Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Dvouletá oprava stanice Národní třída vrcholí. Otevře se v létě

Stanice metra Národní třída se po dvouleté rekonstrukci otevře podle plánu - tedy letos v červenci. Slibují to představitelé města. Dělníci finišují s posledními úpravami. Ve stanici jsou eskalátory, nástupiště už získává svou staronovou podobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R59e87n46é 74C16v82r26k20a48l 9326929626596

Uzavření stanice na dva roky těsně po dobudování výtahu v ní byl:

1. - počin hodný idi.ta a podraz na tělesně postižené

2. - výborná malá domů pro dodavatele výtahu (v pohodě mu právě končí dvouletá záruka, aniž by někdo výtahem po tu dobu jezdil. Dále již servis platí DPP)Rv

+1/0
17.4.2014 12:10

L92u26k23á89š 43H70l77o30u17c42a29l 6402650231954

s druhým souhlasím, první je zbytečná hysterie, zavření se týká všech, nejen postižených

+1/−1
17.4.2014 14:04

R68e41n34é 38C79v21r31k69a80l 9296369316346

Dobrý den,

vím, že uzavření stanice se dotklo všech. Ale pro běžné cestující je v docházkové vzdálenosti Můstek. Pro vozíčkáře nic - trasa B má v centru výtah až na Florenci, na druhou stranu pak problémový systém plošin na Smíchovském nádraží. Proto bylo dobudování výtahu na Národní oprávněně prezentováno jako velká výhra - vzápětí po dokončení torpédovaná dvouletou výlukou;-(

+1/0
17.4.2014 14:40

K85a89r95e70l 87D40r89d77a 6754862237

Vždy jsem měl představu, že díky Quadriu bylo třeba zmenšit park se vzrostlými stromy, resp. volný prostor u Vladislavovy ulice. Nyní nevěřím. Součástí stavby Quadria je zcela samostatný bytový dům postavený na místě někdejšího parku. Postavit doprostřed parku v centru města bytový dům by patrně neprošlo ani v Kocourkově. V Praze to možné je. Byty jsou v prodeji. Vidím, že Cigler Marani Architects je vydařená parta, co umí jít všem ranařům dobře na ruku a své barbarství okecat třeba pohádkami o revitalizaci městského prostoru. :-P

  Mňo, Qadrio navozuje pocit řádného podvodu na Praze a Pražanech za přispění pražských úředníků. Rv

0/−1
17.4.2014 7:46

K53a57r33e52l 55D27r43d49a 6694292517

Zastávka tramvaje Národní se patrně vrátí před Quadrio. Původní polohu vstupu do metra nahradil vstup do Quadria. Jak šikovné. Investor si přivlastnil jak stanici metra, tak tramvajovou zastávku a nadirigoval si pohyb cestujících přímo do svého nákupního centra.

  Samotný výstup z metra bude až na rohu Purkyňovy. Jsem zvědav jak dlouhý a praktický bude nyní nucený přesun cestujících ve stísněném prostoru z metra na tramvaj. Kam lze směrovat případné stížnosti na šikanu cestujících s žádostí o navrácení do původního stavu? ;-D

+2/−1
17.4.2014 7:34

K17a97r63e81l 47D70r56d41a 6694172497

Kolik bere DPP za reklamu v pražské MHD? Já našel, že od Rencaru má 10 mil. ročně. Což je vlastně zanedbatelné při 15 mld. nákladů na PID.

  Když čtu LCD na Národní, tak mi naskakuje soukromá trafika, která bude sice generovat zisk, ale rozhodně ne ve prospěch MHD a Pražanů.

0/0
17.4.2014 7:17
Foto

M52a44r26t45i58n 52Š35u32b28r92t 1535211834315

Trh s reklamou v MHD šel od roku 2010 výrazně dolů, zadává se rozhodně méně. Rencar je původní dceřinná firma DPP, kde už má městský dopravce podíl tuším asi jen 28%. Ročně jsou tam dva druhy příjmu z reklamy. Nějaká dohodnutá částka a podíl z dividend za akcii. Rencar už je součástí JCDecaux a ta částka se pohybuje v součtu někde okolo 50 milionů ročně. V roce 2010 byl ale možný výtěžek z reklamy v MHD až okolo 300-400 milionů korun ročně, zvláště, kdyby některé činnosti v oblasti vyvěšování reklamy konali rovnou pracovníci DPP jako svou vedlejší činnost. V poslední době jsou zisky níže, lze odhadnout, že někde okolo 150 milionů Kč ročně. V každém případě by reklama v MHD měla být městskou, nikoli soukromou firmou, soukromník by měl pouze mít na starost, jak bude reklama vypadat. vyvěšování ,údržba žárovek a rámečků, všechno to by mělo být v režii DPP - a to by generovalo vyšší zisk zpět do MHD.

