Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro closed, sorry. Praha zcela uzavřela jednu ze tří tras podzemky

V Praze se na tří dny zcela uzavřela celá trasa A podzemní dráhy. Dopravní podnik se k výluce odhodlal kvůli plánovaným opravám výhybek a výměně pražců. Zelená linka metra se cestujícím zavřela v pátek v šest hodin večer, opět se otevře až v úterý ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J41a45r28o77m54í66r 47N90o91v32o90t88n47ý 7859217781564

metro sedí na záchodě,prominte!

0/0
21.4.2014 21:56

V55l84a12d33i44s10l96a74v37a 80H55o86l23á 3236300850139

Moc lituji pražské občany. Na druhou stranu byli vždy k politování.

0/−5
19.4.2014 9:18

L15a64d46i61s11l92a78v 32M28i45k84a 1981829854494

Nech to na nich Vladěnko, ale jstli ti to aspoň malinko pomohlo zmírnit komplexy, tak to je v pořádku.

+2/0
19.4.2014 10:34

V68o74j61t43ě40c62h 96P44r30o12c26h85á90z13k77a 8197697130448

Ach jo,další zakomplexovany Cech v teto male zemi

+2/0
19.4.2014 12:49

R80o55b41e93r53t 91P32r11a26ž64á22k 4748546945160

Ach, jak vám ten váš venkov závidíme....

+1/0
20.4.2014 14:12

L48u61c86i54a49n 18P29a25p58a84z16i86a28n 5494357241955

Ještě fajn, že to není klozet.

0/0
19.4.2014 8:54

D48u14š92a36n 79P18a51v17l61í80č79e18k 4374716890845

Co je to ta "podzemka"? 

Tady v Praze tomu říkáme metro, nikdy v životě jsem neslyšel nikoho říct, že pojede "podzemkou"... to zní bizarně jak z 19. století.

Podobně jako se tu často píše o "špitálech", a to jen proto, aby redaktoři předvedli, že umí vymyslet co nejvíc obskurních alternativ pro nemocnici...

+5/0
19.4.2014 8:25

J84i39r57i 82B58a93u71m36a26n45n 6687843455822

:-D mate pravdu

0/0
19.4.2014 9:54

L76a38d96i78s16l89a23v 90M67i53k45a 1461879374494

Špitál se dříve docela dost používalo to je jinej případ a podzemka/nadzemka je převzato z USA, takže si redaktor myslí, že je světovej.

+1/−1
19.4.2014 10:22

J23i26ř12í 42E19r77b41e47n 1533424656207

A proč zrovna z USA?

London Underground je nejstarší metro na světě - a Londýn, pokud vím, je město ve Spojeném království a ne ve Spojených státech. Druhé nejstarší metro je v Budapešti, kde výraz Földalatti Vasút taky značí podzemní dráhu.

A třeba Němci taky mají svoje U-bahny.

+1/0
19.4.2014 11:00

J44a48n 66U71l78r14i50c20h 9579656109704

Uzavřeli na svátky, kdy bude Praha plná turistů, celou jednu trasu? Brutální, barbarské, bezohledné. Nechápu, proč nemohou výhybky opravit nebo vyměnit postupně. Vždyť metro v noci několik hodin nejezdí. Co ale čekat jiného od tak prohnilého podniku jako je DPP? Hanba!

+2/−9
19.4.2014 1:24

L70a14d46i21s16l44a85v 18H23o55l68í43k 5492662599651

Výhybky se pochopitelně vyměnit mohou postupně, ale rozhodně je lepší uzavřít trasu A jen 1 a udělat všechny výhybky najednou, než ji zavírat 3x a měnit je postupně.

Přistupujete stejně k opravě D1? Přes noc jezdí mnohonásobně méně vozidel, proč D1 neopraví v noci? Ach jo...

+3/−1
19.4.2014 8:12
Foto

M57a56r80t33i14n 77Š73u19b33r97t 1965731574255

V metru se opravuje KAŽDOU noc. Postupně se vyměňují desetitisíce dřevěných pražsců už několik let. Tempem asi 10 pražců za noc. Protože poslední vlak projede někdy po 0:30 a první ještě před pátou. Je to závod s časem, stejně jako drtivá většina dalších oprav a čištění tunelů. když ale chcete vyměnit výhybku, která je na místě přes 30 let, musíte jaksi vykopat celé podloží, ten materiál odvézt, přivézt nový, včetně té výhybky, položit, svařit, odzkoušet a to včetně zabezpečení atd. To je v případě jedné výhybky záležitost na více než 2 dny, protože se pohybujeme ve stísněném prostoru, kde nemáte velký jeřáb, kde se složitě s každou kolejnicí manipuluje atd. 

