Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči tramvají v pražské Troji si budou muset předat štafetový kolík

Žádná elektronika, ani GPS navigace, žádné mobily. V době tramvajové výluky v pražské Troji, která začíná v sobotu, bude bezpečnost na trati zajišťovat žezlo, tedy jakýsi štafetový kolík. Náhradní linka číslo 37 totiž bude v určitém úseku pendlovat po jednokolejce, řidiči tak budou mít jistotu, že jsou na trati sami.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J49a98n 81U75l33r50y50c93h 4221357630198

tak jako sorry, ale naprosto nechápu, k čemu je tady nějaký žezlo - na jednokolejné trati jezdí jen DVĚ tramvaje, jejichž řidiči si musí při setkání předat žezlo, aby ten, kdo vjíždí na jednokolejný úsek, věděl, že před ním není žádná tramvaj?:-P; tak tohle je na mě zjevně moc složitý - svým blbym mozkem bych si myslel, že když vedle sebe vidim tu TRAMVAJ, už nepořebuju, aby mi její řidič strkal do pazoury nějakej kolík, kterej by mi objasnil, že můžu jet dál... (dobře, situace se jako komplikuje tím, že někdy si předáváme žezlo na konečný, kde bude těch tramvají víc - jak už tady bylo zkonstatováno, v tom, abych si nepoplet, kde má proběhnout kontrola, mi žezlo nepomůže, a pokud už si nespletu místo kontroly, tak zas to žezlo nepotřebuju - stačí, když vidim tu TRAMVAJ s číslem linky (přece žádná třetí tramvaj č. 37 nemůže existovat? - nebo se hraje i na to, že třeba někdo bude mít (na Březiněvské) porouchané značení tramvaje?)); pokud mně někdo namítne, že na tu druhou tramvaj č. 37 můžu zapomenout, ale na to, že mi někdo musí vrazit nějaký žezlo, už nezapomenu, tak to mi hlava nějak nebere... (to předávání žezla v jediný zastávce i bez tramvaje (abych si nesplet ty stanice a časy, kdy je v který potřeba kontrolovat) bych chápal, ale jestliže si žezlo odebírám zásadně jen z druhý tramvaje, tak je vemkoncem zbytečný)

0/0
7.4.2014 3:43

M34a21r14i58e 34K40o58u17b27o71v18á 2279641559765

Škoda,že se ten předmět nejmenuje klacek a způsob zabezpečení jízda jak za krále Klacka.:-/

0/0
29.3.2014 15:46

R29o58b22e38r88t 23P58r18a76ž50á21k 4118686155970

Teď jen vyhlásíme výběrové řízení na dodavatele traťových žezel. Doufám, že to má Rittig ošéfovaný.;-D

+1/0
28.3.2014 15:22

J22a23n 31Z60e23l15e29n56k64a 2816556758725

V Anglii prý existuje malá firma, která se na výrobu traťových žezel specializuje a dodává je pro všechny ty turistické a historické železnice, kde je používají. Každé takto vyrobené traťové žezlo je unikátem a je na něm přesně vyryto, pro který traťový úsek platí.

+1/0
28.3.2014 15:40

R76o90b63e20r77t 73P30r44a10ž96á73k 4948746125360

Jasně. Ale Trojská není turistická ani muzeální železnice. Ono za starého Rakouska, kdy byla žezla běžnou věcí, na nich taky bylo napsáno, pro kterou trať platí. Jedno je k vidění v Technickém muzeu.

A to výběrové řízení jsem myslel jako srandu, vzhledem k poměrům v DPP.

