Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úrazů na eskalátorech v metru přibývá. Schody totiž často jezdí rychleji

V pražském metru přibývá úrazů na jezdících schodech. Podle statistik se na nich zraní nejméně jeden cestující denně. Kovové schody totiž často jedou rychleji, než by měly, jsou nebezpečné hlavně pro méně pohyblivé lidi a pro malé děti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K92a48r42e73l 39D82r55d94a 6334812687

Nehody eskalátrů jsou časté, často smrtelné, zpravidla jde o zachycení oblečení. Řeší to na celém světě. Úrazy dětí se začaly množit s nástupem nebezpečných bot Crocs. Přitom v nich chodí kde kdo. Úrazy na běžných schodech jsou ale stejně časté.

  Velkou nehodou bylo přetržení eskalátoru na stanici Aviamotornaja v roce 1982 v Moskvě. V odpolední špičce se zranilo 100 lidí, 8 zemřelo, těžce zraněna byla i známá TV hlasatelka. Bolševická média celou událost zamlčela. Díky Svobodné Evropě z toho vznikla obstojná šeptanda, kdy se tvrdilo, že událost se stala v Praze na Míráku. Šlo o nové bezpečnější ruské eskalátory, 3 měsíce staré, u kterých technici špatně namontovali bezpečnostní brzdy, což kontrola pár dní před nehodou pouze konstatovala. Eskalátory se sesunuli vahou cestujících a došlo k umačkání několika lidí. Část cestujících vyskakoval na postranní konstrukci, ale ta váhu lidí neudržela a lidé propadali do konstrukce eskalátorů, nicméně, tím měli jen lehčí zranění.

  Dík této šeptandě, jsem byl v pražském "ruském" metru roky připraven vyskakovat za jízdy na bok eskalátoru. ;-)

  Největší nehoda se odehrála v 19:30 na stanici metra Kings Cross v Londýně v roce 1987. Při požáru eskalátoru zemřelo 31 lidí, 100 lidí bylo zraněno, z toho 19 těžce. Bylo zvykem, že si i přes zákaz kouření v tunelech metra kuřáci zapalovali cigarety za jízdy na eskalátoru a hořící zápalka občas způsobila menší požár pod eskalátory, který sám odezněl. Tady cestující hlásili takový oheň a personál se ho snažil 15 minut uhasit. Nevědělo se jak, nebyly klíče, přijeli i hasiči... Tentokrát oheň přeskočil a dík bordelu, prachu, odpadkům a mastnotě došlo k explozi a masivnímu požáru a dýmu. Cestující se zachraňovali odjetím na jiné stanice. Následkem nehody odstoupilo vedení londýnského metra a vedení londýnské hromadné dopravy.

0/0
14.6.2014 12:53

K88a52r64e21l 75D70r76d92a 6814292427

Příspěvky níže, že jsme jako o nehodách "poctivých ruských" eskalátorů u nás nikdy neslyšeli, a jak za všechno může EU či nevychovaní rodiče nevychovaných děti, mi přijdou více než hloupé. :-P

0/0
14.6.2014 12:58

K10a43r47e42l 78D21r24d60a 6314912807

Oprava: "Eskalátor se sesunul". Šlo o jeden eskalátor z několika. Všechny měly vadně namontované brzdy.

0/0
14.6.2014 13:05

M52a15r91e86k 69T55u42r57n81o30v30e26c 7315652890506

Pokud EU norma říká, že eskalátory nesmí jezdit rychlostí vyšší než 0,75 m/s, proč tedy v Praze instalují schody s rychlostí 0,27 m/s? Proč nemůžou mít přesně těch 0,75 m/s? To by myslím bylo pořád ještě celkem v pohodě, oproti třeba 0,8-0,9 m/s to není zase takový rozdíl... To musíme být ve všem papežštější než papež?

Zvlášť pokud těch úrazů přibývá, tak to zpomalování asi moc nepomáhá...

+3/0
14.6.2014 10:51

M10a36r55t26i52n 11R26a54y59m53a96n 4812228573908

ty schody jsou tam jiz 30 let a vic .. nemyslim si ze by za to mohly schody, ale spis lide co cumi do telefonu misto na cestu. :-D

+7/0
13.6.2014 15:23

J12a57n 74Š91p43e28c94i28á71n 2100930589859

Kdo je blbej a vi to o sobe, tak jde po vypnutem eskalatoru.

