Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha chce až o desetinu zdražit jízdné. Uvidí se po volbách

Jízdné v Praze možná podraží. Dopravní podnik chce zvýšit cenu zhruba o deset procent. V nedělních Otázkách Václava Moravce to uvedl generální ředitel podniku Jaroslav Ďuriš. Konečné rozhodnutí je ale na magistrátu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Ř55e20h84o96ř 77V63l26a17s23á83k 2204574621806

Vždycky mně přišlo jako hloupost snažit se vytřískat peníze z jediné skupiny, která

1) má řidičák a tedy zjevnou alternativu

2) je většinu dne v práci, na víkendy a dovolené jezdí často mimo město, takže zakoupenou tramvajenku využívá relativně málo

Tímhle tempem budou nakonec jezdit jen děti, někteří študáci, a důchodci. A ti důchodci, ti budou jezdit dost, a ještě remcat, protože mají na remcání času dost.

Zvlášť ta úleva pro důchodce je prostě systémově špatně. Pokud mají hroznou bídu, ať jim stát zvýší důchody, nabídne úsporné domovy důchodců. Nikoliv že důchodce na vesnici má smůlu a pražský se celý den vozí zdarma.

0/0
11.2.2014 15:48

J88a48n 10S83m10e13j57k20a19l 6714758882

Za KOMUNISTŮ se nezdražovalo bylo levno a přesto MHD ve mestech byla kvalitni a spolehliva stejne jako vlaky a autobusy.... Dneska drahota a same spozdeni....

+3/−6
9.2.2014 23:26

P38a33v59e55l 10J43e21ř95á43b43e22k 7381112644587

Za komunistů se jezdilo i za 60 halířů, mohlo se třikrát přestoupit, kdo uměl, tak si z tramvaje vystoupil a nastoupil i za jízdy, ale průměrný plat byl okolo 1300,- Kč měsíčně, na auto se čekalo na pořadovník mnoho let a na 1. května. uvědomělí i neuvědomělí chodili s mávátky do slavnostních průvodů.

Z jednoho konce Prahy na druhý (třeba Hloubětín/Hlubočepy) se jezdilo i přes hodinu, průvodčí či tramvaják neustále běhal přehazovat výhybky, ale faktem je, že jen výjimečně mu na kolejích stály osobní auta, protože těch i v Praze bylo míň, než prodejen mléka.

Pravda také je, že za komunistů se nezdražovalo. Jen se upravovaly ceny

+12/−1
9.2.2014 23:43

A79l37e52x54a15n58d38r 18K42o63s95t39k19a 5309666809616

Zato dnes se zvedne cena potravin o 20%, ale NENÍ inflace, protože máme levnější auta a televize.  (Míněno za jeden rok)

+3/−1
10.2.2014 7:13

J46a32n63a 81M95o26l50á75k44o34v79á 7347896296554

Muzes si jet do KLDR, tam se ti bude libit.

+2/−1
10.2.2014 8:33

J57i57ř52í 60Š79i62m43e34k 3417930504352

Moláková-viš kam můžeš jet ty do p........

0/0
10.2.2014 16:10

I42v62a 58K58r20i79s40t42o83f23o81v45á 7135713302252

Jo a proto napsal Šimek Grossman povídku o cestování vlakem (nikdy nevíte jak, kam a kdy dojedete). ;-D V kupé jsem chytil blechu atd. atd.

