Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lepší je být milenka než manželka. Obce se k Praze připojovat nechtějí

Před 230 lety se sjednotila čtyři pražská města a vzniklo Královské hlavní město. Praha následně "kolonizovala" další obce. Naposledy se rozrostla před čtyřiceti lety, v létě roku 1974. Pražany se tehdy stali obyvatelé třiceti obcí. Od té doby však už nikdo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E83v87ž39e28n 18P17o23l32á15k 3898498761583

Hlavně, že několik jakýchsi anonymních "odborníků" chce Prahu zahušťovat a navíc zcela bez ohledu na veškerou infrastrukturu a její možnosti. Zřejmě už jim ty nekonečné parky a tuny kyslíku patřičně lezou krkem. Někdy mám strach, že mi auta začnou parkovat i na střeše...

+1/0
23.2.2014 16:37

J41i75ř58í 20M73a48c36e29k 3395285224491

Líbí se mi, jak je to v Paříži. Co je za vnitřním okruhem (který vede v husté zástavbě ve městě), to už není Paříž. Nechápu, proč by třebas Jesenice měla být Praha. Honba za tím, vykázat, že Praha má více obyvatel, je dost pochybná.

+2/−1
22.2.2014 7:39

R28a11d45e19k 25N36o68v72a81k 9664893829580

Taky se nikdo k Praze připojit nechce. Četl jste článek?

+2/0
22.2.2014 8:09

O85t12a 71B35a98r50t56o61s 7756507941

Jenže dnešní uspořádání je z mnoha ohledů nevýhodné a neudržitelné. Zatímco samotné Hlavní město Praha počtem obyvatel dlouhodobě fluktuuje v rozmezí několika desítek tisíc, okresy Praha-východ a Praha-západ zaznamenávají v posledních dvou dekádách mimořádný příliv obyvatelstva. A zatímco v Praze se bydlí v husté městské zástavbě, v obou obklopujících okresech probíhá raketový rozmach plošně náročné individuální výstavby. Již dokonce dochází ke stavebnímu propojování dříve oddělených obcí (např. Jesenice, Zdiměřice, Vestec, Osnice).

---

Tento nijak územně neregulovaný a neplánovaný vývoj má a především ještě bude mít velice tvrdé důsledky:

1. již nikdy se nepodaří zbudovat ani dopravní infrastrukturu plánovanou v období před touto urbanistickou explozí (navěky tak zůstanou nedokončené nebo se vůbec nezačnou stavět např. dálniční okruh Prahy SOKP, některé kapacitní výpadovky (R9, R12), železniční tratě VRT, aglomerační okruh ve stopě II/101, apod.

2. je vyloučené, že by bylo možné plánovat další síť kapacitních komunikací bezpodmínečně potřebných k obsluze přípražských okresů.

--- Toto vše má jednu společnou příčinu: odpor nově nastěhovaného obyvatelstva do divoce urbanizovaných přípražských oblastí proti jakýmkoliv dopravním stavbám v jejich blízkosti. Pro nové potřebné komunikace tak již nelze nalézt nekonfliktní trasování ve sporých zbytcích extravilánů nově rozrostlých obcí. Praha a především její suburbánní oblast se tak stane dopravní pastí pro své nové osídlence.

+14/0
22.2.2014 1:40

J93a51k37u83b 38K93u54b68a 5278774884155

Provoz kousíčku metra do Motola půl miliardy ročně? Není to trošku přehnané?

+1/0
21.2.2014 22:25

Ř76e22h89o63ř 79V13l76a73s84á75k 2604864451646

Metrem do Motola bych neargumentoval, to je tak neuvěřitelně hloupý nápad....

+9/0
21.2.2014 21:16

L92u39k77a65s 87N52o60v49a25k 4729989843448

Hloupy ne, jen spatna trasa....

Nechapu proc A a ne B, kdyz valna cast zamestnancu i pacientu pochazi spise ze stodulek a okoli....

+2/0
22.2.2014 3:08

R87o21b30e64r80t 95K95r93o23k 2193852752574

Tak se líp krade... malé, ale naše.

+2/−2
21.2.2014 20:32

P98e75t19r 27S89v49o47b73o10d25a 9905617894460

Ba ne, myslim, ze lepe se krade ve velke parte. V mensi obci maji obcane snazsi uhlidat, co se deje a opozice ma lepsi podminky. Pokud je obec soucasti Prahy a nakonec rozhoduje magistrat, da se toho provest mnohem vic, nikdo pak za nic nemuze a nikdo s nicim nic nezmuze. Pokud mel developer dobre vztahy na magistratu, v mestskych castech si mohl dovolit, co chtel, a mestska cast mela smulu - doopravdy anebo naoko. A magistrat ma dobre paky pokud by se vedeni mestske casti nechtelo chovat rozumne ... mestske casti pak podle toho vypadaji, jak vypadaji. Pokud obec nechce skoncit jako sprawl s kolabujici dopravou a bez socialnich sluzeb, ma podle me vetsi sanci samostatne nez jako soucast Prahy. Pak uz to zalezi na lidech v te dane obci, jestli se budou starat o rozvoj obce anebo  nechaji nekoho, aby si s rozvojem obce delal, co chce.

+10/0
21.2.2014 21:01

Ř53e37h96o26ř 64V94l68a88s61á64k 2214794891486

Rozhodně lepší, když si to občané rozhodnou sami, zda se nechají okrádat a kým, než když si "vývojář" dohodne s magistrátem, co chce, a městská část i její občané mají smůlu.

0/0
21.2.2014 23:04

P70e79t30r 90S88v39o52b83o39d96a 9825597464690

Ja se jim nedivim - kdo by v nejakem zastupitelstvu obce taky chtel, aby ho nejaky developer obesel presne tak, jako v mestskych castech - na magosi si developer obslapnul upravu koeficientu uzemniho planu nez ohledu na negativni stanovisko obce ... zmenu uzemniho planu obesel upravou, z limitu dvou pater mu to magistrat zvedl na osm (jeste za vlady radniho Langmajera) a mestska cast, ktera s tim nesouhlasila, se mohla jit klouzat ... tenhle Langmajeruv pomnik mam primo pred okny.

+2/0
21.2.2014 20:25

K86a95r39o13l89i59n51a 66M26a91r31i79e 88H19l24a54v16s19o58v97á 6134299935983

a kdepak ten pomník je?

0/0
22.2.2014 21:02

T71o59m93á69š 96Z98e43m14a58n 3975118654345

Myslím že i dnes jsou periferie Prahy stále dost podobné vesnicím a ne městským čtvrtím, rozšiřování tak nemá žádný smysl.

+6/−2
21.2.2014 20:16
Foto

K17a88r40e95l 13P63l37a68c19h49ý 6426696834899

Spise jsou podobne logistickym skladistim, nez vesnicim.

0/0
22.2.2014 11:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.