Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud opět zastavil projekt stavby severní části obchvatu Prahy

Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost Středočeského kraje, čímž zastavil projekt stavby severní části obchvatu Prahy (R1), a to v části Ruzyně - Březiněves - Satalice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V36á23c54l14a91v 29S47v43o90b67o48d91a 3731729740310

do pr... aspoň ten most kdyby byl... :-/

+1/0
17.4.2014 14:08

A31l78e86š 87V75y65k72y51p85ě39l 2812660142626

Mistnim diskutujicim bych doporucil se pozorne podivat na tuto mapu:

http://www.ceskedalnice.cz/image/historie/h05b.jpg

Velice dobre je na ni videt, kudy by dnes vedla jizni trasa okruhu, pokud by se trvalo, podobne jako na severu na trasovani podle tech desitek let starych planu. Ale Praha dnes vypada jinak, funguje jinak a je v ni take mnohonasobne vice aut. Jizni varianta stavby 519? Ale proc ne. Pokud chteji prazsti ridici dalsi Jizni spojku, kde se bude naprosto nesmyslne michat tranzitni a mestska doprava, budiz. Tranzitni okruh se to jmenuje z nejakeho duvodu a jizni varianta, ktera se prosazuje jen z podstaty veci a diky spekulanstvi v dnesni dobe nemuze projit.

+5/−1
17.4.2014 11:15

T37o23m37á71š 45Z16e54m36a32n 3315828634795

Tranzitní okruh se to nejmenuje, je to Pražský okruh.

A Jižní spojka v místech, kde vede Pražský okruh funguje na jedničku.

+1/0
17.4.2014 16:55

P34a66v96e88l 17O43b32d80r42ž59á59l33e69k 6496124288612

Základní problém na severu je v tom, že přes Vltavu po mostě se dá dostat buď v Holešovicích (a dojet k němu centrem Prahy), nebo až v Kralupech.

Snažit se odsouvat okruh dál od Prahy, až na úroveň současné silnice 101 je nesmysl ... komu by taková trasa vyhovovala, ten už jezdí po 101 teď, a pro zbytek provozu bude výhodnější to vzít jako teď přes Prahu.

Efekt tedy minimální.

U stavby tohoto typu se prostě nedá čekat na vypořádání všech připomínek - vždycky se najde někdo, komu to bude vadit.

Jedinným ukazatelem pro výběr varianty (a její třeba i silové prosazení) by mělo být - jak velkou část provozu odvede z Prahy a dalších měst StČ kraje.

+16/0
16.4.2014 21:30

T47o79m38á38š 39Z34e63m11a37n 3675768944555

Po vzniku Blanky bude navíc výhodnější projet Suchdolem i pro lidi, kteří se skřípěním zubů jezdili přes Kralupy.

+1/0
16.4.2014 21:48

F64r15a22n85t47i83š87e50k 73P33r81u81d93k63ý 8772471752661

to jo , Blanka to rozhodne zrychli, pokud se ale neucpe :-)

+2/0
17.4.2014 6:17

J51a17n 70D83l12o34u50h93ý 8426430863790

a až se ucpe, tak se budeme dusit v tunelu...

0/0
17.4.2014 8:32

L74u55k84á86š 93N54o21v82á12k 4286406212723

před tunelama jsou semafory ;-)

0/0
17.4.2014 10:22

J56o55s56e45f 69T85r63ö60g11l 8349872846806

Řežská varianta má přecházet Vltavu u Řeže, což cca na půl cesty mezi Holešovicemi a Kralupy. Součásí projektu má být i místní most v Podbabě pro vnitropražskou dopravu. Část pražské dopravy z Prahy 6 do Severního města bude také jezdit po MO Blankou a po novém mostě v Holešovicích.

0/0
16.4.2014 21:49

P12a86v44e52l 51O53b62d93r58ž36á95l17e69k 6336364918632

A kdo jaksi zaručuje, že se spolu s Ss variantou postaví i most na Podbabě? Co když si postaví hlavu zase někdo tam?

Tahle varianta přivádí do rozhodování mnohem víc obcí a osob ... a tedy mnohem větší možnost, že se najdě někdo, komu se nebude líbit. Nemluvě o nelogickém napojení na R1, kdy se tranzitní doprava ze stávajícího rozpletu R7/R1/Evropská nelogicky vrací zpátky kilometry po R7.

