Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Metro na lince A se na tři dny zastavilo, mění se výhybky

Pražané a návštěvníci hlavního města se od pátečního podvečera musejí obejít bez cestování zelenou linkou A pražského metra. Výluka potrvá až do úterního rána. Důvodem je výměna hned tří výhybek ve stanicích Dejvická a Náměstí Míru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J36i22ř74í 10B23a49u91e51r 4224886988920

Je zvláštní že u nás se kritizuje když se něco neopravuje nebo se to nechá dojít do kritického stavu a když se to začne dělat tak se to kritizuje co se všechno kvůli tomu děje že se nedá jezdit,na silnicích jsou objížďky atd.

+3/0
20.4.2014 10:16

M63o88n46i36k90a 28R28o41l47l51o36v13á 5183922916645

Protože je prostě in nadávat ať se děje co se děje:-/

+3/0
20.4.2014 12:25

B26r93o76n95i57s43l18a45v 37G83a31b51r23y77š 6235754520

Co byste chtěl po dnešní konzumní společnosti...?

+1/0
20.4.2014 18:57

J35o69s35e78f 82B83r58o63ž90k49a 6364292138527

Oni tam ty výhybky opravdu vyměňují. Díval jsem se na zprávy ČT1 a tam chodil reportér, kterého natáčel kameraman. Reportér ukazoval, že ty dveře jsou opravdu uzamčené všechny, dokonce jimi za madla cloumal, nakukoval dovnitř přes skla a sdělil nám, že je opravdu zavřeno, a že se tam dělá. Ohromen jsem TV vypnul.

+1/−2
19.4.2014 19:49

V87l77a37d81i54m89í93r 68H29o79l10ý 8974171966757

Náměstí Míru otevřeli v roce 78 (?) a nikdy od té doby tam nebylo potřeba měnit výhybky. Až poslední 2 roky dvakrát.

 Hoši, hoši, hoši....

Když kradete, tak méně okatě. Rv

+1/−7
19.4.2014 18:33
Foto

M27a69r37t60i59n 81Š33u66b84r42t 1205271424665

Ovšem naposledy se tam měnily dvě výhybky na spojkách směrem k lince C před stanicí, nyní se mění dvě výhybky na kolejové spojce mezi traťovými kolejemi za stanicí. Když kritizujete hochu ;-), tak s patřičnými informacemi.

+7/0
19.4.2014 22:33

V93l81a26d34i40m42í72r 85H95o68l84ý 8574661496547

dobrá a proč je nevyměnili najednou? Poučte mně, pane Šubrte. V čem byla úspora? Nevím, školy na to nemám. Selský rozum mi říká, že když se všechny výhybky vymění najednou, bude to trvat kratší dobu a stát méně peněz. Ale na to asi DPP nehraje.

0/−4
20.4.2014 1:14
Foto

M78a84r76t61i86n 72Š79u97b68r52t 1695641214515

4 výhybky najednou už nestihnete za 3 dny. Když se před dvěma lety začínalo, stihla se JEDNA za 3 dny. Protože to fakt není jednoduchá činnost a i techničtí pracovníci se jí museli postupně učit, aby zkoordinovali činnost techniky a logistiku odvozu a přívozu materiálu. Některý si můžete někde připravit v okolních stanicích, jiný musíte vozit z depa průběžně a k tomu potřebujete volnou kolej, kde výhybku neměníte, nebo jí vyměníte jako první a jdete na druhou na vedlejší traťové koleji. 

I tak, abyste stihl víc výměn, musíte najmout více lidí, což je také dražší, protože jinak pro ně práci dlouhodobě nemáte. Ale ani tímto směrem řešení nemůžete rozšiřovat, protože jste omezen speciální technikou a prostorem. Jak vidíte na konci videa, musíte s bagrem každou "lopatu" štěrku vozit pomalu kousek po kolejích k vozíkům a ještě moc "nedrobit", stejný postup je pak nutný při závozu nového materiálu.

Abyste štěrk přivezl a odvezl třeba dnes k té třetí výhybce na Dejvické, už musíte mít vyměněnu alespoň jednu z těch dvou na Míráku jako první, abyste projel, takže nemůžete na stejné koleji měnit dvě. Případně potřebujete nechat otevřenou spojku mezi trasami, nebo potřebujete zachovat nějakou formu provozu na trase před tím, takže je nutné nějaký úsek nechat pod proudem. Každá výměna výhybky se plánuje několik měsíců se snahou zachovat maximální rozsah provozu metra, ale najednou to vážně nejde.

Stejně se podle selského rozumu najednou nemění dřevěné pražce za betonové. Kdyby se zavřela nějaká trasa třeba na 2 měsíce, bylo by samozřejmě neskonale levnější takovou výměnu provést. A pro DP také daleko jednodušší. Dneska se z čtyřhodinové okno v noci vymění třeba jen 10 pražců. Víc nestihnete. Odříznete koleje, vytáhnete, dáte nové, upevníte, dáte zpět kolejnici, zařídíte sníženou rychlost vlaků další den a pořád dokola. Šílená práce, která skoro nepostupuje, ale dělat najednou v metru znamená zavírat na celé pracovní dny a to je prostě nepřípustné.

