Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje dva měsíce neprojedou centrem Prahy, auto raději nezkoušejte

Pražanům a turistům se od soboty podstatně změní cestování městskou dopravou přes centrum metropole. Kvůli opravě trati bude v úseku Lazarská - Jindřišská zcela vyloučen tramvajový provoz. Problémy mohou mít i automobily. Opravy skončí 28. června.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K71a21r80e82l 53D74r14d91a 6124372597

Šikana a naschvály bolševiků z DPP vůči Pražanům a cestujícím v krystalicky čisté formě.

  Aspoň, že je v tom jasno. Martin Veverka tady označí za "nadávače" lidi, kteří si ťukají na čelo, když rozesmátí zástupci DPP a Magistrátu za přítomnosti primátora Svobody a náměstka Březiny otevřou drahý nesmyslný výtah u bariérové zastávky tramvaje a přitom již vědí, že ho obratem zase na 2 roky zavřou. K tomu Veverka poradí vozíčkářům ať si nyní obují boty a chodí pěšky... a dostane 27 souhlasných hlasů, a jak tak koukám, i od lidí z DPP. Tolik hulvátství! Bomba! :-P

  Trapně došlo na má slova. Takže jde v prvé řadě o naschvály nevychovanců a technokratů z DPP, pak snad o nějaké služby (především pro majitele a developera Quadria a Cigler Marani Architects). Jaká radost šikanovat ostatní lidi! Fandové tramvají navíc jásají. Mají právě pádný důkaz, že je třeba do centra dostat ještě více tramvajových tratí...

  Včera jsem na to kápl. Auto, chůze, individuální doprava = svoboda, demokracie, samostatnost, soběstačnost, prosperita. Tramvaj a MHD = šikana, totalita, komunismus, sociální doprava, nevychovanost, úpadek. Slovy Veverky, obujme boty a vezměme klíčky od auta  a radujme se, konečně máme šanci zažít Prahu bez tramvají. Ještě bych zavřel Karlák (nač ty trapné ohledy?), a pokud by se ukázalo, že tramvaje nejsou v centru vůbec třeba, tak bych koleje do centra Prahy vůbec nevracel. Ať se pražská bolševická tramvajová lobby zalkne vzteky. ;-D

http://tinyurl.com/l778hzk

0/−3
25.4.2014 6:50
Foto

M51a28r29t15i23n 29Š16u39b25r79t 1825731414365

Stavba Copa Centra, jak se tehdy jmenovalo, se odsouvala roky. naopak současně byla snaha dokončit rychle ten výtah. Bohužel se to sešlo tak, že urychlení výstavby výtahu vyšlo tak blbě, že najednou bylo stavební povolení na ten barák. Zvažovalo se, zda výtah tedy neotevřít, ale různé občanské asociace tehdy vítaly, že bude alespoň dočasně otevřen. Proto se s vědomím, že to není zrovna šťastné, na krátko otevřel.

Současně se již 4 roky prověřovaly možnosti, jak opravit Lazarskou ulici, bylo tam spousta připomínek od MČ, občanů, policie, památkářů a projekt se stále přepracovával. Mezi tím už tam byla jedna havárie trati a havarijní oprava a na rekonstrukci a povolení DP stále marně čekal. Letos se dočkal a už to musí udělat. Současně má ale povolení na reko Karláku, takže musel Lazarskou před tuto rekonstrukci předsunout, aby měl Lazarskou volnou pro objízdné trasy při Karláku.

Taky nejsem nadšený ze stavby Quadria, nebo jak se to teď jmenuje, rád bych tam viděl park, ale to se skutečně rozhodlo někde výše. Techničtí pracovníci DP holt musí svou činnost přizpůsobovat vnějším vlivům. Svět není jen jeden velký komplot, jak ho vidíte vy.

+1/0
25.4.2014 12:42

K37a73r44e11l 61D44r86d17a 6254332387

Díky za reakci, ale konspirační teorie kolem pražské MHD mají stále svoji platnost. (Po kauzách jízdenky, OC, puč na pražském Magistrátě, kde Svobodu nahradil pučista Hudeček...) Sám uvádíte "o parku se rozhodlo výše" - přitom dnes stojí na Národní bytový dům místo parku pro pár ruských milionářů. Neskutečné. A obávám se, že právě i díky tomu bude tramvajová zastávka Národní stísněna jako zastávka Václavské náměstí. Uvidíme, ale podle mě se jedná v Praze otevřeně proti zájmu Pražanů.

