Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha nevzdává projekt tramvajové trati z Vinohrad na Václavské náměstí

Praha dál připravuje možnost, že by z Vinohradské na Václavské náměstí a hlavní nádraží jezdily tramvaje. Zadání změny územního plánu schválili pražští zastupitelé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K59a60r83e22l 39D34r90d60a 6384172687

Hurá! Našel jsem v rodině příbuzenstvo, které potřebuje pravidelně cestovat z Červeného Vrchu na sídliště Na Dědině. Babka potřebuje jezdit 2x do měsíce hlídat vnoučky a občas mladým dovézt svíčkovou. Jen jestli ty dvě linky tramvají nebudou pro ní málo. ;-D

0/0
3.6.2014 8:21

R64o66b68e47r60t 29P82r39a71ž33á16k 4328536875690

Pochopitelně. Jakýkoliv článek o tramvajích vydatně komentuje pan Drda. Smíchá hrušky s jablky a nejraději by tramvaje zcela zrušil neboť mu překáží v parkování.

+2/0
31.5.2014 15:09

K27a96r61e15l 65D37r64d80a 6114722177

Omlouvám se, že ruším idylku aktivistů za práva pražských tramvají svými nekonečnými příspěvky. Snažím se marně o dialog. Padají minusy. Vy zvládnete, jak vidno, jen reakci mimo téma diskuse. Jinak umíte vcelku dobře demonstrovat, že hrušky a jablka jsou povolena, pokud propagují budování tramvajového "kolejiště" v Praze. Asi proto se takových líbivých argumentů z DPP chytá populista Hudeček.

  Jinak ano, pokud mi někdo hodlá stavět zbytečné koleje před okny bytu na Hájích, pokud bezohledně zničí kolejemi Olšanskou, kde se roky pohybuji, pokud hodlá zničit park a parkování v Opletalce, pokud při účelové záchraně Vokovické vozovny tahá z kapes Pražanů miliony... Ano, přiměřenou odpovědí je rušení tramvají. Co jiného? Pražské MHD by to přineslo potřebné úspory a oddálilo zvyšování cen jízdného. Při odlivu 1/3 Pražanů mimo Prahu za posledních 20 let, kde je odpovídající úspora na pražské MHD? Diskuse o tom, jak takové úspory dosáhnout, je zcela legitimní.

0/−2
31.5.2014 16:35

J51i60r39k93a 48D46v97o35ř10á26k 4345680573518

Olšanská nebyla kolejemi zničena, ale možná by jí prospělo ubrat nevyužité dva pruhy pro auta a vybudovat zeleň. Koleje v Sherwoodu znamenají nové parkoviště. Třetina Pražanů rozhodně z Prahy neutekla, naopak Praze obyvatel přibylo o 3,7 %. Takže za neznalosti nebo tendenční argumenty - opět nesouhlasné mínus.

0/0
2.6.2014 9:54

K61a69r94e43l 70D89r65d24a 6764282357

Vy se mi zdáte, zrušit parkování v Olšanské a nahradit ho zelení vedle stávající zeleně... Olšanskou zničil laciný otevřený štěrkový kolejový svršek bez bezbariérových přechodů a bez míst pro přecházení chodců, který se pár let od výstavby již rozpadá a kvete odpadky.

  Vysvětlete to parkoviště. Trať vezme kus zeleně v Šervůdu a následně vytěsní auta z Opletalky, kde se dnes parkuje. Kde bude jako nové parkoviště pro cca min. 100 aut? A to fandové tramvají mluví o tom, že zeleň tady navíc rozšíří. Kde prosím?

  Opět slovíčkaříte bez znalosti věci? (Ale musím Vám dát za pravdu, škoda. :-P) Dle ČSÚ se od roku 2000 do roku 2013 vystěhovalo mimo Prahu 372 tis. Pražanů. A to je otázka, jak jsou podchycení lidé s trvalým pobytem v Praze. Což znamená, že ekonomicky silní Pražané jsou dnes všichni mimo Prahu a v Praze žijí jen sociálně slabí starousedlíci. Za stejné období se přistěhovalo 465 tis. lidí z venkova za prací a cizinců, zpravidla Slováků, Rusů a Ukrajinců. Potřebnost MHD tak skutečně stoupá. I když za cenu toho, že Pražan starousedlík nemá v Praze co pohledávat a město patří developerům s novými byty pro Rusy.

  (V mém okolí je jeden případ, kdy se Pražan kvůli školám dětí vrací z RD za Prahou do bytu v centru. Třeba se ještě dočkáme masové migrace Pražanů zpět do města.)

