Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Radní kreslí tramvaje na Václaváku do územního plánu, úspěch nezaručen

Pražští radní schválili návrh změny územního plánu, která v budoucnu umožní vést tramvajovou trať z Vinohrad na Václavské náměstí a Hlavní nádraží. Celý plán ale teprve čeká dlouhé schvalování. Záleží na tom, zda ho politici podpoří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K15a70r89e33l 97D30r85d12a 6894482967

Spor silnice versus tramvajová trať. Silnice je dle mého mnohem univerzálnějším řešením. Umožňuje individuální dopravu, služby, zásobování, hromadnou dopravu. Tramvajová trať zabírá mnoho cenného veřejného prostoru, aby poskytla jednu jedinou službu. V centru měst je to diskutabilní řešení. Mělo by být vyváženo vyšší kvalitou dopravy než poskytují autobusy. Ale to v Praze příliš nehrozí (15T klimatizace, dř. sedačky, T3...). Podle mě, mohutné rozšiřování individuální dopravy po roce 1989 spojené s pocitem svobody a samostatnosti střídá vlna šikany a omezování motoristů, automobilové dopravy a nekritické propagování MHD - tedy pocit nesvobody, diktátu a totality.

  To určuje řešení. Mám byt na Praze 11. Pod okny mi má vést tramvajová trať. Proč? Roky poslouchám nesmysly, že se ze sídliště závislého na autobusech a metru po vybudování tramvají stane městská čtvrť. Vzpomínám na otřesné cestování ze Spořilova do centra. Již nikdy více! On opravdu někdo v Praze vyhodí miliardy s představou že sednu na Hájích do nějaké té 26 a pojedu 2 hodiny na Václavák, když mohu C být u koně za 15 minut? A autobusy na kraji Prahy tramvaj stejně zcela nenahradí. Takže hrozí, že na Hájích a Opatově budou cestující přebíhat mezi tramvajemi a autobusy, aby se vůbec k tomu metru dostali. To bude tedy pokrok.

  Podle mě je "městotvornost" tramvají demagogický humbuk z pera ODS. Cíle jsou zřejmé. Tramvaje jsou hýčkaným českým dítětem. Zajišťují obživu hodně lidem. Je třeba je propagovat za každou cenu v zájmu české ekonomiky. O tom je česká tramvajová lobby. Zamořit českými tramvajemi celou Evropu. A začneme na Václavském náměstí. "Dobrá reklama na české tramvaje" pro vytřeštěné turisty. (Nestačí ty nájezdy tramvají na chodce v Jindřišské?) ;-D[>-]

0/−2
24.4.2014 7:51

R40o48b18e59r12t 53P24r76a77ž72á85k 4208386525410

Teda pane Drdo, tolik demagogie najednou...

+2/0
24.4.2014 9:08

K60a61r20e87l 14D97r37d86a 6324412367

Slabý čajíček, teprve se učím od profesionálních demagogů z DPP. ;-D

0/0
25.4.2014 7:35
Foto

M49a66r10t72i16n 61Š20u71b38r72t 1395481864745

Ty miliardy se v případě Prahy 11 nevyhodí za to, abyste jel půl hodiny na Václavák, ale abyste jel rychleji do prostoru Bohdalce, Edenu, nebo Želivského a Palmovky a nemusel jezdit metrem přes centrum, kde jej přetěžujete a tím směrem umožnil jet lidem, kteří potřebují do toho centra. Současně se ta tramvaj postaví jako rychlodrážní, tj. ne ve stylu okolo Michelské, ale segregovaně od aut tak, aby se podstatně zvýšila rychlost MHD v tomto směru a současně zachovala funkce přilehlé silné automobilové komunikace, která má také svou úlohu, ale nyní se busy i auta vzájemně omezují.

Jinak k té tramvajové lobby. Právě, že české tramvaje jsou z hlediska těch evropských 100 let za opicema a lobby je právě spíše v té Evropě. Proč tramvaje obnovila Paříž, na okrajích a dokonce na Oxford street to zvažuje Londýn, celou síť začali stavět a otevřeli v Edinburgu.

