Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha se dohodla na úpravě smlouvy na tramvaje, ročně zaplatí polovinu

Dopravní podnik Praha a firma Škoda Transportation se po několikaměsíčním vyjednávání dohodly na úpravě smlouvy pro dodávku tramvají za 19,2 miliardy korun. Shodly se na novém rozložení splátek. Podnik bude ročně za tramvaje platit polovinu, tedy 1,14 miliardy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K83a40r17e83l 98D81r83d14a 6454782407

Prošel jsem obě zastávky v ulici Olšanská. Je zde hrozný stav obrubníků tramvajových ostrůvků. Jde přitom o stav "krátce" po rekonstrukci. U polikliniky hrozí zakopávání a pád lidí pod auta. Obrubníky převyšují asfalt. Na druhé zastávce (směr Nákladové nádraží) je dokonce obrubník uvolněn a tvoří viklan, který hrozí vykutálením obrubníku do vozovky mezi auta.

  Nevím, zda si takováto rekonstrukce zaslouží vehementní obhajobu. A to se místa pro přecházení na zastávkách budovala dodatečně. Není na přestavbu ostrůvků poskytnuta záruka?

0/0
27.3.2014 8:19

J96i69ř18í 83K51r34e61j17č95í12k 2457828764556

Jak dlouhou záruku byste si představoval, vždyť poslední oprava proběhla v roce 2008...

Pokud máte připomínky ke stavu chodníků, kontaktujte TSK.

0/0
27.3.2014 16:08

K31a51r64e13l 51D48r73d81a 6784272467

Na stavební práce za 50 mil. Kč z veřejných prostředků min. 10 let. TSK odpovídá za stav nástupních ostrůvků? (Nerozumím v této souvislosti pojmu "chodník".)

0/0
28.3.2014 7:41

J66i95ř24í 96K75r38e40j43č16í87k 2427208684876

To je vaše přání ? Pak oslovte ještě zákonodárce....

0/0
28.3.2014 20:23

K56a93r90e30l 47D57r39d38a 6774392287

Aktualizuji informace k Holešovicím. Vše je v ulici Komunardů na nejlepší cestě dle vyjádření radního Pařízka za přítomnosti primátora Hudečka a zastupitele Prahy 7 při debatě 6.3.2014 (48 minuta). Názory na řešení se vyjasňují. Rekonstrukce v ulici Komunardů musí proběhnout letos, kdy jsou na ni přiděleny finanční prostředky. Práce byly v roce 2013 přerušeny. Od té doby se diskutují možnosti bezbariérových řešení, a to jako vzor pro další postup v rámci celé Prahy.  

http://tinyurl.com/oh7pgr8

  Posledními kazisvěty v procesu schvalování se staly DPP a TSK. Aktuálně vydala TSK zamítavé stanovisko k zastávkám víděňského typu v Holešovicích, kde přehazuje zodpovědnost na laxní DPP, který provedl v roce 2013 rekonstrukci a vyhnul se bezbariérovým řešením, čímž mj. zablokoval možnost například vytvoření přijatelných zastávkových mysů. Obě organizace je třeba k jejich odpovědnosti a práci za kterou berou peníze od Pražanů očividně nutit násilím. (Pánové z DPP zde na diskusi to jen dokazují.)

  TSK své zamítavé stanovisko již korigovala. V zásadě jde o diskusi o vhodnosti řešení. Praha 7 prosazovala nástupní ostrůvky, které by vyžadovaly zúžení chodníků a vykácení stromů, k čemuž nedal souhlas OŽP. Zastávkové mysy zablokoval DPP. SONS dlouhodobě upozorňuje na nebezpečnost vídeňských zastávek (z pochopitelných důvodů) a PČR tvrdí, že nemají oporu v dopravních předpisech, čehož se chytili kazisvěti "odborníci" na tramvajovou dopravu a vídeňské zastávky dopředu označují za špatné a nepřijatelní řešení. A to nejspíš zbytečně.

  Tady je komentář ke stanovisku TSK od Martina Šubrta k vídeňským zastávkám v Praze. Má jít o způsob jak je vídeňská zastávka provedena, aby chodci chápali, kde začíná vozovka. Například zastávka Vodičkova je provedena špatně a stala se nebezpečným místem v centru Prahy. Problém je tedy spíš v "odbornících" na tramvajovou dopravu, aby se svoji práci už konečně naučili dělat.

https://www.facebook.com/events/319750601487578/?source=1

0/0
18.3.2014 7:34

J10i93ř39í 66K25r89e89j46č83í37k 2467208294726

Ještě pro jistotu jednou zopakuji, že celé toto vaše vyjádření je lež.

