Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Síť pražských tramvají se rozroste o další kilometry. Ne všude to vítají

V metropoli by v příštích letech měly být vybudovány nové tramvajové tratě. Radnice městských částí je žádají, ne všichni obyvatelé jsou ale rádi. Rezidenti v některých oblastech se bojí, že ztratí desítky parkovacích míst.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K30a86r10e14l 15D62r84d19a 6594412467

Projel jsem informace k Dědině a metru. Má se budovat rychlodráha na Kladno. Její první etapou má být propojení Veleslavína a letiště Ruzyně (Terminál 1 a 2). Zastávka bude na Dlouhé míli, sídliště Dědina trať mine.

  Dotace z EU na metro do Motola (resp. na Ruzyň) byly podmíněny vznikem terminálu na Dlouhé míli. Ten se proto provizorně přesouvá na Veleslavín. Takže autobusy od Kladna mají končit zde. Zde má být přestup železnice - metro na Ruzyň. Metro na Ruzyň se zatím odkládá, ale počítá se s přestupními stanicemi s železnicí na Dlouhé míli a na Ruzyni. Aneb dopravní zvěrstvo - dvojitá železniční doprava na Ruzyň.

  Praha 6 požaduje, aby rychlodráha šla od Dejvic do centra v podzemí. Uvažuje se tedy elegantní propojení Ruzyně - Masaryčka v podobě neformální "linky metra". Pro obyvatele Dědiny by to ale mohlo být skvělé spojení do centra. Jinými slovy, letiště Ruzyně propojí nakonec "dopravní experti" dvěma trasami metra ve stejném směru. Ještě by se sem mohla protáhnout trasa B od Zličína. Což je další ze záměrů.

  Na sídlišti Dědina se plánuje využití volných pozemků a pozemků ze stávající komerční zóny ke vzniku "nového sídliště". Aby měly developeři zelenou, byla by zde vhodná tramvaj na Veleslavín. Což bude patrně první zahájená stavba. U tramvaje se uvažuje, že bude jednou prodloužena k Dlouhé míli. Stavba tramvaje není koordinována s výstavbou metra a železnice. Kdo přijde první, podle toho se budou muset ostatní řídit a hradit mu škody.

  Mám pocit, že jak železnice, tak metro jsou nyní umrtvené projekty pro nedostatek financí. Praha upřednostňuje trasu metra D. Jednotlivé týmy se perou o prosazení "své představy". Koncepce ekonomického řešení chybí. Vzniká zde nejspíš pěkný český kočkopes. Rozvoj sídliště Na Dědině by byl ale dobrým argumentem pro prodloužení metra.

0/0
27.5.2014 9:00

R50o86b42e67r48t 53P28r83a51ž52á83k 4218726815150

Rychlodráha na Ruzyň je vzdálená budoucnost, jestli se jí vůbec někdy dočkáme. Zejména, má-li být zahloubená.Totéž platí o metru. Takže prodloužení tramvaje (když už trať vede do Šárky) je řešení nejlevnější a nejlogičtějčí. Jinak se budeme neustále kodrcat přetíženou a věčně zpožděnou 119.

0/0
27.5.2014 11:01

K52a83r80e44l 16D17r55d33a 6864542297

V okamžiku, kdy bude 119 končit na Veleslavíně, bude její trasa o 10 minut kratší a patrně se vyhne kolonám. Při této příležitosti by se její 5-minutový interval dal zkrátit na 3-4 minuty.

  Tramvaj na Dědinu je tedy s jistotou dublované spojení stejným směrem, které žádnou úsporu na autobusech nepřinese. Povede do lokality, kde dnes žádná obdobná kapacitní doprava není. Uvažuje se o dvou linkách s intervalem 4 minuty. Měla by to být tedy obdoba 119 v místech, kde patrně taková přepravní kapacita není potřeba. Tedy žádné úsporné řešení, ale investice do "tramvajového" luxusu.

