Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči tramvají v pražské Troji si budou muset předat štafetový kolík

Žádná elektronika, ani GPS navigace, žádné mobily. V době tramvajové výluky v pražské Troji, která začíná v sobotu, bude bezpečnost na trati zajišťovat žezlo, tedy jakýsi štafetový kolík. Náhradní linka číslo 37 totiž bude v určitém úseku pendlovat po jednokolejce, řidiči tak budou mít jistotu, že jsou na trati sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a64n 11U57l22r83y50c73h 4541487340498

tak jako sorry, ale naprosto nechápu, k čemu je tady nějaký žezlo - na jednokolejné trati jezdí jen DVĚ tramvaje, jejichž řidiči si musí při setkání předat žezlo, aby ten, kdo vjíždí na jednokolejný úsek, věděl, že před ním není žádná tramvaj?:-P; tak tohle je na mě zjevně moc složitý - svým blbym mozkem bych si myslel, že když vedle sebe vidim tu TRAMVAJ, už nepořebuju, aby mi její řidič strkal do pazoury nějakej kolík, kterej by mi objasnil, že můžu jet dál... (dobře, situace se jako komplikuje tím, že někdy si předáváme žezlo na konečný, kde bude těch tramvají víc - jak už tady bylo zkonstatováno, v tom, abych si nepoplet, kde má proběhnout kontrola, mi žezlo nepomůže, a pokud už si nespletu místo kontroly, tak zas to žezlo nepotřebuju - stačí, když vidim tu TRAMVAJ s číslem linky (přece žádná třetí tramvaj č. 37 nemůže existovat? - nebo se hraje i na to, že třeba někdo bude mít (na Březiněvské) porouchané značení tramvaje?)); pokud mně někdo namítne, že na tu druhou tramvaj č. 37 můžu zapomenout, ale na to, že mi někdo musí vrazit nějaký žezlo, už nezapomenu, tak to mi hlava nějak nebere... (to předávání žezla v jediný zastávce i bez tramvaje (abych si nesplet ty stanice a časy, kdy je v který potřeba kontrolovat) bych chápal, ale jestliže si žezlo odebírám zásadně jen z druhý tramvaje, tak je vemkoncem zbytečný)

0/0
7.4.2014 3:43

M91a40r63i65e 94K88o30u49b61o79v57á 2429301309965

Škoda,že se ten předmět nejmenuje klacek a způsob zabezpečení jízda jak za krále Klacka.:-/

0/0
29.3.2014 15:46

R79o26b32e62r44t 71P15r79a84ž21á31k 4598916185630

Teď jen vyhlásíme výběrové řízení na dodavatele traťových žezel. Doufám, že to má Rittig ošéfovaný.;-D

+1/0
28.3.2014 15:22

J91a31n 30Z81e87l49e30n57k83a 2186816128165

V Anglii prý existuje malá firma, která se na výrobu traťových žezel specializuje a dodává je pro všechny ty turistické a historické železnice, kde je používají. Každé takto vyrobené traťové žezlo je unikátem a je na něm přesně vyryto, pro který traťový úsek platí.

+1/0
28.3.2014 15:40

R59o12b31e10r78t 62P30r75a74ž32á12k 4868566675580

Jasně. Ale Trojská není turistická ani muzeální železnice. Ono za starého Rakouska, kdy byla žezla běžnou věcí, na nich taky bylo napsáno, pro kterou trať platí. Jedno je k vidění v Technickém muzeu.

A to výběrové řízení jsem myslel jako srandu, vzhledem k poměrům v DPP.