0/0
3.6.2014 8:04

K32a73r35e66l 90D58r27d85a 6314342437

Uvítám, pokud Praha přijme plán optimalizace tramvajových tratí a konečně začne rušit málo využívané tramvajové linky i celé tratě, aby místy nesmyslná a předimenzovaná tramvajová doprava uvolnila místo pro lepší využití veřejného prostoru v Praze a strašidelné tramvajové tratě přestaly hyzdit Prahu a tvořit bariéry pro pohyb Pražanů po ulicích. ;-)

  Posledně jsme tady řešili novou trať Na Dědině, kdy nové tramvajové linky nenahradí jediný autobus, nic neušetří, poslouží pár zájemcům, (kteří dnes nemají ani autobus - a asi ho ani nepotřebují - tak dostanou tramvaj) a pouze nabídnou spojení pro nové developerské projekty a případné nové obyvatele. A to za situace, kdy stávající linky na Dejvickou budou po otevření metra na Veleslavíně zbytečné a nadbytečné a budou po Evropské přepravovat jen vzduch. Co raději tramvaje v Evropské zrušit včetně vozovny Vokovice a Evropskou civilizovat?

  Místo optimalizace, poslouchám nápady o Opletalce, Václaváku či o Hájích. Vodičkova - Jindřišská je dnes přetížená. Jak asi pomůže na I.P. Pavlova trať na Václaváku? Pokud se stane nehoda na Pavláku, bude jako nově stát Pavlák, Václavák, Jindřišská i Opletalka? To si pomůžeme? Argumentovat Pavlákem a tlačit na nové tratě je jen účelovým argumentem. Raději popovídejte, které linky v centru budou muset být omezeny, aby se sem mohlo zavést nové spojení z Vinohrad? Koho a v kterých čtvrtích navrhují stavitelé nových tratí odrbat? Aneb, když půjde o trať z Vinohrad, najednou se najde, kde jinde lze tramvaje omezit a zrušit.

  Je halt asi plno lidí, kteří mají rádi "mašinky", a nejlépe, když jim je někdo koupí za veřejné peníze. Nejde jim o cestující, jde jim o "pěkně drahé kolejiště" v životní velikosti. ;-D

+1/−9
30.5.2014 8:07

J92i73r97k15a 15D28v29o21ř75á44k 4905190323658

Vidím že vůbec nemáte tušení k čemu ty tramvaje na Evropské jsou a budou.;-D Metro je v žádném případě nenahradí. Také vám zjevně uniklo, že se už tramvaje neplánují Opletalkou ale Washingtonovou a k čemu to bude a jak odlehčí ÍPáku a Karláku. Málo, ale odlehčí. (Ano, spojka kolem Koně by byla v tomhle mnohem užitečnější, ale škoda slov.) A v nouzi (jako bývá leckdy, třeba právě teď!) to bude důležitá objížďka.

+1/0
30.5.2014 10:13

K73a25r85e94l 87D25r37d65a 6674812547

Ano, hodilo by se nyní pustit 9, 3, 24... přes Pavlák, abychom mu ulehčili. ;-D

1) Ostatně, budou někdy tramvaje umět odbočit z Bělehradské na Jugoslávskou ve směru na Karlák? To je totiž podmínka, aby Pavlák mohl poskytnout zálohu třeba Jindřišské. (Jak je zvykem, tramvajoví lobbisté řeší Václavákem a Opletalkou pouze případný výpadek Pavláku. Ostatní je nezajímá.)

2) Když chcete slovíčkařit, tak si to nejprve nastudujte. Trať má být vedena Šervůdem do Opletalky. Parkuji zde auto a je zde vždy hrozná bitva o parkovací místa. Tramvaje zde budou všem překážet a omezení parkovacích míst bude hodně bolet. Bude nutné poskytnout náhradu parkování.

3) Ano, zdůvodněte smysluplnost kapacitní kolejové dopravy vedené souběžně se třemi stanicemi metra. Důvod, proč rozhazovat nesmyslně veřejné prostředky bych rád slyšel. Jen do toho!

  Po otevření metra, by spojení z Červeného vrchu do Dejvic pohodlně obstarala jedna linka autobusu třeba Dejvická - Na Dědině s náklady ve výši 1/50 tramvajové trati do Vokovic. Zdejší tramvajová trať by pak slušela Suchdolu, kde to autobusy nepobírají. Co ale podniknout s nešikovnou vozovnou Vokovice? Tak to raději tramvajová lobby investuje další miliony do zřízení kapacitní kolejové dopravy pro "přelidněné městské centrum Na Dědině". (Hudeček by to lépe neřekl.) ;-D

  http://tinyurl.com/pl8jdj9

0/−1
31.5.2014 9:10

J48i18r23k94a 10D35v64o77ř63á63k 4885240513778

Stále jste nepobral, že jde o Washingtonovu, ne Opletalovu. V Opletalově bude leda křižovatka.