  Vytočilo mě skryté hulvátství pana Veverky a nekonečného houfu jeho přitakávačů. Na což mám jako "kaštan" z pražské MHD alergii. Vnímám aroganci a hulvátství, jako časté chování zaměstnanců DPP. Což je druhá stránka věci. Arogance moci korunovaná arogancí pražských Pepíků od dopravy. Podle mě, silné brzdy, rozkvětu veřejného prostoru a života v Praze.

  Ostatně, poslední volby, kdy se Praha ostře rozdělila na klerofašisty s Karlem a na bolševiky se Zemanem věstí těžkou pražskou schizofrenii. A to ovlivňuje v Praze vše. Praha je místo plurality vyhrocena k sebezničení.

  Držím se vlastně příkladu z Vídně - viz dokument o bezbariérové MHD Praha - Vídeň. Tam vídeňský radní (učitel, sociolog) uvádí jak je důležité budovat veřejný prostor (široké chodníky) pro všechny lidi, pro chodce, pro jejich setkávání a relaxaci. Že to prospívá jak lepšímu životu ve městě, tak demokracii.

  Po zkušenostech s pěší zónou v Praze mu dávám za pravdu. A hrozím se nápadů třeba na návrat tramvají do pěší zóny. Příliš silně mi z toho kouká omezování veřejného prostoru ku prospěchu arogance moci. Samozřejmě, lze přinést plno opačných a platných věcných argumentů "o zájmu cestujících". Jako technokrat z DPP hledající dobré technické řešení nakonec Vy osobně budete původcem špatných a zhoubných řešení tvořených s těmi nejlepšími úmysly. ;-)

0/0
26.4.2014 8:42

K68a81r44e59l 16D39r62d43a 6144352947

Výtah v Lazarské nepovažuji za příliš šťastné řešení. Protože zde není jiný výstup ze stanice metra, vychovává všechny cestující k využívání bezbariérových řešení. Výtahy stojí před pedagogickou fakultou. Takže tisíce budoucích učitelů a miliony jejich žáků berou právě za své, že bezbariérová řešení jsou zde pro všechny. A je to normální.

  Což o to, ale dík slabé bezbariérovosti a mizerné údržbě v Česku, mám s tím stále problém. Nejsme přehnaně bohatou a sociální zemí. Poruchu výtahu v metru zdravý člověk ani neřeší. Nijak ho neomezuje. Ti co ho nezbytně potřebují, ale mají smůlu. Nedostanou se včas do práce, do školy, tam kam potřebují. Opravy jsou zdlouhavé, často neúčelné. Při výpadku metra naskakuje náhradní doprava, ale výtah se nechá týdny s cedulí "mimo provoz". Což Lazarská již zažila a promarnění záruky je průšvih, který by měl odškodnit především stavitel Quadria - resp. bylo by přiměřené, aby on osobně řešil bezbarierový výstup směrem k Národní. Třeba náhradou za ten park. Takto Pražané zaplatili řešení za něj a peníze chybí v MHD jinde. 

  Osobně nerad vidím mladé lidi, když "zneužívají" taková zařízení. Ale co s tím? Vychovávat, zakazovat, omezovat, tolerovat, neřešit? Shodou okolností, plošina pro vozíčkáře na pedagogické fakultě byla uzamčena, protože na ní vyváželi závozníci CocaColy. Být to výtah, řešil by to někdo? 

  Patrně základní problém českých technokratů. Peníze. Upřednostňuje se výstavba potřebných zařízení a zanedbává se jejich provozuschopnost, což generuje animozity mezi uživateli. Aneb příklad, jak nedotažená technická řešení poškozují veřejný prostor v Praze. ;-D

0/0
26.4.2014 9:34

M94a10r73t90i49n 74V92e28v88e46r48k55a 8262118684

Omlouvám se, pane Drdo, že jsem Vám hnul žlučí. To opravdu nebylo mým cílem a vůbec jsem netušil, že moje slova můžou někoho takhle pobouřit. Bohužel nevím, kde jsem v článku napsal, ať vozíčkáři chodí pěšky. Děkuji moc Martinovi Šubrtovi, který zde uvádí věci na pravou míru, přináší spoustu zajímavých komentářů a informací, které většinou vysvětlují situaci nejlépe.

