- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dobrou cestou by bylo zlevnění jízdného v Praze!
Nemorální je okaté odírání sociálně nejslabších Pražanů. Měsíční předplatné je o 1850 Kč ročně dražší než roční předplatné! Přitom srovnatelná cena by mohla být ne 550 Kč, ale 400-450 Kč. To samé platí u čtvrtletního předplatného. Ceny u dospělých, studentů a seniorů za půl roku by odpovídaly, pokud by je DPP neuvažoval jen na 5 měsíců!
Student či senior nepotřebují jezdit o prázdninách? A naopak, musí DPP "vybírat" jízdné i když je cestující na nemocenské či na dovolené? A co běžné jízdné? Pražan má právo na dotaci. Opravdu musí při použití jízdenek hradit plné jízdné?
Pro někoho, kdo jezdí autem, je dotované jízdné v Praze nedostupné. Může si koupit dotovaný kupon, ale za cenu toho, že ho z velké části nevyužije. Já osobně, pokud volím mezi autem a plným jízdným, není to pro mě motivace, abych auto nechal doma.
A když sociálně nejslabší. Co motivuje občasné brigádníky, aby si koupili kupon? Nic. Občas jedou za nejdražší jízdné. Zpravidla ale načerno. Tak co to omezit?
Stávající zastaralý systém předplatných kupónů pochází z dob papírových známek. Počítá se s tím, že cestující něco ze zaplacených služeb nevyužije... V dnešní elektronické době by přece již nebyl problém vybírat jízdné podle spotřeby a nabídnout optimální cenu jízdného většímu počtu cestujících včetně možnosti ušetřit. I o tom měla být OpenCard. Samozřejmě za předpokladu, že to bude oboustranně tak výhodné, že v celkovém měřítku se nakonec vybere víc než dnes a bez vyšších nákladů.
Takže další zdražování nás čeká, to je tímto vyjádřením jisté a jasné. Zítra, možná až za pár dní..., se objeví informace, že ONI SICE NECHTĚLI (viz náš článek z 13. 6. 2014), ale okolnosti, Brusel, slabá zima, krutá zima (vyber dle svého uvážení...) nutí Dopravní podnik zvýšit cenu jízdného na Kč 100,- za jednu nepřestupní jízdenku. No nic, o to více bude pasažérů, kteří "to risknou..." !!!
Já bych se zdražení nebál. Proč nezdražit jednorázové jízdenky z 32/24 na 40/32 - pražan a ostatní tam pracující si rádi koupí měsíční, kde by cena měla zůstat stejná jako dnes a turisti a nárazový cestující si klidně připlatit můžou (mimochodem, patřím mezi ty turisty) - pokud by to zabránilo dalšímu škrtání intervalů a linek, rád si připlatím.
Mimochodem, i v Budapešti stojí 24 hodinová jízdenka 1 650 Ft (asi 147 korun), v Praze je za 110
Omezte zbytecne nocni linky, a usetrite jeste vic.
Těch je málo a lidé se musí i v noci přepravovat.
Jízdné v Praze zdražovat nechceme, tvrdí ředitel Dopravního podniku
-------------------------------------------------
...ale abychom mohli platit kmotrům, tak budeme muset.
Hlavne nezapomente udelat novou Opencard za dalsi miliardu
To jako kdo ? Řeč je o Dopravnim podniku, ne o bývalých radních...
Taky uz mhd nelze pouzivat o vikendu, vevecernich hodinach... bodejt by se aspon mirne neusetrilo.
Ja nevim, me prijde, ze MHD zvlaste v noci jezdi vic nez je zdravo.
K nam na sidliste jezdi 2linky á20min. Prumerne priveze 6opilcu a v zime 4bezdomovce navic. Kdyby jela jedna linka á.40min jako drive tak by to stacilo.