Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražané mírně omezili jízdy autem, přesedli do vlaků či autobusů MHD

V posledních letech se v hlavním městě projevuje nový trend odklonu od automobilové dopravy. Lidé častěji upřednostňují městskou hromadnou dopravu, vlak či chůzi. Podle dopravních odborníků jsou důvodem mimo jiné i peníze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K20a47r60e39l 18M39a41r13t16i74n43e35c 6168128386334

Autem se nedá tak pohodlně jezdit "na černo".

Tím si to musím platit sám, takhle to bohatě zaplatí trubky s OpenCard.

0/−1
6.2.2014 10:08

T76o75m23á68š 54C23h21r34a64s72t17n25ý 2288929849751

Ale dá, ale chce to mít odpich a kradený SPZ ;-D

+1/0
6.2.2014 10:20

F86r71a16n38t50a 65P73r60e45i17s26s 5744714677754

Jezdím ted vyjímečně 60km do prace do prahy vlakem, mam auto v opravě. Nicméně uz se těším az zase budu jezdit autem. Ano, benzín me stojí měsíčně 7 tisíc, vlak asi 1500 nebo tak nejak. Ale vubec se hlavně v praze na nádražích necítím bezpečně. Stačí se po setmění postavit pred nádraží a během chvile se u me vystřídá několik cikánů, kteří mi nabízejí čorky, nebo nějakej vagus co chce cigo i kdyz nekourim. Policajty lze zahlednout hlidkovat jen zřídka.

S mojí malou postavou budu raději vždy jezdit autem...

+4/−4
6.2.2014 9:04

M64i42c39h37a37l 93Š27r57o95u36b35e73k 8454316253830

prosímvás na jakém nádraží vystupujete?

0/0
6.2.2014 9:09

F23r88a67n48t44a 94P10r82e21i11s62s 5324464967454

Masarykovo

+1/0
6.2.2014 9:10

M62i96c95h52a82l 88Š65r57o80u69b23e19k 8124246903380

tam sam dojžděl leta a v klidu (nejhorší je ta část, když jde člověk do metra), ale bohužel se tam teď asi přesunuli vágusové, které vyhnali z hlaváku. Nevím, už sem tam dlouho nebyl.

0/0
6.2.2014 9:13

J39a30n 32L12i84b13i29c41h 9682428555253

Nádraží jsou otřes, ty se musí jen prolítnout rychle na vlak a ne tam čekat, to se pak na Vás navážou živly s úkolem Vás okrást či obtěžovat. Na nádraží se jde až těsně před odjezdem vlaku, zatím se dá někde projít spíše po okolí či sednout do kavárny či čajovny, ne?

+2/0
6.2.2014 9:12

Ř35e41h94o20ř 97V89l72a76s48á77k 2424934571406

Tak nepostávejte před nádražím :-)

Vždyť to na cestování vlakem není potřeba. Neznám nikoho, kromě vágusů, kdo by postával před nádražím.

0/0
6.2.2014 12:10

V85l77a30d84i96m68í30r 71F33i11b24i93g60e59r 5774641831494

Ještě kuřáci a že jich je nedá se z nádraží vyjít nebo vejít aniž byste neprošli obláčkem dýmu.

0/0
12.2.2014 6:53

V43l49a32d49i73m13í20r 21F51i24b89i60g87e38r 5544531271504

To je každého věc jak bude dojíždět, ale těch existencí poflakujících se u nádraží a stanic metra je opravdu hodně. Kdyby se jich z větší části zbavili tak jezdí víc lidí. Neskutečně mě štve že také ochcávají snad všechno co se dá.

0/0
12.2.2014 6:49

T20o82m44á86š 94C62h17r92a95s14t38n22ý 2978839939911

Pokud mne MHD vyjde na 32+33Kč na cestu do práce, leč jí to trvá 2,15 hodiny, a autem jsem v práci za 35 minut když jedu lážo plážo, a 20 když ne, a platím 4,15kč na km, vychází mi to...136 Kč cesta (32km).

Za hodinu vydělám 230 a pár drobných čistého.