+3/−1
13.6.2014 11:12

T67o84m64á21š 58S94t92r93á41n50s80k26ý 8596756441687

Nejhorší eskalátory jsou na Míráku, to vždycky usnu, než vyjedu nahoru.

+10/0
13.6.2014 9:59

B39o86h96u38s33l47a13v 72K73r86á92l35í43k 2211960579826

A když se srovná počet úrazů na pevných schodech s počtem úrazů na pohyblivých schodech, tak z toho vyjdou jak? Třeba v přepočtu na osobokilometr, ať je to srovnání férové. Takže zrušíme a zakážeme i všechna pevná schodiště v celé unii? Nebo je zpomalíme?

+4/0
13.6.2014 9:54

R54a53d64o94s21l24a36v 91K78l53a62u80d96a 5114778244112

Eskalátor je dopravní prostředek. Málokdy se stane že by někomu ujel pod nohama schod na pevném schodišti a on kvůli tomu upadl. :-)

+1/−5
13.6.2014 10:21

F21i34l59i89p 55G79a87l36a87š 2207907294308

Na pevnych schodech v Prazskem metru (konkretne na Hajich) staci trocha deste a ty pevne schody ujizdi lidem pod nohama jak Michael Schumacher ujizdel ostatnim kdyz byl na vrcholu kariery ;-)

+3/0
13.6.2014 12:23

E53d57u54a81r47d 77H85l84a84v43a41t42ý 2210336764

Mě by jen zajímalo, proč před dvaceti a více lety nebylo po nějakých úrazech na eskalátorech ani vidu ani slechu (a to jezdily prakticky jen ty rychlé) a najednou je z toho hrozný problém. Že by na nás tehdy rodiče dávali větší pozor a ještě existovalo něco jako výchova a autorita?

+10/−1
13.6.2014 9:41

J80a93k43u40b 53Š46p20r29i42n80g42e28r 9151142652

Nebo se o tom vůbec neinformovalo ;-)

+1/−4
13.6.2014 11:16

V43l48a65d90i42m70í61r 76H57o29l68ý 8294731556737

také to nechápu. Když ještě byly v metru svižné ruské eskalátory, nebyl prodlém. Teď jezdí tak pomalu, že na Míráku na nich usnete (jak psal pan Stránský), ale zranění přibývá. Možná je to tím, že lidé jsou blbé.

+5/0
13.6.2014 12:06

J14i69ř46í 55M92a75c86e24k 3475355204261

Přepočítejme si to: Maximální povolená rychlost je 2,7 km/h. A ty nebezpečně rychlé schody jedou 3,2 km/h. Vím, hlemýžď je přece jen pomalejší, ale snad se i při 4 km/h dá plynule nastoupit?

+5/0
13.6.2014 9:39

R11a44d37o58s52l14a52v 24K36l37a55u88d37a 5254138104682

Už nežijeme v komunismu kdy se všechno bralo podle nejlepších jedinců. Proč brát ohledy na matky s dětmi, postižené, seniory.... Matka s dítětem může smrdět doma a ti ostatní v ústavech. Není důvod aby se taková špína ukazovala před západními turisty, které krmíme tím, že socialistický člověk je mladý, krásný, zdraví.

+1/−8
13.6.2014 10:24

M90a68r61e98k 73K60o68s72t41e10l94e96c91k71ý 6243556568

Jůnyjní normy jsou pro blbečky, socialistické normy byly pro odolnější lidi. A měnící se normy potvrzují, že lidstvo postupně (v jůnyji) degeneruje.

Rychlost schodů se musí přizpůsobovat nešikovnosti cestujících!? Kdysi bylo úrazů méně, protože lidé byli obratnější, disciplinovanější a zodpovědnější.

Dneska jsou lidé (od nejmenších po důchodce) zblblí neustálým připomínáním toho, že se o ně má někdo jiný starat, že to někdo musí zabezpečit. Jednodušší je ale prosadit jiné normy než vychovávat lidi k samostatnosti a disciplíně, když je ta demokracie a svoboda a každý si může dělat, co chce: třeba strkat nohy kam nemá...

A nakonec je to přece kšeft, když se musí pořád dookola něco povinně předělávat podle měnících se norem. A zaplatíme to my všichni...

