Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Dvouletá oprava stanice Národní třída vrcholí. Otevře se v létě

Stanice metra Národní třída se po dvouleté rekonstrukci otevře podle plánu - tedy letos v červenci. Slibují to představitelé města. Dělníci finišují s posledními úpravami. Ve stanici jsou eskalátory, nástupiště už získává svou staronovou podobu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R68e28n86é 89C69v87r84k28a47l 9456629516346

Uzavření stanice na dva roky těsně po dobudování výtahu v ní byl:

1. - počin hodný idi.ta a podraz na tělesně postižené

2. - výborná malá domů pro dodavatele výtahu (v pohodě mu právě končí dvouletá záruka, aniž by někdo výtahem po tu dobu jezdil. Dále již servis platí DPP)Rv

+1/0
17.4.2014 12:10

L69u83k18á47š 19H29l41o62u95c66a14l 6482570961264

s druhým souhlasím, první je zbytečná hysterie, zavření se týká všech, nejen postižených

+1/−1
17.4.2014 14:04

R52e88n92é 29C97v51r27k80a36l 9166819486656

Dobrý den,

vím, že uzavření stanice se dotklo všech. Ale pro běžné cestující je v docházkové vzdálenosti Můstek. Pro vozíčkáře nic - trasa B má v centru výtah až na Florenci, na druhou stranu pak problémový systém plošin na Smíchovském nádraží. Proto bylo dobudování výtahu na Národní oprávněně prezentováno jako velká výhra - vzápětí po dokončení torpédovaná dvouletou výlukou;-(

+1/0
17.4.2014 14:40

K32a91r27e88l 31D77r50d44a 6494252187

Vždy jsem měl představu, že díky Quadriu bylo třeba zmenšit park se vzrostlými stromy, resp. volný prostor u Vladislavovy ulice. Nyní nevěřím. Součástí stavby Quadria je zcela samostatný bytový dům postavený na místě někdejšího parku. Postavit doprostřed parku v centru města bytový dům by patrně neprošlo ani v Kocourkově. V Praze to možné je. Byty jsou v prodeji. Vidím, že Cigler Marani Architects je vydařená parta, co umí jít všem ranařům dobře na ruku a své barbarství okecat třeba pohádkami o revitalizaci městského prostoru. :-P

  Mňo, Qadrio navozuje pocit řádného podvodu na Praze a Pražanech za přispění pražských úředníků. Rv

0/−1
17.4.2014 7:46

K77a76r96e49l 86D33r92d13a 6834452707

Zastávka tramvaje Národní se patrně vrátí před Quadrio. Původní polohu vstupu do metra nahradil vstup do Quadria. Jak šikovné. Investor si přivlastnil jak stanici metra, tak tramvajovou zastávku a nadirigoval si pohyb cestujících přímo do svého nákupního centra.

  Samotný výstup z metra bude až na rohu Purkyňovy. Jsem zvědav jak dlouhý a praktický bude nyní nucený přesun cestujících ve stísněném prostoru z metra na tramvaj. Kam lze směrovat případné stížnosti na šikanu cestujících s žádostí o navrácení do původního stavu? ;-D

+2/−1
17.4.2014 7:34

K50a28r19e62l 41D49r85d65a 6304372917

Kolik bere DPP za reklamu v pražské MHD? Já našel, že od Rencaru má 10 mil. ročně. Což je vlastně zanedbatelné při 15 mld. nákladů na PID.

  Když čtu LCD na Národní, tak mi naskakuje soukromá trafika, která bude sice generovat zisk, ale rozhodně ne ve prospěch MHD a Pražanů.

0/0
17.4.2014 7:17
Foto

M34a80r57t10i81n 55Š39u17b93r74t 1475581794815

Trh s reklamou v MHD šel od roku 2010 výrazně dolů, zadává se rozhodně méně. Rencar je původní dceřinná firma DPP, kde už má městský dopravce podíl tuším asi jen 28%. Ročně jsou tam dva druhy příjmu z reklamy. Nějaká dohodnutá částka a podíl z dividend za akcii. Rencar už je součástí JCDecaux a ta částka se pohybuje v součtu někde okolo 50 milionů ročně. V roce 2010 byl ale možný výtěžek z reklamy v MHD až okolo 300-400 milionů korun ročně, zvláště, kdyby některé činnosti v oblasti vyvěšování reklamy konali rovnou pracovníci DPP jako svou vedlejší činnost. V poslední době jsou zisky níže, lze odhadnout, že někde okolo 150 milionů Kč ročně. V každém případě by reklama v MHD měla být městskou, nikoli soukromou firmou, soukromník by měl pouze mít na starost, jak bude reklama vypadat. vyvěšování ,údržba žárovek a rámečků, všechno to by mělo být v režii DPP - a to by generovalo vyšší zisk zpět do MHD.

