Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Vlaku se zavírají dveře až za jízdy. Je to normální, říkají dráhy

Patrové vagony Českých drah mohou jezdit s otevřenými dveřmi. Dokládá to video z pražských Modřan, které natočil čtenář iDNES.cz. Dveře posledního vozu se zavírají až za jízdy. Dráhy připouštějí, že za jistých okolností je to možné. Soupravy ze 70. let nechají zkontrolovat a upozorní personál vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R15o21b37e27r83t 19H15o42m86o48l59k32a 2620302802431

A co jako? U těchto vagonů se prostě dveře zavírají stlačeným vzduchem. Ten se natlakuje rozjetím vlaku. Na videu je vidět, že je hydraulika zřejmě poškozená, nicméně dveře se evidentně zavřely. Nebezpečnější mi přišlo staré zavírání, kdy se vlak rozjel a po pár vteřinách se dveře najednou přirazily takovou silou, že by to rozdrtilo cihlu... Každopádně na téhle trati jsem vyrůstal a nepamatuju, že by se někdy někomu něco stalo...

0/0
9.6.2014 21:45

Ř66e75h43o24ř 68V73l49a82s36á31k 2874884951526

K Posázavskému pacifiku otevřené dveře patří. Jezdilo se tak odjakživa a nikdy jsem neslyšel, že by někdo vypadl. Průvodčí dělávali, že to nevidí.

A teď kvůli nějakému bonzákovi budou průvodčí cítit povinnost prudit. :-/

+4/0
15.5.2014 13:23

J18i56ř66í 75S10v33i15t31á90k 6756603867647

Vše co se tady křižujou nad nebezpečím bych doporučil aby si vzali dalekohled a  následně zjistili že ten vlak jen posunuje a je a to zdůrazňuji  bez p a s a ž e r ů !!!!

pro ty kteří to ještě nepochopili je    p r á z d n ý !!!

+3/0
14.5.2014 16:39

M86i87c59h86a64l 46J33u97r79s43a 7163129405719

Takovych let jsem se najezdil presne na tehle otevrenych plosinach na cundry a to byly ty nejlepsi cesty vlakem. Jednou z toho permanentniho superzabezpecovani proti lidske idiocii fakt zdementnime. Proste, kdo ma umrit pri padu z vlaku, tak umre, kdo ma rozum, sedi kus od kraje. ;-)  Do vany ledine v zachranne veste!! R^

+4/0
14.5.2014 15:04

M54i90c61h30a26l 45J43u39r12s64a 7863309565389

Takhle se jezdi vlakem: https://www.youtube.com/watch?v=vzgabAhzDYM

+2/0
14.5.2014 15:07

J45i83ř67í 62M81a19n61d94á75t 4437322520726

JJ, německá kvalita

0/0
14.5.2014 14:58

Ř54e37h23o60ř 72V68l61a60s40á39k 2544444501306

Východoněmecká. Navíc ze Zhořelce, tedy z Lužice, kde došlo k asimilaci slovanského obyvatelstva relativně pozdě a většina Germánů tam má nemalý podíl slovanské krve.

0/0
15.5.2014 13:34

M56a84r94e10k 44V88e93s61e95l74ý 1537308310194

Ja jel uz i vlakem, kde nejen ze nebyly dvere, ale nebyly ani okna a dokonce ani dvere od zachodu R^

0/0
14.5.2014 13:18

J58i24ř28í 97K72a72č87í12r88e14k 5230616936

No bóže, to se toho stalo. Z toho vagonu vypadne mozna tak nejaky adept na darwinovu cenu.

+5/0
14.5.2014 13:03

J77i15ř54í 22K28a40č87í15r19e79k 5420876626

Jednou jsem jel v novem hustokrutem vagonu, ktery nemel zadne otviraci okna, jen klimatizaci. A ta se porouchala. Bylo leto a hic jak hrom. Mame to vubec zapotrebi jezdit s takovyma nesmyslama? Nejlepsi jsou ty stare vagony, kde se daji okna pekne stahnout. Jenze ty se uz nedelaji kvuli bezpecnosti. Je to pak bezpecnejsi? Tvrdim, ze nejbezpecnejsi pro nas vsechny je, kdyz si blbci tu hlavu urazi.

+6/0
14.5.2014 13:12

J77o92s41e47f 16K52u47b52e11š 9255205569704

Neříkám, že je toto správně, občas se ale stane, že nějaký jouda vystoupí na opačné straně, než se vystupuje a průvodčí s vlakvedoucím pak o těchto otevřených dvěřích ani neví...