+1/0
17.4.2014 10:51

K87a78r24e63l 84D85r61d15a 6434822977

Uvažuji jen ty dividendy, kde má DPP 1/3 podíl. Což je cca 10 mil. ročně. Za reklamu se protáčí kolem 300 mil. Kč ročně s čistým ziskem asi 15-20%. Jestli je v nákladech i poplatek DPP jsem nezjistil. Patrně tedy ano.

  Auta JCDecaux pravidelně potkávám na zastávkách. Řekl bych, že náklady na tuto činnost budou zhruba stejné i když služby zajistí DPP. A efekt ve prospěch DPP bude nevýznamný.

  Na to, jak reklama v MHD zamořuje veřejný prostor je její ekonomický přínos zanedbatelný. (Snad jen, že trochu řeší vandalismus a černý výlep. Docela beru zpravodajství na panelech v metru. Ale zalepená okna tramvají a autobusů považuji za šikanu cestujících.) Zvážil bych, zda lze příjem za reklamu zvýšit cca 10x nebo zda ji nelze silně omezit.

0/0
18.4.2014 7:15

K16a15r91e29l 31D43r26d15a 6144152877

Lazarská a zastávkový mys? To jde realizovat, když je uprostřed zastávky odbočka do Magdalény Rettigové? Přijde mi to jako pomsta na místní fakultě za happeningy proti bariérám v Lazarské. Jak se bude před fakultu zajíždět? Přijde mi, že M. Rettigové bude nově bez aut. Remcali jste vozíčkáři? Magistrát vám za to dá po tlamě. ;-D

  Lazarská je proti Vodičkově rovná ulice. Vídeňská zastávka by zde byla vhodnější než ve Vodičkově. Nemáte někdo info jak se ta bezbariérová Lazarská vyjednala?

+1/−1
17.4.2014 6:51
Foto

M35a19r68t90i24n 46Š10u58b62r86t 1785601584915

Ve směru ke Spálené bude zastávkový mys dkouhý na 1 a půl soupravy a bude mezi ulicemi Magdaleny Rettigové a Vladislavovou. Ve směru k Václaváku bude zastávkový mys na 1 soupravu a končit před ulicí Omladinářů, mezi touto ulicí a Spálenou bude ještě nástupní hrana pro noční sólo. Vjezdy do obou bočních ulic budou klasické snížené vozovky na přání policie a Prahy 1.

Vídeňská zastávka by zde vhodná nebyla, protože by uprostřed té zastávky vlastně byly víděňské křižovatky s výjezdy a zajížděním aut, což úplně vhodné není. Existovala ale varianta, že projíždějící vozidla by jezdila normálně po kolejích za tramvajemi a pouze ta, která chtějí do bočních ulic, by v prostoru zvýšeného chodníku měla koridor k vjezdu a výjezdu (cca v podobě Anděla na Plzeňské z centra). Tato varianta nebyla přijata.

+1/0
17.4.2014 10:46

K41a77r84e30l 86D46r11d43a 6474512467

Rozumím tomu dobře, že ve směru ke Spálené dojde k posunu zastávky? Pak by se sem vídeňská zastávka vešla a výjezdy do ulic by byly na jejích koncích. Ale než riskovat další nevydařenou Vodičkovu, mys mi přijde jako výhodné řešení. Díky.

0/0
18.4.2014 7:22

P42a13v96e58l 37V15e78t26e10š52n14í94k 7935718255157

Předpokládám že zrovna na to LCD s reklamou se cestující těší nejvíce. Ještě k tomu dejte zvuk a hodně nahlas. Ať si příště koupíme správnou zubní pastu a křovinořez.

+1/0
17.4.2014 0:40

M83i30c21h37a54l 42P36r88i65b41y83l 9275675857915

Ta stanice byla hnusná stejně jako všechny na Béčku s tím plexisklovým obkladem, když se to celé předělává, tak byla příležitost to udělat lépe, zajímavěji, tak ne, bude to zas to hnusný plexisklo

+4/−3
16.4.2014 21:14

R71a26d53o80s42l13a98v 34K80l98a43u58d48a 5374818894582

To je sklo Connex se zlatou fólií:-P

+1/−1
16.4.2014 21:22

R71a41d26o22s35l23a91v 10K76l18a92u94d30a 5614578244602

To mínus nějak nechápu....  Vlastně chápu. Je od Chalupeckého. :-)

0/0
16.4.2014 23:08

A42n77t49o90n81í12n 83C94h39a37l20u83p87e60c82k50ý 4357550358686

Souhlas. Taky mě to hned trklo ...

0/0
16.4.2014 22:48

R78a45d12o61s80l65a93v 16K38l59a47u84d44a 5864938134492

Při jízdě po eskalátorech pak budou cestující opět sledovat reklamu. Místo klasických papírových poutačů ale po stěnách budou namontovány LCD monitory, na nichž reklama poběží. Ty v žádné jiné stanici pražského metra dosud nejsou.;-D Tak na to zapomeňte. Vždycky jsem si přál poznat osobně toho blbce, kterého napadlo strkat reklamu podél eskalátorů.

