Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pražské tramvaje se zbavují látkových sedaček, cestující vybrali plast

Pražský dopravní podnik odstartoval výměnu sedaček v tramvajích městské dopravy. Látkové nahradí zcela nové plastové. Těmi bude v průběhu příštích šesti let vybaveno asi 350 vozů. Při výběru nového typu se dopravce nechal inspirovat také výsledky podzimní ankety.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K24a31r71e72l 51D25r68d10a 6924222327

Shodou okolností, projel jsem se právě autobusem se sedačkami vzor č. 1. Nějaký koumes v DPP navíc vymyslel "lepší upevnění opěráku", takže opěradlo je oproti fotkám z ankety uchyceno navíc 4 viditelnými nýty, asi takovými jaké mívala stará školní židlička na sedáku. Až se jízdou vyklepou, budou ohrožovat záda cestujících.

  Zrovna v 15T jsem si říkal, že pružení opěradla vylepšuje ergonomii jinak dosti nešikovné a nedomyšlené dřevěné sedačky. Kovový rám a nýty jdou přesně opačnou cestou.

  Pokud jde o vzhled, č. 1, trubky, dřevo, koženka... = nevzhledná patlanina. Kočkopes v akci. Ten autobus působil dojmem školní třídy z 80. let minulého století, které někdo omylem přidělal kolečka a vyjel s ní na silnici. Nevzhledné, podivné, ničení vkusu cestujících... :-/

  A zase tady bude nějaký prolhanec z DPP ve stylu pana Krejčíka rozšafně vykládat, že oni nic, oni muzikanti, že takto si to přece zvolili cestující. Tak jen pro upřesnění. V anketě DPP, kde hlasovalo téměř 12 tis. lidí, se č. 1 téměř neumístilo. V anketě iDNES, kde hlasovalo 1400 lidí, č. 1 vyhrálo se 465 hlasy. Přesto DPP nakupuje autobusy s č. 1 i když 3000 lidí v jeho vlastní anketě volilo č. 8. Prostě se č. 1 někomu z DPP líbí. Nebo spíš, č. 1 bylo DPP objednáno dávno před tím, něž kdy anketa DPP vůbec spatřila světlo světa.  Inu jalový populismus DPP v akci. 

  Což o to, ale když má DPP na Patrika Kotase, on je vážně pro české projektanty a profesionály takový problém vybrat funkční, vkusné, bezpečné a elegantní sedáky pro pražskou MHD a je třeba dělat humbuk s nějakými laickými anketami? Stejně většina lidí hlasuje na základě zkušeností s asociály, bezdomovci a špatnou údržbou v MHD. Což výsledek ankety zkresluje a zavání snahou, že pomocí ankety přivedeme DPP do 21. století a vyřešíme problémy, s kterými sedáky nemají vůbec nic společného. Řekl bych, marná snaha.

0/0
29.4.2014 5:52

K91a44r16e87l 35D34r45d52a 6294142367

Marně hledám fotky č. 1 v autobusech. Tady je alespoň  č. 3 v Brně. Dojemně vzpomínám na zemědělskou brigádu, kdy nás JZD vozilo na pole v autobusovém přívěsu z 50. let. My všichni v montérkách, bláto až za ušima, zima a mráz... Vzor české MHD v 21. století. ;-D

http://goo.gl/zrwgEw

0/0
29.4.2014 6:33

J38i90ř66í 33K74r30e69j20č36í72k 2327918794116

Vy jste prostě natolik omezenej, že byste měl jít dělat do politiky. Tolik směsi hlouposti a arogance se jen tak nevidí... ;-D

0/0
1.5.2014 21:06

A14l36e35x15a40n41d82r 61Š51í29r 5491580303

Podle fotky vypadá jako nejvhodnější ta č. 1 - s ergonomickým prohnutím jako podporou pro záda v oblasti bederní páteře.

