Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha zakáže starým autům vjezd do centra, aby se lépe dýchalo

Praha hodlá v budoucnu vyhlásit zákaz vjezdu starším autům do takzvaných nízkoemisních zón, tedy hlavně centra města a oblastí zatížených dopravou. Tyto oblasti vytyčí odborná studie. Omezení by mohla začít platit už příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P34e37t47r 87K29e38ř 8513114772718

Jak valný vliv může mít omezení vjezdu několika málo vozidel občasných účastníků provozu na každodenní zácpy a kolony tisíců vrčících aut pražské dopravy??! Tohle je jen další Hudečkův tunel pro vyvedení financí. "Koncepce pražských břehů" už úspěšně v tichosti sype, tak proč nevytvořit další zdroj! Před několika lety, tuším že to byl p.Bém, sdělil veřejnosti, že se Praha podílí na financování MHD cca 80%. Trochu mi potom uniká, proč neodstranit veškeré náklady spojené s jízdným a jejich likviditou(tisk, byrokracie, distribuce, kontrola, zařízení, servis, atd.) což jsou nemalé náklady a neponechá se MHD zdarma. Motivace těch kteří nemusí jezdit do centra autem je pak tak vysoká, že předčí jakékoli zákazy a nařízení. O dotacích z EU na takovýto skutečně ekologický krok lze také velmi úspěšně uvažovat. Jenže z toho kouká jen práce a nelze tu nic ukrást. Tedy to nikdy nepůjde!;-D

0/0
12.4.2014 6:16
Foto

V54o94j60t35ě27c48h 68P42r63a97c20n15ý 9342178711

Po vzoru Německa ? Tak to se nebojím. V Německu vědí ze benzinové motory jsou daleko šetrnější k životnímu prostředí a tak dostává v Německu zelenou nejpřísnější eko známku každé benzinové auto s řízeným katalyzátorem a tedy normou Euro1 ( rv 1991 - 1997 ). Co2 castice které jsou hlavním parametrem ekologických aut jsou paradoxně nejméně důležité, víc jich produkuje dobytek a lesy, než doprava. Nejvýznamnější a nejnebezpečnější na kvalitu ovzduší a života jsou No castice, jsou daleko menší a prokazatelně způsobují astma a rakovinu. Benzinové motory jich produkují skoro neměřitelné množství, kdežto dieselové motory toho jsou mraky. Jsem rad, ze já se svou 21 let starou Mazdou plnicí normu Euro 1 mužů v Německu tam, kde naftak s Euro 3 vyrobeny před par lety ne. Bojím se trochu ze u nás budou tyto eko známky ale vázaný na novtu auta, nikoli na to jakou jsou skutečně ekologickou hrozbou.

+1/0
22.3.2014 8:56

M12a10r30t11i59n 77Š84t96ě80p39á74n48e45k 3947133843261

No, nekdo tu Blanku zaplatit musi. To ze to nicemu nepomuze uz nikoho trapit nebude. Tedy nikoho na radnici.

0/0
20.3.2014 13:59
Foto

M20i21r43o39s53l72a26v 83S44t80e46i52n56e23r 6328234803565

Mám sice zelenou nálepku s číslem 4, a auto Euro 6., ale je to všechno jenom divadýlko, aby se prodalo víc nových aut. Fungovat jako vysávač, který nasává prach a vyfukuje čistý vzduch je u auta nesmysl.

0/0
19.3.2014 23:27

Š35t50ě80p75á21n 75K19o62p54ř86i73v29a 6966671935358

Diskriminace, buď nic neomezujte nebo zakažte auta v centru úplně. Pouze dopravní obsluha a MHD

0/0
19.3.2014 0:59

F87i23l94i38p 72K55o56h83o75u43t 4146601386812

Bude stačit ta nálepka co máme do německa, když jsme už v té EU???

0/0
15.3.2014 8:13

P60e26t31r 24Z56d58e75n39ě45k 2314629434

Ne. Každé město bude mít svůj soubor předpisů a odpovídajícími nálepkami zaplníme celou přední prosklenou část auta. Ať se jdou bodnout, nádhery jedny ouřednický!!

+1/0
15.3.2014 21:44

J20i71n95d70ř60i48c83h 61Š87k44o10p84e28k 4625941340915

pokud by ta německá byla vydaná EU, tak ano. Jelikož není, tak nestačí

0/0
19.3.2014 7:45
Foto

M45i41r15o12s26l15a22v 13S75t53e46i75n22e82r 6598164193215

Bude to nejpíš brzo všude. Ty německé nálepky.

