Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

V novém úseku metra půjde internet, slibuje šéf dopravního podniku

Pokrytí internetem v metru a stálé mobilní spojení. K tomu klasická témata, která zajímají většinu cestujících pražskou dopravou, například propojení jednotlivých částí metropole. To byl okruh otázek, na něž se ptali čtenáři v chatu s šéfem pražského dopravního podniku Jaroslavem Ďurišem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K55a96r57e53l 58D24r60d27a 6504522187

Tramvaje na Žižkově - opět průšvih. Včera po 18. hodině 29 do centra nejela, jízdní řád na kočku. Pak se z centra nahrnulo snad 10 souprav 29 v závěsu za sebou k Ohradě. Jak jsem tak při marném čekání na 26 sledoval, ony to braly v závěsu za sebou 29 zpět i do centra. Nechápu. Jak manévry ruské armády na ukrajinských hranicích. Ale spolehnutí na DPP a jízdní řád nikde.

  Korunovala to 26, kdy první jela dříve, čímž mi ujela a druhá pro jistotu později. Takže interval 16 minut čistá ruka. Tomu říkají u DPP interval 10 minut. Spíš nechápu, že je tohle na Žižkově trvalý stav. Výpadky obden. Jezdí se podle plotu. Cestující se může spolehnou jen na zákon schválnosti.

  Pánové, jděte se bodnout. :-P

0/0
7.5.2014 6:12
Foto

T38a54n69a 49K49a18r76a77s67o21v33a 6587883598125

Akorát nám pan Jaroslav Ď. nesdělil, zda   bude připojení k  netu  letos,  výhledově další roky  nebo ........ až v příštím století.

0/0
6.5.2014 16:58

M90a14r35e84k 45K85a72l32i55n40a 3899264625678

Internet a signál by měl být v celém metru. Je to relativně neproduktivně strávený čas, leccos by se dalo vyřídit...

+2/0
6.5.2014 16:22
Foto

R46o75m98a19n 72P62o10l66á53č91e33k 1970766900695

Já upřímně doufám, že se signál do tunelů nikdy nedostane. Stejně to v metru hučí nebude pořádně slyšet a ještě aby vedle mě řvali lidi do telefonů? Díky ne

+2/−1
6.5.2014 16:58

M55a72r82e23k 59T22u71r86n95o80v88e74c 7905732320916

Ach jo, ještě jednou pro ty, kteří ještě žijí ve 20. století. Mobilní signál se dnes dá využívat i k jiným věcem, než je telefonování...

0/0
6.5.2014 22:11

P63e40t94r 54P70a92c46k83a 4539459985161

V otázkách na pana ředitele se dost čtenářů ptalo na mobilní signál v tunelech metra. Byl bych velice opatrný, zkuste se někdy projet příměstským vlakem, kde samozřejmě signál je. Skoro pokaždé vám pohodu cestování zkazí nějaký debil který si myslí, že je ve vlaku sám a podle toho telefonuje. Tolik dlouhých a hlasitých hovorů o ničem jen tak neuslyšíte (výrazně se to zhoršilo po zavedení neomezených tarifů).

+8/0
6.5.2014 15:52

P18a20v27e52l 80S43l74a15m91a 9619292401327

R^R^

0/0
6.5.2014 16:50

M69a23r30e47k 46T64u18r78n62o25v25e77c 7165222800756

Příměstskými vlaky moc nejezdím, ale v tramvajích je to také docela děs. Když někdo zvládne telefonovat z Motola až na I. P. Pavlova...

V metru je po většinu doby jízdy celkem kravál, tam mi nepřijde, že by se dalo moc telefonovat. Prý snad až 90 decibellů.

Spousta lidí, co po signálu v metru touží, to chce spíš kvůli možnosti dostat se na internet. Já bych to například z tohoto důvodu také ocenil. Dneska je pokrytí i ve stanicích tak mizerné, že je problém i poslat SMSku...

0/0
6.5.2014 22:10

M45a15r85e23k 65H78r85u62b45y 6937572971268

Kam smeruje MHD? Tunelem na Panenske ostrovy:-/

+2/0
6.5.2014 15:34

D10a12n21i64e31l 10R79e25i45c16h79e89l 8369549933

Praha má špičkovou MHD, kterou mnoho Pražanů, dle mého, nedoceňuje. Stačí kouknout na cestovatelská fóra, kde je MHD právě z jednou z nejoceňovanějších věcí.

