Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za jedenáct let auto v Praze potřebovat nebudete, sní iniciativa

V roce 2025 nebudete v Praze potřebovat vlastní auto. Proč? Protože veřejná doprava bude naprosto dokonalá. Tak vidí budoucnost metropole iniciativa AutoMat. Podle ní je scénář popsaný v textu realizovatelný. Zásadní tezí je, že Praha může snížit podíl individuální automobilové dopravy ze 33 na 25 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71a28r31t43i68n 47Š86t62ě32p77á55n86e89k 3937833813781

Mimochodem, titulek by neměl znít, že auto nebudem potřebovat, ale že ho nebudem smět používat.

0/0
17.6.2014 13:09

M89a77r70t39i17n 51Š57t35ě40p65á31n80e51k 3707113823971

Zase par pomatencu diktuje tisicum lidi jak maji zit. A na radnici maji jednoho velkeho pomatence, ktery to uvadi v zivot. Tfuj.

+1/0
17.6.2014 9:30

D69a55v59i10d 18V96i22k17t27o53r68a 9384934575697

Fajn, AutoMat bude jednou symbolem genocidy měst. Jakmile je lidem sebrána možnost parkovat auto před svým domem a smysluplně ho používat v rámci města, odstěhují se někam, kde jim tohle základní právo svobodného pohybu zůstane. Za nimi se postupně odstěhují firmy. Následovat bude pokles cen nemovitostí, protože nikdo nebude chtít někam, kam si v případě potřeby nedoveze autem rodinu nebo věci a kde mu budou házet klacky pod kola kdykoliv, když bude chtít použít auto.

V automatických městech pak zůstanou jen socky, fetky, pumpičkáři a důchodci. Prostě město snů, něco jako města za velkého kormidelníka Maa :-D.

+3/0
16.6.2014 16:40

T24o41m40a68s 64N75o73v18o38t80n64y 3811806178549

Nechápu, proč se Automatu, kteří sledují pouze vlastní sobecké zájmy, dává vůbec nějaký prostor v médiích a místo toho se nepíše o tom, jak je infrastruktura v Praze (i jinde) stále nedodělaná a ještě tu nedostačující infrastrukturu chce Automat omezovat ve prospěch cyklistů. Kdyby bylo kolo tak úžasné a užitečné jako auto, tak lidi sami budou jezdit na kolech. Místa je pro kola už teď až moc, ovšem to Automat přiznat nemůže, protože pak by nemohl Massare s kamarádíčkama sosat dotace na nesmyslné projekty. A to je vážení jediný smysl automatu - sosat dotace, zatímco normální lidi se budou i do té práce dostávat čím dál hůř, protože jim nějací šmejdi aktivisti znemožňují se tam normálně dostat. Jo a už vyúčtovali konečně tu sbírku na ten kandelábr - památník sebevraha Bouchala?

+3/0
3.6.2014 16:20

D14a91n34i38e31l 77Ř81e79h58á32č88e97k 5877953461187

;-€ A-Ha, tak to bude až v roce 2025. Do té doby si je budeme kupovat. ;-€

0/0
2.6.2014 17:00

D60a27n70i55e69l 51Ř39e15h78á85č91e78k 5257563351467

Jééé, jak já se těším na přelomový rok 2005... Ani boty nebudeme muset kupovat, protože si je jako auto a kolo prostě na každém rohu půjčíme a o dvě ulice je necháme na chodníku stát pro dalšího.

+3/−1
2.6.2014 16:57

M45a24r34t11i33n 41F42a12l42t60a 7810466742763

Dokonce nebudeme potrebovat ani chodniky, kdyz spousta cyklofasistu jezdi po chodnich namisto po silnici nebo jim urcenych cyklostezkach.

+3/−3
2.6.2014 13:57

V84l21a91s72t13i63m20i60l 83H61a61l28b58i44c85h 8123645116958

Pokud bude MHD v Praze za 1 Kč a podstatně zrychlí interval u tram a bus,90% lidí nebude používat k dopravě automobil.

0/−3
2.6.2014 12:44

R52u61d73o71l44f 84R29u83b68e23š 3189695921394

Narvané tramvaje moc nemusím... ale pořád je MHD nejrychleší a komfortní doprava skrz město, nevím proč by měla být zadarmo..

Možná kdyby se přestalo investovat a jezdilo se v 50 let starých rezavých vracích?