0/0
19.3.2014 23:32

J46a22n 79D72l52o22u53h29ý 7724819300389

Opet omezovani svobody bez ucasti jedineho rezidenta Prahy. Ten ekofasista hudecek at tahne si provozovat eko zony do Olomouce a neotravuje s tim Prazaky. Neni schopnej zajistit ani funkcni WC v metru, ale hlavne ze budeme mit eko zony, ktere zase budou tahat penize z rezidentu a ostatnich ridicu a zakaze se vjezd asi tak 2% aut z celeho vozoveho parku v CR. Ale smradlava karosa si to bude hulit centrem mesta smele dal!! Probudte se lidi uz a nevolte takovyhle floutky;-O

+4/0
14.3.2014 8:54

D37a94n79i14e53l 84B31a38ž17a54n90t 4579570725400

Tohle skončí žalobou u nejvyšího soudu.....a dost možná vyhranou....

+2/0
14.3.2014 4:33

M25a21r31t26i35n 21Š53t82ě86p78á65n68e61k 3887713843491

Pochybuji:-P

0/0
20.3.2014 14:00

T30o54m 24P19á79l41e78k 1161306869828

Chci dělat tu analýzu...to by byl vejvar panečku. R^

+1/0
13.3.2014 16:32

M38a66r88e25k 93H48r23u14b60y 6597142131268

A nebylo by lepsi z Prahy vyhnat kamiony? Ty nadelaji daleko vetsi svincik ;-)Rv

+1/0
13.3.2014 15:42
Foto

L51u96k26á73š 29J62a75n27a81t15a 8177363275255

"Podle Nouzy se Praha s největší pravděpodobností vydá cestou takzvané emisní normy Euro IV. Do zón by tak směla pouze auta jezdící na naftu z roku 1998 a mladší a následně benzinové vozy vyrobené v roce 2005 a později. Omezení by se vztahovalo také na nákladní automobily."

To je asi blbost, že ano, buď s. Nouza, nebo s. redaktor si spletli naftu s benzínem. Správně by to mělo být obráceně*, tj. benzín od r. 1998 a nafta od r. 2005. A jak správně říká předřečník, není to Euro IV., ale nějaká nižší norma (Euro III asi, nejsem až takový odborník na tyhle normy). Holt profesionalita každým coulem.

__________________

*Správně by to samozřejmě nemělo být vůbec, protože obměnu vozového parku neřeší žádná buzerace, ale růst kupní síly obyvatelstva ;-O

+7/0
13.3.2014 14:29

J15a41n 89D47l29o90u65h10ý 7584219760529

Jedine reseni je hudecka defenestrovat a nebo se prestehovat.R^ Ja zvolil to druhe;-D

0/0
14.3.2014 8:59

P67a49v58e79l 88O70d50r20a92z38i43l 6614419117340

Benzín z roku 99 je Euro II. Mimochodem proto, že Euro III platí až od 2000.

0/0
16.3.2014 19:57

P17a20v83e82l 17O67b31d96r98ž28á69l65e83k 6346844968672

Trošku mi nesedí zmínka o Euro IV a roku 1998?

Euro IV platí od roku 2005 a odpovídá německé "zelené" známce. To by už vyřadilo dost výraznou část vozového parku i v Praze.

Na druhou stranu - výjimku dostanou jistě všichni rezidenti, zásobování, pošta atd ... tedy prakticky všichni, kdo vůbec mají potřebu autem do centra jezdit.

+3/0
13.3.2014 13:42

V61l51a19d18i76m33í35r 28H65o76u14z22a12r 6550856874890

je to pěkná pitomost už by konečně odborníci a experti měli začít používat mozek

+3/0
13.3.2014 11:48

J41a91n 48D37l93o45u98h28ý 7604809690109

Rekl bych ze evidentne to nejsou zadny odborniciR^

0/0
14.3.2014 9:00
Foto

M83i36r67o53s46l92a78v 58Z25a97p42l60e56t87a11l 3537915858263

Může mi někdo vysvětlit, nač se za miliony budou dělat nízkoemisní zony když i tvůrci tvrdí, že se bude dotýkat jen minima vozů, tudíž i ekologický efetk nulový???? No hlavně že se pár stovkám lidí zkomplikuje život a radnice zůstane zelená... Auta se obměńují průběžně, škodu 120 na silnici potkáte stejně často jako třeba bentey, de fakto už exot, v 80letech jich jezdily statisíce, není na zákazy poněkud pozdě a zbytečně?

+7/0
13.3.2014 11:09

D24u79š94a44n 52P14e29š34e57k 3725189584710

Máte naprostou pravdu, je to celé zbytečná drahá debilita.