0/0
27.4.2014 10:00

K62a31r92e34l 16D38r87d92a 6804162287

Výsledky anket jsou ve starších článcích. Na iDNES to vyhrála č. 1, za ní č. 4 a č. 2. DPP uvádí, že v jeho anketě to vyhrála č. 5 pro tramvaje a č. 8 v kožence pro autobusy. Místo č. 1 bodovala spíš celodřevěná č. 2. Anketa DPP je dosti zmatečná. Nejdříve se hodnotí všechny sedačky, pak se dělí na tramvaje a autobusy. Například Fainsa své sedačky uvažuje jen pro metro a tramvaje a lidé je dávali v anketě i do autobusů. Kocourkov DPP. Navíc vzorek sedaček byl silně omezen - 3 plastové Fainsy pro tramvaje a 2 shodné sedačky pro autobusy. Jinak je zde zjevná lež z DPP, protože 23% měla č. 5 a ne č. 4. Takže DPP nakonec volil č. 4 hlavně podle sebe nebo podle okrajové ankety iDNES.

  Napadá mě. Mám problém se dostat kamkoliv v MHD s koleny. Ostatně, nejsem sám. Překážení nohou a kolen je v pražské MHD koloritem. Sezení v metru na samostatném sedáku na trojce je ostudou Prahy. Otřes jsou lavice ve 14T. Podobné je to v tramvajích a autobusech. Takže, čím ergonomičtější sedačky, tím méně prostoru zůstává na kolena, pokud se rozestupy sedaček neupraví. Jedním z testů ankety mělo být testování prostoru, kam cestující skládají nohy. Zda se do dnešního prostoru pro liliputány průměrný Pražan vůbec vejde. ;-)

  Objev roku na cenu Patrika Kotase. Ono nestačí tenký laminát v T3 nahradit plastovým sedákem. ;-D

0/0
27.4.2014 17:34

J49i47ř39í 82K84r58e68j52č35í85k 2307968204476

Anketa DPP není zmatečná, byla jen detailnější než obdobná anketa idnes.

V anketě DP vyhrála celoplastová sedačka, instaluje se plastová se sedákem a opěrákem z ABS, což považuji za vhodnější, v článku je také správně uvedeno, že se umístila jako druhá, tj. opět prokazatelně lžete.

0/0
27.4.2014 21:53

K87a72r53e75l 48D47r82d26a 6104172887

Lžete. 2. byla v podobné anketě na iDNES, což uvádím výše. V anketě DPP má č. 4 dvě 3. místa.

  Potěšit mě můžete jen informací, že alespoň ty "noname" díly pro Fainsy jste bez vědomí španělského výrobce okopírovali a ukradli a lisujete je tajně v nějakém tom KovoPlastu a přece jenom dáváte vydělat i českým firmám. ;-D

  Specialitou českého cenově výhodného výrobku doufám nebude, že polovina cestujících bude mít šedé zadnice a polovina rudé. ;-D

0/0
28.4.2014 1:31

J43i48ř26í 62K91r17e32j29č17í64k 2927118984766

Koukněte do odkazů a přestaňte trapně lhát. O krádeži zjevně už něco víte, že... :-P

Není třeba nic kopírovat a dělat tajně, vše je naprosto legální.

0/0
28.4.2014 23:27

K91a59r95e33l 43D41r33d82a 6864272657

Přistihl jsem Vás při lži. Odkazy potvrzují, že mám pravdu. Co dodat?

  (Poslední bouřka odplavila "beton DPP" na zastávce Olšanská a pangejt hrozí že se skutečně rozvalí do vozovky a způsobí veřejné ohrožení. Také to vypadá, že se propadne asfalt na ostrůvku. Pokud tam můžete poslat partu na záchrannou opravu, udělejte to. Díky.) ;-)

0/0
29.4.2014 6:06

J26i42ř67í 44K33r47e32j93č51í20k 2527898424786

Odvážné tvrzení. Máte důkaz ?

0/0
29.4.2014 22:40

K97a76r12e81l 94D71r53d98a 6554862867

Pane, "profesionální demagogu DPP", Vaše ješitnost je zcela nepodstatná. Zcela jste ale zazdil téma "málo prostoru na nohy" i veřejné ohrožení DPP, které jinak pravidelně obhajujete. Umíte svoji práci "mlžit v zájmu DPP" dobře. (Adresuji Vám velkou pochvalu.) ;-D

0/0
30.4.2014 6:16

J91i65ř75í 64K60r61e97j96č57í90k 2897618724406

Varianta sedačky č.1 bez koženkového sedáku a kovového rámu se v současnosti používá, je na ní poměrně dost stížností a po cca 5 letech provozu se bude muset měnit z důvodů fatálních neopravitelných poškození.

