Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ruzyni dusí letadla i auta. Lidem z okolí má ulevit rychlovlak

Pražské letiště Václava Havla budou obsluhovat ekologické taxíky a "šetrněji" má fungovat i zařízení na posouvání letadel. Okolí ranvejí totiž trápí špatný vzduch a kromě letadel za to mohou i auta, kterými na letiště jezdí 74 procent lidí. Zásadní zlepšení má přijít s železniční rychlodráhou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P74e69t41r 81N90e24s74v49a28d86b47a 2184575426239

Jedinej smrad který jsem cítil v obci Kněževes která sousedí přímo s letištěm byl ten co se linul z komínu rodinných domu. Takový barvičky jsem snad ještě neviděl;-D

0/0
30.3.2014 18:26

P88e11t42r 59N30e86s87v42a78d56b77a 2604775566269

Ještě zapomněli na provoz v blízkosti letiště rychlostka směr slaný a Karlovy vary. Tam by se možná vyplatilo v okolí blízko Letiště postavit "lanovky" řidič by vypnul motor za tažné oko připojil lano a nechal se cca 5 km tahat na laněR^;-D

0/0
30.3.2014 12:08

O84t59o 73V89o15d20i21č58k11a 7244227679748

Kraus není ředitel letiště, tím je Pos, Kraus je ředitel divize Rozvoj a správa majetku, opravte si to a příště zkuste nejdřív ověřit fakta...

+1/0
28.3.2014 15:25

I89v87o 49J68a53n51á83č91e54k 8663583461272

Ekoteroristi zase začínají řádit. Fascinuje mě jak někdo z obyvatel je schopen poznat, že je ve vzduchu něco víc CO2. Jo kdyby si stěžovali na hluk, to bych chápal, ale tohle je jen další omezování lidí ekoteroristy v návaznosti jak na tom vytřískat peníze, které budou utráceny za nesmyslné projekty. Rv

+3/−1
28.3.2014 13:59

P55e32t27r 33S69o38r17v38o46n 3935445730476

každé civilizované město má vyřešenou  kolejovou dopravu na letiště .Praha zajištuje dopravní obslužnost jak v rozvojových zemích ,nabízí se otázka zda je to úmysl nebo nechopnost;-D

+1/0
28.3.2014 13:01

L98a23d92i90s76l45a14v 50M33i89k29a 1241599134694

Jako ekologická hromadná doprava jsou brány i taxíky, to moc nechápu, jaký je rozdíl, jestli přijedu svým autem, nebo taxíkem? JInak já nechávám z 90% auto na letišti jde to tam do 10 dnů za 1000 kč, což mi přijde v pohodě a v tom případě jedu jen jednu jízdu tam a jednu zpátky. Ekopošuci všech zemí víte co si máte.....

+4/0
28.3.2014 9:18
Foto

F57r90a18n47t42i67š64e46k 43C85h23m82e92l89a76ř 5135926358349

Ten článek je blábol na entou - v Praze jsou dvě místa, kde je čistý vzduch kvůli skoro nepřetržitému větru. Obě patří k těm se skoro největší nadmořskou výškou. Jedno je v oblasti sídliště Bohnice, druhé právě v prostoru Ruzyně, Řepy.

Ekotaxíky a ekobusy - to když slyším, tak první, co mne v souvislosti s nákupem takových věcí, je jediné slovo - EKOTUNEL. Dopadlo by to jako svého času, když taxikářům dali povinnost pouřívat VW Vento.

Všechny ty projekty rychlodráhy, železnice atd. jsou k ničemu, protože dříve nebo později tam stejně doputuje Metro a potom by takové výtvory byly k ničemu, tedy další vgyhozené peníze. Bohužel jeho výstavba nejde tak rychle, jak by bylo potřeba.

+8/−1
28.3.2014 8:25

L26u38k24á95š 53N71o32v28á45k 4986676972703

metro na letiště nedoputuje nikdy..

1) je to zbytečné, letiště nemá takovou poptávku

2) díky pražské ODS a zejména developerským štětkám Bémovi s Chalupou vede trasa A úplně jinam (k nemocnici, ke které mimochodem drtivá většina lidí přijíždí z druhého směru...jenže jsou u ní volné parcely v jistém vlastnictví)

3) vlak na letiště bude beztak jen odbočkou modernizované železnice na Kladno, jejíž potřeba je víc než akutní.

+3/0
28.3.2014 8:38

J82a68k52u84b 37Š45a30f75a72n64d46a 7365507781651

S první částí souhlas, s druhou ne. Rychlodráha je naprosto nejlepší. Víte, jak dlouho by jelo metro? A co s ním na té trase? Tam nejsou žádné velké obytné plochy. Rychlodráha přímo do centra je mnohem lepší. Navíc je třeba i rychlodráha na Kladno a letiště by byla jen odbočka.