Přeju vše nejlepší i do další čtyřicítky:)

+3/−2
6.5.2014 14:17

R12a74d73e31k 92P38r56o55c42h26á66z90k37a 2663129528

Já patřím mezi ty, kteří ji nedoceňují :-)

0/0
6.5.2014 14:27

J16a19k62u62b 23R14o22u84s 3213110604982

Tohle platilo ještě tak dva roky zpátky, teď se ROPID usilovně snaží jí všemi dostupnými prostředky zničit.

+8/0
6.5.2014 15:05

T98o15m33á38š 33Z90e60m70a29n 3365158874525

Pokud se pohybujete jen po centru, je MHD k nezaplacení.,

Ale zkuste pohyb po periferii - tam už MHD stojí za starou belu.

+5/0
6.5.2014 15:27

M56a78r47e64k 19H51r57u43b62y 6737792731918

Tohle srovnani pochazi z konce minuleho stoleti, od te doby se dost zmenilo - bohuzel ne k lepsimu :-/

+2/0
6.5.2014 15:31

M80a97r61e88k 19K90a77l57i56n36a 3929374665458

A co? Metro a tramvaje fungují dobře...

0/0
6.5.2014 16:23

B16r41o33n79i14s74l19a66v 34G73a30b11r58y12š 6645454410

Nemůžete koukat jen na vozidla. Zabývám se MHD celý život a podle mě je Praha až na třetím místě, možná ještě dále. V počtu přepravených pasažérů bude jedničkou vždy, o tom žádná, ale jde o to, zda tento trend bude stoupat či klesat. I když má Praha jednu z levnějších MHD v přepočtu na počet spojů a počet obyvatel (nejdražší je Chomutov-Jirkov), celkový dojem mám lepší z Plzně a Brna. Se vším všudy.

0/0
6.5.2014 15:54

M52a64r41t20i62n 18M40e26l23i19c94h98a51r 5542361510161

Což o to, historie metra i MHD je zajímavá, pestrá, dýchá nostalgií a má takové kouzlo a patinu. Na výstavu bych se moc rád podíval. Kam ale směřuje, to už je věc jiná. Předražené zakázky, skandální Open card, drahé tramvaje které jsou těžké a mají problém v zatáčkách, nevhodné na koleje, bez klimatizace, zdražující se jízdné, zhoršující se služby...v tuhle chvíli to vypadá, že buď přijde konkurence, nebo začnou lidi chodit pěšky a jezdit na kole. To by tedy samo o sobě bylo dobře jak pro ovzduší, tak pro jejich zdraví, ale už vidím jak se tak lidé různé kondice, různého zdravotního stavu, věku apod. dostávají všude včas.

0/0
6.5.2014 14:02

V51i12k39y92r 75B98o82h24u72m86i68l 17S41t75r91a20n93s50k72y 9357358536329

Myslím, že například trasa Zahradní Město, Pohořelec je IDEÁLNÍ pro dojíždění na bicyklu do práce. Volím CNG, jsem v klidu, jen o trochu dražší jedu kdy chci, po cestě zařídím více než s MHD;-D

0/0
6.5.2014 14:08

V91i62k90y64r 23B66o82h29u92m59i52l 60S62t15r47a76n65s57k95y 9887308706189

Za poslední 2 roky jsme přišli o 2 linky autobusu, jezdí k nám jen polovina tramvají /ostatní ukončeny již ve Strašnicích/. Opravovat metro se "umí" jen stále většími výlukami z provozu, co týden, to nějaká změna v jízdním řádu a každý svátek ej důvodem jezdit ještě méně než v neděli. Tedy odpověď na to kam směřuje /pod Ropidem a cyglistou z Holomóce/ pražská doprava je snadná. Stačí na to dvě slova a jedno z nich je neslušným výrazem pro zadní část těla.

+8/0
6.5.2014 14:01

B80r43o13n88i57s14l62a26v 80G96a78b46r40y83š 6435684560

To je v některých případech jen optický klam. Okolo Vás jezdí 5 linek a každá má interval 30 minut. Proběhne optimalizace a zbydou Vám jen 2 linky, ale každá linka bude mít interval 7-8 minut. Co je tedy lepší? Druhou věcí je omezení spojů, protože si potom naopak lidi stěžují, že zbytečně vozí vzduch. Toto jsou jen obecné předpoklady. Jestli něco ROPID dělá dobře nebo špatně, je věc jiná.

0/−1
6.5.2014 15:57

T89o67m74a57s 88M24a38t15e55r72a 4175761386645

Na tom 

Kam směřuje pražská MHD

asi není třeba ptát se pana ředitele ...

