Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chce až o desetinu zdražit jízdné. Uvidí se po volbách

Jízdné v Praze možná podraží. Dopravní podnik chce zvýšit cenu zhruba o deset procent. V nedělních Otázkách Václava Moravce to uvedl generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš. Konečné rozhodnutí je ale na magistrátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ř58e58h71o54ř 58V27l47a23s35á14k 2654264841776

Vždycky mně přišlo jako hloupost snažit se vytřískat peníze z jediné skupiny, která

1) má řidičák a tedy zjevnou alternativu

2) je většinu dne v práci, na víkendy a dovolené jezdí často mimo město, takže zakoupenou tramvajenku využívá relativně málo

Tímhle tempem budou nakonec jezdit jen děti, někteří študáci, a důchodci. A ti důchodci, ti budou jezdit dost, a ještě remcat, protože mají na remcání času dost.

Zvlášť ta úleva pro důchodce je prostě systémově špatně. Pokud mají hroznou bídu, ať jim stát zvýší důchody, nabídne úsporné domovy důchodců. Nikoliv že důchodce na vesnici má smůlu a pražský se celý den vozí zdarma.

0/0
11.2.2014 15:48

J68a67n 78S38m16e15j19k25a10l 6274298862

Za KOMUNISTŮ se nezdražovalo bylo levno a přesto MHD ve mestech byla kvalitni a spolehliva stejne jako vlaky a autobusy.... Dneska drahota a same spozdeni....

+3/−6
9.2.2014 23:26

P90a96v18e76l 89J58e76ř33á81b28e10k 7491572724267

Za komunistů se jezdilo i za 60 halířů, mohlo se třikrát přestoupit, kdo uměl, tak si z tramvaje vystoupil a nastoupil i za jízdy, ale průměrný plat byl okolo 1300,- Kč měsíčně, na auto se čekalo na pořadovník mnoho let a na 1. května. uvědomělí i neuvědomělí chodili s mávátky do slavnostních průvodů.

Z jednoho konce Prahy na druhý (třeba Hloubětín/Hlubočepy) se jezdilo i přes hodinu, průvodčí či tramvaják neustále běhal přehazovat výhybky, ale faktem je, že jen výjimečně mu na kolejích stály osobní auta, protože těch i v Praze bylo míň, než prodejen mléka.

Pravda také je, že za komunistů se nezdražovalo. Jen se upravovaly ceny

+12/−1
9.2.2014 23:43

A81l25e78x32a34n98d92r 17K72o61s95t92k21a 5279436579546

Zato dnes se zvedne cena potravin o 20%, ale NENÍ inflace, protože máme levnější auta a televize.  (Míněno za jeden rok)

+3/−1
10.2.2014 7:13

J70a35n50a 14M57o23l17á48k60o95v50á 7677386806424

Muzes si jet do KLDR, tam se ti bude libit.

+2/−1
10.2.2014 8:33

J37i98ř31í 94Š94i86m97e88k 3447250934642

Moláková-viš kam můžeš jet ty do p........

0/0
10.2.2014 16:10

I65v15a 47K69r54i24s85t46o75f76o67v64á 7245843472952

Jo a proto napsal Šimek Grossman povídku o cestování vlakem (nikdy nevíte jak, kam a kdy dojedete). ;-D V kupé jsem chytil blechu atd. atd.

