Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje dva měsíce neprojedou centrem Prahy, auto raději nezkoušejte

Pražanům a turistům se od soboty podstatně změní cestování městskou dopravou přes centrum metropole. Kvůli opravě trati bude v úseku Lazarská - Jindřišská zcela vyloučen tramvajový provoz. Problémy mohou mít i automobily. Opravy skončí 28. června.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K30a28r60e14l 47D38r90d79a 6914932907

Šikana a naschvály bolševiků z DPP vůči Pražanům a cestujícím v krystalicky čisté formě.

  Aspoň, že je v tom jasno. Martin Veverka tady označí za "nadávače" lidi, kteří si ťukají na čelo, když rozesmátí zástupci DPP a Magistrátu za přítomnosti primátora Svobody a náměstka Březiny otevřou drahý nesmyslný výtah u bariérové zastávky tramvaje a přitom již vědí, že ho obratem zase na 2 roky zavřou. K tomu Veverka poradí vozíčkářům ať si nyní obují boty a chodí pěšky... a dostane 27 souhlasných hlasů, a jak tak koukám, i od lidí z DPP. Tolik hulvátství! Bomba! :-P

  Trapně došlo na má slova. Takže jde v prvé řadě o naschvály nevychovanců a technokratů z DPP, pak snad o nějaké služby (především pro majitele a developera Quadria a Cigler Marani Architects). Jaká radost šikanovat ostatní lidi! Fandové tramvají navíc jásají. Mají právě pádný důkaz, že je třeba do centra dostat ještě více tramvajových tratí...

  Včera jsem na to kápl. Auto, chůze, individuální doprava = svoboda, demokracie, samostatnost, soběstačnost, prosperita. Tramvaj a MHD = šikana, totalita, komunismus, sociální doprava, nevychovanost, úpadek. Slovy Veverky, obujme boty a vezměme klíčky od auta  a radujme se, konečně máme šanci zažít Prahu bez tramvají. Ještě bych zavřel Karlák (nač ty trapné ohledy?), a pokud by se ukázalo, že tramvaje nejsou v centru vůbec třeba, tak bych koleje do centra Prahy vůbec nevracel. Ať se pražská bolševická tramvajová lobby zalkne vzteky. ;-D

http://tinyurl.com/l778hzk

0/−3
25.4.2014 6:50
Foto

M69a87r83t72i58n 24Š81u83b60r21t 1355281854815

Stavba Copa Centra, jak se tehdy jmenovalo, se odsouvala roky. naopak současně byla snaha dokončit rychle ten výtah. Bohužel se to sešlo tak, že urychlení výstavby výtahu vyšlo tak blbě, že najednou bylo stavební povolení na ten barák. Zvažovalo se, zda výtah tedy neotevřít, ale různé občanské asociace tehdy vítaly, že bude alespoň dočasně otevřen. Proto se s vědomím, že to není zrovna šťastné, na krátko otevřel.

Současně se již 4 roky prověřovaly možnosti, jak opravit Lazarskou ulici, bylo tam spousta připomínek od MČ, občanů, policie, památkářů a projekt se stále přepracovával. Mezi tím už tam byla jedna havárie trati a havarijní oprava a na rekonstrukci a povolení DP stále marně čekal. Letos se dočkal a už to musí udělat. Současně má ale povolení na reko Karláku, takže musel Lazarskou před tuto rekonstrukci předsunout, aby měl Lazarskou volnou pro objízdné trasy při Karláku.

Taky nejsem nadšený ze stavby Quadria, nebo jak se to teď jmenuje, rád bych tam viděl park, ale to se skutečně rozhodlo někde výše. Techničtí pracovníci DP holt musí svou činnost přizpůsobovat vnějším vlivům. Svět není jen jeden velký komplot, jak ho vidíte vy.

+1/0
25.4.2014 12:42

K85a13r70e51l 17D14r21d50a 6784512487

Díky za reakci, ale konspirační teorie kolem pražské MHD mají stále svoji platnost. (Po kauzách jízdenky, OC, puč na pražském Magistrátě, kde Svobodu nahradil pučista Hudeček...) Sám uvádíte "o parku se rozhodlo výše" - přitom dnes stojí na Národní bytový dům místo parku pro pár ruských milionářů. Neskutečné. A obávám se, že právě i díky tomu bude tramvajová zastávka Národní stísněna jako zastávka Václavské náměstí. Uvidíme, ale podle mě se jedná v Praze otevřeně proti zájmu Pražanů.