  Ještě jste překroutil tu moji myšlenku o obutí pohodlných bot. Nikde se tam nepsalo, ať si vezmete zároveň klíčky od auta. Já jako rodilý Pražák do centra a vlastně prakticky všude po městě jezdím zásadně mdh a po centru chodím pěšky, proto jsem to navrhl i těm několika stovkám lidí, kteří tvoří obrat na tramvajových zastávkách Václavské náměstí a Vodičkova. Zbylé zastávky jsou jen kousek od nově zřízených dočasných zastávek.

  Stejně moc nechápu, že v mém pozitivním příspěvku vidíte hulvátství a aroganci. Můj příspěvek neoslavuje Prahu bez tramvají, jen jsem ochoten tolerovat nutnou výluku v centrální části Prahy.

  Trochu Vás, pane Drdo, lituji. Dle Vašich příspěvků jste zapšklý člověk, otrávený (zřejmě) svým životem, neschopný si v dnešním špatném světě nalézt nějaká pozitiva, která by Vám zlepšovala náladu.

0/0
26.4.2014 11:52

K90a50r91e71l 43D13r95d76a 6544472707

I já se Vám omlouvám, nečekal jsem Vaši reakci. Beru Váš původní příspěvek zcela obecně, trocha nadávek na rejpaly a šup máte 28 fandů. Což beru jako jeden z důkazů hulvátství v pražské MHD. Nejde o Vás osobně.

  Sleduji bezbariérová řešení v Praze. Jen samá netečnost, klamání a povýšenost. Sleduji nové výtahy a pak uzavírku Národní. Nemám moc informací z druhé strany (DPP), pravda, ale Lazarská se dle mého řeší na nátlak veřejnosti. A když se tady roky omílá Lazarská, neustále se za ní demonstruje, tak pak sklidí veřejný potlesk na zdejším fóru, když mnoho ochotných aktivistů někdo označí za "nadávače" a "remcali". To je podle mě velké hulvátství. Cituji Vás: 

  "Ještě doufám, že mezi nadávači na uzavírku nejsou ti, kteří si stěžovali, že na Lazarský je sice výtah, ale nejsou tam ostrůvky. Teď, když jim je konečně stavěj, tak budou zas remcat, že nepojedou tramvaje. Lidi, obujte pohodlnou obuv a trochu se provětrejte :-)" +28

  Tak jsem Vám takového "nadávače" stvořil, protože je v Praze stále na co nadávat. Klíčky od auta jsou mojí básnickou licencí. Protože se centrem pohybuji autem, pěšky a MHD. A věřím, že lze MHD a především tramvaje v civilizovaném světě nahradit či doplnit auty. (Viz Londýn.) Takže Vám děkuji za námět a inspiraci. ;-)

  Martin Šubrt si dělá kariéru na návratu tramvají na Václavské náměstí. Tuším, že to bylo téma i jeho diplomky. Pěkné podklady má na tramvajak.cz. Je v oboru, jeho informovanost a ochota informovat je skvělá. Hodně to pomáhá k řešení. A co je důležité, nehýří arogancí jako mnozí lidé z DPP, kteří sem chodí. Ale souhlasit s jeho plány na další rozvoj tramvajové dopravy v Praze nemohu. Stále vidím jen technické řešení bez smyslu a obsahu. ;-)

0/0
27.4.2014 9:32

F78i19l50i30p 40K36r10e41u78z43i36g69e93r 3219248958441

Nechápu odpor Prahy na zastávky "vídeňského" typu, když všude dobře fungují. Akorát by to chtělo trochu osvěty pro řidiče a hlavně pro cestující veřejnost, která si plete prostor zastávky za korzo ... a pak by to určitě fungovalo.

0/0
24.4.2014 17:14
Foto

M90a29r35t28i57n 46Š47u22b50r41t 1905911974335

U Průhonu a Dělnická do centra budou vídeňské, ledy se pomaličku prolamují. A Lazarská ani na vídeň vhodná nebyla, tam mohly auta klidně po kolejích, je do těch bočních ulic mohl zlomek aut jezdit vydlážděným prosotrem uprostřed zastávky. Tak, jak je to dlážděno třeba na Palmovce, nebo u Anděla. Pomohlo by to mít zastávky nepřerušované těmi vjezdy do bočních ulic a v noci lepšému přestupování mezi nočními linkami.