0/0
18.3.2014 21:56

K15a48r70e66l 87D41r94d25a 6734912787

Jistě, z pohledu ředitelů zeměkoule od DPP. Jak je možné, že odpovědnost přehazuje TSK na DPP? Patrně i na TSK mají názor neslučitelný s tím Vaším. ;-)

0/0
19.3.2014 6:57

J90i58ř78í 88K37r67e45j66č56í37k 2457148484726

DPP nikdy zamítavé stanovisko nedal, takže není co přehazovat. Ti kdo do plánované rekonstrukce hodili vidle byla PČR a SONS. Míč je tedy na jejich straně...

0/0
19.3.2014 22:35

K51a29r32e14l 49D19r83d71a 6564422187

Radní Pařízek zvolil cestu jednání a negativní stanoviska jsou nyní projednána a průběžně řešena. U Vás vnímám obhajobu alibismu a obstrukce. DPP přece mohl v roce 2013 postupovat stejně. Je to o vůli a ochotě najít řešení. 

  Pro potvrzení Vašeho výroku by bylo třeba znovu projít jednání předcházející rekonstrukci. Pokud vím, tak Praha 7 žádala DPP a TSK o financování bezbariérových řešení a dostala zamítavá stanoviska. Stanoviska SONS a PČR se pak stala zástupnými argumenty, když na úpravy nebyly finance. Je možné, že to bylo jinak.

  Ochotu hledat řešení tady ale rozhodně nereprezentujete. (Koukám na sousední diskusi. Jsou tam Vaše podobné reakce. Jen okřikování kritických názor. Jinak jednat neumíte.)

0/0
20.3.2014 7:19

J68i71ř88í 97K33r84e29j47č87í33k 2417208564566

DPP ale logicky nemůže sponzorovat rozmary městských částí, jen zainvestuje vhodné bezbarierové řešení a chce-li městská část, SONS, nebo kdokoli jiný, musí dosypat rozdíl. Těžko to může být jinak. Bude-li městská část chtít třeba pozlacené koleje, budou pozlacené jen když to zaplatí. Chápete ?

Neobhajuji alibismus a obstrukce, jen se vám snažím vysvětlit, že vaše stesky a kritiku nesměřujete na viníka situace.

0/0
20.3.2014 15:57

J68i10ř52í 71K45r68e44j32č92í46k 2217728204336

Jeste detail, kterou sousedni diskusi mate na mysli ? Ja nikoho neokrikuji, je prezentuji fakta. Ze se vam pravda nezamlouva je vec jina, ale neni to muj problem.

0/0
20.3.2014 16:44

K94a29r11e45l 79D68r95d56a 6684332517

Diskuse k elektronickým tabulím na zastávkách.

0/0
21.3.2014 4:25

J26i66ř59í 49K19r19e74j56č79í18k 2407988214736

Jsem pro jejich instalaci, fungují a žádná negativa (vyjma ceny) nevidím.

+1/0
23.3.2014 12:01

J73i45r77k52a 86D60v73o94ř63á91k 4145400733768

Mastodonty jsou příšerně předražené, při dobrém počasí na ně není moc vidět a písmena s minutami by to chtělo zvětšit, nicméně je to krok dobrým směrem.

0/0
12.5.2014 14:21

K87a72r53e83l 47D92r51d77a 6714532367

Přikládám komentář k výmluvám a faktům ohledně bezbariérových Holešovic. Stanoviska SONS a PČR patrně připouští dvojí výklad, což je vcelku běžné. Nelze je tedy označit za fakt, ale faktem se stává jejich výklad. Když se úředníkům hodilo provést rekonstrukci bez bezbariérových úprav, zvolil se výklad, který vyhovoval zadání DPP - nezdržovat plánovanou rekonstrukci. Takže klasická arogance moci, klamání veřejnosti, výmluvy a hulvátství, aby se další levné a nevyhovující řešení v Praze vydařilo.

  Následně je samozřejmě možné vstřícně jednat o bezbariérových úpravách, jednat se vždy může, to nic nestojí a veřejnost to potěší. ;-D

  Cituji dostupný komentář z července 2013: "Rád bych reagoval na odpověď, která z Prahy 7 přišla, a ze které nevyplývá, že by odstranění bariér v ulici Komunardů měl být vážný problém: V Komisi Pro Prahu bezbariérovou, kterou vede pan Pařízek a které mám tu čest být členem stejně jako pan Dudr ze SONS, se právě pan Dudr jasně vyjádřil, že SONS neblokuje bezbariérové úpravy tramvajových zastávek a pakliže není jiná možnost, než vídeňský typ zastávky, nejsou rozhodně proti. Preferují jiné způsoby řešení bezbariérovosti, ale rozhodně toto nevetují. Vyjádření policie, že vídeňské zastávky nejsou v souladu s legislativou snad ani nemohlo být míněno vážně. Podle mého názoru se jedná o zástupné argumenty a jsem si jist, že setkají-li se lidé, kteří k tomu mají co říct, situace bude brzy vyřešena a na podzim můžeme mít zastávky v ulici Komunardů bezbariérové. Praha si vytkla cíl kompletně bezbariérové veřejné dopravy do roku 2025 a že odkládání bezbariérových úprav v Holešovicích tomu zatím nenasvědčuje."

