Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči tramvají v pražské Troji si budou muset předat štafetový kolík

Žádná elektronika, ani GPS navigace, žádné mobily. V době tramvajové výluky v pražské Troji, která začíná v sobotu, bude bezpečnost na trati zajišťovat žezlo, tedy jakýsi štafetový kolík. Náhradní linka číslo 37 totiž bude v určitém úseku pendlovat po jednokolejce, řidiči tak budou mít jistotu, že jsou na trati sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J62a38n 41U29l45r49y40c69h 4531877310818

tak jako sorry, ale naprosto nechápu, k čemu je tady nějaký žezlo - na jednokolejné trati jezdí jen DVĚ tramvaje, jejichž řidiči si musí při setkání předat žezlo, aby ten, kdo vjíždí na jednokolejný úsek, věděl, že před ním není žádná tramvaj?:-P; tak tohle je na mě zjevně moc složitý - svým blbym mozkem bych si myslel, že když vedle sebe vidim tu TRAMVAJ, už nepořebuju, aby mi její řidič strkal do pazoury nějakej kolík, kterej by mi objasnil, že můžu jet dál... (dobře, situace se jako komplikuje tím, že někdy si předáváme žezlo na konečný, kde bude těch tramvají víc - jak už tady bylo zkonstatováno, v tom, abych si nepoplet, kde má proběhnout kontrola, mi žezlo nepomůže, a pokud už si nespletu místo kontroly, tak zas to žezlo nepotřebuju - stačí, když vidim tu TRAMVAJ s číslem linky (přece žádná třetí tramvaj č. 37 nemůže existovat? - nebo se hraje i na to, že třeba někdo bude mít (na Březiněvské) porouchané značení tramvaje?)); pokud mně někdo namítne, že na tu druhou tramvaj č. 37 můžu zapomenout, ale na to, že mi někdo musí vrazit nějaký žezlo, už nezapomenu, tak to mi hlava nějak nebere... (to předávání žezla v jediný zastávce i bez tramvaje (abych si nesplet ty stanice a časy, kdy je v který potřeba kontrolovat) bych chápal, ale jestliže si žezlo odebírám zásadně jen z druhý tramvaje, tak je vemkoncem zbytečný)

0/0
7.4.2014 3:43

M98a90r95i38e 39K52o26u29b25o23v16á 2139541199285

Škoda,že se ten předmět nejmenuje klacek a způsob zabezpečení jízda jak za krále Klacka.:-/

0/0
29.3.2014 15:46

R77o64b61e15r35t 47P14r85a93ž32á11k 4928616685550

Teď jen vyhlásíme výběrové řízení na dodavatele traťových žezel. Doufám, že to má Rittig ošéfovaný.;-D

+1/0
28.3.2014 15:22

J45a89n 53Z79e82l19e31n86k38a 2736716298855

V Anglii prý existuje malá firma, která se na výrobu traťových žezel specializuje a dodává je pro všechny ty turistické a historické železnice, kde je používají. Každé takto vyrobené traťové žezlo je unikátem a je na něm přesně vyryto, pro který traťový úsek platí.

+1/0
28.3.2014 15:40

R93o81b94e38r90t 68P56r60a31ž10á92k 4178376715190

Jasně. Ale Trojská není turistická ani muzeální železnice. Ono za starého Rakouska, kdy byla žezla běžnou věcí, na nich taky bylo napsáno, pro kterou trať platí. Jedno je k vidění v Technickém muzeu.

A to výběrové řízení jsem myslel jako srandu, vzhledem k poměrům v DPP.

