Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro closed, sorry. Praha zcela uzavřela jednu ze tří tras podzemky

V Praze se na tří dny zcela uzavřela celá trasa A podzemní dráhy. Dopravní podnik se k výluce odhodlal kvůli plánovaným opravám výhybek a výměně pražců. Zelená linka metra se cestujícím zavřela v pátek v šest hodin večer, opět se otevře až v úterý ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J14a57r53o53m50í47r 58N44o84v54o23t14n42ý 7929957971464

metro sedí na záchodě,prominte!

0/0
21.4.2014 21:56

V30l76a74d41i38s36l62a25v80a 55H37o15l38á 3276940830199

Moc lituji pražské občany. Na druhou stranu byli vždy k politování.

0/−5
19.4.2014 9:18

L40a76d93i94s40l48a84v 32M16i44k74a 1391259774224

Nech to na nich Vladěnko, ale jstli ti to aspoň malinko pomohlo zmírnit komplexy, tak to je v pořádku.

+2/0
19.4.2014 10:34

V37o34j45t82ě18c91h 74P31r90o38c69h90á30z39k56a 8367277300338

Ach jo,další zakomplexovany Cech v teto male zemi

+2/0
19.4.2014 12:49

R62o29b13e50r89t 38P89r19a32ž90á87k 4848646775240

Ach, jak vám ten váš venkov závidíme....

+1/0
20.4.2014 14:12

L76u13c81i22a75n 27P64a55p13a66z70i56a63n 5924597181565

Ještě fajn, že to není klozet.

0/0
19.4.2014 8:54

D19u90š25a92n 33P82a54v54l27í82č52e39k 4124536140235

Co je to ta "podzemka"? 

Tady v Praze tomu říkáme metro, nikdy v životě jsem neslyšel nikoho říct, že pojede "podzemkou"... to zní bizarně jak z 19. století.

Podobně jako se tu často píše o "špitálech", a to jen proto, aby redaktoři předvedli, že umí vymyslet co nejvíc obskurních alternativ pro nemocnici...

+5/0
19.4.2014 8:25

J61i52r54i 14B54a16u96m73a10n83n 6297803355252

:-D mate pravdu

0/0
19.4.2014 9:54

L72a82d41i74s73l61a31v 52M30i36k67a 1571449224254

Špitál se dříve docela dost používalo to je jinej případ a podzemka/nadzemka je převzato z USA, takže si redaktor myslí, že je světovej.

+1/−1
19.4.2014 10:22

J10i23ř65í 42E57r40b16e62n 1513644846287

A proč zrovna z USA?

London Underground je nejstarší metro na světě - a Londýn, pokud vím, je město ve Spojeném království a ne ve Spojených státech. Druhé nejstarší metro je v Budapešti, kde výraz Földalatti Vasút taky značí podzemní dráhu.

A třeba Němci taky mají svoje U-bahny.

+1/0
19.4.2014 11:00

J29a32n 97U35l72r91i66c78h 9559706779404

Uzavřeli na svátky, kdy bude Praha plná turistů, celou jednu trasu? Brutální, barbarské, bezohledné. Nechápu, proč nemohou výhybky opravit nebo vyměnit postupně. Vždyť metro v noci několik hodin nejezdí. Co ale čekat jiného od tak prohnilého podniku jako je DPP? Hanba!

+2/−9
19.4.2014 1:24

L60a83d18i31s28l46a95v 71H83o57l98í70k 5622472779831

Výhybky se pochopitelně vyměnit mohou postupně, ale rozhodně je lepší uzavřít trasu A jen 1 a udělat všechny výhybky najednou, než ji zavírat 3x a měnit je postupně.

Přistupujete stejně k opravě D1? Přes noc jezdí mnohonásobně méně vozidel, proč D1 neopraví v noci? Ach jo...

+3/−1
19.4.2014 8:12
Foto

M65a30r88t19i87n 43Š11u29b31r10t 1945641764425

V metru se opravuje KAŽDOU noc. Postupně se vyměňují desetitisíce dřevěných pražsců už několik let. Tempem asi 10 pražců za noc. Protože poslední vlak projede někdy po 0:30 a první ještě před pátou. Je to závod s časem, stejně jako drtivá většina dalších oprav a čištění tunelů. když ale chcete vyměnit výhybku, která je na místě přes 30 let, musíte jaksi vykopat celé podloží, ten materiál odvézt, přivézt nový, včetně té výhybky, položit, svařit, odzkoušet a to včetně zabezpečení atd. To je v případě jedné výhybky záležitost na více než 2 dny, protože se pohybujeme ve stísněném prostoru, kde nemáte velký jeřáb, kde se složitě s každou kolejnicí manipuluje atd. 

