Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Barevné bicykly s velkým košem. Praha chce do léta spustit bikesharing

Už na přelomu jara a léta chce Praha spustit projekt bikesharingu - tedy veřejného půjčování (sdílení) kol. Město nyní připravuje výběrové řízení na provozovatele. V projektu se počítá se zhruba 150 speciálními stojany a asi tisícovkou výrazně označených bicyklů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T78o87m58a20s 76N32o55v85o10t68n76y 3721916848129

A ty dodávky jsou teda sluníčkový, když budou vozit kola? A já jsem nesluníčkovej, když jedu autem? ;-D;-D;-D

+1/−1
12.3.2014 23:42

K67a47r90e12l 26N53o44v79á84k 8593518208836

Zdroje jsou !

+1/0
11.3.2014 20:46

R57a48d42e64k 78H14o95d54a82ň 9216457751453

Výpůjčka do 30ti minut že bude zdarma? Ale kdeže, zaplatí to každý člověk v Praze, a cca 80 Kč jen jako počáteční investici + spousty peněz na údržbu kol, stanic, automatů a samozřejmě také dodávání "dalších" kol protože lze předpokládat, že i těch 15 % ukradených kol v Paříži bude u nás ještě optimistických.

+1/−1
11.3.2014 14:35

D35a95v61i19d 95R26y88c57h28e24t22s55k62ý 9776351520780

Cyglista z Holomóca a jeho zelená demagogie. Hoďte na něj síť!

+4/−1
10.3.2014 10:46

K34a27r80e44l 12P51r29ů43š18a 1235808169230

Tak do toho tunelu koukneme :

Slušné kolo (při tomhle počtu) 10000 Kč jedno stanoviště 80000 Kč to máme dohromady cca 25 mil....no do těch 60 mega to je slušná provize ;-(

+2/0
9.3.2014 23:43

T63o78m65a50s 17N18o82v33o49t54n93y 3941106298279

špatně. jedná se o zakázku pro kámoše, takže to správné kolo bude stát tak 50 000.

0/0
12.3.2014 23:42

M50a27r28e40k 42H21r58u64b90y 6937202881628

Je uzasne, za co vsechno dokazi na magistratu vyhazovat penize. Skoda, ze na ty opravdu dulezite veci uz tak nejak nezbyva :-/

+4/−2
6.3.2014 22:13

T90o40m87a93s 33F46e54j90f51a27r 6877228602919

co je to dulezite v Praze?

+2/0
6.3.2014 22:44

L85a30d33i17s26l92a55v 53K89o10l96a46č20k81o39v50s87k68ý 5883461519821

Výtahy a přechody pro vozíčkáře? Ciste a upravené parkove zóny? Cesty bez propadlych kanálu? Méně kriminality? Stačí?

+2/−1
7.3.2014 23:08
Foto

T45o33m16á34š 39H51e45r76c25e17g 3870269430630

Minimálně by to chtělo co nejdřív dořešit obchvaty, aby transit nejezdil centrem města, a pak je tu nedostatek parkovacích míst v centru.

+2/0
12.3.2014 22:49

M84a27t90e98j 72F45i85l96i93p 9362104436

Myslel jsem, ze v Praze uz nekolik podobnych projektu existuje. Napr. projekt ReKola vyhral nedavno kampan a dostal prachy od Nadace Vodafone.

+1/0
6.3.2014 20:55

M19a22t76e10j 53F70i54l44i47p 9862834196

A stalo je to 200 tisic a ne 40 milionu, ;-D

+1/0
6.3.2014 20:56

P68a25v12e53l 33Ř80a38p32e65k 7942856129505

Tak to automobilový lobbista D-FENS pukne ;-D

+4/−3
6.3.2014 17:17

T96o46m77a46s 59N35o21v97o38t17n36y 3631486168439

DF není automobilový lobbista. Jen poukazuje na nesmyslné omezování ze strany převážně různých cyklodebilů na úkor jiných způsobů dopravy.

+2/−1
12.3.2014 23:44

T54o87m29á47š 40Z17e88m14a29n 3825538704555

Přemýšlím, k čemu je tohle dobré.

