Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radní kreslí tramvaje na Václaváku do územního plánu, úspěch nezaručen

Pražští radní schválili návrh změny územního plánu, která v budoucnu umožní vést tramvajovou trať z Vinohrad na Václavské náměstí a Hlavní nádraží. Celý plán ale teprve čeká dlouhé schvalování. Záleží na tom, zda ho politici podpoří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K41a47r49e83l 66D90r91d38a 6524822577

Spor silnice versus tramvajová trať. Silnice je dle mého mnohem univerzálnějším řešením. Umožňuje individuální dopravu, služby, zásobování, hromadnou dopravu. Tramvajová trať zabírá mnoho cenného veřejného prostoru, aby poskytla jednu jedinou službu. V centru měst je to diskutabilní řešení. Mělo by být vyváženo vyšší kvalitou dopravy než poskytují autobusy. Ale to v Praze příliš nehrozí (15T klimatizace, dř. sedačky, T3...). Podle mě, mohutné rozšiřování individuální dopravy po roce 1989 spojené s pocitem svobody a samostatnosti střídá vlna šikany a omezování motoristů, automobilové dopravy a nekritické propagování MHD - tedy pocit nesvobody, diktátu a totality.

  To určuje řešení. Mám byt na Praze 11. Pod okny mi má vést tramvajová trať. Proč? Roky poslouchám nesmysly, že se ze sídliště závislého na autobusech a metru po vybudování tramvají stane městská čtvrť. Vzpomínám na otřesné cestování ze Spořilova do centra. Již nikdy více! On opravdu někdo v Praze vyhodí miliardy s představou že sednu na Hájích do nějaké té 26 a pojedu 2 hodiny na Václavák, když mohu C být u koně za 15 minut? A autobusy na kraji Prahy tramvaj stejně zcela nenahradí. Takže hrozí, že na Hájích a Opatově budou cestující přebíhat mezi tramvajemi a autobusy, aby se vůbec k tomu metru dostali. To bude tedy pokrok.

  Podle mě je "městotvornost" tramvají demagogický humbuk z pera ODS. Cíle jsou zřejmé. Tramvaje jsou hýčkaným českým dítětem. Zajišťují obživu hodně lidem. Je třeba je propagovat za každou cenu v zájmu české ekonomiky. O tom je česká tramvajová lobby. Zamořit českými tramvajemi celou Evropu. A začneme na Václavském náměstí. "Dobrá reklama na české tramvaje" pro vytřeštěné turisty. (Nestačí ty nájezdy tramvají na chodce v Jindřišské?) ;-D[>-]

0/−2
24.4.2014 7:51

R58o53b94e12r53t 76P85r90a62ž69á40k 4558566375460

Teda pane Drdo, tolik demagogie najednou...

+2/0
24.4.2014 9:08

K57a51r33e65l 21D48r95d81a 6154822477

Slabý čajíček, teprve se učím od profesionálních demagogů z DPP. ;-D

0/0
25.4.2014 7:35
Foto

M94a56r72t39i84n 56Š35u89b52r36t 1865511174125

Ty miliardy se v případě Prahy 11 nevyhodí za to, abyste jel půl hodiny na Václavák, ale abyste jel rychleji do prostoru Bohdalce, Edenu, nebo Želivského a Palmovky a nemusel jezdit metrem přes centrum, kde jej přetěžujete a tím směrem umožnil jet lidem, kteří potřebují do toho centra. Současně se ta tramvaj postaví jako rychlodrážní, tj. ne ve stylu okolo Michelské, ale segregovaně od aut tak, aby se podstatně zvýšila rychlost MHD v tomto směru a současně zachovala funkce přilehlé silné automobilové komunikace, která má také svou úlohu, ale nyní se busy i auta vzájemně omezují.

Jinak k té tramvajové lobby. Právě, že české tramvaje jsou z hlediska těch evropských 100 let za opicema a lobby je právě spíše v té Evropě. Proč tramvaje obnovila Paříž, na okrajích a dokonce na Oxford street to zvažuje Londýn, celou síť začali stavět a otevřeli v Edinburgu.