  Vytočilo mě skryté hulvátství pana Veverky a nekonečného houfu jeho přitakávačů. Na což mám jako "kaštan" z pražské MHD alergii. Vnímám aroganci a hulvátství, jako časté chování zaměstnanců DPP. Což je druhá stránka věci. Arogance moci korunovaná arogancí pražských Pepíků od dopravy. Podle mě, silné brzdy, rozkvětu veřejného prostoru a života v Praze.

  Ostatně, poslední volby, kdy se Praha ostře rozdělila na klerofašisty s Karlem a na bolševiky se Zemanem věstí těžkou pražskou schizofrenii. A to ovlivňuje v Praze vše. Praha je místo plurality vyhrocena k sebezničení.

  Držím se vlastně příkladu z Vídně - viz dokument o bezbariérové MHD Praha - Vídeň. Tam vídeňský radní (učitel, sociolog) uvádí jak je důležité budovat veřejný prostor (široké chodníky) pro všechny lidi, pro chodce, pro jejich setkávání a relaxaci. Že to prospívá jak lepšímu životu ve městě, tak demokracii.

  Po zkušenostech s pěší zónou v Praze mu dávám za pravdu. A hrozím se nápadů třeba na návrat tramvají do pěší zóny. Příliš silně mi z toho kouká omezování veřejného prostoru ku prospěchu arogance moci. Samozřejmě, lze přinést plno opačných a platných věcných argumentů "o zájmu cestujících". Jako technokrat z DPP hledající dobré technické řešení nakonec Vy osobně budete původcem špatných a zhoubných řešení tvořených s těmi nejlepšími úmysly. ;-)

0/0
26.4.2014 8:42

K23a28r29e69l 53D31r24d92a 6214372137

Výtah v Lazarské nepovažuji za příliš šťastné řešení. Protože zde není jiný výstup ze stanice metra, vychovává všechny cestující k využívání bezbariérových řešení. Výtahy stojí před pedagogickou fakultou. Takže tisíce budoucích učitelů a miliony jejich žáků berou právě za své, že bezbariérová řešení jsou zde pro všechny. A je to normální.

  Což o to, ale dík slabé bezbariérovosti a mizerné údržbě v Česku, mám s tím stále problém. Nejsme přehnaně bohatou a sociální zemí. Poruchu výtahu v metru zdravý člověk ani neřeší. Nijak ho neomezuje. Ti co ho nezbytně potřebují, ale mají smůlu. Nedostanou se včas do práce, do školy, tam kam potřebují. Opravy jsou zdlouhavé, často neúčelné. Při výpadku metra naskakuje náhradní doprava, ale výtah se nechá týdny s cedulí "mimo provoz". Což Lazarská již zažila a promarnění záruky je průšvih, který by měl odškodnit především stavitel Quadria - resp. bylo by přiměřené, aby on osobně řešil bezbarierový výstup směrem k Národní. Třeba náhradou za ten park. Takto Pražané zaplatili řešení za něj a peníze chybí v MHD jinde. 

  Osobně nerad vidím mladé lidi, když "zneužívají" taková zařízení. Ale co s tím? Vychovávat, zakazovat, omezovat, tolerovat, neřešit? Shodou okolností, plošina pro vozíčkáře na pedagogické fakultě byla uzamčena, protože na ní vyváželi závozníci CocaColy. Být to výtah, řešil by to někdo? 

  Patrně základní problém českých technokratů. Peníze. Upřednostňuje se výstavba potřebných zařízení a zanedbává se jejich provozuschopnost, což generuje animozity mezi uživateli. Aneb příklad, jak nedotažená technická řešení poškozují veřejný prostor v Praze. ;-D

0/0
26.4.2014 9:34

M34a89r63t58i40n 97V86e82v18e91r42k28a 8642518874

Omlouvám se, pane Drdo, že jsem Vám hnul žlučí. To opravdu nebylo mým cílem a vůbec jsem netušil, že moje slova můžou někoho takhle pobouřit. Bohužel nevím, kde jsem v článku napsal, ať vozíčkáři chodí pěšky. Děkuji moc Martinovi Šubrtovi, který zde uvádí věci na pravou míru, přináší spoustu zajímavých komentářů a informací, které většinou vysvětlují situaci nejlépe.

