Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

VIDEO: Autobusy z pražských Hájů na Smíchov dostaly přednostní pruh

Autobusy linky 125 jezdí od pondělí z pražských Hájů na Smíchov po Jižní spojce ve vyhrazeném pruhu. Vznikl před Barrandovským mostem a je dlouhý 600 metrů. V opačném směru se vyhrazený pruh neplánuje.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R58o97b43e45r13t 28H39o97m65o10l92k36a 2920482252271

To je tak krásně nesmyslně udělané... Když už tam ten pruh dělají, proč ho neprotáhli až za ty světla, kde jsou teď jen ty pruhované stojky? A co si budeme povídat, efektivnější by bylo, aby byl levý pruh oddělen betonovou zídkou a stal se z něj opravdu průběžný pruh na Smíchov. Dnes a denně tam řidiči dokazují, že "čára není zeď" a z levého pruhu sjíždějí na Barrandov/Strakonickou, čímž neuvěřitelně komplikují provoz ve všech ostatních pruzích.

0/0
3.6.2014 14:10

V20l13a81d96i89m89í13r 21H84o28l84ý 8954881506207

Platí ten vyhrazený pruh i pro taxíky, jako obvykle? Nerad bych se cestou za Řeku zdržoval v koloně.

0/0
2.6.2014 23:15

R84o53b80e39r73t 88P78a42c20i29n77a 7154319255391

Za to může většiou něco za mostem, to je fakt. Ideálně spuštěný semafor u Mrázovky. Ten dokáže vyrobit hodinovou frontu jak nic. A pokaždé, když jsem tam tak stál a nakonec to projel, tak v tunelech NIKDY nebylo nic, co by opodstatnilo jeho zapnutí.

0/0
2.6.2014 19:05

R94o44b25e52r85t 21H53o41m47o68l18k40a 2330282102541

To není kvůli tomu, že "v tunelu něco je", ale proto, že za tunelem se vytvoří kolona. A podle nějakých (asi požárních) předpisů nesmí stát kolona v tunelu, proto ten tunel zavřou. (Nijak to neobhajuju, je to blbost, protože rekační doba takového systému (jsou to skoro 4 kilometry) je šílená - když kolona zmizí, trvá několik minut, než tam auta dojedou a několik desítek minut, než se rozjede kolona před tunelem. Btw. obvykle stačí vjezd do Mrázovky objet a najíždět tím tubusem od Radlické, tam to pouští normálně.

0/0
3.6.2014 14:14

P11a76v58e81l 50Š49i66k84ý53ř 9312349492860

Ačkoli jezdím převážně autem, tak naprosto chápu upřednostnění hromadné dopravy před osobní. Tento 600 m dlouhý BUS pruh nikoho jaksi nemůže omezovat a d době nárazové špičky, která se sem tam stane to BUS naprosto urychlí. Ano pokud je v zúžení na B.mostě nehoda, tento pruh BUS nespasí, páč kolona bude jistě nad OMV, ale následně v klidu si pomůže o cca 5-7 min. popojíždění. Proti vyhraženým pruhům pro hromadnou dopravu nenamítám nic. Jen jaksi můj rozum nebere cyklostezky odnikud nikam a pruh pro cyklisty na semaforu přes celý jízdní pruh.

+6/0
2.6.2014 18:01
Foto

J69i21n96d89ř68i87c89h 61H72u97s34i73č10k49a 2915157794475

Ať jdou do háje!

+2/0
2.6.2014 17:45
Foto

P18a91v29e33l 13P53o66k57o53r94n57ý 2666424890282

Určitě ho využijí tlustí šoféři v SUV, tedy ti největší "machři", jednoho jsem viděl včera v zákazu vjezdu na cyklostezce, naštěstí tam byl policista a srovnal ho..

