Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ruzyni dusí letadla i auta. Lidem z okolí má ulevit rychlovlak

Pražské letiště Václava Havla budou obsluhovat ekologické taxíky a "šetrněji" má fungovat i zařízení na posouvání letadel. Okolí ranvejí totiž trápí špatný vzduch a kromě letadel za to mohou i auta, kterými na letiště jezdí 74 procent lidí. Zásadní zlepšení má přijít s železniční rychlodráhou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P79e59t56r 44N49e56s64v76a17d55b74a 2464955676449

Jedinej smrad který jsem cítil v obci Kněževes která sousedí přímo s letištěm byl ten co se linul z komínu rodinných domu. Takový barvičky jsem snad ještě neviděl;-D

0/0
30.3.2014 18:26

P87e68t37r 46N24e31s26v43a29d89b22a 2914585116269

Ještě zapomněli na provoz v blízkosti letiště rychlostka směr slaný a Karlovy vary. Tam by se možná vyplatilo v okolí blízko Letiště postavit "lanovky" řidič by vypnul motor za tažné oko připojil lano a nechal se cca 5 km tahat na laněR^;-D

0/0
30.3.2014 12:08

O57t76o 10V64o61d87i63č32k92a 7554887439768

Kraus není ředitel letiště, tím je Pos, Kraus je ředitel divize Rozvoj a správa majetku, opravte si to a příště zkuste nejdřív ověřit fakta...

+1/0
28.3.2014 15:25

I43v42o 62J26a86n83á24č81e51k 8103213451392

Ekoteroristi zase začínají řádit. Fascinuje mě jak někdo z obyvatel je schopen poznat, že je ve vzduchu něco víc CO2. Jo kdyby si stěžovali na hluk, to bych chápal, ale tohle je jen další omezování lidí ekoteroristy v návaznosti jak na tom vytřískat peníze, které budou utráceny za nesmyslné projekty. Rv

+3/−1
28.3.2014 13:59

P65e32t56r 96S62o59r31v97o97n 3455415160556

každé civilizované město má vyřešenou  kolejovou dopravu na letiště .Praha zajištuje dopravní obslužnost jak v rozvojových zemích ,nabízí se otázka zda je to úmysl nebo nechopnost;-D

+1/0
28.3.2014 13:01

L34a45d44i90s35l86a49v 10M86i36k95a 1151739864444

Jako ekologická hromadná doprava jsou brány i taxíky, to moc nechápu, jaký je rozdíl, jestli přijedu svým autem, nebo taxíkem? JInak já nechávám z 90% auto na letišti jde to tam do 10 dnů za 1000 kč, což mi přijde v pohodě a v tom případě jedu jen jednu jízdu tam a jednu zpátky. Ekopošuci všech zemí víte co si máte.....

+4/0
28.3.2014 9:18

F43r56a64n63t34i94š65e16k 35C39h94m66e45l77a96ř 5105566708619

Ten článek je blábol na entou - v Praze jsou dvě místa, kde je čistý vzduch kvůli skoro nepřetržitému větru. Obě patří k těm se skoro největší nadmořskou výškou. Jedno je v oblasti sídliště Bohnice, druhé právě v prostoru Ruzyně, Řepy.

Ekotaxíky a ekobusy - to když slyším, tak první, co mne v souvislosti s nákupem takových věcí, je jediné slovo - EKOTUNEL. Dopadlo by to jako svého času, když taxikářům dali povinnost pouřívat VW Vento.

Všechny ty projekty rychlodráhy, železnice atd. jsou k ničemu, protože dříve nebo později tam stejně doputuje Metro a potom by takové výtvory byly k ničemu, tedy další vgyhozené peníze. Bohužel jeho výstavba nejde tak rychle, jak by bylo potřeba.

+8/−1
28.3.2014 8:25

L48u78k89á26š 22N71o45v52á39k 4366516322753

metro na letiště nedoputuje nikdy..

1) je to zbytečné, letiště nemá takovou poptávku

2) díky pražské ODS a zejména developerským štětkám Bémovi s Chalupou vede trasa A úplně jinam (k nemocnici, ke které mimochodem drtivá většina lidí přijíždí z druhého směru...jenže jsou u ní volné parcely v jistém vlastnictví)

3) vlak na letiště bude beztak jen odbočkou modernizované železnice na Kladno, jejíž potřeba je víc než akutní.

+3/0
28.3.2014 8:38

J25a87k50u42b 81Š17a21f88a27n20d15a 7955677511701

S první částí souhlas, s druhou ne. Rychlodráha je naprosto nejlepší. Víte, jak dlouho by jelo metro? A co s ním na té trase? Tam nejsou žádné velké obytné plochy. Rychlodráha přímo do centra je mnohem lepší. Navíc je třeba i rychlodráha na Kladno a letiště by byla jen odbočka.