Nevím, ta ekonomika mi tu moc nevychází, proč bych sakra měl jezdit MHD... :-/

+3/0
6.2.2014 8:49

J60a17n 18L46i14b27i73c84h 9272158815723

Tak je to relativní, auto je pohodlnější většinou a nemusí člověk někde sedět s bezdomovci a různými živly, ale zase si při řízení těžko může číst nebo koukat po lidech, pokud tedy nechce nabourat. Auto není jen o ceně benzínu, musíte započítat pořizovací náklady, náklady a čas na údržbu a servis a taky pojištění atd., k tomu případné pokuty a ztrátu hodnoty zejména na začátku. Nicméně auto se vyplatí, když jede víc lidí. Hlavní problém auta v Praze je to, že v centru a okolí a ani na sídlištích není téměř kde zaparkovat, a když už tak za drahé parkovné.

+2/−1
6.2.2014 9:10

T23o84m49á16š 41C37h53r10a15s55t54n68ý 2418799179161

Těch 4,15 je včetně pojištění a vedlejších nákladů (gumy, opravy).

A pořizovací cena, no, chce to nekupovat v ačkách pro začátek, najít si nějaké dobré udržované auto s prokazatelným nájezdem a nebát se toho v počátku do toho třeba vrazit dvounásobek.

Já teď mám jakou soukromé auto Focuse gen II, sportovní R500 s 2.5 benzínem. Nájezd 55.000 v době nákupu. Cena 65,000 vč. opravy. Dalších 120,000 jsem dal do renovace a za přestavbu na hybrid s komorovou turbínou.

Za 100km spálím 4-5 litrů paliva v ceně 11,25 Kč litr (kerosin).

0/0
6.2.2014 9:24

J82a38n 25L15i65b94i76c46h 9452798455923

Souhlas, já měl vždy auto po otci a ten nové, takže jsem jeho původ a historii znal dobře, do bazarů bych kupovat jít nechtěl, na inzerát je to taky riziko, jsem členem Ford, Rover a Hyundai klubu, takže tam mezi klubery mi to přijde lepší, ale každé bazarové auto je loterie, i když i nová auta zlobí. Výhodu má ten, kdo se v autech dobře vyzná, já přehled mám, čtu asi 5 různých časopisů a jezdím po autosalónech a občas tuning srazech, ale jako technik nejsem a nijak podrobně se v něm nevyznám. Pokud 4,15 Kč/km berete jako nějaké hausnumero s náklady a očekávanou životností a vším, tak to jde, ale je jasné, že náklady na km jsou vždy jen pohádkou, neb nikdy nemůžete říci, jak to bude v budoucnu, zatímco v MHD je náklad pevný a jasný.

0/0
6.2.2014 10:10

T18o58m69á88š 79C44h78r20a63s32t80n69ý 2398929869151

Tak očekávám životnost 8 let. Podvozek na to má, motor je benzín s malým nájezdem, co navíc teď v tom autě je "jen" oškubaná záloha.

Náklad za palivo je taková sázka do loterie, ale ono i to MHD...zvednout Vám lístek na 40 Kč a pernamentku na 700 Kč, když to palivo vystoupá vstříc stropu :) A navíc díky EU jde vždy přejít papírově jinam i v rámci států, za lepším.

0/0
6.2.2014 10:19

M62i49c14h33a19l 66Š12r87o88u76b16e28k 8184136703600

no tak to je váš případ (ovšem moc nevěřím, že trasa, kterou dáte autem ve městě za 30 minut, trvá MHD přes dvě hodiny). Řada lidí to má naopak, přesto jezdí autem. Nepochopitelné.

0/0
6.2.2014 9:12

T90o59m91á55š 85C64h87r95a11s95t52n59ý 2578559749721

Spořilov > Kladno

0/0
6.2.2014 9:25

Ř17e71h82o94ř 75V22l82a50s56á80k 2984134381606

Tak to zní spíš jako meziměstská doprava.