+4/−2
16.4.2014 20:49

J67o88s39e42f 27H95a85n80y25á87š 2564209533

Nezapomeňte si vzít prášek proti bolení hlavy. Budete ho potřebovat. Lituji ty, kteří budou muset cestu s reklamou využít několikrát denně.

+1/0
16.4.2014 21:25

J94a16n 31Š54e80b96e74s87t19a 6267170770655

Kupodivu je možné se na ně i nekoukat.

+1/−1
16.4.2014 22:09

M78a89r35t49i10n 66P78l11z66á65k 2957369618494

Jen doufám, že tam nebudou ty nové eurounijní pomalé eskalátory, ale zůstaly staré svižné

+5/0
16.4.2014 20:45

R26a79d64o77s46l95a84v 64K40l62a88u16d96a 5374618574712

Jistěže budou. A to je dobře:-)

+1/−2
16.4.2014 20:49
Foto

P31a63v60e26l 95F55r74u86m89e40r52t 5387504357278

Tak to se obavam, ze tam budou ty sneci eskalatory. Ale nez sjedete/vyjede dolu/nahoru, muzete si mezitim namazat housku pomazankovym EU-nemaslem.

+2/0
16.4.2014 20:51

Ž29a57n58e17t54a 48Š69í81p80k24o58v71á 3593935696

Taky jsem měla ráda ty svižné a šnečí nesnášela. Od té doby, co je musím sjíždět s kočárem, tak to mám opačně... Takže pardon, ale doufám ve šnečí :)

+4/−2
16.4.2014 21:57

H51o49n18z92a 73F72á10t32o30r 2349895894560

A já si myslel, že od toho jsou ve stanicích výtahy.

+4/−1
16.4.2014 23:18

L65u41k36á89š 37H70l86o49u78c53a13l 6332610801794

bohužel, výtahy jsou převážně pro bezdomovce a feťáky, často je v nich nas... a podobně, člověk s kočárkem se tomu radši vyhne

0/−1
17.4.2014 14:09

M12i46c83h24a92l 29C87h13a29l56u60p54a 6288340389823

To asi neprojde. Nové se musí dávat pomalé, na stávající jsou předpokládám výjimky dokud je nezrekonstrují nebo se nerozpadnou :-).

+1/0
16.4.2014 22:48

Z63b57y22n26ě48k 87J68a43n88d17a 7303712955151

Vy po těch eskalátorech nechodíte? Přiznám se, že jako pražská náplava jsem nepochopil, proč se hrozen lidí pod eskalátory řadí do jednoho pruhu vpravo eskalátorů, zatímco levá část zůstává volná pro tašky či občasné partnery, ve vyjímečných případech průchodnosti pro lidi, co se naučili po schodech i chodit, nejen vozit...

0/−1
16.4.2014 23:07

H69o22n90z30a 30F82á49t74o96r 2379765384170

Schody jako schody. Akorát jsem nahoře rychleji.R^

0/0
16.4.2014 23:19

B43r75o26n67i24s50l69a48v 74M48e64r40t23l76í49k 1352841981262

Dříve se po eskalátorech chodit nesmělo. Lidi stáli vpravo i vlevo. Dnes se řadí doprava a občas jde někdo vlevo kdo spěchá. Důsledek: 1) o něco déle trvá než se lidi naštosují na schody, 2) nerovnoměrným zatížením se esk. více opotřebovávají ( alespoň ty staré, novější už to mají možna nějak pořešené)

+1/0
16.4.2014 23:25

P17a23v85e47l 63V97e13t54e42š88n60í84k 7495208795357

Co si vzpomínám, tak to že vpravo se stojí a vlevo chodí vzniklo začátkem devadesátých let, kdy se přišlo s tím že "takhle se to dělá ve světě".

Takže se naše doprava tímto stala světovou s tím efektem co popisujete. Kapacita eskalátorů je poloviční, ale chraň vás ruka páně si stoupnout do rychlého pruhu. Z celého metra vždy vystoupí tak 2-3 chodci, kteří se budou rvát o svá práva. Bez ohledu na to, že jim třeba v půli dojdou síly a svůj postup zastaví a budou se obtížně řadit do pravého jízdního pruhu.

+1/−2
17.4.2014 0:34

L67u71b48o15š 31V36o65j94t73ě35c88h 5161163106483

no nevim...ja osobne mam taky radsi ty rychlejsi...ale sem celkem mladej a chapu ze na nich nejezdi jen -30, ale i duchodci, postizeni a pod...a tem ty rychly schody nezavidim...

+4/0
16.4.2014 23:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.