Diskuze

Síť pražských tramvají se rozroste o další kilometry. Ne všude to vítají

V metropoli by v příštích letech měly být vybudovány nové tramvajové tratě. Radnice městských částí je žádají, ne všichni obyvatelé jsou ale rádi. Rezidenti v některých oblastech se bojí, že ztratí desítky parkovacích míst.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K58a38r13e77l 79D74r29d24a

27. 5. 2014 9:00

Projel jsem informace k Dědině a metru. Má se budovat rychlodráha na Kladno. Její první etapou má být propojení Veleslavína a letiště Ruzyně (Terminál 1 a 2). Zastávka bude na Dlouhé míli, sídliště Dědina trať mine.

  Dotace z EU na metro do Motola (resp. na Ruzyň) byly podmíněny vznikem terminálu na Dlouhé míli. Ten se proto provizorně přesouvá na Veleslavín. Takže autobusy od Kladna mají končit zde. Zde má být přestup železnice - metro na Ruzyň. Metro na Ruzyň se zatím odkládá, ale počítá se s přestupními stanicemi s železnicí na Dlouhé míli a na Ruzyni. Aneb dopravní zvěrstvo - dvojitá železniční doprava na Ruzyň.

  Praha 6 požaduje, aby rychlodráha šla od Dejvic do centra v podzemí. Uvažuje se tedy elegantní propojení Ruzyně - Masaryčka v podobě neformální "linky metra". Pro obyvatele Dědiny by to ale mohlo být skvělé spojení do centra. Jinými slovy, letiště Ruzyně propojí nakonec "dopravní experti" dvěma trasami metra ve stejném směru. Ještě by se sem mohla protáhnout trasa B od Zličína. Což je další ze záměrů.

  Na sídlišti Dědina se plánuje využití volných pozemků a pozemků ze stávající komerční zóny ke vzniku "nového sídliště". Aby měly developeři zelenou, byla by zde vhodná tramvaj na Veleslavín. Což bude patrně první zahájená stavba. U tramvaje se uvažuje, že bude jednou prodloužena k Dlouhé míli. Stavba tramvaje není koordinována s výstavbou metra a železnice. Kdo přijde první, podle toho se budou muset ostatní řídit a hradit mu škody.

  Mám pocit, že jak železnice, tak metro jsou nyní umrtvené projekty pro nedostatek financí. Praha upřednostňuje trasu metra D. Jednotlivé týmy se perou o prosazení "své představy". Koncepce ekonomického řešení chybí. Vzniká zde nejspíš pěkný český kočkopes. Rozvoj sídliště Na Dědině by byl ale dobrým argumentem pro prodloužení metra.

0 0
možnosti
Foto

Rychlodráha na Ruzyň je vzdálená budoucnost, jestli se jí vůbec někdy dočkáme. Zejména, má-li být zahloubená.Totéž platí o metru. Takže prodloužení tramvaje (když už trať vede do Šárky) je řešení nejlevnější a nejlogičtějčí. Jinak se budeme neustále kodrcat přetíženou a věčně zpožděnou 119.

0 0
možnosti
Foto

Vždycky se pobavím nad výšplechty "dopravního experta" Karla Drdy. Nejvíce jsem se tentokrát zasmál nad jeho "vědeckým" závěrem, že zpoždění tramvají způsobují "nedůsledné vozovny a řidiči". Jen houšť, pane Drdo;-D;-D;-D

1 0
možnosti

K16a31r85e19l 38D57r37d44a

27. 5. 2014 8:28

Nemám rád tramvajové lobbisty, kteří pro pár kolejí navíc lžou, až se hory zelenají. To je tak to jediné, co se s tramvajemi v Praze zazelená.

  Váš příspěvek je mimo téma diskuse. Opravdu je pro vysoce vzdělaného "inženýra přes tramvaje" tak obtížné udržet vlákno diskuse?

  Reagujete na téma "absolutně přesné tramvaje". Třeba 29 má držet cca 5 minutový interval. Její sjíždění je na denním pořádku. Pro cestující je z toho pak "spolehlivý" interval 1-15 minut. V ruce to má řidič. Nedodržování času má řešit dispečer ve vozovně. Podle místních odborníků je tomu tak a řidiči jsou za to přísně pokutováni. Stav je přitom na lince přes Žižkov roky neměnný. Tak buď vozovna nefunguje jak má, nebo jsou nějaké přesné časy řidičům volné a nic jim za jejich nedodržování nehrozí. Co je na tom k nepochopení?