Právě, že tramvaj je mnohem univerzálnějším nástrojem než silnice. Po silnici neodvezete 60 000 lidí denně, leda, že má 4 pruhy v jednom směru. Pokud má 2 pruhy, tak při takové poptávce nemáte umožněny na té silnici ani ty služby zásobovací, neprojede autobus a svoboda řidičů není žádná, stojí tam jak trubky. Existence tramvaje umožňuje, aby se i ty nezbytné služby auty zkvalitnily. Mimochodem, poptávka po tramvajích v centru, která převyšuje schopnosti metra, je právě těch 60 000 lidí denně.

+2/0
25.4.2014 8:04

K58a61r24e17l 28D59r60d79a 6654692347

Bohdalec - Vinohrady. Tento kopcovitý terén tramvaje zvládnou? Zdá se mi to jako utopie. Autobusy dnes fungují dobře. Do Vršovic jezdím autem nebo autobusem přímo. Jezdit metrem přes centrum by mě nenapadlo (i když výtah (lanovka) z Vyšehradu k tramvaji v Nuslích by moje trasy mohl změnit).

  Rychlodrážní - už vidím otevřený štěrkový kolejový svršek hyzdící celé Jižní Město a tvořící bariéru celým sídlištěm, kde bude možné ulici a trať přejít jen na vyhrazených přechodech. Pěkná "městotvornost" pomocí nepříjemností, omezování a šikany. Jinak Praha 11 má tady všude vyhrazené pruhy pro autobusy, vlastně až pod Želivského, autobusy jsou zde nyní rychlejší než budou kdy tramvaje. (Jezdím 125 na Smíchov. Srovnatelné s autem. Tohle tramvaje neumí.)

  O potřebnosti tramvají na Praze 11 nejsem přesvědčen a věřím spíš na stejný model jako na Národní. Je zde plno pozemků a developeři musí prokazovat dopravní obslužnost. Metro C je za hranou kapacity. Tramvaj by se hodila. Má vyšší kapacitu než autobusy. Tak proč ji v zájmu soukromých podnikatelů nepostavit za veřejné prostředky? Nejde o zájmy cestujících. 

  60 000 lidí denně? Jak to počítáte? To je počet cestujících na jedné lince? Tedy trať z jednoho konce Prahy na druhý? Protože v Praze přepraví tramvaje denně 1 mil. cestujících. A převyšuje schopnosti metra? V čem? Metro zvládá dvojnásobek cestujících na trati o délce 1/10 tramvajových tratí v Praze.

  Na Chodově projede 88 000 vozidel denně. Umím si představit fungující město jen na autech bez překážejících tramvají. Třeba za cenu více jízdních pruhů na úkor kolejí. Právě Londýn je dobrým příkladem. Tramvaje na 50 let zrušili a dopravu převedli na auta, metro a autobusy. Otázkou je, zda tramvaje nejsou jen postradatelnou, zastaralou a drahou technickou hračkou. Právě jsem koukal na developera na Horních Měcholupech. Radí majitelům bytů, aby jezdili do centra vlakem. Je to rychlejší než MHD - autobusy a metro a vlakovou zastávku mají u domu.

0/−2
26.4.2014 13:21

V90á12c44l98a12v 60D85a27v74i13d 5575759154655

Tak proč v tom Londýně ty tramvaje znovu budují, když jsou tak škodlivé, podle Vás? To samé v Paříži a bývalém Západním Berlíně.

0/0
15.5.2014 23:26

J34a10r66o23m68í30r 22K32a22p54l45a23n 7788134802754

Takže vyřešení dopravního problému za cenu zničení parku. Však máme té zeleně v centru dost, že ;-€. Když už tramvaj, tak od Muzea dolů a pak Opletalovou, tak jak kdysi už vedla. Ta ulici je na to dimenzovaná a netřeba ničit park.

0/−2
23.4.2014 12:01
Foto

M68a10r39t47i25n 58Š75u71b36r21t 1535301214705

Ten park je v takovém stavu, že "zničen" bude muset být stejně a většina stromů vysazena znovu. Průchod tramvaje by to jen urychlil a obecně se dotýká jen jednoho opravdu vzrostlého stromu, kterého by asi byla škoda.

