Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Za jedenáct let auto v Praze potřebovat nebudete, sní iniciativa

V roce 2025 nebudete v Praze potřebovat vlastní auto. Proč? Protože veřejná doprava bude naprosto dokonalá. Tak vidí budoucnost metropole iniciativa AutoMat. Podle ní je scénář popsaný v textu realizovatelný. Zásadní tezí je, že Praha může snížit podíl individuální automobilové dopravy ze 33 na 25 procent.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M45a38r31t18i88n 65Š13t65ě60p83á47n81e86k 3317843833941

Mimochodem, titulek by neměl znít, že auto nebudem potřebovat, ale že ho nebudem smět používat.

0/0
17.6.2014 13:09

M40a30r78t74i78n 33Š81t35ě65p55á93n60e60k 3257883513351

Zase par pomatencu diktuje tisicum lidi jak maji zit. A na radnici maji jednoho velkeho pomatence, ktery to uvadi v zivot. Tfuj.

+1/0
17.6.2014 9:30

D21a74v67i56d 63V58i84k54t56o43r44a 9814944755357

Fajn, AutoMat bude jednou symbolem genocidy měst. Jakmile je lidem sebrána možnost parkovat auto před svým domem a smysluplně ho používat v rámci města, odstěhují se někam, kde jim tohle základní právo svobodného pohybu zůstane. Za nimi se postupně odstěhují firmy. Následovat bude pokles cen nemovitostí, protože nikdo nebude chtít někam, kam si v případě potřeby nedoveze autem rodinu nebo věci a kde mu budou házet klacky pod kola kdykoliv, když bude chtít použít auto.

V automatických městech pak zůstanou jen socky, fetky, pumpičkáři a důchodci. Prostě město snů, něco jako města za velkého kormidelníka Maa :-D.

+3/0
16.6.2014 16:40

T26o79m21a76s 96N67o66v14o48t81n33y 3201196158109

Nechápu, proč se Automatu, kteří sledují pouze vlastní sobecké zájmy, dává vůbec nějaký prostor v médiích a místo toho se nepíše o tom, jak je infrastruktura v Praze (i jinde) stále nedodělaná a ještě tu nedostačující infrastrukturu chce Automat omezovat ve prospěch cyklistů. Kdyby bylo kolo tak úžasné a užitečné jako auto, tak lidi sami budou jezdit na kolech. Místa je pro kola už teď až moc, ovšem to Automat přiznat nemůže, protože pak by nemohl Massare s kamarádíčkama sosat dotace na nesmyslné projekty. A to je vážení jediný smysl automatu - sosat dotace, zatímco normální lidi se budou i do té práce dostávat čím dál hůř, protože jim nějací šmejdi aktivisti znemožňují se tam normálně dostat. Jo a už vyúčtovali konečně tu sbírku na ten kandelábr - památník sebevraha Bouchala?

+3/0
3.6.2014 16:20

D67a58n39i60e20l 20Ř26e48h76á70č92e29k 5317893471537

;-€ A-Ha, tak to bude až v roce 2025. Do té doby si je budeme kupovat. ;-€

0/0
2.6.2014 17:00

D70a78n68i43e79l 13Ř22e53h67á54č69e29k 5737403481757

Jééé, jak já se těším na přelomový rok 2005... Ani boty nebudeme muset kupovat, protože si je jako auto a kolo prostě na každém rohu půjčíme a o dvě ulice je necháme na chodníku stát pro dalšího.

+3/−1
2.6.2014 16:57

M49a55r74t85i51n 43F65a24l10t40a 7440156132473

Dokonce nebudeme potrebovat ani chodniky, kdyz spousta cyklofasistu jezdi po chodnich namisto po silnici nebo jim urcenych cyklostezkach.

+3/−3
2.6.2014 13:57

V44l24a11s37t61i40m49i70l 29H63a46l84b92i64c50h 8953735456328

Pokud bude MHD v Praze za 1 Kč a podstatně zrychlí interval u tram a bus,90% lidí nebude používat k dopravě automobil.

0/−3
2.6.2014 12:44

R27u79d74o25l61f 11R36u23b53e43š 3499685161494

Narvané tramvaje moc nemusím... ale pořád je MHD nejrychleší a komfortní doprava skrz město, nevím proč by měla být zadarmo..

Možná kdyby se přestalo investovat a jezdilo se v 50 let starých rezavých vracích?

