Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projekt prodloužení metra A obsahuje řadu chyb, ukázal audit

Řadu nedostatků obsahuje projekt výstavby prodloužené linky metra A. Na chyby upozornil interní audit, který má MF DNES k dispozici. Metro do Motola mělo být otevřeno letos na podzim. Cestující si ale budou muset počkat až do dubna příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J80a36n 17J26a28k74l 2364852885726

http://www.dpp.cz/reakce-dopravniho-podniku-na-clanek-v-deniku-mf-dnes-ze-dne-10-kvetna-2014/

Tak a teď babo raď kde je pravda :-/

0/0
14.5.2014 16:13

K91á63j47a 63D31v28o31ř73á12k 5130452127563

To smrdí zase pěknou levárnou EURvX

0/0
13.5.2014 13:40

J81a81r65o64s19l49a98v 25Š82i46m46á15č38e71k 6444477889108

Ale vždyť právě proto si pražské instituce (OMI, DP, TSK, PVS apod.) externě najímají tzv. mandatáře (zde IDS), aby ti svou interní organizací oddělili technickou kontrolu od té ekonomické a podle potřeby podávali dílčí zprávy, které právě chtějí být slyšeny, nebo naopak stvořili nějakou komplexní učesanost. Kdyby to zajišťovali vlastními pracovníky, tak by za to nakonec mohl být zodpovědný jejich společný šéf. A když se platba pro toho "mandatáře" odvíjí od konečné prostavěnosti, tak je snad výsledek nabíledni.

0/0
13.5.2014 13:11

M30a25r87e18k 33H57r86u65b42y 6227972801168

Absence odpovednosti je spolecnym jmenovatelem prakticky vsechn problemu, ktere maji statni podniky a urady. Ale je jim to jedno, protoze za to nemaji odpovednost :-P

+1/0
13.5.2014 12:50
Foto

J28i78ř79í 34K44h61e19i26l 9456894570193

Stavebnictví ani komunální politice sice nerozumím, ale když to tak pozoruju laickým okem 8-o tunel Blanka - problémy a předražení, dostavba metra A - problémy a předražení, Opencard - problémy a předražení 8-o Je vůbec něco, co by Praha byla schopná realizovat bez problémů a v termínu a za peníze tak, jak bylo plánováno? Asi je to jen sci-fi.;-D

+2/0
13.5.2014 10:57

H27a10n58a 92S55k86o36u22m13a24l86o67v73á 5570187772

"V říjnu 2012 oznámil Dopravní podnik, že se stavba prodraží o 1,3 miliardy kvůli změně geologických poměrů."

Tak proč ten DP měnil geologické poměry? 8-o

0/0
13.5.2014 9:40

J53a16r85o27s11l39a28v 36Š58i47m10á84č79e82k 6844347409988

To nic není proti Blance. Tam si OMI s několikaletým předstihem zadal u Metrostavu ražbu průzkumné štoly, aby věděl, jaké to geologické poměry má měnit. K té změně však nakonec přistoupil tak překotně, až to Metrostavu hapalo (hned dvakrát téměř na stejném místě a jen s několikaměsíčním odstupem).

0/0
13.5.2014 12:51

Z15d56e38n72ě86k 35P71o68l12á13k 3919219605852

Jako projektant se snažím vypracovat projekt co nejpečlivěji. Při realizaci totiž potom nemám žádnou práci navíc. Za případnou chybu zodpovídám a okamžitě ji řeším. To, co popisuje článek, chápu jako úmyslný bordel, který slouží k vykrádání finančních prostředků státu. V takové džungli se totiž nejlépe krade. Trestáni by měli být nejen zloději, ale i ti, co to umožňují svou lajdáckostí nebo úmyslem. Také ovšem vím, že se moc nezmění. Ti vrchní zloději totiž ovládají v tomto státě všechno.

+2/0
13.5.2014 9:32

J53a41n 71S38a13l40o17m86o81n 4329440181855

Ovšem, ale na řešení spousty drobností i velkých problémů potřebujete partnera od klienta, proto je minimálně project manager pro stavbu takřka nezbytný.

0/0
13.5.2014 10:45

V50i42k30y39r 61B37o73h51u60m49i79l 29S59t55r42a37n24s44k46y 9857248416479

To mi připomíná zde uvedený článek min. týden ke 40. výročí uvedení metra do provozu o tom, že tehdejší stavitelé metra jej postavili s velkou předvídavostí.....To se asi o těch patlalech vedených cyglistou z Holomóce /za magistrát/ říci moc nedá, co?