+2/−1
23.4.2014 20:30

K11a85r18e51l 93D59r92d65a 6964492227

Nezastávám názor, že vzrostlé stromy v centru je třeba honem kácet a nahrazovat mladými. Šervůd je vcelku v pohodě. Při vichřicích padaly jen jednotlivé větve. Tramvaj jeho zkázu určitě urychlí. ;-D

+1/−1
24.4.2014 6:28

J67a88r88o63m87í80r 81K45a98p43l56a45n 7678504742334

Naprosto souhlasím. ;-)

0/−1
24.4.2014 8:47

J93a86r56o76m90í21r 50K53a59p15l37a19n 7318814132134

Díky za reakci. Velmi si vážím Vašeho působení v "dopravní osvětě", kde jste známá a respektovaná osobnost. V otázce toho parku ale nesouhlasím. Jasně, je zanedbaný. Tak se prostě má udržovat (čímž ale nemyslím kácení stromů). Ale ten projekt prostě nesmyslně počítá s jeho dalším ukousnutím (po škodách, které v minulosti způsobila magistrála a hala hlavního nádraží). A přitom Opletalova fakt JE dimenzována na tramvajový provoz v pohodě.

+1/0
24.4.2014 6:57

K89a35r56e69l 86D18r47d40a 6704842227

Odklání se tudy automobilová doprava ze Senovážného na magistrálu. Což klidní Václavské náměstí. Jak se to zde ucpe, opět se bavíme o větší dopravě na Václavském náměstí. Takže návrat tramvají na Václavák je i o návratu aut a konci pěší zóny a zeleně na Václaváku. Co vést tramvaj podél magistrály až k Bulharu?

0/−1
24.4.2014 8:05

R37o54b49e50r11t 28P35r98a78ž49á72k 4308566485450

Říkat těm betonovým monstrům plným odpadků, vajglů a stříkaček zeleň...Navíc, okolo tram trati se dají vysázet stromy nebo alespoň keře, čímž se to i odhluční. A nevím proč by to mělo znamenat návrat aut.

+2/0
24.4.2014 9:18

K14a82r52e72l 24D26r40d52a 6554412927

To je věc názoru, Václavák je plný stromů a střed náměstí svoji funkci plní. Politických vězňů umožňuje vyhnout se Václaváku při užití magistrály.  Pokud se tady situace zkomplikuje, třeba světelnou křižovatkou díky tramvajové trati, povede jednodušší doprava středem Václaváku. Ostatně, projíždět Václavským náměstím je i dnes vcelku šikovné. Stačí maličkost a provoz zde bude větší.

0/0
25.4.2014 7:49
Foto

M15a46r85t49i26n 15Š16u97b23r98t 1195631364895

U Bulharu nevyklesáte. Jinak tram. na Václaváku rozhodně počet aut na náměstí snižuje. Kromě toho, ze Senovážného na Václavák už dnes neprojedete, Jindřišskou najet na Václavák nejde. Jedině Opletalkou a pak sjet až dolů a zase zpět, a to už se jako zkratka nepoužívá, to se vyjede nahoru Politickými vězni ;-).

+1/0
25.4.2014 8:08

K94a82r34e63l 27D14r10d31a 6504132637

Používám Václavák jako zkratku při jízdě ze Smíchova, když se chci vyhnout kolonám u magistrály na Pavláku.

  (Průjezd Jindřišskou nechápu. Parkování tam povoleno je. Věčně nějaké auto tady zdržuje tramvaj. Za jakých podmínek lze tudy projet na Václavák? Stále tam stojí policisté a chytají řidiče. Zkusím si to někdy projet.)