+7/0
20.4.2014 8:46

V47a41c56l12a70v 72P61e87r90o90u97t58k22a 6528217144651

kolik lidí pracuje na výměně výhybek a jak dlouho trvá výměna jedné? Myslím,že Dp si to opět zjednodušil a ,že nechce se mi věřit,že pracují po celé trasy. Stačilo zavřít část a pak další ne komplet..

0/−5
19.4.2014 14:15

P32a53v27e45l 56S41v27o28b59o30d92a 3319822250742

Jaké s tím máte zkušenosti, že si to myslíte ? Na kolika podobných výměnách už jste dělal ?

+4/0
19.4.2014 15:25
Foto

M22a63r68t59i98n 10Š69u94b66r17t 1295491444405

Problém je, že se vyměňují dvě výhybky na jediné kolejové spojce u Míráku, na které je možné obracet soupravy buď ve směru od Dejvické, nebo ve směru od Depa Hostivař. Jelikož tedy není možná uprostřed trasy vlaky obracet, musely by jezdit střídavě po jedné koleji tam a zpět. Navíc pouze na Malostranskou, protože na Dejvické se pracuje a tam už musí být v okolí napájení vypnuto. Střídavý provoz by měl interval okolo 10 minut a končil na Muzeu a Malostranské a pak zase na Floře a Želivského a ještě na Želivského a Skalce a Depu. Spolu s vloženou povrchovou dopravou by bylo na trase nutné někdy i 5x přestupovat. To je linka X-A a kontinuálně posílená povrchová doprava daleko lepší.

Už jednou se jezdilo střídavým provozem alespoň na tu Malostranskou a cestující si stěžovali na nepřehlednost a dlouhý interval a stejně na nutnost nakonec přestupovat na tramvaj. 

Jinak výměna jedné výhybky trvala před dvěma lety 2 dny a ještě část. DP se v tom ale začal zdokonalovat, přidal lidi a s více pracovními týmy dokáže dělat na jednou na více místech a ty tři dny využít lépe. Musíte si uvědomit, že výhybka na nádraží a v metru je rozdíl. V metru není místo. Nemůžete si tam skoro nic předem připravit. Po zavření úseku tam musíte složitě manévrovat a nejen odříznout a odvézt staré kolejnice výhybky, ale pak i pražce a štěrk po nimi. Nemáte se kam otočit, musíte to nějak dostat na nákladní vozíky dál v tunelu a postupně odvézt. Pak postupně po kouskách přivézt nový štěrk, pražce, kolejnice, složitě manévrovat při ukládání a pak samozřejmě ještě zkoušet zabezpečení apod. To prostě není práce v řádu pod dva dny.

+2/0
19.4.2014 22:41

J80o88s34e88f 55P21o79ž36i32v90i10l 8384836207510

Určitě zajímavá akceR^. Upřesnění - na druhém snímku nejsou kolejnice rozřezané, ale jedná se o odšroubování spojek.

+1/0
19.4.2014 14:13

K67a65r18e74l 33L45i58š83k60a 7156653617571

Jen nechápu proč to musí dělat na jaře a ještě k tomu na velikonoce, když je Praha nejvíc plná turistů. Nekompetentnost.

+2/−13
19.4.2014 12:54

B60r38o36n91i82s86l78a40v 68G42a36b13r94y85š 6405764590

Je vidět, že tomu rozumíte. Jaké jiné řešení byste navrhnul?

+5/−1
19.4.2014 13:09

V69í25t 59G52a97b50r20i74e21l 5944323156727

No přece zavřít to někdy přes týden od pondělí do pátku.

+4/−1
19.4.2014 13:10

V83a89c58l31a74v 93P63e18r55o96u41t20k98a 6338817704371

to není dobrý nápad, ono nejde o turisty ale hlavně lidi co se dopravují do práce a to by na tolik pracovních dní byl takřka nemožný problém ..

0/−1
19.4.2014 14:24

V58í27t 16G11a45b49r12i14e61l 5864263266717

A proto to byl vtip.

+3/0
19.4.2014 14:55

V90a55c35l95a57v 45P53e72r20o45u22t51k23a 6278277424981

letní prázdniny ...

0/0
19.4.2014 14:10

B26r38o13n82i45s14l97a71v 48G49a56b26r23y16š 6475904830

To je pěkné, ale na prázdniny jsou jistě naplánovány jiné výlukové akce. A zásadou je, aby se výluky v blízkých lokalitách nepřekrývaly a vyloučen může být maximálně jeden subsystém dopravy. Pokud budu například rekonstruovat tramvajovou trať na Vinohradské, nemůžu vyloučit metro a naopak.