  Závěr: se všemi "digitálními vymoženostmi" jezdí tramvaje v Praze trvale podle plotu. Včera opět, po dlouhém čekání jsem potkal "vláček" 5, 26, 29, 29. Nevím, co je na tom práce ROPIDu a co DPP, ale ve výsledku je to služba k zlosti.

0 0
možnosti

K56a34r71e55l 84D63r25d45a

26. 5. 2014 9:18

Dědina? Není spíš legitimní uvažovat po otevření metra o zrušení tramvají na Červený Vrch a do Šárky včetně zrušení vozovny Vokovice? Nebylo by to ekonomické řešení?

  Protože většina cestujících zvolí přímo metro. Zmizí potřeba jezdit na Dejvickou. Tramvaj, jako kapacitní doprava, bude na Evropské nadbytečná, resp. bude to příliš drahý a málo užitečný luxus. Posílit autobusy na letiště a obsloužit přitom zbytek Dědiny, Šárky, Vokovic a Červeného Vrchu by bylo patrně užitečnější.

  Pokud vím, tak tady roky chybí propojení Vokovic a Petřin. Tramvaje "kolem dokola" byly tak nešikovné, že bylo jednodušší chodit pěšky. MHD to tady roky nezvládá. Elegantně propojit dvě sousední čtvrti je pro MHD neřešitelný problém. Nyní to bude konečně řešit metro.

  Než vymýšlet nesmysly kolem Dědiny, kde tramvaj opět hodlá kopírovat metro, patrně jen proto, aby zdejší tramvajová trať nezanikla, nebylo by rozumnější hledat projekty, kde by tramvaj šikovně propojila chybějící tahy mezi sousedními lokalitami, třeba zde se snahou propojit trasu B s trasou A apod.? Aby jedinou možnou cestou nebyla jen cesta přes centrum? S ohledem na pražský terén, je to spíš úkol pro autobusy. Je pár takových šikovných spojů v provozu. Snažil bych se najít stejný úkol pro tramvaje.

0 1
možnosti

K31a55r90e62l 57D40r65d83a

24. 5. 2014 10:16

Kam by měly jezdit linky přes Hlavní nádraží? Jindřišská-Vodičkova je přetížená (až k Masarykovu nádraží), další linky ve špičce nepobere. Honit další linky Dlážděnou někam na Letnou  je téměř zvěrstvo.  Posílat linky na Žižkov a na Palmovku? Někdo takové spojení tady potřebuje? A co vznik dvou rozdílných zastávek na Žižkov na Hlavním nádraží, není to kapku problém při cestách na Žižkov? Neměla by tramvaj na Hlavním nádraží řešit především potřeby lidí, co tady přestupují? Kam potřebují jezdit? Plno lidí tahá kufry na Masaryčku. Vyřešit přestup Hlaváč - Masaryčka by bylo patrně velmi užitečné. (Ale 1 stanice tramvaje za ty miliardy?)  Tah metro C - Vinohradská by také mohl být užitečný. Ale co dál?

  Tak mě napadá, že by tady byla ideální linka kroužící v kolečku přes Floru na Hlavní nádraží a od Bulhara zpět na Floru vozící za odměnu fandy tramvají, kteří by měli povinnost při průjezdu kolem Muzea vykřikovat hlasité "hurá!". ;-D

  Trať má profrčet místním parkem, takže zeleň vezme za své. A "dobrá zpráva", strom, co překážel připojení k Opletalce letos patrně umřel. Počítám, že ho nějaký fanda tramvají navrtal a zalil nějakým tím Roundupem. ;-D

0 3
možnosti
Foto

Tím by se právě přestup Hlavní n. - Masarykovo n. vyřešil. Trať je plánována Italská, Hlavní nádr., Senovážné nám., Dlážděná, Masarykovo n. Mluvit v souvislosti se Sherwoodem o zeleni mi přijde poněkud optimistické. A zemřelý strom...spíše než roundup bych v tom viděl pilné močení do kořenů prováděné "domácími" sherwoodskými.:-)

0 0
možnosti

K41a57r44e95l 13D48r28d19a

24. 5. 2014 9:37

Hledám nějaké porovnání "oblíbenosti" čí spíše užitečnosti tramvají, autobusů, trolejbusů a metra. Všude jen jalové výkřiky fandů tramvají.

  Autobusy mi přijdou mnohem univerzálnější a operativnější. Silnici využívá veškerá další doprava. Dopravu lze vést složitějším terénem. Zavedení linek je v MHD patrně nejlevnější. Trasy linek lze operativně modifikovat. Naposledy to předvedl ROPID, když po Jižním Městě začaly jezdit mini autobusy.