Na krátké trasy jste rychlejší pěšky než si vyndáte kolo ze stojanu a pak zajistíte jeho zaparkování.

Na delší trasy po Praze je rychlejší MHD protože kopce...

Spíš je to dlaší z Hudečkových snah namastit kapsu šmejdům z neziskového sektoru a argument k lividaci dopravy stávající.

+5/−3
6.3.2014 16:05

T20o53m27a89s 97F12e72j18f65a10r 6367578972699

jak se tim zlikviduje stavajici doprava?

+3/0
6.3.2014 22:45

Ř85e93h26o68ř 41V31l87a20s16á65k 2634204881566

Na půl kilometru to asi cenu nemá, ale na dva nebo tři kilometry určitě ano.

+3/0
6.3.2014 23:53

J72a26n 76V81o49t52a67v96a 3824460587189

V Parizi jsem tahle jezdil celý den. A je to rychlejší než MHD, zejména pokud musíte prestupovat. A levnější protoze zaplatíte tusim 2 eur na cely den a jizdu do 30 min neplatíte. A zdravější je to rozhodne taky. Jen mám obavy, aby stanoviště o 5 kolech stačily. ..

+1/0
11.3.2014 8:34

M41i80r79o63s46l13a59v 90H43a43š88p36l 9121239485319

A to nám zase na chodnících přibude cyklistů. ;-€

+4/0
6.3.2014 15:42

T42o20m33á43š 91Z83e60m91a83n 3595748574275

To je dobře, alespoň se někteří slepouni naučí sledovat okolí.

0/−6
6.3.2014 15:46

L28a96d43i31s81l23a56v 39K35o12l26a16č39k65o39v82s86k54ý 5473381289741

Ono se s bílou holí nechodí úplně lehce.

+2/0
7.3.2014 23:10

M49a35r34t74i48n 96P28e70c62i53n83a 4421253

Praha není Vídeň. V Praze se na kole jezdit bez změny podstaty Prahy (srovnání se zemí) v podstatě nedá a ani není žádný rozumný důvod proč by to mělo být jinak. MHD tu staví na každém rohu a doba čekání je víc než přijatelná.

+12/−4
6.3.2014 14:20

J24a90n 91V79o40t35a74v13a 3834300277859

Pariz taky není jako Viden a na tomhle kole tam jezdí hodne lidi.

+1/0
11.3.2014 8:35

L53u94k62á10š 71H30l20o88u10c32a93l 6942570481174

dobře napsáno!

0/0
6.3.2014 14:10

R41o16b41e62r61t 54H32a23n68z95l61í66k 5964911102465

Konečně se ukázalo, jak pečlivě a dlouhodobě pan Hudeček plánuje. Pruhy pro kola, zavírání nábřeží a další počiny, to byl vlastně jen větříček v porovnání s průvanem v městské kase, jež chystá. Škoda, že se takto realizuje u nás v Praze a ne ve svém domovském městě.

+6/−1
6.3.2014 13:50
Foto

J50a13n 57R62ů52ž33i17č62k81a 7632322365237

Jasně. Padesát mega - brnkačka. Zdroje jsou, hlavně na 3,14čoviny.

+5/−1
6.3.2014 13:41

V83á82c86l66a70v 77K88r63á33l 5989727488419

Už se nemůžu dočkat až pojedu Ječnou na Pavlák ;-D

+4/0
6.3.2014 13:14
Foto

P75a67v52e91l 17W32e56r53n53e90r 7539883824332

Do kopce jen tramvaji ;-)

0/0
6.3.2014 13:36

V10l79a89d98a86n 54Č36e62c82h 2237158424741

Ale jo proc ne, ale to propojeni s opencard, nevim nevim. Proc by to nemohlo byt na kreditku jako ve svete, kdyz tedy chceme byt svetovi. Asi schvalne, jen aby zase mohl nekdo radne napakovat. A opet opencard. A jeste jedna vec. Nejprve by mela Praha zapracovat na budovani siti cyklostezek a nemluvim o cyklostezkach za miliardy, ale pouze vytvorit na cestach zelene pruhy jako napr. v Londyne. Jen se nasi ridici musi naucit trosku ohleduplnosti, coz navic v Praze bude velky problem.

