Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Vlaku se zavírají dveře až za jízdy. Je to normální, říkají dráhy

Patrové vagony Českých drah mohou jezdit s otevřenými dveřmi. Dokládá to video z pražských Modřan, které natočil čtenář iDNES.cz. Dveře posledního vozu se zavírají až za jízdy. Dráhy připouštějí, že za jistých okolností je to možné. Soupravy ze 70. let nechají zkontrolovat a upozorní personál vlaků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R98o54b45e90r86t 83H69o88m21o58l17k12a 2890892512821

A co jako? U těchto vagonů se prostě dveře zavírají stlačeným vzduchem. Ten se natlakuje rozjetím vlaku. Na videu je vidět, že je hydraulika zřejmě poškozená, nicméně dveře se evidentně zavřely. Nebezpečnější mi přišlo staré zavírání, kdy se vlak rozjel a po pár vteřinách se dveře najednou přirazily takovou silou, že by to rozdrtilo cihlu... Každopádně na téhle trati jsem vyrůstal a nepamatuju, že by se někdy někomu něco stalo...

0/0
9.6.2014 21:45

Ř48e29h43o27ř 88V30l24a25s90á22k 2384114771306

K Posázavskému pacifiku otevřené dveře patří. Jezdilo se tak odjakživa a nikdy jsem neslyšel, že by někdo vypadl. Průvodčí dělávali, že to nevidí.

A teď kvůli nějakému bonzákovi budou průvodčí cítit povinnost prudit. :-/

+4/0
15.5.2014 13:23

J19i20ř50í 67S22v13i82t34á13k 6646633597927

Vše co se tady křižujou nad nebezpečím bych doporučil aby si vzali dalekohled a  následně zjistili že ten vlak jen posunuje a je a to zdůrazňuji  bez p a s a ž e r ů !!!!

pro ty kteří to ještě nepochopili je    p r á z d n ý !!!

+3/0
14.5.2014 16:39

M66i89c69h34a88l 81J28u46r33s30a 7393219595349

Takovych let jsem se najezdil presne na tehle otevrenych plosinach na cundry a to byly ty nejlepsi cesty vlakem. Jednou z toho permanentniho superzabezpecovani proti lidske idiocii fakt zdementnime. Proste, kdo ma umrit pri padu z vlaku, tak umre, kdo ma rozum, sedi kus od kraje. ;-)  Do vany ledine v zachranne veste!! R^

+4/0
14.5.2014 15:04

M12i72c97h62a54l 73J29u46r78s10a 7213699425719

Takhle se jezdi vlakem: https://www.youtube.com/watch?v=vzgabAhzDYM

+2/0
14.5.2014 15:07

J96i61ř31í 23M16a94n20d60á37t 4617442430876

JJ, německá kvalita

0/0
14.5.2014 14:58

Ř59e83h30o68ř 49V74l79a61s93á91k 2144394571306

Východoněmecká. Navíc ze Zhořelce, tedy z Lužice, kde došlo k asimilaci slovanského obyvatelstva relativně pozdě a většina Germánů tam má nemalý podíl slovanské krve.

0/0
15.5.2014 13:34

M68a36r24e60k 69V45e49s45e21l60ý 1957488620724

Ja jel uz i vlakem, kde nejen ze nebyly dvere, ale nebyly ani okna a dokonce ani dvere od zachodu R^

0/0
14.5.2014 13:18

J80i59ř91í 66K44a22č91í83r43e65k 5330196586

No bóže, to se toho stalo. Z toho vagonu vypadne mozna tak nejaky adept na darwinovu cenu.

+5/0
14.5.2014 13:03

J51i38ř21í 55K43a53č11í28r55e96k 5140246746

Jednou jsem jel v novem hustokrutem vagonu, ktery nemel zadne otviraci okna, jen klimatizaci. A ta se porouchala. Bylo leto a hic jak hrom. Mame to vubec zapotrebi jezdit s takovyma nesmyslama? Nejlepsi jsou ty stare vagony, kde se daji okna pekne stahnout. Jenze ty se uz nedelaji kvuli bezpecnosti. Je to pak bezpecnejsi? Tvrdim, ze nejbezpecnejsi pro nas vsechny je, kdyz si blbci tu hlavu urazi.

+6/0
14.5.2014 13:12

J60o45s32e60f 33K98u38b67e10š 9975525519654

Neříkám, že je toto správně, občas se ale stane, že nějaký jouda vystoupí na opačné straně, než se vystupuje a průvodčí s vlakvedoucím pak o těchto otevřených dvěřích ani neví...