0/−1
10.2.2014 10:37

J66a15n 32L24i60b31i89c44h 9352598395833

Měl bych několik návrhů, zavést konečně jízdné pro důchodce nad 70 let, kteří jezdili zadarmo, což snad nemá obdoby nikde jinde ve světě, také nesmyslné ježdění zdarma studentů do 15 let, což už snad neplatí. Dále lepší práce revizorů, přeci jen je zbytečné, aby jich stálo 6 najednou ještě se strážníky u výlezu z metra, měli by se rozptýlit aspoň po dvou a tvrdě do vagónu a systematicky to brát z obou stran, takhle akorát kvůli nim člověku ujede nápoj, když chvátá. Jinak zdražení ročního jízdného na úrovni 5-10 procent chápu, jiná města už zdražila dávno a 4750 Kč se už dlouho neměnilo, 5 000 Kč nebo 5200 Kč za rok bude ještě snesitelných, pokud se otevře už konečně Národní třída a brzy snad i metro A až do Motola. Uvítal bych ale metro s internetem, metrem člověka cestuje hodně často a v metru není signál vůbec nebo jen EDGE a to ještě slabý a jen ve stanicích, přitom by dnes už neměl být takový problém částečně to pokrýt i ve vlacích wifinou aspoň některé vyznačené vagóny, za půl hodiny jízdy metrem se dá mnohé vyřídit a tramvaje taky některé s internetem by byly fajn, tam však člověk má kdyžtak funkční mobilní, ale v metru si moc neškrtne. A poslední problém je zbavit přepravy podnapilé, zdrogované, smradlavé a páchnoucí lidi, kteří beztak většinou jedou načerno a jen znepříjemňují cestu platícím cestujícím, ale to by museli revizoři s městkou policií něco dělat a ne se flákat.

+6/−4
9.2.2014 22:20

B37r60o68n42i29s51l82a55v 57G79a23b23r93y94š 6235594410

Internet..., Vy se bez něj asi neobejdete, n'est-ce pas? :-)

+2/−1
9.2.2014 23:14

P66a79v19e49l 11J31e39ř91á78b14e43k 7251132444947

Třeba budete mít to štěstí, že i vaši rodiče budou ve zdraví žít po sedmdesátce svých let. Těch několik důchodců zas tak rozpočtu neškodí, naopak bezplatné "courání" MHD jim pomáhá ještě aktivně žít, cestovat po městě, za vnoučaty apod.

Nevím jak dnes, ale pokud vím, tak metro jezdí celkem nacpané. A domnívám se, že je krajně neslušné, aby mladý muž seděl a "hrál" si s PC, a nad ním stáli starší a nebo i ženy.

S feťáky a podobnými lidmi je to i na vás - stačí zvednout mobil a ohlásit je městské policii a ne jen prudit na internetu.

V davu lidí je svým způsobem neslušné telefonovat. Neříkám nezvednou hovor, ale sám začít v takovém prostředí hovor (s výjimkou zajištění zdraví a bezpečnosti) je krajně neslušné.

Zřejmě schází trochu sociálního vychování.;-(

+5/−7
9.2.2014 23:36

A11l19e24x17a34n44d71r 12K91o48s86t91k18a 5309646189396

Dovolím si jen drobnou korekci: Až uvidíte feťáka, tak si skuste ty policisty zavolat. Dokonce třeba hlídku na ulici, přímo nad těmi schody do metra, kde vidíte fetku, jak si sjíždí žílu. Jednou si to skuste.

+3/0
10.2.2014 6:48

L13u68k78á29š 44H36l39o39u49c49a47l 6482400541444

vám schází jakákoli reflexe dnešní Prahy, žijete v jiném světě

+2/0
10.2.2014 8:54

J27a39n 92L85i98b51i16c31h 9172178565623

Je to otázka pohledu. Dopravní prostředek slouží k přepravě a nejedná se o společenský podnik. Podle mne u člověka, který hodně času jezdí MHD je vysloveně nutnost např. v případě podnikání apod. hovory vést i v dopravním prostředku. Pokud jimi hlasově příliš neruší okolí, nevidím problém. Je to o toleranci, otázka je všeho míra. U důchodců bych samozřejmě uvažoval normální zlevněné jízdné časové na nějakou rozumnou hodnotu, nemyslím si úplně, že by to byla až tak zanedbatelná částka, invallidi a ZTP by měli jízdné stále zdarma, ale nikde jinde to nemají důchodci nad 70 zcela zdarma, aspoň něco platí. Jinak co je vychování je také relativní, co je pro jeden národ či kulturu nevychovanost, jiné přijde normální a naopak.

