Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha zakáže starým autům vjezd do centra, aby se lépe dýchalo

Praha hodlá v budoucnu vyhlásit zákaz vjezdu starším autům do takzvaných nízkoemisních zón, tedy hlavně centra města a oblastí zatížených dopravou. Tyto oblasti vytyčí odborná studie. Omezení by mohla začít platit už příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P14e26t73r 43K28e22ř 8253344622598

Jak valný vliv může mít omezení vjezdu několika málo vozidel občasných účastníků provozu na každodenní zácpy a kolony tisíců vrčících aut pražské dopravy??! Tohle je jen další Hudečkův tunel pro vyvedení financí. "Koncepce pražských břehů" už úspěšně v tichosti sype, tak proč nevytvořit další zdroj! Před několika lety, tuším že to byl p.Bém, sdělil veřejnosti, že se Praha podílí na financování MHD cca 80%. Trochu mi potom uniká, proč neodstranit veškeré náklady spojené s jízdným a jejich likviditou(tisk, byrokracie, distribuce, kontrola, zařízení, servis, atd.) což jsou nemalé náklady a neponechá se MHD zdarma. Motivace těch kteří nemusí jezdit do centra autem je pak tak vysoká, že předčí jakékoli zákazy a nařízení. O dotacích z EU na takovýto skutečně ekologický krok lze také velmi úspěšně uvažovat. Jenže z toho kouká jen práce a nelze tu nic ukrást. Tedy to nikdy nepůjde!;-D

0/0
12.4.2014 6:16
Foto

V91o26j75t92ě19c18h 60P16r62a67c45n89ý 9322128741

Po vzoru Německa ? Tak to se nebojím. V Německu vědí ze benzinové motory jsou daleko šetrnější k životnímu prostředí a tak dostává v Německu zelenou nejpřísnější eko známku každé benzinové auto s řízeným katalyzátorem a tedy normou Euro1 ( rv 1991 - 1997 ). Co2 castice které jsou hlavním parametrem ekologických aut jsou paradoxně nejméně důležité, víc jich produkuje dobytek a lesy, než doprava. Nejvýznamnější a nejnebezpečnější na kvalitu ovzduší a života jsou No castice, jsou daleko menší a prokazatelně způsobují astma a rakovinu. Benzinové motory jich produkují skoro neměřitelné množství, kdežto dieselové motory toho jsou mraky. Jsem rad, ze já se svou 21 let starou Mazdou plnicí normu Euro 1 mužů v Německu tam, kde naftak s Euro 3 vyrobeny před par lety ne. Bojím se trochu ze u nás budou tyto eko známky ale vázaný na novtu auta, nikoli na to jakou jsou skutečně ekologickou hrozbou.

+1/0
22.3.2014 8:56

M82a73r48t91i96n 77Š35t92ě26p16á19n44e26k 3527143213501

No, nekdo tu Blanku zaplatit musi. To ze to nicemu nepomuze uz nikoho trapit nebude. Tedy nikoho na radnici.

0/0
20.3.2014 13:59
Foto

M81i68r60o35s34l71a17v 14S51t18e44i24n11e86r 6508804333195

Mám sice zelenou nálepku s číslem 4, a auto Euro 6., ale je to všechno jenom divadýlko, aby se prodalo víc nových aut. Fungovat jako vysávač, který nasává prach a vyfukuje čistý vzduch je u auta nesmysl.

0/0
19.3.2014 23:27

Š61t19ě71p93á23n 12K93o72p27ř36i43v22a 6236641885208

Diskriminace, buď nic neomezujte nebo zakažte auta v centru úplně. Pouze dopravní obsluha a MHD

0/0
19.3.2014 0:59

F96i15l94i64p 48K57o94h87o84u37t 4526341656802

Bude stačit ta nálepka co máme do německa, když jsme už v té EU???

0/0
15.3.2014 8:13

P84e72t18r 47Z62d13e16n67ě66k 2724839534

Ne. Každé město bude mít svůj soubor předpisů a odpovídajícími nálepkami zaplníme celou přední prosklenou část auta. Ať se jdou bodnout, nádhery jedny ouřednický!!

+1/0
15.3.2014 21:44

J47i96n52d41ř45i49c10h 98Š92k76o62p96e75k 4495951160155

pokud by ta německá byla vydaná EU, tak ano. Jelikož není, tak nestačí

0/0
19.3.2014 7:45
Foto

M12i14r87o76s62l87a85v 26S34t79e61i67n72e49r 6238794743485

Bude to nejpíš brzo všude. Ty německé nálepky.

