Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje se zbavují látkových sedaček, cestující vybrali plast

Pražský dopravní podnik odstartoval výměnu sedaček v tramvajích městské dopravy. Látkové nahradí zcela nové plastové. Těmi bude v průběhu příštích šesti let vybaveno asi 350 vozů. Při výběru nového typu se dopravce nechal inspirovat také výsledky podzimní ankety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K66a40r89e54l 61D73r41d77a 6584242867

Shodou okolností, projel jsem se právě autobusem se sedačkami vzor č. 1. Nějaký koumes v DPP navíc vymyslel "lepší upevnění opěráku", takže opěradlo je oproti fotkám z ankety uchyceno navíc 4 viditelnými nýty, asi takovými jaké mívala stará školní židlička na sedáku. Až se jízdou vyklepou, budou ohrožovat záda cestujících.

  Zrovna v 15T jsem si říkal, že pružení opěradla vylepšuje ergonomii jinak dosti nešikovné a nedomyšlené dřevěné sedačky. Kovový rám a nýty jdou přesně opačnou cestou.

  Pokud jde o vzhled, č. 1, trubky, dřevo, koženka... = nevzhledná patlanina. Kočkopes v akci. Ten autobus působil dojmem školní třídy z 80. let minulého století, které někdo omylem přidělal kolečka a vyjel s ní na silnici. Nevzhledné, podivné, ničení vkusu cestujících... :-/

  A zase tady bude nějaký prolhanec z DPP ve stylu pana Krejčíka rozšafně vykládat, že oni nic, oni muzikanti, že takto si to přece zvolili cestující. Tak jen pro upřesnění. V anketě DPP, kde hlasovalo téměř 12 tis. lidí, se č. 1 téměř neumístilo. V anketě iDNES, kde hlasovalo 1400 lidí, č. 1 vyhrálo se 465 hlasy. Přesto DPP nakupuje autobusy s č. 1 i když 3000 lidí v jeho vlastní anketě volilo č. 8. Prostě se č. 1 někomu z DPP líbí. Nebo spíš, č. 1 bylo DPP objednáno dávno před tím, něž kdy anketa DPP vůbec spatřila světlo světa.  Inu jalový populismus DPP v akci. 

  Což o to, ale když má DPP na Patrika Kotase, on je vážně pro české projektanty a profesionály takový problém vybrat funkční, vkusné, bezpečné a elegantní sedáky pro pražskou MHD a je třeba dělat humbuk s nějakými laickými anketami? Stejně většina lidí hlasuje na základě zkušeností s asociály, bezdomovci a špatnou údržbou v MHD. Což výsledek ankety zkresluje a zavání snahou, že pomocí ankety přivedeme DPP do 21. století a vyřešíme problémy, s kterými sedáky nemají vůbec nic společného. Řekl bych, marná snaha.

0/0
29.4.2014 5:52

K76a71r79e20l 33D67r44d68a 6364772457

Marně hledám fotky č. 1 v autobusech. Tady je alespoň  č. 3 v Brně. Dojemně vzpomínám na zemědělskou brigádu, kdy nás JZD vozilo na pole v autobusovém přívěsu z 50. let. My všichni v montérkách, bláto až za ušima, zima a mráz... Vzor české MHD v 21. století. ;-D

http://goo.gl/zrwgEw

0/0
29.4.2014 6:33

J86i30ř15í 41K54r63e79j11č89í91k 2317328534916

Vy jste prostě natolik omezenej, že byste měl jít dělat do politiky. Tolik směsi hlouposti a arogance se jen tak nevidí... ;-D

0/0
1.5.2014 21:06

A80l11e31x56a33n72d96r 60Š34í26r 5711140733

Podle fotky vypadá jako nejvhodnější ta č. 1 - s ergonomickým prohnutím jako podporou pro záda v oblasti bederní páteře.

