Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V novém úseku metra půjde internet, slibuje šéf dopravního podniku

Pokrytí internetem v metru a stálé mobilní spojení. K tomu klasická témata, která zajímají většinu cestujících pražskou dopravou, například propojení jednotlivých částí metropole. To byl okruh otázek, na něž se ptali čtenáři v chatu s šéfem pražského dopravního podniku Jaroslavem Ďurišem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K36a93r39e13l 97D90r53d72a 6144142447

Tramvaje na Žižkově - opět průšvih. Včera po 18. hodině 29 do centra nejela, jízdní řád na kočku. Pak se z centra nahrnulo snad 10 souprav 29 v závěsu za sebou k Ohradě. Jak jsem tak při marném čekání na 26 sledoval, ony to braly v závěsu za sebou 29 zpět i do centra. Nechápu. Jak manévry ruské armády na ukrajinských hranicích. Ale spolehnutí na DPP a jízdní řád nikde.

  Korunovala to 26, kdy první jela dříve, čímž mi ujela a druhá pro jistotu později. Takže interval 16 minut čistá ruka. Tomu říkají u DPP interval 10 minut. Spíš nechápu, že je tohle na Žižkově trvalý stav. Výpadky obden. Jezdí se podle plotu. Cestující se může spolehnou jen na zákon schválnosti.

  Pánové, jděte se bodnout. :-P

0/0
7.5.2014 6:12
Foto

T98a94n81a 93K96a11r38a82s43o65v52a 6307773448445

Akorát nám pan Jaroslav Ď. nesdělil, zda   bude připojení k  netu  letos,  výhledově další roky  nebo ........ až v příštím století.

0/0
6.5.2014 16:58

M62a81r80e10k 87K66a76l95i55n84a 3949724555778

Internet a signál by měl být v celém metru. Je to relativně neproduktivně strávený čas, leccos by se dalo vyřídit...

+2/0
6.5.2014 16:22

R90o33m48a84n 85P42o73l78á95č31e88k 1800816920225

Já upřímně doufám, že se signál do tunelů nikdy nedostane. Stejně to v metru hučí nebude pořádně slyšet a ještě aby vedle mě řvali lidi do telefonů? Díky ne

+2/−1
6.5.2014 16:58

M83a73r60e68k 62T37u70r91n13o26v77e32c 7985352180126

Ach jo, ještě jednou pro ty, kteří ještě žijí ve 20. století. Mobilní signál se dnes dá využívat i k jiným věcem, než je telefonování...

0/0
6.5.2014 22:11

P37e82t15r 52P42a13c44k90a 4119709835841

V otázkách na pana ředitele se dost čtenářů ptalo na mobilní signál v tunelech metra. Byl bych velice opatrný, zkuste se někdy projet příměstským vlakem, kde samozřejmě signál je. Skoro pokaždé vám pohodu cestování zkazí nějaký debil který si myslí, že je ve vlaku sám a podle toho telefonuje. Tolik dlouhých a hlasitých hovorů o ničem jen tak neuslyšíte (výrazně se to zhoršilo po zavedení neomezených tarifů).

+8/0
6.5.2014 15:52

P58a21v16e83l 82S82l71a21m43a 9149912491307

R^R^

0/0
6.5.2014 16:50

M41a44r68e18k 20T73u52r87n28o61v97e76c 7505792790386

Příměstskými vlaky moc nejezdím, ale v tramvajích je to také docela děs. Když někdo zvládne telefonovat z Motola až na I. P. Pavlova...

V metru je po většinu doby jízdy celkem kravál, tam mi nepřijde, že by se dalo moc telefonovat. Prý snad až 90 decibellů.

Spousta lidí, co po signálu v metru touží, to chce spíš kvůli možnosti dostat se na internet. Já bych to například z tohoto důvodu také ocenil. Dneska je pokrytí i ve stanicích tak mizerné, že je problém i poslat SMSku...

0/0
6.5.2014 22:10

M68a66r91e53k 84H42r91u19b92y 6487262631958

Kam smeruje MHD? Tunelem na Panenske ostrovy:-/

+2/0
6.5.2014 15:34

D68a33n90i64e32l 10R67e75i82c90h95e41l 8969409593

Praha má špičkovou MHD, kterou mnoho Pražanů, dle mého, nedoceňuje. Stačí kouknout na cestovatelská fóra, kde je MHD právě z jednou z nejoceňovanějších věcí.