  Jak popisuji práci ROPIDu, počítám že to dopadne jako v Hostivaři, z naslibovaného 4 minutového intervalu bude nakonec výjezd obou tramvají během 1 minuty s intervalem 10 minut ve špičce a 15 minut mimo špičku. Takže ve výsledku to bude stejná služba, jako současné občasné autobusy. Jak to znám na Hájích, samozřejmě to bude jezdit bez návaznosti na metro, kdy spoje v obou směrech budou cestujícím při přestupech ujíždět a prodlužovat jejich čekání. Místní Na Dědině budou muset volit, která doprava je výhodnější. Autobusy a tramvaje zde opět nebude možné sloučit.

  Alespoň na Veleslavíně bych se snažil prosadit, aby 119 a tramvaje měly stejnou nástupní zastávku, ale počítám, že je to "v Praze" technicky neřešitelné. (119 by měla upřednostnit cestující na letiště a zajistit krátký přestup na metro. Takže tramvaj nehrozí. Snad kdyby měla 119 dvě nástupní zastávky přímo na Veleslavíně. Jednu na terminálu a jednu na tramvajové zastávce.)

0/0
28.5.2014 6:44

K24a31r84e52l 15D41r79d69a 6324132937

A když Veleslavín, právě místní (levý) přechod pro chodce (dnes tramvajová zastávka do centra) má pověst nebezpečného přechodu. Auta jsou při najíždění k přechodu schovaná za horizontem. V minulosti zde bývaly proto časté nehody chodců. A to bude nově patrně hlavní přestup metro-tramvaj.

0/0
28.5.2014 6:53

R35o96b67e15r50t 56P34r84a79ž92á58k 4818756405880

Vždycky se pobavím nad výšplechty "dopravního experta" Karla Drdy. Nejvíce jsem se tentokrát zasmál nad jeho "vědeckým" závěrem, že zpoždění tramvají způsobují "nedůsledné vozovny a řidiči". Jen houšť, pane Drdo;-D;-D;-D

+1/0
26.5.2014 9:45

K45a20r61e96l 80D11r87d77a 6314252897

Nemám rád tramvajové lobbisty, kteří pro pár kolejí navíc lžou, až se hory zelenají. To je tak to jediné, co se s tramvajemi v Praze zazelená.

  Váš příspěvek je mimo téma diskuse. Opravdu je pro vysoce vzdělaného "inženýra přes tramvaje" tak obtížné udržet vlákno diskuse?

  Reagujete na téma "absolutně přesné tramvaje". Třeba 29 má držet cca 5 minutový interval. Její sjíždění je na denním pořádku. Pro cestující je z toho pak "spolehlivý" interval 1-15 minut. V ruce to má řidič. Nedodržování času má řešit dispečer ve vozovně. Podle místních odborníků je tomu tak a řidiči jsou za to přísně pokutováni. Stav je přitom na lince přes Žižkov roky neměnný. Tak buď vozovna nefunguje jak má, nebo jsou nějaké přesné časy řidičům volné a nic jim za jejich nedodržování nehrozí. Co je na tom k nepochopení?

  Závěr: se všemi "digitálními vymoženostmi" jezdí tramvaje v Praze trvale podle plotu. Včera opět, po dlouhém čekání jsem potkal "vláček" 5, 26, 29, 29. Nevím, co je na tom práce ROPIDu a co DPP, ale ve výsledku je to služba k zlosti.

0/0
27.5.2014 8:28

R26o55b25e16r32t 35P79r66a14ž87á85k 4348406245440

Pane Drdo, úvodem bych vám chtěl prozradit, že ve vozovně žádný dispečer nesedí. Sedí na centrálním dispečinku v ulici Na Bojišti. Jestli si myslíte, že řidiči na nějaké jízdní řády kašlou, pohybujete se v jiném vesmíru. Každý vlak je na Bojišti vidět a řidič to ví a je o zpoždění nebo nadjetí informován. Za nadjetí je navíc sankcionován. Zpoždění vznikají zejména dopravní situací (zácpy, parkování v profilu, popeláři, dodávky vykládající náklad apod.). Představa, že řidič se schválně fláká je prostě úsměvná, už jen proto, že vydá stejnou energii, ať už jede 15 nebo 50 km/h.

0/0
27.5.2014 10:56

K51a43r67e26l 49D83r64d36a 6204632797

Dispečer ve vozovně patřil k debatám o záznamových kotoučích, pravda, je to již minulost. V době digitalizace bych také čekal centrální dispečink, takže Vám děkuji za doplnění a informaci.