0/0
27.4.2014 10:00

K27a57r40e51l 90D17r13d60a 6884632697

Výsledky anket jsou ve starších článcích. Na iDNES to vyhrála č. 1, za ní č. 4 a č. 2. DPP uvádí, že v jeho anketě to vyhrála č. 5 pro tramvaje a č. 8 v kožence pro autobusy. Místo č. 1 bodovala spíš celodřevěná č. 2. Anketa DPP je dosti zmatečná. Nejdříve se hodnotí všechny sedačky, pak se dělí na tramvaje a autobusy. Například Fainsa své sedačky uvažuje jen pro metro a tramvaje a lidé je dávali v anketě i do autobusů. Kocourkov DPP. Navíc vzorek sedaček byl silně omezen - 3 plastové Fainsy pro tramvaje a 2 shodné sedačky pro autobusy. Jinak je zde zjevná lež z DPP, protože 23% měla č. 5 a ne č. 4. Takže DPP nakonec volil č. 4 hlavně podle sebe nebo podle okrajové ankety iDNES.

  Napadá mě. Mám problém se dostat kamkoliv v MHD s koleny. Ostatně, nejsem sám. Překážení nohou a kolen je v pražské MHD koloritem. Sezení v metru na samostatném sedáku na trojce je ostudou Prahy. Otřes jsou lavice ve 14T. Podobné je to v tramvajích a autobusech. Takže, čím ergonomičtější sedačky, tím méně prostoru zůstává na kolena, pokud se rozestupy sedaček neupraví. Jedním z testů ankety mělo být testování prostoru, kam cestující skládají nohy. Zda se do dnešního prostoru pro liliputány průměrný Pražan vůbec vejde. ;-)

  Objev roku na cenu Patrika Kotase. Ono nestačí tenký laminát v T3 nahradit plastovým sedákem. ;-D

0/0
27.4.2014 17:34

J52i18ř33í 66K43r85e54j25č55í46k 2367168204516

Anketa DPP není zmatečná, byla jen detailnější než obdobná anketa idnes.

V anketě DP vyhrála celoplastová sedačka, instaluje se plastová se sedákem a opěrákem z ABS, což považuji za vhodnější, v článku je také správně uvedeno, že se umístila jako druhá, tj. opět prokazatelně lžete.

0/0
27.4.2014 21:53

K63a73r71e68l 72D74r88d62a 6554762507

Lžete. 2. byla v podobné anketě na iDNES, což uvádím výše. V anketě DPP má č. 4 dvě 3. místa.

  Potěšit mě můžete jen informací, že alespoň ty "noname" díly pro Fainsy jste bez vědomí španělského výrobce okopírovali a ukradli a lisujete je tajně v nějakém tom KovoPlastu a přece jenom dáváte vydělat i českým firmám. ;-D

  Specialitou českého cenově výhodného výrobku doufám nebude, že polovina cestujících bude mít šedé zadnice a polovina rudé. ;-D

0/0
28.4.2014 1:31

J10i37ř60í 78K44r67e23j66č45í11k 2187278604346

Koukněte do odkazů a přestaňte trapně lhát. O krádeži zjevně už něco víte, že... :-P

Není třeba nic kopírovat a dělat tajně, vše je naprosto legální.

0/0
28.4.2014 23:27

K27a16r29e49l 10D55r87d66a 6764112537

Přistihl jsem Vás při lži. Odkazy potvrzují, že mám pravdu. Co dodat?

  (Poslední bouřka odplavila "beton DPP" na zastávce Olšanská a pangejt hrozí že se skutečně rozvalí do vozovky a způsobí veřejné ohrožení. Také to vypadá, že se propadne asfalt na ostrůvku. Pokud tam můžete poslat partu na záchrannou opravu, udělejte to. Díky.) ;-)

0/0
29.4.2014 6:06

J56i82ř48í 63K41r90e39j87č98í30k 2297198234476

Odvážné tvrzení. Máte důkaz ?

0/0
29.4.2014 22:40

K29a75r80e91l 44D44r34d71a 6234832177

Pane, "profesionální demagogu DPP", Vaše ješitnost je zcela nepodstatná. Zcela jste ale zazdil téma "málo prostoru na nohy" i veřejné ohrožení DPP, které jinak pravidelně obhajujete. Umíte svoji práci "mlžit v zájmu DPP" dobře. (Adresuji Vám velkou pochvalu.) ;-D

0/0
30.4.2014 6:16

J22i61ř12í 29K66r60e73j29č87í15k 2787248464256

Varianta sedačky č.1 bez koženkového sedáku a kovového rámu se v současnosti používá, je na ní poměrně dost stížností a po cca 5 letech provozu se bude muset měnit z důvodů fatálních neopravitelných poškození.