0/0
28.3.2014 15:46

J44a56n 56Z86e37l55e65n55k80a 2546266208505

To jsem pochopil.;-D Ale pro Rittiga by to bylo lukrativní jen tehdy, kdyby to žezlo bylo ze zlata podobně jako královské - to by totiž v této zemi nejspíš dříve či později někdo ukradl a muselo by se vyrobit nové atd. ;-)

0/0
28.3.2014 19:10

V92i52k70t78o90r 26N58á47r66o55ž21n16ý 3519452948

Mám pocit , že stejným systémem se jezdí na jednokolejné tramvajové trati z Bad Schandau za hranicemi dodnes.... je to velice jednoduchý a účinný systém

+2/0
28.3.2014 14:21

K96r11y19š14t28o14f 38L89a17n26í18k 1799510465105

jednoduché, účinné, levné. sice úplně nevylučuje lidskou chybu, ale mělo by to stačit.

+9/0
28.3.2014 13:14
Foto

M41a89r58t52i41n 27Š70u12b10r21t 1635381914205

Podle mě to má jednu lehkou vadu. Když tam ve špičce bude interval 15 minut, tak je to OK. Na Hercovce řidič vyjíždějící tramvaje od Trojské podá žezlo vjíždějící tramvaji směrem dolů. Jenže přes poledne a večer je tam interval 30 minut a předání žezla probíhá až ve smyčce Březiněveská, kam jedna tramvaj přijede a řidič žezlo předá té druhé vpředu a ta teprve vyrazí na celou trasu. A to je podle mě problém, protože existují během dne dvě místa předávky. Tj. jsou období, kdy mohu z Březiněveské odjet jen s žezlem a také období, kdy bez něho a dostanu ho až na Hercovce. A v tom je ta zrada a určitý prostor pro chybu. Zejména při přechodu z intervalu 30 minut na 15 minut odpoledne.

Řidič kolem poledne pravidelně dostává na Březiněveské žezlo a jede s ním celou trať na Trojkou a zpět. Nic neřeší. Pak ale poprvé na cestě do kopce na Hercovce žezlo předá, dojede na Březiněveskou, dá si pauzu a vyrazí na trať správně bez žezla. Ale může se mu stát, že si zafixuje, že když už vyrazil, jako předtím párkrát kolem poledne, tak už žezlo má, ač ho nemá, přijede na Hercovku a nepočká na protijedoucí tramvaj, která se třeba dole zdržela...a může nastat problém.

Tj. problém je v té změně místa předávky během dne. Podle mě by žezlo mělo být vždy na začátku úseku na stejném místě, ve stejné zastávce. Tj. že by řidič tramvaje vždy na stejném místě musel pro žezlo buď do skříňky (při dlouhém intervalu), nebo ke kolegovi v protijedoucí tramvaji. S příkazem, na Hercovce musíš VŽDY pro žezlo.

+5/0
28.3.2014 13:32

M56i55l46a95n 23M23a63j82e23r20č38í39k 1230770674436

Musím zcela souhlasit - je vidět, že provozu TRAMvají skutečně rozumíte, byť vím, že neřídíte ani tu TRAM ani celý jejich provoz. Škoda - na to druhé by jste se asi velmi hodil.

0/0
28.3.2014 13:53

M70a21r50t52i41n 57M32a38j35e65r 8673867418451

Předpokládám, že tomu bude upraven jízdní řád a pořád zde platí, že na jednokolejku smíte vjet pouze s žezlem, takže holt bude muset druhá travaj počkat.

0/0
28.3.2014 15:10

J83a42n 27Z49e63l83e59n56k23a 2216436738135

Nemohli byste na Idnesu aspoň používat správnou terminologii? ;-) To není "štafetový kolík", ale TRAŤOVÉ ŽEZLO, prastarý, jednoduchý a přitom osvědčený prostředek zabezpečení provozu. Leckde ve světě se na železnicích běžně používá.

+10/0
28.3.2014 13:14

Z27d17e56n83ě53k 62W45e37r13n81h78a98r22t 6807435782158

tak tak... Pro zvídavé je to vcelku jasně popsáno například zde... http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDezlo_(%C5%BEeleznice)

0/0
28.3.2014 13:15

J65a78n 39Z60e73l11e36n41k97a 2686316888765

Koukám, že to již bylo opraveno a doplněno.

