Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Autobusy z pražských Hájů na Smíchov dostaly přednostní pruh

Autobusy linky 125 jezdí od pondělí z pražských Hájů na Smíchov po Jižní spojce ve vyhrazeném pruhu. Vznikl před Barrandovským mostem a je dlouhý 600 metrů. V opačném směru se vyhrazený pruh neplánuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R78o11b88e29r44t 21H22o36m65o88l74k21a 2760332392341

To je tak krásně nesmyslně udělané... Když už tam ten pruh dělají, proč ho neprotáhli až za ty světla, kde jsou teď jen ty pruhované stojky? A co si budeme povídat, efektivnější by bylo, aby byl levý pruh oddělen betonovou zídkou a stal se z něj opravdu průběžný pruh na Smíchov. Dnes a denně tam řidiči dokazují, že "čára není zeď" a z levého pruhu sjíždějí na Barrandov/Strakonickou, čímž neuvěřitelně komplikují provoz ve všech ostatních pruzích.

0/0
3.6.2014 14:10

V43l25a92d89i64m60í79r 91H59o29l26ý 8264741386467

Platí ten vyhrazený pruh i pro taxíky, jako obvykle? Nerad bych se cestou za Řeku zdržoval v koloně.

0/0
2.6.2014 23:15

R65o97b61e42r16t 63P44a81c49i80n90a 7744249295671

Za to může většiou něco za mostem, to je fakt. Ideálně spuštěný semafor u Mrázovky. Ten dokáže vyrobit hodinovou frontu jak nic. A pokaždé, když jsem tam tak stál a nakonec to projel, tak v tunelech NIKDY nebylo nic, co by opodstatnilo jeho zapnutí.

0/0
2.6.2014 19:05

R44o21b92e20r63t 85H27o11m80o28l31k95a 2690252932951

To není kvůli tomu, že "v tunelu něco je", ale proto, že za tunelem se vytvoří kolona. A podle nějakých (asi požárních) předpisů nesmí stát kolona v tunelu, proto ten tunel zavřou. (Nijak to neobhajuju, je to blbost, protože rekační doba takového systému (jsou to skoro 4 kilometry) je šílená - když kolona zmizí, trvá několik minut, než tam auta dojedou a několik desítek minut, než se rozjede kolona před tunelem. Btw. obvykle stačí vjezd do Mrázovky objet a najíždět tím tubusem od Radlické, tam to pouští normálně.

0/0
3.6.2014 14:14

P61a37v52e18l 23Š25i90k33ý69ř 9972439522190

Ačkoli jezdím převážně autem, tak naprosto chápu upřednostnění hromadné dopravy před osobní. Tento 600 m dlouhý BUS pruh nikoho jaksi nemůže omezovat a d době nárazové špičky, která se sem tam stane to BUS naprosto urychlí. Ano pokud je v zúžení na B.mostě nehoda, tento pruh BUS nespasí, páč kolona bude jistě nad OMV, ale následně v klidu si pomůže o cca 5-7 min. popojíždění. Proti vyhraženým pruhům pro hromadnou dopravu nenamítám nic. Jen jaksi můj rozum nebere cyklostezky odnikud nikam a pruh pro cyklisty na semaforu přes celý jízdní pruh.

+6/0
2.6.2014 18:01
Foto

J72i84n64d72ř90i83c14h 32H63u73s60i48č96k80a 2235847664745

Ať jdou do háje!

+2/0
2.6.2014 17:45
Foto

P66a54v83e38l 47P71o21k53o29r30n69ý 2496654520732

Určitě ho využijí tlustí šoféři v SUV, tedy ti největší "machři", jednoho jsem viděl včera v zákazu vjezdu na cyklostezce, naštěstí tam byl policista a srovnal ho..

