Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Úrazů na eskalátorech v metru přibývá. Schody totiž často jezdí rychleji

V pražském metru přibývá úrazů na jezdících schodech. Podle statistik se na nich zraní nejméně jeden cestující denně. Kovové schody totiž často jedou rychleji, než by měly, jsou nebezpečné hlavně pro méně pohyblivé lidi a pro malé děti.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K13a86r43e73l 92D91r60d96a 6274462707

Nehody eskalátrů jsou časté, často smrtelné, zpravidla jde o zachycení oblečení. Řeší to na celém světě. Úrazy dětí se začaly množit s nástupem nebezpečných bot Crocs. Přitom v nich chodí kde kdo. Úrazy na běžných schodech jsou ale stejně časté.

  Velkou nehodou bylo přetržení eskalátoru na stanici Aviamotornaja v roce 1982 v Moskvě. V odpolední špičce se zranilo 100 lidí, 8 zemřelo, těžce zraněna byla i známá TV hlasatelka. Bolševická média celou událost zamlčela. Díky Svobodné Evropě z toho vznikla obstojná šeptanda, kdy se tvrdilo, že událost se stala v Praze na Míráku. Šlo o nové bezpečnější ruské eskalátory, 3 měsíce staré, u kterých technici špatně namontovali bezpečnostní brzdy, což kontrola pár dní před nehodou pouze konstatovala. Eskalátory se sesunuli vahou cestujících a došlo k umačkání několika lidí. Část cestujících vyskakoval na postranní konstrukci, ale ta váhu lidí neudržela a lidé propadali do konstrukce eskalátorů, nicméně, tím měli jen lehčí zranění.

  Dík této šeptandě, jsem byl v pražském "ruském" metru roky připraven vyskakovat za jízdy na bok eskalátoru. ;-)

  Největší nehoda se odehrála v 19:30 na stanici metra Kings Cross v Londýně v roce 1987. Při požáru eskalátoru zemřelo 31 lidí, 100 lidí bylo zraněno, z toho 19 těžce. Bylo zvykem, že si i přes zákaz kouření v tunelech metra kuřáci zapalovali cigarety za jízdy na eskalátoru a hořící zápalka občas způsobila menší požár pod eskalátory, který sám odezněl. Tady cestující hlásili takový oheň a personál se ho snažil 15 minut uhasit. Nevědělo se jak, nebyly klíče, přijeli i hasiči... Tentokrát oheň přeskočil a dík bordelu, prachu, odpadkům a mastnotě došlo k explozi a masivnímu požáru a dýmu. Cestující se zachraňovali odjetím na jiné stanice. Následkem nehody odstoupilo vedení londýnského metra a vedení londýnské hromadné dopravy.

0/0
14.6.2014 12:53

K90a88r11e53l 74D81r88d43a 6474462787

Příspěvky níže, že jsme jako o nehodách "poctivých ruských" eskalátorů u nás nikdy neslyšeli, a jak za všechno může EU či nevychovaní rodiče nevychovaných děti, mi přijdou více než hloupé. :-P

0/0
14.6.2014 12:58

K68a58r15e39l 19D18r28d18a 6784822487

Oprava: "Eskalátor se sesunul". Šlo o jeden eskalátor z několika. Všechny měly vadně namontované brzdy.

0/0
14.6.2014 13:05

M98a80r28e15k 25T21u14r44n28o24v68e95c 7955612830236

Pokud EU norma říká, že eskalátory nesmí jezdit rychlostí vyšší než 0,75 m/s, proč tedy v Praze instalují schody s rychlostí 0,27 m/s? Proč nemůžou mít přesně těch 0,75 m/s? To by myslím bylo pořád ještě celkem v pohodě, oproti třeba 0,8-0,9 m/s to není zase takový rozdíl... To musíme být ve všem papežštější než papež?

Zvlášť pokud těch úrazů přibývá, tak to zpomalování asi moc nepomáhá...

+3/0
14.6.2014 10:51

M49a13r10t92i38n 84R33a28y84m67a62n 4812528773198

ty schody jsou tam jiz 30 let a vic .. nemyslim si ze by za to mohly schody, ale spis lide co cumi do telefonu misto na cestu. :-D

+7/0
13.6.2014 15:23

J66a87n 51Š89p29e35c69i65á77n 2380130279639

Kdo je blbej a vi to o sobe, tak jde po vypnutem eskalatoru.