  O žádné flákání řidičů nejde, nazval bych to spíše neochotou řešit přesné časy, když se dají navíc nepřesnosti vždy omluvit objektivními důvody. Ze zkušenosti mám pocit, že 26 jezdí s větší přesností než 9. Podle mě 9 svádí krátkými intervaly k tomu, že na přesnosti u ní nezáleží. Pak jsou z toho časté výpadky právě 9. Nyní změna trasy s 29 a opět sjíždění a dlouhé pauzy. Podle mě je to o přístupu řidičů.

  A sjíždění linek je patrně práce ROPIDu. Jízdní řád umožňuje současné "vláčky" 5, 26 a 9. Jako cestující bych raději viděl častější pravidelné rozestupy spojů. (Zastávka Horčičkova, autobusy, a to samé. 5-10 minut nic nejede, pak se nahrne 5-6 autobusů současně. Nechápu jak se takové jízdní řády v Praze tvoří.)

  Včera jsem okoukl informace u řidiče 9. Má tam čas, ale že by se mu ukazoval rozdíl proti jízdnímu řádu jsem neregistroval. Jak může řidič kontrolovat zpoždění a nadjetí? Po paměti se znalostí jízdního řádu? A pak, i kdyby, je taková informace vůbec vhodná u někoho, kdo zodpovídá za bezpečnost cestujících?

  Stačila mi 22 v pondělí, v T3 má řidič ledky signalizující zavření dveří. Jenže se zpožděním. Takže se téměř pokaždé tramvaj rozjížděla a signalizace dveří zhasla až za jízdy. A co mě dostalo. Ty ledky se rozsvítí při každém zastavení. Takže červená na křižovatce a panel hlásí otevřené dveře. Pak má řidič jet bezpečně. (Šlo o druhý vůz soupravy, je možné že je to již jen nějaký vyřazený vynález 20 let starý. Ale i tak. Tak se v Praze někdy jezdilo?)

0/0
28.5.2014 7:15

R15o56b78e29r74t 42P34r83a52ž46á98k 4558616435470

A co se týče přesnosti tramvajové dopravy, já žádné větší problémy nepozoruji. Používám zejména 11, občas 24 nebo 6 a neshledávám žádná skandální zpoždění.

0/0
27.5.2014 11:12

K34a95r31e28l 70D76r41d54a 6894332977

Dědina? Není spíš legitimní uvažovat po otevření metra o zrušení tramvají na Červený Vrch a do Šárky včetně zrušení vozovny Vokovice? Nebylo by to ekonomické řešení?

  Protože většina cestujících zvolí přímo metro. Zmizí potřeba jezdit na Dejvickou. Tramvaj, jako kapacitní doprava, bude na Evropské nadbytečná, resp. bude to příliš drahý a málo užitečný luxus. Posílit autobusy na letiště a obsloužit přitom zbytek Dědiny, Šárky, Vokovic a Červeného Vrchu by bylo patrně užitečnější.

  Pokud vím, tak tady roky chybí propojení Vokovic a Petřin. Tramvaje "kolem dokola" byly tak nešikovné, že bylo jednodušší chodit pěšky. MHD to tady roky nezvládá. Elegantně propojit dvě sousední čtvrti je pro MHD neřešitelný problém. Nyní to bude konečně řešit metro.

  Než vymýšlet nesmysly kolem Dědiny, kde tramvaj opět hodlá kopírovat metro, patrně jen proto, aby zdejší tramvajová trať nezanikla, nebylo by rozumnější hledat projekty, kde by tramvaj šikovně propojila chybějící tahy mezi sousedními lokalitami, třeba zde se snahou propojit trasu B s trasou A apod.? Aby jedinou možnou cestou nebyla jen cesta přes centrum? S ohledem na pražský terén, je to spíš úkol pro autobusy. Je pár takových šikovných spojů v provozu. Snažil bych se najít stejný úkol pro tramvaje.