0/−1
2.6.2014 17:29

J42a66n 33K77a40d88l72e96c 7627915686269

Hustý. A ten prostřední bych vyhradil pro cyklisty. ;-D

+2/0
2.6.2014 17:10

M43a76r48t12i32n 76V96o34k44o46u91n 9608473643836

pravda je ze timto pruhem stejne vetsina lidi jezdit neumi :)

+1/0
2.6.2014 16:52

J61o24s18e17f 73N15o73v80a28k 5438952356658

To je fakt, doteď se tam dala kolona parádně předjet. Teď máme útrům.

+1/0
2.6.2014 17:09

V21á41c84l79a51v 37Z84e52l31i46n42k75a 2752650723942

Lidi proboha zkuste místo zbytečného nadávání používat to co nosíte na krku. Hledá se problém, kde není. Problém by to byl, kdyby JS měla tři průběžné pruhy až na most jako za časů, kdy ten pravý byl souvislá kolona kamionů. Jenže nemá. Před mostem je stejně zůžena na dva pruhy, aby mohly zůstat mimo činnost semafory a neucpával se levý pruh z nábřeží, který by občas musel permanentně dávat přednost.

Jediné co se stane je, že ono zůžení se tak pro ostatní auta pouze posune o těch pár set metrů dál od mostu. Řadě lidí to bude úplně jedno, protože se stejně hezky po česku "zipují" s předstihem a do prostředního pruhu se cpou už někde u sjezdu na Braník a ten pravý občas zeje prázdnotou. Pro autobus to naopak bude znamenat citelnou výhodu, protože ten pruh nebude před mostem částečně zasekaný auty, která se správně snaží zipnout až v místě spojení pruhů a ti ostatní je nechtějí pustit. Za úvahu maximálně stojí uvonění pro vozidla taxi nebo pro vozidla se třemi a více pasažéry, jak to bývá ledaskde jinde. To se skutečně najdou horší místa než zrovna tohle.

+8/−3
2.6.2014 16:48

V73a71c40l75a14v 20M82e53d83e94k 5201692955295

kdybyste místo hodnocení něčeho co neznáte se jel místem projet, zjistil byste, že dnes byly na místě největší kolony za celou dobu od otevření pražského okruhu. Celé 2 roky co úsekem téměř denně jezdím byla spojka v 8 ráno až po baranďák plynule průjezdná (pokud se nestala nějaká nehoda) a dnes fronta už od Vídeňské

+6/−1
2.6.2014 17:04

V68á36c51l41a23v 13Z61e22l19i19n78k41a 2402770753412

Místo znám velmi dobře a když se tam vyskytovala kolona, což se stává a ne že ne, tak za to zpravidla mohl horší průjezd někde za mostem ať už na Barrandov nebo na Smíchov. Zkuste vysvětlit jak zkrácením pruhu, který je stejně před mostem neprůběžný, vytvoříte kolonu.

+3/0
2.6.2014 17:17

M96i49r11o84s53l70a64v 58G60r10o57s40s95m56a26n25n 8562119764

Přesně tak. Kapacitu komunikace určuje kapacita nejužšího místa. A ta zůstává stejná.

+1/0
2.6.2014 18:14

P38a10v69e17l 62J96i41ř50í92k 9188437609

Dalsi ko..tsky pruh pro zpomaleni dopravy ;(

+3/−2
2.6.2014 16:45

T30o52m 62P53á59l55e56k 1441356789438

Když už bus pruh - který je zde ale úplně zbytečný - tak jeho časové omezení. Např. od 7 do 18 v pracovní dny nebo tak nějak.

0/0
2.6.2014 16:40

T41o63m 38P24á22l44e10k 1371436879508

Ale lépe by bylo 7-10 a 15-18.

+1/0
2.6.2014 16:46

Z14d17e43n43ě73k 37Z69a81b88a36v41a 1912914116674

Béda Hudeček se nepoučil - BUS pruh chtěl na JS už neblahé paměti ODS Štajner s Bémem. A ODSka projela volby. Jak znám TOPku s Kalouskem, tak to před volbami zruší a odprezentují jako vstřícné gesto voličům - fujtajxl;-O. Takových BUS pruhů, kde jede jediná linka jednou za 10minut je víc. Třeba Plzeňská do centra od Kotlářky. A MHMP nepřistoupil ani zúžení doby, kdy ten BUS pruh platí. Takže kolony jsou nad Motol, aby mezi 9 až 10 hod. mohlo plynule projet 6 busů 167 - dost hloupý luxus, ne?