+1/0
16.4.2014 22:01

T33o75m58á20š 55Z78e93m58a71n 3565338284725

Problém je, že v Podbabě ten most povede jaksi do nikam.

Na druhé straně není žádné logické napojení.

0/0
16.4.2014 22:03

J30o96s11e22f 51T33r48ö58g76l 8859582776966

Ten most by měl vést cca do Kobylis a sloužit spojení jen mezi těmito částmi Prahy. Pro delší cesty typu Liboc-Ládví by měl sloužit městký okruh s Blankou a novým Holešovickým mostem.

0/0
16.4.2014 22:07

T29o59m38á10š 62Z36e68m46a10n 3215368704565

Most Podbaba - Kobylisy?

To je docela slušný stavební projekt...

http://mapy.cz/#!x=14.422963&y=50.114636&z=12

0/0
16.4.2014 22:12

P18a49v93e78l 96O39b75d84r15ž98á15l56e80k 6136534158562

Most možná, ale nevidím kam by se z něj na pravém břehu mělo pokračovat ... situace prakticky stejná jako u Blanky.

0/0
16.4.2014 22:18

T89o10m41á57š 58Z43e29m70a93n 3955598354295

Blanka se napojí na "D8" a pak možná až radní dostanou rozum, tak začnou stavět pokračování MO.

0/0
16.4.2014 22:25

P84a74v50e94l 24O97b63d96r88ž28á12l22e23k 6606334528802

Blanka skončí portálem pár metrů za břehem Vltavy ... to je dost daleko od D8.

V Holšovičkách je de-facto 1 proudovka (když odpočítáme odbočovací pruhy), plná už teď.

+2/−1
16.4.2014 22:31

T32o24m41á53š 31Z35e39m97a59n 3165738174125

"D8" v uvozovkách, též "V Holešovičkách" resp. s přestupem přes Povltavskou..

+1/0
16.4.2014 22:47
Foto

O42n26d58ř85e23j 39F15u85c88h55s 2513588103805

Stačí se podívat na platný územní plán ( http://mpp.praha.eu/app/map/VykresyUP/ ) a je jasné, kam to má vést.

0/0
17.4.2014 11:11
Foto

Z38d44e45n82k95a 27J23a73v44ů93r75k63o48v21á 6950647905889

ten náš kraj střední čechy je fakt profláklej...u nás nemohou dobudovat část cyklostezky,páč již od dob socíku tady počítaj s nějakou nesmyslnou rychlodráhou....taky se myslím obec obrací na soud

0/0
16.4.2014 20:21

K88a86r85e85l 62K37r46o92u47l94i43k 7689899935304

Některé lidi je třeba denně fackovat!

0/0
16.4.2014 18:59

T23o33m77á88š 88Z68e81m64a19n 3595908934885

Myslím, že stavby tohoto významu by se neměly stavět na základě územních a stavebních rozhodnutí a povolení, nýbrž v režimu "Krajní nouze" bez možnosti odvolávání či pozdržení.

+11/−7
16.4.2014 18:54

R33i63c61h69a23r94d 52D81e17n45k 6126792285395

A jak by se vám líbilo, kdyby dálnici pro kamiony chtěli postavit těsně za vaším domem bez variant, posouzení a dalších dle vašeho mínění zbytečných věcí jen na základě rozhodnutí projektanta protože jemu se to takhle líbí?

+6/−3
16.4.2014 19:19

I74v14a80n 42Č93e20r42v50e67n21k10a 7960267143

Vážený pane, vzhledem k tomu, že se obchvat plánuje již 30let tak cena pozemků samozřejmě sletěla dolů - kvůli této stavbě a jejím následkům pro okolí ( prach, hluk). Spousta vidloňů nakoupila tyto pozemky a začala stavět domy. Díky těmhle zoufalcům doposud není dokončen obchvat a tak se celý město dusí. A díky jejich průtahu stále nic nefunguje

+14/−3
16.4.2014 19:29

T97o27m86á12š 52Z15e20m15a37n 3345178594575

Ne 30 let, ale od 30. let 20. století.