Právě, že tramvaj je mnohem univerzálnějším nástrojem než silnice. Po silnici neodvezete 60 000 lidí denně, leda, že má 4 pruhy v jednom směru. Pokud má 2 pruhy, tak při takové poptávce nemáte umožněny na té silnici ani ty služby zásobovací, neprojede autobus a svoboda řidičů není žádná, stojí tam jak trubky. Existence tramvaje umožňuje, aby se i ty nezbytné služby auty zkvalitnily. Mimochodem, poptávka po tramvajích v centru, která převyšuje schopnosti metra, je právě těch 60 000 lidí denně.

+2/0
25.4.2014 8:04

K91a43r34e65l 84D20r13d36a 6244662367

Bohdalec - Vinohrady. Tento kopcovitý terén tramvaje zvládnou? Zdá se mi to jako utopie. Autobusy dnes fungují dobře. Do Vršovic jezdím autem nebo autobusem přímo. Jezdit metrem přes centrum by mě nenapadlo (i když výtah (lanovka) z Vyšehradu k tramvaji v Nuslích by moje trasy mohl změnit).

  Rychlodrážní - už vidím otevřený štěrkový kolejový svršek hyzdící celé Jižní Město a tvořící bariéru celým sídlištěm, kde bude možné ulici a trať přejít jen na vyhrazených přechodech. Pěkná "městotvornost" pomocí nepříjemností, omezování a šikany. Jinak Praha 11 má tady všude vyhrazené pruhy pro autobusy, vlastně až pod Želivského, autobusy jsou zde nyní rychlejší než budou kdy tramvaje. (Jezdím 125 na Smíchov. Srovnatelné s autem. Tohle tramvaje neumí.)

  O potřebnosti tramvají na Praze 11 nejsem přesvědčen a věřím spíš na stejný model jako na Národní. Je zde plno pozemků a developeři musí prokazovat dopravní obslužnost. Metro C je za hranou kapacity. Tramvaj by se hodila. Má vyšší kapacitu než autobusy. Tak proč ji v zájmu soukromých podnikatelů nepostavit za veřejné prostředky? Nejde o zájmy cestujících. 

  60 000 lidí denně? Jak to počítáte? To je počet cestujících na jedné lince? Tedy trať z jednoho konce Prahy na druhý? Protože v Praze přepraví tramvaje denně 1 mil. cestujících. A převyšuje schopnosti metra? V čem? Metro zvládá dvojnásobek cestujících na trati o délce 1/10 tramvajových tratí v Praze.

  Na Chodově projede 88 000 vozidel denně. Umím si představit fungující město jen na autech bez překážejících tramvají. Třeba za cenu více jízdních pruhů na úkor kolejí. Právě Londýn je dobrým příkladem. Tramvaje na 50 let zrušili a dopravu převedli na auta, metro a autobusy. Otázkou je, zda tramvaje nejsou jen postradatelnou, zastaralou a drahou technickou hračkou. Právě jsem koukal na developera na Horních Měcholupech. Radí majitelům bytů, aby jezdili do centra vlakem. Je to rychlejší než MHD - autobusy a metro a vlakovou zastávku mají u domu.

0/−2
26.4.2014 13:21

V26á14c85l74a53v 70D56a17v96i14d 5555169154445

Tak proč v tom Londýně ty tramvaje znovu budují, když jsou tak škodlivé, podle Vás? To samé v Paříži a bývalém Západním Berlíně.

0/0
15.5.2014 23:26

J50a13r29o50m93í50r 49K41a31p85l81a21n 7718114562334

Takže vyřešení dopravního problému za cenu zničení parku. Však máme té zeleně v centru dost, že ;-€. Když už tramvaj, tak od Muzea dolů a pak Opletalovou, tak jak kdysi už vedla. Ta ulici je na to dimenzovaná a netřeba ničit park.

0/−2
23.4.2014 12:01
Foto

M37a29r55t34i97n 80Š81u28b94r29t 1885471604955

Ten park je v takovém stavu, že "zničen" bude muset být stejně a většina stromů vysazena znovu. Průchod tramvaje by to jen urychlil a obecně se dotýká jen jednoho opravdu vzrostlého stromu, kterého by asi byla škoda.

