Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha nevzdává projekt tramvajové trati z Vinohrad na Václavské náměstí

Praha dál připravuje možnost, že by z Vinohradské na Václavské náměstí a hlavní nádraží jezdily tramvaje. Zadání změny územního plánu schválili pražští zastupitelé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K34a96r28e76l 16D38r21d14a 6494462747

Hurá! Našel jsem v rodině příbuzenstvo, které potřebuje pravidelně cestovat z Červeného Vrchu na sídliště Na Dědině. Babka potřebuje jezdit 2x do měsíce hlídat vnoučky a občas mladým dovézt svíčkovou. Jen jestli ty dvě linky tramvají nebudou pro ní málo. ;-D

0/0
3.6.2014 8:21

R11o44b46e23r87t 78P12r58a26ž71á90k 4348676455550

Pochopitelně. Jakýkoliv článek o tramvajích vydatně komentuje pan Drda. Smíchá hrušky s jablky a nejraději by tramvaje zcela zrušil neboť mu překáží v parkování.

+2/0
31.5.2014 15:09

K35a80r65e80l 39D70r64d79a 6564372457

Omlouvám se, že ruším idylku aktivistů za práva pražských tramvají svými nekonečnými příspěvky. Snažím se marně o dialog. Padají minusy. Vy zvládnete, jak vidno, jen reakci mimo téma diskuse. Jinak umíte vcelku dobře demonstrovat, že hrušky a jablka jsou povolena, pokud propagují budování tramvajového "kolejiště" v Praze. Asi proto se takových líbivých argumentů z DPP chytá populista Hudeček.

  Jinak ano, pokud mi někdo hodlá stavět zbytečné koleje před okny bytu na Hájích, pokud bezohledně zničí kolejemi Olšanskou, kde se roky pohybuji, pokud hodlá zničit park a parkování v Opletalce, pokud při účelové záchraně Vokovické vozovny tahá z kapes Pražanů miliony... Ano, přiměřenou odpovědí je rušení tramvají. Co jiného? Pražské MHD by to přineslo potřebné úspory a oddálilo zvyšování cen jízdného. Při odlivu 1/3 Pražanů mimo Prahu za posledních 20 let, kde je odpovídající úspora na pražské MHD? Diskuse o tom, jak takové úspory dosáhnout, je zcela legitimní.

0/−2
31.5.2014 16:35

J88i95r89k47a 89D61v70o36ř58á68k 4515210413278

Olšanská nebyla kolejemi zničena, ale možná by jí prospělo ubrat nevyužité dva pruhy pro auta a vybudovat zeleň. Koleje v Sherwoodu znamenají nové parkoviště. Třetina Pražanů rozhodně z Prahy neutekla, naopak Praze obyvatel přibylo o 3,7 %. Takže za neznalosti nebo tendenční argumenty - opět nesouhlasné mínus.

0/0
2.6.2014 9:54

K98a57r78e62l 32D47r11d15a 6254142537

Vy se mi zdáte, zrušit parkování v Olšanské a nahradit ho zelení vedle stávající zeleně... Olšanskou zničil laciný otevřený štěrkový kolejový svršek bez bezbariérových přechodů a bez míst pro přecházení chodců, který se pár let od výstavby již rozpadá a kvete odpadky.

  Vysvětlete to parkoviště. Trať vezme kus zeleně v Šervůdu a následně vytěsní auta z Opletalky, kde se dnes parkuje. Kde bude jako nové parkoviště pro cca min. 100 aut? A to fandové tramvají mluví o tom, že zeleň tady navíc rozšíří. Kde prosím?

  Opět slovíčkaříte bez znalosti věci? (Ale musím Vám dát za pravdu, škoda. :-P) Dle ČSÚ se od roku 2000 do roku 2013 vystěhovalo mimo Prahu 372 tis. Pražanů. A to je otázka, jak jsou podchycení lidé s trvalým pobytem v Praze. Což znamená, že ekonomicky silní Pražané jsou dnes všichni mimo Prahu a v Praze žijí jen sociálně slabí starousedlíci. Za stejné období se přistěhovalo 465 tis. lidí z venkova za prací a cizinců, zpravidla Slováků, Rusů a Ukrajinců. Potřebnost MHD tak skutečně stoupá. I když za cenu toho, že Pražan starousedlík nemá v Praze co pohledávat a město patří developerům s novými byty pro Rusy.

  (V mém okolí je jeden případ, kdy se Pražan kvůli školám dětí vrací z RD za Prahou do bytu v centru. Třeba se ještě dočkáme masové migrace Pražanů zpět do města.)

