Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Vlaku se zavírají dveře až za jízdy. Je to normální, říkají dráhy

Patrové vagony Českých drah mohou jezdit s otevřenými dveřmi. Dokládá to video z pražských Modřan, které natočil čtenář iDNES.cz. Dveře posledního vozu se zavírají až za jízdy. Dráhy připouštějí, že za jistých okolností je to možné. Soupravy ze 70. let nechají zkontrolovat a upozorní personál vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R67o75b15e57r45t 42H48o48m32o83l88k22a 2900222642101

A co jako? U těchto vagonů se prostě dveře zavírají stlačeným vzduchem. Ten se natlakuje rozjetím vlaku. Na videu je vidět, že je hydraulika zřejmě poškozená, nicméně dveře se evidentně zavřely. Nebezpečnější mi přišlo staré zavírání, kdy se vlak rozjel a po pár vteřinách se dveře najednou přirazily takovou silou, že by to rozdrtilo cihlu... Každopádně na téhle trati jsem vyrůstal a nepamatuju, že by se někdy někomu něco stalo...

0/0
9.6.2014 21:45

Ř64e80h44o34ř 34V53l16a47s14á53k 2264844671446

K Posázavskému pacifiku otevřené dveře patří. Jezdilo se tak odjakživa a nikdy jsem neslyšel, že by někdo vypadl. Průvodčí dělávali, že to nevidí.

A teď kvůli nějakému bonzákovi budou průvodčí cítit povinnost prudit. :-/

+4/0
15.5.2014 13:23

J87i46ř65í 38S86v91i35t93á79k 6456433647367

Vše co se tady křižujou nad nebezpečím bych doporučil aby si vzali dalekohled a  následně zjistili že ten vlak jen posunuje a je a to zdůrazňuji  bez p a s a ž e r ů !!!!

pro ty kteří to ještě nepochopili je    p r á z d n ý !!!

+3/0
14.5.2014 16:39

M55i51c71h92a33l 21J43u33r76s19a 7833799245689

Takovych let jsem se najezdil presne na tehle otevrenych plosinach na cundry a to byly ty nejlepsi cesty vlakem. Jednou z toho permanentniho superzabezpecovani proti lidske idiocii fakt zdementnime. Proste, kdo ma umrit pri padu z vlaku, tak umre, kdo ma rozum, sedi kus od kraje. ;-)  Do vany ledine v zachranne veste!! R^

+4/0
14.5.2014 15:04

M67i53c91h26a62l 80J87u95r52s56a 7623359715749

Takhle se jezdi vlakem: https://www.youtube.com/watch?v=vzgabAhzDYM

+2/0
14.5.2014 15:07

J69i11ř98í 89M68a26n60d94á42t 4597912730336

JJ, německá kvalita

0/0
14.5.2014 14:58

Ř20e20h36o80ř 58V71l32a67s50á87k 2284794831486

Východoněmecká. Navíc ze Zhořelce, tedy z Lužice, kde došlo k asimilaci slovanského obyvatelstva relativně pozdě a většina Germánů tam má nemalý podíl slovanské krve.

0/0
15.5.2014 13:34

M59a98r25e39k 97V48e68s63e75l20ý 1927208960184

Ja jel uz i vlakem, kde nejen ze nebyly dvere, ale nebyly ani okna a dokonce ani dvere od zachodu R^

0/0
14.5.2014 13:18

J71i21ř41í 33K87a56č76í84r25e74k 5140626496

No bóže, to se toho stalo. Z toho vagonu vypadne mozna tak nejaky adept na darwinovu cenu.

+5/0
14.5.2014 13:03

J17i29ř23í 79K19a84č77í11r95e27k 5300936346

Jednou jsem jel v novem hustokrutem vagonu, ktery nemel zadne otviraci okna, jen klimatizaci. A ta se porouchala. Bylo leto a hic jak hrom. Mame to vubec zapotrebi jezdit s takovyma nesmyslama? Nejlepsi jsou ty stare vagony, kde se daji okna pekne stahnout. Jenze ty se uz nedelaji kvuli bezpecnosti. Je to pak bezpecnejsi? Tvrdim, ze nejbezpecnejsi pro nas vsechny je, kdyz si blbci tu hlavu urazi.

+6/0
14.5.2014 13:12

J64o56s44e25f 86K47u74b24e94š 9385555949914

Neříkám, že je toto správně, občas se ale stane, že nějaký jouda vystoupí na opačné straně, než se vystupuje a průvodčí s vlakvedoucím pak o těchto otevřených dvěřích ani neví...

