Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud opět zastavil projekt stavby severní části obchvatu Prahy

Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost Středočeského kraje, čímž zastavil projekt stavby severní části obchvatu Prahy (R1), a to v části Ruzyně - Březiněves - Satalice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V39á24c28l66a16v 35S68v81o20b20o37d66a 3701229350490

do pr... aspoň ten most kdyby byl... :-/

+1/0
17.4.2014 14:08

A83l22e62š 33V35y73k19y50p22ě39l 2122100332576

Mistnim diskutujicim bych doporucil se pozorne podivat na tuto mapu:

http://www.ceskedalnice.cz/image/historie/h05b.jpg

Velice dobre je na ni videt, kudy by dnes vedla jizni trasa okruhu, pokud by se trvalo, podobne jako na severu na trasovani podle tech desitek let starych planu. Ale Praha dnes vypada jinak, funguje jinak a je v ni take mnohonasobne vice aut. Jizni varianta stavby 519? Ale proc ne. Pokud chteji prazsti ridici dalsi Jizni spojku, kde se bude naprosto nesmyslne michat tranzitni a mestska doprava, budiz. Tranzitni okruh se to jmenuje z nejakeho duvodu a jizni varianta, ktera se prosazuje jen z podstaty veci a diky spekulanstvi v dnesni dobe nemuze projit.

+5/−1
17.4.2014 11:15

T38o60m27á66š 86Z86e75m41a80n 3695318914685

Tranzitní okruh se to nejmenuje, je to Pražský okruh.

A Jižní spojka v místech, kde vede Pražský okruh funguje na jedničku.

+1/0
17.4.2014 16:55

P53a44v19e71l 33O17b97d84r78ž21á92l61e30k 6736164378132

Základní problém na severu je v tom, že přes Vltavu po mostě se dá dostat buď v Holešovicích (a dojet k němu centrem Prahy), nebo až v Kralupech.

Snažit se odsouvat okruh dál od Prahy, až na úroveň současné silnice 101 je nesmysl ... komu by taková trasa vyhovovala, ten už jezdí po 101 teď, a pro zbytek provozu bude výhodnější to vzít jako teď přes Prahu.

Efekt tedy minimální.

U stavby tohoto typu se prostě nedá čekat na vypořádání všech připomínek - vždycky se najde někdo, komu to bude vadit.

Jedinným ukazatelem pro výběr varianty (a její třeba i silové prosazení) by mělo být - jak velkou část provozu odvede z Prahy a dalších měst StČ kraje.

+16/0
16.4.2014 21:30

T51o41m41á66š 30Z73e41m49a15n 3945128474775

Po vzniku Blanky bude navíc výhodnější projet Suchdolem i pro lidi, kteří se skřípěním zubů jezdili přes Kralupy.

+1/0
16.4.2014 21:48

F23r79a47n37t56i35š95e19k 19P43r44u35d45k73ý 8982941432461

to jo , Blanka to rozhodne zrychli, pokud se ale neucpe :-)

+2/0
17.4.2014 6:17

J79a35n 40D55l41o66u31h18ý 8326960553640

a až se ucpe, tak se budeme dusit v tunelu...

0/0
17.4.2014 8:32

L90u53k62á69š 55N21o79v55á26k 4456316572863

před tunelama jsou semafory ;-)

0/0
17.4.2014 10:22

J41o46s41e34f 89T80r23ö25g29l 8339372506546

Řežská varianta má přecházet Vltavu u Řeže, což cca na půl cesty mezi Holešovicemi a Kralupy. Součásí projektu má být i místní most v Podbabě pro vnitropražskou dopravu. Část pražské dopravy z Prahy 6 do Severního města bude také jezdit po MO Blankou a po novém mostě v Holešovicích.

0/0
16.4.2014 21:49

P88a81v65e89l 61O29b48d26r11ž58á77l53e27k 6366624898222

A kdo jaksi zaručuje, že se spolu s Ss variantou postaví i most na Podbabě? Co když si postaví hlavu zase někdo tam?

Tahle varianta přivádí do rozhodování mnohem víc obcí a osob ... a tedy mnohem větší možnost, že se najdě někdo, komu se nebude líbit. Nemluvě o nelogickém napojení na R1, kdy se tranzitní doprava ze stávajícího rozpletu R7/R1/Evropská nelogicky vrací zpátky kilometry po R7.

