Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Dvouletá oprava stanice Národní třída vrcholí. Otevře se v létě

Stanice metra Národní třída se po dvouleté rekonstrukci otevře podle plánu - tedy letos v červenci. Slibují to představitelé města. Dělníci finišují s posledními úpravami. Ve stanici jsou eskalátory, nástupiště už získává svou staronovou podobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R35e31n26é 93C68v94r37k85a94l 9686639706806

Uzavření stanice na dva roky těsně po dobudování výtahu v ní byl:

1. - počin hodný idi.ta a podraz na tělesně postižené

2. - výborná malá domů pro dodavatele výtahu (v pohodě mu právě končí dvouletá záruka, aniž by někdo výtahem po tu dobu jezdil. Dále již servis platí DPP)Rv

+1/0
17.4.2014 12:10

L88u68k79á89š 61H76l70o86u32c80a34l 6122350211664

s druhým souhlasím, první je zbytečná hysterie, zavření se týká všech, nejen postižených

+1/−1
17.4.2014 14:04

R36e74n19é 91C42v85r92k89a44l 9676579776606

Dobrý den,

vím, že uzavření stanice se dotklo všech. Ale pro běžné cestující je v docházkové vzdálenosti Můstek. Pro vozíčkáře nic - trasa B má v centru výtah až na Florenci, na druhou stranu pak problémový systém plošin na Smíchovském nádraží. Proto bylo dobudování výtahu na Národní oprávněně prezentováno jako velká výhra - vzápětí po dokončení torpédovaná dvouletou výlukou;-(

+1/0
17.4.2014 14:40

K94a93r73e89l 41D84r48d45a 6504182327

Vždy jsem měl představu, že díky Quadriu bylo třeba zmenšit park se vzrostlými stromy, resp. volný prostor u Vladislavovy ulice. Nyní nevěřím. Součástí stavby Quadria je zcela samostatný bytový dům postavený na místě někdejšího parku. Postavit doprostřed parku v centru města bytový dům by patrně neprošlo ani v Kocourkově. V Praze to možné je. Byty jsou v prodeji. Vidím, že Cigler Marani Architects je vydařená parta, co umí jít všem ranařům dobře na ruku a své barbarství okecat třeba pohádkami o revitalizaci městského prostoru. :-P

  Mňo, Qadrio navozuje pocit řádného podvodu na Praze a Pražanech za přispění pražských úředníků. Rv

0/−1
17.4.2014 7:46

K12a82r15e12l 50D90r90d43a 6834692587

Zastávka tramvaje Národní se patrně vrátí před Quadrio. Původní polohu vstupu do metra nahradil vstup do Quadria. Jak šikovné. Investor si přivlastnil jak stanici metra, tak tramvajovou zastávku a nadirigoval si pohyb cestujících přímo do svého nákupního centra.

  Samotný výstup z metra bude až na rohu Purkyňovy. Jsem zvědav jak dlouhý a praktický bude nyní nucený přesun cestujících ve stísněném prostoru z metra na tramvaj. Kam lze směrovat případné stížnosti na šikanu cestujících s žádostí o navrácení do původního stavu? ;-D

+2/−1
17.4.2014 7:34

K29a58r70e37l 93D94r78d45a 6314132987

Kolik bere DPP za reklamu v pražské MHD? Já našel, že od Rencaru má 10 mil. ročně. Což je vlastně zanedbatelné při 15 mld. nákladů na PID.

  Když čtu LCD na Národní, tak mi naskakuje soukromá trafika, která bude sice generovat zisk, ale rozhodně ne ve prospěch MHD a Pražanů.

0/0
17.4.2014 7:17
Foto

M20a90r38t16i44n 70Š49u71b31r84t 1665861894595

Trh s reklamou v MHD šel od roku 2010 výrazně dolů, zadává se rozhodně méně. Rencar je původní dceřinná firma DPP, kde už má městský dopravce podíl tuším asi jen 28%. Ročně jsou tam dva druhy příjmu z reklamy. Nějaká dohodnutá částka a podíl z dividend za akcii. Rencar už je součástí JCDecaux a ta částka se pohybuje v součtu někde okolo 50 milionů ročně. V roce 2010 byl ale možný výtěžek z reklamy v MHD až okolo 300-400 milionů korun ročně, zvláště, kdyby některé činnosti v oblasti vyvěšování reklamy konali rovnou pracovníci DPP jako svou vedlejší činnost. V poslední době jsou zisky níže, lze odhadnout, že někde okolo 150 milionů Kč ročně. V každém případě by reklama v MHD měla být městskou, nikoli soukromou firmou, soukromník by měl pouze mít na starost, jak bude reklama vypadat. vyvěšování ,údržba žárovek a rámečků, všechno to by mělo být v režii DPP - a to by generovalo vyšší zisk zpět do MHD.

