Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro closed, sorry. Praha zcela uzavřela jednu ze tří tras podzemky

V Praze se na tří dny zcela uzavřela celá trasa A podzemní dráhy. Dopravní podnik se k výluce odhodlal kvůli plánovaným opravám výhybek a výměně pražců. Zelená linka metra se cestujícím zavřela v pátek v šest hodin večer, opět se otevře až v úterý ráno.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J22a60r63o24m61í14r 85N72o72v83o70t69n27ý 7919637151774

metro sedí na záchodě,prominte!

0/0
21.4.2014 21:56

V13l88a17d48i69s68l85a11v61a 14H15o64l11á 3296220810179

Moc lituji pražské občany. Na druhou stranu byli vždy k politování.

0/−5
19.4.2014 9:18

L61a15d42i33s50l77a35v 80M88i32k61a 1711659984384

Nech to na nich Vladěnko, ale jstli ti to aspoň malinko pomohlo zmírnit komplexy, tak to je v pořádku.

+2/0
19.4.2014 10:34

V26o32j16t86ě27c59h 72P90r94o38c60h52á80z66k18a 8827517560448

Ach jo,další zakomplexovany Cech v teto male zemi

+2/0
19.4.2014 12:49

R84o12b10e45r79t 47P38r22a88ž78á62k 4498886485160

Ach, jak vám ten váš venkov závidíme....

+1/0
20.4.2014 14:12

L35u83c95i16a94n 89P11a41p51a38z22i27a82n 5984327241775

Ještě fajn, že to není klozet.

0/0
19.4.2014 8:54

D30u19š63a53n 24P32a69v17l78í31č60e12k 4254746200625

Co je to ta "podzemka"? 

Tady v Praze tomu říkáme metro, nikdy v životě jsem neslyšel nikoho říct, že pojede "podzemkou"... to zní bizarně jak z 19. století.

Podobně jako se tu často píše o "špitálech", a to jen proto, aby redaktoři předvedli, že umí vymyslet co nejvíc obskurních alternativ pro nemocnici...

+5/0
19.4.2014 8:25

J59i81r97i 55B49a49u93m10a68n92n 6507343205382

:-D mate pravdu

0/0
19.4.2014 9:54

L88a55d48i70s68l38a52v 81M69i72k45a 1871209794794

Špitál se dříve docela dost používalo to je jinej případ a podzemka/nadzemka je převzato z USA, takže si redaktor myslí, že je světovej.

+1/−1
19.4.2014 10:22

J49i22ř47í 17E29r66b72e41n 1783744686247

A proč zrovna z USA?

London Underground je nejstarší metro na světě - a Londýn, pokud vím, je město ve Spojeném království a ne ve Spojených státech. Druhé nejstarší metro je v Budapešti, kde výraz Földalatti Vasút taky značí podzemní dráhu.

A třeba Němci taky mají svoje U-bahny.

+1/0
19.4.2014 11:00

J58a23n 63U76l65r53i20c31h 9229696359494

Uzavřeli na svátky, kdy bude Praha plná turistů, celou jednu trasu? Brutální, barbarské, bezohledné. Nechápu, proč nemohou výhybky opravit nebo vyměnit postupně. Vždyť metro v noci několik hodin nejezdí. Co ale čekat jiného od tak prohnilého podniku jako je DPP? Hanba!

+2/−9
19.4.2014 1:24

L93a13d17i10s38l81a14v 60H83o30l87í53k 5372862139191

Výhybky se pochopitelně vyměnit mohou postupně, ale rozhodně je lepší uzavřít trasu A jen 1 a udělat všechny výhybky najednou, než ji zavírat 3x a měnit je postupně.

Přistupujete stejně k opravě D1? Přes noc jezdí mnohonásobně méně vozidel, proč D1 neopraví v noci? Ach jo...

+3/−1
19.4.2014 8:12
Foto

M32a82r17t90i93n 69Š37u32b56r19t 1685311654695

V metru se opravuje KAŽDOU noc. Postupně se vyměňují desetitisíce dřevěných pražsců už několik let. Tempem asi 10 pražců za noc. Protože poslední vlak projede někdy po 0:30 a první ještě před pátou. Je to závod s časem, stejně jako drtivá většina dalších oprav a čištění tunelů. když ale chcete vyměnit výhybku, která je na místě přes 30 let, musíte jaksi vykopat celé podloží, ten materiál odvézt, přivézt nový, včetně té výhybky, položit, svařit, odzkoušet a to včetně zabezpečení atd. To je v případě jedné výhybky záležitost na více než 2 dny, protože se pohybujeme ve stísněném prostoru, kde nemáte velký jeřáb, kde se složitě s každou kolejnicí manipuluje atd. 