+2/0
13.6.2014 9:36

L23u51k46a12s 66N83o45v96y 4304104275316

Pred par lety jsem videl, jak dva starsi japonsti duchodo-turiste nastoupili na ty rychlejsi eskalatory - BUM, BAC! Treti, ktery jim asi prispechal na pomoc, je uplne stejne napodobil. Nekdo ty schody zastavil, ale asi nejvetsi sranda byla, jak se nemohli ani postavit, protoze nozicky meli nahore a hlavu dole ;-)

+1/−1
13.6.2014 9:29

R29a64d30e96k 85D32o31l19e57ž19a75l 2749583780520

Tady je krásně vidět, jak se úředníci nebo výrobci vymlouvají na EU. Nové eskalátory by tedy mohly jezdit 1,4 - 2,8 krát rychleji, a pořád by to bylo v normě. Ta rychlost by ani nebyla o moc pomalejší než u těch ruských. Ovšem mluvčí DP zarputile tvrdí, že pomalé schody nařizuje EU.

+3/−1
13.6.2014 9:19

J83i51ř94í 37M59a91c45e52k 3875545214771

No jo, jenže kdo nenadává na EU, není Čech!

+1/0
13.6.2014 9:40

R27a24d96e16k 76P32a74s20t10o77r 3756715166923

Stačilo by aby místo toho leštidla na boty tam byl pořádný hrubý kartáč a žádný děcko už tam nohu nedá.

0/0
13.6.2014 9:17

O57n70d89ř29e37j 54H56e18r69z48l 1517569427793

Hodně o tom kecejte blbouni, 

nebo nám ty ruský zpomalej a na Jiřáku pojedu nahoru tejden

+15/0
13.6.2014 8:21

M34a36r70e15k 49T79u43r63n45o41v57e59c 7615712750606

To si nepomůžete, Jiřák je určitě další na řadě v pořadníku na výměnu...

0/0
14.6.2014 10:47

P75a83v37e80l 25O72b45d93r96ž50á86l97e86k 6516584678612

Desítky let tu jezdily rychlejší ruské eskalátory a národ nevymřel.

Celou tu šaškárnu si u EU prolobovali lokální výrobci eskalátorů, aby měli zajištěný odbyt. A díky záměrně poddimenzované kontrukci i odbyt náhradních dílů a servisu.

+17/0
13.6.2014 8:19

J36a68n 52Š44p94e47c79i32á52n 2310200859739

Presne tak, kazdy rok je na aspon pet eskalatoru rozebranych, ale moment! To porad rozebiraji ty nove. Na staromestske behem dvou let vymenili vsecky tri. Ruske schody porad makaj.

+4/0
13.6.2014 11:04

P18e25t60r 19P85r78u80s 7817135499982

Z tabulky je jasne videt, ze urazu pribyva. Jelikoz se stare eskalatory odstranuji a instaluji nove, plyne z toho jasny zaver, ze nebezpecne jsou prave nove schody a ne ty stare. :-P

+21/0
13.6.2014 8:18

J88a88n 75Š43p48e65c94i54á59n 2720190229179

Hlavne kdyz ty nove maji stale jeden ze tri poruchu a lidi se pak vmackavaji na jeden. Dokonale prostredi pro konflokt

+2/0
13.6.2014 11:06

J97i49ř24í 84K46u30c35h65t71a 6548295759217

Když v Bruselu někdo vymyslí nějakou kravinu, tak naši novináři hned pějí oslavné ódy. Samy ty schody nikomu neublíží, vždycky se musí dotyčný snažit. Ruské schody jsou jednoznačně kvalitnější a vhodnější pro delší úseky v Praze. Také jejich kapacita je navržena tak aby ty lidi prostě dopravily.

Obdobná nepochopitelná norma platí asi u výtahů. Nové výtahy jsou sice většinou krásně pochromované a mají tam dokonce sedačku - jenže jezdí strašně líně.

+7/0
13.6.2014 8:14

R23a42d43o17s51l49a88v 70K62l91a97u79d42a 5624548764462

Tak třeba v Berlíně v Kollhof Tower mají výtah krerý jezdí rychlostí 8,65 m/s:-P

+1/0
13.6.2014 8:26

M17i23c69h10a46l 75K66ř72í82ž 1634340231522

Evropská unie prostě zakáže cestovat po eskalátorech s kočárkem.Pokud maminky potřebují metro tak smůla - to je bomba . Doufám že příště zakážou celý metro protože občas někdo skočí pod vlak.

+11/0
13.6.2014 8:09

M68a50r76e76k 21T74u77r47n59o76v78e10c 7565982340246

Vždyť se v článku píše, že tohle není pro členské státy závazné, tak co řešíte?

0/0
14.6.2014 10:45

Z82d38e36n84ě38k 90W74e98r74n15h28a72r16t 6157725322968

Ty rozdíly jsou statisticky nevýznamné. Navíc pořád přibývá stanic a cestujících, takže bych se ani nedivil, kdyby fakticky úrazů spíš ubývalo...

