Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Lepší je být milenka než manželka. Obce se k Praze připojovat nechtějí

Před 230 lety se sjednotila čtyři pražská města a vzniklo Královské hlavní město. Praha následně "kolonizovala" další obce. Naposledy se rozrostla před čtyřiceti lety, v létě roku 1974. Pražany se tehdy stali obyvatelé třiceti obcí. Od té doby však už nikdo.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E64v67ž31e64n 21P55o14l69á41k 3658908851223

Hlavně, že několik jakýchsi anonymních "odborníků" chce Prahu zahušťovat a navíc zcela bez ohledu na veškerou infrastrukturu a její možnosti. Zřejmě už jim ty nekonečné parky a tuny kyslíku patřičně lezou krkem. Někdy mám strach, že mi auta začnou parkovat i na střeše...

+1/0
23.2.2014 16:37

J35i41ř82í 98M82a95c82e97k 3895545904921

Líbí se mi, jak je to v Paříži. Co je za vnitřním okruhem (který vede v husté zástavbě ve městě), to už není Paříž. Nechápu, proč by třebas Jesenice měla být Praha. Honba za tím, vykázat, že Praha má více obyvatel, je dost pochybná.

+2/−1
22.2.2014 7:39

R78a19d36e54k 98N28o77v64a25k 9214373519210

Taky se nikdo k Praze připojit nechce. Četl jste článek?

+2/0
22.2.2014 8:09

O13t34a 45B76a65r57t75o41s 7696647531

Jenže dnešní uspořádání je z mnoha ohledů nevýhodné a neudržitelné. Zatímco samotné Hlavní město Praha počtem obyvatel dlouhodobě fluktuuje v rozmezí několika desítek tisíc, okresy Praha-východ a Praha-západ zaznamenávají v posledních dvou dekádách mimořádný příliv obyvatelstva. A zatímco v Praze se bydlí v husté městské zástavbě, v obou obklopujících okresech probíhá raketový rozmach plošně náročné individuální výstavby. Již dokonce dochází ke stavebnímu propojování dříve oddělených obcí (např. Jesenice, Zdiměřice, Vestec, Osnice).

---

Tento nijak územně neregulovaný a neplánovaný vývoj má a především ještě bude mít velice tvrdé důsledky:

1. již nikdy se nepodaří zbudovat ani dopravní infrastrukturu plánovanou v období před touto urbanistickou explozí (navěky tak zůstanou nedokončené nebo se vůbec nezačnou stavět např. dálniční okruh Prahy SOKP, některé kapacitní výpadovky (R9, R12), železniční tratě VRT, aglomerační okruh ve stopě II/101, apod.

2. je vyloučené, že by bylo možné plánovat další síť kapacitních komunikací bezpodmínečně potřebných k obsluze přípražských okresů.

--- Toto vše má jednu společnou příčinu: odpor nově nastěhovaného obyvatelstva do divoce urbanizovaných přípražských oblastí proti jakýmkoliv dopravním stavbám v jejich blízkosti. Pro nové potřebné komunikace tak již nelze nalézt nekonfliktní trasování ve sporých zbytcích extravilánů nově rozrostlých obcí. Praha a především její suburbánní oblast se tak stane dopravní pastí pro své nové osídlence.

+14/0
22.2.2014 1:40

J39a63k90u47b 26K65u88b82a 5298594844865

Provoz kousíčku metra do Motola půl miliardy ročně? Není to trošku přehnané?

+1/0
21.2.2014 22:25

Ř91e88h88o36ř 25V44l78a23s13á40k 2864794701466

Metrem do Motola bych neargumentoval, to je tak neuvěřitelně hloupý nápad....

+9/0
21.2.2014 21:16

L31u34k95a24s 60N18o53v82a25k 4459379403488

Hloupy ne, jen spatna trasa....

Nechapu proc A a ne B, kdyz valna cast zamestnancu i pacientu pochazi spise ze stodulek a okoli....

+2/0
22.2.2014 3:08

R58o32b54e32r61t 27K47r53o86k 2763302592954

Tak se líp krade... malé, ale naše.

+2/−2
21.2.2014 20:32

P89e50t50r 97S75v20o75b79o44d64a 9855147974760

Ba ne, myslim, ze lepe se krade ve velke parte. V mensi obci maji obcane snazsi uhlidat, co se deje a opozice ma lepsi podminky. Pokud je obec soucasti Prahy a nakonec rozhoduje magistrat, da se toho provest mnohem vic, nikdo pak za nic nemuze a nikdo s nicim nic nezmuze. Pokud mel developer dobre vztahy na magistratu, v mestskych castech si mohl dovolit, co chtel, a mestska cast mela smulu - doopravdy anebo naoko. A magistrat ma dobre paky pokud by se vedeni mestske casti nechtelo chovat rozumne ... mestske casti pak podle toho vypadaji, jak vypadaji. Pokud obec nechce skoncit jako sprawl s kolabujici dopravou a bez socialnich sluzeb, ma podle me vetsi sanci samostatne nez jako soucast Prahy. Pak uz to zalezi na lidech v te dane obci, jestli se budou starat o rozvoj obce anebo  nechaji nekoho, aby si s rozvojem obce delal, co chce.

+10/0
21.2.2014 21:01

Ř42e19h72o53ř 98V84l95a30s90á58k 2184354611336

Rozhodně lepší, když si to občané rozhodnou sami, zda se nechají okrádat a kým, než když si "vývojář" dohodne s magistrátem, co chce, a městská část i její občané mají smůlu.

0/0
21.2.2014 23:04

P92e44t57r 75S64v64o27b12o41d27a 9695267644680

Ja se jim nedivim - kdo by v nejakem zastupitelstvu obce taky chtel, aby ho nejaky developer obesel presne tak, jako v mestskych castech - na magosi si developer obslapnul upravu koeficientu uzemniho planu nez ohledu na negativni stanovisko obce ... zmenu uzemniho planu obesel upravou, z limitu dvou pater mu to magistrat zvedl na osm (jeste za vlady radniho Langmajera) a mestska cast, ktera s tim nesouhlasila, se mohla jit klouzat ... tenhle Langmajeruv pomnik mam primo pred okny.

+2/0
21.2.2014 20:25

K62a50r14o44l23i33n31a 74M10a69r59i90e 88H49l58a51v85s98o17v20á 6484439585393

a kdepak ten pomník je?

0/0
22.2.2014 21:02

T76o55m82á81š 29Z37e15m32a89n 3905728204285

Myslím že i dnes jsou periferie Prahy stále dost podobné vesnicím a ne městským čtvrtím, rozšiřování tak nemá žádný smysl.

+6/−2
21.2.2014 20:16
Foto

K58a30r33e53l 89P63l57a52c50h38ý 6296666224819

Spise jsou podobne logistickym skladistim, nez vesnicim.

0/0
22.2.2014 11:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.