Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Soud opět zastavil projekt stavby severní části obchvatu Prahy

Nejvyšší správní soud (NSS) zamítl kasační stížnost Středočeského kraje, čímž zastavil projekt stavby severní části obchvatu Prahy (R1), a to v části Ruzyně - Březiněves - Satalice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V70á41c49l87a44v 44S51v10o50b23o72d60a 3451189470390

do pr... aspoň ten most kdyby byl... :-/

+1/0
17.4.2014 14:08

A90l64e38š 47V89y93k82y20p51ě65l 2512610172576

Mistnim diskutujicim bych doporucil se pozorne podivat na tuto mapu:

http://www.ceskedalnice.cz/image/historie/h05b.jpg

Velice dobre je na ni videt, kudy by dnes vedla jizni trasa okruhu, pokud by se trvalo, podobne jako na severu na trasovani podle tech desitek let starych planu. Ale Praha dnes vypada jinak, funguje jinak a je v ni take mnohonasobne vice aut. Jizni varianta stavby 519? Ale proc ne. Pokud chteji prazsti ridici dalsi Jizni spojku, kde se bude naprosto nesmyslne michat tranzitni a mestska doprava, budiz. Tranzitni okruh se to jmenuje z nejakeho duvodu a jizni varianta, ktera se prosazuje jen z podstaty veci a diky spekulanstvi v dnesni dobe nemuze projit.

+5/−1
17.4.2014 11:15

T12o20m53á51š 10Z49e10m37a77n 3335938414745

Tranzitní okruh se to nejmenuje, je to Pražský okruh.

A Jižní spojka v místech, kde vede Pražský okruh funguje na jedničku.

+1/0
17.4.2014 16:55

P12a37v45e64l 97O54b73d25r28ž58á62l53e33k 6506544158342

Základní problém na severu je v tom, že přes Vltavu po mostě se dá dostat buď v Holešovicích (a dojet k němu centrem Prahy), nebo až v Kralupech.

Snažit se odsouvat okruh dál od Prahy, až na úroveň současné silnice 101 je nesmysl ... komu by taková trasa vyhovovala, ten už jezdí po 101 teď, a pro zbytek provozu bude výhodnější to vzít jako teď přes Prahu.

Efekt tedy minimální.

U stavby tohoto typu se prostě nedá čekat na vypořádání všech připomínek - vždycky se najde někdo, komu to bude vadit.

Jedinným ukazatelem pro výběr varianty (a její třeba i silové prosazení) by mělo být - jak velkou část provozu odvede z Prahy a dalších měst StČ kraje.

+16/0
16.4.2014 21:30

T91o84m58á88š 16Z24e58m34a64n 3945398504645

Po vzniku Blanky bude navíc výhodnější projet Suchdolem i pro lidi, kteří se skřípěním zubů jezdili přes Kralupy.

+1/0
16.4.2014 21:48

F10r68a66n10t50i44š48e37k 15P96r18u12d37k93ý 8342911462951

to jo , Blanka to rozhodne zrychli, pokud se ale neucpe :-)

+2/0
17.4.2014 6:17

J75a86n 33D28l69o48u88h53ý 8486390493490

a až se ucpe, tak se budeme dusit v tunelu...

0/0
17.4.2014 8:32

L30u19k30á88š 18N97o52v63á83k 4536646882523

před tunelama jsou semafory ;-)

0/0
17.4.2014 10:22

J57o52s91e96f 21T30r40ö40g12l 8919542886236

Řežská varianta má přecházet Vltavu u Řeže, což cca na půl cesty mezi Holešovicemi a Kralupy. Součásí projektu má být i místní most v Podbabě pro vnitropražskou dopravu. Část pražské dopravy z Prahy 6 do Severního města bude také jezdit po MO Blankou a po novém mostě v Holešovicích.

0/0
16.4.2014 21:49

P45a47v40e11l 55O94b88d75r56ž68á81l28e73k 6446834488522

A kdo jaksi zaručuje, že se spolu s Ss variantou postaví i most na Podbabě? Co když si postaví hlavu zase někdo tam?

Tahle varianta přivádí do rozhodování mnohem víc obcí a osob ... a tedy mnohem větší možnost, že se najdě někdo, komu se nebude líbit. Nemluvě o nelogickém napojení na R1, kdy se tranzitní doprava ze stávajícího rozpletu R7/R1/Evropská nelogicky vrací zpátky kilometry po R7.