+4/0
2.6.2014 17:01

B11r10o80n86i52s52l70a36v 84G39a71b48r14y81š 6965264400

Interval zrychlit nelze. Interval, neboli časový rozestup spojů, lze zvýšit nebo zkrátit. Co lze zrychlit, je spoj samotný, tím se zkrátí jízdní doba. A aby se zkrátila jízdní doba, nesmělo by v Praze být tolik aut, která blokují plynulou jízdu autobusu.

+3/0
3.6.2014 15:42

T94o79m49a32s 25N21o48v56o87t83n79y 3511476748919

To je samozřejmě kravina. Autobusy blokuje nedostatečná infrastruktura, se kterou se skoro nic nemůže dělat, protože pak začne Massare řvát, že se dělá zase něco pro auta. Že by to ale pomohl i MHD, to už taktně zamlčuje. Jinak proč by měl mít autobus nějakou výhradní přednost před auty? A proč jen autobus MHD a ne třeba dálková linka?

+2/0
3.6.2014 16:22

B68r88o57n44i14s24l22a58v 35G26a76b43r10y94š 6795464860

To samozřejmě není kravina. Jednoduše proto, že dálkovou linkou necestuje tolik lidí, jako v jednom úseku MHD. Proto se např. v Pardubicích na Sukově třídě zřídily vyhrazené jízdní pruhy. Během 24 hodin v pracovním dni projede mezi Masarykovým náměstím a Náměstím Republiky 632 spojů, v opačném směru je to 669 spojů. Dálkových linek je málo, jezdí jen několikrát do týdne a navíc mají různé trasy. Důvod může být i takový, že co do počtu lidí je autobus v jízdním pruhu méně prostorově náročný. Vezměte si, kolik měří kolona aut se 100 lidmi, které přepraví jeden kloubový autobus. Nehledejte v tom vědu a podívejte se na problém i z jiného pohledu.

+1/0
3.6.2014 16:47

D51a82v23i89d 53V17i85k88t41o39r64a 9684904835477

Autobus je stále nedostatečně kapacitní prostředek. Mnohem kapacitnější je vlaková souprava, pohybující se ideálně pod zemí. Proto třeba v NYC jezdí autobusy pouze na méně vytížených (okrajových) linkách, hlavní zátěž nese systém metra a nadpovrchových s-bahnů, které obsluhují z hlediska počtu pasažérů dominantní část města, zbytek poptávky pokrývají taxíky. Tudy vede cesta, nikoliv násilnou preferencí pumpičkářské lobby.

0/0
16.6.2014 16:48

B63r79o79n25i34s62l21a25v 82G30a23b16r48y76š 6485614170

No ale tak by to mělo být. Autobusy by měly tvořit doplňkovou síť. Tou základní by mělo být metro nebo městská železnice, v menších městech tramvaje nebo trolejbusy. Násilná preference je možná jen v místech, kde je veřejná doprava nejvytíženější, ale zároveň se nevyplatí nahradit autobusy kvantitativně vyšším druhem dopravy.

0/0
16.6.2014 16:53

D46a91v98i64d 61V11i25k80t71o54r72a 9844574895447

Měl jsem na mysli to, že násilné potlačování individuální automobilové dopravy (notabene na popud fašisujících nátlakových skupin, jakou je třeba Automat) je dlouhodobě cesta do pekel. Jistě, ulice nejsou nafukovací, ale metody, nyní používané k tzv. zklidňování dopravy ve městech, také páchají obrovské škody, jen se to neprojevuje okamžitě. Proto jsem psal o podzemní veřejné hromadné dopravě v nejvytíženějších místech, autobusech na periferiích a tím zůstane i volný prostor pro transitní IAD a vozidla obyvatel města.

+1/0
16.6.2014 17:14

B41r39o79n29i24s64l22a34v 40G66a39b68r39y11š 6475224910

Já Vás chápu, ale nelze zase IAD vycházet vstříc úplně všude. Zklidňování dopravy je výborný nástroj v případě, že se použije správně. Tohle se probírá u nás na univerzitě v dopravním inženýrství.

