Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Autobusy z pražských Hájů na Smíchov dostaly přednostní pruh

Autobusy linky 125 jezdí od pondělí z pražských Hájů na Smíchov po Jižní spojce ve vyhrazeném pruhu. Vznikl před Barrandovským mostem a je dlouhý 600 metrů. V opačném směru se vyhrazený pruh neplánuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R89o61b22e20r45t 30H84o74m41o88l56k11a 2770702452971

To je tak krásně nesmyslně udělané... Když už tam ten pruh dělají, proč ho neprotáhli až za ty světla, kde jsou teď jen ty pruhované stojky? A co si budeme povídat, efektivnější by bylo, aby byl levý pruh oddělen betonovou zídkou a stal se z něj opravdu průběžný pruh na Smíchov. Dnes a denně tam řidiči dokazují, že "čára není zeď" a z levého pruhu sjíždějí na Barrandov/Strakonickou, čímž neuvěřitelně komplikují provoz ve všech ostatních pruzích.

0/0
3.6.2014 14:10

V76l29a92d81i45m58í74r 18H96o79l27ý 8374931856697

Platí ten vyhrazený pruh i pro taxíky, jako obvykle? Nerad bych se cestou za Řeku zdržoval v koloně.

0/0
2.6.2014 23:15

R30o63b67e14r82t 34P51a24c65i19n14a 7904689625111

Za to může většiou něco za mostem, to je fakt. Ideálně spuštěný semafor u Mrázovky. Ten dokáže vyrobit hodinovou frontu jak nic. A pokaždé, když jsem tam tak stál a nakonec to projel, tak v tunelech NIKDY nebylo nic, co by opodstatnilo jeho zapnutí.

0/0
2.6.2014 19:05

R40o78b43e61r11t 98H98o61m89o41l85k14a 2230642122571

To není kvůli tomu, že "v tunelu něco je", ale proto, že za tunelem se vytvoří kolona. A podle nějakých (asi požárních) předpisů nesmí stát kolona v tunelu, proto ten tunel zavřou. (Nijak to neobhajuju, je to blbost, protože rekační doba takového systému (jsou to skoro 4 kilometry) je šílená - když kolona zmizí, trvá několik minut, než tam auta dojedou a několik desítek minut, než se rozjede kolona před tunelem. Btw. obvykle stačí vjezd do Mrázovky objet a najíždět tím tubusem od Radlické, tam to pouští normálně.

0/0
3.6.2014 14:14

P80a54v28e36l 46Š19i65k62ý72ř 9342149362710

Ačkoli jezdím převážně autem, tak naprosto chápu upřednostnění hromadné dopravy před osobní. Tento 600 m dlouhý BUS pruh nikoho jaksi nemůže omezovat a d době nárazové špičky, která se sem tam stane to BUS naprosto urychlí. Ano pokud je v zúžení na B.mostě nehoda, tento pruh BUS nespasí, páč kolona bude jistě nad OMV, ale následně v klidu si pomůže o cca 5-7 min. popojíždění. Proti vyhraženým pruhům pro hromadnou dopravu nenamítám nic. Jen jaksi můj rozum nebere cyklostezky odnikud nikam a pruh pro cyklisty na semaforu přes celý jízdní pruh.

+6/0
2.6.2014 18:01
Foto

J40i66n16d54ř94i49c48h 92H42u84s70i31č12k76a 2715967304385

Ať jdou do háje!

+2/0
2.6.2014 17:45
Foto

P59a63v61e33l 46P49o35k63o30r22n80ý 2876754930712

Určitě ho využijí tlustí šoféři v SUV, tedy ti největší "machři", jednoho jsem viděl včera v zákazu vjezdu na cyklostezce, naštěstí tam byl policista a srovnal ho..