0/−1
2.6.2014 17:29

J90a59n 97K96a42d43l58e21c 7647495136609

Hustý. A ten prostřední bych vyhradil pro cyklisty. ;-D

+2/0
2.6.2014 17:10

M57a76r48t27i92n 47V50o85k41o94u50n 9868933453116

pravda je ze timto pruhem stejne vetsina lidi jezdit neumi :)

+1/0
2.6.2014 16:52

J40o45s65e25f 40N91o82v80a57k 5418162826148

To je fakt, doteď se tam dala kolona parádně předjet. Teď máme útrům.

+1/0
2.6.2014 17:09

V74á42c17l68a62v 49Z15e98l75i56n39k73a 2932480413592

Lidi proboha zkuste místo zbytečného nadávání používat to co nosíte na krku. Hledá se problém, kde není. Problém by to byl, kdyby JS měla tři průběžné pruhy až na most jako za časů, kdy ten pravý byl souvislá kolona kamionů. Jenže nemá. Před mostem je stejně zůžena na dva pruhy, aby mohly zůstat mimo činnost semafory a neucpával se levý pruh z nábřeží, který by občas musel permanentně dávat přednost.

Jediné co se stane je, že ono zůžení se tak pro ostatní auta pouze posune o těch pár set metrů dál od mostu. Řadě lidí to bude úplně jedno, protože se stejně hezky po česku "zipují" s předstihem a do prostředního pruhu se cpou už někde u sjezdu na Braník a ten pravý občas zeje prázdnotou. Pro autobus to naopak bude znamenat citelnou výhodu, protože ten pruh nebude před mostem částečně zasekaný auty, která se správně snaží zipnout až v místě spojení pruhů a ti ostatní je nechtějí pustit. Za úvahu maximálně stojí uvonění pro vozidla taxi nebo pro vozidla se třemi a více pasažéry, jak to bývá ledaskde jinde. To se skutečně najdou horší místa než zrovna tohle.

+8/−3
2.6.2014 16:48

V64a57c19l48a96v 57M80e28d83e87k 5301642925665

kdybyste místo hodnocení něčeho co neznáte se jel místem projet, zjistil byste, že dnes byly na místě největší kolony za celou dobu od otevření pražského okruhu. Celé 2 roky co úsekem téměř denně jezdím byla spojka v 8 ráno až po baranďák plynule průjezdná (pokud se nestala nějaká nehoda) a dnes fronta už od Vídeňské

+6/−1
2.6.2014 17:04

V69á60c40l67a81v 65Z62e43l28i40n95k94a 2402690193842

Místo znám velmi dobře a když se tam vyskytovala kolona, což se stává a ne že ne, tak za to zpravidla mohl horší průjezd někde za mostem ať už na Barrandov nebo na Smíchov. Zkuste vysvětlit jak zkrácením pruhu, který je stejně před mostem neprůběžný, vytvoříte kolonu.

+3/0
2.6.2014 17:17

M65i96r44o49s96l76a58v 72G65r77o84s35s49m78a60n84n 8432819884

Přesně tak. Kapacitu komunikace určuje kapacita nejužšího místa. A ta zůstává stejná.

+1/0
2.6.2014 18:14

P69a23v62e79l 59J93i12ř23í89k 9188107619

Dalsi ko..tsky pruh pro zpomaleni dopravy ;(

+3/−2
2.6.2014 16:45

T50o57m 74P13á63l67e58k 1271726829808

Když už bus pruh - který je zde ale úplně zbytečný - tak jeho časové omezení. Např. od 7 do 18 v pracovní dny nebo tak nějak.

0/0
2.6.2014 16:40

T94o26m 87P77á17l78e61k 1441196959868

Ale lépe by bylo 7-10 a 15-18.

+1/0
2.6.2014 16:46

Z30d25e51n43ě63k 88Z13a74b44a81v56a 1762324846904

Béda Hudeček se nepoučil - BUS pruh chtěl na JS už neblahé paměti ODS Štajner s Bémem. A ODSka projela volby. Jak znám TOPku s Kalouskem, tak to před volbami zruší a odprezentují jako vstřícné gesto voličům - fujtajxl;-O. Takových BUS pruhů, kde jede jediná linka jednou za 10minut je víc. Třeba Plzeňská do centra od Kotlářky. A MHMP nepřistoupil ani zúžení doby, kdy ten BUS pruh platí. Takže kolony jsou nad Motol, aby mezi 9 až 10 hod. mohlo plynule projet 6 busů 167 - dost hloupý luxus, ne?