+8/0
13.6.2014 8:00

M79i37c72h65a89l 93Z13e98t68e94k 3478902620857

Nejlépe asi, kdyby ty eskalátory vůbec nejely. To by byla spokojená celá slavná €U a navíc by došlo k přirozené selekci cestujících. Ti slabí/staří/se sníženou pohyblivostí by nakonec ve stanicích umřeli hladem a žízní.:-P

+9/0
13.6.2014 7:54

J98a87n 72Š36p63e98c98i68á40n 2230900479299

Me se stalo na namesti miru, ze schody nejaky vtipalek stopnul. A to sem byl v pulce a opravdu prirodni selekce zapusobila!

+1/0
13.6.2014 11:08

P10a78v71e53l 57H15a92l50b35i12c26h 6139102636289

Já si ty ruské pochaluji daleko víc, ačkoliv toho šneka na míráku zas využívám jako příležitost protáhnout své tělo. Chápu zmíněnou maminku s dětmi, ale to je problém neexistence bezbariérového přístupu. Předpokládám tedy, že v roce 2025 by mohla být zvýšená rychlost na eskalátorech a nebudou už žádné úrazy. Ty, co zvládnou udělat jeden krok na eskalátor pojedou po něm a ti zvývající + invalidé a maminky s dětmi si prostě na ten výtah počkají.

+5/0
13.6.2014 7:50

P48a96v70e98l 15D20o79r80t 9534281736444

Nejlepsi jsou opravdu rychle ruske ruske eskalatory. Pro mene pohyblive DPP prece v mnoha stanicich dostavel vytahy, takze proc by se melo zpomalit 90% cestujicich? Ano, nekde nejsou. S tim se neco ale porad dela. A zraneni deti jde na vrub rodicu. Zadny muj spoluzak se na schodech nikdy nezranil - a to byly jen ty nebezpecne rychle.

+9/−1
13.6.2014 7:47

V34á52c73l72a66v 30Č63e89r17m31á75k 4473220897424

Ještě mne napadá, jakto, že těch úrazů přibývá, když rychlejších schodů ubývá? Že by byl problém jinde?

+13/0
13.6.2014 7:46

P51a81v78e84l 37H96a82l65b40i59c72h 6989322396799

Dopravní nehody stále častěji mívají fatální následky, navzdory bezpečnějším autům. I zde je vidět že lidstvo po všech možných stránkách degeneruje. Pomáhat slabším (za předpokladu, že o to vážně stojí) chápu, ale podporovat lenost, blbost a pohodlnost? To mi nejde na rozum.

+5/0
13.6.2014 7:56

R66a43d76o33s48l32a61v 66K91l60a36u89d61a 5284438804912

A to vám nakecal kdo?  Počet úmrtí na silnicích soustavně klesá. Už dávno jsme hluboko pod rokem 1990.

0/0
13.6.2014 8:07

P83a43v42e68l 63H85a31l62b54i66c45h 6759832646329

Samozřejmě drobné ťukance nebo lehké nehody jsou teď často i bez zranění, měl jsem na mysli spíše situace, kdy hraje roli ne nešťastná souhra náhod, ale blbost řidičů, třeba vysoká rychlost nebo alkohol/drogy za volantem. Takže doplnění mé původní věty by mělo znít "Dopravní nehody způsobeny neodpovědnými řidiči stále častěji... "

Na druhou stranu, když jel někdo ve Š120 z hospody, bylo méně aut a asi to spíše hodil do škarpy, než aby někoho sundal, ale to je spíše moje představa, 80. léta jsem nezažil. Ale věřím tomu, že následky jednání neukázněných jedinců jsou dnes horší a celkově je na silnicích více agresivity (vzpomeňte si na případ auta vytlačeného z dálnice)

0/0
13.6.2014 8:19

Z39d44e31n53ě17k 41W32e97r73n57h39a62r75t 6407905152148

No, přibývá nehod - což logicky odpovídá rostoucímu množství aut. Ale smrtí i úrazů bezesporu ubývá. Nechci se pouštět do spekulací, zda je to lepšími auty s větší aktivní i pasivní bezpečností, výstavbou nových a bezpečnějších silnic, nebo dokonce lepšími řidiči, ale tak to zkrátka je.

Nějaký idi0t, který vytlačuje ostatní, je statisticky nevýznamný. Navíc si myslím, že takové excesy byly vždy, jen se o nich nemluvilo v takové míře v médiích...