+3/−1
13.6.2014 11:12

T10o61m19á77š 34S93t78r14á77n88s20k23ý 8566106301577

Nejhorší eskalátory jsou na Míráku, to vždycky usnu, než vyjedu nahoru.

+10/0
13.6.2014 9:59

B58o32h90u49s15l11a18v 53K70r63á87l79í47k 2321630349666

A když se srovná počet úrazů na pevných schodech s počtem úrazů na pohyblivých schodech, tak z toho vyjdou jak? Třeba v přepočtu na osobokilometr, ať je to srovnání férové. Takže zrušíme a zakážeme i všechna pevná schodiště v celé unii? Nebo je zpomalíme?

+4/0
13.6.2014 9:54

R69a28d33o57s83l56a58v 98K14l87a97u40d75a 5714348484182

Eskalátor je dopravní prostředek. Málokdy se stane že by někomu ujel pod nohama schod na pevném schodišti a on kvůli tomu upadl. :-)

+1/−5
13.6.2014 10:21

F29i16l22i76p 57G97a53l64a16š 2697157974668

Na pevnych schodech v Prazskem metru (konkretne na Hajich) staci trocha deste a ty pevne schody ujizdi lidem pod nohama jak Michael Schumacher ujizdel ostatnim kdyz byl na vrcholu kariery ;-)

+3/0
13.6.2014 12:23

E55d35u84a56r86d 81H96l98a73v74a41t50ý 2100226194

Mě by jen zajímalo, proč před dvaceti a více lety nebylo po nějakých úrazech na eskalátorech ani vidu ani slechu (a to jezdily prakticky jen ty rychlé) a najednou je z toho hrozný problém. Že by na nás tehdy rodiče dávali větší pozor a ještě existovalo něco jako výchova a autorita?

+10/−1
13.6.2014 9:41

J22a94k91u62b 40Š38p13r56i22n88g21e29r 9781912772

Nebo se o tom vůbec neinformovalo ;-)

+1/−4
13.6.2014 11:16

V85l53a11d47i42m71í55r 29H84o52l51ý 8184541416797

také to nechápu. Když ještě byly v metru svižné ruské eskalátory, nebyl prodlém. Teď jezdí tak pomalu, že na Míráku na nich usnete (jak psal pan Stránský), ale zranění přibývá. Možná je to tím, že lidé jsou blbé.

+5/0
13.6.2014 12:06

J36i57ř84í 44M52a21c77e51k 3675375514781

Přepočítejme si to: Maximální povolená rychlost je 2,7 km/h. A ty nebezpečně rychlé schody jedou 3,2 km/h. Vím, hlemýžď je přece jen pomalejší, ale snad se i při 4 km/h dá plynule nastoupit?

+5/0
13.6.2014 9:39

R72a66d74o61s27l16a95v 87K86l49a61u79d46a 5664748164202

Už nežijeme v komunismu kdy se všechno bralo podle nejlepších jedinců. Proč brát ohledy na matky s dětmi, postižené, seniory.... Matka s dítětem může smrdět doma a ti ostatní v ústavech. Není důvod aby se taková špína ukazovala před západními turisty, které krmíme tím, že socialistický člověk je mladý, krásný, zdraví.

+1/−8
13.6.2014 10:24

M87a29r58e25k 42K62o63s44t44e49l65e17c12k42ý 6203906928

Jůnyjní normy jsou pro blbečky, socialistické normy byly pro odolnější lidi. A měnící se normy potvrzují, že lidstvo postupně (v jůnyji) degeneruje.

Rychlost schodů se musí přizpůsobovat nešikovnosti cestujících!? Kdysi bylo úrazů méně, protože lidé byli obratnější, disciplinovanější a zodpovědnější.

Dneska jsou lidé (od nejmenších po důchodce) zblblí neustálým připomínáním toho, že se o ně má někdo jiný starat, že to někdo musí zabezpečit. Jednodušší je ale prosadit jiné normy než vychovávat lidi k samostatnosti a disciplíně, když je ta demokracie a svoboda a každý si může dělat, co chce: třeba strkat nohy kam nemá...

A nakonec je to přece kšeft, když se musí pořád dookola něco povinně předělávat podle měnících se norem. A zaplatíme to my všichni...

