Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chce až o desetinu zdražit jízdné. Uvidí se po volbách

Jízdné v Praze možná podraží. Dopravní podnik chce zvýšit cenu zhruba o deset procent. V nedělních Otázkách Václava Moravce to uvedl generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš. Konečné rozhodnutí je ale na magistrátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ř28e87h35o78ř 83V90l63a15s93á44k 2714434301366

Vždycky mně přišlo jako hloupost snažit se vytřískat peníze z jediné skupiny, která

1) má řidičák a tedy zjevnou alternativu

2) je většinu dne v práci, na víkendy a dovolené jezdí často mimo město, takže zakoupenou tramvajenku využívá relativně málo

Tímhle tempem budou nakonec jezdit jen děti, někteří študáci, a důchodci. A ti důchodci, ti budou jezdit dost, a ještě remcat, protože mají na remcání času dost.

Zvlášť ta úleva pro důchodce je prostě systémově špatně. Pokud mají hroznou bídu, ať jim stát zvýší důchody, nabídne úsporné domovy důchodců. Nikoliv že důchodce na vesnici má smůlu a pražský se celý den vozí zdarma.

0/0
11.2.2014 15:48

J53a51n 65S41m60e25j98k80a49l 6964538772

Za KOMUNISTŮ se nezdražovalo bylo levno a přesto MHD ve mestech byla kvalitni a spolehliva stejne jako vlaky a autobusy.... Dneska drahota a same spozdeni....

+3/−6
9.2.2014 23:26

P80a66v89e32l 53J84e27ř25á44b97e47k 7891622204797

Za komunistů se jezdilo i za 60 halířů, mohlo se třikrát přestoupit, kdo uměl, tak si z tramvaje vystoupil a nastoupil i za jízdy, ale průměrný plat byl okolo 1300,- Kč měsíčně, na auto se čekalo na pořadovník mnoho let a na 1. května. uvědomělí i neuvědomělí chodili s mávátky do slavnostních průvodů.

Z jednoho konce Prahy na druhý (třeba Hloubětín/Hlubočepy) se jezdilo i přes hodinu, průvodčí či tramvaják neustále běhal přehazovat výhybky, ale faktem je, že jen výjimečně mu na kolejích stály osobní auta, protože těch i v Praze bylo míň, než prodejen mléka.

Pravda také je, že za komunistů se nezdražovalo. Jen se upravovaly ceny

+12/−1
9.2.2014 23:43

A68l67e81x94a82n84d22r 94K42o31s40t77k59a 5929296169846

Zato dnes se zvedne cena potravin o 20%, ale NENÍ inflace, protože máme levnější auta a televize.  (Míněno za jeden rok)

+3/−1
10.2.2014 7:13

J81a39n23a 81M47o13l21á28k57o12v21á 7187536276514

Muzes si jet do KLDR, tam se ti bude libit.

+2/−1
10.2.2014 8:33

J96i15ř28í 22Š81i24m58e93k 3947530944882

Moláková-viš kam můžeš jet ty do p........

0/0
10.2.2014 16:10

I32v53a 49K65r50i77s40t15o80f79o66v85á 7295783822642

Jo a proto napsal Šimek Grossman povídku o cestování vlakem (nikdy nevíte jak, kam a kdy dojedete). ;-D V kupé jsem chytil blechu atd. atd.