Obecně se to nestíhá ani za běžný víkend, tak se už třetí rok vždy čeká na svátky, kdy je ještě u víkendu volné pondělí. Pořád je i přes větší počet turistů v Praze jen max. 60 procent lidí, než v pracovní den. Takže náhradní doprava tramvajová a autobusová má šanci to důstojně odvézt. Všichni víme, že to pro turisty není zrovna příjemné, ale kdyby to DP prováděl někdy v běžný pracovní den, bylo by nepříjemné pro daleko větší součet lidí, zejména Pražanů. DP si proto vybral toto řešení. 

Navíc se postupně v těch výměnách výhybek zdokonaluje tak, že skutečně už nemění 1 za víkend, jak tomu bylo, když s tím před dvěma lety začínal. Pak přidal lidi a zkoušel stihnout 2 výhybky a nyní už se mu s ještě větším nasazením snad podaří vyměnit tři výhybky a ještě udělat potřebné práce pro napojení nového úseku. Takže se maximálně snaží přerušení provozu využít k maximálnímu rozsahu prací, aby se výluky nemusely opakovat.

+7/0
19.4.2014 8:38

J58i36ř52í 21E66r34b62e64n 1403504916647

Toto technicky jasné vysvětlení demagogům zpravidla nedojde...

+2/0
19.4.2014 11:02
Foto

B62r74o92n75i33s37l66a16v 22G89a86b28r57y10š 2432789761

Tušil jsem, že se tady něco takového objeví.

+2/0
19.4.2014 10:29

R80o71m44a38n 27C59a38e26s84a74r 9453830690277

Tyhle aféry všechny jenom otravují. Já bych všechna ta metra a turisty zakázal.

+5/−2
19.4.2014 0:30

M75i49c11h15a73l 57P63o43n45o92c98n62ý 2464455641

Ave Caesar! ;-D

+2/0
19.4.2014 0:46

C92h19r34i28s85t62i68a30n 29M34o57r42g46e16n52s91t70e37r30n 5695526186984

V Praze na Staromestske nikdo, kdo by umel anglicky nebo aspon nemecky, nebyl. A i ten co tam stal delal jako ze tam neni.

0/0
18.4.2014 23:59

M15a29r27e38k 98K45l27u96f91a 3798294814366

Trasa A se rozhodně neotevřela v květnu 1974 ....  RvRvRv

+2/−4
18.4.2014 21:04

M59i50c41h22a80l 80C84h49a98l30u95p38a 6508170919183

To taky nikdo netvrdil. Viz předchozí věta "Spolu s dalšími dvěma linkami pražské metro denně přepraví zhruba 1,2 milionu lidí."

+4/0
18.4.2014 21:07

M25a94r50e11k 34K89l80u43f50a 3908294884396

Omyl, napřed to tak v článku napsáno bylo, proč bych to sem jinak psal? Nehledě na to, že jsem to sem nenapsal sám. Zřejmě to pak bylo v článku na základě výtek v diskusi opraveno, to se běžně dělá, můžeš se zeptat redachtóra ....

Takže tvá reakce zjevně přišla pozdě (až po editaci článku) ....

0/0
19.4.2014 14:10

M45i54c35h32a20l 43C77h79a38l39u36p28a 6528640299963

Tahle moudra se tu objevila i v době, kdy to už v článku bylo celkem srozumitelně. Taky není od věci sem zkopírovat část textu, která se člověk nezdá. Pak je aspoň vidět, co kritizuje.

0/0
19.4.2014 14:15

M41a70r93e20k 14K83l64u33f40a 3358344594596

OK, příště to udělám, ať se nedohadujeme o ničem. ;-)

Měj se.

0/0
20.4.2014 10:04

J39o88s65e60f 69V84a51l12e27n96t57a 7394451661204

zrovna na velikonoce se jim to moc nepovedlo....bude v Praze asi dost lidí...

+3/−2
18.4.2014 21:02

M73i15c47h25a23l 53C58h58a93l28u40p69a 6698970789183

Ale je víkend, takže jich bude méně než když musí lidi jezdit do práce. V týdnu se to dělat nedá a přes noc by to asi nestihli.

+4/−1
18.4.2014 21:08

C53h29r77i60s96t39i86a13n 59M22o88r67g76e23n56s53t29e66r30n 5615286226444

Klidne to mohlo byt o tyden driv.

0/−2
18.4.2014 23:57

M39i16c66h50a53l 81C41h28a28l49u85p25a 6888590759753

To bylo taky tři dny volno? Škoda, že jsem to nevěděl dřív :-).

