Diskuze

Jízdné v Praze zdražovat nechceme, tvrdí ředitel Dopravního podniku

Zatímco loni pražský Dopravní podnik hospodařil se ztrátou 360 milionů korun, letos se podle ředitele Jaroslava Ďuriše ekonomická situace zlepšila. Zdražení jízdného proto zatím není nutné.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KD

K59a92r68e15l 60D91r96d78a

14. 6. 2014 14:27

Dobrou cestou by bylo zlevnění jízdného v Praze!

  Nemorální je okaté odírání sociálně nejslabších Pražanů. Měsíční předplatné je o 1850 Kč ročně dražší než roční předplatné! Přitom srovnatelná cena by mohla být ne 550 Kč, ale 400-450 Kč. To samé platí u čtvrtletního předplatného. Ceny u dospělých, studentů a seniorů za půl roku by odpovídaly, pokud by je DPP neuvažoval jen na 5 měsíců!

  Student či senior nepotřebují jezdit o prázdninách? A naopak, musí DPP "vybírat" jízdné i když je cestující na nemocenské či na dovolené? A co běžné jízdné? Pražan má právo na dotaci. Opravdu musí při použití jízdenek hradit plné jízdné?

  Pro někoho, kdo jezdí autem, je dotované jízdné v Praze nedostupné. Může si koupit dotovaný kupon, ale za cenu toho, že ho z velké části nevyužije. Já osobně, pokud volím mezi autem a plným jízdným, není to pro mě motivace, abych auto nechal doma.

  A když sociálně nejslabší. Co motivuje občasné brigádníky, aby si koupili kupon? Nic. Občas jedou za nejdražší jízdné. Zpravidla ale načerno. Tak co to omezit?

  Stávající zastaralý systém předplatných kupónů pochází z dob papírových známek. Počítá se s tím, že cestující něco ze zaplacených služeb nevyužije... V dnešní elektronické době by přece již nebyl problém vybírat jízdné podle spotřeby a nabídnout optimální cenu jízdného většímu počtu cestujících včetně možnosti ušetřit. I o tom měla být OpenCard. Samozřejmě za předpokladu, že to bude oboustranně tak výhodné, že v celkovém měřítku se nakonec vybere víc než dnes a bez vyšších nákladů.

0 0
možnosti
KLI

Takže další zdražování nás čeká, to je tímto vyjádřením jisté a jasné. Zítra, možná až za pár dní..., se objeví informace, že ONI SICE NECHTĚLI (viz náš článek z 13. 6. 2014), ale okolnosti, Brusel, slabá zima, krutá zima (vyber dle svého uvážení...) nutí Dopravní podnik zvýšit cenu jízdného na Kč 100,- za jednu nepřestupní jízdenku. No nic, o to více  bude pasažérů, kteří "to risknou..." !!!

1 0
možnosti
JL

J38a60n 86L58a45k47o18m34ý

12. 6. 2014 22:43

Já bych se zdražení nebál. Proč nezdražit jednorázové jízdenky z 32/24 na 40/32 - pražan a ostatní tam pracující si rádi koupí měsíční, kde by cena měla zůstat stejná jako dnes a turisti a nárazový cestující si klidně připlatit můžou (mimochodem, patřím mezi ty turisty) - pokud by to zabránilo dalšímu škrtání intervalů a linek, rád si připlatím.

2 1
možnosti
JL

J97a87n 17L79a20k39o31m16ý

12. 6. 2014 22:45

Mimochodem, i v Budapešti stojí 24 hodinová jízdenka 1 650 Ft (asi 147 korun), v Praze je za 110

0 0
možnosti
LN

L93u65k78a70s 20N31o68v63a22k

12. 6. 2014 20:27

Omezte zbytecne nocni linky, a usetrite jeste vic.

0 2
možnosti

Těch je málo a lidé se musí i v noci přepravovat.

1 0
možnosti
OB

O20t68a 22B82o71r79e29c36k30ý

12. 6. 2014 19:58

Jízdné v Praze zdražovat nechceme, tvrdí ředitel Dopravního podniku

-------------------------------------------------

...ale abychom mohli platit kmotrům, tak budeme muset.

1 0
možnosti
JK

J21a90n 33K12r92b42e20c

12. 6. 2014 17:16

Hlavne nezapomente udelat novou Opencard za dalsi miliardu R^

5 0
možnosti
JK

To jako kdo ? Řeč je o Dopravnim podniku, ne o bývalých radních... :-/

0 0
možnosti
JM

J37a91n 50M38a29l16í20k

12. 6. 2014 17:10

Taky uz mhd nelze pouzivat o vikendu, vevecernich hodinach... bodejt by se aspon mirne neusetrilo.

3 1
možnosti
LN

L54u67k31a52s 11N18o81v73a36k

12. 6. 2014 20:26

Ja nevim, me prijde, ze MHD zvlaste v noci jezdi vic nez je zdravo.

K nam na sidliste jezdi 2linky á20min. Prumerne priveze 6opilcu a v zime 4bezdomovce navic. Kdyby jela jedna linka á.40min jako drive tak by to stacilo.

0 1
možnosti