Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za jedenáct let auto v Praze potřebovat nebudete, sní iniciativa

V roce 2025 nebudete v Praze potřebovat vlastní auto. Proč? Protože veřejná doprava bude naprosto dokonalá. Tak vidí budoucnost metropole iniciativa AutoMat. Podle ní je scénář popsaný v textu realizovatelný. Zásadní tezí je, že Praha může snížit podíl individuální automobilové dopravy ze 33 na 25 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M13a86r22t38i49n 27Š70t60ě38p37á98n30e49k 3107393163861

Mimochodem, titulek by neměl znít, že auto nebudem potřebovat, ale že ho nebudem smět používat.

0/0
17.6.2014 13:09

M72a49r31t85i92n 92Š91t18ě95p85á57n38e27k 3697453573651

Zase par pomatencu diktuje tisicum lidi jak maji zit. A na radnici maji jednoho velkeho pomatence, ktery to uvadi v zivot. Tfuj.

+1/0
17.6.2014 9:30

D24a93v43i87d 55V71i59k78t21o23r68a 9784934385617

Fajn, AutoMat bude jednou symbolem genocidy měst. Jakmile je lidem sebrána možnost parkovat auto před svým domem a smysluplně ho používat v rámci města, odstěhují se někam, kde jim tohle základní právo svobodného pohybu zůstane. Za nimi se postupně odstěhují firmy. Následovat bude pokles cen nemovitostí, protože nikdo nebude chtít někam, kam si v případě potřeby nedoveze autem rodinu nebo věci a kde mu budou házet klacky pod kola kdykoliv, když bude chtít použít auto.

V automatických městech pak zůstanou jen socky, fetky, pumpičkáři a důchodci. Prostě město snů, něco jako města za velkého kormidelníka Maa :-D.

+3/0
16.6.2014 16:40

T52o27m17a62s 77N84o19v93o29t30n53y 3411236318219

Nechápu, proč se Automatu, kteří sledují pouze vlastní sobecké zájmy, dává vůbec nějaký prostor v médiích a místo toho se nepíše o tom, jak je infrastruktura v Praze (i jinde) stále nedodělaná a ještě tu nedostačující infrastrukturu chce Automat omezovat ve prospěch cyklistů. Kdyby bylo kolo tak úžasné a užitečné jako auto, tak lidi sami budou jezdit na kolech. Místa je pro kola už teď až moc, ovšem to Automat přiznat nemůže, protože pak by nemohl Massare s kamarádíčkama sosat dotace na nesmyslné projekty. A to je vážení jediný smysl automatu - sosat dotace, zatímco normální lidi se budou i do té práce dostávat čím dál hůř, protože jim nějací šmejdi aktivisti znemožňují se tam normálně dostat. Jo a už vyúčtovali konečně tu sbírku na ten kandelábr - památník sebevraha Bouchala?

+3/0
3.6.2014 16:20

D67a63n71i83e84l 45Ř71e97h27á77č70e16k 5807793331387

;-€ A-Ha, tak to bude až v roce 2025. Do té doby si je budeme kupovat. ;-€

0/0
2.6.2014 17:00

D11a56n95i85e10l 61Ř82e78h80á15č10e23k 5677113401467

Jééé, jak já se těším na přelomový rok 2005... Ani boty nebudeme muset kupovat, protože si je jako auto a kolo prostě na každém rohu půjčíme a o dvě ulice je necháme na chodníku stát pro dalšího.

+3/−1
2.6.2014 16:57

M57a10r54t14i16n 19F53a26l79t29a 7890836172773

Dokonce nebudeme potrebovat ani chodniky, kdyz spousta cyklofasistu jezdi po chodnich namisto po silnici nebo jim urcenych cyklostezkach.

+3/−3
2.6.2014 13:57

V37l23a95s90t51i83m26i44l 21H16a79l91b12i79c44h 8583405256468

Pokud bude MHD v Praze za 1 Kč a podstatně zrychlí interval u tram a bus,90% lidí nebude používat k dopravě automobil.

0/−3
2.6.2014 12:44

R33u58d80o34l28f 32R91u13b79e16š 3809705971714

Narvané tramvaje moc nemusím... ale pořád je MHD nejrychleší a komfortní doprava skrz město, nevím proč by měla být zadarmo..

Možná kdyby se přestalo investovat a jezdilo se v 50 let starých rezavých vracích?

