Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Metro na lince A se na tři dny zastavilo, mění se výhybky

Pražané a návštěvníci hlavního města se od pátečního podvečera musejí obejít bez cestování zelenou linkou A pražského metra. Výluka potrvá až do úterního rána. Důvodem je výměna hned tří výhybek ve stanicích Dejvická a Náměstí Míru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J11i13ř54í 10B18a52u25e13r 4204956748950

Je zvláštní že u nás se kritizuje když se něco neopravuje nebo se to nechá dojít do kritického stavu a když se to začne dělat tak se to kritizuje co se všechno kvůli tomu děje že se nedá jezdit,na silnicích jsou objížďky atd.

+3/0
20.4.2014 10:16

M28o90n32i19k25a 22R12o51l63l24o25v88á 5323572176605

Protože je prostě in nadávat ať se děje co se děje:-/

+3/0
20.4.2014 12:25
Foto

B75r80o84n15i28s56l20a75v 76G61a28b37r69y66š 2942179401

Co byste chtěl po dnešní konzumní společnosti...?

+1/0
20.4.2014 18:57

J24o83s62e76f 19B42r25o64ž15k38a 6854862658777

Oni tam ty výhybky opravdu vyměňují. Díval jsem se na zprávy ČT1 a tam chodil reportér, kterého natáčel kameraman. Reportér ukazoval, že ty dveře jsou opravdu uzamčené všechny, dokonce jimi za madla cloumal, nakukoval dovnitř přes skla a sdělil nám, že je opravdu zavřeno, a že se tam dělá. Ohromen jsem TV vypnul.

+1/−2
19.4.2014 19:49

V60l45a63d36i39m20í69r 76H71o79l55ý 8424621936737

Náměstí Míru otevřeli v roce 78 (?) a nikdy od té doby tam nebylo potřeba měnit výhybky. Až poslední 2 roky dvakrát.

 Hoši, hoši, hoši....

Když kradete, tak méně okatě. Rv

+1/−7
19.4.2014 18:33
Foto

M81a95r29t18i58n 18Š72u53b83r66t 1475681504235

Ovšem naposledy se tam měnily dvě výhybky na spojkách směrem k lince C před stanicí, nyní se mění dvě výhybky na kolejové spojce mezi traťovými kolejemi za stanicí. Když kritizujete hochu ;-), tak s patřičnými informacemi.

+7/0
19.4.2014 22:33

V27l34a87d21i83m67í91r 15H40o64l95ý 8694461226817

dobrá a proč je nevyměnili najednou? Poučte mně, pane Šubrte. V čem byla úspora? Nevím, školy na to nemám. Selský rozum mi říká, že když se všechny výhybky vymění najednou, bude to trvat kratší dobu a stát méně peněz. Ale na to asi DPP nehraje.

0/−4
20.4.2014 1:14
Foto

M30a75r78t31i89n 32Š41u66b78r16t 1695871904795

4 výhybky najednou už nestihnete za 3 dny. Když se před dvěma lety začínalo, stihla se JEDNA za 3 dny. Protože to fakt není jednoduchá činnost a i techničtí pracovníci se jí museli postupně učit, aby zkoordinovali činnost techniky a logistiku odvozu a přívozu materiálu. Některý si můžete někde připravit v okolních stanicích, jiný musíte vozit z depa průběžně a k tomu potřebujete volnou kolej, kde výhybku neměníte, nebo jí vyměníte jako první a jdete na druhou na vedlejší traťové koleji. 

I tak, abyste stihl víc výměn, musíte najmout více lidí, což je také dražší, protože jinak pro ně práci dlouhodobě nemáte. Ale ani tímto směrem řešení nemůžete rozšiřovat, protože jste omezen speciální technikou a prostorem. Jak vidíte na konci videa, musíte s bagrem každou "lopatu" štěrku vozit pomalu kousek po kolejích k vozíkům a ještě moc "nedrobit", stejný postup je pak nutný při závozu nového materiálu.

Abyste štěrk přivezl a odvezl třeba dnes k té třetí výhybce na Dejvické, už musíte mít vyměněnu alespoň jednu z těch dvou na Míráku jako první, abyste projel, takže nemůžete na stejné koleji měnit dvě. Případně potřebujete nechat otevřenou spojku mezi trasami, nebo potřebujete zachovat nějakou formu provozu na trase před tím, takže je nutné nějaký úsek nechat pod proudem. Každá výměna výhybky se plánuje několik měsíců se snahou zachovat maximální rozsah provozu metra, ale najednou to vážně nejde.

Stejně se podle selského rozumu najednou nemění dřevěné pražce za betonové. Kdyby se zavřela nějaká trasa třeba na 2 měsíce, bylo by samozřejmě neskonale levnější takovou výměnu provést. A pro DP také daleko jednodušší. Dneska se z čtyřhodinové okno v noci vymění třeba jen 10 pražců. Víc nestihnete. Odříznete koleje, vytáhnete, dáte nové, upevníte, dáte zpět kolejnici, zařídíte sníženou rychlost vlaků další den a pořád dokola. Šílená práce, která skoro nepostupuje, ale dělat najednou v metru znamená zavírat na celé pracovní dny a to je prostě nepřípustné.