0/0
24.4.2014 17:24

K29a53r77e94l 83D77r68d16a 6214552837

Sousední Vodičkova je příkladem nejhůře řešené zastávky vídeňského typu ve Střední Evropě. Odpor k takovému řešení je pochopitelný. 

  Jako chodec absolutně netuším, že nejsem na chodníku, ale ve vozovce. Jako cestující nemám ponětí, že je zde zastávka vídeňského typu a mám se chovat jinak. Jako řidič mám stále představu, že je sem zákaz vjezdu, který zde dříve býval. Auta "na chodníku" ve Vodičkově, v samém centru Prahy, považuji za příznak českého Kocourkova. Přitom jde o nebezpečný stav, který bude klasicky řešen až při prvních přejetých chodcích. 

  Navrhoval bych lepší značení zastávky Vodičkova, větší informovanost. Ne stávající netečnost a pocit, že se to lidé časem naučí. A především, Vodičkova si zaslouží rozšířit chodníky. Především ten na straně u kolejí tramvaje. Dík tramvajové dopravě je Vodičkova zničenou ulicí, kde si chodci navzájem překáží a k tomu je ohrožují tramvaje. Především zastávka Václavské náměstí je otřes. Panoptikum pražské nevychovanosti. (Přesně takto odpudivé bývaly zastávky na Můstku, když zde vedly tramvaje.)

  Tak mě napadá, 2 měsíce výluka, šikana celé Prahy, ale nikoho z DPP a Magistrátu určitě nenapadlo při této příležitosti napravit závadný stav řešení tramvajové dopravy v ulici Vodičkova, že? Resp. je to nové řešení, "nedávno" postavené. Tak je dle představ "odborníků" určitě perfektní... ;-)

+2/0
25.4.2014 7:19
Foto

M32a35r64t79i97n 60Š29u17b60r84t 1345221524305

Ano, tato zastávka vídeňského typu bude zrušena, protože byla vybudována na počátku devadesátých let v době, kdy to nikdo neuměl, a velmi nešťastně. Zejména s ohledem na podobu povrchů, který ovlivňovali tehdy ještě více památkáři. Při nynější rekonstrukci bude rozšířena osová vzdálenost kolejí a auta budou jezdit jen po kolejích a prostor zastávky bude pouze pro chodce.

Ten stav je tam 20 let a ještě nikoho auto nepřejelo, přesto se při první možnosti jej napravit, takto činí, takže o netečnosti bych rovněž nemluvil. Takže napadlo a řeší se. Dokonce je na stole i větší úprava tohoto prostoru s ohledem na chodce snad na příští rok.

+2/0
25.4.2014 12:46

K71a12r17e88l 93D18r49d79a 6194162267

Aha, napadlo. Dobrá zpráva. Díky za reakci.

  (20 let přes zastávku auta nejezdí. Vím, že jsem zastávku jeden čas objížděl díky zákazu vjezdu.)

  Akorát, že uvažuji širší chodník na straně tramvaje podél celé Vodičkovi ulice. V tom mám smůlu. Nové koleje špatný stav opět zakonzervují na dlouhé roky. Chodník na zastávce Václavské náměstí je díky čekajícím cestujícím celý den neprůchozí. Pokud na úzkém chodníku přistanou popelnice, odpadkové koše nebo zásobování, je průchod mezi zastávkami Václavské náměstí a Vodičkova po pravém chodníku obtížný. Koleje by měly být mezi Václavským náměstím a ulicí Palackého vedeny středem ulice Vodičkova. Mys pro čekající cestující by měl být po obou stranách zastávky Václavské náměstí obdobný. Umožnilo by to pak i širší chodník po pravé straně.

  Osová vzdálenost kolejí bude třeba rozšíří i zde (mezi Palackého a Václavákem)? Tedy tramvaje získají víc prostoru, aniž by chodci z toho něco měli?