+1/0
16.4.2014 22:01

T21o12m78á63š 80Z94e40m10a55n 3415378284895

Problém je, že v Podbabě ten most povede jaksi do nikam.

Na druhé straně není žádné logické napojení.

0/0
16.4.2014 22:03

J77o27s95e63f 18T38r28ö45g23l 8629422576686

Ten most by měl vést cca do Kobylis a sloužit spojení jen mezi těmito částmi Prahy. Pro delší cesty typu Liboc-Ládví by měl sloužit městký okruh s Blankou a novým Holešovickým mostem.

0/0
16.4.2014 22:07

T76o44m38á39š 11Z65e94m28a53n 3115768214665

Most Podbaba - Kobylisy?

To je docela slušný stavební projekt...

http://mapy.cz/#!x=14.422963&y=50.114636&z=12

0/0
16.4.2014 22:12

P83a59v15e25l 94O42b44d28r49ž91á49l55e48k 6306394238922

Most možná, ale nevidím kam by se z něj na pravém břehu mělo pokračovat ... situace prakticky stejná jako u Blanky.

0/0
16.4.2014 22:18

T65o64m10á47š 47Z71e33m21a12n 3975268334825

Blanka se napojí na "D8" a pak možná až radní dostanou rozum, tak začnou stavět pokračování MO.

0/0
16.4.2014 22:25

P98a51v61e41l 27O60b61d63r56ž27á61l35e41k 6256874468602

Blanka skončí portálem pár metrů za břehem Vltavy ... to je dost daleko od D8.

V Holšovičkách je de-facto 1 proudovka (když odpočítáme odbočovací pruhy), plná už teď.

+2/−1
16.4.2014 22:31

T20o56m97á24š 87Z82e54m11a82n 3215668524715

"D8" v uvozovkách, též "V Holešovičkách" resp. s přestupem přes Povltavskou..

+1/0
16.4.2014 22:47
Foto

O31n41d30ř32e68j 66F55u95c67h96s 2943418143105

Stačí se podívat na platný územní plán ( http://mpp.praha.eu/app/map/VykresyUP/ ) a je jasné, kam to má vést.

0/0
17.4.2014 11:11
Foto

Z53d30e85n45k90a 94J24a60v65ů22r36k11o37v72á 6570727595779

ten náš kraj střední čechy je fakt profláklej...u nás nemohou dobudovat část cyklostezky,páč již od dob socíku tady počítaj s nějakou nesmyslnou rychlodráhou....taky se myslím obec obrací na soud

0/0
16.4.2014 20:21

K52a88r73e88l 14K10r94o64u77l93i63k 7599399265914

Některé lidi je třeba denně fackovat!

0/0
16.4.2014 18:59

T50o49m10á39š 89Z80e16m80a35n 3275688664555

Myslím, že stavby tohoto významu by se neměly stavět na základě územních a stavebních rozhodnutí a povolení, nýbrž v režimu "Krajní nouze" bez možnosti odvolávání či pozdržení.

+11/−7
16.4.2014 18:54

R40i54c67h94a48r32d 81D36e57n63k 6556952415895

A jak by se vám líbilo, kdyby dálnici pro kamiony chtěli postavit těsně za vaším domem bez variant, posouzení a dalších dle vašeho mínění zbytečných věcí jen na základě rozhodnutí projektanta protože jemu se to takhle líbí?

+6/−3
16.4.2014 19:19

I98v58a82n 70Č57e75r70v20e80n16k32a 7580477613

Vážený pane, vzhledem k tomu, že se obchvat plánuje již 30let tak cena pozemků samozřejmě sletěla dolů - kvůli této stavbě a jejím následkům pro okolí ( prach, hluk). Spousta vidloňů nakoupila tyto pozemky a začala stavět domy. Díky těmhle zoufalcům doposud není dokončen obchvat a tak se celý město dusí. A díky jejich průtahu stále nic nefunguje

+14/−3
16.4.2014 19:29

T18o67m18á77š 82Z35e97m31a62n 3185908444765

Ne 30 let, ale od 30. let 20. století.

