Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jízdné v Praze zdražovat nechceme, tvrdí ředitel Dopravního podniku

Zatímco loni pražský Dopravní podnik hospodařil se ztrátou 360 milionů korun, letos se podle ředitele Jaroslava Ďuriše ekonomická situace zlepšila. Zdražení jízdného proto zatím není nutné.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K78a35r17e17l 72D84r62d71a 6644322457

Dobrou cestou by bylo zlevnění jízdného v Praze!

  Nemorální je okaté odírání sociálně nejslabších Pražanů. Měsíční předplatné je o 1850 Kč ročně dražší než roční předplatné! Přitom srovnatelná cena by mohla být ne 550 Kč, ale 400-450 Kč. To samé platí u čtvrtletního předplatného. Ceny u dospělých, studentů a seniorů za půl roku by odpovídaly, pokud by je DPP neuvažoval jen na 5 měsíců!

  Student či senior nepotřebují jezdit o prázdninách? A naopak, musí DPP "vybírat" jízdné i když je cestující na nemocenské či na dovolené? A co běžné jízdné? Pražan má právo na dotaci. Opravdu musí při použití jízdenek hradit plné jízdné?

  Pro někoho, kdo jezdí autem, je dotované jízdné v Praze nedostupné. Může si koupit dotovaný kupon, ale za cenu toho, že ho z velké části nevyužije. Já osobně, pokud volím mezi autem a plným jízdným, není to pro mě motivace, abych auto nechal doma.

  A když sociálně nejslabší. Co motivuje občasné brigádníky, aby si koupili kupon? Nic. Občas jedou za nejdražší jízdné. Zpravidla ale načerno. Tak co to omezit?

  Stávající zastaralý systém předplatných kupónů pochází z dob papírových známek. Počítá se s tím, že cestující něco ze zaplacených služeb nevyužije... V dnešní elektronické době by přece již nebyl problém vybírat jízdné podle spotřeby a nabídnout optimální cenu jízdného většímu počtu cestujících včetně možnosti ušetřit. I o tom měla být OpenCard. Samozřejmě za předpokladu, že to bude oboustranně tak výhodné, že v celkovém měřítku se nakonec vybere víc než dnes a bez vyšších nákladů.

0/0
14.6.2014 14:27

K37a86r87e12l 18L83a81n60a 60I93n57g91. 9216441352

Takže další zdražování nás čeká, to je tímto vyjádřením jisté a jasné. Zítra, možná až za pár dní..., se objeví informace, že ONI SICE NECHTĚLI (viz náš článek z 13. 6. 2014), ale okolnosti, Brusel, slabá zima, krutá zima (vyber dle svého uvážení...) nutí Dopravní podnik zvýšit cenu jízdného na Kč 100,- za jednu nepřestupní jízdenku. No nic, o to více  bude pasažérů, kteří "to risknou..." !!!

+1/0
13.6.2014 12:37

J67a54n 33L52a65k29o50m88ý 7381545675804

Já bych se zdražení nebál. Proč nezdražit jednorázové jízdenky z 32/24 na 40/32 - pražan a ostatní tam pracující si rádi koupí měsíční, kde by cena měla zůstat stejná jako dnes a turisti a nárazový cestující si klidně připlatit můžou (mimochodem, patřím mezi ty turisty) - pokud by to zabránilo dalšímu škrtání intervalů a linek, rád si připlatím.

+2/−1
12.6.2014 22:43

J82a66n 86L68a50k24o77m12ý 7121115235654

Mimochodem, i v Budapešti stojí 24 hodinová jízdenka 1 650 Ft (asi 147 korun), v Praze je za 110

0/0
12.6.2014 22:45

K14a64r67e41l 12L38a45n78a 61I14n14g78. 9156761632

Už stačí, více pracovníků DP to obhajovat nemusí ...

0/0
13.6.2014 12:38

L94u22k18a85s 10N16o69v25a56k 4949359253898

Omezte zbytecne nocni linky, a usetrite jeste vic.

0/−2
12.6.2014 20:27

J82a98k55u16b 49Š28p72r60i52n86g93e25r 9451812792

Těch je málo a lidé se musí i v noci přepravovat.

+1/0
12.6.2014 21:14

L76u95k71a22s 54N88o62v22a28k 4119669593638

Nerek bych, na skoro kazde sidliste jedou 2nocni linky v intervalech á.40min, s tim, ze jedou mezi sebou tudz realny interval je 20min a vozi vzduch, kdyby jednu z nich zkratili tak pojede na konecnou jedna á.40min a v tech vytizenych usecich by se nic nezmenilo, nebo by mohly jet casteji....

