Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro D nemá být jen odbočkou céčka, dopravce chce dražší variantu

Plánovaná trasa D pražského metra by měla mít na Pankráci vlastní stanici, neměla by se tedy stát pouhou "odbočkou" z linky C, jak se plánovalo. Variantu s přestupem mezi C a D vybralo představenstvo dopravního podniku a doporučilo ji ke schválení městu. Bude ale o miliardy dražší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P41e14t81r 75V46i84m89r 9480904691

místo 30 miliard na metro D se mohly protáhnout stávající vlakové koleje z Hl.nádraží - Vršovic a letos dostavované vlakové zastávky Kačerov k nemocnici Krč (od stávajících vlakových kolejích je to jen 600 metrů ! ) od nemocnice Krč tunelem do Libuše , Písnice, Vestce a Jesenice a byla by obsloužena mnohem vetší část Prahy

0/0
9.7.2014 18:41

M65a43r83e85k 77Š60i38m95o47n 2454967968418

Trochu mě vadí špatné propojení příměstské železnice s MHD a zejména metrem. Je to dědictví po socialistickém plánování, které příměstské vlakové dopravě moc nepřálo, protože se plánovalo, že všechny strčíme na sídliště, ale i teď se magistrál snaží jen tak trošku. Všechny jsou sice nakonec propojené na Hlavním nádraží, ale pokud dojíždím z Benešov a pracuju třeba na Pankráci, tak musím zatížit centrální linku C. Pokud by byl přestup na metro už někde na kraji Prahy (například prodloužení metra C do Uhříněvsi). To samé Rajská zahrada, kde je metro jen přes ulici, ale vlak tam nestaví a je problém to domluvit.

Trochu to město napravuje v Podbabě, na A ve Vokovicích, snad bude i D na nádraží v Krči. Ještě ty vlaky by to chtělo zlepšít - elektrifikaci trati do Kladna, automatizaci trati do Vraného a do Dobříše. Na dobříšské trati není jediný automatický přejezd.

+1/0
16.6.2014 1:11

R46a66d85e56k 90N50o10v62a47k 9314613549450

Dělá se Kačerov

+1/0
19.6.2014 17:59

K58a73r84e84l 41L41a64n11a 82I61n49g27. 9916201642

Hlavně už začněte stavět ! Nebýt pádu bolševika, tak jsme déčkem jezdili už od roku 1994...

0/0
14.6.2014 7:22

T49o32m70á29š 43Z71e44m19a60n 3375988964895

To těžko, bolševik zkrachoval..

+2/0
14.6.2014 19:10

M16a27r21t31i41n 41K12u64l20i61š 4136646416406

Záměr chválím, až na jeden detail.

Praha postavila město do polí. Teď se dostavuje metro k nemocnici, kde bude vytíženost pětinová oproti průměrným stanicím. Vážně je nutné stavět ještě trasu metra, která bude kopírovat už tu stávající?

PROČ metro na Mírák a ne na Jiřák, odkud pak může pokračovat dál?

+4/0
13.6.2014 21:18

B63r14o45n39i98s40l45a22v 24M60e42r21t72l23í64k 1342571421442

D bude dale pokracovat na Hlavak (z druhe strany) a potom bud na Zizkov nebo na Namesti republiky a dale...

+1/0
13.6.2014 21:54

B74r93o64n50i28s85l59a17v 10M39e69r66t63l11í41k 1792141241972

A hlavne sebou veme i nadrazi Vrsovice...

0/0
13.6.2014 21:56
Foto

M98a66r54t93i12n 60Š88u29b68r87t 1105841144705

Od nádraží Vršovice bude poněkud dále, výstupy na náměstí Bratří Synků a na Otakarově jsou od nádraží dosti daleko.

