Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na jednu jízdenku z Můstku do Kladna. Pražští radní chtějí sjednotit dopravu

Radní hlavního města schválili integraci pražské a středočeské veřejné dopravy. Slibují si od ní jednotný tarif, jedny jízdní řády, prodloužení městských linek do regionu a naopak lepší využití příměstských linek v Praze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K10a77r63e55l 12D62r71d35a 6974132587

Nerozumím, pokud je smyslem, aby cestující dosáhli na legitku a platili méně, kde se vezmou úspory? Středočeské obce  budou dopravu více dotovat? Když koukám na PID, ony ty dotace jsou minimální a legitka v PID žádné velké výhody nepřináší. 

  Faktem je, že se se současnou cenou za dopravu práce v Praze často nevyplácí. Tím se zvyšuje tlak na slušná místa mimo Prahu. Tak jestli to není nakonec pro obce smrtící? Bude je to něco stát a zaplatí si za odliv kvalifikovaných lidí do Prahy.

  A jako Pražana mě PID a její pásma pěkně prudí. Na dotované jízdné dosáhne jen ten, kdo jezdí pravidelně. Což mi přijde obecně v MHD dost diskriminační. To je podle mě hlavní důvod, proč se vyplácí jezdit autem a na PID a MHD kašlat. Protože model, kdy 2 dny jedu autem a 3 dny MHD je dnes tou nejdražší dopravou bez výhod, které mají ostatní. Takže je rozumnější jet autem 5x v týdnu. Je to výhodnější. Jako řidič bych uvítal klouzavé dotované jízdné. Pokud by si Praha chtěla ulevit od aut, byla by to podle mě cesta.

  (Ale třeba ne. Třeba to mají statistici podchycené, že dnes víc lidí jezdí MHD a pokud by se umožnilo klouzavé jízdné, bude v centru aut naopak více. No nevím.)

0/0
19.2.2014 6:32

L33u37c24i35a83n 63P16a71p13a57z19i37a89n 5204127101355

Hlavně, aby tím jedním člověkem nebyl ROPID, nechvalně proslulý.

+2/0
18.2.2014 23:21

T65o36m20á95š 39K53u31č83e13r70a 5387802987582

Tož hezké je to heslo, moc pěkné... Jenom, kdyby nebylo odněkud opsané: www.vvo Ale jinak integrace Kladna a Prahy zní zajímavě. Že by se nakonec po x letech stalo Kladno pražským předměstím? Už jenom ta představa...;-D

+2/−1
18.2.2014 22:09

A55n58e79t39a 53M92a37l66á 6221440205

Proboha, kdyby se radši zabývali něčím užitečným. Kdo tohle proboha využije? Ten kdo cestuje denně nejezdí na jízdenky a kdo jezdí do Kladna výjimečně, toho to nezabije

+1/−1
18.2.2014 19:28

T96o59m90á49š 73C44h10r61a45s69t70n92ý 2618929829921

Zkuste si zjistit jaká je možnost jezdit z Prahy do Kladna busem a zjistíte...hm, okay, jízdenky jsou jediná možnost.

+1/0
18.2.2014 19:36

V50i79k92t77o90r 13N97á62r78o19ž80n58ý 3169962988

Kdo to využije ? Třeba takový obyvatel Mladé Boleslavi zaplatí za jízdenku z MB na Černý Most cca 70 CZK a za jízdenku do centra města dalších 36 CZK..

Pokud takto dojíždí do zaměstnání , zaplatí za den 212 CZK , za měsíc cca 4500 CZK , za rok cca 50.000 CZK..

Bude-li zavedena integrovaná doprava , zaplatí méně.. Obvyklá krajská roční "síťovka" v krajích s integrovanou dopravou stojí cca 20-25.000 CZK .

Integrovanou dopravou se zvýší její kvalita pro cestujícího a tím pádem více lidí ponechá doma svá auta a pojedou veřejnou dopravou... tržby stoupnou...

+2/0
18.2.2014 21:32

M24i74r85o42s93l40a44v 38G35r37o28s63s87m83a65n28n 8452709104

Z Můstku na Kladno se da jet na 1 jízdenku už dnes. Kladno je ve 3. pásmu PID.

0/0
18.2.2014 19:21

R86a85d29i66m 28Š92o60l37c 1705635635514

Lze tak jet, ale vlakem. Jenže autobusové linky na Kladno v integraci nejsou a to někomu leží v žaludku, protože zrovna autobusy na Kladno si na sebe vydělají a nepotřebují integraci, kde výnosy přerozdělí něco jako ropid. Kdekoli se vyskytne slovo přerozdělování, tak zavání humusem a zvlášť u nás.

+3/−1
18.2.2014 19:23

V54i48k70t56o27r 75N60á88r62o16ž50n67ý 3499712498

V takovém Německu také dochází k přerozdělování...a jak tam pane funguje veřejná doprava v okolí velkých měst....

0/0
18.2.2014 21:25

J19i77ř22í 90M44a86c16e19k 3225945174661

V západní Evropě „plná integrace“ znamená, že na nádraží v železniční pokladně vám automaticky nabídnou jízdenku za integrovaný tarif, pokud je výhodnější. U nás přijdete například v Čerčanech k pokladně, tam vám řeknou, že integrovanou jízdenku musíte koupit venku v trafice (automat tam nemají). V neděli má trafika zavřeno, takže nezbyde než koupit dražší železniční. Označení „tratě s plnou integrací“ je typicky české klamání!

0/0
18.2.2014 18:40

V48i42k12t72o74r 70N85á72r24o27ž37n47ý 3519842808

V zahraničí Vám automaticky nabídnou i jízdenku s nejlepší cenou..

V Čechách si o ní musíte automaticky říci..

+1/0
18.2.2014 21:33

I47v80a44n 60P27r56o53c50h58á57z72k29a 3631484385575

Takže od teď příměstsky bydlící senioři, kteří mohli v rámci pásem P,0,B jezdit po Praze zdarma a zaplatit si třeba jen pásmo 1 za 12 Kč, budou muset platit za celý úsek. Předpokládám, že na to jim OpenCard ani Sleva senior platit nebude.

0/−2
18.2.2014 17:40

G61a19b18r22i55e59l 42H75o96r62t97e34n 9911509743484

Chudáci středočeši.;-(

0/−1
18.2.2014 17:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.