+1/0
17.4.2014 10:51

K80a89r49e52l 75D24r92d89a 6464732257

Uvažuji jen ty dividendy, kde má DPP 1/3 podíl. Což je cca 10 mil. ročně. Za reklamu se protáčí kolem 300 mil. Kč ročně s čistým ziskem asi 15-20%. Jestli je v nákladech i poplatek DPP jsem nezjistil. Patrně tedy ano.

  Auta JCDecaux pravidelně potkávám na zastávkách. Řekl bych, že náklady na tuto činnost budou zhruba stejné i když služby zajistí DPP. A efekt ve prospěch DPP bude nevýznamný.

  Na to, jak reklama v MHD zamořuje veřejný prostor je její ekonomický přínos zanedbatelný. (Snad jen, že trochu řeší vandalismus a černý výlep. Docela beru zpravodajství na panelech v metru. Ale zalepená okna tramvají a autobusů považuji za šikanu cestujících.) Zvážil bych, zda lze příjem za reklamu zvýšit cca 10x nebo zda ji nelze silně omezit.

0/0
18.4.2014 7:15

K29a13r89e52l 66D14r85d28a 6134722247

Lazarská a zastávkový mys? To jde realizovat, když je uprostřed zastávky odbočka do Magdalény Rettigové? Přijde mi to jako pomsta na místní fakultě za happeningy proti bariérám v Lazarské. Jak se bude před fakultu zajíždět? Přijde mi, že M. Rettigové bude nově bez aut. Remcali jste vozíčkáři? Magistrát vám za to dá po tlamě. ;-D

  Lazarská je proti Vodičkově rovná ulice. Vídeňská zastávka by zde byla vhodnější než ve Vodičkově. Nemáte někdo info jak se ta bezbariérová Lazarská vyjednala?

+1/−1
17.4.2014 6:51
Foto

M73a43r55t30i92n 21Š48u72b62r71t 1805761234155

Ve směru ke Spálené bude zastávkový mys dkouhý na 1 a půl soupravy a bude mezi ulicemi Magdaleny Rettigové a Vladislavovou. Ve směru k Václaváku bude zastávkový mys na 1 soupravu a končit před ulicí Omladinářů, mezi touto ulicí a Spálenou bude ještě nástupní hrana pro noční sólo. Vjezdy do obou bočních ulic budou klasické snížené vozovky na přání policie a Prahy 1.

Vídeňská zastávka by zde vhodná nebyla, protože by uprostřed té zastávky vlastně byly víděňské křižovatky s výjezdy a zajížděním aut, což úplně vhodné není. Existovala ale varianta, že projíždějící vozidla by jezdila normálně po kolejích za tramvajemi a pouze ta, která chtějí do bočních ulic, by v prostoru zvýšeného chodníku měla koridor k vjezdu a výjezdu (cca v podobě Anděla na Plzeňské z centra). Tato varianta nebyla přijata.

+1/0
17.4.2014 10:46

K39a91r55e88l 15D29r54d63a 6904252667

Rozumím tomu dobře, že ve směru ke Spálené dojde k posunu zastávky? Pak by se sem vídeňská zastávka vešla a výjezdy do ulic by byly na jejích koncích. Ale než riskovat další nevydařenou Vodičkovu, mys mi přijde jako výhodné řešení. Díky.

0/0
18.4.2014 7:22

P59a29v63e80l 79V67e85t85e66š25n15í96k 7555318805507

Předpokládám že zrovna na to LCD s reklamou se cestující těší nejvíce. Ještě k tomu dejte zvuk a hodně nahlas. Ať si příště koupíme správnou zubní pastu a křovinořez.

+1/0
17.4.2014 0:40

M72i21c52h48a35l 75P47r37i21b40y39l 9965525687205

Ta stanice byla hnusná stejně jako všechny na Béčku s tím plexisklovým obkladem, když se to celé předělává, tak byla příležitost to udělat lépe, zajímavěji, tak ne, bude to zas to hnusný plexisklo

+4/−3
16.4.2014 21:14

R52a40d62o42s91l84a91v 81K13l93a90u56d88a 5334948104672

To je sklo Connex se zlatou fólií:-P

+1/−1
16.4.2014 21:22

R33a77d81o51s47l75a40v 82K80l35a69u49d38a 5884428964152

To mínus nějak nechápu....  Vlastně chápu. Je od Chalupeckého. :-)

0/0
16.4.2014 23:08

A62n65t91o87n88í65n 79C39h48a53l44u29p58e13c25k40ý 4707720748866

Souhlas. Taky mě to hned trklo ...

0/0
16.4.2014 22:48

R68a14d63o31s58l21a58v 32K41l74a15u57d59a 5834708384172

Při jízdě po eskalátorech pak budou cestující opět sledovat reklamu. Místo klasických papírových poutačů ale po stěnách budou namontovány LCD monitory, na nichž reklama poběží. Ty v žádné jiné stanici pražského metra dosud nejsou.;-D Tak na to zapomeňte. Vždycky jsem si přál poznat osobně toho blbce, kterého napadlo strkat reklamu podél eskalátorů.

