Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané mírně omezili jízdy autem, přesedli do vlaků či autobusů MHD

V posledních letech se v hlavním městě projevuje nový trend odklonu od automobilové dopravy. Lidé častěji upřednostňují městskou hromadnou dopravu, vlak či chůzi. Podle dopravních odborníků jsou důvodem mimo jiné i peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K29a61r66e94l 66M46a22r96t12i15n75e15c 6748758496274

Autem se nedá tak pohodlně jezdit "na černo".

Tím si to musím platit sám, takhle to bohatě zaplatí trubky s OpenCard.

0/−1
6.2.2014 10:08

T21o60m74á92š 79C92h52r50a85s12t39n76ý 2368839339781

Ale dá, ale chce to mít odpich a kradený SPZ ;-D

+1/0
6.2.2014 10:20

F30r45a25n44t66a 49P41r67e65i41s23s 5464484187224

Jezdím ted vyjímečně 60km do prace do prahy vlakem, mam auto v opravě. Nicméně uz se těším az zase budu jezdit autem. Ano, benzín me stojí měsíčně 7 tisíc, vlak asi 1500 nebo tak nejak. Ale vubec se hlavně v praze na nádražích necítím bezpečně. Stačí se po setmění postavit pred nádraží a během chvile se u me vystřídá několik cikánů, kteří mi nabízejí čorky, nebo nějakej vagus co chce cigo i kdyz nekourim. Policajty lze zahlednout hlidkovat jen zřídka.

S mojí malou postavou budu raději vždy jezdit autem...

+4/−4
6.2.2014 9:04

M42i72c14h40a97l 41Š75r53o43u59b37e27k 8404616873270

prosímvás na jakém nádraží vystupujete?

0/0
6.2.2014 9:09

F80r69a59n70t18a 35P18r59e54i28s61s 5564414837404

Masarykovo

+1/0
6.2.2014 9:10

M18i22c96h97a77l 93Š17r78o45u70b18e96k 8144146603230

tam sam dojžděl leta a v klidu (nejhorší je ta část, když jde člověk do metra), ale bohužel se tam teď asi přesunuli vágusové, které vyhnali z hlaváku. Nevím, už sem tam dlouho nebyl.

0/0
6.2.2014 9:13

J85a95n 81L52i38b22i10c61h 9862548525823

Nádraží jsou otřes, ty se musí jen prolítnout rychle na vlak a ne tam čekat, to se pak na Vás navážou živly s úkolem Vás okrást či obtěžovat. Na nádraží se jde až těsně před odjezdem vlaku, zatím se dá někde projít spíše po okolí či sednout do kavárny či čajovny, ne?

+2/0
6.2.2014 9:12

Ř66e56h45o45ř 31V61l38a49s45á53k 2184814201606

Tak nepostávejte před nádražím :-)

Vždyť to na cestování vlakem není potřeba. Neznám nikoho, kromě vágusů, kdo by postával před nádražím.

0/0
6.2.2014 12:10

V61l66a13d73i93m72í58r 46F18i28b29i83g77e31r 5674531241214

Ještě kuřáci a že jich je nedá se z nádraží vyjít nebo vejít aniž byste neprošli obláčkem dýmu.

0/0
12.2.2014 6:53

V47l71a43d23i18m79í57r 67F59i51b40i75g45e29r 5844341471154

To je každého věc jak bude dojíždět, ale těch existencí poflakujících se u nádraží a stanic metra je opravdu hodně. Kdyby se jich z větší části zbavili tak jezdí víc lidí. Neskutečně mě štve že také ochcávají snad všechno co se dá.

0/0
12.2.2014 6:49

T87o38m17á44š 64C47h71r66a24s63t18n23ý 2378979809741

Pokud mne MHD vyjde na 32+33Kč na cestu do práce, leč jí to trvá 2,15 hodiny, a autem jsem v práci za 35 minut když jedu lážo plážo, a 20 když ne, a platím 4,15kč na km, vychází mi to...136 Kč cesta (32km).

Za hodinu vydělám 230 a pár drobných čistého.