0/−1
2.6.2014 17:29

J88a58n 74K78a58d27l25e62c 7637475686569

Hustý. A ten prostřední bych vyhradil pro cyklisty. ;-D

+2/0
2.6.2014 17:10

M14a44r41t93i64n 51V95o54k72o20u17n 9298653283416

pravda je ze timto pruhem stejne vetsina lidi jezdit neumi :)

+1/0
2.6.2014 16:52

J28o36s22e53f 19N75o59v22a27k 5968272716208

To je fakt, doteď se tam dala kolona parádně předjet. Teď máme útrům.

+1/0
2.6.2014 17:09

V43á11c97l84a77v 92Z31e28l88i27n25k46a 2792490983782

Lidi proboha zkuste místo zbytečného nadávání používat to co nosíte na krku. Hledá se problém, kde není. Problém by to byl, kdyby JS měla tři průběžné pruhy až na most jako za časů, kdy ten pravý byl souvislá kolona kamionů. Jenže nemá. Před mostem je stejně zůžena na dva pruhy, aby mohly zůstat mimo činnost semafory a neucpával se levý pruh z nábřeží, který by občas musel permanentně dávat přednost.

Jediné co se stane je, že ono zůžení se tak pro ostatní auta pouze posune o těch pár set metrů dál od mostu. Řadě lidí to bude úplně jedno, protože se stejně hezky po česku "zipují" s předstihem a do prostředního pruhu se cpou už někde u sjezdu na Braník a ten pravý občas zeje prázdnotou. Pro autobus to naopak bude znamenat citelnou výhodu, protože ten pruh nebude před mostem částečně zasekaný auty, která se správně snaží zipnout až v místě spojení pruhů a ti ostatní je nechtějí pustit. Za úvahu maximálně stojí uvonění pro vozidla taxi nebo pro vozidla se třemi a více pasažéry, jak to bývá ledaskde jinde. To se skutečně najdou horší místa než zrovna tohle.

+8/−3
2.6.2014 16:48

V51a54c23l39a85v 96M35e50d92e58k 5801542315235

kdybyste místo hodnocení něčeho co neznáte se jel místem projet, zjistil byste, že dnes byly na místě největší kolony za celou dobu od otevření pražského okruhu. Celé 2 roky co úsekem téměř denně jezdím byla spojka v 8 ráno až po baranďák plynule průjezdná (pokud se nestala nějaká nehoda) a dnes fronta už od Vídeňské

+6/−1
2.6.2014 17:04

V95á46c78l84a20v 70Z22e31l51i72n96k22a 2382180953172

Místo znám velmi dobře a když se tam vyskytovala kolona, což se stává a ne že ne, tak za to zpravidla mohl horší průjezd někde za mostem ať už na Barrandov nebo na Smíchov. Zkuste vysvětlit jak zkrácením pruhu, který je stejně před mostem neprůběžný, vytvoříte kolonu.

+3/0
2.6.2014 17:17

M39i35r60o43s75l51a14v 42G34r45o74s56s90m28a22n75n 8962749304

Přesně tak. Kapacitu komunikace určuje kapacita nejužšího místa. A ta zůstává stejná.

+1/0
2.6.2014 18:14

P77a66v93e38l 37J66i29ř12í49k 9418727679

Dalsi ko..tsky pruh pro zpomaleni dopravy ;(

+3/−2
2.6.2014 16:45

T27o53m 85P29á54l93e86k 1471536429468

Když už bus pruh - který je zde ale úplně zbytečný - tak jeho časové omezení. Např. od 7 do 18 v pracovní dny nebo tak nějak.

0/0
2.6.2014 16:40

T60o74m 95P64á40l32e60k 1311256639868

Ale lépe by bylo 7-10 a 15-18.

+1/0
2.6.2014 16:46

Z27d49e44n96ě32k 76Z55a49b63a10v60a 1772574126154

Béda Hudeček se nepoučil - BUS pruh chtěl na JS už neblahé paměti ODS Štajner s Bémem. A ODSka projela volby. Jak znám TOPku s Kalouskem, tak to před volbami zruší a odprezentují jako vstřícné gesto voličům - fujtajxl;-O. Takových BUS pruhů, kde jede jediná linka jednou za 10minut je víc. Třeba Plzeňská do centra od Kotlářky. A MHMP nepřistoupil ani zúžení doby, kdy ten BUS pruh platí. Takže kolony jsou nad Motol, aby mezi 9 až 10 hod. mohlo plynule projet 6 busů 167 - dost hloupý luxus, ne?

