Diskuze

Praha se dohodla na úpravě smlouvy na tramvaje, ročně zaplatí polovinu

Dopravní podnik Praha a firma Škoda Transportation se po několikaměsíčním vyjednávání dohodly na úpravě smlouvy pro dodávku tramvají za 19,2 miliardy korun. Shodly se na novém rozložení splátek. Podnik bude ročně za tramvaje platit polovinu, tedy 1,14 miliardy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K71a79r45e68l 83D10r22d26a

27. 3. 2014 8:19

Prošel jsem obě zastávky v ulici Olšanská. Je zde hrozný stav obrubníků tramvajových ostrůvků. Jde přitom o stav "krátce" po rekonstrukci. U polikliniky hrozí zakopávání a pád lidí pod auta. Obrubníky převyšují asfalt. Na druhé zastávce (směr Nákladové nádraží) je dokonce obrubník uvolněn a tvoří viklan, který hrozí vykutálením obrubníku do vozovky mezi auta.

  Nevím, zda si takováto rekonstrukce zaslouží vehementní obhajobu. A to se místa pro přecházení na zastávkách budovala dodatečně. Není na přestavbu ostrůvků poskytnuta záruka?

0 0
možnosti

Jak dlouhou záruku byste si představoval, vždyť poslední oprava proběhla v roce 2008...

Pokud máte připomínky ke stavu chodníků, kontaktujte TSK.

0 0
možnosti

K83a78r49e36l 75D13r33d67a

18. 3. 2014 7:34

Aktualizuji informace k Holešovicím. Vše je v ulici Komunardů na nejlepší cestě dle vyjádření radního Pařízka za přítomnosti primátora Hudečka a zastupitele Prahy 7 při debatě 6.3.2014 (48 minuta). Názory na řešení se vyjasňují. Rekonstrukce v ulici Komunardů musí proběhnout letos, kdy jsou na ni přiděleny finanční prostředky. Práce byly v roce 2013 přerušeny. Od té doby se diskutují možnosti bezbariérových řešení, a to jako vzor pro další postup v rámci celé Prahy.  

http://tinyurl.com/oh7pgr8

  Posledními kazisvěty v procesu schvalování se staly DPP a TSK. Aktuálně vydala TSK zamítavé stanovisko k zastávkám víděňského typu v Holešovicích, kde přehazuje zodpovědnost na laxní DPP, který provedl v roce 2013 rekonstrukci a vyhnul se bezbariérovým řešením, čímž mj. zablokoval možnost například vytvoření přijatelných zastávkových mysů. Obě organizace je třeba k jejich odpovědnosti a práci za kterou berou peníze od Pražanů očividně nutit násilím. (Pánové z DPP zde na diskusi to jen dokazují.)

  TSK své zamítavé stanovisko již korigovala. V zásadě jde o diskusi o vhodnosti řešení. Praha 7 prosazovala nástupní ostrůvky, které by vyžadovaly zúžení chodníků a vykácení stromů, k čemuž nedal souhlas OŽP. Zastávkové mysy zablokoval DPP. SONS dlouhodobě upozorňuje na nebezpečnost vídeňských zastávek (z pochopitelných důvodů) a PČR tvrdí, že nemají oporu v dopravních předpisech, čehož se chytili kazisvěti "odborníci" na tramvajovou dopravu a vídeňské zastávky dopředu označují za špatné a nepřijatelní řešení. A to nejspíš zbytečně.

  Tady je komentář ke stanovisku TSK od Martina Šubrta k vídeňským zastávkám v Praze. Má jít o způsob jak je vídeňská zastávka provedena, aby chodci chápali, kde začíná vozovka. Například zastávka Vodičkova je provedena špatně a stala se nebezpečným místem v centru Prahy. Problém je tedy spíš v "odbornících" na tramvajovou dopravu, aby se svoji práci už konečně naučili dělat.

https://www.facebook.com/events/319750601487578/?source=1

0 0
možnosti

Ještě pro jistotu jednou zopakuji, že celé toto vaše vyjádření je lež.

0 0
možnosti

K43a18r98e90l 50D65r53d81a

17. 3. 2014 8:19

Přikládám komentář k výmluvám a faktům ohledně bezbariérových Holešovic. Stanoviska SONS a PČR patrně připouští dvojí výklad, což je vcelku běžné. Nelze je tedy označit za fakt, ale faktem se stává jejich výklad. Když se úředníkům hodilo provést rekonstrukci bez bezbariérových úprav, zvolil se výklad, který vyhovoval zadání DPP - nezdržovat plánovanou rekonstrukci. Takže klasická arogance moci, klamání veřejnosti, výmluvy a hulvátství, aby se další levné a nevyhovující řešení v Praze vydařilo.

  Následně je samozřejmě možné vstřícně jednat o bezbariérových úpravách, jednat se vždy může, to nic nestojí a veřejnost to potěší. ;-D

  Cituji dostupný komentář z července 2013: "Rád bych reagoval na odpověď, která z Prahy 7 přišla, a ze které nevyplývá, že by odstranění bariér v ulici Komunardů měl být vážný problém: V Komisi Pro Prahu bezbariérovou, kterou vede pan Pařízek a které mám tu čest být členem stejně jako pan Dudr ze SONS, se právě pan Dudr jasně vyjádřil, že SONS neblokuje bezbariérové úpravy tramvajových zastávek a pakliže není jiná možnost, než vídeňský typ zastávky, nejsou rozhodně proti. Preferují jiné způsoby řešení bezbariérovosti, ale rozhodně toto nevetují. Vyjádření policie, že vídeňské zastávky nejsou v souladu s legislativou snad ani nemohlo být míněno vážně. Podle mého názoru se jedná o zástupné argumenty a jsem si jist, že setkají-li se lidé, kteří k tomu mají co říct, situace bude brzy vyřešena a na podzim můžeme mít zastávky v ulici Komunardů bezbariérové. Praha si vytkla cíl kompletně bezbariérové veřejné dopravy do roku 2025 a že odkládání bezbariérových úprav v Holešovicích tomu zatím nenasvědčuje."

