Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Ruzyni dusí letadla i auta. Lidem z okolí má ulevit rychlovlak

Pražské letiště Václava Havla budou obsluhovat ekologické taxíky a "šetrněji" má fungovat i zařízení na posouvání letadel. Okolí ranvejí totiž trápí špatný vzduch a kromě letadel za to mohou i auta, kterými na letiště jezdí 74 procent lidí. Zásadní zlepšení má přijít s železniční rychlodráhou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P58e21t43r 91N59e96s53v45a90d95b76a 2144335866959

Jedinej smrad který jsem cítil v obci Kněževes která sousedí přímo s letištěm byl ten co se linul z komínu rodinných domu. Takový barvičky jsem snad ještě neviděl;-D

0/0
30.3.2014 18:26

P14e93t67r 85N25e90s73v81a55d14b49a 2224625256899

Ještě zapomněli na provoz v blízkosti letiště rychlostka směr slaný a Karlovy vary. Tam by se možná vyplatilo v okolí blízko Letiště postavit "lanovky" řidič by vypnul motor za tažné oko připojil lano a nechal se cca 5 km tahat na laněR^;-D

0/0
30.3.2014 12:08

O17t72o 35V68o12d69i50č60k46a 7824457389118

Kraus není ředitel letiště, tím je Pos, Kraus je ředitel divize Rozvoj a správa majetku, opravte si to a příště zkuste nejdřív ověřit fakta...

+1/0
28.3.2014 15:25

I29v47o 23J23a10n11á43č60e36k 8923353211752

Ekoteroristi zase začínají řádit. Fascinuje mě jak někdo z obyvatel je schopen poznat, že je ve vzduchu něco víc CO2. Jo kdyby si stěžovali na hluk, to bych chápal, ale tohle je jen další omezování lidí ekoteroristy v návaznosti jak na tom vytřískat peníze, které budou utráceny za nesmyslné projekty. Rv

+3/−1
28.3.2014 13:59

P65e39t52r 46S43o37r55v83o32n 3515455310266

každé civilizované město má vyřešenou  kolejovou dopravu na letiště .Praha zajištuje dopravní obslužnost jak v rozvojových zemích ,nabízí se otázka zda je to úmysl nebo nechopnost;-D

+1/0
28.3.2014 13:01

L54a53d57i83s50l86a88v 53M44i42k89a 1481219294634

Jako ekologická hromadná doprava jsou brány i taxíky, to moc nechápu, jaký je rozdíl, jestli přijedu svým autem, nebo taxíkem? JInak já nechávám z 90% auto na letišti jde to tam do 10 dnů za 1000 kč, což mi přijde v pohodě a v tom případě jedu jen jednu jízdu tam a jednu zpátky. Ekopošuci všech zemí víte co si máte.....

+4/0
28.3.2014 9:18
Foto

F62r23a47n23t91i46š40e97k 23C12h54m88e53l78a77ř 5115906958559

Ten článek je blábol na entou - v Praze jsou dvě místa, kde je čistý vzduch kvůli skoro nepřetržitému větru. Obě patří k těm se skoro největší nadmořskou výškou. Jedno je v oblasti sídliště Bohnice, druhé právě v prostoru Ruzyně, Řepy.

Ekotaxíky a ekobusy - to když slyším, tak první, co mne v souvislosti s nákupem takových věcí, je jediné slovo - EKOTUNEL. Dopadlo by to jako svého času, když taxikářům dali povinnost pouřívat VW Vento.

Všechny ty projekty rychlodráhy, železnice atd. jsou k ničemu, protože dříve nebo později tam stejně doputuje Metro a potom by takové výtvory byly k ničemu, tedy další vgyhozené peníze. Bohužel jeho výstavba nejde tak rychle, jak by bylo potřeba.

+8/−1
28.3.2014 8:25

L56u85k75á85š 15N45o66v40á33k 4486136352243

metro na letiště nedoputuje nikdy..

1) je to zbytečné, letiště nemá takovou poptávku

2) díky pražské ODS a zejména developerským štětkám Bémovi s Chalupou vede trasa A úplně jinam (k nemocnici, ke které mimochodem drtivá většina lidí přijíždí z druhého směru...jenže jsou u ní volné parcely v jistém vlastnictví)

3) vlak na letiště bude beztak jen odbočkou modernizované železnice na Kladno, jejíž potřeba je víc než akutní.

+3/0
28.3.2014 8:38

J84a37k52u83b 85Š55a39f54a39n60d42a 7205757421501

S první částí souhlas, s druhou ne. Rychlodráha je naprosto nejlepší. Víte, jak dlouho by jelo metro? A co s ním na té trase? Tam nejsou žádné velké obytné plochy. Rychlodráha přímo do centra je mnohem lepší. Navíc je třeba i rychlodráha na Kladno a letiště by byla jen odbočka.

