Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha zakáže starým autům vjezd do centra, aby se lépe dýchalo

Praha hodlá v budoucnu vyhlásit zákaz vjezdu starším autům do takzvaných nízkoemisních zón, tedy hlavně centra města a oblastí zatížených dopravou. Tyto oblasti vytyčí odborná studie. Omezení by mohla začít platit už příští rok.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P17e31t27r 91K34e50ř 8243604802858

Jak valný vliv může mít omezení vjezdu několika málo vozidel občasných účastníků provozu na každodenní zácpy a kolony tisíců vrčících aut pražské dopravy??! Tohle je jen další Hudečkův tunel pro vyvedení financí. "Koncepce pražských břehů" už úspěšně v tichosti sype, tak proč nevytvořit další zdroj! Před několika lety, tuším že to byl p.Bém, sdělil veřejnosti, že se Praha podílí na financování MHD cca 80%. Trochu mi potom uniká, proč neodstranit veškeré náklady spojené s jízdným a jejich likviditou(tisk, byrokracie, distribuce, kontrola, zařízení, servis, atd.) což jsou nemalé náklady a neponechá se MHD zdarma. Motivace těch kteří nemusí jezdit do centra autem je pak tak vysoká, že předčí jakékoli zákazy a nařízení. O dotacích z EU na takovýto skutečně ekologický krok lze také velmi úspěšně uvažovat. Jenže z toho kouká jen práce a nelze tu nic ukrást. Tedy to nikdy nepůjde!;-D

0/0
12.4.2014 6:16
Foto

V23o81j19t88ě29c14h 36P82r31a49c16n38ý 9302888171

Po vzoru Německa ? Tak to se nebojím. V Německu vědí ze benzinové motory jsou daleko šetrnější k životnímu prostředí a tak dostává v Německu zelenou nejpřísnější eko známku každé benzinové auto s řízeným katalyzátorem a tedy normou Euro1 ( rv 1991 - 1997 ). Co2 castice které jsou hlavním parametrem ekologických aut jsou paradoxně nejméně důležité, víc jich produkuje dobytek a lesy, než doprava. Nejvýznamnější a nejnebezpečnější na kvalitu ovzduší a života jsou No castice, jsou daleko menší a prokazatelně způsobují astma a rakovinu. Benzinové motory jich produkují skoro neměřitelné množství, kdežto dieselové motory toho jsou mraky. Jsem rad, ze já se svou 21 let starou Mazdou plnicí normu Euro 1 mužů v Německu tam, kde naftak s Euro 3 vyrobeny před par lety ne. Bojím se trochu ze u nás budou tyto eko známky ale vázaný na novtu auta, nikoli na to jakou jsou skutečně ekologickou hrozbou.

+1/0
22.3.2014 8:56

M28a91r88t96i76n 33Š46t21ě12p78á66n74e89k 3927613823981

No, nekdo tu Blanku zaplatit musi. To ze to nicemu nepomuze uz nikoho trapit nebude. Tedy nikoho na radnici.

0/0
20.3.2014 13:59
Foto

M30i11r30o72s39l46a86v 14S44t27e97i65n77e11r 1385835158573

Mám sice zelenou nálepku s číslem 4, a auto Euro 6., ale je to všechno jenom divadýlko, aby se prodalo víc nových aut. Fungovat jako vysávač, který nasává prach a vyfukuje čistý vzduch je u auta nesmysl.

0/0
19.3.2014 23:27

Š35t63ě13p62á76n 70K16o20p61ř38i45v88a 6686651165988

Diskriminace, buď nic neomezujte nebo zakažte auta v centru úplně. Pouze dopravní obsluha a MHD

0/0
19.3.2014 0:59

F98i86l86i55p 62K51o20h72o87u29t 4236451106652

Bude stačit ta nálepka co máme do německa, když jsme už v té EU???

0/0
15.3.2014 8:13

P16e87t14r 57Z45d34e67n34ě58k 2654299844

Ne. Každé město bude mít svůj soubor předpisů a odpovídajícími nálepkami zaplníme celou přední prosklenou část auta. Ať se jdou bodnout, nádhery jedny ouřednický!!

+1/0
15.3.2014 21:44

J58i67n55d57ř42i59c77h 11Š51k95o59p94e83k 4535401730565

pokud by ta německá byla vydaná EU, tak ano. Jelikož není, tak nestačí

0/0
19.3.2014 7:45
Foto

M57i69r19o95s90l38a11v 64S17t69e73i40n61e37r 1885425668603

Bude to nejpíš brzo všude. Ty německé nálepky.