  Opletalka je od garáží "Zdivočelá země - mukl Stránský" jednosměrka. Tudy se na Václavák jet nedá. Musí se Politickými vězni na magistrálu a u MCD lze jet dolu na Václavák - a třeba kroužit a kroužit. ;-D 

  Tramvaj počet aut zvyšuje zcela logicky. Umožňuje vyšší pohyb cestujících, který generuje vyšší potřebu na dopravní obslužnost i na straně automobilové dopravy. Jinak by tramvaje neměly ve městě žádný smysl. To je ta "město-potvornost" tramvají. Představa, že řidič nechá auto za rohem a pojede raději tramvají je čirý idealismus. ;-)

0/−1
26.4.2014 12:04

K86a97r70e95l 95D11r93d18a 6174222887

První nakouknutí na tramvajak,cz a vidím trať podél magistrály, pak v prostoru před Hl. nádražím a pak klesání stávajícím chodníkem do Opletalky. Což mi k Bulharu přijde na klesání šikovnější. Dokonce to odhaduji na rovinku. Jen nevím, zda by se sem vešla odbočka. Nicméně, pro řidiče a chodce by křižovatka s Opletalkou byla bez dalších tramvají asi přijatelnější.

0/−1
26.4.2014 12:15
Foto

M22a39r33t66i24n 58Š34u46b93r29t 1265811284425

Ten par se ke kácení a revitalizaci ale chystá na základě studie i bez tramvají, takže to je nezávislé téma o přístupu k zeleni. pokud jde o tramvaje, tak je možné dosáhnout s nimi i částečného rozšíření zeleně, při průchodu tramvají parkem (většinou ve stopě současných cest, můžeme třeba asi o 3-4 metry rozšířit zeleň směrem do Opletalky.

+2/0
25.4.2014 8:06

J38a37r92o83m94í81r 84K38a17p44l11a27n 7968254552294

Takhle by to šlo ;-).

0/0
28.4.2014 9:55

J77a16k69u94b 39F59e88i50f95a14r 7189449706259

Tady už pomůže snad je defenstrace, to se v minulosti osvědčilo. Kdyby místo podobných nesmyslů nezdržovali Blanku, prosadili dostavbu severní části okruhu a trasu metra D, to by bohatě stačilo;-€

+1/−1
23.4.2014 11:53

L52u63k89á21š 64N80o24v38á92k 4406536932593

jablka a hrušky dohromady...

+2/0
23.4.2014 12:49

J78a56k17u48b 78F73e96i14f21a71r 7219589786479

pokud to nevíte, tak dopravní obslužnost musíte chápat jako celek.

0/−1
23.4.2014 13:26
Foto

M51a86r90t72i50n 67Š90u91b47r37t 1855591744145

Ano, ale severní část okruhu staví a financuje stát, nikoli město. A vyjádření k jeho návaznosti na okolní komunikace dává i řada soudů v působnosti Středočeského kraje. Takže tam se sice může za Prahu chtít, ale to je často jediný čin, který je možný. 

Jinak Blanku nikdo nezdržuje, Pokud bude otevřena v září, tak to je reálný termín, který jsme jako projektanti viděli jako možný již loni než vypukly ty čachry s platností smluv. Na technologiích a provozních dokumentacích se celou dobu dělalo, takže tam žádný skluz není. A je tam jedna výhoda, snad nebude možné po otevření její provoz soudně zpochybnit.

Na trasu D nejsou peníze. Prohospodařily se na prodloužení linky A. Vedení radnice naopak tlačí déčko až trochu moc, že se musí začít stavět i jako provozně velmi problematická větev linky C. A ani na to zrovna peněz na rozhazování není.

+2/0
23.4.2014 20:34

R48o23b39e50r45t 98H19o93m88o65l39k70a 2730212402901

Propojit tramvajovou trať z Vinohrad jednak Sherwoodem a jednak dolů Václavákem. Zároveň náměstí úplně a definitivně uzavřít pro auta - bez výjimek (žádné taxi, dopravní obsluha a podobné blbiny), udělat z něj příjemný bulvár se zelení. Dnešní tramvaje jsou tiché (konkrétně mám na mysli ForCity) a při vhodně postavené trati na travním pásu je hlučnost zanedbatelná. Rozhodně lepší než dnes. Přestup tramvaj-vlak je na hlaváku zbytečně dlouhý. Naštěstí se alespoň park změnil a člověk už se tam beze zbraně nemusí bát.

+3/−1
23.4.2014 10:36

V77á61c85l42a71v 51D12a66v13i36d 5685869184795

Robert Homolka: Jak chcete zajistit zásobování obchodů a restaurací, pokud nebude výjimka pro zásobování? Odstavné parkoviště pod zemí a na něm půjčovna ručních vozíků? Nebo překládání zboží z klasických dodávek a náklaďáků na elektrické ještěrky?

