Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Projekt prodloužení metra A obsahuje řadu chyb, ukázal audit

Řadu nedostatků obsahuje projekt výstavby prodloužené linky metra A. Na chyby upozornil interní audit, který má MF DNES k dispozici. Metro do Motola mělo být otevřeno letos na podzim. Cestující si ale budou muset počkat až do dubna příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a60n 19J83a16k90l 2964792625296

http://www.dpp.cz/reakce-dopravniho-podniku-na-clanek-v-deniku-mf-dnes-ze-dne-10-kvetna-2014/

Tak a teď babo raď kde je pravda :-/

0/0
14.5.2014 16:13

K71á14j94a 46D68v35o88ř48á94k 5510592687763

To smrdí zase pěknou levárnou EURvX

0/0
13.5.2014 13:40

J57a32r54o92s12l45a58v 27Š15i53m25á89č81e34k 6464187439808

Ale vždyť právě proto si pražské instituce (OMI, DP, TSK, PVS apod.) externě najímají tzv. mandatáře (zde IDS), aby ti svou interní organizací oddělili technickou kontrolu od té ekonomické a podle potřeby podávali dílčí zprávy, které právě chtějí být slyšeny, nebo naopak stvořili nějakou komplexní učesanost. Kdyby to zajišťovali vlastními pracovníky, tak by za to nakonec mohl být zodpovědný jejich společný šéf. A když se platba pro toho "mandatáře" odvíjí od konečné prostavěnosti, tak je snad výsledek nabíledni.

0/0
13.5.2014 13:11

M80a63r74e93k 46H49r63u37b83y 6257762291708

Absence odpovednosti je spolecnym jmenovatelem prakticky vsechn problemu, ktere maji statni podniky a urady. Ale je jim to jedno, protoze za to nemaji odpovednost :-P

+1/0
13.5.2014 12:50

J59i92ř90í 42K35h82e45i13l 9766264700543

Stavebnictví ani komunální politice sice nerozumím, ale když to tak pozoruju laickým okem 8-o tunel Blanka - problémy a předražení, dostavba metra A - problémy a předražení, Opencard - problémy a předražení 8-o Je vůbec něco, co by Praha byla schopná realizovat bez problémů a v termínu a za peníze tak, jak bylo plánováno? Asi je to jen sci-fi.;-D

+2/0
13.5.2014 10:57

H98a51n31a 77S52k63o11u85m18a78l86o23v81á 5370177532

"V říjnu 2012 oznámil Dopravní podnik, že se stavba prodraží o 1,3 miliardy kvůli změně geologických poměrů."

Tak proč ten DP měnil geologické poměry? 8-o

0/0
13.5.2014 9:40

J48a18r74o12s38l34a53v 40Š88i42m14á82č59e44k 6764857589338

To nic není proti Blance. Tam si OMI s několikaletým předstihem zadal u Metrostavu ražbu průzkumné štoly, aby věděl, jaké to geologické poměry má měnit. K té změně však nakonec přistoupil tak překotně, až to Metrostavu hapalo (hned dvakrát téměř na stejném místě a jen s několikaměsíčním odstupem).

0/0
13.5.2014 12:51

Z91d49e21n15ě15k 71P22o27l84á51k 3239139295532

Jako projektant se snažím vypracovat projekt co nejpečlivěji. Při realizaci totiž potom nemám žádnou práci navíc. Za případnou chybu zodpovídám a okamžitě ji řeším. To, co popisuje článek, chápu jako úmyslný bordel, který slouží k vykrádání finančních prostředků státu. V takové džungli se totiž nejlépe krade. Trestáni by měli být nejen zloději, ale i ti, co to umožňují svou lajdáckostí nebo úmyslem. Také ovšem vím, že se moc nezmění. Ti vrchní zloději totiž ovládají v tomto státě všechno.

+2/0
13.5.2014 9:32

J54a37n 59S38a18l94o52m70o27n 4779470631305

Ovšem, ale na řešení spousty drobností i velkých problémů potřebujete partnera od klienta, proto je minimálně project manager pro stavbu takřka nezbytný.

0/0
13.5.2014 10:45

V95i13k57y43r 20B36o33h14u25m14i36l 12S69t39r25a16n67s88k75y 9387848386149

To mi připomíná zde uvedený článek min. týden ke 40. výročí uvedení metra do provozu o tom, že tehdejší stavitelé metra jej postavili s velkou předvídavostí.....To se asi o těch patlalech vedených cyglistou z Holomóce /za magistrát/ říci moc nedá, co?

