Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úrazů na eskalátorech v metru přibývá. Schody totiž často jezdí rychleji

V pražském metru přibývá úrazů na jezdících schodech. Podle statistik se na nich zraní nejméně jeden cestující denně. Kovové schody totiž často jedou rychleji, než by měly, jsou nebezpečné hlavně pro méně pohyblivé lidi a pro malé děti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K60a95r64e36l 96D18r47d75a 6384892517

Nehody eskalátrů jsou časté, často smrtelné, zpravidla jde o zachycení oblečení. Řeší to na celém světě. Úrazy dětí se začaly množit s nástupem nebezpečných bot Crocs. Přitom v nich chodí kde kdo. Úrazy na běžných schodech jsou ale stejně časté.

  Velkou nehodou bylo přetržení eskalátoru na stanici Aviamotornaja v roce 1982 v Moskvě. V odpolední špičce se zranilo 100 lidí, 8 zemřelo, těžce zraněna byla i známá TV hlasatelka. Bolševická média celou událost zamlčela. Díky Svobodné Evropě z toho vznikla obstojná šeptanda, kdy se tvrdilo, že událost se stala v Praze na Míráku. Šlo o nové bezpečnější ruské eskalátory, 3 měsíce staré, u kterých technici špatně namontovali bezpečnostní brzdy, což kontrola pár dní před nehodou pouze konstatovala. Eskalátory se sesunuli vahou cestujících a došlo k umačkání několika lidí. Část cestujících vyskakoval na postranní konstrukci, ale ta váhu lidí neudržela a lidé propadali do konstrukce eskalátorů, nicméně, tím měli jen lehčí zranění.

  Dík této šeptandě, jsem byl v pražském "ruském" metru roky připraven vyskakovat za jízdy na bok eskalátoru. ;-)

  Největší nehoda se odehrála v 19:30 na stanici metra Kings Cross v Londýně v roce 1987. Při požáru eskalátoru zemřelo 31 lidí, 100 lidí bylo zraněno, z toho 19 těžce. Bylo zvykem, že si i přes zákaz kouření v tunelech metra kuřáci zapalovali cigarety za jízdy na eskalátoru a hořící zápalka občas způsobila menší požár pod eskalátory, který sám odezněl. Tady cestující hlásili takový oheň a personál se ho snažil 15 minut uhasit. Nevědělo se jak, nebyly klíče, přijeli i hasiči... Tentokrát oheň přeskočil a dík bordelu, prachu, odpadkům a mastnotě došlo k explozi a masivnímu požáru a dýmu. Cestující se zachraňovali odjetím na jiné stanice. Následkem nehody odstoupilo vedení londýnského metra a vedení londýnské hromadné dopravy.

0/0
14.6.2014 12:53

K93a67r76e81l 34D96r82d34a 6964342647

Příspěvky níže, že jsme jako o nehodách "poctivých ruských" eskalátorů u nás nikdy neslyšeli, a jak za všechno může EU či nevychovaní rodiče nevychovaných děti, mi přijdou více než hloupé. :-P

0/0
14.6.2014 12:58

K38a26r39e47l 43D19r57d61a 6154242177

Oprava: "Eskalátor se sesunul". Šlo o jeden eskalátor z několika. Všechny měly vadně namontované brzdy.

0/0
14.6.2014 13:05

M12a18r31e38k 85T41u98r75n17o18v44e48c 7465122540726

Pokud EU norma říká, že eskalátory nesmí jezdit rychlostí vyšší než 0,75 m/s, proč tedy v Praze instalují schody s rychlostí 0,27 m/s? Proč nemůžou mít přesně těch 0,75 m/s? To by myslím bylo pořád ještě celkem v pohodě, oproti třeba 0,8-0,9 m/s to není zase takový rozdíl... To musíme být ve všem papežštější než papež?

Zvlášť pokud těch úrazů přibývá, tak to zpomalování asi moc nepomáhá...

+3/0
14.6.2014 10:51

M28a27r11t11i47n 38R94a66y47m95a59n 4732388273768

ty schody jsou tam jiz 30 let a vic .. nemyslim si ze by za to mohly schody, ale spis lide co cumi do telefonu misto na cestu. :-D

+7/0
13.6.2014 15:23

J83a36n 85Š65p67e60c95i21á51n 2340310279569

Kdo je blbej a vi to o sobe, tak jde po vypnutem eskalatoru.