  Ještě jste překroutil tu moji myšlenku o obutí pohodlných bot. Nikde se tam nepsalo, ať si vezmete zároveň klíčky od auta. Já jako rodilý Pražák do centra a vlastně prakticky všude po městě jezdím zásadně mdh a po centru chodím pěšky, proto jsem to navrhl i těm několika stovkám lidí, kteří tvoří obrat na tramvajových zastávkách Václavské náměstí a Vodičkova. Zbylé zastávky jsou jen kousek od nově zřízených dočasných zastávek.

  Stejně moc nechápu, že v mém pozitivním příspěvku vidíte hulvátství a aroganci. Můj příspěvek neoslavuje Prahu bez tramvají, jen jsem ochoten tolerovat nutnou výluku v centrální části Prahy.

  Trochu Vás, pane Drdo, lituji. Dle Vašich příspěvků jste zapšklý člověk, otrávený (zřejmě) svým životem, neschopný si v dnešním špatném světě nalézt nějaká pozitiva, která by Vám zlepšovala náladu.

0/0
26.4.2014 11:52

K19a49r85e86l 58D46r14d31a 6194112627

I já se Vám omlouvám, nečekal jsem Vaši reakci. Beru Váš původní příspěvek zcela obecně, trocha nadávek na rejpaly a šup máte 28 fandů. Což beru jako jeden z důkazů hulvátství v pražské MHD. Nejde o Vás osobně.

  Sleduji bezbariérová řešení v Praze. Jen samá netečnost, klamání a povýšenost. Sleduji nové výtahy a pak uzavírku Národní. Nemám moc informací z druhé strany (DPP), pravda, ale Lazarská se dle mého řeší na nátlak veřejnosti. A když se tady roky omílá Lazarská, neustále se za ní demonstruje, tak pak sklidí veřejný potlesk na zdejším fóru, když mnoho ochotných aktivistů někdo označí za "nadávače" a "remcali". To je podle mě velké hulvátství. Cituji Vás: 

  "Ještě doufám, že mezi nadávači na uzavírku nejsou ti, kteří si stěžovali, že na Lazarský je sice výtah, ale nejsou tam ostrůvky. Teď, když jim je konečně stavěj, tak budou zas remcat, že nepojedou tramvaje. Lidi, obujte pohodlnou obuv a trochu se provětrejte :-)" +28

  Tak jsem Vám takového "nadávače" stvořil, protože je v Praze stále na co nadávat. Klíčky od auta jsou mojí básnickou licencí. Protože se centrem pohybuji autem, pěšky a MHD. A věřím, že lze MHD a především tramvaje v civilizovaném světě nahradit či doplnit auty. (Viz Londýn.) Takže Vám děkuji za námět a inspiraci. ;-)

  Martin Šubrt si dělá kariéru na návratu tramvají na Václavské náměstí. Tuším, že to bylo téma i jeho diplomky. Pěkné podklady má na tramvajak.cz. Je v oboru, jeho informovanost a ochota informovat je skvělá. Hodně to pomáhá k řešení. A co je důležité, nehýří arogancí jako mnozí lidé z DPP, kteří sem chodí. Ale souhlasit s jeho plány na další rozvoj tramvajové dopravy v Praze nemohu. Stále vidím jen technické řešení bez smyslu a obsahu. ;-)

0/0
27.4.2014 9:32

F63i89l67i14p 13K92r69e57u10z45i61g52e54r 3799528918671

Nechápu odpor Prahy na zastávky "vídeňského" typu, když všude dobře fungují. Akorát by to chtělo trochu osvěty pro řidiče a hlavně pro cestující veřejnost, která si plete prostor zastávky za korzo ... a pak by to určitě fungovalo.