Nevyprávějte, že metro v Evropské bude mít tři stanice. Nebude.

0/0
2.6.2014 10:01

K89a79r85e19l 13D65r10d20a 6794952697

Včetně Dejvické ano. A s Opletalkou jen hloupě slovíčkaříte, řešíme stejný projekt, aktuální variantu.

0/0
3.6.2014 8:08

J11i58r65k66a 60D48v34o88ř91á20k 4285920563978

Jo a co jste myslel tím rušením linek? Takhle nazýváte třeba přehození Pětky nebo Šestadvacítky na druhou stranu od Hlaváku?

0/0
30.5.2014 10:19

K24a94r35e16l 19D78r22d71a 6644572117

Přeložit 5 a 26 na Vinohrady se opravdu nabízí. Až na to, že výpadky 9 zachraňuje dennodenně právě 5 s 26. Navíc je to spojení pro Žižkov potřebné. Jak ve směru na Letnou, tak ve směru na Floru či Strašnice. Tedy skvělý nápad, zavedeme stávající potřebné a spolehlivé linky z Hlavního nádraží na Vinohrady a zrušíme tím fakticky tramvaje na Žižkově. Bravo!

  Proto jsou tramvaje přes Václavák a Washingtonovu pěkně nedomyšleným a hloupým nápadem. Povedl se Vám krásný příklad, jak to asi tak s touto tratí reálně dopadne. :-P;-)

0/−1
31.5.2014 8:04

J57i78r17k64a 39D42v73o26ř52á73k 4715780943578

Ano, váš nesmyslný nápad přeložit jak 5 tak 26 je opravdu "skvělý"! ;-D;-D Nevím proč mě do téhle pitomosti taháte s sebou, demagogu! ;-D;-D

0/−1
2.6.2014 10:04

K90a98r57e88l 94D51r14d84a 6724852897

Zdrojem je Vaše hravé "přehození", tramvajový kutile nedouku. :-P;-D

0/0
3.6.2014 8:10

K87a85r10e18l 58D89r54d81a 6364802847

Nevěděl by někdo, proč 5 na Hlavním nádraží stále nestíhá? Přijde mi, jak když vozí primárně studenty na VŠE a místní SŠ a časy školní docházky se nekryjí s "určenou" dopravní špičkou v pražské MHD. Když se při velkých změnách ROPIDu zkoušela dvouvozová 5, jezdila poloprázdná. Jednovozová 5 přitom nestačí. K tomu 26 na stejné trase jezdí spíš poloprázdná. Podivný úkaz.

  Není to jen o tom, že 5 podle jízdního řádu předjíždí 26 a nabírá víc cestujících než zvládá? Nedalo by se to pořadí 5 a 26 otočit? (Jen hádám.)

  5 je tak patrně příkladem, jak je optimalizace tramvajové dopravy obtížná a neřešitelná. ROPID se zde zřetelně snažil konat a příliš neuspěl. Podle zkušeností s dopravními zácpami, je doprava z principu věci nevyzpytatelná, inklinuje k nečekaným špičkám a nejde dohromady s plánováním na základě zprůměrovaných výkonů a snahou o optimalizaci. Ideální doprava by musela umět měnit intervaly - i trasy - podle potřeb cestujících. A nakonec skončíme u "vynálezu" auta. ;-D 

  (Přitom "zaujatí fandové tramvají" mají jasno, jak Václavák či Washingtonova zcela jistě pomohou Pavláku. Patrně se rozvoj tramvajové dopravy v Praze řídí pohádkami kouzelníka Zababy.) ;-)

0/0
31.5.2014 9:50

K40a54r16e65l 50D21v65o73ř43á17k 2604892272304

Na Václaváku tramvaje vždy jezdili a jejich zrušení byl nápad hodný žáka zvláštní školy.

+3/−1
30.5.2014 0:10
Foto

R45o94m51a13n 95P16o45l96á54č60e87k 1720746310785

Je potřeba si uvědomit pár věci.

1) Většina aut na magistrále má svůj cíl. Transit tvoři minimum aut.

2) Nejsem proti TT a věřím, že svůj smysl má, ale prostě to vidím jako další předvolební trik...

3) Doporučuji si vygooglit knižku/leták z roku 1995, kde byl i harmonogram TT.