0/0
17.3.2014 8:19

J12i96ř63í 52K73r64e29j88č71í16k 2327278134806

Vyjadreni hezke a cim si vysvetlujete ten veletoc, ktery SONS za posledni rok predvedlo ? Ze by nakonec sebereflexe ?

0/0
17.3.2014 14:01

M72i77r30o12s67l45a78v 44G97r67o17s64s55m61a28n31n 8942729344

Předpokládám tedy, že SONS už dávno napsalo nové vyjádření, které lze předložit ke stavebnímu řízení.

Proklamace SONS, že vyjádření PČR nemohlo být míněno vážně, má ve stavebním řízení hodnotu NULA.

0/0
17.3.2014 21:42

K25a84r62e20l 51D89r37d83a 6504122697

Pochopil jsme to tak, že v DPP a TSK neumíte svoji práci a vámi tvořená zastávky vídeňského typu ohrožují chodce a slabozraké zvlášť. Proto vydává SONS dlouhodobě zamítavá stanoviska. Čímž nechce blokovat bezbariérové úpravy, ale Vaši otřesnou práci, která ohrožuje cestující v pražské MHD. :-P

  Pokud se vídeňská zastávka postaví jako bezpečná, je přijatelná i pro SONS.

0/0
18.3.2014 7:43

J64i54ř49í 12K74r25e31j75č14í18k 2577668974946

Zastávky bezbarierové, bezpečné a používané všude na světě vyhodnotí jistá organizace bez nejmenší zodpovědnosti za bezpečnost provozu jako životu nebezpečné, tím zablokuje řešení bezbarierovosti v celé oblasti a vy jí tu ještě za její podvratnou činnost tleskáte. Bravo.

0/0
18.3.2014 21:55

K45a19r19e67l 70D49r20d59a 6924872957

Před týdnem na mě najížděl řidič osobáku na zastávce Vodičkova. Odjela tramvaj, za ní jela další, tak jsem přešlapoval na nástupišti a řidič osobáku na to dupl. Uskakoval jsem a nadával. Až po půlhodině mi došlo, že ten řidič byl v právu. Jako řidič si pamatuji že Vodičkova tady byla neprůjezdná a jezdilo se Palackou do Jungmanovy, auta jsou tady stále pro mě překvapením. Chodím zde jen občas. Vůbec netuším jak mám odlišit vozovku od chodníku. Prostě mě to nenapadne. Zastávka je v obloučku, pokud chci vidět na přijíždějící tramvaje, přirozeně si popojdu vpřed...

  Hádáte se tady o šikany, jak pečlivě dbáte na bezpečnost chodců a tady skutek utek. Postoji SONS se nedivím. Zastávka nemá žádné bezpečnostní prvky pro slepce, nemá je vlastně ani pro ostatní cestující. Vodičkova je příklad životu nebezpečné víděňské zastávky.

  Naopak v centru téměř neexistují zastávky se šikanami chodců (zábradlí proti přecházení). Dají se volně přecházet, kde si chodec vzpomene a žádné hromady mrtvol se zde nekupí, jak tady tvrdíte. Tak hlavně, že zastávky, kde lišky dávají dobrou noc jsou samé zábradlí a DPP nutí chodce obcházet zastávku kolem dokolečka. Prostě bezpečnost na baterky a jak se komu samolibě v DPP hodí. :-/

0/0
19.3.2014 7:24

J19i66ř77í 22K39r60e37j41č37í13k 2617248524866

S názorem na nebezpečnost vídeňských zastávek jste naštěstí ojediněnělý, takže se i do budoucna budou rozšiřovat. Možná vás to překvapí, ale v zahraničí jsou standardem, takže nejde o žádný výmysl DPP. ;-)

0/0
19.3.2014 22:38

K10a29r67e25l 66D27r64d24a 6164792287

Snažím se Vaše tvrzení ověřit a marně. Všude jen negativní informace v češtině v duchu názoru SONS (má negativní postřehy již od roku cca 2005). Má toto řešení nějaký jiný mezinárodní název? Můžete sem dát odkazy? Jaké bezpečnostní prvky má tento typ zastávky mít? (Uvítal bych označení pro běžné cestující, barevný obrubník chodníku, nějaké audio a obrubníky pro nevidomé... Ty ozdobné sloupky mi nepřijdou dostatečné.)