+4/0
28.3.2014 8:41
Foto

F82r91a81n93t57i52š56e58k 57C33h20m75e59l97a22ř 5615166508929

To, že tam není výstavba, v tomto okamžiku neznamená nic. V místě sídliště Řepy a Řepy II nebylo před 40 lety taky nic.

Od nemocnice Motol, kde to dnes končí, se dá směrem na letiště pokračovat a právě Řepy a Řepy II Metrem obsloužit.

+1/0
28.3.2014 9:56

J16a30k34u40b 75Š52a55f67a43n46d41a 7115957291741

Podívejte se na mapu kudy by to metro vedlo. To budete jezdit cik cak než se někam dostanete. Nenapadá mě důvod proč vést metro na letiště přes Řepy. To už je logičtější spojit B a A přes Řepy (Motol - Řepy - Zličín). Nejlepší by byla rychlodráha z Kladna která by tunelem prošla pod letištěm a vedla přímo do centra Prahy.

+1/0
28.3.2014 11:47

J86a75k57u31b 21N84e56p89e77ř85e51n23ý 4555474346708

Já myslím, že naopak železnice je nejefektivnější řešení. Jednak se propojí i Kladno z Prahou a z letištěm, ale hlavně vlakem budo u cestující v centru za 15 minut. I kdyby se stal zázrak a metro doputovalo na letiště, bylo by pomalejší a méně pohodlné než vlak..

+3/0
28.3.2014 10:47
Foto

F83r93a20n32t45i59š79e97k 38C77h86m71e81l75a88ř 5645736508319

No jo, ale železnice nestaví tak často, jako Metro, a ne všichni pojedou na letiště z centra ...

+1/0
28.3.2014 11:23

P83a30v97e79l 60K81u10n69c 9902579458458

"... řada z nich se nechává svými známými na místo dovézt". A jak jinak? Letiště jen vybírá a vybírá, skutečně je ekonomicky únosné zajet tam jen na dobu vyložení a naložení.

Auta stojí týden na blízkých parkovištích, jejichž majitelé nejenže chtějí (např. za týden) méně, ale majitele dlouhodobě parkujících aut na a z letiště dopraví. Říká se tomu tržní mechanismus.

+2/0
28.3.2014 7:56

P96e85t60r 13R67e51m86e96š 5151105682

Nechapu, proč tam nemají metro, to by hodně pomohlo vyřešit situaci.

+1/−1
28.3.2014 7:47

L66u46k43á34š 15N57o86v71á61k 4726476642783

protože letiště nemá na metro poptávku (a bohužel ani rozumnou trasu, viz výše), vlak je ideální.

"metro na letiště", to byla jen taková politická marketingová akce, aby se mohlo tunelovat (doslovně i v přeneseném významu).

+2/0
28.3.2014 8:39
Foto

P35e58t74r 34D59v97o76ř40á86k 4899889661808

Mne by zajimalo, odkud cerpaji data o tom, ze na letisti a okoli je vzduch znecisteny. Nejblizsi merici stanice AIM je v Suchdole a ta nevykazuje zadne nadmerne znecisteni (CO, NOx, PM10, O3 a dalsi). Skoro bych rekl, ze to je neci dojmologie.

+8/0
28.3.2014 7:00

L17u31k27á40š 25N26o36v42á36k 4276876442453

letiště bude mít svoje meteo stanice

+1/0
28.3.2014 8:40
Foto

P89e64t98r 69D20v47o86ř83á72k 4809609971408

Na meteorologicke stanici na letisti neni merena cistota ovzdusi.

+2/0
28.3.2014 14:34

P33e92t46r 48H16a27h18n 1783249606538

Ten článek je pitomý. A železnice se plánuje už kolem 50 let a nic se neděje... Zase jen chtějí pod záminkou omezit možnosti lidí obcházet zlodějské taxíky a předražená parkoviště!

+2/0
28.3.2014 6:00

P73a37v12l73a 23T36o87m64á86š71o24v14á 9585355904578

Posouvání letadel ;-D;-D to snad ne.. letadlo není železnice:-P

+7/0
28.3.2014 1:30

J42a87n 69S82a21l22o17m46o21n 4819810531595

Pravda, letadla se neposunují, letadla pojíždějí :-)

+1/0
28.3.2014 6:58
Foto

R42o70m76a38n 20P15o32l74á72č79e23k 1550696490975

Asi to je budou chtít opravdu "posouvat" Že nebudou pojíždět na svůj pohon, ale přijede pro ně auto.

