Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barevné bicykly s velkým košem. Praha chce do léta spustit bikesharing

Už na přelomu jara a léta chce Praha spustit projekt bikesharingu - tedy veřejného půjčování (sdílení) kol. Město nyní připravuje výběrové řízení na provozovatele. V projektu se počítá se zhruba 150 speciálními stojany a asi tisícovkou výrazně označených bicyklů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T82o34m55a26s 14N23o85v92o42t86n83y 3731506988509

A ty dodávky jsou teda sluníčkový, když budou vozit kola? A já jsem nesluníčkovej, když jedu autem? ;-D;-D;-D

+1/−1
12.3.2014 23:42

K32a58r21e51l 70N65o75v28á91k 8453768838826

Zdroje jsou !

+1/0
11.3.2014 20:46

R76a87d51e75k 92H71o98d65a64ň 9156677261663

Výpůjčka do 30ti minut že bude zdarma? Ale kdeže, zaplatí to každý člověk v Praze, a cca 80 Kč jen jako počáteční investici + spousty peněz na údržbu kol, stanic, automatů a samozřejmě také dodávání "dalších" kol protože lze předpokládat, že i těch 15 % ukradených kol v Paříži bude u nás ještě optimistických.

+1/−1
11.3.2014 14:35

D22a47v36i57d 80R33y25c21h20e53t79s88k43ý 9176161620790

Cyglista z Holomóca a jeho zelená demagogie. Hoďte na něj síť!

+4/−1
10.3.2014 10:46
Foto

K36a39r12e26l 53P44r17ů79š78a 1105838669520

Tak do toho tunelu koukneme :

Slušné kolo (při tomhle počtu) 10000 Kč jedno stanoviště 80000 Kč to máme dohromady cca 25 mil....no do těch 60 mega to je slušná provize ;-(

+2/0
9.3.2014 23:43

T52o35m14a96s 62N79o65v87o94t60n67y 3651776968959

špatně. jedná se o zakázku pro kámoše, takže to správné kolo bude stát tak 50 000.

0/0
12.3.2014 23:42

M14a38r90e59k 12H35r41u85b63y 6527672131288

Je uzasne, za co vsechno dokazi na magistratu vyhazovat penize. Skoda, ze na ty opravdu dulezite veci uz tak nejak nezbyva :-/

+4/−2
6.3.2014 22:13

T12o32m40a53s 66F11e53j83f45a53r 6357958902409

co je to dulezite v Praze?

+2/0
6.3.2014 22:44

L44a59d74i47s21l74a49v 18K34o64l27a21č48k49o54v93s76k47ý 5203911379361

Výtahy a přechody pro vozíčkáře? Ciste a upravené parkove zóny? Cesty bez propadlych kanálu? Méně kriminality? Stačí?

+2/−1
7.3.2014 23:08
Foto

T21o21m95á51š 30H91e46r33c15e43g 3100179280910

Minimálně by to chtělo co nejdřív dořešit obchvaty, aby transit nejezdil centrem města, a pak je tu nedostatek parkovacích míst v centru.

+2/0
12.3.2014 22:49

M92a65t16e12j 61F24i16l87i48p 9882144436

Myslel jsem, ze v Praze uz nekolik podobnych projektu existuje. Napr. projekt ReKola vyhral nedavno kampan a dostal prachy od Nadace Vodafone.

+1/0
6.3.2014 20:55

M89a59t58e57j 80F47i51l18i48p 9632504686

A stalo je to 200 tisic a ne 40 milionu, ;-D

+1/0
6.3.2014 20:56

P54a57v70e11l 58Ř83a20p41e31k 7622116219415

Tak to automobilový lobbista D-FENS pukne ;-D

+4/−3
6.3.2014 17:17

T17o40m22a29s 32N71o16v47o85t11n86y 3741576618619

DF není automobilový lobbista. Jen poukazuje na nesmyslné omezování ze strany převážně různých cyklodebilů na úkor jiných způsobů dopravy.