0/0
24.4.2014 17:14
Foto

M39a30r85t11i14n 11Š42u14b52r35t 1505531874845

U Průhonu a Dělnická do centra budou vídeňské, ledy se pomaličku prolamují. A Lazarská ani na vídeň vhodná nebyla, tam mohly auta klidně po kolejích, je do těch bočních ulic mohl zlomek aut jezdit vydlážděným prosotrem uprostřed zastávky. Tak, jak je to dlážděno třeba na Palmovce, nebo u Anděla. Pomohlo by to mít zastávky nepřerušované těmi vjezdy do bočních ulic a v noci lepšému přestupování mezi nočními linkami.

0/0
24.4.2014 17:24

K42a48r39e44l 32D91r50d87a 6384352947

Sousední Vodičkova je příkladem nejhůře řešené zastávky vídeňského typu ve Střední Evropě. Odpor k takovému řešení je pochopitelný. 

  Jako chodec absolutně netuším, že nejsem na chodníku, ale ve vozovce. Jako cestující nemám ponětí, že je zde zastávka vídeňského typu a mám se chovat jinak. Jako řidič mám stále představu, že je sem zákaz vjezdu, který zde dříve býval. Auta "na chodníku" ve Vodičkově, v samém centru Prahy, považuji za příznak českého Kocourkova. Přitom jde o nebezpečný stav, který bude klasicky řešen až při prvních přejetých chodcích. 

  Navrhoval bych lepší značení zastávky Vodičkova, větší informovanost. Ne stávající netečnost a pocit, že se to lidé časem naučí. A především, Vodičkova si zaslouží rozšířit chodníky. Především ten na straně u kolejí tramvaje. Dík tramvajové dopravě je Vodičkova zničenou ulicí, kde si chodci navzájem překáží a k tomu je ohrožují tramvaje. Především zastávka Václavské náměstí je otřes. Panoptikum pražské nevychovanosti. (Přesně takto odpudivé bývaly zastávky na Můstku, když zde vedly tramvaje.)

  Tak mě napadá, 2 měsíce výluka, šikana celé Prahy, ale nikoho z DPP a Magistrátu určitě nenapadlo při této příležitosti napravit závadný stav řešení tramvajové dopravy v ulici Vodičkova, že? Resp. je to nové řešení, "nedávno" postavené. Tak je dle představ "odborníků" určitě perfektní... ;-)

+2/0
25.4.2014 7:19
Foto

M92a87r73t87i42n 41Š77u92b22r62t 1795791764625

Ano, tato zastávka vídeňského typu bude zrušena, protože byla vybudována na počátku devadesátých let v době, kdy to nikdo neuměl, a velmi nešťastně. Zejména s ohledem na podobu povrchů, který ovlivňovali tehdy ještě více památkáři. Při nynější rekonstrukci bude rozšířena osová vzdálenost kolejí a auta budou jezdit jen po kolejích a prostor zastávky bude pouze pro chodce.

Ten stav je tam 20 let a ještě nikoho auto nepřejelo, přesto se při první možnosti jej napravit, takto činí, takže o netečnosti bych rovněž nemluvil. Takže napadlo a řeší se. Dokonce je na stole i větší úprava tohoto prostoru s ohledem na chodce snad na příští rok.

+2/0
25.4.2014 12:46

K85a66r71e97l 49D44r17d55a 6564752207

Aha, napadlo. Dobrá zpráva. Díky za reakci.

  (20 let přes zastávku auta nejezdí. Vím, že jsem zastávku jeden čas objížděl díky zákazu vjezdu.)

  Akorát, že uvažuji širší chodník na straně tramvaje podél celé Vodičkovi ulice. V tom mám smůlu. Nové koleje špatný stav opět zakonzervují na dlouhé roky. Chodník na zastávce Václavské náměstí je díky čekajícím cestujícím celý den neprůchozí. Pokud na úzkém chodníku přistanou popelnice, odpadkové koše nebo zásobování, je průchod mezi zastávkami Václavské náměstí a Vodičkova po pravém chodníku obtížný. Koleje by měly být mezi Václavským náměstím a ulicí Palackého vedeny středem ulice Vodičkova. Mys pro čekající cestující by měl být po obou stranách zastávky Václavské náměstí obdobný. Umožnilo by to pak i širší chodník po pravé straně.

  Osová vzdálenost kolejí bude třeba rozšíří i zde (mezi Palackého a Václavákem)? Tedy tramvaje získají víc prostoru, aniž by chodci z toho něco měli?