+4/0
2.6.2014 17:01
Foto

B13r76o85n26i75s58l55a30v 22G88a48b34r23y17š 2732809301

Interval zrychlit nelze. Interval, neboli časový rozestup spojů, lze zvýšit nebo zkrátit. Co lze zrychlit, je spoj samotný, tím se zkrátí jízdní doba. A aby se zkrátila jízdní doba, nesmělo by v Praze být tolik aut, která blokují plynulou jízdu autobusu.

+3/0
3.6.2014 15:42

T87o73m47a82s 28N56o88v76o68t59n80y 3461386398459

To je samozřejmě kravina. Autobusy blokuje nedostatečná infrastruktura, se kterou se skoro nic nemůže dělat, protože pak začne Massare řvát, že se dělá zase něco pro auta. Že by to ale pomohl i MHD, to už taktně zamlčuje. Jinak proč by měl mít autobus nějakou výhradní přednost před auty? A proč jen autobus MHD a ne třeba dálková linka?

+2/0
3.6.2014 16:22
Foto

B80r30o98n12i58s41l63a66v 90G13a45b90r85y93š 2182839391

To samozřejmě není kravina. Jednoduše proto, že dálkovou linkou necestuje tolik lidí, jako v jednom úseku MHD. Proto se např. v Pardubicích na Sukově třídě zřídily vyhrazené jízdní pruhy. Během 24 hodin v pracovním dni projede mezi Masarykovým náměstím a Náměstím Republiky 632 spojů, v opačném směru je to 669 spojů. Dálkových linek je málo, jezdí jen několikrát do týdne a navíc mají různé trasy. Důvod může být i takový, že co do počtu lidí je autobus v jízdním pruhu méně prostorově náročný. Vezměte si, kolik měří kolona aut se 100 lidmi, které přepraví jeden kloubový autobus. Nehledejte v tom vědu a podívejte se na problém i z jiného pohledu.

+1/0
3.6.2014 16:47

D98a85v91i95d 60V88i83k30t96o49r17a 9974744825837

Autobus je stále nedostatečně kapacitní prostředek. Mnohem kapacitnější je vlaková souprava, pohybující se ideálně pod zemí. Proto třeba v NYC jezdí autobusy pouze na méně vytížených (okrajových) linkách, hlavní zátěž nese systém metra a nadpovrchových s-bahnů, které obsluhují z hlediska počtu pasažérů dominantní část města, zbytek poptávky pokrývají taxíky. Tudy vede cesta, nikoliv násilnou preferencí pumpičkářské lobby.

0/0
16.6.2014 16:48
Foto

B58r12o52n92i17s70l31a87v 34G17a56b78r81y65š 2132829601

No ale tak by to mělo být. Autobusy by měly tvořit doplňkovou síť. Tou základní by mělo být metro nebo městská železnice, v menších městech tramvaje nebo trolejbusy. Násilná preference je možná jen v místech, kde je veřejná doprava nejvytíženější, ale zároveň se nevyplatí nahradit autobusy kvantitativně vyšším druhem dopravy.

0/0
16.6.2014 16:53

D75a51v47i51d 47V48i30k41t24o81r61a 9914554675257

Měl jsem na mysli to, že násilné potlačování individuální automobilové dopravy (notabene na popud fašisujících nátlakových skupin, jakou je třeba Automat) je dlouhodobě cesta do pekel. Jistě, ulice nejsou nafukovací, ale metody, nyní používané k tzv. zklidňování dopravy ve městech, také páchají obrovské škody, jen se to neprojevuje okamžitě. Proto jsem psal o podzemní veřejné hromadné dopravě v nejvytíženějších místech, autobusech na periferiích a tím zůstane i volný prostor pro transitní IAD a vozidla obyvatel města.

+1/0
16.6.2014 17:14
Foto

B30r61o41n82i50s24l75a67v 76G96a66b88r14y19š 2112639931

Já Vás chápu, ale nelze zase IAD vycházet vstříc úplně všude. Zklidňování dopravy je výborný nástroj v případě, že se použije správně. Tohle se probírá u nás na univerzitě v dopravním inženýrství.