+3/0
16.4.2014 20:35

J80o16s86e74f 18T70r38ö16g59l 8379262956826

To je pravda, ale ono plánování byla vždy jen "čára na mapě", kterých je možné si namalovat kolik chcete (třeba kanalá Odra-Labe-Dunaj nebo Baťovy dálnice, které na terén nehleděly vůbec, hlavně aby vedly kolem Zlína). Do územního plánu se dostala jen stavební uzávěra, tj. jakási rezrvu pro potenciální trasu. Vlastní trasa se do ÚP dostala jen jednou v roce 2008 formou změny ÚP, kterou bezy zrušil NSS kvůli celé řadě pochybení a nedostatků. Jediná stavební etapa, kterou má tato část okruhu úspěšně za sebou, je hodnocení vlivu na ŽP (EIA), která byla posuzována v řadě variant, ze kterých vyšla nejlepší varianta Ss (Řežská) a varianta J (Suhdolská) jako akceptovatelná jen podmíněně v případě, že nebude možné realizovat variantu Ss. Další příprava stavby tuto část ale úspěšně ignoruje, nemožnost realizovat variantu Ss nikdo nedokázal (a naopak existuje opačná studie) a stavba se nepohla ani k tomu, aby byla v ÚP.

+2/0
16.4.2014 21:09

J56a82n 94M49o69h25y77l48a 6822889579101

Ne, do plánů si opravdu nemůžete nakreslit co chcete. Konkrétně tato varianta přes Suchdol už je počítána skutečně desítky let ao desítky let déle, než stojí domy v jejím bezprostředním okolí. Že je někdo tak vymaštěný a postaví si někde dům, aniž by jen mrknul do UP, by nemělo bránit zájmu statisíců lidí, kteří tuto dopravní stavbu využijí. Nehledě na desetitisíce těch, kterým odebere zátěž. Kdyby nebyli hloupí, nemusí teď křičet.

+3/−1
17.4.2014 0:11

J37o22s29e68f 75T56r35ö44g62l 8619442796466

Třeba Zemědělská univerzita je přes 100 let stará.

Stavba dálniční komunikace má několik fází EIA - zanesení do ÚP - Územní rozhodnutí - Stavebné povolení - Stavba, mezitím ještě takové věci jako ýkupy pozemků nebo archeologický výzkum. I přes "dlouhodobé plánování" se ta trasa do ÚP dostala jen na chvilku v roce 2008. Když kupujete pozemek, koukáte právě do ÚP.

+1/0
17.4.2014 6:03

T90o36m87á96š 47Z88e69m15a69n 3575368204875

V Běchovicích to "těsně" znamená rameno křižovatky 300 m od tenisového hřiště, tedy stejně daleko jako je už postavená část R1. V Suchdole povede tunelem a tím kontakt se zástavbou v podstatě končí.

Varianty v případě R1 nejsou, buď povede tudy, nebo nebude vůbec.

Ostatně i na stránkách odpůrců R1 je jejich trasa na slepé mapě a vede až někam k Mělníku.. Proč asi? Protože jí nejdřív nakreslili přímo skrz Úvaly a pak to potřebovlai zakrýt...

+8/0
16.4.2014 19:34

J64o90s80e19f 96T26r38ö73g80l 8579192476836

Přes Suchdol to sice povede tunelem, ale zejména most přes Vltavu se odhluční a "odsmradí" těžko. Proč tady asi chtěli projektanti navrhovat "ochranné hlukové pásmo", tj. území, kde mohou být hlukové limity překračovány? Navíc ten tunel bude potřebovat odvětrávat a to dost důkladně a v Suchdole a blízkém okolí to jde dost těžko, protože se jedná o ochranné pásmo letiště - nedají se stavět výškové budov.

Běchovice jsou poněkud jiný případ než Suchdol, tam skutečně silnice nevede přímo přes obec, ale jen blízko ní a odhlučnit jí lze. Jiná otázka je, že v původním projektu to nebylo a taky byla snaha vyhlásit ochranné hlukové pásmo a dokonce zvednout hlukové limity.

Varianta Ss (tzv. Řeská) od Ruzyně (R7) k D8 se obcím vyhýbá a v posudku EIA vyšla jako nejvhodnější na rozdíl od varianty J (Suchdolské), která byla vyhodnocena jako akceptovatelná jen podmíněně v případě nemožnosti realizace varianty Ss.

Mělo by se urychlenně začít s přípravou Ss varianty a ne se snažit za každou cenu procpat předraženou a zastaralou variantu J.

+3/−2
16.4.2014 20:58

P80a90v61e29l 94O48b24d13r77ž88á89l50e44k 6986874948672

Suchdol nechápu ... blokují obchvat i za cenu toho, že většina provozu (který by jinak jel po něm) jim teď projíždějí celou městskou částí dolů do Dejvic a dále.