0/0
15.5.2014 23:33

R98o91b64e97r42t 69H23o78m38o56l97k34a 2420792922781

Nevyjádřil jsem se dost jasně, myslel jsem během dne. Zásobování v noci, jak je to běžné na západ od našich hranic situaci řeší krásně a v 7 hodin už jsou obchody zásobené a auta se neproplétají davem chodců.

0/0
16.5.2014 9:39

P56a58v34e72l 41R41y96b20á72ř 7472191409320

Už jsem nebyl v Praze pár let, ale vrácení tramvají na Václavák, bych považoval za krok zpět. Osobně si myslím, že by se mělo ještě více zklidnit od aut. Vrácení tramvají jen hluk zvýší a z turistického místa se staně jen nepříjemná zóna. Dovedete si představit, co tam bude během výstavby tratě?

+1/−2
23.4.2014 9:21

E85v19ž13e21n 70P80o55l42á58k 3178488171143

To jsem tušil, že se tu objeví někdo, kdo bude prohlašovat tramvaj=hluk a nazdar. Ono je trochu rozdíl panelová rozmlácená trať z osmdesátých let a moderní odhlučněná trať, kterou vedle aut člověk skoro nezaslechne.

+2/−1
23.4.2014 9:48

P32a42v88e35l 61R31y37b54á66ř 7592671869680

Tak asi tam bude jezdit tramvaj, která nebude brzdit, zvonit apod. Jistě odhlučněná kolej je lepší než stará, ale nikde jsem neviděl tramvaj, která by za hustého provozu projela tak potichu, že by si ji nikdo nevšiml. I kdyby to byla pravda, tak bude vždy lidi omezovat, třeba jen v pohybu.

+2/0
23.4.2014 10:27
Foto

M32a13r47t15i70n 87Š31u31b18r22t 1335271964505

V Praze v centru to ještě je problém, v cizině už se tramvaje opatřují zvukovými zařízeními, aby na sebe při jízdě v pěší zóně upozorňovaly, neb slyšet nejsou. A v Praze už na některých zatravněných tratích tramvaj neuslyšíte, dokud není těsně za vámi. To auta na dlažbě v centru města mají hluk až 3x vyšší při průjezdu a asfalt památkáři v centru neradi. Takže tady koleje vedou. Ještě trošku haprují průjezdy oblouky, ale i tady přibývá takzvaných mazníků, které snižují tyto hlukové projevy, a to jak přímo uložených v kolejišti, tak formou přimazávání kol přímo na tramvaji.

+4/0
23.4.2014 20:37

K84r65y37š26t53o43f 48L24a76n51í95k 1339870745655

tramvaje na hlavak OK, pesi preprava z nadrazi na zastavku je dle vyjadreni nekterych kolegyn ulickou hruzy (nevim, moc tam nechodim) a krome toho je to dost daleko.

0/0
23.4.2014 8:39

K14a31r87e55l 88D84r44d68a 6974532647

Střídám Václavák - Národní - Staromák a Hlavní nádraží. Na Václaváku vcelku klid, tisíce turistů, pěší zóna, zábava, pohoda. Motor na prachy "za českou kulturu a historii". Na Hlaváku bezdomovci, feťáci, davy neurvalých zakaboněných Čechů spěchající za prací a na vlak za Prahu. Sláma jim čouhá z bot. Chovat se to neumí. Normální sprostí venkovani... Nevracejte, prosím pěkně, Čechy na Václavák. Zničíte ho. ;-D

  A pokud tramvaj na Hlavním nádraží, jsem proti trati v Opletalce protože přestup z Hl. nádraží bude dlouhý a nešikovný. Uvítal bych trať Šervůdem za cenu zrušení laviček hrůzy pro bezdomovce a bohužel za cenu omezení místní zeleně. Žádný ekologický počin by to tedy nebyl. Zrušit kus parku a té trochy zeleně v centru pro tramvajovou trať. Pokud vím, o tom to ve Washingtonově a Opletalce stejně bude.