0/0
16.6.2014 17:17

P65a56v32e33l 45H41a20m63p32l 9610920887696

Všechny autobusové zastávky budou nejdřív na znamení, posléze se zruší a po Praze budou jezdit třípatrové modré Záchranné autobusy, které si kdekoli odmávnete kouzelnou hůlkou. A průvodčí budou vždycky z té politické strany, která chce nejvíc vyhrát v komunálních volbách.;-)

+2/0
2.6.2014 10:24

T94o77m48a40s 58N30o33v29o41t45n98y 3821706548809

;-DR^

0/0
3.6.2014 16:23

M59a25r31t23i27n 67F35r98a44n91t83i29š30e28k 7285620823785

Cyklistika je fajn. Sám rád jezdím na kole. Ale nemělo by se to kombinovat s drogami. Pak jsou z toho takovéto nápady.

+9/−1
2.6.2014 9:55

T16o11m87á49š 72Z59e80m40a73n 3335218334495

Peníze z veřejného rozpočtu mají na zdravý rozum horší účinky než jakákoliv kombinace drog..

A z čeho si živí všichni členové automatu? Z veřejných peněz..

+3/−1
2.6.2014 9:58

M74a86r39e13k 16F39i79s70e12r 4681782146485

kazdy by mel mit moznost si vybrat - tj. stejne podminky pro automobilisty, mhd, pesi a cyklisty. Je jasne, ze postel tramvaji asi neodstehujete, ale kolikrat za rok clovek potrebuje stehovat postel, zeano. Vetsina cest aut po Praze je vcelku zbytecnych a daji se absolvovat rychleji mhd ci na kole. Kdyz vidim kazdy den ty zacpy treba na Argentinske, kde v kazdem aute sedi jeden jediny nasrany clovek a vubec se to nehybe, tak se ptam, proc to ty lidi delaji. Me by to teda nebavilo, stravit hodinu denne v kolone. Kazdopadne je to trochu utopicke, chce to totalni zmenu mysleni lidi a na to je myslim 15 let kratka doba. Kazdopadne kazdy pokus o bikesharing nebo carsharing je supr. Sam si rad auto vypujcim, kdyz je potreba, aniz bych pritom musel platit drahe pojistky atd. Pokud clovek najede do 10tis km rocne, tak se mu vlastni auto rozhodne nevyplati

+4/0
2.6.2014 9:15

J73i10ř12í 10P23l82a25v13s63k52ý 9910206511719

vsak si klidne auto ci kolo pujcujte, kdyz vas to z nejakeho duvodu uspokojuje ... ale nenutte ostatni, aby se chovali stejne, prestoze zcela evidentne nechteji.

0/−3
2.6.2014 9:38

V41i86k92t12o86r 21Š51e19d41i89v25ý 8226321130176

Carsharing? 

Ten funguje už dávno. Jmenuje se to půjčovna aut. Všude jich je dost, na jejich zřizování nepotřebujete magistrát ani automat.

+3/0
2.6.2014 17:32

T13o41m18a45s 34N84o79v37o72t20n37y 3171456208449

No jo, ale to nezní tak sluníčkově a cool to "půjčovna aut" A nejdou na to sosat dotace ;-)

+2/0
3.6.2014 16:28

T47o92m63a67s 47N83o18v66o90t91n95y 3641676218849

K čemu je carsharing, když to auto stojí na druhém konci města? To si mám vzít taxi, abych si pak "výhodně" půjčil auto a jel zase zpátky?

Carsharing i bikesharing je kravina, protože na komerční bázi to nefunguje a jsme zase zpátky u podstaty věci - jde jen o dotace, kvůli kterým existuje Automat. Oni nechtějí nic zlepšit, protože pak by se ukázalo že jejich činnost není potřeba a nedostanou další dotace. Jinak najedu cca necelých 10 ročně a auto se mi sakra vyplatí. Protože tak nějak ten čas, co člověk stráví cestováním bez auta, se taky počítá, jen aktivisti si myslí, že se dá na kole odjezdit všechno. Až carsharisti vymyslí, jak to provozovat ziskově a pohodlně pro uživatele, pak možná - ale současný model je vhodný pouze pro majitele auta - ten má zaplacený provoz a jeho vlastní cesty jsou pak vlastně zadarmo. Akorát uživatelé mají problém, pokud chtějí auto o víkendech nebo ve špičkách. Prostě není k dispozici, to se fakt vyplatí brát si pak kvůli carsharingu dovolenou, abych tím autem vůbec něco zařídil ;-D

+2/0
3.6.2014 16:27

T11o59m22á94š 60Ž20i82t74n27ý 6851610581301

No prima. Doufám že jim nebude vadit když povezu metrem třeba svářecí soupravu... Zatím jim tam flašky s plynem kupodivu vadí.