+7/0
20.4.2014 8:46

V69a91c50l29a63v 54P55e66r31o77u36t81k75a 6658637224871

kolik lidí pracuje na výměně výhybek a jak dlouho trvá výměna jedné? Myslím,že Dp si to opět zjednodušil a ,že nechce se mi věřit,že pracují po celé trasy. Stačilo zavřít část a pak další ne komplet..

0/−5
19.4.2014 14:15

P70a59v71e62l 89S67v47o59b89o84d66a 3199142240782

Jaké s tím máte zkušenosti, že si to myslíte ? Na kolika podobných výměnách už jste dělal ?

+4/0
19.4.2014 15:25
Foto

M10a34r70t72i54n 50Š82u67b35r62t 1545111944185

Problém je, že se vyměňují dvě výhybky na jediné kolejové spojce u Míráku, na které je možné obracet soupravy buď ve směru od Dejvické, nebo ve směru od Depa Hostivař. Jelikož tedy není možná uprostřed trasy vlaky obracet, musely by jezdit střídavě po jedné koleji tam a zpět. Navíc pouze na Malostranskou, protože na Dejvické se pracuje a tam už musí být v okolí napájení vypnuto. Střídavý provoz by měl interval okolo 10 minut a končil na Muzeu a Malostranské a pak zase na Floře a Želivského a ještě na Želivského a Skalce a Depu. Spolu s vloženou povrchovou dopravou by bylo na trase nutné někdy i 5x přestupovat. To je linka X-A a kontinuálně posílená povrchová doprava daleko lepší.

Už jednou se jezdilo střídavým provozem alespoň na tu Malostranskou a cestující si stěžovali na nepřehlednost a dlouhý interval a stejně na nutnost nakonec přestupovat na tramvaj. 

Jinak výměna jedné výhybky trvala před dvěma lety 2 dny a ještě část. DP se v tom ale začal zdokonalovat, přidal lidi a s více pracovními týmy dokáže dělat na jednou na více místech a ty tři dny využít lépe. Musíte si uvědomit, že výhybka na nádraží a v metru je rozdíl. V metru není místo. Nemůžete si tam skoro nic předem připravit. Po zavření úseku tam musíte složitě manévrovat a nejen odříznout a odvézt staré kolejnice výhybky, ale pak i pražce a štěrk po nimi. Nemáte se kam otočit, musíte to nějak dostat na nákladní vozíky dál v tunelu a postupně odvézt. Pak postupně po kouskách přivézt nový štěrk, pražce, kolejnice, složitě manévrovat při ukládání a pak samozřejmě ještě zkoušet zabezpečení apod. To prostě není práce v řádu pod dva dny.

+2/0
19.4.2014 22:41

J56o75s12e66f 27P97o37ž29i27v78i33l 8134686737690

Určitě zajímavá akceR^. Upřesnění - na druhém snímku nejsou kolejnice rozřezané, ale jedná se o odšroubování spojek.

+1/0
19.4.2014 14:13

K88a57r26e63l 56L80i51š94k89a 7666463867911

Jen nechápu proč to musí dělat na jaře a ještě k tomu na velikonoce, když je Praha nejvíc plná turistů. Nekompetentnost.

+2/−13
19.4.2014 12:54
Foto

B45r10o45n66i52s50l43a18v 63G51a86b25r51y80š 2172909491

Je vidět, že tomu rozumíte. Jaké jiné řešení byste navrhnul?

+5/−1
19.4.2014 13:09

V50í80t 19G97a46b15r38i46e47l 5364153796217

No přece zavřít to někdy přes týden od pondělí do pátku.

+4/−1
19.4.2014 13:10

V98a79c20l45a83v 26P43e65r60o28u39t60k34a 6158397474151

to není dobrý nápad, ono nejde o turisty ale hlavně lidi co se dopravují do práce a to by na tolik pracovních dní byl takřka nemožný problém ..

0/−1
19.4.2014 14:24

V10í43t 13G50a25b64r77i93e97l 5944163296147

A proto to byl vtip.

+3/0
19.4.2014 14:55

V23a38c38l51a52v 16P14e16r96o89u57t83k89a 6628787474221

letní prázdniny ...

0/0
19.4.2014 14:10
Foto

B98r98o98n42i36s70l76a70v 82G24a42b50r84y31š 2362459551

To je pěkné, ale na prázdniny jsou jistě naplánovány jiné výlukové akce. A zásadou je, aby se výluky v blízkých lokalitách nepřekrývaly a vyloučen může být maximálně jeden subsystém dopravy. Pokud budu například rekonstruovat tramvajovou trať na Vinohradské, nemůžu vyloučit metro a naopak.