0/−2
10.2.2014 10:38

J44a47n 83J58í48c34h84a 8100750258631

no, zadnych 70let....uz delsi dobu je ta hranice 65 let

+1/0
10.2.2014 14:32

J83a77n 84Š93p34e62c61i93á51n 2730780369789

Praha si muze dovolit zdrazit a to vetsinu lidi stve. V Liberci so to dovolit nemuzou.Tam je to 25min pesky z centra na 80% mesta.

Ale zase nas ekologisti tlaci do mhd,ale kdyz budr vlastni trabant levnejsi,tak promin mhd.

+3/0
9.2.2014 21:58

M19i87c96h46a70l 22P86a73v94l90á64t 9903973244549

Dokun nebudou cestujici platit vetsi cast ceny jizdenky, pujde to s prazskou MHD od desiti k peti. Ale naprosto chapu, ze tahle pravda patri k tem, ktere drtiva vetsina lidi nerada slysi..

0/−8
9.2.2014 21:08

B54r68o11n74i35s13l24a73v 31G36a82b54r94y67š 6915734140

Víte, jak funguje doprava ve Frýdku-Místku?

+1/0
9.2.2014 21:50

T31i68b24o95r 13V38i54z51v78a18r88y 9864294133355

Klidně, padesát korun mě nezabije.

0/−6
9.2.2014 20:17

P47a16v49e81l 71Š14e11b75e94k 8244743202870

myslím ,že nejlepší řešení je zrušit ROPID jako instituci která odčerpává peníze a nic nevytváří . třeba je zcestné pronajmout vlastní výtopny soukromé firmě a pak si od nich kupovat teplo a bohužel takovýchto super nápadů je v DP tolik že by se seznam nevešel na toal.papír

+10/−2
9.2.2014 19:55

J67a91n 15Z12e26l59e68n38k98a 2576516408565

Jenomže ten pronájem výtopen, stejně jako outsourcing takřka všeho, není dílo Ropidu, ale bývalého vedení města v čele s Pavlem Bémem a bývalého vedení DP v čele s Bémovým kamarádíčkem Martinem Dvořákem. To jsou ti největší zloději, kteří přivedli DP na buben. Bohužel ty pro město a DP nevýhodné smlouvy se táhnou dodnes. ROPID je v tom opravdu nevinně.

+2/−1
9.2.2014 22:19

P32a55v94e34l 85Š11e33b56e16k 8874283192110

Také o tom,že je to nápad ROPIDu tam není ani slovo pokud čtete pozorně

+2/−1
9.2.2014 23:00

B10o30h92u29s81l37a27v 65K83r86á12l85í69k 2681430959486

Modální částici "třeba" jsem pochopil tak, že má jít o příklad dokládající tvrzení z předchozí části věty. Jiný smysl ani nedává.

0/0
10.2.2014 0:09

L57u97c51i25a80n 54P79a69p37a73z86i40a60n 5134857921255

Jsem pro zdražení o 30% a zvýšení mezd o 100%. To by byl konečně systémový krok správným směrem. Držet nízké mzdy se zdůvodněním, že máme levnou MHD, která jezdí čím dál hůře ve stále horšícho ojetých dopravních prostředcích je už trapná. Mějme ceny jako ve Vídni, mějme mzdy jako ve Vídni a nemluvme o tom, že to není reálné. Realné to je, jen musíme vyházet z funkcí osoby, která brání českému národu v důstojném začlenění mezi Evropany!

+9/−4
9.2.2014 19:39

R59o48b44e79r75t 23Š22i89m48e68č91e48k 6265421888598

a ona je mzda státem regulovaná směrem nahoru?

+4/−1
9.2.2014 19:43

L67i40b30o67r 84H28o75s23a58k 3545622404346

A co ti brani, zvysit si mzdu o 100 procent? :-)

+3/−3
9.2.2014 20:20

B32r83o26n92i53s18l94a61v 67G81a83b39r35y42š 6845874310

Nejde mi o zdražení jízdného, oproti jiným městům v přepočtu na počet obyvatel, počet linek a počet spojů je to pořád na přijatelné úrovni. Ale před pár lety se ROPID chvástal, že dokáže tou svojí radikální změnou ušetřit hromadu peněz. Jak je vidět, neušetřil nic, pětkrát do roka bude muset měnit jízdní řády a jak já v poslední době sledováním výkonů MHD zjišťuju, spojů pořád ubývá. Rád bych věděl, za co se utrácí.