+3/−2
2.6.2014 8:33

S91t58á14ň15a 98K96o52č31k57o64v65á 6337936748266

No to pochybuji, zatím je doprava v Praze čím dál horší. Věčné přestupování, čím dál delší intervaly, v létě se nám o klimatizaci může jen zdát, a v zimě naopak leckdy řidič vůbec nepustí topení.

+2/−1
2.6.2014 5:16

A52l38e30x21a25n86d18r 77K94o49s58t34k63a 5289466809856

Přestupování okopírovali z toho, jak funguje balíková doprava. Balík se sveze na depo, tamodtud na další depo, (a pokud ne ještě na další) z něj pak rozvoz k adresátovi. Jenže jim trochu ušlo, že balíku nevadí, když jej několikrát přeloží a když si mezitím pokaždé nějaké hodiny poleží ve skladu.

+3/−1
2.6.2014 7:08

S34t87á74ň42a 87K90o64č70k68o63v52á 6937566718666

Balíku to nevadí, ale lidem, kteří pracují a to často i o víkendech, kdy jsou intervaly opravdu dlouhé ano, a to se ještě blíží prázdninový provoz :-( Praha plná turistů, ale intervaly jak...hrůza.

0/−1
2.6.2014 7:19

A44l65e31x88a64n49d42r 42K82o80s19t64k50a 5719876139216

Právě. DPP celé roky hlásí, že se PRaha v létě vylidní. Možná od vlastních obyvatel, ale celkově je lidí spíš víc. Minimálně v centru. A ty intervaly jsou šílené. Ostatně i jiné úpravy a nápady.. Třeba autobus 188 jezdí dnes harmoniky, ovšem v patřičně delším intervalu. Co to chtělo (poměrně logicky) jsou naopak normální busy jezdící jeden za druhým. Na Želivského, kde je konečná se z nějakého "dobrého" nápadu nastupuje na druhém nástupišti, kam se musí obcházet plot nějakých 150 metrů.. První, bližší je využívané jen k výstupu a parkování autobusů, které tam mají konečnou. A podobných "logických" kroků jsou spousty.

+2/0
2.6.2014 7:27

S82t78á98ň15a 98K83o64č46k65o49v56á 6337646828476

Máte pravdu, nebo nechápu takzvané páteřní spoje, které jezdi například tram 3 snad po 3 minutách, ale na jiný spoj čekáte celou věčnost, je k zlosti vidět projíždět prázdné trojky jednu za druhou, když vy se svého spoje doslova nemůžete dočkat a také pak přijede patřičně nabitá.

0/−1
2.6.2014 7:52

A77l91e88x97a95n57d25r 45K90o55s91t60k78a 5369246989796

To je právě okopírováno od zmiňovaného PPL a podobně. Mezi depy jezdí pravidelné spoje, bez ohledu na to, jestli něco vezou. (kamarád dělal řidiče, tak to tak trochu znám) Zažil jsem třeba jízdu Praha-Brno se třemi "balíčky", kde ten největší byla A4 bublinková obálka. Zpátky jsme tehdy jeli s jedním těsněním v průhledném pytlíku, cesta tam a zpět za 55l nafty. (A pak se divíte, proč je doprava balíčku tak příšerně drahá?)

+2/0
2.6.2014 8:04

S60t41á21ň76a 71K60o45č81k66o51v98á 6987856198276

No to tedy koukám 8-o

0/0
2.6.2014 10:01

M96a70r85t57i82n 89F16r63a66n42t17i59š17e33k 7855200513505

to je přesný :-) a balík máte druhý den u adresáta, stejně jako cestujícího optimalizovanou pražskou MHD. :-)

0/0
2.6.2014 10:56

K76a72r33e71l 70D15r41d53a 6254392157

Stoupenci Jana “Pupa” Bouchala, aktivisty Auto*Matu, který zahynul na křižovatce u zastávky Nábřeží Kapitána Jaroše, a proto je dnes tady zrušena tramvajová zastávka. Hezký pomník od propagátorů tramvají. ;-D