+3/0
16.4.2014 20:35

J69o68s23e52f 75T44r83ö74g89l 8359682856946

To je pravda, ale ono plánování byla vždy jen "čára na mapě", kterých je možné si namalovat kolik chcete (třeba kanalá Odra-Labe-Dunaj nebo Baťovy dálnice, které na terén nehleděly vůbec, hlavně aby vedly kolem Zlína). Do územního plánu se dostala jen stavební uzávěra, tj. jakási rezrvu pro potenciální trasu. Vlastní trasa se do ÚP dostala jen jednou v roce 2008 formou změny ÚP, kterou bezy zrušil NSS kvůli celé řadě pochybení a nedostatků. Jediná stavební etapa, kterou má tato část okruhu úspěšně za sebou, je hodnocení vlivu na ŽP (EIA), která byla posuzována v řadě variant, ze kterých vyšla nejlepší varianta Ss (Řežská) a varianta J (Suhdolská) jako akceptovatelná jen podmíněně v případě, že nebude možné realizovat variantu Ss. Další příprava stavby tuto část ale úspěšně ignoruje, nemožnost realizovat variantu Ss nikdo nedokázal (a naopak existuje opačná studie) a stavba se nepohla ani k tomu, aby byla v ÚP.

+2/0
16.4.2014 21:09

J97a63n 82M57o24h41y98l33a 6872949549871

Ne, do plánů si opravdu nemůžete nakreslit co chcete. Konkrétně tato varianta přes Suchdol už je počítána skutečně desítky let ao desítky let déle, než stojí domy v jejím bezprostředním okolí. Že je někdo tak vymaštěný a postaví si někde dům, aniž by jen mrknul do UP, by nemělo bránit zájmu statisíců lidí, kteří tuto dopravní stavbu využijí. Nehledě na desetitisíce těch, kterým odebere zátěž. Kdyby nebyli hloupí, nemusí teď křičet.

+3/−1
17.4.2014 0:11

J87o62s17e73f 60T60r17ö48g83l 8369422206476

Třeba Zemědělská univerzita je přes 100 let stará.

Stavba dálniční komunikace má několik fází EIA - zanesení do ÚP - Územní rozhodnutí - Stavebné povolení - Stavba, mezitím ještě takové věci jako ýkupy pozemků nebo archeologický výzkum. I přes "dlouhodobé plánování" se ta trasa do ÚP dostala jen na chvilku v roce 2008. Když kupujete pozemek, koukáte právě do ÚP.

+1/0
17.4.2014 6:03

T19o15m71á27š 34Z91e27m51a24n 3485128334985

V Běchovicích to "těsně" znamená rameno křižovatky 300 m od tenisového hřiště, tedy stejně daleko jako je už postavená část R1. V Suchdole povede tunelem a tím kontakt se zástavbou v podstatě končí.

Varianty v případě R1 nejsou, buď povede tudy, nebo nebude vůbec.

Ostatně i na stránkách odpůrců R1 je jejich trasa na slepé mapě a vede až někam k Mělníku.. Proč asi? Protože jí nejdřív nakreslili přímo skrz Úvaly a pak to potřebovlai zakrýt...

+8/0
16.4.2014 19:34

J34o43s30e44f 69T44r34ö56g31l 8559942226826

Přes Suchdol to sice povede tunelem, ale zejména most přes Vltavu se odhluční a "odsmradí" těžko. Proč tady asi chtěli projektanti navrhovat "ochranné hlukové pásmo", tj. území, kde mohou být hlukové limity překračovány? Navíc ten tunel bude potřebovat odvětrávat a to dost důkladně a v Suchdole a blízkém okolí to jde dost těžko, protože se jedná o ochranné pásmo letiště - nedají se stavět výškové budov.

Běchovice jsou poněkud jiný případ než Suchdol, tam skutečně silnice nevede přímo přes obec, ale jen blízko ní a odhlučnit jí lze. Jiná otázka je, že v původním projektu to nebylo a taky byla snaha vyhlásit ochranné hlukové pásmo a dokonce zvednout hlukové limity.

Varianta Ss (tzv. Řeská) od Ruzyně (R7) k D8 se obcím vyhýbá a v posudku EIA vyšla jako nejvhodnější na rozdíl od varianty J (Suchdolské), která byla vyhodnocena jako akceptovatelná jen podmíněně v případě nemožnosti realizace varianty Ss.

Mělo by se urychlenně začít s přípravou Ss varianty a ne se snažit za každou cenu procpat předraženou a zastaralou variantu J.

+3/−2
16.4.2014 20:58

P61a18v34e87l 58O79b56d24r13ž93á88l27e26k 6776294948702

Suchdol nechápu ... blokují obchvat i za cenu toho, že většina provozu (který by jinak jel po něm) jim teď projíždějí celou městskou částí dolů do Dejvic a dále.