  A pak, zažil jsem tady nehodu, kdy to tramvaj napálila do osobáku. Nevím proč, ale ze Senovážného to tramvaje berou fofrem a do zatáčky na křižovatku s Opletalkou řidiči tramvají přitom nevidí - a z auta na křižovatce nejsou obdobně tramvaje vidět. Obávám se, že odbočující tramvaj z Opletalky by dnes byla překvápko pro samotné řidiče tramvají. "Už se těším", až tady tramvaj nabere tramvaj a zprasí ji jako ten osobák.

  Původní koleje odbočky do Opletalky jsou ještě na svém místě. A křižovatka je zde hodně nepříjemná. Počítám, že s obnovou tramvají by tady byly nutné semafory a tedy vnucená šikana proudu chodců mezi Hlavákem a Masaryčkou. Opět něco za něco. Pro pár tramvají omezení tisíců lidí.

  Václavák je hračkou v zájmu tramvajové lobby. Cigler Marani Architects jsou pěkní ranaři. Co raději postavit středem Václaváku nové byty pro Rusy včetně těch tramvají? A byl by klid. ;-D

0/−3
23.4.2014 7:26
Foto

M54a11r24t30i64n 18Š63u79b51r87t 1385431244525

Druhý odstavec. Ano, k tomu to směřuje, protože tramvaj v Opletalce znamená zbytečné směrové oblouky podél budov a větší náklady na provoz, stejně jako pořád dost daleký přestup. Dále tak nemusí klesat u Washingtonovy tak prudce do úrovně Opletalky, ale do předprostoru nádraží se dostane více po vrstevnici. Přítomnost tramvajové zastávky a trošku jiného života před nádražím by současně měla pomoci vytlačit ten "život", co tam je teď. I když asi jen dílčím způsobem, tramvaj to určitě nevyřeší. Obecně se takový "život" odehrává tam, kde je hodně lidí, ale kousek vedle různá skrytá zákoutí. takže i na tom je potřeba zapracovat.

Křižovatka u Bolzanovy je jenom dosud nepřestavěna. Ono tam opticky vypadá, že řidič v Opletalce je na hlavní a není. Proto ty střety. Pokud by tam tramvaj odbočovala, nemůže jet v žádném směru 40 km/h, ale max 10-15 km/h a v tu chvíli žádný vážný střet nehrozí.

Václavák Cigler Marani nakreslili jako první návrh i bez tramvají. Byť verze s nimi tam je též a jejich projektanti by je tam rádi viděli. Ale určitě v tom není žádná lobby. To jsem v tom případě největší lobby já, když jsem o tom sepsal 150 stránkovou práci a přidal 30 výkresů ;-). T tramvaj by tam byla pro 60 000 lidí denně. To je pro mne ta lobby ;-).

+1/0
23.4.2014 20:45

J30a17r36o95m19í46r 10K55a64p14l89a45n 7708174642504

Tramvajová zastávka v Opletalově by nebyla o moc dál, než zastávky autobusů na Ruzyni od letištních hal  ;-).

0/0
24.4.2014 7:08

K96a39r71e88l 87D46r10d56a 6854872687

Tedy trať patrně povede Washingtonovou před Hlavní nádraží, pak šikmo klesne do Opletalky a napojí se na křižovatce s Bolzanovou. Viděl bych to, že z 90% povede přes současnou zeleň, než ulicemi. Není šance ukončit trať U Bulhara na druhé straně Bolzanovy a vůbec ji do Opletalky nevracet?

  Cigler Marani Architects přifařili ke Quadriu samostatný bytový dům místo parku v centru Prahy. Pokud svedou tohle, chápu, že obkroužit koně kolejemi na Václaváku je pro ně maličkost. ;-D

  Jak vypadá spor ohledně parkování na Václavském náměstí? Pod McDonaldem sice vznikla jáma "až do pekla", ale na veřejné parkování to nevypadá. Je snad ve hře jiný developerský projekt pod kterým mají být podzemní garáže (vedle Jalty na rohu Opletalky)? Nebo se podkope někde střed Václaváku? Dokud se to nerozhodne, Václavák se přestavovat údajně nebude.