+1/−1
28.3.2014 8:49

J44a32n 63S37a92l20o70m66o42n 4779100231945

Ono u letadel je to pojíždění v obou případech. Jen jednou se pojíždí na vlastní pohon a podruhé je to asistované pojíždějí (mimochodem letadlo musí mít motory zapnuté i při tom asistovaném pojíždění, tedy alespoň motor s generátorem a hydraulickým čerpadlem (nevzpomenu si teď na tu jeho zkratku)).

+2/0
28.3.2014 8:55

J40a95n 84S25a82l41o22m98o44n 4899130651515

Ještě takovu zajimavost. Na železnici se zase rozlišuje posun a postrk a pak ještě je svahování, ale to jsem už hodně dlouho neviděl a svážnice se dneska spíš ruší. ;-D

+1/0
28.3.2014 8:58

R59o97b65e16r54t 27P12r45a78ž78á13k 4808396635110

Posun a postrk je něco zcela jiného. A svahování probíhá pravidelně v Nymburce, Berouně a určitě i jinde.

+2/0
28.3.2014 15:25

P73e91t22r 37P72o20s75p37i88s19i88l 4273880105783

Slušné spojení MHD je ulehčení pro ty, co by tam autem stejně nejeli. Jinak si myslím, a beru to i podle sebe a známých, že zejména pražáci jedou taxíkem či autem resp. se nechají někým dovézt.  Zpátky to samé. Sebelepší spoj MHD nenahradí výhody odvozu autem od baráku po terminál a opačně. Já se tedy určitě nebudu plahočit s kufrem nejdřív na nejbližší zastávku metra či rychlodráhy....

+7/0
28.3.2014 0:14

T26o18m19á90š 73Z90e87m39a96n 3705588924655

Obzvláště když vám to letí v 6 ráno a vy tam musíte být třeba ve 5:00..

To je MHD opravdu "zlatá".

+1/0
28.3.2014 8:52

L14u71k87á19š 31H46l70o54u80c23a47l 6622590281494

to je nejakej predstavovaci clanek pro novacky v teto problematice?

+2/0
27.3.2014 23:58

P96e44t36r 38N54o90v48o16t20n79y 3699452699292

Tak to poděkujte Pavlikovi Bémovic. :-)

+1/0
27.3.2014 23:49
Foto

T33o27m51á73š 14J82á18r94a51i 7647386809392

Zajímavý článek. není všechno mít práci, ale jde i o to v jakým prostředí děláte. já chci odejít z Prahy, tak se mě to tak netýká co se tady bude stavět, myslím, že to jde správným směrem. je zajímavé, že jsem četl nedávno, že kdyby v Brazilii nebyl rozšířený pohon automobilů na etanol, tak by tam byl smog. Do budoucna a vlastně už teď hraje důležitou úlohu ochrana životního prostředí. taky nedávný článek o elektromobile v mf byl zajímavý.

+3/0
27.3.2014 23:46
Foto

T28o73m82á62š 29J10á48r32a85i 7897886579952

o tom etanolu a Brazilii jsem psal proto, protože byly články o tom, že to škodí výroba e. ale škody jsou asi přijatelnější než smog.

+4/0
27.3.2014 23:51

M84a48r69e66k 57T41u86r45n84o71v82e33c 7785882300336

Co chtěl vlastně básník tím druhým příspěvkem říci?

+1/0
28.3.2014 6:28

P18e53t51r 25N30o30v90o22t48n83y 3799622609932

Taky by tam možná ještě měli nějaké deštné pralesy, kdyby nejezdili na etanol z cukrove třtiny, ktera tam roste misto nich.

+3/0
28.3.2014 0:00

R41a26d46e33k 33D67o40l59e91ž19a94l 2229193530740

Jo, přesně. A taky díky EU nemají šanci vyvézt do Evropy ten cukr, tak ho zpracovávají na etanol, protože ho mají nadbytek a co s ním. Nebýt dotací na evropské cukrovary, byl by cukr v Evropě tak dvakrát levnější.

+1/0
28.3.2014 7:02

I57v32a12n 65R98ů75ž18i22č15k84a 3190722250242

vždyť tam plánovali metro, z toho snad sešlo?

+2/−2
27.3.2014 23:39

P50e22t61r 14N52o73v85o78t35n20y 3519292429942

On někdo bude jezdit do centra Prahy metrem z letiště přes Motola?

+3/−1
27.3.2014 23:48

M28a22r63e30k 24T13u36r78n94o53v86e77c 7275752340716

Už docela dávno.