Nehledě na to, že ani za estetiku sedačka č.1 taky zrovna body nezískává...

0/0
27.4.2014 21:44

K55a78r15e34l 81D17r16d89a 6644422557

Anketa udělaná skrblíky z DPP. Nikdo jiný na celém světě nevyrábí sedačky do tramvají než španělská Fainsa? To je ale zajímavé, že veřejnost vybrala jako nejvhodnější řešení také nejlevnější řešení, kdy se pouze látkové díly na staré sedačce nahradí za plastové. Pak má jeden věřit zmanipulovaným anketám DPP. A co na to říká úřad na ochranu veřejné soutěže, když DPP takto okatě obchází veřejné zakázky? ;-D

  Že by se můj zadek zbavil těch pravidelných kopanců od nesmyslného klandru Fainsy v T6 tedy nehrozí. Naopak se bariérové obstarožní T3 "v osvědčeném designu ze 60. let" převléknou do moderního kabátu a budou dál strašit v pražských ulicích... O tom byla fakt anketa DPP? Já tomu rozuměl, že jde o "pražské tramvaje a autobusy", a ne jen o T3R.P z Hostivaře.

  Fascinuje mě, že španělské sedačky Fainsa jsou levnější než české laminátové sedačky. Jinak by se jich Češi nezbavili ani za sto let. A v katalogu Fainsy je to samá slušivá látková sedačka. Děkuji DPP a jeho mizernému úklidu za to, že čuňata v Praze budou jezdit v plastu. Skrblíkov. ;-D

  A za co utrácí švorcový - Švorcový DPP za architekta Patrika Kotase? Aby český architekt za 500 tis. Kč určil španělskému dodavateli "šedou a červenou"? Jinak by asi hrozilo, že Španělé dodají do Prahy banánovou s pomerančovou a Češi by se moc radovali. ;-D

0/−1
26.4.2014 11:19

J79i14ř32í 93K89r26e85j80č56í41k 2817568384906

Fakt nechápu co jste svým příspěvkem chtěl vyjádřit. Vadí vám snad úspory ? ÚOHS prošetřuje už i ankety ? Nevím nevím, vaše zaprděnost a zapšklost se s každým dalším příspěvkem stupňuje, nepodceňujte to...

0/0
26.4.2014 22:24

K58a53r91e84l 86D17r25d39a 6504492927

Já měl za to, že smajlíci jsou dostatečnou tečkou i pro méně chápavé skrblíky z DPP. Ale asi se pletu. Bavím se nad tou zářící hloupostí a podlostí DPP.

  O zfalšovaných anketách DPP jsme se už bavili. Pěkný příklad. Ty sedačky brali mnozí cestující zcela vážně a hlasovali jako o život. Šlo o dřevěné zmetky v 15T. Šlo o plesnivé látkové sedačky na jejichž údržbu DPP kašle... Pokud je výsledkem ankety nejlevnější řešení, které nejlépe vyhovuje DPP, tak to vnímám jako podraz právě na lidi, kteří upřímně hlasovali. 

  (Popravdě, anketa potvrdila, že lidé z DPP sami o sobě vybrali sedačky, které mnoha lidem vyhovují a svoji práci dělat umí. K čemu ta anketa potom byla? Aby potvrdila toto? Jak tak koukám, nevybíralo se z možných sedaček na trhu, ale reálně z toho, co nabízí FAINSA. Anketa, aby potvrdila jediného možného dodavatele. Manipulace výsledků jak Brno.)

  Veřejné zakázky jsou tady opět. DPP šetří, tak poskládá vlastními silami nové T3 v dílnách "z náhradních dílů". V tomto případě udělá ze starých sedaček nové. Že obejdou české dodavatele a tak jako tak utratí veřejné prostředky mimo jakoukoliv soutěž je patrně podle Vás zcela v pořádku. Česká ekonomika jde do kopru a lidé z DPP se plácají po zádech jak to krásně očůrali, že se mohou na předražené dodavatele na otevřeném trhu vykašlat. Že pak dík těmto "elegantním úsporám" chybí práce pro české zaměstnance a finance právě na DPP jim zcela uniká. Všude nám tady funguje 25 let kapitalismus, jenom v DPP byl zachován socialismus a "akce Z".