Kde je analýza. že 125 zde nabírala zpoždění? 

A o tom, jak Béda jde na ruku developerům a mění územní plán (Dívčí Hrady, Vidoule) se nepíše proč? ;-€

+5/−1
2.6.2014 16:30

I97v66o 81Z19d36e75b45o30r43s63k40ý 3113881790881

Podle sledování dopravy 2013 projede po Jižní spojce v úseku Braník - Barrandovský most za 24 hodin 135 vozidel MHD a 45900 ostatních vozidel.

Pokud bude obsazenost autobusů po 100 pasažérech a u ostatních po jednom (méně už to fakt nejde), je pruh vyhražen pro cca. 20%. A to ještě za předpokladu, že bude špička permanentní.

Zdroj:

http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/pro-odborniky/intenzity-dopravy

řádek 517 v excelu

+16/0
2.6.2014 15:58

Ř20e57h13o39ř 35V45l83a57s70á20k 2904144771456

1) Proč počítáte jen vozidla MHD? Ten pruh je snad vyhrazený pro všechny autobusy, ne? (Osobně myslím, že by měli povolit vjezd i taxíků

2) U těch MHD ovšem jezdí kloubové, tam klidně může být těch lidí ve špičce 150 a víc.

3) Vyhrazené pruhy mají smysl hlavně ve špičce. Řešit celodenní provoz, když se tam velkou část dne všechny automobily bezproblémově vejdou do dvou pruhů, a vyvozovat z toho hroznou újmu, mi přijde nesmyslné.

+2/−1
2.6.2014 17:15

T98o96m48á62š 35Z34e92m49a15n 3365208814295

Ne, je jen pro MHD.

0/0
2.6.2014 17:17

I11v42o 91Z75d66e68b74o89r13s73k27ý 3753681230191

ad1) pouze pro MHD

ad2) může samozřejmě, obsazenost aut také může být vyšší

ad3) přesně to nesmyslné řešení se udělalo vyhrazením pruhu

+1/0
2.6.2014 17:38

Ř20e98h44o71ř 67V84l43a66s91á47k 2634544951696

k 1) to jsem se skutečně spletl a pravdu máte Vy (podle mého názoru je to chyba)

k 3) Proč nesmyslné? Pokud není zrovna špička, tak to v podstatě nebude mít vliv. A ve špičce to pomůže autobusům - ale těžko říct, jaký je v té době poměr cestujících. To se z čísla za celý den nepozná.

0/0
3.6.2014 1:05

P51a75v28e53l 26J82e24l78í43n34e44k 6125545946326

Vyhrazené pruhy nejsou žádnou "pražskou specialitou" nebo výmyslem primátora. Teď jsem v Manchesteru a tady jich je daleko více než v Praze, jsou v podstatě všude a docela to funguje.

+2/−1
2.6.2014 15:47

J30a85k65u20b 82F38e16i90f48a23r 7449679756989

v UK funguje spousta věcí které tady nefungují nebo vůbec nejsou.

0/0
2.6.2014 15:48

V37a12c24l78a30v 61M96e98d32e52k 5401942415645

to že někde něco funguje neznamená, že to bude fungovat v uvedeném místě. Kruhové objezdy také obvykle fungují - ale jeďte si projet libereckého "sněhuláka".

Jsou prostě místa, kam se určitá řešení nehodí.

+5/0
2.6.2014 15:51

P20a36v64e39l 48J43e70l61í97n44e22k 6415445836786

To je pravda, jenom jsem měl pocit z diskuze, že jsou vyhrazené pruhy pro autobusy povážovány za typicky českou specialitu..., proto ta poznámka.