+6/0
6.5.2014 12:55

V11á30c53l19a30v 19Č77e34r25m39á43k 4713620827674

Chtělo by to zrušit všechny dotace, peníze nechat lidem (12mld Kč ročně, cca 10000 ročně na jednoho obyvatele Prahy) a ať si lidé sami zaplatí způsob dopravy, jaký jim vyhovuje. Když DP uspěje, dobře, když ne, tak ať skrachuje a nahradí ho někdo jiný nebo něco úplně jiného.

+3/−4
6.5.2014 12:25

I17v91a31n 88J48i98r62e95š 6603912281738

Vzácný tržní konsomolče, to jste toho zničili stále ještě málo?

+3/−2
6.5.2014 13:21

R82a11d40e55k 48P51r42o77c26h85á73z22k59a 2783649528

A co je špatného na tom, když si každý své potřeby hradí sám?

+2/0
6.5.2014 14:28

I83v93a30n 30J15i51r30e27š 6183392681438

A co je špatného na podpoře potřeb sloužících většině a většinou využívaných? Z pohledu pravičáka asi to, že pravičák vidí a uznává jenom potřeby svoje vlastní a ostatní lidé jsou pro něho jenom materiál na uplatňování podvodů, využití a vyždímání.

+1/−1
6.5.2014 15:05

V20á60c45l74a66v 28Č46e62r59m69á59k 4603760387904

Špatně je na tom to, že abyste mohl něco dotovat, tak nejdříve musíte někomu jinému něco sebrat, abyste měl z čeho dotovat. A seberete mu to proti jeho vůli, protože kdyby dotyčnou věc chtěl platit sám, tak si ji zaplatí a nemusíte ji dotovat.

A dále, tím, že od "klientů" k "poskytovateli" ty prostředky převádíte bezvýhradně a pod hrozbou násilí, se vytrácí zpětná vazba, která by ovlivňovala kvalitu a množství dodávaných "služeb". A skončíte molochem, který ty peníze dostane nezávisle na tom, co odvede. Stačí mu jenom uplatit pár politiků, kteří rozhodují. A kteří za to sve rozhodnutí navíc nenesou v podstatě žádnou zodpovědnost.

+1/0
6.5.2014 17:43

I91v55a20n 23J84i41r67e60š 6293952401498

Což o to neoliberální teorie je to pěkná, jenom ta praxe nám nějak pokulhává. Nepřípomíná vám to něco, třeba, že není inteligenční, morální ani hodnotový rozdíl mezi uvažováním neoliberála, ortodoxního bolševika nebo náboženského fanatika?

0/0
6.5.2014 22:07

V94á27c62l75a58v 31Č31e37r72m56á52k 4443260577694

Pane, nějaké argumenty místo osobních útoků by nebyly?

0/0
7.5.2014 8:11

Z34d23e43n68ě52k 75J59a38n71o97u25t 1822115514101

Kam směřuje pražská MHD ? Inu, do míst kde je tma a slunce tam nesvítí...;-D

+16/0
6.5.2014 10:46
Foto

L26i77b35o77r 50V45y96k92o11u39p55i11l 9276455139747

Souhlas. Možná jen někteří nepochopili, ale jiní jsou si jisti, že tam ve skutečnosti už je.

+2/0
6.5.2014 11:07

J37a86n 73Š44p88e90c77i43á47n 2290840719409

Turnikety jsou blbost, stačí nasadit víc revizorů.

+3/0
6.5.2014 10:02

T74o18m48á16š 33Z37e30m42a39n 3965748414915

Dovedu si představit jejich instalaci třeba na Kačerově - tam se vejdou tak 3, možná i 4! ;-D

0/0
6.5.2014 10:30
Foto

R67o32m28a54n 39P18o63l40á50č48e13k 1160566150255

Pokud se jednou postaví D, tak po Kačerovu hodně klesne poptávka

0/0
6.5.2014 11:00

T67o90m36á25š 55Z14e38m66a57n 3315488154265

To ano, ale literature sci-fi či v tomto případě spíše fantasy by se měla probírat v jiném vláknu.

0/0
6.5.2014 11:07

J52a97n 89Š98p12e95c32i55á25n 2910890769189

Na IP Pavlova, ten průtok lidí v pět hodin. Nereálná blbost. Možná na konečných metra, kde se štosujou dojížděči do prahy.

+1/0
6.5.2014 11:02

J98a33n 69K44r98k 1751317143732

zrovna na IP to neni problem - turnikety by byly uprostred chodby (jako pokracovani jezdicich schodu), takze by se jich tam veslo treba 20.