0/0
3.6.2014 8:04

K67a92r20e93l 44D63r16d52a 6324972547

Uvítám, pokud Praha přijme plán optimalizace tramvajových tratí a konečně začne rušit málo využívané tramvajové linky i celé tratě, aby místy nesmyslná a předimenzovaná tramvajová doprava uvolnila místo pro lepší využití veřejného prostoru v Praze a strašidelné tramvajové tratě přestaly hyzdit Prahu a tvořit bariéry pro pohyb Pražanů po ulicích. ;-)

  Posledně jsme tady řešili novou trať Na Dědině, kdy nové tramvajové linky nenahradí jediný autobus, nic neušetří, poslouží pár zájemcům, (kteří dnes nemají ani autobus - a asi ho ani nepotřebují - tak dostanou tramvaj) a pouze nabídnou spojení pro nové developerské projekty a případné nové obyvatele. A to za situace, kdy stávající linky na Dejvickou budou po otevření metra na Veleslavíně zbytečné a nadbytečné a budou po Evropské přepravovat jen vzduch. Co raději tramvaje v Evropské zrušit včetně vozovny Vokovice a Evropskou civilizovat?

  Místo optimalizace, poslouchám nápady o Opletalce, Václaváku či o Hájích. Vodičkova - Jindřišská je dnes přetížená. Jak asi pomůže na I.P. Pavlova trať na Václaváku? Pokud se stane nehoda na Pavláku, bude jako nově stát Pavlák, Václavák, Jindřišská i Opletalka? To si pomůžeme? Argumentovat Pavlákem a tlačit na nové tratě je jen účelovým argumentem. Raději popovídejte, které linky v centru budou muset být omezeny, aby se sem mohlo zavést nové spojení z Vinohrad? Koho a v kterých čtvrtích navrhují stavitelé nových tratí odrbat? Aneb, když půjde o trať z Vinohrad, najednou se najde, kde jinde lze tramvaje omezit a zrušit.

  Je halt asi plno lidí, kteří mají rádi "mašinky", a nejlépe, když jim je někdo koupí za veřejné peníze. Nejde jim o cestující, jde jim o "pěkně drahé kolejiště" v životní velikosti. ;-D

+1/−9
30.5.2014 8:07

J79i82r93k44a 29D55v93o64ř53á16k 4215870583338

Vidím že vůbec nemáte tušení k čemu ty tramvaje na Evropské jsou a budou.;-D Metro je v žádném případě nenahradí. Také vám zjevně uniklo, že se už tramvaje neplánují Opletalkou ale Washingtonovou a k čemu to bude a jak odlehčí ÍPáku a Karláku. Málo, ale odlehčí. (Ano, spojka kolem Koně by byla v tomhle mnohem užitečnější, ale škoda slov.) A v nouzi (jako bývá leckdy, třeba právě teď!) to bude důležitá objížďka.

+1/0
30.5.2014 10:13

K61a57r78e66l 35D72r51d45a 6844452667

Ano, hodilo by se nyní pustit 9, 3, 24... přes Pavlák, abychom mu ulehčili. ;-D

1) Ostatně, budou někdy tramvaje umět odbočit z Bělehradské na Jugoslávskou ve směru na Karlák? To je totiž podmínka, aby Pavlák mohl poskytnout zálohu třeba Jindřišské. (Jak je zvykem, tramvajoví lobbisté řeší Václavákem a Opletalkou pouze případný výpadek Pavláku. Ostatní je nezajímá.)

2) Když chcete slovíčkařit, tak si to nejprve nastudujte. Trať má být vedena Šervůdem do Opletalky. Parkuji zde auto a je zde vždy hrozná bitva o parkovací místa. Tramvaje zde budou všem překážet a omezení parkovacích míst bude hodně bolet. Bude nutné poskytnout náhradu parkování.

3) Ano, zdůvodněte smysluplnost kapacitní kolejové dopravy vedené souběžně se třemi stanicemi metra. Důvod, proč rozhazovat nesmyslně veřejné prostředky bych rád slyšel. Jen do toho!

  Po otevření metra, by spojení z Červeného vrchu do Dejvic pohodlně obstarala jedna linka autobusu třeba Dejvická - Na Dědině s náklady ve výši 1/50 tramvajové trati do Vokovic. Zdejší tramvajová trať by pak slušela Suchdolu, kde to autobusy nepobírají. Co ale podniknout s nešikovnou vozovnou Vokovice? Tak to raději tramvajová lobby investuje další miliony do zřízení kapacitní kolejové dopravy pro "přelidněné městské centrum Na Dědině". (Hudeček by to lépe neřekl.) ;-D

  http://tinyurl.com/pl8jdj9

0/−1
31.5.2014 9:10

J40i26r95k63a 91D15v55o63ř76á26k 4315310303688

Stále jste nepobral, že jde o Washingtonovu, ne Opletalovu. V Opletalově bude leda křižovatka.