+1/0
16.4.2014 22:01

T25o91m24á28š 58Z29e72m87a42n 3955598324875

Problém je, že v Podbabě ten most povede jaksi do nikam.

Na druhé straně není žádné logické napojení.

0/0
16.4.2014 22:03

J94o76s38e96f 56T49r23ö79g75l 8669872396876

Ten most by měl vést cca do Kobylis a sloužit spojení jen mezi těmito částmi Prahy. Pro delší cesty typu Liboc-Ládví by měl sloužit městký okruh s Blankou a novým Holešovickým mostem.

0/0
16.4.2014 22:07

T63o80m72á54š 59Z35e16m17a45n 3355368684695

Most Podbaba - Kobylisy?

To je docela slušný stavební projekt...

http://mapy.cz/#!x=14.422963&y=50.114636&z=12

0/0
16.4.2014 22:12

P18a76v57e65l 68O26b37d16r80ž48á55l69e86k 6496204458572

Most možná, ale nevidím kam by se z něj na pravém břehu mělo pokračovat ... situace prakticky stejná jako u Blanky.

0/0
16.4.2014 22:18

T14o84m39á94š 47Z98e43m81a69n 3525248524685

Blanka se napojí na "D8" a pak možná až radní dostanou rozum, tak začnou stavět pokračování MO.

0/0
16.4.2014 22:25

P49a68v37e48l 71O65b23d16r50ž59á32l16e24k 6356134668202

Blanka skončí portálem pár metrů za břehem Vltavy ... to je dost daleko od D8.

V Holšovičkách je de-facto 1 proudovka (když odpočítáme odbočovací pruhy), plná už teď.

+2/−1
16.4.2014 22:31

T95o73m31á18š 43Z74e95m25a11n 3835478414795

"D8" v uvozovkách, též "V Holešovičkách" resp. s přestupem přes Povltavskou..

+1/0
16.4.2014 22:47
Foto

O31n25d83ř95e38j 17F53u61c33h79s 2223958753715

Stačí se podívat na platný územní plán ( http://mpp.praha.eu/app/map/VykresyUP/ ) a je jasné, kam to má vést.

0/0
17.4.2014 11:11
Foto

Z54d81e64n22k28a 53J93a15v39ů37r89k27o90v48á 6750847745449

ten náš kraj střední čechy je fakt profláklej...u nás nemohou dobudovat část cyklostezky,páč již od dob socíku tady počítaj s nějakou nesmyslnou rychlodráhou....taky se myslím obec obrací na soud

0/0
16.4.2014 20:21

K41a51r85e87l 71K93r19o21u66l12i50k 7439469705294

Některé lidi je třeba denně fackovat!

0/0
16.4.2014 18:59

T86o84m21á90š 86Z92e78m47a68n 3775768584455

Myslím, že stavby tohoto významu by se neměly stavět na základě územních a stavebních rozhodnutí a povolení, nýbrž v režimu "Krajní nouze" bez možnosti odvolávání či pozdržení.

+11/−7
16.4.2014 18:54

R14i24c33h45a35r50d 23D35e39n81k 6106952275695

A jak by se vám líbilo, kdyby dálnici pro kamiony chtěli postavit těsně za vaším domem bez variant, posouzení a dalších dle vašeho mínění zbytečných věcí jen na základě rozhodnutí projektanta protože jemu se to takhle líbí?

+6/−3
16.4.2014 19:19

I87v75a57n 12Č14e64r86v59e94n89k63a 7420497923

Vážený pane, vzhledem k tomu, že se obchvat plánuje již 30let tak cena pozemků samozřejmě sletěla dolů - kvůli této stavbě a jejím následkům pro okolí ( prach, hluk). Spousta vidloňů nakoupila tyto pozemky a začala stavět domy. Díky těmhle zoufalcům doposud není dokončen obchvat a tak se celý město dusí. A díky jejich průtahu stále nic nefunguje

+14/−3
16.4.2014 19:29

T81o18m21á22š 58Z14e95m43a65n 3255918324455

Ne 30 let, ale od 30. let 20. století.