Kde je analýza. že 125 zde nabírala zpoždění? 

A o tom, jak Béda jde na ruku developerům a mění územní plán (Dívčí Hrady, Vidoule) se nepíše proč? ;-€

+5/−1
2.6.2014 16:30

I71v12o 46Z16d49e12b30o35r75s98k67ý 3263381570181

Podle sledování dopravy 2013 projede po Jižní spojce v úseku Braník - Barrandovský most za 24 hodin 135 vozidel MHD a 45900 ostatních vozidel.

Pokud bude obsazenost autobusů po 100 pasažérech a u ostatních po jednom (méně už to fakt nejde), je pruh vyhražen pro cca. 20%. A to ještě za předpokladu, že bude špička permanentní.

Zdroj:

http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/pro-odborniky/intenzity-dopravy

řádek 517 v excelu

+16/0
2.6.2014 15:58

Ř98e78h47o54ř 19V25l80a29s74á52k 2894174101706

1) Proč počítáte jen vozidla MHD? Ten pruh je snad vyhrazený pro všechny autobusy, ne? (Osobně myslím, že by měli povolit vjezd i taxíků

2) U těch MHD ovšem jezdí kloubové, tam klidně může být těch lidí ve špičce 150 a víc.

3) Vyhrazené pruhy mají smysl hlavně ve špičce. Řešit celodenní provoz, když se tam velkou část dne všechny automobily bezproblémově vejdou do dvou pruhů, a vyvozovat z toho hroznou újmu, mi přijde nesmyslné.

+2/−1
2.6.2014 17:15

T46o22m54á71š 96Z90e37m48a47n 3835808674445

Ne, je jen pro MHD.

0/0
2.6.2014 17:17

I15v20o 41Z34d80e30b24o92r23s63k22ý 3623861640861

ad1) pouze pro MHD

ad2) může samozřejmě, obsazenost aut také může být vyšší

ad3) přesně to nesmyslné řešení se udělalo vyhrazením pruhu

+1/0
2.6.2014 17:38

Ř73e59h40o28ř 75V37l31a14s83á85k 2204244881596

k 1) to jsem se skutečně spletl a pravdu máte Vy (podle mého názoru je to chyba)

k 3) Proč nesmyslné? Pokud není zrovna špička, tak to v podstatě nebude mít vliv. A ve špičce to pomůže autobusům - ale těžko říct, jaký je v té době poměr cestujících. To se z čísla za celý den nepozná.

0/0
3.6.2014 1:05

P40a63v73e50l 79J74e18l43í28n19e85k 6845765326586

Vyhrazené pruhy nejsou žádnou "pražskou specialitou" nebo výmyslem primátora. Teď jsem v Manchesteru a tady jich je daleko více než v Praze, jsou v podstatě všude a docela to funguje.

+2/−1
2.6.2014 15:47

J18a19k35u49b 74F87e53i62f91a17r 7839169576479

v UK funguje spousta věcí které tady nefungují nebo vůbec nejsou.

0/0
2.6.2014 15:48

V69a16c34l43a82v 10M48e21d16e89k 5771402405315

to že někde něco funguje neznamená, že to bude fungovat v uvedeném místě. Kruhové objezdy také obvykle fungují - ale jeďte si projet libereckého "sněhuláka".

Jsou prostě místa, kam se určitá řešení nehodí.

+5/0
2.6.2014 15:51

P42a89v59e97l 54J51e76l11í88n48e83k 6515195216586

To je pravda, jenom jsem měl pocit z diskuze, že jsou vyhrazené pruhy pro autobusy povážovány za typicky českou specialitu..., proto ta poznámka.

