Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha nevzdává projekt tramvajové trati z Vinohrad na Václavské náměstí

Praha dál připravuje možnost, že by z Vinohradské na Václavské náměstí a hlavní nádraží jezdily tramvaje. Zadání změny územního plánu schválili pražští zastupitelé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K34a31r51e91l 51D74r90d72a 6234762217

Hurá! Našel jsem v rodině příbuzenstvo, které potřebuje pravidelně cestovat z Červeného Vrchu na sídliště Na Dědině. Babka potřebuje jezdit 2x do měsíce hlídat vnoučky a občas mladým dovézt svíčkovou. Jen jestli ty dvě linky tramvají nebudou pro ní málo. ;-D

0/0
3.6.2014 8:21

R28o90b67e95r28t 23P21r11a75ž91á76k 4658586785460

Pochopitelně. Jakýkoliv článek o tramvajích vydatně komentuje pan Drda. Smíchá hrušky s jablky a nejraději by tramvaje zcela zrušil neboť mu překáží v parkování.

+2/0
31.5.2014 15:09

K34a83r80e54l 42D82r55d54a 6574322617

Omlouvám se, že ruším idylku aktivistů za práva pražských tramvají svými nekonečnými příspěvky. Snažím se marně o dialog. Padají minusy. Vy zvládnete, jak vidno, jen reakci mimo téma diskuse. Jinak umíte vcelku dobře demonstrovat, že hrušky a jablka jsou povolena, pokud propagují budování tramvajového "kolejiště" v Praze. Asi proto se takových líbivých argumentů z DPP chytá populista Hudeček.

  Jinak ano, pokud mi někdo hodlá stavět zbytečné koleje před okny bytu na Hájích, pokud bezohledně zničí kolejemi Olšanskou, kde se roky pohybuji, pokud hodlá zničit park a parkování v Opletalce, pokud při účelové záchraně Vokovické vozovny tahá z kapes Pražanů miliony... Ano, přiměřenou odpovědí je rušení tramvají. Co jiného? Pražské MHD by to přineslo potřebné úspory a oddálilo zvyšování cen jízdného. Při odlivu 1/3 Pražanů mimo Prahu za posledních 20 let, kde je odpovídající úspora na pražské MHD? Diskuse o tom, jak takové úspory dosáhnout, je zcela legitimní.

0/−2
31.5.2014 16:35

J38i54r39k82a 25D41v58o27ř32á95k 4345620793898

Olšanská nebyla kolejemi zničena, ale možná by jí prospělo ubrat nevyužité dva pruhy pro auta a vybudovat zeleň. Koleje v Sherwoodu znamenají nové parkoviště. Třetina Pražanů rozhodně z Prahy neutekla, naopak Praze obyvatel přibylo o 3,7 %. Takže za neznalosti nebo tendenční argumenty - opět nesouhlasné mínus.

0/0
2.6.2014 9:54

K38a31r43e41l 41D54r85d42a 6724372667

Vy se mi zdáte, zrušit parkování v Olšanské a nahradit ho zelení vedle stávající zeleně... Olšanskou zničil laciný otevřený štěrkový kolejový svršek bez bezbariérových přechodů a bez míst pro přecházení chodců, který se pár let od výstavby již rozpadá a kvete odpadky.

  Vysvětlete to parkoviště. Trať vezme kus zeleně v Šervůdu a následně vytěsní auta z Opletalky, kde se dnes parkuje. Kde bude jako nové parkoviště pro cca min. 100 aut? A to fandové tramvají mluví o tom, že zeleň tady navíc rozšíří. Kde prosím?

  Opět slovíčkaříte bez znalosti věci? (Ale musím Vám dát za pravdu, škoda. :-P) Dle ČSÚ se od roku 2000 do roku 2013 vystěhovalo mimo Prahu 372 tis. Pražanů. A to je otázka, jak jsou podchycení lidé s trvalým pobytem v Praze. Což znamená, že ekonomicky silní Pražané jsou dnes všichni mimo Prahu a v Praze žijí jen sociálně slabí starousedlíci. Za stejné období se přistěhovalo 465 tis. lidí z venkova za prací a cizinců, zpravidla Slováků, Rusů a Ukrajinců. Potřebnost MHD tak skutečně stoupá. I když za cenu toho, že Pražan starousedlík nemá v Praze co pohledávat a město patří developerům s novými byty pro Rusy.

  (V mém okolí je jeden případ, kdy se Pražan kvůli školám dětí vrací z RD za Prahou do bytu v centru. Třeba se ještě dočkáme masové migrace Pražanů zpět do města.)