+3/0
29.5.2014 16:39

J12i10r51k80a 64D96v46o84ř16á36k 4685650903358

Buďme rádi, že už nepadají ty nejpitomější trháky typu pěší zóna na magistrále.

+2/−2
29.5.2014 17:50

A55l84e36x57a84n71d51r 27K84o33s89t75k67a 5279526779316

Přesně. Magistrála potažmo Ječná/Žitná jsou za trest. Opravdu tam nejede nikdo, kdo nemusí.

+3/−1
29.5.2014 19:14
Foto

R96o97m81a62n 20P59o53l14á75č29e75k 1500696900155

Ale to vlastně potvrzuje moje tvrzení, že většina aut co jsou na magistrále mají na ní start/cíl. Můžete i poděkovat Praze 4, která na Pankráci udělala několik sjezdů.

0/−1
30.5.2014 15:38

J41i67r80k81a 96D95v63o35ř41á37k 4575130493628

Jde o to zařídit, aby tam ještě méně řidičů muselo.

0/0
30.5.2014 15:49

K68a68r22e46l 94V46í77t 1531150657738

To zas bude na Václaváku bordel.

0/−6
29.5.2014 16:22

M67a53r72t71i70n 44H40a12l32á37š94e22k 2930422218344

Dobře, že jste uvedli název hlavní nádraží(!!) my, prážáci mu totiž samozřejmě říkáme wilsonaák, tedy Wilsonovo nádraží.

+2/−5
29.5.2014 15:39

T78o50m46á25š 64Z42e90m18a47n 3235218544235

Pražané tomu říkají Hlavák a je to nádraží Františka Josefa...

+15/0
29.5.2014 16:17

K69a45r85e95l 55V69í49t 1461750877128

Divím se, že to není nádraží Václava Havla.

+4/−2
29.5.2014 16:23

J71i53r82k71a 39D93v28o82ř29á15k 4805590603838

No, Františka Josefa mu nikdo neříká. Kdo na to byl zvyklý, už umřel, a stejně byl dávno přecvičenej na "vilzoňák". Babička mu jinak neřekla a to byl přejmenovanej už 50 let.

+3/0
29.5.2014 17:43

A41l77e18x87a95n27d91r 34K73o17s97t49k84a 5229516949306

Vaše babička už mu tak také moc dlouho říkat nebude. (nic ve zlém) Ale normálně se tomu opravdu říká hlaváč či hlavák.. A park před tím je zván sherwood.

+2/−2
29.5.2014 18:57

J35i64r38k51a 93D31v16o32ř64á36k 4805160513618

Už mu tak bohužel neříká, i když se tak teď skoro jmenuje. Hlaváč jsem od Pražáka neslyšel, to vůbec ani pořádně pražsky nezní.

+3/−1
29.5.2014 20:11

M17i46l85o59s35l71a91v 32K73a30n74t98o55r77e15k 1109687621119

Já mu říkám důvěrně "Hlaváček" a to v Praze bydlím od narození;-D

0/0
29.5.2014 16:28

K52a52r68e47l 65V92í61t 1791470637918

Už jsem tam nebyl asi 10let.

0/0
29.5.2014 16:31

J53i56r91k24a 49D52v93o85ř37á45k 4685680223218

Nepoznáte ho.

0/0
29.5.2014 17:44

J50i63r54k37a 61D91v70o95ř40á65k 4315350473558

Od té doby co je vedle Sherwood tomu začínám řikat spíš Lahvák.

+4/0
29.5.2014 17:38

D20a87v66i98d 63B64r91u71c43k38n28e12r 5432444819505

Když nejezdíte vlakem, tak U bulhara.

0/0
29.5.2014 16:34

B43r83o13n41i35s14l94a49v 57G36a48b89r42y21š 6695374440

To je sice pěkné, ale jednak se název nádraží v minulosti několikrát měnil a jednak je i v MHD zaveden název "Hlavní nádraží".

+1/0
29.5.2014 16:41

J93i25r78k84a 10D78v75o31ř12á16k 4195870853678

On asi metrem ani tramvají nejezdí.

0/0
29.5.2014 17:39

J66i51r47k14a 50D68v55o69ř61á60k 4285180313538

Záměrně jsem napsal hlavní a záměrně s malým písmenem. Hádejte proč, zatím jste to asi nepochopil.