0/0
28.3.2014 13:37

V70i47k75t77o92r 76N60á63r40o54ž43n75ý 3629522498

Idnes není odborným serverem a 99% čtenářům je úplně jedno , zda se to jmenuje kolík či žezlo

+2/0
28.3.2014 14:18

J77a26r18o81s63l45a59v 79B42r57ü82m40m93e40r 7134833286

Přesně, tohle je prostě funkční a jednoduché. Tleskám.

+9/0
28.3.2014 13:13

M29i30c27h43a48l 41Š48r85o95u74b71e48k 8364756553810

Tsýwe, všichni řvou, jak se má šetřit a tady se šetří a všichni řvou, že je to zas blbě, tak fakt nevím...

+4/0
28.3.2014 13:10

J15a23n 63B30a88r50t89u74š72k13a 7396651101143

Co se divíte - na železnicích bez zabezpečovacího zařízení to fungovalo od jejich vzniku. A dobře. A v nouzových situacích (totální krach spojení) je na to odkaz v příslušných předpisech jistě ještě dnes.

+7/0
28.3.2014 13:01

Z80d34e40n78ě55k 73W12e59r13n53h14a52r96t 6447555972178

Tak fungoval provoz na jednokolejných tratích už v dobách Stephensona. Je to naprosto jasné, jednoduché a zcela spolehlivé. Strojvedoucí, který nemá u sebe ten kolík, zkrátka nejede. Proč to vymýšlet složitě, když to jde takhle jednoduše... :-)

+11/0
28.3.2014 13:01

T13o84m30á38š 53C79h74r24a76s30t97n92ý 2438409699911

To je článek jak z Necykloperie...

Ona ostatně už praxe u T14, která  dokumentuje inovativní politiku Dopravního podniku, totiž kombinaci nejmodernějších trendů techniky a osvědčených historických postupů. Proto lze na nejfrekventovanějších křižovatkách vidět situaci, kdy nablýskaná tramvaj s podporou špičkových počítačů měkce zastaví, nezhlučně se otevřou elektronicky ovládané dveře, z nich vyleze tramvaják a násadou od smetáku přehodí výhybku, aby celý ten pojízdný cirkus mohl pokračovat v jízdě. ;-D

+5/−9
28.3.2014 13:00
Foto

M88a51r19t82i95n 80Š67u38b92r64t 1375551194305

Ono se všude na světě stane, že nějaký systém selže. Radiové přestavování výhybek nemůže být vždy 100%, když je třeba ve výhybce nějaká nečistota, nebo v zimě sníh a porucha třeba topnice vyhřívající výhybku. Vystoupit a pomoci si ručně je zcela normální. Jinak ta tramvaj má označení 14T...

+3/0
28.3.2014 13:14

T81o82m61á29š 82C14h33r23a95s47t23n27ý 2288919389311

Ideální obsazenost pro kulturní cestování je 14 cestujících a tramvaják? ;-D

+2/0
28.3.2014 14:11
Foto

M69a51r33t24i40n 31Š83u21b78r88t 1665121464255

Ano, to je přesný význam té zkratky ;-).

0/0
28.3.2014 14:13

R58a14d71e53k 15M67i70t58a29s 6891128311490

to uz je aprila nebo co???

+1/−12
28.3.2014 12:57
Foto

M72í66r46a 76K94l83a86s 9962657959896

Proč by mělo být? Podobné zabezpečení provozu na jednokolejce je vcelku běžné i jinde. Kdysi jsem to viděl např. v Gorlitzu. Na konci úseku byla tyč se žlabem, do kterého řidič po projetí úseku kolík vložil a řidič protijedoucí tramvaje si ho pak zase vyzvedl.

+5/0
28.3.2014 13:02

Z78d60e22n55ě25k 66W56e28r21n59h26a61r31t 6117965512188

Někde to mají prokombinované i s klíčem od výhybky, zkrátka si s kolíkem předávají i přivázaný klíč, takže je jasné, že mu to nemůže někdo přehodit, když odjede. Jednoduché, spolehlivé...

+7/0
28.3.2014 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.