Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V novém úseku metra půjde internet, slibuje šéf dopravního podniku

Pokrytí internetem v metru a stálé mobilní spojení. K tomu klasická témata, která zajímají většinu cestujících pražskou dopravou, například propojení jednotlivých částí metropole. To byl okruh otázek, na něž se ptali čtenáři v chatu s šéfem pražského dopravního podniku Jaroslavem Ďurišem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K71a66r64e94l 87D34r76d45a 6454582727

Tramvaje na Žižkově - opět průšvih. Včera po 18. hodině 29 do centra nejela, jízdní řád na kočku. Pak se z centra nahrnulo snad 10 souprav 29 v závěsu za sebou k Ohradě. Jak jsem tak při marném čekání na 26 sledoval, ony to braly v závěsu za sebou 29 zpět i do centra. Nechápu. Jak manévry ruské armády na ukrajinských hranicích. Ale spolehnutí na DPP a jízdní řád nikde.

  Korunovala to 26, kdy první jela dříve, čímž mi ujela a druhá pro jistotu později. Takže interval 16 minut čistá ruka. Tomu říkají u DPP interval 10 minut. Spíš nechápu, že je tohle na Žižkově trvalý stav. Výpadky obden. Jezdí se podle plotu. Cestující se může spolehnou jen na zákon schválnosti.

  Pánové, jděte se bodnout. :-P

0/0
7.5.2014 6:12
Foto

T42a21n20a 54K54a14r24a17s47o31v63a 6527303848875

Akorát nám pan Jaroslav Ď. nesdělil, zda   bude připojení k  netu  letos,  výhledově další roky  nebo ........ až v příštím století.

0/0
6.5.2014 16:58

M48a21r43e50k 73K40a46l39i93n80a 3809484925588

Internet a signál by měl být v celém metru. Je to relativně neproduktivně strávený čas, leccos by se dalo vyřídit...

+2/0
6.5.2014 16:22
Foto

R27o25m41a83n 43P84o42l25á55č20e83k 1480746750975

Já upřímně doufám, že se signál do tunelů nikdy nedostane. Stejně to v metru hučí nebude pořádně slyšet a ještě aby vedle mě řvali lidi do telefonů? Díky ne

+2/−1
6.5.2014 16:58

M28a45r79e16k 48T22u42r93n71o28v36e12c 7275382720166

Ach jo, ještě jednou pro ty, kteří ještě žijí ve 20. století. Mobilní signál se dnes dá využívat i k jiným věcem, než je telefonování...

0/0
6.5.2014 22:11

P20e64t88r 31P88a79c19k45a 4519719925111

V otázkách na pana ředitele se dost čtenářů ptalo na mobilní signál v tunelech metra. Byl bych velice opatrný, zkuste se někdy projet příměstským vlakem, kde samozřejmě signál je. Skoro pokaždé vám pohodu cestování zkazí nějaký debil který si myslí, že je ve vlaku sám a podle toho telefonuje. Tolik dlouhých a hlasitých hovorů o ničem jen tak neuslyšíte (výrazně se to zhoršilo po zavedení neomezených tarifů).

+8/0
6.5.2014 15:52

P58a12v98e63l 48S20l57a11m73a 9989802251337

R^R^

0/0
6.5.2014 16:50

M53a23r57e40k 67T13u51r49n98o28v58e52c 7855272190106

Příměstskými vlaky moc nejezdím, ale v tramvajích je to také docela děs. Když někdo zvládne telefonovat z Motola až na I. P. Pavlova...

V metru je po většinu doby jízdy celkem kravál, tam mi nepřijde, že by se dalo moc telefonovat. Prý snad až 90 decibellů.

Spousta lidí, co po signálu v metru touží, to chce spíš kvůli možnosti dostat se na internet. Já bych to například z tohoto důvodu také ocenil. Dneska je pokrytí i ve stanicích tak mizerné, že je problém i poslat SMSku...

0/0
6.5.2014 22:10

M37a44r55e21k 83H91r71u64b86y 6907692371988

Kam smeruje MHD? Tunelem na Panenske ostrovy:-/

+2/0
6.5.2014 15:34

D17a39n49i65e77l 75R31e77i77c48h29e52l 8129399523

Praha má špičkovou MHD, kterou mnoho Pražanů, dle mého, nedoceňuje. Stačí kouknout na cestovatelská fóra, kde je MHD právě z jednou z nejoceňovanějších věcí.