+2/−1
23.4.2014 20:30

K85a98r83e61l 64D69r19d84a 6734352147

Nezastávám názor, že vzrostlé stromy v centru je třeba honem kácet a nahrazovat mladými. Šervůd je vcelku v pohodě. Při vichřicích padaly jen jednotlivé větve. Tramvaj jeho zkázu určitě urychlí. ;-D

+1/−1
24.4.2014 6:28

J39a32r74o13m51í24r 33K78a76p58l30a17n 7338614312184

Naprosto souhlasím. ;-)

0/−1
24.4.2014 8:47

J10a60r56o88m53í54r 31K12a29p55l12a91n 7708584122254

Díky za reakci. Velmi si vážím Vašeho působení v "dopravní osvětě", kde jste známá a respektovaná osobnost. V otázce toho parku ale nesouhlasím. Jasně, je zanedbaný. Tak se prostě má udržovat (čímž ale nemyslím kácení stromů). Ale ten projekt prostě nesmyslně počítá s jeho dalším ukousnutím (po škodách, které v minulosti způsobila magistrála a hala hlavního nádraží). A přitom Opletalova fakt JE dimenzována na tramvajový provoz v pohodě.

+1/0
24.4.2014 6:57

K25a12r33e77l 40D14r70d50a 6214872397

Odklání se tudy automobilová doprava ze Senovážného na magistrálu. Což klidní Václavské náměstí. Jak se to zde ucpe, opět se bavíme o větší dopravě na Václavském náměstí. Takže návrat tramvají na Václavák je i o návratu aut a konci pěší zóny a zeleně na Václaváku. Co vést tramvaj podél magistrály až k Bulharu?

0/−1
24.4.2014 8:05

R87o62b46e62r53t 64P18r61a94ž30á79k 4818376125280

Říkat těm betonovým monstrům plným odpadků, vajglů a stříkaček zeleň...Navíc, okolo tram trati se dají vysázet stromy nebo alespoň keře, čímž se to i odhluční. A nevím proč by to mělo znamenat návrat aut.

+2/0
24.4.2014 9:18

K11a58r52e74l 75D61r42d28a 6834552317

To je věc názoru, Václavák je plný stromů a střed náměstí svoji funkci plní. Politických vězňů umožňuje vyhnout se Václaváku při užití magistrály.  Pokud se tady situace zkomplikuje, třeba světelnou křižovatkou díky tramvajové trati, povede jednodušší doprava středem Václaváku. Ostatně, projíždět Václavským náměstím je i dnes vcelku šikovné. Stačí maličkost a provoz zde bude větší.

0/0
25.4.2014 7:49
Foto

M26a47r58t49i67n 59Š65u91b84r48t 1755901924405

U Bulharu nevyklesáte. Jinak tram. na Václaváku rozhodně počet aut na náměstí snižuje. Kromě toho, ze Senovážného na Václavák už dnes neprojedete, Jindřišskou najet na Václavák nejde. Jedině Opletalkou a pak sjet až dolů a zase zpět, a to už se jako zkratka nepoužívá, to se vyjede nahoru Politickými vězni ;-).

+1/0
25.4.2014 8:08

K74a37r31e42l 87D10r14d75a 6804602947

Používám Václavák jako zkratku při jízdě ze Smíchova, když se chci vyhnout kolonám u magistrály na Pavláku.

  (Průjezd Jindřišskou nechápu. Parkování tam povoleno je. Věčně nějaké auto tady zdržuje tramvaj. Za jakých podmínek lze tudy projet na Václavák? Stále tam stojí policisté a chytají řidiče. Zkusím si to někdy projet.)

