- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
a jéje, pan Švec nemá o čem investigativnit tak aby si splnil normu, kope do už tisíckrát okopaného, aniž by dodal něco smysluplného k tematu.
Ostatním dvěma kartám, používaným na nesrovnatelně menším prostoru možná nestačí, stačí ale jistě jejím uživatelům, protože fakt nevím, proč bych měl kartu na hromadnou dopravu používat jako platební prostředek ještě k tomu u takového ústavu, jakým je Citi. A k tomu věčné remcání tydýtů, kteří děsně kultivovanou češtinou odhalují, že si nejsou ani schopni ověřit platnost kuponu či ho dobít na jednoduše dostupné internetové aplikaci. Kdybyste pane Ševče nechtěl jenom kydat špínu, ale třeba taky uvést desítky slev, které držitel opencard má k dispozici, kolikrát to ale neví, protože asi radši nadává - pak by to možná byla vyrovnaná žurnalistika hodná rubriky pro Prahu a okolí.
Problem je v nekomunikaci mest mezi sebou. Kdyby fungovala, tak se proboha pri planovani takovehohle monstra snad zeptam aspon 3-4 mest kde uz to funguje dobre.
Podobně není stejně. OPENCARD funguje na novějším typu čipu, než ostatní kartená systémy v té době Plneň, autobysy ve st, kraji. Okruh dodatavelů, kteří pro to měli v tí době potřebné znalosti byl poměrně hodně omezený.
Ja to nechapu proc nemuzu spojit opencard s IN KARTU od CD,ta je mnohem chytrejsi a plati ted 6 let.Kdyz mhd jizdenka plati ve vlaku v Praze muzou se domluvit aby se nahralo tam rocni nebo mesicni MHD !!!
Já bych zase rád měl nějakou kartu na úrovni republiky. V peněžence se mi válí hromada karet, mnohdy k jedinému účelu. A klidně bych to nacpal do té In-Karty od ČD, protože ta je, co se týká působnosti, nejrozšířenější.
Vážně by mě zajímala zadávací dokumentace k projektu, zejm. její softwarové požadavky. A to především proto, že bych rád věděl, jestli problém byl v nesplnění požadavků, nebo ve špatném nastavení poměru výkon : cena. Chtít více než miliardu za softwarový shit, který v podstatě kromě uchovávání data platnosti nic neumí, je naprostý skandál. Každý celopodnikový informační systém je daleko složitější, co se týče vstupů, výstupů, modulů a business logiky a zcela jistě nestojí přes miliardu. A ty žluté boxy v plzeňských tramvajích na načtení karty, odečtení kreditů a vytisknutí jízdenky taky nestojí majlant. Klidně ať si najmou kvalitního externího projektového manažera freelancera z IT oboru, který jim to pohlídá, a budou se divit, jak jim to bude fičet.
Problém je v tom, že na magistrátu je spousta právníků, úředníků, stavebních inženýrů a podobných profesí (nic proti nim, svoji práci umí) a tamní IT experti jsou spíš na standardní zásahy, když se někde něco rozbije nebo pokazí. Neví, co takový projekt obnáší. Mnoho lidí studovalo snad ještě za socialismu, takže nové trendy a dynamiku v IT absolutně nechytají. Proto se tam taky nenajde nikdo, kdo by dokázal takový projekt spolehlivě řídit nebo kontrolovat.
Opencard svou funkci splnila na jedničku. I když jak pro koho. Dobrý nápad, jak přijít k pořádnému balíku.
Její případné zrušení uvítám. Je nás doma pět, co jsme nuceni tuto pro nás zbytečnost používat. A protože máme každý kupon nahraný jinak, neustále uniká naší pozornosti, kdo má aktuálně zaplaceno a kdo jezdí, byť omylem na černo. Na papír jsme se koukly a bylo jasno. Validátor tenhle problém neřeší. To bychom ho museli mít doma. Vůbec se nedivím, že v prvním roce experimentu si tuto zbytečnost pořídilo jen pět tisíc pražanů. Až po té si radnice řekla: Když to nechcete za odměnu, budete to mít za trest.
Já bych Váš problém neřešil zrušením karty. Na to by zcela postačilo nějaká webová stránka, kde si můžete zkontrolovat platnost karty. Takový formulář Vám zbouchá student ČVUT nebo MFF do týdne, když dostane přístup do systému. Z IT hlediska je to jako prd ve větru.
Aby daná kartička měla tyto funkce, stála by při pražských poměrech desítky mld.
Nechápu, co autor článku řeší.
Karta tuhle schopnost má pořád, funkce je možné zavádět jedině postupně.
Ovšem od začátku se řeší, že tam někdo tuneloval a proto není vůle dotáhnout to do konce. Stejně mám poslední dobou dojem, že se akorát huláká o tunelech, aby se k lizu dostala zase ta druhá parta.
Zavřete je, nevhodné smlouvy vypovězte, ale nějakou tramvajenku v Praze mít musíte, tak hlavně zase nezadávejte projekt dalšímu kamarádíčkovi současné nomenklatury na magistrátě.
Nicméně musíme ocenit, že název a design karty je opravdu trefný. Opencard je karta, která mnoha lidem otevřela dveře k veřejným financím. Symbolem tohoto přístupu je pak klenba tunelu vyobrazená na její přední straně a klíčová dírka symbolizující ty správné osoby, které mohou dveře do tohoto tunelu otevřít.
Ti co mají na svědomí karty opencard jsou velice mírně potrestání
Doposud má Opencard 3 plné funkce tranvajenka, průkazka do knihovny a placení parkovného. Slevy a výpis z přestupků neberu jako plnohodnotnou funkci slevy jsou všude. No za ty prachy slušný
A tak co víc byste chtěl? Mě to stačí jako tramvajenka + do knihovny a nevím, co víc bych si přál. Kreditní kartu nechci, snad jen kdyby se to sloučilo se studentským průkazem (šlo s tím platit v menze atd.), člověk by jednu kartičku ušetřil. Ale honit si triko nad tím, kolik má která karta funkcí, to je trochu úchylné...
Jiná věc je, že je to zjevně předražené, ale to asi přenechám policii.