  Když TSK psala zamítavé stanovisko, opsala v podstatě jediné v Česku dostupné negativní informace. Zatím mi přijde, že ojedinělý názor máte u nás jenom Vy. (Patrně by bylo třeba na základě pozitivních ohlasů korigovat informace ve Wikipedii. Jinak se z názoru SONS, TSK, aj. v budoucnu stále nevycukáme.) ;-)

0/0
20.3.2014 6:58

J26i78ř61í 59K15r60e60j15č64í57k 2527628744566

Jediné negativní info na téma vídeňských zastávek pochází právě od SONS, i zmíněný článek na wiki vyznívá pozitivně.

Odkud jste čerpal vy ?

0/0
20.3.2014 16:03

K29a34r69e91l 83D94r65d79a 6674492897

Procházím odkazy na Wiki a dohledávám. Každý článek Wiki, Pražské tramvaje, DP kontakt 12/2002... končí špatnými zkušenostmi. Samotné stanovisko SONS nemohu najít. Zkusil jsem odkazy v němčině z Wiki a mám pár odkazů na Vídeň - žádné úpravy pro nevidomé zde nedělají. Samozřejmě je zde čerstvé stanovisko TSK z 2 či 3/2014:

  "Tento typ zastávek považuje TSK HMP OS Severozápad za velmi nebezpečný pro chodce i pro řidiče, zejména v zimním období, a to z následujících důvodů: v zimním období je velký problém odstranění sněhu..., čekající občané na tramvaj považují prostor vozovky za nástupiště a zdržují zde dopravu..., V případě umístění zastávek v jízdním profilu na dopravně vytížené komunikaci Komunardů může být velmi nebezpečné..., v případě spadu sněhu neznalý řidič nevidí změnu nivelety jízdního pruhu a tramvajové trati a může zde uvíznout..., pomalým průjezdem přes zastávky se sníží plynulý provoz na komunikaci, dalším problémem je odvodnění prostoru zastávek a tím i chodníku.., V zimním období by do odvodňovacího žlábku padala posypová drť a nástupní prostor v rámci vozovky by byl ošetřován solí, i když je solení chodníků zakázáno. Z uvedených nemůže následný správce komunikací s výše uvedenou úpravou souhlasit."

  Diskutuje to dlouhodobě na facebooku Martin Šubrt, tak odkazuji na něj. Základní problém zastávky Vodičkova je patrně ta dlažba vozovky. U asfaltu by cestující přítomnost vozovky lépe chápali. Jinak z diskuse jsou dva odkazy na řešení pro nevidomé - značení na chodníku nebo zábradlí více oddělující vozovku. Ale mám z toho pocit, že v Česku toto řešen právě vymýšlíme, ne že je ve světě běžné a vyřešené a lze ho jen okopírovat.

http://mhd-ostrava.cz/obrazky/fotky/p5060487.jpg

http://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/olomouc-flora-wolkerova-videnske-zastavky-20110816.html

0/0
21.3.2014 5:37

J91i77ř30í 78K54r52e71j41č21í44k 2577788774966

Stanovisko TSK je známé, těm činí potíže cokoliv nové, takže výstup rovnou do vozovky by byl zřejmě ideální.

Přesto trvám na tom, že zastávky vídeňského typu jsou ve světě osvědčené a jediným jejich "problémem" je, že se to tak "nikdy nedělalo"...

Ještěže DP je v podstatě jedno jaký typ zastávky se zvolí, jen se musí zúčastnění konečně dohodnout.

0/0
23.3.2014 11:59

K10a62r46e32l 54D56r66d92a 6684462917

Odkazy mimo Rakousko nemáte?

0/0
25.3.2014 7:38

K93a31r31e84l 61D45r20d22a 6694232827

Za 60 souprav 14T dala Praha 4 miliardy. Pak začaly dohady (odborářů z DPP), že ničí v Praze koleje. K tomu jim hromadně odešly převodovky a výrovce tvrdí, že za to může mizerná infrastruktura v Praze. Jinde než v Praze se přitom podobné závady neprojevily. Podle mě je to odkaz na zaměstnance DPP (a také Pražany), kteří vybavení v Praze záměrně ničí. (Mizerná údržba, mizerný servis, mizerné opravy, arogantní styl jízdy... k tomu vandalismus.) Podle všeho nemá DPP peníze a odnáší to platy zaměstnanců, kteří svoji nespokojenost Praze vrací destrukcí veřejného majetku.

  Hudečkovo rozhodnutí o prodeji 14T je rána pro bezbariérovost v Praze. Praha má cca 1000 tramvajových souprav.  Bezbariérových 93 15T, 60 14T, cca 50 vanových KT8D5 a 33 vanových T3. Tj. necelá 1/4 pražských tramvají!

  Jinak je dále v Praze 566 T3 a 147 T6A5, tedy 713 souprav. Do roku 2018 chce Praha prodat 300 T3 a do roku 2020 dalších 210 T3. Prodávají se za cenu šrotu za cca 100-150 tis. Kč. A to jde o modernizované verze. Za kolik se asi prodají 14T?