+2/−1
12.3.2014 23:44

T64o19m53á38š 24Z46e57m14a52n 3155398644785

Přemýšlím, k čemu je tohle dobré.

Na krátké trasy jste rychlejší pěšky než si vyndáte kolo ze stojanu a pak zajistíte jeho zaparkování.

Na delší trasy po Praze je rychlejší MHD protože kopce...

Spíš je to dlaší z Hudečkových snah namastit kapsu šmejdům z neziskového sektoru a argument k lividaci dopravy stávající.

+5/−3
6.3.2014 16:05

T72o22m37a58s 47F26e72j17f38a87r 6257908442319

jak se tim zlikviduje stavajici doprava?

+3/0
6.3.2014 22:45

Ř68e55h83o35ř 10V31l58a75s21á19k 2714954931596

Na půl kilometru to asi cenu nemá, ale na dva nebo tři kilometry určitě ano.

+3/0
6.3.2014 23:53

J35a69n 24V92o17t37a74v72a 3724380377419

V Parizi jsem tahle jezdil celý den. A je to rychlejší než MHD, zejména pokud musíte prestupovat. A levnější protoze zaplatíte tusim 2 eur na cely den a jizdu do 30 min neplatíte. A zdravější je to rozhodne taky. Jen mám obavy, aby stanoviště o 5 kolech stačily. ..

+1/0
11.3.2014 8:34

M88i54r36o31s38l47a79v 25H88a57š68p78l 9381429305959

A to nám zase na chodnících přibude cyklistů. ;-€

+4/0
6.3.2014 15:42

T50o31m23á81š 68Z73e31m82a16n 3565948814555

To je dobře, alespoň se někteří slepouni naučí sledovat okolí.

0/−6
6.3.2014 15:46

L97a68d42i13s49l89a79v 33K26o78l70a76č10k45o63v73s17k77ý 5723541519851

Ono se s bílou holí nechodí úplně lehce.

+2/0
7.3.2014 23:10

M19a74r71t66i56n 16P64e72c67i92n75a 4221793

Praha není Vídeň. V Praze se na kole jezdit bez změny podstaty Prahy (srovnání se zemí) v podstatě nedá a ani není žádný rozumný důvod proč by to mělo být jinak. MHD tu staví na každém rohu a doba čekání je víc než přijatelná.

+12/−4
6.3.2014 14:20

J68a10n 26V55o20t47a61v33a 3524510147679

Pariz taky není jako Viden a na tomhle kole tam jezdí hodne lidi.

+1/0
11.3.2014 8:35

L38u66k18á98š 77H32l37o13u22c58a66l 6402810421734

dobře napsáno!

0/0
6.3.2014 14:10

R68o53b20e76r11t 86H64a94n73z89l32í61k 5164881622665

Konečně se ukázalo, jak pečlivě a dlouhodobě pan Hudeček plánuje. Pruhy pro kola, zavírání nábřeží a další počiny, to byl vlastně jen větříček v porovnání s průvanem v městské kase, jež chystá. Škoda, že se takto realizuje u nás v Praze a ne ve svém domovském městě.

+6/−1
6.3.2014 13:50
Foto

J33a67n 98R28ů48ž55i72č89k70a 7472192675207

Jasně. Padesát mega - brnkačka. Zdroje jsou, hlavně na 3,14čoviny.

+5/−1
6.3.2014 13:41

V42á84c73l76a73v 92K79r42á74l 5139797728719

Už se nemůžu dočkat až pojedu Ječnou na Pavlák ;-D

+4/0
6.3.2014 13:14
Foto

P43a18v55e69l 30W23e58r91n43e72r 7829243344222

Do kopce jen tramvaji ;-)

0/0
6.3.2014 13:36

V79l29a16d62a77n 95Č83e41c15h 2577848424951

Ale jo proc ne, ale to propojeni s opencard, nevim nevim. Proc by to nemohlo byt na kreditku jako ve svete, kdyz tedy chceme byt svetovi. Asi schvalne, jen aby zase mohl nekdo radne napakovat. A opet opencard. A jeste jedna vec. Nejprve by mela Praha zapracovat na budovani siti cyklostezek a nemluvim o cyklostezkach za miliardy, ale pouze vytvorit na cestach zelene pruhy jako napr. v Londyne. Jen se nasi ridici musi naucit trosku ohleduplnosti, coz navic v Praze bude velky problem.