0/0
14.6.2014 16:02

I30d66a 45Š98o63l27c 1523496324

kdyby radši udělali A na letiště

+4/−7
13.6.2014 19:15

V45l82a53d92i78m19í40r 43H59o19l59ý 8434771306987

nejlepší by bylo, postavit obojí. Ale po panování horolezce, psychiatra a psychopata v jedné osobě můžeme být rádi, že se začne stavět aspoň ten kousek déčka.

+1/0
13.6.2014 20:13

J61i88ř39í 65K89o28c98u53r65e95k 6425444945808

To není dobrý nápad. Jednak to metro nebude rychlejší než autobus na Evropské. Druhak aby to vyšlo aspoň strovnatelně, tak se nepočítá s někola potřebnými zastávkami po trase. Zatřetí ten přepravní proud odpovídá jedné soupravě za půl hodiny. Což ve výsledku dělá z Metra na Ruzyň příliš drahý špás.

Přitom jedna kolej o rozchodu 1435 mm po povrchu už v blízkosti LKPR vede.

0/0
15.6.2014 21:57

M50a96r54e59k 43Š18i20m57o66n 2194207378548

Zavedl byste tedy vlak z Letiště po trati přes Vokovice, kde už nyní stojí téměř kompletní stanice metra?

0/0
16.6.2014 0:49

T50o75m54á37š 52Z46e46m46a73n 3875858584145

Je mi jedno kterou variantu zvolí hlavně když začnou stavět.

Stejně se bude muset stavět přestupní stanice až se bude stavět severní část, ale poud by ot oddálilo stavbu třeba o 5 let, bude lepší dočasná varianta odbočka.

0/0
13.6.2014 17:55

M45a39r87t96i45n 74K44u62l18i21š 4146826446216

Dočasná varianta odbočka je největší nesmysl v historii Prahy, hned po magistrále.

+1/0
13.6.2014 21:19

T88o13m31á29š 55Z61e73m58a76n 3205688894965

Stejně tam bude muset být propojení mezi tratěmi, tak by se alespoň v mezičase využila pro spojení na jih.

0/0
14.6.2014 19:12

M58a43r76t19i68n 10K38u71l79i69š 4696736446926

O technicke provedeni trati jde ze vseho nejmin. Problemem by byla preprava osob. Prece neni mozny, aby v ranni spicce kazdy treti metro z jizaku nejelo, protoze by zrovna jelo odjinud. Jak by pak ten vagon po dvojnasobnem intervalu vypadal? Narvanej k prasknuti => vyssi cas ve stanicich na nastup a vystup => rozhaseni intervalu po cele trase.

Dalsim problemem by byly vikendovy vecery. Uz ted jezdi na jizak jedno metro za deset minut. Predstavte si, ze by od osmi od vecera jezdila na jizak jedna souprava za 20 minut. To uz by bylo pomalu jak nocni autobusy.

0/0
14.6.2014 19:59

M91i42c63h50a53l 18S35n56o43p52e68k 7391958405867

vždyť je to jedno. Stejně se stavba protáhne o několik let a navýší a desítky 10%. Kdyby to bylo jenom těch 5mld. tak budeme ještě rádi..

+4/0
13.6.2014 16:36

L61u77c38i55a76n 84P29a41p12a45z82i15a48n 5184437611545

A má pravdu, předseto!

+1/0
13.6.2014 16:32

M20i68c80h26a23l 69S24n81o71p12e98k 7341508385137

kdyby ti šašci radši protáhli metro na letiště... Rv

+5/−4
13.6.2014 16:31

A97l84e28x91a41n28d66r 17K72o10s61t15k70a 5129856479986

Už se to tu řešilo.. Chce to oboje. Z jedné strany protáhnout až někam k Jesenici, tam udělat konečnou metra, napojení na autobusy atd.. A na opačnou stranu to letiště, kde udělat totéž.. S návazností na třeba stotisícové Kladno.

+3/−1
13.6.2014 16:45

R89o23m29a36n 58T70i48č18k23a 8720155824

myslíte to Kladno, které má přes 60 tisíc obyvatel?