Nevím, ta ekonomika mi tu moc nevychází, proč bych sakra měl jezdit MHD... :-/

+3/0
6.2.2014 8:49

J68a11n 80L14i98b52i31c63h 9962228265333

Tak je to relativní, auto je pohodlnější většinou a nemusí člověk někde sedět s bezdomovci a různými živly, ale zase si při řízení těžko může číst nebo koukat po lidech, pokud tedy nechce nabourat. Auto není jen o ceně benzínu, musíte započítat pořizovací náklady, náklady a čas na údržbu a servis a taky pojištění atd., k tomu případné pokuty a ztrátu hodnoty zejména na začátku. Nicméně auto se vyplatí, když jede víc lidí. Hlavní problém auta v Praze je to, že v centru a okolí a ani na sídlištích není téměř kde zaparkovat, a když už tak za drahé parkovné.

+2/−1
6.2.2014 9:10

T92o80m77á89š 92C59h19r58a73s74t15n29ý 2598109659291

Těch 4,15 je včetně pojištění a vedlejších nákladů (gumy, opravy).

A pořizovací cena, no, chce to nekupovat v ačkách pro začátek, najít si nějaké dobré udržované auto s prokazatelným nájezdem a nebát se toho v počátku do toho třeba vrazit dvounásobek.

Já teď mám jakou soukromé auto Focuse gen II, sportovní R500 s 2.5 benzínem. Nájezd 55.000 v době nákupu. Cena 65,000 vč. opravy. Dalších 120,000 jsem dal do renovace a za přestavbu na hybrid s komorovou turbínou.

Za 100km spálím 4-5 litrů paliva v ceně 11,25 Kč litr (kerosin).

0/0
6.2.2014 9:24

J69a77n 76L71i73b63i25c85h 9812268515903

Souhlas, já měl vždy auto po otci a ten nové, takže jsem jeho původ a historii znal dobře, do bazarů bych kupovat jít nechtěl, na inzerát je to taky riziko, jsem členem Ford, Rover a Hyundai klubu, takže tam mezi klubery mi to přijde lepší, ale každé bazarové auto je loterie, i když i nová auta zlobí. Výhodu má ten, kdo se v autech dobře vyzná, já přehled mám, čtu asi 5 různých časopisů a jezdím po autosalónech a občas tuning srazech, ale jako technik nejsem a nijak podrobně se v něm nevyznám. Pokud 4,15 Kč/km berete jako nějaké hausnumero s náklady a očekávanou životností a vším, tak to jde, ale je jasné, že náklady na km jsou vždy jen pohádkou, neb nikdy nemůžete říci, jak to bude v budoucnu, zatímco v MHD je náklad pevný a jasný.

0/0
6.2.2014 10:10

T25o89m20á71š 65C93h76r31a13s97t64n63ý 2328759549181

Tak očekávám životnost 8 let. Podvozek na to má, motor je benzín s malým nájezdem, co navíc teď v tom autě je "jen" oškubaná záloha.

Náklad za palivo je taková sázka do loterie, ale ono i to MHD...zvednout Vám lístek na 40 Kč a pernamentku na 700 Kč, když to palivo vystoupá vstříc stropu :) A navíc díky EU jde vždy přejít papírově jinam i v rámci států, za lepším.

0/0
6.2.2014 10:19

M10i25c83h38a73l 54Š90r32o58u11b46e20k 8634366973760

no tak to je váš případ (ovšem moc nevěřím, že trasa, kterou dáte autem ve městě za 30 minut, trvá MHD přes dvě hodiny). Řada lidí to má naopak, přesto jezdí autem. Nepochopitelné.

0/0
6.2.2014 9:12

T68o97m85á17š 80C38h97r55a11s10t64n46ý 2128319639731

Spořilov > Kladno

0/0
6.2.2014 9:25

Ř48e40h57o17ř 71V59l68a66s88á72k 2614124661776

Tak to zní spíš jako meziměstská doprava.

