Diskuze
Pražské tramvaje se zbavují látkových sedaček, cestující vybrali plast
Děkujeme za pochopení.
K81a18r75e92l 96D11r90d88a
Shodou okolností, projel jsem se právě autobusem se sedačkami vzor č. 1. Nějaký koumes v DPP navíc vymyslel "lepší upevnění opěráku", takže opěradlo je oproti fotkám z ankety uchyceno navíc 4 viditelnými nýty, asi takovými jaké mívala stará školní židlička na sedáku. Až se jízdou vyklepou, budou ohrožovat záda cestujících.
Zrovna v 15T jsem si říkal, že pružení opěradla vylepšuje ergonomii jinak dosti nešikovné a nedomyšlené dřevěné sedačky. Kovový rám a nýty jdou přesně opačnou cestou.
Pokud jde o vzhled, č. 1, trubky, dřevo, koženka... = nevzhledná patlanina. Kočkopes v akci. Ten autobus působil dojmem školní třídy z 80. let minulého století, které někdo omylem přidělal kolečka a vyjel s ní na silnici. Nevzhledné, podivné, ničení vkusu cestujících...
A zase tady bude nějaký prolhanec z DPP ve stylu pana Krejčíka rozšafně vykládat, že oni nic, oni muzikanti, že takto si to přece zvolili cestující. Tak jen pro upřesnění. V anketě DPP, kde hlasovalo téměř 12 tis. lidí, se č. 1 téměř neumístilo. V anketě iDNES, kde hlasovalo 1400 lidí, č. 1 vyhrálo se 465 hlasy. Přesto DPP nakupuje autobusy s č. 1 i když 3000 lidí v jeho vlastní anketě volilo č. 8. Prostě se č. 1 někomu z DPP líbí. Nebo spíš, č. 1 bylo DPP objednáno dávno před tím, něž kdy anketa DPP vůbec spatřila světlo světa. Inu jalový populismus DPP v akci.
Což o to, ale když má DPP na Patrika Kotase, on je vážně pro české projektanty a profesionály takový problém vybrat funkční, vkusné, bezpečné a elegantní sedáky pro pražskou MHD a je třeba dělat humbuk s nějakými laickými anketami? Stejně většina lidí hlasuje na základě zkušeností s asociály, bezdomovci a špatnou údržbou v MHD. Což výsledek ankety zkresluje a zavání snahou, že pomocí ankety přivedeme DPP do 21. století a vyřešíme problémy, s kterými sedáky nemají vůbec nic společného. Řekl bych, marná snaha.
K10a49r20e54l 25D98r87d28a
Marně hledám fotky č. 1 v autobusech. Tady je alespoň č. 3 v Brně. Dojemně vzpomínám na zemědělskou brigádu, kdy nás JZD vozilo na pole v autobusovém přívěsu z 50. let. My všichni v montérkách, bláto až za ušima, zima a mráz... Vzor české MHD v 21. století.
A48l32e34x16a94n37d17r 45Š64í51r
Podle fotky vypadá jako nejvhodnější ta č. 1 - s ergonomickým prohnutím jako podporou pro záda v oblasti bederní páteře.
K86a97r50e45l 41D88r18d12a
Výsledky anket jsou ve starších článcích. Na iDNES to vyhrála č. 1, za ní č. 4 a č. 2. DPP uvádí, že v jeho anketě to vyhrála č. 5 pro tramvaje a č. 8 v kožence pro autobusy. Místo č. 1 bodovala spíš celodřevěná č. 2. Anketa DPP je dosti zmatečná. Nejdříve se hodnotí všechny sedačky, pak se dělí na tramvaje a autobusy. Například Fainsa své sedačky uvažuje jen pro metro a tramvaje a lidé je dávali v anketě i do autobusů. Kocourkov DPP. Navíc vzorek sedaček byl silně omezen - 3 plastové Fainsy pro tramvaje a 2 shodné sedačky pro autobusy. Jinak je zde zjevná lež z DPP, protože 23% měla č. 5 a ne č. 4. Takže DPP nakonec volil č. 4 hlavně podle sebe nebo podle okrajové ankety iDNES.
Napadá mě. Mám problém se dostat kamkoliv v MHD s koleny. Ostatně, nejsem sám. Překážení nohou a kolen je v pražské MHD koloritem. Sezení v metru na samostatném sedáku na trojce je ostudou Prahy. Otřes jsou lavice ve 14T. Podobné je to v tramvajích a autobusech. Takže, čím ergonomičtější sedačky, tím méně prostoru zůstává na kolena, pokud se rozestupy sedaček neupraví. Jedním z testů ankety mělo být testování prostoru, kam cestující skládají nohy. Zda se do dnešního prostoru pro liliputány průměrný Pražan vůbec vejde.
