Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro D nemá být jen odbočkou céčka, dopravce chce dražší variantu

Plánovaná trasa D pražského metra by měla mít na Pankráci vlastní stanici, neměla by se tedy stát pouhou "odbočkou" z linky C, jak se plánovalo. Variantu s přestupem mezi C a D vybralo představenstvo dopravního podniku a doporučilo ji ke schválení městu. Bude ale o miliardy dražší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P28e66t68r 95V92i59m54r 9270444631

místo 30 miliard na metro D se mohly protáhnout stávající vlakové koleje z Hl.nádraží - Vršovic a letos dostavované vlakové zastávky Kačerov k nemocnici Krč (od stávajících vlakových kolejích je to jen 600 metrů ! ) od nemocnice Krč tunelem do Libuše , Písnice, Vestce a Jesenice a byla by obsloužena mnohem vetší část Prahy

0/0
9.7.2014 18:41

M20a33r35e65k 39Š81i24m96o52n 2314957458698

Trochu mě vadí špatné propojení příměstské železnice s MHD a zejména metrem. Je to dědictví po socialistickém plánování, které příměstské vlakové dopravě moc nepřálo, protože se plánovalo, že všechny strčíme na sídliště, ale i teď se magistrál snaží jen tak trošku. Všechny jsou sice nakonec propojené na Hlavním nádraží, ale pokud dojíždím z Benešov a pracuju třeba na Pankráci, tak musím zatížit centrální linku C. Pokud by byl přestup na metro už někde na kraji Prahy (například prodloužení metra C do Uhříněvsi). To samé Rajská zahrada, kde je metro jen přes ulici, ale vlak tam nestaví a je problém to domluvit.

Trochu to město napravuje v Podbabě, na A ve Vokovicích, snad bude i D na nádraží v Krči. Ještě ty vlaky by to chtělo zlepšít - elektrifikaci trati do Kladna, automatizaci trati do Vraného a do Dobříše. Na dobříšské trati není jediný automatický přejezd.

+1/0
16.6.2014 1:11

R46a79d60e58k 64N13o75v88a91k 9574953219750

Dělá se Kačerov

+1/0
19.6.2014 17:59

K71a23r75e94l 82L59a67n17a 45I10n94g86. 9156431202

Hlavně už začněte stavět ! Nebýt pádu bolševika, tak jsme déčkem jezdili už od roku 1994...

0/0
14.6.2014 7:22

T29o94m29á81š 95Z31e25m42a11n 3885248674735

To těžko, bolševik zkrachoval..

+2/0
14.6.2014 19:10

M27a74r38t54i63n 20K10u30l57i48š 4456776626116

Záměr chválím, až na jeden detail.

Praha postavila město do polí. Teď se dostavuje metro k nemocnici, kde bude vytíženost pětinová oproti průměrným stanicím. Vážně je nutné stavět ještě trasu metra, která bude kopírovat už tu stávající?

PROČ metro na Mírák a ne na Jiřák, odkud pak může pokračovat dál?

+4/0
13.6.2014 21:18

B79r65o70n59i69s64l48a72v 61M76e38r78t49l96í43k 1922921441982

D bude dale pokracovat na Hlavak (z druhe strany) a potom bud na Zizkov nebo na Namesti republiky a dale...

+1/0
13.6.2014 21:54

B27r34o65n42i51s32l20a29v 70M56e82r14t43l30í45k 1752391391542

A hlavne sebou veme i nadrazi Vrsovice...

0/0
13.6.2014 21:56
Foto

M12a35r54t22i61n 25Š84u69b12r86t 1635541114775

Od nádraží Vršovice bude poněkud dále, výstupy na náměstí Bratří Synků a na Otakarově jsou od nádraží dosti daleko.