0/−1
26.5.2014 9:18

K25a67r21e95l 80D81r80d48a 6824432677

Kam by měly jezdit linky přes Hlavní nádraží? Jindřišská-Vodičkova je přetížená (až k Masarykovu nádraží), další linky ve špičce nepobere. Honit další linky Dlážděnou někam na Letnou  je téměř zvěrstvo.  Posílat linky na Žižkov a na Palmovku? Někdo takové spojení tady potřebuje? A co vznik dvou rozdílných zastávek na Žižkov na Hlavním nádraží, není to kapku problém při cestách na Žižkov? Neměla by tramvaj na Hlavním nádraží řešit především potřeby lidí, co tady přestupují? Kam potřebují jezdit? Plno lidí tahá kufry na Masaryčku. Vyřešit přestup Hlaváč - Masaryčka by bylo patrně velmi užitečné. (Ale 1 stanice tramvaje za ty miliardy?)  Tah metro C - Vinohradská by také mohl být užitečný. Ale co dál?

  Tak mě napadá, že by tady byla ideální linka kroužící v kolečku přes Floru na Hlavní nádraží a od Bulhara zpět na Floru vozící za odměnu fandy tramvají, kteří by měli povinnost při průjezdu kolem Muzea vykřikovat hlasité "hurá!". ;-D

  Trať má profrčet místním parkem, takže zeleň vezme za své. A "dobrá zpráva", strom, co překážel připojení k Opletalce letos patrně umřel. Počítám, že ho nějaký fanda tramvají navrtal a zalil nějakým tím Roundupem. ;-D

0/−3
24.5.2014 10:16

R57o35b51e86r15t 28P22r32a72ž89á83k 4948936415380

Tím by se právě přestup Hlavní n. - Masarykovo n. vyřešil. Trať je plánována Italská, Hlavní nádr., Senovážné nám., Dlážděná, Masarykovo n. Mluvit v souvislosti se Sherwoodem o zeleni mi přijde poněkud optimistické. A zemřelý strom...spíše než roundup bych v tom viděl pilné močení do kořenů prováděné "domácími" sherwoodskými.:-)

0/0
27.5.2014 11:06

R94o95b68e19r75t 95P47r35a59ž89á25k 4938206565680

Nicméně, raději bych viděl návrat tramvají na Václavák. Bez toho bude mít tram síť vždy omezenou kapacitu a je nemožné tramvajovou dopravu posílit, neboť se do centra zkrátka nevejde.

0/0
27.5.2014 11:10

K55a25r34e12l 32D40r43d75a 6824982257

Jindřišská - Vodičkova je dnes přetížená. Neumím si představit, že by se do tohoto provozu ještě přidaly tramvaje z Václaváku. Patrně by bylo třeba utlumit 3, 24 či 9. Takže vymoženosti pro Vinohrady by si vynutily omezení dopravy jinde. Resp. posílení dopravy nevidím. Snad jen vznik objízdných tratí pro případ výpadků. Jenže, při tomto provozu by výpadek byl kolapsem dopravy tak jako tak. Takže ani to podle mě není příliš smysluplné.

  A samozřejmě, v Šervůdu to samé, co Na Dědině. V Opletalce hodlá tramvaj zrušit mnoho parkovacích míst. Takže jak bude řešena automobilová doprava? Kde se tady vezme 100 parkovacích míst náhradou?

0/0
28.5.2014 7:36

K94a36r38e15l 91D24r57d54a 6314902327

Obávám se, že jedna linka s intervalem 10 minut při přestupech příliš nepomůže. A ta Dlážděná je dosti strašidelné řešení dopravy. 

  Jinak jsem narazil na  projekt nádraží Opera. Představa, zrušit Masaryčku a pod Šervůdem vybudovat podzemní nádraží propojené s Hlavním nádražím a metrem. Má to mít jen samá pozitiva. ;-)

0/0
28.5.2014 7:25

K87a33r20e87l 78D36r62d13a 6944812877

Hledám nějaké porovnání "oblíbenosti" čí spíše užitečnosti tramvají, autobusů, trolejbusů a metra. Všude jen jalové výkřiky fandů tramvají.

  Autobusy mi přijdou mnohem univerzálnější a operativnější. Silnici využívá veškerá další doprava. Dopravu lze vést složitějším terénem. Zavedení linek je v MHD patrně nejlevnější. Trasy linek lze operativně modifikovat. Naposledy to předvedl ROPID, když po Jižním Městě začaly jezdit mini autobusy.