+2/0
13.6.2014 9:36

L81u61k19a90s 34N12o58v52y 4914864945146

Pred par lety jsem videl, jak dva starsi japonsti duchodo-turiste nastoupili na ty rychlejsi eskalatory - BUM, BAC! Treti, ktery jim asi prispechal na pomoc, je uplne stejne napodobil. Nekdo ty schody zastavil, ale asi nejvetsi sranda byla, jak se nemohli ani postavit, protoze nozicky meli nahore a hlavu dole ;-)

+1/−1
13.6.2014 9:29

R96a84d45e70k 41D79o17l92e63ž40a14l 2209263810650

Tady je krásně vidět, jak se úředníci nebo výrobci vymlouvají na EU. Nové eskalátory by tedy mohly jezdit 1,4 - 2,8 krát rychleji, a pořád by to bylo v normě. Ta rychlost by ani nebyla o moc pomalejší než u těch ruských. Ovšem mluvčí DP zarputile tvrdí, že pomalé schody nařizuje EU.

+3/−1
13.6.2014 9:19

J39i80ř84í 16M51a88c52e83k 3235955284621

No jo, jenže kdo nenadává na EU, není Čech!

+1/0
13.6.2014 9:40

R27a98d71e49k 74P68a39s47t64o29r 3466705626123

Stačilo by aby místo toho leštidla na boty tam byl pořádný hrubý kartáč a žádný děcko už tam nohu nedá.

0/0
13.6.2014 9:17

O96n39d51ř57e98j 73H52e45r28z71l 1177799527253

Hodně o tom kecejte blbouni, 

nebo nám ty ruský zpomalej a na Jiřáku pojedu nahoru tejden

+15/0
13.6.2014 8:21

M53a11r32e73k 22T26u88r92n90o90v38e51c 7865442110206

To si nepomůžete, Jiřák je určitě další na řadě v pořadníku na výměnu...

0/0
14.6.2014 10:47

P44a24v53e48l 90O23b41d65r96ž54á20l81e80k 6106414938252

Desítky let tu jezdily rychlejší ruské eskalátory a národ nevymřel.

Celou tu šaškárnu si u EU prolobovali lokální výrobci eskalátorů, aby měli zajištěný odbyt. A díky záměrně poddimenzované kontrukci i odbyt náhradních dílů a servisu.

+17/0
13.6.2014 8:19

J23a92n 63Š96p71e57c45i22á13n 2470600289569

Presne tak, kazdy rok je na aspon pet eskalatoru rozebranych, ale moment! To porad rozebiraji ty nove. Na staromestske behem dvou let vymenili vsecky tri. Ruske schody porad makaj.

+4/0
13.6.2014 11:04

P86e17t43r 18P37r91u36s 7147345409682

Z tabulky je jasne videt, ze urazu pribyva. Jelikoz se stare eskalatory odstranuji a instaluji nove, plyne z toho jasny zaver, ze nebezpecne jsou prave nove schody a ne ty stare. :-P

+21/0
13.6.2014 8:18

J66a76n 67Š16p17e22c89i58á43n 2350720519479

Hlavne kdyz ty nove maji stale jeden ze tri poruchu a lidi se pak vmackavaji na jeden. Dokonale prostredi pro konflokt

+2/0
13.6.2014 11:06

J22i71ř65í 18K35u86c74h79t46a 6508675129487

Když v Bruselu někdo vymyslí nějakou kravinu, tak naši novináři hned pějí oslavné ódy. Samy ty schody nikomu neublíží, vždycky se musí dotyčný snažit. Ruské schody jsou jednoznačně kvalitnější a vhodnější pro delší úseky v Praze. Také jejich kapacita je navržena tak aby ty lidi prostě dopravily.

Obdobná nepochopitelná norma platí asi u výtahů. Nové výtahy jsou sice většinou krásně pochromované a mají tam dokonce sedačku - jenže jezdí strašně líně.

+7/0
13.6.2014 8:14

R71a72d48o67s21l88a61v 93K39l94a89u38d15a 5894578124832

Tak třeba v Berlíně v Kollhof Tower mají výtah krerý jezdí rychlostí 8,65 m/s:-P

+1/0
13.6.2014 8:26

M30i23c65h94a94l 64K35ř27í77ž 1464640871292

Evropská unie prostě zakáže cestovat po eskalátorech s kočárkem.Pokud maminky potřebují metro tak smůla - to je bomba . Doufám že příště zakážou celý metro protože občas někdo skočí pod vlak.

+11/0
13.6.2014 8:09

M35a10r14e67k 50T27u19r75n24o82v88e53c 7825762750786

Vždyť se v článku píše, že tohle není pro členské státy závazné, tak co řešíte?