0/0
3.6.2014 8:04

K42a32r77e45l 45D22r48d95a 6604822557

Uvítám, pokud Praha přijme plán optimalizace tramvajových tratí a konečně začne rušit málo využívané tramvajové linky i celé tratě, aby místy nesmyslná a předimenzovaná tramvajová doprava uvolnila místo pro lepší využití veřejného prostoru v Praze a strašidelné tramvajové tratě přestaly hyzdit Prahu a tvořit bariéry pro pohyb Pražanů po ulicích. ;-)

  Posledně jsme tady řešili novou trať Na Dědině, kdy nové tramvajové linky nenahradí jediný autobus, nic neušetří, poslouží pár zájemcům, (kteří dnes nemají ani autobus - a asi ho ani nepotřebují - tak dostanou tramvaj) a pouze nabídnou spojení pro nové developerské projekty a případné nové obyvatele. A to za situace, kdy stávající linky na Dejvickou budou po otevření metra na Veleslavíně zbytečné a nadbytečné a budou po Evropské přepravovat jen vzduch. Co raději tramvaje v Evropské zrušit včetně vozovny Vokovice a Evropskou civilizovat?

  Místo optimalizace, poslouchám nápady o Opletalce, Václaváku či o Hájích. Vodičkova - Jindřišská je dnes přetížená. Jak asi pomůže na I.P. Pavlova trať na Václaváku? Pokud se stane nehoda na Pavláku, bude jako nově stát Pavlák, Václavák, Jindřišská i Opletalka? To si pomůžeme? Argumentovat Pavlákem a tlačit na nové tratě je jen účelovým argumentem. Raději popovídejte, které linky v centru budou muset být omezeny, aby se sem mohlo zavést nové spojení z Vinohrad? Koho a v kterých čtvrtích navrhují stavitelé nových tratí odrbat? Aneb, když půjde o trať z Vinohrad, najednou se najde, kde jinde lze tramvaje omezit a zrušit.

  Je halt asi plno lidí, kteří mají rádi "mašinky", a nejlépe, když jim je někdo koupí za veřejné peníze. Nejde jim o cestující, jde jim o "pěkně drahé kolejiště" v životní velikosti. ;-D

+1/−9
30.5.2014 8:07

J45i18r60k33a 10D60v24o37ř58á28k 4735510543338

Vidím že vůbec nemáte tušení k čemu ty tramvaje na Evropské jsou a budou.;-D Metro je v žádném případě nenahradí. Také vám zjevně uniklo, že se už tramvaje neplánují Opletalkou ale Washingtonovou a k čemu to bude a jak odlehčí ÍPáku a Karláku. Málo, ale odlehčí. (Ano, spojka kolem Koně by byla v tomhle mnohem užitečnější, ale škoda slov.) A v nouzi (jako bývá leckdy, třeba právě teď!) to bude důležitá objížďka.

+1/0
30.5.2014 10:13

K20a26r89e17l 51D22r66d55a 6584522267

Ano, hodilo by se nyní pustit 9, 3, 24... přes Pavlák, abychom mu ulehčili. ;-D

1) Ostatně, budou někdy tramvaje umět odbočit z Bělehradské na Jugoslávskou ve směru na Karlák? To je totiž podmínka, aby Pavlák mohl poskytnout zálohu třeba Jindřišské. (Jak je zvykem, tramvajoví lobbisté řeší Václavákem a Opletalkou pouze případný výpadek Pavláku. Ostatní je nezajímá.)

2) Když chcete slovíčkařit, tak si to nejprve nastudujte. Trať má být vedena Šervůdem do Opletalky. Parkuji zde auto a je zde vždy hrozná bitva o parkovací místa. Tramvaje zde budou všem překážet a omezení parkovacích míst bude hodně bolet. Bude nutné poskytnout náhradu parkování.

3) Ano, zdůvodněte smysluplnost kapacitní kolejové dopravy vedené souběžně se třemi stanicemi metra. Důvod, proč rozhazovat nesmyslně veřejné prostředky bych rád slyšel. Jen do toho!

  Po otevření metra, by spojení z Červeného vrchu do Dejvic pohodlně obstarala jedna linka autobusu třeba Dejvická - Na Dědině s náklady ve výši 1/50 tramvajové trati do Vokovic. Zdejší tramvajová trať by pak slušela Suchdolu, kde to autobusy nepobírají. Co ale podniknout s nešikovnou vozovnou Vokovice? Tak to raději tramvajová lobby investuje další miliony do zřízení kapacitní kolejové dopravy pro "přelidněné městské centrum Na Dědině". (Hudeček by to lépe neřekl.) ;-D

  http://tinyurl.com/pl8jdj9

0/−1
31.5.2014 9:10

J94i54r60k88a 50D41v93o76ř48á87k 4945330923618

Stále jste nepobral, že jde o Washingtonovu, ne Opletalovu. V Opletalově bude leda křižovatka.