  Ve Vodičkově jsou vcelku kvalitní obchody a stávající stav podle mě podnikání v této lokalitě silně poškozuje. Do příjemného městského "bulváru" má Vodičkova stále dost daleko.

0/−2
26.4.2014 7:34

R25a25d39e27k 75D84o17l79e43ž34a21l 2829423520800

Ta 24 bude tedy mimořádně srandovní linka. Ona tedy pojede okolo Staroměstské jako 17, pak zahne na Štefánikův most a pojede okolo Bílé labutě, pak opět zahne zpátky na Vltavskou, objede okolo tržnice celé Holešovice, aby mohla skončit na Výstavišti.

0/0
24.4.2014 16:49

E71v84a 46D48r94o40z34d73o21v74á 7609267275465

Takže nepojedu v rámci centra 45 minut do práce, ale o pár desítek minut déle. Chápu, že je potřeba trať opravit, ale je potřeba zajistit optimální náhradní dopravu. Navržená linka 29 je úplně k ničemu. :-/

+2/−1
24.4.2014 15:40

J43a52n 25Z57e62l81e44n88k88a 2846986268415

Náhradní doprava existuje - jednoduše vlezte do metra B ;-)

+1/−1
24.4.2014 15:50

E18v94a 60D28r74o46z22d46o64v42á 7709217845895

Jejda, že mě to nenapadlo! Sice mi to bude k ničemu, ale dám na vaši radu. ;-D

+1/−1
24.4.2014 15:54

M50a28r52t24i68n 89W43a98l81l94n35e78r 6695460814950

Odkud kam?

0/0
24.4.2014 16:39
Foto

M61a48r77t98i26n 78Š60u56b84r78t 1145981784195

Linka 29 je od Kobylis po Dlážděnou jako dnešní linka 3 a od Dlážděné na Spojovací jako linka 9. Nemyslím si, že v těchto úsecích jsou jinky k ničemu. Kousek výše je kritizována linka 24, co jediná úsek objíždí. Kdyby tak činila linka 9 z Újezda přes Malostranskou a Náměstí Republiky, tak by zase od Smíchova nedovezla lidi na Národní třídu, čímž by byla k ničemu o fous více ;-).

+1/0
24.4.2014 17:03

J53a46n 76D90l92o70u46h69ý 7404369970189

Teda 45minut MHD je do prace bych fakt nechtel.. To je 90minut kazdy den v MHD.;-D

0/0
24.4.2014 23:41

R23o64b92e95r76t 75Š64i68m80e31č43e85k 6735711678958

mě dost dráždí, jak v Česku všechno trvá... byl jsem ve Skotsku a tam během 5! dnů postavili kruhák, aniž by výrazně omezili dopravu.. výměna svršku v tomto úseky přeci musí být otázka maximálně 2 týdnů a nikoliv měsíců...

+8/−2
24.4.2014 15:07
Foto

R39o88m85a43n 30P71o50l88á12č77e52k 1200586900185

Trochu doufám, že to bude sladěné s dalšími sítěmi jako plyn, voda atd. Potom jsou 2 měsíce ok. Jestli se to nemělo zavřít od 1.7. kdy bude v provozu aspon Národní třída s výtahem je věc druhá

+4/0
24.4.2014 15:10

E51v10a 17D64r94o62z88d12o37v43á 7209387325135

Mám takové tušení, že trať + sítě se za 2 měsíce stihnout nedá. S přihlédnutím k havarijnímu stavu sítí v této lokalitě a odstávkou okolních objektů.

0/0
24.4.2014 15:49
Foto

M89a27r31t13i49n 40Š50u50b63r87t 1505231144935

To se bohužel zavřít od 1.7. nemohlo, protože na léto se plánuje etapovitá rekonstrukce tratí na Karlově náměstí, která mívá ještě větší dopad na provoz tramvají ve městě, a během těchto rekonstrukcí musí být už Lazarská opravena. Jindy, nebýt Karlák na řadě s nutnou opravou, by se samozřejmě na otevření Národní třídy počkalo.

