Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barevné bicykly s velkým košem. Praha chce do léta spustit bikesharing

Už na přelomu jara a léta chce Praha spustit projekt bikesharingu - tedy veřejného půjčování (sdílení) kol. Město nyní připravuje výběrové řízení na provozovatele. V projektu se počítá se zhruba 150 speciálními stojany a asi tisícovkou výrazně označených bicyklů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T74o20m67a14s 57N48o96v19o59t51n86y 3741776598309

A ty dodávky jsou teda sluníčkový, když budou vozit kola? A já jsem nesluníčkovej, když jedu autem? ;-D;-D;-D

+1/−1
12.3.2014 23:42

K60a94r50e32l 38N13o88v17á23k 8753148888456

Zdroje jsou !

+1/0
11.3.2014 20:46

R48a58d48e26k 65H25o91d43a16ň 9986627501593

Výpůjčka do 30ti minut že bude zdarma? Ale kdeže, zaplatí to každý člověk v Praze, a cca 80 Kč jen jako počáteční investici + spousty peněz na údržbu kol, stanic, automatů a samozřejmě také dodávání "dalších" kol protože lze předpokládat, že i těch 15 % ukradených kol v Paříži bude u nás ještě optimistických.

+1/−1
11.3.2014 14:35

D29a89v37i93d 88R73y91c36h27e90t83s79k27ý 9636711300590

Cyglista z Holomóca a jeho zelená demagogie. Hoďte na něj síť!

+4/−1
10.3.2014 10:46
Foto

K90a80r44e18l 73P20r92ů47š57a 1215438389270

Tak do toho tunelu koukneme :

Slušné kolo (při tomhle počtu) 10000 Kč jedno stanoviště 80000 Kč to máme dohromady cca 25 mil....no do těch 60 mega to je slušná provize ;-(

+2/0
9.3.2014 23:43

T88o51m68a87s 52N69o27v84o81t24n24y 3521216408569

špatně. jedná se o zakázku pro kámoše, takže to správné kolo bude stát tak 50 000.

0/0
12.3.2014 23:42

M42a84r97e37k 70H84r49u71b68y 6257202251268

Je uzasne, za co vsechno dokazi na magistratu vyhazovat penize. Skoda, ze na ty opravdu dulezite veci uz tak nejak nezbyva :-/

+4/−2
6.3.2014 22:13

T11o51m26a80s 91F87e73j93f38a57r 6757288592419

co je to dulezite v Praze?

+2/0
6.3.2014 22:44

L15a98d29i93s31l98a61v 89K25o35l45a10č55k14o11v96s28k37ý 5583111679791

Výtahy a přechody pro vozíčkáře? Ciste a upravené parkove zóny? Cesty bez propadlych kanálu? Méně kriminality? Stačí?

+2/−1
7.3.2014 23:08
Foto

T72o97m71á28š 51H82e47r56c49e61g 3520349180660

Minimálně by to chtělo co nejdřív dořešit obchvaty, aby transit nejezdil centrem města, a pak je tu nedostatek parkovacích míst v centru.

+2/0
12.3.2014 22:49

M68a94t26e93j 27F49i60l10i54p 9562874286

Myslel jsem, ze v Praze uz nekolik podobnych projektu existuje. Napr. projekt ReKola vyhral nedavno kampan a dostal prachy od Nadace Vodafone.

+1/0
6.3.2014 20:55

M89a37t60e57j 89F11i39l46i29p 9552944586

A stalo je to 200 tisic a ne 40 milionu, ;-D

+1/0
6.3.2014 20:56

P79a19v17e76l 78Ř95a48p13e78k 7922396589425

Tak to automobilový lobbista D-FENS pukne ;-D

+4/−3
6.3.2014 17:17

T42o17m50a40s 21N96o26v71o63t64n57y 3281886138619

DF není automobilový lobbista. Jen poukazuje na nesmyslné omezování ze strany převážně různých cyklodebilů na úkor jiných způsobů dopravy.

