Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jízdné v Praze zdražovat nechceme, tvrdí ředitel Dopravního podniku

Zatímco loni pražský Dopravní podnik hospodařil se ztrátou 360 milionů korun, letos se podle ředitele Jaroslava Ďuriše ekonomická situace zlepšila. Zdražení jízdného proto zatím není nutné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K46a87r26e93l 58D73r57d69a 6484592207

Dobrou cestou by bylo zlevnění jízdného v Praze!

  Nemorální je okaté odírání sociálně nejslabších Pražanů. Měsíční předplatné je o 1850 Kč ročně dražší než roční předplatné! Přitom srovnatelná cena by mohla být ne 550 Kč, ale 400-450 Kč. To samé platí u čtvrtletního předplatného. Ceny u dospělých, studentů a seniorů za půl roku by odpovídaly, pokud by je DPP neuvažoval jen na 5 měsíců!

  Student či senior nepotřebují jezdit o prázdninách? A naopak, musí DPP "vybírat" jízdné i když je cestující na nemocenské či na dovolené? A co běžné jízdné? Pražan má právo na dotaci. Opravdu musí při použití jízdenek hradit plné jízdné?

  Pro někoho, kdo jezdí autem, je dotované jízdné v Praze nedostupné. Může si koupit dotovaný kupon, ale za cenu toho, že ho z velké části nevyužije. Já osobně, pokud volím mezi autem a plným jízdným, není to pro mě motivace, abych auto nechal doma.

  A když sociálně nejslabší. Co motivuje občasné brigádníky, aby si koupili kupon? Nic. Občas jedou za nejdražší jízdné. Zpravidla ale načerno. Tak co to omezit?

  Stávající zastaralý systém předplatných kupónů pochází z dob papírových známek. Počítá se s tím, že cestující něco ze zaplacených služeb nevyužije... V dnešní elektronické době by přece již nebyl problém vybírat jízdné podle spotřeby a nabídnout optimální cenu jízdného většímu počtu cestujících včetně možnosti ušetřit. I o tom měla být OpenCard. Samozřejmě za předpokladu, že to bude oboustranně tak výhodné, že v celkovém měřítku se nakonec vybere víc než dnes a bez vyšších nákladů.

0/0
14.6.2014 14:27

K59a57r36e54l 80L14a56n19a 92I10n29g65. 9916821192

Takže další zdražování nás čeká, to je tímto vyjádřením jisté a jasné. Zítra, možná až za pár dní..., se objeví informace, že ONI SICE NECHTĚLI (viz náš článek z 13. 6. 2014), ale okolnosti, Brusel, slabá zima, krutá zima (vyber dle svého uvážení...) nutí Dopravní podnik zvýšit cenu jízdného na Kč 100,- za jednu nepřestupní jízdenku. No nic, o to více  bude pasažérů, kteří "to risknou..." !!!

+1/0
13.6.2014 12:37

J53a83n 60L76a28k18o48m89ý 7341795945434

Já bych se zdražení nebál. Proč nezdražit jednorázové jízdenky z 32/24 na 40/32 - pražan a ostatní tam pracující si rádi koupí měsíční, kde by cena měla zůstat stejná jako dnes a turisti a nárazový cestující si klidně připlatit můžou (mimochodem, patřím mezi ty turisty) - pokud by to zabránilo dalšímu škrtání intervalů a linek, rád si připlatím.

+2/−1
12.6.2014 22:43

J12a21n 68L91a33k43o38m34ý 7321385385274

Mimochodem, i v Budapešti stojí 24 hodinová jízdenka 1 650 Ft (asi 147 korun), v Praze je za 110

0/0
12.6.2014 22:45

K41a47r29e92l 10L74a89n56a 23I60n71g23. 9196701562

Už stačí, více pracovníků DP to obhajovat nemusí ...

0/0
13.6.2014 12:38

L95u36k14a10s 53N32o15v36a30k 4419569603148

Omezte zbytecne nocni linky, a usetrite jeste vic.

0/−2
12.6.2014 20:27

J59a50k37u71b 26Š35p83r45i90n60g51e88r 9131202452

Těch je málo a lidé se musí i v noci přepravovat.

+1/0
12.6.2014 21:14

L40u96k59a31s 76N46o12v30a32k 4849159223158

Nerek bych, na skoro kazde sidliste jedou 2nocni linky v intervalech á.40min, s tim, ze jedou mezi sebou tudz realny interval je 20min a vozi vzduch, kdyby jednu z nich zkratili tak pojede na konecnou jedna á.40min a v tech vytizenych usecich by se nic nezmenilo, nebo by mohly jet casteji....