  I po nákupu 15T, nyní tedy za cenu likvidace 14T, bude mít Praha citlivý nedostatek bezbariérových tramvají. Navíc plánovanému prodeji T3 neodpovídá nákup nových tramvají. Do toho Hudeček prohlašuje, že Praha nové tramvaje nepotřebuje. Podle mě, vedení Prahy, které přijde po Hudečkovi bude muset řešit nákup dalších 250 tramvají. Takže arogantní tanečky současného primátora jsou o ničem.

0/−3
15.3.2014 9:36

M40i36r19o15s80l30a62v 22G71r55o91s93s82m41a28n57n 8232919334

14T koleje opravdu ničí více než jiné tramvaje, protože nemají otočné podvozky. Bezbarierovosti v Praze moc nenapomáhají, protože pro poruchovost moc nejezdí. Všimněte si, jak často je potkáváte v provozu. Interiér je nevhodně řešený. To snižuje kvalitu dopravy pro všechny cestující a nízká podlaha ve 2 z 5 článků je malá náplast. Není mi jen jasné, kdo by měl o 14T zájem. Snad město, kde nejsou tak ostré oblouky.

Nepochybuji o tom, ze rozsah odprodeje T3 bude vycházet z nadbytku vozového parku, čili se jich prostě může prodat méně. Navíc co varianty dalších modernizací T3 na nizkopodlažní PLF? Ještě nám řekněte, kde Praha vezme na dalších 250 tramvají. Nesmysl.

+2/0
15.3.2014 10:21

K97a19r82e86l 60D30r49d56a 6584972467

Bariérovost se rovná aroganci moci a hulvátství "pražských Pepíků", tedy týpků, kterými odbory a dopravní podnik bohatě oplývají. Ve výsledku je z toho veřejný prostor v Praze zamořený asociální sprostotou. Čekám od primátora a jeho bandy rozkvět Prahy a ne její další přeměnu na nechutnou rudou žumpu.

  Hudeček vyhlásil koncepci bezbariérové Prahy. Cílovým termínem je údajně rok 2025. Z toho, co je uvedeno, bude v roce 2025 asi těžko 100% pražských tramvají bezbariérových. Což usvědčuje primátora z další lži. Utrácíme miliardy a výsledek je v nedohlednu.

  14T jsou nedomyšlené a špatně řešené, jistě. Někdo jejich nákup za 4 mld. schválil. Někdo nyní odmítá uhradit miliony za jejich opravy a nechává 4 mld. hnít bez užitku v depech. Tomu říkám vzorové hospodaření DPP před krachem, který saje finance Prahy a umí za to především dobře šikanovat své zákazníky.

  T3 také mohou jezdit k radosti fandů veteránů dalších 50 let. Nicméně, již měly zmizet do šrotu tak před 20 lety. Dobrých 40 let hyzdí evropská města. Je to s nimi stejné, jako kdyby Češi dodnes proháněli po silnicích Tatraplány jak Kubánci v Havaně.

  PLF jsou jen kapkou v moři. A navíc, nejde o modernizaci stávajících T3, ale fakticky o novou tramvaj z nostalgie vyráběnou ve vzhledu T3. Stupidní český technický anachronismus, amatéřina tramvajové lobby v ryzí podobě. A samozřejmě, podvodná veřejná zakázka, když se za "falešnou modernizací" fakticky skrývá sešrotování T3 a nákup nových T3 ještě v odpudivějším obstarožním provedení.

  Stále stejná písnička, podvody, lhaní a zneužívání veřejných financí. ;-)

0/−3
15.3.2014 12:27

M66i17r83o27s32l20a22v 48G75r45o39s55s74m46a11n37n 8482529434

Obávám se, že jste zcela mimo.

1. Bariérovost je samotnými cestujícími vnímána jako nejméně důležitá ze všech kvalitativních parametrů dopravy. Můžeme pak mluvit o aroganci moci?

2. Utrácíme miliardy právě za ty nové nízkopodlažní tramvaje, kterých v Praze před 10 lety bylo přesně 0. Nyní jich je přes 200. Je to výsledek v nedohlednu, nebo reálné zlepšení?

3. Nevím, nakolik jsou 14T opravitelné. Nicméně 14T byla DPP vnucena právě Prahou, která sama jejich nákup hradila účelovými dotacemi. Pokud se zákazníci cítí šikanování, proč služeb DPP tolik využívají?

4. Jsem názoru, že T3 by měly postupně odejít, protože doprava není o nostalgii. Na druhou stranu tramvaj T3 je veřejností vnímána pozitivně, alespoň to tak deklaruje. T3 je nadčasová tramvaj. Morální i fyzická životnost kolejových vozidel je jinde než aut. A jestli hyzdí města, nechť si zhodnotí každý sám.

