Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jízdné v Praze zdražovat nechceme, tvrdí ředitel Dopravního podniku

Zatímco loni pražský Dopravní podnik hospodařil se ztrátou 360 milionů korun, letos se podle ředitele Jaroslava Ďuriše ekonomická situace zlepšila. Zdražení jízdného proto zatím není nutné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K66a82r52e93l 34D92r32d62a 6534952777

Dobrou cestou by bylo zlevnění jízdného v Praze!

  Nemorální je okaté odírání sociálně nejslabších Pražanů. Měsíční předplatné je o 1850 Kč ročně dražší než roční předplatné! Přitom srovnatelná cena by mohla být ne 550 Kč, ale 400-450 Kč. To samé platí u čtvrtletního předplatného. Ceny u dospělých, studentů a seniorů za půl roku by odpovídaly, pokud by je DPP neuvažoval jen na 5 měsíců!

  Student či senior nepotřebují jezdit o prázdninách? A naopak, musí DPP "vybírat" jízdné i když je cestující na nemocenské či na dovolené? A co běžné jízdné? Pražan má právo na dotaci. Opravdu musí při použití jízdenek hradit plné jízdné?

  Pro někoho, kdo jezdí autem, je dotované jízdné v Praze nedostupné. Může si koupit dotovaný kupon, ale za cenu toho, že ho z velké části nevyužije. Já osobně, pokud volím mezi autem a plným jízdným, není to pro mě motivace, abych auto nechal doma.

  A když sociálně nejslabší. Co motivuje občasné brigádníky, aby si koupili kupon? Nic. Občas jedou za nejdražší jízdné. Zpravidla ale načerno. Tak co to omezit?

  Stávající zastaralý systém předplatných kupónů pochází z dob papírových známek. Počítá se s tím, že cestující něco ze zaplacených služeb nevyužije... V dnešní elektronické době by přece již nebyl problém vybírat jízdné podle spotřeby a nabídnout optimální cenu jízdného většímu počtu cestujících včetně možnosti ušetřit. I o tom měla být OpenCard. Samozřejmě za předpokladu, že to bude oboustranně tak výhodné, že v celkovém měřítku se nakonec vybere víc než dnes a bez vyšších nákladů.

0/0
14.6.2014 14:27

K91a38r12e52l 50L54a58n67a 56I59n52g29. 9106781872

Takže další zdražování nás čeká, to je tímto vyjádřením jisté a jasné. Zítra, možná až za pár dní..., se objeví informace, že ONI SICE NECHTĚLI (viz náš článek z 13. 6. 2014), ale okolnosti, Brusel, slabá zima, krutá zima (vyber dle svého uvážení...) nutí Dopravní podnik zvýšit cenu jízdného na Kč 100,- za jednu nepřestupní jízdenku. No nic, o to více  bude pasažérů, kteří "to risknou..." !!!

+1/0
13.6.2014 12:37

J21a30n 78L50a47k43o46m23ý 7291645225894

Já bych se zdražení nebál. Proč nezdražit jednorázové jízdenky z 32/24 na 40/32 - pražan a ostatní tam pracující si rádi koupí měsíční, kde by cena měla zůstat stejná jako dnes a turisti a nárazový cestující si klidně připlatit můžou (mimochodem, patřím mezi ty turisty) - pokud by to zabránilo dalšímu škrtání intervalů a linek, rád si připlatím.

+2/−1
12.6.2014 22:43

J34a29n 85L40a63k63o98m12ý 7691475715214

Mimochodem, i v Budapešti stojí 24 hodinová jízdenka 1 650 Ft (asi 147 korun), v Praze je za 110

0/0
12.6.2014 22:45

K72a83r38e64l 76L23a63n51a 25I45n81g12. 9826121572

Už stačí, více pracovníků DP to obhajovat nemusí ...

0/0
13.6.2014 12:38

L43u54k24a81s 87N38o64v33a47k 4699289883648

Omezte zbytecne nocni linky, a usetrite jeste vic.

0/−2
12.6.2014 20:27

J10a76k27u72b 58Š67p77r62i14n81g46e15r 9101692742

Těch je málo a lidé se musí i v noci přepravovat.

+1/0
12.6.2014 21:14

L88u46k83a57s 60N15o64v56a55k 4649839813188

Nerek bych, na skoro kazde sidliste jedou 2nocni linky v intervalech á.40min, s tim, ze jedou mezi sebou tudz realny interval je 20min a vozi vzduch, kdyby jednu z nich zkratili tak pojede na konecnou jedna á.40min a v tech vytizenych usecich by se nic nezmenilo, nebo by mohly jet casteji....