0/0
14.5.2014 12:51

P73e82t49r 35F44o98l60v43a62r40č82n34ý 9282166751931

Jde o legendární soupravy vozů řízených jednotkou 749 a vagony Bmto, s tim se díky šťouralovi z idnes cz můžem rozloučit, to že mají u takto starých jednotek dveře menší skluz při dovření mě osobně a věřim že i mnoho dalšim žíli netrhá

+3/0
14.5.2014 11:52

J21a39r62o91s30l49a10v 86P65í87š34a 2214898660847

A co jako? V Karose jste nikdy neměli otevřené dveře? A pokud z těch dveří někdo vypadne, tak doufám, že nepřežije, páč tím prokáže službu lidstvu, tedy pokud se jěště nerozmnožil... :D

+4/0
14.5.2014 11:45

M27i57c17h36a22l 76Š93u58l35c 8137227811844

To je zase senzace ! Těmito vagóny jsem jezdil jako malé dítě na trase Braník - Kamenný Přívoz každý týden a hlavně v letních měsících byly dveře otevřené nonstop a u každých stál hlouček lidí. Nejlepší místa na stání byla právě přímo u dveří, kde příjemně proudil vzduch a lidi nerušeně sledovali ubíhající krajinu. Průvodčí to až na výjinmky vůbec neřešili a bylo jedno, jestli u dveří stály děti a nebo dospělí. Za celou dobu, co se takhle dalo jezdit se nikdy nikomu nic nestalo, byl to prostě standard, který k této trati neodmyslitelně patřil, každý to respektoval a dával si přirozeně pozor. Dneska díky poklesu IQ národa o 20 bodů by lidé padali za jízdy jak hrušky. Mám pocit, že dneska musíme mít návod i na to jak se vys...at (vykonat velkou potřebu), aby se někomu něco nestalo. Hlavně že na každém rohu máme haldy soutěží "talentovaných" spoluobčanů. A dnešní děti a mládež? Pro ně musí, kvůili jeich prudké inteligenci, chodit rodiče do školy až do 9. třídy, aby bezpečně dorazily domu, natož je nechat jezdit ve vlaku u otevřených dvěří. Jak to vidím, tak za 20 let budou muset lidi jezdit přivázaní k sedačkám, aby nespadli za jízdy na obtloustlé zadnice.

+26/0
14.5.2014 11:04

L14e22o55š 17K29r44á44l 4647381441

Celkem výstižné !

+3/0
14.5.2014 11:16

P62e69t55r 73S49p52o94r55e64r 6763213796622

Myslím, že trampové museli hynout po desítkách: http://www.toulavej.estranky.cz/clanky/tramping/vlak-na-vandr-byva-obcas-plny.html

+2/0
14.5.2014 14:55

P27ř79e37m87e17k 67H24o82m52o42l27a 5918555325296

To je článek jak kdyby každého v okolí dveří vysál podtlak ;-D;-O

+6/0
14.5.2014 10:37

O88n22d65ř12e39j 24Š34r12u60b63a68ř 1855381485456

nebezpecne pro blbce

+7/0
14.5.2014 10:31

I43v37o 65K27v27ě84t10o55ň 3438656676787

Ja si taky umim otevrit v aute dvere a okno za jizdy a nebojim se ze vypadnu:-)

+2/−1
14.5.2014 10:23
Foto

I72v36a75n63a 55S77l32a12b91i76h75o34u47d80k85o44v17á 8985894352

okno jistě, ale dveře? zřejmě "šoupačky", ale i tak...zřejmě do těch 5 km/hod :-P

+1/0
14.5.2014 12:48

J87a65n 32K45o71j44a18n 2887144163717

je to praktický...lidi můžou naskakovat a vyskakovat za jízdy, takže vlaky nemusí ve stanicích zastavovat jen přibrzdí a ČD doženou zpoždění;-D

+5/0
14.5.2014 9:12

P12e71t80r 87B58a42u24e34r 9170345307959

Tyhle vozy jsou skutečně staré a mě se také nelíbí, nejen kvůli dveřím. Ale je to fakt takový průšvih? Jinak selský rozum mi říká, že když nastoupím do vlaku, první místo kam mířím je ta část vozu, kde se sedí. Jestli u dveří stojí nějaký gramlavec a snaží se ze všech sil někomu ještě mávat a vypadne, stále si budu myslet, že tam nemusel vůbec být a měl mávat z okna, které je snad už v bezpečné výšce, aby z něj nevypadl. Zavřít by se měli, to jo. Ale třeba Bdtmee, což si myslím, že na příměstkou dopravu dobré vozy, zamče dveře až na 10km/h a do té doby je taky může kdokoli otevřít. Ta prodleva tam má smysl.

+1/−1
14.5.2014 9:03

P84a81v44e18l 24M66a31t67o66u91š86e97k 5320417608674

To je objev! S otevřenými dveřmi mohou jezdit skoro všechny starší vozy ČD.