0/0
6.5.2014 15:05

T47o70m59á85š 86K39o65t69í33k 9906133473876

Na Kačerově historicky byly, z dětství si je pamatuju. Bylo jich 7 pro vstup a 5 pro výstup. Jenže tenkrát by si nikdo nedovolil přelézat. A když, tak by hned měl na krku esembáky, který tam měli služebnu. Turnikety odpovídající dnešní době, tzn. odolný proti šimpanzům a orangutanům, by se tam vešly opravdu tak 4.

+1/0
6.5.2014 12:23

R52u57d14a 13S60l82a69v52í97k 5463488466141

Mohu se zeptat, kdy to dětství bylo? Přesněji v jakém stavu byla sídliště Krč, Lhotka, Modřany, atd., odkud dnes dojíždí na Kačerov tisíce lidí?

0/0
6.5.2014 13:39

J45a96n 61Z73e41l25e70n44k19a 2336276108865

Mincové sovětské turnikety byly zrušeny v roce 1985, a to v souvislosti se zprovozněním metra B. To už tato sídliště dávno existovala, nebo byla minimálně ve značném stupni rozestavěnosti.

0/0
6.5.2014 13:44

J28a41n 69Z47e45l67e59n96k51a 2446896218405

Jenomže tehdy bylo jediné a jednotné nepřestupní jízdné v ceně 1 Kč a házela se mince. Dnes by turnikety musely umět rozpoznávat spoustu několikapásmových přestupních jízdenek PID a časových kupónů, SMS jízdenky, celodenní jízdenky, různé bezplatné přepravy a kdesi cosi.

A tohle mnohem lépe zkontroluje školený revizor, provádějící namátkové kontroly, než nějaký automat. U vstupu by to akorát zdržovalo a tvořily by se dlouhé fronty a tlačenice.

+1/0
6.5.2014 13:42

R13a40d71e43k 61P87r19o41c10h33á22z85k85a 2663379828

Turnikety v Londýně a dalších městech s tím nemají nejmenší problém :-) To není nic co by se muselo vynalézat, stačí koupit a použít.

+1/−1
6.5.2014 14:27

B36r92o27n91i11s60l35a11v 28G17a57b60r59y10š 6315234460

Londýnský příklad je pěkný, ale londýnská nátura je trochu jiná. A v pražských podmínkách by se to skutečně neosvědčilo. I kdyby turniket zvládl odbavit člověka během 2 sekund, je to pořád hodně. Vezměte si, kolik lidí generují ty nejvytíženější stanice, jako je I. P. Pavlova. Touto stanicí projde v ranní špičce 21 700 cestujících. Ranní špička trvá 3 hodiny, čili průměrně 7233 lidí za hodinu. Vstup do metra je jen jeden a na něm 6 "bran", průměrně 1206 lidí jednou "bránou" za hodinu. Uznejte, že stroj, který dlouho přemýšlí, nikdy nedokáže odbavit tolik lidí. A to nemluvím o současné české poctivosti tvořit kvalitní výrobky.

0/0
6.5.2014 16:09

M82a68r21e63k 96V54o42k93á33l 1846744735879

študáci občas přeskakovali ... (turnikety byly tak úzké, že se dalo celkem pohodlně opřit rukama vpravo vlevo ...)

0/0
6.5.2014 13:44

J88a78n 11Z22e53l73e47n14k60a 2646386478845

Ono se hlavně dalo volně projít tím prostorem, kudy chodili tramvajenkáři. A jedinou "sankcí" bylo, že baba v kukani u vstupu (pokud to zahlédla) zahlásila rozhlasem, že upozorňuje cestující, že v metru se platí jízdné... ;-)

+2/0
6.5.2014 13:46

A97n77d74r59e36j 40K15r18á46l 7905696865565

Ja sem jednou jako malej kluk z toho nemel rozum a rozebehnul se na Budejovicke ze schodu a do vestibulu primo mezi turnikety a ty se predemnou tesne zaklaply.

Oblibena rodinna historka.

0/0
6.5.2014 16:06

J63a44n 62K13r11k 1951807233812

zajimave, ze turnikety i v daleko vetsich mestech funguji - viz treba Londyn, stanice tam nejakou vetsi (rozhodne ne vsechny), lidi tam jezdi vice .... a presto se tam vejdou. Proc by Praha mela byt tak odlisna???

+1/−2
6.5.2014 15:02

M94a24r48e55k 71H73r51u86b41y 6347962481258

Vic revizoru je nesmysl, staci zlevnit jizdne - stejne se na nakladech podili jenom z male casti;-) A navic se usetri i za ty revizory :-P

+1/0
6.5.2014 15:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.