+1/−1
28.3.2014 6:33

R28a25d66o72s22l83a83v 70K89l20a78u38d19a 5484448834722

Já mám na letiště přepychové spojení. 100m od baráku je konečná, sednu do prázdného autobusu a za 35 Kč jsem po 37 minutách přímo před prvním terminálem. Časově i cenově jsem na tom stejně jako ten kdo jede od Muzea, ale on musí přestupovat:-)

+1/0
27.3.2014 22:44

J81a42r20o41s32l94a97v 47Č25e50r42n87ý 6858104729948

Tak to nám spadl kámen ze srdce.

+6/0
28.3.2014 3:17

M50a49r60e18k 63T66u19r73n29o46v50e31c 7925682620306

A jezdí Vám tenhle spoj i v noci? On ten čas příletu si občas člověk moc nevybere...

+3/0
28.3.2014 6:34
Foto

R91o78m78a60n 83P38o40l39á65č98e26k 1420436190805

S naším ROPIDem bych tomu spojení dával tak rok ;-DNic ve zlém

+1/−1
28.3.2014 8:50

J56a22n 29M44a28z96ů43r51e87k 2738564208405

nejlepší řešení je metro...ne železnice, ale to by to A nesměl navrhovat tatar....protože vést metro do ruzyně přes motol a řepy je ujetý....na letiště to mělo jít rovnou z dejvické a metro do motola a řep tak, že by se na B udělala výhybka

+6/−5
27.3.2014 22:31

J25o29h86a41n 21Z12i58n29g10e56l 2621175406791

Přesně tak. Vůbec za dopravní koncepci Prahy by měl být někdo bičován. Hlavně, že máme všemocný ROPID. Hlavně, že máme v podstatě dvě trasy směrem na Zličín, ale severozápadní část Prahy zůstává bez obsluhy, vyjma autobusů. Doufám, že nakonec neprojde trasa D z Pankráce souběžně s trasou C až na Hlavní nádraží. Snad zvítězí rozum, i když arogance a pravomoci ROPIDu neznají mezí.

+7/−3
27.3.2014 22:36

J61a50n 46M73a55z31ů13r97e42k 2298214518895

obávám se, že o D je rozhodnuto, že bude....to lobby tu je obrovské.

+4/−1
27.3.2014 22:38

J75o59h90a28n 71Z36i80n19g65e52l 2631355136391

No právě. Trasa z Pankráce na Libuš mi přijde docela logická, akorát místa stanic jsou dopředu vybrána tam, kde se předpokládá nějakej developerskej kšeft. Ale z Pankráce směrem na sever bych čekal spíš trasu Bratří Synků-Vršovická-Želivského- a dál třeba Palmovka a Chabry. Ale opět: u hlavního a Masarykova nádraží se mají prodávat pozemky.

+1/−3
27.3.2014 22:44

R29a15d75o55s88l95a93v 44K19l68a62u15d30a 5634658374672

Déčko jen tak nebude. Nemají prachy. Než se poprvé kopne do země, tak se to ještě 100x změní. Nakonec projekty vyjdou dráž než stavba. Spojení z  Nuslí na Želivárnu je blbost. Na bří. Synků lidé vystoupí a pojedou tramvají na Karlák, nebo Mírák. Déčko musí ulevit céčku, jinak bude na nic.

+4/0
27.3.2014 22:52

J68o83h30a48n 63Z56i91n37g14e11l 2591555746891

To je věc diskuze. Déčko může ulevit Céčku, ale otom bude pořád chybět spojení z Pankráce na východ (když tedy považuju stanici Pankrác za již rozhodnutou). Ono se totiž furt předpokládá, že všichni chtějí jet do centra. Z vlastní zkušenosti však vím, že se každej centru vyhne, jak může. Osobně jezdím z Prahy 6 na Prahu 4 a 10, tedy nejčastěji, a do centra nejedu, když tam nemusim. Takže bych uvítal spíše řešení okružních spojení, než svážení lidí do centra.

0/−2
27.3.2014 23:00

J83a58n 37S68a88l73o65m16o30n 4359200311335

Koncepce Pražského metra je podobná koncepci Moskevského metra. Počítá se s jedním, nebo několika přestupovými uzly, na které povedou radiální trasy příčně přes město. Později by to mohlo být ohraničeno jednou kruhovou trasou stejně jako v Moskvě. Jak to ale nakonec dopadne to ví jen bůh. :-) Možná nakonec vznikne nějaká specifická Pražská nekoncepce. ;-D

0/0
28.3.2014 7:05

J58o86h15a41n 55Z18i60n36g31e11l 2781725406841

Pan Grossmann je z ROPIDu? Nebo dokonce z magistrátu?

+1/−1
27.3.2014 23:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.