Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje se zbavují látkových sedaček, cestující vybrali plast

Pražský dopravní podnik odstartoval výměnu sedaček v tramvajích městské dopravy. Látkové nahradí zcela nové plastové. Těmi bude v průběhu příštích šesti let vybaveno asi 350 vozů. Při výběru nového typu se dopravce nechal inspirovat také výsledky podzimní ankety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K91a21r62e65l 90D74r61d40a 6854422247

Shodou okolností, projel jsem se právě autobusem se sedačkami vzor č. 1. Nějaký koumes v DPP navíc vymyslel "lepší upevnění opěráku", takže opěradlo je oproti fotkám z ankety uchyceno navíc 4 viditelnými nýty, asi takovými jaké mívala stará školní židlička na sedáku. Až se jízdou vyklepou, budou ohrožovat záda cestujících.

  Zrovna v 15T jsem si říkal, že pružení opěradla vylepšuje ergonomii jinak dosti nešikovné a nedomyšlené dřevěné sedačky. Kovový rám a nýty jdou přesně opačnou cestou.

  Pokud jde o vzhled, č. 1, trubky, dřevo, koženka... = nevzhledná patlanina. Kočkopes v akci. Ten autobus působil dojmem školní třídy z 80. let minulého století, které někdo omylem přidělal kolečka a vyjel s ní na silnici. Nevzhledné, podivné, ničení vkusu cestujících... :-/

  A zase tady bude nějaký prolhanec z DPP ve stylu pana Krejčíka rozšafně vykládat, že oni nic, oni muzikanti, že takto si to přece zvolili cestující. Tak jen pro upřesnění. V anketě DPP, kde hlasovalo téměř 12 tis. lidí, se č. 1 téměř neumístilo. V anketě iDNES, kde hlasovalo 1400 lidí, č. 1 vyhrálo se 465 hlasy. Přesto DPP nakupuje autobusy s č. 1 i když 3000 lidí v jeho vlastní anketě volilo č. 8. Prostě se č. 1 někomu z DPP líbí. Nebo spíš, č. 1 bylo DPP objednáno dávno před tím, něž kdy anketa DPP vůbec spatřila světlo světa.  Inu jalový populismus DPP v akci. 

  Což o to, ale když má DPP na Patrika Kotase, on je vážně pro české projektanty a profesionály takový problém vybrat funkční, vkusné, bezpečné a elegantní sedáky pro pražskou MHD a je třeba dělat humbuk s nějakými laickými anketami? Stejně většina lidí hlasuje na základě zkušeností s asociály, bezdomovci a špatnou údržbou v MHD. Což výsledek ankety zkresluje a zavání snahou, že pomocí ankety přivedeme DPP do 21. století a vyřešíme problémy, s kterými sedáky nemají vůbec nic společného. Řekl bych, marná snaha.

0/0
29.4.2014 5:52

K63a82r96e55l 54D32r75d33a 6424822407

Marně hledám fotky č. 1 v autobusech. Tady je alespoň  č. 3 v Brně. Dojemně vzpomínám na zemědělskou brigádu, kdy nás JZD vozilo na pole v autobusovém přívěsu z 50. let. My všichni v montérkách, bláto až za ušima, zima a mráz... Vzor české MHD v 21. století. ;-D

http://goo.gl/zrwgEw

0/0
29.4.2014 6:33

J35i61ř14í 20K46r34e53j93č13í81k 2647788204586

Vy jste prostě natolik omezenej, že byste měl jít dělat do politiky. Tolik směsi hlouposti a arogance se jen tak nevidí... ;-D

0/0
1.5.2014 21:06

A26l79e35x38a54n25d30r 63Š14í21r 5571940103

Podle fotky vypadá jako nejvhodnější ta č. 1 - s ergonomickým prohnutím jako podporou pro záda v oblasti bederní páteře.