0/0
29.5.2014 17:37

M32i44l97a44n 12L33a58š44ť12o74v21k81a 8962324463288

Odkud jste se do Prahy přistěhoval?Rv

0/−1
29.5.2014 19:35

D36a81v16i87d 43B49r72u64c98k75n82e75r 5172564419765

jinak nadává-li někdo na Pražany. O ně až tak nejde, hlavní důvod tohoto tlaku je dopravní podnik který má ve špičkách přetlak tramvají od Mírového Nám přes Ječnou, Karlovo Nám až po Vodičkovu a Jindřišskou. Ale je to i typem tramvají, které si nedávno pořídil. A zase se jich zbavuje.

0/0
29.5.2014 15:28
Foto

R44o76m86a98n 82P59o53l83á92č54e68k 1500806130505

Ani ne. Ale pokud rupne ve Vodičkově cokoli, tak se jezdí budto po nábřeží a nebo přes Floru což není moc userfriendly...

0/0
29.5.2014 16:36

J29i86r54k72a 83D68v57o87ř33á67k 4255670933758

Nejhorší je nehoda nebo sebevrah na IPP nebo Karláku. Ovlivní to mnoho linek přímo a snad všechny ostatní nepřímo. Jízdní řád se může zahodit v celé Praze.

+1/0
29.5.2014 17:49

J26i66r67k96a 33D81v23o71ř92á44k 4425370463478

V Praze žádné Mírové náměstí není. I když je to oblíbený název v jiných městech. Tady se to jmenuje jinak.

+3/0
29.5.2014 20:16

D61a46v32i45d 21B30r20u91c48k98n52e53r 5752614299155

Takže teď jsou zasekané tramvaje od Míráku po Jindřišskou a magistrála komplet a nákladnou změnou bude magistrála ještě zasekanější, a tramvaje budou viset i v horní části Václ. Náměstí.

0/−6
29.5.2014 15:20
Foto

R16o43m85a25n 95P30o86l36á19č19e16k 1850596170355

Tramvaje už magistrálu křižuji, takže v zelené vlně by se nic nezměnilo.

+5/0
29.5.2014 16:37

J31i32r35k52a 21D47v14o75ř55á76k 4735220903448

Právě že ne. Počel linek přes Karlák by se dal snížit.

0/0
29.5.2014 17:56

T14o76m17á38š 16Z28e46m16a59n 3205528364255

Praha by měla méně šťourat v centru a zaměřit se na dopravní síť na periferiích, kam se přesouvá většina obyvatel i firem z nepoužitelného centra.

+10/−4
29.5.2014 15:01

M59i61l22o84s69l26a72v 10K42a37n56t52o58r38e69k 1729337601269

R^R^;-D;-D

0/0
29.5.2014 16:29

J19i29r80k12a 87D48v53o57ř24á78k 4945190913598

Nebo přecejen zkusit, aby nebyl důvod se přesouvat? Kromě toho když se něco stane v centru, kvůli neexistenci důležitého propojení u/na Václaváku to odnesou i (bývalé) periferie, tak chytře to komančové vymysleli.

0/0
29.5.2014 17:54

B35o29h15u39s14l72a79v 62P87a60r28t78y68k 5433934850885

Každé civilizované město má určitou část vymezenou pro pěší. Ano, Praha ji má také, ale co do hustoty chodců (domácích i návštěvníků) by tam určitě měl patřit i Václavák. Nejen jeho spodní část, ale i horní, kolem Koně. Parkoviště pro pár vyvolenců je nesmysl, vjezd bych povolil jen pro zásobování v čase 6.00 - 9.00, pak prostě máte smůlu. Pokom už jen záchranáři. Taxíky mohou končit někde nad Koněm (výjimka do hotelů). A tramvaje vůbec ne. Je to příliš nebezpečný prostředek tam, kde se motají tisíce lidí. 

Propojení Vinohradské a Bolzanovy dává smysl zejména s ohledem na zranitelnost dopravy na nám. I.P.Pavlova. Ale nějakým podjezdem /nadjezdem na Opletalovu, ne přes Václavák.

+7/−8
29.5.2014 14:43

J50i90r71k33a 37D20v17o64ř69á90k 4305630173818

Pražské centrum "péčí" Magistrátu a MČ Praha 1 umírá, už tam je kriticky málo běžných obyvatel. Vy ho chcete zabít úplně.

+4/−3
29.5.2014 14:47

B12r37o46n29i34s95l92a69v 72G64a90b50r21y68š 6925614630

S tím nebezpečným prostředkem bych byl opatrný. V zahraničí bylo prokázáno, že tramvaj se mezi pěšími vyjímá nejlépe a navíc už je to osvědčeno i u nás. Viz Brno, náměstí Svobody, Praha, náměstí Republiky.

+4/−1
29.5.2014 16:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.