0/−1
10.2.2014 10:37

J36a19n 82L34i76b22i36c61h 9872118935123

Měl bych několik návrhů, zavést konečně jízdné pro důchodce nad 70 let, kteří jezdili zadarmo, což snad nemá obdoby nikde jinde ve světě, také nesmyslné ježdění zdarma studentů do 15 let, což už snad neplatí. Dále lepší práce revizorů, přeci jen je zbytečné, aby jich stálo 6 najednou ještě se strážníky u výlezu z metra, měli by se rozptýlit aspoň po dvou a tvrdě do vagónu a systematicky to brát z obou stran, takhle akorát kvůli nim člověku ujede nápoj, když chvátá. Jinak zdražení ročního jízdného na úrovni 5-10 procent chápu, jiná města už zdražila dávno a 4750 Kč se už dlouho neměnilo, 5 000 Kč nebo 5200 Kč za rok bude ještě snesitelných, pokud se otevře už konečně Národní třída a brzy snad i metro A až do Motola. Uvítal bych ale metro s internetem, metrem člověka cestuje hodně často a v metru není signál vůbec nebo jen EDGE a to ještě slabý a jen ve stanicích, přitom by dnes už neměl být takový problém částečně to pokrýt i ve vlacích wifinou aspoň některé vyznačené vagóny, za půl hodiny jízdy metrem se dá mnohé vyřídit a tramvaje taky některé s internetem by byly fajn, tam však člověk má kdyžtak funkční mobilní, ale v metru si moc neškrtne. A poslední problém je zbavit přepravy podnapilé, zdrogované, smradlavé a páchnoucí lidi, kteří beztak většinou jedou načerno a jen znepříjemňují cestu platícím cestujícím, ale to by museli revizoři s městkou policií něco dělat a ne se flákat.

+6/−4
9.2.2014 22:20
Foto

B79r28o86n92i17s31l94a14v 62G55a66b75r86y45š 2262349611

Internet..., Vy se bez něj asi neobejdete, n'est-ce pas? :-)

+2/−1
9.2.2014 23:14

P35a62v45e74l 39J67e43ř22á64b54e40k 7231132624767

Třeba budete mít to štěstí, že i vaši rodiče budou ve zdraví žít po sedmdesátce svých let. Těch několik důchodců zas tak rozpočtu neškodí, naopak bezplatné "courání" MHD jim pomáhá ještě aktivně žít, cestovat po městě, za vnoučaty apod.

Nevím jak dnes, ale pokud vím, tak metro jezdí celkem nacpané. A domnívám se, že je krajně neslušné, aby mladý muž seděl a "hrál" si s PC, a nad ním stáli starší a nebo i ženy.

S feťáky a podobnými lidmi je to i na vás - stačí zvednout mobil a ohlásit je městské policii a ne jen prudit na internetu.

V davu lidí je svým způsobem neslušné telefonovat. Neříkám nezvednou hovor, ale sám začít v takovém prostředí hovor (s výjimkou zajištění zdraví a bezpečnosti) je krajně neslušné.

Zřejmě schází trochu sociálního vychování.;-(

+5/−7
9.2.2014 23:36

A46l12e23x98a47n98d35r 70K60o68s32t56k37a 5669116359896

Dovolím si jen drobnou korekci: Až uvidíte feťáka, tak si skuste ty policisty zavolat. Dokonce třeba hlídku na ulici, přímo nad těmi schody do metra, kde vidíte fetku, jak si sjíždí žílu. Jednou si to skuste.

+3/0
10.2.2014 6:48

L45u62k48á67š 49H31l15o88u28c59a94l 6662500721494

vám schází jakákoli reflexe dnešní Prahy, žijete v jiném světě

+2/0
10.2.2014 8:54

J51a14n 97L50i43b12i34c23h 9362368745243

Je to otázka pohledu. Dopravní prostředek slouží k přepravě a nejedná se o společenský podnik. Podle mne u člověka, který hodně času jezdí MHD je vysloveně nutnost např. v případě podnikání apod. hovory vést i v dopravním prostředku. Pokud jimi hlasově příliš neruší okolí, nevidím problém. Je to o toleranci, otázka je všeho míra. U důchodců bych samozřejmě uvažoval normální zlevněné jízdné časové na nějakou rozumnou hodnotu, nemyslím si úplně, že by to byla až tak zanedbatelná částka, invallidi a ZTP by měli jízdné stále zdarma, ale nikde jinde to nemají důchodci nad 70 zcela zdarma, aspoň něco platí. Jinak co je vychování je také relativní, co je pro jeden národ či kulturu nevychovanost, jiné přijde normální a naopak.