Přeju vše nejlepší i do další čtyřicítky:)

+3/−2
6.5.2014 14:17

R18a17d42e12k 90P81r73o47c10h95á44z98k52a 2593259718

Já patřím mezi ty, kteří ji nedoceňují :-)

0/0
6.5.2014 14:27

J57a88k90u59b 37R17o21u28s 3793220624852

Tohle platilo ještě tak dva roky zpátky, teď se ROPID usilovně snaží jí všemi dostupnými prostředky zničit.

+8/0
6.5.2014 15:05

T75o94m22á87š 11Z42e10m85a16n 3235718244935

Pokud se pohybujete jen po centru, je MHD k nezaplacení.,

Ale zkuste pohyb po periferii - tam už MHD stojí za starou belu.

+5/0
6.5.2014 15:27

M84a89r68e86k 10H25r26u67b29y 6487512151798

Tohle srovnani pochazi z konce minuleho stoleti, od te doby se dost zmenilo - bohuzel ne k lepsimu :-/

+2/0
6.5.2014 15:31

M31a11r94e23k 32K78a29l86i70n14a 3829564965198

A co? Metro a tramvaje fungují dobře...

0/0
6.5.2014 16:23
Foto

B58r38o64n44i26s76l64a52v 26G52a40b78r95y46š 2282569561

Nemůžete koukat jen na vozidla. Zabývám se MHD celý život a podle mě je Praha až na třetím místě, možná ještě dále. V počtu přepravených pasažérů bude jedničkou vždy, o tom žádná, ale jde o to, zda tento trend bude stoupat či klesat. I když má Praha jednu z levnějších MHD v přepočtu na počet spojů a počet obyvatel (nejdražší je Chomutov-Jirkov), celkový dojem mám lepší z Plzně a Brna. Se vším všudy.

0/0
6.5.2014 15:54

M69a81r31t21i98n 90M91e89l92i93c17h23a85r 5842401130151

Což o to, historie metra i MHD je zajímavá, pestrá, dýchá nostalgií a má takové kouzlo a patinu. Na výstavu bych se moc rád podíval. Kam ale směřuje, to už je věc jiná. Předražené zakázky, skandální Open card, drahé tramvaje které jsou těžké a mají problém v zatáčkách, nevhodné na koleje, bez klimatizace, zdražující se jízdné, zhoršující se služby...v tuhle chvíli to vypadá, že buď přijde konkurence, nebo začnou lidi chodit pěšky a jezdit na kole. To by tedy samo o sobě bylo dobře jak pro ovzduší, tak pro jejich zdraví, ale už vidím jak se tak lidé různé kondice, různého zdravotního stavu, věku apod. dostávají všude včas.

0/0
6.5.2014 14:02

V66i38k63y14r 35B38o25h77u84m51i81l 53S81t81r68a24n57s23k73y 9757968596479

Myslím, že například trasa Zahradní Město, Pohořelec je IDEÁLNÍ pro dojíždění na bicyklu do práce. Volím CNG, jsem v klidu, jen o trochu dražší jedu kdy chci, po cestě zařídím více než s MHD;-D

0/0
6.5.2014 14:08

V71i53k32y81r 57B38o40h67u10m74i89l 78S89t92r52a43n53s16k42y 9247488196469

Za poslední 2 roky jsme přišli o 2 linky autobusu, jezdí k nám jen polovina tramvají /ostatní ukončeny již ve Strašnicích/. Opravovat metro se "umí" jen stále většími výlukami z provozu, co týden, to nějaká změna v jízdním řádu a každý svátek ej důvodem jezdit ještě méně než v neděli. Tedy odpověď na to kam směřuje /pod Ropidem a cyglistou z Holomóce/ pražská doprava je snadná. Stačí na to dvě slova a jedno z nich je neslušným výrazem pro zadní část těla.

+8/0
6.5.2014 14:01
Foto

B20r21o47n98i37s70l65a36v 18G16a89b90r59y13š 2552669491

To je v některých případech jen optický klam. Okolo Vás jezdí 5 linek a každá má interval 30 minut. Proběhne optimalizace a zbydou Vám jen 2 linky, ale každá linka bude mít interval 7-8 minut. Co je tedy lepší? Druhou věcí je omezení spojů, protože si potom naopak lidi stěžují, že zbytečně vozí vzduch. Toto jsou jen obecné předpoklady. Jestli něco ROPID dělá dobře nebo špatně, je věc jiná.

0/−1
6.5.2014 15:57

T54o83m81a77s 91M12a78t31e15r79a 4306691643453

Na tom 

Kam směřuje pražská MHD

asi není třeba ptát se pana ředitele ...