Kdyby bylo po mem tak od 1:00-4:00 nejede jedinej spoj. Kdo jede na sestou do prace, tak mu spoje od 4:00 musi stacit a kdo dela odpoledni do 22:00 tak do jedne mu to staci taky.

Kdo je venku v mezicase, tak jde vetsinou za zabavou, tak bud pocka na prvni ranni spoj, pujde pesky nebo si veme taxika.....

0/−2
14.6.2014 5:15

J60i89ř93í 57K34r97e51j47č27í18k 2527258344946

Noční doprava je spíš poddimenzovaná a výhledově bude třeba ji spíš posílit.

To že jezdí na koncové úseky vozy prázdnější je naprosto v pořádku, pokud by měly spoje končit blíž centru, nemělo by to logiku, protože pak by bylo přetěžování ještě častější.

0/0
14.6.2014 11:36

L39u72k77a76s 86N68o89v43a11k 4849709373598

Me prijde ze je jich dost, spis pozoruju problem dostat se v noci z jednoho sidliste na druhe. Priklad Repy-stodulky, repy- petriny atd, potazmo do okrajovych casti kam nejede tramvaj, nebo kousek za prahu - hostivice, rudna, chrastany, pruhonice.....

Lidi dojedou na kraj mesta a tam odsad bud nic nejede, nebo v uplne blbym intervalu....

0/0
14.6.2014 5:20

O45t30a 71B18o74r84e69c12k23ý 3869878801115

Jízdné v Praze zdražovat nechceme, tvrdí ředitel Dopravního podniku

-------------------------------------------------

...ale abychom mohli platit kmotrům, tak budeme muset.

+1/0
12.6.2014 19:58

J28a36r70m37i41l41a 36S19t35ř82e76l87b95o23v27á 9262884190861

tak možná do října;-D;-D;-D

+2/0
12.6.2014 17:32

J96a48n 15K27r55b10e77c 8395647924257

Hlavne nezapomente udelat novou Opencard za dalsi miliardu R^

+5/0
12.6.2014 17:16

J84i89ř94í 85K49r62e72j73č53í38k 2107498204466

To jako kdo ? Řeč je o Dopravnim podniku, ne o bývalých radních... :-/

0/0
14.6.2014 11:33

J94a29n 77M70a51l84í34k 9779100820621

Taky uz mhd nelze pouzivat o vikendu, vevecernich hodinach... bodejt by se aspon mirne neusetrilo.

+3/−1
12.6.2014 17:10

L22u19k25a36s 62N11o70v26a19k 4969869913208

Ja nevim, me prijde, ze MHD zvlaste v noci jezdi vic nez je zdravo.

K nam na sidliste jezdi 2linky á20min. Prumerne priveze 6opilcu a v zime 4bezdomovce navic. Kdyby jela jedna linka á.40min jako drive tak by to stacilo.

0/−1
12.6.2014 20:26

A72n64e53t25a 64M57a95l97á 6931790595

Tak Praha jer přece jenom trochu větší než vaše sídliště ;-D zkuste se schválně někdy podívat v noci na I.P.Pavlova, jak jsou spoje nevyužité tak, že se se tam lidi skoro nevejdou.

+1/−1
13.6.2014 7:08

L80u98k67a23s 17N89o17v88a22k 4329369533568

To nicmene neznamena, ze musi jet az na ono sidliste, skoro kazda trat ma minimalne moznost 2konecnych.

Priklad centrum-modrany( nadrazi branik), centrum - repy( kotlarka) a tak by se dalo pokracovat.

V tech nejvytizenejsich nistech naopak diky tomu by mohly jet casteji....

Ale ono by to chtelo premyslet, ze pane?

0/0
14.6.2014 5:10

L46u89k36a38s 33N11o48v18a37k 4679969853408

Pardon pani.

0/0
14.6.2014 5:10

J19i22ř52í 86K64r28e38j64č55í63k 2427578184286

Jenže ony větší cíle na Modřanské trati jsou až za Braníkem a na Řepské až za Kotlářkou, takže by šlo v obou případech o značné zhoršení i oproti stavu před zkrácením nočních intervalů...

0/0
14.6.2014 11:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.