5. PLF je cca 5% parku, což není kapka v moři a podílí se tedy na zlepšení bezbariérovosti, po kterém tam voláte. :) Lze pořídit další? Jedná se o fyzicky novou tramvaj, ale na staré papíry. Důvodem je, že papírově nová tramvaj je podstatně draží, PLF stojí zlomek. Umožní tedy za stejné peníze vyšší tempo zpřístupňování MHD. Jen zatleskám, pokud odhalíte zneužívání veřejných peněz. Ale trochu o tom po Vašich výplodech pochybuji...

+2/0
15.3.2014 15:31

K86a96r30e46l 24D73r56d48a 6584832407

Nevím jaký vliv máte na chod DPP? Vaši pozici vidím na OKP JDCT, publikujete technické údaje. Patrně připravujete technické podklady pro veřejné zakázky DPP. Těžko se Vám mohu rovnat v odborných znalostech. Nicméně výsledky, které kritizuji jsou patrně i Vaším dílem. Zde především vidím, že vcelku dobře hájíte svrab a neštovice pražské MHD.

1. Komunisté se také opírali o 99% podporu veřejnosti. Když DPP například pustí do provozu sedačky, z kterých cestující za jízdy padají, tak to vylepší veřejnou anketou, aby zamlžil svoji odpovědnost. V Praze se dnes díky tomu vážně diskutuje téma, že MHD nemusí být zas tak pohodlná, za ty miliardy... Dle mého soudu, DPP ovládá třeskutá zabedněnost, populismus a dovednost mlžit za každé situace.

2. Mlžíte. Provozovat kompletně bariérovou MHD v Praze, a to ještě před 10 lety, byl především morální zločin na celé české veřejnosti. Měl byste spíš hanbou rudnout a v tichosti o tomto faktu mlčet. V těch Vašich 200 tramvajích hapruje právě 60 nespolehlivých 14T. Takže DPP může garantovat méně bezbariérových spojů, než za jaké byly vynaloženy peníze Pražanů. A pouze garantovaný spoj má smysl. Když se Prahou prohání bezbariérové spoje mimo jízdní řád, je to zase jen o mlžení DPP. Doprava je fakticky dále formálně bariérová. Svým způsobem jde o veřejné finance, které DPP svoji neschopností jen znehodnocuje.

3. Slovo monopol vidíte asi poprvé.

4. Životnost tramvají je delší, proto je zločin kupovat v roce 2010-2011 nové obstarožní T3, navíc úmyslně v designu ze 60. let 20. století. Budou Prahou jezdit ještě v roce 2040-2050! Zahleděnost do 70. let 20. století není nadčasovost, ale zaostalost.

0/−2
15.3.2014 19:11

J73i14ř24í 34K87r84e19j64č19í17k 2457738254866

Nekupovala se obstarožní T3, nýbrž zcela nové částečně nízkopodlažní vozidlo s moderním způsobem pohonu a to v designu, který většina cestujících hodnotí velmi kladně ve vztahu ke koloritu města.

Líbit se vám nemusí, ale to je u designu zcela normální...

14T jsou opravdu bohužel nespolehlivé, ale z 57 kusů je cca 40 pravidelně vypravováno do provozu.

Reálně se podíl NP spojů v provozu pohybuje někde těsně pod 50%, o víkendech ještě výš a některé linky jsou dokonce plně nízkopodlažní.

+2/0
16.3.2014 16:06

K68a62r17e50l 58D92r10d14a 6254212497

Zase ty ankety. Takže další šiřitel hulvátství DPP? Nemohu si pomoci, ale pěkný design ze 60. let 20. století může smysluplně na silnici jen jako veterán při slavnostních příležitostech. A DPP provedly vážně míněný nákup tohoto monstra v letech 2010-11.

  Přitom nemusely. Je i moderně řešený design. Jenže DPP chtěl T3R.PLF párovat s podobný strašidlem - vozy T3R.PV, které "modernizoval" v letech 2003-2007. S "modernizací" je opravdu těžké dostat před půl stoletím zavedený design z ulic. A opravdu to nemá s nadčasovostí a koloritem nic společného. Města, kde stále straší "původní" T3 jsou ve své vzhledu dnes již degradována.

  To mohu rovnou tvrdit, že je to připomínka komunismu a s ohledem na zákaz propagace komunismu zakázat všem T3 v tomto provedení od zítřka provoz. ;-)

  Po 14T nijak zvlášť netoužím, ale děkuji za informace k bezbariérovosti. Nevím, zda uvádíte garantované spoje. Bezbariérové spoje občas vyhledávám a 50% spojů v Praze určitě není garantovaných, alespoň podle tras, co řeším. (K tomu si přidejte řidiče, co vozíčkáře nenaberou.) Ta garance je pro vozíčkáře nezbytná.