+2/−1
12.3.2014 23:44

T33o77m30á49š 48Z30e44m47a39n 3535328754605

Přemýšlím, k čemu je tohle dobré.

Na krátké trasy jste rychlejší pěšky než si vyndáte kolo ze stojanu a pak zajistíte jeho zaparkování.

Na delší trasy po Praze je rychlejší MHD protože kopce...

Spíš je to dlaší z Hudečkových snah namastit kapsu šmejdům z neziskového sektoru a argument k lividaci dopravy stávající.

+5/−3
6.3.2014 16:05

T48o24m21a43s 30F97e57j67f32a94r 6877438972419

jak se tim zlikviduje stavajici doprava?

+3/0
6.3.2014 22:45

Ř55e52h29o59ř 16V44l50a55s24á19k 2194924211716

Na půl kilometru to asi cenu nemá, ale na dva nebo tři kilometry určitě ano.

+3/0
6.3.2014 23:53

J13a11n 67V73o50t21a24v49a 3464830687159

V Parizi jsem tahle jezdil celý den. A je to rychlejší než MHD, zejména pokud musíte prestupovat. A levnější protoze zaplatíte tusim 2 eur na cely den a jizdu do 30 min neplatíte. A zdravější je to rozhodne taky. Jen mám obavy, aby stanoviště o 5 kolech stačily. ..

+1/0
11.3.2014 8:34

M14i64r55o34s61l14a32v 13H38a83š11p13l 9251539145729

A to nám zase na chodnících přibude cyklistů. ;-€

+4/0
6.3.2014 15:42

T64o29m20á87š 63Z55e59m91a85n 3755338894955

To je dobře, alespoň se někteří slepouni naučí sledovat okolí.

0/−6
6.3.2014 15:46

L40a12d82i74s47l38a46v 89K68o84l56a87č88k68o73v27s66k70ý 5353661209751

Ono se s bílou holí nechodí úplně lehce.

+2/0
7.3.2014 23:10

M80a64r57t27i49n 19P95e41c74i38n98a 4221413

Praha není Vídeň. V Praze se na kole jezdit bez změny podstaty Prahy (srovnání se zemí) v podstatě nedá a ani není žádný rozumný důvod proč by to mělo být jinak. MHD tu staví na každém rohu a doba čekání je víc než přijatelná.

+12/−4
6.3.2014 14:20

J52a97n 30V49o16t74a35v74a 3594350407759

Pariz taky není jako Viden a na tomhle kole tam jezdí hodne lidi.

+1/0
11.3.2014 8:35

L72u52k81á59š 89H55l41o73u67c50a85l 6602440491154

dobře napsáno!

0/0
6.3.2014 14:10

R52o97b39e50r95t 31H56a43n80z21l21í27k 5484371562745

Konečně se ukázalo, jak pečlivě a dlouhodobě pan Hudeček plánuje. Pruhy pro kola, zavírání nábřeží a další počiny, to byl vlastně jen větříček v porovnání s průvanem v městské kase, jež chystá. Škoda, že se takto realizuje u nás v Praze a ne ve svém domovském městě.

+6/−1
6.3.2014 13:50
Foto

J38a14n 64R29ů52ž80i84č33k45a 7562542545887

Jasně. Padesát mega - brnkačka. Zdroje jsou, hlavně na 3,14čoviny.

+5/−1
6.3.2014 13:41

V29á15c13l20a10v 31K84r51á17l 5559967958559

Už se nemůžu dočkat až pojedu Ječnou na Pavlák ;-D

+4/0
6.3.2014 13:14
Foto

P17a38v24e85l 54W56e39r80n54e18r 7569183904322

Do kopce jen tramvaji ;-)

0/0
6.3.2014 13:36

V87l56a28d23a88n 31Č52e34c80h 2467368244141

Ale jo proc ne, ale to propojeni s opencard, nevim nevim. Proc by to nemohlo byt na kreditku jako ve svete, kdyz tedy chceme byt svetovi. Asi schvalne, jen aby zase mohl nekdo radne napakovat. A opet opencard. A jeste jedna vec. Nejprve by mela Praha zapracovat na budovani siti cyklostezek a nemluvim o cyklostezkach za miliardy, ale pouze vytvorit na cestach zelene pruhy jako napr. v Londyne. Jen se nasi ridici musi naucit trosku ohleduplnosti, coz navic v Praze bude velky problem.