  Koukám, že jde o partu mládeže, která si dík svým nápadům a koníčkům na auto nikdy nevydělá. To se jim to hezky dává "mat" všem mastňákům, co se vozí po Praze v autě, když sami na auto ještě dlouho nedosáhnou. Řídit se u nás může až od 18 let. ;-D

  Jinak, pár nápadů stojí za pozornost. Spousta je toho ale opsaná. Tahle parta vzala projekty, co se jí líbí a jen je zařadila do své koncepce. Takže pěkné plagiátorství a parazitování na cizí práci. Takto dělají zelení aktivisté bakalářky? ;-D

  A jinak mi konečně někdo vysvětlil "městotvornost" tramvají. Údajně mají lidé subjektivní pocit, že se kolejemi čtvrtě k sobě přibližují a dík pohledu z okénka za jízdy se integrují s městským prostorem. Což metro neumí. Také jde o "lepší adresu" v místech, kudy vedou tramvajové linky. Proto je třeba propojit Vinohrady s Václavákem a Vodičkovou, aby pověst zdejších adres dále netrpěla. ;-D Jen bych chtěl upozornit proč nemám rád T3. Zhruba od 12 let z nich stojící za jízdy nic nevidím.

  A pokud jde o autobusy v článku a vtipné zastávky na znamení. Nikde jsem v Auto*Matu nenarazil na jedinou hlášku k autobusům. Protože jezdí po silnici, je to asi zapovězená doprava. Tak mi přijde, že si tady vymýšlí ptákoviny i Adam Váchal z iDNES. ;-D

+3/−2
2.6.2014 1:26

P26a46v15e46l 73J62e18ř49á65b25e88k 7531762534437

Když jsem po letech sedl zas do tramvaje, tak jsem si skutečně vychutnal pohled na domy v Praze (ty starší). Z auta to nějak nestíhám. A nezřídka si v socce odpočinu od řízení.

Nemyslím taky, že lidi z Automatu si na auto nevydělají. leckterá kola jsou možná dražší než slušná ojetina.

Nicméně, pokud bude svět blbnout tak jak blbne, tak možná, že za nějaké desetiletí budeme rádi, že v garáži budeme mít nějakého osla a ve spárách povrchu ulice si pro něj budeme trhat bodláky.

Ale nechme tyto lidi snít o tom, jak si budeme půjčovat auta. Už se na to těším - jdu se přihlásit do rekvalifikace na automechanika. To bude tolik práce, protože zejména k takové půjčovatelné technice se lidi budou chovat strašně.

+3/0
2.6.2014 2:12

A64l10e37x57a79n40d57r 57K19o45s93t35k98a 5799266399736

A to vynecháváte ekonomickou stránku věci. před několika lety jsem ve zprávě MHD četl, že příjem z jízdného je 8%, 92% platí město. V tom případě, kde já dám 24 kč za jízdenku, tak doprava stojí 300. Tak ať si město odklidí špinavé MHD plné bezdomovců a laskavě mi doplatí taxi, které by vyšlo o dost levněji (obvykle 150)!

0/0
2.6.2014 8:20

Ř76e57h50o95ř 12V23l42a69s77á70k 2844354861296

MHD je určitě nějakým způsobem dotovaná, nicméně 92 %? Mohl byste najít odkaz?

+1/0
2.6.2014 11:18

A55l28e36x50a40n25d67r 58K73o67s88t95k10a 5799376189686

Byla to výroční zpráva, mimochodem uveřejněná buď tady nebo na novinkách. Tak 4 roky zpět? Bohužel, odkaz už nenajdu. Také tam tehdy říkali, že jim každý druhý pasažér jezdí na černo a výběr pokut přesně pokryje revoziry, ani o korunu víc.

0/0
2.6.2014 11:35

K49a85r25e76l 29D12r47d61a 6864942877

Jsou to výroční zprávy na DPP: http://www.dpp.cz/vyrocni-zpravy/

  Náklady na PID jsou kolem 15 mld. ročně. Na jízdném se vyberou necelé 4 mld. ročně. Je to v poměru cca 1/4 jízdného a 3/4 dotací. (Pražan jezdí za 20 Kč denně. Praha mu z jeho daní doplácí 60 Kč.) Přitom náklady zvolna stoupají a tržby zvolna klesají až do okamžiku, kdy to rupne, a kdy začneme všichni hradit komerční jízdné. :-P

+1/0
3.6.2014 6:57

K12a69r71e32l 31D26r47d16a 6714382847

Souhlas, rád se vozím v Praze po povrchu. Pokud jde o "kulturu" hromadné dopravy rovnal bych to ale v pořadí metro, tramvaje, autobusy. Vedle Prahy mě víc baví koukat na holky. Což je ten zásadní rozdíl proti autu. (Viz shoda s Hudečkem, a třeba jeho seznamovací vagón.)