Stačí se podívat na tu ilustrační fotografii. Ze všech aut na ní je dálce jen jeden jedíný bílý Favorit bez katalyzátoru.

Efekt téměř nulový - v centru se to dotkne minima vozů, náklady vysoké a zbytečné komplikace a náklady s ekonálepkami pro statisíce motoristů.

Nechápu, proč by se měli komplet na celé Praze 6 (včetně periferií jako Liboc, Petřiny, Dědina, Ruzyně apod.) šikanovat majitelé Felicií s Euro II, nebo Fabií a Octavií s Euro III?8-o

+7/0
13.3.2014 11:41
Foto

L54u58k64á91š 77J54a58n18a91t18a 8407253935155

A to ještě ten Fafíček může mít úplně klidně katalizátor a vstřikování BMM, tj. Euro I. Dělaly se jak karburátorové verse, tak verse se vstřikováním a i odborník je často pozná jen po otevření kapoty ;-)

0/0
13.3.2014 14:23

M75a47r57e97k 73H68r94u53b85y 6147402331108

Daji se za to paradne utratit mestske penize. Kdyz pak vyslednou cenu podelite cca 10, dostanete realne naklady ;-)

+1/0
13.3.2014 15:43

D42a73v53i11d 51R89y83c87h11e38t46s61k24ý 9406661150860

Ekoterorista Hudeček opět zasahuje...

+7/0
13.3.2014 10:40

R86o13b37e20r23t 58H19o25m20o83l13k59a 2150782872461

Pokud to skutečně budou dělat podle emisí, pak OK. Pokud to ale vezmou čistě podle věku auta, tak je to postavené na hlavu. Máme auto z roku 1997, ale emisí vypustíme daleko méně než leckterá novější oktávka s neseřízeným motorem.

+2/0
13.3.2014 9:50

A31n58t75o28n64í39n 72S13e31b87e46r28a 7613228530639

Přesně tak, mělo by se to brát podle toho, kolik nečistot auto opravdu vypustí na průměrný jeden km jízdy.

0/0
13.3.2014 10:32

A85n80t26o53n29í72n 31S60e94b90e36r79a 7983848500339

Stačilo by stanovit nepřípustné hodnoty a u  měřní by se už ukázalo kdo projde a kdo ne. A bylo by jedno jakou normu máte a jak staré auto. Důežité by mělo být vejít se do hodnot. Auto jako auto.

0/0
13.3.2014 10:33

P67e72t77r 19Z18d38e68n31ě72k 2634169904

Ale vy si to představujete moc jednoduše, takhle by se peníze na celou záležitost vyčleněné neutratily a nikdo by si kapsu nenamazal. To přeci nejde;-O

0/0
15.3.2014 21:51

J69i72n95d58ř70i58c95h 28Š96k70o91p11e84k 4535671690485

věk je uvedený jen orientační, stejně tak jako se uvádí v případě ekodaně např.

Rozhodující jsou emise

0/0
13.3.2014 10:34

P46e33t31r 12K94ř94í93ž48e75k 7544774512571

nízkoemisní zóna - jen další daň za auto, tá nálepka bude určitě zase něco stát, co by se město zase na nějaké kravině nepřiživiloR^

+5/0
13.3.2014 9:37

P32e56t19r 25S68v34a27č40i31n37a 8366549141692

No konečně, mě ty multikáry v centru strašně rozčilujou.

0/0
13.3.2014 9:21

L12a84d17i32s84l11a61v 34M27i81k68a 1671779114634

Sice to vůbec nic nepřinese, ale co, další zhovadělé omezení je na světě, EU z nás bude mít radost.

+2/0
13.3.2014 9:08

J31i81r50i 50C55e22e 5695541752388

Když se to tak vezme, tak jako majitel Wartburga 311 budu z obliga, protože už je to historické vozidlo a ta mají mít výjimku.

Možná by stálo za to, pořádat srazy majitelů historických dvoutaktů na Mariánském náměstí, aby se soudruhům lépe pracovalo a přemýšlelo...

+10/0
13.3.2014 9:05

O97n44d31ř16e12j 93K75u50d89r34n46a 9896477545658

Takže nejdřív člověka okradou co to jde a pak ho ještě potrestají za to, že nemá na lepší auto ......... výborný Rv

+9/0
13.3.2014 9:01

J56o69s32e91f 42N98o66v49a38k 5668162536138

V Německu hodnotili praktický dopad studie: http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

Závěr: nízkoemisní zóny zlepšení ovzduší nepřinesly

+18/0
13.3.2014 8:09

J62a23k88u25b 61F56e55i12f26a12r 7219799746909

Tohle podle mě velký efekt nepřinese, pokud bude vůbec měřitelný. Ja jasné, že nejvíc emisí způsobují staré naftové motory, resp. motory bez filtru pevných částic. A to norma Euro4 neřeší.