0/0
28.3.2014 15:46

J18a23n 38Z88e12l29e58n93k95a 2146416708105

To jsem pochopil.;-D Ale pro Rittiga by to bylo lukrativní jen tehdy, kdyby to žezlo bylo ze zlata podobně jako královské - to by totiž v této zemi nejspíš dříve či později někdo ukradl a muselo by se vyrobit nové atd. ;-)

0/0
28.3.2014 19:10

V11i56k56t43o47r 84N40á84r86o11ž32n94ý 3839622228

Mám pocit , že stejným systémem se jezdí na jednokolejné tramvajové trati z Bad Schandau za hranicemi dodnes.... je to velice jednoduchý a účinný systém

+2/0
28.3.2014 14:21

K26r56y64š47t13o92f 48L51a52n65í73k 1539280965675

jednoduché, účinné, levné. sice úplně nevylučuje lidskou chybu, ale mělo by to stačit.

+9/0
28.3.2014 13:14
Foto

M15a46r13t30i42n 52Š49u40b57r89t 1715501314215

Podle mě to má jednu lehkou vadu. Když tam ve špičce bude interval 15 minut, tak je to OK. Na Hercovce řidič vyjíždějící tramvaje od Trojské podá žezlo vjíždějící tramvaji směrem dolů. Jenže přes poledne a večer je tam interval 30 minut a předání žezla probíhá až ve smyčce Březiněveská, kam jedna tramvaj přijede a řidič žezlo předá té druhé vpředu a ta teprve vyrazí na celou trasu. A to je podle mě problém, protože existují během dne dvě místa předávky. Tj. jsou období, kdy mohu z Březiněveské odjet jen s žezlem a také období, kdy bez něho a dostanu ho až na Hercovce. A v tom je ta zrada a určitý prostor pro chybu. Zejména při přechodu z intervalu 30 minut na 15 minut odpoledne.

Řidič kolem poledne pravidelně dostává na Březiněveské žezlo a jede s ním celou trať na Trojkou a zpět. Nic neřeší. Pak ale poprvé na cestě do kopce na Hercovce žezlo předá, dojede na Březiněveskou, dá si pauzu a vyrazí na trať správně bez žezla. Ale může se mu stát, že si zafixuje, že když už vyrazil, jako předtím párkrát kolem poledne, tak už žezlo má, ač ho nemá, přijede na Hercovku a nepočká na protijedoucí tramvaj, která se třeba dole zdržela...a může nastat problém.

Tj. problém je v té změně místa předávky během dne. Podle mě by žezlo mělo být vždy na začátku úseku na stejném místě, ve stejné zastávce. Tj. že by řidič tramvaje vždy na stejném místě musel pro žezlo buď do skříňky (při dlouhém intervalu), nebo ke kolegovi v protijedoucí tramvaji. S příkazem, na Hercovce musíš VŽDY pro žezlo.

+5/0
28.3.2014 13:32

M15i93l27a65n 46M77a48j49e92r67č17í62k 1150130764736

Musím zcela souhlasit - je vidět, že provozu TRAMvají skutečně rozumíte, byť vím, že neřídíte ani tu TRAM ani celý jejich provoz. Škoda - na to druhé by jste se asi velmi hodil.

0/0
28.3.2014 13:53

M41a22r87t28i95n 84M91a62j29e68r 8753267178571

Předpokládám, že tomu bude upraven jízdní řád a pořád zde platí, že na jednokolejku smíte vjet pouze s žezlem, takže holt bude muset druhá travaj počkat.

0/0
28.3.2014 15:10

J40a51n 27Z40e47l71e55n86k80a 2286296658535

Nemohli byste na Idnesu aspoň používat správnou terminologii? ;-) To není "štafetový kolík", ale TRAŤOVÉ ŽEZLO, prastarý, jednoduchý a přitom osvědčený prostředek zabezpečení provozu. Leckde ve světě se na železnicích běžně používá.

+10/0
28.3.2014 13:14

Z44d23e79n47ě46k 63W82e57r58n62h12a24r30t 6127635462768

tak tak... Pro zvídavé je to vcelku jasně popsáno například zde... http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDezlo_(%C5%BEeleznice)

0/0
28.3.2014 13:15

J12a31n 41Z44e36l64e45n74k65a 2156276538405

Koukám, že to již bylo opraveno a doplněno.