0/0
28.3.2014 15:46

J84a20n 77Z97e89l69e70n92k49a 2986986258905

To jsem pochopil.;-D Ale pro Rittiga by to bylo lukrativní jen tehdy, kdyby to žezlo bylo ze zlata podobně jako královské - to by totiž v této zemi nejspíš dříve či později někdo ukradl a muselo by se vyrobit nové atd. ;-)

0/0
28.3.2014 19:10

V75i11k15t59o63r 32N77á77r60o29ž38n91ý 3389102718

Mám pocit , že stejným systémem se jezdí na jednokolejné tramvajové trati z Bad Schandau za hranicemi dodnes.... je to velice jednoduchý a účinný systém

+2/0
28.3.2014 14:21

K55r55y59š84t62o72f 88L34a33n71í33k 1189690425595

jednoduché, účinné, levné. sice úplně nevylučuje lidskou chybu, ale mělo by to stačit.

+9/0
28.3.2014 13:14
Foto

M16a38r63t31i60n 82Š55u11b80r96t 1145361164415

Podle mě to má jednu lehkou vadu. Když tam ve špičce bude interval 15 minut, tak je to OK. Na Hercovce řidič vyjíždějící tramvaje od Trojské podá žezlo vjíždějící tramvaji směrem dolů. Jenže přes poledne a večer je tam interval 30 minut a předání žezla probíhá až ve smyčce Březiněveská, kam jedna tramvaj přijede a řidič žezlo předá té druhé vpředu a ta teprve vyrazí na celou trasu. A to je podle mě problém, protože existují během dne dvě místa předávky. Tj. jsou období, kdy mohu z Březiněveské odjet jen s žezlem a také období, kdy bez něho a dostanu ho až na Hercovce. A v tom je ta zrada a určitý prostor pro chybu. Zejména při přechodu z intervalu 30 minut na 15 minut odpoledne.

Řidič kolem poledne pravidelně dostává na Březiněveské žezlo a jede s ním celou trať na Trojkou a zpět. Nic neřeší. Pak ale poprvé na cestě do kopce na Hercovce žezlo předá, dojede na Březiněveskou, dá si pauzu a vyrazí na trať správně bez žezla. Ale může se mu stát, že si zafixuje, že když už vyrazil, jako předtím párkrát kolem poledne, tak už žezlo má, ač ho nemá, přijede na Hercovku a nepočká na protijedoucí tramvaj, která se třeba dole zdržela...a může nastat problém.

Tj. problém je v té změně místa předávky během dne. Podle mě by žezlo mělo být vždy na začátku úseku na stejném místě, ve stejné zastávce. Tj. že by řidič tramvaje vždy na stejném místě musel pro žezlo buď do skříňky (při dlouhém intervalu), nebo ke kolegovi v protijedoucí tramvaji. S příkazem, na Hercovce musíš VŽDY pro žezlo.

+5/0
28.3.2014 13:32

M78i60l76a41n 92M77a53j52e64r16č23í38k 1250350394606

Musím zcela souhlasit - je vidět, že provozu TRAMvají skutečně rozumíte, byť vím, že neřídíte ani tu TRAM ani celý jejich provoz. Škoda - na to druhé by jste se asi velmi hodil.

0/0
28.3.2014 13:53

M54a69r89t86i77n 85M10a46j50e93r 8723137838801

Předpokládám, že tomu bude upraven jízdní řád a pořád zde platí, že na jednokolejku smíte vjet pouze s žezlem, takže holt bude muset druhá travaj počkat.

0/0
28.3.2014 15:10

J75a83n 97Z27e39l15e39n18k64a 2286226608205

Nemohli byste na Idnesu aspoň používat správnou terminologii? ;-) To není "štafetový kolík", ale TRAŤOVÉ ŽEZLO, prastarý, jednoduchý a přitom osvědčený prostředek zabezpečení provozu. Leckde ve světě se na železnicích běžně používá.

+10/0
28.3.2014 13:14

Z77d94e76n42ě71k 65W71e74r75n60h71a37r90t 6827895412568

tak tak... Pro zvídavé je to vcelku jasně popsáno například zde... http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDezlo_(%C5%BEeleznice)

0/0
28.3.2014 13:15

J36a58n 79Z60e31l41e62n40k36a 2226306488405

Koukám, že to již bylo opraveno a doplněno.