0/0
19.3.2014 23:32

J14a42n 71D80l85o31u64h94ý 7194379190739

Opet omezovani svobody bez ucasti jedineho rezidenta Prahy. Ten ekofasista hudecek at tahne si provozovat eko zony do Olomouce a neotravuje s tim Prazaky. Neni schopnej zajistit ani funkcni WC v metru, ale hlavne ze budeme mit eko zony, ktere zase budou tahat penize z rezidentu a ostatnich ridicu a zakaze se vjezd asi tak 2% aut z celeho vozoveho parku v CR. Ale smradlava karosa si to bude hulit centrem mesta smele dal!! Probudte se lidi uz a nevolte takovyhle floutky;-O

+4/0
14.3.2014 8:54

D91a93n93i76e11l 95B19a87ž66a39n53t 3915342890133

Tohle skončí žalobou u nejvyšího soudu.....a dost možná vyhranou....

+2/0
14.3.2014 4:33

M69a88r68t70i61n 26Š91t35ě40p84á76n83e86k 3417953293731

Pochybuji:-P

0/0
20.3.2014 14:00

T55o43m 76P79á46l84e36k 1911336779938

Chci dělat tu analýzu...to by byl vejvar panečku. R^

+1/0
13.3.2014 16:32

M74a87r78e55k 94H27r93u16b50y 6657562561108

A nebylo by lepsi z Prahy vyhnat kamiony? Ty nadelaji daleko vetsi svincik ;-)Rv

+1/0
13.3.2014 15:42
Foto

L33u33k14á41š 77J38a48n96a60t52a 8167303875685

"Podle Nouzy se Praha s největší pravděpodobností vydá cestou takzvané emisní normy Euro IV. Do zón by tak směla pouze auta jezdící na naftu z roku 1998 a mladší a následně benzinové vozy vyrobené v roce 2005 a později. Omezení by se vztahovalo také na nákladní automobily."

To je asi blbost, že ano, buď s. Nouza, nebo s. redaktor si spletli naftu s benzínem. Správně by to mělo být obráceně*, tj. benzín od r. 1998 a nafta od r. 2005. A jak správně říká předřečník, není to Euro IV., ale nějaká nižší norma (Euro III asi, nejsem až takový odborník na tyhle normy). Holt profesionalita každým coulem.

__________________

*Správně by to samozřejmě nemělo být vůbec, protože obměnu vozového parku neřeší žádná buzerace, ale růst kupní síly obyvatelstva ;-O

+7/0
13.3.2014 14:29

J81a93n 70D12l18o86u27h18ý 7124179200849

Jedine reseni je hudecka defenestrovat a nebo se prestehovat.R^ Ja zvolil to druhe;-D

0/0
14.3.2014 8:59

P14a32v61e19l 80O40d72r47a13z45i22l 6494209397960

Benzín z roku 99 je Euro II. Mimochodem proto, že Euro III platí až od 2000.

0/0
16.3.2014 19:57

P36a27v73e94l 44O73b64d16r74ž75á87l69e29k 6796774738132

Trošku mi nesedí zmínka o Euro IV a roku 1998?

Euro IV platí od roku 2005 a odpovídá německé "zelené" známce. To by už vyřadilo dost výraznou část vozového parku i v Praze.

Na druhou stranu - výjimku dostanou jistě všichni rezidenti, zásobování, pošta atd ... tedy prakticky všichni, kdo vůbec mají potřebu autem do centra jezdit.

+3/0
13.3.2014 13:42

V72l17a96d56i48m21í52r 33H44o93u61z45a80r 6310906774880

je to pěkná pitomost už by konečně odborníci a experti měli začít používat mozek

+3/0
13.3.2014 11:48

J90a90n 38D21l75o21u49h26ý 7854439910709

Rekl bych ze evidentne to nejsou zadny odborniciR^

0/0
14.3.2014 9:00
Foto

M34i71r18o75s12l42a49v 87Z15a30p71l98e79t12a69l 3937545958903

Může mi někdo vysvětlit, nač se za miliony budou dělat nízkoemisní zony když i tvůrci tvrdí, že se bude dotýkat jen minima vozů, tudíž i ekologický efetk nulový???? No hlavně že se pár stovkám lidí zkomplikuje život a radnice zůstane zelená... Auta se obměńují průběžně, škodu 120 na silnici potkáte stejně často jako třeba bentey, de fakto už exot, v 80letech jich jezdily statisíce, není na zákazy poněkud pozdě a zbytečně?

+7/0
13.3.2014 11:09

D88u86š45a90n 96P95e57š40e61k 3775599614900

Máte naprostou pravdu, je to celé zbytečná drahá debilita.