+4/0
19.4.2014 0:08

C60h21r62i41s69t89i27a15n 83M25o50r41g57e55n34s17t42e93r21n 5985796466184

Prave proto. A krome toho v normalni Evrope jsou ctyri dny volna. Pokud se chce Praha prezentovat jako turisticky privetive mesto, nesmi zavrit celou linku metra behem nejexponovanejsiho jarniho terminu. Z hlediska turistickeho ruchu.

+2/−2
19.4.2014 0:32

M67a17r35e57k 94T16u67r13n77o70v84e51c 7615322120536

A oni všichni turisti jezdí do Prahy jen kvůli tomu, aby se tu vozili metrem? Jako sorry, ale jestli v pracovní dny jezdí metrem až 1,2 miliónu lidí (jak myslím píšou i v článku) a o víkendu třeba ani ne polovina - tak pokud bych si měl jako DPP vybrat, jestli naštvu pár desítek tisíc turistů, nebo pár set tisíc Pražanů (=stálých zákazníků), jak asi budu volit?

Turisté se myslím bez metra v Praze fakt docela dobře obejdou. Z letiště na Dejvickou se dostanou jako jindy. Ano, nemůžou nelézt na metro, ale můžou jet klidně tramvají, aspoň z toho města víc uvidí. A na převážení z centra na Hrad a obráceně jsou tramvaje docela dost využívány turisty i když metro jezdí...

+3/−1
19.4.2014 9:46

M69i25c49h45a69l 65C90h86a69l92u60p18a 6558640639753

Tak ještě jednou pro ty, co to nepochopili - přes noc se to nestihne a za dva dny taky ne, tak se to dělá když je víc dní volna po sobě, jak už tu někdo psal. Během víkendu jezdí překvapivě o dost méně lidí a turisté rozhodně počtem nevyrovnají přes milión lidí (kolik jich může být jenom na A nevím), co jezdí ve všední den do práce, takže to náhradní tramvajová doprava zvládne. Jak se to (ne)dá zvládnout ve všední dny je vidět třeba o povodních.

+1/0
19.4.2014 11:07

K79a74r54e72l 61D64o68h19n76a57l 2461633865698

Nejlepsi je ten informator v te cervene cepici. gou ap, metro klouzt

+6/−1
18.4.2014 20:54
Foto

B81r55o20n90i67s39l63a96v 71G96a51b44r70y34š 2232179941

A to je zajímavé. Všichni tady machrují s angličtinou, říkají "to byl 'joke'" a "očekuj mi to", v Praze je obchodní dům "My", ale když už se mají domluvit nebo něco zařídit, najednou anglicky nikdo neumí. Přitom existují tisíce učebnic. Ale pořádně anglicky se domluví desetina z nich.

+6/−1
18.4.2014 21:37

K31a15r31e75l 80D57o57h79n17a60l 2791363925188

S tou desetinou jste to prehnal. V podstate je kazdy druhy cech manazer, ma telefon u Ou tu, nebo Ty mobajl, ale pokud se ho turista zepta anglicky na cestu, tak sklopi usi a jen rozhodi rukama. Zvlastni jazykovy skvosti jsou ti policajti na Vaclavaku..

Cesta na Staromak? Gerade aus, potom doleva a rovne.....

+2/−1
18.4.2014 21:54

J53a33r82o32s77l62a44v 72Č95e46r26n76ý 6818744199298

No a co, policajt v Londýně ti taky nevysvětlí cestu česky.

+2/−2
18.4.2014 22:25

K97a83r62e49l 51D41o80h48n16a73l 2611433865318

Vychodoevropsti turiste Londyn neuzivi, naopak.

Zapadoevropsti turiste zivi pul Prahy.Ti policajti na Vaclavaku jsou jen pro smich.

+2/−1
18.4.2014 22:41

J12a26r45o14s43l89a46v 51Č89e38r41n85ý 6428354389638

Policajt na Václaváku je pro smích především proto, že je tam kdejaká svoloč, která patří nakopat a následně vykopat do pryč, není normální, abych šel v jedenáct večer přes Václavák a třikrát mě nějaký opálený muž otravoval a tahal za rukáv, abych šel do nějakého podniku. Policajt není průvodce pro zahraniční turisty. (Jo, bylo by to pěkný, kdyby jich spousta mluvila perfektně anglicky, ale reálný to není a dlouho nebude)

+7/0
18.4.2014 23:19

J80i74ř15í 97E41r81b51e39n 1673124906117

Zvlášť za ten plat, který má kdejaký zdeúředník v obchodní centrále s mnohem nižší odpovědností. Dokud nebude mít řadový pochůzkář plat aspoň na úrovni průměrné mzdy v republice, tak se tam jazykově zdatnější jedinci nepohrnou.