+1/0
17.4.2014 10:51

K43a48r14e38l 65D93r24d72a 6294182807

Uvažuji jen ty dividendy, kde má DPP 1/3 podíl. Což je cca 10 mil. ročně. Za reklamu se protáčí kolem 300 mil. Kč ročně s čistým ziskem asi 15-20%. Jestli je v nákladech i poplatek DPP jsem nezjistil. Patrně tedy ano.

  Auta JCDecaux pravidelně potkávám na zastávkách. Řekl bych, že náklady na tuto činnost budou zhruba stejné i když služby zajistí DPP. A efekt ve prospěch DPP bude nevýznamný.

  Na to, jak reklama v MHD zamořuje veřejný prostor je její ekonomický přínos zanedbatelný. (Snad jen, že trochu řeší vandalismus a černý výlep. Docela beru zpravodajství na panelech v metru. Ale zalepená okna tramvají a autobusů považuji za šikanu cestujících.) Zvážil bych, zda lze příjem za reklamu zvýšit cca 10x nebo zda ji nelze silně omezit.

0/0
18.4.2014 7:15

K28a80r59e40l 80D18r75d32a 6224562687

Lazarská a zastávkový mys? To jde realizovat, když je uprostřed zastávky odbočka do Magdalény Rettigové? Přijde mi to jako pomsta na místní fakultě za happeningy proti bariérám v Lazarské. Jak se bude před fakultu zajíždět? Přijde mi, že M. Rettigové bude nově bez aut. Remcali jste vozíčkáři? Magistrát vám za to dá po tlamě. ;-D

  Lazarská je proti Vodičkově rovná ulice. Vídeňská zastávka by zde byla vhodnější než ve Vodičkově. Nemáte někdo info jak se ta bezbariérová Lazarská vyjednala?

+1/−1
17.4.2014 6:51
Foto

M56a61r52t45i12n 12Š88u40b42r33t 1445241814685

Ve směru ke Spálené bude zastávkový mys dkouhý na 1 a půl soupravy a bude mezi ulicemi Magdaleny Rettigové a Vladislavovou. Ve směru k Václaváku bude zastávkový mys na 1 soupravu a končit před ulicí Omladinářů, mezi touto ulicí a Spálenou bude ještě nástupní hrana pro noční sólo. Vjezdy do obou bočních ulic budou klasické snížené vozovky na přání policie a Prahy 1.

Vídeňská zastávka by zde vhodná nebyla, protože by uprostřed té zastávky vlastně byly víděňské křižovatky s výjezdy a zajížděním aut, což úplně vhodné není. Existovala ale varianta, že projíždějící vozidla by jezdila normálně po kolejích za tramvajemi a pouze ta, která chtějí do bočních ulic, by v prostoru zvýšeného chodníku měla koridor k vjezdu a výjezdu (cca v podobě Anděla na Plzeňské z centra). Tato varianta nebyla přijata.

+1/0
17.4.2014 10:46

K14a32r80e33l 62D67r85d42a 6374612477

Rozumím tomu dobře, že ve směru ke Spálené dojde k posunu zastávky? Pak by se sem vídeňská zastávka vešla a výjezdy do ulic by byly na jejích koncích. Ale než riskovat další nevydařenou Vodičkovu, mys mi přijde jako výhodné řešení. Díky.

0/0
18.4.2014 7:22

P58a88v23e25l 17V76e70t15e21š36n56í69k 7195418705367

Předpokládám že zrovna na to LCD s reklamou se cestující těší nejvíce. Ještě k tomu dejte zvuk a hodně nahlas. Ať si příště koupíme správnou zubní pastu a křovinořez.

+1/0
17.4.2014 0:40

M26i16c90h87a47l 35P95r66i36b16y27l 9885745447935

Ta stanice byla hnusná stejně jako všechny na Béčku s tím plexisklovým obkladem, když se to celé předělává, tak byla příležitost to udělat lépe, zajímavěji, tak ne, bude to zas to hnusný plexisklo

+4/−3
16.4.2014 21:14

R93a65d12o74s49l51a81v 53K20l29a17u14d97a 5974218544762

To je sklo Connex se zlatou fólií:-P

+1/−1
16.4.2014 21:22

R92a58d54o70s10l45a41v 66K10l74a89u21d20a 5444988924462

To mínus nějak nechápu....  Vlastně chápu. Je od Chalupeckého. :-)

0/0
16.4.2014 23:08

A80n34t24o47n15í34n 50C66h49a16l93u25p76e58c31k18ý 4297770308676

Souhlas. Taky mě to hned trklo ...

0/0
16.4.2014 22:48

R10a44d20o40s73l13a20v 24K52l44a38u95d92a 5624988284172

Při jízdě po eskalátorech pak budou cestující opět sledovat reklamu. Místo klasických papírových poutačů ale po stěnách budou namontovány LCD monitory, na nichž reklama poběží. Ty v žádné jiné stanici pražského metra dosud nejsou.;-D Tak na to zapomeňte. Vždycky jsem si přál poznat osobně toho blbce, kterého napadlo strkat reklamu podél eskalátorů.

