Diskuze

Radní kreslí tramvaje na Václaváku do územního plánu, úspěch nezaručen

Pražští radní schválili návrh změny územního plánu, která v budoucnu umožní vést tramvajovou trať z Vinohrad na Václavské náměstí a Hlavní nádraží. Celý plán ale teprve čeká dlouhé schvalování. Záleží na tom, zda ho politici podpoří.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K46a25r96e27l 82D25r41d82a

24. 4. 2014 7:51

Spor silnice versus tramvajová trať. Silnice je dle mého mnohem univerzálnějším řešením. Umožňuje individuální dopravu, služby, zásobování, hromadnou dopravu. Tramvajová trať zabírá mnoho cenného veřejného prostoru, aby poskytla jednu jedinou službu. V centru měst je to diskutabilní řešení. Mělo by být vyváženo vyšší kvalitou dopravy než poskytují autobusy. Ale to v Praze příliš nehrozí (15T klimatizace, dř. sedačky, T3...). Podle mě, mohutné rozšiřování individuální dopravy po roce 1989 spojené s pocitem svobody a samostatnosti střídá vlna šikany a omezování motoristů, automobilové dopravy a nekritické propagování MHD - tedy pocit nesvobody, diktátu a totality.

  To určuje řešení. Mám byt na Praze 11. Pod okny mi má vést tramvajová trať. Proč? Roky poslouchám nesmysly, že se ze sídliště závislého na autobusech a metru po vybudování tramvají stane městská čtvrť. Vzpomínám na otřesné cestování ze Spořilova do centra. Již nikdy více! On opravdu někdo v Praze vyhodí miliardy s představou že sednu na Hájích do nějaké té 26 a pojedu 2 hodiny na Václavák, když mohu C být u koně za 15 minut? A autobusy na kraji Prahy tramvaj stejně zcela nenahradí. Takže hrozí, že na Hájích a Opatově budou cestující přebíhat mezi tramvajemi a autobusy, aby se vůbec k tomu metru dostali. To bude tedy pokrok.

  Podle mě je "městotvornost" tramvají demagogický humbuk z pera ODS. Cíle jsou zřejmé. Tramvaje jsou hýčkaným českým dítětem. Zajišťují obživu hodně lidem. Je třeba je propagovat za každou cenu v zájmu české ekonomiky. O tom je česká tramvajová lobby. Zamořit českými tramvajemi celou Evropu. A začneme na Václavském náměstí. "Dobrá reklama na české tramvaje" pro vytřeštěné turisty. (Nestačí ty nájezdy tramvají na chodce v Jindřišské?) ;-D[>-]

0 2
možnosti
Foto

Teda pane Drdo, tolik demagogie najednou...

2 0
možnosti

Takže vyřešení dopravního problému za cenu zničení parku. Však máme té zeleně v centru dost, že ;-€. Když už tramvaj, tak od Muzea dolů a pak Opletalovou, tak jak kdysi už vedla. Ta ulici je na to dimenzovaná a netřeba ničit park.

0 2
možnosti
Foto

Ten park je v takovém stavu, že "zničen" bude muset být stejně a většina stromů vysazena znovu. Průchod tramvaje by to jen urychlil a obecně se dotýká jen jednoho opravdu vzrostlého stromu, kterého by asi byla škoda.

2 1
možnosti

Tady už pomůže snad je defenstrace, to se v minulosti osvědčilo. Kdyby místo podobných nesmyslů nezdržovali Blanku, prosadili dostavbu severní části okruhu a trasu metra D, to by bohatě stačilo;-€

1 1
možnosti

jablka a hrušky dohromady...

2 0
možnosti
Foto

Propojit tramvajovou trať z Vinohrad jednak Sherwoodem a jednak dolů Václavákem. Zároveň náměstí úplně a definitivně uzavřít pro auta - bez výjimek (žádné taxi, dopravní obsluha a podobné blbiny), udělat z něj příjemný bulvár se zelení. Dnešní tramvaje jsou tiché (konkrétně mám na mysli ForCity) a při vhodně postavené trati na travním pásu je hlučnost zanedbatelná. Rozhodně lepší než dnes. Přestup tramvaj-vlak je na hlaváku zbytečně dlouhý. Naštěstí se alespoň park změnil a člověk už se tam beze zbraně nemusí bát.

3 1
možnosti

Robert Homolka: Jak chcete zajistit zásobování obchodů a restaurací, pokud nebude výjimka pro zásobování? Odstavné parkoviště pod zemí a na něm půjčovna ručních vozíků? Nebo překládání zboží z klasických dodávek a náklaďáků na elektrické ještěrky?

0 0
možnosti

Už jsem nebyl v Praze pár let, ale vrácení tramvají na Václavák, bych považoval za krok zpět. Osobně si myslím, že by se mělo ještě více zklidnit od aut. Vrácení tramvají jen hluk zvýší a z turistického místa se staně jen nepříjemná zóna. Dovedete si představit, co tam bude během výstavby tratě?

1 2
možnosti

To jsem tušil, že se tu objeví někdo, kdo bude prohlašovat tramvaj=hluk a nazdar. Ono je trochu rozdíl panelová rozmlácená trať z osmdesátých let a moderní odhlučněná trať, kterou vedle aut člověk skoro nezaslechne.

2 1
možnosti

tramvaje na hlavak OK, pesi preprava z nadrazi na zastavku je dle vyjadreni nekterych kolegyn ulickou hruzy (nevim, moc tam nechodim) a krome toho je to dost daleko.