+4/0
28.3.2014 8:41
Foto

F92r92a63n42t86i76š18e11k 56C60h22m90e93l87a86ř 5805956838929

To, že tam není výstavba, v tomto okamžiku neznamená nic. V místě sídliště Řepy a Řepy II nebylo před 40 lety taky nic.

Od nemocnice Motol, kde to dnes končí, se dá směrem na letiště pokračovat a právě Řepy a Řepy II Metrem obsloužit.

+1/0
28.3.2014 9:56

J50a58k17u20b 98Š27a40f46a34n72d34a 7905977821551

Podívejte se na mapu kudy by to metro vedlo. To budete jezdit cik cak než se někam dostanete. Nenapadá mě důvod proč vést metro na letiště přes Řepy. To už je logičtější spojit B a A přes Řepy (Motol - Řepy - Zličín). Nejlepší by byla rychlodráha z Kladna která by tunelem prošla pod letištěm a vedla přímo do centra Prahy.

+1/0
28.3.2014 11:47

J20a70k81u84b 25N61e82p79e90ř71e93n60ý 4505664576648

Já myslím, že naopak železnice je nejefektivnější řešení. Jednak se propojí i Kladno z Prahou a z letištěm, ale hlavně vlakem budo u cestující v centru za 15 minut. I kdyby se stal zázrak a metro doputovalo na letiště, bylo by pomalejší a méně pohodlné než vlak..

+3/0
28.3.2014 10:47
Foto

F58r27a34n83t43i81š92e46k 11C50h52m45e76l65a62ř 5395456838279

No jo, ale železnice nestaví tak často, jako Metro, a ne všichni pojedou na letiště z centra ...

+1/0
28.3.2014 11:23

P15a94v80e31l 20K69u66n44c 9252479758728

"... řada z nich se nechává svými známými na místo dovézt". A jak jinak? Letiště jen vybírá a vybírá, skutečně je ekonomicky únosné zajet tam jen na dobu vyložení a naložení.

Auta stojí týden na blízkých parkovištích, jejichž majitelé nejenže chtějí (např. za týden) méně, ale majitele dlouhodobě parkujících aut na a z letiště dopraví. Říká se tomu tržní mechanismus.

+2/0
28.3.2014 7:56

P88e69t23r 17R65e23m49e72š 5261345792

Nechapu, proč tam nemají metro, to by hodně pomohlo vyřešit situaci.

+1/−1
28.3.2014 7:47

L44u71k26á16š 24N37o41v58á76k 4336616612823

protože letiště nemá na metro poptávku (a bohužel ani rozumnou trasu, viz výše), vlak je ideální.

"metro na letiště", to byla jen taková politická marketingová akce, aby se mohlo tunelovat (doslovně i v přeneseném významu).

+2/0
28.3.2014 8:39
Foto

P37e16t63r 26D97v65o55ř70á37k 4609819311688

Mne by zajimalo, odkud cerpaji data o tom, ze na letisti a okoli je vzduch znecisteny. Nejblizsi merici stanice AIM je v Suchdole a ta nevykazuje zadne nadmerne znecisteni (CO, NOx, PM10, O3 a dalsi). Skoro bych rekl, ze to je neci dojmologie.

+8/0
28.3.2014 7:00

L10u49k89á72š 67N92o34v60á18k 4146136552383

letiště bude mít svoje meteo stanice

+1/0
28.3.2014 8:40
Foto

P13e66t70r 51D21v36o85ř85á10k 4119959501168

Na meteorologicke stanici na letisti neni merena cistota ovzdusi.

+2/0
28.3.2014 14:34

P69e63t51r 82H89a93h47n 1233879506848

Ten článek je pitomý. A železnice se plánuje už kolem 50 let a nic se neděje... Zase jen chtějí pod záminkou omezit možnosti lidí obcházet zlodějské taxíky a předražená parkoviště!

+2/0
28.3.2014 6:00

P18a40v36l11a 74T32o13m17á87š93o98v84á 9285265344958

Posouvání letadel ;-D;-D to snad ne.. letadlo není železnice:-P

+7/0
28.3.2014 1:30

J45a67n 97S52a48l65o96m38o81n 4769280191655

Pravda, letadla se neposunují, letadla pojíždějí :-)

+1/0
28.3.2014 6:58
Foto

R42o50m61a80n 61P20o83l35á21č63e96k 1920186560175

Asi to je budou chtít opravdu "posouvat" Že nebudou pojíždět na svůj pohon, ale přijede pro ně auto.