+6/0
6.5.2014 12:55

V98á61c17l22a69v 20Č38e12r95m44á48k 4813720987114

Chtělo by to zrušit všechny dotace, peníze nechat lidem (12mld Kč ročně, cca 10000 ročně na jednoho obyvatele Prahy) a ať si lidé sami zaplatí způsob dopravy, jaký jim vyhovuje. Když DP uspěje, dobře, když ne, tak ať skrachuje a nahradí ho někdo jiný nebo něco úplně jiného.

+3/−4
6.5.2014 12:25

I91v40a97n 48J92i69r64e37š 6673282181688

Vzácný tržní konsomolče, to jste toho zničili stále ještě málo?

+3/−2
6.5.2014 13:21

R77a32d90e45k 66P52r70o90c38h52á90z84k56a 2203519868

A co je špatného na tom, když si každý své potřeby hradí sám?

+2/0
6.5.2014 14:28

I46v39a19n 39J78i29r22e48š 6313302711758

A co je špatného na podpoře potřeb sloužících většině a většinou využívaných? Z pohledu pravičáka asi to, že pravičák vidí a uznává jenom potřeby svoje vlastní a ostatní lidé jsou pro něho jenom materiál na uplatňování podvodů, využití a vyždímání.

+1/−1
6.5.2014 15:05

V44á34c48l92a60v 50Č60e78r14m98á80k 4383110187714

Špatně je na tom to, že abyste mohl něco dotovat, tak nejdříve musíte někomu jinému něco sebrat, abyste měl z čeho dotovat. A seberete mu to proti jeho vůli, protože kdyby dotyčnou věc chtěl platit sám, tak si ji zaplatí a nemusíte ji dotovat.

A dále, tím, že od "klientů" k "poskytovateli" ty prostředky převádíte bezvýhradně a pod hrozbou násilí, se vytrácí zpětná vazba, která by ovlivňovala kvalitu a množství dodávaných "služeb". A skončíte molochem, který ty peníze dostane nezávisle na tom, co odvede. Stačí mu jenom uplatit pár politiků, kteří rozhodují. A kteří za to sve rozhodnutí navíc nenesou v podstatě žádnou zodpovědnost.

+1/0
6.5.2014 17:43

I49v49a22n 91J81i27r76e89š 6373182781888

Což o to neoliberální teorie je to pěkná, jenom ta praxe nám nějak pokulhává. Nepřípomíná vám to něco, třeba, že není inteligenční, morální ani hodnotový rozdíl mezi uvažováním neoliberála, ortodoxního bolševika nebo náboženského fanatika?

0/0
6.5.2014 22:07

V57á20c52l23a45v 80Č94e56r14m13á96k 4333150597724

Pane, nějaké argumenty místo osobních útoků by nebyly?

0/0
7.5.2014 8:11

Z82d47e58n80ě38k 70J57a72n98o19u37t 1882585674431

Kam směřuje pražská MHD ? Inu, do míst kde je tma a slunce tam nesvítí...;-D

+16/0
6.5.2014 10:46
Foto

L21i84b81o61r 13V67y61k85o44u56p16i60l 9666465519887

Souhlas. Možná jen někteří nepochopili, ale jiní jsou si jisti, že tam ve skutečnosti už je.

+2/0
6.5.2014 11:07

J85a32n 53Š92p52e78c36i49á27n 2980470529149

Turnikety jsou blbost, stačí nasadit víc revizorů.

+3/0
6.5.2014 10:02

T18o91m46á87š 70Z90e21m50a53n 3555158304615

Dovedu si představit jejich instalaci třeba na Kačerově - tam se vejdou tak 3, možná i 4! ;-D

0/0
6.5.2014 10:30

R23o33m32a19n 89P35o56l29á51č66e14k 1730896410575

Pokud se jednou postaví D, tak po Kačerovu hodně klesne poptávka

0/0
6.5.2014 11:00

T42o43m13á30š 19Z81e36m64a69n 3725958544405

To ano, ale literature sci-fi či v tomto případě spíše fantasy by se měla probírat v jiném vláknu.

0/0
6.5.2014 11:07

J47a42n 75Š48p72e89c64i13á27n 2170190219949

Na IP Pavlova, ten průtok lidí v pět hodin. Nereálná blbost. Možná na konečných metra, kde se štosujou dojížděči do prahy.

+1/0
6.5.2014 11:02

J83a65n 34K41r24k 1791587633182

zrovna na IP to neni problem - turnikety by byly uprostred chodby (jako pokracovani jezdicich schodu), takze by se jich tam veslo treba 20.