+2/0
14.5.2014 8:47

M83i87r71e28k 74Z67á82v71o36d20n40ý 7912247800368

Samozřejmě, že stávat by se to nemělo. Nicméně, kolik případů vypadnutí člověka za jízdy díky technické závadě na vozu tady za 20 let je?

+4/0
14.5.2014 8:10

J63o44s36e60f 89H98á98j74e46k 6838140559202

... mám pocit, že onehdá vypadlo za jízdy jedno děcko, páč maminka měla moc práce a nechala ho pobíhat po vagonu...:-/

0/0
14.5.2014 12:37

P84e81t64r 27M81u55s49i28l 2619125301263

Omlouvají to tím, že jsou to vagóny ze 70tých let, takže na to pečou už 40 let. Zlatý autobusy, jsou levnejší a rychlejší :-)

0/−12
14.5.2014 7:42

P97e72t81r 13B36a38u52e85r 9640325627959

Skutečně? Každý autobus je levnější a rychlejší než každý vlak? A co pohodlí? A dál bychom mohli pokračovat o řidičích autobusů a nehodách autobusů. Jinak železnice má zabezpečovací zařízení, která silniční doprava nikdy mít nebude..

+6/0
14.5.2014 8:57

J80o70s67e83f 22Z34a43h69á21l72k86a 4533559238206

A to jste nezmínil jejich technický stav. Slovy jednoho z řidičů ČSAD - kdyby ti lidé tušili do čeho nastupují ...

+3/0
14.5.2014 11:41

P67e40t17r 12B42a15u43e91r 9360275717209

Viděl jsem na Suchdole v Praze, jak tam jeden hořel v kopci. Pak jsem měl tu možnost slyšet reakci jednoho ze zaměstnanců dopravního podniku: ''Autobus na Suchdole a hoří? No to se není čemu divit''..

0/0
14.5.2014 14:14

H55o60n68z54a 61F29á67t45o21r 2879655164370

Opravdu aféra jak noha.

1) To je toho, že jsou dveře otevřené. Jestli se to někomu nelíbí, může je dojít zavřít.

2) To by ČD opravdu "ubylo", kdyby prostě přiznaly evidentní technickou nedokonalost nebo selhání.

Takže pab.bové na obou stranách.

+2/0
14.5.2014 7:30

K27v84ě55t56o30s29l90a47v 77N41y66t50r23a 9876198528287

Dnes jsou lidé moc rozežraní, ale ještě se musíme hodně učit, v USA už se lidé rozčilovali i proto že nebylo u žehličky napsáno že se nesmí používat ve vaně když si s ní chtěli ohřát vodu. Moc se spoléhá na techniku, ale ta se může pokazit, jel jsem autobusem a pokazilo se čidlo zavírání dveří, i když byly evidentně zavřené a museli jsme čekat hodinu na další, neboť to nejelo. Dříve se kolikrát sedělo na schůdkách v otevřených dveřích v Balmech a jen sem tam se nádrážáci rozčilovali. Ze starých tramvají se dalo vyskočit za jízdy aby se stihl přípoj přes cestu, lidí zas tak moc přejetých nebylo, neboť si dávali víc pozor, sice jak se viselo na schůdkách a náklaďák přibral 5 lidí tak byli hned 3 mrtví, jenže chyba byla v tom že bylo málo vozů, lidé by tam schválně neviseli. Udržet desítky let staré křápy  ve spolehlivém stavu není snadné, dráhy potřebují spoustu peněz na platy manažerů a zlaté padáky, tak se tomu nedivme.:-)

+8/0
14.5.2014 7:29

P35e33t86r 76B98a79u73e11r 9740745547389

Naprosto souhlasím. I v evropském průmyslu je masivní snaha lidskou blbost vychytat tím, že se na úkor jiných technických řešení všude nasazují nesmyslné a drahé bezpečnostní systémy.

+1/0
14.5.2014 9:02

V66i50k88y24r 96B37o75h23u96m40i10l 76S96t42r55a97n64s23k79y 9507618166599

U el. opalovačky nátěrů jsem našel doplněk pro severoamrický trh:  upozornění,že opalovačku nelze používat jako fén an vlasy;-D. Nyní si kladu otázku, zda výrobce už české uživatele raději neřadí do výše uvedené kategorie ineligence.

0/0
14.5.2014 11:35

E13l69i45š28k14a 80K55u55č54e45r19o21v89á 1766368257599

copak zavírají za jízdy. ony se taky tu a tam otvírají za jízdy, když se dostatečně nezacvaknou :-) věc běžně k vidění tak před patnácti, dvaceti lety. nikdo se nad tím nepozastavil.