+3/−1
13.6.2014 11:12

T92o77m91á45š 88S45t38r44á14n23s69k72ý 8236646901887

Nejhorší eskalátory jsou na Míráku, to vždycky usnu, než vyjedu nahoru.

+10/0
13.6.2014 9:59

B81o35h46u88s41l60a22v 59K45r86á22l32í15k 2581750259216

A když se srovná počet úrazů na pevných schodech s počtem úrazů na pohyblivých schodech, tak z toho vyjdou jak? Třeba v přepočtu na osobokilometr, ať je to srovnání férové. Takže zrušíme a zakážeme i všechna pevná schodiště v celé unii? Nebo je zpomalíme?

+4/0
13.6.2014 9:54

R48a72d69o13s24l84a92v 87K41l78a23u26d92a 5544948154322

Eskalátor je dopravní prostředek. Málokdy se stane že by někomu ujel pod nohama schod na pevném schodišti a on kvůli tomu upadl. :-)

+1/−5
13.6.2014 10:21

F69i98l84i37p 25G42a65l42a98š 2117327164388

Na pevnych schodech v Prazskem metru (konkretne na Hajich) staci trocha deste a ty pevne schody ujizdi lidem pod nohama jak Michael Schumacher ujizdel ostatnim kdyz byl na vrcholu kariery ;-)

+3/0
13.6.2014 12:23

E55d46u53a60r73d 90H31l84a66v50a53t11ý 2980806974

Mě by jen zajímalo, proč před dvaceti a více lety nebylo po nějakých úrazech na eskalátorech ani vidu ani slechu (a to jezdily prakticky jen ty rychlé) a najednou je z toho hrozný problém. Že by na nás tehdy rodiče dávali větší pozor a ještě existovalo něco jako výchova a autorita?

+10/−1
13.6.2014 9:41

J42a52k41u26b 27Š82p88r76i40n83g32e40r 9131702252

Nebo se o tom vůbec neinformovalo ;-)

+1/−4
13.6.2014 11:16

V82l69a81d12i33m75í71r 41H79o14l83ý 8464121586407

také to nechápu. Když ještě byly v metru svižné ruské eskalátory, nebyl prodlém. Teď jezdí tak pomalu, že na Míráku na nich usnete (jak psal pan Stránský), ale zranění přibývá. Možná je to tím, že lidé jsou blbé.

+5/0
13.6.2014 12:06

J36i25ř60í 66M98a55c69e15k 3875555664691

Přepočítejme si to: Maximální povolená rychlost je 2,7 km/h. A ty nebezpečně rychlé schody jedou 3,2 km/h. Vím, hlemýžď je přece jen pomalejší, ale snad se i při 4 km/h dá plynule nastoupit?

+5/0
13.6.2014 9:39

R22a76d50o60s27l24a51v 66K82l28a96u57d32a 5694208604222

Už nežijeme v komunismu kdy se všechno bralo podle nejlepších jedinců. Proč brát ohledy na matky s dětmi, postižené, seniory.... Matka s dítětem může smrdět doma a ti ostatní v ústavech. Není důvod aby se taková špína ukazovala před západními turisty, které krmíme tím, že socialistický člověk je mladý, krásný, zdraví.

+1/−8
13.6.2014 10:24

M43a46r85e27k 98K57o17s78t46e71l68e22c64k92ý 6563666168

Jůnyjní normy jsou pro blbečky, socialistické normy byly pro odolnější lidi. A měnící se normy potvrzují, že lidstvo postupně (v jůnyji) degeneruje.

Rychlost schodů se musí přizpůsobovat nešikovnosti cestujících!? Kdysi bylo úrazů méně, protože lidé byli obratnější, disciplinovanější a zodpovědnější.

Dneska jsou lidé (od nejmenších po důchodce) zblblí neustálým připomínáním toho, že se o ně má někdo jiný starat, že to někdo musí zabezpečit. Jednodušší je ale prosadit jiné normy než vychovávat lidi k samostatnosti a disciplíně, když je ta demokracie a svoboda a každý si může dělat, co chce: třeba strkat nohy kam nemá...

A nakonec je to přece kšeft, když se musí pořád dookola něco povinně předělávat podle měnících se norem. A zaplatíme to my všichni...