0/−2
16.3.2014 20:29

J45i70ř69í 53K74r70e62j64č45í71k 2357418504576

Jediný kdo je tady hulvát, jste díky svým výpadům vůči lidem, co vám chtějí rozšířit obzory, vy sám, to v první řadě. Zřejmě máte komunismus opravdu velmi zažraný pod kůží...

Za druhé, pohled na design je záležitost čistě osobní, někomu se líbí holky, jinýmu vdolky, takže se nesnažte uzurpovat "jediný správný názor" pro sebe. Takový totiž není...

DPP neprováděl nákup, DPP ty vozy stavěl vlastními silami a trvám na tom, že jde o hodně muziky za velmi málo peněz.

Pochopitelně uvádím negarantované spoje, těch garantovaných je zcela logicky méně.

Vozíčkáře bere každý řidič, pokud vozíčkář chce nastoupit tam, kde nastoupit lze.

0/0
16.3.2014 21:24

K26a27r82e43l 35D50r32d15a 6584552207

Aha, PLF byla kompletována v dílnách DP. Už začínám rozumět pojmu "modernizace". Jako když se staví PC. Nakoupí se jednotlivé "náhradní" díly a postaví se tramvaj. Je to levnější. Takže patrně dobrý výkon. Akorát, když se podívám na technické změny, skutečně smí takový výrobek do provozu na "staré papíry"?

  S těmi obzory, abyste se nepletl, můj zájem je čistě uživatelský. Nemusím vědět o každém šroubku, což ode mě vyžadujete.

  Samozřejmě, že situací, kdy řidič vozíčkáře nenabere jsem zažil dost. Řidiči autobusů často tvrdí, že mají rozbitou plošinu. Ti ochotnější ji vyndají a jsou pak černí až za ušima. (Plošiny pod vozem.) U tramvají zase často neseděly jízdní řády. Posunuly se třeba pro bouračku či dopravní zácpu bariérové a bezbariérové spoje a vozíčkář čekal spoj marně protože ten jeho mu ujel v rozporu s jízdním řádem.

0/0
16.3.2014 22:50

J48i97ř10í 90K39r68e87j12č83í52k 2237498214436

Samozrejme ze smi, jinak by v provozu nebyl. Akorat se na nej nevstahuji urcite "vyhody" vyplyvajici z novych norem, kuprikladu se da pomerne ucinne vetrat.

V pripade nehody, tedy zdrzeni provozu, obvykle nedochazi k tomu, ze by NP spoj ujel, ale naopak byva zpozdeny.

0/0
17.3.2014 14:07

K45a81r19e78l 25D42r31d66a 6914412747

Já třeba řešil 9. Podle mě řidiči občas dorovnávají předchozí výpadek, takže jezdí oproti jízdnímu řádu dříve a nedodržují garantované spoje. Běžný cestující nic nepozná. Vozíčkář zjistil, že mu garantovaný spoj jel dříve a dále netuší podle čeho se má řídit. 9 trpí na časté výpadky.

0/0
18.3.2014 7:52

J27i69ř88í 69K27r40e22j23č42í36k 2727628724166

Což je samozřejmě naprostý nesmysl.

0/0
18.3.2014 21:38

K12a46r38e66l 15D12r76d70a 6984882687

Vysvětlení je třeba chybné. Jak tedy vysvětlíte Vy že NP 9 často jezdila až 10 minut před jízdním řádem? Pokud vím, tento vozíčkář na ni dík tomu trvale zanevřel a dodnes raději jezdí po vlastní ose.

0/0
19.3.2014 7:29

J22i35ř42í 22K87r81e15j67č25í22k 2987978424666

Na lince 9 jezdící po 4 minutách je cca polovina spojů nízkopodlažních, takže jaký je asi problém při výpadku jednoho z nich ?

0/0
19.3.2014 22:42

K22a11r35e78l 16D72r28d46a 6724232947

Dnes je na 9 garantovaných NP spojů 1/4 - 1/3. Což znamená 15-20 minutové intervaly, mnohdy i ve špičce. Přes poledne vidím i 30 minut. (Navíc uvádím situaci asi 3 roky zpět.)

  Dále nevím jestli má cenu se s vámi pouštět do debaty v čem je asi tak problém? Jedete do práce a spoj vám hapruje +- 15 minut. V čem je asi tak problém?

  Navíc, svázal bych Vás do kozelce a nechal Vás cepenět v -15 stupních na zastávce 15 minut. Třeba byste přišel na to v čem je problém. A kdybyste chtěl rozvázat, rád bych Vám za 300,- poskytl asistenci. Třeba byste přišel na to v čem je problém, kdybyste ty 300,- vyplázl 2x do týdne. ;-D

0/0
20.3.2014 7:43

K92a98r86e38l 97D55r69d10a 6114152147

Jinak díky za design T3, jako osobní záležitost. To jen dokazuje, že "nadčasovost T3" a "kolorit města" jsou také pouze osobní argumenty. V podstatě účelová lež hájící pořizování nových T3 v 21. století. ;-D

0/0
18.3.2014 8:01

J78i11ř53í 54K66r94e56j92č13í47k 2947108914116

Tohle je bohužel pro vás typické.