+4/0
16.4.2014 21:23

J20o92s35e57f 37T18r23ö49g16l 8969502136846

Do Dejvic jim jezdí jen doprava z okolních obcí, která by nový obchvat použila jen omezeně a když už, tak by se na něj stejně napojovala právě v Suchdole na křižovatce výhledy. Naopak by jim sem přišla tranzitní doprava v celkové intenzitě provozu cca 70 000 aut denně.

0/0
16.4.2014 21:27

P58a50v70e38l 79O44b89d16r23ž24á74l28e77k 6296264508792

Kdokoliv potřebuje přejet z R6 či R7 směrem na sever od Vltavy a trochu umí počítat, pojede přes Suchdol (pokud ho nebaví stát v kolonách na Evropské) a následně pak Jugpar Veletržní a Barikádníci (což P6 už samozřejmě netrápí)...

Výhledy jsou v polích mimo Suchdol ... že je tam značka "Praha" 2 kilometry od prvního baráku v lesích je asi záměr.

+1/0
16.4.2014 21:38

J26o17s77e11f 60T34r11ö88g36l 8599962786446

Křižovatka výhledy má stát na okraji Suchdola, tam, kde se kříží potenciální okruh s Kamýckou ulicí, rozhodně ne 2 km od zástavby. Je to hezky vidět i na mapě http://mapy.cz/#!x=14.370051&y=50.134867&z=13

Potřebu jet z D8 na R7 občas mám, ale tohle mě nenapadlo, jezdím spíše přes Slaný (což také není výhra).

0/0
16.4.2014 21:46

P39a49v26e62l 89O14b68d75r16ž90á25l36e30k 6866214438622

Jukněte někdy na křižovatku do Horoměřic ... na souvislé proudy vozidel od R7 směrem Suchdol a dolů do Dejvic ...

+1/0
16.4.2014 22:15

T89o45m30á88š 56Z69e85m77a79n 3485208144785

Křižovatky jsou plánovány 2 - jedna před a druhá za Suchdolem.

A tranzitní dopravu už tma mají ídky otmu že most je v Kralupech a pak v Holešovicích.

Navíc ho mají přímo v obci (při pomalé, nehospodárné jízdě), ne pod s výdechy mimo zástavbu.

S dostavbou Blanky navíc přitažlivost průjezdu přes Suchdol značně vzroste.

0/0
16.4.2014 21:47

J54o63s55e26f 44T39r87ö38g13l 8639602756576

Vzroste, ale vyřeší ji jen dostavba okruhu, lhostejno v jaké variantě. Suchdolská to být nemusí.

0/−1
16.4.2014 21:51

T40o71m19á44š 96Z79e12m24a25n 3435888974195

Musí, řežská, kromě toho, že se dotkne ještě více obcí, tak nemá  pokračování za D8.

+1/0
16.4.2014 22:05

J59o69s91e14f 35T88r36ö95g85l 8459812666406

V tom se nabízí dvě varianty. 1) Udělat peáž s D8 (což znamená ji rozšířit). 2) Po vlastní trase cca kolem Líbeznice a Třeboradic a dále už po plánované trase. Hezky je to vidět např. zde http://www.ceskedalnice.cz/prilohy/r1-sever.pdf.

S obcemi je to potíž, varianta J se dotkne v podstatě jen Prahy, ale lidí více.

0/0
16.4.2014 22:13

P94a97v32e11l 17O26b35d94r92ž38á46l18e38k 6746164978512

No a také zapomínáte, že realizace varianty Ss by předpokládala výraznou úpravu zakončení R7 u Ruzyně (v úseku kde to vlastně R7 ani není) a ta vracečka je další demotivační faktor, proč tamtudy nejet (třeba od D5/R6..) a natáhnout to postaru centrem Prahy.

0/0
16.4.2014 21:42

J48o40s81e55f 41T78r77ö43g70l 8559492686136

Největší prodloužení trasy by to skutečně znamenalo pro spojení D5 s R10 a D11 (tj. cca "napříč Prahou"), pro spojení s D8 by to naopak bylo výhodnější. Dost pochybuji o tom, že by kvůli tomu někdo jel kratší, ale horší cestou přes Prahu. Cesta přes Barrandovský most není žádná výhra. V dnešní době převládá u řidičů jako rozhodovací faktor čas. Po "Ss" okruhu je to z D5 na R10 cca 40 km, tj. cca 20 minut jízdy, po Jižní spojce cca 30, při nezácpovém provozu cca půlhodina.