Stačí se podívat na tu ilustrační fotografii. Ze všech aut na ní je dálce jen jeden jedíný bílý Favorit bez katalyzátoru.

Efekt téměř nulový - v centru se to dotkne minima vozů, náklady vysoké a zbytečné komplikace a náklady s ekonálepkami pro statisíce motoristů.

Nechápu, proč by se měli komplet na celé Praze 6 (včetně periferií jako Liboc, Petřiny, Dědina, Ruzyně apod.) šikanovat majitelé Felicií s Euro II, nebo Fabií a Octavií s Euro III?8-o

+7/0
13.3.2014 11:41
Foto

L36u36k73á71š 54J87a45n49a12t84a 8177493765415

A to ještě ten Fafíček může mít úplně klidně katalizátor a vstřikování BMM, tj. Euro I. Dělaly se jak karburátorové verse, tak verse se vstřikováním a i odborník je často pozná jen po otevření kapoty ;-)

0/0
13.3.2014 14:23

M46a56r91e87k 95H79r23u77b47y 6357272781168

Daji se za to paradne utratit mestske penize. Kdyz pak vyslednou cenu podelite cca 10, dostanete realne naklady ;-)

+1/0
13.3.2014 15:43

D83a19v35i37d 70R19y17c53h75e94t31s10k17ý 9546891850120

Ekoterorista Hudeček opět zasahuje...

+7/0
13.3.2014 10:40

R37o51b29e64r21t 83H69o88m62o81l77k57a 2880482542741

Pokud to skutečně budou dělat podle emisí, pak OK. Pokud to ale vezmou čistě podle věku auta, tak je to postavené na hlavu. Máme auto z roku 1997, ale emisí vypustíme daleko méně než leckterá novější oktávka s neseřízeným motorem.

+2/0
13.3.2014 9:50

A45n40t68o86n69í60n 70S87e87b34e32r90a 7453978750589

Přesně tak, mělo by se to brát podle toho, kolik nečistot auto opravdu vypustí na průměrný jeden km jízdy.

0/0
13.3.2014 10:32

A50n72t35o65n47í17n 37S38e94b86e56r75a 7343358920599

Stačilo by stanovit nepřípustné hodnoty a u  měřní by se už ukázalo kdo projde a kdo ne. A bylo by jedno jakou normu máte a jak staré auto. Důežité by mělo být vejít se do hodnot. Auto jako auto.

0/0
13.3.2014 10:33

P19e53t90r 20Z60d76e50n33ě97k 2114749564

Ale vy si to představujete moc jednoduše, takhle by se peníze na celou záležitost vyčleněné neutratily a nikdo by si kapsu nenamazal. To přeci nejde;-O

0/0
15.3.2014 21:51

J55i66n52d49ř78i25c40h 87Š14k21o19p38e12k 4405911820135

věk je uvedený jen orientační, stejně tak jako se uvádí v případě ekodaně např.

Rozhodující jsou emise

0/0
13.3.2014 10:34

P93e62t62r 40K71ř80í90ž16e64k 7974734322121

nízkoemisní zóna - jen další daň za auto, tá nálepka bude určitě zase něco stát, co by se město zase na nějaké kravině nepřiživiloR^

+5/0
13.3.2014 9:37

P66e46t42r 80S82v37a43č16i96n19a 8936159551962

No konečně, mě ty multikáry v centru strašně rozčilujou.

0/0
13.3.2014 9:21

L44a62d18i29s83l66a29v 14M47i21k25a 1821849614434

Sice to vůbec nic nepřinese, ale co, další zhovadělé omezení je na světě, EU z nás bude mít radost.

+2/0
13.3.2014 9:08

J24i27r66i 65C12e53e 5715951312568

Když se to tak vezme, tak jako majitel Wartburga 311 budu z obliga, protože už je to historické vozidlo a ta mají mít výjimku.

Možná by stálo za to, pořádat srazy majitelů historických dvoutaktů na Mariánském náměstí, aby se soudruhům lépe pracovalo a přemýšlelo...

+10/0
13.3.2014 9:05

O64n49d96ř96e53j 67K35u26d82r55n52a 9556777885648

Takže nejdřív člověka okradou co to jde a pak ho ještě potrestají za to, že nemá na lepší auto ......... výborný Rv

+9/0
13.3.2014 9:01

J81o62s98e30f 64N10o51v81a71k 5818902376498

V Německu hodnotili praktický dopad studie: auto.idnes.cz

Závěr: nízkoemisní zóny zlepšení ovzduší nepřinesly

+18/0
13.3.2014 8:09

J52a53k71u66b 85F72e29i27f32a16r 7929539896659

Tohle podle mě velký efekt nepřinese, pokud bude vůbec měřitelný. Ja jasné, že nejvíc emisí způsobují staré naftové motory, resp. motory bez filtru pevných částic. A to norma Euro4 neřeší.