Kde je analýza. že 125 zde nabírala zpoždění? 

A o tom, jak Béda jde na ruku developerům a mění územní plán (Dívčí Hrady, Vidoule) se nepíše proč? ;-€

+5/−1
2.6.2014 16:30

I14v56o 31Z75d32e70b96o40r81s84k43ý 3153331160211

Podle sledování dopravy 2013 projede po Jižní spojce v úseku Braník - Barrandovský most za 24 hodin 135 vozidel MHD a 45900 ostatních vozidel.

Pokud bude obsazenost autobusů po 100 pasažérech a u ostatních po jednom (méně už to fakt nejde), je pruh vyhražen pro cca. 20%. A to ještě za předpokladu, že bude špička permanentní.

Zdroj:

http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/root/pro-odborniky/intenzity-dopravy

řádek 517 v excelu

+16/0
2.6.2014 15:58

Ř56e65h51o53ř 70V54l87a21s33á94k 2374684171456

1) Proč počítáte jen vozidla MHD? Ten pruh je snad vyhrazený pro všechny autobusy, ne? (Osobně myslím, že by měli povolit vjezd i taxíků

2) U těch MHD ovšem jezdí kloubové, tam klidně může být těch lidí ve špičce 150 a víc.

3) Vyhrazené pruhy mají smysl hlavně ve špičce. Řešit celodenní provoz, když se tam velkou část dne všechny automobily bezproblémově vejdou do dvou pruhů, a vyvozovat z toho hroznou újmu, mi přijde nesmyslné.

+2/−1
2.6.2014 17:15

T22o68m21á54š 32Z86e57m86a87n 3295638584285

Ne, je jen pro MHD.

0/0
2.6.2014 17:17

I21v61o 77Z55d96e50b38o70r10s20k79ý 3403301590681

ad1) pouze pro MHD

ad2) může samozřejmě, obsazenost aut také může být vyšší

ad3) přesně to nesmyslné řešení se udělalo vyhrazením pruhu

+1/0
2.6.2014 17:38

Ř19e52h37o42ř 37V32l45a72s74á93k 2784824341986

k 1) to jsem se skutečně spletl a pravdu máte Vy (podle mého názoru je to chyba)

k 3) Proč nesmyslné? Pokud není zrovna špička, tak to v podstatě nebude mít vliv. A ve špičce to pomůže autobusům - ale těžko říct, jaký je v té době poměr cestujících. To se z čísla za celý den nepozná.

0/0
3.6.2014 1:05

P77a62v34e16l 94J69e10l70í27n81e70k 6655175506676

Vyhrazené pruhy nejsou žádnou "pražskou specialitou" nebo výmyslem primátora. Teď jsem v Manchesteru a tady jich je daleko více než v Praze, jsou v podstatě všude a docela to funguje.

+2/−1
2.6.2014 15:47

J10a73k91u65b 96F28e78i76f36a26r 7899879266149

v UK funguje spousta věcí které tady nefungují nebo vůbec nejsou.

0/0
2.6.2014 15:48

V80a13c71l54a46v 11M42e27d15e24k 5631972185815

to že někde něco funguje neznamená, že to bude fungovat v uvedeném místě. Kruhové objezdy také obvykle fungují - ale jeďte si projet libereckého "sněhuláka".

Jsou prostě místa, kam se určitá řešení nehodí.

+5/0
2.6.2014 15:51

P20a59v65e65l 37J32e16l92í14n90e67k 6115585836576

To je pravda, jenom jsem měl pocit z diskuze, že jsou vyhrazené pruhy pro autobusy povážovány za typicky českou specialitu..., proto ta poznámka.