+4/0
6.3.2014 12:10

L51u85d82v23í75k 19G63a76j66d92o86š54í38k 2255853884522

Ono by to fungovalo, ale jedině v případě, že centrum města (Staré a Nové město) by bylo CELÉ pouze pěší zóna bez možnosti průjezdu (pouze pro vězd a výjez rezidentů). Následně pak zrušení magistrály přes centrum.

Jinými slovy momentálně UTOPIE.

+1/−3
6.3.2014 13:28
Foto

T54o37m45á28š 57H66e28r37c27e61g 3240639130420

Ono by to nejdřív chtělo dořešit obchvat Prahy, pak se centrum uvolní samo a cyklisti se tam v pohodě vejdou.

0/0
12.3.2014 22:52
Foto

P49a28v41e35l 38W68e34r43n41e80r 7689213894342

I ty pruhy jsou tezko predstavitelne. Na Vinohradske to zkusili, ale cesta z Flory na Zelvu byla (je) jen pro kaskadery. Muselo by se zmenit mysleni a chovani ridicu a to povazuju skoro za nemozne ...

0/−2
6.3.2014 13:39
Foto

T35o43m92á37š 47H91e93r80c85e67g 3330379260930

Ono by se muselo hlavně změnit myšlení tak poloviny cyklistů, kteří kašlou na dopravní značky (hlavně jednosměrky), neznají předpisy, vlítnou do silnice těsně před auto, přejíždí z chodníku na silnici a zpátky, jak se jim to hodí, a v případě průseru jsou prakticky nepotrestatelní - vždycky to odsere řidič, i když za nehodu mohl prokazatelně cyklista.

+2/0
12.3.2014 22:41

T48o90m11a62s 12N89o53v15o19t82n60y 3591826308939

R^ Tesat do kamene. Ale tak když cyklouni staví pomníky sebevrahům jako Bóchal a ještě při tom stihnou rozkrást veřejnou sbírku....

+1/0
12.3.2014 23:47

L14a47d88i55s38l12a90v 28K31o36l65a50č55k46o55v66s15k41ý 5173481919881

Na kreditku u nás není nic bohužel.

0/0
7.3.2014 23:11

J66a57n 87V44o81t37a82v53a 3864410207609

Presne. At je opencard jen jako doplněk pro dlouhodobe předplatitele. Ale nechť si muzu koupit listek kartou na miste nebo pres internet.

0/0
11.3.2014 8:37

T91o63m84a48s 70N65o45v98o82t41n75y 3331126598719

Ohleduplnosti by se měli naučit především cyklouni, mezi řidiči jsou taky paka, ale mezi cyklouny je to snad každý druhý

+1/0
12.3.2014 23:46

L37u92d54v51í22k 54G21a57j32d96o49š67í19k 2895473824772

PROČ se to proboha musí jmenovat bikesharing?

To opravdu nejde použít české "půjčovna kol"? To si ti dementi na radnici myslí, že tím budou světovější? Nebo se stydí za svou mateřštinu?

Když vidím podobné "projekty" tak bych s chutí podpořil zavedení jazykového zákona.

.

Nehledě na to že to je v kopcovité Praze nesmysl. Podobný projekt se před časem pokusila zavést Praha 8 v Karlíně a všechna kola jim zmizela do týdne. O neexistujících podmínkách pro jízdu na kole po městě ani nemluvě.

KDOPAK ZASE CHCE PODOJIT OBECNÍ KASU?

+13/−1
6.3.2014 11:19
Foto

P19ř44e85m63e13k 29H91o46m82o56l88a 5828265215206

To ale není půjčovna klasická, jinak souhlas, že u nás to prostě lidi ukradnou. Já po Praze chodím všude pěšky, jízda na kole mi přijde mimo cyklostezky, docela nebezpečná, prostě na to není Praha a hlavně centrum, uzpůsobené.