0/0
27.4.2014 10:00

K34a52r42e92l 42D88r61d85a 6114602797

Výsledky anket jsou ve starších článcích. Na iDNES to vyhrála č. 1, za ní č. 4 a č. 2. DPP uvádí, že v jeho anketě to vyhrála č. 5 pro tramvaje a č. 8 v kožence pro autobusy. Místo č. 1 bodovala spíš celodřevěná č. 2. Anketa DPP je dosti zmatečná. Nejdříve se hodnotí všechny sedačky, pak se dělí na tramvaje a autobusy. Například Fainsa své sedačky uvažuje jen pro metro a tramvaje a lidé je dávali v anketě i do autobusů. Kocourkov DPP. Navíc vzorek sedaček byl silně omezen - 3 plastové Fainsy pro tramvaje a 2 shodné sedačky pro autobusy. Jinak je zde zjevná lež z DPP, protože 23% měla č. 5 a ne č. 4. Takže DPP nakonec volil č. 4 hlavně podle sebe nebo podle okrajové ankety iDNES.

  Napadá mě. Mám problém se dostat kamkoliv v MHD s koleny. Ostatně, nejsem sám. Překážení nohou a kolen je v pražské MHD koloritem. Sezení v metru na samostatném sedáku na trojce je ostudou Prahy. Otřes jsou lavice ve 14T. Podobné je to v tramvajích a autobusech. Takže, čím ergonomičtější sedačky, tím méně prostoru zůstává na kolena, pokud se rozestupy sedaček neupraví. Jedním z testů ankety mělo být testování prostoru, kam cestující skládají nohy. Zda se do dnešního prostoru pro liliputány průměrný Pražan vůbec vejde. ;-)

  Objev roku na cenu Patrika Kotase. Ono nestačí tenký laminát v T3 nahradit plastovým sedákem. ;-D

0/0
27.4.2014 17:34

J37i37ř85í 90K39r41e97j13č85í95k 2377528504936

Anketa DPP není zmatečná, byla jen detailnější než obdobná anketa idnes.

V anketě DP vyhrála celoplastová sedačka, instaluje se plastová se sedákem a opěrákem z ABS, což považuji za vhodnější, v článku je také správně uvedeno, že se umístila jako druhá, tj. opět prokazatelně lžete.

0/0
27.4.2014 21:53

K86a66r19e71l 56D91r61d51a 6344282517

Lžete. 2. byla v podobné anketě na iDNES, což uvádím výše. V anketě DPP má č. 4 dvě 3. místa.

  Potěšit mě můžete jen informací, že alespoň ty "noname" díly pro Fainsy jste bez vědomí španělského výrobce okopírovali a ukradli a lisujete je tajně v nějakém tom KovoPlastu a přece jenom dáváte vydělat i českým firmám. ;-D

  Specialitou českého cenově výhodného výrobku doufám nebude, že polovina cestujících bude mít šedé zadnice a polovina rudé. ;-D

0/0
28.4.2014 1:31

J69i87ř31í 88K58r72e25j28č54í11k 2267388394346

Koukněte do odkazů a přestaňte trapně lhát. O krádeži zjevně už něco víte, že... :-P

Není třeba nic kopírovat a dělat tajně, vše je naprosto legální.

0/0
28.4.2014 23:27

K71a22r54e18l 13D95r98d91a 6974542327

Přistihl jsem Vás při lži. Odkazy potvrzují, že mám pravdu. Co dodat?

  (Poslední bouřka odplavila "beton DPP" na zastávce Olšanská a pangejt hrozí že se skutečně rozvalí do vozovky a způsobí veřejné ohrožení. Také to vypadá, že se propadne asfalt na ostrůvku. Pokud tam můžete poslat partu na záchrannou opravu, udělejte to. Díky.) ;-)

0/0
29.4.2014 6:06

J51i24ř53í 68K27r84e13j66č49í68k 2537768234376

Odvážné tvrzení. Máte důkaz ?

0/0
29.4.2014 22:40

K32a22r34e94l 92D69r37d79a 6464842787

Pane, "profesionální demagogu DPP", Vaše ješitnost je zcela nepodstatná. Zcela jste ale zazdil téma "málo prostoru na nohy" i veřejné ohrožení DPP, které jinak pravidelně obhajujete. Umíte svoji práci "mlžit v zájmu DPP" dobře. (Adresuji Vám velkou pochvalu.) ;-D

0/0
30.4.2014 6:16

J17i42ř30í 31K51r77e89j75č66í16k 2587718584366

Varianta sedačky č.1 bez koženkového sedáku a kovového rámu se v současnosti používá, je na ní poměrně dost stížností a po cca 5 letech provozu se bude muset měnit z důvodů fatálních neopravitelných poškození.