0/0
14.5.2014 12:51

P77e42t54r 94F90o86l82v93a26r56č51n61ý 9352896421131

Jde o legendární soupravy vozů řízených jednotkou 749 a vagony Bmto, s tim se díky šťouralovi z idnes cz můžem rozloučit, to že mají u takto starých jednotek dveře menší skluz při dovření mě osobně a věřim že i mnoho dalšim žíli netrhá

+3/0
14.5.2014 11:52

J48a44r84o20s19l93a94v 70P51í96š70a 2244518750897

A co jako? V Karose jste nikdy neměli otevřené dveře? A pokud z těch dveří někdo vypadne, tak doufám, že nepřežije, páč tím prokáže službu lidstvu, tedy pokud se jěště nerozmnožil... :D

+4/0
14.5.2014 11:45

M43i65c56h61a55l 60Š24u88l55c 8157677601454

To je zase senzace ! Těmito vagóny jsem jezdil jako malé dítě na trase Braník - Kamenný Přívoz každý týden a hlavně v letních měsících byly dveře otevřené nonstop a u každých stál hlouček lidí. Nejlepší místa na stání byla právě přímo u dveří, kde příjemně proudil vzduch a lidi nerušeně sledovali ubíhající krajinu. Průvodčí to až na výjinmky vůbec neřešili a bylo jedno, jestli u dveří stály děti a nebo dospělí. Za celou dobu, co se takhle dalo jezdit se nikdy nikomu nic nestalo, byl to prostě standard, který k této trati neodmyslitelně patřil, každý to respektoval a dával si přirozeně pozor. Dneska díky poklesu IQ národa o 20 bodů by lidé padali za jízdy jak hrušky. Mám pocit, že dneska musíme mít návod i na to jak se vys...at (vykonat velkou potřebu), aby se někomu něco nestalo. Hlavně že na každém rohu máme haldy soutěží "talentovaných" spoluobčanů. A dnešní děti a mládež? Pro ně musí, kvůili jeich prudké inteligenci, chodit rodiče do školy až do 9. třídy, aby bezpečně dorazily domu, natož je nechat jezdit ve vlaku u otevřených dvěří. Jak to vidím, tak za 20 let budou muset lidi jezdit přivázaní k sedačkám, aby nespadli za jízdy na obtloustlé zadnice.

+26/0
14.5.2014 11:04

L88e84o80š 62K14r49á61l 4797351451

Celkem výstižné !

+3/0
14.5.2014 11:16

P60e83t46r 83S53p92o25r67e52r 6493663176952

Myslím, že trampové museli hynout po desítkách: http://www.toulavej.estranky.cz/clanky/tramping/vlak-na-vandr-byva-obcas-plny.html

+2/0
14.5.2014 14:55
Foto

P77ř37e86m52e34k 54H38o15m51o42l58a 5808665255186

To je článek jak kdyby každého v okolí dveří vysál podtlak ;-D;-O

+6/0
14.5.2014 10:37

O19n12d24ř19e18j 29Š94r77u18b75a70ř 1945401465256

nebezpecne pro blbce

+7/0
14.5.2014 10:31

I20v78o 80K88v12ě34t27o95ň 3368346956407

Ja si taky umim otevrit v aute dvere a okno za jizdy a nebojim se ze vypadnu:-)

+2/−1
14.5.2014 10:23
Foto

I19v50a87n12a 86S77l17a58b50i35h56o98u75d82k59o77v75á 8635594972

okno jistě, ale dveře? zřejmě "šoupačky", ale i tak...zřejmě do těch 5 km/hod :-P

+1/0
14.5.2014 12:48

J67a36n 31K78o98j76a22n 2827914153877

je to praktický...lidi můžou naskakovat a vyskakovat za jízdy, takže vlaky nemusí ve stanicích zastavovat jen přibrzdí a ČD doženou zpoždění;-D

+5/0
14.5.2014 9:12

P83e22t88r 84B36a30u73e83r 9270335867739

Tyhle vozy jsou skutečně staré a mě se také nelíbí, nejen kvůli dveřím. Ale je to fakt takový průšvih? Jinak selský rozum mi říká, že když nastoupím do vlaku, první místo kam mířím je ta část vozu, kde se sedí. Jestli u dveří stojí nějaký gramlavec a snaží se ze všech sil někomu ještě mávat a vypadne, stále si budu myslet, že tam nemusel vůbec být a měl mávat z okna, které je snad už v bezpečné výšce, aby z něj nevypadl. Zavřít by se měli, to jo. Ale třeba Bdtmee, což si myslím, že na příměstkou dopravu dobré vozy, zamče dveře až na 10km/h a do té doby je taky může kdokoli otevřít. Ta prodleva tam má smysl.

+1/−1
14.5.2014 9:03

P84a32v81e23l 29M74a48t30o72u74š96e72k 5820287188134

To je objev! S otevřenými dveřmi mohou jezdit skoro všechny starší vozy ČD.