Nevyprávějte, že metro v Evropské bude mít tři stanice. Nebude.

0/0
2.6.2014 10:01

K21a23r38e38l 23D58r35d90a 6214112327

Včetně Dejvické ano. A s Opletalkou jen hloupě slovíčkaříte, řešíme stejný projekt, aktuální variantu.

0/0
3.6.2014 8:08

J15i53r40k42a 78D62v11o80ř83á65k 4685760693778

Jo a co jste myslel tím rušením linek? Takhle nazýváte třeba přehození Pětky nebo Šestadvacítky na druhou stranu od Hlaváku?

0/0
30.5.2014 10:19

K76a84r32e30l 66D23r89d79a 6544412307

Přeložit 5 a 26 na Vinohrady se opravdu nabízí. Až na to, že výpadky 9 zachraňuje dennodenně právě 5 s 26. Navíc je to spojení pro Žižkov potřebné. Jak ve směru na Letnou, tak ve směru na Floru či Strašnice. Tedy skvělý nápad, zavedeme stávající potřebné a spolehlivé linky z Hlavního nádraží na Vinohrady a zrušíme tím fakticky tramvaje na Žižkově. Bravo!

  Proto jsou tramvaje přes Václavák a Washingtonovu pěkně nedomyšleným a hloupým nápadem. Povedl se Vám krásný příklad, jak to asi tak s touto tratí reálně dopadne. :-P;-)

0/−1
31.5.2014 8:04

J23i12r46k28a 69D76v48o18ř88á33k 4175540253708

Ano, váš nesmyslný nápad přeložit jak 5 tak 26 je opravdu "skvělý"! ;-D;-D Nevím proč mě do téhle pitomosti taháte s sebou, demagogu! ;-D;-D

0/−1
2.6.2014 10:04

K90a80r57e55l 53D60r68d45a 6254772237

Zdrojem je Vaše hravé "přehození", tramvajový kutile nedouku. :-P;-D

0/0
3.6.2014 8:10

K36a78r11e47l 40D49r62d34a 6304802667

Nevěděl by někdo, proč 5 na Hlavním nádraží stále nestíhá? Přijde mi, jak když vozí primárně studenty na VŠE a místní SŠ a časy školní docházky se nekryjí s "určenou" dopravní špičkou v pražské MHD. Když se při velkých změnách ROPIDu zkoušela dvouvozová 5, jezdila poloprázdná. Jednovozová 5 přitom nestačí. K tomu 26 na stejné trase jezdí spíš poloprázdná. Podivný úkaz.

  Není to jen o tom, že 5 podle jízdního řádu předjíždí 26 a nabírá víc cestujících než zvládá? Nedalo by se to pořadí 5 a 26 otočit? (Jen hádám.)

  5 je tak patrně příkladem, jak je optimalizace tramvajové dopravy obtížná a neřešitelná. ROPID se zde zřetelně snažil konat a příliš neuspěl. Podle zkušeností s dopravními zácpami, je doprava z principu věci nevyzpytatelná, inklinuje k nečekaným špičkám a nejde dohromady s plánováním na základě zprůměrovaných výkonů a snahou o optimalizaci. Ideální doprava by musela umět měnit intervaly - i trasy - podle potřeb cestujících. A nakonec skončíme u "vynálezu" auta. ;-D 

  (Přitom "zaujatí fandové tramvají" mají jasno, jak Václavák či Washingtonova zcela jistě pomohou Pavláku. Patrně se rozvoj tramvajové dopravy v Praze řídí pohádkami kouzelníka Zababy.) ;-)

0/0
31.5.2014 9:50

K17a50r91e66l 91D90v49o19ř23á75k 2354132532764

Na Václaváku tramvaje vždy jezdili a jejich zrušení byl nápad hodný žáka zvláštní školy.

+3/−1
30.5.2014 0:10

R16o91m19a69n 59P10o95l51á19č40e40k 1340426220225

Je potřeba si uvědomit pár věci.

1) Většina aut na magistrále má svůj cíl. Transit tvoři minimum aut.

2) Nejsem proti TT a věřím, že svůj smysl má, ale prostě to vidím jako další předvolební trik...

3) Doporučuji si vygooglit knižku/leták z roku 1995, kde byl i harmonogram TT.