  Opletalka je od garáží "Zdivočelá země - mukl Stránský" jednosměrka. Tudy se na Václavák jet nedá. Musí se Politickými vězni na magistrálu a u MCD lze jet dolu na Václavák - a třeba kroužit a kroužit. ;-D 

  Tramvaj počet aut zvyšuje zcela logicky. Umožňuje vyšší pohyb cestujících, který generuje vyšší potřebu na dopravní obslužnost i na straně automobilové dopravy. Jinak by tramvaje neměly ve městě žádný smysl. To je ta "město-potvornost" tramvají. Představa, že řidič nechá auto za rohem a pojede raději tramvají je čirý idealismus. ;-)

0/−1
26.4.2014 12:04

K73a59r55e21l 13D16r25d45a 6154152687

První nakouknutí na tramvajak,cz a vidím trať podél magistrály, pak v prostoru před Hl. nádražím a pak klesání stávajícím chodníkem do Opletalky. Což mi k Bulharu přijde na klesání šikovnější. Dokonce to odhaduji na rovinku. Jen nevím, zda by se sem vešla odbočka. Nicméně, pro řidiče a chodce by křižovatka s Opletalkou byla bez dalších tramvají asi přijatelnější.

0/−1
26.4.2014 12:15
Foto

M93a45r63t87i96n 87Š36u37b17r28t 1775461544285

Ten par se ke kácení a revitalizaci ale chystá na základě studie i bez tramvají, takže to je nezávislé téma o přístupu k zeleni. pokud jde o tramvaje, tak je možné dosáhnout s nimi i částečného rozšíření zeleně, při průchodu tramvají parkem (většinou ve stopě současných cest, můžeme třeba asi o 3-4 metry rozšířit zeleň směrem do Opletalky.

+2/0
25.4.2014 8:06

J54a28r78o79m50í64r 51K84a88p22l48a61n 7858684132694

Takhle by to šlo ;-).

0/0
28.4.2014 9:55

J84a34k45u39b 72F42e44i98f72a76r 7689629826579

Tady už pomůže snad je defenstrace, to se v minulosti osvědčilo. Kdyby místo podobných nesmyslů nezdržovali Blanku, prosadili dostavbu severní části okruhu a trasu metra D, to by bohatě stačilo;-€

+1/−1
23.4.2014 11:53

L28u40k10á91š 34N36o74v80á62k 4296786812953

jablka a hrušky dohromady...

+2/0
23.4.2014 12:49

J12a12k37u84b 65F51e81i81f47a72r 7219839556549

pokud to nevíte, tak dopravní obslužnost musíte chápat jako celek.

0/−1
23.4.2014 13:26
Foto

M12a20r86t80i92n 65Š58u21b55r37t 1585931314175

Ano, ale severní část okruhu staví a financuje stát, nikoli město. A vyjádření k jeho návaznosti na okolní komunikace dává i řada soudů v působnosti Středočeského kraje. Takže tam se sice může za Prahu chtít, ale to je často jediný čin, který je možný. 

Jinak Blanku nikdo nezdržuje, Pokud bude otevřena v září, tak to je reálný termín, který jsme jako projektanti viděli jako možný již loni než vypukly ty čachry s platností smluv. Na technologiích a provozních dokumentacích se celou dobu dělalo, takže tam žádný skluz není. A je tam jedna výhoda, snad nebude možné po otevření její provoz soudně zpochybnit.

Na trasu D nejsou peníze. Prohospodařily se na prodloužení linky A. Vedení radnice naopak tlačí déčko až trochu moc, že se musí začít stavět i jako provozně velmi problematická větev linky C. A ani na to zrovna peněz na rozhazování není.

+2/0
23.4.2014 20:34

R64o55b63e42r70t 40H16o23m17o34l85k79a 2440832162561

Propojit tramvajovou trať z Vinohrad jednak Sherwoodem a jednak dolů Václavákem. Zároveň náměstí úplně a definitivně uzavřít pro auta - bez výjimek (žádné taxi, dopravní obsluha a podobné blbiny), udělat z něj příjemný bulvár se zelení. Dnešní tramvaje jsou tiché (konkrétně mám na mysli ForCity) a při vhodně postavené trati na travním pásu je hlučnost zanedbatelná. Rozhodně lepší než dnes. Přestup tramvaj-vlak je na hlaváku zbytečně dlouhý. Naštěstí se alespoň park změnil a člověk už se tam beze zbraně nemusí bát.

+3/−1
23.4.2014 10:36

V54á47c31l25a86v 98D68a62v29i69d 5505749524435

Robert Homolka: Jak chcete zajistit zásobování obchodů a restaurací, pokud nebude výjimka pro zásobování? Odstavné parkoviště pod zemí a na něm půjčovna ručních vozíků? Nebo překládání zboží z klasických dodávek a náklaďáků na elektrické ještěrky?