+2/0
13.6.2014 9:36

L58u64k38a52s 65N32o60v90y 4574174285126

Pred par lety jsem videl, jak dva starsi japonsti duchodo-turiste nastoupili na ty rychlejsi eskalatory - BUM, BAC! Treti, ktery jim asi prispechal na pomoc, je uplne stejne napodobil. Nekdo ty schody zastavil, ale asi nejvetsi sranda byla, jak se nemohli ani postavit, protoze nozicky meli nahore a hlavu dole ;-)

+1/−1
13.6.2014 9:29

R44a38d44e18k 91D54o18l79e51ž23a28l 2439803800510

Tady je krásně vidět, jak se úředníci nebo výrobci vymlouvají na EU. Nové eskalátory by tedy mohly jezdit 1,4 - 2,8 krát rychleji, a pořád by to bylo v normě. Ta rychlost by ani nebyla o moc pomalejší než u těch ruských. Ovšem mluvčí DP zarputile tvrdí, že pomalé schody nařizuje EU.

+3/−1
13.6.2014 9:19

J81i53ř27í 34M49a90c25e21k 3545325684761

No jo, jenže kdo nenadává na EU, není Čech!

+1/0
13.6.2014 9:40

R24a35d35e51k 49P87a76s11t42o34r 3146715486473

Stačilo by aby místo toho leštidla na boty tam byl pořádný hrubý kartáč a žádný děcko už tam nohu nedá.

0/0
13.6.2014 9:17

O46n94d71ř84e79j 77H47e39r82z77l 1217289277883

Hodně o tom kecejte blbouni, 

nebo nám ty ruský zpomalej a na Jiřáku pojedu nahoru tejden

+15/0
13.6.2014 8:21

M25a70r78e54k 14T78u19r57n49o55v85e12c 7145612740186

To si nepomůžete, Jiřák je určitě další na řadě v pořadníku na výměnu...

0/0
14.6.2014 10:47

P37a96v90e43l 56O87b22d66r20ž64á82l25e44k 6286484698522

Desítky let tu jezdily rychlejší ruské eskalátory a národ nevymřel.

Celou tu šaškárnu si u EU prolobovali lokální výrobci eskalátorů, aby měli zajištěný odbyt. A díky záměrně poddimenzované kontrukci i odbyt náhradních dílů a servisu.

+17/0
13.6.2014 8:19

J41a47n 74Š67p49e66c16i70á30n 2960830959749

Presne tak, kazdy rok je na aspon pet eskalatoru rozebranych, ale moment! To porad rozebiraji ty nove. Na staromestske behem dvou let vymenili vsecky tri. Ruske schody porad makaj.

+4/0
13.6.2014 11:04

P16e66t52r 79P58r35u86s 7607975379572

Z tabulky je jasne videt, ze urazu pribyva. Jelikoz se stare eskalatory odstranuji a instaluji nove, plyne z toho jasny zaver, ze nebezpecne jsou prave nove schody a ne ty stare. :-P

+21/0
13.6.2014 8:18

J21a44n 48Š95p92e23c30i16á25n 2590720239989

Hlavne kdyz ty nove maji stale jeden ze tri poruchu a lidi se pak vmackavaji na jeden. Dokonale prostredi pro konflokt

+2/0
13.6.2014 11:06

J50i86ř39í 83K72u35c89h38t69a 6448575259717

Když v Bruselu někdo vymyslí nějakou kravinu, tak naši novináři hned pějí oslavné ódy. Samy ty schody nikomu neublíží, vždycky se musí dotyčný snažit. Ruské schody jsou jednoznačně kvalitnější a vhodnější pro delší úseky v Praze. Také jejich kapacita je navržena tak aby ty lidi prostě dopravily.

Obdobná nepochopitelná norma platí asi u výtahů. Nové výtahy jsou sice většinou krásně pochromované a mají tam dokonce sedačku - jenže jezdí strašně líně.

+7/0
13.6.2014 8:14

R63a69d23o82s90l43a20v 26K55l15a27u20d76a 5174758764802

Tak třeba v Berlíně v Kollhof Tower mají výtah krerý jezdí rychlostí 8,65 m/s:-P

+1/0
13.6.2014 8:26

M25i43c53h52a39l 70K94ř12í87ž 1714460291502

Evropská unie prostě zakáže cestovat po eskalátorech s kočárkem.Pokud maminky potřebují metro tak smůla - to je bomba . Doufám že příště zakážou celý metro protože občas někdo skočí pod vlak.

+11/0
13.6.2014 8:09

M98a90r79e30k 58T60u92r41n67o39v13e81c 7945812220736

Vždyť se v článku píše, že tohle není pro členské státy závazné, tak co řešíte?

0/0
14.6.2014 10:45

Z94d28e24n60ě88k 29W24e71r28n34h97a27r80t 6137705732968

Ty rozdíly jsou statisticky nevýznamné. Navíc pořád přibývá stanic a cestujících, takže bych se ani nedivil, kdyby fakticky úrazů spíš ubývalo...