+4/0
2.6.2014 17:01
Foto

B29r19o55n28i46s77l17a35v 77G36a20b48r65y50š 2102739131

Interval zrychlit nelze. Interval, neboli časový rozestup spojů, lze zvýšit nebo zkrátit. Co lze zrychlit, je spoj samotný, tím se zkrátí jízdní doba. A aby se zkrátila jízdní doba, nesmělo by v Praze být tolik aut, která blokují plynulou jízdu autobusu.

+3/0
3.6.2014 15:42

T66o97m82a85s 66N68o98v49o35t34n27y 3951376798949

To je samozřejmě kravina. Autobusy blokuje nedostatečná infrastruktura, se kterou se skoro nic nemůže dělat, protože pak začne Massare řvát, že se dělá zase něco pro auta. Že by to ale pomohl i MHD, to už taktně zamlčuje. Jinak proč by měl mít autobus nějakou výhradní přednost před auty? A proč jen autobus MHD a ne třeba dálková linka?

+2/0
3.6.2014 16:22
Foto

B40r45o72n55i93s77l37a67v 24G90a12b48r14y22š 2452859231

To samozřejmě není kravina. Jednoduše proto, že dálkovou linkou necestuje tolik lidí, jako v jednom úseku MHD. Proto se např. v Pardubicích na Sukově třídě zřídily vyhrazené jízdní pruhy. Během 24 hodin v pracovním dni projede mezi Masarykovým náměstím a Náměstím Republiky 632 spojů, v opačném směru je to 669 spojů. Dálkových linek je málo, jezdí jen několikrát do týdne a navíc mají různé trasy. Důvod může být i takový, že co do počtu lidí je autobus v jízdním pruhu méně prostorově náročný. Vezměte si, kolik měří kolona aut se 100 lidmi, které přepraví jeden kloubový autobus. Nehledejte v tom vědu a podívejte se na problém i z jiného pohledu.

+1/0
3.6.2014 16:47

D78a39v81i69d 32V63i61k49t56o77r20a 9524894395497

Autobus je stále nedostatečně kapacitní prostředek. Mnohem kapacitnější je vlaková souprava, pohybující se ideálně pod zemí. Proto třeba v NYC jezdí autobusy pouze na méně vytížených (okrajových) linkách, hlavní zátěž nese systém metra a nadpovrchových s-bahnů, které obsluhují z hlediska počtu pasažérů dominantní část města, zbytek poptávky pokrývají taxíky. Tudy vede cesta, nikoliv násilnou preferencí pumpičkářské lobby.

0/0
16.6.2014 16:48
Foto

B55r25o18n30i76s54l79a34v 38G40a67b94r64y30š 2932369891

No ale tak by to mělo být. Autobusy by měly tvořit doplňkovou síť. Tou základní by mělo být metro nebo městská železnice, v menších městech tramvaje nebo trolejbusy. Násilná preference je možná jen v místech, kde je veřejná doprava nejvytíženější, ale zároveň se nevyplatí nahradit autobusy kvantitativně vyšším druhem dopravy.

0/0
16.6.2014 16:53

D48a13v26i97d 96V34i17k81t20o15r47a 9984264245347

Měl jsem na mysli to, že násilné potlačování individuální automobilové dopravy (notabene na popud fašisujících nátlakových skupin, jakou je třeba Automat) je dlouhodobě cesta do pekel. Jistě, ulice nejsou nafukovací, ale metody, nyní používané k tzv. zklidňování dopravy ve městech, také páchají obrovské škody, jen se to neprojevuje okamžitě. Proto jsem psal o podzemní veřejné hromadné dopravě v nejvytíženějších místech, autobusech na periferiích a tím zůstane i volný prostor pro transitní IAD a vozidla obyvatel města.

+1/0
16.6.2014 17:14
Foto

B60r61o92n87i13s24l18a68v 98G14a52b39r64y68š 2962299611

Já Vás chápu, ale nelze zase IAD vycházet vstříc úplně všude. Zklidňování dopravy je výborný nástroj v případě, že se použije správně. Tohle se probírá u nás na univerzitě v dopravním inženýrství.