  Podle mě, mají hlavní tahy na JM dobrou obslužnost již dnes díky metru a autobusům. Autobusy je stejně třeba zachovat pro regionální spoje i pro nově stavěné čtvrti v okolí. Naopak by bylo třeba na JM přidat na obslužnosti okrajových čtvrtí-bloků, a čím jiným než autobusy? Smysl tramvají mi tady zcela uniká. Paralelně s metrem a autobusy proinvestovat miliardy pro nic? Je třeba komplikovat ostatní dopravu? A podle JM soudím i jinde na neužitečné vyhazování peněz.

  Tramvaj je užitečná na delší vzdálenosti pro kapacitní přepravu v místech, kam metro jen tak nepovede. A patrně mají smysl i v centru pro přepravu velkého množství cestujících na krátké vzdálenosti. Vše ostatní je předražený luxus. Problémem Prahy jsou podle mě tramvajové trasy, které jsou dík změnám potřeb lidí málo vytížené a jsou dnes vedeny velmi nešikovně - třeba chybí návaznosti na metro (např. Skalka), pro vysokou cenu je nelze ani přebudovat ani zrušit a údržba nekonečných tratí vysává zbytečně pražskou MHD.

0/−2
24.5.2014 9:37

K96a17r83e78l 98D15r98d88a 6144532607

Chvilku jsme bydleli na konečné v Hostivaři s potřebou mít zajištěnu dopravu celodenně z centra do bytu a s potřebou se dostávat do centra a na metro. Tramvaje jsou tady jen na ozdobu, 22 a 26 než vás dostanou na metro, tak rostete. Současné užití tramvají a autobusů je nemožné - nejsou společné zastávky. Autobusy jsou zde na metro šikovnější. Ale mimo špičku jich jezdí také málo. Přijde mi, že dělit obslužnost na tramvaje a autobusy místní cestující poškozuje. Spojů je málo ať jedete autobusem nebo tramvají. Přitom papírově je tady obslužnost údajně perfektní. Není. A tohle chce někdo naroubovat na Háje a Opatov? Proč?

0/−1
24.5.2014 10:30
Foto

R30o74m56a13n 71P66o14l15á40č29e16k 1510296510235

Možná bych lidem co tu zastávají některé tratě doporučil bydlet, kde se tramvaje mají stavět. Ono nejde ani tak o hluk jako o reálné zhoršení dopravy. Asi největším příkladem jsou Bohnice, kde nyní většina busů končí u metra a jezdí na 99% na minutu přesně. S příchodem tramvají by se prodloužil interval a zvýšila nepravidelnost díky tahání linek přes celé centrum.

Dědina před zářím 2012 měla přímé spojení na metro a nemám moc velké iluze, že lidé z Dědiny pojedou tramvají dál než na Veleslavín na metro.

+1/−3
24.5.2014 2:13

D34a33v59i95d 83H93r25b15e32k 3849548702493

Je zvláštní, že hodně lidí dá přednost tramvaji před metrem, zvláště je-li linka vedena relativně rozumně a cestující se vyhnou přestupům. A kecy o přesných autobusech jsou jen kecy. Není-li pro ně vyhrazen samostatný pruh, vesele končí v kolonách při první možné příležitosti.

+6/−2
24.5.2014 7:00

K11a50r59e33l 27D81r91d90a 6814362177

Jezdím trasu na Žižkov 5, 9, 26. Pravidelné jsou tady výpadky dopravy a nedodržování jízdních řádů. Počítal jsem, že je to kolonami někde přes Újezd. Ale situace je nyní na 29 shodná. Mám pocit, že nepřesnosti v tramvajové dopravě má patrně v ruce konkrétní nedůsledná vozovna a její řidiči.

  Tato trasa mě vychovala, že na přesnost tramvají nelze příliš spoléhat. Časté jsou drobné výpadky dopravy (patrně pro kolony a nehody) a do toho se zde párkrát do roka odehraje totální kolaps tramvajové dopravy (nějaký ten kamion v trolejích).

