legerově nebo dokonce pěší zóna na nábřeží, ke kterému neexistuje smysluplná alternativa. Nedomnívám se, že by lepší průjezdnost centra města až tak zvýšila počet aut v ulicích, jen by ta auta netrčela v těch věčných a velmi často zbytečných zácpách. Jistě by pomohlo i zlevnění MHD, často je levnější sednout do auta, než kupovat jízdenku, což je podle mého dost nešťastné. :-)

+4/−1
6.2.2014 0:24

P97a81v55e55l 12J89e25ř15á70b35e82k 7651802174937

Když je na jedné straně červená vlna, tak musí být i zelená vlna. chce to přijet k prvnímu semaforu na správné vlně.

Auto nemůže být levnější než jízdenky MHD. Při průměrné ceně osobního auta za 1 km cca 6 Kč, tak se obávám, že za tuto cenu se MHD dostanu podstatně dál.

Zácpy jsou skutečně zbytečné. Stačí aby lidi použili MHD, pokud auto přímo pracovně nepotřebují. navíc jízdenku do MHD si připlácejí (dotace MHM Prahy do DP), tak proč toho nevyužívají a platí si cestu autem.

Prostě a jednoduše - tak tragicky bych tu osobní dopravu v Praze nebral. Bývalo hůř

+3/−1
6.2.2014 0:38

V29i44k14y11r 72B60o80h89u94m53i96l 89S54t28r83a34n95s73k26y 9227888656889

Bohužel některé zelené vlny (viz Průmyslová) jsou nastaveny na kvapík /nelegální ve městě/ cca 65 km/h;-D;-)

0/0
6.2.2014 7:59
Foto

T15o87m90á73š 14H11e63r90c83e78g 3360189330830

Kurník fix už, já nechci stát nebo město, které bude lidem říkat, jak a čím mají jezdit, které bude znepříjemňovat parkování, zužovat nebo zavírat ulice, jen aby lidi jezdili městskou dopravou apod. Já chci město, které zjistí, čím kdo chce jezdit, a zajistí na to infrastrukturu, aby vyhovělo co největšímu množství lidí. A ne aby poštvávalo skupiny lidí s různými názory proti sobě. 

Já raději jezdím autem, protože se nemusím držet hnusné ušmudlané ulepené tyče, nemusím sedat na sedačky, na kterých sedají prochcaní smradlaví bezdomovci a jako příjemný bonus třeba nechytím chřipku od lidí, kteří musí do práce, i když jsou nemocní. Navíc 90% cest, které jezdím, jsou autem prostě rychlejší i přesto, že bydlím 200m od stanice metra. 

Každopádně v životě by mě nenapadlo kecat ostatním do toho, čím mají jezdit, a nesnáším, když to radnice dělají. Povýšenost některých, kteří jezdí MHD, opravdu nechápu, je to prostě jeden způsob přepravy z mnoha.

+3/−4
6.2.2014 0:09

P48a59v76e81l 69J65e89ř23á83b37e23k 7951312814127

Obávám se, že tento přístup není vhodný pro živočichy kteří žijí ve velkých sociálních společenstvích.

Není přeci problém před vstupem do MHD si přes ústa dát roušku a na ruce rukavice.

0/−3
6.2.2014 0:42

T89o32m25á91š 36C80h27r34a10s13t18n34ý 2878179769691

Nebo s vestičkou od Zarkávího a zavolat: Alláh s Vámi!

A řádně oslavovat své nadšení z MHD až do roztrhání těla ;-D

0/0
6.2.2014 8:54

F89e69r37d74i91n24a31n65d 49S95l78a16v73í49k 1135962552659

je fakt, že radnice dělají co mohou aby to cestování autem co nejvíc znepříjemnili, tak se nedivím, že to pár slabších vzdalo. Ale já se nedám. To se radši odstěhuju. Mě stačí MHD párkrát do měsíce když se jede pít. Většinou mě ta cesta tam tak obohatí, že zpět už se vracím taxikem nebo pěšky...