Kdyby bylo po mem tak od 1:00-4:00 nejede jedinej spoj. Kdo jede na sestou do prace, tak mu spoje od 4:00 musi stacit a kdo dela odpoledni do 22:00 tak do jedne mu to staci taky.

Kdo je venku v mezicase, tak jde vetsinou za zabavou, tak bud pocka na prvni ranni spoj, pujde pesky nebo si veme taxika.....

0/−2
14.6.2014 5:15

J46i93ř80í 59K50r50e63j26č32í34k 2127188154516

Noční doprava je spíš poddimenzovaná a výhledově bude třeba ji spíš posílit.

To že jezdí na koncové úseky vozy prázdnější je naprosto v pořádku, pokud by měly spoje končit blíž centru, nemělo by to logiku, protože pak by bylo přetěžování ještě častější.

0/0
14.6.2014 11:36

L49u33k55a73s 81N14o12v64a91k 4589409443408

Me prijde ze je jich dost, spis pozoruju problem dostat se v noci z jednoho sidliste na druhe. Priklad Repy-stodulky, repy- petriny atd, potazmo do okrajovych casti kam nejede tramvaj, nebo kousek za prahu - hostivice, rudna, chrastany, pruhonice.....

Lidi dojedou na kraj mesta a tam odsad bud nic nejede, nebo v uplne blbym intervalu....

0/0
14.6.2014 5:20

O42t57a 91B88o26r93e70c51k46ý 3459548911895

Jízdné v Praze zdražovat nechceme, tvrdí ředitel Dopravního podniku

-------------------------------------------------

...ale abychom mohli platit kmotrům, tak budeme muset.

+1/0
12.6.2014 19:58

J18a97r71m92i16l29a 95S57t27ř81e85l53b73o69v47á 9522334380221

tak možná do října;-D;-D;-D

+2/0
12.6.2014 17:32

J15a95n 70K36r24b35e39c 8245977314537

Hlavne nezapomente udelat novou Opencard za dalsi miliardu R^

+5/0
12.6.2014 17:16

J74i38ř91í 94K60r38e93j54č16í17k 2167278364616

To jako kdo ? Řeč je o Dopravnim podniku, ne o bývalých radních... :-/

0/0
14.6.2014 11:33

J31a62n 11M67a40l36í48k 9239100260601

Taky uz mhd nelze pouzivat o vikendu, vevecernich hodinach... bodejt by se aspon mirne neusetrilo.

+3/−1
12.6.2014 17:10

L25u12k20a64s 22N74o88v50a21k 4639589903528

Ja nevim, me prijde, ze MHD zvlaste v noci jezdi vic nez je zdravo.

K nam na sidliste jezdi 2linky á20min. Prumerne priveze 6opilcu a v zime 4bezdomovce navic. Kdyby jela jedna linka á.40min jako drive tak by to stacilo.

0/−1
12.6.2014 20:26

A17n45e83t91a 11M72a90l94á 6541740975

Tak Praha jer přece jenom trochu větší než vaše sídliště ;-D zkuste se schválně někdy podívat v noci na I.P.Pavlova, jak jsou spoje nevyužité tak, že se se tam lidi skoro nevejdou.

+1/−1
13.6.2014 7:08

L32u29k59a85s 55N63o34v26a37k 4469699843868

To nicmene neznamena, ze musi jet az na ono sidliste, skoro kazda trat ma minimalne moznost 2konecnych.

Priklad centrum-modrany( nadrazi branik), centrum - repy( kotlarka) a tak by se dalo pokracovat.

V tech nejvytizenejsich nistech naopak diky tomu by mohly jet casteji....

Ale ono by to chtelo premyslet, ze pane?

0/0
14.6.2014 5:10

L18u31k24a14s 53N44o65v75a87k 4139449213768

Pardon pani.

0/0
14.6.2014 5:10

J62i67ř46í 91K44r86e65j50č79í34k 2667678364166

Jenže ony větší cíle na Modřanské trati jsou až za Braníkem a na Řepské až za Kotlářkou, takže by šlo v obou případech o značné zhoršení i oproti stavu před zkrácením nočních intervalů...

0/0
14.6.2014 11:39







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.