0/0
16.6.2014 17:17

P50a29v14e85l 23H51a57m90p11l 9480660487416

Všechny autobusové zastávky budou nejdřív na znamení, posléze se zruší a po Praze budou jezdit třípatrové modré Záchranné autobusy, které si kdekoli odmávnete kouzelnou hůlkou. A průvodčí budou vždycky z té politické strany, která chce nejvíc vyhrát v komunálních volbách.;-)

+2/0
2.6.2014 10:24

T35o21m25a43s 43N12o37v15o33t75n40y 3441266928539

;-DR^

0/0
3.6.2014 16:23

M93a51r23t22i85n 85F57r96a20n47t47i20š44e96k 7125740513295

Cyklistika je fajn. Sám rád jezdím na kole. Ale nemělo by se to kombinovat s drogami. Pak jsou z toho takovéto nápady.

+9/−1
2.6.2014 9:55

T67o78m40á23š 31Z34e94m90a55n 3275538734515

Peníze z veřejného rozpočtu mají na zdravý rozum horší účinky než jakákoliv kombinace drog..

A z čeho si živí všichni členové automatu? Z veřejných peněz..

+3/−1
2.6.2014 9:58

M96a57r13e95k 58F35i53s62e55r 4761242156945

kazdy by mel mit moznost si vybrat - tj. stejne podminky pro automobilisty, mhd, pesi a cyklisty. Je jasne, ze postel tramvaji asi neodstehujete, ale kolikrat za rok clovek potrebuje stehovat postel, zeano. Vetsina cest aut po Praze je vcelku zbytecnych a daji se absolvovat rychleji mhd ci na kole. Kdyz vidim kazdy den ty zacpy treba na Argentinske, kde v kazdem aute sedi jeden jediny nasrany clovek a vubec se to nehybe, tak se ptam, proc to ty lidi delaji. Me by to teda nebavilo, stravit hodinu denne v kolone. Kazdopadne je to trochu utopicke, chce to totalni zmenu mysleni lidi a na to je myslim 15 let kratka doba. Kazdopadne kazdy pokus o bikesharing nebo carsharing je supr. Sam si rad auto vypujcim, kdyz je potreba, aniz bych pritom musel platit drahe pojistky atd. Pokud clovek najede do 10tis km rocne, tak se mu vlastni auto rozhodne nevyplati

+4/0
2.6.2014 9:15

J94i91ř91í 18P31l10a87v25s57k24ý 9220806301879

vsak si klidne auto ci kolo pujcujte, kdyz vas to z nejakeho duvodu uspokojuje ... ale nenutte ostatni, aby se chovali stejne, prestoze zcela evidentne nechteji.

0/−3
2.6.2014 9:38

V27i93k39t40o53r 46Š95e50d61i40v11ý 8526491960656

Carsharing? 

Ten funguje už dávno. Jmenuje se to půjčovna aut. Všude jich je dost, na jejich zřizování nepotřebujete magistrát ani automat.

+3/0
2.6.2014 17:32

T21o12m26a18s 35N39o12v97o47t95n52y 3841366488439

No jo, ale to nezní tak sluníčkově a cool to "půjčovna aut" A nejdou na to sosat dotace ;-)

+2/0
3.6.2014 16:28

T89o25m38a47s 35N68o25v45o70t68n97y 3541396618179

K čemu je carsharing, když to auto stojí na druhém konci města? To si mám vzít taxi, abych si pak "výhodně" půjčil auto a jel zase zpátky?

Carsharing i bikesharing je kravina, protože na komerční bázi to nefunguje a jsme zase zpátky u podstaty věci - jde jen o dotace, kvůli kterým existuje Automat. Oni nechtějí nic zlepšit, protože pak by se ukázalo že jejich činnost není potřeba a nedostanou další dotace. Jinak najedu cca necelých 10 ročně a auto se mi sakra vyplatí. Protože tak nějak ten čas, co člověk stráví cestováním bez auta, se taky počítá, jen aktivisti si myslí, že se dá na kole odjezdit všechno. Až carsharisti vymyslí, jak to provozovat ziskově a pohodlně pro uživatele, pak možná - ale současný model je vhodný pouze pro majitele auta - ten má zaplacený provoz a jeho vlastní cesty jsou pak vlastně zadarmo. Akorát uživatelé mají problém, pokud chtějí auto o víkendech nebo ve špičkách. Prostě není k dispozici, to se fakt vyplatí brát si pak kvůli carsharingu dovolenou, abych tím autem vůbec něco zařídil ;-D

+2/0
3.6.2014 16:27

T77o60m89á58š 46Ž22i95t71n93ý 6571250941911

No prima. Doufám že jim nebude vadit když povezu metrem třeba svářecí soupravu... Zatím jim tam flašky s plynem kupodivu vadí.