0/0
15.5.2014 23:33

R62o58b86e36r28t 15H12o80m76o41l46k76a 2340172452191

Nevyjádřil jsem se dost jasně, myslel jsem během dne. Zásobování v noci, jak je to běžné na západ od našich hranic situaci řeší krásně a v 7 hodin už jsou obchody zásobené a auta se neproplétají davem chodců.

0/0
16.5.2014 9:39

P59a12v66e17l 15R43y17b32á47ř 7112351929910

Už jsem nebyl v Praze pár let, ale vrácení tramvají na Václavák, bych považoval za krok zpět. Osobně si myslím, že by se mělo ještě více zklidnit od aut. Vrácení tramvají jen hluk zvýší a z turistického místa se staně jen nepříjemná zóna. Dovedete si představit, co tam bude během výstavby tratě?

+1/−2
23.4.2014 9:21

E95v86ž72e59n 58P47o58l61á39k 3818358781223

To jsem tušil, že se tu objeví někdo, kdo bude prohlašovat tramvaj=hluk a nazdar. Ono je trochu rozdíl panelová rozmlácená trať z osmdesátých let a moderní odhlučněná trať, kterou vedle aut člověk skoro nezaslechne.

+2/−1
23.4.2014 9:48

P10a54v89e79l 62R59y13b27á13ř 7422691199350

Tak asi tam bude jezdit tramvaj, která nebude brzdit, zvonit apod. Jistě odhlučněná kolej je lepší než stará, ale nikde jsem neviděl tramvaj, která by za hustého provozu projela tak potichu, že by si ji nikdo nevšiml. I kdyby to byla pravda, tak bude vždy lidi omezovat, třeba jen v pohybu.

+2/0
23.4.2014 10:27
Foto

M40a20r84t11i34n 22Š16u93b13r80t 1875391744555

V Praze v centru to ještě je problém, v cizině už se tramvaje opatřují zvukovými zařízeními, aby na sebe při jízdě v pěší zóně upozorňovaly, neb slyšet nejsou. A v Praze už na některých zatravněných tratích tramvaj neuslyšíte, dokud není těsně za vámi. To auta na dlažbě v centru města mají hluk až 3x vyšší při průjezdu a asfalt památkáři v centru neradi. Takže tady koleje vedou. Ještě trošku haprují průjezdy oblouky, ale i tady přibývá takzvaných mazníků, které snižují tyto hlukové projevy, a to jak přímo uložených v kolejišti, tak formou přimazávání kol přímo na tramvaji.

+4/0
23.4.2014 20:37

K15r36y33š32t53o17f 60L52a37n68í86k 1969170895585

tramvaje na hlavak OK, pesi preprava z nadrazi na zastavku je dle vyjadreni nekterych kolegyn ulickou hruzy (nevim, moc tam nechodim) a krome toho je to dost daleko.

0/0
23.4.2014 8:39

K36a77r46e29l 47D61r57d36a 6274742417

Střídám Václavák - Národní - Staromák a Hlavní nádraží. Na Václaváku vcelku klid, tisíce turistů, pěší zóna, zábava, pohoda. Motor na prachy "za českou kulturu a historii". Na Hlaváku bezdomovci, feťáci, davy neurvalých zakaboněných Čechů spěchající za prací a na vlak za Prahu. Sláma jim čouhá z bot. Chovat se to neumí. Normální sprostí venkovani... Nevracejte, prosím pěkně, Čechy na Václavák. Zničíte ho. ;-D

  A pokud tramvaj na Hlavním nádraží, jsem proti trati v Opletalce protože přestup z Hl. nádraží bude dlouhý a nešikovný. Uvítal bych trať Šervůdem za cenu zrušení laviček hrůzy pro bezdomovce a bohužel za cenu omezení místní zeleně. Žádný ekologický počin by to tedy nebyl. Zrušit kus parku a té trochy zeleně v centru pro tramvajovou trať. Pokud vím, o tom to ve Washingtonově a Opletalce stejně bude.