0/0
24.5.2014 9:48

E20v89ž69e58n 38P11o32l88á63k 3928818241443

Právě kvůli Veleslavínu se má Dědina mimo jiné stavět, i proto bude mít nová smyčka Červený vrch oblouky z obou směrů a pravděpodobně tam bude jezdit napájecí linka. Každopádně, když někde jezdí jeden autobus do minuty, tak vhledem k výši variabilních nákladů tramvajové dopravy naprosto není co řešit a tramvaje se vyplatí každopádně.

0/−1
25.5.2014 19:49

K42a14r59e79l 24D33r85d89a 6744232337

Tramvaj na Dědinu je samozřejmě nesmysl z pera tramvajových fandů. Jde o dublování autobusů, metra a tramvají ve stejné trase. Bude zde zastávka metra Dědina a tato tramvajová trať nabídne spojení zastávek metra Dědina a Veleslavín. Což by mohlo být pro místní zajímavé. Jenže smyslem je také vyjít vstříc developerům a umožnit zastavět zdejší volné pozemky. Navíc je nebezpečí, že v okamžiku výstavby metra zde již nikdo tramvajovou trať nepovolí, tak se tramvajáci klepou strachy a snaží se projekt uspěchat. Což bude následně komplikovat a prodražovat výstavbu metra, protože tramvaj a metro mají jít souběžně s Drnovskou.  

  A to pořád není vše, neb smyslem celého snažení je dostat tramvaj a metro na Dlouhou míli vedle centra Šestka, kde má vzniknout velký dopravní terminál na kterém mají končit regionální autobusy a ulevit tak dopravě do centra. Takže metro bude ráno jezdit na Dědinu již patřičně natřískané, jak z letiště, tak z autobusů od Kladna. Je otázkou, k čemu tady bude tramvaj ve stejné trase vůbec dobrá? Kolik lidí bude potřebovat jezdit na Veleslavín? Patrně zde vznikne mrtvá a příliš drahá trasa, která bude vozit posledních 5 cestujících k nejbližšímu metru. Za cenu zbytečného rozvrtání stávajícího stavu. (Obdobně jako dnes jezdí prázdné tramvaje mezi Šárkou a Červeným Vrchem.)

  Přitom, zrušit na Evropské tramvaje, tak by to pomohlo civilizovat přetíženou dopravu na letiště, která je dnes celorepublikovou ostudou právě dík kolonám na Evropské.

0/−1
26.5.2014 7:21

E14v22ž94e61n 58P92o83l33á10k 3698428901223

Metro bude mít stanici na Dědině nejdříve tak za padesát let. A dublování autobusů?? Jde snad o to autobusy nahradit, proboha a opakuji, že když jezdí autobusů takové množství, tramvaj jich většinu nahradí velmi úsporně. To byste mohl říci, že metro dubluje chodníky, které tam vedou.

0/0
26.5.2014 9:53

K10a70r89e79l 93D90r34d76a 6644692587

Dědina bude mít "vtipně" dvě, nebo tři "trasy metra" a k tomu tramvaj. Tady končí klidné bydlení a začíná chaos. A ten přichází právě s tramvají. ;-D

  Uvažují se zde dvě tramvajové linky s intervalem 4 minuty. Po dostavbě "metra" budou patrně utlumeny. Takže vznikne málo využívaná konečná v Hostivaři č. 2. S ohledem na to, jak málo je zde dnes autobusů, tramvaj zde potřebná není. Její kapacita je naddimenzovaná. 

  Autobusy rušeny a nahrazovány nebudou, protože tady žádné fakticky nejsou. Sídliště má 108, 179, 218, 225 a 510. Z toho jen 179 na Petřiny jezdí po 15 minutách. 218 na Dejvickou po 20 minutách. Ostatní jezdí "jednou za měsíc". Tady není co nahrazovat, neb tramvaj řeší napojení na Veleslavín a autobusy řeší spojení s okolím jinými směry.

  Jediným rozumným tahem na metro je "letištní" 119 na Evropské, která se utlumovat nebude. Možná se ukončí na Veleslavíně. Jenže místní, aby se rozpůlili. Opět tady bude doprava duplicitní a na různých zastávkách. A pro cestující z toho koukají jen zmatky.