Přeju vše nejlepší i do další čtyřicítky:)

+3/−2
6.5.2014 14:17

R56a76d30e11k 57P73r39o52c68h41á41z81k57a 2693489968

Já patřím mezi ty, kteří ji nedoceňují :-)

0/0
6.5.2014 14:27

J74a52k42u68b 78R92o74u20s 3953400324872

Tohle platilo ještě tak dva roky zpátky, teď se ROPID usilovně snaží jí všemi dostupnými prostředky zničit.

+8/0
6.5.2014 15:05

T24o12m19á53š 48Z24e87m66a89n 3215638684635

Pokud se pohybujete jen po centru, je MHD k nezaplacení.,

Ale zkuste pohyb po periferii - tam už MHD stojí za starou belu.

+5/0
6.5.2014 15:27

M69a17r34e94k 28H61r38u79b72y 6767202421608

Tohle srovnani pochazi z konce minuleho stoleti, od te doby se dost zmenilo - bohuzel ne k lepsimu :-/

+2/0
6.5.2014 15:31

M59a81r66e34k 70K34a84l24i49n59a 3879914665698

A co? Metro a tramvaje fungují dobře...

0/0
6.5.2014 16:23
Foto

B13r58o85n21i83s77l97a71v 67G78a90b43r12y52š 2252479901

Nemůžete koukat jen na vozidla. Zabývám se MHD celý život a podle mě je Praha až na třetím místě, možná ještě dále. V počtu přepravených pasažérů bude jedničkou vždy, o tom žádná, ale jde o to, zda tento trend bude stoupat či klesat. I když má Praha jednu z levnějších MHD v přepočtu na počet spojů a počet obyvatel (nejdražší je Chomutov-Jirkov), celkový dojem mám lepší z Plzně a Brna. Se vším všudy.

0/0
6.5.2014 15:54

M75a92r88t41i31n 41M29e85l78i53c23h19a29r 5412371570581

Což o to, historie metra i MHD je zajímavá, pestrá, dýchá nostalgií a má takové kouzlo a patinu. Na výstavu bych se moc rád podíval. Kam ale směřuje, to už je věc jiná. Předražené zakázky, skandální Open card, drahé tramvaje které jsou těžké a mají problém v zatáčkách, nevhodné na koleje, bez klimatizace, zdražující se jízdné, zhoršující se služby...v tuhle chvíli to vypadá, že buď přijde konkurence, nebo začnou lidi chodit pěšky a jezdit na kole. To by tedy samo o sobě bylo dobře jak pro ovzduší, tak pro jejich zdraví, ale už vidím jak se tak lidé různé kondice, různého zdravotního stavu, věku apod. dostávají všude včas.

0/0
6.5.2014 14:02

V78i93k61y91r 42B43o87h90u13m74i89l 67S81t69r76a58n83s93k13y 9357488706399

Myslím, že například trasa Zahradní Město, Pohořelec je IDEÁLNÍ pro dojíždění na bicyklu do práce. Volím CNG, jsem v klidu, jen o trochu dražší jedu kdy chci, po cestě zařídím více než s MHD;-D

0/0
6.5.2014 14:08

V98i42k39y63r 88B52o36h50u42m84i32l 57S63t54r58a41n14s96k38y 9567518606149

Za poslední 2 roky jsme přišli o 2 linky autobusu, jezdí k nám jen polovina tramvají /ostatní ukončeny již ve Strašnicích/. Opravovat metro se "umí" jen stále většími výlukami z provozu, co týden, to nějaká změna v jízdním řádu a každý svátek ej důvodem jezdit ještě méně než v neděli. Tedy odpověď na to kam směřuje /pod Ropidem a cyglistou z Holomóce/ pražská doprava je snadná. Stačí na to dvě slova a jedno z nich je neslušným výrazem pro zadní část těla.

+8/0
6.5.2014 14:01
Foto

B18r76o64n35i34s38l12a19v 86G48a93b28r62y77š 2542459641

To je v některých případech jen optický klam. Okolo Vás jezdí 5 linek a každá má interval 30 minut. Proběhne optimalizace a zbydou Vám jen 2 linky, ale každá linka bude mít interval 7-8 minut. Co je tedy lepší? Druhou věcí je omezení spojů, protože si potom naopak lidi stěžují, že zbytečně vozí vzduch. Toto jsou jen obecné předpoklady. Jestli něco ROPID dělá dobře nebo špatně, je věc jiná.

0/−1
6.5.2014 15:57

T61o41m15a45s 33M16a31t10e51r89a 4156951903293

Na tom 

Kam směřuje pražská MHD

asi není třeba ptát se pana ředitele ...