+7/0
13.3.2014 7:51

P11e15t90r 67M48a76r11e29č90e72k 1743651569228

Už jste se dočetl , že moderní benzínové motory s přímovstřikem produkují násobná množství mikro a nanočástic než diesely? Jen to prozatím nikdo neřeší. To si úředníci schovávají zřejmě " na potom " . Až se u dieselů kompletně zavedou odlučovače s močovinou a nebude za co je buzerovat.

0/0
15.3.2014 2:54

K67a34r24e61l 40D84r72d39a 6834842687

Hloupost a podlost. Automobilová lobby potřebuje šikanovat majitele aut, kteří nemají potřebu nacpat jim každých pět let 300 tis.

+8/0
13.3.2014 7:48

J15i68n46d59ř55i15c76h 74Š43k50o75p80e24k 4525591480335

nebude to tak hrozný, není to jen tak zakázat vjezd

0/0
13.3.2014 7:51

M61i98c91h29a25l 17P59a96v91l40á23t 9143913704319

Automobilove lobby je to celkem jedno (je to pod jejich rozlisovaci schopnost). Tohle je zasadni tema ekofteroristu, v Praze tradicne zejmena cyklofasos. Soucasny pan primator je vyrazne podporuje a podle toho to vypada.

+2/0
13.3.2014 9:08

M15i97c42h17a63l 69P44a66v97l90á22t 9713903534109

PS: Ale tahle absurdita by jednu vyhodu v praxi prinesla - zmizel by skoro vsechen smrad, neb ten temer bez vyjimky produkuji turbodehty (jejichz objem je temer bez vyjimek pres 1.6l).

0/0
13.3.2014 9:14

M19i79c46h49a77l 83P92a49v88l61á86t 9613633744639

PS2: Pardon, to PS patri uplne jinam.

0/0
13.3.2014 14:46

A69n50t78o54n74í25n 19S52e83b62e26r42a 7923388130459

Já bych zakázal vjezd do centra každému kdo má v autě motor o větším obsahu než 1600 cm³. Poněvadž to už pak není městké vozítko a znečištuje to vzduch více než staré plečky.  Protože tyhle motory mají často stpořebu přes 10 litrů na 100 km ve městě.

+3/−15
13.3.2014 7:21

M68i53c90h31a42l 66P52a92v46l22á58t 9533553764179

Takze smradlave trabanty byste tam poustel a ja bych tam s EU6 2l turbobenzinem nesmel*? Blahopreji, jen tezko jste ze sebe mohl udelat verejne vetsiho saska! :o))

* S tou spotrebou jste se trochu seknul. Cca o 25%.

+3/−1
13.3.2014 9:09

J79o90z44e31f 70H92r45i77c83i98š36i62n 4853600510106

Dobrá myšlenka, ale podle toho co se opisuje tak bez velkého účinku ale určitě za hodně peněz pro ekokonzultanty. Podívejte se na ilustrační foto a kolik aut z nich tam podle Euro4 nebude moc jet? Našel jsem pár felicií, jeden favorit a scorpio. Bude to mít za následek že pár důchodcům se zhorší život ale živ. prostředí se nezlepší.

+3/0
13.3.2014 6:45

L20u85k26a27s 18N71o53v30a13k 4979849183628

Me osobne to netrapi, nicmene pred vylepenim znamky, by to chtelo skutecne zmerit realne emise, neb EURO 4 neni vzdy EURO 4.

+1/0
13.3.2014 1:52

J66a65n 95J17a55n46e50č58e17k 9410523320746

Upřímě řečeno mně spíš nemile překvapilo, že Praha bez problémů stále toleruje spalování uhlí v lokálních topeništích (sice v periferních čtvrtích, ale přece) nebo pálení bioodpadu v zahradách - to je mnohem větší kentus než příležitostně projíždějící warťas v centru :-P

+10/0
13.3.2014 0:46

J17i31n15d14ř65i41c93h 21Š47k67o38p58e98k 4175471240275

nebude to tak horký, protože pokud nezměnili zákon, tak platí, že zónu lze vytvořit, pokud dotčené místo lze objet po silnici min. stejné kategorie :-)

+1/0
12.3.2014 21:19

M71o17j37m25í27r 43M40o54t40y24č11k51a 3132535734940

Ale to lze ve větších městech realizovat téměř bez výjimky. Problém není v průjezdu/objezdu  ale ve vjezdu.

0/0
17.3.2014 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.