+1/−1
28.3.2014 8:49

J84a44n 35S58a92l58o78m25o44n 4129290201115

Ono u letadel je to pojíždění v obou případech. Jen jednou se pojíždí na vlastní pohon a podruhé je to asistované pojíždějí (mimochodem letadlo musí mít motory zapnuté i při tom asistovaném pojíždění, tedy alespoň motor s generátorem a hydraulickým čerpadlem (nevzpomenu si teď na tu jeho zkratku)).

+2/0
28.3.2014 8:55

J53a33n 56S22a47l74o46m42o27n 4329170411975

Ještě takovu zajimavost. Na železnici se zase rozlišuje posun a postrk a pak ještě je svahování, ale to jsem už hodně dlouho neviděl a svážnice se dneska spíš ruší. ;-D

+1/0
28.3.2014 8:58

R83o81b70e15r43t 91P58r22a93ž56á28k 4348606855260

Posun a postrk je něco zcela jiného. A svahování probíhá pravidelně v Nymburce, Berouně a určitě i jinde.

+2/0
28.3.2014 15:25

P15e59t61r 51P18o39s11p64i50s59i27l 4703240885623

Slušné spojení MHD je ulehčení pro ty, co by tam autem stejně nejeli. Jinak si myslím, a beru to i podle sebe a známých, že zejména pražáci jedou taxíkem či autem resp. se nechají někým dovézt.  Zpátky to samé. Sebelepší spoj MHD nenahradí výhody odvozu autem od baráku po terminál a opačně. Já se tedy určitě nebudu plahočit s kufrem nejdřív na nejbližší zastávku metra či rychlodráhy....

+7/0
28.3.2014 0:14

T36o93m59á18š 76Z18e20m11a20n 3695978174965

Obzvláště když vám to letí v 6 ráno a vy tam musíte být třeba ve 5:00..

To je MHD opravdu "zlatá".

+1/0
28.3.2014 8:52

L15u31k60á60š 57H41l81o64u80c97a11l 6952290401214

to je nejakej predstavovaci clanek pro novacky v teto problematice?

+2/0
27.3.2014 23:58

P86e72t77r 68N58o66v61o67t25n82y 3779162149492

Tak to poděkujte Pavlikovi Bémovic. :-)

+1/0
27.3.2014 23:49
Foto

T90o52m11á41š 95J42á88r97a68i 7397416349812

Zajímavý článek. není všechno mít práci, ale jde i o to v jakým prostředí děláte. já chci odejít z Prahy, tak se mě to tak netýká co se tady bude stavět, myslím, že to jde správným směrem. je zajímavé, že jsem četl nedávno, že kdyby v Brazilii nebyl rozšířený pohon automobilů na etanol, tak by tam byl smog. Do budoucna a vlastně už teď hraje důležitou úlohu ochrana životního prostředí. taky nedávný článek o elektromobile v mf byl zajímavý.

+3/0
27.3.2014 23:46
Foto

T38o91m63á88š 45J96á32r38a42i 7117486509452

o tom etanolu a Brazilii jsem psal proto, protože byly články o tom, že to škodí výroba e. ale škody jsou asi přijatelnější než smog.

+4/0
27.3.2014 23:51

M46a16r77e82k 51T37u42r73n37o96v68e98c 7865502220276

Co chtěl vlastně básník tím druhým příspěvkem říci?

+1/0
28.3.2014 6:28

P42e45t44r 76N38o69v14o36t46n80y 3829752179892

Taky by tam možná ještě měli nějaké deštné pralesy, kdyby nejezdili na etanol z cukrove třtiny, ktera tam roste misto nich.

+3/0
28.3.2014 0:00

R13a60d95e58k 36D21o25l27e11ž97a60l 2539413320630

Jo, přesně. A taky díky EU nemají šanci vyvézt do Evropy ten cukr, tak ho zpracovávají na etanol, protože ho mají nadbytek a co s ním. Nebýt dotací na evropské cukrovary, byl by cukr v Evropě tak dvakrát levnější.

+1/0
28.3.2014 7:02

I12v94a83n 15R94ů95ž66i70č22k74a 3420792400112

vždyť tam plánovali metro, z toho snad sešlo?

+2/−2
27.3.2014 23:39

P67e61t35r 82N33o45v72o50t59n38y 3959982409472

On někdo bude jezdit do centra Prahy metrem z letiště přes Motola?

+3/−1
27.3.2014 23:48

M83a33r95e46k 49T33u51r95n77o79v20e33c 7425482310256

Už docela dávno.