+3/0
29.5.2014 16:39

J25i98r10k61a 51D68v26o27ř60á19k 4855220553218

Buďme rádi, že už nepadají ty nejpitomější trháky typu pěší zóna na magistrále.

+2/−2
29.5.2014 17:50

A94l55e72x83a25n76d58r 38K40o84s90t68k20a 5989826369616

Přesně. Magistrála potažmo Ječná/Žitná jsou za trest. Opravdu tam nejede nikdo, kdo nemusí.

+3/−1
29.5.2014 19:14

R66o16m96a11n 60P35o12l90á35č47e74k 1910196490245

Ale to vlastně potvrzuje moje tvrzení, že většina aut co jsou na magistrále mají na ní start/cíl. Můžete i poděkovat Praze 4, která na Pankráci udělala několik sjezdů.

0/−1
30.5.2014 15:38

J82i94r96k44a 83D61v58o96ř44á65k 4705690763598

Jde o to zařídit, aby tam ještě méně řidičů muselo.

0/0
30.5.2014 15:49

K10a16r27e77l 81V34í55t 1491240937938

To zas bude na Václaváku bordel.

0/−6
29.5.2014 16:22

M46a80r33t51i21n 62H47a74l50á54š36e13k 2840902768154

Dobře, že jste uvedli název hlavní nádraží(!!) my, prážáci mu totiž samozřejmě říkáme wilsonaák, tedy Wilsonovo nádraží.

+2/−5
29.5.2014 15:39

T55o79m24á92š 90Z56e50m90a24n 3365978814485

Pražané tomu říkají Hlavák a je to nádraží Františka Josefa...

+15/0
29.5.2014 16:17

K19a76r73e93l 72V44í82t 1631980577118

Divím se, že to není nádraží Václava Havla.

+4/−2
29.5.2014 16:23

J50i85r89k80a 35D73v50o56ř20á22k 4645900883598

No, Františka Josefa mu nikdo neříká. Kdo na to byl zvyklý, už umřel, a stejně byl dávno přecvičenej na "vilzoňák". Babička mu jinak neřekla a to byl přejmenovanej už 50 let.

+3/0
29.5.2014 17:43

A47l75e42x85a63n67d23r 91K41o37s63t25k78a 5239576669356

Vaše babička už mu tak také moc dlouho říkat nebude. (nic ve zlém) Ale normálně se tomu opravdu říká hlaváč či hlavák.. A park před tím je zván sherwood.

+2/−2
29.5.2014 18:57

J90i80r66k90a 49D70v59o20ř88á62k 4565340373958

Už mu tak bohužel neříká, i když se tak teď skoro jmenuje. Hlaváč jsem od Pražáka neslyšel, to vůbec ani pořádně pražsky nezní.

+3/−1
29.5.2014 20:11

M21i81l15o23s95l17a30v 22K92a43n37t93o57r52e70k 1589707421629

Já mu říkám důvěrně "Hlaváček" a to v Praze bydlím od narození;-D

0/0
29.5.2014 16:28

K55a38r10e17l 92V56í35t 1711350537788

Už jsem tam nebyl asi 10let.

0/0
29.5.2014 16:31

J44i17r10k67a 13D96v18o44ř69á28k 4695670723578

Nepoznáte ho.

0/0
29.5.2014 17:44

J22i75r12k67a 27D13v84o90ř74á50k 4825810963298

Od té doby co je vedle Sherwood tomu začínám řikat spíš Lahvák.

+4/0
29.5.2014 17:38

D49a80v58i86d 48B63r75u58c50k52n13e55r 5732344279855

Když nejezdíte vlakem, tak U bulhara.

0/0
29.5.2014 16:34
Foto

B19r39o49n29i98s23l94a33v 85G60a56b58r25y34š 2272309241

To je sice pěkné, ale jednak se název nádraží v minulosti několikrát měnil a jednak je i v MHD zaveden název "Hlavní nádraží".

+1/0
29.5.2014 16:41

J24i30r47k20a 80D33v92o45ř27á60k 4245240573208

On asi metrem ani tramvají nejezdí.

0/0
29.5.2014 17:39

J66i56r63k72a 51D56v98o49ř66á63k 4625620123298

Záměrně jsem napsal hlavní a záměrně s malým písmenem. Hádejte proč, zatím jste to asi nepochopil.

