Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tramvaje dva měsíce neprojedou centrem Prahy, auto raději nezkoušejte

Pražanům a turistům se od soboty podstatně změní cestování městskou dopravou přes centrum metropole. Kvůli opravě trati bude v úseku Lazarská - Jindřišská zcela vyloučen tramvajový provoz. Problémy mohou mít i automobily. Opravy skončí 28. června.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K59a27r40e93l 14D79r22d42a 6754192807

Šikana a naschvály bolševiků z DPP vůči Pražanům a cestujícím v krystalicky čisté formě.

  Aspoň, že je v tom jasno. Martin Veverka tady označí za "nadávače" lidi, kteří si ťukají na čelo, když rozesmátí zástupci DPP a Magistrátu za přítomnosti primátora Svobody a náměstka Březiny otevřou drahý nesmyslný výtah u bariérové zastávky tramvaje a přitom již vědí, že ho obratem zase na 2 roky zavřou. K tomu Veverka poradí vozíčkářům ať si nyní obují boty a chodí pěšky... a dostane 27 souhlasných hlasů, a jak tak koukám, i od lidí z DPP. Tolik hulvátství! Bomba! :-P

  Trapně došlo na má slova. Takže jde v prvé řadě o naschvály nevychovanců a technokratů z DPP, pak snad o nějaké služby (především pro majitele a developera Quadria a Cigler Marani Architects). Jaká radost šikanovat ostatní lidi! Fandové tramvají navíc jásají. Mají právě pádný důkaz, že je třeba do centra dostat ještě více tramvajových tratí...

  Včera jsem na to kápl. Auto, chůze, individuální doprava = svoboda, demokracie, samostatnost, soběstačnost, prosperita. Tramvaj a MHD = šikana, totalita, komunismus, sociální doprava, nevychovanost, úpadek. Slovy Veverky, obujme boty a vezměme klíčky od auta  a radujme se, konečně máme šanci zažít Prahu bez tramvají. Ještě bych zavřel Karlák (nač ty trapné ohledy?), a pokud by se ukázalo, že tramvaje nejsou v centru vůbec třeba, tak bych koleje do centra Prahy vůbec nevracel. Ať se pražská bolševická tramvajová lobby zalkne vzteky. ;-D

http://tinyurl.com/l778hzk

0/−3
25.4.2014 6:50
Foto

M93a20r86t25i54n 22Š89u38b73r74t 1595911494735

Stavba Copa Centra, jak se tehdy jmenovalo, se odsouvala roky. naopak současně byla snaha dokončit rychle ten výtah. Bohužel se to sešlo tak, že urychlení výstavby výtahu vyšlo tak blbě, že najednou bylo stavební povolení na ten barák. Zvažovalo se, zda výtah tedy neotevřít, ale různé občanské asociace tehdy vítaly, že bude alespoň dočasně otevřen. Proto se s vědomím, že to není zrovna šťastné, na krátko otevřel.

Současně se již 4 roky prověřovaly možnosti, jak opravit Lazarskou ulici, bylo tam spousta připomínek od MČ, občanů, policie, památkářů a projekt se stále přepracovával. Mezi tím už tam byla jedna havárie trati a havarijní oprava a na rekonstrukci a povolení DP stále marně čekal. Letos se dočkal a už to musí udělat. Současně má ale povolení na reko Karláku, takže musel Lazarskou před tuto rekonstrukci předsunout, aby měl Lazarskou volnou pro objízdné trasy při Karláku.

Taky nejsem nadšený ze stavby Quadria, nebo jak se to teď jmenuje, rád bych tam viděl park, ale to se skutečně rozhodlo někde výše. Techničtí pracovníci DP holt musí svou činnost přizpůsobovat vnějším vlivům. Svět není jen jeden velký komplot, jak ho vidíte vy.

+1/0
25.4.2014 12:42

K79a76r12e63l 47D77r74d72a 6284952317

Díky za reakci, ale konspirační teorie kolem pražské MHD mají stále svoji platnost. (Po kauzách jízdenky, OC, puč na pražském Magistrátě, kde Svobodu nahradil pučista Hudeček...) Sám uvádíte "o parku se rozhodlo výše" - přitom dnes stojí na Národní bytový dům místo parku pro pár ruských milionářů. Neskutečné. A obávám se, že právě i díky tomu bude tramvajová zastávka Národní stísněna jako zastávka Václavské náměstí. Uvidíme, ale podle mě se jedná v Praze otevřeně proti zájmu Pražanů.