0/−2
10.2.2014 10:38

J70a44n 86J83í97c53h14a 8320670988371

no, zadnych 70let....uz delsi dobu je ta hranice 65 let

+1/0
10.2.2014 14:32

J77a62n 91Š93p58e79c75i74á93n 2280590169859

Praha si muze dovolit zdrazit a to vetsinu lidi stve. V Liberci so to dovolit nemuzou.Tam je to 25min pesky z centra na 80% mesta.

Ale zase nas ekologisti tlaci do mhd,ale kdyz budr vlastni trabant levnejsi,tak promin mhd.

+3/0
9.2.2014 21:58

M62i12c84h56a42l 38P34a40v22l56á90t 9283823714219

Dokun nebudou cestujici platit vetsi cast ceny jizdenky, pujde to s prazskou MHD od desiti k peti. Ale naprosto chapu, ze tahle pravda patri k tem, ktere drtiva vetsina lidi nerada slysi..

0/−8
9.2.2014 21:08
Foto

B68r95o67n26i82s14l69a71v 79G20a39b64r55y59š 2982299511

Víte, jak funguje doprava ve Frýdku-Místku?

+1/0
9.2.2014 21:50

T84i79b97o44r 50V29i75z35v70a12r46y 9494454133395

Klidně, padesát korun mě nezabije.

0/−6
9.2.2014 20:17

P96a14v63e35l 31Š90e89b12e57k 8414233752310

myslím ,že nejlepší řešení je zrušit ROPID jako instituci která odčerpává peníze a nic nevytváří . třeba je zcestné pronajmout vlastní výtopny soukromé firmě a pak si od nich kupovat teplo a bohužel takovýchto super nápadů je v DP tolik že by se seznam nevešel na toal.papír

+10/−2
9.2.2014 19:55

J97a69n 83Z62e56l70e75n97k90a 2226336548485

Jenomže ten pronájem výtopen, stejně jako outsourcing takřka všeho, není dílo Ropidu, ale bývalého vedení města v čele s Pavlem Bémem a bývalého vedení DP v čele s Bémovým kamarádíčkem Martinem Dvořákem. To jsou ti největší zloději, kteří přivedli DP na buben. Bohužel ty pro město a DP nevýhodné smlouvy se táhnou dodnes. ROPID je v tom opravdu nevinně.

+2/−1
9.2.2014 22:19

P50a57v43e66l 34Š40e74b35e35k 8584553452930

Také o tom,že je to nápad ROPIDu tam není ani slovo pokud čtete pozorně

+2/−1
9.2.2014 23:00

B30o92h89u95s86l18a15v 10K13r71á42l61í86k 2871420629986

Modální částici "třeba" jsem pochopil tak, že má jít o příklad dokládající tvrzení z předchozí části věty. Jiný smysl ani nedává.

0/0
10.2.2014 0:09

L22u50c11i76a52n 48P53a24p74a88z44i56a71n 5444357161205

Jsem pro zdražení o 30% a zvýšení mezd o 100%. To by byl konečně systémový krok správným směrem. Držet nízké mzdy se zdůvodněním, že máme levnou MHD, která jezdí čím dál hůře ve stále horšícho ojetých dopravních prostředcích je už trapná. Mějme ceny jako ve Vídni, mějme mzdy jako ve Vídni a nemluvme o tom, že to není reálné. Realné to je, jen musíme vyházet z funkcí osoby, která brání českému národu v důstojném začlenění mezi Evropany!

+9/−4
9.2.2014 19:39

R75o55b14e11r26t 46Š45i42m50e54č70e34k 6715531858928

a ona je mzda státem regulovaná směrem nahoru?

+4/−1
9.2.2014 19:43

L71i59b43o94r 92H53o50s50a52k 3715432264646

A co ti brani, zvysit si mzdu o 100 procent? :-)

+3/−3
9.2.2014 20:20
Foto

B55r98o97n36i79s77l65a17v 93G21a34b64r40y20š 2972979521

Nejde mi o zdražení jízdného, oproti jiným městům v přepočtu na počet obyvatel, počet linek a počet spojů je to pořád na přijatelné úrovni. Ale před pár lety se ROPID chvástal, že dokáže tou svojí radikální změnou ušetřit hromadu peněz. Jak je vidět, neušetřil nic, pětkrát do roka bude muset měnit jízdní řády a jak já v poslední době sledováním výkonů MHD zjišťuju, spojů pořád ubývá. Rád bych věděl, za co se utrácí.