0/0
14.5.2014 12:51

P75e69t76r 68F79o48l76v60a15r79č87n51ý 9472966341601

Jde o legendární soupravy vozů řízených jednotkou 749 a vagony Bmto, s tim se díky šťouralovi z idnes cz můžem rozloučit, to že mají u takto starých jednotek dveře menší skluz při dovření mě osobně a věřim že i mnoho dalšim žíli netrhá

+3/0
14.5.2014 11:52

J34a25r47o65s25l65a93v 78P29í90š71a 2734368890147

A co jako? V Karose jste nikdy neměli otevřené dveře? A pokud z těch dveří někdo vypadne, tak doufám, že nepřežije, páč tím prokáže službu lidstvu, tedy pokud se jěště nerozmnožil... :D

+4/0
14.5.2014 11:45

M22i27c74h53a12l 75Š14u41l37c 8537967911644

To je zase senzace ! Těmito vagóny jsem jezdil jako malé dítě na trase Braník - Kamenný Přívoz každý týden a hlavně v letních měsících byly dveře otevřené nonstop a u každých stál hlouček lidí. Nejlepší místa na stání byla právě přímo u dveří, kde příjemně proudil vzduch a lidi nerušeně sledovali ubíhající krajinu. Průvodčí to až na výjinmky vůbec neřešili a bylo jedno, jestli u dveří stály děti a nebo dospělí. Za celou dobu, co se takhle dalo jezdit se nikdy nikomu nic nestalo, byl to prostě standard, který k této trati neodmyslitelně patřil, každý to respektoval a dával si přirozeně pozor. Dneska díky poklesu IQ národa o 20 bodů by lidé padali za jízdy jak hrušky. Mám pocit, že dneska musíme mít návod i na to jak se vys...at (vykonat velkou potřebu), aby se někomu něco nestalo. Hlavně že na každém rohu máme haldy soutěží "talentovaných" spoluobčanů. A dnešní děti a mládež? Pro ně musí, kvůili jeich prudké inteligenci, chodit rodiče do školy až do 9. třídy, aby bezpečně dorazily domu, natož je nechat jezdit ve vlaku u otevřených dvěří. Jak to vidím, tak za 20 let budou muset lidi jezdit přivázaní k sedačkám, aby nespadli za jízdy na obtloustlé zadnice.

+26/0
14.5.2014 11:04

L83e83o71š 93K58r79á57l 4607541261

Celkem výstižné !

+3/0
14.5.2014 11:16

P14e51t54r 39S12p64o81r81e81r 6853873256772

Myslím, že trampové museli hynout po desítkách: http://www.toulavej.estranky.cz/clanky/tramping/vlak-na-vandr-byva-obcas-plny.html

+2/0
14.5.2014 14:55
Foto

P20ř16e29m48e17k 50H92o62m48o60l62a 5518745925796

To je článek jak kdyby každého v okolí dveří vysál podtlak ;-D;-O

+6/0
14.5.2014 10:37

O18n52d16ř42e27j 67Š93r94u51b31a87ř 1365851985676

nebezpecne pro blbce

+7/0
14.5.2014 10:31

I88v10o 11K11v89ě17t70o64ň 3798496476967

Ja si taky umim otevrit v aute dvere a okno za jizdy a nebojim se ze vypadnu:-)

+2/−1
14.5.2014 10:23
Foto

I65v44a13n45a 48S25l30a29b40i20h93o44u68d67k10o85v30á 8485554972

okno jistě, ale dveře? zřejmě "šoupačky", ale i tak...zřejmě do těch 5 km/hod :-P

+1/0
14.5.2014 12:48

J21a27n 72K35o64j75a35n 2907184503157

je to praktický...lidi můžou naskakovat a vyskakovat za jízdy, takže vlaky nemusí ve stanicích zastavovat jen přibrzdí a ČD doženou zpoždění;-D

+5/0
14.5.2014 9:12

P52e19t96r 39B24a12u82e89r 9700515947329

Tyhle vozy jsou skutečně staré a mě se také nelíbí, nejen kvůli dveřím. Ale je to fakt takový průšvih? Jinak selský rozum mi říká, že když nastoupím do vlaku, první místo kam mířím je ta část vozu, kde se sedí. Jestli u dveří stojí nějaký gramlavec a snaží se ze všech sil někomu ještě mávat a vypadne, stále si budu myslet, že tam nemusel vůbec být a měl mávat z okna, které je snad už v bezpečné výšce, aby z něj nevypadl. Zavřít by se měli, to jo. Ale třeba Bdtmee, což si myslím, že na příměstkou dopravu dobré vozy, zamče dveře až na 10km/h a do té doby je taky může kdokoli otevřít. Ta prodleva tam má smysl.

+1/−1
14.5.2014 9:03

P49a83v80e80l 59M96a75t29o21u81š47e20k 5440947578474

To je objev! S otevřenými dveřmi mohou jezdit skoro všechny starší vozy ČD.