  Vytočilo mě skryté hulvátství pana Veverky a nekonečného houfu jeho přitakávačů. Na což mám jako "kaštan" z pražské MHD alergii. Vnímám aroganci a hulvátství, jako časté chování zaměstnanců DPP. Což je druhá stránka věci. Arogance moci korunovaná arogancí pražských Pepíků od dopravy. Podle mě, silné brzdy, rozkvětu veřejného prostoru a života v Praze.

  Ostatně, poslední volby, kdy se Praha ostře rozdělila na klerofašisty s Karlem a na bolševiky se Zemanem věstí těžkou pražskou schizofrenii. A to ovlivňuje v Praze vše. Praha je místo plurality vyhrocena k sebezničení.

  Držím se vlastně příkladu z Vídně - viz dokument o bezbariérové MHD Praha - Vídeň. Tam vídeňský radní (učitel, sociolog) uvádí jak je důležité budovat veřejný prostor (široké chodníky) pro všechny lidi, pro chodce, pro jejich setkávání a relaxaci. Že to prospívá jak lepšímu životu ve městě, tak demokracii.

  Po zkušenostech s pěší zónou v Praze mu dávám za pravdu. A hrozím se nápadů třeba na návrat tramvají do pěší zóny. Příliš silně mi z toho kouká omezování veřejného prostoru ku prospěchu arogance moci. Samozřejmě, lze přinést plno opačných a platných věcných argumentů "o zájmu cestujících". Jako technokrat z DPP hledající dobré technické řešení nakonec Vy osobně budete původcem špatných a zhoubných řešení tvořených s těmi nejlepšími úmysly. ;-)

0/0
26.4.2014 8:42

K41a56r82e24l 86D44r21d86a 6464362107

Výtah v Lazarské nepovažuji za příliš šťastné řešení. Protože zde není jiný výstup ze stanice metra, vychovává všechny cestující k využívání bezbariérových řešení. Výtahy stojí před pedagogickou fakultou. Takže tisíce budoucích učitelů a miliony jejich žáků berou právě za své, že bezbariérová řešení jsou zde pro všechny. A je to normální.

  Což o to, ale dík slabé bezbariérovosti a mizerné údržbě v Česku, mám s tím stále problém. Nejsme přehnaně bohatou a sociální zemí. Poruchu výtahu v metru zdravý člověk ani neřeší. Nijak ho neomezuje. Ti co ho nezbytně potřebují, ale mají smůlu. Nedostanou se včas do práce, do školy, tam kam potřebují. Opravy jsou zdlouhavé, často neúčelné. Při výpadku metra naskakuje náhradní doprava, ale výtah se nechá týdny s cedulí "mimo provoz". Což Lazarská již zažila a promarnění záruky je průšvih, který by měl odškodnit především stavitel Quadria - resp. bylo by přiměřené, aby on osobně řešil bezbarierový výstup směrem k Národní. Třeba náhradou za ten park. Takto Pražané zaplatili řešení za něj a peníze chybí v MHD jinde. 

  Osobně nerad vidím mladé lidi, když "zneužívají" taková zařízení. Ale co s tím? Vychovávat, zakazovat, omezovat, tolerovat, neřešit? Shodou okolností, plošina pro vozíčkáře na pedagogické fakultě byla uzamčena, protože na ní vyváželi závozníci CocaColy. Být to výtah, řešil by to někdo? 

  Patrně základní problém českých technokratů. Peníze. Upřednostňuje se výstavba potřebných zařízení a zanedbává se jejich provozuschopnost, což generuje animozity mezi uživateli. Aneb příklad, jak nedotažená technická řešení poškozují veřejný prostor v Praze. ;-D

0/0
26.4.2014 9:34

M72a23r29t57i76n 65V86e37v98e35r90k30a 8342128204

Omlouvám se, pane Drdo, že jsem Vám hnul žlučí. To opravdu nebylo mým cílem a vůbec jsem netušil, že moje slova můžou někoho takhle pobouřit. Bohužel nevím, kde jsem v článku napsal, ať vozíčkáři chodí pěšky. Děkuji moc Martinovi Šubrtovi, který zde uvádí věci na pravou míru, přináší spoustu zajímavých komentářů a informací, které většinou vysvětlují situaci nejlépe.