0/0
19.3.2014 23:32

J56a35n 81D30l83o67u92h95ý 7404349200949

Opet omezovani svobody bez ucasti jedineho rezidenta Prahy. Ten ekofasista hudecek at tahne si provozovat eko zony do Olomouce a neotravuje s tim Prazaky. Neni schopnej zajistit ani funkcni WC v metru, ale hlavne ze budeme mit eko zony, ktere zase budou tahat penize z rezidentu a ostatnich ridicu a zakaze se vjezd asi tak 2% aut z celeho vozoveho parku v CR. Ale smradlava karosa si to bude hulit centrem mesta smele dal!! Probudte se lidi uz a nevolte takovyhle floutky;-O

+4/0
14.3.2014 8:54

D30a66n65i67e66l 78B17a90ž50a31n13t 4459380445960

Tohle skončí žalobou u nejvyšího soudu.....a dost možná vyhranou....

+2/0
14.3.2014 4:33

M15a10r98t19i89n 32Š70t36ě52p44á41n47e62k 3827223463691

Pochybuji:-P

0/0
20.3.2014 14:00

T98o97m 41P83á14l56e27k 1481506379618

Chci dělat tu analýzu...to by byl vejvar panečku. R^

+1/0
13.3.2014 16:32

M14a24r64e25k 10H23r88u48b83y 6887912831378

A nebylo by lepsi z Prahy vyhnat kamiony? Ty nadelaji daleko vetsi svincik ;-)Rv

+1/0
13.3.2014 15:42
Foto

L31u70k71á72š 17J91a40n41a79t73a 8127913625615

"Podle Nouzy se Praha s největší pravděpodobností vydá cestou takzvané emisní normy Euro IV. Do zón by tak směla pouze auta jezdící na naftu z roku 1998 a mladší a následně benzinové vozy vyrobené v roce 2005 a později. Omezení by se vztahovalo také na nákladní automobily."

To je asi blbost, že ano, buď s. Nouza, nebo s. redaktor si spletli naftu s benzínem. Správně by to mělo být obráceně*, tj. benzín od r. 1998 a nafta od r. 2005. A jak správně říká předřečník, není to Euro IV., ale nějaká nižší norma (Euro III asi, nejsem až takový odborník na tyhle normy). Holt profesionalita každým coulem.

__________________

*Správně by to samozřejmě nemělo být vůbec, protože obměnu vozového parku neřeší žádná buzerace, ale růst kupní síly obyvatelstva ;-O

+7/0
13.3.2014 14:29

J66a46n 25D96l52o62u70h38ý 7214599370909

Jedine reseni je hudecka defenestrovat a nebo se prestehovat.R^ Ja zvolil to druhe;-D

0/0
14.3.2014 8:59

P45a43v70e18l 17O94d82r75a67z14i42l 6374109667480

Benzín z roku 99 je Euro II. Mimochodem proto, že Euro III platí až od 2000.

0/0
16.3.2014 19:57

P68a29v85e42l 54O38b49d81r56ž52á56l21e20k 6356394188192

Trošku mi nesedí zmínka o Euro IV a roku 1998?

Euro IV platí od roku 2005 a odpovídá německé "zelené" známce. To by už vyřadilo dost výraznou část vozového parku i v Praze.

Na druhou stranu - výjimku dostanou jistě všichni rezidenti, zásobování, pošta atd ... tedy prakticky všichni, kdo vůbec mají potřebu autem do centra jezdit.

+3/0
13.3.2014 13:42

V16l69a75d43i88m26í13r 73H80o12u34z74a10r 6810356434540

je to pěkná pitomost už by konečně odborníci a experti měli začít používat mozek

+3/0
13.3.2014 11:48

J75a54n 44D91l32o58u18h43ý 7144699480749

Rekl bych ze evidentne to nejsou zadny odborniciR^

0/0
14.3.2014 9:00
Foto

M95i43r22o74s91l54a52v 23Z90a56p19l60e13t46a28l 3437215808183

Může mi někdo vysvětlit, nač se za miliony budou dělat nízkoemisní zony když i tvůrci tvrdí, že se bude dotýkat jen minima vozů, tudíž i ekologický efetk nulový???? No hlavně že se pár stovkám lidí zkomplikuje život a radnice zůstane zelená... Auta se obměńují průběžně, škodu 120 na silnici potkáte stejně často jako třeba bentey, de fakto už exot, v 80letech jich jezdily statisíce, není na zákazy poněkud pozdě a zbytečně?

+7/0
13.3.2014 11:09

D67u93š16a60n 57P15e83š40e69k 3935179544710

Máte naprostou pravdu, je to celé zbytečná drahá debilita.

Stačí se podívat na tu ilustrační fotografii. Ze všech aut na ní je dálce jen jeden jedíný bílý Favorit bez katalyzátoru.