+3/−2
2.6.2014 8:33

S43t10á60ň69a 12K28o49č85k24o11v71á 6967946658546

No to pochybuji, zatím je doprava v Praze čím dál horší. Věčné přestupování, čím dál delší intervaly, v létě se nám o klimatizaci může jen zdát, a v zimě naopak leckdy řidič vůbec nepustí topení.

+2/−1
2.6.2014 5:16

A48l37e83x71a46n40d27r 91K93o76s12t30k93a 5529436889206

Přestupování okopírovali z toho, jak funguje balíková doprava. Balík se sveze na depo, tamodtud na další depo, (a pokud ne ještě na další) z něj pak rozvoz k adresátovi. Jenže jim trochu ušlo, že balíku nevadí, když jej několikrát přeloží a když si mezitím pokaždé nějaké hodiny poleží ve skladu.

+3/−1
2.6.2014 7:08

S72t33á12ň70a 17K38o52č21k21o31v63á 6587286608506

Balíku to nevadí, ale lidem, kteří pracují a to často i o víkendech, kdy jsou intervaly opravdu dlouhé ano, a to se ještě blíží prázdninový provoz :-( Praha plná turistů, ale intervaly jak...hrůza.

0/−1
2.6.2014 7:19

A56l50e33x66a73n52d57r 61K26o18s66t91k98a 5969556429796

Právě. DPP celé roky hlásí, že se PRaha v létě vylidní. Možná od vlastních obyvatel, ale celkově je lidí spíš víc. Minimálně v centru. A ty intervaly jsou šílené. Ostatně i jiné úpravy a nápady.. Třeba autobus 188 jezdí dnes harmoniky, ovšem v patřičně delším intervalu. Co to chtělo (poměrně logicky) jsou naopak normální busy jezdící jeden za druhým. Na Želivského, kde je konečná se z nějakého "dobrého" nápadu nastupuje na druhém nástupišti, kam se musí obcházet plot nějakých 150 metrů.. První, bližší je využívané jen k výstupu a parkování autobusů, které tam mají konečnou. A podobných "logických" kroků jsou spousty.

+2/0
2.6.2014 7:27

S21t61á33ň71a 63K83o41č98k41o60v35á 6197626428746

Máte pravdu, nebo nechápu takzvané páteřní spoje, které jezdi například tram 3 snad po 3 minutách, ale na jiný spoj čekáte celou věčnost, je k zlosti vidět projíždět prázdné trojky jednu za druhou, když vy se svého spoje doslova nemůžete dočkat a také pak přijede patřičně nabitá.

0/−1
2.6.2014 7:52

A25l61e73x52a29n75d25r 67K25o71s84t62k50a 5459526239646

To je právě okopírováno od zmiňovaného PPL a podobně. Mezi depy jezdí pravidelné spoje, bez ohledu na to, jestli něco vezou. (kamarád dělal řidiče, tak to tak trochu znám) Zažil jsem třeba jízdu Praha-Brno se třemi "balíčky", kde ten největší byla A4 bublinková obálka. Zpátky jsme tehdy jeli s jedním těsněním v průhledném pytlíku, cesta tam a zpět za 55l nafty. (A pak se divíte, proč je doprava balíčku tak příšerně drahá?)

+2/0
2.6.2014 8:04

S87t82á46ň66a 37K77o91č66k90o67v41á 6917326528626

No to tedy koukám 8-o

0/0
2.6.2014 10:01

M74a90r75t47i33n 13F23r14a95n92t18i10š77e31k 7905620873465

to je přesný :-) a balík máte druhý den u adresáta, stejně jako cestujícího optimalizovanou pražskou MHD. :-)

0/0
2.6.2014 10:56

K69a30r79e94l 18D87r82d80a 6844372187

Stoupenci Jana “Pupa” Bouchala, aktivisty Auto*Matu, který zahynul na křižovatce u zastávky Nábřeží Kapitána Jaroše, a proto je dnes tady zrušena tramvajová zastávka. Hezký pomník od propagátorů tramvají. ;-D