0/0
14.6.2014 16:02

I82d55a 98Š38o18l46c 1543296114

kdyby radši udělali A na letiště

+4/−7
13.6.2014 19:15

V15l93a34d44i29m61í66r 63H62o88l96ý 8174711216137

nejlepší by bylo, postavit obojí. Ale po panování horolezce, psychiatra a psychopata v jedné osobě můžeme být rádi, že se začne stavět aspoň ten kousek déčka.

+1/0
13.6.2014 20:13

J26i65ř62í 17K42o17c11u80r35e23k 6465894765118

To není dobrý nápad. Jednak to metro nebude rychlejší než autobus na Evropské. Druhak aby to vyšlo aspoň strovnatelně, tak se nepočítá s někola potřebnými zastávkami po trase. Zatřetí ten přepravní proud odpovídá jedné soupravě za půl hodiny. Což ve výsledku dělá z Metra na Ruzyň příliš drahý špás.

Přitom jedna kolej o rozchodu 1435 mm po povrchu už v blízkosti LKPR vede.

0/0
15.6.2014 21:57

M31a18r56e15k 53Š16i67m90o49n 2504507298108

Zavedl byste tedy vlak z Letiště po trati přes Vokovice, kde už nyní stojí téměř kompletní stanice metra?

0/0
16.6.2014 0:49

T90o21m80á22š 21Z43e95m21a51n 3835478854925

Je mi jedno kterou variantu zvolí hlavně když začnou stavět.

Stejně se bude muset stavět přestupní stanice až se bude stavět severní část, ale poud by ot oddálilo stavbu třeba o 5 let, bude lepší dočasná varianta odbočka.

0/0
13.6.2014 17:55

M14a22r97t30i81n 71K89u62l41i80š 4506116286156

Dočasná varianta odbočka je největší nesmysl v historii Prahy, hned po magistrále.

+1/0
13.6.2014 21:19

T45o35m26á21š 65Z22e16m19a68n 3545118354565

Stejně tam bude muset být propojení mezi tratěmi, tak by se alespoň v mezičase využila pro spojení na jih.

0/0
14.6.2014 19:12

M80a88r79t34i18n 28K59u12l55i91š 4296686786386

O technicke provedeni trati jde ze vseho nejmin. Problemem by byla preprava osob. Prece neni mozny, aby v ranni spicce kazdy treti metro z jizaku nejelo, protoze by zrovna jelo odjinud. Jak by pak ten vagon po dvojnasobnem intervalu vypadal? Narvanej k prasknuti => vyssi cas ve stanicich na nastup a vystup => rozhaseni intervalu po cele trase.

Dalsim problemem by byly vikendovy vecery. Uz ted jezdi na jizak jedno metro za deset minut. Predstavte si, ze by od osmi od vecera jezdila na jizak jedna souprava za 20 minut. To uz by bylo pomalu jak nocni autobusy.

0/0
14.6.2014 19:59

M47i59c40h39a20l 92S37n60o85p35e71k 7801728865937

vždyť je to jedno. Stejně se stavba protáhne o několik let a navýší a desítky 10%. Kdyby to bylo jenom těch 5mld. tak budeme ještě rádi..

+4/0
13.6.2014 16:36

L52u53c28i56a24n 19P72a60p55a41z81i67a12n 5884427961525

A má pravdu, předseto!

+1/0
13.6.2014 16:32

M86i83c68h59a37l 24S90n42o28p29e12k 7541618375547

kdyby ti šašci radši protáhli metro na letiště... Rv

+5/−4
13.6.2014 16:31

A72l18e12x48a10n22d63r 29K73o97s84t97k37a 5349356709536

Už se to tu řešilo.. Chce to oboje. Z jedné strany protáhnout až někam k Jesenici, tam udělat konečnou metra, napojení na autobusy atd.. A na opačnou stranu to letiště, kde udělat totéž.. S návazností na třeba stotisícové Kladno.

+3/−1
13.6.2014 16:45

R37o29m93a88n 27T43i24č38k37a 8230955884

myslíte to Kladno, které má přes 60 tisíc obyvatel?