+1/−1
13.5.2014 7:11

J17a27n57a 49N37o48v78á93k37o66v18á 5913303818925

metrostav teď staví hlavně byty, nějaký metro ho moc nezajímá

0/0
13.5.2014 0:52

A78l92e92x30a50n22d55r 11K16o35s22t55k21a 5199586879906

Opravdový problém jsou body 4,5,6.. Z toho nejpodstatnější je 4. Potíž je v tom, že v ČR naprosto nikdo nedovede zadat zakázku tak, aby byla definována požadovaná práce a kvalita. Absolutně to neguje zákon o veřejných zakázkách. Je potřeba zadávat za co nejnižší cenu, ale v požadované kvalitě. A tu kvalitu a technologický postup, materiál atd si hlídat.

+2/0
13.5.2014 0:09

V21l73a52d36i91m77í82r 75H75o34l42ý 8734121316337

Proč nenechal Kolibřík postavit metro aspoň na letiště? A kolik let vlastně dostal?

+1/0
12.5.2014 23:58

J84a85n 94B95í44l91e18k 7634932714563

Praha nemá ve výběru šéfu DP ani ostatních organizací šťastnou ruku;-D, všichni radou magistrátu počínaje - jsou vyložení amatéři;-€!! Na co sáhnou, to stojí daňové poplatníky jen těžké peníze:-/:-(.

+2/0
12.5.2014 22:35

J43a12n 36S32a81l28o18m30o10n 4199170491525

Tedy, jako projektant nestačím zírat. Ti manageři z DP Praha jsou skuteční kteréni. Snad počítají s dalším rozšířením Metra ne? Případně přeložkou Tramvají a podobně. Taková firma, která často stavebně investuje by měla mít tým projektových inženýrů jaksi v naprostém základu. Pokud ho nemá přichází o neskutečné peníze. To se ČEZu prostě nestane, tam je projektový tým pomalu na každou blbost a i ta sebemenší investice která se u něj provádí má svého projektového managera, který je oprávněný rozhodovat naprosto o všem (i když pro mě jako pro projektanta je to někdy pěkně k vzteku, ale aspoň vím s kým se mám o těch problémech bavit).

No a pokud si nechce DP najímat kompletní tým, tak by stačilo najmout si jen toho Project Managera (jedna osoba se po skončení projektu snadno zaměstná něčím jiným) a tým si pronajmout u nějaké inženýringové společnosti. To se docela běžně dělává u firem, které neivestují tak často.

+3/0
12.5.2014 21:49

P11e24t47r74a 45N30o68v41á33k90o32v35á 7338626904568

No všude jinde je to normální praxe, jenom DP se diví, že jako proč by to dělali.

0/0
13.5.2014 7:22

V29a65c88l42a29v 31M48e72d49e11k 5591542925115

>>"Vytvořit na konkrétní investiční akci tým lidí, které podnik přijme do stavu, ale po skončení akce pro ně již nemá uplatnění, je dle mého názoru opravdu neekonomické," tvrdí šéf Dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.<<

No pokud vím, má se stavět trasa D - a až ta bude dokončena, jistě nebude MHD stagnovat. Takže nevidím důvod, proč by DP neměl pro kvalitní tým lidí uplatnění.

+3/0
12.5.2014 21:48

T32o75m77á54š 53Z43e76m70a87n 3575518864125

Škoda že ve státní správě neexistuje konkurence - kdyby tohle dělala soukromá firma, tak už je dávno na smetišti dějin..

Bohužel stát má monopol na moc.

0/0
12.5.2014 21:23

J77a44n 10S55a94l54o38m53o88n 4519600191815

Tohle není státní, ale městská společnost.

+3/0
12.5.2014 21:42

V92a97c11l95a28v 18M85e39d88e98k 5591542185475

přesněji řečeno a.s. (byť s většinovým podílem města), tudíž soukromá firma

+2/0
12.5.2014 21:49

J23a51n 93S11a83l77o43m46o94n 4149110131595

Přesně tak, soukromá firma dotovaná městskými penězi, ale že mě to neudivuje. Ona je taková v podstatě celá Praha, viz. OPENCARD (to bych přejmenoval na OPENCRAD ;-D ).

+1/0
12.5.2014 21:55

P47a71v78e85l 35S93l43a60d83o71v86n60í33k 6787253477556

Platit daně v tomto státě je poněkud frustrující.:-(

+10/0
12.5.2014 19:51

P11e95t49r 46R90o40h46á57n59e35k 1133589617166

hmm, překvapení by bylo, kdyby neobsahoval.

+6/0
12.5.2014 19:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.