Obecně se to nestíhá ani za běžný víkend, tak se už třetí rok vždy čeká na svátky, kdy je ještě u víkendu volné pondělí. Pořád je i přes větší počet turistů v Praze jen max. 60 procent lidí, než v pracovní den. Takže náhradní doprava tramvajová a autobusová má šanci to důstojně odvézt. Všichni víme, že to pro turisty není zrovna příjemné, ale kdyby to DP prováděl někdy v běžný pracovní den, bylo by nepříjemné pro daleko větší součet lidí, zejména Pražanů. DP si proto vybral toto řešení. 

Navíc se postupně v těch výměnách výhybek zdokonaluje tak, že skutečně už nemění 1 za víkend, jak tomu bylo, když s tím před dvěma lety začínal. Pak přidal lidi a zkoušel stihnout 2 výhybky a nyní už se mu s ještě větším nasazením snad podaří vyměnit tři výhybky a ještě udělat potřebné práce pro napojení nového úseku. Takže se maximálně snaží přerušení provozu využít k maximálnímu rozsahu prací, aby se výluky nemusely opakovat.

+7/0
19.4.2014 8:38

J40i48ř48í 73E93r35b46e96n 1793114316927

Toto technicky jasné vysvětlení demagogům zpravidla nedojde...

+2/0
19.4.2014 11:02

B97r38o38n46i89s53l25a13v 51G24a22b47r98y68š 6465964210

Tušil jsem, že se tady něco takového objeví.

+2/0
19.4.2014 10:29

R86o21m49a97n 52C12a10e27s85a70r 9163250600767

Tyhle aféry všechny jenom otravují. Já bych všechna ta metra a turisty zakázal.

+5/−2
19.4.2014 0:30

M78i11c20h79a45l 79P85o18n52o57c54n72ý 2264365101

Ave Caesar! ;-D

+2/0
19.4.2014 0:46

C73h35r87i49s84t91i88a81n 94M54o35r37g28e14n82s19t86e90r47n 5425456886874

V Praze na Staromestske nikdo, kdo by umel anglicky nebo aspon nemecky, nebyl. A i ten co tam stal delal jako ze tam neni.

0/0
18.4.2014 23:59

M10a26r35e78k 68K90l53u79f85a 3738274214456

Trasa A se rozhodně neotevřela v květnu 1974 ....  RvRvRv

+2/−4
18.4.2014 21:04

M27i74c74h84a88l 29C24h35a20l51u66p14a 6688480669803

To taky nikdo netvrdil. Viz předchozí věta "Spolu s dalšími dvěma linkami pražské metro denně přepraví zhruba 1,2 milionu lidí."

+4/0
18.4.2014 21:07

M78a92r63e84k 46K86l33u59f22a 3308894514746

Omyl, napřed to tak v článku napsáno bylo, proč bych to sem jinak psal? Nehledě na to, že jsem to sem nenapsal sám. Zřejmě to pak bylo v článku na základě výtek v diskusi opraveno, to se běžně dělá, můžeš se zeptat redachtóra ....

Takže tvá reakce zjevně přišla pozdě (až po editaci článku) ....

0/0
19.4.2014 14:10

M48i63c11h91a46l 90C21h26a61l52u26p73a 6628890739683

Tahle moudra se tu objevila i v době, kdy to už v článku bylo celkem srozumitelně. Taky není od věci sem zkopírovat část textu, která se člověk nezdá. Pak je aspoň vidět, co kritizuje.

0/0
19.4.2014 14:15

M73a98r51e85k 97K17l80u62f36a 3978404514246

OK, příště to udělám, ať se nedohadujeme o ničem. ;-)

Měj se.

0/0
20.4.2014 10:04

J71o68s38e72f 59V71a87l64e22n32t57a 7544641261494

zrovna na velikonoce se jim to moc nepovedlo....bude v Praze asi dost lidí...

+3/−2
18.4.2014 21:02

M83i96c58h90a47l 30C48h65a76l40u82p47a 6648480609693

Ale je víkend, takže jich bude méně než když musí lidi jezdit do práce. V týdnu se to dělat nedá a přes noc by to asi nestihli.

+4/−1
18.4.2014 21:08

C11h88r83i86s11t12i27a85n 13M61o76r93g41e43n90s41t25e26r24n 5425916336334

Klidne to mohlo byt o tyden driv.

0/−2
18.4.2014 23:57

M48i89c17h82a41l 15C26h56a83l96u84p62a 6368650609183

To bylo taky tři dny volno? Škoda, že jsem to nevěděl dřív :-).