0/0
28.3.2014 13:37

V68i98k40t41o56r 49N49á31r38o62ž33n10ý 3819882258

Idnes není odborným serverem a 99% čtenářům je úplně jedno , zda se to jmenuje kolík či žezlo

+2/0
28.3.2014 14:18

J25a26r69o90s50l13a26v 96B33r19ü18m57m44e71r 7804573656

Přesně, tohle je prostě funkční a jednoduché. Tleskám.

+9/0
28.3.2014 13:13

M14i27c92h12a83l 87Š54r24o96u55b72e68k 8174436543750

Tsýwe, všichni řvou, jak se má šetřit a tady se šetří a všichni řvou, že je to zas blbě, tak fakt nevím...

+4/0
28.3.2014 13:10

J30a59n 48B45a35r12t37u52š12k16a 7316481901143

Co se divíte - na železnicích bez zabezpečovacího zařízení to fungovalo od jejich vzniku. A dobře. A v nouzových situacích (totální krach spojení) je na to odkaz v příslušných předpisech jistě ještě dnes.

+7/0
28.3.2014 13:01

Z58d57e14n67ě94k 63W94e22r40n38h24a76r53t 6577535372268

Tak fungoval provoz na jednokolejných tratích už v dobách Stephensona. Je to naprosto jasné, jednoduché a zcela spolehlivé. Strojvedoucí, který nemá u sebe ten kolík, zkrátka nejede. Proč to vymýšlet složitě, když to jde takhle jednoduše... :-)

+11/0
28.3.2014 13:01

T74o63m81á24š 22C42h22r39a12s89t49n98ý 2778669169321

To je článek jak z Necykloperie...

Ona ostatně už praxe u T14, která  dokumentuje inovativní politiku Dopravního podniku, totiž kombinaci nejmodernějších trendů techniky a osvědčených historických postupů. Proto lze na nejfrekventovanějších křižovatkách vidět situaci, kdy nablýskaná tramvaj s podporou špičkových počítačů měkce zastaví, nezhlučně se otevřou elektronicky ovládané dveře, z nich vyleze tramvaják a násadou od smetáku přehodí výhybku, aby celý ten pojízdný cirkus mohl pokračovat v jízdě. ;-D

+5/−9
28.3.2014 13:00
Foto

M91a95r24t64i49n 48Š89u79b17r28t 1205301574575

Ono se všude na světě stane, že nějaký systém selže. Radiové přestavování výhybek nemůže být vždy 100%, když je třeba ve výhybce nějaká nečistota, nebo v zimě sníh a porucha třeba topnice vyhřívající výhybku. Vystoupit a pomoci si ručně je zcela normální. Jinak ta tramvaj má označení 14T...

+3/0
28.3.2014 13:14

T79o98m74á89š 56C83h19r89a46s25t91n37ý 2928739549231

Ideální obsazenost pro kulturní cestování je 14 cestujících a tramvaják? ;-D

+2/0
28.3.2014 14:11
Foto

M62a71r18t54i61n 60Š38u72b75r36t 1725111174935

Ano, to je přesný význam té zkratky ;-).

0/0
28.3.2014 14:13

R31a90d80e53k 20M50i34t86a19s 6311238111590

to uz je aprila nebo co???

+1/−12
28.3.2014 12:57
Foto

M98í71r21a 54K26l34a92s 9642487229136

Proč by mělo být? Podobné zabezpečení provozu na jednokolejce je vcelku běžné i jinde. Kdysi jsem to viděl např. v Gorlitzu. Na konci úseku byla tyč se žlabem, do kterého řidič po projetí úseku kolík vložil a řidič protijedoucí tramvaje si ho pak zase vyzvedl.

+5/0
28.3.2014 13:02

Z95d28e70n11ě23k 30W21e17r82n51h92a10r55t 6497625142878

Někde to mají prokombinované i s klíčem od výhybky, zkrátka si s kolíkem předávají i přivázaný klíč, takže je jasné, že mu to nemůže někdo přehodit, když odjede. Jednoduché, spolehlivé...

+7/0
28.3.2014 13:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.