Nehledě na to, že ani za estetiku sedačka č.1 taky zrovna body nezískává...

0/0
27.4.2014 21:44

K25a23r71e88l 64D28r45d40a 6804802837

Anketa udělaná skrblíky z DPP. Nikdo jiný na celém světě nevyrábí sedačky do tramvají než španělská Fainsa? To je ale zajímavé, že veřejnost vybrala jako nejvhodnější řešení také nejlevnější řešení, kdy se pouze látkové díly na staré sedačce nahradí za plastové. Pak má jeden věřit zmanipulovaným anketám DPP. A co na to říká úřad na ochranu veřejné soutěže, když DPP takto okatě obchází veřejné zakázky? ;-D

  Že by se můj zadek zbavil těch pravidelných kopanců od nesmyslného klandru Fainsy v T6 tedy nehrozí. Naopak se bariérové obstarožní T3 "v osvědčeném designu ze 60. let" převléknou do moderního kabátu a budou dál strašit v pražských ulicích... O tom byla fakt anketa DPP? Já tomu rozuměl, že jde o "pražské tramvaje a autobusy", a ne jen o T3R.P z Hostivaře.

  Fascinuje mě, že španělské sedačky Fainsa jsou levnější než české laminátové sedačky. Jinak by se jich Češi nezbavili ani za sto let. A v katalogu Fainsy je to samá slušivá látková sedačka. Děkuji DPP a jeho mizernému úklidu za to, že čuňata v Praze budou jezdit v plastu. Skrblíkov. ;-D

  A za co utrácí švorcový - Švorcový DPP za architekta Patrika Kotase? Aby český architekt za 500 tis. Kč určil španělskému dodavateli "šedou a červenou"? Jinak by asi hrozilo, že Španělé dodají do Prahy banánovou s pomerančovou a Češi by se moc radovali. ;-D

0/−1
26.4.2014 11:19

J74i95ř15í 84K93r71e76j67č88í20k 2527818444966

Fakt nechápu co jste svým příspěvkem chtěl vyjádřit. Vadí vám snad úspory ? ÚOHS prošetřuje už i ankety ? Nevím nevím, vaše zaprděnost a zapšklost se s každým dalším příspěvkem stupňuje, nepodceňujte to...

0/0
26.4.2014 22:24

K90a62r10e56l 30D72r49d74a 6674762557

Já měl za to, že smajlíci jsou dostatečnou tečkou i pro méně chápavé skrblíky z DPP. Ale asi se pletu. Bavím se nad tou zářící hloupostí a podlostí DPP.

  O zfalšovaných anketách DPP jsme se už bavili. Pěkný příklad. Ty sedačky brali mnozí cestující zcela vážně a hlasovali jako o život. Šlo o dřevěné zmetky v 15T. Šlo o plesnivé látkové sedačky na jejichž údržbu DPP kašle... Pokud je výsledkem ankety nejlevnější řešení, které nejlépe vyhovuje DPP, tak to vnímám jako podraz právě na lidi, kteří upřímně hlasovali. 

  (Popravdě, anketa potvrdila, že lidé z DPP sami o sobě vybrali sedačky, které mnoha lidem vyhovují a svoji práci dělat umí. K čemu ta anketa potom byla? Aby potvrdila toto? Jak tak koukám, nevybíralo se z možných sedaček na trhu, ale reálně z toho, co nabízí FAINSA. Anketa, aby potvrdila jediného možného dodavatele. Manipulace výsledků jak Brno.)

  Veřejné zakázky jsou tady opět. DPP šetří, tak poskládá vlastními silami nové T3 v dílnách "z náhradních dílů". V tomto případě udělá ze starých sedaček nové. Že obejdou české dodavatele a tak jako tak utratí veřejné prostředky mimo jakoukoliv soutěž je patrně podle Vás zcela v pořádku. Česká ekonomika jde do kopru a lidé z DPP se plácají po zádech jak to krásně očůrali, že se mohou na předražené dodavatele na otevřeném trhu vykašlat. Že pak dík těmto "elegantním úsporám" chybí práce pro české zaměstnance a finance právě na DPP jim zcela uniká. Všude nám tady funguje 25 let kapitalismus, jenom v DPP byl zachován socialismus a "akce Z".