0/0
6.2.2014 12:09

T12o60m60á29š 77C79h11r41a28s97t60n17ý 2328239249511

No ale něž se dostanu MHD někam na okraj, kam můžu sednout na mimoměstský bus, musím 2x přestoupit a trvááááá to...kdežto autem to hned uhnu na okruh a jedůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůůů

0/0
6.2.2014 12:51

P40a43v11e42l 20N46o29v74á84k 7781756509973

Tak těch situaci je plno zvláště když je období od jara do podzimu a da se jet na masine MHD se chytá pouze pokud pojedu metro-metro

0/0
6.2.2014 9:51

J14a64n 83L67i49b93i90c98h 9372768945713

Pražská MHD patří stále k nejkvalitnějším z hlediska počtu spojů, intervalů i dodržování jízdního řádu, je ovšem velmi citlivá na jakýkoli kolaps (zapomenutý batoh, jedna menší bouračka, porucha tramvaje, skok člověka pod metro apod.), to pak najednou kolabuje. Mezi její nevýhody patří špína, obtěžující lidé, smrad od bezdomovců a otřesné prostředí v okolí některých zastávek a stanic metra či nepraktické dlouhé výstupy  a nápoje k autobusům apod. (zejména konečné metra Černý Most, Letňany a další). Cenově je zatím přijatelná, zejména u časových kupónů, cena za krátké jednorázové jízdy je však vysoká a počet černých pasažérů také a nezmění na tom nic ani velká skupina revizorů, kteří zablokují východy z metra. Radši bych je viděl ve vlacích metra a ne když kvůli nim člověku ujede spoj, když si na něj nečekaně počíhají až u východu, kde člověk chvátá a navíc v hromadném počtu a přitom mohli procházet systematicky vlakem.

+2/−1
6.2.2014 7:38

V75i52k84y44r 67B88o69h36u14m49i65l 12S94t50r64a41n84s43k97y 9137608426239

Patrně nebydlíte na Sídlišti Z. Město, kde slavný ROPID zrušil ze 3 autobusů 2, tram 22 nechal jezdit pouze každou druhou a tram 26 natáhl intervaly tak, že ji lze označit za občasnou. Logika by velela dopravit odtud lidi k nejbližšímu metru /Skalka/, ale to ROPID neumí /ponechal jen občasbus 177/. Rv

+1/−1
6.2.2014 7:57

J42a75n 49L81i28b33i52c12h 9662158705433

Nebydlím, takové zapadákovy neznám, každopádně to tam jezdilo špatně už dříve, 3 různé občasbusy, co si pamatuji, takže to jezdí jen ještě trošku hůře. Podobně dopadly i některé oblasti okolo Jinonic apod, kde jim také zrušili několik spojů. Ideální to není, dopravní podnik hodně utratil na různých nesmyslech a předražených zakázkách, tak teď nemá peníze a šetří, ale stejně moc neušetří, protože těch pár zrušených spojů není až tak velká úspora.

0/0
6.2.2014 8:16

J92a44k40u27b 89F16e24i93f64a98r 7819719986389

člověče co to melete...takové zapadákovy neznám...co si pamatuji...;-D

0/0
6.2.2014 8:46

J59a23n 93L77i91b21i43c38h 9512678275163

Znám jízdní řád, co tam jezdilo, ale ne ty zapadákovy, do kterých to jezdilo.

0/0
6.2.2014 9:06

Z50d13e61n46ě97k 95J34o16n70á95š 9541269186950

Lidi nebudou chtít opouštět auta, dokud nebude rozumná alternativa. Dnes máte prostě všechny linky v praze dělány tak, že jezdí paprskovitě do centra. Takže pokud jedete například ze Zličína na Chodov, tak dopravou je to 45 minut a autem to projedete za 20. Musel by se výrazně změnit model dopravy. Navíc je mi nepříjemné prostředí, všechno špinavé, nastupovat například na Smíchově je za trest. A když chci auto nechat mimo Prahu a jet například vlakem, tak kromě Berouna žádné pořádné parkoviště v blízkosti nádraží není.

+4/0
6.2.2014 7:34
Foto

V45o47j58t43ě93c77h 82V89o72p38a18ř87i23l 2594106646920

Osobně bych zavedl zpoplatněný vjezd do města, protože...