0/0
13.6.2014 17:09

T29o16m61á16š 78Z16e63m89a51n 3295368524615

Na letiště jezdí daleko méně lidí než v trase budoucího Déčka.

+5/0
13.6.2014 17:28

J18a25n 61P63a53v78e84l63k98a 3437371184751

Ale hodně lidí by si na konečné rádo nechalo auto a pokračovalo metrem. Ráno je na R7 kolona aut.

0/0
13.6.2014 18:32

J49i23ř78í 83K27o54c61u34r53e92k 6985974905958

Jneže těch 40 minut jízdní doby z LKPR a okolí do centra dost lidí odradí od toho aby přestupovali. Není náhodou v okolí LKPR -urevsky drahé parkování?? Což je pro lokalitu P+R parkoviště "tak trochu" rána KO.V těch 40 minutách počítám 5 minut od auta na peron a 5 minut střední čekací doby při 10 min. intervalu, který ale nebude využitý.

Řešení je vlak rovnou z Kladna....

0/0
15.6.2014 22:02

M32a57r57e70k 85Š75i74m50o55n 2864537688938

Terminál Vokovice Vám nestačí?

0/0
16.6.2014 0:50

K30a28r29e72l 34N97e12d66o49p21i67l 7118816909364

Koukam, ze Brajzlum praska zilka. V tom pripade jsem i pro trasu E.

0/−1
13.6.2014 16:03

A64l31e61x65a62n82d62r 16K51o71s50t42k11a 5989676909396

Těžko vysvětlit vesničanovi, že metro má smysl jen pro větší města o určité natěsnanosti obyvatel. Brnu chybí nějakých 200 tisíc obyvatel a naopak přebývají mu ohromné prostory, kde jsou mezi jednotlivými vesnicemi pole či lesy. Když je 100 baráků (z toho 80 vesnických s max prvním patrem nad přízemkem) a pak kilometr polí, tak tam prostě metro nemá smysl stavět a provozovat. Připouštím, že jsem tam byl jen párkrát, ale přesně takto si to pamatuji. Centrum, velikosti možná jako Nové město Pražské, plus pár vesnic okolo kam jezdí šalina a zbytek, kam nestojí za to stavět ani tu šalinu, tak tam jezdí autobusy.

+5/0
13.6.2014 16:24

P58a60t40r15i33k 30Š74e10b88e38s81t46a 4893682146845

také nechápu, co brňácu furt mají... vždyť do Brna z Prahy je to metrem na Florenc a potom jedna zastávka autobusem ;-D;-D;-D;-D

+9/0
13.6.2014 17:33

J48i85ř34í 35K86o16c20u66r22e77k 6105824645118

Tak to si to pamatujete špatně. Lze ověřit pohledem do mapy. Jo a ty zelené plochy jsou často 30° svah. Tedy na 10 metrů vodorovně 5 metrů dolů. Na tom se dá stavět tak leda sjezdovka.

0/0
15.6.2014 22:04

J67i81ř29í 37G52l30a59c 6300400112853

Pražské Metro 2050

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj.gif

Pražské Metro 2075

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj2.gif

Pražské Metro 2100

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj3.gif

+2/0
13.6.2014 15:09

M64i73c53h79a69l 61S13n45o57p61e23k 7421658525517

;-D tak to mě hodně pobavilo ;-D 2050 možná tak začnou prodlužovat A na letiště..

+1/0
13.6.2014 16:33

S49t73á92ň55a 29K90o44č86k70o98v27á 6617256828346

Škoda, že to není dřív, v roce 2050 už tu dávno nebudu ;-)

0/0
13.6.2014 17:04

K27a54r33e48l 31N42o66v85á51č25e96k 5471175489536

Je potřeba myslet do budoucna, tak je lepší ten přestup, i když by jinak společná stanice nevadila. Třeba bylo chyba kvůli šetření vynechat stanici mezi Nádraží Holešovice a Kobylisy a obejít Bohnice (to už těžko někdo opraví). Možnost zlevnění tady ale je - proč pořád musíme kolem stanic metra stavět takové megalomanské stavby, vždyť by stačily jen schody na povrch a bylo by to. Např. Střížkov - hezká stavba, ale k čemu ?, nebyl by ta lepší park a jen nenápadné výstupy z metra (viz třeba stanice metra Můstek B - jen východy na ulici a šmitec).