0/0
16.6.2014 17:17

P77a56v31e97l 84H81a11m77p64l 9430620177476

Všechny autobusové zastávky budou nejdřív na znamení, posléze se zruší a po Praze budou jezdit třípatrové modré Záchranné autobusy, které si kdekoli odmávnete kouzelnou hůlkou. A průvodčí budou vždycky z té politické strany, která chce nejvíc vyhrát v komunálních volbách.;-)

+2/0
2.6.2014 10:24

T40o35m40a78s 73N18o95v29o46t51n33y 3661676968329

;-DR^

0/0
3.6.2014 16:23

M42a84r79t34i42n 79F16r10a67n45t55i56š77e51k 7595310593265

Cyklistika je fajn. Sám rád jezdím na kole. Ale nemělo by se to kombinovat s drogami. Pak jsou z toho takovéto nápady.

+9/−1
2.6.2014 9:55

T92o35m13á37š 59Z36e38m25a72n 3415158974415

Peníze z veřejného rozpočtu mají na zdravý rozum horší účinky než jakákoliv kombinace drog..

A z čeho si živí všichni členové automatu? Z veřejných peněz..

+3/−1
2.6.2014 9:58

M27a84r77e44k 78F63i37s74e67r 4331352726435

kazdy by mel mit moznost si vybrat - tj. stejne podminky pro automobilisty, mhd, pesi a cyklisty. Je jasne, ze postel tramvaji asi neodstehujete, ale kolikrat za rok clovek potrebuje stehovat postel, zeano. Vetsina cest aut po Praze je vcelku zbytecnych a daji se absolvovat rychleji mhd ci na kole. Kdyz vidim kazdy den ty zacpy treba na Argentinske, kde v kazdem aute sedi jeden jediny nasrany clovek a vubec se to nehybe, tak se ptam, proc to ty lidi delaji. Me by to teda nebavilo, stravit hodinu denne v kolone. Kazdopadne je to trochu utopicke, chce to totalni zmenu mysleni lidi a na to je myslim 15 let kratka doba. Kazdopadne kazdy pokus o bikesharing nebo carsharing je supr. Sam si rad auto vypujcim, kdyz je potreba, aniz bych pritom musel platit drahe pojistky atd. Pokud clovek najede do 10tis km rocne, tak se mu vlastni auto rozhodne nevyplati

+4/0
2.6.2014 9:15

J28i61ř27í 77P85l30a72v49s73k70ý 9290156351529

vsak si klidne auto ci kolo pujcujte, kdyz vas to z nejakeho duvodu uspokojuje ... ale nenutte ostatni, aby se chovali stejne, prestoze zcela evidentne nechteji.

0/−3
2.6.2014 9:38

V94i26k16t74o94r 68Š14e38d70i98v16ý 8796671310516

Carsharing? 

Ten funguje už dávno. Jmenuje se to půjčovna aut. Všude jich je dost, na jejich zřizování nepotřebujete magistrát ani automat.

+3/0
2.6.2014 17:32

T35o11m77a64s 25N18o75v96o94t54n83y 3341906528239

No jo, ale to nezní tak sluníčkově a cool to "půjčovna aut" A nejdou na to sosat dotace ;-)

+2/0
3.6.2014 16:28

T58o39m53a20s 41N57o60v58o40t13n39y 3891896278709

K čemu je carsharing, když to auto stojí na druhém konci města? To si mám vzít taxi, abych si pak "výhodně" půjčil auto a jel zase zpátky?

Carsharing i bikesharing je kravina, protože na komerční bázi to nefunguje a jsme zase zpátky u podstaty věci - jde jen o dotace, kvůli kterým existuje Automat. Oni nechtějí nic zlepšit, protože pak by se ukázalo že jejich činnost není potřeba a nedostanou další dotace. Jinak najedu cca necelých 10 ročně a auto se mi sakra vyplatí. Protože tak nějak ten čas, co člověk stráví cestováním bez auta, se taky počítá, jen aktivisti si myslí, že se dá na kole odjezdit všechno. Až carsharisti vymyslí, jak to provozovat ziskově a pohodlně pro uživatele, pak možná - ale současný model je vhodný pouze pro majitele auta - ten má zaplacený provoz a jeho vlastní cesty jsou pak vlastně zadarmo. Akorát uživatelé mají problém, pokud chtějí auto o víkendech nebo ve špičkách. Prostě není k dispozici, to se fakt vyplatí brát si pak kvůli carsharingu dovolenou, abych tím autem vůbec něco zařídil ;-D

+2/0
3.6.2014 16:27

T16o62m51á97š 48Ž68i51t50n19ý 6441290291201

No prima. Doufám že jim nebude vadit když povezu metrem třeba svářecí soupravu... Zatím jim tam flašky s plynem kupodivu vadí.