0/0
2.6.2014 15:54

V72i90k12y85r 79B48o79h59u43m49i58l 92S96t13r45a71n43s57k32y 9297118566859

To svědčí o hlubokém duševním suterénu organizátorů. Předně bus jezdící /byť část trasy/ po "dálnici" je FKAT MĚSTSKOU dopravou8-o Jak níže psáno, kvůli JEDNÉ lince co jezdí po 10 min. se tu budou dělat kolony osobáků a hlavně TIR, kterým není Magistrát schopen dostavět obchvat Prahy již cca 15 let. Ptám se za co Magistrátu a cyglistovi Hudečkovi platíme? Za tyto p..y? Jo a kdy ten cyglista zavede na Jižní spojce ještě pruh po vyznavače bajcyklu? Rv

+4/−6
2.6.2014 15:41

F60i15l70i68p 26S85i58r40o89t37e61k 9432979752541

Ty ani netušíš, že do uvedeného úseku kamiony už několik let nesmí, takže se radši věnuj půllitrům.

+4/−1
2.6.2014 16:18

V81á61c39l26a58v 95Z58e79l96i53n76k50a 2932860903572

Přesně. Kamiony tam nesmí od otevření části okruhu mezi D5 a D1, u barrandovského mostu je stejně provoz sveden do dvou pruhů, aby mohly být vypnuty semafory, takže skoro o nic nejde, ale proč by si pán hezky po česku nezanadával. Když ono se jim zřejmě u piva tak hezky nadává na poměry a je úplně jedno, že o věci vědí kulové.

+2/0
2.6.2014 16:25

J25a15n 51K79u19t79m62a73n 9834189670

Tak úplně přesně tam nesmí tranzitní nákladní doprava..;-)

0/0
2.6.2014 17:12

R64a44d69o46s95l88a96v 49K67l70a40u36d63a 5564908704722

Ještě jeden pruh pro cyklisty a další pro Hudečkovu půjčovnu aut. Rv

+6/0
2.6.2014 14:56

T18o18m46á12š 46V14e27s92e33l73ý 5495118980659

máš na mysli pana

"Blanka k prachům schůdeček, zdraví Tomík Hudeček"?

+2/0
2.6.2014 16:06

V41a49c37l92a44v 37M17e80d60e95k 5461322855845

ano... v místě, kde se od otevření vnějšího okruhu žádné kolony netvořily nyní opět začaly vznikat. Aneb jak vytvořit problém tam, kde žádný nebyl.

+9/0
2.6.2014 14:42

J77a86k33u28b 19Š89a65f75a71n65d28a 7395517521711

A jak by mohly vznikat když o kus dál je stejně zúžení?

+1/0
2.6.2014 16:58

K24a56r48e68l 15V97o86m36á62č55k42a 9651368564508

Delší dobu lze pozorovat snahu o zhuštění provozu v Praze. Po akcích s uzavřeným nábřežím(netuším,kdo z toho má prospěch),instalací obrovského množství semaforů na naprosto neuvěřitelných místech( profituje Eltodo?),došlo i na celkem průjezdnou Jižní spojku. Děkuji chlapci z Ostravy za další překážku na cestě do zaměstnání.

+5/0
2.6.2014 14:29

J64a23n 28B41u25b46i50k 9312911182987

Ono je to trochu strategie cyklistického fanatika Hudečka a jeho kamarádů z Auto-matu - zkouší otrávit řidiče tak, že přestanou jezdit auty.

Jenže řidičů je v Praze asi tak 500 tisíc a každý z nich je i volič.......takže je to na podzim na nás přátelé......protože cílem Hudečka je Praha bez aut.....

Mimochodem - už jste četli? http://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/mesto-bez-aut-takova-je-budoucnost-prahy-podle-automatu/r~00f54afee66d11e3a9c50025900fea04/

.

