Diskuze

Noční můra obyvatel Libně: ze spánku je budí pískot při řazení vagonů

Dlouhé roky trápí obyvatele pražské Libně noční hluk z místního nádraží. Pískot spojený s brzděním vagonů při posunování totiž daleko překračuje povolené limity. Správa železniční dopravní cesty problém dlouhodobě neřešila, a tak se rozzlobení lidé obracejí na soud.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AO

Prosím, nefantazírujte o tom, o čem nevíte nic bližšího. Nejde o vlaky, nejde ani o posun, i když ten generuje také pořádné rány, ale o KOLEJOVOU BRZDU SVÁŽNÉHO PAHRBKU. Tato brzda vydává v činnosti tak šílený pískot, že utečete v panice z balkonu, pokud na něm zrovna jste. Sám mluvčí SŽDC přiznává, že seřazovat vlaky začali v devadesátých letech, takže argumenty o dráze, která tam byla dřív než domy, jsou čirá demagogie. Ta kolejová brzda jde samozřejmě odhlučnit. Například průjezdným tubusem, nebo jen dvojí zástěnou s protihlukovým obložením. Také existují jiné typy kolejových brzd, například taková, která nebrzdí čelistmi za disky dvojkolí, ale zvedáním gumové kolejnice. Jsou i jiné způsoby řešení. Ze strany SŽDC ovšem zásadně chybí dobrá vůle!!

nejedná se tedy o stížnosti na brzdící vlaky, ani na posun jako takový. My, kdo bydlíme u nádraží, jsme si takovou adresu vybrali a jsme na ní spokojeni. :-)

1 1
možnosti
BG

To je teda logika. Takže já si postavím barák u letiště a pak zjistím, že mě ruší letadla. A začnu křičet, ať si to letiště postaví jinde. Přemýšlet by se mělo u všeho, takže nezbývá než se přestěhovat.

6 2
možnosti

J22a28n 88Č58e82k68a90l

10. 6. 2014 11:13

Dobře, zrušme nákladní vlaky, a všechno vozme kamiony, doporučuji trasu přes Libeň... Každý vlak, to je nějakých 50-80 kamionů, to určitě stěžovači ocení...

7 1
možnosti
JB

J48a46n 37B82a82r28t75o73š

10. 6. 2014 12:06

Opět jste mimo argument. Problémem není průjezd vlaků, na ten si nikdo nestěžuje. V článku je jasně napsáno, že hygienické normy jsou vysoce překračovány při nočním posunování/řazení, což je předmětem sporu. Stačí si přečíst článek, nežli začnete fantazírovat.

1 3
možnosti
AZ

Kam se hrabete na 100 dB v mém ložnicovém okně a pravidelné přeskládávání hrníčků na Hornomlýnské ve Zlíně. Stačí k tomu jeden kontejnerový vlak na neodhlučněných kolejích vizovického železničního apendixu.

0 0
možnosti
JB

J17a53n 22B54a31r16t56o17š

10. 6. 2014 9:50

Je úplně jedno, co se zde tlachá o nenasytnosti developerů... posunování vagónů hrubě porušuje hygienické normy. Buď se najde řešení, aby se omezilo šíření hluku, anebo se seřazovací operace přesunou na jinou lokalitu. Kam? To je řešení pro odborníky. Zdraví občanů by mělo být pro stát i pro nás, jejich spoluobčany. vyšší prioritou, nežli silně prodělečná železnice. Navíc se nejedná o zrušení nádraží, ale pouze o modifikaci části operace. Nevím a nechápu, proč je v diskuzi taková nenávist.

1 7
možnosti

J15a33n 25Č85e76k17a81l

10. 6. 2014 11:09

modifikace části operace znamená stavět nádraží za stovky milionů či spíše miliardy někde v polích, anebo vybavovat VŠECHNY vozy v Evropě kotoučovými brzdami, tedy ještě více... a to všechno kvůli lidem, kteří nechápou, že když si koupí byt u nádraží, tak tam bude prostě hluk?

5 1
možnosti
PO

Na západ od nás bývá zvykem, že byty poblíž nádraží, továren, letiště, atd. jsou prostě ty nejlevnější - často startovací, kde se bydlí dokud se člověk nezmůže na přestěhování do lepší lokality.

Pokud si někdo ovšem v takovém místě koupí (co hůř, třeba na hypotéku) byt s vidinou bydlení do konce života - je to spíše na úvahy o jeho zdravém rozumu.

10 0
možnosti
AK

V ČR tam developer postaví "luxusní byty" (které obvykle bývají luxusní cenou, ale provedení stavby dělají stejná neshcopná Ukčka jako jinde, "italská dlažba" pochází z výprodeje atd) , nahodí na ně nepatrně nižší cenu a poměrně rychle je rozprodá.. Jenže "kupodivu" prohlídky jsou ve dne, kdy je tam jen běžný městský hluk, zákazník sice může od smlouvy odstoupit do 14 dnů, ale velmi často se tak rychle nenastěhuje a tudíž neodhalí, jakého zajíce v pytli dostal.. A pak už má hypotéku na 20 nebo 30 let a nemůže s tím nic dělat.

1 1
možnosti

Zrejme najhlučnejšia oblasť – spádovisko s koľajovými brzdami – je na úrovni Klečákovy ulice, čuduj sa svete, na mieste, kde sú aspoň dva nové bytové domy (oblasť medzi ulicami Na Harfě a Lisabonská). Neviem, aké to bolo s intenzitou zoraďovacej činnosti v Libni pred 30 rokmi, keďže vtedy väčšinu podobnej práce vykonávali dnes už neexistujúce Vršovice, ale vzhľadom na blízke ČKD to nijak zvlášť kľudné asi nebolo.

3 0
možnosti
MF

Tam byly továrny a velká spalovna, celé to byla průmyslová oblast. Po revoluci se to zbouralo, developeři levně koupili pozemky, podplatili magistrátní úředníky s razítky, ještě levněji postavili bytové domy a za drahé peníze rozprodali bezmozkům, kteří teď nemohou spát, protože je tam nádraží a to nám nikdo neřéééék!!!!

3 1
možnosti
AK

Toto snad ani není možné. Další banda vyčůraných občanů, kteří se napřed přistěhují k hlučnému či zapáchajícímu objektu a pak si stěžují. Nádraží tam stálo dřív, než se nerodili jejich prarodiče.

21 1
možnosti
Foto

Jj souhlas. Přesně tak. Mě třeba v nedávné minulosti velice pobavili stížnosti lidí, co si koupili byty v novém baráku na kraji Uhřiněvsi a pak si hromadně stěžovali, že jim tam nesnesitelně smrdí nedaleký kravín. Taky tam byl dávno před tím než tam vyrostli ty baráky a Uhřiněves je už v podtatě vesnice a tam kravíny bejvaj ;-D

15 0
možnosti
RP

Uprostřed města nemá co dělat seřazovací nádraží. Železnice jsou na ústupu a nic by se nestalo, kdyby se to nádraží zrušilo.

1 24
možnosti
Foto

Železnice jsou na ústupu? To vám řekl kdo? Podívejte se na statistiky jak stoupá počet cestujících vlaky v systému PID...

14 0
možnosti
RN

Já chci vidět jak budou lidi protestovat v Třeboradicích, Líbeznici a Chabrech, až jim začnou za okny stavět (bůhvíkdy vlastně) okruh :-P Hromada novostaveb do 500m od budoucí rychlostnice, která je už 50 let v územním plánu R^

3 0
možnosti
RN

Pardon, ne v Líbeznici ale Březiněvsi

0 0
možnosti