  Osobně jsem proti tramvajím v centru. Náměstí Republiky je nyní takové "ani oblečené, ani svlečené". Omezená doprava, omezení chodci, auta kličkují kolem... špatně se zde po hrbolaté dlažbě "pro auta" chodí, hrozí tramvaje. Nechtěl bych vidět v tomto stavu Václavské náměstí.

  Přesto tramvajová lobby pořád plánuje další a další koleje... ;-)

0/0
24.4.2014 7:27
Foto

M17a33r77t74i87n 73Š13u68b77r17t 1715871164635

Parkování bude v bloku domů mezi Panskou a Václavákem, s vjezdem z dolního Václaváku, pro více než 400 aut.

Jinak zkuste si přečíst celou tuto studii www.tramvajak.cz ;-) Ať jsem v kolonce tramvajová lobby definitivně. K napsání mě motivoval fakt, že v centru žiju.

+2/0
25.4.2014 8:10

K98a46r20e39l 29D46r56d24a 6104902987

Projdu to, díky. Lobby má mezi bolševiky pejorativní nádech. Proto rád termín používám. Ale je to jen "zájmová skupina prosazující společný zájem". Což "fandové tramvají" podle mě jsou. ;-)

0/0
26.4.2014 12:11

K70a34r64e82l 16D79r20d31a 6774922327

Koukám na výluku tramvají Lazarská - Vodičkova (od soboty) a na stránkách DPP ani slovo. K tomu se prý opravuje výtah na Hlavním nádraží. Takže Praha opět těžce bariérová z důvodu otevření "bezbariérové" Národní. Nezdá se mi to, protože o změnách trasy 9, 3, 14, 24 už by se mělo psát a měly by viset cedule na zastávkách.

+2/0
23.4.2014 6:49

R86o38b12e70r67t 48H86o43m34o50l64k35a 2880102892261

Na webu dpp ta informace visí a na zastávkách je to zbytečné dávat předem, lidi to stejně nečtou. Viděl jsem zoufalce čekat na tramvaj i když místo kolejí byla skoro metrová jáma a u označníku obrovská oranžová tabule s informacemi. Výtah na hlavním nádraží se opravuje jen jeden, takže skutečně imobilní osoba, která nemůže použít eskalátor přejede o stanici dál a tam přestoupí na vlak v opačném směru. Vaši poslední větu jsem moc nepobral, protože stanice Národní se bude otevírat až někdy v červenci (možná)...

0/0
23.4.2014 10:49

K65a50r22e91l 32D85r75d27a 6484482857

Když jsem to psal, info na DPP ještě chybělo. Takže zásadní překopnutí pražské tramvajové dopravy a informaci dá DPP 3 dny předem... Jezdím 9 a 3. Absolutně netuším jak bez funkční Národky budu řešit přestup. Patrně přes B, Nám. republiky - Karlovo nám. Počítám, že mě DPP donutil opět k autu. Jistota.

  Ta uzavírka je kvůli Lazarské. V době, kdy se otevře Národní, má být bezbariérová Lazarská, resp. Národní. Až na to, že vozíčkáři z centra mají smůlu a mohou teď 2 měsíce sedět doma. A ví to 3 dny předem, a to jestli...

  A ty přestupy... To je rada napřesdržku. ;-D To je jasné, jinak se v Praze jezdit nedá. Každou chvíli je někde výtah mimo provoz. Až na to, že vozík běžně zapadá do mezery mezi vagónem a nástupištěm. Takže každý další nástup-výstup je pěkné riziko. A navíc, je to také dost velká ztráta času.