  Ještě jste překroutil tu moji myšlenku o obutí pohodlných bot. Nikde se tam nepsalo, ať si vezmete zároveň klíčky od auta. Já jako rodilý Pražák do centra a vlastně prakticky všude po městě jezdím zásadně mdh a po centru chodím pěšky, proto jsem to navrhl i těm několika stovkám lidí, kteří tvoří obrat na tramvajových zastávkách Václavské náměstí a Vodičkova. Zbylé zastávky jsou jen kousek od nově zřízených dočasných zastávek.

  Stejně moc nechápu, že v mém pozitivním příspěvku vidíte hulvátství a aroganci. Můj příspěvek neoslavuje Prahu bez tramvají, jen jsem ochoten tolerovat nutnou výluku v centrální části Prahy.

  Trochu Vás, pane Drdo, lituji. Dle Vašich příspěvků jste zapšklý člověk, otrávený (zřejmě) svým životem, neschopný si v dnešním špatném světě nalézt nějaká pozitiva, která by Vám zlepšovala náladu.

0/0
26.4.2014 11:52

K77a38r41e16l 31D90r89d92a 6234652167

I já se Vám omlouvám, nečekal jsem Vaši reakci. Beru Váš původní příspěvek zcela obecně, trocha nadávek na rejpaly a šup máte 28 fandů. Což beru jako jeden z důkazů hulvátství v pražské MHD. Nejde o Vás osobně.

  Sleduji bezbariérová řešení v Praze. Jen samá netečnost, klamání a povýšenost. Sleduji nové výtahy a pak uzavírku Národní. Nemám moc informací z druhé strany (DPP), pravda, ale Lazarská se dle mého řeší na nátlak veřejnosti. A když se tady roky omílá Lazarská, neustále se za ní demonstruje, tak pak sklidí veřejný potlesk na zdejším fóru, když mnoho ochotných aktivistů někdo označí za "nadávače" a "remcali". To je podle mě velké hulvátství. Cituji Vás: 

  "Ještě doufám, že mezi nadávači na uzavírku nejsou ti, kteří si stěžovali, že na Lazarský je sice výtah, ale nejsou tam ostrůvky. Teď, když jim je konečně stavěj, tak budou zas remcat, že nepojedou tramvaje. Lidi, obujte pohodlnou obuv a trochu se provětrejte :-)" +28

  Tak jsem Vám takového "nadávače" stvořil, protože je v Praze stále na co nadávat. Klíčky od auta jsou mojí básnickou licencí. Protože se centrem pohybuji autem, pěšky a MHD. A věřím, že lze MHD a především tramvaje v civilizovaném světě nahradit či doplnit auty. (Viz Londýn.) Takže Vám děkuji za námět a inspiraci. ;-)

  Martin Šubrt si dělá kariéru na návratu tramvají na Václavské náměstí. Tuším, že to bylo téma i jeho diplomky. Pěkné podklady má na tramvajak.cz. Je v oboru, jeho informovanost a ochota informovat je skvělá. Hodně to pomáhá k řešení. A co je důležité, nehýří arogancí jako mnozí lidé z DPP, kteří sem chodí. Ale souhlasit s jeho plány na další rozvoj tramvajové dopravy v Praze nemohu. Stále vidím jen technické řešení bez smyslu a obsahu. ;-)

0/0
27.4.2014 9:32

F24i85l39i48p 15K12r46e78u14z87i44g88e10r 3199848908951

Nechápu odpor Prahy na zastávky "vídeňského" typu, když všude dobře fungují. Akorát by to chtělo trochu osvěty pro řidiče a hlavně pro cestující veřejnost, která si plete prostor zastávky za korzo ... a pak by to určitě fungovalo.