Hlavně se bojím, že to bude klasicky česká cesta, udělat několikt předražených studií a pak to dohodit kámošovi, který pošel vratku politiků. Takže předraženo tak 5x  :-/

+3/−1
6.3.2014 13:25

J78o76s20e25f 92V86o67m48á46č51k36a 5263724253774

Přesně, něco jako "selfie fotky" (autoportrét), "single" (na ocet) atp.

0/0
6.3.2014 14:33

I89v92o 92K92a55r92c24h 1850730887343

Praha chce do léta spustit bikesharing, jo a potom nastoupí roming...........;-D;-D

+5/0
6.3.2014 10:33
Foto

M58i74c71h64a68l 48N79o38v57á39k 9228368662840

V NYC to je tak ze tam jsou stojany s kolama na stalo . Plati se kreditkou, diky tomu je i mala pravdepodobnost kradeze.

+3/0
6.3.2014 10:28

J32a75n 47V26o60t91a75v73a 3664770987899

Hlavne vam to na kreditce zarezervuje zalohu na kolo....

0/0
11.3.2014 8:38
Foto

K33a28t64e85ř61i34n51a 13M61a18r72t74í86n67k76o91v86á 8297597791659

To zas bude... tunel !!

+11/−1
6.3.2014 10:21

M35a69r69e47k 47K56o37s41t82e11l14e85c69k58ý 6563196928

Tak to zase bude pěkná, možná i mezinárodní, ostuda!

Na přelomu jara a léta chce Praha spustit bikesharing. ALE KTERÉHO ROKU?

Už teď musí být jasné, že pokud vůbec by SE to stihlo, tak to nebude dotažené a pořádně připravené, neúspěšní zájemci se budou odvolávat, potížisté si budou stěžovat.

Radní plánují konečně vcelku užitečnou a jinde osvědčenou věc. Ale! Jedni radní druhým radním nepředají podklady - topka se nebaví s odesákami!? To se pak nemůžeme divit, jak to pak vypadá v celém státě. Takže zase budeme vynalézat vynalezené a objevovat objevené (a zaplatíme to znovu).

A vyzkoušeli si prakticky (aspoň někteří) radní ty systémy v zahraničí, aby pochopili, jak to má vůbec fungovat? Neměl by to připravovat někdo, kdo o tom něco ví, kdo si to vyzkoušel? I ze zdejší diskuze vyplývá, že BFU o tom nemá žádnou přesnější představu, jak se to používá, zejména, že vhodným rozmístěním a využíváním stojanů uživatelé/turisté mohou kola v bezplatné lhůtě vrátit do stojanu, vzápětí si vyzvednout další a takto se zcela zdarma dostat tam, kam právě potřebují (od památky k památce, k obchodům, ale třeba i na letiště).

+1/0
6.3.2014 10:11

B53ě59l12a 25H80o69r66á74k51o73v34á 1978802799570

R^

0/0
6.3.2014 10:29
Foto

T48o19m66á92š 93H25e23r85c93e74g 3290359700700

Kdyby to byla tak úžasná a užitečná věc, tak by to tady už bylo radní neradní - prostě by to udělala nějaká soukromá firma, protože by se jí to vyplatilo.

0/0
12.3.2014 22:44

M10i97l28a45n 77N36o16v29o63t20n87ý 3980791721151

"Ceny začínají na částce 433 900 ... bez úpravy na zemní plyn na 405 000". U Citygo je rozdíl mezi CNG a základním benzínem 76 000 ...

0/−1
6.3.2014 10:08

M63i17l83a30n 33N37o31v49o88t26n97ý 3370451251301

Omluva - patří k jinému článku ...

0/0
6.3.2014 10:09
Foto

P15a50v41e13l 80W72e36r79n44e12r 7309413884132

Smutny je, ze ac jde o koment k jinemu clanku, tak umelci na magistratu jsou naklady na jedno kolo schopni do tehlech vysek take vyhnat ...

+2/−1
6.3.2014 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.