  A pročpak? Protože by se ukázalo, že je moderní tramvajová doprava neskutečně drahá a hledalo by se řešení jak ji v Praze omezit. Tak je pro kované tramvajáky výhodnější stavět za nulové náklady pražské tramvaje doma v kuchyni a šikanovat tím pražské cestující.

  A když už se šetří jak o život, tečkou na dortu je předražený architekt Kotas, co navrhne "šedou a rudou". Jako by si tu rudou bolševici z DPP neuměli také vybrat sami. Inu, DPP šetří hlavně na cestujících. ;-)

0/−1
27.4.2014 8:31

J47i73ř73í 79K80r11e10j42č19í79k 2567758134676

Hele soudruhu, tohle už je fakt na Chocholouška... ;-)

Dřevěné sedačky do 15T vybrali cestující, plastové sedačky co by náhradu látkových vybrali opět cestující, co je na tom za hloupého a podlého ? 

Zcela logicky byly, vedle nových sedaček, ve výběru taky repasované Fainsy, které se nakonec, i z finančních důvodů, vybraly.

Konkrétně výrobce sedaček na tom ale participuje jen velmi málo, není výrobcem vlepovaných sedáků a opěráků, stejně jako už dlouhá léta není výrobcem polstrů do původních sedaček.

Takže jste opět mimo mísu a žádná manipulace, "očůrávání", šikanování ani korupce se nekoná.

Na látkové sedačky se nekašle, sedáky se pravidelně chemicky čistí, co dva roky se mění za nové, v případě potřeby i dřív. Taková smůla, že vám to zase (už poněkolikáté...) nevyšlo, že ? ;-D

0/0
27.4.2014 21:30

K74a14r80e25l 98D72r32d76a 6434332627

;-D Díky za info. Takže DPP koupí Fainsy a pak si nechá někde na koleně vyrábět pro ně náhradní díly. Nejlépe v dílnách DPP, aby nemusel nic soutěžit. I Vy vtipálku. To je lepší, než jsem čekal. DPP je fakt podnik k smíchu. ;-D

0/0
28.4.2014 1:23

J23i15ř77í 35K39r49e62j82č11í51k 2517218104756

A máte něco věcného proti, nebo jen jako obvykle kydáte hnůj ?

0/0
28.4.2014 23:28

K39a81r23e29l 20D11r77d88a 6274222137

Zkuste ho chemicky vyčistit jako ty "super čisté" sedačky v pražské MHD. ;-D

0/0
29.4.2014 5:56

J44i24ř51í 75K70r70e40j50č26í67k 2957318174786

Chcete chemicky čistit hnůj ? To bude asi mimo kompetence DP...

0/0
29.4.2014 22:41

K39a93r91e12l 25D32r91d79a 6484692907

Mimo schopnosti DPP je jakýkoliv úklid v pražské MHD zcela jistě.

0/0
30.4.2014 6:25

I18v57a33n 31P84r33o87c64h31á94z35k21a 3161404805215

Ano, cestující chtěli plastové sedačky, ale anatomické, ne tento paskvil, z kterého akorát každého budou bolet záda.

0/−4
25.4.2014 15:14

J70i83ř18í 42K59r16e49j79č16í84k 2867118894216

Na druhém místě se umístili přesně tyhle...

0/0
25.4.2014 15:34

K64a74r80e83l 61D23r17d28a 6414432187

Lžete. Když tedy chcete ten důkaz.

0/0
30.4.2014 6:23

J65i84ř83í 14K82r84e71j44č21í30k 2957408364416

Ano, chci důkaz !

0/0
1.5.2014 21:09

H11e17l52e24n98a 45L85e74i20t39l59o39v32á 8773670141515

Mně byly nejpohodlnější ty staré plastové tvarované výlisky. Je ale fakt, že majitelé větších pozadí měli možná problémy ;-)

+4/0
25.4.2014 15:03

M52a73r34t92i30n 65M74a33i98k25s66n77a89r 3674443538522

Uff, doufam že tam dají lepší plast než na starých :) nerad sjíždím v zastávkách...

+1/0
25.4.2014 14:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.