0/0
28.3.2014 13:37

V80i31k59t72o48r 35N71á97r95o70ž21n24ý 3139192328

Idnes není odborným serverem a 99% čtenářům je úplně jedno , zda se to jmenuje kolík či žezlo

+2/0
28.3.2014 14:18

J65a67r77o47s35l73a85v 65B33r60ü97m43m54e10r 7184343446

Přesně, tohle je prostě funkční a jednoduché. Tleskám.

+9/0
28.3.2014 13:13

M62i54c21h40a55l 68Š32r27o91u30b64e60k 8824896203260

Tsýwe, všichni řvou, jak se má šetřit a tady se šetří a všichni řvou, že je to zas blbě, tak fakt nevím...

+4/0
28.3.2014 13:10

J58a31n 14B55a61r70t91u54š56k72a 7166251731733

Co se divíte - na železnicích bez zabezpečovacího zařízení to fungovalo od jejich vzniku. A dobře. A v nouzových situacích (totální krach spojení) je na to odkaz v příslušných předpisech jistě ještě dnes.

+7/0
28.3.2014 13:01

Z63d51e69n13ě89k 68W56e76r53n37h32a77r12t 6567935452688

Tak fungoval provoz na jednokolejných tratích už v dobách Stephensona. Je to naprosto jasné, jednoduché a zcela spolehlivé. Strojvedoucí, který nemá u sebe ten kolík, zkrátka nejede. Proč to vymýšlet složitě, když to jde takhle jednoduše... :-)

+11/0
28.3.2014 13:01

T10o24m53á44š 83C59h13r39a16s92t50n47ý 2108219599201

To je článek jak z Necykloperie...

Ona ostatně už praxe u T14, která  dokumentuje inovativní politiku Dopravního podniku, totiž kombinaci nejmodernějších trendů techniky a osvědčených historických postupů. Proto lze na nejfrekventovanějších křižovatkách vidět situaci, kdy nablýskaná tramvaj s podporou špičkových počítačů měkce zastaví, nezhlučně se otevřou elektronicky ovládané dveře, z nich vyleze tramvaják a násadou od smetáku přehodí výhybku, aby celý ten pojízdný cirkus mohl pokračovat v jízdě. ;-D

+5/−9
28.3.2014 13:00
Foto

M76a55r89t95i41n 30Š16u36b88r74t 1365111344485

Ono se všude na světě stane, že nějaký systém selže. Radiové přestavování výhybek nemůže být vždy 100%, když je třeba ve výhybce nějaká nečistota, nebo v zimě sníh a porucha třeba topnice vyhřívající výhybku. Vystoupit a pomoci si ručně je zcela normální. Jinak ta tramvaj má označení 14T...

+3/0
28.3.2014 13:14

T23o51m10á78š 70C55h72r58a20s17t85n52ý 2858399499831

Ideální obsazenost pro kulturní cestování je 14 cestujících a tramvaják? ;-D

+2/0
28.3.2014 14:11
Foto

M13a88r31t65i52n 46Š26u88b77r14t 1825321374565

Ano, to je přesný význam té zkratky ;-).

0/0
28.3.2014 14:13

R69a38d12e15k 68M12i33t57a21s 6791488311810

to uz je aprila nebo co???

+1/−12
28.3.2014 12:57
Foto

M41í84r34a 44K63l49a59s 9352527979446

Proč by mělo být? Podobné zabezpečení provozu na jednokolejce je vcelku běžné i jinde. Kdysi jsem to viděl např. v Gorlitzu. Na konci úseku byla tyč se žlabem, do kterého řidič po projetí úseku kolík vložil a řidič protijedoucí tramvaje si ho pak zase vyzvedl.

+5/0
28.3.2014 13:02

Z26d57e98n62ě62k 81W76e68r75n86h78a38r82t 6577365432258

Někde to mají prokombinované i s klíčem od výhybky, zkrátka si s kolíkem předávají i přivázaný klíč, takže je jasné, že mu to nemůže někdo přehodit, když odjede. Jednoduché, spolehlivé...

+7/0
28.3.2014 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.