  A pak, zažil jsem tady nehodu, kdy to tramvaj napálila do osobáku. Nevím proč, ale ze Senovážného to tramvaje berou fofrem a do zatáčky na křižovatku s Opletalkou řidiči tramvají přitom nevidí - a z auta na křižovatce nejsou obdobně tramvaje vidět. Obávám se, že odbočující tramvaj z Opletalky by dnes byla překvápko pro samotné řidiče tramvají. "Už se těším", až tady tramvaj nabere tramvaj a zprasí ji jako ten osobák.

  Původní koleje odbočky do Opletalky jsou ještě na svém místě. A křižovatka je zde hodně nepříjemná. Počítám, že s obnovou tramvají by tady byly nutné semafory a tedy vnucená šikana proudu chodců mezi Hlavákem a Masaryčkou. Opět něco za něco. Pro pár tramvají omezení tisíců lidí.

  Václavák je hračkou v zájmu tramvajové lobby. Cigler Marani Architects jsou pěkní ranaři. Co raději postavit středem Václaváku nové byty pro Rusy včetně těch tramvají? A byl by klid. ;-D

0/−3
23.4.2014 7:26
Foto

M74a41r22t24i25n 33Š57u33b78r93t 1585351184655

Druhý odstavec. Ano, k tomu to směřuje, protože tramvaj v Opletalce znamená zbytečné směrové oblouky podél budov a větší náklady na provoz, stejně jako pořád dost daleký přestup. Dále tak nemusí klesat u Washingtonovy tak prudce do úrovně Opletalky, ale do předprostoru nádraží se dostane více po vrstevnici. Přítomnost tramvajové zastávky a trošku jiného života před nádražím by současně měla pomoci vytlačit ten "život", co tam je teď. I když asi jen dílčím způsobem, tramvaj to určitě nevyřeší. Obecně se takový "život" odehrává tam, kde je hodně lidí, ale kousek vedle různá skrytá zákoutí. takže i na tom je potřeba zapracovat.

Křižovatka u Bolzanovy je jenom dosud nepřestavěna. Ono tam opticky vypadá, že řidič v Opletalce je na hlavní a není. Proto ty střety. Pokud by tam tramvaj odbočovala, nemůže jet v žádném směru 40 km/h, ale max 10-15 km/h a v tu chvíli žádný vážný střet nehrozí.

Václavák Cigler Marani nakreslili jako první návrh i bez tramvají. Byť verze s nimi tam je též a jejich projektanti by je tam rádi viděli. Ale určitě v tom není žádná lobby. To jsem v tom případě největší lobby já, když jsem o tom sepsal 150 stránkovou práci a přidal 30 výkresů ;-). T tramvaj by tam byla pro 60 000 lidí denně. To je pro mne ta lobby ;-).

+1/0
23.4.2014 20:45

J97a71r33o87m92í44r 62K79a26p65l61a49n 7778274282874

Tramvajová zastávka v Opletalově by nebyla o moc dál, než zastávky autobusů na Ruzyni od letištních hal  ;-).

0/0
24.4.2014 7:08

K60a91r57e22l 93D45r37d13a 6214632277

Tedy trať patrně povede Washingtonovou před Hlavní nádraží, pak šikmo klesne do Opletalky a napojí se na křižovatce s Bolzanovou. Viděl bych to, že z 90% povede přes současnou zeleň, než ulicemi. Není šance ukončit trať U Bulhara na druhé straně Bolzanovy a vůbec ji do Opletalky nevracet?

  Cigler Marani Architects přifařili ke Quadriu samostatný bytový dům místo parku v centru Prahy. Pokud svedou tohle, chápu, že obkroužit koně kolejemi na Václaváku je pro ně maličkost. ;-D

  Jak vypadá spor ohledně parkování na Václavském náměstí? Pod McDonaldem sice vznikla jáma "až do pekla", ale na veřejné parkování to nevypadá. Je snad ve hře jiný developerský projekt pod kterým mají být podzemní garáže (vedle Jalty na rohu Opletalky)? Nebo se podkope někde střed Václaváku? Dokud se to nerozhodne, Václavák se přestavovat údajně nebude.