+4/0
6.3.2014 12:10

L81u34d57v64í28k 54G76a22j64d44o11š27í94k 2185273984212

Ono by to fungovalo, ale jedině v případě, že centrum města (Staré a Nové město) by bylo CELÉ pouze pěší zóna bez možnosti průjezdu (pouze pro vězd a výjez rezidentů). Následně pak zrušení magistrály přes centrum.

Jinými slovy momentálně UTOPIE.

+1/−3
6.3.2014 13:28
Foto

T89o62m48á79š 10H22e68r49c12e75g 3860129120960

Ono by to nejdřív chtělo dořešit obchvat Prahy, pak se centrum uvolní samo a cyklisti se tam v pohodě vejdou.

0/0
12.3.2014 22:52
Foto

P83a86v27e76l 66W84e18r64n68e57r 7109253844142

I ty pruhy jsou tezko predstavitelne. Na Vinohradske to zkusili, ale cesta z Flory na Zelvu byla (je) jen pro kaskadery. Muselo by se zmenit mysleni a chovani ridicu a to povazuju skoro za nemozne ...

0/−2
6.3.2014 13:39
Foto

T45o82m87á66š 42H92e67r32c93e25g 3810229880250

Ono by se muselo hlavně změnit myšlení tak poloviny cyklistů, kteří kašlou na dopravní značky (hlavně jednosměrky), neznají předpisy, vlítnou do silnice těsně před auto, přejíždí z chodníku na silnici a zpátky, jak se jim to hodí, a v případě průseru jsou prakticky nepotrestatelní - vždycky to odsere řidič, i když za nehodu mohl prokazatelně cyklista.

+2/0
12.3.2014 22:41

T26o77m88a19s 61N46o26v39o76t41n59y 3231136358929

R^ Tesat do kamene. Ale tak když cyklouni staví pomníky sebevrahům jako Bóchal a ještě při tom stihnou rozkrást veřejnou sbírku....

+1/0
12.3.2014 23:47

L89a79d83i36s63l14a28v 87K30o68l19a38č61k92o12v93s54k94ý 5923481899671

Na kreditku u nás není nic bohužel.

0/0
7.3.2014 23:11

J89a62n 47V87o15t15a56v16a 3284890427389

Presne. At je opencard jen jako doplněk pro dlouhodobe předplatitele. Ale nechť si muzu koupit listek kartou na miste nebo pres internet.

0/0
11.3.2014 8:37

T13o44m96a84s 35N20o96v89o68t49n52y 3171636468739

Ohleduplnosti by se měli naučit především cyklouni, mezi řidiči jsou taky paka, ale mezi cyklouny je to snad každý druhý

+1/0
12.3.2014 23:46

L46u14d27v20í85k 12G32a88j30d87o74š97í22k 2415233504282

PROČ se to proboha musí jmenovat bikesharing?

To opravdu nejde použít české "půjčovna kol"? To si ti dementi na radnici myslí, že tím budou světovější? Nebo se stydí za svou mateřštinu?

Když vidím podobné "projekty" tak bych s chutí podpořil zavedení jazykového zákona.

.

Nehledě na to že to je v kopcovité Praze nesmysl. Podobný projekt se před časem pokusila zavést Praha 8 v Karlíně a všechna kola jim zmizela do týdne. O neexistujících podmínkách pro jízdu na kole po městě ani nemluvě.

KDOPAK ZASE CHCE PODOJIT OBECNÍ KASU?

+13/−1
6.3.2014 11:19

P95ř33e88m66e96k 69H69o81m50o10l98a 5498205395346

To ale není půjčovna klasická, jinak souhlas, že u nás to prostě lidi ukradnou. Já po Praze chodím všude pěšky, jízda na kole mi přijde mimo cyklostezky, docela nebezpečná, prostě na to není Praha a hlavně centrum, uzpůsobené.