+4/0
19.4.2014 0:08

C80h78r72i87s85t53i54a33n 42M48o50r32g48e34n27s76t77e65r44n 5955936296854

Prave proto. A krome toho v normalni Evrope jsou ctyri dny volna. Pokud se chce Praha prezentovat jako turisticky privetive mesto, nesmi zavrit celou linku metra behem nejexponovanejsiho jarniho terminu. Z hlediska turistickeho ruchu.

+2/−2
19.4.2014 0:32

M85a14r92e95k 55T80u64r74n64o17v42e63c 7285442470946

A oni všichni turisti jezdí do Prahy jen kvůli tomu, aby se tu vozili metrem? Jako sorry, ale jestli v pracovní dny jezdí metrem až 1,2 miliónu lidí (jak myslím píšou i v článku) a o víkendu třeba ani ne polovina - tak pokud bych si měl jako DPP vybrat, jestli naštvu pár desítek tisíc turistů, nebo pár set tisíc Pražanů (=stálých zákazníků), jak asi budu volit?

Turisté se myslím bez metra v Praze fakt docela dobře obejdou. Z letiště na Dejvickou se dostanou jako jindy. Ano, nemůžou nelézt na metro, ale můžou jet klidně tramvají, aspoň z toho města víc uvidí. A na převážení z centra na Hrad a obráceně jsou tramvaje docela dost využívány turisty i když metro jezdí...

+3/−1
19.4.2014 9:46

M91i63c93h18a59l 79C17h83a70l30u63p24a 6618910929113

Tak ještě jednou pro ty, co to nepochopili - přes noc se to nestihne a za dva dny taky ne, tak se to dělá když je víc dní volna po sobě, jak už tu někdo psal. Během víkendu jezdí překvapivě o dost méně lidí a turisté rozhodně počtem nevyrovnají přes milión lidí (kolik jich může být jenom na A nevím), co jezdí ve všední den do práce, takže to náhradní tramvajová doprava zvládne. Jak se to (ne)dá zvládnout ve všední dny je vidět třeba o povodních.

+1/0
19.4.2014 11:07

K80a59r57e77l 61D83o75h67n40a90l 2621583425278

Nejlepsi je ten informator v te cervene cepici. gou ap, metro klouzt

+6/−1
18.4.2014 20:54

B49r60o21n78i93s26l91a95v 43G26a48b96r92y54š 6105924790

A to je zajímavé. Všichni tady machrují s angličtinou, říkají "to byl 'joke'" a "očekuj mi to", v Praze je obchodní dům "My", ale když už se mají domluvit nebo něco zařídit, najednou anglicky nikdo neumí. Přitom existují tisíce učebnic. Ale pořádně anglicky se domluví desetina z nich.

+6/−1
18.4.2014 21:37

K70a35r43e66l 44D86o14h86n17a87l 2361763675268

S tou desetinou jste to prehnal. V podstate je kazdy druhy cech manazer, ma telefon u Ou tu, nebo Ty mobajl, ale pokud se ho turista zepta anglicky na cestu, tak sklopi usi a jen rozhodi rukama. Zvlastni jazykovy skvosti jsou ti policajti na Vaclavaku..

Cesta na Staromak? Gerade aus, potom doleva a rovne.....

+2/−1
18.4.2014 21:54

J58a50r53o79s12l12a82v 97Č75e19r84n26ý 6408384649898

No a co, policajt v Londýně ti taky nevysvětlí cestu česky.

+2/−2
18.4.2014 22:25

K30a66r47e21l 91D32o98h60n15a73l 2161903855378

Vychodoevropsti turiste Londyn neuzivi, naopak.

Zapadoevropsti turiste zivi pul Prahy.Ti policajti na Vaclavaku jsou jen pro smich.

+2/−1
18.4.2014 22:41

J64a28r75o10s89l55a49v 73Č97e90r96n72ý 6588334819278

Policajt na Václaváku je pro smích především proto, že je tam kdejaká svoloč, která patří nakopat a následně vykopat do pryč, není normální, abych šel v jedenáct večer přes Václavák a třikrát mě nějaký opálený muž otravoval a tahal za rukáv, abych šel do nějakého podniku. Policajt není průvodce pro zahraniční turisty. (Jo, bylo by to pěkný, kdyby jich spousta mluvila perfektně anglicky, ale reálný to není a dlouho nebude)

+7/0
18.4.2014 23:19

J55i75ř32í 27E66r68b39e55n 1333354506917

Zvlášť za ten plat, který má kdejaký zdeúředník v obchodní centrále s mnohem nižší odpovědností. Dokud nebude mít řadový pochůzkář plat aspoň na úrovni průměrné mzdy v republice, tak se tam jazykově zdatnější jedinci nepohrnou.