+4/0
28.3.2014 8:41

F12r85a79n35t52i35š17e53k 27C43h92m28e80l65a39ř 5645126638799

To, že tam není výstavba, v tomto okamžiku neznamená nic. V místě sídliště Řepy a Řepy II nebylo před 40 lety taky nic.

Od nemocnice Motol, kde to dnes končí, se dá směrem na letiště pokračovat a právě Řepy a Řepy II Metrem obsloužit.

+1/0
28.3.2014 9:56

J77a94k45u25b 92Š44a80f43a37n73d93a 7575707101431

Podívejte se na mapu kudy by to metro vedlo. To budete jezdit cik cak než se někam dostanete. Nenapadá mě důvod proč vést metro na letiště přes Řepy. To už je logičtější spojit B a A přes Řepy (Motol - Řepy - Zličín). Nejlepší by byla rychlodráha z Kladna která by tunelem prošla pod letištěm a vedla přímo do centra Prahy.

+1/0
28.3.2014 11:47

J66a58k11u97b 96N67e70p70e16ř49e62n35ý 4555594626178

Já myslím, že naopak železnice je nejefektivnější řešení. Jednak se propojí i Kladno z Prahou a z letištěm, ale hlavně vlakem budo u cestující v centru za 15 minut. I kdyby se stal zázrak a metro doputovalo na letiště, bylo by pomalejší a méně pohodlné než vlak..

+3/0
28.3.2014 10:47

F50r25a88n56t35i85š91e44k 53C19h96m43e59l68a72ř 5915846238169

No jo, ale železnice nestaví tak často, jako Metro, a ne všichni pojedou na letiště z centra ...

+1/0
28.3.2014 11:23

P38a66v15e95l 18K17u87n95c 9612669888318

"... řada z nich se nechává svými známými na místo dovézt". A jak jinak? Letiště jen vybírá a vybírá, skutečně je ekonomicky únosné zajet tam jen na dobu vyložení a naložení.

Auta stojí týden na blízkých parkovištích, jejichž majitelé nejenže chtějí (např. za týden) méně, ale majitele dlouhodobě parkujících aut na a z letiště dopraví. Říká se tomu tržní mechanismus.

+2/0
28.3.2014 7:56

P80e30t32r 77R67e24m74e56š 5731235562

Nechapu, proč tam nemají metro, to by hodně pomohlo vyřešit situaci.

+1/−1
28.3.2014 7:47

L87u98k34á20š 11N43o56v77á22k 4486306942123

protože letiště nemá na metro poptávku (a bohužel ani rozumnou trasu, viz výše), vlak je ideální.

"metro na letiště", to byla jen taková politická marketingová akce, aby se mohlo tunelovat (doslovně i v přeneseném významu).

+2/0
28.3.2014 8:39
Foto

P54e16t81r 67D39v33o35ř55á32k 4379769201808

Mne by zajimalo, odkud cerpaji data o tom, ze na letisti a okoli je vzduch znecisteny. Nejblizsi merici stanice AIM je v Suchdole a ta nevykazuje zadne nadmerne znecisteni (CO, NOx, PM10, O3 a dalsi). Skoro bych rekl, ze to je neci dojmologie.

+8/0
28.3.2014 7:00

L11u57k27á37š 49N92o80v77á16k 4706976162543

letiště bude mít svoje meteo stanice

+1/0
28.3.2014 8:40
Foto

P48e83t54r 50D10v84o28ř77á70k 4859559451328

Na meteorologicke stanici na letisti neni merena cistota ovzdusi.

+2/0
28.3.2014 14:34

P48e67t34r 60H31a24h38n 1103849386508

Ten článek je pitomý. A železnice se plánuje už kolem 50 let a nic se neděje... Zase jen chtějí pod záminkou omezit možnosti lidí obcházet zlodějské taxíky a předražená parkoviště!

+2/0
28.3.2014 6:00

P71a54v49l27a 94T82o18m75á22š89o49v80á 9145315514588

Posouvání letadel ;-D;-D to snad ne.. letadlo není železnice:-P

+7/0
28.3.2014 1:30

J41a20n 25S12a81l14o11m35o56n 4269830561685

Pravda, letadla se neposunují, letadla pojíždějí :-)

+1/0
28.3.2014 6:58

R15o69m20a42n 81P94o60l67á32č93e61k 1190426540825

Asi to je budou chtít opravdu "posouvat" Že nebudou pojíždět na svůj pohon, ale přijede pro ně auto.