+4/0
6.3.2014 12:10

L72u24d92v39í53k 60G67a30j16d95o79š43í16k 2465513394392

Ono by to fungovalo, ale jedině v případě, že centrum města (Staré a Nové město) by bylo CELÉ pouze pěší zóna bez možnosti průjezdu (pouze pro vězd a výjez rezidentů). Následně pak zrušení magistrály přes centrum.

Jinými slovy momentálně UTOPIE.

+1/−3
6.3.2014 13:28
Foto

T95o22m81á93š 64H62e52r18c73e61g 3860489140680

Ono by to nejdřív chtělo dořešit obchvat Prahy, pak se centrum uvolní samo a cyklisti se tam v pohodě vejdou.

0/0
12.3.2014 22:52
Foto

P77a11v88e80l 80W38e96r24n45e32r 7659783734932

I ty pruhy jsou tezko predstavitelne. Na Vinohradske to zkusili, ale cesta z Flory na Zelvu byla (je) jen pro kaskadery. Muselo by se zmenit mysleni a chovani ridicu a to povazuju skoro za nemozne ...

0/−2
6.3.2014 13:39
Foto

T28o52m47á89š 21H52e83r19c30e92g 3780599400850

Ono by se muselo hlavně změnit myšlení tak poloviny cyklistů, kteří kašlou na dopravní značky (hlavně jednosměrky), neznají předpisy, vlítnou do silnice těsně před auto, přejíždí z chodníku na silnici a zpátky, jak se jim to hodí, a v případě průseru jsou prakticky nepotrestatelní - vždycky to odsere řidič, i když za nehodu mohl prokazatelně cyklista.

+2/0
12.3.2014 22:41

T44o85m16a43s 66N90o21v64o14t56n69y 3581106978979

R^ Tesat do kamene. Ale tak když cyklouni staví pomníky sebevrahům jako Bóchal a ještě při tom stihnou rozkrást veřejnou sbírku....

+1/0
12.3.2014 23:47

L45a71d98i82s78l24a55v 18K48o57l91a25č93k91o68v87s11k78ý 5663371119451

Na kreditku u nás není nic bohužel.

0/0
7.3.2014 23:11

J58a45n 16V12o16t86a42v42a 3514930827209

Presne. At je opencard jen jako doplněk pro dlouhodobe předplatitele. Ale nechť si muzu koupit listek kartou na miste nebo pres internet.

0/0
11.3.2014 8:37

T31o57m16a59s 56N17o29v40o96t94n19y 3981946708229

Ohleduplnosti by se měli naučit především cyklouni, mezi řidiči jsou taky paka, ale mezi cyklouny je to snad každý druhý

+1/0
12.3.2014 23:46

L87u81d56v31í41k 70G44a35j49d47o71š21í48k 2305153244492

PROČ se to proboha musí jmenovat bikesharing?

To opravdu nejde použít české "půjčovna kol"? To si ti dementi na radnici myslí, že tím budou světovější? Nebo se stydí za svou mateřštinu?

Když vidím podobné "projekty" tak bych s chutí podpořil zavedení jazykového zákona.

.

Nehledě na to že to je v kopcovité Praze nesmysl. Podobný projekt se před časem pokusila zavést Praha 8 v Karlíně a všechna kola jim zmizela do týdne. O neexistujících podmínkách pro jízdu na kole po městě ani nemluvě.

KDOPAK ZASE CHCE PODOJIT OBECNÍ KASU?

+13/−1
6.3.2014 11:19
Foto

P31ř21e80m46e39k 93H28o19m29o80l14a 5608505965136

To ale není půjčovna klasická, jinak souhlas, že u nás to prostě lidi ukradnou. Já po Praze chodím všude pěšky, jízda na kole mi přijde mimo cyklostezky, docela nebezpečná, prostě na to není Praha a hlavně centrum, uzpůsobené.