Obecně se to nestíhá ani za běžný víkend, tak se už třetí rok vždy čeká na svátky, kdy je ještě u víkendu volné pondělí. Pořád je i přes větší počet turistů v Praze jen max. 60 procent lidí, než v pracovní den. Takže náhradní doprava tramvajová a autobusová má šanci to důstojně odvézt. Všichni víme, že to pro turisty není zrovna příjemné, ale kdyby to DP prováděl někdy v běžný pracovní den, bylo by nepříjemné pro daleko větší součet lidí, zejména Pražanů. DP si proto vybral toto řešení. 

Navíc se postupně v těch výměnách výhybek zdokonaluje tak, že skutečně už nemění 1 za víkend, jak tomu bylo, když s tím před dvěma lety začínal. Pak přidal lidi a zkoušel stihnout 2 výhybky a nyní už se mu s ještě větším nasazením snad podaří vyměnit tři výhybky a ještě udělat potřebné práce pro napojení nového úseku. Takže se maximálně snaží přerušení provozu využít k maximálnímu rozsahu prací, aby se výluky nemusely opakovat.

+7/0
19.4.2014 8:38

J68i39ř44í 35E81r73b32e83n 1443154676237

Toto technicky jasné vysvětlení demagogům zpravidla nedojde...

+2/0
19.4.2014 11:02
Foto

B43r71o33n37i71s34l24a81v 23G35a81b68r51y26š 2822879101

Tušil jsem, že se tady něco takového objeví.

+2/0
19.4.2014 10:29

R27o51m41a93n 51C87a69e36s37a65r 9133610800847

Tyhle aféry všechny jenom otravují. Já bych všechna ta metra a turisty zakázal.

+5/−2
19.4.2014 0:30

M82i50c74h10a39l 95P93o38n69o50c94n29ý 2434575751

Ave Caesar! ;-D

+2/0
19.4.2014 0:46

C83h64r90i43s83t27i63a36n 28M90o82r62g11e44n67s20t30e41r50n 5975276756264

V Praze na Staromestske nikdo, kdo by umel anglicky nebo aspon nemecky, nebyl. A i ten co tam stal delal jako ze tam neni.

0/0
18.4.2014 23:59

M52a90r16e87k 80K89l98u31f54a 3228594524116

Trasa A se rozhodně neotevřela v květnu 1974 ....  RvRvRv

+2/−4
18.4.2014 21:04

M22i27c96h67a29l 23C55h18a55l43u91p92a 6128400739863

To taky nikdo netvrdil. Viz předchozí věta "Spolu s dalšími dvěma linkami pražské metro denně přepraví zhruba 1,2 milionu lidí."

+4/0
18.4.2014 21:07

M92a58r57e18k 47K47l51u76f38a 3818454294696

Omyl, napřed to tak v článku napsáno bylo, proč bych to sem jinak psal? Nehledě na to, že jsem to sem nenapsal sám. Zřejmě to pak bylo v článku na základě výtek v diskusi opraveno, to se běžně dělá, můžeš se zeptat redachtóra ....

Takže tvá reakce zjevně přišla pozdě (až po editaci článku) ....

0/0
19.4.2014 14:10

M37i50c50h91a65l 96C12h44a81l77u13p29a 6188950579233

Tahle moudra se tu objevila i v době, kdy to už v článku bylo celkem srozumitelně. Taky není od věci sem zkopírovat část textu, která se člověk nezdá. Pak je aspoň vidět, co kritizuje.

0/0
19.4.2014 14:15

M93a77r59e34k 44K61l62u12f44a 3628744754296

OK, příště to udělám, ať se nedohadujeme o ničem. ;-)

Měj se.

0/0
20.4.2014 10:04

J39o46s76e36f 48V28a91l51e11n45t42a 7714521201804

zrovna na velikonoce se jim to moc nepovedlo....bude v Praze asi dost lidí...

+3/−2
18.4.2014 21:02

M53i87c39h50a93l 63C43h14a85l93u35p75a 6868470569123

Ale je víkend, takže jich bude méně než když musí lidi jezdit do práce. V týdnu se to dělat nedá a přes noc by to asi nestihli.

+4/−1
18.4.2014 21:08

C31h36r24i52s41t35i92a68n 77M64o71r92g42e26n62s90t51e81r57n 5555336336814

Klidne to mohlo byt o tyden driv.

0/−2
18.4.2014 23:57

M65i94c42h90a41l 23C52h15a13l54u42p21a 6448380669483

To bylo taky tři dny volno? Škoda, že jsem to nevěděl dřív :-).

