Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Metro na lince A se na tři dny zastavilo, mění se výhybky

Pražané a návštěvníci hlavního města se od pátečního podvečera musejí obejít bez cestování zelenou linkou A pražského metra. Výluka potrvá až do úterního rána. Důvodem je výměna hned tří výhybek ve stanicích Dejvická a Náměstí Míru.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J93i94ř19í 17B93a25u23e27r 4394206158320

Je zvláštní že u nás se kritizuje když se něco neopravuje nebo se to nechá dojít do kritického stavu a když se to začne dělat tak se to kritizuje co se všechno kvůli tomu děje že se nedá jezdit,na silnicích jsou objížďky atd.

+3/0
20.4.2014 10:16

M50o50n79i44k49a 91R17o86l73l71o20v93á 5113322916375

Protože je prostě in nadávat ať se děje co se děje:-/

+3/0
20.4.2014 12:25
Foto

B65r41o96n38i50s86l86a32v 66G27a13b61r26y97š 2832909831

Co byste chtěl po dnešní konzumní společnosti...?

+1/0
20.4.2014 18:57

J32o34s49e35f 58B31r44o71ž95k98a 6174312478967

Oni tam ty výhybky opravdu vyměňují. Díval jsem se na zprávy ČT1 a tam chodil reportér, kterého natáčel kameraman. Reportér ukazoval, že ty dveře jsou opravdu uzamčené všechny, dokonce jimi za madla cloumal, nakukoval dovnitř přes skla a sdělil nám, že je opravdu zavřeno, a že se tam dělá. Ohromen jsem TV vypnul.

+1/−2
19.4.2014 19:49

V98l23a89d35i11m53í73r 35H21o98l92ý 8564261346897

Náměstí Míru otevřeli v roce 78 (?) a nikdy od té doby tam nebylo potřeba měnit výhybky. Až poslední 2 roky dvakrát.

 Hoši, hoši, hoši....

Když kradete, tak méně okatě. Rv

+1/−7
19.4.2014 18:33
Foto

M82a21r55t21i20n 19Š47u68b12r25t 1165481174165

Ovšem naposledy se tam měnily dvě výhybky na spojkách směrem k lince C před stanicí, nyní se mění dvě výhybky na kolejové spojce mezi traťovými kolejemi za stanicí. Když kritizujete hochu ;-), tak s patřičnými informacemi.

+7/0
19.4.2014 22:33

V25l89a32d59i95m65í64r 26H83o92l65ý 8814771596247

dobrá a proč je nevyměnili najednou? Poučte mně, pane Šubrte. V čem byla úspora? Nevím, školy na to nemám. Selský rozum mi říká, že když se všechny výhybky vymění najednou, bude to trvat kratší dobu a stát méně peněz. Ale na to asi DPP nehraje.

0/−4
20.4.2014 1:14
Foto

M23a58r38t86i54n 71Š19u33b19r91t 1845881134525

4 výhybky najednou už nestihnete za 3 dny. Když se před dvěma lety začínalo, stihla se JEDNA za 3 dny. Protože to fakt není jednoduchá činnost a i techničtí pracovníci se jí museli postupně učit, aby zkoordinovali činnost techniky a logistiku odvozu a přívozu materiálu. Některý si můžete někde připravit v okolních stanicích, jiný musíte vozit z depa průběžně a k tomu potřebujete volnou kolej, kde výhybku neměníte, nebo jí vyměníte jako první a jdete na druhou na vedlejší traťové koleji. 

I tak, abyste stihl víc výměn, musíte najmout více lidí, což je také dražší, protože jinak pro ně práci dlouhodobě nemáte. Ale ani tímto směrem řešení nemůžete rozšiřovat, protože jste omezen speciální technikou a prostorem. Jak vidíte na konci videa, musíte s bagrem každou "lopatu" štěrku vozit pomalu kousek po kolejích k vozíkům a ještě moc "nedrobit", stejný postup je pak nutný při závozu nového materiálu.

Abyste štěrk přivezl a odvezl třeba dnes k té třetí výhybce na Dejvické, už musíte mít vyměněnu alespoň jednu z těch dvou na Míráku jako první, abyste projel, takže nemůžete na stejné koleji měnit dvě. Případně potřebujete nechat otevřenou spojku mezi trasami, nebo potřebujete zachovat nějakou formu provozu na trase před tím, takže je nutné nějaký úsek nechat pod proudem. Každá výměna výhybky se plánuje několik měsíců se snahou zachovat maximální rozsah provozu metra, ale najednou to vážně nejde.

Stejně se podle selského rozumu najednou nemění dřevěné pražce za betonové. Kdyby se zavřela nějaká trasa třeba na 2 měsíce, bylo by samozřejmě neskonale levnější takovou výměnu provést. A pro DP také daleko jednodušší. Dneska se z čtyřhodinové okno v noci vymění třeba jen 10 pražců. Víc nestihnete. Odříznete koleje, vytáhnete, dáte nové, upevníte, dáte zpět kolejnici, zařídíte sníženou rychlost vlaků další den a pořád dokola. Šílená práce, která skoro nepostupuje, ale dělat najednou v metru znamená zavírat na celé pracovní dny a to je prostě nepřípustné.