+8/0
13.6.2014 8:00

M14i15c36h39a55l 57Z25e83t49e57k 3148492700437

Nejlépe asi, kdyby ty eskalátory vůbec nejely. To by byla spokojená celá slavná €U a navíc by došlo k přirozené selekci cestujících. Ti slabí/staří/se sníženou pohyblivostí by nakonec ve stanicích umřeli hladem a žízní.:-P

+9/0
13.6.2014 7:54

J88a82n 37Š91p52e32c67i61á79n 2750170119349

Me se stalo na namesti miru, ze schody nejaky vtipalek stopnul. A to sem byl v pulce a opravdu prirodni selekce zapusobila!

+1/0
13.6.2014 11:08

P61a74v59e63l 67H38a84l89b75i84c44h 6489702976769

Já si ty ruské pochaluji daleko víc, ačkoliv toho šneka na míráku zas využívám jako příležitost protáhnout své tělo. Chápu zmíněnou maminku s dětmi, ale to je problém neexistence bezbariérového přístupu. Předpokládám tedy, že v roce 2025 by mohla být zvýšená rychlost na eskalátorech a nebudou už žádné úrazy. Ty, co zvládnou udělat jeden krok na eskalátor pojedou po něm a ti zvývající + invalidé a maminky s dětmi si prostě na ten výtah počkají.

+5/0
13.6.2014 7:50

P48a71v20e31l 57D89o19r44t 9534211286504

Nejlepsi jsou opravdu rychle ruske ruske eskalatory. Pro mene pohyblive DPP prece v mnoha stanicich dostavel vytahy, takze proc by se melo zpomalit 90% cestujicich? Ano, nekde nejsou. S tim se neco ale porad dela. A zraneni deti jde na vrub rodicu. Zadny muj spoluzak se na schodech nikdy nezranil - a to byly jen ty nebezpecne rychle.

+9/−1
13.6.2014 7:47

V38á52c35l60a31v 53Č33e62r18m88á92k 4453210857534

Ještě mne napadá, jakto, že těch úrazů přibývá, když rychlejších schodů ubývá? Že by byl problém jinde?

+13/0
13.6.2014 7:46

P22a97v91e52l 81H33a89l22b18i65c85h 6539432526409

Dopravní nehody stále častěji mívají fatální následky, navzdory bezpečnějším autům. I zde je vidět že lidstvo po všech možných stránkách degeneruje. Pomáhat slabším (za předpokladu, že o to vážně stojí) chápu, ale podporovat lenost, blbost a pohodlnost? To mi nejde na rozum.

+5/0
13.6.2014 7:56

R15a52d49o87s55l46a49v 33K22l93a46u45d68a 5594778734202

A to vám nakecal kdo?  Počet úmrtí na silnicích soustavně klesá. Už dávno jsme hluboko pod rokem 1990.

0/0
13.6.2014 8:07

P71a45v95e45l 60H67a45l27b48i39c27h 6939452106889

Samozřejmě drobné ťukance nebo lehké nehody jsou teď často i bez zranění, měl jsem na mysli spíše situace, kdy hraje roli ne nešťastná souhra náhod, ale blbost řidičů, třeba vysoká rychlost nebo alkohol/drogy za volantem. Takže doplnění mé původní věty by mělo znít "Dopravní nehody způsobeny neodpovědnými řidiči stále častěji... "

Na druhou stranu, když jel někdo ve Š120 z hospody, bylo méně aut a asi to spíše hodil do škarpy, než aby někoho sundal, ale to je spíše moje představa, 80. léta jsem nezažil. Ale věřím tomu, že následky jednání neukázněných jedinců jsou dnes horší a celkově je na silnicích více agresivity (vzpomeňte si na případ auta vytlačeného z dálnice)

0/0
13.6.2014 8:19

Z20d77e82n50ě95k 33W39e16r72n73h79a57r44t 6867315622398

No, přibývá nehod - což logicky odpovídá rostoucímu množství aut. Ale smrtí i úrazů bezesporu ubývá. Nechci se pouštět do spekulací, zda je to lepšími auty s větší aktivní i pasivní bezpečností, výstavbou nových a bezpečnějších silnic, nebo dokonce lepšími řidiči, ale tak to zkrátka je.

Nějaký idi0t, který vytlačuje ostatní, je statisticky nevýznamný. Navíc si myslím, že takové excesy byly vždy, jen se o nich nemluvilo v takové míře v médiích...