0/0
6.5.2014 15:05

T19o51m83á21š 79K86o67t61í46k 9936803263806

Na Kačerově historicky byly, z dětství si je pamatuju. Bylo jich 7 pro vstup a 5 pro výstup. Jenže tenkrát by si nikdo nedovolil přelézat. A když, tak by hned měl na krku esembáky, který tam měli služebnu. Turnikety odpovídající dnešní době, tzn. odolný proti šimpanzům a orangutanům, by se tam vešly opravdu tak 4.

+1/0
6.5.2014 12:23

R18u89d65a 10S10l76a54v24í36k 5933188236961

Mohu se zeptat, kdy to dětství bylo? Přesněji v jakém stavu byla sídliště Krč, Lhotka, Modřany, atd., odkud dnes dojíždí na Kačerov tisíce lidí?

0/0
6.5.2014 13:39

J69a39n 37Z57e25l94e76n39k32a 2336636618205

Mincové sovětské turnikety byly zrušeny v roce 1985, a to v souvislosti se zprovozněním metra B. To už tato sídliště dávno existovala, nebo byla minimálně ve značném stupni rozestavěnosti.

0/0
6.5.2014 13:44

J77a44n 64Z69e25l39e78n12k57a 2446746238795

Jenomže tehdy bylo jediné a jednotné nepřestupní jízdné v ceně 1 Kč a házela se mince. Dnes by turnikety musely umět rozpoznávat spoustu několikapásmových přestupních jízdenek PID a časových kupónů, SMS jízdenky, celodenní jízdenky, různé bezplatné přepravy a kdesi cosi.

A tohle mnohem lépe zkontroluje školený revizor, provádějící namátkové kontroly, než nějaký automat. U vstupu by to akorát zdržovalo a tvořily by se dlouhé fronty a tlačenice.

+1/0
6.5.2014 13:42

R81a18d92e82k 57P74r96o81c26h37á34z88k77a 2853499508

Turnikety v Londýně a dalších městech s tím nemají nejmenší problém :-) To není nic co by se muselo vynalézat, stačí koupit a použít.

+1/−1
6.5.2014 14:27
Foto

B84r65o11n48i88s97l19a58v 65G78a77b44r93y22š 2942619431

Londýnský příklad je pěkný, ale londýnská nátura je trochu jiná. A v pražských podmínkách by se to skutečně neosvědčilo. I kdyby turniket zvládl odbavit člověka během 2 sekund, je to pořád hodně. Vezměte si, kolik lidí generují ty nejvytíženější stanice, jako je I. P. Pavlova. Touto stanicí projde v ranní špičce 21 700 cestujících. Ranní špička trvá 3 hodiny, čili průměrně 7233 lidí za hodinu. Vstup do metra je jen jeden a na něm 6 "bran", průměrně 1206 lidí jednou "bránou" za hodinu. Uznejte, že stroj, který dlouho přemýšlí, nikdy nedokáže odbavit tolik lidí. A to nemluvím o současné české poctivosti tvořit kvalitní výrobky.

0/0
6.5.2014 16:09

M45a22r67e45k 49V75o88k63á37l 1616164405809

študáci občas přeskakovali ... (turnikety byly tak úzké, že se dalo celkem pohodlně opřit rukama vpravo vlevo ...)

0/0
6.5.2014 13:44

J46a53n 38Z60e71l77e73n74k89a 2836986438275

Ono se hlavně dalo volně projít tím prostorem, kudy chodili tramvajenkáři. A jedinou "sankcí" bylo, že baba v kukani u vstupu (pokud to zahlédla) zahlásila rozhlasem, že upozorňuje cestující, že v metru se platí jízdné... ;-)

+2/0
6.5.2014 13:46

A78n95d62r86e14j 42K71r55á42l 7725816145455

Ja sem jednou jako malej kluk z toho nemel rozum a rozebehnul se na Budejovicke ze schodu a do vestibulu primo mezi turnikety a ty se predemnou tesne zaklaply.

Oblibena rodinna historka.

0/0
6.5.2014 16:06

J89a22n 84K60r46k 1121287833412

zajimave, ze turnikety i v daleko vetsich mestech funguji - viz treba Londyn, stanice tam nejakou vetsi (rozhodne ne vsechny), lidi tam jezdi vice .... a presto se tam vejdou. Proc by Praha mela byt tak odlisna???

+1/−2
6.5.2014 15:02

M34a16r42e49k 27H87r68u54b38y 6677122311958

Vic revizoru je nesmysl, staci zlevnit jizdne - stejne se na nakladech podili jenom z male casti;-) A navic se usetri i za ty revizory :-P

+1/0
6.5.2014 15:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.