+14/0
9.2.2014 19:38

T20o40m96á80š 92C71h65r34a39s40t72n31ý 2318309609801

Metro A, Blanka, T15 tramvaje co nejezdí a když jezdí, tak se opotřebovávají rychleji než 1.0 TSI motor ve služebáku ;-D

+1/0
10.2.2014 10:54

M64i25c84h75a54l 71K33a93n97d98a 7580467373595

Není Vám hanba Pražáci? Měsíční jízdné Vás stojí 550 Kč, tj. cca 27 Kč na den. Bydlím na venkově a dojíždím do práce 20km. Blíž práce není. Cestovné mě stojí 120 Kč na den. To si platím ze svého a ještě ze svých daní platím dopravu Vám. A Vy jste takoví hamouni, že je Vám to ještě málo. Styďte se!

+3/−21
9.2.2014 19:32

R85o89b34e37r43t 31Š42i53m38e21č59e67k 6245771318398

a) to s tou cenou máte pravdu

b) nic pražákům neplatíte

+11/0
9.2.2014 19:33

M46i60c32h57a69l 27K10a22n75d48a 7170137823935

Jak to že ne? Platím daně a z nich je z 80% dotován provoz Dopravního podniku.

+1/−9
9.2.2014 19:43

R23o29b95e79r54t 81Š96i92m86e38č48e21k 6855731258858

a) vaše daně do rozpočtu prahy nejdou

b) i venkovské spoje jsou dotovány

+12/−1
9.2.2014 19:46

M57i55c71h68a61l 96K23a79n89d68a 7880227603935

a) Jak jste na to přišel? Praha dostává určité procento ze státního rozpočtu (podle rozpočtového určení daní) a přesně do toho směřují mé daně.

b) Bydlím v obci, kam nejezdí ŽÁDNÉ spoje. Dopravuji se vlastními silami. Dokážete si vůbec něco takového představit? Víte vůbec, že i taková místa existují v naší zemi?

+1/−5
9.2.2014 20:01

J24i38ř70í 44K96r40e70j44č32í49k 2417528734936

a) v tom případě zase mé daně směřují do rozpočtu tvé obce, tudíž si nemáme co vyčítat

b) tušimže v televizi jednou o takové obci byla řeč... ;-)

+8/−1
9.2.2014 20:05

R18o58b40e36r95t 88Š90i61m41e23č42e26k 6165261898858

a) stejně jako daně pražáků dotují komunikace ve vaší obci  

b) to je realita venkova, tak to prostě bylo/je/bude (já nejsem původem z prahy, takže bych si dovolil tvrdit, že jsem docela objektivní)

+7/0
9.2.2014 20:06

A92n84t42o91n24í19n 50C51e75t84k25o23v32s32k36ý 7184328287706

Praha na daních víc vybere než sama spotřebuje. Takže podle tvojí logiky bych mohl já jakožto pražák nadávat tobě, že tě živím. Kašpare Rv

+6/0
9.2.2014 21:32

R40o37b62e25r70t 13Š61i96m56e11č79e34k 6545541468568

to je taky takový sporný, praha vybere proto, že tady firmy sídlí, ale peníze se dělají na venkově

+4/−2
9.2.2014 21:35

T56o20m81á79š 98C18h87r59a21s73t77n39ý 2198869339921

Pokud Vám to vadí, přestěhujte se na místo kde spoje jsou. Už nemáme párset let nevolnictví, takže Vám nic nebrání.