0/0
13.6.2014 17:09

T70o16m92á14š 36Z94e93m86a92n 3955408324635

Na letiště jezdí daleko méně lidí než v trase budoucího Déčka.

+5/0
13.6.2014 17:28

J93a61n 52P25a62v17e91l58k58a 3267421424651

Ale hodně lidí by si na konečné rádo nechalo auto a pokračovalo metrem. Ráno je na R7 kolona aut.

0/0
13.6.2014 18:32

J54i73ř86í 19K71o97c66u39r13e90k 6905934115398

Jneže těch 40 minut jízdní doby z LKPR a okolí do centra dost lidí odradí od toho aby přestupovali. Není náhodou v okolí LKPR -urevsky drahé parkování?? Což je pro lokalitu P+R parkoviště "tak trochu" rána KO.V těch 40 minutách počítám 5 minut od auta na peron a 5 minut střední čekací doby při 10 min. intervalu, který ale nebude využitý.

Řešení je vlak rovnou z Kladna....

0/0
15.6.2014 22:02

M40a82r59e40k 87Š70i34m32o81n 2704237748168

Terminál Vokovice Vám nestačí?

0/0
16.6.2014 0:50

K13a39r21e88l 59N70e70d49o30p10i83l 7348426649344

Koukam, ze Brajzlum praska zilka. V tom pripade jsem i pro trasu E.

0/−1
13.6.2014 16:03

A90l69e61x30a61n77d61r 75K98o84s54t70k40a 5319916259956

Těžko vysvětlit vesničanovi, že metro má smysl jen pro větší města o určité natěsnanosti obyvatel. Brnu chybí nějakých 200 tisíc obyvatel a naopak přebývají mu ohromné prostory, kde jsou mezi jednotlivými vesnicemi pole či lesy. Když je 100 baráků (z toho 80 vesnických s max prvním patrem nad přízemkem) a pak kilometr polí, tak tam prostě metro nemá smysl stavět a provozovat. Připouštím, že jsem tam byl jen párkrát, ale přesně takto si to pamatuji. Centrum, velikosti možná jako Nové město Pražské, plus pár vesnic okolo kam jezdí šalina a zbytek, kam nestojí za to stavět ani tu šalinu, tak tam jezdí autobusy.

+5/0
13.6.2014 16:24

P96a90t63r98i90k 11Š40e33b39e88s20t82a 4753162556165

také nechápu, co brňácu furt mají... vždyť do Brna z Prahy je to metrem na Florenc a potom jedna zastávka autobusem ;-D;-D;-D;-D

+9/0
13.6.2014 17:33

J10i41ř21í 19K91o22c37u51r63e22k 6145154985398

Tak to si to pamatujete špatně. Lze ověřit pohledem do mapy. Jo a ty zelené plochy jsou často 30° svah. Tedy na 10 metrů vodorovně 5 metrů dolů. Na tom se dá stavět tak leda sjezdovka.

0/0
15.6.2014 22:04

J28i38ř83í 86G36l50a11c 6340100672313

Pražské Metro 2050

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj.gif

Pražské Metro 2075

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj2.gif

Pražské Metro 2100

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj3.gif

+2/0
13.6.2014 15:09

M96i31c88h50a91l 33S77n97o64p40e89k 7791168145847

;-D tak to mě hodně pobavilo ;-D 2050 možná tak začnou prodlužovat A na letiště..

+1/0
13.6.2014 16:33

S63t21á45ň77a 96K34o33č98k70o81v97á 6877796158146

Škoda, že to není dřív, v roce 2050 už tu dávno nebudu ;-)

0/0
13.6.2014 17:04

K74a40r53e87l 93N89o48v11á70č88e35k 5171445989376

Je potřeba myslet do budoucna, tak je lepší ten přestup, i když by jinak společná stanice nevadila. Třeba bylo chyba kvůli šetření vynechat stanici mezi Nádraží Holešovice a Kobylisy a obejít Bohnice (to už těžko někdo opraví). Možnost zlevnění tady ale je - proč pořád musíme kolem stanic metra stavět takové megalomanské stavby, vždyť by stačily jen schody na povrch a bylo by to. Např. Střížkov - hezká stavba, ale k čemu ?, nebyl by ta lepší park a jen nenápadné výstupy z metra (viz třeba stanice metra Můstek B - jen východy na ulici a šmitec).