  Podle mě, mají hlavní tahy na JM dobrou obslužnost již dnes díky metru a autobusům. Autobusy je stejně třeba zachovat pro regionální spoje i pro nově stavěné čtvrti v okolí. Naopak by bylo třeba na JM přidat na obslužnosti okrajových čtvrtí-bloků, a čím jiným než autobusy? Smysl tramvají mi tady zcela uniká. Paralelně s metrem a autobusy proinvestovat miliardy pro nic? Je třeba komplikovat ostatní dopravu? A podle JM soudím i jinde na neužitečné vyhazování peněz.

  Tramvaj je užitečná na delší vzdálenosti pro kapacitní přepravu v místech, kam metro jen tak nepovede. A patrně mají smysl i v centru pro přepravu velkého množství cestujících na krátké vzdálenosti. Vše ostatní je předražený luxus. Problémem Prahy jsou podle mě tramvajové trasy, které jsou dík změnám potřeb lidí málo vytížené a jsou dnes vedeny velmi nešikovně - třeba chybí návaznosti na metro (např. Skalka), pro vysokou cenu je nelze ani přebudovat ani zrušit a údržba nekonečných tratí vysává zbytečně pražskou MHD.

0 2
možnosti

K67a81r74e92l 63D44r28d91a

24. 5. 2014 10:30

Chvilku jsme bydleli na konečné v Hostivaři s potřebou mít zajištěnu dopravu celodenně z centra do bytu a s potřebou se dostávat do centra a na metro. Tramvaje jsou tady jen na ozdobu, 22 a 26 než vás dostanou na metro, tak rostete. Současné užití tramvají a autobusů je nemožné - nejsou společné zastávky. Autobusy jsou zde na metro šikovnější. Ale mimo špičku jich jezdí také málo. Přijde mi, že dělit obslužnost na tramvaje a autobusy místní cestující poškozuje. Spojů je málo ať jedete autobusem nebo tramvají. Přitom papírově je tady obslužnost údajně perfektní. Není. A tohle chce někdo naroubovat na Háje a Opatov? Proč?

0 1
možnosti

Možná bych lidem co tu zastávají některé tratě doporučil bydlet, kde se tramvaje mají stavět. Ono nejde ani tak o hluk jako o reálné zhoršení dopravy. Asi největším příkladem jsou Bohnice, kde nyní většina busů končí u metra a jezdí na 99% na minutu přesně. S příchodem tramvají by se prodloužil interval a zvýšila nepravidelnost díky tahání linek přes celé centrum.

Dědina před zářím 2012 měla přímé spojení na metro a nemám moc velké iluze, že lidé z Dědiny pojedou tramvají dál než na Veleslavín na metro.

1 3
možnosti

Je zvláštní, že hodně lidí dá přednost tramvaji před metrem, zvláště je-li linka vedena relativně rozumně a cestující se vyhnou přestupům. A kecy o přesných autobusech jsou jen kecy. Není-li pro ně vyhrazen samostatný pruh, vesele končí v kolonách při první možné příležitosti.

6 2
možnosti

Praha 2 je znepokojena, že se lidi z Vinohradské dostanou tramvají na hlavní nádraží? Je třeba zakročit.

9 1
možnosti
Foto

Občas taky nechápu...Ale oni (Praha 2) podporuje spíše trať po Václaváku.

0 0
možnosti
Foto

Něco má smysl ( Dědina, Budějovická, budějovická - Dvorce, smyčka Depo Hostivař, Suchdol, jižní město) něco je momentálně vyloženě nesmysl ( Slivenec, Kamýk) a něco je totálně finančně nereálný (Dvorce - Zlíchov). Mimochodem všimli jste si, že několik těch rádoby nových tratí jsou jen náhrady za komunisty zrušené tratě při výstavbě metra linky C? jo kdyby se to tenkrát nezrušilo... Rv

4 1
možnosti
Foto

No jo, Sovětský svaz, náš vzor. Souběh tratí bylo tehdy děsné zlo.

5 0
možnosti

Tak už aby to bylo. Jen aby se tu zas nevyrojily pseudoargumenty, jako že tramvaje jsou hluk a nazdar, že trolej vypadá ošklivě a podobně.

5 1
možnosti

Přece musíme města zklidňovat, aby všude mohly být kavárny plné diskutujících aktivistů, na ulicích se mají pořádat happeningy a měly by tam jezdit jedině matky s kočárky a cyklisté v protisměru.

6 2
možnosti

M16i41l13a50n 22N40o81v22á12k

23. 5. 2014 21:10

Pěkný předvolební článek. Jen škoda, že se z toho nepostaví vůbec nic.

5 0
možnosti