+1/−1
28.3.2014 6:33

R56a80d23o59s49l71a76v 29K94l59a22u51d65a 5874168634572

Já mám na letiště přepychové spojení. 100m od baráku je konečná, sednu do prázdného autobusu a za 35 Kč jsem po 37 minutách přímo před prvním terminálem. Časově i cenově jsem na tom stejně jako ten kdo jede od Muzea, ale on musí přestupovat:-)

+1/0
27.3.2014 22:44

J81a47r25o37s91l55a87v 15Č89e80r25n59ý 6908964519348

Tak to nám spadl kámen ze srdce.

+6/0
28.3.2014 3:17

M13a56r81e48k 90T75u16r14n11o86v37e81c 7845172700266

A jezdí Vám tenhle spoj i v noci? On ten čas příletu si občas člověk moc nevybere...

+3/0
28.3.2014 6:34
Foto

R62o50m93a33n 92P33o11l92á17č69e67k 1560266370965

S naším ROPIDem bych tomu spojení dával tak rok ;-DNic ve zlém

+1/−1
28.3.2014 8:50

J18a87n 48M19a15z67ů72r81e75k 2438234508645

nejlepší řešení je metro...ne železnice, ale to by to A nesměl navrhovat tatar....protože vést metro do ruzyně přes motol a řepy je ujetý....na letiště to mělo jít rovnou z dejvické a metro do motola a řep tak, že by se na B udělala výhybka

+6/−5
27.3.2014 22:31

J72o12h96a28n 64Z61i19n95g73e57l 2111125636741

Přesně tak. Vůbec za dopravní koncepci Prahy by měl být někdo bičován. Hlavně, že máme všemocný ROPID. Hlavně, že máme v podstatě dvě trasy směrem na Zličín, ale severozápadní část Prahy zůstává bez obsluhy, vyjma autobusů. Doufám, že nakonec neprojde trasa D z Pankráce souběžně s trasou C až na Hlavní nádraží. Snad zvítězí rozum, i když arogance a pravomoci ROPIDu neznají mezí.

+7/−3
27.3.2014 22:36

J77a32n 28M89a75z13ů77r48e42k 2758124138525

obávám se, že o D je rozhodnuto, že bude....to lobby tu je obrovské.

+4/−1
27.3.2014 22:38

J79o74h60a19n 51Z67i37n89g20e51l 2131935176401

No právě. Trasa z Pankráce na Libuš mi přijde docela logická, akorát místa stanic jsou dopředu vybrána tam, kde se předpokládá nějakej developerskej kšeft. Ale z Pankráce směrem na sever bych čekal spíš trasu Bratří Synků-Vršovická-Želivského- a dál třeba Palmovka a Chabry. Ale opět: u hlavního a Masarykova nádraží se mají prodávat pozemky.

+1/−3
27.3.2014 22:44

R33a59d86o46s54l40a88v 50K62l84a66u19d71a 5254408364942

Déčko jen tak nebude. Nemají prachy. Než se poprvé kopne do země, tak se to ještě 100x změní. Nakonec projekty vyjdou dráž než stavba. Spojení z  Nuslí na Želivárnu je blbost. Na bří. Synků lidé vystoupí a pojedou tramvají na Karlák, nebo Mírák. Déčko musí ulevit céčku, jinak bude na nic.

+4/0
27.3.2014 22:52

J25o21h80a43n 45Z64i16n42g73e73l 2631365286341

To je věc diskuze. Déčko může ulevit Céčku, ale otom bude pořád chybět spojení z Pankráce na východ (když tedy považuju stanici Pankrác za již rozhodnutou). Ono se totiž furt předpokládá, že všichni chtějí jet do centra. Z vlastní zkušenosti však vím, že se každej centru vyhne, jak může. Osobně jezdím z Prahy 6 na Prahu 4 a 10, tedy nejčastěji, a do centra nejedu, když tam nemusim. Takže bych uvítal spíše řešení okružních spojení, než svážení lidí do centra.

0/−2
27.3.2014 23:00

J81a44n 79S28a61l95o31m71o24n 4129270881925

Koncepce Pražského metra je podobná koncepci Moskevského metra. Počítá se s jedním, nebo několika přestupovými uzly, na které povedou radiální trasy příčně přes město. Později by to mohlo být ohraničeno jednou kruhovou trasou stejně jako v Moskvě. Jak to ale nakonec dopadne to ví jen bůh. :-) Možná nakonec vznikne nějaká specifická Pražská nekoncepce. ;-D

0/0
28.3.2014 7:05

J98o79h51a96n 62Z25i36n90g22e72l 2941675536531

Pan Grossmann je z ROPIDu? Nebo dokonce z magistrátu?

+1/−1
27.3.2014 23:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.