+4/0
16.4.2014 21:23

J64o91s58e87f 91T43r62ö53g63l 8279502716196

Do Dejvic jim jezdí jen doprava z okolních obcí, která by nový obchvat použila jen omezeně a když už, tak by se na něj stejně napojovala právě v Suchdole na křižovatce výhledy. Naopak by jim sem přišla tranzitní doprava v celkové intenzitě provozu cca 70 000 aut denně.

0/0
16.4.2014 21:27

P77a77v59e63l 18O77b52d49r62ž87á94l83e85k 6126904678622

Kdokoliv potřebuje přejet z R6 či R7 směrem na sever od Vltavy a trochu umí počítat, pojede přes Suchdol (pokud ho nebaví stát v kolonách na Evropské) a následně pak Jugpar Veletržní a Barikádníci (což P6 už samozřejmě netrápí)...

Výhledy jsou v polích mimo Suchdol ... že je tam značka "Praha" 2 kilometry od prvního baráku v lesích je asi záměr.

+1/0
16.4.2014 21:38

J26o50s78e23f 92T26r87ö95g87l 8579982756406

Křižovatka výhledy má stát na okraji Suchdola, tam, kde se kříží potenciální okruh s Kamýckou ulicí, rozhodně ne 2 km od zástavby. Je to hezky vidět i na mapě http://mapy.cz/#!x=14.370051&y=50.134867&z=13

Potřebu jet z D8 na R7 občas mám, ale tohle mě nenapadlo, jezdím spíše přes Slaný (což také není výhra).

0/0
16.4.2014 21:46

P30a72v41e68l 20O21b90d80r90ž19á51l27e11k 6136624138162

Jukněte někdy na křižovatku do Horoměřic ... na souvislé proudy vozidel od R7 směrem Suchdol a dolů do Dejvic ...

+1/0
16.4.2014 22:15

T41o70m85á11š 10Z10e91m95a84n 3605708674295

Křižovatky jsou plánovány 2 - jedna před a druhá za Suchdolem.

A tranzitní dopravu už tma mají ídky otmu že most je v Kralupech a pak v Holešovicích.

Navíc ho mají přímo v obci (při pomalé, nehospodárné jízdě), ne pod s výdechy mimo zástavbu.

S dostavbou Blanky navíc přitažlivost průjezdu přes Suchdol značně vzroste.

0/0
16.4.2014 21:47

J30o52s73e31f 67T31r51ö26g91l 8799762806356

Vzroste, ale vyřeší ji jen dostavba okruhu, lhostejno v jaké variantě. Suchdolská to být nemusí.

0/−1
16.4.2014 21:51

T41o37m94á91š 23Z35e91m81a25n 3385898394295

Musí, řežská, kromě toho, že se dotkne ještě více obcí, tak nemá  pokračování za D8.

+1/0
16.4.2014 22:05

J72o49s72e34f 59T29r23ö70g87l 8979532786456

V tom se nabízí dvě varianty. 1) Udělat peáž s D8 (což znamená ji rozšířit). 2) Po vlastní trase cca kolem Líbeznice a Třeboradic a dále už po plánované trase. Hezky je to vidět např. zde http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1-sever.pdf.

S obcemi je to potíž, varianta J se dotkne v podstatě jen Prahy, ale lidí více.

0/0
16.4.2014 22:13

P40a61v88e49l 89O18b29d74r68ž63á10l92e47k 6456744468152

No a také zapomínáte, že realizace varianty Ss by předpokládala výraznou úpravu zakončení R7 u Ruzyně (v úseku kde to vlastně R7 ani není) a ta vracečka je další demotivační faktor, proč tamtudy nejet (třeba od D5/R6..) a natáhnout to postaru centrem Prahy.

0/0
16.4.2014 21:42

J24o83s91e47f 58T12r53ö66g30l 8579672636526

Největší prodloužení trasy by to skutečně znamenalo pro spojení D5 s R10 a D11 (tj. cca "napříč Prahou"), pro spojení s D8 by to naopak bylo výhodnější. Dost pochybuji o tom, že by kvůli tomu někdo jel kratší, ale horší cestou přes Prahu. Cesta přes Barrandovský most není žádná výhra. V dnešní době převládá u řidičů jako rozhodovací faktor čas. Po "Ss" okruhu je to z D5 na R10 cca 40 km, tj. cca 20 minut jízdy, po Jižní spojce cca 30, při nezácpovém provozu cca půlhodina.

