- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
http://www.dpp.cz/reakce-dopravniho-podniku-na-clanek-v-deniku-mf-dnes-ze-dne-10-kvetna-2014/
Tak a teď babo raď kde je pravda
Ale vždyť právě proto si pražské instituce (OMI, DP, TSK, PVS apod.) externě najímají tzv. mandatáře (zde IDS), aby ti svou interní organizací oddělili technickou kontrolu od té ekonomické a podle potřeby podávali dílčí zprávy, které právě chtějí být slyšeny, nebo naopak stvořili nějakou komplexní učesanost. Kdyby to zajišťovali vlastními pracovníky, tak by za to nakonec mohl být zodpovědný jejich společný šéf. A když se platba pro toho "mandatáře" odvíjí od konečné prostavěnosti, tak je snad výsledek nabíledni.
Absence odpovednosti je spolecnym jmenovatelem prakticky vsechn problemu, ktere maji statni podniky a urady. Ale je jim to jedno, protoze za to nemaji odpovednost
Stavebnictví ani komunální politice sice nerozumím, ale když to tak pozoruju laickým okem tunel Blanka - problémy a předražení, dostavba metra A - problémy a předražení, Opencard - problémy a předražení Je vůbec něco, co by Praha byla schopná realizovat bez problémů a v termínu a za peníze tak, jak bylo plánováno? Asi je to jen sci-fi.
"V říjnu 2012 oznámil Dopravní podnik, že se stavba prodraží o 1,3 miliardy kvůli změně geologických poměrů."
Tak proč ten DP měnil geologické poměry?
To nic není proti Blance. Tam si OMI s několikaletým předstihem zadal u Metrostavu ražbu průzkumné štoly, aby věděl, jaké to geologické poměry má měnit. K té změně však nakonec přistoupil tak překotně, až to Metrostavu hapalo (hned dvakrát téměř na stejném místě a jen s několikaměsíčním odstupem).
Jako projektant se snažím vypracovat projekt co nejpečlivěji. Při realizaci totiž potom nemám žádnou práci navíc. Za případnou chybu zodpovídám a okamžitě ji řeším. To, co popisuje článek, chápu jako úmyslný bordel, který slouží k vykrádání finančních prostředků státu. V takové džungli se totiž nejlépe krade. Trestáni by měli být nejen zloději, ale i ti, co to umožňují svou lajdáckostí nebo úmyslem. Také ovšem vím, že se moc nezmění. Ti vrchní zloději totiž ovládají v tomto státě všechno.
Ovšem, ale na řešení spousty drobností i velkých problémů potřebujete partnera od klienta, proto je minimálně project manager pro stavbu takřka nezbytný.
To mi připomíná zde uvedený článek min. týden ke 40. výročí uvedení metra do provozu o tom, že tehdejší stavitelé metra jej postavili s velkou předvídavostí.....To se asi o těch patlalech vedených cyglistou z Holomóce /za magistrát/ říci moc nedá, co
metrostav teď staví hlavně byty, nějaký metro ho moc nezajímá
Opravdový problém jsou body 4,5,6.. Z toho nejpodstatnější je 4. Potíž je v tom, že v ČR naprosto nikdo nedovede zadat zakázku tak, aby byla definována požadovaná práce a kvalita. Absolutně to neguje zákon o veřejných zakázkách. Je potřeba zadávat za co nejnižší cenu, ale v požadované kvalitě. A tu kvalitu a technologický postup, materiál atd si hlídat.