  Ve Vodičkově jsou vcelku kvalitní obchody a stávající stav podle mě podnikání v této lokalitě silně poškozuje. Do příjemného městského "bulváru" má Vodičkova stále dost daleko.

0/−2
26.4.2014 7:34

R16a50d18e68k 75D88o42l57e75ž19a17l 2549403640910

Ta 24 bude tedy mimořádně srandovní linka. Ona tedy pojede okolo Staroměstské jako 17, pak zahne na Štefánikův most a pojede okolo Bílé labutě, pak opět zahne zpátky na Vltavskou, objede okolo tržnice celé Holešovice, aby mohla skončit na Výstavišti.

0/0
24.4.2014 16:49

E18v75a 93D72r78o67z58d67o69v16á 7839267395845

Takže nepojedu v rámci centra 45 minut do práce, ale o pár desítek minut déle. Chápu, že je potřeba trať opravit, ale je potřeba zajistit optimální náhradní dopravu. Navržená linka 29 je úplně k ničemu. :-/

+2/−1
24.4.2014 15:40

J59a85n 41Z26e21l32e35n37k84a 2536866908475

Náhradní doprava existuje - jednoduše vlezte do metra B ;-)

+1/−1
24.4.2014 15:50

E29v86a 76D58r26o67z84d52o98v79á 7629137415475

Jejda, že mě to nenapadlo! Sice mi to bude k ničemu, ale dám na vaši radu. ;-D

+1/−1
24.4.2014 15:54

M90a49r97t68i15n 25W27a89l58l31n22e24r 6525680824470

Odkud kam?

0/0
24.4.2014 16:39
Foto

M18a28r91t76i21n 48Š82u39b34r98t 1715981174855

Linka 29 je od Kobylis po Dlážděnou jako dnešní linka 3 a od Dlážděné na Spojovací jako linka 9. Nemyslím si, že v těchto úsecích jsou jinky k ničemu. Kousek výše je kritizována linka 24, co jediná úsek objíždí. Kdyby tak činila linka 9 z Újezda přes Malostranskou a Náměstí Republiky, tak by zase od Smíchova nedovezla lidi na Národní třídu, čímž by byla k ničemu o fous více ;-).

+1/0
24.4.2014 17:03

J61a63n 17D90l86o46u45h54ý 7274849310119

Teda 45minut MHD je do prace bych fakt nechtel.. To je 90minut kazdy den v MHD.;-D

0/0
24.4.2014 23:41

R95o27b37e14r52t 42Š82i25m41e53č83e48k 6695791118258

mě dost dráždí, jak v Česku všechno trvá... byl jsem ve Skotsku a tam během 5! dnů postavili kruhák, aniž by výrazně omezili dopravu.. výměna svršku v tomto úseky přeci musí být otázka maximálně 2 týdnů a nikoliv měsíců...

+8/−2
24.4.2014 15:07

R39o79m26a55n 89P51o44l59á60č44e77k 1950116720735

Trochu doufám, že to bude sladěné s dalšími sítěmi jako plyn, voda atd. Potom jsou 2 měsíce ok. Jestli se to nemělo zavřít od 1.7. kdy bude v provozu aspon Národní třída s výtahem je věc druhá

+4/0
24.4.2014 15:10

E73v91a 88D46r85o21z95d93o28v66á 7339707295195

Mám takové tušení, že trať + sítě se za 2 měsíce stihnout nedá. S přihlédnutím k havarijnímu stavu sítí v této lokalitě a odstávkou okolních objektů.

0/0
24.4.2014 15:49
Foto

M33a51r26t65i43n 38Š87u14b14r54t 1155741924545

To se bohužel zavřít od 1.7. nemohlo, protože na léto se plánuje etapovitá rekonstrukce tratí na Karlově náměstí, která mívá ještě větší dopad na provoz tramvají ve městě, a během těchto rekonstrukcí musí být už Lazarská opravena. Jindy, nebýt Karlák na řadě s nutnou opravou, by se samozřejmě na otevření Národní třídy počkalo.