Efekt téměř nulový - v centru se to dotkne minima vozů, náklady vysoké a zbytečné komplikace a náklady s ekonálepkami pro statisíce motoristů.

Nechápu, proč by se měli komplet na celé Praze 6 (včetně periferií jako Liboc, Petřiny, Dědina, Ruzyně apod.) šikanovat majitelé Felicií s Euro II, nebo Fabií a Octavií s Euro III?8-o

+7/0
13.3.2014 11:41
Foto

L37u28k45á19š 11J26a91n47a31t72a 8167103585105

A to ještě ten Fafíček může mít úplně klidně katalizátor a vstřikování BMM, tj. Euro I. Dělaly se jak karburátorové verse, tak verse se vstřikováním a i odborník je často pozná jen po otevření kapoty ;-)

0/0
13.3.2014 14:23

M78a57r66e62k 89H89r78u90b65y 6447392751568

Daji se za to paradne utratit mestske penize. Kdyz pak vyslednou cenu podelite cca 10, dostanete realne naklady ;-)

+1/0
13.3.2014 15:43

D57a43v71i14d 32R61y12c10h54e40t43s12k51ý 9866101230320

Ekoterorista Hudeček opět zasahuje...

+7/0
13.3.2014 10:40

R78o42b21e95r82t 24H77o55m85o80l64k36a 2690452392531

Pokud to skutečně budou dělat podle emisí, pak OK. Pokud to ale vezmou čistě podle věku auta, tak je to postavené na hlavu. Máme auto z roku 1997, ale emisí vypustíme daleko méně než leckterá novější oktávka s neseřízeným motorem.

+2/0
13.3.2014 9:50

A59n39t57o40n93í25n 44S23e70b13e11r18a 7283278840559

Přesně tak, mělo by se to brát podle toho, kolik nečistot auto opravdu vypustí na průměrný jeden km jízdy.

0/0
13.3.2014 10:32

A38n62t44o83n44í22n 55S91e84b13e19r39a 7333668420449

Stačilo by stanovit nepřípustné hodnoty a u  měřní by se už ukázalo kdo projde a kdo ne. A bylo by jedno jakou normu máte a jak staré auto. Důežité by mělo být vejít se do hodnot. Auto jako auto.

0/0
13.3.2014 10:33

P60e87t72r 40Z24d41e67n52ě72k 2754659384

Ale vy si to představujete moc jednoduše, takhle by se peníze na celou záležitost vyčleněné neutratily a nikdo by si kapsu nenamazal. To přeci nejde;-O

0/0
15.3.2014 21:51

J64i48n97d55ř86i49c91h 55Š73k36o52p51e20k 4395541470855

věk je uvedený jen orientační, stejně tak jako se uvádí v případě ekodaně např.

Rozhodující jsou emise

0/0
13.3.2014 10:34

P81e78t85r 67K87ř62í36ž42e80k 7454984382761

nízkoemisní zóna - jen další daň za auto, tá nálepka bude určitě zase něco stát, co by se město zase na nějaké kravině nepřiživiloR^

+5/0
13.3.2014 9:37

P50e10t60r 66S28v53a88č77i71n80a 8936669781322

No konečně, mě ty multikáry v centru strašně rozčilujou.

0/0
13.3.2014 9:21

L33a34d42i67s53l27a59v 26M12i38k84a 1231389674104

Sice to vůbec nic nepřinese, ale co, další zhovadělé omezení je na světě, EU z nás bude mít radost.

+2/0
13.3.2014 9:08

J48i62r19i 76C86e67e 5645881822968

Když se to tak vezme, tak jako majitel Wartburga 311 budu z obliga, protože už je to historické vozidlo a ta mají mít výjimku.

Možná by stálo za to, pořádat srazy majitelů historických dvoutaktů na Mariánském náměstí, aby se soudruhům lépe pracovalo a přemýšlelo...

+10/0
13.3.2014 9:05

O72n12d86ř52e11j 45K67u36d94r18n87a 9906677375578

Takže nejdřív člověka okradou co to jde a pak ho ještě potrestají za to, že nemá na lepší auto ......... výborný Rv

+9/0
13.3.2014 9:01

J81o83s31e38f 43N92o21v31a33k 5538302776638

V Německu hodnotili praktický dopad studie: http://auto.idnes.cz/emisni-zony-che-/automoto.aspx?c=A130208_140627_automoto_fdv

Závěr: nízkoemisní zóny zlepšení ovzduší nepřinesly

+18/0
13.3.2014 8:09

J49a46k20u95b 74F66e15i64f50a49r 7249699306349

Tohle podle mě velký efekt nepřinese, pokud bude vůbec měřitelný. Ja jasné, že nejvíc emisí způsobují staré naftové motory, resp. motory bez filtru pevných částic. A to norma Euro4 neřeší.