0/0
19.4.2014 14:15

V15a84c84l13a74v 45P26e63r47o80u92t58k31a 6328847714621

tak tam to zrovna není problém, tuhle trasu kopíruje tramvaj z nám Míru na Floru ..

0/0
19.4.2014 14:23

B70r87o22n87i55s51l36a33v 19G95a96b56r96y39š 6745604390

Četl jste ten příspěvek pořádně?

0/0
19.4.2014 15:42

J21a41n 56M95a50j91e86r 5287967

Vinohradská se klidně může rekonstruovat a tramvaje budou jezdit dál po Korunní...

0/0
20.4.2014 14:33

B44r61o97n98i27s84l51a68v 21G56a79b86r24y34š 6175274380

Ano, ale nemůžete uzavřít tramvajovou trať na Vinohradské a trasu metra A zároveň.

0/0
20.4.2014 15:25

J58a82n 71M59a22j80e75r 5167537

Přesně, to není problém.

0/0
20.4.2014 14:32

C78t88i16b80o91r 73N92o50v42o21t38n58ý 5103698651585

Navrhnul bych nezavírat metro v průběhu špičky, ale počkat s tím třeba do osmi, do devíti. Jak znám efektivitu pracovníků DP, tak by se určitě dvě hodiny navíc vyšetřit daly.

+1/0
19.4.2014 15:23

B16r44o94n66i42s57l96a56v 88G83a27b82r64y32š 6145904290

Technici nejsou jako manažeři.

0/0
19.4.2014 15:43

V46í11t 84G10a47b19r39i79e33l 5954533846327

Protože pražáci nejezdí, což je mnohem větší zátěž než těch pár turistů.

+4/−1
19.4.2014 13:10

V60a52c71l66a73v 40P73e35r75o15u95t53k41a 6578347504331

koukáte na ně z Vaclaváku? zajímalo by mne srovnání obsazenosti hotelů teď a v létě. mmůj soukromý dojem je,že jich je v Praze teď mnohem více..

0/0
19.4.2014 14:11

V47í22t 44G96a35b15r82i21e89l 5574253166877

To je možné, ale určitě jich není 1,2 milionu, jak těch, kteří teď nemusí do práce nebo do školy.

+2/−1
19.4.2014 14:57

L73a39d88i95s91l17a86v 56H96o85l70í10k 5942432149671

Protože na Velikonoce vyšel prodloužený víkend. Za 2 dny by se práce nestihly udělat a zavřít celou trasu A v pracovních dnech není zrovna dobrý nápad. Ale třeba to vidíte jinak...

+8/0
19.4.2014 13:16

J86o79s67e80f 44P87o52ž50i21v34i47l 8874556837820

Jo a kdy bste to asi dělal, co? V nocích se průběžně mění pržce, brousí kolejnice, atd. Výhybka se nedá za noc vyměnit.

0/0
19.4.2014 14:14

V12a48c13l51a24v 50P27e66r47o26u77t24k93a 6768197124801

a na to jste přišel jak? pokud vím tak se to den předem připraví, tedy v noci a další noc jde dělat...navíc pokud se psalo,že vyměny všechny na trase ,tak kdyby tak by to museli zavřít na měsíc...

0/0
19.4.2014 14:21

J15o10s92e43f 55P78o26ž60i98v57i63l 8744356327590

Vymění tři za velikonoce - dvě na Míráku a jednu v Dejvicích;-).

0/0
19.4.2014 14:30
Foto

P69a24v53e59l 95F75r78u52m29e70r28t 5597684537338

No noc z pohledu metra trvá tak cca 5 hodin. To je myslím dost málo na nějakou akci i s ohledem na to, že kdyby se náhodou něco pokazilo, tak to může ohrozit ranní rozjezd metra.

+1/0
19.4.2014 15:09

T71o31m68á47š 53V87a63n17č33u36r11a 4518405110598

Nehledě na to, že i v noci by to jaksi nešlo. By je při práci vcucnul vysavač, co v noci jezdí. :-)

0/0
19.4.2014 19:01

M43a22r95e85k 62S33l51a78b24i45h24o39u66d22e69k 7848801302243

Zajímavé. V brněnském metru se staré výhybky nikdy neměnily. Morava holt počká, cajzli z Práglu mají přednost jako vždy!

+13/−4
19.4.2014 12:53

R87o98b16e79r51t 65P84l27o42c34h 4856222201863

Máte špatné informace. Příští víkend prý bude v Brně výluka na trase D.

+5/0
19.4.2014 13:01

M10i69c18h64a70l 18C25h57a74l70u61p49a 6498940939393

No Brnu se vůbec problémy jako zázrakem vyhýbají. Nepamatuji se ani, že by tam za posledních 200 let třeba ztroskotal trajekt nebo ropa z poškozeného tankeru znečistila moře. A nedostatek sněhu při olympiádě taky neměli.

+8/0
19.4.2014 13:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.