Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Tak vypadalo metro před 40 lety. Teď se jím můžete povozit i vy

Čtvrteční státní svátek bude zároveň svátkem pro všechny milovníky pražského metra. Dostanou jedinečnou šanci vrátit se v čase o 40 let zpátky a vyzkoušet si jízdu historickou soupravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95i31n88d74ř85i98c55h 86B61e62l97l80i65n81g 9667585316494

Ony byly obšlehnuté podle New Yorku:

http://static1.businessinsider.com/image/524c8c5cecad04864f0d8254-1200/heres-what-some-of-the-older-trains-look-like-note-the-metal-straps-people-once-used-to-hold-on-during-a-bumpy-ride.jpg

0/−1
7.5.2014 20:46

P33e65t64r 92I59s65k94r45a 7101707153186

škoda že ve prospěch ruského exportu zamítli naše daleko lepší vozy pro metro, které v důsledku toho zůstaly jen na papíře...;-(

+2/−1
7.5.2014 18:49

R23o19b51e60r97t 95P53l87o35c62h 4226332591623

Jen na papíře ne. Existovali snad dvě dvouvozové soupravy, ale do dnešních dnů se zachoval jen model který je k vidění v muzeu MHD ve Střešovicích.

0/0
7.5.2014 21:51

M95a82r97t35i49n 43K45u30l41i73š 4856136716326

Nejsem nostalgik, ale to vnitrni usporadani bylo stokrat lepsi nez soucasny, kdy si otirame s naproti sedicimi spolucestujicimi navzajem kolena. Navic se stojici lidi rozptylili po celem prostoru a nestosovali se u dveri, tak jako je tomu ted.

Krasne je to poznat v tech vozech, ktere jsou sice nove, ale uprostred vagonu maji zachoanou alespon jednu cast s postrannim sezenim. Vetsina stojicich lidi se vzdycky nahrne tam.

+8/−3
7.5.2014 0:57

E78v50ž98e84n 80P53o49l88á38k 3158838701143

Bezpečnostní norma vyžaduje většinu sedadel po nebo proti směru jízdy, navíc i ze zdravotních důvodů - vliv na páteř.

0/−1
7.5.2014 19:43

R42o24b70e52r40t 42P95l69o21c46h 4736302711713

Já se tam ve čtvrtek chystám a moc se na to těšim R^

+4/−1
6.5.2014 23:57

B92r76o76n73i93s33l31a18v 83G62a36b51r16y22š 6175534920

Jak tady někteří píšou, že to byly křápy, podívejte se spíš na to, proč je Praha tehdy vzala. U nás jsme měli kvalitní inženýry, kteří vymysleli vlastní metro, ale všichni víme, kdo tento projekt zamítl.

+6/−3
6.5.2014 23:39

M51i78c38h13a15l 70S30l54e69z74á61k 5671146347641

jsem tím jel asi před měsícem. V Kievě to jezdí furt.

0/0
6.5.2014 22:59

M19a80r56t21i60n 40K88u46l82i33š 4396176266886

Ja zas v Budapesti. Tech mest bude urcite vic.

+1/0
7.5.2014 0:58

M36i83l62a66n 52Č32e50r43n68ý 5863169559282

U nás se píše "v Kyjevě".:-P

+2/0
7.5.2014 12:23

M33i57l68a50n 79N38o71v42á34k 3649943925611

Já si pamatuji na den otevřených dveří na Kačerově před 15 lety, když metro slavilo 25 let. S bráchou a pár kamárády jsme tam tenkrát byli (bylo nám tak okolo 11-13let). Vzpomínám si, že ty soupravy mohl člověk celé projít a také jsme přišli na to, jak se používá klakson v kabině vlakvedoucího. Pak už si pamatuji, že z toho depa se pořád ozýval zvuk těch klaksonů, až to bylo krajně nepříjemné. ;-)

+1/−2
6.5.2014 22:53

P62a42v54l78a 75K62v14a65p43i90l98o10v60á 7129248754217

Některé soupravy v Paříži vypadají starší :-) Jsou krásný.

+3/0
6.5.2014 22:30

L69i15b15o22r 64T88y24m82e59š 8785538567129

To máte pravdu, v Paříži jsou mnohdy horší....:-)

+1/−1
7.5.2014 15:35

E28m67i73l 90P69r18c87h89a21l 5520510628894

Tohle porad jeste jezdi v Budapesti, velmi autenticke :-)

0/−1
6.5.2014 22:02

Ř69e50h29o35ř 57V66l22a94s88á87k 2494964521406

Koukám, že tu na ně nadáváte, tak ode mne jedna pochvala: Ty lavice mi přišly praktičtější i pohodlnější než dnešní sedačky.

+5/−2
6.5.2014 21:51

A94l26e83š 60J19a41v71ů40r35e69k 2422159860310

bylo ty vagony prostornejsi, to jo.

+3/−1
6.5.2014 21:59

B58á61r62a 58T73e32s54n42e39r52o95v89á 5885330774859

Ne tohle konkrétní, ale podobné metro jezdilo ještě před pár lety na trase B. Nevím, proč z toho dělají takovou senzaci.

+2/−2
6.5.2014 21:33
Foto

L71u64k57á93š 94Z68á89v53o58d93s38k24ý 9581929511

to byly soupravy 81-71 nástupci ečs. vagony v podstatě stejné jen měli zářivky, mírné odlehčení jelikož neměli motory v každém vagonu. A tak měli 4 světla vpředu .Jinak to je to stejná šunka

+3/−1
6.5.2014 21:36

A78d89a46m 37K34ř90i33v30s84k62ý 1853404640293

Pokud nejste dopravní fanoušek, tak to holt nepochopíte.

+5/0
7.5.2014 2:51

P51e47t62r 48G29a69r50d39o37ň 4636925713157

To je přímo jak do země kde zítra znamená zas včera. V době kdy na západě vagony metra vypadaly jako dnes u nás, jezdili jsme tímto ruským křápem. Fučelo tam i přes zavřené okna, kravál strašný.

+2/−2
6.5.2014 21:16

R24o37b25e27r80t 59Š53i20m97e86č50e61k 6595481438718

no.. ono je lepší kravál, než poslouchat cinty spolucestujících...

+4/−1
6.5.2014 22:02

S41t18a38n35i33s17l55a74v 74P39ř32i10b49y62l 1819448611846

Na "západě" občas metro vypadá i dneska, jako na těch fotkách :-)

+1/0
6.5.2014 22:06

D18a92n69i44e15l 79P20a18n53e60k 6222861682310

Snad jediné co mi utkvělo v paměti je onen zvuk otevírajících se dveří a odjíždějící soupravy.

+5/−1
6.5.2014 21:00
Foto

L17u66k95á54š 63Z46á80v17o80d50s52k50ý 9371529701

tak vypadalo metro ještě před 16 lety. Nedělejte z toho senzaci, většina lidí si Ečska dobře pamatuje z provozu...a všichni ví, že to byly pěkné křápy. Už v roce 74 kdy je zavedli do provozu...

+13/−2
6.5.2014 20:59

P44a14v15e10l 73J40i49ř12í95k 9138587249

Presne tak, moc dobre si je jeste pamatuju. Moje deti uz nastesti ne ;)

+1/−1
6.5.2014 22:07

A25l62e94š 62P87r70o11k92o81p 7662377797242

Díky, asi ještě nechci....

+2/−2
6.5.2014 20:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.