+2/0
10.2.2014 10:55

T86i54b58o57r 39V68i71z87v61a22r92y 9494944603695

Není vám hanba venkovani? Místo aby ste se přestěhovali blíže za prací, jste takoví hamouni...styďte se ;-D;-D

+2/−1
9.2.2014 20:21

J67i84ř75í 79S97t50e48h71l32í49k 3120142953

nechte bejt, už takhle v Praze není k hnutí, za těch pár statečných musíme být vděční

+3/0
9.2.2014 20:41

J26a87n 47Z93e27l86i24n47a63r 3596145197536

neni mi hanba

+2/0
9.2.2014 20:48

P16a34v52e47l 81Š36e18b37e63k 8754613392340

Kando kando pokud jste jeden z těch který nám každý den parkuje pod okny a nutí mě donekonečna kroužit ulicemi než se laskavě odeberete svým vozem odejet domů zaparkovat si na dvorku a pokud ještě před ťím poużijete MHD a dotovanou opencard na kterou bohužel musím přispět i ja ikdyž jsem naposledy využil služeb hromadne dopravy tak moje výstupní stanice se jmenovala Leninova tak myslím že by jste se měl zastydět

+3/0
9.2.2014 23:13

K33a71r19e23l 69D72r96d58a 6914602557

Mám plno kolegů a bydlí za Prahou. Prý jde o 1/3 Pražanů. Ti platí dopravu do Prahy a pak MHD. Zpravidla se pak jedná o dvojnásobek uvedených cen. Nehledě na to, že nedostatečná příměstská doprava mnohé odkazuje na auto a pak to vychází dráž než 120,- Kč denně.

+1/0
10.2.2014 7:48

M31i84r17o11s47l53a91v 26Z78i53k62m52u42n97d 7279683794883

Ve vztahu k průměrné mzdě = kolik jízdenek si mohou koupit za měsíční mzdu, je jízdné v Praze dražší než ve Vídki, jak jízdenka pro jednotlivou jízdu (neměla by stát víc než dvacku), tak celodenní jízdenka, tak ročka. Ta by měla být minimálně o tisícovku levnější ... DPP špatně hospodaří, zbytečné rozjedy a zastavování na koncových stanicích - není potřeba mít výstupní a nástupní označník, stačí jeden, není třeba kumulace vozidel na konečných, vozidlo by tam nemělo stát déle než 80 % intervalu, na kždé lince by se ušetřila nejméně dvě vozidla, zbytečně intenzivní osvětlení stanic metra atd. atd.

+3/−5
9.2.2014 19:24

R54o46b43e46r56t 83Š24i73m96e26č96e28k 6165881198838

jenomže naftu, elektřinu a nový autobusy, tramvaje, vlaky nám nikdo za cenu přiměřenou k průměrné mzdě neprodá ;-)

+8/0
9.2.2014 19:29

M79i69c29h75a24l 51D13a26d69e67k 8883242428

phm jsou zatížené hlavní spotřební daní..proto je to tak drahý

+1/0
9.2.2014 20:13

J32i25ř36í 92K17r57e79j31č68í47k 2777458814306

Jakou vypovídací hodnotu má vztah k průměrné mzdě ?

Zbytek nekomentuji, je vidět, že o tom mnoho nevíte...

+3/−1
9.2.2014 19:29

Z49d73e10n23ě86k 94J37o80n31á55š 9781319916420

No, já už začal jezdit autem teď.... když zdražíte, budu mí to důvod více zůstat v autě.

+3/0
9.2.2014 19:05

R39o24b55e84r81t 82Š73i12m79e95č11e35k 6655381218318

a začal jste jezdit, abyste ušetřil peníze, že ? :)

+2/0
9.2.2014 19:18

B50r39o42n31i62s52l69a53v 11G29a15b51r93y79š 6235854650

A skutečně ušetříte??

+2/0
9.2.2014 19:39

T46o90m54á90š 92C63h97r56a46s93t14n21ý 2618399979691

Ušetří se čas. Jak jsem dával za příklad, do práce mimo Prahu to mám 40km z místa bydliště. MHD = 2h; auto = 25 min max.

To znamená že rozdíl mezi a) kde mne jízda vyjde na 55 kč plus 345 Kč ušlého výdělku = 400 Kč za cestu tam, 400 zpět b) 166 Kč mínus 345 Kč výdělku co mám navíc, tak na tom ... hm, 180 Kč vydělám na cestu, že jezdím autem! :-)

0/0
10.2.2014 11:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.