+7/0
20.4.2014 8:46

V65a98c37l67a85v 14P91e77r66o92u74t92k27a 6568387374261

kolik lidí pracuje na výměně výhybek a jak dlouho trvá výměna jedné? Myslím,že Dp si to opět zjednodušil a ,že nechce se mi věřit,že pracují po celé trasy. Stačilo zavřít část a pak další ne komplet..

0/−5
19.4.2014 14:15

P53a64v90e51l 11S91v89o78b29o69d28a 3239352860732

Jaké s tím máte zkušenosti, že si to myslíte ? Na kolika podobných výměnách už jste dělal ?

+4/0
19.4.2014 15:25
Foto

M79a36r80t49i10n 82Š49u91b38r18t 1655601294615

Problém je, že se vyměňují dvě výhybky na jediné kolejové spojce u Míráku, na které je možné obracet soupravy buď ve směru od Dejvické, nebo ve směru od Depa Hostivař. Jelikož tedy není možná uprostřed trasy vlaky obracet, musely by jezdit střídavě po jedné koleji tam a zpět. Navíc pouze na Malostranskou, protože na Dejvické se pracuje a tam už musí být v okolí napájení vypnuto. Střídavý provoz by měl interval okolo 10 minut a končil na Muzeu a Malostranské a pak zase na Floře a Želivského a ještě na Želivského a Skalce a Depu. Spolu s vloženou povrchovou dopravou by bylo na trase nutné někdy i 5x přestupovat. To je linka X-A a kontinuálně posílená povrchová doprava daleko lepší.

Už jednou se jezdilo střídavým provozem alespoň na tu Malostranskou a cestující si stěžovali na nepřehlednost a dlouhý interval a stejně na nutnost nakonec přestupovat na tramvaj. 

Jinak výměna jedné výhybky trvala před dvěma lety 2 dny a ještě část. DP se v tom ale začal zdokonalovat, přidal lidi a s více pracovními týmy dokáže dělat na jednou na více místech a ty tři dny využít lépe. Musíte si uvědomit, že výhybka na nádraží a v metru je rozdíl. V metru není místo. Nemůžete si tam skoro nic předem připravit. Po zavření úseku tam musíte složitě manévrovat a nejen odříznout a odvézt staré kolejnice výhybky, ale pak i pražce a štěrk po nimi. Nemáte se kam otočit, musíte to nějak dostat na nákladní vozíky dál v tunelu a postupně odvézt. Pak postupně po kouskách přivézt nový štěrk, pražce, kolejnice, složitě manévrovat při ukládání a pak samozřejmě ještě zkoušet zabezpečení apod. To prostě není práce v řádu pod dva dny.

+2/0
19.4.2014 22:41

J95o25s16e62f 62P57o71ž59i86v73i56l 8364746947350

Určitě zajímavá akceR^. Upřesnění - na druhém snímku nejsou kolejnice rozřezané, ale jedná se o odšroubování spojek.

+1/0
19.4.2014 14:13

K72a17r48e79l 48L16i53š75k12a 7556753527801

Jen nechápu proč to musí dělat na jaře a ještě k tomu na velikonoce, když je Praha nejvíc plná turistů. Nekompetentnost.

+2/−13
19.4.2014 12:54
Foto

B50r59o71n82i33s28l98a17v 31G96a29b34r20y32š 2632309621

Je vidět, že tomu rozumíte. Jaké jiné řešení byste navrhnul?

+5/−1
19.4.2014 13:09

V35í36t 23G27a42b82r91i52e80l 5804563196617

No přece zavřít to někdy přes týden od pondělí do pátku.

+4/−1
19.4.2014 13:10

V85a60c11l95a17v 15P33e96r63o90u71t17k73a 6988267824291

to není dobrý nápad, ono nejde o turisty ale hlavně lidi co se dopravují do práce a to by na tolik pracovních dní byl takřka nemožný problém ..

0/−1
19.4.2014 14:24

V81í42t 53G47a35b23r26i54e37l 5414393106407

A proto to byl vtip.

+3/0
19.4.2014 14:55

V74a27c36l74a87v 66P47e59r30o67u23t56k12a 6398587354701

letní prázdniny ...

0/0
19.4.2014 14:10
Foto

B75r28o52n64i97s37l36a29v 42G22a75b81r89y60š 2942649341

To je pěkné, ale na prázdniny jsou jistě naplánovány jiné výlukové akce. A zásadou je, aby se výluky v blízkých lokalitách nepřekrývaly a vyloučen může být maximálně jeden subsystém dopravy. Pokud budu například rekonstruovat tramvajovou trať na Vinohradské, nemůžu vyloučit metro a naopak.