Hlavně se bojím, že to bude klasicky česká cesta, udělat několikt předražených studií a pak to dohodit kámošovi, který pošel vratku politiků. Takže předraženo tak 5x  :-/

+3/−1
6.3.2014 13:25

J67o41s19e11f 10V78o55m35á80č55k75a 5953594213834

Přesně, něco jako "selfie fotky" (autoportrét), "single" (na ocet) atp.

0/0
6.3.2014 14:33

I57v54o 98K33a21r40c57h 1160490447573

Praha chce do léta spustit bikesharing, jo a potom nastoupí roming...........;-D;-D

+5/0
6.3.2014 10:33
Foto

M38i44c12h32a48l 20N57o50v40á80k 9318228492480

V NYC to je tak ze tam jsou stojany s kolama na stalo . Plati se kreditkou, diky tomu je i mala pravdepodobnost kradeze.

+3/0
6.3.2014 10:28

J49a96n 18V21o30t72a19v69a 3664510547509

Hlavne vam to na kreditce zarezervuje zalohu na kolo....

0/0
11.3.2014 8:38
Foto

K86a28t92e20ř34i69n65a 52M50a20r33t58í16n65k48o19v80á 8127367411599

To zas bude... tunel !!

+11/−1
6.3.2014 10:21

M83a70r43e48k 94K28o71s48t67e77l59e76c97k33ý 6393566308

Tak to zase bude pěkná, možná i mezinárodní, ostuda!

Na přelomu jara a léta chce Praha spustit bikesharing. ALE KTERÉHO ROKU?

Už teď musí být jasné, že pokud vůbec by SE to stihlo, tak to nebude dotažené a pořádně připravené, neúspěšní zájemci se budou odvolávat, potížisté si budou stěžovat.

Radní plánují konečně vcelku užitečnou a jinde osvědčenou věc. Ale! Jedni radní druhým radním nepředají podklady - topka se nebaví s odesákami!? To se pak nemůžeme divit, jak to pak vypadá v celém státě. Takže zase budeme vynalézat vynalezené a objevovat objevené (a zaplatíme to znovu).

A vyzkoušeli si prakticky (aspoň někteří) radní ty systémy v zahraničí, aby pochopili, jak to má vůbec fungovat? Neměl by to připravovat někdo, kdo o tom něco ví, kdo si to vyzkoušel? I ze zdejší diskuze vyplývá, že BFU o tom nemá žádnou přesnější představu, jak se to používá, zejména, že vhodným rozmístěním a využíváním stojanů uživatelé/turisté mohou kola v bezplatné lhůtě vrátit do stojanu, vzápětí si vyzvednout další a takto se zcela zdarma dostat tam, kam právě potřebují (od památky k památce, k obchodům, ale třeba i na letiště).

+1/0
6.3.2014 10:11

B56ě60l55a 95H97o38r72á59k15o63v33á 1988872639250

R^

0/0
6.3.2014 10:29
Foto

T23o89m12á56š 59H70e39r50c93e14g 3810429720800

Kdyby to byla tak úžasná a užitečná věc, tak by to tady už bylo radní neradní - prostě by to udělala nějaká soukromá firma, protože by se jí to vyplatilo.

0/0
12.3.2014 22:44

M18i42l19a61n 59N55o74v84o62t85n41ý 3690881881631

"Ceny začínají na částce 433 900 ... bez úpravy na zemní plyn na 405 000". U Citygo je rozdíl mezi CNG a základním benzínem 76 000 ...

0/−1
6.3.2014 10:08

M47i48l78a24n 44N63o17v30o81t96n58ý 3270201611911

Omluva - patří k jinému článku ...

0/0
6.3.2014 10:09
Foto

P25a95v10e77l 96W31e24r47n38e18r 7499373374252

Smutny je, ze ac jde o koment k jinemu clanku, tak umelci na magistratu jsou naklady na jedno kolo schopni do tehlech vysek take vyhnat ...

+2/−1
6.3.2014 13:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.