+4/0
19.4.2014 0:08

C28h93r69i72s38t90i50a70n 68M41o43r33g15e89n10s78t96e54r58n 5565976446614

Prave proto. A krome toho v normalni Evrope jsou ctyri dny volna. Pokud se chce Praha prezentovat jako turisticky privetive mesto, nesmi zavrit celou linku metra behem nejexponovanejsiho jarniho terminu. Z hlediska turistickeho ruchu.

+2/−2
19.4.2014 0:32

M55a35r59e67k 47T10u15r27n62o83v42e39c 7605622600526

A oni všichni turisti jezdí do Prahy jen kvůli tomu, aby se tu vozili metrem? Jako sorry, ale jestli v pracovní dny jezdí metrem až 1,2 miliónu lidí (jak myslím píšou i v článku) a o víkendu třeba ani ne polovina - tak pokud bych si měl jako DPP vybrat, jestli naštvu pár desítek tisíc turistů, nebo pár set tisíc Pražanů (=stálých zákazníků), jak asi budu volit?

Turisté se myslím bez metra v Praze fakt docela dobře obejdou. Z letiště na Dejvickou se dostanou jako jindy. Ano, nemůžou nelézt na metro, ale můžou jet klidně tramvají, aspoň z toho města víc uvidí. A na převážení z centra na Hrad a obráceně jsou tramvaje docela dost využívány turisty i když metro jezdí...

+3/−1
19.4.2014 9:46

M73i54c71h31a98l 78C28h98a22l53u63p23a 6898780199503

Tak ještě jednou pro ty, co to nepochopili - přes noc se to nestihne a za dva dny taky ne, tak se to dělá když je víc dní volna po sobě, jak už tu někdo psal. Během víkendu jezdí překvapivě o dost méně lidí a turisté rozhodně počtem nevyrovnají přes milión lidí (kolik jich může být jenom na A nevím), co jezdí ve všední den do práce, takže to náhradní tramvajová doprava zvládne. Jak se to (ne)dá zvládnout ve všední dny je vidět třeba o povodních.

+1/0
19.4.2014 11:07

K83a42r24e46l 77D32o12h70n63a23l 2801493715608

Nejlepsi je ten informator v te cervene cepici. gou ap, metro klouzt

+6/−1
18.4.2014 20:54
Foto

B48r25o46n11i83s12l36a22v 61G76a17b60r54y93š 2452919371

A to je zajímavé. Všichni tady machrují s angličtinou, říkají "to byl 'joke'" a "očekuj mi to", v Praze je obchodní dům "My", ale když už se mají domluvit nebo něco zařídit, najednou anglicky nikdo neumí. Přitom existují tisíce učebnic. Ale pořádně anglicky se domluví desetina z nich.

+6/−1
18.4.2014 21:37

K82a73r91e55l 28D48o23h73n50a51l 2101673855968

S tou desetinou jste to prehnal. V podstate je kazdy druhy cech manazer, ma telefon u Ou tu, nebo Ty mobajl, ale pokud se ho turista zepta anglicky na cestu, tak sklopi usi a jen rozhodi rukama. Zvlastni jazykovy skvosti jsou ti policajti na Vaclavaku..

Cesta na Staromak? Gerade aus, potom doleva a rovne.....

+2/−1
18.4.2014 21:54

J77a36r61o14s47l75a87v 94Č17e23r70n80ý 6478394279778

No a co, policajt v Londýně ti taky nevysvětlí cestu česky.

+2/−2
18.4.2014 22:25

K18a34r70e85l 97D75o79h15n30a76l 2321363425608

Vychodoevropsti turiste Londyn neuzivi, naopak.

Zapadoevropsti turiste zivi pul Prahy.Ti policajti na Vaclavaku jsou jen pro smich.

+2/−1
18.4.2014 22:41

J35a54r74o78s38l33a92v 88Č97e25r48n86ý 6668774839468

Policajt na Václaváku je pro smích především proto, že je tam kdejaká svoloč, která patří nakopat a následně vykopat do pryč, není normální, abych šel v jedenáct večer přes Václavák a třikrát mě nějaký opálený muž otravoval a tahal za rukáv, abych šel do nějakého podniku. Policajt není průvodce pro zahraniční turisty. (Jo, bylo by to pěkný, kdyby jich spousta mluvila perfektně anglicky, ale reálný to není a dlouho nebude)

+7/0
18.4.2014 23:19

J11i83ř56í 72E43r75b95e10n 1983124566567

Zvlášť za ten plat, který má kdejaký zdeúředník v obchodní centrále s mnohem nižší odpovědností. Dokud nebude mít řadový pochůzkář plat aspoň na úrovni průměrné mzdy v republice, tak se tam jazykově zdatnější jedinci nepohrnou.