+6/0
14.5.2014 6:04

J43a38n 30M94o33l19n79a65r 7330755451600

Asi je to v poradku. U oken je napsano nevyklanejte se protoze to muze byt nebezpecne, ale u dveri ne. Takze nevidim problem....

0/0
14.5.2014 0:53

P94a14v75e59l 90J84u53r61á19n70y41i 9516832559411

Zas někdo chce být hrozně důležitej (důchodce či puberťák a nebo člověk co nemá co dělat),tak prudí  Kdyby se raději starali sami o sebe!

+5/−2
13.5.2014 23:33

P30e65t31r 38M96o30t16y32č85k64a 2792608640619

Stará se sám o sebe a o nevinné lidi kolem. Nikdo si nezaslouží zcela zbytečně zemřít, jen díky ajzenboňáckému šlendriánu. není to tak dlouho, kdy se v médiích objevovaly případy mrtvých, dokonce i dítětě, po pádu vlaku a dráha se vztekala, že dveře za jízdy otevřené být prostě nemohou, že si s nimi někdo musel hrát. I tehdy je usvědčilo ze lži video. A ještě jeden tip speciálně pro vás - zamyslete se tam u vás v ČD, kdo tu je pro koho. Jestli vy pro cestující, nebo cestující pro vás...

+1/−9
14.5.2014 4:22

J93a58n 40K43á61r98n90í81k 6635494717962

Když jsme jezdili ve vlaku na čundr, tak jsme u otevřených dveří na podlaze sedávali rádi. A nikdo z nás se nezrozčiloval.

+2/0
14.5.2014 8:09

P78e20t77r 76B91a45u67e54r 9160635747969

Část nešich občanů je tak tupá, že ze srandy vyřazují tou červenou klikou zabezpečení dveří a dělají machry, že vystupují za jízdy. Osobně jsem toto viděl dvakrát. Je těžké to filtrovat, zvláště pak je těžké hlídat ty blbce, kteří si s tím skutečně hrajou. A po takovým blbci k těm dveřím mohlo doběhnout malý dítě, jehož matka klábosila s někým jiným a nedávala pozor. I tak se to dá vysvětlit. I tak se to může stát..

+1/0
14.5.2014 9:07

P56e89t35r 41F88r95a11n53c 9687661398568

Nejhorší je smrt z vyděšení.

+15/0
13.5.2014 20:05

J43a79n 44K35ř17í53ž 6125823725268

...za upálení bych to nevyměnil.;-D

+1/0
13.5.2014 20:31

J22o60s13e40f 83H42á90j87e72k 6858870669912

...to není nic proti udupání hejnem zdivočelých slepic:-)

+4/0
14.5.2014 12:39

J81a70n 46K31ř80í75ž 6475763105258

;-D;-D;-DR^R^R^

Krásný!

0/0
14.5.2014 14:13

B59r29u93n62o 26J66u81r13á20š32e40k 6764740381573

Osobně mám s těmito vozy zkušenosti takové, že jsem rád, pokud se mi ty dveře ve stanici vůbec podaří otevřít, někdy to s nimi opravdu není legrace...

+11/0
13.5.2014 19:16

J21a67n 62N80e93š52p67o76r 4866628636692

Koukám, senzace dne...:-)

+4/0
13.5.2014 19:09
Foto

P49a22v45l53a 21N89o79v73á 7308890828775

Asi je toto velmi individuální záležitost. Já si tuhost dvěří tohoto vlaku jednou ozkoušela na vlastní kůži. Průvodčí v Jílovém odpískal odjezd ze stanice, když ještě z posledního vagonu vystupovali lidé, dvěře mě ještě ve stanici skříply. Nebít muže, který je silou zvenčí otevřel, asi bych tam visela do další stanice :-)

0/0
13.5.2014 17:55

J43a60n 14K95ř18í72ž 6695173835948

Ano,bít či nebít,to je to,oč tu běží.:-)

+5/0
13.5.2014 20:33

P16e71t90r 52B16a10u62e96r 9580815127969

No jo, ale to nebyla chyba dveří, ale toho průvodčího, kterej to odmávl dřív. Mimochodem, nechci bránit ČD, ale ten průvodčí to má čím dál těší. Na některých vlacích už jezdí jen jeden a když mu to stojí v zatáčce a vlak má např. 5 vagónů a více, je tam prostě prostor pro selhání lidkého faktoru jako všude jinde..

+1/0
14.5.2014 9:09

J90a64n 39K83ř46í31ž 6875883595138

...já jen malilinkatou vsuvku - když mu to stojí v zatáčce obával bych se nejhoršího!:-)

+1/0
14.5.2014 14:22
Foto

L69i88b42o35r 57V67y60k59o60u98p51i53l 9156725619677

Hlavně milostivá "nebít muže", ti za nic nemohou.

0/0
18.6.2014 20:26





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.