+2/0
14.5.2014 8:47

M19i64r33e66k 45Z47á71v86o85d97n32ý 7572127790428

Samozřejmě, že stávat by se to nemělo. Nicméně, kolik případů vypadnutí člověka za jízdy díky technické závadě na vozu tady za 20 let je?

+4/0
14.5.2014 8:10

J74o79s61e46f 56H26á63j92e18k 6528830249192

... mám pocit, že onehdá vypadlo za jízdy jedno děcko, páč maminka měla moc práce a nechala ho pobíhat po vagonu...:-/

0/0
14.5.2014 12:37

P24e26t11r 17M22u69s73i61l 2989305381473

Omlouvají to tím, že jsou to vagóny ze 70tých let, takže na to pečou už 40 let. Zlatý autobusy, jsou levnejší a rychlejší :-)

0/−12
14.5.2014 7:42

P59e94t36r 30B52a90u28e91r 9410315917319

Skutečně? Každý autobus je levnější a rychlejší než každý vlak? A co pohodlí? A dál bychom mohli pokračovat o řidičích autobusů a nehodách autobusů. Jinak železnice má zabezpečovací zařízení, která silniční doprava nikdy mít nebude..

+6/0
14.5.2014 8:57

J81o60s85e54f 71Z25a23h60á32l62k71a 4693959248446

A to jste nezmínil jejich technický stav. Slovy jednoho z řidičů ČSAD - kdyby ti lidé tušili do čeho nastupují ...

+3/0
14.5.2014 11:41

P15e79t74r 59B32a97u96e31r 9370715647609

Viděl jsem na Suchdole v Praze, jak tam jeden hořel v kopci. Pak jsem měl tu možnost slyšet reakci jednoho ze zaměstnanců dopravního podniku: ''Autobus na Suchdole a hoří? No to se není čemu divit''..

0/0
14.5.2014 14:14

H65o32n76z91a 33F79á35t60o83r 2299895834160

Opravdu aféra jak noha.

1) To je toho, že jsou dveře otevřené. Jestli se to někomu nelíbí, může je dojít zavřít.

2) To by ČD opravdu "ubylo", kdyby prostě přiznaly evidentní technickou nedokonalost nebo selhání.

Takže pab.bové na obou stranách.

+2/0
14.5.2014 7:30

K76v25ě95t32o65s34l37a55v 85N86y60t56r41a 9976838638637

Dnes jsou lidé moc rozežraní, ale ještě se musíme hodně učit, v USA už se lidé rozčilovali i proto že nebylo u žehličky napsáno že se nesmí používat ve vaně když si s ní chtěli ohřát vodu. Moc se spoléhá na techniku, ale ta se může pokazit, jel jsem autobusem a pokazilo se čidlo zavírání dveří, i když byly evidentně zavřené a museli jsme čekat hodinu na další, neboť to nejelo. Dříve se kolikrát sedělo na schůdkách v otevřených dveřích v Balmech a jen sem tam se nádrážáci rozčilovali. Ze starých tramvají se dalo vyskočit za jízdy aby se stihl přípoj přes cestu, lidí zas tak moc přejetých nebylo, neboť si dávali víc pozor, sice jak se viselo na schůdkách a náklaďák přibral 5 lidí tak byli hned 3 mrtví, jenže chyba byla v tom že bylo málo vozů, lidé by tam schválně neviseli. Udržet desítky let staré křápy  ve spolehlivém stavu není snadné, dráhy potřebují spoustu peněz na platy manažerů a zlaté padáky, tak se tomu nedivme.:-)

+8/0
14.5.2014 7:29

P27e98t59r 61B93a98u84e79r 9460265887829

Naprosto souhlasím. I v evropském průmyslu je masivní snaha lidskou blbost vychytat tím, že se na úkor jiných technických řešení všude nasazují nesmyslné a drahé bezpečnostní systémy.

+1/0
14.5.2014 9:02

V57i85k89y90r 52B55o81h10u97m70i47l 37S15t79r44a25n45s90k80y 9507968296119

U el. opalovačky nátěrů jsem našel doplněk pro severoamrický trh:  upozornění,že opalovačku nelze používat jako fén an vlasy;-D. Nyní si kladu otázku, zda výrobce už české uživatele raději neřadí do výše uvedené kategorie ineligence.

0/0
14.5.2014 11:35

E90l34i54š82k25a 21K52u29č17e48r71o37v10á 7709642883523

copak zavírají za jízdy. ony se taky tu a tam otvírají za jízdy, když se dostatečně nezacvaknou :-) věc běžně k vidění tak před patnácti, dvaceti lety. nikdo se nad tím nepozastavil.