+1/−1
5.2.2014 22:32

P70e59t48r 42D23i20v84i84š 7665476983493

Honza Zeman: pro vás už snad jen ten provaz...:-P

0/0
5.2.2014 22:05
Foto

I26v15o 30P49e56t27e83r55k34a 4366535427879

A nebudou za tím třeba taky modré zóny?

+8/0
5.2.2014 22:01

J48i13ř23í 25E28n50g85l87i66š 1605649695301

Některé věci zkrátka prážákům docházejí později než v jiných civilizovaných velkoměstech Evropy.

Ale jak říká klasik: Lepší pozdě nežli později ;-D

+1/−7
5.2.2014 21:59
Foto

I80v57o 17P67e96t39e95r62k90a 4676695357879

Tak já už před lety přišel na to, že kdybych jezdil denně po Praze, tak mě do roka odvezou buďto s infarktem, nebo do Bohnic ... :-/

0/0
5.2.2014 22:12

J78a14r78o17s13l98a82v 72Č91e38r37n76ý 6978504699538

To bylo hóóódně dobrý, to sis tam těch smajlíků měl dát víc.

+1/0
5.2.2014 22:51

V23á61c78l30a38v 15J51e54b28a49v43ý 8140749213836

Jen aby se tím autem nevozily různý náplavy. Čistokrewný Pražák je na MHD zvyklý od narození. :P

0/0
5.2.2014 23:17

H87o50n51z45a 28Z23e96m51a17n 6519593283122

Tak to nechapu. Den po dni je ta doprava s DP horsi. 2x do tydne prijedu pozde, protoze DP ma nekde problem. Od doby co muze kazdej duchodce jezdit zdarma, tak se neda ve spicku dostat skoro do tramvaje, autobusy uz vubec nepouzivam a v metru, kdyz specham nas jedine platici sikanuji a zdrzuji revizori. Spoje jezdi minutu po sobe a pak 10 minut okno. A zase vsechny najednou. Soudruzi odborari, radeji koupim auto, nez vas zivit.

0/−5
5.2.2014 21:40

P51e20t55r 29M85u92r58č51e98k 3378626420

Soudruhu Zemane MHD se v Praze podstatně zlepšilo a dovolím si to tvrdit na základě svých zkušeností protože jezdím mhdéčkem s vozíčkářem.Na Idosu si najdu doma spoj do cílové stanice a vše funguje takřka přesně včetně bezbarierových tramvají a autobusů o metru nemluvě.

Důchodce jednou snad budete i Vy a budete velice rád že nebudete muset platit za dopravu.A že by ve špičce cestovali jenom důchodci nepozoruji,pohybuji se po Praze fakticky celý den a minimálně rok jsem nebyl kontrolován,sic nevím proč ale je to tak.

Že chodíte do práce pozdě je jen a jen Váš problém.Asi jste takový ten týpek co letí po schodech v metru na poslední chvíli porazí baťohem pár lidí a když doběhne k odjíždijícímu metru vzteky aspoň nakopne vagon. Ono si to chce soudruhu o pár minut přivstat a vše bude OK.Verstehen mich bitte?

+2/−5
5.2.2014 22:19

J88a89r12o40s65l50a78v 18B74u81r97s58í96k 8439365684302

Akorát že on už za MHD platit bude. :D (třeba se pletu, jestli mu je 60, tak možná ještě ne)

0/0
5.2.2014 22:30

M78a38r76e88k 21T39u59r41n72o19v69e15c 7785752680476

No nemusí hned nakopávat vagón a porážet lidi batohem, ale nebudete Vy zase ten, co si na ty schody schválně stoupne vlevo a když ho pak někdo obchází z druhé strany, tak za ním ještě volá, že "toliko kvaltování pro hovada jest" či něco v tom smyslu? :-) Takové také miluji. Mně to na těch dlouhých schodech - třeba na nám. Míru či Hradčanské - fakt nebaví a tak je obvykle raději sejdu či seběhnu dolů a někdy je výsledkem to, že třeba nemusím stát 6 minut na perónu a čekat na další metro... To mě také totiž nějak nebaví, Vás ano? Já jsem raději o těch 6 minut dříve někde jinde - třeba v práci nebo doma - a využiji ten čas užitečněji, než obdivováním interiéru stanic metra...

+3/0
6.2.2014 0:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.