Diskuze

Úrazů na eskalátorech v metru přibývá. Schody totiž často jezdí rychleji

V pražském metru přibývá úrazů na jezdících schodech. Podle statistik se na nich zraní nejméně jeden cestující denně. Kovové schody totiž často jedou rychleji, než by měly, jsou nebezpečné hlavně pro méně pohyblivé lidi a pro malé děti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

K74a51r73e24l 62D48r70d22a

14. 6. 2014 12:53

Nehody eskalátrů jsou časté, často smrtelné, zpravidla jde o zachycení oblečení. Řeší to na celém světě. Úrazy dětí se začaly množit s nástupem nebezpečných bot Crocs. Přitom v nich chodí kde kdo. Úrazy na běžných schodech jsou ale stejně časté.

  Velkou nehodou bylo přetržení eskalátoru na stanici Aviamotornaja v roce 1982 v Moskvě. V odpolední špičce se zranilo 100 lidí, 8 zemřelo, těžce zraněna byla i známá TV hlasatelka. Bolševická média celou událost zamlčela. Díky Svobodné Evropě z toho vznikla obstojná šeptanda, kdy se tvrdilo, že událost se stala v Praze na Míráku. Šlo o nové bezpečnější ruské eskalátory, 3 měsíce staré, u kterých technici špatně namontovali bezpečnostní brzdy, což kontrola pár dní před nehodou pouze konstatovala. Eskalátory se sesunuli vahou cestujících a došlo k umačkání několika lidí. Část cestujících vyskakoval na postranní konstrukci, ale ta váhu lidí neudržela a lidé propadali do konstrukce eskalátorů, nicméně, tím měli jen lehčí zranění.

  Dík této šeptandě, jsem byl v pražském "ruském" metru roky připraven vyskakovat za jízdy na bok eskalátoru. ;-)

  Největší nehoda se odehrála v 19:30 na stanici metra Kings Cross v Londýně v roce 1987. Při požáru eskalátoru zemřelo 31 lidí, 100 lidí bylo zraněno, z toho 19 těžce. Bylo zvykem, že si i přes zákaz kouření v tunelech metra kuřáci zapalovali cigarety za jízdy na eskalátoru a hořící zápalka občas způsobila menší požár pod eskalátory, který sám odezněl. Tady cestující hlásili takový oheň a personál se ho snažil 15 minut uhasit. Nevědělo se jak, nebyly klíče, přijeli i hasiči... Tentokrát oheň přeskočil a dík bordelu, prachu, odpadkům a mastnotě došlo k explozi a masivnímu požáru a dýmu. Cestující se zachraňovali odjetím na jiné stanice. Následkem nehody odstoupilo vedení londýnského metra a vedení londýnské hromadné dopravy.

0 0
možnosti

K98a57r83e77l 95D53r98d60a

14. 6. 2014 12:58

Příspěvky níže, že jsme jako o nehodách "poctivých ruských" eskalátorů u nás nikdy neslyšeli, a jak za všechno může EU či nevychovaní rodiče nevychovaných děti, mi přijdou více než hloupé. :-P

0 0
možnosti

Pokud EU norma říká, že eskalátory nesmí jezdit rychlostí vyšší než 0,75 m/s, proč tedy v Praze instalují schody s rychlostí 0,27 m/s? Proč nemůžou mít přesně těch 0,75 m/s? To by myslím bylo pořád ještě celkem v pohodě, oproti třeba 0,8-0,9 m/s to není zase takový rozdíl... To musíme být ve všem papežštější než papež?

Zvlášť pokud těch úrazů přibývá, tak to zpomalování asi moc nepomáhá...

3 0
možnosti

ty schody jsou tam jiz 30 let a vic .. nemyslim si ze by za to mohly schody, ale spis lide co cumi do telefonu misto na cestu. :-D

7 0
možnosti

Kdo je blbej a vi to o sobe, tak jde po vypnutem eskalatoru.

3 1
možnosti

Nejhorší eskalátory jsou na Míráku, to vždycky usnu, než vyjedu nahoru.

10 0
možnosti

A když se srovná počet úrazů na pevných schodech s počtem úrazů na pohyblivých schodech, tak z toho vyjdou jak? Třeba v přepočtu na osobokilometr, ať je to srovnání férové. Takže zrušíme a zakážeme i všechna pevná schodiště v celé unii? Nebo je zpomalíme?

4 0
možnosti

Eskalátor je dopravní prostředek. Málokdy se stane že by někomu ujel pod nohama schod na pevném schodišti a on kvůli tomu upadl. :-)

1 5
možnosti

Mě by jen zajímalo, proč před dvaceti a více lety nebylo po nějakých úrazech na eskalátorech ani vidu ani slechu (a to jezdily prakticky jen ty rychlé) a najednou je z toho hrozný problém. Že by na nás tehdy rodiče dávali větší pozor a ještě existovalo něco jako výchova a autorita?

10 1
možnosti

Nebo se o tom vůbec neinformovalo ;-)

1 4
možnosti

J36i56ř32í 90M86a79c70e52k

13. 6. 2014 9:39

Přepočítejme si to: Maximální povolená rychlost je 2,7 km/h. A ty nebezpečně rychlé schody jedou 3,2 km/h. Vím, hlemýžď je přece jen pomalejší, ale snad se i při 4 km/h dá plynule nastoupit?

5 0
možnosti

Už nežijeme v komunismu kdy se všechno bralo podle nejlepších jedinců. Proč brát ohledy na matky s dětmi, postižené, seniory.... Matka s dítětem může smrdět doma a ti ostatní v ústavech. Není důvod aby se taková špína ukazovala před západními turisty, které krmíme tím, že socialistický člověk je mladý, krásný, zdraví.

1 8
možnosti

Jůnyjní normy jsou pro blbečky, socialistické normy byly pro odolnější lidi. A měnící se normy potvrzují, že lidstvo postupně (v jůnyji) degeneruje.

Rychlost schodů se musí přizpůsobovat nešikovnosti cestujících!? Kdysi bylo úrazů méně, protože lidé byli obratnější, disciplinovanější a zodpovědnější.

Dneska jsou lidé (od nejmenších po důchodce) zblblí neustálým připomínáním toho, že se o ně má někdo jiný starat, že to někdo musí zabezpečit. Jednodušší je ale prosadit jiné normy než vychovávat lidi k samostatnosti a disciplíně, když je ta demokracie a svoboda a každý si může dělat, co chce: třeba strkat nohy kam nemá...

A nakonec je to přece kšeft, když se musí pořád dookola něco povinně předělávat podle měnících se norem. A zaplatíme to my všichni...

2 0
možnosti

L64u79k87a79s 14N31o69v79y

13. 6. 2014 9:29

Pred par lety jsem videl, jak dva starsi japonsti duchodo-turiste nastoupili na ty rychlejsi eskalatory - BUM, BAC! Treti, ktery jim asi prispechal na pomoc, je uplne stejne napodobil. Nekdo ty schody zastavil, ale asi nejvetsi sranda byla, jak se nemohli ani postavit, protoze nozicky meli nahore a hlavu dole ;-)

1 1
možnosti