  Koukám, že jde o partu mládeže, která si dík svým nápadům a koníčkům na auto nikdy nevydělá. To se jim to hezky dává "mat" všem mastňákům, co se vozí po Praze v autě, když sami na auto ještě dlouho nedosáhnou. Řídit se u nás může až od 18 let. ;-D

  Jinak, pár nápadů stojí za pozornost. Spousta je toho ale opsaná. Tahle parta vzala projekty, co se jí líbí a jen je zařadila do své koncepce. Takže pěkné plagiátorství a parazitování na cizí práci. Takto dělají zelení aktivisté bakalářky? ;-D

  A jinak mi konečně někdo vysvětlil "městotvornost" tramvají. Údajně mají lidé subjektivní pocit, že se kolejemi čtvrtě k sobě přibližují a dík pohledu z okénka za jízdy se integrují s městským prostorem. Což metro neumí. Také jde o "lepší adresu" v místech, kudy vedou tramvajové linky. Proto je třeba propojit Vinohrady s Václavákem a Vodičkovou, aby pověst zdejších adres dále netrpěla. ;-D Jen bych chtěl upozornit proč nemám rád T3. Zhruba od 12 let z nich stojící za jízdy nic nevidím.

  A pokud jde o autobusy v článku a vtipné zastávky na znamení. Nikde jsem v Auto*Matu nenarazil na jedinou hlášku k autobusům. Protože jezdí po silnici, je to asi zapovězená doprava. Tak mi přijde, že si tady vymýšlí ptákoviny i Adam Váchal z iDNES. ;-D

+3/−2
2.6.2014 1:26

P82a75v91e28l 32J86e58ř68á14b89e61k 7731782504727

Když jsem po letech sedl zas do tramvaje, tak jsem si skutečně vychutnal pohled na domy v Praze (ty starší). Z auta to nějak nestíhám. A nezřídka si v socce odpočinu od řízení.

Nemyslím taky, že lidi z Automatu si na auto nevydělají. leckterá kola jsou možná dražší než slušná ojetina.

Nicméně, pokud bude svět blbnout tak jak blbne, tak možná, že za nějaké desetiletí budeme rádi, že v garáži budeme mít nějakého osla a ve spárách povrchu ulice si pro něj budeme trhat bodláky.

Ale nechme tyto lidi snít o tom, jak si budeme půjčovat auta. Už se na to těším - jdu se přihlásit do rekvalifikace na automechanika. To bude tolik práce, protože zejména k takové půjčovatelné technice se lidi budou chovat strašně.

+3/0
2.6.2014 2:12

A28l77e24x45a10n14d52r 54K62o31s82t79k81a 5879646519276

A to vynecháváte ekonomickou stránku věci. před několika lety jsem ve zprávě MHD četl, že příjem z jízdného je 8%, 92% platí město. V tom případě, kde já dám 24 kč za jízdenku, tak doprava stojí 300. Tak ať si město odklidí špinavé MHD plné bezdomovců a laskavě mi doplatí taxi, které by vyšlo o dost levněji (obvykle 150)!

0/0
2.6.2014 8:20

Ř85e94h23o27ř 26V80l54a43s41á93k 2834564181566

MHD je určitě nějakým způsobem dotovaná, nicméně 92 %? Mohl byste najít odkaz?

+1/0
2.6.2014 11:18

A10l54e44x69a15n65d49r 36K13o39s30t39k96a 5499166759806

Byla to výroční zpráva, mimochodem uveřejněná buď tady nebo na novinkách. Tak 4 roky zpět? Bohužel, odkaz už nenajdu. Také tam tehdy říkali, že jim každý druhý pasažér jezdí na černo a výběr pokut přesně pokryje revoziry, ani o korunu víc.

0/0
2.6.2014 11:35

K49a47r43e87l 83D37r54d12a 6954682117

Jsou to výroční zprávy na DPP: http://www.dpp.cz/vyrocni-zpravy/

  Náklady na PID jsou kolem 15 mld. ročně. Na jízdném se vyberou necelé 4 mld. ročně. Je to v poměru cca 1/4 jízdného a 3/4 dotací. (Pražan jezdí za 20 Kč denně. Praha mu z jeho daní doplácí 60 Kč.) Přitom náklady zvolna stoupají a tržby zvolna klesají až do okamžiku, kdy to rupne, a kdy začneme všichni hradit komerční jízdné. :-P

+1/0
3.6.2014 6:57

K67a20r68e97l 53D74r81d35a 6464282587

Souhlas, rád se vozím v Praze po povrchu. Pokud jde o "kulturu" hromadné dopravy rovnal bych to ale v pořadí metro, tramvaje, autobusy. Vedle Prahy mě víc baví koukat na holky. Což je ten zásadní rozdíl proti autu. (Viz shoda s Hudečkem, a třeba jeho seznamovací vagón.)