0/0
19.4.2014 11:05

C74h38r94i90s21t47i53a65n 50M40o48r19g49e55n67s55t23e29r72n 5755776866274

Ona je cestina mezinarodni jazyk? JSem si nejak nevsiml.

+1/0
19.4.2014 0:01

M40a68r68e70k 95T87u29r75n63o14v56e98c 7695942160606

Třeba kdyby uměli nějaký ten jazyk, tak už nebudou chtít dělat policajty. :-)

+1/0
19.4.2014 9:48
Foto

M20a78r25t76i25n 36Š23u76b20r10t 1825411144615

To není informátor, to je dozorčí stanice, tedy provozu, který rozhodně nemusí být vybaven jazykovými znalostmi.

+5/0
18.4.2014 23:34

J74i24ř86í 21N64e31u52m76e57i76s30t64e83r 2142915563971

To je normální zaměstnanec DP, na kterého zrovna natrefili. Aspoň se snaží. Úplně stejně rukama a hatmatilkou mi vysvětloval cestu dozorčí v Berlíně nebo Paříži.

+3/0
19.4.2014 8:15

M60i17r67o62s95l62a19v 12N13o55v91o59t94n15ý 2869705119398

V Bratislavě taky zavřeli metro.

+7/0
18.4.2014 20:24

R58o40b83e18r43t 31P47l55o59c51h 4186832631123

Prej i v Brně. A to bude průser...

+4/0
18.4.2014 21:30

B32r34o46n98i78s60l77a18v 60G74a60b27r62y71š 6435924810

To je otázka: když něco nebylo otevřeno, mohlo to pak být zavřeno? :-)

+1/−1
18.4.2014 21:38

J74i59ř45í 49N30e33u59m28e74i24s63t51e61r 2462175943911

To je otázka: když vtip nebyl pochopen, zůstává stále vtipem? :)

+1/0
19.4.2014 8:17

B12r59o80n43i49s78l18a56v 25G67a75b22r65y68š 6435344280

Samozřejmě, že to byl vtip, Bratislava se na metro nikdy nezmůže. Jde o to, že jsem ten vtip ještě nadsadil, což zase nebylo pochopeno z druhé strany. Takže tady už nejde o metro.:-)

0/0
19.4.2014 10:21

M79i14c46h24a66l 98C38h52a31l69u88p79a 6688790249773

Pro tyhle města to nemá smysl. Metro má prý smysl pro města s alespoň milionem obyvatel.

0/−1
19.4.2014 11:08

B11r98o50n24i12s12l16a47v 50G84a91b13r82y76š 6395804610

Městská doprava je moje výzkumné zaměření, právě na ni píšu disertační práci. Tahle informace mi není neznámá. Ale když už jsme u toho, nejmenší síť metra je v obci Serfaus v Rakousku, tato malá trať měří 1,28 km. Ten milion je tak trochu dogma. Metro původně mělo být i v ukrajinském městě Krivoj Rog (necelých 700 tis. obyvatel). Jenže tam nejezdí, protože vedení města Dněpropetrovsk nechtělo připustit, aby menší město mělo metro dřív než oni. Proto se navrhla tzv. metrotramvaj, podzemní tramvajová rychlodráha.

0/0
19.4.2014 11:39

M47i31c55h44a29l 82C79h79a14l93u97p85a 6418960889283

Nevím odkud to je a už to asi nenajdu. Ale je celkem logické, že výstavba metra je dost drahá, takže si to může dovolit město s dostatečně velkými příjmy, které jsou většinou dané tím, kolik tam žije obyvatel. A taky tam musí být dostatečný počet lidí, kteří tím budou jezdit. Takže statisícové město to jednak nezaplatí, navíc pro optimální využití by tam museli mít hodinové intervaly (desetinásobek toho, co třeba v Praze), takže by s tím stejně nikdo nejezdil :-). Podle mě ten řádově milión bude tak akorát.

0/0
19.4.2014 12:19

B96r97o72n80i17s34l69a53v 40G18a28b30r57y68š 6425814260

S tím souhlasím, je to doporučená hodnota. Jenže Krivoj Rog se v 70. letech dost rozvíjel a město samotné má dnes napříč přes 50 km. Je to taková nudle asi jako Zlín. Měli pro výstavbu své důvody. Dnes už to bohužel nehrozí. A Serfaus má pro své kratičké metro taky vysvětlení.

0/0
19.4.2014 12:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.