0/0
24.4.2014 17:07
Foto

M97a33r53t19i89n 22Š90u85b66r17t 1715421494865

Toto ale není jen výměna svršku. Ano, dříve se v takovém místě jen vyndaly panely a položily nové, tentokrát se to vykope až na spodek a zakládá se úplně jiné podloží té trati, s nutností snížit vibrace, koleje na pražcích, v betonu, podložené antivibračními rohožemi a navrch zaasfaltované. Jelikož je akce tuším v režii DPP a ne externí firmy, docela bych se vsadil, že bude dokončena o 14 dní dříve, jako třeba loni reko v ulici V Olšinách.

+2/0
24.4.2014 17:06

L58u98k19á43š 28Š85l21e60h31o17f19e59r 1663119455289

Ano, srovnávat stavbu kruhového objezdu s renovací stovek metrů železniční tratě, to chce velkou představivost ;-D

+2/0
24.4.2014 17:08
Foto

A23n80n58a 94V13e13s89e11l47á 2190218146

Otrava...

0/0
24.4.2014 14:47

R59a23d40i17m 89J63a90n64o77t17a 5944271812470

Ano, ale porad lepsi, nez oStrava ;-)

+4/−2
24.4.2014 15:17

P12e46t10r 39V55e89s50e47l92ý 2909838543826

DebiIe

0/0
24.4.2014 19:13

J54a19n 18Z94e19l74e16n10k17a 2756116698125

Mimochodem, zase se ukazuje, jak je potřebné obnovit tramvaje podélně přes Václavák. A taky trasu Národní - 28.října - Příkopy - Náměstí Republiky. Vždyť tam toho nemusí jezdit moc, stačila by jedna, dvě běžné linky. Ale byly by objízdné tramvajové trasy v centru pro případ takovýchto výluk.

+4/−18
24.4.2014 14:33

J19a80n 50M16a85z40ů22r64e11k 2528104188635

takže kvůli tomu, že jednou za 10 let se dělá rekontrukce budeme platit zbytečné tratě? Podélě přes Václavák jezdí metro, tramvaj zbytečnost, hlavně od koně k můstku je procházka na 10 minut, což je ok. Stejné je to s Příkopy...tam tramvaj je taky o ničem.

+12/−3
24.4.2014 14:55

J30a63n 22Z30e49l33e45n80k46a 2546686218855

Ono by se to "uživilo" i při jiných výlukách a opravách, ale i nehodách, objížďkách, hlavně pokud se něco stane např. v Ječné ulici (nejvytíženější tramvajová trať v Praze), tak je to citelný problém, že ty tratě chybějí.

Kromě toho pro místní obsluhu centra je tramvaj vhodnější, nemusíte fárat 30-40 m pod zem a zase vyjíždět nahoru kvůli jedné či dvěma stanicím.

+3/−2
24.4.2014 15:54

R52o75b47e94r70t 97Š69i52m80e68č96e85k 6155521418278

no určitě... na pěší zónu dát vlak, to je nápad...

+10/−3
24.4.2014 14:55
Foto

R53o66m17a86n 55P54o52l86á85č35e77k 1330316710365

Zkuste se projít např. po Seville tam to funguje hodně dobře ;-)

+2/0
24.4.2014 15:12

J80a94n 98Z86e46l27e15n80k12a 2486206488935

Ale to je pořád "pěší zóna", tenhle mýtus už tady koukám máme hezky dlouho... Ve Štrasburku i v Brně po pěší zóně tramvaje jezdí a nevadí to. Bohužel, tady se pořád najdou blbci, kteří by nejraději na pěších zónách nechtěli vidět nejen tramvaje, ale ani zásobování a ani cyklisty. Nechápu, proč.

+1/−3
24.4.2014 15:56

J25i43ř44í 79M14a62r92v86a60n 1348407974324

Tleskam. Jakozto obyvatel ulice Vodickova se muzu jit rovnou obesit. Diky.

+6/−3
24.4.2014 14:25

R59o18b45e30r46t 30Š19i42m25e90č15e64k 6935101478858

jak to? protože vám nebudou hučet po okny tramvaje?