+7/0
13.3.2014 7:51

P37e20t39r 83M90a13r95e88č65e98k 1323831949978

Už jste se dočetl , že moderní benzínové motory s přímovstřikem produkují násobná množství mikro a nanočástic než diesely? Jen to prozatím nikdo neřeší. To si úředníci schovávají zřejmě " na potom " . Až se u dieselů kompletně zavedou odlučovače s močovinou a nebude za co je buzerovat.

0/0
15.3.2014 2:54

K77a80r76e45l 86D31r46d37a 6204572737

Hloupost a podlost. Automobilová lobby potřebuje šikanovat majitele aut, kteří nemají potřebu nacpat jim každých pět let 300 tis.

+8/0
13.3.2014 7:48

J84i97n20d53ř53i29c80h 62Š34k74o21p28e36k 4315611980665

nebude to tak hrozný, není to jen tak zakázat vjezd

0/0
13.3.2014 7:51

M33i32c26h38a71l 60P14a47v31l43á44t 9863693894829

Automobilove lobby je to celkem jedno (je to pod jejich rozlisovaci schopnost). Tohle je zasadni tema ekofteroristu, v Praze tradicne zejmena cyklofasos. Soucasny pan primator je vyrazne podporuje a podle toho to vypada.

+2/0
13.3.2014 9:08

M28i36c26h27a97l 78P21a54v13l13á42t 9723133684589

PS: Ale tahle absurdita by jednu vyhodu v praxi prinesla - zmizel by skoro vsechen smrad, neb ten temer bez vyjimky produkuji turbodehty (jejichz objem je temer bez vyjimek pres 1.6l).

0/0
13.3.2014 9:14

M18i65c68h46a70l 86P34a57v56l35á59t 9493163964469

PS2: Pardon, to PS patri uplne jinam.

0/0
13.3.2014 14:46

A28n46t15o31n44í17n 93S44e81b67e53r21a 7713348680289

Já bych zakázal vjezd do centra každému kdo má v autě motor o větším obsahu než 1600 cm³. Poněvadž to už pak není městké vozítko a znečištuje to vzduch více než staré plečky.  Protože tyhle motory mají často stpořebu přes 10 litrů na 100 km ve městě.

+3/−15
13.3.2014 7:21

M40i44c61h84a35l 31P10a52v22l41á11t 9683703724299

Takze smradlave trabanty byste tam poustel a ja bych tam s EU6 2l turbobenzinem nesmel*? Blahopreji, jen tezko jste ze sebe mohl udelat verejne vetsiho saska! :o))

* S tou spotrebou jste se trochu seknul. Cca o 25%.

+3/−1
13.3.2014 9:09

J71o48z15e65f 23H36r97i47c23i10š70i33n 4643120430236

Dobrá myšlenka, ale podle toho co se opisuje tak bez velkého účinku ale určitě za hodně peněz pro ekokonzultanty. Podívejte se na ilustrační foto a kolik aut z nich tam podle Euro4 nebude moc jet? Našel jsem pár felicií, jeden favorit a scorpio. Bude to mít za následek že pár důchodcům se zhorší život ale živ. prostředí se nezlepší.

+3/0
13.3.2014 6:45

L85u31k65a40s 18N70o45v60a91k 4259159773328

Me osobne to netrapi, nicmene pred vylepenim znamky, by to chtelo skutecne zmerit realne emise, neb EURO 4 neni vzdy EURO 4.

+1/0
13.3.2014 1:52

J75a92n 75J20a94n33e48č32e29k 9120143140466

Upřímě řečeno mně spíš nemile překvapilo, že Praha bez problémů stále toleruje spalování uhlí v lokálních topeništích (sice v periferních čtvrtích, ale přece) nebo pálení bioodpadu v zahradách - to je mnohem větší kentus než příležitostně projíždějící warťas v centru :-P

+10/0
13.3.2014 0:46

J23i71n34d59ř75i87c20h 97Š87k82o49p16e87k 4625761690155

nebude to tak horký, protože pokud nezměnili zákon, tak platí, že zónu lze vytvořit, pokud dotčené místo lze objet po silnici min. stejné kategorie :-)

+1/0
12.3.2014 21:19

M30o20j92m69í89r 34M77o57t54y16č19k74a 3622125624360

Ale to lze ve větších městech realizovat téměř bez výjimky. Problém není v průjezdu/objezdu  ale ve vjezdu.

0/0
17.3.2014 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.