+4/−2
16.4.2014 20:49

J94o67s43e17f 65H75a93n74y26á93š 2804739433

Nezapomeňte si vzít prášek proti bolení hlavy. Budete ho potřebovat. Lituji ty, kteří budou muset cestu s reklamou využít několikrát denně.

+1/0
16.4.2014 21:25

J23a89n 72Š68e60b66e24s12t93a 6927750620385

Kupodivu je možné se na ně i nekoukat.

+1/−1
16.4.2014 22:09

M90a50r79t47i62n 37P55l30z59á22k 2717429108134

Jen doufám, že tam nebudou ty nové eurounijní pomalé eskalátory, ale zůstaly staré svižné

+5/0
16.4.2014 20:45

R74a97d18o45s97l58a63v 64K61l41a49u18d54a 5474448104292

Jistěže budou. A to je dobře:-)

+1/−2
16.4.2014 20:49
Foto

P14a71v81e28l 21F87r13u40m93e95r97t 5847444527198

Tak to se obavam, ze tam budou ty sneci eskalatory. Ale nez sjedete/vyjede dolu/nahoru, muzete si mezitim namazat housku pomazankovym EU-nemaslem.

+2/0
16.4.2014 20:51

Ž47a94n80e12t89a 28Š77í53p92k92o90v25á 3823105956

Taky jsem měla ráda ty svižné a šnečí nesnášela. Od té doby, co je musím sjíždět s kočárem, tak to mám opačně... Takže pardon, ale doufám ve šnečí :)

+4/−2
16.4.2014 21:57

H15o21n14z74a 37F41á79t98o13r 2259895344190

A já si myslel, že od toho jsou ve stanicích výtahy.

+4/−1
16.4.2014 23:18

L55u32k69á64š 42H64l73o12u37c95a15l 6482110801634

bohužel, výtahy jsou převážně pro bezdomovce a feťáky, často je v nich nas... a podobně, člověk s kočárkem se tomu radši vyhne

0/−1
17.4.2014 14:09

M49i66c93h19a48l 77C23h97a87l38u40p15a 6728670489313

To asi neprojde. Nové se musí dávat pomalé, na stávající jsou předpokládám výjimky dokud je nezrekonstrují nebo se nerozpadnou :-).

+1/0
16.4.2014 22:48

Z90b25y61n63ě68k 82J45a91n22d45a 7623502475121

Vy po těch eskalátorech nechodíte? Přiznám se, že jako pražská náplava jsem nepochopil, proč se hrozen lidí pod eskalátory řadí do jednoho pruhu vpravo eskalátorů, zatímco levá část zůstává volná pro tašky či občasné partnery, ve vyjímečných případech průchodnosti pro lidi, co se naučili po schodech i chodit, nejen vozit...

0/−1
16.4.2014 23:07

H46o40n36z41a 96F31á61t49o66r 2249455834900

Schody jako schody. Akorát jsem nahoře rychleji.R^

0/0
16.4.2014 23:19

B51r44o75n45i70s32l33a46v 98M79e88r47t87l13í35k 1362131841102

Dříve se po eskalátorech chodit nesmělo. Lidi stáli vpravo i vlevo. Dnes se řadí doprava a občas jde někdo vlevo kdo spěchá. Důsledek: 1) o něco déle trvá než se lidi naštosují na schody, 2) nerovnoměrným zatížením se esk. více opotřebovávají ( alespoň ty staré, novější už to mají možna nějak pořešené)

+1/0
16.4.2014 23:25

P61a35v86e92l 12V36e36t21e89š93n92í10k 7235118675987

Co si vzpomínám, tak to že vpravo se stojí a vlevo chodí vzniklo začátkem devadesátých let, kdy se přišlo s tím že "takhle se to dělá ve světě".

Takže se naše doprava tímto stala světovou s tím efektem co popisujete. Kapacita eskalátorů je poloviční, ale chraň vás ruka páně si stoupnout do rychlého pruhu. Z celého metra vždy vystoupí tak 2-3 chodci, kteří se budou rvát o svá práva. Bez ohledu na to, že jim třeba v půli dojdou síly a svůj postup zastaví a budou se obtížně řadit do pravého jízdního pruhu.

+1/−2
17.4.2014 0:34

L18u31b92o28š 73V11o40j23t17ě88c41h 5271413236613

no nevim...ja osobne mam taky radsi ty rychlejsi...ale sem celkem mladej a chapu ze na nich nejezdi jen -30, ale i duchodci, postizeni a pod...a tem ty rychly schody nezavidim...

+4/0
16.4.2014 23:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.