+1/−1
28.3.2014 8:49

J66a62n 13S18a72l81o28m83o81n 4569450701295

Ono u letadel je to pojíždění v obou případech. Jen jednou se pojíždí na vlastní pohon a podruhé je to asistované pojíždějí (mimochodem letadlo musí mít motory zapnuté i při tom asistovaném pojíždění, tedy alespoň motor s generátorem a hydraulickým čerpadlem (nevzpomenu si teď na tu jeho zkratku)).

+2/0
28.3.2014 8:55

J91a10n 21S35a49l69o52m79o16n 4979190691835

Ještě takovu zajimavost. Na železnici se zase rozlišuje posun a postrk a pak ještě je svahování, ale to jsem už hodně dlouho neviděl a svážnice se dneska spíš ruší. ;-D

+1/0
28.3.2014 8:58

R35o47b57e15r68t 36P31r43a71ž52á18k 4208746495310

Posun a postrk je něco zcela jiného. A svahování probíhá pravidelně v Nymburce, Berouně a určitě i jinde.

+2/0
28.3.2014 15:25

P86e62t96r 20P74o67s66p21i67s22i49l 4893740755673

Slušné spojení MHD je ulehčení pro ty, co by tam autem stejně nejeli. Jinak si myslím, a beru to i podle sebe a známých, že zejména pražáci jedou taxíkem či autem resp. se nechají někým dovézt.  Zpátky to samé. Sebelepší spoj MHD nenahradí výhody odvozu autem od baráku po terminál a opačně. Já se tedy určitě nebudu plahočit s kufrem nejdřív na nejbližší zastávku metra či rychlodráhy....

+7/0
28.3.2014 0:14

T53o42m34á47š 44Z70e77m23a29n 3245378574495

Obzvláště když vám to letí v 6 ráno a vy tam musíte být třeba ve 5:00..

To je MHD opravdu "zlatá".

+1/0
28.3.2014 8:52

L91u10k60á10š 47H64l26o19u87c43a11l 6262240781444

to je nejakej predstavovaci clanek pro novacky v teto problematice?

+2/0
27.3.2014 23:58

P65e77t61r 54N74o28v20o82t72n40y 3779522739432

Tak to poděkujte Pavlikovi Bémovic. :-)

+1/0
27.3.2014 23:49
Foto

T81o82m27á28š 74J20á17r21a11i 7357576669792

Zajímavý článek. není všechno mít práci, ale jde i o to v jakým prostředí děláte. já chci odejít z Prahy, tak se mě to tak netýká co se tady bude stavět, myslím, že to jde správným směrem. je zajímavé, že jsem četl nedávno, že kdyby v Brazilii nebyl rozšířený pohon automobilů na etanol, tak by tam byl smog. Do budoucna a vlastně už teď hraje důležitou úlohu ochrana životního prostředí. taky nedávný článek o elektromobile v mf byl zajímavý.

+3/0
27.3.2014 23:46
Foto

T19o40m17á32š 64J35á22r44a66i 7697616399382

o tom etanolu a Brazilii jsem psal proto, protože byly články o tom, že to škodí výroba e. ale škody jsou asi přijatelnější než smog.

+4/0
27.3.2014 23:51

M18a36r29e31k 94T89u82r37n14o26v82e51c 7135712330646

Co chtěl vlastně básník tím druhým příspěvkem říci?

+1/0
28.3.2014 6:28

P52e14t86r 93N18o78v75o50t74n51y 3409392759212

Taky by tam možná ještě měli nějaké deštné pralesy, kdyby nejezdili na etanol z cukrove třtiny, ktera tam roste misto nich.

+3/0
28.3.2014 0:00

R30a86d88e65k 83D86o88l15e44ž74a39l 2759913570640

Jo, přesně. A taky díky EU nemají šanci vyvézt do Evropy ten cukr, tak ho zpracovávají na etanol, protože ho mají nadbytek a co s ním. Nebýt dotací na evropské cukrovary, byl by cukr v Evropě tak dvakrát levnější.

+1/0
28.3.2014 7:02

I29v92a12n 57R90ů62ž81i66č30k59a 3420852540792

vždyť tam plánovali metro, z toho snad sešlo?

+2/−2
27.3.2014 23:39

P64e60t16r 25N82o38v92o85t29n83y 3439582179382

On někdo bude jezdit do centra Prahy metrem z letiště přes Motola?

+3/−1
27.3.2014 23:48

M57a28r26e31k 20T30u81r48n81o47v22e39c 7635662390326

Už docela dávno.