Hlavně se bojím, že to bude klasicky česká cesta, udělat několikt předražených studií a pak to dohodit kámošovi, který pošel vratku politiků. Takže předraženo tak 5x  :-/

+3/−1
6.3.2014 13:25

J21o26s29e54f 69V46o60m78á60č22k79a 5203194453184

Přesně, něco jako "selfie fotky" (autoportrét), "single" (na ocet) atp.

0/0
6.3.2014 14:33

I91v76o 88K93a58r72c58h 1410510517623

Praha chce do léta spustit bikesharing, jo a potom nastoupí roming...........;-D;-D

+5/0
6.3.2014 10:33

M12i31c50h63a31l 87N96o73v18á36k 9138848692790

V NYC to je tak ze tam jsou stojany s kolama na stalo . Plati se kreditkou, diky tomu je i mala pravdepodobnost kradeze.

+3/0
6.3.2014 10:28

J84a59n 11V84o27t23a18v10a 3824710217839

Hlavne vam to na kreditce zarezervuje zalohu na kolo....

0/0
11.3.2014 8:38
Foto

K60a12t53e47ř66i87n13a 28M83a58r56t19í57n58k31o22v70á 8987647721139

To zas bude... tunel !!

+11/−1
6.3.2014 10:21

M34a78r87e98k 40K65o34s48t93e31l67e90c19k14ý 6453716648

Tak to zase bude pěkná, možná i mezinárodní, ostuda!

Na přelomu jara a léta chce Praha spustit bikesharing. ALE KTERÉHO ROKU?

Už teď musí být jasné, že pokud vůbec by SE to stihlo, tak to nebude dotažené a pořádně připravené, neúspěšní zájemci se budou odvolávat, potížisté si budou stěžovat.

Radní plánují konečně vcelku užitečnou a jinde osvědčenou věc. Ale! Jedni radní druhým radním nepředají podklady - topka se nebaví s odesákami!? To se pak nemůžeme divit, jak to pak vypadá v celém státě. Takže zase budeme vynalézat vynalezené a objevovat objevené (a zaplatíme to znovu).

A vyzkoušeli si prakticky (aspoň někteří) radní ty systémy v zahraničí, aby pochopili, jak to má vůbec fungovat? Neměl by to připravovat někdo, kdo o tom něco ví, kdo si to vyzkoušel? I ze zdejší diskuze vyplývá, že BFU o tom nemá žádnou přesnější představu, jak se to používá, zejména, že vhodným rozmístěním a využíváním stojanů uživatelé/turisté mohou kola v bezplatné lhůtě vrátit do stojanu, vzápětí si vyzvednout další a takto se zcela zdarma dostat tam, kam právě potřebují (od památky k památce, k obchodům, ale třeba i na letiště).

+1/0
6.3.2014 10:11

B96ě66l60a 11H11o53r75á68k64o86v87á 1228722569200

R^

0/0
6.3.2014 10:29
Foto

T56o77m73á58š 67H57e47r93c45e63g 3350519660480

Kdyby to byla tak úžasná a užitečná věc, tak by to tady už bylo radní neradní - prostě by to udělala nějaká soukromá firma, protože by se jí to vyplatilo.

0/0
12.3.2014 22:44

M26i75l98a43n 75N36o16v66o28t86n96ý 3850881641821

"Ceny začínají na částce 433 900 ... bez úpravy na zemní plyn na 405 000". U Citygo je rozdíl mezi CNG a základním benzínem 76 000 ...

0/−1
6.3.2014 10:08

M16i42l55a27n 62N93o87v92o89t39n77ý 3490291661641

Omluva - patří k jinému článku ...

0/0
6.3.2014 10:09
Foto

P46a28v33e11l 25W70e22r22n38e79r 7829503204552

Smutny je, ze ac jde o koment k jinemu clanku, tak umelci na magistratu jsou naklady na jedno kolo schopni do tehlech vysek take vyhnat ...

+2/−1
6.3.2014 13:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.