0/0
29.5.2014 17:37

M35i27l84a35n 59L23a12š64ť70o29v68k94a 8152764773718

Odkud jste se do Prahy přistěhoval?Rv

0/−1
29.5.2014 19:35

D86a84v89i71d 50B34r24u60c60k46n73e17r 5772854149325

jinak nadává-li někdo na Pražany. O ně až tak nejde, hlavní důvod tohoto tlaku je dopravní podnik který má ve špičkách přetlak tramvají od Mírového Nám přes Ječnou, Karlovo Nám až po Vodičkovu a Jindřišskou. Ale je to i typem tramvají, které si nedávno pořídil. A zase se jich zbavuje.

0/0
29.5.2014 15:28

R78o29m38a34n 53P28o58l51á74č71e27k 1680326450835

Ani ne. Ale pokud rupne ve Vodičkově cokoli, tak se jezdí budto po nábřeží a nebo přes Floru což není moc userfriendly...

0/0
29.5.2014 16:36

J59i74r54k88a 85D39v46o31ř38á19k 4895720213598

Nejhorší je nehoda nebo sebevrah na IPP nebo Karláku. Ovlivní to mnoho linek přímo a snad všechny ostatní nepřímo. Jízdní řád se může zahodit v celé Praze.

+1/0
29.5.2014 17:49

J37i64r11k57a 27D63v60o60ř28á86k 4555560443348

V Praze žádné Mírové náměstí není. I když je to oblíbený název v jiných městech. Tady se to jmenuje jinak.

+3/0
29.5.2014 20:16

D46a62v41i94d 24B18r16u11c86k63n12e81r 5112754769325

Takže teď jsou zasekané tramvaje od Míráku po Jindřišskou a magistrála komplet a nákladnou změnou bude magistrála ještě zasekanější, a tramvaje budou viset i v horní části Václ. Náměstí.

0/−6
29.5.2014 15:20

R39o14m18a84n 86P19o27l58á27č37e35k 1350776280435

Tramvaje už magistrálu křižuji, takže v zelené vlně by se nic nezměnilo.

+5/0
29.5.2014 16:37

J61i54r47k74a 95D89v36o24ř65á31k 4625240923258

Právě že ne. Počel linek přes Karlák by se dal snížit.

0/0
29.5.2014 17:56

T80o58m84á51š 63Z26e51m36a48n 3585538244465

Praha by měla méně šťourat v centru a zaměřit se na dopravní síť na periferiích, kam se přesouvá většina obyvatel i firem z nepoužitelného centra.

+10/−4
29.5.2014 15:01

M96i80l80o75s18l45a67v 10K49a30n38t57o42r24e80k 1709307861639

R^R^;-D;-D

0/0
29.5.2014 16:29

J44i33r22k54a 76D92v76o78ř65á19k 4285980263528

Nebo přecejen zkusit, aby nebyl důvod se přesouvat? Kromě toho když se něco stane v centru, kvůli neexistenci důležitého propojení u/na Václaváku to odnesou i (bývalé) periferie, tak chytře to komančové vymysleli.

0/0
29.5.2014 17:54

B75o89h27u84s49l86a15v 57P56a80r19t63y22k 5163824370545

Každé civilizované město má určitou část vymezenou pro pěší. Ano, Praha ji má také, ale co do hustoty chodců (domácích i návštěvníků) by tam určitě měl patřit i Václavák. Nejen jeho spodní část, ale i horní, kolem Koně. Parkoviště pro pár vyvolenců je nesmysl, vjezd bych povolil jen pro zásobování v čase 6.00 - 9.00, pak prostě máte smůlu. Pokom už jen záchranáři. Taxíky mohou končit někde nad Koněm (výjimka do hotelů). A tramvaje vůbec ne. Je to příliš nebezpečný prostředek tam, kde se motají tisíce lidí. 

Propojení Vinohradské a Bolzanovy dává smysl zejména s ohledem na zranitelnost dopravy na nám. I.P.Pavlova. Ale nějakým podjezdem /nadjezdem na Opletalovu, ne přes Václavák.

+7/−8
29.5.2014 14:43

J77i37r65k59a 11D72v68o36ř97á24k 4685870433398

Pražské centrum "péčí" Magistrátu a MČ Praha 1 umírá, už tam je kriticky málo běžných obyvatel. Vy ho chcete zabít úplně.

+4/−3
29.5.2014 14:47
Foto

B12r39o40n89i47s89l52a45v 47G75a38b75r64y73š 2662389631

S tím nebezpečným prostředkem bych byl opatrný. V zahraničí bylo prokázáno, že tramvaj se mezi pěšími vyjímá nejlépe a navíc už je to osvědčeno i u nás. Viz Brno, náměstí Svobody, Praha, náměstí Republiky.

+4/−1
29.5.2014 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.