+6/0
6.5.2014 12:55

V78á94c33l62a98v 62Č27e96r47m33á96k 4823620447914

Chtělo by to zrušit všechny dotace, peníze nechat lidem (12mld Kč ročně, cca 10000 ročně na jednoho obyvatele Prahy) a ať si lidé sami zaplatí způsob dopravy, jaký jim vyhovuje. Když DP uspěje, dobře, když ne, tak ať skrachuje a nahradí ho někdo jiný nebo něco úplně jiného.

+3/−4
6.5.2014 12:25

I79v86a67n 42J75i24r45e24š 6793122541648

Vzácný tržní konsomolče, to jste toho zničili stále ještě málo?

+3/−2
6.5.2014 13:21

R83a44d33e16k 28P67r69o98c94h10á78z90k28a 2663249188

A co je špatného na tom, když si každý své potřeby hradí sám?

+2/0
6.5.2014 14:28

I17v61a69n 70J39i29r63e31š 6713292761828

A co je špatného na podpoře potřeb sloužících většině a většinou využívaných? Z pohledu pravičáka asi to, že pravičák vidí a uznává jenom potřeby svoje vlastní a ostatní lidé jsou pro něho jenom materiál na uplatňování podvodů, využití a vyždímání.

+1/−1
6.5.2014 15:05

V63á24c30l17a44v 78Č82e72r41m14á39k 4233630497914

Špatně je na tom to, že abyste mohl něco dotovat, tak nejdříve musíte někomu jinému něco sebrat, abyste měl z čeho dotovat. A seberete mu to proti jeho vůli, protože kdyby dotyčnou věc chtěl platit sám, tak si ji zaplatí a nemusíte ji dotovat.

A dále, tím, že od "klientů" k "poskytovateli" ty prostředky převádíte bezvýhradně a pod hrozbou násilí, se vytrácí zpětná vazba, která by ovlivňovala kvalitu a množství dodávaných "služeb". A skončíte molochem, který ty peníze dostane nezávisle na tom, co odvede. Stačí mu jenom uplatit pár politiků, kteří rozhodují. A kteří za to sve rozhodnutí navíc nenesou v podstatě žádnou zodpovědnost.

+1/0
6.5.2014 17:43

I11v94a49n 74J61i16r38e62š 6193412241448

Což o to neoliberální teorie je to pěkná, jenom ta praxe nám nějak pokulhává. Nepřípomíná vám to něco, třeba, že není inteligenční, morální ani hodnotový rozdíl mezi uvažováním neoliberála, ortodoxního bolševika nebo náboženského fanatika?

0/0
6.5.2014 22:07

V29á22c61l85a50v 83Č15e84r73m91á43k 4223440937824

Pane, nějaké argumenty místo osobních útoků by nebyly?

0/0
7.5.2014 8:11

Z13d77e48n16ě31k 47J28a68n80o95u67t 1692545114151

Kam směřuje pražská MHD ? Inu, do míst kde je tma a slunce tam nesvítí...;-D

+16/0
6.5.2014 10:46
Foto

L88i91b98o59r 69V21y54k63o54u18p77i74l 9986665819147

Souhlas. Možná jen někteří nepochopili, ale jiní jsou si jisti, že tam ve skutečnosti už je.

+2/0
6.5.2014 11:07

J80a78n 13Š60p24e12c19i76á26n 2590400649289

Turnikety jsou blbost, stačí nasadit víc revizorů.

+3/0
6.5.2014 10:02

T80o39m13á78š 83Z98e44m62a74n 3815378494325

Dovedu si představit jejich instalaci třeba na Kačerově - tam se vejdou tak 3, možná i 4! ;-D

0/0
6.5.2014 10:30
Foto

R39o37m56a47n 60P85o75l25á88č66e93k 1860126790255

Pokud se jednou postaví D, tak po Kačerovu hodně klesne poptávka

0/0
6.5.2014 11:00

T81o98m38á56š 36Z81e25m14a98n 3895108324295

To ano, ale literature sci-fi či v tomto případě spíše fantasy by se měla probírat v jiném vláknu.

0/0
6.5.2014 11:07

J39a98n 50Š63p37e83c73i62á38n 2650720639499

Na IP Pavlova, ten průtok lidí v pět hodin. Nereálná blbost. Možná na konečných metra, kde se štosujou dojížděči do prahy.

+1/0
6.5.2014 11:02

J39a24n 44K26r75k 1141827613632

zrovna na IP to neni problem - turnikety by byly uprostred chodby (jako pokracovani jezdicich schodu), takze by se jich tam veslo treba 20.