+1/−1
28.3.2014 6:33

R96a42d19o50s83l67a24v 91K63l63a77u98d18a 5684988834342

Já mám na letiště přepychové spojení. 100m od baráku je konečná, sednu do prázdného autobusu a za 35 Kč jsem po 37 minutách přímo před prvním terminálem. Časově i cenově jsem na tom stejně jako ten kdo jede od Muzea, ale on musí přestupovat:-)

+1/0
27.3.2014 22:44

J34a48r14o38s31l64a71v 40Č81e23r92n85ý 6298714639638

Tak to nám spadl kámen ze srdce.

+6/0
28.3.2014 3:17

M31a51r33e17k 33T70u43r36n61o66v41e31c 7725792820636

A jezdí Vám tenhle spoj i v noci? On ten čas příletu si občas člověk moc nevybere...

+3/0
28.3.2014 6:34

R87o14m24a62n 10P10o41l69á78č68e69k 1730376710915

S naším ROPIDem bych tomu spojení dával tak rok ;-DNic ve zlém

+1/−1
28.3.2014 8:50

J10a24n 76M66a45z90ů59r62e89k 2218514718885

nejlepší řešení je metro...ne železnice, ale to by to A nesměl navrhovat tatar....protože vést metro do ruzyně přes motol a řepy je ujetý....na letiště to mělo jít rovnou z dejvické a metro do motola a řep tak, že by se na B udělala výhybka

+6/−5
27.3.2014 22:31

J59o97h59a15n 80Z14i18n62g62e89l 2801535486621

Přesně tak. Vůbec za dopravní koncepci Prahy by měl být někdo bičován. Hlavně, že máme všemocný ROPID. Hlavně, že máme v podstatě dvě trasy směrem na Zličín, ale severozápadní část Prahy zůstává bez obsluhy, vyjma autobusů. Doufám, že nakonec neprojde trasa D z Pankráce souběžně s trasou C až na Hlavní nádraží. Snad zvítězí rozum, i když arogance a pravomoci ROPIDu neznají mezí.

+7/−3
27.3.2014 22:36

J69a20n 68M56a66z82ů46r61e86k 2848904518955

obávám se, že o D je rozhodnuto, že bude....to lobby tu je obrovské.

+4/−1
27.3.2014 22:38

J84o56h80a14n 71Z89i91n25g16e55l 2791665116961

No právě. Trasa z Pankráce na Libuš mi přijde docela logická, akorát místa stanic jsou dopředu vybrána tam, kde se předpokládá nějakej developerskej kšeft. Ale z Pankráce směrem na sever bych čekal spíš trasu Bratří Synků-Vršovická-Želivského- a dál třeba Palmovka a Chabry. Ale opět: u hlavního a Masarykova nádraží se mají prodávat pozemky.

+1/−3
27.3.2014 22:44

R34a51d91o19s35l78a52v 37K58l96a86u30d64a 5654308524492

Déčko jen tak nebude. Nemají prachy. Než se poprvé kopne do země, tak se to ještě 100x změní. Nakonec projekty vyjdou dráž než stavba. Spojení z  Nuslí na Želivárnu je blbost. Na bří. Synků lidé vystoupí a pojedou tramvají na Karlák, nebo Mírák. Déčko musí ulevit céčku, jinak bude na nic.

+4/0
27.3.2014 22:52

J17o67h39a55n 39Z33i48n17g78e12l 2631645876891

To je věc diskuze. Déčko může ulevit Céčku, ale otom bude pořád chybět spojení z Pankráce na východ (když tedy považuju stanici Pankrác za již rozhodnutou). Ono se totiž furt předpokládá, že všichni chtějí jet do centra. Z vlastní zkušenosti však vím, že se každej centru vyhne, jak může. Osobně jezdím z Prahy 6 na Prahu 4 a 10, tedy nejčastěji, a do centra nejedu, když tam nemusim. Takže bych uvítal spíše řešení okružních spojení, než svážení lidí do centra.

0/−2
27.3.2014 23:00

J64a85n 21S20a94l75o65m72o53n 4399360581925

Koncepce Pražského metra je podobná koncepci Moskevského metra. Počítá se s jedním, nebo několika přestupovými uzly, na které povedou radiální trasy příčně přes město. Později by to mohlo být ohraničeno jednou kruhovou trasou stejně jako v Moskvě. Jak to ale nakonec dopadne to ví jen bůh. :-) Možná nakonec vznikne nějaká specifická Pražská nekoncepce. ;-D

0/0
28.3.2014 7:05

J83o16h34a70n 71Z65i47n21g37e54l 2661105126831

Pan Grossmann je z ROPIDu? Nebo dokonce z magistrátu?

+1/−1
27.3.2014 23:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.