+13/−3
24.4.2014 14:27

M15a48r44t15i58n 71W51a90l96l28n68e77r 6485290694680

;-DR^

+2/0
24.4.2014 14:29

M88i24c66h96a45l 81P11r89i38b60y98l 9525395257195

Asi nemá nohy, aby kousek popošel

+6/0
24.4.2014 14:29

J55i85ř94í 91M73a87r65v53a32n 1278607404934

Tramvaje? Tramvaj zaparkovat nepotrebuji. A jestli myslite, ze tramvaj je hlucna, zkuste si poslechnout sbijecky. ;)

+10/−1
24.4.2014 14:34

R94o30b45e75r79t 43Š49i49m33e46č53e76k 6965711988608

joo, takhle... no ale dělníci to nejpozději v 18:00 zabalí, možná ještě ani nebudete z práce doma.. a pak máte klid.. no auto holt budete muset dát asi do vedlejší ulice, jestli parkujete ve dvoře... no tak jako tak to bude hardcore, ale vy to dáte! :)

+3/0
24.4.2014 14:55

E81v19a 17D32r46o73z83d72o95v49á 7789407905585

Zažil jste někdy opravu tramvajové dráhy v Praze? Jede se od šesti do desíti (večer), včetně víkendů.

+1/0
24.4.2014 15:43

J83a38n 97Z66e14l31e92n48k39a 2286156608325

A je to tak v pořádku, protože jinak by ta výluka netrvala dva měsíce, ale rovnou tři (a více). Všichni to chcete co nejkratší, abyste měli co nejdřív kde parkovat a abyste jako podnikatelé nepřicházeli o tržby ve vašich obchodech, tak to holt musíte vydržet, že se bude dělat od 6 ráno do 10 večer ve dvou šichtách a možná i v sobotu a neděli. Jináč to nejde...;-);-D

+1/0
24.4.2014 16:02

J48a51n 25Z75e25l66e92n50k17a 2536176568315

Ale no tak... Když tam bydlíte, tak to určitě víte, v jakém je trať stavu, zejména oblouky Vodičkova - Lazarská a taky panely na Václaváku, tam je to opravdu "žůžo".

Někdy se to prostě udělat musí.

+2/−1
24.4.2014 14:30

J45a71n 79P39r63o19c58h73a61z24k77a 1407675769667

Tak se odstěhujte, nikdo vás přece nenutí bydlet ve středu Prahy.

+1/−7
24.4.2014 14:36

T43o79m88á27š 85P51o44d31h79r73a62d73s97k18ý 5756841894196

Tak pravil vidlak z moravy.

+5/−4
24.4.2014 14:51

J81a84n 31P67r98o63c95h12a57z86k36a 1477445569887

Jsem rodilý Pražan, stejně, jako byl můj táta i děda.Jako kluk jsem vyrůstal v 50.-tých letech v Nových Vysočanech v činžáku, kde jsme přímo pod okny měli vě stěně držáky s dráty elektrického napětí pro trolejbusy. Při každém projetí trolejbusu se nám rozkýval lustr a rozdrčely skleničky. Ale bydleli jsme v Praze, kde měli rodiče zaměstnání a tak jsme to trpěli. Spousta lidí se v Praze stěhovala do okolí "zlatého trojúhelníku" s hrdostí, že bydlí ve středu Prahy. Teď si stěžují na hluk, na turisty, zásobování atd. Tak jsem si dovolil napsat svůj názor na dnešní obyvatele vnitřní Prahy. Proto nemusím být "vidlák" z MMoravy. Navíc nevidím jediný důvod, proč nazýváte Moravany "vidlákovci".

0/−1
24.4.2014 20:12

M35i17c37h64a89l 70P79a11v49l10á65t 9113443594659

Ale jiste, centrum je treba "ozivit" za jakoukoli cenu.

0/0
24.4.2014 15:35

J84a39n 87M31a85z91ů45r74e79k 2348304828925

Ok, asi je to potřeba, nicméně proč uzavírku takto vytížené trati neudělají v létě, když je půlka prahy pryč?

+7/0
24.4.2014 14:21

P94a41v39e16l 84P72o10n48c30a10r 1483124832807

Na leto se chystaji vetsi manevry.

0/0
24.4.2014 14:26

M67a43r62t60i52n 90V11e95v59e23r70k96a 8882418564

Protože na léto jsou naplánované jiné uzavírky, musí se to prostě dělat postupně.

0/0
24.4.2014 14:26
Foto

M39a68r87t85i52n 53Š67u36b93r59t 1865641464195

Protože v létě se budou rekonstruovat tratě na ještě zatíženějším Karlově náměstí.

0/0
24.4.2014 17:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.