   A metro hodnotím jako výsostnou městskou dopravu - rychlou, elegantní, bez vlivů počasí. Tramvaj, než se překodrcá na stejnou vzdálenost, to je utrpení. A "integraci s městem" nabízí jen v centru. Tramvaje jsou nejpomalejší dopravou v Praze. Aby mohly nabrat rychlost, Musí mimo běžnou dopravu na speciální tratě. A to je zase o šeredění nedostatkovým městským prostorem a veřejnými prostředky. Navíc, pokud jde o trať přes Václavák, jsou to od Auto*Matu podle mě jen někde opsané plky bez faktického smyslu. "Městotvornost tramvají" je nesmysl.

  Jinak je ale pražská MHD pěkná "socka". Praha nemá tolik hezkých holek jako kdejakých páchnoucích asociálů bez vychování. Kuřáci, mládež páchnoucí hospodou, nevychovaní studenti z křovákova, nemytí důchodci, zanedbané ženské, smrdící Ukrajinci a Rusové, feťáci, bezdomovci... A parádní je chřipková epidemie, když všichni začnou prskat na sebe navzájem. MHD je jednoznačně spolehlivým zdrojem viróz a chřipek. V tom je auto mnohem civilizovanějším prostředkem.

0/0
3.6.2014 7:29

R85a77d58e90k 82N96e86u83m15a36n65n 5222442188745

Bijte je!!!

Příživníky a teroristy z Automatu.

+5/−2
2.6.2014 0:42

T67o26m26á89š 66Z18e95m47a68n 3925708324845

A ještš k přívětivosti k cyklistům:

Sám po Praze na kole jezdím dost a ony "zklidněné" ulice jsou horší než před zklidněním - před úpravou měla auta dost prostoru mě předjet a tedy jsme já i řidiči byli v klidu a tolerovali se.

Po zklidnění je místa na předjětí méně - ulice je užší a úseky jsou rozděleny ostrůvky.

Navíc kvůli ostrůvkům se jízdní dráha klikatí -bohužel nakreslena je hranatě- ale tak nikdo nejezdí a tedy se v "rozích" k sobě dostávají auto a cyklista blíže.

Navíc díky klikatosti je problém i v křižovatkách, neboť si auto musí najet na cyklopruh aby řidič viděl na silnici.

Vadí mi ta snaha automatu ze mne udělat cyklocikána škodícího ostatním a jezdícího na něčí úkor - tedy těch kteří silnice platí - motoristů.

+11/−1
2.6.2014 0:10

A32l67e80x38a62n89d61r 64K39o91s53t57k25a 5229636739126

A co třeba ta nádherná cyklostezka od křižovatky Otakarova směrem na Vršovice? Dvouproudá silnice, chodník široký snad 3 metry a nějaký vtipálek nakreslil na kraj silnice cyklostezku. Pokud pominu, že okamžik, kdy jede okolo cyklisty jedno auto za druhým dokonale eliminuje jakékoliv zdání zdravého pohybu, tak jde to o život. Naštěstí tam nikdo nejezdí. (Ale kdo v tom případě bral dotaci na vytvoření cyklostezky? !!!)

+2/−1
2.6.2014 7:56

M96i34c88h78a16l 64P18r56o60c50h88á40z88k96a 8225746128

Nechci se rozepisovat o sdružení AutoMat jako takovém, protože se nechci před spaním rozčilovat. Ale ty odfláknuté vizualizace, to je fakt síla. Jak je možné, že jsou na těchto materiálech zobrazeni cyklisté páchající dopravní přestupky - jízda na přechodu pro chodce, na chodníku...  že tvůrci dělali to samé? Pohybuji se každý po Praze a rozhodně by mě to nepřekvapilo. Další nepřesnosti a přestupky na vizualizacích - např. tramvaj umístěná na koleje v protisměru, chodci jdou přes přechod na červenou - jsou už jen smutnou tečkou a potvrzením úrovně tohoto sdružení. RvRvRv

+7/−1
1.6.2014 23:19
Foto

R61o46b55e36r59t 53P56l19o38c33h 4726412511953

To s tim půjčováním aut už vlastně dneska funguje. Kdejakej šmejd si vaše auto v Praze půjčí už dnes. Jen ho zapomene vrátit...