   A metro hodnotím jako výsostnou městskou dopravu - rychlou, elegantní, bez vlivů počasí. Tramvaj, než se překodrcá na stejnou vzdálenost, to je utrpení. A "integraci s městem" nabízí jen v centru. Tramvaje jsou nejpomalejší dopravou v Praze. Aby mohly nabrat rychlost, Musí mimo běžnou dopravu na speciální tratě. A to je zase o šeredění nedostatkovým městským prostorem a veřejnými prostředky. Navíc, pokud jde o trať přes Václavák, jsou to od Auto*Matu podle mě jen někde opsané plky bez faktického smyslu. "Městotvornost tramvají" je nesmysl.

  Jinak je ale pražská MHD pěkná "socka". Praha nemá tolik hezkých holek jako kdejakých páchnoucích asociálů bez vychování. Kuřáci, mládež páchnoucí hospodou, nevychovaní studenti z křovákova, nemytí důchodci, zanedbané ženské, smrdící Ukrajinci a Rusové, feťáci, bezdomovci... A parádní je chřipková epidemie, když všichni začnou prskat na sebe navzájem. MHD je jednoznačně spolehlivým zdrojem viróz a chřipek. V tom je auto mnohem civilizovanějším prostředkem.

0/0
3.6.2014 7:29

R23a16d27e83k 81N17e15u22m62a41n68n 5112452488705

Bijte je!!!

Příživníky a teroristy z Automatu.

+5/−2
2.6.2014 0:42

T51o36m26á88š 87Z53e29m78a56n 3135958654735

A ještš k přívětivosti k cyklistům:

Sám po Praze na kole jezdím dost a ony "zklidněné" ulice jsou horší než před zklidněním - před úpravou měla auta dost prostoru mě předjet a tedy jsme já i řidiči byli v klidu a tolerovali se.

Po zklidnění je místa na předjětí méně - ulice je užší a úseky jsou rozděleny ostrůvky.

Navíc kvůli ostrůvkům se jízdní dráha klikatí -bohužel nakreslena je hranatě- ale tak nikdo nejezdí a tedy se v "rozích" k sobě dostávají auto a cyklista blíže.

Navíc díky klikatosti je problém i v křižovatkách, neboť si auto musí najet na cyklopruh aby řidič viděl na silnici.

Vadí mi ta snaha automatu ze mne udělat cyklocikána škodícího ostatním a jezdícího na něčí úkor - tedy těch kteří silnice platí - motoristů.

+11/−1
2.6.2014 0:10

A83l41e30x45a39n63d71r 18K59o44s29t40k56a 5739416559426

A co třeba ta nádherná cyklostezka od křižovatky Otakarova směrem na Vršovice? Dvouproudá silnice, chodník široký snad 3 metry a nějaký vtipálek nakreslil na kraj silnice cyklostezku. Pokud pominu, že okamžik, kdy jede okolo cyklisty jedno auto za druhým dokonale eliminuje jakékoliv zdání zdravého pohybu, tak jde to o život. Naštěstí tam nikdo nejezdí. (Ale kdo v tom případě bral dotaci na vytvoření cyklostezky? !!!)

+2/−1
2.6.2014 7:56

M68i36c83h59a73l 21P89r81o49c41h92á36z69k79a 8855506418

Nechci se rozepisovat o sdružení AutoMat jako takovém, protože se nechci před spaním rozčilovat. Ale ty odfláknuté vizualizace, to je fakt síla. Jak je možné, že jsou na těchto materiálech zobrazeni cyklisté páchající dopravní přestupky - jízda na přechodu pro chodce, na chodníku...  že tvůrci dělali to samé? Pohybuji se každý po Praze a rozhodně by mě to nepřekvapilo. Další nepřesnosti a přestupky na vizualizacích - např. tramvaj umístěná na koleje v protisměru, chodci jdou přes přechod na červenou - jsou už jen smutnou tečkou a potvrzením úrovně tohoto sdružení. RvRvRv

+7/−1
1.6.2014 23:19
Foto

R38o30b20e32r70t 80P75l62o91c90h 4956582411783

To s tim půjčováním aut už vlastně dneska funguje. Kdejakej šmejd si vaše auto v Praze půjčí už dnes. Jen ho zapomene vrátit...