0/0
6.5.2014 15:05

T45o35m11á66š 16K35o38t65í47k 9386663453256

Na Kačerově historicky byly, z dětství si je pamatuju. Bylo jich 7 pro vstup a 5 pro výstup. Jenže tenkrát by si nikdo nedovolil přelézat. A když, tak by hned měl na krku esembáky, který tam měli služebnu. Turnikety odpovídající dnešní době, tzn. odolný proti šimpanzům a orangutanům, by se tam vešly opravdu tak 4.

+1/0
6.5.2014 12:23

R47u13d65a 12S38l27a86v26í35k 5733168956671

Mohu se zeptat, kdy to dětství bylo? Přesněji v jakém stavu byla sídliště Krč, Lhotka, Modřany, atd., odkud dnes dojíždí na Kačerov tisíce lidí?

0/0
6.5.2014 13:39

J80a86n 32Z84e26l69e64n93k73a 2496956318575

Mincové sovětské turnikety byly zrušeny v roce 1985, a to v souvislosti se zprovozněním metra B. To už tato sídliště dávno existovala, nebo byla minimálně ve značném stupni rozestavěnosti.

0/0
6.5.2014 13:44

J45a95n 89Z37e16l27e33n91k21a 2776236478865

Jenomže tehdy bylo jediné a jednotné nepřestupní jízdné v ceně 1 Kč a házela se mince. Dnes by turnikety musely umět rozpoznávat spoustu několikapásmových přestupních jízdenek PID a časových kupónů, SMS jízdenky, celodenní jízdenky, různé bezplatné přepravy a kdesi cosi.

A tohle mnohem lépe zkontroluje školený revizor, provádějící namátkové kontroly, než nějaký automat. U vstupu by to akorát zdržovalo a tvořily by se dlouhé fronty a tlačenice.

+1/0
6.5.2014 13:42

R95a45d37e70k 28P14r98o34c47h15á79z31k67a 2113519518

Turnikety v Londýně a dalších městech s tím nemají nejmenší problém :-) To není nic co by se muselo vynalézat, stačí koupit a použít.

+1/−1
6.5.2014 14:27
Foto

B96r16o44n54i92s31l95a88v 28G55a82b14r55y12š 2732849971

Londýnský příklad je pěkný, ale londýnská nátura je trochu jiná. A v pražských podmínkách by se to skutečně neosvědčilo. I kdyby turniket zvládl odbavit člověka během 2 sekund, je to pořád hodně. Vezměte si, kolik lidí generují ty nejvytíženější stanice, jako je I. P. Pavlova. Touto stanicí projde v ranní špičce 21 700 cestujících. Ranní špička trvá 3 hodiny, čili průměrně 7233 lidí za hodinu. Vstup do metra je jen jeden a na něm 6 "bran", průměrně 1206 lidí jednou "bránou" za hodinu. Uznejte, že stroj, který dlouho přemýšlí, nikdy nedokáže odbavit tolik lidí. A to nemluvím o současné české poctivosti tvořit kvalitní výrobky.

0/0
6.5.2014 16:09

M29a33r36e33k 55V45o95k95á20l 1396254675689

študáci občas přeskakovali ... (turnikety byly tak úzké, že se dalo celkem pohodlně opřit rukama vpravo vlevo ...)

0/0
6.5.2014 13:44

J14a75n 81Z93e14l43e68n54k65a 2106566198245

Ono se hlavně dalo volně projít tím prostorem, kudy chodili tramvajenkáři. A jedinou "sankcí" bylo, že baba v kukani u vstupu (pokud to zahlédla) zahlásila rozhlasem, že upozorňuje cestující, že v metru se platí jízdné... ;-)

+2/0
6.5.2014 13:46

A44n98d53r32e73j 30K81r12á44l 7735276955615

Ja sem jednou jako malej kluk z toho nemel rozum a rozebehnul se na Budejovicke ze schodu a do vestibulu primo mezi turnikety a ty se predemnou tesne zaklaply.

Oblibena rodinna historka.

0/0
6.5.2014 16:06

J20a47n 44K62r15k 1371297243792

zajimave, ze turnikety i v daleko vetsich mestech funguji - viz treba Londyn, stanice tam nejakou vetsi (rozhodne ne vsechny), lidi tam jezdi vice .... a presto se tam vejdou. Proc by Praha mela byt tak odlisna???

+1/−2
6.5.2014 15:02

M11a20r50e68k 15H39r42u29b76y 6277192201458

Vic revizoru je nesmysl, staci zlevnit jizdne - stejne se na nakladech podili jenom z male casti;-) A navic se usetri i za ty revizory :-P

+1/0
6.5.2014 15:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.