Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Řidiči se po Praze sunou kolonami, lépe by mělo být po prázdninách

V ulicích Prahy za poslední týdny výrazně zhoustl provoz. Na mnoha místech se tvoří dlouhé kolony. A to opakovaně. Mohou za to zčásti dopravní omezení. Na severu Prahy brzdí dopravu oprava tramvajové trati i výstavba metra. Lepší to bude až o letních prázdninách.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T90o32m98á63š 78K80a15v69a61n 7755288617226

Už aby ten tunel otevřeli!!

0/0
12.4.2014 14:03

M15a34r80t36i98n 86Š49t43ě15p36á52n73e74k 3277853943531

No, ja bych se nebal. Az se otevre Blanka, Hudecek zavre pulku Prahy a druhou zklidni kolony a vsichni budou stastni a slunickovi. A vsichni prestanou jezdit autem, i kdyz to potrebuji a  cyklisti budou mit konecne Prahu pro sebe. Sice jich bude par za hodinu, ale budou stastni.

+2/0
12.4.2014 7:14

T86o76m54á87š 53Z32e10m75a50n 3235338604155

Za mnoho kolon může i úprava ulic- třeba Jugoslávských partizánů je ucpaná kdykoliv jí jede víc než 5 aut - díky "zklidňovacím" opatřením..

Hlavně se rozmohlo zužování silnic před křižovatkami - tedy auto odbočující do leva zdržuje ostatní, ač před úpravou bylo místa dost a ostatní auta mohla jezdit druhým pruhem bez brždění.

+5/0
11.4.2014 20:41

J24o87h24a56n 15Z90i10n30g60e97l 2861395566271

Je to tak. Celá Karlovarská, která dříve jela dvěma pruhy, je teď svedena do jednoho a výsledkem je kilometrová fronta. V opačnym směru je semafor u školy, kterej ovšem běží celý den. Výsledkem je fronta cca 2km. Plzeňská, která dříve jela poměrně plynule ve dvou pruzích, je nyní jednoproudá. Levý pruhy jsou buď odbočovací, nebo pouze pro autobusy i v nesmyslných hodinách. Výsledek tvoří fronta tak dlouhá, že se ani autobusy do vyhrazenýho pruhu nedostanou. A podobně by se dalo napsat snad o všech výpadovkách v Praze. Podolská, Modřanská, Poděbradská, Kbelská, Horňátecká...

Prostě magistrát Prahu účelově ucpal a dneska to bude za další peníze řešit zákazama a uzavírkama. Snad jen ta defenestrace by pomohla.

+4/0
11.4.2014 20:52

T72o21m14á16š 87Z82e65m31a40n 3835678274805

Je to tak - to ucpávání je úmyslné aby mohli říct - podívejte jak jsou auta špatná a jak to musíme řešit.

Navíc z méně aut tak dostanou více exhalací.

+1/0
11.4.2014 21:28
Foto

M57a35r32t45i35n 20Š53u30b37r85t 1595701804135

Ucpávání není úmyslné. "Ucpávání" vyplývá ze zvýšeného počtu nehod s chodci na komunikacích se dvěma jízdními pruhy v jednom směru. Tento trend se objevil v závěru devadesátých let a měl za následek, že se do norem a vyhlášek dostalo, že takový přechod musí být při zachování dvou pruhů vybaven signalizací. Signalizace by ale pak v mnoha případech zdržovala provoz po 50 metrech, a to je spočteno, že zúžení je přece jen rychlejší, navíc přechody městské části rušit nechtějí, takže u každé křižovatky se při každé úpravě okamžitě budují ostrůvky, pokud to jen trochu jde.

Následně přibyly normy na maximální délku neřízeného přechodu, které také bez dělících ostrůvků téměř neumožňují přechod vyznačit. Nicméně v některých případech (vjezd na Vítězné náměstí) vznikají i z podnětů městských částí řešení, která nutná nejsou, to je pravda.  

Jinak ulice ulice neucpává magistrát, já tam vidím tedy ta auta, co je ucpávají ;-).

+2/−2
11.4.2014 23:31

D53a66v25i55d 10P23i74n82c 7131398193274

Mě připadá jako přínosnější a levnější, kdyby se změnily nesmyslné normy a ne ulice.

+2/0
12.4.2014 9:18
Foto

M71a31r58t66i83n 71Š46u73b28r72t 1355741514135

Ano, snaha o změnu norem trvá již cca 14 let a většina, která o jejich změně vždy může rozhodnout, pro tuto změnu není.

0/0
12.4.2014 22:13

M46i72r52o82s28l55a27v 12H62a77š73p68l 9211269675819

Souhlasím, i když dodávám, že když se chvíli budete koukat na nějakou křižovatku (třeba Resslova - Karlák apod.), tak sledujte reakce řidičů. Průjezd aut ve špičce s 15 metrovými mezerami mezi nimi je na zabití. Český řidič čeká, až se rozjede ten před ním a pak začne reagovat, místo toho, aby se celá kolona hnula naráz.

+1/0
12.4.2014 9:04

M52a29r16t26i92n 80L98u78k29e74š 3976431381345

Asi tak. Aut je v provozu nepochybně mnoho, ale kdyby se jejich řidiči naučili konečně řídit, tak ty kolony budou leckde poloviční, jestli vůbec nějaké.

0/0
14.4.2014 10:03

J92o89h80a58n 20Z38i19n60g55e89l 2701545296941

Však taky Praha za posední dva roky vynaložila obrovské úsilí ke komplikaci dopravy. Tohle je výsledek. A ještě, až se zavře, Hudečkovi pro radost, Smetanovo nábřeží.

+6/0
11.4.2014 20:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.