0/0
6.2.2014 12:09

T53o43m98á77š 56C51h46r56a61s98t24n28ý 2908719329371

No ale něž se dostanu MHD někam na okraj, kam můžu sednout na mimoměstský bus, musím 2x přestoupit a trvááááá to...kdežto autem to hned uhnu na okruh a jedůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů

0/0
6.2.2014 12:51

P58a19v69e88l 13N91o75v39á20k 7791346349153

Tak těch situaci je plno zvláště když je období od jara do podzimu a da se jet na masine MHD se chytá pouze pokud pojedu metro-metro

0/0
6.2.2014 9:51

J23a60n 54L22i11b32i18c94h 9652748115743

Pražská MHD patří stále k nejkvalitnějším z hlediska počtu spojů, intervalů i dodržování jízdního řádu, je ovšem velmi citlivá na jakýkoli kolaps (zapomenutý batoh, jedna menší bouračka, porucha tramvaje, skok člověka pod metro apod.), to pak najednou kolabuje. Mezi její nevýhody patří špína, obtěžující lidé, smrad od bezdomovců a otřesné prostředí v okolí některých zastávek a stanic metra či nepraktické dlouhé výstupy  a nápoje k autobusům apod. (zejména konečné metra Černý Most, Letňany a další). Cenově je zatím přijatelná, zejména u časových kupónů, cena za krátké jednorázové jízdy je však vysoká a počet černých pasažérů také a nezmění na tom nic ani velká skupina revizorů, kteří zablokují východy z metra. Radši bych je viděl ve vlacích metra a ne když kvůli nim člověku ujede spoj, když si na něj nečekaně počíhají až u východu, kde člověk chvátá a navíc v hromadném počtu a přitom mohli procházet systematicky vlakem.

+2/−1
6.2.2014 7:38

V34i22k65y45r 49B32o19h56u28m83i58l 19S90t47r42a63n73s53k50y 9377848126499

Patrně nebydlíte na Sídlišti Z. Město, kde slavný ROPID zrušil ze 3 autobusů 2, tram 22 nechal jezdit pouze každou druhou a tram 26 natáhl intervaly tak, že ji lze označit za občasnou. Logika by velela dopravit odtud lidi k nejbližšímu metru /Skalka/, ale to ROPID neumí /ponechal jen občasbus 177/. Rv

+1/−1
6.2.2014 7:57

J96a91n 19L94i15b56i35c83h 9842578335663

Nebydlím, takové zapadákovy neznám, každopádně to tam jezdilo špatně už dříve, 3 různé občasbusy, co si pamatuji, takže to jezdí jen ještě trošku hůře. Podobně dopadly i některé oblasti okolo Jinonic apod, kde jim také zrušili několik spojů. Ideální to není, dopravní podnik hodně utratil na různých nesmyslech a předražených zakázkách, tak teď nemá peníze a šetří, ale stejně moc neušetří, protože těch pár zrušených spojů není až tak velká úspora.

0/0
6.2.2014 8:16

J52a52k29u62b 60F50e75i94f32a22r 7219579366789

člověče co to melete...takové zapadákovy neznám...co si pamatuji...;-D

0/0
6.2.2014 8:46

J66a67n 79L72i61b76i42c12h 9692408915953

Znám jízdní řád, co tam jezdilo, ale ne ty zapadákovy, do kterých to jezdilo.

0/0
6.2.2014 9:06

Z35d71e70n60ě90k 65J47o27n78á12š 9331769546150

Lidi nebudou chtít opouštět auta, dokud nebude rozumná alternativa. Dnes máte prostě všechny linky v praze dělány tak, že jezdí paprskovitě do centra. Takže pokud jedete například ze Zličína na Chodov, tak dopravou je to 45 minut a autem to projedete za 20. Musel by se výrazně změnit model dopravy. Navíc je mi nepříjemné prostředí, všechno špinavé, nastupovat například na Smíchově je za trest. A když chci auto nechat mimo Prahu a jet například vlakem, tak kromě Berouna žádné pořádné parkoviště v blízkosti nádraží není.

+4/0
6.2.2014 7:34
Foto

V72o89j90t69ě22c51h 37V34o83p73a16ř51i54l 2624366606550

Osobně bych zavedl zpoplatněný vjezd do města, protože...

