Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projekt prodloužení metra A obsahuje řadu chyb, ukázal audit

Řadu nedostatků obsahuje projekt výstavby prodloužené linky metra A. Na chyby upozornil interní audit, který má MF DNES k dispozici. Metro do Motola mělo být otevřeno letos na podzim. Cestující si ale budou muset počkat až do dubna příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J95a49n 62J51a59k28l 2514802335796

http://www.dpp.cz/reakce-dopravniho-podniku-na-clanek-v-deniku-mf-dnes-ze-dne-10-kvetna-2014/

Tak a teď babo raď kde je pravda :-/

0/0
14.5.2014 16:13

K62á40j95a 73D41v74o39ř11á16k 5480862767383

To smrdí zase pěknou levárnou EURvX

0/0
13.5.2014 13:40

J55a39r11o64s41l43a51v 68Š15i91m28á97č25e82k 6384767699398

Ale vždyť právě proto si pražské instituce (OMI, DP, TSK, PVS apod.) externě najímají tzv. mandatáře (zde IDS), aby ti svou interní organizací oddělili technickou kontrolu od té ekonomické a podle potřeby podávali dílčí zprávy, které právě chtějí být slyšeny, nebo naopak stvořili nějakou komplexní učesanost. Kdyby to zajišťovali vlastními pracovníky, tak by za to nakonec mohl být zodpovědný jejich společný šéf. A když se platba pro toho "mandatáře" odvíjí od konečné prostavěnosti, tak je snad výsledek nabíledni.

0/0
13.5.2014 13:11

M18a41r80e11k 55H66r57u11b71y 6937302681618

Absence odpovednosti je spolecnym jmenovatelem prakticky vsechn problemu, ktere maji statni podniky a urady. Ale je jim to jedno, protoze za to nemaji odpovednost :-P

+1/0
13.5.2014 12:50

J96i29ř20í 17K22h58e63i20l 9466804200573

Stavebnictví ani komunální politice sice nerozumím, ale když to tak pozoruju laickým okem 8-o tunel Blanka - problémy a předražení, dostavba metra A - problémy a předražení, Opencard - problémy a předražení 8-o Je vůbec něco, co by Praha byla schopná realizovat bez problémů a v termínu a za peníze tak, jak bylo plánováno? Asi je to jen sci-fi.;-D

+2/0
13.5.2014 10:57

H47a77n75a 25S91k10o34u45m19a78l45o56v54á 5820447172

"V říjnu 2012 oznámil Dopravní podnik, že se stavba prodraží o 1,3 miliardy kvůli změně geologických poměrů."

Tak proč ten DP měnil geologické poměry? 8-o

0/0
13.5.2014 9:40

J40a71r57o48s45l40a31v 77Š14i75m26á27č16e29k 6704607699528

To nic není proti Blance. Tam si OMI s několikaletým předstihem zadal u Metrostavu ražbu průzkumné štoly, aby věděl, jaké to geologické poměry má měnit. K té změně však nakonec přistoupil tak překotně, až to Metrostavu hapalo (hned dvakrát téměř na stejném místě a jen s několikaměsíčním odstupem).

0/0
13.5.2014 12:51

Z18d88e80n84ě79k 92P94o33l51á27k 3829639625382

Jako projektant se snažím vypracovat projekt co nejpečlivěji. Při realizaci totiž potom nemám žádnou práci navíc. Za případnou chybu zodpovídám a okamžitě ji řeším. To, co popisuje článek, chápu jako úmyslný bordel, který slouží k vykrádání finančních prostředků státu. V takové džungli se totiž nejlépe krade. Trestáni by měli být nejen zloději, ale i ti, co to umožňují svou lajdáckostí nebo úmyslem. Také ovšem vím, že se moc nezmění. Ti vrchní zloději totiž ovládají v tomto státě všechno.

+2/0
13.5.2014 9:32

J24a56n 78S74a32l70o21m17o55n 4969200251835

Ovšem, ale na řešení spousty drobností i velkých problémů potřebujete partnera od klienta, proto je minimálně project manager pro stavbu takřka nezbytný.

0/0
13.5.2014 10:45

V16i38k89y17r 83B85o11h74u55m35i54l 91S64t53r21a87n13s94k50y 9237878136599

To mi připomíná zde uvedený článek min. týden ke 40. výročí uvedení metra do provozu o tom, že tehdejší stavitelé metra jej postavili s velkou předvídavostí.....To se asi o těch patlalech vedených cyglistou z Holomóce /za magistrát/ říci moc nedá, co?