Nevyprávějte, že metro v Evropské bude mít tři stanice. Nebude.

0/0
2.6.2014 10:01

K70a25r45e57l 41D37r97d64a 6734212717

Včetně Dejvické ano. A s Opletalkou jen hloupě slovíčkaříte, řešíme stejný projekt, aktuální variantu.

0/0
3.6.2014 8:08

J95i35r23k62a 24D96v58o77ř75á84k 4755660213748

Jo a co jste myslel tím rušením linek? Takhle nazýváte třeba přehození Pětky nebo Šestadvacítky na druhou stranu od Hlaváku?

0/0
30.5.2014 10:19

K22a55r27e79l 72D18r74d10a 6764492527

Přeložit 5 a 26 na Vinohrady se opravdu nabízí. Až na to, že výpadky 9 zachraňuje dennodenně právě 5 s 26. Navíc je to spojení pro Žižkov potřebné. Jak ve směru na Letnou, tak ve směru na Floru či Strašnice. Tedy skvělý nápad, zavedeme stávající potřebné a spolehlivé linky z Hlavního nádraží na Vinohrady a zrušíme tím fakticky tramvaje na Žižkově. Bravo!

  Proto jsou tramvaje přes Václavák a Washingtonovu pěkně nedomyšleným a hloupým nápadem. Povedl se Vám krásný příklad, jak to asi tak s touto tratí reálně dopadne. :-P;-)

0/−1
31.5.2014 8:04

J50i57r78k22a 16D69v60o70ř47á42k 4775110833348

Ano, váš nesmyslný nápad přeložit jak 5 tak 26 je opravdu "skvělý"! ;-D;-D Nevím proč mě do téhle pitomosti taháte s sebou, demagogu! ;-D;-D

0/−1
2.6.2014 10:04

K66a69r16e43l 10D22r47d69a 6714652697

Zdrojem je Vaše hravé "přehození", tramvajový kutile nedouku. :-P;-D

0/0
3.6.2014 8:10

K86a89r61e64l 54D25r61d15a 6874242307

Nevěděl by někdo, proč 5 na Hlavním nádraží stále nestíhá? Přijde mi, jak když vozí primárně studenty na VŠE a místní SŠ a časy školní docházky se nekryjí s "určenou" dopravní špičkou v pražské MHD. Když se při velkých změnách ROPIDu zkoušela dvouvozová 5, jezdila poloprázdná. Jednovozová 5 přitom nestačí. K tomu 26 na stejné trase jezdí spíš poloprázdná. Podivný úkaz.

  Není to jen o tom, že 5 podle jízdního řádu předjíždí 26 a nabírá víc cestujících než zvládá? Nedalo by se to pořadí 5 a 26 otočit? (Jen hádám.)

  5 je tak patrně příkladem, jak je optimalizace tramvajové dopravy obtížná a neřešitelná. ROPID se zde zřetelně snažil konat a příliš neuspěl. Podle zkušeností s dopravními zácpami, je doprava z principu věci nevyzpytatelná, inklinuje k nečekaným špičkám a nejde dohromady s plánováním na základě zprůměrovaných výkonů a snahou o optimalizaci. Ideální doprava by musela umět měnit intervaly - i trasy - podle potřeb cestujících. A nakonec skončíme u "vynálezu" auta. ;-D 

  (Přitom "zaujatí fandové tramvají" mají jasno, jak Václavák či Washingtonova zcela jistě pomohou Pavláku. Patrně se rozvoj tramvajové dopravy v Praze řídí pohádkami kouzelníka Zababy.) ;-)

0/0
31.5.2014 9:50

K18a35r34e37l 95D54v14o14ř60á84k 2794472942174

Na Václaváku tramvaje vždy jezdili a jejich zrušení byl nápad hodný žáka zvláštní školy.

+3/−1
30.5.2014 0:10
Foto

R90o74m19a78n 45P17o56l66á74č46e96k 1940116590515

Je potřeba si uvědomit pár věci.

1) Většina aut na magistrále má svůj cíl. Transit tvoři minimum aut.

2) Nejsem proti TT a věřím, že svůj smysl má, ale prostě to vidím jako další předvolební trik...

3) Doporučuji si vygooglit knižku/leták z roku 1995, kde byl i harmonogram TT.