  Osobně jsem proti tramvajím v centru. Náměstí Republiky je nyní takové "ani oblečené, ani svlečené". Omezená doprava, omezení chodci, auta kličkují kolem... špatně se zde po hrbolaté dlažbě "pro auta" chodí, hrozí tramvaje. Nechtěl bych vidět v tomto stavu Václavské náměstí.

  Přesto tramvajová lobby pořád plánuje další a další koleje... ;-)

0/0
24.4.2014 7:27
Foto

M23a41r33t27i21n 48Š56u24b73r64t 1915631944255

Parkování bude v bloku domů mezi Panskou a Václavákem, s vjezdem z dolního Václaváku, pro více než 400 aut.

Jinak zkuste si přečíst celou tuto studii www.tramvajak.cz ;-) Ať jsem v kolonce tramvajová lobby definitivně. K napsání mě motivoval fakt, že v centru žiju.

+2/0
25.4.2014 8:10

K18a79r71e45l 97D15r68d71a 6864462467

Projdu to, díky. Lobby má mezi bolševiky pejorativní nádech. Proto rád termín používám. Ale je to jen "zájmová skupina prosazující společný zájem". Což "fandové tramvají" podle mě jsou. ;-)

0/0
26.4.2014 12:11

K40a72r38e93l 60D68r69d78a 6124392627

Koukám na výluku tramvají Lazarská - Vodičkova (od soboty) a na stránkách DPP ani slovo. K tomu se prý opravuje výtah na Hlavním nádraží. Takže Praha opět těžce bariérová z důvodu otevření "bezbariérové" Národní. Nezdá se mi to, protože o změnách trasy 9, 3, 14, 24 už by se mělo psát a měly by viset cedule na zastávkách.

+2/0
23.4.2014 6:49

R14o27b14e35r14t 61H36o34m65o76l48k42a 2310102392971

Na webu dpp ta informace visí a na zastávkách je to zbytečné dávat předem, lidi to stejně nečtou. Viděl jsem zoufalce čekat na tramvaj i když místo kolejí byla skoro metrová jáma a u označníku obrovská oranžová tabule s informacemi. Výtah na hlavním nádraží se opravuje jen jeden, takže skutečně imobilní osoba, která nemůže použít eskalátor přejede o stanici dál a tam přestoupí na vlak v opačném směru. Vaši poslední větu jsem moc nepobral, protože stanice Národní se bude otevírat až někdy v červenci (možná)...

0/0
23.4.2014 10:49

K51a91r40e75l 94D91r54d81a 6544942547

Když jsem to psal, info na DPP ještě chybělo. Takže zásadní překopnutí pražské tramvajové dopravy a informaci dá DPP 3 dny předem... Jezdím 9 a 3. Absolutně netuším jak bez funkční Národky budu řešit přestup. Patrně přes B, Nám. republiky - Karlovo nám. Počítám, že mě DPP donutil opět k autu. Jistota.

  Ta uzavírka je kvůli Lazarské. V době, kdy se otevře Národní, má být bezbariérová Lazarská, resp. Národní. Až na to, že vozíčkáři z centra mají smůlu a mohou teď 2 měsíce sedět doma. A ví to 3 dny předem, a to jestli...

  A ty přestupy... To je rada napřesdržku. ;-D To je jasné, jinak se v Praze jezdit nedá. Každou chvíli je někde výtah mimo provoz. Až na to, že vozík běžně zapadá do mezery mezi vagónem a nástupištěm. Takže každý další nástup-výstup je pěkné riziko. A navíc, je to také dost velká ztráta času.