Kdyby bylo po mem tak od 1:00-4:00 nejede jedinej spoj. Kdo jede na sestou do prace, tak mu spoje od 4:00 musi stacit a kdo dela odpoledni do 22:00 tak do jedne mu to staci taky.

Kdo je venku v mezicase, tak jde vetsinou za zabavou, tak bud pocka na prvni ranni spoj, pujde pesky nebo si veme taxika.....

0/−2
14.6.2014 5:15

J26i87ř46í 48K70r40e15j84č87í54k 2877358354646

Noční doprava je spíš poddimenzovaná a výhledově bude třeba ji spíš posílit.

To že jezdí na koncové úseky vozy prázdnější je naprosto v pořádku, pokud by měly spoje končit blíž centru, nemělo by to logiku, protože pak by bylo přetěžování ještě častější.

0/0
14.6.2014 11:36

L45u83k24a96s 42N86o73v38a70k 4209799243118

Me prijde ze je jich dost, spis pozoruju problem dostat se v noci z jednoho sidliste na druhe. Priklad Repy-stodulky, repy- petriny atd, potazmo do okrajovych casti kam nejede tramvaj, nebo kousek za prahu - hostivice, rudna, chrastany, pruhonice.....

Lidi dojedou na kraj mesta a tam odsad bud nic nejede, nebo v uplne blbym intervalu....

0/0
14.6.2014 5:20

O39t28a 51B65o14r30e66c56k53ý 3229798581975

Jízdné v Praze zdražovat nechceme, tvrdí ředitel Dopravního podniku

-------------------------------------------------

...ale abychom mohli platit kmotrům, tak budeme muset.

+1/0
12.6.2014 19:58

J56a84r19m34i94l21a 11S27t15ř34e52l28b47o75v55á 9772664340681

tak možná do října;-D;-D;-D

+2/0
12.6.2014 17:32

J10a85n 42K32r50b66e67c 8775207324147

Hlavne nezapomente udelat novou Opencard za dalsi miliardu R^

+5/0
12.6.2014 17:16

J65i98ř18í 40K88r29e46j24č67í22k 2827338934986

To jako kdo ? Řeč je o Dopravnim podniku, ne o bývalých radních... :-/

0/0
14.6.2014 11:33

J47a66n 53M21a78l86í86k 9209570210901

Taky uz mhd nelze pouzivat o vikendu, vevecernich hodinach... bodejt by se aspon mirne neusetrilo.

+3/−1
12.6.2014 17:10

L34u43k51a65s 27N10o77v23a49k 4349449863578

Ja nevim, me prijde, ze MHD zvlaste v noci jezdi vic nez je zdravo.

K nam na sidliste jezdi 2linky á20min. Prumerne priveze 6opilcu a v zime 4bezdomovce navic. Kdyby jela jedna linka á.40min jako drive tak by to stacilo.

0/−1
12.6.2014 20:26

A56n19e62t98a 22M85a75l90á 6431830835

Tak Praha jer přece jenom trochu větší než vaše sídliště ;-D zkuste se schválně někdy podívat v noci na I.P.Pavlova, jak jsou spoje nevyužité tak, že se se tam lidi skoro nevejdou.

+1/−1
13.6.2014 7:08

L22u56k97a33s 44N92o17v86a26k 4159549763798

To nicmene neznamena, ze musi jet az na ono sidliste, skoro kazda trat ma minimalne moznost 2konecnych.

Priklad centrum-modrany( nadrazi branik), centrum - repy( kotlarka) a tak by se dalo pokracovat.

V tech nejvytizenejsich nistech naopak diky tomu by mohly jet casteji....

Ale ono by to chtelo premyslet, ze pane?

0/0
14.6.2014 5:10

L96u66k43a68s 83N68o64v59a18k 4969129253878

Pardon pani.

0/0
14.6.2014 5:10

J74i34ř80í 30K57r49e59j39č19í28k 2767438304416

Jenže ony větší cíle na Modřanské trati jsou až za Braníkem a na Řepské až za Kotlářkou, takže by šlo v obou případech o značné zhoršení i oproti stavu před zkrácením nočních intervalů...

0/0
14.6.2014 11:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.