1.) lidé, kteří potřebují auto by si sice připlatili, ale díky menším kolonám by ušetřili spoustu času (čas jsou peníze) i trochu benzínu (opět pár korun mínus)

2.) lidé, kteří dnes jezdí autem, ale auto úplně nepotřebují by mohli začít jezdit MHD, kdy bych jim zvýšil komfort cestování posílením linek ve špičce (např. metro Anděl je ve špičce naprostý otřes), které by bylo dotované právě z vybraného "vjezdného" pro auta.

Je hezké chtít, aby víc lidí začalo používat MHD, ale za současné situace se na některých místech a v určitou dobu do MHD víc lidí nenatlačí. Teda teoreticky ano, ale většině lidí, co dnes MHD nepoužívá, se do toho chtít jít nebude.

+2/−6
6.2.2014 4:03

P72a98v82e64l 21N42o27v10á85k 7461926669633

Dotovat MHD z provozu auta? To už je snad vrchol blbosti. At si to míli cestující zaplatí sami. Už takhle stačí že dostává z veřejných prostředků víc než miliardu korun. Takže jeho provoz platime všichni bez ohledu na to jestli jsem z Prahy nebo ne....

+3/−2
6.2.2014 6:03
Foto

V68o76j68t94ě74c94h 78V18o73p49a33ř60i39l 2324376196820

Proč vrchol blbosti? Ať jde o podnikatele nebo řemeslníky, obchodní zástupce, čas strávený v kolonách je mnohem dražší. Neberte to jako dotaci MHD, berte to jako platbu za volnější silnice, u pracujících, co auto využívají k práci, pak jako velice výhodnou investici. Nemuselo by to platit vždy, stačí o dopravních špičkách.

+1/0
6.2.2014 6:36

P73a15v16e13l 81N27o35v41á34k 7151416429183

Nejde o to kam ty peníze jdou a nebudte naivní ze by tam vůbec dosly, co by se vybralo tady to by se pokratilo na dotacích takže investice přišla v niveč a za ušetřeny peníze automat prolobuje další nesmyslný cyklostezky nebo nějaký jiný nesmysl o který drtivá většina občanů ani nestojí...

0/0
6.2.2014 6:42
Foto

V40o88j32t19ě69c41h 29V27o84p15a84ř83i97l 2584596136800

Tak psal jsem "osobně", tj. jak bych to udělal já. Že by to ti, slušně řečeno, vykukové udělali jinak je věc jiná. Osobně také doufám (zde byste mohl použít ono "naivně"), že jim bude v nadcházejících volbách vystaven adekvátní účet.

+1/0
6.2.2014 6:57

M20i88c90h12a72l 87Š60r59o86u58b43e63k 8494886473740

a kolik prosímás stojí každoročně opravy, údržba a budování silnic pro automobilovou dopravu?

0/0
6.2.2014 9:17

P65a19v43e38l 30N61o95v89á65k 7881986309283

Rozhodne méně než tam v podobě různých daní spojené s provozem auta nasypeme všichni.

0/0
6.2.2014 9:48

L82u67b74o37š 52H93o51u51s15k67a 6119718583822

Většina evropských velkoměst se snaží své ulice zprůjezdnit (nepočítám Londýn a jeho slavné mýto), nabídnout obchvaty, aby v nich cesty autem byly co nejrychlejší a zácpy nezpůsobovaly nadměrné vypouštění zplodin. My jdeme zcela jinou cestou - Praha není schopna zařídit ani tak triviální věc, jako je zelená vlna na semaforech (firma Eltodo má zjevně specialisty jen na červené vlny). Pořádné obchvaty a řešení dopravní prostupnosti Prahy nikdo moc neřeší, jen se vymýšlejí blbosti typu omezení rychlosti na magistrále, semafory na konci Nuselského mostu, zablokované jízdní pruhy v Legerově nebo dokonce pěší zóna na nábřeží, ke kterému neexistuje smysluplná alternativa. Nedomnívám se, že by lepší průjezdnost centra města až tak zvýšila počet aut v ulicích, jen by ta auta netrčela v těch věčných a velmi často zbytečných zácpách. Jistě by pomohlo i zlevnění MHD, často je levnější sednout do auta, než kupovat jízdenku, což je podle mého dost nešťastné. :-)

+4/−1
6.2.2014 0:24

P81a84v62e44l 25J47e19ř42á49b25e73k 7601572924107

Když je na jedné straně červená vlna, tak musí být i zelená vlna. chce to přijet k prvnímu semaforu na správné vlně.