+3/0
16.4.2014 20:35

J88o15s83e25f 72T27r15ö12g89l 8669722216706

To je pravda, ale ono plánování byla vždy jen "čára na mapě", kterých je možné si namalovat kolik chcete (třeba kanalá Odra-Labe-Dunaj nebo Baťovy dálnice, které na terén nehleděly vůbec, hlavně aby vedly kolem Zlína). Do územního plánu se dostala jen stavební uzávěra, tj. jakási rezrvu pro potenciální trasu. Vlastní trasa se do ÚP dostala jen jednou v roce 2008 formou změny ÚP, kterou bezy zrušil NSS kvůli celé řadě pochybení a nedostatků. Jediná stavební etapa, kterou má tato část okruhu úspěšně za sebou, je hodnocení vlivu na ŽP (EIA), která byla posuzována v řadě variant, ze kterých vyšla nejlepší varianta Ss (Řežská) a varianta J (Suhdolská) jako akceptovatelná jen podmíněně v případě, že nebude možné realizovat variantu Ss. Další příprava stavby tuto část ale úspěšně ignoruje, nemožnost realizovat variantu Ss nikdo nedokázal (a naopak existuje opačná studie) a stavba se nepohla ani k tomu, aby byla v ÚP.

+2/0
16.4.2014 21:09

J84a57n 40M26o28h68y51l91a 6312369319601

Ne, do plánů si opravdu nemůžete nakreslit co chcete. Konkrétně tato varianta přes Suchdol už je počítána skutečně desítky let ao desítky let déle, než stojí domy v jejím bezprostředním okolí. Že je někdo tak vymaštěný a postaví si někde dům, aniž by jen mrknul do UP, by nemělo bránit zájmu statisíců lidí, kteří tuto dopravní stavbu využijí. Nehledě na desetitisíce těch, kterým odebere zátěž. Kdyby nebyli hloupí, nemusí teď křičet.

+3/−1
17.4.2014 0:11

J64o78s68e75f 81T74r79ö26g46l 8369472126256

Třeba Zemědělská univerzita je přes 100 let stará.

Stavba dálniční komunikace má několik fází EIA - zanesení do ÚP - Územní rozhodnutí - Stavebné povolení - Stavba, mezitím ještě takové věci jako ýkupy pozemků nebo archeologický výzkum. I přes "dlouhodobé plánování" se ta trasa do ÚP dostala jen na chvilku v roce 2008. Když kupujete pozemek, koukáte právě do ÚP.

+1/0
17.4.2014 6:03

T45o98m51á72š 94Z71e73m61a39n 3445908284705

V Běchovicích to "těsně" znamená rameno křižovatky 300 m od tenisového hřiště, tedy stejně daleko jako je už postavená část R1. V Suchdole povede tunelem a tím kontakt se zástavbou v podstatě končí.

Varianty v případě R1 nejsou, buď povede tudy, nebo nebude vůbec.

Ostatně i na stránkách odpůrců R1 je jejich trasa na slepé mapě a vede až někam k Mělníku.. Proč asi? Protože jí nejdřív nakreslili přímo skrz Úvaly a pak to potřebovlai zakrýt...

+8/0
16.4.2014 19:34

J45o41s33e51f 89T82r51ö34g86l 8149452876206

Přes Suchdol to sice povede tunelem, ale zejména most přes Vltavu se odhluční a "odsmradí" těžko. Proč tady asi chtěli projektanti navrhovat "ochranné hlukové pásmo", tj. území, kde mohou být hlukové limity překračovány? Navíc ten tunel bude potřebovat odvětrávat a to dost důkladně a v Suchdole a blízkém okolí to jde dost těžko, protože se jedná o ochranné pásmo letiště - nedají se stavět výškové budov.

Běchovice jsou poněkud jiný případ než Suchdol, tam skutečně silnice nevede přímo přes obec, ale jen blízko ní a odhlučnit jí lze. Jiná otázka je, že v původním projektu to nebylo a taky byla snaha vyhlásit ochranné hlukové pásmo a dokonce zvednout hlukové limity.

Varianta Ss (tzv. Řeská) od Ruzyně (R7) k D8 se obcím vyhýbá a v posudku EIA vyšla jako nejvhodnější na rozdíl od varianty J (Suchdolské), která byla vyhodnocena jako akceptovatelná jen podmíněně v případě nemožnosti realizace varianty Ss.

Mělo by se urychlenně začít s přípravou Ss varianty a ne se snažit za každou cenu procpat předraženou a zastaralou variantu J.

+3/−2
16.4.2014 20:58

P38a18v32e76l 47O54b24d80r28ž27á78l95e58k 6626684308302

Suchdol nechápu ... blokují obchvat i za cenu toho, že většina provozu (který by jinak jel po něm) jim teď projíždějí celou městskou částí dolů do Dejvic a dále.