0/0
24.4.2014 17:14
Foto

M95a49r35t58i21n 76Š66u81b55r40t 1155181814295

U Průhonu a Dělnická do centra budou vídeňské, ledy se pomaličku prolamují. A Lazarská ani na vídeň vhodná nebyla, tam mohly auta klidně po kolejích, je do těch bočních ulic mohl zlomek aut jezdit vydlážděným prosotrem uprostřed zastávky. Tak, jak je to dlážděno třeba na Palmovce, nebo u Anděla. Pomohlo by to mít zastávky nepřerušované těmi vjezdy do bočních ulic a v noci lepšému přestupování mezi nočními linkami.

0/0
24.4.2014 17:24

K16a91r69e50l 11D96r60d30a 6874822547

Sousední Vodičkova je příkladem nejhůře řešené zastávky vídeňského typu ve Střední Evropě. Odpor k takovému řešení je pochopitelný. 

  Jako chodec absolutně netuším, že nejsem na chodníku, ale ve vozovce. Jako cestující nemám ponětí, že je zde zastávka vídeňského typu a mám se chovat jinak. Jako řidič mám stále představu, že je sem zákaz vjezdu, který zde dříve býval. Auta "na chodníku" ve Vodičkově, v samém centru Prahy, považuji za příznak českého Kocourkova. Přitom jde o nebezpečný stav, který bude klasicky řešen až při prvních přejetých chodcích. 

  Navrhoval bych lepší značení zastávky Vodičkova, větší informovanost. Ne stávající netečnost a pocit, že se to lidé časem naučí. A především, Vodičkova si zaslouží rozšířit chodníky. Především ten na straně u kolejí tramvaje. Dík tramvajové dopravě je Vodičkova zničenou ulicí, kde si chodci navzájem překáží a k tomu je ohrožují tramvaje. Především zastávka Václavské náměstí je otřes. Panoptikum pražské nevychovanosti. (Přesně takto odpudivé bývaly zastávky na Můstku, když zde vedly tramvaje.)

  Tak mě napadá, 2 měsíce výluka, šikana celé Prahy, ale nikoho z DPP a Magistrátu určitě nenapadlo při této příležitosti napravit závadný stav řešení tramvajové dopravy v ulici Vodičkova, že? Resp. je to nové řešení, "nedávno" postavené. Tak je dle představ "odborníků" určitě perfektní... ;-)

+2/0
25.4.2014 7:19
Foto

M97a31r43t49i40n 95Š46u10b93r96t 1725391574135

Ano, tato zastávka vídeňského typu bude zrušena, protože byla vybudována na počátku devadesátých let v době, kdy to nikdo neuměl, a velmi nešťastně. Zejména s ohledem na podobu povrchů, který ovlivňovali tehdy ještě více památkáři. Při nynější rekonstrukci bude rozšířena osová vzdálenost kolejí a auta budou jezdit jen po kolejích a prostor zastávky bude pouze pro chodce.

Ten stav je tam 20 let a ještě nikoho auto nepřejelo, přesto se při první možnosti jej napravit, takto činí, takže o netečnosti bych rovněž nemluvil. Takže napadlo a řeší se. Dokonce je na stole i větší úprava tohoto prostoru s ohledem na chodce snad na příští rok.

+2/0
25.4.2014 12:46

K19a72r66e59l 71D41r69d31a 6674372957

Aha, napadlo. Dobrá zpráva. Díky za reakci.

  (20 let přes zastávku auta nejezdí. Vím, že jsem zastávku jeden čas objížděl díky zákazu vjezdu.)

  Akorát, že uvažuji širší chodník na straně tramvaje podél celé Vodičkovi ulice. V tom mám smůlu. Nové koleje špatný stav opět zakonzervují na dlouhé roky. Chodník na zastávce Václavské náměstí je díky čekajícím cestujícím celý den neprůchozí. Pokud na úzkém chodníku přistanou popelnice, odpadkové koše nebo zásobování, je průchod mezi zastávkami Václavské náměstí a Vodičkova po pravém chodníku obtížný. Koleje by měly být mezi Václavským náměstím a ulicí Palackého vedeny středem ulice Vodičkova. Mys pro čekající cestující by měl být po obou stranách zastávky Václavské náměstí obdobný. Umožnilo by to pak i širší chodník po pravé straně.

  Osová vzdálenost kolejí bude třeba rozšíří i zde (mezi Palackého a Václavákem)? Tedy tramvaje získají víc prostoru, aniž by chodci z toho něco měli?