Auto nemůže být levnější než jízdenky MHD. Při průměrné ceně osobního auta za 1 km cca 6 Kč, tak se obávám, že za tuto cenu se MHD dostanu podstatně dál.

Zácpy jsou skutečně zbytečné. Stačí aby lidi použili MHD, pokud auto přímo pracovně nepotřebují. navíc jízdenku do MHD si připlácejí (dotace MHM Prahy do DP), tak proč toho nevyužívají a platí si cestu autem.

Prostě a jednoduše - tak tragicky bych tu osobní dopravu v Praze nebral. Bývalo hůř

+3/−1
6.2.2014 0:38

V46i82k87y39r 41B13o90h67u35m95i93l 94S33t59r50a42n66s70k78y 9237148126539

Bohužel některé zelené vlny (viz Průmyslová) jsou nastaveny na kvapík /nelegální ve městě/ cca 65 km/h;-D;-)

0/0
6.2.2014 7:59
Foto

T82o82m19á49š 28H59e63r91c46e58g 3500679830230

Kurník fix už, já nechci stát nebo město, které bude lidem říkat, jak a čím mají jezdit, které bude znepříjemňovat parkování, zužovat nebo zavírat ulice, jen aby lidi jezdili městskou dopravou apod. Já chci město, které zjistí, čím kdo chce jezdit, a zajistí na to infrastrukturu, aby vyhovělo co největšímu množství lidí. A ne aby poštvávalo skupiny lidí s různými názory proti sobě. 

Já raději jezdím autem, protože se nemusím držet hnusné ušmudlané ulepené tyče, nemusím sedat na sedačky, na kterých sedají prochcaní smradlaví bezdomovci a jako příjemný bonus třeba nechytím chřipku od lidí, kteří musí do práce, i když jsou nemocní. Navíc 90% cest, které jezdím, jsou autem prostě rychlejší i přesto, že bydlím 200m od stanice metra. 

Každopádně v životě by mě nenapadlo kecat ostatním do toho, čím mají jezdit, a nesnáším, když to radnice dělají. Povýšenost některých, kteří jezdí MHD, opravdu nechápu, je to prostě jeden způsob přepravy z mnoha.

+3/−4
6.2.2014 0:09

P41a27v78e90l 26J36e47ř30á51b84e81k 7971822174887

Obávám se, že tento přístup není vhodný pro živočichy kteří žijí ve velkých sociálních společenstvích.

Není přeci problém před vstupem do MHD si přes ústa dát roušku a na ruce rukavice.

0/−3
6.2.2014 0:42

T78o78m94á43š 39C14h55r31a62s72t18n71ý 2148579469821

Nebo s vestičkou od Zarkávího a zavolat: Alláh s Vámi!

A řádně oslavovat své nadšení z MHD až do roztrhání těla ;-D

0/0
6.2.2014 8:54

F90e66r28d34i53n98a32n87d 74S16l62a40v34í66k 1295762552129

je fakt, že radnice dělají co mohou aby to cestování autem co nejvíc znepříjemnili, tak se nedivím, že to pár slabších vzdalo. Ale já se nedám. To se radši odstěhuju. Mě stačí MHD párkrát do měsíce když se jede pít. Většinou mě ta cesta tam tak obohatí, že zpět už se vracím taxikem nebo pěšky...

+1/−1
5.2.2014 22:32

P67e78t55r 34D53i18v84i94š 7255286183643

Honza Zeman: pro vás už snad jen ten provaz...:-P

0/0
5.2.2014 22:05
Foto

I43v72o 15P12e90t41e63r81k45a 4786565177689

A nebudou za tím třeba taky modré zóny?