+4/0
16.4.2014 21:23

J86o49s14e46f 43T55r73ö56g52l 8949762386416

Do Dejvic jim jezdí jen doprava z okolních obcí, která by nový obchvat použila jen omezeně a když už, tak by se na něj stejně napojovala právě v Suchdole na křižovatce výhledy. Naopak by jim sem přišla tranzitní doprava v celkové intenzitě provozu cca 70 000 aut denně.

0/0
16.4.2014 21:27

P63a62v62e65l 62O50b84d91r88ž76á47l52e28k 6626364918362

Kdokoliv potřebuje přejet z R6 či R7 směrem na sever od Vltavy a trochu umí počítat, pojede přes Suchdol (pokud ho nebaví stát v kolonách na Evropské) a následně pak Jugpar Veletržní a Barikádníci (což P6 už samozřejmě netrápí)...

Výhledy jsou v polích mimo Suchdol ... že je tam značka "Praha" 2 kilometry od prvního baráku v lesích je asi záměr.

+1/0
16.4.2014 21:38

J24o31s14e98f 63T41r51ö75g82l 8439742336516

Křižovatka výhledy má stát na okraji Suchdola, tam, kde se kříží potenciální okruh s Kamýckou ulicí, rozhodně ne 2 km od zástavby. Je to hezky vidět i na mapě http://mapy.cz/#!x=14.370051&y=50.134867&z=13

Potřebu jet z D8 na R7 občas mám, ale tohle mě nenapadlo, jezdím spíše přes Slaný (což také není výhra).

0/0
16.4.2014 21:46

P76a85v49e63l 63O26b40d95r21ž83á37l40e20k 6126604278792

Jukněte někdy na křižovatku do Horoměřic ... na souvislé proudy vozidel od R7 směrem Suchdol a dolů do Dejvic ...

+1/0
16.4.2014 22:15

T29o80m29á38š 73Z72e38m76a31n 3205858824295

Křižovatky jsou plánovány 2 - jedna před a druhá za Suchdolem.

A tranzitní dopravu už tma mají ídky otmu že most je v Kralupech a pak v Holešovicích.

Navíc ho mají přímo v obci (při pomalé, nehospodárné jízdě), ne pod s výdechy mimo zástavbu.

S dostavbou Blanky navíc přitažlivost průjezdu přes Suchdol značně vzroste.

0/0
16.4.2014 21:47

J75o61s49e21f 89T96r87ö63g45l 8949952256406

Vzroste, ale vyřeší ji jen dostavba okruhu, lhostejno v jaké variantě. Suchdolská to být nemusí.

0/−1
16.4.2014 21:51

T92o72m87á60š 79Z33e95m62a62n 3555938774145

Musí, řežská, kromě toho, že se dotkne ještě více obcí, tak nemá  pokračování za D8.

+1/0
16.4.2014 22:05

J56o71s41e53f 40T57r76ö45g31l 8879292306156

V tom se nabízí dvě varianty. 1) Udělat peáž s D8 (což znamená ji rozšířit). 2) Po vlastní trase cca kolem Líbeznice a Třeboradic a dále už po plánované trase. Hezky je to vidět např. zde http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1-sever.pdf.

S obcemi je to potíž, varianta J se dotkne v podstatě jen Prahy, ale lidí více.

0/0
16.4.2014 22:13

P71a63v44e33l 83O14b97d80r98ž49á25l51e85k 6896294658292

No a také zapomínáte, že realizace varianty Ss by předpokládala výraznou úpravu zakončení R7 u Ruzyně (v úseku kde to vlastně R7 ani není) a ta vracečka je další demotivační faktor, proč tamtudy nejet (třeba od D5/R6..) a natáhnout to postaru centrem Prahy.

0/0
16.4.2014 21:42

J67o71s17e43f 34T55r20ö15g47l 8299782186146

Největší prodloužení trasy by to skutečně znamenalo pro spojení D5 s R10 a D11 (tj. cca "napříč Prahou"), pro spojení s D8 by to naopak bylo výhodnější. Dost pochybuji o tom, že by kvůli tomu někdo jel kratší, ale horší cestou přes Prahu. Cesta přes Barrandovský most není žádná výhra. V dnešní době převládá u řidičů jako rozhodovací faktor čas. Po "Ss" okruhu je to z D5 na R10 cca 40 km, tj. cca 20 minut jízdy, po Jižní spojce cca 30, při nezácpovém provozu cca půlhodina.