  A pročpak? Protože by se ukázalo, že je moderní tramvajová doprava neskutečně drahá a hledalo by se řešení jak ji v Praze omezit. Tak je pro kované tramvajáky výhodnější stavět za nulové náklady pražské tramvaje doma v kuchyni a šikanovat tím pražské cestující.

  A když už se šetří jak o život, tečkou na dortu je předražený architekt Kotas, co navrhne "šedou a rudou". Jako by si tu rudou bolševici z DPP neuměli také vybrat sami. Inu, DPP šetří hlavně na cestujících. ;-)

0/−1
27.4.2014 8:31

J65i89ř80í 66K42r76e60j48č47í76k 2807838904726

Hele soudruhu, tohle už je fakt na Chocholouška... ;-)

Dřevěné sedačky do 15T vybrali cestující, plastové sedačky co by náhradu látkových vybrali opět cestující, co je na tom za hloupého a podlého ? 

Zcela logicky byly, vedle nových sedaček, ve výběru taky repasované Fainsy, které se nakonec, i z finančních důvodů, vybraly.

Konkrétně výrobce sedaček na tom ale participuje jen velmi málo, není výrobcem vlepovaných sedáků a opěráků, stejně jako už dlouhá léta není výrobcem polstrů do původních sedaček.

Takže jste opět mimo mísu a žádná manipulace, "očůrávání", šikanování ani korupce se nekoná.

Na látkové sedačky se nekašle, sedáky se pravidelně chemicky čistí, co dva roky se mění za nové, v případě potřeby i dřív. Taková smůla, že vám to zase (už poněkolikáté...) nevyšlo, že ? ;-D

0/0
27.4.2014 21:30

K44a81r13e68l 26D72r40d36a 6904732647

;-D Díky za info. Takže DPP koupí Fainsy a pak si nechá někde na koleně vyrábět pro ně náhradní díly. Nejlépe v dílnách DPP, aby nemusel nic soutěžit. I Vy vtipálku. To je lepší, než jsem čekal. DPP je fakt podnik k smíchu. ;-D

0/0
28.4.2014 1:23

J45i82ř60í 17K43r10e37j37č38í38k 2807948114566

A máte něco věcného proti, nebo jen jako obvykle kydáte hnůj ?

0/0
28.4.2014 23:28

K42a90r43e96l 30D19r78d18a 6834842907

Zkuste ho chemicky vyčistit jako ty "super čisté" sedačky v pražské MHD. ;-D

0/0
29.4.2014 5:56

J45i15ř51í 14K25r39e97j16č11í96k 2927108414136

Chcete chemicky čistit hnůj ? To bude asi mimo kompetence DP...

0/0
29.4.2014 22:41

K76a53r56e62l 43D62r85d12a 6224822817

Mimo schopnosti DPP je jakýkoliv úklid v pražské MHD zcela jistě.

0/0
30.4.2014 6:25

I96v38a70n 64P85r36o98c74h26á97z93k85a 3331234975825

Ano, cestující chtěli plastové sedačky, ale anatomické, ne tento paskvil, z kterého akorát každého budou bolet záda.

0/−4
25.4.2014 15:14

J87i98ř58í 49K90r11e93j53č65í31k 2557498324156

Na druhém místě se umístili přesně tyhle...

0/0
25.4.2014 15:34

K68a31r27e11l 37D51r25d69a 6934342247

Lžete. Když tedy chcete ten důkaz.

0/0
30.4.2014 6:23

J14i81ř67í 32K49r44e79j96č13í62k 2437908944436

Ano, chci důkaz !

0/0
1.5.2014 21:09

H26e97l63e80n59a 52L21e64i11t26l12o94v96á 8543460831885

Mně byly nejpohodlnější ty staré plastové tvarované výlisky. Je ale fakt, že majitelé větších pozadí měli možná problémy ;-)

+4/0
25.4.2014 15:03

M55a65r86t88i70n 97M98a16i14k51s17n39a39r 3354403318662

Uff, doufam že tam dají lepší plast než na starých :) nerad sjíždím v zastávkách...

+1/0
25.4.2014 14:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.