0/0
24.4.2014 17:07
Foto

M91a96r14t29i40n 80Š20u74b77r89t 1635391274835

Toto ale není jen výměna svršku. Ano, dříve se v takovém místě jen vyndaly panely a položily nové, tentokrát se to vykope až na spodek a zakládá se úplně jiné podloží té trati, s nutností snížit vibrace, koleje na pražcích, v betonu, podložené antivibračními rohožemi a navrch zaasfaltované. Jelikož je akce tuším v režii DPP a ne externí firmy, docela bych se vsadil, že bude dokončena o 14 dní dříve, jako třeba loni reko v ulici V Olšinách.

+2/0
24.4.2014 17:06

L73u39k50á21š 36Š78l44e38h44o85f86e83r 1913799465139

Ano, srovnávat stavbu kruhového objezdu s renovací stovek metrů železniční tratě, to chce velkou představivost ;-D

+2/0
24.4.2014 17:08
Foto

A49n35n69a 29V50e87s38e22l75á 2470758786

Otrava...

0/0
24.4.2014 14:47

R98a69d30i81m 27J81a56n29o24t50a 5844761492950

Ano, ale porad lepsi, nez oStrava ;-)

+4/−2
24.4.2014 15:17

P74e87t90r 15V71e58s80e80l81ý 2119628973326

DebiIe

0/0
24.4.2014 19:13

J50a22n 97Z59e41l68e59n44k26a 2656126748975

Mimochodem, zase se ukazuje, jak je potřebné obnovit tramvaje podélně přes Václavák. A taky trasu Národní - 28.října - Příkopy - Náměstí Republiky. Vždyť tam toho nemusí jezdit moc, stačila by jedna, dvě běžné linky. Ale byly by objízdné tramvajové trasy v centru pro případ takovýchto výluk.

+4/−18
24.4.2014 14:33

J88a82n 34M84a83z51ů10r91e86k 2468874558695

takže kvůli tomu, že jednou za 10 let se dělá rekontrukce budeme platit zbytečné tratě? Podélě přes Václavák jezdí metro, tramvaj zbytečnost, hlavně od koně k můstku je procházka na 10 minut, což je ok. Stejné je to s Příkopy...tam tramvaj je taky o ničem.

+12/−3
24.4.2014 14:55

J17a50n 87Z49e98l25e29n57k95a 2726386868265

Ono by se to "uživilo" i při jiných výlukách a opravách, ale i nehodách, objížďkách, hlavně pokud se něco stane např. v Ječné ulici (nejvytíženější tramvajová trať v Praze), tak je to citelný problém, že ty tratě chybějí.

Kromě toho pro místní obsluhu centra je tramvaj vhodnější, nemusíte fárat 30-40 m pod zem a zase vyjíždět nahoru kvůli jedné či dvěma stanicím.

+3/−2
24.4.2014 15:54

R18o37b90e40r71t 35Š13i96m60e90č96e57k 6265781568328

no určitě... na pěší zónu dát vlak, to je nápad...

+10/−3
24.4.2014 14:55

R58o35m60a71n 84P97o52l92á37č26e12k 1580776400865

Zkuste se projít např. po Seville tam to funguje hodně dobře ;-)

+2/0
24.4.2014 15:12

J61a55n 96Z34e90l63e94n16k25a 2306656208895

Ale to je pořád "pěší zóna", tenhle mýtus už tady koukám máme hezky dlouho... Ve Štrasburku i v Brně po pěší zóně tramvaje jezdí a nevadí to. Bohužel, tady se pořád najdou blbci, kteří by nejraději na pěších zónách nechtěli vidět nejen tramvaje, ale ani zásobování a ani cyklisty. Nechápu, proč.

+1/−3
24.4.2014 15:56

J96i52ř51í 97M49a11r72v24a13n 1358537334384

Tleskam. Jakozto obyvatel ulice Vodickova se muzu jit rovnou obesit. Diky.

+6/−3
24.4.2014 14:25

R48o46b44e18r11t 47Š81i60m19e95č70e81k 6325401938398

jak to? protože vám nebudou hučet po okny tramvaje?