0/−1
10.2.2014 10:37

J38a82n 60L83i21b44i58c55h 9852428495663

Měl bych několik návrhů, zavést konečně jízdné pro důchodce nad 70 let, kteří jezdili zadarmo, což snad nemá obdoby nikde jinde ve světě, také nesmyslné ježdění zdarma studentů do 15 let, což už snad neplatí. Dále lepší práce revizorů, přeci jen je zbytečné, aby jich stálo 6 najednou ještě se strážníky u výlezu z metra, měli by se rozptýlit aspoň po dvou a tvrdě do vagónu a systematicky to brát z obou stran, takhle akorát kvůli nim člověku ujede nápoj, když chvátá. Jinak zdražení ročního jízdného na úrovni 5-10 procent chápu, jiná města už zdražila dávno a 4750 Kč se už dlouho neměnilo, 5 000 Kč nebo 5200 Kč za rok bude ještě snesitelných, pokud se otevře už konečně Národní třída a brzy snad i metro A až do Motola. Uvítal bych ale metro s internetem, metrem člověka cestuje hodně často a v metru není signál vůbec nebo jen EDGE a to ještě slabý a jen ve stanicích, přitom by dnes už neměl být takový problém částečně to pokrýt i ve vlacích wifinou aspoň některé vyznačené vagóny, za půl hodiny jízdy metrem se dá mnohé vyřídit a tramvaje taky některé s internetem by byly fajn, tam však člověk má kdyžtak funkční mobilní, ale v metru si moc neškrtne. A poslední problém je zbavit přepravy podnapilé, zdrogované, smradlavé a páchnoucí lidi, kteří beztak většinou jedou načerno a jen znepříjemňují cestu platícím cestujícím, ale to by museli revizoři s městkou policií něco dělat a ne se flákat.

+6/−4
9.2.2014 22:20
Foto

B95r96o31n29i46s66l39a95v 13G91a94b21r17y83š 2512849371

Internet..., Vy se bez něj asi neobejdete, n'est-ce pas? :-)

+2/−1
9.2.2014 23:14

P36a31v96e12l 58J23e95ř45á93b48e10k 7221912624237

Třeba budete mít to štěstí, že i vaši rodiče budou ve zdraví žít po sedmdesátce svých let. Těch několik důchodců zas tak rozpočtu neškodí, naopak bezplatné "courání" MHD jim pomáhá ještě aktivně žít, cestovat po městě, za vnoučaty apod.

Nevím jak dnes, ale pokud vím, tak metro jezdí celkem nacpané. A domnívám se, že je krajně neslušné, aby mladý muž seděl a "hrál" si s PC, a nad ním stáli starší a nebo i ženy.

S feťáky a podobnými lidmi je to i na vás - stačí zvednout mobil a ohlásit je městské policii a ne jen prudit na internetu.

V davu lidí je svým způsobem neslušné telefonovat. Neříkám nezvednou hovor, ale sám začít v takovém prostředí hovor (s výjimkou zajištění zdraví a bezpečnosti) je krajně neslušné.

Zřejmě schází trochu sociálního vychování.;-(

+5/−7
9.2.2014 23:36

A57l21e94x26a83n85d41r 21K76o18s17t54k40a 5749566839236

Dovolím si jen drobnou korekci: Až uvidíte feťáka, tak si skuste ty policisty zavolat. Dokonce třeba hlídku na ulici, přímo nad těmi schody do metra, kde vidíte fetku, jak si sjíždí žílu. Jednou si to skuste.

+3/0
10.2.2014 6:48

L61u53k37á29š 53H31l12o57u31c16a53l 6142250471914

vám schází jakákoli reflexe dnešní Prahy, žijete v jiném světě

+2/0
10.2.2014 8:54

J95a77n 36L31i51b40i18c28h 9292768655363

Je to otázka pohledu. Dopravní prostředek slouží k přepravě a nejedná se o společenský podnik. Podle mne u člověka, který hodně času jezdí MHD je vysloveně nutnost např. v případě podnikání apod. hovory vést i v dopravním prostředku. Pokud jimi hlasově příliš neruší okolí, nevidím problém. Je to o toleranci, otázka je všeho míra. U důchodců bych samozřejmě uvažoval normální zlevněné jízdné časové na nějakou rozumnou hodnotu, nemyslím si úplně, že by to byla až tak zanedbatelná částka, invallidi a ZTP by měli jízdné stále zdarma, ale nikde jinde to nemají důchodci nad 70 zcela zdarma, aspoň něco platí. Jinak co je vychování je také relativní, co je pro jeden národ či kulturu nevychovanost, jiné přijde normální a naopak.

