- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nerozumím, pokud je smyslem, aby cestující dosáhli na legitku a platili méně, kde se vezmou úspory? Středočeské obce budou dopravu více dotovat? Když koukám na PID, ony ty dotace jsou minimální a legitka v PID žádné velké výhody nepřináší.
Faktem je, že se se současnou cenou za dopravu práce v Praze často nevyplácí. Tím se zvyšuje tlak na slušná místa mimo Prahu. Tak jestli to není nakonec pro obce smrtící? Bude je to něco stát a zaplatí si za odliv kvalifikovaných lidí do Prahy.
A jako Pražana mě PID a její pásma pěkně prudí. Na dotované jízdné dosáhne jen ten, kdo jezdí pravidelně. Což mi přijde obecně v MHD dost diskriminační. To je podle mě hlavní důvod, proč se vyplácí jezdit autem a na PID a MHD kašlat. Protože model, kdy 2 dny jedu autem a 3 dny MHD je dnes tou nejdražší dopravou bez výhod, které mají ostatní. Takže je rozumnější jet autem 5x v týdnu. Je to výhodnější. Jako řidič bych uvítal klouzavé dotované jízdné. Pokud by si Praha chtěla ulevit od aut, byla by to podle mě cesta.
(Ale třeba ne. Třeba to mají statistici podchycené, že dnes víc lidí jezdí MHD a pokud by se umožnilo klouzavé jízdné, bude v centru aut naopak více. No nevím.)
Hlavně, aby tím jedním člověkem nebyl ROPID, nechvalně proslulý.
Tož hezké je to heslo, moc pěkné... Jenom, kdyby nebylo odněkud opsané: http://www.vvo-online.de/cs/. Ale jinak integrace Kladna a Prahy zní zajímavě. Že by se nakonec po x letech stalo Kladno pražským předměstím? Už jenom ta představa...
Proboha, kdyby se radši zabývali něčím užitečným. Kdo tohle proboha využije? Ten kdo cestuje denně nejezdí na jízdenky a kdo jezdí do Kladna výjimečně, toho to nezabije
Zkuste si zjistit jaká je možnost jezdit z Prahy do Kladna busem a zjistíte...hm, okay, jízdenky jsou jediná možnost.
Z Můstku na Kladno se da jet na 1 jízdenku už dnes. Kladno je ve 3. pásmu PID.
Lze tak jet, ale vlakem. Jenže autobusové linky na Kladno v integraci nejsou a to někomu leží v žaludku, protože zrovna autobusy na Kladno si na sebe vydělají a nepotřebují integraci, kde výnosy přerozdělí něco jako ropid. Kdekoli se vyskytne slovo přerozdělování, tak zavání humusem a zvlášť u nás.
V západní Evropě „plná integrace“ znamená, že na nádraží v železniční pokladně vám automaticky nabídnou jízdenku za integrovaný tarif, pokud je výhodnější. U nás přijdete například v Čerčanech k pokladně, tam vám řeknou, že integrovanou jízdenku musíte koupit venku v trafice (automat tam nemají). V neděli má trafika zavřeno, takže nezbyde než koupit dražší železniční. Označení „tratě s plnou integrací“ je typicky české klamání!
V zahraničí Vám automaticky nabídnou i jízdenku s nejlepší cenou..
V Čechách si o ní musíte automaticky říci..
Takže od teď příměstsky bydlící senioři, kteří mohli v rámci pásem P,0,B jezdit po Praze zdarma a zaplatit si třeba jen pásmo 1 za 12 Kč, budou muset platit za celý úsek. Předpokládám, že na to jim OpenCard ani Sleva senior platit nebude.