+3/−2
2.6.2014 8:33

S30t20á44ň22a 84K57o50č75k35o56v88á 6937746528466

No to pochybuji, zatím je doprava v Praze čím dál horší. Věčné přestupování, čím dál delší intervaly, v létě se nám o klimatizaci může jen zdát, a v zimě naopak leckdy řidič vůbec nepustí topení.

+2/−1
2.6.2014 5:16

A60l85e28x85a78n33d47r 30K82o91s13t53k17a 5889446749226

Přestupování okopírovali z toho, jak funguje balíková doprava. Balík se sveze na depo, tamodtud na další depo, (a pokud ne ještě na další) z něj pak rozvoz k adresátovi. Jenže jim trochu ušlo, že balíku nevadí, když jej několikrát přeloží a když si mezitím pokaždé nějaké hodiny poleží ve skladu.

+3/−1
2.6.2014 7:08

S37t49á37ň29a 67K26o14č42k76o94v79á 6157616138736

Balíku to nevadí, ale lidem, kteří pracují a to často i o víkendech, kdy jsou intervaly opravdu dlouhé ano, a to se ještě blíží prázdninový provoz :-( Praha plná turistů, ale intervaly jak...hrůza.

0/−1
2.6.2014 7:19

A26l14e88x33a26n43d50r 86K82o89s61t30k80a 5139426869906

Právě. DPP celé roky hlásí, že se PRaha v létě vylidní. Možná od vlastních obyvatel, ale celkově je lidí spíš víc. Minimálně v centru. A ty intervaly jsou šílené. Ostatně i jiné úpravy a nápady.. Třeba autobus 188 jezdí dnes harmoniky, ovšem v patřičně delším intervalu. Co to chtělo (poměrně logicky) jsou naopak normální busy jezdící jeden za druhým. Na Želivského, kde je konečná se z nějakého "dobrého" nápadu nastupuje na druhém nástupišti, kam se musí obcházet plot nějakých 150 metrů.. První, bližší je využívané jen k výstupu a parkování autobusů, které tam mají konečnou. A podobných "logických" kroků jsou spousty.

+2/0
2.6.2014 7:27

S80t76á65ň34a 24K27o91č68k23o52v11á 6387666248316

Máte pravdu, nebo nechápu takzvané páteřní spoje, které jezdi například tram 3 snad po 3 minutách, ale na jiný spoj čekáte celou věčnost, je k zlosti vidět projíždět prázdné trojky jednu za druhou, když vy se svého spoje doslova nemůžete dočkat a také pak přijede patřičně nabitá.

0/−1
2.6.2014 7:52

A88l39e37x13a98n21d58r 78K86o62s54t38k16a 5959326399446

To je právě okopírováno od zmiňovaného PPL a podobně. Mezi depy jezdí pravidelné spoje, bez ohledu na to, jestli něco vezou. (kamarád dělal řidiče, tak to tak trochu znám) Zažil jsem třeba jízdu Praha-Brno se třemi "balíčky", kde ten největší byla A4 bublinková obálka. Zpátky jsme tehdy jeli s jedním těsněním v průhledném pytlíku, cesta tam a zpět za 55l nafty. (A pak se divíte, proč je doprava balíčku tak příšerně drahá?)

+2/0
2.6.2014 8:04

S18t88á34ň83a 47K48o11č85k95o63v12á 6897486578256

No to tedy koukám 8-o

0/0
2.6.2014 10:01

M74a40r40t51i74n 38F86r79a31n96t77i71š69e87k 7855720893235

to je přesný :-) a balík máte druhý den u adresáta, stejně jako cestujícího optimalizovanou pražskou MHD. :-)

0/0
2.6.2014 10:56

K66a30r77e89l 46D50r89d35a 6264122567

Stoupenci Jana “Pupa” Bouchala, aktivisty Auto*Matu, který zahynul na křižovatce u zastávky Nábřeží Kapitána Jaroše, a proto je dnes tady zrušena tramvajová zastávka. Hezký pomník od propagátorů tramvají. ;-D