Je zcela lhostejné, že 1000 lidí má názor odlišný od vašeho.Váš je prostě jediný správný a těch 1000 lidí lže. 

K tomu už asi není co dodat.

0/0
18.3.2014 21:37

K50a91r92e26l 49D74r62d29a 6264942817

Opakovaná lež se stává pravdou. O vzhledu T3 si nikdo nedovolí říct špatné slovo, díky lidem Vám podobným, kteří kritiku okamžitě popírají jako lži a ojedinělé výkřiky nespokojenců. Když se o T3 píše, všude jen "nadčasovost". Jak když děda oprašuje 120.

  Včera jsem jel 5 a T3 měla štítek ČKD 1996. Stěny očividně natřené štětkou při montáži (ne díky vandalismu). Strop vlnitý a kostrbatý, nějaký odložený laminát z roku 1950. Celkový vzhled zanedbaný, jak když na ni od roku 1965 nikdo nesáhl. Tato tramvaj opravdu působila dojmem, že ji sestavil někdo doma na koleně z dílů pocházejících z různých časových období.

  Podle mě nedůstojný dobytčák, do kterého by měly cestující povinně nastupovat v montérkách.

  Opravdu něčím tak otřesným musí jezdit cestující v 21. století? Jen proto, že si myslíte, že máte pravdu?

0/0
19.3.2014 7:50

J27i38ř27í 65K38r97e41j60č17í32k 2347348614156

Vídeň, Milán, Řím, Londýn, Lisabon... Víte co tahle města spojuje ? 

Všechny mají starší prostředky MHD než Praha a světe div se jim to ani příliš nevadí.

0/0
19.3.2014 22:32

K33a88r78e20l 57D96r98d93a 6374562627

Dobrý příklad. V Londýně zrušili tramvajovou dopravu v roce 1952, protože byla neefektivní a drahá. Když ji v malém rozsahu obnovili v roce 2000, použili nové moderní NP vozy. Šel bych v Praze stejnou cestou. ;-D

  Víte co města na jihu Evropy spojuje? Itálie je silně bariérová a Italové v tom nevidí problém. Mají hodně společného s Rusy. Pokud jde o hendikepované, jsou to nevychovaní arogantní hulváti. Stát platí asistenci, Ital platí daně, přesně zde končí jejich ochota. Situace se mění k lepšímu jen díky turistice Němců. Tady si příklady raději neberte.

  Praha má velmi kvalitní MHD, kultura cestování se neustále zlepšuje. (Nové vlaky, nové autobusy, nové tramvaje, nové metro.) T3 jsou již přežitek, který kazí dojem z celé pražské dopravy. Máme je rádi, ale na jejich náhradě je třeba pracovat. Je to to nejzanedbanější, co pražská MHD nabízí. Pak již jen WC. ;-D

0/0
20.3.2014 8:18

J76i83ř60í 39K51r58e83j57č71í48k 2667388374736

Metro a autobusy jsou v Londýně z kolika % bezbariérové ?

Takže se srovnatelně velkými a bohatšími městy se porovnávat nechcete, tak už nevím...

Názor na T3 vám brát nebudu, máte na něj plné právo, ale stále je to JEN váš názor, nic víc...

0/0
20.3.2014 15:50

K49a63r48e84l 78D26r67d40a 6204262847

Ono to srovnání pokulhává. Bezbariérovost je mladá záležitost. V USA mají legislativu od roku 1990. EU má akční plán na roky 2010-2020 a akt k bezbariérovosti přijala v roce 2012.

  Opatření se realizují poměrně krátce. Máme se snad konejšit zjištěním, že jsme na tom lépe než jiná bohatší města?

  Podle mě je to o civilizovanosti. Doufám, že na tom budeme jednou podobně jako Němci či Rakušané. S Italy či Rusy, co objevili bezbariérovost v Soči 2014 se srovnávat nehodlám.

0/0
21.3.2014 6:05

J82i19ř68í 97K81r33e10j70č12í60k 2247798314656

Nepokulhává, jen se vám nehodí do krámu, toť vše.

A ano, těší mě, že jsme na tom lépe než bohatší města, moc takových případů v jiných odvětvích nenajdete...

0/0
23.3.2014 11:44

K72a49r75e89l 65D65r60d51a 6454172427

Pokud se budeme srovnávat s hulváty, přiznáváme, že jsme na tom co do chování stejně. To tady tvrdím celou dobu. Tak srovnávejte. 

  (Já nemám přehled o detailech MHD na celém světě. Takže diskuse se mi nehodí do krámu z tohoto důvodu.)

0/0
24.3.2014 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.