+14/0
9.2.2014 19:38

T50o26m90á69š 78C71h75r71a25s82t12n63ý 2598729739111

Metro A, Blanka, T15 tramvaje co nejezdí a když jezdí, tak se opotřebovávají rychleji než 1.0 TSI motor ve služebáku ;-D

+1/0
10.2.2014 10:54

M25i84c97h71a35l 44K72a18n36d63a 7640327703385

Není Vám hanba Pražáci? Měsíční jízdné Vás stojí 550 Kč, tj. cca 27 Kč na den. Bydlím na venkově a dojíždím do práce 20km. Blíž práce není. Cestovné mě stojí 120 Kč na den. To si platím ze svého a ještě ze svých daní platím dopravu Vám. A Vy jste takoví hamouni, že je Vám to ještě málo. Styďte se!

+3/−21
9.2.2014 19:32

R22o39b52e53r29t 92Š10i73m85e30č35e60k 6185621828158

a) to s tou cenou máte pravdu

b) nic pražákům neplatíte

+11/0
9.2.2014 19:33

M40i61c60h89a38l 93K22a98n80d24a 7800277613515

Jak to že ne? Platím daně a z nich je z 80% dotován provoz Dopravního podniku.

+1/−9
9.2.2014 19:43

R18o20b49e54r54t 88Š33i16m29e54č18e25k 6215221508988

a) vaše daně do rozpočtu prahy nejdou

b) i venkovské spoje jsou dotovány

+12/−1
9.2.2014 19:46

M83i64c55h52a58l 33K69a19n47d83a 7450397543475

a) Jak jste na to přišel? Praha dostává určité procento ze státního rozpočtu (podle rozpočtového určení daní) a přesně do toho směřují mé daně.

b) Bydlím v obci, kam nejezdí ŽÁDNÉ spoje. Dopravuji se vlastními silami. Dokážete si vůbec něco takového představit? Víte vůbec, že i taková místa existují v naší zemi?

+1/−5
9.2.2014 20:01

J77i28ř55í 34K77r27e49j67č17í38k 2257178544416

a) v tom případě zase mé daně směřují do rozpočtu tvé obce, tudíž si nemáme co vyčítat

b) tušimže v televizi jednou o takové obci byla řeč... ;-)

+8/−1
9.2.2014 20:05

R45o30b77e11r86t 39Š24i96m62e15č97e59k 6855781448168

a) stejně jako daně pražáků dotují komunikace ve vaší obci  

b) to je realita venkova, tak to prostě bylo/je/bude (já nejsem původem z prahy, takže bych si dovolil tvrdit, že jsem docela objektivní)

+7/0
9.2.2014 20:06

A15n86t76o73n16í39n 96C64e87t72k81o43v96s47k24ý 7424268257776

Praha na daních víc vybere než sama spotřebuje. Takže podle tvojí logiky bych mohl já jakožto pražák nadávat tobě, že tě živím. Kašpare Rv

+6/0
9.2.2014 21:32

R12o62b67e38r67t 18Š63i31m92e28č78e67k 6635871728318

to je taky takový sporný, praha vybere proto, že tady firmy sídlí, ale peníze se dělají na venkově

+4/−2
9.2.2014 21:35

T20o29m77á66š 38C90h80r45a97s66t42n62ý 2658679839261

Pokud Vám to vadí, přestěhujte se na místo kde spoje jsou. Už nemáme párset let nevolnictví, takže Vám nic nebrání.