0/−2
10.2.2014 10:38

J11a38n 82J82í49c21h80a 8680690598641

no, zadnych 70let....uz delsi dobu je ta hranice 65 let

+1/0
10.2.2014 14:32

J36a14n 51Š22p67e47c49i24á97n 2810850129109

Praha si muze dovolit zdrazit a to vetsinu lidi stve. V Liberci so to dovolit nemuzou.Tam je to 25min pesky z centra na 80% mesta.

Ale zase nas ekologisti tlaci do mhd,ale kdyz budr vlastni trabant levnejsi,tak promin mhd.

+3/0
9.2.2014 21:58

M65i38c63h45a94l 27P35a89v69l48á61t 9463503474839

Dokun nebudou cestujici platit vetsi cast ceny jizdenky, pujde to s prazskou MHD od desiti k peti. Ale naprosto chapu, ze tahle pravda patri k tem, ktere drtiva vetsina lidi nerada slysi..

0/−8
9.2.2014 21:08
Foto

B53r60o20n86i54s65l68a82v 12G25a20b45r43y73š 2642699721

Víte, jak funguje doprava ve Frýdku-Místku?

+1/0
9.2.2014 21:50

T73i46b86o32r 84V89i97z31v97a27r85y 9654664673175

Klidně, padesát korun mě nezabije.

0/−6
9.2.2014 20:17

P36a61v69e42l 23Š12e10b84e55k 8914303712400

myslím ,že nejlepší řešení je zrušit ROPID jako instituci která odčerpává peníze a nic nevytváří . třeba je zcestné pronajmout vlastní výtopny soukromé firmě a pak si od nich kupovat teplo a bohužel takovýchto super nápadů je v DP tolik že by se seznam nevešel na toal.papír

+10/−2
9.2.2014 19:55

J56a62n 25Z33e60l38e61n59k49a 2626556428345

Jenomže ten pronájem výtopen, stejně jako outsourcing takřka všeho, není dílo Ropidu, ale bývalého vedení města v čele s Pavlem Bémem a bývalého vedení DP v čele s Bémovým kamarádíčkem Martinem Dvořákem. To jsou ti největší zloději, kteří přivedli DP na buben. Bohužel ty pro město a DP nevýhodné smlouvy se táhnou dodnes. ROPID je v tom opravdu nevinně.

+2/−1
9.2.2014 22:19

P30a86v97e60l 55Š49e54b76e32k 8404733792230

Také o tom,že je to nápad ROPIDu tam není ani slovo pokud čtete pozorně

+2/−1
9.2.2014 23:00

B79o53h74u56s75l31a74v 74K70r69á65l36í26k 2141220749126

Modální částici "třeba" jsem pochopil tak, že má jít o příklad dokládající tvrzení z předchozí části věty. Jiný smysl ani nedává.

0/0
10.2.2014 0:09

L41u81c44i61a56n 59P39a78p68a89z96i59a42n 5814717571135

Jsem pro zdražení o 30% a zvýšení mezd o 100%. To by byl konečně systémový krok správným směrem. Držet nízké mzdy se zdůvodněním, že máme levnou MHD, která jezdí čím dál hůře ve stále horšícho ojetých dopravních prostředcích je už trapná. Mějme ceny jako ve Vídni, mějme mzdy jako ve Vídni a nemluvme o tom, že to není reálné. Realné to je, jen musíme vyházet z funkcí osoby, která brání českému národu v důstojném začlenění mezi Evropany!

+9/−4
9.2.2014 19:39

R61o39b83e74r90t 84Š75i96m14e82č84e85k 6525181728428

a ona je mzda státem regulovaná směrem nahoru?

+4/−1
9.2.2014 19:43

L69i82b24o50r 44H20o63s77a96k 3425492134266

A co ti brani, zvysit si mzdu o 100 procent? :-)

+3/−3
9.2.2014 20:20
Foto

B66r17o35n51i51s22l36a97v 14G37a98b58r75y13š 2502669451

Nejde mi o zdražení jízdného, oproti jiným městům v přepočtu na počet obyvatel, počet linek a počet spojů je to pořád na přijatelné úrovni. Ale před pár lety se ROPID chvástal, že dokáže tou svojí radikální změnou ušetřit hromadu peněz. Jak je vidět, neušetřil nic, pětkrát do roka bude muset měnit jízdní řády a jak já v poslední době sledováním výkonů MHD zjišťuju, spojů pořád ubývá. Rád bych věděl, za co se utrácí.