+1/−1
13.5.2014 7:11

J49a95n37a 98N41o10v42á82k74o63v18á 5883933618195

metrostav teď staví hlavně byty, nějaký metro ho moc nezajímá

0/0
13.5.2014 0:52

A97l76e61x62a68n30d34r 81K67o27s98t28k52a 5129686129956

Opravdový problém jsou body 4,5,6.. Z toho nejpodstatnější je 4. Potíž je v tom, že v ČR naprosto nikdo nedovede zadat zakázku tak, aby byla definována požadovaná práce a kvalita. Absolutně to neguje zákon o veřejných zakázkách. Je potřeba zadávat za co nejnižší cenu, ale v požadované kvalitě. A tu kvalitu a technologický postup, materiál atd si hlídat.

+2/0
13.5.2014 0:09

V12l78a49d21i56m86í68r 73H22o51l78ý 8384551646277

Proč nenechal Kolibřík postavit metro aspoň na letiště? A kolik let vlastně dostal?

+1/0
12.5.2014 23:58

J35a92n 95B73í61l34e44k 7384242234693

Praha nemá ve výběru šéfu DP ani ostatních organizací šťastnou ruku;-D, všichni radou magistrátu počínaje - jsou vyložení amatéři;-€!! Na co sáhnou, to stojí daňové poplatníky jen těžké peníze:-/:-(.

+2/0
12.5.2014 22:35

J80a41n 81S89a80l16o60m21o85n 4259210971515

Tedy, jako projektant nestačím zírat. Ti manageři z DP Praha jsou skuteční kteréni. Snad počítají s dalším rozšířením Metra ne? Případně přeložkou Tramvají a podobně. Taková firma, která často stavebně investuje by měla mít tým projektových inženýrů jaksi v naprostém základu. Pokud ho nemá přichází o neskutečné peníze. To se ČEZu prostě nestane, tam je projektový tým pomalu na každou blbost a i ta sebemenší investice která se u něj provádí má svého projektového managera, který je oprávněný rozhodovat naprosto o všem (i když pro mě jako pro projektanta je to někdy pěkně k vzteku, ale aspoň vím s kým se mám o těch problémech bavit).

No a pokud si nechce DP najímat kompletní tým, tak by stačilo najmout si jen toho Project Managera (jedna osoba se po skončení projektu snadno zaměstná něčím jiným) a tým si pronajmout u nějaké inženýringové společnosti. To se docela běžně dělává u firem, které neivestují tak často.

+3/0
12.5.2014 21:49

P88e91t87r55a 77N55o53v21á62k81o91v58á 7168936504708

No všude jinde je to normální praxe, jenom DP se diví, že jako proč by to dělali.

0/0
13.5.2014 7:22

V66a49c35l96a85v 15M37e91d32e70k 5711762435775

>>"Vytvořit na konkrétní investiční akci tým lidí, které podnik přijme do stavu, ale po skončení akce pro ně již nemá uplatnění, je dle mého názoru opravdu neekonomické," tvrdí šéf Dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.<<

No pokud vím, má se stavět trasa D - a až ta bude dokončena, jistě nebude MHD stagnovat. Takže nevidím důvod, proč by DP neměl pro kvalitní tým lidí uplatnění.

+3/0
12.5.2014 21:48

T11o24m94á53š 84Z68e46m88a60n 3685698584285

Škoda že ve státní správě neexistuje konkurence - kdyby tohle dělala soukromá firma, tak už je dávno na smetišti dějin..

Bohužel stát má monopol na moc.

0/0
12.5.2014 21:23

J58a88n 40S73a22l19o50m28o75n 4859100651825

Tohle není státní, ale městská společnost.

+3/0
12.5.2014 21:42

V63a94c33l17a82v 75M76e83d79e77k 5631612185805

přesněji řečeno a.s. (byť s většinovým podílem města), tudíž soukromá firma

+2/0
12.5.2014 21:49

J34a77n 88S65a37l37o86m78o13n 4909950591675

Přesně tak, soukromá firma dotovaná městskými penězi, ale že mě to neudivuje. Ona je taková v podstatě celá Praha, viz. OPENCARD (to bych přejmenoval na OPENCRAD ;-D ).

+1/0
12.5.2014 21:55

P92a58v35e37l 94S87l12a15d50o65v52n85í92k 6817433777206

Platit daně v tomto státě je poněkud frustrující.:-(

+10/0
12.5.2014 19:51

P76e21t13r 37R25o50h86á29n71e38k 1943849907426

hmm, překvapení by bylo, kdyby neobsahoval.

+6/0
12.5.2014 19:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.