  Koukám, že jde o partu mládeže, která si dík svým nápadům a koníčkům na auto nikdy nevydělá. To se jim to hezky dává "mat" všem mastňákům, co se vozí po Praze v autě, když sami na auto ještě dlouho nedosáhnou. Řídit se u nás může až od 18 let. ;-D

  Jinak, pár nápadů stojí za pozornost. Spousta je toho ale opsaná. Tahle parta vzala projekty, co se jí líbí a jen je zařadila do své koncepce. Takže pěkné plagiátorství a parazitování na cizí práci. Takto dělají zelení aktivisté bakalářky? ;-D

  A jinak mi konečně někdo vysvětlil "městotvornost" tramvají. Údajně mají lidé subjektivní pocit, že se kolejemi čtvrtě k sobě přibližují a dík pohledu z okénka za jízdy se integrují s městským prostorem. Což metro neumí. Také jde o "lepší adresu" v místech, kudy vedou tramvajové linky. Proto je třeba propojit Vinohrady s Václavákem a Vodičkovou, aby pověst zdejších adres dále netrpěla. ;-D Jen bych chtěl upozornit proč nemám rád T3. Zhruba od 12 let z nich stojící za jízdy nic nevidím.

  A pokud jde o autobusy v článku a vtipné zastávky na znamení. Nikde jsem v Auto*Matu nenarazil na jedinou hlášku k autobusům. Protože jezdí po silnici, je to asi zapovězená doprava. Tak mi přijde, že si tady vymýšlí ptákoviny i Adam Váchal z iDNES. ;-D

+3/−2
2.6.2014 1:26

P56a87v48e14l 39J63e75ř64á80b63e15k 7311182124857

Když jsem po letech sedl zas do tramvaje, tak jsem si skutečně vychutnal pohled na domy v Praze (ty starší). Z auta to nějak nestíhám. A nezřídka si v socce odpočinu od řízení.

Nemyslím taky, že lidi z Automatu si na auto nevydělají. leckterá kola jsou možná dražší než slušná ojetina.

Nicméně, pokud bude svět blbnout tak jak blbne, tak možná, že za nějaké desetiletí budeme rádi, že v garáži budeme mít nějakého osla a ve spárách povrchu ulice si pro něj budeme trhat bodláky.

Ale nechme tyto lidi snít o tom, jak si budeme půjčovat auta. Už se na to těším - jdu se přihlásit do rekvalifikace na automechanika. To bude tolik práce, protože zejména k takové půjčovatelné technice se lidi budou chovat strašně.

+3/0
2.6.2014 2:12

A68l76e41x97a20n90d21r 76K81o37s46t84k92a 5899616499216

A to vynecháváte ekonomickou stránku věci. před několika lety jsem ve zprávě MHD četl, že příjem z jízdného je 8%, 92% platí město. V tom případě, kde já dám 24 kč za jízdenku, tak doprava stojí 300. Tak ať si město odklidí špinavé MHD plné bezdomovců a laskavě mi doplatí taxi, které by vyšlo o dost levněji (obvykle 150)!

0/0
2.6.2014 8:20

Ř83e32h74o18ř 39V66l39a34s19á17k 2194594601986

MHD je určitě nějakým způsobem dotovaná, nicméně 92 %? Mohl byste najít odkaz?

+1/0
2.6.2014 11:18

A69l87e59x81a23n93d28r 90K65o45s21t65k76a 5929786829746

Byla to výroční zpráva, mimochodem uveřejněná buď tady nebo na novinkách. Tak 4 roky zpět? Bohužel, odkaz už nenajdu. Také tam tehdy říkali, že jim každý druhý pasažér jezdí na černo a výběr pokut přesně pokryje revoziry, ani o korunu víc.

0/0
2.6.2014 11:35

K28a23r93e46l 85D36r77d39a 6194122727

Jsou to výroční zprávy na DPP: http://www.dpp.cz/vyrocni-zpravy/

  Náklady na PID jsou kolem 15 mld. ročně. Na jízdném se vyberou necelé 4 mld. ročně. Je to v poměru cca 1/4 jízdného a 3/4 dotací. (Pražan jezdí za 20 Kč denně. Praha mu z jeho daní doplácí 60 Kč.) Přitom náklady zvolna stoupají a tržby zvolna klesají až do okamžiku, kdy to rupne, a kdy začneme všichni hradit komerční jízdné. :-P

+1/0
3.6.2014 6:57

K11a26r31e37l 76D95r43d17a 6484542917

Souhlas, rád se vozím v Praze po povrchu. Pokud jde o "kulturu" hromadné dopravy rovnal bych to ale v pořadí metro, tramvaje, autobusy. Vedle Prahy mě víc baví koukat na holky. Což je ten zásadní rozdíl proti autu. (Viz shoda s Hudečkem, a třeba jeho seznamovací vagón.)