+8/−1
13.6.2014 14:59

D57u77š81a51n 86P88e88š32e70k 3955739324280

Přesně. Střížkov je architektonicky krásný, ale jinak jsou to úplně zbytečně vyhozené peníze. Jak píšete, stačily by jen schody na povrch a ušetřila by se spousta peněz.

+10/0
13.6.2014 15:03

A67l92e44x97a91n59d64r 59K35o27s20t93k24a 5209736879706

A to nějak vynecháváte, jaké to má naprosto zbytečné náklady na provoz. Například jen umýt skla s pomocí horolezecké techniky je maličkost sama.. Přitom by na povrchu stačila prostě jen stříška, aby nepršelo do eskalátoru.. Jako to je (a teď sakra, je to Chodov nebo Opatov?) Nahoře autobusový terminál podél silnice, střecha aby nepršelo, dole metro..

+3/0
13.6.2014 15:09

M26a87r98e42k 33Š30i15m37o28n 2244857188818

Stavělo se to v době, kdy město peníze mělo a chtělo se trochu ukázat. Byla by škoda, kdyby celé město bylo jen samé nenápadné a šedivé stavby.

0/0
16.6.2014 0:56

M90a29r67t30i42n 76J54a37r25o83š 3446776310

Samozřejmě by to stačilo a myslím, že by to bylo i mnohem elegantnější, protože by potom zastávka metra nezabírala tolik místa na povrchu, ale pravděpodobně se na tom někdo musel trochu víc napakovat...

+3/−1
13.6.2014 15:26

M59a71r57t71i78n 25H43e98i78s84l32e84r 4444726382699

Jeden problém dělení tam nezmiňují - v tom hustém provozu, který je na C dnes (unikátní zabezpečení) nebude ani tak problém odbočování, jako bude problém spojování. Jakmile získá metro na odbočce malé zpoždění (celkem snadno), tak se bude těžko vmačkávat mezi vlaky na hlavní trase - vlastně se vmáčkne až místo dalšího vlaku z odbočky (který se tím také opozdí) - leda by se na chvíli zabrzdila i hlavní trasa. Takže se bude každou chvíli stát v tunelu jak na hlavní trase, tak na odbočce a v centru budou spoje chybět. Větvení má cenu jen pokud jsou delší intervaly.

Určitě je třeba přestupní, protože výhledově by mělo D mít vlastní přestup na A a B. Optimálně z Náměstí Míru to brát přes Hlavní nádraží na Náměstí republiky. Jestli chtějí ušetřit, tak je třeba vést část trasy povrchově nebo ji nedělat až tak daleko na jih.

+4/−1
13.6.2014 14:55
Foto

F73i44l77i50p 53K36a89š35t93á76n95e43k 2439116144642

Naopak, ja myslim, ze by měli jit ještě dal na jih. Je tam velmi mnoho nového bydleni a konecna v jesenici by byla super. Z Pisnice je mozne jit po povrchu. Parkoviste P+R v Jesenici a terminal pro autobusy.

+3/−1
13.6.2014 15:08

A64l11e69x43a79n55d44r 70K74o82s21t44k45a 5459976149256

Co naděláte s "lidmi", kterým se pro metro zdál nedostatečný počet cestujících i na letišti.. A že tam je víc lidí než v Jesenici. Jen samotní zaměstnanci letiště jdou do tisíců, olus zaměstnanci firem sídlících na letišti, plus ti turisté.. Ale pro DPP chytré hlavy to bylo málo.