0/0
2.6.2014 15:54

V40i80k25y48r 78B16o32h30u33m34i43l 35S30t62r22a78n87s96k51y 9807228576149

To svědčí o hlubokém duševním suterénu organizátorů. Předně bus jezdící /byť část trasy/ po "dálnici" je FKAT MĚSTSKOU dopravou8-o Jak níže psáno, kvůli JEDNÉ lince co jezdí po 10 min. se tu budou dělat kolony osobáků a hlavně TIR, kterým není Magistrát schopen dostavět obchvat Prahy již cca 15 let. Ptám se za co Magistrátu a cyglistovi Hudečkovi platíme? Za tyto p..y? Jo a kdy ten cyglista zavede na Jižní spojce ještě pruh po vyznavače bajcyklu? Rv

+4/−6
2.6.2014 15:41

F29i41l38i74p 14S78i65r87o26t22e29k 9912709252561

Ty ani netušíš, že do uvedeného úseku kamiony už několik let nesmí, takže se radši věnuj půllitrům.

+4/−1
2.6.2014 16:18

V61á57c87l15a41v 15Z15e18l50i97n84k64a 2342430923132

Přesně. Kamiony tam nesmí od otevření části okruhu mezi D5 a D1, u barrandovského mostu je stejně provoz sveden do dvou pruhů, aby mohly být vypnuty semafory, takže skoro o nic nejde, ale proč by si pán hezky po česku nezanadával. Když ono se jim zřejmě u piva tak hezky nadává na poměry a je úplně jedno, že o věci vědí kulové.

+2/0
2.6.2014 16:25

J66a81n 75K95u17t50m40a27n 9504669450

Tak úplně přesně tam nesmí tranzitní nákladní doprava..;-)

0/0
2.6.2014 17:12

R26a22d10o70s50l63a40v 44K92l92a17u25d98a 5234328864762

Ještě jeden pruh pro cyklisty a další pro Hudečkovu půjčovnu aut. Rv

+6/0
2.6.2014 14:56

T29o24m41á54š 33V19e62s19e94l29ý 5495218270699

máš na mysli pana

"Blanka k prachům schůdeček, zdraví Tomík Hudeček"?

+2/0
2.6.2014 16:06

V63a74c68l87a95v 49M37e43d11e92k 5981982195585

ano... v místě, kde se od otevření vnějšího okruhu žádné kolony netvořily nyní opět začaly vznikat. Aneb jak vytvořit problém tam, kde žádný nebyl.

+9/0
2.6.2014 14:42

J65a75k81u83b 62Š63a97f36a34n90d91a 7135467611551

A jak by mohly vznikat když o kus dál je stejně zúžení?

+1/0
2.6.2014 16:58

K43a90r32e75l 32V52o50m39á35č36k47a 9481858234478

Delší dobu lze pozorovat snahu o zhuštění provozu v Praze. Po akcích s uzavřeným nábřežím(netuším,kdo z toho má prospěch),instalací obrovského množství semaforů na naprosto neuvěřitelných místech( profituje Eltodo?),došlo i na celkem průjezdnou Jižní spojku. Děkuji chlapci z Ostravy za další překážku na cestě do zaměstnání.

+5/0
2.6.2014 14:29

J54a34n 98B14u52b28i47k 9642581632717

Ono je to trochu strategie cyklistického fanatika Hudečka a jeho kamarádů z Auto-matu - zkouší otrávit řidiče tak, že přestanou jezdit auty.

Jenže řidičů je v Praze asi tak 500 tisíc a každý z nich je i volič.......takže je to na podzim na nás přátelé......protože cílem Hudečka je Praha bez aut.....

Mimochodem - už jste četli? http://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/mesto-bez-aut-takova-je-budoucnost-prahy-podle-automatu/r~00f54afee66d11e3a9c50025900fea04/

.