0 0
možnosti

Vyjadreni hezke a cim si vysvetlujete ten veletoc, ktery SONS za posledni rok predvedlo ? Ze by nakonec sebereflexe ?

0 0
možnosti

K29a57r33e18l 91D63r39d26a

15. 3. 2014 9:36

Za 60 souprav 14T dala Praha 4 miliardy. Pak začaly dohady (odborářů z DPP), že ničí v Praze koleje. K tomu jim hromadně odešly převodovky a výrovce tvrdí, že za to může mizerná infrastruktura v Praze. Jinde než v Praze se přitom podobné závady neprojevily. Podle mě je to odkaz na zaměstnance DPP (a také Pražany), kteří vybavení v Praze záměrně ničí. (Mizerná údržba, mizerný servis, mizerné opravy, arogantní styl jízdy... k tomu vandalismus.) Podle všeho nemá DPP peníze a odnáší to platy zaměstnanců, kteří svoji nespokojenost Praze vrací destrukcí veřejného majetku.

  Hudečkovo rozhodnutí o prodeji 14T je rána pro bezbariérovost v Praze. Praha má cca 1000 tramvajových souprav.  Bezbariérových 93 15T, 60 14T, cca 50 vanových KT8D5 a 33 vanových T3. Tj. necelá 1/4 pražských tramvají!

  Jinak je dále v Praze 566 T3 a 147 T6A5, tedy 713 souprav. Do roku 2018 chce Praha prodat 300 T3 a do roku 2020 dalších 210 T3. Prodávají se za cenu šrotu za cca 100-150 tis. Kč. A to jde o modernizované verze. Za kolik se asi prodají 14T?

  I po nákupu 15T, nyní tedy za cenu likvidace 14T, bude mít Praha citlivý nedostatek bezbariérových tramvají. Navíc plánovanému prodeji T3 neodpovídá nákup nových tramvají. Do toho Hudeček prohlašuje, že Praha nové tramvaje nepotřebuje. Podle mě, vedení Prahy, které přijde po Hudečkovi bude muset řešit nákup dalších 250 tramvají. Takže arogantní tanečky současného primátora jsou o ničem.

0 3
možnosti

14T koleje opravdu ničí více než jiné tramvaje, protože nemají otočné podvozky. Bezbarierovosti v Praze moc nenapomáhají, protože pro poruchovost moc nejezdí. Všimněte si, jak často je potkáváte v provozu. Interiér je nevhodně řešený. To snižuje kvalitu dopravy pro všechny cestující a nízká podlaha ve 2 z 5 článků je malá náplast. Není mi jen jasné, kdo by měl o 14T zájem. Snad město, kde nejsou tak ostré oblouky.

Nepochybuji o tom, ze rozsah odprodeje T3 bude vycházet z nadbytku vozového parku, čili se jich prostě může prodat méně. Navíc co varianty dalších modernizací T3 na nizkopodlažní PLF? Ještě nám řekněte, kde Praha vezme na dalších 250 tramvají. Nesmysl.

2 0
možnosti

Papir toho snese...

Ctyrclankove 15T jsou nesmysl, jelikoz se nevejdou do zastavek, nehlede na to, ze neprojdou pres UOHS, 14T jsou zcela neprodejne, odlozenim splatek se neusetri, spis prave naopak...

2 2
možnosti

Většina zastávek má cca 65 metrů. 4 články mají cca 40 metrů. :)

2 1
možnosti

Vlk se nažral a koza zůstala celá. Jenom počítám, že další tramvaje budou opět od Škody T ;-D

1 0
možnosti

Takže počet objednaných tramvají se nesnížil? A částka za předražené tramvaje se vlastně ještě zvýší, díky tomu, že se bude muset platit úroky o další čtyři roky déle? Takže vlatně už i tak předražené tramvaje budou ještě dražší? Tomu říkám výsledek jednání. Podle toho, co je zde prezentováno, tak se nic vyjednat podstatného nepodařilo, náhradní díly předražené, záruční doba krátká, to vše zůstalo i nadále. Z výsledku jednání nemohu mít dobrý pocit.

5 3
možnosti

Povídejte, co je na těchto tramvajích předražené?

0 0
možnosti

J56o11s77e25f 98R81á14d84l66o

14. 3. 2014 12:47

V jednom Východoněmeckém městě vyměnili několik T3 za pět nových souprav jiného výrobce ale když ten rok napadlo mimořádné množství sněhu tak s úctou nasadili zpět vyřazené T3 alespoň do jara.

1 0
možnosti

Ve kterém městě? Jaké to byly soupravy? Jakého výrobce?

0 0
možnosti

P17e84t65r 60P74e18t71r

14. 3. 2014 12:44

klasické bolševické- po nás potopa!

0 1
možnosti

J68o50s17e69f 31R96á13d13l14o

14. 3. 2014 13:23

to je mi novina, pokud si přečtete tu smlouvu tak to byla většinová ODS i když pravda bolševiků je tam dost.

0 0
možnosti

zveřejnit smlouvu a jmenovitě odpovědné osoby, jde asi o unikát protože i přes poruchovost strojů nešlo smlouvu vypovědět..

1 0
možnosti