+2/0
14.5.2014 8:47

M37i97r56e92k 74Z44á68v53o59d26n93ý 7432207510268

Samozřejmě, že stávat by se to nemělo. Nicméně, kolik případů vypadnutí člověka za jízdy díky technické závadě na vozu tady za 20 let je?

+4/0
14.5.2014 8:10

J82o19s43e82f 64H23á79j13e50k 6348690339922

... mám pocit, že onehdá vypadlo za jízdy jedno děcko, páč maminka měla moc práce a nechala ho pobíhat po vagonu...:-/

0/0
14.5.2014 12:37

P31e19t13r 29M45u78s35i55l 2479835211843

Omlouvají to tím, že jsou to vagóny ze 70tých let, takže na to pečou už 40 let. Zlatý autobusy, jsou levnejší a rychlejší :-)

0/−12
14.5.2014 7:42

P33e86t83r 62B17a75u60e64r 9520765337539

Skutečně? Každý autobus je levnější a rychlejší než každý vlak? A co pohodlí? A dál bychom mohli pokračovat o řidičích autobusů a nehodách autobusů. Jinak železnice má zabezpečovací zařízení, která silniční doprava nikdy mít nebude..

+6/0
14.5.2014 8:57

J40o63s28e64f 73Z38a60h63á64l12k35a 4563699508976

A to jste nezmínil jejich technický stav. Slovy jednoho z řidičů ČSAD - kdyby ti lidé tušili do čeho nastupují ...

+3/0
14.5.2014 11:41

P29e16t79r 88B96a13u38e66r 9420285387489

Viděl jsem na Suchdole v Praze, jak tam jeden hořel v kopci. Pak jsem měl tu možnost slyšet reakci jednoho ze zaměstnanců dopravního podniku: ''Autobus na Suchdole a hoří? No to se není čemu divit''..

0/0
14.5.2014 14:14

H45o46n18z59a 24F43á51t63o91r 2119125124160

Opravdu aféra jak noha.

1) To je toho, že jsou dveře otevřené. Jestli se to někomu nelíbí, může je dojít zavřít.

2) To by ČD opravdu "ubylo", kdyby prostě přiznaly evidentní technickou nedokonalost nebo selhání.

Takže pab.bové na obou stranách.

+2/0
14.5.2014 7:30

K30v92ě30t59o57s33l98a51v 72N35y18t81r36a 9356338348837

Dnes jsou lidé moc rozežraní, ale ještě se musíme hodně učit, v USA už se lidé rozčilovali i proto že nebylo u žehličky napsáno že se nesmí používat ve vaně když si s ní chtěli ohřát vodu. Moc se spoléhá na techniku, ale ta se může pokazit, jel jsem autobusem a pokazilo se čidlo zavírání dveří, i když byly evidentně zavřené a museli jsme čekat hodinu na další, neboť to nejelo. Dříve se kolikrát sedělo na schůdkách v otevřených dveřích v Balmech a jen sem tam se nádrážáci rozčilovali. Ze starých tramvají se dalo vyskočit za jízdy aby se stihl přípoj přes cestu, lidí zas tak moc přejetých nebylo, neboť si dávali víc pozor, sice jak se viselo na schůdkách a náklaďák přibral 5 lidí tak byli hned 3 mrtví, jenže chyba byla v tom že bylo málo vozů, lidé by tam schválně neviseli. Udržet desítky let staré křápy  ve spolehlivém stavu není snadné, dráhy potřebují spoustu peněz na platy manažerů a zlaté padáky, tak se tomu nedivme.:-)

+8/0
14.5.2014 7:29

P38e66t69r 10B92a30u46e73r 9860205337419

Naprosto souhlasím. I v evropském průmyslu je masivní snaha lidskou blbost vychytat tím, že se na úkor jiných technických řešení všude nasazují nesmyslné a drahé bezpečnostní systémy.

+1/0
14.5.2014 9:02

V48i15k72y38r 34B14o12h36u63m35i97l 45S27t85r87a84n59s71k70y 9257558206749

U el. opalovačky nátěrů jsem našel doplněk pro severoamrický trh:  upozornění,že opalovačku nelze používat jako fén an vlasy;-D. Nyní si kladu otázku, zda výrobce už české uživatele raději neřadí do výše uvedené kategorie ineligence.

0/0
14.5.2014 11:35

E75l78i81š45k63a 63K89u57č39e77r14o98v47á 7969582933863

copak zavírají za jízdy. ony se taky tu a tam otvírají za jízdy, když se dostatečně nezacvaknou :-) věc běžně k vidění tak před patnácti, dvaceti lety. nikdo se nad tím nepozastavil.