1.) lidé, kteří potřebují auto by si sice připlatili, ale díky menším kolonám by ušetřili spoustu času (čas jsou peníze) i trochu benzínu (opět pár korun mínus)

2.) lidé, kteří dnes jezdí autem, ale auto úplně nepotřebují by mohli začít jezdit MHD, kdy bych jim zvýšil komfort cestování posílením linek ve špičce (např. metro Anděl je ve špičce naprostý otřes), které by bylo dotované právě z vybraného "vjezdného" pro auta.

Je hezké chtít, aby víc lidí začalo používat MHD, ale za současné situace se na některých místech a v určitou dobu do MHD víc lidí nenatlačí. Teda teoreticky ano, ale většině lidí, co dnes MHD nepoužívá, se do toho chtít jít nebude.

+2/−6
6.2.2014 4:03

P93a90v89e89l 84N39o83v93á41k 7551136119213

Dotovat MHD z provozu auta? To už je snad vrchol blbosti. At si to míli cestující zaplatí sami. Už takhle stačí že dostává z veřejných prostředků víc než miliardu korun. Takže jeho provoz platime všichni bez ohledu na to jestli jsem z Prahy nebo ne....

+3/−2
6.2.2014 6:03
Foto

V61o17j81t69ě17c29h 59V42o15p17a32ř28i29l 2264966636150

Proč vrchol blbosti? Ať jde o podnikatele nebo řemeslníky, obchodní zástupce, čas strávený v kolonách je mnohem dražší. Neberte to jako dotaci MHD, berte to jako platbu za volnější silnice, u pracujících, co auto využívají k práci, pak jako velice výhodnou investici. Nemuselo by to platit vždy, stačí o dopravních špičkách.

+1/0
6.2.2014 6:36

P90a33v87e22l 42N91o25v30á77k 7571446659203

Nejde o to kam ty peníze jdou a nebudte naivní ze by tam vůbec dosly, co by se vybralo tady to by se pokratilo na dotacích takže investice přišla v niveč a za ušetřeny peníze automat prolobuje další nesmyslný cyklostezky nebo nějaký jiný nesmysl o který drtivá většina občanů ani nestojí...

0/0
6.2.2014 6:42
Foto

V39o74j27t12ě14c98h 32V93o30p31a52ř33i74l 2704736916300

Tak psal jsem "osobně", tj. jak bych to udělal já. Že by to ti, slušně řečeno, vykukové udělali jinak je věc jiná. Osobně také doufám (zde byste mohl použít ono "naivně"), že jim bude v nadcházejících volbách vystaven adekvátní účet.

+1/0
6.2.2014 6:57

M33i91c70h53a43l 70Š19r95o40u39b33e34k 8504186293660

a kolik prosímás stojí každoročně opravy, údržba a budování silnic pro automobilovou dopravu?

0/0
6.2.2014 9:17

P87a15v27e29l 96N31o76v42á62k 7661576269483

Rozhodne méně než tam v podobě různých daní spojené s provozem auta nasypeme všichni.

0/0
6.2.2014 9:48

L49u70b91o37š 17H14o11u94s11k43a 6449868783782

Většina evropských velkoměst se snaží své ulice zprůjezdnit (nepočítám Londýn a jeho slavné mýto), nabídnout obchvaty, aby v nich cesty autem byly co nejrychlejší a zácpy nezpůsobovaly nadměrné vypouštění zplodin. My jdeme zcela jinou cestou - Praha není schopna zařídit ani tak triviální věc, jako je zelená vlna na semaforech (firma Eltodo má zjevně specialisty jen na červené vlny). Pořádné obchvaty a řešení dopravní prostupnosti Prahy nikdo moc neřeší, jen se vymýšlejí blbosti typu omezení rychlosti na magistrále, semafory na konci Nuselského mostu, zablokované jízdní pruhy v Legerově nebo dokonce pěší zóna na nábřeží, ke kterému neexistuje smysluplná alternativa. Nedomnívám se, že by lepší průjezdnost centra města až tak zvýšila počet aut v ulicích, jen by ta auta netrčela v těch věčných a velmi často zbytečných zácpách. Jistě by pomohlo i zlevnění MHD, často je levnější sednout do auta, než kupovat jízdenku, což je podle mého dost nešťastné. :-)

+4/−1
6.2.2014 0:24

P57a23v74e62l 43J46e16ř55á73b51e25k 7871692344227

Když je na jedné straně červená vlna, tak musí být i zelená vlna. chce to přijet k prvnímu semaforu na správné vlně.

