Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči se po Praze sunou kolonami, lépe by mělo být po prázdninách

V ulicích Prahy za poslední týdny výrazně zhoustl provoz. Na mnoha místech se tvoří dlouhé kolony. A to opakovaně. Mohou za to zčásti dopravní omezení. Na severu Prahy brzdí dopravu oprava tramvajové trati i výstavba metra. Lepší to bude až o letních prázdninách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T78o54m55á45š 16K64a32v92a29n 7525158717206

Už aby ten tunel otevřeli!!

0/0
12.4.2014 14:03

M42a73r39t15i47n 46Š89t58ě29p22á86n43e70k 3757433163311

No, ja bych se nebal. Az se otevre Blanka, Hudecek zavre pulku Prahy a druhou zklidni kolony a vsichni budou stastni a slunickovi. A vsichni prestanou jezdit autem, i kdyz to potrebuji a  cyklisti budou mit konecne Prahu pro sebe. Sice jich bude par za hodinu, ale budou stastni.

+2/0
12.4.2014 7:14

T80o32m60á87š 80Z49e31m75a54n 3735468774345

Za mnoho kolon může i úprava ulic- třeba Jugoslávských partizánů je ucpaná kdykoliv jí jede víc než 5 aut - díky "zklidňovacím" opatřením..

Hlavně se rozmohlo zužování silnic před křižovatkami - tedy auto odbočující do leva zdržuje ostatní, ač před úpravou bylo místa dost a ostatní auta mohla jezdit druhým pruhem bez brždění.

+5/0
11.4.2014 20:41

J23o17h16a57n 38Z16i16n45g36e69l 2591405586411

Je to tak. Celá Karlovarská, která dříve jela dvěma pruhy, je teď svedena do jednoho a výsledkem je kilometrová fronta. V opačnym směru je semafor u školy, kterej ovšem běží celý den. Výsledkem je fronta cca 2km. Plzeňská, která dříve jela poměrně plynule ve dvou pruzích, je nyní jednoproudá. Levý pruhy jsou buď odbočovací, nebo pouze pro autobusy i v nesmyslných hodinách. Výsledek tvoří fronta tak dlouhá, že se ani autobusy do vyhrazenýho pruhu nedostanou. A podobně by se dalo napsat snad o všech výpadovkách v Praze. Podolská, Modřanská, Poděbradská, Kbelská, Horňátecká...

Prostě magistrát Prahu účelově ucpal a dneska to bude za další peníze řešit zákazama a uzavírkama. Snad jen ta defenestrace by pomohla.

+4/0
11.4.2014 20:52

T67o11m44á87š 88Z85e96m70a82n 3205328614335

Je to tak - to ucpávání je úmyslné aby mohli říct - podívejte jak jsou auta špatná a jak to musíme řešit.

Navíc z méně aut tak dostanou více exhalací.

+1/0
11.4.2014 21:28
Foto

M17a39r91t72i53n 79Š94u97b79r36t 1235471364985

Ucpávání není úmyslné. "Ucpávání" vyplývá ze zvýšeného počtu nehod s chodci na komunikacích se dvěma jízdními pruhy v jednom směru. Tento trend se objevil v závěru devadesátých let a měl za následek, že se do norem a vyhlášek dostalo, že takový přechod musí být při zachování dvou pruhů vybaven signalizací. Signalizace by ale pak v mnoha případech zdržovala provoz po 50 metrech, a to je spočteno, že zúžení je přece jen rychlejší, navíc přechody městské části rušit nechtějí, takže u každé křižovatky se při každé úpravě okamžitě budují ostrůvky, pokud to jen trochu jde.

Následně přibyly normy na maximální délku neřízeného přechodu, které také bez dělících ostrůvků téměř neumožňují přechod vyznačit. Nicméně v některých případech (vjezd na Vítězné náměstí) vznikají i z podnětů městských částí řešení, která nutná nejsou, to je pravda.  

Jinak ulice ulice neucpává magistrát, já tam vidím tedy ta auta, co je ucpávají ;-).

+2/−2
11.4.2014 23:31

D31a18v62i73d 19P84i57n91c 7361518333954

Mě připadá jako přínosnější a levnější, kdyby se změnily nesmyslné normy a ne ulice.

+2/0
12.4.2014 9:18
Foto

M34a75r82t98i16n 44Š95u15b60r63t 1425871734315

Ano, snaha o změnu norem trvá již cca 14 let a většina, která o jejich změně vždy může rozhodnout, pro tuto změnu není.

0/0
12.4.2014 22:13

M50i61r85o22s26l30a19v 75H40a24š54p65l 9811869955879

Souhlasím, i když dodávám, že když se chvíli budete koukat na nějakou křižovatku (třeba Resslova - Karlák apod.), tak sledujte reakce řidičů. Průjezd aut ve špičce s 15 metrovými mezerami mezi nimi je na zabití. Český řidič čeká, až se rozjede ten před ním a pak začne reagovat, místo toho, aby se celá kolona hnula naráz.

+1/0
12.4.2014 9:04

M68a56r55t40i87n 70L53u10k78e20š 3646951941675

Asi tak. Aut je v provozu nepochybně mnoho, ale kdyby se jejich řidiči naučili konečně řídit, tak ty kolony budou leckde poloviční, jestli vůbec nějaké.

0/0
14.4.2014 10:03

J74o73h98a87n 44Z95i15n24g35e12l 2851585456671

Však taky Praha za posední dva roky vynaložila obrovské úsilí ke komplikaci dopravy. Tohle je výsledek. A ještě, až se zavře, Hudečkovi pro radost, Smetanovo nábřeží.

+6/0
11.4.2014 20:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.