0/0
2.6.2014 15:54

V79i78k78y22r 53B22o11h66u93m61i14l 65S66t56r85a51n43s29k69y 9937268656349

To svědčí o hlubokém duševním suterénu organizátorů. Předně bus jezdící /byť část trasy/ po "dálnici" je FKAT MĚSTSKOU dopravou8-o Jak níže psáno, kvůli JEDNÉ lince co jezdí po 10 min. se tu budou dělat kolony osobáků a hlavně TIR, kterým není Magistrát schopen dostavět obchvat Prahy již cca 15 let. Ptám se za co Magistrátu a cyglistovi Hudečkovi platíme? Za tyto p..y? Jo a kdy ten cyglista zavede na Jižní spojce ještě pruh po vyznavače bajcyklu? Rv

+4/−6
2.6.2014 15:41

F31i87l81i73p 20S67i62r77o10t82e42k 9572439842291

Ty ani netušíš, že do uvedeného úseku kamiony už několik let nesmí, takže se radši věnuj půllitrům.

+4/−1
2.6.2014 16:18

V95á37c96l58a97v 71Z75e27l49i35n56k15a 2262660393232

Přesně. Kamiony tam nesmí od otevření části okruhu mezi D5 a D1, u barrandovského mostu je stejně provoz sveden do dvou pruhů, aby mohly být vypnuty semafory, takže skoro o nic nejde, ale proč by si pán hezky po česku nezanadával. Když ono se jim zřejmě u piva tak hezky nadává na poměry a je úplně jedno, že o věci vědí kulové.

+2/0
2.6.2014 16:25

J62a62n 23K54u89t64m40a37n 9564369970

Tak úplně přesně tam nesmí tranzitní nákladní doprava..;-)

0/0
2.6.2014 17:12

R36a65d83o23s37l17a58v 10K73l66a29u16d35a 5584228634332

Ještě jeden pruh pro cyklisty a další pro Hudečkovu půjčovnu aut. Rv

+6/0
2.6.2014 14:56

T83o20m57á61š 42V53e29s94e80l70ý 5735168710659

máš na mysli pana

"Blanka k prachům schůdeček, zdraví Tomík Hudeček"?

+2/0
2.6.2014 16:06

V31a50c45l76a90v 83M51e43d76e18k 5181382485945

ano... v místě, kde se od otevření vnějšího okruhu žádné kolony netvořily nyní opět začaly vznikat. Aneb jak vytvořit problém tam, kde žádný nebyl.

+9/0
2.6.2014 14:42

J43a16k29u40b 51Š76a13f72a26n50d73a 7325407931411

A jak by mohly vznikat když o kus dál je stejně zúžení?

+1/0
2.6.2014 16:58

K36a86r36e67l 93V63o84m83á23č45k72a 9481418764798

Delší dobu lze pozorovat snahu o zhuštění provozu v Praze. Po akcích s uzavřeným nábřežím(netuším,kdo z toho má prospěch),instalací obrovského množství semaforů na naprosto neuvěřitelných místech( profituje Eltodo?),došlo i na celkem průjezdnou Jižní spojku. Děkuji chlapci z Ostravy za další překážku na cestě do zaměstnání.

+5/0
2.6.2014 14:29

J53a34n 24B79u98b46i63k 9532741292887

Ono je to trochu strategie cyklistického fanatika Hudečka a jeho kamarádů z Auto-matu - zkouší otrávit řidiče tak, že přestanou jezdit auty.

Jenže řidičů je v Praze asi tak 500 tisíc a každý z nich je i volič.......takže je to na podzim na nás přátelé......protože cílem Hudečka je Praha bez aut.....

Mimochodem - už jste četli? http://zpravy.aktualne.cz/regiony/praha/mesto-bez-aut-takova-je-budoucnost-prahy-podle-automatu/r~00f54afee66d11e3a9c50025900fea04/

.