+6/0
14.5.2014 6:04

J27a60n 55M14o61l67n73a38r 7940485371690

Asi je to v poradku. U oken je napsano nevyklanejte se protoze to muze byt nebezpecne, ale u dveri ne. Takze nevidim problem....

0/0
14.5.2014 0:53

P34a44v56e87l 43J12u22r78á93n36y59i 9846532619801

Zas někdo chce být hrozně důležitej (důchodce či puberťák a nebo člověk co nemá co dělat),tak prudí  Kdyby se raději starali sami o sebe!

+5/−2
13.5.2014 23:33

P62e94t40r 54M81o67t70y77č58k60a 2802878610309

Stará se sám o sebe a o nevinné lidi kolem. Nikdo si nezaslouží zcela zbytečně zemřít, jen díky ajzenboňáckému šlendriánu. není to tak dlouho, kdy se v médiích objevovaly případy mrtvých, dokonce i dítětě, po pádu vlaku a dráha se vztekala, že dveře za jízdy otevřené být prostě nemohou, že si s nimi někdo musel hrát. I tehdy je usvědčilo ze lži video. A ještě jeden tip speciálně pro vás - zamyslete se tam u vás v ČD, kdo tu je pro koho. Jestli vy pro cestující, nebo cestující pro vás...

+1/−9
14.5.2014 4:22

J12a31n 82K10á82r65n70í77k 6715234467982

Když jsme jezdili ve vlaku na čundr, tak jsme u otevřených dveří na podlaze sedávali rádi. A nikdo z nás se nezrozčiloval.

+2/0
14.5.2014 8:09

P55e70t32r 32B70a30u60e73r 9560535987119

Část nešich občanů je tak tupá, že ze srandy vyřazují tou červenou klikou zabezpečení dveří a dělají machry, že vystupují za jízdy. Osobně jsem toto viděl dvakrát. Je těžké to filtrovat, zvláště pak je těžké hlídat ty blbce, kteří si s tím skutečně hrajou. A po takovým blbci k těm dveřím mohlo doběhnout malý dítě, jehož matka klábosila s někým jiným a nedávala pozor. I tak se to dá vysvětlit. I tak se to může stát..

+1/0
14.5.2014 9:07

P10e98t85r 46F43r88a77n71c 9567341458908

Nejhorší je smrt z vyděšení.

+15/0
13.5.2014 20:05

J55a41n 78K24ř71í43ž 6195443925188

...za upálení bych to nevyměnil.;-D

+1/0
13.5.2014 20:31

J27o97s14e33f 84H51á31j28e24k 6358550649572

...to není nic proti udupání hejnem zdivočelých slepic:-)

+4/0
14.5.2014 12:39

J57a16n 73K40ř45í43ž 6955223815538

;-D;-D;-DR^R^R^

Krásný!

0/0
14.5.2014 14:13

B59r24u95n24o 82J97u67r31á85š36e52k 6374970951693

Osobně mám s těmito vozy zkušenosti takové, že jsem rád, pokud se mi ty dveře ve stanici vůbec podaří otevřít, někdy to s nimi opravdu není legrace...

+11/0
13.5.2014 19:16

J54a58n 29N22e15š27p34o22r 4646878266772

Koukám, senzace dne...:-)

+4/0
13.5.2014 19:09
Foto

P86a86v44l86a 62N70o36v72á 7698760688105

Asi je toto velmi individuální záležitost. Já si tuhost dvěří tohoto vlaku jednou ozkoušela na vlastní kůži. Průvodčí v Jílovém odpískal odjezd ze stanice, když ještě z posledního vagonu vystupovali lidé, dvěře mě ještě ve stanici skříply. Nebít muže, který je silou zvenčí otevřel, asi bych tam visela do další stanice :-)

0/0
13.5.2014 17:55

J39a40n 81K70ř59í48ž 6515533185908

Ano,bít či nebít,to je to,oč tu běží.:-)

+5/0
13.5.2014 20:33

P67e23t85r 83B15a64u75e12r 9760675727549

No jo, ale to nebyla chyba dveří, ale toho průvodčího, kterej to odmávl dřív. Mimochodem, nechci bránit ČD, ale ten průvodčí to má čím dál těší. Na některých vlacích už jezdí jen jeden a když mu to stojí v zatáčce a vlak má např. 5 vagónů a více, je tam prostě prostor pro selhání lidkého faktoru jako všude jinde..

+1/0
14.5.2014 9:09

J66a96n 20K73ř75í21ž 6185353665948

...já jen malilinkatou vsuvku - když mu to stojí v zatáčce obával bych se nejhoršího!:-)

+1/0
14.5.2014 14:22
Foto

L58i84b42o57r 56V53y63k58o84u95p89i36l 9476915429547

Hlavně milostivá "nebít muže", ti za nic nemohou.

0/0
18.6.2014 20:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.