  Tramvaj se zde staví kvůli novému sídlišti, pro které je 119 již z ruky a terminálu na Dlouhé míli. Resp. místní obyvatelé mají umožnit mohutný rozvoj své čtvrti a neremcat.

0/0
27.5.2014 8:07

M13i57r86o78s85l74a57v 27G15r46o58s68s68m41a76n62n 8312919444

Praha 2 je znepokojena, že se lidi z Vinohradské dostanou tramvají na hlavní nádraží? Je třeba zakročit.

+9/−1
23.5.2014 22:25

R49o51b79e81r24t 54P74r81a41ž86á44k 4478396635770

Občas taky nechápu...Ale oni (Praha 2) podporuje spíše trať po Václaváku.

0/0
23.5.2014 22:38

M56i22r43o25s64l67a91v 78G68r29o64s31s47m10a22n75n 8782129814

Pokud to bylo takto myšleno, pak s P2 lze souhlasit.

+1/0
24.5.2014 10:29

V37l70a67d20i57m24í17r 27H44o82l88ý 8804891756887

pěšky, nebo taxíkem.

0/−1
23.5.2014 22:41
Foto

R72o56b96e10r53t 44P36l74o10c78h 4416262131233

Něco má smysl ( Dědina, Budějovická, budějovická - Dvorce, smyčka Depo Hostivař, Suchdol, jižní město) něco je momentálně vyloženě nesmysl ( Slivenec, Kamýk) a něco je totálně finančně nereálný (Dvorce - Zlíchov). Mimochodem všimli jste si, že několik těch rádoby nových tratí jsou jen náhrady za komunisty zrušené tratě při výstavbě metra linky C? jo kdyby se to tenkrát nezrušilo... Rv

+4/−1
23.5.2014 22:00

R31o38b30e39r21t 28P94r66a41ž52á48k 4748936445800

No jo, Sovětský svaz, náš vzor. Souběh tratí bylo tehdy děsné zlo.

+5/0
23.5.2014 22:20
Foto

R67o75m30a93n 72P10o42l44á62č98e68k 1160416470795

Tramvaj na Budějovickou je prý snad pořád oficiálně ve výluce ;-D

0/0
24.5.2014 2:10
Foto

R46o94b22e60r13t 39P49l16o95c41h 4186152801753

Dlouhá výluka ;-D už skoro bez kolejí...

+2/0
24.5.2014 4:47

L16u80k43a93s 39N46o79v72a20k 4709759503918

Tak koleje vedou k soudu :) to staci :D

0/0
24.5.2014 7:16

E34v27ž59e24n 64P26o34l56á17k 3668878621143

Tak už aby to bylo. Jen aby se tu zas nevyrojily pseudoargumenty, jako že tramvaje jsou hluk a nazdar, že trolej vypadá ošklivě a podobně.

+5/−1
23.5.2014 21:20

V60i94k86t98o42r 62Š62e70d52i37v91ý 8646491230626

Přece musíme města zklidňovat, aby všude mohly být kavárny plné diskutujících aktivistů, na ulicích se mají pořádat happeningy a měly by tam jezdit jedině matky s kočárky a cyklisté v protisměru.

+6/−2
23.5.2014 22:32

M85i80l57a43n 77N81o41v48á17k 2770135545855

Pěkný předvolební článek. Jen škoda, že se z toho nepostaví vůbec nic.

+5/0
23.5.2014 21:10

P88e16t47r 80N40e68s93v51a79d54b31a 2614875156529

400 metrů 280 miliónů??? Šlo by to rozepsat? Nebo dát na internet rozpis prací a financí za ně vynaložených? Tak nějak to totiž nechápu:-/

+2/0
23.5.2014 20:57

L69u26k45a81s 84N85o49v39a63k 4439769253538

Vklidu, 200milionu proteklo a 80 prostavelo.

+1/0
24.5.2014 7:17

P56e16t68r 73N67e20s90v96a15d40b76a 2434695926699

Tak nějak si to myslím, ale stejně bych chtěl vidět ten rozpis ;-)

0/0
24.5.2014 17:34

J44a74n 58M91o42h11y83l72a 6102869109381

Starejte se a podejte dotaz sám. Od toho ta 106ka je.

+1/0
24.5.2014 9:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.