   A metro hodnotím jako výsostnou městskou dopravu - rychlou, elegantní, bez vlivů počasí. Tramvaj, než se překodrcá na stejnou vzdálenost, to je utrpení. A "integraci s městem" nabízí jen v centru. Tramvaje jsou nejpomalejší dopravou v Praze. Aby mohly nabrat rychlost, Musí mimo běžnou dopravu na speciální tratě. A to je zase o šeredění nedostatkovým městským prostorem a veřejnými prostředky. Navíc, pokud jde o trať přes Václavák, jsou to od Auto*Matu podle mě jen někde opsané plky bez faktického smyslu. "Městotvornost tramvají" je nesmysl.

  Jinak je ale pražská MHD pěkná "socka". Praha nemá tolik hezkých holek jako kdejakých páchnoucích asociálů bez vychování. Kuřáci, mládež páchnoucí hospodou, nevychovaní studenti z křovákova, nemytí důchodci, zanedbané ženské, smrdící Ukrajinci a Rusové, feťáci, bezdomovci... A parádní je chřipková epidemie, když všichni začnou prskat na sebe navzájem. MHD je jednoznačně spolehlivým zdrojem viróz a chřipek. V tom je auto mnohem civilizovanějším prostředkem.

0/0
3.6.2014 7:29

R91a65d39e95k 72N89e45u55m36a42n89n 5452662618825

Bijte je!!!

Příživníky a teroristy z Automatu.

+5/−2
2.6.2014 0:42

T60o81m52á13š 91Z55e89m82a43n 3945448484265

A ještš k přívětivosti k cyklistům:

Sám po Praze na kole jezdím dost a ony "zklidněné" ulice jsou horší než před zklidněním - před úpravou měla auta dost prostoru mě předjet a tedy jsme já i řidiči byli v klidu a tolerovali se.

Po zklidnění je místa na předjětí méně - ulice je užší a úseky jsou rozděleny ostrůvky.

Navíc kvůli ostrůvkům se jízdní dráha klikatí -bohužel nakreslena je hranatě- ale tak nikdo nejezdí a tedy se v "rozích" k sobě dostávají auto a cyklista blíže.

Navíc díky klikatosti je problém i v křižovatkách, neboť si auto musí najet na cyklopruh aby řidič viděl na silnici.

Vadí mi ta snaha automatu ze mne udělat cyklocikána škodícího ostatním a jezdícího na něčí úkor - tedy těch kteří silnice platí - motoristů.

+11/−1
2.6.2014 0:10

A81l48e66x79a68n11d54r 29K96o80s65t29k65a 5279746509206

A co třeba ta nádherná cyklostezka od křižovatky Otakarova směrem na Vršovice? Dvouproudá silnice, chodník široký snad 3 metry a nějaký vtipálek nakreslil na kraj silnice cyklostezku. Pokud pominu, že okamžik, kdy jede okolo cyklisty jedno auto za druhým dokonale eliminuje jakékoliv zdání zdravého pohybu, tak jde to o život. Naštěstí tam nikdo nejezdí. (Ale kdo v tom případě bral dotaci na vytvoření cyklostezky? !!!)

+2/−1
2.6.2014 7:56

M80i63c75h92a44l 60P64r44o62c46h12á82z94k11a 8375506298

Nechci se rozepisovat o sdružení AutoMat jako takovém, protože se nechci před spaním rozčilovat. Ale ty odfláknuté vizualizace, to je fakt síla. Jak je možné, že jsou na těchto materiálech zobrazeni cyklisté páchající dopravní přestupky - jízda na přechodu pro chodce, na chodníku...  že tvůrci dělali to samé? Pohybuji se každý po Praze a rozhodně by mě to nepřekvapilo. Další nepřesnosti a přestupky na vizualizacích - např. tramvaj umístěná na koleje v protisměru, chodci jdou přes přechod na červenou - jsou už jen smutnou tečkou a potvrzením úrovně tohoto sdružení. RvRvRv

+7/−1
1.6.2014 23:19

R72o86b74e20r76t 65P17l63o63c11h 4856832361373

To s tim půjčováním aut už vlastně dneska funguje. Kdejakej šmejd si vaše auto v Praze půjčí už dnes. Jen ho zapomene vrátit...