Objev roku na cenu Patrika Kotase. Ono nestačí tenký laminát v T3 nahradit plastovým sedákem.
K98a68r56e31l 80D65r19d18a
Anketa udělaná skrblíky z DPP. Nikdo jiný na celém světě nevyrábí sedačky do tramvají než španělská Fainsa? To je ale zajímavé, že veřejnost vybrala jako nejvhodnější řešení také nejlevnější řešení, kdy se pouze látkové díly na staré sedačce nahradí za plastové. Pak má jeden věřit zmanipulovaným anketám DPP. A co na to říká úřad na ochranu veřejné soutěže, když DPP takto okatě obchází veřejné zakázky?
Že by se můj zadek zbavil těch pravidelných kopanců od nesmyslného klandru Fainsy v T6 tedy nehrozí. Naopak se bariérové obstarožní T3 "v osvědčeném designu ze 60. let" převléknou do moderního kabátu a budou dál strašit v pražských ulicích... O tom byla fakt anketa DPP? Já tomu rozuměl, že jde o "pražské tramvaje a autobusy", a ne jen o T3R.P z Hostivaře.
Fascinuje mě, že španělské sedačky Fainsa jsou levnější než české laminátové sedačky. Jinak by se jich Češi nezbavili ani za sto let. A v katalogu Fainsy je to samá slušivá látková sedačka. Děkuji DPP a jeho mizernému úklidu za to, že čuňata v Praze budou jezdit v plastu. Skrblíkov.
A za co utrácí švorcový - Švorcový DPP za architekta Patrika Kotase? Aby český architekt za 500 tis. Kč určil španělskému dodavateli "šedou a červenou"? Jinak by asi hrozilo, že Španělé dodají do Prahy banánovou s pomerančovou a Češi by se moc radovali.
J74i80ř90í 85K83r82e94j98č21í62k
Fakt nechápu co jste svým příspěvkem chtěl vyjádřit. Vadí vám snad úspory ? ÚOHS prošetřuje už i ankety ? Nevím nevím, vaše zaprděnost a zapšklost se s každým dalším příspěvkem stupňuje, nepodceňujte to...
I74v22a47n 84P61r45o48c53h97á22z50k69a
Ano, cestující chtěli plastové sedačky, ale anatomické, ne tento paskvil, z kterého akorát každého budou bolet záda.
J18i83ř19í 78K25r49e63j76č83í24k
Na druhém místě se umístili přesně tyhle...
H70e97l36e88n69a 53L51e13i25t54l46o29v36á
Mně byly nejpohodlnější ty staré plastové tvarované výlisky. Je ale fakt, že majitelé větších pozadí měli možná problémy
M42a88r60t82i94n 84M41a22i20k95s33n21a82r
Uff, doufam že tam dají lepší plast než na starých :) nerad sjíždím v zastávkách...
V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice
Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...
Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat
Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí
Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...
Místo peněz na školy portrét primátora. Je to dar od kolegů, hájí se magistrát
Starosta Prahy 7 Jan Čižinský a bývalý náměstek primátora Adam Scheinherr (oba Praha Sobě)...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Policisté v Bohnicích zaklekli pacienta. Několik minut sténal, poté zemřel
Po hrubém zákroku v Psychiatrické nemocnici Bohnice zemřel pacient, k jehož zpacifikování byli loni...
Chybný potrat na Bulovce: podezření na trestný čin, policii se ozvala jedna z žen
Záměnu pacientek v pražské nemocnici na Bulovce, kvůli níž jedna z žen potratila, policie začala...
V Choťánkách na Nymbursku hořel rodinný dům, hasiči museli vynést tlakové lahve
Škodu 1,5 milionu korun způsobil ve čtvrtek požár rodinného domu v Choťánkách na Nymbursku....
Prahu stojí odtah pět tisíc, už je nechce dál dotovat. Zdraží i odstavná parkoviště
V centru města stojí na chodníku zaparkované auto tak blízko u domu, že se chodci protáhnou mezi...
Střešovice i podruhé v semifinále uspěly, Boleslav s Vítkovicemi srovnala
Florbalisté mistrovského týmu a vítěze základní části Tatranu Střešovice vyhráli v druhém duelu...
Prodej pozemku, Úhonice
Úhonice, okres Praha-západ
7 500 000 Kč