Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lepší je být milenka než manželka. Obce se k Praze připojovat nechtějí

Před 230 lety se sjednotila čtyři pražská města a vzniklo Královské hlavní město. Praha následně "kolonizovala" další obce. Naposledy se rozrostla před čtyřiceti lety, v létě roku 1974. Pražany se tehdy stali obyvatelé třiceti obcí. Od té doby však už nikdo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E41v25ž85e71n 29P19o20l24á28k 3848388621893

Hlavně, že několik jakýchsi anonymních "odborníků" chce Prahu zahušťovat a navíc zcela bez ohledu na veškerou infrastrukturu a její možnosti. Zřejmě už jim ty nekonečné parky a tuny kyslíku patřičně lezou krkem. Někdy mám strach, že mi auta začnou parkovat i na střeše...

+1/0
23.2.2014 16:37

J46i77ř30í 13M85a50c67e41k 3585285784331

Líbí se mi, jak je to v Paříži. Co je za vnitřním okruhem (který vede v husté zástavbě ve městě), to už není Paříž. Nechápu, proč by třebas Jesenice měla být Praha. Honba za tím, vykázat, že Praha má více obyvatel, je dost pochybná.

+2/−1
22.2.2014 7:39

R20a97d26e52k 54N75o65v55a19k 9394393719790

Taky se nikdo k Praze připojit nechce. Četl jste článek?

+2/0
22.2.2014 8:09

O48t31a 24B25a59r46t98o73s 7396967481

Jenže dnešní uspořádání je z mnoha ohledů nevýhodné a neudržitelné. Zatímco samotné Hlavní město Praha počtem obyvatel dlouhodobě fluktuuje v rozmezí několika desítek tisíc, okresy Praha-východ a Praha-západ zaznamenávají v posledních dvou dekádách mimořádný příliv obyvatelstva. A zatímco v Praze se bydlí v husté městské zástavbě, v obou obklopujících okresech probíhá raketový rozmach plošně náročné individuální výstavby. Již dokonce dochází ke stavebnímu propojování dříve oddělených obcí (např. Jesenice, Zdiměřice, Vestec, Osnice).

---

Tento nijak územně neregulovaný a neplánovaný vývoj má a především ještě bude mít velice tvrdé důsledky:

1. již nikdy se nepodaří zbudovat ani dopravní infrastrukturu plánovanou v období před touto urbanistickou explozí (navěky tak zůstanou nedokončené nebo se vůbec nezačnou stavět např. dálniční okruh Prahy SOKP, některé kapacitní výpadovky (R9, R12), železniční tratě VRT, aglomerační okruh ve stopě II/101, apod.

2. je vyloučené, že by bylo možné plánovat další síť kapacitních komunikací bezpodmínečně potřebných k obsluze přípražských okresů.

--- Toto vše má jednu společnou příčinu: odpor nově nastěhovaného obyvatelstva do divoce urbanizovaných přípražských oblastí proti jakýmkoliv dopravním stavbám v jejich blízkosti. Pro nové potřebné komunikace tak již nelze nalézt nekonfliktní trasování ve sporých zbytcích extravilánů nově rozrostlých obcí. Praha a především její suburbánní oblast se tak stane dopravní pastí pro své nové osídlence.

+14/0
22.2.2014 1:40

J63a91k11u38b 79K68u10b66a 5678914944985

Provoz kousíčku metra do Motola půl miliardy ročně? Není to trošku přehnané?

+1/0
21.2.2014 22:25

Ř22e97h75o40ř 62V96l43a37s47á90k 2414164121466

Metrem do Motola bych neargumentoval, to je tak neuvěřitelně hloupý nápad....

+9/0
21.2.2014 21:16

L26u42k67a42s 34N45o67v29a13k 4909829633278

Hloupy ne, jen spatna trasa....

Nechapu proc A a ne B, kdyz valna cast zamestnancu i pacientu pochazi spise ze stodulek a okoli....

+2/0
22.2.2014 3:08

R39o69b38e14r21t 55K36r25o12k 2613692672214

Tak se líp krade... malé, ale naše.

+2/−2
21.2.2014 20:32

P42e62t21r 25S10v68o32b76o32d82a 9335987584690

Ba ne, myslim, ze lepe se krade ve velke parte. V mensi obci maji obcane snazsi uhlidat, co se deje a opozice ma lepsi podminky. Pokud je obec soucasti Prahy a nakonec rozhoduje magistrat, da se toho provest mnohem vic, nikdo pak za nic nemuze a nikdo s nicim nic nezmuze. Pokud mel developer dobre vztahy na magistratu, v mestskych castech si mohl dovolit, co chtel, a mestska cast mela smulu - doopravdy anebo naoko. A magistrat ma dobre paky pokud by se vedeni mestske casti nechtelo chovat rozumne ... mestske casti pak podle toho vypadaji, jak vypadaji. Pokud obec nechce skoncit jako sprawl s kolabujici dopravou a bez socialnich sluzeb, ma podle me vetsi sanci samostatne nez jako soucast Prahy. Pak uz to zalezi na lidech v te dane obci, jestli se budou starat o rozvoj obce anebo  nechaji nekoho, aby si s rozvojem obce delal, co chce.

+10/0
21.2.2014 21:01

Ř62e54h77o72ř 48V78l42a26s96á76k 2614364931556

Rozhodně lepší, když si to občané rozhodnou sami, zda se nechají okrádat a kým, než když si "vývojář" dohodne s magistrátem, co chce, a městská část i její občané mají smůlu.

0/0
21.2.2014 23:04

P19e11t40r 15S71v65o34b35o66d90a 9745827944940

Ja se jim nedivim - kdo by v nejakem zastupitelstvu obce taky chtel, aby ho nejaky developer obesel presne tak, jako v mestskych castech - na magosi si developer obslapnul upravu koeficientu uzemniho planu nez ohledu na negativni stanovisko obce ... zmenu uzemniho planu obesel upravou, z limitu dvou pater mu to magistrat zvedl na osm (jeste za vlady radniho Langmajera) a mestska cast, ktera s tim nesouhlasila, se mohla jit klouzat ... tenhle Langmajeruv pomnik mam primo pred okny.

+2/0
21.2.2014 20:25

K61a46r55o80l21i96n65a 61M56a83r96i28e 41H98l46a24v47s47o41v37á 6304239805923

a kdepak ten pomník je?

0/0
22.2.2014 21:02

T92o85m14á37š 29Z21e80m73a94n 3475308444395

Myslím že i dnes jsou periferie Prahy stále dost podobné vesnicím a ne městským čtvrtím, rozšiřování tak nemá žádný smysl.

+6/−2
21.2.2014 20:16
Foto

K16a55r81e58l 52P49l82a31c73h46ý 6926356294759

Spise jsou podobne logistickym skladistim, nez vesnicim.

0/0
22.2.2014 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.