+7/0
1.6.2014 23:16
Foto

J25i41ř32í 23K79r72á33k46o87r11a 9459153

Jinými slovy:

Pokud se dostatečně prolobujeme do všech místních zastupitelstev a nikdo nás neodstřelí, nasadíme takový silniční fašismus, že se nikomu opravdu nevyplatí jezdit autem. Kdo by se také chtěl posunovat všude třicítkou a stát v kolonách, když dvě třetiny ulic zaberou přednostní pruhy, po kterých projede jeden cyklista a pět autobusů za hodinu? Když díky nám nebude mít ani kde zaparkovat?

Na kole sice pořád nikdo jezdit nebude, obzvláště ten půlrok, kdy je zima, sníh a plískanice, o to víc narváno bude v té MHD. Ale výhodou bude, že si budete moci brouzdat zadarmo na pomalé a sdílené Wi-Fi v době, kdy bude mít každý neomezená ultrarychlá data za pakatel. Ono vám to stejně moc nepůjde, protože se budete muset držet oběma rukama, jak ten řidič bude střihat zatáčky, když nebude muset zbytečně stavět. Nezastavil? Vaše smůla, měli jste ten čudlík mačkat důrazněji. Moknete a čekáte na spoj, který vynechal? No jo, i autobusák je jen člověk a musí se na konečné prospat. Však vám nic neuteče.

Krásná to doba nás čeká. Duchovní vůdci z Auto*Matu budou křižovat Prahu na svých dvoukolých korábech a budou se kochat prázdnými ulicemi a narvanými vozy MHD, ze kterých budou lidé vypadávat okénky. Už se mocinky těším.

+14/−2
1.6.2014 22:56

R63o52b45e11r78t 38P77l45o53c86h 4746102141973

Uložim si to a jsem zvědavej. Nedávno jsme tady vyplňovali test, jak si budeme žít v roce 2025 tak tohle můžeme přidat k tomu.

Metro? Bude jezdit do Motola, možná až na Bílou horu. Doufejme že se svezem i na trase D mezi Pankrácí a Depem Písnice. Všechny stanice metra bezbariérové? To je reálné. Signál v tunelu? To se asi spíš nepovede

Tramvaje? Na Suchdol určitě bohužel ne. Svezeme se na Dědinu a do polí za Barrandovem. Možná přibude i nějaká ta dříve zrušená trať v centru. Všechny zastávky bezbariérové? To je celkem reálné. 250 tramvají 15T možná bude mít klimošku i internet, ale stále ještě v provozu modernizované T3 atd. určitě ne.

Auta? V centru bude bohužel stále hromada aut. Nepodaří se dostavit pražský okruh. Svezeme se tunelem Blanka. Snad ;-)Půjčovna aut po městě? Utopie - určitě ne do roku 2025...

Cyklostezky? Nejsou na ně peníze a v nejbližších letech to asi nebude jinak. Cyklopruhy od někud nikam? Nesmysl, tomu se snažím vyhýbat. Jezdím na kole, ale ještě jsem nenašel odvahu jet po cyklopruhu od nábřeží kpt. Jaroše ke křižovatce Strossmayerovo nám. A takových míst je po městě více

+2/0
1.6.2014 22:53

T67o38m80á59š 78Z59e36m18a85n 3515718874565

Až ti bude pionýre 20, 30 let, probudíš se do jiného světa. Bydlení bude zdarma v městských bytech, městská doprava také zdarma. Vyrobíme 250 tis. tun oceli. Za deset let předstihne SSSR vysněný západ 2,5krát a za 10 let 10krát....

A teď reálně - potřeba cestovat (nejlépe autem) nezanikne, jen bude zakázaná, pokud necháte u moci Hudečka(TOP09) a jeho partu vyžírek (jsou placeni magistrátem) z automatu.

+15/−1
1.6.2014 22:20

M76a95r36t98i72n 74P70u11c64h28e61r31n56a 9167890839377

Presne take jsem zavzpominal na mladi...R^

+1/−1
2.6.2014 0:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.