Úprava zakončení u Ruzyně by byla jen pozitivní, jednak by se silnice rozšířila na šestipruh a dále by se odbočka na letiště ocitla na okruhu.

0/0
16.4.2014 22:04

P74a33v97e25l 23O70b29d26r21ž87á90l91e34k 6736974748882

Ano, prohlásit konec stávající R7 za součást R1 a R7 ukončit u odbočky varianty Ss vypadá na papíře jednoduché a elegantní.

Ale dovedete si to představit v praxi, při výstavbě?

Nemluvě, že "okruh" by takto vznikající útvar už zdaleka nepřipomínal.

+1/0
16.4.2014 22:08

J79o96s30e79f 46T39r27ö10g23l 8529902326396

Dovedu živě :-) V posledním měsíci jsem jel 2x na letiště když se zrovna opravovala R7, jelo to, ale pomalu. Podobný příklad probíhá i na D1. Je třeba nejprve R7 rozšířit a pak teprve stavtě pokračování resp. přestavění na křižovatku.

0/0
16.4.2014 22:17

P82a63v48e53l 69O42b42d15r75ž89á84l79e29k 6236694678492

A vidíte kolem konce R7 nějaký prostor, kam by šla reálně rozšířit ... aby neječeli ochranáři, nebo vlastníci nemovitostí?

Nepovedlo se ani rozšířit stávající R1 před Slivencem ... když se rekonstruoval při stavbě pokračování. A to jsou tam kolem opravdu jen pole a louky.

0/0
16.4.2014 22:22

J85o52s68e72f 80T60r87ö15g53l 8539602856946

Pokud se nepletu, vede tady R7 v zářezu mezi poli. V nejhorším gabionovou zdí.

Jinak problém výstavby křižovatky by saozřejmě byl i u J varianty, taky se počítá s tím, že přímý směr bude okruh a R7 se "napojí".

0/0
16.4.2014 22:27

T70o16m72á30š 64Z61e19m70a34n 3545158554475

Ono to nepovede dokonce ani přes (pod) Suchdol, protože v daném místě je jen zahrádkářská kolonie.

+1/0
16.4.2014 21:43

R91a53d88o61s58l97a85v 52K84l50a45u85d24a 5904678914802

Vždyť je to úplně jedno. Stejně to stavět nebudou. Nemají na to prachy a jen tak je neseženou. Takže pokud vydají stavební povolní v režimu "krajní nouze" a pak nekopnou 10 let do země tak z toho bude akorát ostuda.

+1/0
16.4.2014 19:53

T37o87m61á24š 14Z89e19m22a49n 3495128874755

Zrovna prachy na R1 by se našly velice rychle.

Viz. nedávno dokončená jižní část kde když se konečně sehnala všechna povolení, tak se stavělo jak rychle to jen šlo.

A 511 se měla stavět hned po dokončení s otevřením letos, bohužel nastoupil NIMBYsmus..

+4/0
16.4.2014 20:00

J81o44s27e74f 15T50r23ö10g63l 8989362956836

Ovšem jedním z důvodů, proč to na jihu šlo, bylo odsunutí části trasy dál od Prahy, tj. přesně to, co v Suchdole chtějí taky. Precedens je tím už nastaven. Suchdol navíc bude okruhem zasažen zdaleka nejvíc z celé Prahy, takže oprávněnost protestovat má taky.

0/−1
16.4.2014 21:01

P63a87v78e29l 74O94b79d65r61ž34á27l58e40k 6386834708492

Stačí se podívat na mapu ... varianta "J" +/- kopíruje hranice Prahy v podobné vzdálenosti jako postavený úsek na jihu. Všechny ostatní varianty se od Prahy vzdalují o kilometry.

Ano, Suchdol má smůlu, že mezi ním a Roztoky prostě není místo na posunutí okruhu. A když se podíváte na mapu ještě lépe - všechny severnější varianty mimo J zasahují některou z oblastí Přírodních památek na březích Vltavy (kterých je tam hromada až ke Kralupům).

+4/0
16.4.2014 21:50

J84o45s12e81f 62T68r14ö78g72l 8929862406236

Což ale zasahuje i varianta J (Suchdolské skály na jedné straně a Drahaňské údolí na druhé). Celý kaňon Vltavy je posetý přírodními památkami, tady si lze těžko vybrat.

0/0
16.4.2014 22:21







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.