  Ve Vodičkově jsou vcelku kvalitní obchody a stávající stav podle mě podnikání v této lokalitě silně poškozuje. Do příjemného městského "bulváru" má Vodičkova stále dost daleko.

0/−2
26.4.2014 7:34

R40a67d83e92k 44D75o61l52e14ž22a54l 2329413240430

Ta 24 bude tedy mimořádně srandovní linka. Ona tedy pojede okolo Staroměstské jako 17, pak zahne na Štefánikův most a pojede okolo Bílé labutě, pak opět zahne zpátky na Vltavskou, objede okolo tržnice celé Holešovice, aby mohla skončit na Výstavišti.

0/0
24.4.2014 16:49

E67v18a 87D32r42o62z22d47o90v33á 7939707265515

Takže nepojedu v rámci centra 45 minut do práce, ale o pár desítek minut déle. Chápu, že je potřeba trať opravit, ale je potřeba zajistit optimální náhradní dopravu. Navržená linka 29 je úplně k ničemu. :-/

+2/−1
24.4.2014 15:40

J83a75n 63Z15e53l10e37n62k16a 2586306218865

Náhradní doprava existuje - jednoduše vlezte do metra B ;-)

+1/−1
24.4.2014 15:50

E52v89a 64D50r34o44z37d72o61v43á 7459947425275

Jejda, že mě to nenapadlo! Sice mi to bude k ničemu, ale dám na vaši radu. ;-D

+1/−1
24.4.2014 15:54

M30a91r69t50i15n 44W10a29l46l89n26e86r 6245150154110

Odkud kam?

0/0
24.4.2014 16:39
Foto

M38a11r30t75i68n 56Š36u82b68r35t 1875771324425

Linka 29 je od Kobylis po Dlážděnou jako dnešní linka 3 a od Dlážděné na Spojovací jako linka 9. Nemyslím si, že v těchto úsecích jsou jinky k ničemu. Kousek výše je kritizována linka 24, co jediná úsek objíždí. Kdyby tak činila linka 9 z Újezda přes Malostranskou a Náměstí Republiky, tak by zase od Smíchova nedovezla lidi na Národní třídu, čímž by byla k ničemu o fous více ;-).

+1/0
24.4.2014 17:03

J27a20n 20D81l17o69u46h18ý 7254759850339

Teda 45minut MHD je do prace bych fakt nechtel.. To je 90minut kazdy den v MHD.;-D

0/0
24.4.2014 23:41

R53o73b33e46r30t 31Š67i59m14e43č73e66k 6585731658858

mě dost dráždí, jak v Česku všechno trvá... byl jsem ve Skotsku a tam během 5! dnů postavili kruhák, aniž by výrazně omezili dopravu.. výměna svršku v tomto úseky přeci musí být otázka maximálně 2 týdnů a nikoliv měsíců...

+8/−2
24.4.2014 15:07
Foto

R80o78m56a32n 96P13o71l16á76č41e97k 1440646300855

Trochu doufám, že to bude sladěné s dalšími sítěmi jako plyn, voda atd. Potom jsou 2 měsíce ok. Jestli se to nemělo zavřít od 1.7. kdy bude v provozu aspon Národní třída s výtahem je věc druhá

+4/0
24.4.2014 15:10

E54v89a 45D13r62o58z32d15o66v20á 7719377835455

Mám takové tušení, že trať + sítě se za 2 měsíce stihnout nedá. S přihlédnutím k havarijnímu stavu sítí v této lokalitě a odstávkou okolních objektů.

0/0
24.4.2014 15:49
Foto

M53a33r43t14i59n 36Š45u29b62r35t 1495111264695

To se bohužel zavřít od 1.7. nemohlo, protože na léto se plánuje etapovitá rekonstrukce tratí na Karlově náměstí, která mívá ještě větší dopad na provoz tramvají ve městě, a během těchto rekonstrukcí musí být už Lazarská opravena. Jindy, nebýt Karlák na řadě s nutnou opravou, by se samozřejmě na otevření Národní třídy počkalo.