0 0
možnosti

K57a27r51e76l 85D15r88d94a

23. 4. 2014 7:26

Střídám Václavák - Národní - Staromák a Hlavní nádraží. Na Václaváku vcelku klid, tisíce turistů, pěší zóna, zábava, pohoda. Motor na prachy "za českou kulturu a historii". Na Hlaváku bezdomovci, feťáci, davy neurvalých zakaboněných Čechů spěchající za prací a na vlak za Prahu. Sláma jim čouhá z bot. Chovat se to neumí. Normální sprostí venkovani... Nevracejte, prosím pěkně, Čechy na Václavák. Zničíte ho. ;-D

  A pokud tramvaj na Hlavním nádraží, jsem proti trati v Opletalce protože přestup z Hl. nádraží bude dlouhý a nešikovný. Uvítal bych trať Šervůdem za cenu zrušení laviček hrůzy pro bezdomovce a bohužel za cenu omezení místní zeleně. Žádný ekologický počin by to tedy nebyl. Zrušit kus parku a té trochy zeleně v centru pro tramvajovou trať. Pokud vím, o tom to ve Washingtonově a Opletalce stejně bude.

  A pak, zažil jsem tady nehodu, kdy to tramvaj napálila do osobáku. Nevím proč, ale ze Senovážného to tramvaje berou fofrem a do zatáčky na křižovatku s Opletalkou řidiči tramvají přitom nevidí - a z auta na křižovatce nejsou obdobně tramvaje vidět. Obávám se, že odbočující tramvaj z Opletalky by dnes byla překvápko pro samotné řidiče tramvají. "Už se těším", až tady tramvaj nabere tramvaj a zprasí ji jako ten osobák.

  Původní koleje odbočky do Opletalky jsou ještě na svém místě. A křižovatka je zde hodně nepříjemná. Počítám, že s obnovou tramvají by tady byly nutné semafory a tedy vnucená šikana proudu chodců mezi Hlavákem a Masaryčkou. Opět něco za něco. Pro pár tramvají omezení tisíců lidí.

  Václavák je hračkou v zájmu tramvajové lobby. Cigler Marani Architects jsou pěkní ranaři. Co raději postavit středem Václaváku nové byty pro Rusy včetně těch tramvají? A byl by klid. ;-D

0 3
možnosti
Foto

Druhý odstavec. Ano, k tomu to směřuje, protože tramvaj v Opletalce znamená zbytečné směrové oblouky podél budov a větší náklady na provoz, stejně jako pořád dost daleký přestup. Dále tak nemusí klesat u Washingtonovy tak prudce do úrovně Opletalky, ale do předprostoru nádraží se dostane více po vrstevnici. Přítomnost tramvajové zastávky a trošku jiného života před nádražím by současně měla pomoci vytlačit ten "život", co tam je teď. I když asi jen dílčím způsobem, tramvaj to určitě nevyřeší. Obecně se takový "život" odehrává tam, kde je hodně lidí, ale kousek vedle různá skrytá zákoutí. takže i na tom je potřeba zapracovat.

Křižovatka u Bolzanovy je jenom dosud nepřestavěna. Ono tam opticky vypadá, že řidič v Opletalce je na hlavní a není. Proto ty střety. Pokud by tam tramvaj odbočovala, nemůže jet v žádném směru 40 km/h, ale max 10-15 km/h a v tu chvíli žádný vážný střet nehrozí.

Václavák Cigler Marani nakreslili jako první návrh i bez tramvají. Byť verze s nimi tam je též a jejich projektanti by je tam rádi viděli. Ale určitě v tom není žádná lobby. To jsem v tom případě největší lobby já, když jsem o tom sepsal 150 stránkovou práci a přidal 30 výkresů ;-). T tramvaj by tam byla pro 60 000 lidí denně. To je pro mne ta lobby ;-).

1 0
možnosti

K28a20r35e14l 79D71r46d12a

23. 4. 2014 6:49

Koukám na výluku tramvají Lazarská - Vodičkova (od soboty) a na stránkách DPP ani slovo. K tomu se prý opravuje výtah na Hlavním nádraží. Takže Praha opět těžce bariérová z důvodu otevření "bezbariérové" Národní. Nezdá se mi to, protože o změnách trasy 9, 3, 14, 24 už by se mělo psát a měly by viset cedule na zastávkách.

2 0
možnosti
Foto

Na webu dpp ta informace visí a na zastávkách je to zbytečné dávat předem, lidi to stejně nečtou. Viděl jsem zoufalce čekat na tramvaj i když místo kolejí byla skoro metrová jáma a u označníku obrovská oranžová tabule s informacemi. Výtah na hlavním nádraží se opravuje jen jeden, takže skutečně imobilní osoba, která nemůže použít eskalátor přejede o stanici dál a tam přestoupí na vlak v opačném směru. Vaši poslední větu jsem moc nepobral, protože stanice Národní se bude otevírat až někdy v červenci (možná)...

0 0
možnosti

Pane Šubrte, i když si cením Vaši práce i znalostí o Mhd Praha, tak s Vámi dnes nemohu souhlasit: Václavák už nikdy nebude to co býval. Pokud se magistrála nezahloubí, moc peněz které by se daly využít lépe (okruh pod Suchdolem a kolem Běchovic), není možno propojit tram. Vynohrady s V.n. A i když na V. nejezdí tolik lidí, stejně je přecpaný. Já se mu tedy vyhýbám.

1 2
možnosti

Ale od Máje přez Můstek do Vodičkovy a Jindřišské by se tramwaje vrátit mohly... Možná i na Příkopy.

2 1
možnosti

J20i10ř51í 81R28y40s

22. 4. 2014 23:40

Praha má moc peněz,tak si vymýšlejí hlouposti a peníze vyhazují oknem.

0 2
možnosti