- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
tak jako sorry, ale naprosto nechápu, k čemu je tady nějaký žezlo - na jednokolejné trati jezdí jen DVĚ tramvaje, jejichž řidiči si musí při setkání předat žezlo, aby ten, kdo vjíždí na jednokolejný úsek, věděl, že před ním není žádná tramvaj; tak tohle je na mě zjevně moc složitý - svým blbym mozkem bych si myslel, že když vedle sebe vidim tu TRAMVAJ, už nepořebuju, aby mi její řidič strkal do pazoury nějakej kolík, kterej by mi objasnil, že můžu jet dál... (dobře, situace se jako komplikuje tím, že někdy si předáváme žezlo na konečný, kde bude těch tramvají víc - jak už tady bylo zkonstatováno, v tom, abych si nepoplet, kde má proběhnout kontrola, mi žezlo nepomůže, a pokud už si nespletu místo kontroly, tak zas to žezlo nepotřebuju - stačí, když vidim tu TRAMVAJ s číslem linky (přece žádná třetí tramvaj č. 37 nemůže existovat? - nebo se hraje i na to, že třeba někdo bude mít (na Březiněvské) porouchané značení tramvaje?)); pokud mně někdo namítne, že na tu druhou tramvaj č. 37 můžu zapomenout, ale na to, že mi někdo musí vrazit nějaký žezlo, už nezapomenu, tak to mi hlava nějak nebere... (to předávání žezla v jediný zastávce i bez tramvaje (abych si nesplet ty stanice a časy, kdy je v který potřeba kontrolovat) bych chápal, ale jestliže si žezlo odebírám zásadně jen z druhý tramvaje, tak je vemkoncem zbytečný)
Škoda,že se ten předmět nejmenuje klacek a způsob zabezpečení jízda jak za krále Klacka.
Teď jen vyhlásíme výběrové řízení na dodavatele traťových žezel. Doufám, že to má Rittig ošéfovaný.
V Anglii prý existuje malá firma, která se na výrobu traťových žezel specializuje a dodává je pro všechny ty turistické a historické železnice, kde je používají. Každé takto vyrobené traťové žezlo je unikátem a je na něm přesně vyryto, pro který traťový úsek platí.
Mám pocit , že stejným systémem se jezdí na jednokolejné tramvajové trati z Bad Schandau za hranicemi dodnes.... je to velice jednoduchý a účinný systém
jednoduché, účinné, levné. sice úplně nevylučuje lidskou chybu, ale mělo by to stačit.
Podle mě to má jednu lehkou vadu. Když tam ve špičce bude interval 15 minut, tak je to OK. Na Hercovce řidič vyjíždějící tramvaje od Trojské podá žezlo vjíždějící tramvaji směrem dolů. Jenže přes poledne a večer je tam interval 30 minut a předání žezla probíhá až ve smyčce Březiněveská, kam jedna tramvaj přijede a řidič žezlo předá té druhé vpředu a ta teprve vyrazí na celou trasu. A to je podle mě problém, protože existují během dne dvě místa předávky. Tj. jsou období, kdy mohu z Březiněveské odjet jen s žezlem a také období, kdy bez něho a dostanu ho až na Hercovce. A v tom je ta zrada a určitý prostor pro chybu. Zejména při přechodu z intervalu 30 minut na 15 minut odpoledne.
Řidič kolem poledne pravidelně dostává na Březiněveské žezlo a jede s ním celou trať na Trojkou a zpět. Nic neřeší. Pak ale poprvé na cestě do kopce na Hercovce žezlo předá, dojede na Březiněveskou, dá si pauzu a vyrazí na trať správně bez žezla. Ale může se mu stát, že si zafixuje, že když už vyrazil, jako předtím párkrát kolem poledne, tak už žezlo má, ač ho nemá, přijede na Hercovku a nepočká na protijedoucí tramvaj, která se třeba dole zdržela...a může nastat problém.
Tj. problém je v té změně místa předávky během dne. Podle mě by žezlo mělo být vždy na začátku úseku na stejném místě, ve stejné zastávce. Tj. že by řidič tramvaje vždy na stejném místě musel pro žezlo buď do skříňky (při dlouhém intervalu), nebo ke kolegovi v protijedoucí tramvaji. S příkazem, na Hercovce musíš VŽDY pro žezlo.
Nemohli byste na Idnesu aspoň používat správnou terminologii? To není "štafetový kolík", ale TRAŤOVÉ ŽEZLO, prastarý, jednoduchý a přitom osvědčený prostředek zabezpečení provozu. Leckde ve světě se na železnicích běžně používá.
tak tak... Pro zvídavé je to vcelku jasně popsáno například zde... http://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%BDezlo_(%C5%BEeleznice)
Přesně, tohle je prostě funkční a jednoduché. Tleskám.
Tsýwe, všichni řvou, jak se má šetřit a tady se šetří a všichni řvou, že je to zas blbě, tak fakt nevím...
Co se divíte - na železnicích bez zabezpečovacího zařízení to fungovalo od jejich vzniku. A dobře. A v nouzových situacích (totální krach spojení) je na to odkaz v příslušných předpisech jistě ještě dnes.
Tak fungoval provoz na jednokolejných tratích už v dobách Stephensona. Je to naprosto jasné, jednoduché a zcela spolehlivé. Strojvedoucí, který nemá u sebe ten kolík, zkrátka nejede. Proč to vymýšlet složitě, když to jde takhle jednoduše...