+3/0
2.6.2014 14:59

M27a77r29t36i26n 60Š21t48ě44p80á30n12e80k 3117793313451

Na to nespolehejte. I kdyby si lide Hudecka jeste radi sami nemuseli zvolit, vzpomente, jak se tam dostal. Nikdo ho nevolil a hle...

+3/0
2.6.2014 15:05

V26á16c14l64a40v 48Z69e30l97i25n23k42a 2882320813912

No, tak na zrovna na tohle bych nevsázel. Pořád totiž průzkumy ukazují, že většina lidí po Praze jezdí MHD, takže byste mohli dopadnout jako Napoleon u Waterlo. A je to logické, protože pokud si každý budeme chtít dovézt zadnici od domu až k práci anebo kamkoliv jinam po Praze, tak nikam nedojedeme a nikde nezaparkujeme. Respektive zaparkujeme, protože z Prahy se stane jedno velké parkoviště.

+2/0
2.6.2014 16:20

M73a73r67e16k 93H19r55u86b30y 6377442711138

Cilem volicu je Praha bez Hudecka (a TOPky...) ;-)R^ Ten clovek je vazne pohroma srovnatelna s myslitelem Igorem :-/

0/0
2.6.2014 22:57

T22o97m96á66š 42Z18e58m23a84n 3615468794655

demence...

+1/0
2.6.2014 14:00

O94n62d94ř35e12j 91F97e29l88c37a15n 6622394321967

Jezdím tudy denně a ten krátký pruh pro autobusy mi přijde tak trochu k smíchu. Vůbec nic nevyřeší.

+7/0
2.6.2014 13:58

R57a76d19e21k 35P58r94o13c24h44á32z88k73a 2433609888

Vyřeší. Způsobí zácpu :-) To je cíl celé akce ;-D

+4/0
2.6.2014 15:38

I15v68o 23Z52d59e34b35o12r42s78k15ý 3913191690601

Autobus tak zůstane trčet už někde u ÖMV. Načež bude potřeba pruh prodloužit.

0/0
2.6.2014 16:02

R79a78d35e25k 36P84r36o68c40h46á67z90k20a 2663699188

Nebo zakázat vjezd autům na Jižní spojku.

0/0
2.6.2014 16:15

J55a55k76u25b 57Š69a18f54a96n51d83a 7185917791881

A to způsobí jak prosím?

0/0
2.6.2014 16:59

R20a15d74e70k 19P94r17o44c62h29á42z54k22a 2233669438

Každé zúžení způsobí zácpu. Viz třeba trvalý problém za lanovým mostem, zúžení na dva pruhy a zácpa jak prase.

0/0
3.6.2014 13:32

J91a74k19u95b 46Š62a92f45a32n18d26a 7705387431521

To ano. Ale to zúžení tam už stejně léta je, jen o pár set metrů dále.

0/0
3.6.2014 13:51

M59a47r66e77k 80P14a91l98i98c60k47a 1415629371373

"Linka 125 je třetí nejvytíženější autobusovou linkou v Praze, ve všední den přepraví cca 31 000 cestujících." 

No jo, když taky spojili dvě linky v jednu. Kdyby na Smíchově ten autobus vjel na koleje a pokračoval jako tramvaj 12 a v Holešovicích vjel do tunelu a na Skalku dojel jako metro, tak to bude nejvytíženější linka ve Střední Evropě.... Šašci.

+6/−2
2.6.2014 13:58

M63i42l82o84s49l26a27v 69K92a72n52t80o34r86e85k 1909737331859

Když "Jižní spojka" jede (i ve špičce), tak nejsou žádné problémy. Když stojí, obvykle kvůli nehodě nebo poruše, tak stojí a tady žádný zvláštní 600 m pruh nepomůže. Navíc 125 má minimální intervaly 8-10 min a jiný  bus tam nejezdí, není to zase příliš velký luxus.  Toto opatření může spíše udělat opětovné zácpy, jak je dřív dělal semafor u Baranďáku !!

+9/−1
2.6.2014 13:48







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.