0/0
24.4.2014 17:07
Foto

M88a33r32t94i83n 56Š29u75b22r69t 1135371584735

Toto ale není jen výměna svršku. Ano, dříve se v takovém místě jen vyndaly panely a položily nové, tentokrát se to vykope až na spodek a zakládá se úplně jiné podloží té trati, s nutností snížit vibrace, koleje na pražcích, v betonu, podložené antivibračními rohožemi a navrch zaasfaltované. Jelikož je akce tuším v režii DPP a ne externí firmy, docela bych se vsadil, že bude dokončena o 14 dní dříve, jako třeba loni reko v ulici V Olšinách.

+2/0
24.4.2014 17:06

L89u21k35á75š 87Š70l32e17h64o40f14e92r 1493359365199

Ano, srovnávat stavbu kruhového objezdu s renovací stovek metrů železniční tratě, to chce velkou představivost ;-D

+2/0
24.4.2014 17:08
Foto

A62n60n42a 61V26e42s87e75l53á 2370268766

Otrava...

0/0
24.4.2014 14:47

R20a72d11i32m 77J71a39n50o10t73a 5234551472800

Ano, ale porad lepsi, nez oStrava ;-)

+4/−2
24.4.2014 15:17

P68e90t89r 89V16e92s49e13l17ý 2519938953576

DebiIe

0/0
24.4.2014 19:13

J56a33n 58Z32e60l54e54n95k91a 2386816258775

Mimochodem, zase se ukazuje, jak je potřebné obnovit tramvaje podélně přes Václavák. A taky trasu Národní - 28.října - Příkopy - Náměstí Republiky. Vždyť tam toho nemusí jezdit moc, stačila by jedna, dvě běžné linky. Ale byly by objízdné tramvajové trasy v centru pro případ takovýchto výluk.

+4/−18
24.4.2014 14:33

J95a84n 19M88a47z85ů24r44e73k 2958854628305

takže kvůli tomu, že jednou za 10 let se dělá rekontrukce budeme platit zbytečné tratě? Podélě přes Václavák jezdí metro, tramvaj zbytečnost, hlavně od koně k můstku je procházka na 10 minut, což je ok. Stejné je to s Příkopy...tam tramvaj je taky o ničem.

+12/−3
24.4.2014 14:55

J32a37n 17Z64e59l37e80n23k81a 2276506508625

Ono by se to "uživilo" i při jiných výlukách a opravách, ale i nehodách, objížďkách, hlavně pokud se něco stane např. v Ječné ulici (nejvytíženější tramvajová trať v Praze), tak je to citelný problém, že ty tratě chybějí.

Kromě toho pro místní obsluhu centra je tramvaj vhodnější, nemusíte fárat 30-40 m pod zem a zase vyjíždět nahoru kvůli jedné či dvěma stanicím.

+3/−2
24.4.2014 15:54

R11o91b83e76r61t 18Š73i38m96e63č93e28k 6145171808228

no určitě... na pěší zónu dát vlak, to je nápad...

+10/−3
24.4.2014 14:55
Foto

R81o36m72a68n 39P31o26l88á36č78e53k 1430636230675

Zkuste se projít např. po Seville tam to funguje hodně dobře ;-)

+2/0
24.4.2014 15:12

J67a47n 84Z84e32l60e96n43k76a 2876916358725

Ale to je pořád "pěší zóna", tenhle mýtus už tady koukám máme hezky dlouho... Ve Štrasburku i v Brně po pěší zóně tramvaje jezdí a nevadí to. Bohužel, tady se pořád najdou blbci, kteří by nejraději na pěších zónách nechtěli vidět nejen tramvaje, ale ani zásobování a ani cyklisty. Nechápu, proč.

+1/−3
24.4.2014 15:56

J23i46ř55í 29M98a11r10v89a77n 1808327784744

Tleskam. Jakozto obyvatel ulice Vodickova se muzu jit rovnou obesit. Diky.

+6/−3
24.4.2014 14:25

R93o49b81e63r40t 73Š83i95m36e79č28e31k 6585611848928

jak to? protože vám nebudou hučet po okny tramvaje?