Úprava zakončení u Ruzyně by byla jen pozitivní, jednak by se silnice rozšířila na šestipruh a dále by se odbočka na letiště ocitla na okruhu.

0/0
16.4.2014 22:04

P53a67v55e18l 69O60b39d77r51ž94á96l15e16k 6556894668502

Ano, prohlásit konec stávající R7 za součást R1 a R7 ukončit u odbočky varianty Ss vypadá na papíře jednoduché a elegantní.

Ale dovedete si to představit v praxi, při výstavbě?

Nemluvě, že "okruh" by takto vznikající útvar už zdaleka nepřipomínal.

+1/0
16.4.2014 22:08

J38o20s25e63f 26T21r86ö79g26l 8539392856646

Dovedu živě :-) V posledním měsíci jsem jel 2x na letiště když se zrovna opravovala R7, jelo to, ale pomalu. Podobný příklad probíhá i na D1. Je třeba nejprve R7 rozšířit a pak teprve stavtě pokračování resp. přestavění na křižovatku.

0/0
16.4.2014 22:17

P34a89v75e54l 81O69b43d26r38ž88á87l77e71k 6736124368772

A vidíte kolem konce R7 nějaký prostor, kam by šla reálně rozšířit ... aby neječeli ochranáři, nebo vlastníci nemovitostí?

Nepovedlo se ani rozšířit stávající R1 před Slivencem ... když se rekonstruoval při stavbě pokračování. A to jsou tam kolem opravdu jen pole a louky.

0/0
16.4.2014 22:22

J64o52s63e18f 19T63r54ö87g41l 8809752906256

Pokud se nepletu, vede tady R7 v zářezu mezi poli. V nejhorším gabionovou zdí.

Jinak problém výstavby křižovatky by saozřejmě byl i u J varianty, taky se počítá s tím, že přímý směr bude okruh a R7 se "napojí".

0/0
16.4.2014 22:27

T23o26m15á31š 59Z34e85m56a49n 3225488314465

Ono to nepovede dokonce ani přes (pod) Suchdol, protože v daném místě je jen zahrádkářská kolonie.

+1/0
16.4.2014 21:43

R90a51d19o59s11l60a10v 74K76l54a70u44d86a 5234108924512

Vždyť je to úplně jedno. Stejně to stavět nebudou. Nemají na to prachy a jen tak je neseženou. Takže pokud vydají stavební povolní v režimu "krajní nouze" a pak nekopnou 10 let do země tak z toho bude akorát ostuda.

+1/0
16.4.2014 19:53

T11o16m45á74š 61Z66e52m52a11n 3915188134515

Zrovna prachy na R1 by se našly velice rychle.

Viz. nedávno dokončená jižní část kde když se konečně sehnala všechna povolení, tak se stavělo jak rychle to jen šlo.

A 511 se měla stavět hned po dokončení s otevřením letos, bohužel nastoupil NIMBYsmus..

+4/0
16.4.2014 20:00

J69o86s26e63f 45T32r30ö74g40l 8259562756676

Ovšem jedním z důvodů, proč to na jihu šlo, bylo odsunutí části trasy dál od Prahy, tj. přesně to, co v Suchdole chtějí taky. Precedens je tím už nastaven. Suchdol navíc bude okruhem zasažen zdaleka nejvíc z celé Prahy, takže oprávněnost protestovat má taky.

0/−1
16.4.2014 21:01

P55a70v43e45l 33O92b15d48r15ž12á56l84e33k 6986664578192

Stačí se podívat na mapu ... varianta "J" +/- kopíruje hranice Prahy v podobné vzdálenosti jako postavený úsek na jihu. Všechny ostatní varianty se od Prahy vzdalují o kilometry.

Ano, Suchdol má smůlu, že mezi ním a Roztoky prostě není místo na posunutí okruhu. A když se podíváte na mapu ještě lépe - všechny severnější varianty mimo J zasahují některou z oblastí Přírodních památek na březích Vltavy (kterých je tam hromada až ke Kralupům).

+4/0
16.4.2014 21:50

J52o96s32e17f 67T53r79ö50g89l 8789282206846

Což ale zasahuje i varianta J (Suchdolské skály na jedné straně a Drahaňské údolí na druhé). Celý kaňon Vltavy je posetý přírodními památkami, tady si lze těžko vybrat.

0/0
16.4.2014 22:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.