0/0
19.4.2014 14:15

V14a11c31l81a62v 33P42e97r12o52u54t66k34a 6128987564851

tak tam to zrovna není problém, tuhle trasu kopíruje tramvaj z nám Míru na Floru ..

0/0
19.4.2014 14:23
Foto

B94r17o30n71i86s66l61a80v 68G90a71b64r21y68š 2312479441

Četl jste ten příspěvek pořádně?

0/0
19.4.2014 15:42

J58a76n 25M39a46j75e66r 5437337

Vinohradská se klidně může rekonstruovat a tramvaje budou jezdit dál po Korunní...

0/0
20.4.2014 14:33
Foto

B28r31o14n57i22s42l93a98v 35G29a25b83r27y44š 2692119931

Ano, ale nemůžete uzavřít tramvajovou trať na Vinohradské a trasu metra A zároveň.

0/0
20.4.2014 15:25

J41a69n 43M90a83j33e28r 5897527

Přesně, to není problém.

0/0
20.4.2014 14:32

C31t40i55b58o40r 62N37o62v48o39t75n20ý 5773398691225

Navrhnul bych nezavírat metro v průběhu špičky, ale počkat s tím třeba do osmi, do devíti. Jak znám efektivitu pracovníků DP, tak by se určitě dvě hodiny navíc vyšetřit daly.

+1/0
19.4.2014 15:23
Foto

B42r12o32n60i41s42l54a38v 52G43a95b10r42y44š 2972849671

Technici nejsou jako manažeři.

0/0
19.4.2014 15:43

V69í20t 63G52a76b87r61i55e63l 5944393346827

Protože pražáci nejezdí, což je mnohem větší zátěž než těch pár turistů.

+4/−1
19.4.2014 13:10

V63a40c72l77a50v 30P95e38r20o87u84t26k16a 6968657374291

koukáte na ně z Vaclaváku? zajímalo by mne srovnání obsazenosti hotelů teď a v létě. mmůj soukromý dojem je,že jich je v Praze teď mnohem více..

0/0
19.4.2014 14:11

V13í41t 90G52a17b28r16i68e64l 5244693156767

To je možné, ale určitě jich není 1,2 milionu, jak těch, kteří teď nemusí do práce nebo do školy.

+2/−1
19.4.2014 14:57

L46a25d14i68s79l65a36v 64H92o76l87í38k 5582322779361

Protože na Velikonoce vyšel prodloužený víkend. Za 2 dny by se práce nestihly udělat a zavřít celou trasu A v pracovních dnech není zrovna dobrý nápad. Ale třeba to vidíte jinak...

+8/0
19.4.2014 13:16

J69o89s94e28f 43P91o96ž42i40v55i21l 8654186847160

Jo a kdy bste to asi dělal, co? V nocích se průběžně mění pržce, brousí kolejnice, atd. Výhybka se nedá za noc vyměnit.

0/0
19.4.2014 14:14

V35a33c42l51a69v 22P47e27r10o10u64t20k64a 6128237584951

a na to jste přišel jak? pokud vím tak se to den předem připraví, tedy v noci a další noc jde dělat...navíc pokud se psalo,že vyměny všechny na trase ,tak kdyby tak by to museli zavřít na měsíc...

0/0
19.4.2014 14:21

J38o42s93e33f 74P85o42ž54i27v70i37l 8334546697550

Vymění tři za velikonoce - dvě na Míráku a jednu v Dejvicích;-).

0/0
19.4.2014 14:30
Foto

P17a69v61e14l 25F79r17u23m32e72r94t 5277784807428

No noc z pohledu metra trvá tak cca 5 hodin. To je myslím dost málo na nějakou akci i s ohledem na to, že kdyby se náhodou něco pokazilo, tak to může ohrozit ranní rozjezd metra.

+1/0
19.4.2014 15:09

T40o27m95á25š 37V75a90n82č60u47r10a 4958515510198

Nehledě na to, že i v noci by to jaksi nešlo. By je při práci vcucnul vysavač, co v noci jezdí. :-)

0/0
19.4.2014 19:01

M92a55r39e19k 12S93l49a18b42i25h30o28u70d59e78k 7688631722843

Zajímavé. V brněnském metru se staré výhybky nikdy neměnily. Morava holt počká, cajzli z Práglu mají přednost jako vždy!

+13/−4
19.4.2014 12:53
Foto

R40o20b36e38r42t 78P26l85o10c66h 4256832651713

Máte špatné informace. Příští víkend prý bude v Brně výluka na trase D.

+5/0
19.4.2014 13:01

M23i79c49h86a68l 78C47h89a18l63u98p16a 6578290329813

No Brnu se vůbec problémy jako zázrakem vyhýbají. Nepamatuji se ani, že by tam za posledních 200 let třeba ztroskotal trajekt nebo ropa z poškozeného tankeru znečistila moře. A nedostatek sněhu při olympiádě taky neměli.

+8/0
19.4.2014 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.