  Pořád mám pocit, "demonstrovali jste za Lazarskou? Tak si to vychutnejte." Váš DPP. :-P

0/0
24.4.2014 6:10

R70o36b61e66r38t 69H75o58m81o37l57k77a 2170372662661

Ve většině věcí souhlasím, ale to info jsem někde na webu dpp četl už před nějakou dobou. Ale možná to bylo jen v nějakém článku, nevím přesně. Mám to štěstí, že se většinou pohybuju na kole, takže mě nějaká výluka moc nerozhodí. Bezbariérovou Lazarskou si skutečně lidé vyprotestovali a DPP jim vyhověl, vzhledem ke zprovoznění výtahu. Na tom nevidím nic špatného. To, že se zároveň opraví trať, která je v dezolátním stavu taky není nic špatného - v létě se kolem zastávky Václavské náměstí flikuje snad každý týden. Výtah také občas potřebuje údržbu a opravy. Myslím si, že by samozřejmě jeho oprava nemusela trvat dva měsíce (za tu dobu je normálně možné starý výtah kompletně zbourat a vybudovat nový, což se tady evidentně neděje), ale možnost bezbariérové dopravy zůstala zachována - a to považuju za hlavní. Kdyby ten výtah byl jen jeden, tak je to potom větší průšvih. Btw. Na Vyšehradě je to setrvalý stav, tam žádný výtah není... Mnohem víc mě vytáčí, že jakákoliv úprava kdekoliv v Praze má vliv na tramvaj 14/24, která je pro mě (když už někam jedu MHD) stěžejní - bydlím v Holešovicích. Kope se u Výstaviště, tramvaj k nám nejezdí. Kope se na Jindřišské, tramvaj k nám zase nejezdí...

0/0
24.4.2014 11:42
Foto

M57a15r98t74i81n 26Š62u53b79r64t 1105101114615

Ono by se normálně s touto výlukou počkalo do otevření Národní, protože ta by pomohla, když tam tramvaje nepojedou. Bohužel v létě se bude etapovitě opravovat trať na Karlově náměstí, takže Lazarská musela být předsunuta, aby pak fungovala dobře spolu s tou otevřenou Národkou v tomto období.

0/0
23.4.2014 20:47

K84a32r29e62l 26D16r71d82a 6364642227

První volby jsou 23. května. Zrušení MHD v centru Prahy zavání pořádnou manipulací výsledků voleb. Mohl by to být tah ODS proti TOP 09. Na Praze 11 finišuje otevření "bazénu ODS". Počítám, že Prahou letos zacvičí řádná vlna demagogie. ;-D

  Skutečně jde jen o technické důvody?

0/0
24.4.2014 6:21
Foto

M50a18r88t17i72n 14Š64u64b28r28t 1215481724135

Ano, v tomto případě ano. Prostě se to tak sešlo a ani současní politici z toho nejsou nadšení, protože to ideálně nevypadá.

0/0
25.4.2014 8:11

B53r72o18n86i72s69l75a57v 29M51e34r57t54l21í60k 1942731781442

Pane Šubrte, i když si cením Vaši práce i znalostí o Mhd Praha, tak s Vámi dnes nemohu souhlasit: Václavák už nikdy nebude to co býval. Pokud se magistrála nezahloubí, moc peněz které by se daly využít lépe (okruh pod Suchdolem a kolem Běchovic), není možno propojit tram. Vynohrady s V.n. A i když na V. nejezdí tolik lidí, stejně je přecpaný. Já se mu tedy vyhýbám.

+1/−2
22.4.2014 23:50

B61r41o18n73i45s17l59a45v 44M81e42r72t83l56í59k 1712421621952

Ale od Máje přez Můstek do Vodičkovy a Jindřišské by se tramwaje vrátit mohly... Možná i na Příkopy.

+2/−1
22.4.2014 23:58

V62á94c46l92a87v 46D81a24v59i53d 5145339534425

Tramvaje pojedou obráceně, od tramvajové zastávky Muzeum (křižovatka Škrétova x Vinohradská) přes Sherwood k Hlavnímu nádraží. Magistrála se přesune dolů do Legerovy a větvite se bude až za Muzeem.

0/0
15.5.2014 23:45

V13á20c71l45a98v 71D79a23v33i41d 5755869784505

Tedy ne do Legerovy, naopak do Mezibranské.

0/0
15.5.2014 23:47

J11i93ř48í 27R41y77s 3254497256484

Praha má moc peněz,tak si vymýšlejí hlouposti a peníze vyhazují oknem.

0/−2
22.4.2014 23:40

L30u36c62i91a10n 90P39a58p87a40z79i45a87n 5364437891255

Méně slov a více činů.

0/0
22.4.2014 23:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.