Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tak vypadalo metro před 40 lety. Teď se jím můžete povozit i vy

Čtvrteční státní svátek bude zároveň svátkem pro všechny milovníky pražského metra. Dostanou jedinečnou šanci vrátit se v čase o 40 let zpátky a vyzkoušet si jízdu historickou soupravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16i82n12d24ř98i94c95h 13B79e95l39l64i49n51g 9207445376274

Ony byly obšlehnuté podle New Yorku:

http://static1.businessinsider.com/image/524c8c5cecad04864f0d8254-1200/heres-what-some-of-the-older-trains-look-like-note-the-metal-straps-people-once-used-to-hold-on-during-a-bumpy-ride.jpg

0/−1
7.5.2014 20:46

P83e87t18r 59I97s34k21r50a 7431257383256

škoda že ve prospěch ruského exportu zamítli naše daleko lepší vozy pro metro, které v důsledku toho zůstaly jen na papíře...;-(

+2/−1
7.5.2014 18:49
Foto

R21o70b85e29r13t 77P93l43o46c58h 4356822891183

Jen na papíře ne. Existovali snad dvě dvouvozové soupravy, ale do dnešních dnů se zachoval jen model který je k vidění v muzeu MHD ve Střešovicích.

0/0
7.5.2014 21:51

M54a70r32t55i96n 15K32u51l66i27š 4366776666906

Nejsem nostalgik, ale to vnitrni usporadani bylo stokrat lepsi nez soucasny, kdy si otirame s naproti sedicimi spolucestujicimi navzajem kolena. Navic se stojici lidi rozptylili po celem prostoru a nestosovali se u dveri, tak jako je tomu ted.

Krasne je to poznat v tech vozech, ktere jsou sice nove, ale uprostred vagonu maji zachoanou alespon jednu cast s postrannim sezenim. Vetsina stojicich lidi se vzdycky nahrne tam.

+8/−3
7.5.2014 0:57

E53v23ž75e92n 34P85o62l91á16k 3248688291353

Bezpečnostní norma vyžaduje většinu sedadel po nebo proti směru jízdy, navíc i ze zdravotních důvodů - vliv na páteř.

0/−1
7.5.2014 19:43
Foto

R81o56b60e42r20t 53P74l82o53c33h 4176472701343

Já se tam ve čtvrtek chystám a moc se na to těšim R^

+4/−1
6.5.2014 23:57
Foto

B66r56o20n36i77s91l41a50v 40G44a66b62r64y36š 2972199891

Jak tady někteří píšou, že to byly křápy, podívejte se spíš na to, proč je Praha tehdy vzala. U nás jsme měli kvalitní inženýry, kteří vymysleli vlastní metro, ale všichni víme, kdo tento projekt zamítl.

+6/−3
6.5.2014 23:39

M44i53c40h48a96l 42S19l87e16z42á33k 5961136487241

jsem tím jel asi před měsícem. V Kievě to jezdí furt.

0/0
6.5.2014 22:59

M42a53r21t61i70n 56K15u64l97i83š 4476706966666

Ja zas v Budapesti. Tech mest bude urcite vic.

+1/0
7.5.2014 0:58

M35i85l20a24n 29Č41e38r10n69ý 5533709219452

U nás se píše "v Kyjevě".:-P

+2/0
7.5.2014 12:23

M47i29l87a68n 86N60o96v65á52k 3609483925771

Já si pamatuji na den otevřených dveří na Kačerově před 15 lety, když metro slavilo 25 let. S bráchou a pár kamárády jsme tam tenkrát byli (bylo nám tak okolo 11-13let). Vzpomínám si, že ty soupravy mohl člověk celé projít a také jsme přišli na to, jak se používá klakson v kabině vlakvedoucího. Pak už si pamatuji, že z toho depa se pořád ozýval zvuk těch klaksonů, až to bylo krajně nepříjemné. ;-)

+1/−2
6.5.2014 22:53

P40a14v62l85a 28K89v56a76p41i62l52o42v37á 7789938344327

Některé soupravy v Paříži vypadají starší :-) Jsou krásný.

+3/0
6.5.2014 22:30

L91i83b94o17r 98T55y33m97e77š 8295368187729

To máte pravdu, v Paříži jsou mnohdy horší....:-)

+1/−1
7.5.2014 15:35

E98m91i34l 71P63r95c47h26a20l 5430420508224

Tohle porad jeste jezdi v Budapesti, velmi autenticke :-)

0/−1
6.5.2014 22:02

Ř95e95h84o90ř 52V97l19a29s61á70k 2724504311406

Koukám, že tu na ně nadáváte, tak ode mne jedna pochvala: Ty lavice mi přišly praktičtější i pohodlnější než dnešní sedačky.

+5/−2
6.5.2014 21:51

A62l92e93š 27J91a80v93ů45r42e98k 2932379810380

bylo ty vagony prostornejsi, to jo.

+3/−1
6.5.2014 21:59

B36á17r91a 51T19e88s36n70e37r14o77v15á 5775200164979

Ne tohle konkrétní, ale podobné metro jezdilo ještě před pár lety na trase B. Nevím, proč z toho dělají takovou senzaci.

+2/−2
6.5.2014 21:33
Foto

L16u78k82á12š 11Z83á21v48o15d68s83k68ý 9871919491

to byly soupravy 81-71 nástupci ečs. vagony v podstatě stejné jen měli zářivky, mírné odlehčení jelikož neměli motory v každém vagonu. A tak měli 4 světla vpředu .Jinak to je to stejná šunka

+3/−1
6.5.2014 21:36

A43d18a82m 57K33ř65i94v45s52k30ý 1563944860473

Pokud nejste dopravní fanoušek, tak to holt nepochopíte.

+5/0
7.5.2014 2:51

P19e78t92r 61G30a59r87d67o96ň 4686485243527

To je přímo jak do země kde zítra znamená zas včera. V době kdy na západě vagony metra vypadaly jako dnes u nás, jezdili jsme tímto ruským křápem. Fučelo tam i přes zavřené okna, kravál strašný.

+2/−2
6.5.2014 21:16

R18o11b16e77r47t 70Š18i41m61e56č63e20k 6205681698148

no.. ono je lepší kravál, než poslouchat cinty spolucestujících...

+4/−1
6.5.2014 22:02

S18t49a62n61i60s46l70a24v 30P72ř49i40b41y11l 1159208611576

Na "západě" občas metro vypadá i dneska, jako na těch fotkách :-)

+1/0
6.5.2014 22:06

D63a83n94i66e45l 83P28a76n15e69k 6522971682980

Snad jediné co mi utkvělo v paměti je onen zvuk otevírajících se dveří a odjíždějící soupravy.

+5/−1
6.5.2014 21:00
Foto

L51u95k81á47š 74Z73á21v76o98d11s67k84ý 9231549561

tak vypadalo metro ještě před 16 lety. Nedělejte z toho senzaci, většina lidí si Ečska dobře pamatuje z provozu...a všichni ví, že to byly pěkné křápy. Už v roce 74 kdy je zavedli do provozu...

+13/−2
6.5.2014 20:59

P65a89v27e35l 91J90i64ř44í65k 9518937629

Presne tak, moc dobre si je jeste pamatuju. Moje deti uz nastesti ne ;)

+1/−1
6.5.2014 22:07

A18l49e88š 76P55r97o38k63o41p 7102467347482

Díky, asi ještě nechci....

+2/−2
6.5.2014 20:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.