+3/0
2.6.2014 14:59

M37a49r77t95i91n 12Š75t86ě66p11á75n32e85k 3167253463551

Na to nespolehejte. I kdyby si lide Hudecka jeste radi sami nemuseli zvolit, vzpomente, jak se tam dostal. Nikdo ho nevolil a hle...

+3/0
2.6.2014 15:05

V56á24c24l21a23v 85Z45e66l13i42n18k37a 2952360733222

No, tak na zrovna na tohle bych nevsázel. Pořád totiž průzkumy ukazují, že většina lidí po Praze jezdí MHD, takže byste mohli dopadnout jako Napoleon u Waterlo. A je to logické, protože pokud si každý budeme chtít dovézt zadnici od domu až k práci anebo kamkoliv jinam po Praze, tak nikam nedojedeme a nikde nezaparkujeme. Respektive zaparkujeme, protože z Prahy se stane jedno velké parkoviště.

+2/0
2.6.2014 16:20

M60a25r11e61k 38H43r45u72b97y 6557462781118

Cilem volicu je Praha bez Hudecka (a TOPky...) ;-)R^ Ten clovek je vazne pohroma srovnatelna s myslitelem Igorem :-/

0/0
2.6.2014 22:57

T22o96m37á81š 90Z17e43m48a59n 3245628424385

demence...

+1/0
2.6.2014 14:00

O88n68d66ř59e70j 74F11e20l35c90a24n 6842274231787

Jezdím tudy denně a ten krátký pruh pro autobusy mi přijde tak trochu k smíchu. Vůbec nic nevyřeší.

+7/0
2.6.2014 13:58

R50a23d66e49k 66P64r89o45c79h54á14z28k40a 2723119118

Vyřeší. Způsobí zácpu :-) To je cíl celé akce ;-D

+4/0
2.6.2014 15:38

I47v28o 98Z54d75e16b48o84r70s76k90ý 3863161230961

Autobus tak zůstane trčet už někde u ÖMV. Načež bude potřeba pruh prodloužit.

0/0
2.6.2014 16:02

R73a93d63e97k 46P56r22o75c72h97á33z85k15a 2653569708

Nebo zakázat vjezd autům na Jižní spojku.

0/0
2.6.2014 16:15

J46a34k88u75b 65Š27a67f12a44n74d80a 7785887731131

A to způsobí jak prosím?

0/0
2.6.2014 16:59

R38a66d57e40k 33P75r74o64c53h34á52z36k56a 2523299438

Každé zúžení způsobí zácpu. Viz třeba trvalý problém za lanovým mostem, zúžení na dva pruhy a zácpa jak prase.

0/0
3.6.2014 13:32

J29a23k15u53b 62Š26a46f41a56n35d60a 7625717751431

To ano. Ale to zúžení tam už stejně léta je, jen o pár set metrů dále.

0/0
3.6.2014 13:51

M85a98r93e94k 29P56a35l32i94c71k69a 1455519231903

"Linka 125 je třetí nejvytíženější autobusovou linkou v Praze, ve všední den přepraví cca 31 000 cestujících." 

No jo, když taky spojili dvě linky v jednu. Kdyby na Smíchově ten autobus vjel na koleje a pokračoval jako tramvaj 12 a v Holešovicích vjel do tunelu a na Skalku dojel jako metro, tak to bude nejvytíženější linka ve Střední Evropě.... Šašci.

+6/−2
2.6.2014 13:58

M21i59l25o40s60l65a83v 30K49a21n30t26o83r97e24k 1219917761909

Když "Jižní spojka" jede (i ve špičce), tak nejsou žádné problémy. Když stojí, obvykle kvůli nehodě nebo poruše, tak stojí a tady žádný zvláštní 600 m pruh nepomůže. Navíc 125 má minimální intervaly 8-10 min a jiný  bus tam nejezdí, není to zase příliš velký luxus.  Toto opatření může spíše udělat opětovné zácpy, jak je dřív dělal semafor u Baranďáku !!

+9/−1
2.6.2014 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.