0/0
13.6.2014 8:26

R90a74d80o96s55l93a54v 83K14l69a16u17d31a 5394768934572

Ale zase mezi roky 2010 a 2011 úrazů ubylo. :-P    Hlavně tahle statistika je o ničem. Neříká jak k úrazu došlo, o jaký šlo úraz, komu se stal a z jakého důvodu. Jeden opilec kutálející se ze schodů je schopný zranit dalších pět lidí. A za zranění se považuje téměř cokoliv.

+1/0
13.6.2014 7:58

Z35d90e75n37ě77k 86W41e38r33n71h80a20r10t 6397275762878

Přesně tak, ona to je obecně statistika malých čísel, tam má vliv i kdejaká drobnost. Otevře se nová stanice metra, s dvěma novými eskalátory a logicky tedy přibude příležitost k úrazu. nebo naopak, je zavřená stanice Národní Třída, kde denně prošlo x tisíc lidí a zase něco ubude. O prázdninách jede metrem významně méně lidí než v době vyučování, taky je to jistě poznat... 

Stejně to je s úmrtností na silnicích... Nejhorší měsíc za xx let byl ten, kdy se převrátil ten autobus u Nažidel, kde zahynulo 20 lidí... Fakticky to byla jen jedna nehoda, ale kdyby jí nebylo, bylo by to naopak jedno z "nejlepších" období...

0/0
13.6.2014 8:34
Foto

M13í69r28a 90K63l82a38s 9652907629336

Jednou z příčin je taky obecně nižší pohyblivost obyvatel. Na to si třeba stěžují provozovatelé sedačkových lanovek, že dříve tolik úrazů při vysedání či nasedání nebývalo.

+7/0
13.6.2014 7:37

Z98d50e44n13ě63k 86W61e39r85n12h23a87r49t 6687315312738

Zvyšuje se aktivita lidí, jak malých tak starých. Před třiceti lety by nikdo netahal roční dítě na lanovku, stejně jako sedmdesátiletý penzista byl rád, že sedí před domem na lavičce. Dneska létají po světě, jezdí na lyžích a podobně. Což je sice fajn, ale zkrátka některé věci se oklamat nedají, to tělo už zkrátka nefunguje jako "za mlada".

+3/−3
13.6.2014 8:03

I73š13t39v88á40n 43V35e16j74v65o70d17a 6471701851334

Prirodni selekce to jisti, proc by ti schopni (v tomto pripade zvlaste nadani a sikovni lide, kteri umi pouzit eskalator bez zraneni) meli nestale ustupovat tem neschpnym?? Vzdyt to akorat vede k degeneraci cele spolecnosti.

+15/0
13.6.2014 7:35
Foto

A18n39n82a 37V76e55s23e77l86á 2890848896

Přírodní selekce pomocí zrychlených ruských eskalátorů podzemní dráhy... Navrhuju z diskusí na iDnes vyselektovat diskutéry s nižším IQ...

0/−7
13.6.2014 7:46

J81a78n 32M42a60l64í91k 9879320430681

Ne pan Vejvoda to myslel ironicky, ze i tak jednoduchou vec jako jizda na eskalatorech, Vesela, nekteri nedavaji. Proc bychom, ale takovym hlupakum meli neustale ustupovat.

Za meho mladi, Vesela, nebyly varovani na mikrovlnce o nesyseni kocek, na pytlicich o uduseni a eskalatory jezdily rychleji, presto me nenapadlo nikdy narvat tam botu, asi jsem extremne nadany, nebo spis oni extreme tupi.

+4/0
13.6.2014 8:47

R16a18d96o87s31l89a32v 48K40l36a63u41d38a 5474938954272

Jen bych podotkl, že úrazy na eskalátorech nejsou nějaká porevoluční novinka související s "volnou" výchovou dětí.  Jen se o tom pochopitelně na hlas nemluvilo.

0/−3
13.6.2014 7:29

J89a61n 12M49a57l45í33k 9949420380551

Tak pro dnesni dementni rodice a jejich dementni deti by bylo nejlepsi nechat jen obycejne schody. Nevim, proc se neustale ustupuje lidske hlouposti? Vzdyt je to prirozena selekce.

+15/−3
13.6.2014 7:15
Foto

K81a78t97e10ř73i69n75a 29M79a66r91t86í63n50k54o62v28á 8477927931669

Co to melete?

+1/−6
13.6.2014 7:22





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.