+13/−3
24.4.2014 14:27

M94a79r47t95i52n 75W88a33l33l43n62e23r 6765880654620

;-DR^

+2/0
24.4.2014 14:29

M16i56c65h56a60l 23P57r27i51b76y85l 9665365967505

Asi nemá nohy, aby kousek popošel

+6/0
24.4.2014 14:29

J48i25ř96í 82M11a83r82v31a28n 1608587394954

Tramvaje? Tramvaj zaparkovat nepotrebuji. A jestli myslite, ze tramvaj je hlucna, zkuste si poslechnout sbijecky. ;)

+10/−1
24.4.2014 14:34

R20o69b28e46r23t 65Š25i12m95e37č41e81k 6315301548758

joo, takhle... no ale dělníci to nejpozději v 18:00 zabalí, možná ještě ani nebudete z práce doma.. a pak máte klid.. no auto holt budete muset dát asi do vedlejší ulice, jestli parkujete ve dvoře... no tak jako tak to bude hardcore, ale vy to dáte! :)

+3/0
24.4.2014 14:55

E88v31a 96D36r92o24z97d79o16v64á 7779337355465

Zažil jste někdy opravu tramvajové dráhy v Praze? Jede se od šesti do desíti (večer), včetně víkendů.

+1/0
24.4.2014 15:43

J95a12n 82Z61e17l80e58n49k52a 2696816478525

A je to tak v pořádku, protože jinak by ta výluka netrvala dva měsíce, ale rovnou tři (a více). Všichni to chcete co nejkratší, abyste měli co nejdřív kde parkovat a abyste jako podnikatelé nepřicházeli o tržby ve vašich obchodech, tak to holt musíte vydržet, že se bude dělat od 6 ráno do 10 večer ve dvou šichtách a možná i v sobotu a neděli. Jináč to nejde...;-);-D

+1/0
24.4.2014 16:02

J86a65n 10Z78e63l38e55n38k38a 2606136128955

Ale no tak... Když tam bydlíte, tak to určitě víte, v jakém je trať stavu, zejména oblouky Vodičkova - Lazarská a taky panely na Václaváku, tam je to opravdu "žůžo".

Někdy se to prostě udělat musí.

+2/−1
24.4.2014 14:30

J71a47n 40P58r86o91c75h58a41z38k97a 1687235729277

Tak se odstěhujte, nikdo vás přece nenutí bydlet ve středu Prahy.

+1/−7
24.4.2014 14:36

T49o78m36á53š 54P71o20d24h15r84a24d94s78k17ý 5666511784596

Tak pravil vidlak z moravy.

+5/−4
24.4.2014 14:51

J20a18n 20P18r93o82c88h71a92z55k36a 1127195509647

Jsem rodilý Pražan, stejně, jako byl můj táta i děda.Jako kluk jsem vyrůstal v 50.-tých letech v Nových Vysočanech v činžáku, kde jsme přímo pod okny měli vě stěně držáky s dráty elektrického napětí pro trolejbusy. Při každém projetí trolejbusu se nám rozkýval lustr a rozdrčely skleničky. Ale bydleli jsme v Praze, kde měli rodiče zaměstnání a tak jsme to trpěli. Spousta lidí se v Praze stěhovala do okolí "zlatého trojúhelníku" s hrdostí, že bydlí ve středu Prahy. Teď si stěžují na hluk, na turisty, zásobování atd. Tak jsem si dovolil napsat svůj názor na dnešní obyvatele vnitřní Prahy. Proto nemusím být "vidlák" z MMoravy. Navíc nevidím jediný důvod, proč nazýváte Moravany "vidlákovci".

0/−1
24.4.2014 20:12

M37i88c59h34a58l 56P34a61v33l35á72t 9713963954509

Ale jiste, centrum je treba "ozivit" za jakoukoli cenu.

0/0
24.4.2014 15:35

J73a85n 28M19a12z64ů16r40e84k 2538644828775

Ok, asi je to potřeba, nicméně proč uzavírku takto vytížené trati neudělají v létě, když je půlka prahy pryč?

+7/0
24.4.2014 14:21

P64a86v13e75l 73P40o51n28c17a27r 1303134852567

Na leto se chystaji vetsi manevry.

0/0
24.4.2014 14:26

M81a30r20t91i74n 52V81e49v82e10r48k98a 8312578744

Protože na léto jsou naplánované jiné uzavírky, musí se to prostě dělat postupně.

0/0
24.4.2014 14:26
Foto

M80a93r72t56i96n 45Š32u96b97r66t 1545321654685

Protože v létě se budou rekonstruovat tratě na ještě zatíženějším Karlově náměstí.

0/0
24.4.2014 17:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.