+3/0
29.5.2014 16:39

J26i46r39k19a 14D64v28o28ř79á13k 4225440443688

Buďme rádi, že už nepadají ty nejpitomější trháky typu pěší zóna na magistrále.

+2/−2
29.5.2014 17:50

A25l81e85x10a79n74d77r 66K97o95s49t20k38a 5889276799386

Přesně. Magistrála potažmo Ječná/Žitná jsou za trest. Opravdu tam nejede nikdo, kdo nemusí.

+3/−1
29.5.2014 19:14
Foto

R78o67m16a65n 82P29o94l77á69č60e64k 1140246270875

Ale to vlastně potvrzuje moje tvrzení, že většina aut co jsou na magistrále mají na ní start/cíl. Můžete i poděkovat Praze 4, která na Pankráci udělala několik sjezdů.

0/−1
30.5.2014 15:38

J75i63r62k12a 61D35v84o76ř65á25k 4665640413478

Jde o to zařídit, aby tam ještě méně řidičů muselo.

0/0
30.5.2014 15:49

K66a31r78e69l 73V32í26t 1641390457248

To zas bude na Václaváku bordel.

0/−6
29.5.2014 16:22

M78a44r95t54i81n 87H37a45l83á15š24e70k 2390142748254

Dobře, že jste uvedli název hlavní nádraží(!!) my, prážáci mu totiž samozřejmě říkáme wilsonaák, tedy Wilsonovo nádraží.

+2/−5
29.5.2014 15:39

T65o53m40á96š 51Z38e62m13a95n 3335668574945

Pražané tomu říkají Hlavák a je to nádraží Františka Josefa...

+15/0
29.5.2014 16:17

K18a16r89e39l 84V96í94t 1491620867808

Divím se, že to není nádraží Václava Havla.

+4/−2
29.5.2014 16:23

J69i19r58k59a 38D85v94o63ř59á61k 4865590643298

No, Františka Josefa mu nikdo neříká. Kdo na to byl zvyklý, už umřel, a stejně byl dávno přecvičenej na "vilzoňák". Babička mu jinak neřekla a to byl přejmenovanej už 50 let.

+3/0
29.5.2014 17:43

A58l35e14x97a12n52d35r 34K48o59s48t65k74a 5309966839856

Vaše babička už mu tak také moc dlouho říkat nebude. (nic ve zlém) Ale normálně se tomu opravdu říká hlaváč či hlavák.. A park před tím je zván sherwood.

+2/−2
29.5.2014 18:57

J80i55r44k57a 88D51v80o42ř85á73k 4175290193238

Už mu tak bohužel neříká, i když se tak teď skoro jmenuje. Hlaváč jsem od Pražáka neslyšel, to vůbec ani pořádně pražsky nezní.

+3/−1
29.5.2014 20:11

M51i40l77o96s46l40a29v 13K61a76n71t16o15r34e14k 1469447251929

Já mu říkám důvěrně "Hlaváček" a to v Praze bydlím od narození;-D

0/0
29.5.2014 16:28

K85a66r62e80l 43V77í78t 1681500237118

Už jsem tam nebyl asi 10let.

0/0
29.5.2014 16:31

J53i90r62k84a 40D45v65o16ř54á52k 4175820183148

Nepoznáte ho.

0/0
29.5.2014 17:44

J38i84r89k14a 70D78v68o82ř24á71k 4785360463918

Od té doby co je vedle Sherwood tomu začínám řikat spíš Lahvák.

+4/0
29.5.2014 17:38

D39a83v58i84d 35B81r17u31c92k14n79e22r 5832584849565

Když nejezdíte vlakem, tak U bulhara.

0/0
29.5.2014 16:34
Foto

B29r60o17n37i36s93l69a64v 21G37a21b48r29y82š 2262579311

To je sice pěkné, ale jednak se název nádraží v minulosti několikrát měnil a jednak je i v MHD zaveden název "Hlavní nádraží".

+1/0
29.5.2014 16:41

J92i37r28k15a 25D53v34o54ř53á58k 4175950493858

On asi metrem ani tramvají nejezdí.

0/0
29.5.2014 17:39

J63i12r11k87a 29D51v89o71ř78á76k 4315570413228

Záměrně jsem napsal hlavní a záměrně s malým písmenem. Hádejte proč, zatím jste to asi nepochopil.