Auto nemůže být levnější než jízdenky MHD. Při průměrné ceně osobního auta za 1 km cca 6 Kč, tak se obávám, že za tuto cenu se MHD dostanu podstatně dál.

Zácpy jsou skutečně zbytečné. Stačí aby lidi použili MHD, pokud auto přímo pracovně nepotřebují. navíc jízdenku do MHD si připlácejí (dotace MHM Prahy do DP), tak proč toho nevyužívají a platí si cestu autem.

Prostě a jednoduše - tak tragicky bych tu osobní dopravu v Praze nebral. Bývalo hůř

+3/−1
6.2.2014 0:38

V37i94k30y47r 13B12o32h28u33m54i17l 84S32t10r36a47n71s82k56y 9247988256609

Bohužel některé zelené vlny (viz Průmyslová) jsou nastaveny na kvapík /nelegální ve městě/ cca 65 km/h;-D;-)

0/0
6.2.2014 7:59
Foto

T12o52m95á34š 82H31e12r93c76e15g 3740629400410

Kurník fix už, já nechci stát nebo město, které bude lidem říkat, jak a čím mají jezdit, které bude znepříjemňovat parkování, zužovat nebo zavírat ulice, jen aby lidi jezdili městskou dopravou apod. Já chci město, které zjistí, čím kdo chce jezdit, a zajistí na to infrastrukturu, aby vyhovělo co největšímu množství lidí. A ne aby poštvávalo skupiny lidí s různými názory proti sobě. 

Já raději jezdím autem, protože se nemusím držet hnusné ušmudlané ulepené tyče, nemusím sedat na sedačky, na kterých sedají prochcaní smradlaví bezdomovci a jako příjemný bonus třeba nechytím chřipku od lidí, kteří musí do práce, i když jsou nemocní. Navíc 90% cest, které jezdím, jsou autem prostě rychlejší i přesto, že bydlím 200m od stanice metra. 

Každopádně v životě by mě nenapadlo kecat ostatním do toho, čím mají jezdit, a nesnáším, když to radnice dělají. Povýšenost některých, kteří jezdí MHD, opravdu nechápu, je to prostě jeden způsob přepravy z mnoha.

+3/−4
6.2.2014 0:09

P64a59v55e12l 16J88e40ř42á20b67e83k 7891942114887

Obávám se, že tento přístup není vhodný pro živočichy kteří žijí ve velkých sociálních společenstvích.

Není přeci problém před vstupem do MHD si přes ústa dát roušku a na ruce rukavice.

0/−3
6.2.2014 0:42

T54o73m20á83š 98C94h64r80a98s37t51n27ý 2798539549901

Nebo s vestičkou od Zarkávího a zavolat: Alláh s Vámi!

A řádně oslavovat své nadšení z MHD až do roztrhání těla ;-D

0/0
6.2.2014 8:54

F44e76r91d68i76n67a82n65d 15S92l28a61v10í33k 1935762382829

je fakt, že radnice dělají co mohou aby to cestování autem co nejvíc znepříjemnili, tak se nedivím, že to pár slabších vzdalo. Ale já se nedám. To se radši odstěhuju. Mě stačí MHD párkrát do měsíce když se jede pít. Většinou mě ta cesta tam tak obohatí, že zpět už se vracím taxikem nebo pěšky...

+1/−1
5.2.2014 22:32

P91e16t78r 97D58i41v36i17š 7385326623433

Honza Zeman: pro vás už snad jen ten provaz...:-P

0/0
5.2.2014 22:05
Foto

I49v96o 43P74e24t23e37r27k32a 4496795917319

A nebudou za tím třeba taky modré zóny?