+8/−1
13.6.2014 14:59

D48u62š84a11n 80P85e36š83e80k 3935309854810

Přesně. Střížkov je architektonicky krásný, ale jinak jsou to úplně zbytečně vyhozené peníze. Jak píšete, stačily by jen schody na povrch a ušetřila by se spousta peněz.

+10/0
13.6.2014 15:03

A80l52e98x86a61n32d44r 67K19o26s30t18k82a 5869506399326

A to nějak vynecháváte, jaké to má naprosto zbytečné náklady na provoz. Například jen umýt skla s pomocí horolezecké techniky je maličkost sama.. Přitom by na povrchu stačila prostě jen stříška, aby nepršelo do eskalátoru.. Jako to je (a teď sakra, je to Chodov nebo Opatov?) Nahoře autobusový terminál podél silnice, střecha aby nepršelo, dole metro..

+3/0
13.6.2014 15:09

M53a37r48e26k 59Š63i76m24o12n 2474897698518

Stavělo se to v době, kdy město peníze mělo a chtělo se trochu ukázat. Byla by škoda, kdyby celé město bylo jen samé nenápadné a šedivé stavby.

0/0
16.6.2014 0:56

M53a11r56t83i15n 98J26a19r84o83š 3146856390

Samozřejmě by to stačilo a myslím, že by to bylo i mnohem elegantnější, protože by potom zastávka metra nezabírala tolik místa na povrchu, ale pravděpodobně se na tom někdo musel trochu víc napakovat...

+3/−1
13.6.2014 15:26

M45a64r91t96i98n 85H54e58i50s92l47e64r 4304876322729

Jeden problém dělení tam nezmiňují - v tom hustém provozu, který je na C dnes (unikátní zabezpečení) nebude ani tak problém odbočování, jako bude problém spojování. Jakmile získá metro na odbočce malé zpoždění (celkem snadno), tak se bude těžko vmačkávat mezi vlaky na hlavní trase - vlastně se vmáčkne až místo dalšího vlaku z odbočky (který se tím také opozdí) - leda by se na chvíli zabrzdila i hlavní trasa. Takže se bude každou chvíli stát v tunelu jak na hlavní trase, tak na odbočce a v centru budou spoje chybět. Větvení má cenu jen pokud jsou delší intervaly.

Určitě je třeba přestupní, protože výhledově by mělo D mít vlastní přestup na A a B. Optimálně z Náměstí Míru to brát přes Hlavní nádraží na Náměstí republiky. Jestli chtějí ušetřit, tak je třeba vést část trasy povrchově nebo ji nedělat až tak daleko na jih.

+4/−1
13.6.2014 14:55
Foto

F96i67l71i28p 61K98a80š50t23á22n68e52k 2439406304282

Naopak, ja myslim, ze by měli jit ještě dal na jih. Je tam velmi mnoho nového bydleni a konecna v jesenici by byla super. Z Pisnice je mozne jit po povrchu. Parkoviste P+R v Jesenici a terminal pro autobusy.

+3/−1
13.6.2014 15:08

A91l13e18x18a28n84d21r 92K45o34s10t59k87a 5709726459396

Co naděláte s "lidmi", kterým se pro metro zdál nedostatečný počet cestujících i na letišti.. A že tam je víc lidí než v Jesenici. Jen samotní zaměstnanci letiště jdou do tisíců, olus zaměstnanci firem sídlících na letišti, plus ti turisté.. Ale pro DPP chytré hlavy to bylo málo.