0/0
29.5.2014 17:37

M52i19l64a92n 41L91a11š41ť36o35v36k32a 8872314213508

Odkud jste se do Prahy přistěhoval?Rv

0/−1
29.5.2014 19:35

D45a19v67i77d 13B51r79u96c61k54n29e15r 5172764259525

jinak nadává-li někdo na Pražany. O ně až tak nejde, hlavní důvod tohoto tlaku je dopravní podnik který má ve špičkách přetlak tramvají od Mírového Nám přes Ječnou, Karlovo Nám až po Vodičkovu a Jindřišskou. Ale je to i typem tramvají, které si nedávno pořídil. A zase se jich zbavuje.

0/0
29.5.2014 15:28
Foto

R74o56m33a94n 27P94o53l39á30č70e70k 1180866860245

Ani ne. Ale pokud rupne ve Vodičkově cokoli, tak se jezdí budto po nábřeží a nebo přes Floru což není moc userfriendly...

0/0
29.5.2014 16:36

J63i45r55k87a 98D46v90o76ř42á51k 4855880883228

Nejhorší je nehoda nebo sebevrah na IPP nebo Karláku. Ovlivní to mnoho linek přímo a snad všechny ostatní nepřímo. Jízdní řád se může zahodit v celé Praze.

+1/0
29.5.2014 17:49

J13i79r80k16a 30D25v21o15ř67á75k 4875850713608

V Praze žádné Mírové náměstí není. I když je to oblíbený název v jiných městech. Tady se to jmenuje jinak.

+3/0
29.5.2014 20:16

D18a97v49i76d 90B83r20u28c29k62n61e17r 5282684339575

Takže teď jsou zasekané tramvaje od Míráku po Jindřišskou a magistrála komplet a nákladnou změnou bude magistrála ještě zasekanější, a tramvaje budou viset i v horní části Václ. Náměstí.

0/−6
29.5.2014 15:20
Foto

R36o27m20a87n 43P80o80l95á82č17e42k 1560246400765

Tramvaje už magistrálu křižuji, takže v zelené vlně by se nic nezměnilo.

+5/0
29.5.2014 16:37

J93i78r25k88a 55D78v35o80ř89á72k 4365870963958

Právě že ne. Počel linek přes Karlák by se dal snížit.

0/0
29.5.2014 17:56

T12o94m58á53š 60Z56e29m61a24n 3335898864605

Praha by měla méně šťourat v centru a zaměřit se na dopravní síť na periferiích, kam se přesouvá většina obyvatel i firem z nepoužitelného centra.

+10/−4
29.5.2014 15:01

M42i19l12o23s44l21a29v 14K91a87n90t39o78r21e38k 1639187181109

R^R^;-D;-D

0/0
29.5.2014 16:29

J90i33r55k28a 45D60v21o44ř28á49k 4275670693938

Nebo přecejen zkusit, aby nebyl důvod se přesouvat? Kromě toho když se něco stane v centru, kvůli neexistenci důležitého propojení u/na Václaváku to odnesou i (bývalé) periferie, tak chytře to komančové vymysleli.

0/0
29.5.2014 17:54

B64o11h89u12s21l93a78v 93P81a67r82t38y48k 5673674370325

Každé civilizované město má určitou část vymezenou pro pěší. Ano, Praha ji má také, ale co do hustoty chodců (domácích i návštěvníků) by tam určitě měl patřit i Václavák. Nejen jeho spodní část, ale i horní, kolem Koně. Parkoviště pro pár vyvolenců je nesmysl, vjezd bych povolil jen pro zásobování v čase 6.00 - 9.00, pak prostě máte smůlu. Pokom už jen záchranáři. Taxíky mohou končit někde nad Koněm (výjimka do hotelů). A tramvaje vůbec ne. Je to příliš nebezpečný prostředek tam, kde se motají tisíce lidí. 

Propojení Vinohradské a Bolzanovy dává smysl zejména s ohledem na zranitelnost dopravy na nám. I.P.Pavlova. Ale nějakým podjezdem /nadjezdem na Opletalovu, ne přes Václavák.

+7/−8
29.5.2014 14:43

J44i22r60k32a 52D34v18o21ř89á87k 4915830533808

Pražské centrum "péčí" Magistrátu a MČ Praha 1 umírá, už tam je kriticky málo běžných obyvatel. Vy ho chcete zabít úplně.

+4/−3
29.5.2014 14:47
Foto

B53r72o88n60i52s68l69a53v 16G19a87b22r61y49š 2502779531

S tím nebezpečným prostředkem bych byl opatrný. V zahraničí bylo prokázáno, že tramvaj se mezi pěšími vyjímá nejlépe a navíc už je to osvědčeno i u nás. Viz Brno, náměstí Svobody, Praha, náměstí Republiky.

+4/−1
29.5.2014 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.