Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči se po Praze sunou kolonami, lépe by mělo být po prázdninách

V ulicích Prahy za poslední týdny výrazně zhoustl provoz. Na mnoha místech se tvoří dlouhé kolony. A to opakovaně. Mohou za to zčásti dopravní omezení. Na severu Prahy brzdí dopravu oprava tramvajové trati i výstavba metra. Lepší to bude až o letních prázdninách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T21o81m62á47š 83K36a95v82a88n 7785328287766

Už aby ten tunel otevřeli!!

0/0
12.4.2014 14:03

M42a38r55t65i24n 20Š35t89ě36p21á16n58e47k 3777303523181

No, ja bych se nebal. Az se otevre Blanka, Hudecek zavre pulku Prahy a druhou zklidni kolony a vsichni budou stastni a slunickovi. A vsichni prestanou jezdit autem, i kdyz to potrebuji a  cyklisti budou mit konecne Prahu pro sebe. Sice jich bude par za hodinu, ale budou stastni.

+2/0
12.4.2014 7:14

T63o13m24á86š 30Z62e14m12a20n 3665618654515

Za mnoho kolon může i úprava ulic- třeba Jugoslávských partizánů je ucpaná kdykoliv jí jede víc než 5 aut - díky "zklidňovacím" opatřením..

Hlavně se rozmohlo zužování silnic před křižovatkami - tedy auto odbočující do leva zdržuje ostatní, ač před úpravou bylo místa dost a ostatní auta mohla jezdit druhým pruhem bez brždění.

+5/0
11.4.2014 20:41

J66o64h12a47n 46Z44i11n31g69e74l 2201195616441

Je to tak. Celá Karlovarská, která dříve jela dvěma pruhy, je teď svedena do jednoho a výsledkem je kilometrová fronta. V opačnym směru je semafor u školy, kterej ovšem běží celý den. Výsledkem je fronta cca 2km. Plzeňská, která dříve jela poměrně plynule ve dvou pruzích, je nyní jednoproudá. Levý pruhy jsou buď odbočovací, nebo pouze pro autobusy i v nesmyslných hodinách. Výsledek tvoří fronta tak dlouhá, že se ani autobusy do vyhrazenýho pruhu nedostanou. A podobně by se dalo napsat snad o všech výpadovkách v Praze. Podolská, Modřanská, Poděbradská, Kbelská, Horňátecká...

Prostě magistrát Prahu účelově ucpal a dneska to bude za další peníze řešit zákazama a uzavírkama. Snad jen ta defenestrace by pomohla.

+4/0
11.4.2014 20:52

T83o26m40á27š 41Z79e74m90a12n 3645718404285

Je to tak - to ucpávání je úmyslné aby mohli říct - podívejte jak jsou auta špatná a jak to musíme řešit.

Navíc z méně aut tak dostanou více exhalací.

+1/0
11.4.2014 21:28
Foto

M88a14r58t68i68n 34Š34u73b68r24t 1455561604775

Ucpávání není úmyslné. "Ucpávání" vyplývá ze zvýšeného počtu nehod s chodci na komunikacích se dvěma jízdními pruhy v jednom směru. Tento trend se objevil v závěru devadesátých let a měl za následek, že se do norem a vyhlášek dostalo, že takový přechod musí být při zachování dvou pruhů vybaven signalizací. Signalizace by ale pak v mnoha případech zdržovala provoz po 50 metrech, a to je spočteno, že zúžení je přece jen rychlejší, navíc přechody městské části rušit nechtějí, takže u každé křižovatky se při každé úpravě okamžitě budují ostrůvky, pokud to jen trochu jde.

Následně přibyly normy na maximální délku neřízeného přechodu, které také bez dělících ostrůvků téměř neumožňují přechod vyznačit. Nicméně v některých případech (vjezd na Vítězné náměstí) vznikají i z podnětů městských částí řešení, která nutná nejsou, to je pravda.  

Jinak ulice ulice neucpává magistrát, já tam vidím tedy ta auta, co je ucpávají ;-).

+2/−2
11.4.2014 23:31

D96a54v50i78d 12P13i31n85c 7691408913694

Mě připadá jako přínosnější a levnější, kdyby se změnily nesmyslné normy a ne ulice.

+2/0
12.4.2014 9:18
Foto

M62a85r93t34i82n 58Š42u84b42r62t 1445491464495

Ano, snaha o změnu norem trvá již cca 14 let a většina, která o jejich změně vždy může rozhodnout, pro tuto změnu není.

0/0
12.4.2014 22:13

M47i97r37o64s62l30a86v 38H94a88š97p42l 9851699875969

Souhlasím, i když dodávám, že když se chvíli budete koukat na nějakou křižovatku (třeba Resslova - Karlák apod.), tak sledujte reakce řidičů. Průjezd aut ve špičce s 15 metrovými mezerami mezi nimi je na zabití. Český řidič čeká, až se rozjede ten před ním a pak začne reagovat, místo toho, aby se celá kolona hnula naráz.

+1/0
12.4.2014 9:04

M44a95r81t73i98n 50L25u36k38e13š 3926251371595

Asi tak. Aut je v provozu nepochybně mnoho, ale kdyby se jejich řidiči naučili konečně řídit, tak ty kolony budou leckde poloviční, jestli vůbec nějaké.

0/0
14.4.2014 10:03

J14o13h79a73n 48Z68i65n81g11e95l 2791635536181

Však taky Praha za posední dva roky vynaložila obrovské úsilí ke komplikaci dopravy. Tohle je výsledek. A ještě, až se zavře, Hudečkovi pro radost, Smetanovo nábřeží.

+6/0
11.4.2014 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.