0/0
13.6.2014 8:26

R68a20d80o87s58l87a81v 98K43l64a84u46d39a 5144468924892

Ale zase mezi roky 2010 a 2011 úrazů ubylo. :-P    Hlavně tahle statistika je o ničem. Neříká jak k úrazu došlo, o jaký šlo úraz, komu se stal a z jakého důvodu. Jeden opilec kutálející se ze schodů je schopný zranit dalších pět lidí. A za zranění se považuje téměř cokoliv.

+1/0
13.6.2014 7:58

Z24d77e63n20ě50k 56W61e89r35n36h40a86r57t 6147255142698

Přesně tak, ona to je obecně statistika malých čísel, tam má vliv i kdejaká drobnost. Otevře se nová stanice metra, s dvěma novými eskalátory a logicky tedy přibude příležitost k úrazu. nebo naopak, je zavřená stanice Národní Třída, kde denně prošlo x tisíc lidí a zase něco ubude. O prázdninách jede metrem významně méně lidí než v době vyučování, taky je to jistě poznat... 

Stejně to je s úmrtností na silnicích... Nejhorší měsíc za xx let byl ten, kdy se převrátil ten autobus u Nažidel, kde zahynulo 20 lidí... Fakticky to byla jen jedna nehoda, ale kdyby jí nebylo, bylo by to naopak jedno z "nejlepších" období...

0/0
13.6.2014 8:34
Foto

M44í92r59a 28K70l33a50s 9642587539506

Jednou z příčin je taky obecně nižší pohyblivost obyvatel. Na to si třeba stěžují provozovatelé sedačkových lanovek, že dříve tolik úrazů při vysedání či nasedání nebývalo.

+7/0
13.6.2014 7:37

Z98d39e92n54ě26k 45W36e53r21n23h53a42r27t 6777185402298

Zvyšuje se aktivita lidí, jak malých tak starých. Před třiceti lety by nikdo netahal roční dítě na lanovku, stejně jako sedmdesátiletý penzista byl rád, že sedí před domem na lavičce. Dneska létají po světě, jezdí na lyžích a podobně. Což je sice fajn, ale zkrátka některé věci se oklamat nedají, to tělo už zkrátka nefunguje jako "za mlada".

+3/−3
13.6.2014 8:03

I18š18t37v53á58n 81V98e31j87v30o78d84a 6141901781324

Prirodni selekce to jisti, proc by ti schopni (v tomto pripade zvlaste nadani a sikovni lide, kteri umi pouzit eskalator bez zraneni) meli nestale ustupovat tem neschpnym?? Vzdyt to akorat vede k degeneraci cele spolecnosti.

+15/0
13.6.2014 7:35
Foto

A21n35n76a 82V89e87s27e21l69á 2860338186

Přírodní selekce pomocí zrychlených ruských eskalátorů podzemní dráhy... Navrhuju z diskusí na iDnes vyselektovat diskutéry s nižším IQ...

0/−7
13.6.2014 7:46

J48a47n 15M26a90l33í86k 9499230300891

Ne pan Vejvoda to myslel ironicky, ze i tak jednoduchou vec jako jizda na eskalatorech, Vesela, nekteri nedavaji. Proc bychom, ale takovym hlupakum meli neustale ustupovat.

Za meho mladi, Vesela, nebyly varovani na mikrovlnce o nesyseni kocek, na pytlicich o uduseni a eskalatory jezdily rychleji, presto me nenapadlo nikdy narvat tam botu, asi jsem extremne nadany, nebo spis oni extreme tupi.

+4/0
13.6.2014 8:47

R31a64d11o66s63l36a32v 32K91l73a57u22d85a 5384178184822

Jen bych podotkl, že úrazy na eskalátorech nejsou nějaká porevoluční novinka související s "volnou" výchovou dětí.  Jen se o tom pochopitelně na hlas nemluvilo.

0/−3
13.6.2014 7:29

J40a54n 62M70a64l87í60k 9119960700451

Tak pro dnesni dementni rodice a jejich dementni deti by bylo nejlepsi nechat jen obycejne schody. Nevim, proc se neustale ustupuje lidske hlouposti? Vzdyt je to prirozena selekce.

+15/−3
13.6.2014 7:15
Foto

K65a85t62e41ř86i48n36a 68M69a96r94t55í68n30k69o80v26á 8247227511439

Co to melete?

+1/−6
13.6.2014 7:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.