+3/0
2.6.2014 14:59

M65a76r71t73i15n 84Š63t19ě45p48á97n63e79k 3857893603691

Na to nespolehejte. I kdyby si lide Hudecka jeste radi sami nemuseli zvolit, vzpomente, jak se tam dostal. Nikdo ho nevolil a hle...

+3/0
2.6.2014 15:05

V72á75c34l38a28v 30Z10e15l20i20n37k35a 2722350553592

No, tak na zrovna na tohle bych nevsázel. Pořád totiž průzkumy ukazují, že většina lidí po Praze jezdí MHD, takže byste mohli dopadnout jako Napoleon u Waterlo. A je to logické, protože pokud si každý budeme chtít dovézt zadnici od domu až k práci anebo kamkoliv jinam po Praze, tak nikam nedojedeme a nikde nezaparkujeme. Respektive zaparkujeme, protože z Prahy se stane jedno velké parkoviště.

+2/0
2.6.2014 16:20

M15a42r20e64k 88H49r57u11b27y 6217122651588

Cilem volicu je Praha bez Hudecka (a TOPky...) ;-)R^ Ten clovek je vazne pohroma srovnatelna s myslitelem Igorem :-/

0/0
2.6.2014 22:57

T48o54m35á85š 80Z58e26m83a70n 3475558704675

demence...

+1/0
2.6.2014 14:00

O93n74d36ř83e72j 22F52e14l74c53a78n 6942804321287

Jezdím tudy denně a ten krátký pruh pro autobusy mi přijde tak trochu k smíchu. Vůbec nic nevyřeší.

+7/0
2.6.2014 13:58

R32a20d17e28k 44P56r71o65c11h48á91z76k39a 2743439948

Vyřeší. Způsobí zácpu :-) To je cíl celé akce ;-D

+4/0
2.6.2014 15:38

I63v93o 30Z54d82e74b43o48r88s23k53ý 3723111550891

Autobus tak zůstane trčet už někde u ÖMV. Načež bude potřeba pruh prodloužit.

0/0
2.6.2014 16:02

R10a35d97e61k 60P39r36o35c21h32á19z34k44a 2793459238

Nebo zakázat vjezd autům na Jižní spojku.

0/0
2.6.2014 16:15

J38a40k58u25b 11Š60a76f45a56n76d68a 7395317121971

A to způsobí jak prosím?

0/0
2.6.2014 16:59

R64a55d58e91k 50P41r23o82c64h36á67z18k32a 2733499988

Každé zúžení způsobí zácpu. Viz třeba trvalý problém za lanovým mostem, zúžení na dva pruhy a zácpa jak prase.

0/0
3.6.2014 13:32

J67a52k10u25b 42Š51a39f87a48n57d61a 7145827701961

To ano. Ale to zúžení tam už stejně léta je, jen o pár set metrů dále.

0/0
3.6.2014 13:51

M14a18r33e54k 78P84a86l93i80c25k56a 1925879421513

"Linka 125 je třetí nejvytíženější autobusovou linkou v Praze, ve všední den přepraví cca 31 000 cestujících." 

No jo, když taky spojili dvě linky v jednu. Kdyby na Smíchově ten autobus vjel na koleje a pokračoval jako tramvaj 12 a v Holešovicích vjel do tunelu a na Skalku dojel jako metro, tak to bude nejvytíženější linka ve Střední Evropě.... Šašci.

+6/−2
2.6.2014 13:58

M53i71l16o76s10l86a31v 86K64a22n25t69o52r92e78k 1189987921399

Když "Jižní spojka" jede (i ve špičce), tak nejsou žádné problémy. Když stojí, obvykle kvůli nehodě nebo poruše, tak stojí a tady žádný zvláštní 600 m pruh nepomůže. Navíc 125 má minimální intervaly 8-10 min a jiný  bus tam nejezdí, není to zase příliš velký luxus.  Toto opatření může spíše udělat opětovné zácpy, jak je dřív dělal semafor u Baranďáku !!

+9/−1
2.6.2014 13:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.