+7/0
13.3.2014 7:51

P54e70t36r 46M74a66r74e51č10e37k 1923741199818

Už jste se dočetl , že moderní benzínové motory s přímovstřikem produkují násobná množství mikro a nanočástic než diesely? Jen to prozatím nikdo neřeší. To si úředníci schovávají zřejmě " na potom " . Až se u dieselů kompletně zavedou odlučovače s močovinou a nebude za co je buzerovat.

0/0
15.3.2014 2:54

K43a59r93e28l 60D46r96d61a 6244752697

Hloupost a podlost. Automobilová lobby potřebuje šikanovat majitele aut, kteří nemají potřebu nacpat jim každých pět let 300 tis.

+8/0
13.3.2014 7:48

J43i82n37d14ř29i80c91h 33Š96k46o63p27e88k 4795381490785

nebude to tak hrozný, není to jen tak zakázat vjezd

0/0
13.3.2014 7:51

M25i84c50h13a39l 68P88a82v73l72á69t 9923403794609

Automobilove lobby je to celkem jedno (je to pod jejich rozlisovaci schopnost). Tohle je zasadni tema ekofteroristu, v Praze tradicne zejmena cyklofasos. Soucasny pan primator je vyrazne podporuje a podle toho to vypada.

+2/0
13.3.2014 9:08

M54i12c25h71a55l 89P62a39v41l59á42t 9213983754669

PS: Ale tahle absurdita by jednu vyhodu v praxi prinesla - zmizel by skoro vsechen smrad, neb ten temer bez vyjimky produkuji turbodehty (jejichz objem je temer bez vyjimek pres 1.6l).

0/0
13.3.2014 9:14

M24i41c64h14a38l 27P39a16v25l93á57t 9753793124769

PS2: Pardon, to PS patri uplne jinam.

0/0
13.3.2014 14:46

A47n55t42o33n58í10n 95S63e76b19e32r54a 7703528840659

Já bych zakázal vjezd do centra každému kdo má v autě motor o větším obsahu než 1600 cm³. Poněvadž to už pak není městké vozítko a znečištuje to vzduch více než staré plečky.  Protože tyhle motory mají často stpořebu přes 10 litrů na 100 km ve městě.

+3/−15
13.3.2014 7:21

M72i21c27h81a16l 62P98a29v28l43á13t 9483153414589

Takze smradlave trabanty byste tam poustel a ja bych tam s EU6 2l turbobenzinem nesmel*? Blahopreji, jen tezko jste ze sebe mohl udelat verejne vetsiho saska! :o))

* S tou spotrebou jste se trochu seknul. Cca o 25%.

+3/−1
13.3.2014 9:09

J97o34z13e42f 12H15r82i81c19i47š60i62n 4373890700966

Dobrá myšlenka, ale podle toho co se opisuje tak bez velkého účinku ale určitě za hodně peněz pro ekokonzultanty. Podívejte se na ilustrační foto a kolik aut z nich tam podle Euro4 nebude moc jet? Našel jsem pár felicií, jeden favorit a scorpio. Bude to mít za následek že pár důchodcům se zhorší život ale živ. prostředí se nezlepší.

+3/0
13.3.2014 6:45

L81u66k92a60s 21N13o92v54a92k 4839899483928

Me osobne to netrapi, nicmene pred vylepenim znamky, by to chtelo skutecne zmerit realne emise, neb EURO 4 neni vzdy EURO 4.

+1/0
13.3.2014 1:52

J84a46n 93J12a68n54e50č33e50k 9620343160846

Upřímě řečeno mně spíš nemile překvapilo, že Praha bez problémů stále toleruje spalování uhlí v lokálních topeništích (sice v periferních čtvrtích, ale přece) nebo pálení bioodpadu v zahradách - to je mnohem větší kentus než příležitostně projíždějící warťas v centru :-P

+10/0
13.3.2014 0:46

J33i18n37d95ř86i25c37h 29Š66k94o93p96e44k 4965221700155

nebude to tak horký, protože pokud nezměnili zákon, tak platí, že zónu lze vytvořit, pokud dotčené místo lze objet po silnici min. stejné kategorie :-)

+1/0
12.3.2014 21:19

M33o26j87m57í35r 57M69o82t96y85č17k42a 3722665754740

Ale to lze ve větších městech realizovat téměř bez výjimky. Problém není v průjezdu/objezdu  ale ve vjezdu.

0/0
17.3.2014 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.