+2/−2
13.6.2014 15:19

J97a28r44o41s45l81a50v 13B34r98ü68m20m50e54r 7454483816

Ono to Letiště je málo. V Samotné Jesenici také, ale to by byla spádová oblast. Letiště by mělo smysl nějak skloubit s Kladnem, Slaným apod...

+2/−1
13.6.2014 15:25
Foto

F74i68l20i53p 79K94a39š29t75á43n51e82k 2519586544752

No tak letiste je kapitolka sama pro sebe. Samo, ze tam mel jezdit nejaky vlak. At uz metro nebo něco jiného. Uhnuli z Evropske... Chtelo by to protáhnout dal a konec muze byt také po povrchu. To tu trat vyrazne zlevní

0/0
13.6.2014 16:10

P91a15t30r69i82k 55Š31e67b14e93s84t51a 4823942786645

Přes Jesenici jezdí asi 50tis. lidí denně tam a zpět = tis. cestujících) a dalších cca 40tis, aut denně (obousměrně)... Jsme u 90tis. lidí denně - to je stejně, jak pobere C na Hájích, Opatově a Chodově tj. také tři stanice.

Letiště by muselo přijímat každé 3,3 minuty Boeing 737-900ER ;-D;-D

0/−1
13.6.2014 17:48
Foto

M21a15r95t14i34n 84Š28u32b14r22t 1685481974305

Podíl cestujících a personálu z letiště v MHD odpovídá i při existenci kolejové dopravy pouze 21% všech cest na letiště a z letiště. To odpovídá při kapacitě vlaku metra 1000 lidí asi 30-50 lidem na vlak při intervalu 4 minuty ve špičce. Metro by z letiště vozilo daleko méně lidí, než modernizovaný vlak z Kladna kousek vedle.

0/0
14.6.2014 16:07

T81o49m24á43š 57Z49e24m78a98n 3285478524485

Nesouhlas, potřeba je právě na tom jihu a pokud nedodělají rychle část k n.Míru, tak je přestupní stanice k ničemu.

0/0
13.6.2014 17:34

A84l20e86x45a80n63d86r 71K45o62s50t50k16a 5869976649706

Nejde ani tak o samotnou stanici Pankrác, podstatná je alternativa k Nuseláku. Dnes je představa, že by C nejezdilo třeba měsíc jen proto, aby se mohla udělat pořádná prohlídka mostu (aby se vůbec zjistili, kde jsou třeba jaké opravy) naprosto nepředstavitelná. S funkčním D by to jen přineslo obtíže, protože by lidé museli na Mírák, tamodtud na Muzeum a opět přestup na zbytek C.. Nepříjemné, ale krátkodobě naprosto v pohodě možné.

+5/0
13.6.2014 14:50

D85a82n68i83e22l45a 37U48r46b39a49n41o16v76á 2664810465426

Vzpomeňte si na povodně z dob né tak dávných a budete si to umět velmi živě představit.;-)

+1/0
13.6.2014 14:55

M22i27r75k87a 83S20v57o45j85t72k92o50v61á 3267238376414

takto to vidím i já. Nuselák je nutné opravit a aby se jezdilo místo metrem autobusy XC například půl roku rok, vidím nereálně.

+4/0
13.6.2014 14:57

A64l72e73x58a95n43d33r 47K39o39s85t83k67a 5699536859476

Respektive, jak drsně připomíná kolega nad vámi, třeba za podovní to tak fungovalo. Ale už nějak opomíjí, jak to bylo "úžasné", že doprava tam kde najednou nebylo metro prakticky nefungovala. Pamatuji si úžasnou jízdu, kdy to směrem k mostu Barikádníků stálo už od Bulovky a cesta, která má běžně tak 3-4 minuty trvala 30-40. A i ty autobusy, sice měly vyhražený vlastní pruh, ale stejně nejely. A tady by nastalo totéž.

+1/0
13.6.2014 15:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.