- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hlavně, že několik jakýchsi anonymních "odborníků" chce Prahu zahušťovat a navíc zcela bez ohledu na veškerou infrastrukturu a její možnosti. Zřejmě už jim ty nekonečné parky a tuny kyslíku patřičně lezou krkem. Někdy mám strach, že mi auta začnou parkovat i na střeše...
Líbí se mi, jak je to v Paříži. Co je za vnitřním okruhem (který vede v husté zástavbě ve městě), to už není Paříž. Nechápu, proč by třebas Jesenice měla být Praha. Honba za tím, vykázat, že Praha má více obyvatel, je dost pochybná.
Taky se nikdo k Praze připojit nechce. Četl jste článek?
Jenže dnešní uspořádání je z mnoha ohledů nevýhodné a neudržitelné. Zatímco samotné Hlavní město Praha počtem obyvatel dlouhodobě fluktuuje v rozmezí několika desítek tisíc, okresy Praha-východ a Praha-západ zaznamenávají v posledních dvou dekádách mimořádný příliv obyvatelstva. A zatímco v Praze se bydlí v husté městské zástavbě, v obou obklopujících okresech probíhá raketový rozmach plošně náročné individuální výstavby. Již dokonce dochází ke stavebnímu propojování dříve oddělených obcí (např. Jesenice, Zdiměřice, Vestec, Osnice).
---
Tento nijak územně neregulovaný a neplánovaný vývoj má a především ještě bude mít velice tvrdé důsledky:
1. již nikdy se nepodaří zbudovat ani dopravní infrastrukturu plánovanou v období před touto urbanistickou explozí (navěky tak zůstanou nedokončené nebo se vůbec nezačnou stavět např. dálniční okruh Prahy SOKP, některé kapacitní výpadovky (R9, R12), železniční tratě VRT, aglomerační okruh ve stopě II/101, apod.
2. je vyloučené, že by bylo možné plánovat další síť kapacitních komunikací bezpodmínečně potřebných k obsluze přípražských okresů.
--- Toto vše má jednu společnou příčinu: odpor nově nastěhovaného obyvatelstva do divoce urbanizovaných přípražských oblastí proti jakýmkoliv dopravním stavbám v jejich blízkosti. Pro nové potřebné komunikace tak již nelze nalézt nekonfliktní trasování ve sporých zbytcích extravilánů nově rozrostlých obcí. Praha a především její suburbánní oblast se tak stane dopravní pastí pro své nové osídlence.
Provoz kousíčku metra do Motola půl miliardy ročně? Není to trošku přehnané?
Metrem do Motola bych neargumentoval, to je tak neuvěřitelně hloupý nápad....
Hloupy ne, jen spatna trasa....
Nechapu proc A a ne B, kdyz valna cast zamestnancu i pacientu pochazi spise ze stodulek a okoli....
Ba ne, myslim, ze lepe se krade ve velke parte. V mensi obci maji obcane snazsi uhlidat, co se deje a opozice ma lepsi podminky. Pokud je obec soucasti Prahy a nakonec rozhoduje magistrat, da se toho provest mnohem vic, nikdo pak za nic nemuze a nikdo s nicim nic nezmuze. Pokud mel developer dobre vztahy na magistratu, v mestskych castech si mohl dovolit, co chtel, a mestska cast mela smulu - doopravdy anebo naoko. A magistrat ma dobre paky pokud by se vedeni mestske casti nechtelo chovat rozumne ... mestske casti pak podle toho vypadaji, jak vypadaji. Pokud obec nechce skoncit jako sprawl s kolabujici dopravou a bez socialnich sluzeb, ma podle me vetsi sanci samostatne nez jako soucast Prahy. Pak uz to zalezi na lidech v te dane obci, jestli se budou starat o rozvoj obce anebo nechaji nekoho, aby si s rozvojem obce delal, co chce.
Ja se jim nedivim - kdo by v nejakem zastupitelstvu obce taky chtel, aby ho nejaky developer obesel presne tak, jako v mestskych castech - na magosi si developer obslapnul upravu koeficientu uzemniho planu nez ohledu na negativni stanovisko obce ... zmenu uzemniho planu obesel upravou, z limitu dvou pater mu to magistrat zvedl na osm (jeste za vlady radniho Langmajera) a mestska cast, ktera s tim nesouhlasila, se mohla jit klouzat ... tenhle Langmajeruv pomnik mam primo pred okny.
a kdepak ten pomník je?
Myslím že i dnes jsou periferie Prahy stále dost podobné vesnicím a ne městským čtvrtím, rozšiřování tak nemá žádný smysl.
Spise jsou podobne logistickym skladistim, nez vesnicim.