+8/0
5.2.2014 22:01

J97i71ř70í 14E70n53g58l20i10š 1545949585171

Některé věci zkrátka prážákům docházejí později než v jiných civilizovaných velkoměstech Evropy.

Ale jak říká klasik: Lepší pozdě nežli později ;-D

+1/−7
5.2.2014 21:59
Foto

I68v63o 46P23e33t43e67r70k27a 4136485727159

Tak já už před lety přišel na to, že kdybych jezdil denně po Praze, tak mě do roka odvezou buďto s infarktem, nebo do Bohnic ... :-/

0/0
5.2.2014 22:12

J70a37r57o90s70l17a17v 37Č54e69r81n57ý 6278314179488

To bylo hóóódně dobrý, to sis tam těch smajlíků měl dát víc.

+1/0
5.2.2014 22:51

V89á88c74l21a77v 98J14e83b63a77v62ý 8870829353656

Jen aby se tím autem nevozily různý náplavy. Čistokrewný Pražák je na MHD zvyklý od narození. :P

0/0
5.2.2014 23:17

H98o76n22z62a 87Z12e92m27a50n 6889353203462

Tak to nechapu. Den po dni je ta doprava s DP horsi. 2x do tydne prijedu pozde, protoze DP ma nekde problem. Od doby co muze kazdej duchodce jezdit zdarma, tak se neda ve spicku dostat skoro do tramvaje, autobusy uz vubec nepouzivam a v metru, kdyz specham nas jedine platici sikanuji a zdrzuji revizori. Spoje jezdi minutu po sobe a pak 10 minut okno. A zase vsechny najednou. Soudruzi odborari, radeji koupim auto, nez vas zivit.

0/−5
5.2.2014 21:40

P24e16t83r 52M77u95r16č35e48k 3688316160

Soudruhu Zemane MHD se v Praze podstatně zlepšilo a dovolím si to tvrdit na základě svých zkušeností protože jezdím mhdéčkem s vozíčkářem.Na Idosu si najdu doma spoj do cílové stanice a vše funguje takřka přesně včetně bezbarierových tramvají a autobusů o metru nemluvě.

Důchodce jednou snad budete i Vy a budete velice rád že nebudete muset platit za dopravu.A že by ve špičce cestovali jenom důchodci nepozoruji,pohybuji se po Praze fakticky celý den a minimálně rok jsem nebyl kontrolován,sic nevím proč ale je to tak.

Že chodíte do práce pozdě je jen a jen Váš problém.Asi jste takový ten týpek co letí po schodech v metru na poslední chvíli porazí baťohem pár lidí a když doběhne k odjíždijícímu metru vzteky aspoň nakopne vagon. Ono si to chce soudruhu o pár minut přivstat a vše bude OK.Verstehen mich bitte?

+2/−5
5.2.2014 22:19

J58a94r13o86s81l51a37v 77B57u29r68s24í37k 8899975114632

Akorát že on už za MHD platit bude. :D (třeba se pletu, jestli mu je 60, tak možná ještě ne)

0/0
5.2.2014 22:30

M63a74r62e92k 29T40u85r81n55o62v43e65c 7435912270266

No nemusí hned nakopávat vagón a porážet lidi batohem, ale nebudete Vy zase ten, co si na ty schody schválně stoupne vlevo a když ho pak někdo obchází z druhé strany, tak za ním ještě volá, že "toliko kvaltování pro hovada jest" či něco v tom smyslu? :-) Takové také miluji. Mně to na těch dlouhých schodech - třeba na nám. Míru či Hradčanské - fakt nebaví a tak je obvykle raději sejdu či seběhnu dolů a někdy je výsledkem to, že třeba nemusím stát 6 minut na perónu a čekat na další metro... To mě také totiž nějak nebaví, Vás ano? Já jsem raději o těch 6 minut dříve někde jinde - třeba v práci nebo doma - a využiji ten čas užitečněji, než obdivováním interiéru stanic metra...

+3/0
6.2.2014 0:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.