Úprava zakončení u Ruzyně by byla jen pozitivní, jednak by se silnice rozšířila na šestipruh a dále by se odbočka na letiště ocitla na okruhu.

0/0
16.4.2014 22:04

P38a50v22e77l 93O40b92d75r47ž80á19l54e14k 6846714418212

Ano, prohlásit konec stávající R7 za součást R1 a R7 ukončit u odbočky varianty Ss vypadá na papíře jednoduché a elegantní.

Ale dovedete si to představit v praxi, při výstavbě?

Nemluvě, že "okruh" by takto vznikající útvar už zdaleka nepřipomínal.

+1/0
16.4.2014 22:08

J83o47s34e82f 83T69r86ö96g81l 8589442816696

Dovedu živě :-) V posledním měsíci jsem jel 2x na letiště když se zrovna opravovala R7, jelo to, ale pomalu. Podobný příklad probíhá i na D1. Je třeba nejprve R7 rozšířit a pak teprve stavtě pokračování resp. přestavění na křižovatku.

0/0
16.4.2014 22:17

P60a61v21e25l 34O58b79d69r50ž44á53l38e75k 6126814928532

A vidíte kolem konce R7 nějaký prostor, kam by šla reálně rozšířit ... aby neječeli ochranáři, nebo vlastníci nemovitostí?

Nepovedlo se ani rozšířit stávající R1 před Slivencem ... když se rekonstruoval při stavbě pokračování. A to jsou tam kolem opravdu jen pole a louky.

0/0
16.4.2014 22:22

J26o81s35e18f 73T29r39ö68g54l 8809352796226

Pokud se nepletu, vede tady R7 v zářezu mezi poli. V nejhorším gabionovou zdí.

Jinak problém výstavby křižovatky by saozřejmě byl i u J varianty, taky se počítá s tím, že přímý směr bude okruh a R7 se "napojí".

0/0
16.4.2014 22:27

T80o57m92á77š 29Z57e43m87a59n 3225608514425

Ono to nepovede dokonce ani přes (pod) Suchdol, protože v daném místě je jen zahrádkářská kolonie.

+1/0
16.4.2014 21:43

R13a79d53o17s66l14a14v 37K42l62a56u61d86a 5414818554792

Vždyť je to úplně jedno. Stejně to stavět nebudou. Nemají na to prachy a jen tak je neseženou. Takže pokud vydají stavební povolní v režimu "krajní nouze" a pak nekopnou 10 let do země tak z toho bude akorát ostuda.

+1/0
16.4.2014 19:53

T77o54m89á38š 62Z94e44m97a82n 3335598644655

Zrovna prachy na R1 by se našly velice rychle.

Viz. nedávno dokončená jižní část kde když se konečně sehnala všechna povolení, tak se stavělo jak rychle to jen šlo.

A 511 se měla stavět hned po dokončení s otevřením letos, bohužel nastoupil NIMBYsmus..

+4/0
16.4.2014 20:00

J68o73s66e40f 26T58r25ö47g23l 8309742836486

Ovšem jedním z důvodů, proč to na jihu šlo, bylo odsunutí části trasy dál od Prahy, tj. přesně to, co v Suchdole chtějí taky. Precedens je tím už nastaven. Suchdol navíc bude okruhem zasažen zdaleka nejvíc z celé Prahy, takže oprávněnost protestovat má taky.

0/−1
16.4.2014 21:01

P94a45v25e41l 25O60b42d79r44ž15á60l14e49k 6836184188832

Stačí se podívat na mapu ... varianta "J" +/- kopíruje hranice Prahy v podobné vzdálenosti jako postavený úsek na jihu. Všechny ostatní varianty se od Prahy vzdalují o kilometry.

Ano, Suchdol má smůlu, že mezi ním a Roztoky prostě není místo na posunutí okruhu. A když se podíváte na mapu ještě lépe - všechny severnější varianty mimo J zasahují některou z oblastí Přírodních památek na březích Vltavy (kterých je tam hromada až ke Kralupům).

+4/0
16.4.2014 21:50

J79o54s72e75f 92T81r93ö56g25l 8329402416636

Což ale zasahuje i varianta J (Suchdolské skály na jedné straně a Drahaňské údolí na druhé). Celý kaňon Vltavy je posetý přírodními památkami, tady si lze těžko vybrat.

0/0
16.4.2014 22:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.