Nehledě na to, že ani za estetiku sedačka č.1 taky zrovna body nezískává...

0/0
27.4.2014 21:44

K91a93r78e40l 58D45r23d83a 6144752837

Anketa udělaná skrblíky z DPP. Nikdo jiný na celém světě nevyrábí sedačky do tramvají než španělská Fainsa? To je ale zajímavé, že veřejnost vybrala jako nejvhodnější řešení také nejlevnější řešení, kdy se pouze látkové díly na staré sedačce nahradí za plastové. Pak má jeden věřit zmanipulovaným anketám DPP. A co na to říká úřad na ochranu veřejné soutěže, když DPP takto okatě obchází veřejné zakázky? ;-D

  Že by se můj zadek zbavil těch pravidelných kopanců od nesmyslného klandru Fainsy v T6 tedy nehrozí. Naopak se bariérové obstarožní T3 "v osvědčeném designu ze 60. let" převléknou do moderního kabátu a budou dál strašit v pražských ulicích... O tom byla fakt anketa DPP? Já tomu rozuměl, že jde o "pražské tramvaje a autobusy", a ne jen o T3R.P z Hostivaře.

  Fascinuje mě, že španělské sedačky Fainsa jsou levnější než české laminátové sedačky. Jinak by se jich Češi nezbavili ani za sto let. A v katalogu Fainsy je to samá slušivá látková sedačka. Děkuji DPP a jeho mizernému úklidu za to, že čuňata v Praze budou jezdit v plastu. Skrblíkov. ;-D

  A za co utrácí švorcový - Švorcový DPP za architekta Patrika Kotase? Aby český architekt za 500 tis. Kč určil španělskému dodavateli "šedou a červenou"? Jinak by asi hrozilo, že Španělé dodají do Prahy banánovou s pomerančovou a Češi by se moc radovali. ;-D

0/−1
26.4.2014 11:19

J73i82ř69í 88K91r54e62j81č12í67k 2717508824296

Fakt nechápu co jste svým příspěvkem chtěl vyjádřit. Vadí vám snad úspory ? ÚOHS prošetřuje už i ankety ? Nevím nevím, vaše zaprděnost a zapšklost se s každým dalším příspěvkem stupňuje, nepodceňujte to...

0/0
26.4.2014 22:24

K15a81r92e30l 53D50r44d32a 6554312597

Já měl za to, že smajlíci jsou dostatečnou tečkou i pro méně chápavé skrblíky z DPP. Ale asi se pletu. Bavím se nad tou zářící hloupostí a podlostí DPP.

  O zfalšovaných anketách DPP jsme se už bavili. Pěkný příklad. Ty sedačky brali mnozí cestující zcela vážně a hlasovali jako o život. Šlo o dřevěné zmetky v 15T. Šlo o plesnivé látkové sedačky na jejichž údržbu DPP kašle... Pokud je výsledkem ankety nejlevnější řešení, které nejlépe vyhovuje DPP, tak to vnímám jako podraz právě na lidi, kteří upřímně hlasovali. 

  (Popravdě, anketa potvrdila, že lidé z DPP sami o sobě vybrali sedačky, které mnoha lidem vyhovují a svoji práci dělat umí. K čemu ta anketa potom byla? Aby potvrdila toto? Jak tak koukám, nevybíralo se z možných sedaček na trhu, ale reálně z toho, co nabízí FAINSA. Anketa, aby potvrdila jediného možného dodavatele. Manipulace výsledků jak Brno.)

  Veřejné zakázky jsou tady opět. DPP šetří, tak poskládá vlastními silami nové T3 v dílnách "z náhradních dílů". V tomto případě udělá ze starých sedaček nové. Že obejdou české dodavatele a tak jako tak utratí veřejné prostředky mimo jakoukoliv soutěž je patrně podle Vás zcela v pořádku. Česká ekonomika jde do kopru a lidé z DPP se plácají po zádech jak to krásně očůrali, že se mohou na předražené dodavatele na otevřeném trhu vykašlat. Že pak dík těmto "elegantním úsporám" chybí práce pro české zaměstnance a finance právě na DPP jim zcela uniká. Všude nám tady funguje 25 let kapitalismus, jenom v DPP byl zachován socialismus a "akce Z".