0/0
14.6.2014 10:45

Z30d96e27n77ě62k 29W53e45r52n76h18a22r49t 6437525952168

Ty rozdíly jsou statisticky nevýznamné. Navíc pořád přibývá stanic a cestujících, takže bych se ani nedivil, kdyby fakticky úrazů spíš ubývalo...

+8/0
13.6.2014 8:00

M20i68c89h34a46l 49Z39e91t17e16k 3398762510227

Nejlépe asi, kdyby ty eskalátory vůbec nejely. To by byla spokojená celá slavná €U a navíc by došlo k přirozené selekci cestujících. Ti slabí/staří/se sníženou pohyblivostí by nakonec ve stanicích umřeli hladem a žízní.:-P

+9/0
13.6.2014 7:54

J86a59n 48Š57p49e47c19i65á16n 2550670259729

Me se stalo na namesti miru, ze schody nejaky vtipalek stopnul. A to sem byl v pulce a opravdu prirodni selekce zapusobila!

+1/0
13.6.2014 11:08

P18a95v35e79l 40H91a46l71b18i84c53h 6829562866849

Já si ty ruské pochaluji daleko víc, ačkoliv toho šneka na míráku zas využívám jako příležitost protáhnout své tělo. Chápu zmíněnou maminku s dětmi, ale to je problém neexistence bezbariérového přístupu. Předpokládám tedy, že v roce 2025 by mohla být zvýšená rychlost na eskalátorech a nebudou už žádné úrazy. Ty, co zvládnou udělat jeden krok na eskalátor pojedou po něm a ti zvývající + invalidé a maminky s dětmi si prostě na ten výtah počkají.

+5/0
13.6.2014 7:50

P54a22v23e68l 11D63o31r62t 9114851136584

Nejlepsi jsou opravdu rychle ruske ruske eskalatory. Pro mene pohyblive DPP prece v mnoha stanicich dostavel vytahy, takze proc by se melo zpomalit 90% cestujicich? Ano, nekde nejsou. S tim se neco ale porad dela. A zraneni deti jde na vrub rodicu. Zadny muj spoluzak se na schodech nikdy nezranil - a to byly jen ty nebezpecne rychle.

+9/−1
13.6.2014 7:47

V95á53c61l43a66v 31Č75e31r95m81á36k 4983830147494

Ještě mne napadá, jakto, že těch úrazů přibývá, když rychlejších schodů ubývá? Že by byl problém jinde?

+13/0
13.6.2014 7:46

P77a73v93e73l 91H59a34l21b93i41c97h 6239192856439

Dopravní nehody stále častěji mívají fatální následky, navzdory bezpečnějším autům. I zde je vidět že lidstvo po všech možných stránkách degeneruje. Pomáhat slabším (za předpokladu, že o to vážně stojí) chápu, ale podporovat lenost, blbost a pohodlnost? To mi nejde na rozum.

+5/0
13.6.2014 7:56

R34a93d37o43s49l28a56v 51K86l60a79u65d88a 5724858244842

A to vám nakecal kdo?  Počet úmrtí na silnicích soustavně klesá. Už dávno jsme hluboko pod rokem 1990.

0/0
13.6.2014 8:07

P95a24v53e88l 16H21a20l97b71i42c66h 6119682176669

Samozřejmě drobné ťukance nebo lehké nehody jsou teď často i bez zranění, měl jsem na mysli spíše situace, kdy hraje roli ne nešťastná souhra náhod, ale blbost řidičů, třeba vysoká rychlost nebo alkohol/drogy za volantem. Takže doplnění mé původní věty by mělo znít "Dopravní nehody způsobeny neodpovědnými řidiči stále častěji... "

Na druhou stranu, když jel někdo ve Š120 z hospody, bylo méně aut a asi to spíše hodil do škarpy, než aby někoho sundal, ale to je spíše moje představa, 80. léta jsem nezažil. Ale věřím tomu, že následky jednání neukázněných jedinců jsou dnes horší a celkově je na silnicích více agresivity (vzpomeňte si na případ auta vytlačeného z dálnice)

0/0
13.6.2014 8:19

Z44d62e56n41ě71k 49W63e30r31n32h17a23r22t 6937445472188

No, přibývá nehod - což logicky odpovídá rostoucímu množství aut. Ale smrtí i úrazů bezesporu ubývá. Nechci se pouštět do spekulací, zda je to lepšími auty s větší aktivní i pasivní bezpečností, výstavbou nových a bezpečnějších silnic, nebo dokonce lepšími řidiči, ale tak to zkrátka je.

Nějaký idi0t, který vytlačuje ostatní, je statisticky nevýznamný. Navíc si myslím, že takové excesy byly vždy, jen se o nich nemluvilo v takové míře v médiích...