+4/−2
16.4.2014 20:49

J78o44s22e11f 21H97a31n95y63á31š 2324539193

Nezapomeňte si vzít prášek proti bolení hlavy. Budete ho potřebovat. Lituji ty, kteří budou muset cestu s reklamou využít několikrát denně.

+1/0
16.4.2014 21:25

J66a25n 67Š20e45b58e12s69t38a 6767170570965

Kupodivu je možné se na ně i nekoukat.

+1/−1
16.4.2014 22:09

M73a48r85t68i74n 42P86l32z90á38k 2617849568154

Jen doufám, že tam nebudou ty nové eurounijní pomalé eskalátory, ale zůstaly staré svižné

+5/0
16.4.2014 20:45

R41a35d94o88s36l77a32v 17K88l89a49u47d22a 5364468504672

Jistěže budou. A to je dobře:-)

+1/−2
16.4.2014 20:49
Foto

P14a53v24e34l 82F19r93u56m88e65r85t 5757864157348

Tak to se obavam, ze tam budou ty sneci eskalatory. Ale nez sjedete/vyjede dolu/nahoru, muzete si mezitim namazat housku pomazankovym EU-nemaslem.

+2/0
16.4.2014 20:51

Ž88a52n69e43t43a 86Š80í78p74k65o59v95á 3293375306

Taky jsem měla ráda ty svižné a šnečí nesnášela. Od té doby, co je musím sjíždět s kočárem, tak to mám opačně... Takže pardon, ale doufám ve šnečí :)

+4/−2
16.4.2014 21:57

H59o85n50z69a 57F41á41t79o58r 2269105424460

A já si myslel, že od toho jsou ve stanicích výtahy.

+4/−1
16.4.2014 23:18

L22u45k41á11š 83H24l57o68u66c12a16l 6792330731484

bohužel, výtahy jsou převážně pro bezdomovce a feťáky, často je v nich nas... a podobně, člověk s kočárkem se tomu radši vyhne

0/−1
17.4.2014 14:09

M68i32c22h74a29l 67C16h10a34l26u57p92a 6568720209273

To asi neprojde. Nové se musí dávat pomalé, na stávající jsou předpokládám výjimky dokud je nezrekonstrují nebo se nerozpadnou :-).

+1/0
16.4.2014 22:48

Z43b54y43n66ě38k 33J57a22n15d78a 7613922825431

Vy po těch eskalátorech nechodíte? Přiznám se, že jako pražská náplava jsem nepochopil, proč se hrozen lidí pod eskalátory řadí do jednoho pruhu vpravo eskalátorů, zatímco levá část zůstává volná pro tašky či občasné partnery, ve vyjímečných případech průchodnosti pro lidi, co se naučili po schodech i chodit, nejen vozit...

0/−1
16.4.2014 23:07

H89o33n66z92a 21F35á14t35o22r 2789155454170

Schody jako schody. Akorát jsem nahoře rychleji.R^

0/0
16.4.2014 23:19

B84r36o30n11i95s55l84a72v 34M89e17r19t44l74í98k 1682491151232

Dříve se po eskalátorech chodit nesmělo. Lidi stáli vpravo i vlevo. Dnes se řadí doprava a občas jde někdo vlevo kdo spěchá. Důsledek: 1) o něco déle trvá než se lidi naštosují na schody, 2) nerovnoměrným zatížením se esk. více opotřebovávají ( alespoň ty staré, novější už to mají možna nějak pořešené)

+1/0
16.4.2014 23:25

P26a89v35e33l 36V63e60t83e22š18n41í63k 7615928265717

Co si vzpomínám, tak to že vpravo se stojí a vlevo chodí vzniklo začátkem devadesátých let, kdy se přišlo s tím že "takhle se to dělá ve světě".

Takže se naše doprava tímto stala světovou s tím efektem co popisujete. Kapacita eskalátorů je poloviční, ale chraň vás ruka páně si stoupnout do rychlého pruhu. Z celého metra vždy vystoupí tak 2-3 chodci, kteří se budou rvát o svá práva. Bez ohledu na to, že jim třeba v půli dojdou síly a svůj postup zastaví a budou se obtížně řadit do pravého jízdního pruhu.

+1/−2
17.4.2014 0:34

L85u84b77o65š 46V97o70j65t43ě59c82h 5761603146653

no nevim...ja osobne mam taky radsi ty rychlejsi...ale sem celkem mladej a chapu ze na nich nejezdi jen -30, ale i duchodci, postizeni a pod...a tem ty rychly schody nezavidim...

+4/0
16.4.2014 23:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.