0/0
19.4.2014 11:05

C83h71r87i82s39t18i24a23n 59M46o70r75g38e60n42s72t21e19r54n 5485226766194

Ona je cestina mezinarodni jazyk? JSem si nejak nevsiml.

+1/0
19.4.2014 0:01

M33a70r44e93k 73T75u87r55n50o16v66e53c 7135122270246

Třeba kdyby uměli nějaký ten jazyk, tak už nebudou chtít dělat policajty. :-)

+1/0
19.4.2014 9:48
Foto

M50a30r38t43i32n 12Š30u19b66r56t 1925461614705

To není informátor, to je dozorčí stanice, tedy provozu, který rozhodně nemusí být vybaven jazykovými znalostmi.

+5/0
18.4.2014 23:34

J93i77ř11í 70N35e90u52m25e51i95s98t50e15r 2902655543651

To je normální zaměstnanec DP, na kterého zrovna natrefili. Aspoň se snaží. Úplně stejně rukama a hatmatilkou mi vysvětloval cestu dozorčí v Berlíně nebo Paříži.

+3/0
19.4.2014 8:15

M50i45r94o62s68l60a38v 47N10o67v23o84t17n29ý 2939185889448

V Bratislavě taky zavřeli metro.

+7/0
18.4.2014 20:24
Foto

R71o74b12e41r90t 33P96l14o85c47h 4326602251273

Prej i v Brně. A to bude průser...

+4/0
18.4.2014 21:30
Foto

B36r94o25n74i41s18l49a41v 86G89a83b11r66y88š 2792569951

To je otázka: když něco nebylo otevřeno, mohlo to pak být zavřeno? :-)

+1/−1
18.4.2014 21:38

J12i31ř81í 89N48e14u14m39e71i55s52t10e77r 2172975663161

To je otázka: když vtip nebyl pochopen, zůstává stále vtipem? :)

+1/0
19.4.2014 8:17
Foto

B27r66o23n72i68s39l65a61v 98G13a42b22r13y28š 2582529141

Samozřejmě, že to byl vtip, Bratislava se na metro nikdy nezmůže. Jde o to, že jsem ten vtip ještě nadsadil, což zase nebylo pochopeno z druhé strany. Takže tady už nejde o metro.:-)

0/0
19.4.2014 10:21

M29i25c78h29a46l 55C20h70a12l46u93p88a 6868220769133

Pro tyhle města to nemá smysl. Metro má prý smysl pro města s alespoň milionem obyvatel.

0/−1
19.4.2014 11:08
Foto

B10r81o62n88i81s38l61a51v 34G86a14b10r95y58š 2522339511

Městská doprava je moje výzkumné zaměření, právě na ni píšu disertační práci. Tahle informace mi není neznámá. Ale když už jsme u toho, nejmenší síť metra je v obci Serfaus v Rakousku, tato malá trať měří 1,28 km. Ten milion je tak trochu dogma. Metro původně mělo být i v ukrajinském městě Krivoj Rog (necelých 700 tis. obyvatel). Jenže tam nejezdí, protože vedení města Dněpropetrovsk nechtělo připustit, aby menší město mělo metro dřív než oni. Proto se navrhla tzv. metrotramvaj, podzemní tramvajová rychlodráha.

0/0
19.4.2014 11:39

M35i12c78h50a37l 97C30h66a61l97u37p28a 6678200259303

Nevím odkud to je a už to asi nenajdu. Ale je celkem logické, že výstavba metra je dost drahá, takže si to může dovolit město s dostatečně velkými příjmy, které jsou většinou dané tím, kolik tam žije obyvatel. A taky tam musí být dostatečný počet lidí, kteří tím budou jezdit. Takže statisícové město to jednak nezaplatí, navíc pro optimální využití by tam museli mít hodinové intervaly (desetinásobek toho, co třeba v Praze), takže by s tím stejně nikdo nejezdil :-). Podle mě ten řádově milión bude tak akorát.

0/0
19.4.2014 12:19
Foto

B28r75o88n25i46s86l26a76v 22G68a16b69r15y87š 2502659451

S tím souhlasím, je to doporučená hodnota. Jenže Krivoj Rog se v 70. letech dost rozvíjel a město samotné má dnes napříč přes 50 km. Je to taková nudle asi jako Zlín. Měli pro výstavbu své důvody. Dnes už to bohužel nehrozí. A Serfaus má pro své kratičké metro taky vysvětlení.

0/0
19.4.2014 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.