0/0
13.6.2014 8:26

R27a22d27o93s42l54a27v 82K26l45a77u85d88a 5494278524222

Ale zase mezi roky 2010 a 2011 úrazů ubylo. :-P    Hlavně tahle statistika je o ničem. Neříká jak k úrazu došlo, o jaký šlo úraz, komu se stal a z jakého důvodu. Jeden opilec kutálející se ze schodů je schopný zranit dalších pět lidí. A za zranění se považuje téměř cokoliv.

+1/0
13.6.2014 7:58

Z30d36e25n53ě52k 45W41e92r32n65h98a96r97t 6137375932588

Přesně tak, ona to je obecně statistika malých čísel, tam má vliv i kdejaká drobnost. Otevře se nová stanice metra, s dvěma novými eskalátory a logicky tedy přibude příležitost k úrazu. nebo naopak, je zavřená stanice Národní Třída, kde denně prošlo x tisíc lidí a zase něco ubude. O prázdninách jede metrem významně méně lidí než v době vyučování, taky je to jistě poznat... 

Stejně to je s úmrtností na silnicích... Nejhorší měsíc za xx let byl ten, kdy se převrátil ten autobus u Nažidel, kde zahynulo 20 lidí... Fakticky to byla jen jedna nehoda, ale kdyby jí nebylo, bylo by to naopak jedno z "nejlepších" období...

0/0
13.6.2014 8:34
Foto

M83í55r89a 71K11l18a38s 9582547149856

Jednou z příčin je taky obecně nižší pohyblivost obyvatel. Na to si třeba stěžují provozovatelé sedačkových lanovek, že dříve tolik úrazů při vysedání či nasedání nebývalo.

+7/0
13.6.2014 7:37

Z44d41e82n88ě69k 98W72e18r31n63h74a76r84t 6117205872288

Zvyšuje se aktivita lidí, jak malých tak starých. Před třiceti lety by nikdo netahal roční dítě na lanovku, stejně jako sedmdesátiletý penzista byl rád, že sedí před domem na lavičce. Dneska létají po světě, jezdí na lyžích a podobně. Což je sice fajn, ale zkrátka některé věci se oklamat nedají, to tělo už zkrátka nefunguje jako "za mlada".

+3/−3
13.6.2014 8:03

I84š28t41v50á91n 40V64e71j62v49o29d27a 6851941961404

Prirodni selekce to jisti, proc by ti schopni (v tomto pripade zvlaste nadani a sikovni lide, kteri umi pouzit eskalator bez zraneni) meli nestale ustupovat tem neschpnym?? Vzdyt to akorat vede k degeneraci cele spolecnosti.

+15/0
13.6.2014 7:35
Foto

A54n58n89a 82V19e37s97e39l28á 2710938186

Přírodní selekce pomocí zrychlených ruských eskalátorů podzemní dráhy... Navrhuju z diskusí na iDnes vyselektovat diskutéry s nižším IQ...

0/−7
13.6.2014 7:46

J77a14n 70M89a29l20í72k 9369710450521

Ne pan Vejvoda to myslel ironicky, ze i tak jednoduchou vec jako jizda na eskalatorech, Vesela, nekteri nedavaji. Proc bychom, ale takovym hlupakum meli neustale ustupovat.

Za meho mladi, Vesela, nebyly varovani na mikrovlnce o nesyseni kocek, na pytlicich o uduseni a eskalatory jezdily rychleji, presto me nenapadlo nikdy narvat tam botu, asi jsem extremne nadany, nebo spis oni extreme tupi.

+4/0
13.6.2014 8:47

R11a27d26o17s58l53a89v 45K67l77a45u40d51a 5304158184572

Jen bych podotkl, že úrazy na eskalátorech nejsou nějaká porevoluční novinka související s "volnou" výchovou dětí.  Jen se o tom pochopitelně na hlas nemluvilo.

0/−3
13.6.2014 7:29

J29a11n 31M29a45l56í92k 9579770380971

Tak pro dnesni dementni rodice a jejich dementni deti by bylo nejlepsi nechat jen obycejne schody. Nevim, proc se neustale ustupuje lidske hlouposti? Vzdyt je to prirozena selekce.

+15/−3
13.6.2014 7:15
Foto

K75a32t69e68ř18i16n88a 64M91a30r48t85í37n36k35o40v41á 8737297691249

Co to melete?

+1/−6
13.6.2014 7:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.