+8/0
5.2.2014 22:01

J33i51ř25í 96E95n52g40l25i11š 1895679375661

Některé věci zkrátka prážákům docházejí později než v jiných civilizovaných velkoměstech Evropy.

Ale jak říká klasik: Lepší pozdě nežli později ;-D

+1/−7
5.2.2014 21:59
Foto

I22v19o 48P57e82t13e78r20k71a 4886355317759

Tak já už před lety přišel na to, že kdybych jezdil denně po Praze, tak mě do roka odvezou buďto s infarktem, nebo do Bohnic ... :-/

0/0
5.2.2014 22:12

J87a22r73o66s87l31a47v 65Č30e66r69n96ý 6298744779488

To bylo hóóódně dobrý, to sis tam těch smajlíků měl dát víc.

+1/0
5.2.2014 22:51

V41á81c47l74a33v 28J53e42b86a95v52ý 8380579603616

Jen aby se tím autem nevozily různý náplavy. Čistokrewný Pražák je na MHD zvyklý od narození. :P

0/0
5.2.2014 23:17

H88o75n29z64a 27Z51e44m12a45n 6889113913522

Tak to nechapu. Den po dni je ta doprava s DP horsi. 2x do tydne prijedu pozde, protoze DP ma nekde problem. Od doby co muze kazdej duchodce jezdit zdarma, tak se neda ve spicku dostat skoro do tramvaje, autobusy uz vubec nepouzivam a v metru, kdyz specham nas jedine platici sikanuji a zdrzuji revizori. Spoje jezdi minutu po sobe a pak 10 minut okno. A zase vsechny najednou. Soudruzi odborari, radeji koupim auto, nez vas zivit.

0/−5
5.2.2014 21:40

P78e60t62r 37M11u70r40č16e87k 3568526690

Soudruhu Zemane MHD se v Praze podstatně zlepšilo a dovolím si to tvrdit na základě svých zkušeností protože jezdím mhdéčkem s vozíčkářem.Na Idosu si najdu doma spoj do cílové stanice a vše funguje takřka přesně včetně bezbarierových tramvají a autobusů o metru nemluvě.

Důchodce jednou snad budete i Vy a budete velice rád že nebudete muset platit za dopravu.A že by ve špičce cestovali jenom důchodci nepozoruji,pohybuji se po Praze fakticky celý den a minimálně rok jsem nebyl kontrolován,sic nevím proč ale je to tak.

Že chodíte do práce pozdě je jen a jen Váš problém.Asi jste takový ten týpek co letí po schodech v metru na poslední chvíli porazí baťohem pár lidí a když doběhne k odjíždijícímu metru vzteky aspoň nakopne vagon. Ono si to chce soudruhu o pár minut přivstat a vše bude OK.Verstehen mich bitte?

+2/−5
5.2.2014 22:19

J68a40r78o90s77l19a17v 69B15u80r31s10í20k 8599955954792

Akorát že on už za MHD platit bude. :D (třeba se pletu, jestli mu je 60, tak možná ještě ne)

0/0
5.2.2014 22:30

M11a84r32e36k 11T63u36r43n25o37v85e29c 7545112280756

No nemusí hned nakopávat vagón a porážet lidi batohem, ale nebudete Vy zase ten, co si na ty schody schválně stoupne vlevo a když ho pak někdo obchází z druhé strany, tak za ním ještě volá, že "toliko kvaltování pro hovada jest" či něco v tom smyslu? :-) Takové také miluji. Mně to na těch dlouhých schodech - třeba na nám. Míru či Hradčanské - fakt nebaví a tak je obvykle raději sejdu či seběhnu dolů a někdy je výsledkem to, že třeba nemusím stát 6 minut na perónu a čekat na další metro... To mě také totiž nějak nebaví, Vás ano? Já jsem raději o těch 6 minut dříve někde jinde - třeba v práci nebo doma - a využiji ten čas užitečněji, než obdivováním interiéru stanic metra...

+3/0
6.2.2014 0:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.