+6/0
14.5.2014 6:04

J11a62n 64M55o60l31n56a24r 7630695431540

Asi je to v poradku. U oken je napsano nevyklanejte se protoze to muze byt nebezpecne, ale u dveri ne. Takze nevidim problem....

0/0
14.5.2014 0:53

P44a47v85e38l 83J98u65r97á71n65y88i 9556512399871

Zas někdo chce být hrozně důležitej (důchodce či puberťák a nebo člověk co nemá co dělat),tak prudí  Kdyby se raději starali sami o sebe!

+5/−2
13.5.2014 23:33

P42e51t44r 53M79o12t38y49č43k63a 2552398120969

Stará se sám o sebe a o nevinné lidi kolem. Nikdo si nezaslouží zcela zbytečně zemřít, jen díky ajzenboňáckému šlendriánu. není to tak dlouho, kdy se v médiích objevovaly případy mrtvých, dokonce i dítětě, po pádu vlaku a dráha se vztekala, že dveře za jízdy otevřené být prostě nemohou, že si s nimi někdo musel hrát. I tehdy je usvědčilo ze lži video. A ještě jeden tip speciálně pro vás - zamyslete se tam u vás v ČD, kdo tu je pro koho. Jestli vy pro cestující, nebo cestující pro vás...

+1/−9
14.5.2014 4:22

J67a61n 50K19á74r72n11í85k 6985264717982

Když jsme jezdili ve vlaku na čundr, tak jsme u otevřených dveří na podlaze sedávali rádi. A nikdo z nás se nezrozčiloval.

+2/0
14.5.2014 8:09

P90e79t44r 73B19a13u30e43r 9240725297259

Část nešich občanů je tak tupá, že ze srandy vyřazují tou červenou klikou zabezpečení dveří a dělají machry, že vystupují za jízdy. Osobně jsem toto viděl dvakrát. Je těžké to filtrovat, zvláště pak je těžké hlídat ty blbce, kteří si s tím skutečně hrajou. A po takovým blbci k těm dveřím mohlo doběhnout malý dítě, jehož matka klábosila s někým jiným a nedávala pozor. I tak se to dá vysvětlit. I tak se to může stát..

+1/0
14.5.2014 9:07

P62e51t15r 97F51r73a38n68c 9627101148148

Nejhorší je smrt z vyděšení.

+15/0
13.5.2014 20:05

J47a45n 76K66ř85í55ž 6515273815808

...za upálení bych to nevyměnil.;-D

+1/0
13.5.2014 20:31

J21o58s14e69f 53H51á18j68e82k 6948410359552

...to není nic proti udupání hejnem zdivočelých slepic:-)

+4/0
14.5.2014 12:39

J32a66n 13K44ř35í86ž 6125453895758

;-D;-D;-DR^R^R^

Krásný!

0/0
14.5.2014 14:13

B39r35u72n36o 63J56u67r30á12š42e80k 6404560921813

Osobně mám s těmito vozy zkušenosti takové, že jsem rád, pokud se mi ty dveře ve stanici vůbec podaří otevřít, někdy to s nimi opravdu není legrace...

+11/0
13.5.2014 19:16

J30a86n 60N93e27š18p72o22r 4896548106822

Koukám, senzace dne...:-)

+4/0
13.5.2014 19:09
Foto

P21a26v39l78a 45N31o81v73á 7438790258545

Asi je toto velmi individuální záležitost. Já si tuhost dvěří tohoto vlaku jednou ozkoušela na vlastní kůži. Průvodčí v Jílovém odpískal odjezd ze stanice, když ještě z posledního vagonu vystupovali lidé, dvěře mě ještě ve stanici skříply. Nebít muže, který je silou zvenčí otevřel, asi bych tam visela do další stanice :-)

0/0
13.5.2014 17:55

J21a24n 74K39ř91í73ž 6905193195628

Ano,bít či nebít,to je to,oč tu běží.:-)

+5/0
13.5.2014 20:33

P15e10t51r 50B71a66u66e23r 9820805637729

No jo, ale to nebyla chyba dveří, ale toho průvodčího, kterej to odmávl dřív. Mimochodem, nechci bránit ČD, ale ten průvodčí to má čím dál těší. Na některých vlacích už jezdí jen jeden a když mu to stojí v zatáčce a vlak má např. 5 vagónů a více, je tam prostě prostor pro selhání lidkého faktoru jako všude jinde..

+1/0
14.5.2014 9:09

J55a14n 71K63ř45í19ž 6735293475498

...já jen malilinkatou vsuvku - když mu to stojí v zatáčce obával bych se nejhoršího!:-)

+1/0
14.5.2014 14:22
Foto

L70i16b82o12r 43V43y29k25o62u89p72i58l 9216395369947

Hlavně milostivá "nebít muže", ti za nic nemohou.

0/0
18.6.2014 20:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.