Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tak vypadalo metro před 40 lety. Teď se jím můžete povozit i vy

Čtvrteční státní svátek bude zároveň svátkem pro všechny milovníky pražského metra. Dostanou jedinečnou šanci vrátit se v čase o 40 let zpátky a vyzkoušet si jízdu historickou soupravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J17i14n86d25ř16i62c79h 89B93e70l24l37i91n43g 9257375166284

Ony byly obšlehnuté podle New Yorku:

http://static1.businessinsider.com/image/524c8c5cecad04864f0d8254-1200/heres-what-some-of-the-older-trains-look-like-note-the-metal-straps-people-once-used-to-hold-on-during-a-bumpy-ride.jpg

0/−1
7.5.2014 20:46

P28e68t57r 82I86s88k94r75a 7561457153776

škoda že ve prospěch ruského exportu zamítli naše daleko lepší vozy pro metro, které v důsledku toho zůstaly jen na papíře...;-(

+2/−1
7.5.2014 18:49
Foto

R41o66b49e80r80t 54P83l69o65c44h 4986682181483

Jen na papíře ne. Existovali snad dvě dvouvozové soupravy, ale do dnešních dnů se zachoval jen model který je k vidění v muzeu MHD ve Střešovicích.

0/0
7.5.2014 21:51

M72a87r22t90i51n 79K77u25l47i98š 4986586306106

Nejsem nostalgik, ale to vnitrni usporadani bylo stokrat lepsi nez soucasny, kdy si otirame s naproti sedicimi spolucestujicimi navzajem kolena. Navic se stojici lidi rozptylili po celem prostoru a nestosovali se u dveri, tak jako je tomu ted.

Krasne je to poznat v tech vozech, ktere jsou sice nove, ale uprostred vagonu maji zachoanou alespon jednu cast s postrannim sezenim. Vetsina stojicich lidi se vzdycky nahrne tam.

+8/−3
7.5.2014 0:57

E36v20ž86e32n 53P88o91l81á69k 3528618441813

Bezpečnostní norma vyžaduje většinu sedadel po nebo proti směru jízdy, navíc i ze zdravotních důvodů - vliv na páteř.

0/−1
7.5.2014 19:43
Foto

R32o58b62e34r58t 24P77l50o32c87h 4446542631973

Já se tam ve čtvrtek chystám a moc se na to těšim R^

+4/−1
6.5.2014 23:57
Foto

B63r50o11n81i81s95l62a69v 39G34a22b46r63y59š 2792159511

Jak tady někteří píšou, že to byly křápy, podívejte se spíš na to, proč je Praha tehdy vzala. U nás jsme měli kvalitní inženýry, kteří vymysleli vlastní metro, ale všichni víme, kdo tento projekt zamítl.

+6/−3
6.5.2014 23:39

M48i88c44h94a91l 87S45l74e10z16á31k 5841876977871

jsem tím jel asi před měsícem. V Kievě to jezdí furt.

0/0
6.5.2014 22:59

M34a92r28t29i50n 79K62u85l69i88š 4336986456766

Ja zas v Budapesti. Tech mest bude urcite vic.

+1/0
7.5.2014 0:58

M23i90l52a81n 92Č15e73r62n67ý 5573229459162

U nás se píše "v Kyjevě".:-P

+2/0
7.5.2014 12:23

M94i56l47a53n 45N23o58v63á34k 3859853315961

Já si pamatuji na den otevřených dveří na Kačerově před 15 lety, když metro slavilo 25 let. S bráchou a pár kamárády jsme tam tenkrát byli (bylo nám tak okolo 11-13let). Vzpomínám si, že ty soupravy mohl člověk celé projít a také jsme přišli na to, jak se používá klakson v kabině vlakvedoucího. Pak už si pamatuji, že z toho depa se pořád ozýval zvuk těch klaksonů, až to bylo krajně nepříjemné. ;-)

+1/−2
6.5.2014 22:53

P18a81v19l32a 98K22v74a63p38i17l93o45v26á 7939928594407

Některé soupravy v Paříži vypadají starší :-) Jsou krásný.

+3/0
6.5.2014 22:30

L60i70b37o44r 55T89y23m50e79š 8625328287599

To máte pravdu, v Paříži jsou mnohdy horší....:-)

+1/−1
7.5.2014 15:35

E66m65i95l 70P18r65c80h57a35l 5230330418404

Tohle porad jeste jezdi v Budapesti, velmi autenticke :-)

0/−1
6.5.2014 22:02

Ř27e40h59o10ř 95V63l69a73s55á34k 2604694731366

Koukám, že tu na ně nadáváte, tak ode mne jedna pochvala: Ty lavice mi přišly praktičtější i pohodlnější než dnešní sedačky.

+5/−2
6.5.2014 21:51

A28l19e57š 42J21a41v19ů57r37e78k 2302339840930

bylo ty vagony prostornejsi, to jo.

+3/−1
6.5.2014 21:59

B59á12r45a 24T20e23s59n94e20r29o62v35á 5635880914209

Ne tohle konkrétní, ale podobné metro jezdilo ještě před pár lety na trase B. Nevím, proč z toho dělají takovou senzaci.

+2/−2
6.5.2014 21:33
Foto

L70u19k48á90š 53Z38á25v64o90d29s97k17ý 9811329311

to byly soupravy 81-71 nástupci ečs. vagony v podstatě stejné jen měli zářivky, mírné odlehčení jelikož neměli motory v každém vagonu. A tak měli 4 světla vpředu .Jinak to je to stejná šunka

+3/−1
6.5.2014 21:36

A75d40a84m 78K95ř32i25v54s63k22ý 1683244460223

Pokud nejste dopravní fanoušek, tak to holt nepochopíte.

+5/0
7.5.2014 2:51

P58e16t55r 68G44a68r59d23o46ň 4136155723297

To je přímo jak do země kde zítra znamená zas včera. V době kdy na západě vagony metra vypadaly jako dnes u nás, jezdili jsme tímto ruským křápem. Fučelo tam i přes zavřené okna, kravál strašný.

+2/−2
6.5.2014 21:16

R58o29b92e60r86t 38Š96i41m58e33č14e23k 6235481938928

no.. ono je lepší kravál, než poslouchat cinty spolucestujících...

+4/−1
6.5.2014 22:02

S37t40a69n11i27s78l70a91v 61P23ř87i61b26y27l 1479758891586

Na "západě" občas metro vypadá i dneska, jako na těch fotkách :-)

+1/0
6.5.2014 22:06

D94a95n44i28e17l 36P18a24n27e56k 6312641312540

Snad jediné co mi utkvělo v paměti je onen zvuk otevírajících se dveří a odjíždějící soupravy.

+5/−1
6.5.2014 21:00
Foto

L20u28k53á74š 74Z13á28v40o49d32s67k35ý 9241199781

tak vypadalo metro ještě před 16 lety. Nedělejte z toho senzaci, většina lidí si Ečska dobře pamatuje z provozu...a všichni ví, že to byly pěkné křápy. Už v roce 74 kdy je zavedli do provozu...

+13/−2
6.5.2014 20:59

P42a16v65e46l 33J89i98ř95í92k 9218617739

Presne tak, moc dobre si je jeste pamatuju. Moje deti uz nastesti ne ;)

+1/−1
6.5.2014 22:07

A19l63e53š 45P39r58o65k17o15p 7972937107252

Díky, asi ještě nechci....

+2/−2
6.5.2014 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.