  A pročpak? Protože by se ukázalo, že je moderní tramvajová doprava neskutečně drahá a hledalo by se řešení jak ji v Praze omezit. Tak je pro kované tramvajáky výhodnější stavět za nulové náklady pražské tramvaje doma v kuchyni a šikanovat tím pražské cestující.

  A když už se šetří jak o život, tečkou na dortu je předražený architekt Kotas, co navrhne "šedou a rudou". Jako by si tu rudou bolševici z DPP neuměli také vybrat sami. Inu, DPP šetří hlavně na cestujících. ;-)

0/−1
27.4.2014 8:31

J29i95ř39í 20K34r51e72j20č74í13k 2787708614256

Hele soudruhu, tohle už je fakt na Chocholouška... ;-)

Dřevěné sedačky do 15T vybrali cestující, plastové sedačky co by náhradu látkových vybrali opět cestující, co je na tom za hloupého a podlého ? 

Zcela logicky byly, vedle nových sedaček, ve výběru taky repasované Fainsy, které se nakonec, i z finančních důvodů, vybraly.

Konkrétně výrobce sedaček na tom ale participuje jen velmi málo, není výrobcem vlepovaných sedáků a opěráků, stejně jako už dlouhá léta není výrobcem polstrů do původních sedaček.

Takže jste opět mimo mísu a žádná manipulace, "očůrávání", šikanování ani korupce se nekoná.

Na látkové sedačky se nekašle, sedáky se pravidelně chemicky čistí, co dva roky se mění za nové, v případě potřeby i dřív. Taková smůla, že vám to zase (už poněkolikáté...) nevyšlo, že ? ;-D

0/0
27.4.2014 21:30

K63a95r93e40l 43D97r72d35a 6894242237

;-D Díky za info. Takže DPP koupí Fainsy a pak si nechá někde na koleně vyrábět pro ně náhradní díly. Nejlépe v dílnách DPP, aby nemusel nic soutěžit. I Vy vtipálku. To je lepší, než jsem čekal. DPP je fakt podnik k smíchu. ;-D

0/0
28.4.2014 1:23

J66i62ř54í 55K87r44e71j45č46í29k 2447878774326

A máte něco věcného proti, nebo jen jako obvykle kydáte hnůj ?

0/0
28.4.2014 23:28

K95a20r35e28l 33D20r50d59a 6324792257

Zkuste ho chemicky vyčistit jako ty "super čisté" sedačky v pražské MHD. ;-D

0/0
29.4.2014 5:56

J54i18ř42í 63K96r73e49j51č74í61k 2167368904406

Chcete chemicky čistit hnůj ? To bude asi mimo kompetence DP...

0/0
29.4.2014 22:41

K25a11r47e64l 15D38r76d70a 6304912487

Mimo schopnosti DPP je jakýkoliv úklid v pražské MHD zcela jistě.

0/0
30.4.2014 6:25

I50v54a73n 68P15r34o97c57h81á47z92k95a 3821394915535

Ano, cestující chtěli plastové sedačky, ale anatomické, ne tento paskvil, z kterého akorát každého budou bolet záda.

0/−4
25.4.2014 15:14

J56i62ř31í 57K55r29e88j55č49í30k 2667828384696

Na druhém místě se umístili přesně tyhle...

0/0
25.4.2014 15:34

K79a48r36e38l 97D26r67d13a 6814642337

Lžete. Když tedy chcete ten důkaz.

0/0
30.4.2014 6:23

J95i97ř86í 67K48r26e16j59č18í86k 2247798714816

Ano, chci důkaz !

0/0
1.5.2014 21:09

H67e26l14e88n66a 96L69e59i64t79l88o24v28á 8163950541695

Mně byly nejpohodlnější ty staré plastové tvarované výlisky. Je ale fakt, že majitelé větších pozadí měli možná problémy ;-)

+4/0
25.4.2014 15:03

M93a82r41t48i69n 80M68a35i50k94s11n70a52r 3754593698412

Uff, doufam že tam dají lepší plast než na starých :) nerad sjíždím v zastávkách...

+1/0
25.4.2014 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.