0/0
19.4.2014 14:15

V90a40c41l55a72v 50P93e61r43o81u32t79k21a 6668247254781

tak tam to zrovna není problém, tuhle trasu kopíruje tramvaj z nám Míru na Floru ..

0/0
19.4.2014 14:23
Foto

B16r68o34n22i32s62l37a46v 60G47a15b47r54y85š 2332959161

Četl jste ten příspěvek pořádně?

0/0
19.4.2014 15:42

J73a33n 44M39a43j72e78r 5237137

Vinohradská se klidně může rekonstruovat a tramvaje budou jezdit dál po Korunní...

0/0
20.4.2014 14:33
Foto

B75r92o47n19i42s63l25a74v 44G26a57b65r65y28š 2192929451

Ano, ale nemůžete uzavřít tramvajovou trať na Vinohradské a trasu metra A zároveň.

0/0
20.4.2014 15:25

J14a43n 24M37a44j76e92r 5877697

Přesně, to není problém.

0/0
20.4.2014 14:32

C18t50i55b70o38r 90N48o53v48o33t70n66ý 5983958141905

Navrhnul bych nezavírat metro v průběhu špičky, ale počkat s tím třeba do osmi, do devíti. Jak znám efektivitu pracovníků DP, tak by se určitě dvě hodiny navíc vyšetřit daly.

+1/0
19.4.2014 15:23
Foto

B69r57o60n88i26s66l77a21v 34G79a42b19r69y61š 2642139411

Technici nejsou jako manažeři.

0/0
19.4.2014 15:43

V48í74t 54G66a93b70r85i37e74l 5784653536227

Protože pražáci nejezdí, což je mnohem větší zátěž než těch pár turistů.

+4/−1
19.4.2014 13:10

V43a75c24l41a39v 85P33e40r18o28u34t87k92a 6268657684201

koukáte na ně z Vaclaváku? zajímalo by mne srovnání obsazenosti hotelů teď a v létě. mmůj soukromý dojem je,že jich je v Praze teď mnohem více..

0/0
19.4.2014 14:11

V39í63t 19G12a95b63r65i25e25l 5894663286397

To je možné, ale určitě jich není 1,2 milionu, jak těch, kteří teď nemusí do práce nebo do školy.

+2/−1
19.4.2014 14:57

L39a13d41i68s35l30a74v 92H46o32l72í55k 5252442469481

Protože na Velikonoce vyšel prodloužený víkend. Za 2 dny by se práce nestihly udělat a zavřít celou trasu A v pracovních dnech není zrovna dobrý nápad. Ale třeba to vidíte jinak...

+8/0
19.4.2014 13:16

J68o82s92e20f 18P20o54ž24i58v34i73l 8274776727700

Jo a kdy bste to asi dělal, co? V nocích se průběžně mění pržce, brousí kolejnice, atd. Výhybka se nedá za noc vyměnit.

0/0
19.4.2014 14:14

V18a50c50l98a94v 57P89e84r96o42u89t63k69a 6718787324171

a na to jste přišel jak? pokud vím tak se to den předem připraví, tedy v noci a další noc jde dělat...navíc pokud se psalo,že vyměny všechny na trase ,tak kdyby tak by to museli zavřít na měsíc...

0/0
19.4.2014 14:21

J49o79s77e50f 96P45o45ž29i93v30i23l 8214706507280

Vymění tři za velikonoce - dvě na Míráku a jednu v Dejvicích;-).

0/0
19.4.2014 14:30
Foto

P28a54v98e84l 17F93r94u48m73e35r13t 5347214777638

No noc z pohledu metra trvá tak cca 5 hodin. To je myslím dost málo na nějakou akci i s ohledem na to, že kdyby se náhodou něco pokazilo, tak to může ohrozit ranní rozjezd metra.

+1/0
19.4.2014 15:09

T59o87m61á94š 94V69a33n89č39u98r52a 4638585370948

Nehledě na to, že i v noci by to jaksi nešlo. By je při práci vcucnul vysavač, co v noci jezdí. :-)

0/0
19.4.2014 19:01

M63a82r30e28k 22S51l52a33b32i32h42o85u82d11e33k 7208411942813

Zajímavé. V brněnském metru se staré výhybky nikdy neměnily. Morava holt počká, cajzli z Práglu mají přednost jako vždy!

+13/−4
19.4.2014 12:53
Foto

R52o58b61e81r88t 33P33l84o75c93h 4776942511843

Máte špatné informace. Příští víkend prý bude v Brně výluka na trase D.

+5/0
19.4.2014 13:01

M24i96c17h70a37l 56C44h46a46l18u70p71a 6468890139553

No Brnu se vůbec problémy jako zázrakem vyhýbají. Nepamatuji se ani, že by tam za posledních 200 let třeba ztroskotal trajekt nebo ropa z poškozeného tankeru znečistila moře. A nedostatek sněhu při olympiádě taky neměli.

+8/0
19.4.2014 13:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.