+1/−1
13.5.2014 7:11

J20a55n31a 10N90o28v74á16k38o77v49á 5303363818735

metrostav teď staví hlavně byty, nějaký metro ho moc nezajímá

0/0
13.5.2014 0:52

A39l82e85x43a91n91d90r 19K52o84s74t58k66a 5869966319706

Opravdový problém jsou body 4,5,6.. Z toho nejpodstatnější je 4. Potíž je v tom, že v ČR naprosto nikdo nedovede zadat zakázku tak, aby byla definována požadovaná práce a kvalita. Absolutně to neguje zákon o veřejných zakázkách. Je potřeba zadávat za co nejnižší cenu, ale v požadované kvalitě. A tu kvalitu a technologický postup, materiál atd si hlídat.

+2/0
13.5.2014 0:09

V19l93a19d83i40m37í82r 33H85o43l51ý 8514201346157

Proč nenechal Kolibřík postavit metro aspoň na letiště? A kolik let vlastně dostal?

+1/0
12.5.2014 23:58

J55a50n 14B62í10l80e48k 7554282464773

Praha nemá ve výběru šéfu DP ani ostatních organizací šťastnou ruku;-D, všichni radou magistrátu počínaje - jsou vyložení amatéři;-€!! Na co sáhnou, to stojí daňové poplatníky jen těžké peníze:-/:-(.

+2/0
12.5.2014 22:35

J25a26n 69S18a28l40o55m78o20n 4429720881985

Tedy, jako projektant nestačím zírat. Ti manageři z DP Praha jsou skuteční kteréni. Snad počítají s dalším rozšířením Metra ne? Případně přeložkou Tramvají a podobně. Taková firma, která často stavebně investuje by měla mít tým projektových inženýrů jaksi v naprostém základu. Pokud ho nemá přichází o neskutečné peníze. To se ČEZu prostě nestane, tam je projektový tým pomalu na každou blbost a i ta sebemenší investice která se u něj provádí má svého projektového managera, který je oprávněný rozhodovat naprosto o všem (i když pro mě jako pro projektanta je to někdy pěkně k vzteku, ale aspoň vím s kým se mám o těch problémech bavit).

No a pokud si nechce DP najímat kompletní tým, tak by stačilo najmout si jen toho Project Managera (jedna osoba se po skončení projektu snadno zaměstná něčím jiným) a tým si pronajmout u nějaké inženýringové společnosti. To se docela běžně dělává u firem, které neivestují tak často.

+3/0
12.5.2014 21:49

P55e13t20r16a 57N49o67v42á59k68o13v25á 7828436314888

No všude jinde je to normální praxe, jenom DP se diví, že jako proč by to dělali.

0/0
13.5.2014 7:22

V70a47c89l47a61v 22M65e62d77e25k 5201942415245

>>"Vytvořit na konkrétní investiční akci tým lidí, které podnik přijme do stavu, ale po skončení akce pro ně již nemá uplatnění, je dle mého názoru opravdu neekonomické," tvrdí šéf Dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.<<

No pokud vím, má se stavět trasa D - a až ta bude dokončena, jistě nebude MHD stagnovat. Takže nevidím důvod, proč by DP neměl pro kvalitní tým lidí uplatnění.

+3/0
12.5.2014 21:48

T72o82m60á14š 17Z96e70m42a96n 3785778454645

Škoda že ve státní správě neexistuje konkurence - kdyby tohle dělala soukromá firma, tak už je dávno na smetišti dějin..

Bohužel stát má monopol na moc.

0/0
12.5.2014 21:23

J56a66n 91S44a95l33o88m49o93n 4819510461435

Tohle není státní, ale městská společnost.

+3/0
12.5.2014 21:42

V46a56c38l42a38v 71M11e45d95e29k 5641772365345

přesněji řečeno a.s. (byť s většinovým podílem města), tudíž soukromá firma

+2/0
12.5.2014 21:49

J28a38n 49S20a68l26o56m19o95n 4849790241705

Přesně tak, soukromá firma dotovaná městskými penězi, ale že mě to neudivuje. Ona je taková v podstatě celá Praha, viz. OPENCARD (to bych přejmenoval na OPENCRAD ;-D ).

+1/0
12.5.2014 21:55

P51a73v77e10l 18S67l72a59d24o13v63n50í15k 6437293597466

Platit daně v tomto státě je poněkud frustrující.:-(

+10/0
12.5.2014 19:51

P36e65t69r 98R70o21h53á71n82e30k 1853379597526

hmm, překvapení by bylo, kdyby neobsahoval.

+6/0
12.5.2014 19:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.