+7/0
1.6.2014 23:16
Foto

J42i72ř65í 94K45r42á15k25o12r71a 9809113

Jinými slovy:

Pokud se dostatečně prolobujeme do všech místních zastupitelstev a nikdo nás neodstřelí, nasadíme takový silniční fašismus, že se nikomu opravdu nevyplatí jezdit autem. Kdo by se také chtěl posunovat všude třicítkou a stát v kolonách, když dvě třetiny ulic zaberou přednostní pruhy, po kterých projede jeden cyklista a pět autobusů za hodinu? Když díky nám nebude mít ani kde zaparkovat?

Na kole sice pořád nikdo jezdit nebude, obzvláště ten půlrok, kdy je zima, sníh a plískanice, o to víc narváno bude v té MHD. Ale výhodou bude, že si budete moci brouzdat zadarmo na pomalé a sdílené Wi-Fi v době, kdy bude mít každý neomezená ultrarychlá data za pakatel. Ono vám to stejně moc nepůjde, protože se budete muset držet oběma rukama, jak ten řidič bude střihat zatáčky, když nebude muset zbytečně stavět. Nezastavil? Vaše smůla, měli jste ten čudlík mačkat důrazněji. Moknete a čekáte na spoj, který vynechal? No jo, i autobusák je jen člověk a musí se na konečné prospat. Však vám nic neuteče.

Krásná to doba nás čeká. Duchovní vůdci z Auto*Matu budou křižovat Prahu na svých dvoukolých korábech a budou se kochat prázdnými ulicemi a narvanými vozy MHD, ze kterých budou lidé vypadávat okénky. Už se mocinky těším.

+14/−2
1.6.2014 22:56
Foto

R49o72b34e49r93t 41P82l23o59c26h 4286742471793

Uložim si to a jsem zvědavej. Nedávno jsme tady vyplňovali test, jak si budeme žít v roce 2025 tak tohle můžeme přidat k tomu.

Metro? Bude jezdit do Motola, možná až na Bílou horu. Doufejme že se svezem i na trase D mezi Pankrácí a Depem Písnice. Všechny stanice metra bezbariérové? To je reálné. Signál v tunelu? To se asi spíš nepovede

Tramvaje? Na Suchdol určitě bohužel ne. Svezeme se na Dědinu a do polí za Barrandovem. Možná přibude i nějaká ta dříve zrušená trať v centru. Všechny zastávky bezbariérové? To je celkem reálné. 250 tramvají 15T možná bude mít klimošku i internet, ale stále ještě v provozu modernizované T3 atd. určitě ne.

Auta? V centru bude bohužel stále hromada aut. Nepodaří se dostavit pražský okruh. Svezeme se tunelem Blanka. Snad ;-)Půjčovna aut po městě? Utopie - určitě ne do roku 2025...

Cyklostezky? Nejsou na ně peníze a v nejbližších letech to asi nebude jinak. Cyklopruhy od někud nikam? Nesmysl, tomu se snažím vyhýbat. Jezdím na kole, ale ještě jsem nenašel odvahu jet po cyklopruhu od nábřeží kpt. Jaroše ke křižovatce Strossmayerovo nám. A takových míst je po městě více

+2/0
1.6.2014 22:53

T42o69m76á40š 45Z25e19m53a56n 3665328124755

Až ti bude pionýre 20, 30 let, probudíš se do jiného světa. Bydlení bude zdarma v městských bytech, městská doprava také zdarma. Vyrobíme 250 tis. tun oceli. Za deset let předstihne SSSR vysněný západ 2,5krát a za 10 let 10krát....

A teď reálně - potřeba cestovat (nejlépe autem) nezanikne, jen bude zakázaná, pokud necháte u moci Hudečka(TOP09) a jeho partu vyžírek (jsou placeni magistrátem) z automatu.

+15/−1
1.6.2014 22:20

M41a95r45t44i82n 54P57u14c83h84e88r39n41a 9587370459257

Presne take jsem zavzpominal na mladi...R^

+1/−1
2.6.2014 0:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.