+2/−2
13.6.2014 15:19

J66a51r48o65s36l77a33v 80B31r77ü12m28m98e65r 7774803676

Ono to Letiště je málo. V Samotné Jesenici také, ale to by byla spádová oblast. Letiště by mělo smysl nějak skloubit s Kladnem, Slaným apod...

+2/−1
13.6.2014 15:25
Foto

F29i42l13i94p 88K27a98š17t75á69n24e55k 2899576784912

No tak letiste je kapitolka sama pro sebe. Samo, ze tam mel jezdit nejaky vlak. At uz metro nebo něco jiného. Uhnuli z Evropske... Chtelo by to protáhnout dal a konec muze byt také po povrchu. To tu trat vyrazne zlevní

0/0
13.6.2014 16:10

P27a75t59r64i97k 38Š32e46b61e58s77t42a 4513742276435

Přes Jesenici jezdí asi 50tis. lidí denně tam a zpět = tis. cestujících) a dalších cca 40tis, aut denně (obousměrně)... Jsme u 90tis. lidí denně - to je stejně, jak pobere C na Hájích, Opatově a Chodově tj. také tři stanice.

Letiště by muselo přijímat každé 3,3 minuty Boeing 737-900ER ;-D;-D

0/−1
13.6.2014 17:48
Foto

M62a77r26t64i10n 30Š76u33b48r58t 1605181184355

Podíl cestujících a personálu z letiště v MHD odpovídá i při existenci kolejové dopravy pouze 21% všech cest na letiště a z letiště. To odpovídá při kapacitě vlaku metra 1000 lidí asi 30-50 lidem na vlak při intervalu 4 minuty ve špičce. Metro by z letiště vozilo daleko méně lidí, než modernizovaný vlak z Kladna kousek vedle.

0/0
14.6.2014 16:07

T41o29m32á36š 81Z88e27m26a68n 3895198654425

Nesouhlas, potřeba je právě na tom jihu a pokud nedodělají rychle část k n.Míru, tak je přestupní stanice k ničemu.

0/0
13.6.2014 17:34

A40l48e65x64a10n52d80r 92K22o41s23t90k96a 5979356259486

Nejde ani tak o samotnou stanici Pankrác, podstatná je alternativa k Nuseláku. Dnes je představa, že by C nejezdilo třeba měsíc jen proto, aby se mohla udělat pořádná prohlídka mostu (aby se vůbec zjistili, kde jsou třeba jaké opravy) naprosto nepředstavitelná. S funkčním D by to jen přineslo obtíže, protože by lidé museli na Mírák, tamodtud na Muzeum a opět přestup na zbytek C.. Nepříjemné, ale krátkodobě naprosto v pohodě možné.

+5/0
13.6.2014 14:50

D77a24n38i36e27l57a 20U25r92b37a26n46o18v35á 2544440875466

Vzpomeňte si na povodně z dob né tak dávných a budete si to umět velmi živě představit.;-)

+1/0
13.6.2014 14:55

M84i81r93k59a 64S37v41o28j86t18k45o83v89á 3907108296224

takto to vidím i já. Nuselák je nutné opravit a aby se jezdilo místo metrem autobusy XC například půl roku rok, vidím nereálně.

+4/0
13.6.2014 14:57

A94l37e15x23a89n55d48r 17K24o63s55t14k16a 5689566199616

Respektive, jak drsně připomíná kolega nad vámi, třeba za podovní to tak fungovalo. Ale už nějak opomíjí, jak to bylo "úžasné", že doprava tam kde najednou nebylo metro prakticky nefungovala. Pamatuji si úžasnou jízdu, kdy to směrem k mostu Barikádníků stálo už od Bulovky a cesta, která má běžně tak 3-4 minuty trvala 30-40. A i ty autobusy, sice měly vyhražený vlastní pruh, ale stejně nejely. A tady by nastalo totéž.

+1/0
13.6.2014 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.