0/0
19.4.2014 11:05

C82h70r53i61s62t55i86a26n 16M67o10r93g83e28n35s55t46e20r19n 5115306836744

Ona je cestina mezinarodni jazyk? JSem si nejak nevsiml.

+1/0
19.4.2014 0:01

M48a79r68e26k 59T57u74r78n36o75v45e16c 7375712860346

Třeba kdyby uměli nějaký ten jazyk, tak už nebudou chtít dělat policajty. :-)

+1/0
19.4.2014 9:48
Foto

M20a89r66t40i42n 82Š62u88b25r49t 1505621884925

To není informátor, to je dozorčí stanice, tedy provozu, který rozhodně nemusí být vybaven jazykovými znalostmi.

+5/0
18.4.2014 23:34

J54i35ř98í 94N15e81u92m38e37i67s41t88e72r 2272475223971

To je normální zaměstnanec DP, na kterého zrovna natrefili. Aspoň se snaží. Úplně stejně rukama a hatmatilkou mi vysvětloval cestu dozorčí v Berlíně nebo Paříži.

+3/0
19.4.2014 8:15

M83i59r84o97s20l62a53v 42N64o27v79o11t20n17ý 2219895439318

V Bratislavě taky zavřeli metro.

+7/0
18.4.2014 20:24
Foto

R20o16b42e65r15t 40P80l62o98c97h 4536192441503

Prej i v Brně. A to bude průser...

+4/0
18.4.2014 21:30
Foto

B13r51o66n13i13s93l43a71v 54G62a49b63r23y36š 2262609291

To je otázka: když něco nebylo otevřeno, mohlo to pak být zavřeno? :-)

+1/−1
18.4.2014 21:38

J98i39ř95í 37N15e64u27m54e54i26s57t63e54r 2882545813391

To je otázka: když vtip nebyl pochopen, zůstává stále vtipem? :)

+1/0
19.4.2014 8:17
Foto

B97r68o50n17i85s48l86a48v 60G79a26b50r27y53š 2452479781

Samozřejmě, že to byl vtip, Bratislava se na metro nikdy nezmůže. Jde o to, že jsem ten vtip ještě nadsadil, což zase nebylo pochopeno z druhé strany. Takže tady už nejde o metro.:-)

0/0
19.4.2014 10:21

M53i79c48h22a96l 85C49h58a58l77u85p17a 6108720949813

Pro tyhle města to nemá smysl. Metro má prý smysl pro města s alespoň milionem obyvatel.

0/−1
19.4.2014 11:08
Foto

B82r38o57n20i22s22l89a18v 88G53a84b10r14y36š 2712219261

Městská doprava je moje výzkumné zaměření, právě na ni píšu disertační práci. Tahle informace mi není neznámá. Ale když už jsme u toho, nejmenší síť metra je v obci Serfaus v Rakousku, tato malá trať měří 1,28 km. Ten milion je tak trochu dogma. Metro původně mělo být i v ukrajinském městě Krivoj Rog (necelých 700 tis. obyvatel). Jenže tam nejezdí, protože vedení města Dněpropetrovsk nechtělo připustit, aby menší město mělo metro dřív než oni. Proto se navrhla tzv. metrotramvaj, podzemní tramvajová rychlodráha.

0/0
19.4.2014 11:39

M75i44c74h43a26l 11C81h11a58l37u70p11a 6408600169313

Nevím odkud to je a už to asi nenajdu. Ale je celkem logické, že výstavba metra je dost drahá, takže si to může dovolit město s dostatečně velkými příjmy, které jsou většinou dané tím, kolik tam žije obyvatel. A taky tam musí být dostatečný počet lidí, kteří tím budou jezdit. Takže statisícové město to jednak nezaplatí, navíc pro optimální využití by tam museli mít hodinové intervaly (desetinásobek toho, co třeba v Praze), takže by s tím stejně nikdo nejezdil :-). Podle mě ten řádově milión bude tak akorát.

0/0
19.4.2014 12:19
Foto

B67r44o25n87i37s65l40a88v 39G33a53b10r48y54š 2312159741

S tím souhlasím, je to doporučená hodnota. Jenže Krivoj Rog se v 70. letech dost rozvíjel a město samotné má dnes napříč přes 50 km. Je to taková nudle asi jako Zlín. Měli pro výstavbu své důvody. Dnes už to bohužel nehrozí. A Serfaus má pro své kratičké metro taky vysvětlení.

0/0
19.4.2014 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.