+14/0
9.2.2014 19:38

T97o16m81á19š 97C70h17r79a16s29t89n80ý 2578349779501

Metro A, Blanka, T15 tramvaje co nejezdí a když jezdí, tak se opotřebovávají rychleji než 1.0 TSI motor ve služebáku ;-D

+1/0
10.2.2014 10:54

M55i61c70h58a87l 47K80a72n83d93a 7780737833985

Není Vám hanba Pražáci? Měsíční jízdné Vás stojí 550 Kč, tj. cca 27 Kč na den. Bydlím na venkově a dojíždím do práce 20km. Blíž práce není. Cestovné mě stojí 120 Kč na den. To si platím ze svého a ještě ze svých daní platím dopravu Vám. A Vy jste takoví hamouni, že je Vám to ještě málo. Styďte se!

+3/−21
9.2.2014 19:32

R21o56b94e86r44t 77Š94i46m59e87č45e69k 6935861578578

a) to s tou cenou máte pravdu

b) nic pražákům neplatíte

+11/0
9.2.2014 19:33

M58i74c38h98a87l 65K68a92n61d14a 7360187343985

Jak to že ne? Platím daně a z nich je z 80% dotován provoz Dopravního podniku.

+1/−9
9.2.2014 19:43

R58o60b83e28r83t 21Š85i20m74e89č14e84k 6675821118398

a) vaše daně do rozpočtu prahy nejdou

b) i venkovské spoje jsou dotovány

+12/−1
9.2.2014 19:46

M87i16c44h83a16l 23K14a89n46d17a 7290857623455

a) Jak jste na to přišel? Praha dostává určité procento ze státního rozpočtu (podle rozpočtového určení daní) a přesně do toho směřují mé daně.

b) Bydlím v obci, kam nejezdí ŽÁDNÉ spoje. Dopravuji se vlastními silami. Dokážete si vůbec něco takového představit? Víte vůbec, že i taková místa existují v naší zemi?

+1/−5
9.2.2014 20:01

J28i44ř61í 40K13r33e83j82č22í67k 2527738174546

a) v tom případě zase mé daně směřují do rozpočtu tvé obce, tudíž si nemáme co vyčítat

b) tušimže v televizi jednou o takové obci byla řeč... ;-)

+8/−1
9.2.2014 20:05

R97o57b76e62r58t 76Š97i23m13e43č61e51k 6405961658478

a) stejně jako daně pražáků dotují komunikace ve vaší obci  

b) to je realita venkova, tak to prostě bylo/je/bude (já nejsem původem z prahy, takže bych si dovolil tvrdit, že jsem docela objektivní)

+7/0
9.2.2014 20:06

A92n51t57o43n85í79n 10C83e69t42k86o24v97s88k85ý 7584468517416

Praha na daních víc vybere než sama spotřebuje. Takže podle tvojí logiky bych mohl já jakožto pražák nadávat tobě, že tě živím. Kašpare Rv

+6/0
9.2.2014 21:32

R69o19b16e82r28t 83Š76i13m64e74č65e40k 6425351788818

to je taky takový sporný, praha vybere proto, že tady firmy sídlí, ale peníze se dělají na venkově

+4/−2
9.2.2014 21:35

T72o72m33á84š 64C70h61r63a68s90t48n76ý 2608129909411

Pokud Vám to vadí, přestěhujte se na místo kde spoje jsou. Už nemáme párset let nevolnictví, takže Vám nic nebrání.