+2/0
10.2.2014 10:55

T68i63b66o14r 51V29i47z16v97a75r74y 9714694923245

Není vám hanba venkovani? Místo aby ste se přestěhovali blíže za prací, jste takoví hamouni...styďte se ;-D;-D

+2/−1
9.2.2014 20:21

J79i18ř73í 92S31t96e47h20l72í71k 3850912683

nechte bejt, už takhle v Praze není k hnutí, za těch pár statečných musíme být vděční

+3/0
9.2.2014 20:41

J50a30n 67Z36e59l94i50n93a34r 3166265687986

neni mi hanba

+2/0
9.2.2014 20:48

P40a24v15e72l 38Š73e28b82e56k 8924893942710

Kando kando pokud jste jeden z těch který nám každý den parkuje pod okny a nutí mě donekonečna kroužit ulicemi než se laskavě odeberete svým vozem odejet domů zaparkovat si na dvorku a pokud ještě před ťím poużijete MHD a dotovanou opencard na kterou bohužel musím přispět i ja ikdyž jsem naposledy využil služeb hromadne dopravy tak moje výstupní stanice se jmenovala Leninova tak myslím že by jste se měl zastydět

+3/0
9.2.2014 23:13

K26a55r41e78l 42D55r47d57a 6544162457

Mám plno kolegů a bydlí za Prahou. Prý jde o 1/3 Pražanů. Ti platí dopravu do Prahy a pak MHD. Zpravidla se pak jedná o dvojnásobek uvedených cen. Nehledě na to, že nedostatečná příměstská doprava mnohé odkazuje na auto a pak to vychází dráž než 120,- Kč denně.

+1/0
10.2.2014 7:48

M19i96r72o84s83l67a75v 61Z96i17k59m42u57n79d 7299403754123

Ve vztahu k průměrné mzdě = kolik jízdenek si mohou koupit za měsíční mzdu, je jízdné v Praze dražší než ve Vídki, jak jízdenka pro jednotlivou jízdu (neměla by stát víc než dvacku), tak celodenní jízdenka, tak ročka. Ta by měla být minimálně o tisícovku levnější ... DPP špatně hospodaří, zbytečné rozjedy a zastavování na koncových stanicích - není potřeba mít výstupní a nástupní označník, stačí jeden, není třeba kumulace vozidel na konečných, vozidlo by tam nemělo stát déle než 80 % intervalu, na kždé lince by se ušetřila nejméně dvě vozidla, zbytečně intenzivní osvětlení stanic metra atd. atd.

+3/−5
9.2.2014 19:24

R84o79b66e15r54t 32Š17i59m84e89č65e83k 6225821698988

jenomže naftu, elektřinu a nový autobusy, tramvaje, vlaky nám nikdo za cenu přiměřenou k průměrné mzdě neprodá ;-)

+8/0
9.2.2014 19:29

M37i29c75h54a96l 71D35a23d42e73k 8183942988

phm jsou zatížené hlavní spotřební daní..proto je to tak drahý

+1/0
9.2.2014 20:13

J31i62ř35í 16K80r52e30j64č52í91k 2287628764176

Jakou vypovídací hodnotu má vztah k průměrné mzdě ?

Zbytek nekomentuji, je vidět, že o tom mnoho nevíte...

+3/−1
9.2.2014 19:29

Z90d71e40n33ě47k 58J86o80n90á21š 9101579876180

No, já už začal jezdit autem teď.... když zdražíte, budu mí to důvod více zůstat v autě.

+3/0
9.2.2014 19:05

R41o90b22e57r98t 64Š85i67m13e57č15e11k 6275771728768

a začal jste jezdit, abyste ušetřil peníze, že ? :)

+2/0
9.2.2014 19:18
Foto

B83r36o43n94i27s31l69a43v 84G57a49b43r80y44š 2942809941

A skutečně ušetříte??

+2/0
9.2.2014 19:39

T41o56m20á10š 15C15h77r52a15s13t37n74ý 2418569699131

Ušetří se čas. Jak jsem dával za příklad, do práce mimo Prahu to mám 40km z místa bydliště. MHD = 2h; auto = 25 min max.

To znamená že rozdíl mezi a) kde mne jízda vyjde na 55 kč plus 345 Kč ušlého výdělku = 400 Kč za cestu tam, 400 zpět b) 166 Kč mínus 345 Kč výdělku co mám navíc, tak na tom ... hm, 180 Kč vydělám na cestu, že jezdím autem! :-)

0/0
10.2.2014 11:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.