+13/−3
24.4.2014 14:27

M54a56r63t41i42n 13W40a73l59l59n37e39r 6235460524700

;-DR^

+2/0
24.4.2014 14:29

M79i67c34h55a68l 80P22r64i71b18y45l 9425555377675

Asi nemá nohy, aby kousek popošel

+6/0
24.4.2014 14:29

J77i42ř29í 72M80a96r68v95a16n 1438147444504

Tramvaje? Tramvaj zaparkovat nepotrebuji. A jestli myslite, ze tramvaj je hlucna, zkuste si poslechnout sbijecky. ;)

+10/−1
24.4.2014 14:34

R86o53b30e95r58t 27Š20i52m71e68č83e84k 6755511768698

joo, takhle... no ale dělníci to nejpozději v 18:00 zabalí, možná ještě ani nebudete z práce doma.. a pak máte klid.. no auto holt budete muset dát asi do vedlejší ulice, jestli parkujete ve dvoře... no tak jako tak to bude hardcore, ale vy to dáte! :)

+3/0
24.4.2014 14:55

E94v93a 40D14r31o69z61d80o27v79á 7899817985385

Zažil jste někdy opravu tramvajové dráhy v Praze? Jede se od šesti do desíti (večer), včetně víkendů.

+1/0
24.4.2014 15:43

J48a35n 76Z76e23l83e63n24k46a 2966206578355

A je to tak v pořádku, protože jinak by ta výluka netrvala dva měsíce, ale rovnou tři (a více). Všichni to chcete co nejkratší, abyste měli co nejdřív kde parkovat a abyste jako podnikatelé nepřicházeli o tržby ve vašich obchodech, tak to holt musíte vydržet, že se bude dělat od 6 ráno do 10 večer ve dvou šichtách a možná i v sobotu a neděli. Jináč to nejde...;-);-D

+1/0
24.4.2014 16:02

J69a59n 87Z94e31l27e29n46k47a 2196136468645

Ale no tak... Když tam bydlíte, tak to určitě víte, v jakém je trať stavu, zejména oblouky Vodičkova - Lazarská a taky panely na Václaváku, tam je to opravdu "žůžo".

Někdy se to prostě udělat musí.

+2/−1
24.4.2014 14:30

J83a68n 24P40r47o30c69h72a40z44k58a 1977745639847

Tak se odstěhujte, nikdo vás přece nenutí bydlet ve středu Prahy.

+1/−7
24.4.2014 14:36

T40o78m93á17š 21P21o35d21h66r90a93d60s80k18ý 5126871664726

Tak pravil vidlak z moravy.

+5/−4
24.4.2014 14:51

J75a29n 79P55r31o65c71h36a64z95k29a 1537465329527

Jsem rodilý Pražan, stejně, jako byl můj táta i děda.Jako kluk jsem vyrůstal v 50.-tých letech v Nových Vysočanech v činžáku, kde jsme přímo pod okny měli vě stěně držáky s dráty elektrického napětí pro trolejbusy. Při každém projetí trolejbusu se nám rozkýval lustr a rozdrčely skleničky. Ale bydleli jsme v Praze, kde měli rodiče zaměstnání a tak jsme to trpěli. Spousta lidí se v Praze stěhovala do okolí "zlatého trojúhelníku" s hrdostí, že bydlí ve středu Prahy. Teď si stěžují na hluk, na turisty, zásobování atd. Tak jsem si dovolil napsat svůj názor na dnešní obyvatele vnitřní Prahy. Proto nemusím být "vidlák" z MMoravy. Navíc nevidím jediný důvod, proč nazýváte Moravany "vidlákovci".

0/−1
24.4.2014 20:12

M64i60c16h39a18l 39P53a71v42l13á73t 9563363184919

Ale jiste, centrum je treba "ozivit" za jakoukoli cenu.

0/0
24.4.2014 15:35

J31a42n 70M41a11z86ů65r60e33k 2728504488845

Ok, asi je to potřeba, nicméně proč uzavírku takto vytížené trati neudělají v létě, když je půlka prahy pryč?

+7/0
24.4.2014 14:21

P69a25v47e46l 57P38o38n52c50a80r 1363634462747

Na leto se chystaji vetsi manevry.

0/0
24.4.2014 14:26

M17a22r28t91i25n 10V55e14v96e20r74k90a 8502778934

Protože na léto jsou naplánované jiné uzavírky, musí se to prostě dělat postupně.

0/0
24.4.2014 14:26
Foto

M55a16r45t87i14n 86Š72u87b35r19t 1785791624785

Protože v létě se budou rekonstruovat tratě na ještě zatíženějším Karlově náměstí.

0/0
24.4.2014 17:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.