+7/0
1.6.2014 23:16
Foto

J87i33ř24í 44K68r81á23k19o30r40a 9639893

Jinými slovy:

Pokud se dostatečně prolobujeme do všech místních zastupitelstev a nikdo nás neodstřelí, nasadíme takový silniční fašismus, že se nikomu opravdu nevyplatí jezdit autem. Kdo by se také chtěl posunovat všude třicítkou a stát v kolonách, když dvě třetiny ulic zaberou přednostní pruhy, po kterých projede jeden cyklista a pět autobusů za hodinu? Když díky nám nebude mít ani kde zaparkovat?

Na kole sice pořád nikdo jezdit nebude, obzvláště ten půlrok, kdy je zima, sníh a plískanice, o to víc narváno bude v té MHD. Ale výhodou bude, že si budete moci brouzdat zadarmo na pomalé a sdílené Wi-Fi v době, kdy bude mít každý neomezená ultrarychlá data za pakatel. Ono vám to stejně moc nepůjde, protože se budete muset držet oběma rukama, jak ten řidič bude střihat zatáčky, když nebude muset zbytečně stavět. Nezastavil? Vaše smůla, měli jste ten čudlík mačkat důrazněji. Moknete a čekáte na spoj, který vynechal? No jo, i autobusák je jen člověk a musí se na konečné prospat. Však vám nic neuteče.

Krásná to doba nás čeká. Duchovní vůdci z Auto*Matu budou křižovat Prahu na svých dvoukolých korábech a budou se kochat prázdnými ulicemi a narvanými vozy MHD, ze kterých budou lidé vypadávat okénky. Už se mocinky těším.

+14/−2
1.6.2014 22:56
Foto

R32o78b80e88r64t 43P88l25o44c20h 4446192961543

Uložim si to a jsem zvědavej. Nedávno jsme tady vyplňovali test, jak si budeme žít v roce 2025 tak tohle můžeme přidat k tomu.

Metro? Bude jezdit do Motola, možná až na Bílou horu. Doufejme že se svezem i na trase D mezi Pankrácí a Depem Písnice. Všechny stanice metra bezbariérové? To je reálné. Signál v tunelu? To se asi spíš nepovede

Tramvaje? Na Suchdol určitě bohužel ne. Svezeme se na Dědinu a do polí za Barrandovem. Možná přibude i nějaká ta dříve zrušená trať v centru. Všechny zastávky bezbariérové? To je celkem reálné. 250 tramvají 15T možná bude mít klimošku i internet, ale stále ještě v provozu modernizované T3 atd. určitě ne.

Auta? V centru bude bohužel stále hromada aut. Nepodaří se dostavit pražský okruh. Svezeme se tunelem Blanka. Snad ;-)Půjčovna aut po městě? Utopie - určitě ne do roku 2025...

Cyklostezky? Nejsou na ně peníze a v nejbližších letech to asi nebude jinak. Cyklopruhy od někud nikam? Nesmysl, tomu se snažím vyhýbat. Jezdím na kole, ale ještě jsem nenašel odvahu jet po cyklopruhu od nábřeží kpt. Jaroše ke křižovatce Strossmayerovo nám. A takových míst je po městě více

+2/0
1.6.2014 22:53

T17o96m81á29š 93Z33e18m61a15n 3135548444265

Až ti bude pionýre 20, 30 let, probudíš se do jiného světa. Bydlení bude zdarma v městských bytech, městská doprava také zdarma. Vyrobíme 250 tis. tun oceli. Za deset let předstihne SSSR vysněný západ 2,5krát a za 10 let 10krát....

A teď reálně - potřeba cestovat (nejlépe autem) nezanikne, jen bude zakázaná, pokud necháte u moci Hudečka(TOP09) a jeho partu vyžírek (jsou placeni magistrátem) z automatu.

+15/−1
1.6.2014 22:20

M68a27r29t10i79n 68P80u58c96h80e12r35n62a 9697260439767

Presne take jsem zavzpominal na mladi...R^

+1/−1
2.6.2014 0:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.