+2/0
10.2.2014 10:55

T33i24b47o63r 26V47i92z68v30a49r66y 9574904603235

Není vám hanba venkovani? Místo aby ste se přestěhovali blíže za prací, jste takoví hamouni...styďte se ;-D;-D

+2/−1
9.2.2014 20:21

J50i74ř14í 30S86t83e87h72l78í69k 3390312263

nechte bejt, už takhle v Praze není k hnutí, za těch pár statečných musíme být vděční

+3/0
9.2.2014 20:41

J91a44n 79Z49e36l11i23n94a41r 3196615327156

neni mi hanba

+2/0
9.2.2014 20:48

P74a92v13e56l 21Š88e64b69e60k 8914723382220

Kando kando pokud jste jeden z těch který nám každý den parkuje pod okny a nutí mě donekonečna kroužit ulicemi než se laskavě odeberete svým vozem odejet domů zaparkovat si na dvorku a pokud ještě před ťím poużijete MHD a dotovanou opencard na kterou bohužel musím přispět i ja ikdyž jsem naposledy využil služeb hromadne dopravy tak moje výstupní stanice se jmenovala Leninova tak myslím že by jste se měl zastydět

+3/0
9.2.2014 23:13

K71a92r92e31l 70D81r67d53a 6414282357

Mám plno kolegů a bydlí za Prahou. Prý jde o 1/3 Pražanů. Ti platí dopravu do Prahy a pak MHD. Zpravidla se pak jedná o dvojnásobek uvedených cen. Nehledě na to, že nedostatečná příměstská doprava mnohé odkazuje na auto a pak to vychází dráž než 120,- Kč denně.

+1/0
10.2.2014 7:48

M71i26r81o98s90l44a98v 21Z27i40k71m98u18n19d 7189463574863

Ve vztahu k průměrné mzdě = kolik jízdenek si mohou koupit za měsíční mzdu, je jízdné v Praze dražší než ve Vídki, jak jízdenka pro jednotlivou jízdu (neměla by stát víc než dvacku), tak celodenní jízdenka, tak ročka. Ta by měla být minimálně o tisícovku levnější ... DPP špatně hospodaří, zbytečné rozjedy a zastavování na koncových stanicích - není potřeba mít výstupní a nástupní označník, stačí jeden, není třeba kumulace vozidel na konečných, vozidlo by tam nemělo stát déle než 80 % intervalu, na kždé lince by se ušetřila nejméně dvě vozidla, zbytečně intenzivní osvětlení stanic metra atd. atd.

+3/−5
9.2.2014 19:24

R79o71b85e55r15t 39Š41i36m87e77č42e96k 6435581218148

jenomže naftu, elektřinu a nový autobusy, tramvaje, vlaky nám nikdo za cenu přiměřenou k průměrné mzdě neprodá ;-)

+8/0
9.2.2014 19:29

M65i75c88h52a52l 30D30a73d30e13k 8623562448

phm jsou zatížené hlavní spotřební daní..proto je to tak drahý

+1/0
9.2.2014 20:13

J43i90ř19í 81K96r35e87j92č44í37k 2137658924116

Jakou vypovídací hodnotu má vztah k průměrné mzdě ?

Zbytek nekomentuji, je vidět, že o tom mnoho nevíte...

+3/−1
9.2.2014 19:29

Z50d98e22n74ě94k 20J64o66n87á26š 9831659756190

No, já už začal jezdit autem teď.... když zdražíte, budu mí to důvod více zůstat v autě.

+3/0
9.2.2014 19:05

R10o52b85e64r49t 70Š88i46m61e21č89e12k 6295911748138

a začal jste jezdit, abyste ušetřil peníze, že ? :)

+2/0
9.2.2014 19:18
Foto

B30r71o21n36i43s91l30a10v 39G44a98b59r92y33š 2322129141

A skutečně ušetříte??

+2/0
9.2.2014 19:39

T86o14m41á18š 82C54h35r80a72s27t60n63ý 2508139909531

Ušetří se čas. Jak jsem dával za příklad, do práce mimo Prahu to mám 40km z místa bydliště. MHD = 2h; auto = 25 min max.

To znamená že rozdíl mezi a) kde mne jízda vyjde na 55 kč plus 345 Kč ušlého výdělku = 400 Kč za cestu tam, 400 zpět b) 166 Kč mínus 345 Kč výdělku co mám navíc, tak na tom ... hm, 180 Kč vydělám na cestu, že jezdím autem! :-)

0/0
10.2.2014 11:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.