  Pořád mám pocit, "demonstrovali jste za Lazarskou? Tak si to vychutnejte." Váš DPP. :-P

0/0
24.4.2014 6:10

R13o84b88e33r42t 20H90o74m46o41l45k77a 2440162192971

Ve většině věcí souhlasím, ale to info jsem někde na webu dpp četl už před nějakou dobou. Ale možná to bylo jen v nějakém článku, nevím přesně. Mám to štěstí, že se většinou pohybuju na kole, takže mě nějaká výluka moc nerozhodí. Bezbariérovou Lazarskou si skutečně lidé vyprotestovali a DPP jim vyhověl, vzhledem ke zprovoznění výtahu. Na tom nevidím nic špatného. To, že se zároveň opraví trať, která je v dezolátním stavu taky není nic špatného - v létě se kolem zastávky Václavské náměstí flikuje snad každý týden. Výtah také občas potřebuje údržbu a opravy. Myslím si, že by samozřejmě jeho oprava nemusela trvat dva měsíce (za tu dobu je normálně možné starý výtah kompletně zbourat a vybudovat nový, což se tady evidentně neděje), ale možnost bezbariérové dopravy zůstala zachována - a to považuju za hlavní. Kdyby ten výtah byl jen jeden, tak je to potom větší průšvih. Btw. Na Vyšehradě je to setrvalý stav, tam žádný výtah není... Mnohem víc mě vytáčí, že jakákoliv úprava kdekoliv v Praze má vliv na tramvaj 14/24, která je pro mě (když už někam jedu MHD) stěžejní - bydlím v Holešovicích. Kope se u Výstaviště, tramvaj k nám nejezdí. Kope se na Jindřišské, tramvaj k nám zase nejezdí...

0/0
24.4.2014 11:42
Foto

M13a19r71t98i95n 19Š76u39b13r17t 1465181324725

Ono by se normálně s touto výlukou počkalo do otevření Národní, protože ta by pomohla, když tam tramvaje nepojedou. Bohužel v létě se bude etapovitě opravovat trať na Karlově náměstí, takže Lazarská musela být předsunuta, aby pak fungovala dobře spolu s tou otevřenou Národkou v tomto období.

0/0
23.4.2014 20:47

K18a79r10e75l 46D10r32d66a 6564662847

První volby jsou 23. května. Zrušení MHD v centru Prahy zavání pořádnou manipulací výsledků voleb. Mohl by to být tah ODS proti TOP 09. Na Praze 11 finišuje otevření "bazénu ODS". Počítám, že Prahou letos zacvičí řádná vlna demagogie. ;-D

  Skutečně jde jen o technické důvody?

0/0
24.4.2014 6:21
Foto

M68a92r29t17i84n 30Š77u90b82r81t 1825581854775

Ano, v tomto případě ano. Prostě se to tak sešlo a ani současní politici z toho nejsou nadšení, protože to ideálně nevypadá.

0/0
25.4.2014 8:11

B73r81o80n86i34s87l28a65v 65M40e68r40t43l82í52k 1502451331132

Pane Šubrte, i když si cením Vaši práce i znalostí o Mhd Praha, tak s Vámi dnes nemohu souhlasit: Václavák už nikdy nebude to co býval. Pokud se magistrála nezahloubí, moc peněz které by se daly využít lépe (okruh pod Suchdolem a kolem Běchovic), není možno propojit tram. Vynohrady s V.n. A i když na V. nejezdí tolik lidí, stejně je přecpaný. Já se mu tedy vyhýbám.

+1/−2
22.4.2014 23:50

B15r75o11n90i18s34l26a63v 35M48e24r32t12l36í93k 1652231971772

Ale od Máje přez Můstek do Vodičkovy a Jindřišské by se tramwaje vrátit mohly... Možná i na Příkopy.

+2/−1
22.4.2014 23:58

V38á11c28l38a33v 87D72a12v76i37d 5545589774765

Tramvaje pojedou obráceně, od tramvajové zastávky Muzeum (křižovatka Škrétova x Vinohradská) přes Sherwood k Hlavnímu nádraží. Magistrála se přesune dolů do Legerovy a větvite se bude až za Muzeem.

0/0
15.5.2014 23:45

V81á84c85l64a57v 63D33a97v48i14d 5435639134745

Tedy ne do Legerovy, naopak do Mezibranské.

0/0
15.5.2014 23:47

J74i30ř84í 74R21y44s 3154747806864

Praha má moc peněz,tak si vymýšlejí hlouposti a peníze vyhazují oknem.

0/−2
22.4.2014 23:40

L37u88c41i95a71n 14P57a70p41a46z26i70a45n 5114897981395

Méně slov a více činů.

0/0
22.4.2014 23:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.