Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Metro D nemá být jen odbočkou céčka, dopravce chce dražší variantu

Plánovaná trasa D pražského metra by měla mít na Pankráci vlastní stanici, neměla by se tedy stát pouhou "odbočkou" z linky C, jak se plánovalo. Variantu s přestupem mezi C a D vybralo představenstvo dopravního podniku a doporučilo ji ke schválení městu. Bude ale o miliardy dražší.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P93e57t92r 28V39i85m60r 9600734901

místo 30 miliard na metro D se mohly protáhnout stávající vlakové koleje z Hl.nádraží - Vršovic a letos dostavované vlakové zastávky Kačerov k nemocnici Krč (od stávajících vlakových kolejích je to jen 600 metrů ! ) od nemocnice Krč tunelem do Libuše , Písnice, Vestce a Jesenice a byla by obsloužena mnohem vetší část Prahy

0/0
9.7.2014 18:41

M71a87r49e94k 44Š47i39m34o14n 2744257908528

Trochu mě vadí špatné propojení příměstské železnice s MHD a zejména metrem. Je to dědictví po socialistickém plánování, které příměstské vlakové dopravě moc nepřálo, protože se plánovalo, že všechny strčíme na sídliště, ale i teď se magistrál snaží jen tak trošku. Všechny jsou sice nakonec propojené na Hlavním nádraží, ale pokud dojíždím z Benešov a pracuju třeba na Pankráci, tak musím zatížit centrální linku C. Pokud by byl přestup na metro už někde na kraji Prahy (například prodloužení metra C do Uhříněvsi). To samé Rajská zahrada, kde je metro jen přes ulici, ale vlak tam nestaví a je problém to domluvit.

Trochu to město napravuje v Podbabě, na A ve Vokovicích, snad bude i D na nádraží v Krči. Ještě ty vlaky by to chtělo zlepšít - elektrifikaci trati do Kladna, automatizaci trati do Vraného a do Dobříše. Na dobříšské trati není jediný automatický přejezd.

+1/0
16.6.2014 1:11

R69a53d88e77k 92N70o85v38a66k 9504303719870

Dělá se Kačerov

+1/0
19.6.2014 17:59

K37a37r29e88l 25L40a45n60a 15I96n44g65. 9236871212

Hlavně už začněte stavět ! Nebýt pádu bolševika, tak jsme déčkem jezdili už od roku 1994...

0/0
14.6.2014 7:22

T57o77m50á67š 13Z15e33m74a49n 3185678894875

To těžko, bolševik zkrachoval..

+2/0
14.6.2014 19:10

M62a15r47t29i32n 56K20u12l15i25š 4596836546906

Záměr chválím, až na jeden detail.

Praha postavila město do polí. Teď se dostavuje metro k nemocnici, kde bude vytíženost pětinová oproti průměrným stanicím. Vážně je nutné stavět ještě trasu metra, která bude kopírovat už tu stávající?

PROČ metro na Mírák a ne na Jiřák, odkud pak může pokračovat dál?

+4/0
13.6.2014 21:18

B64r56o53n21i79s81l73a79v 88M98e62r68t81l14í62k 1782791571502

D bude dale pokracovat na Hlavak (z druhe strany) a potom bud na Zizkov nebo na Namesti republiky a dale...

+1/0
13.6.2014 21:54

B57r97o10n58i25s42l65a77v 19M51e61r90t82l58í23k 1672281951962

A hlavne sebou veme i nadrazi Vrsovice...

0/0
13.6.2014 21:56
Foto

M87a17r23t81i25n 48Š65u63b73r16t 1485351444115

Od nádraží Vršovice bude poněkud dále, výstupy na náměstí Bratří Synků a na Otakarově jsou od nádraží dosti daleko.

0/0
14.6.2014 16:02

I43d95a 92Š64o96l37c 1773236144

kdyby radši udělali A na letiště

+4/−7
13.6.2014 19:15

V63l38a36d17i79m20í68r 45H43o81l82ý 8694421446257

nejlepší by bylo, postavit obojí. Ale po panování horolezce, psychiatra a psychopata v jedné osobě můžeme být rádi, že se začne stavět aspoň ten kousek déčka.

+1/0
13.6.2014 20:13

J83i20ř59í 78K91o70c70u25r27e89k 6485614295138

To není dobrý nápad. Jednak to metro nebude rychlejší než autobus na Evropské. Druhak aby to vyšlo aspoň strovnatelně, tak se nepočítá s někola potřebnými zastávkami po trase. Zatřetí ten přepravní proud odpovídá jedné soupravě za půl hodiny. Což ve výsledku dělá z Metra na Ruzyň příliš drahý špás.

Přitom jedna kolej o rozchodu 1435 mm po povrchu už v blízkosti LKPR vede.

0/0
15.6.2014 21:57

M30a68r28e73k 12Š59i53m88o40n 2844537158708

Zavedl byste tedy vlak z Letiště po trati přes Vokovice, kde už nyní stojí téměř kompletní stanice metra?

0/0
16.6.2014 0:49

T14o53m61á40š 10Z61e77m80a86n 3775988304435

Je mi jedno kterou variantu zvolí hlavně když začnou stavět.

Stejně se bude muset stavět přestupní stanice až se bude stavět severní část, ale poud by ot oddálilo stavbu třeba o 5 let, bude lepší dočasná varianta odbočka.

0/0
13.6.2014 17:55

M92a22r18t27i41n 57K48u42l23i23š 4636946406846

Dočasná varianta odbočka je největší nesmysl v historii Prahy, hned po magistrále.

+1/0
13.6.2014 21:19

T71o94m79á73š 34Z86e10m65a71n 3655588474105

Stejně tam bude muset být propojení mezi tratěmi, tak by se alespoň v mezičase využila pro spojení na jih.

0/0
14.6.2014 19:12

M51a32r43t89i29n 52K68u65l41i79š 4226536956656

O technicke provedeni trati jde ze vseho nejmin. Problemem by byla preprava osob. Prece neni mozny, aby v ranni spicce kazdy treti metro z jizaku nejelo, protoze by zrovna jelo odjinud. Jak by pak ten vagon po dvojnasobnem intervalu vypadal? Narvanej k prasknuti => vyssi cas ve stanicich na nastup a vystup => rozhaseni intervalu po cele trase.

Dalsim problemem by byly vikendovy vecery. Uz ted jezdi na jizak jedno metro za deset minut. Predstavte si, ze by od osmi od vecera jezdila na jizak jedna souprava za 20 minut. To uz by bylo pomalu jak nocni autobusy.

0/0
14.6.2014 19:59

M37i90c39h96a44l 69S76n15o84p17e14k 7731438435377

vždyť je to jedno. Stejně se stavba protáhne o několik let a navýší a desítky 10%. Kdyby to bylo jenom těch 5mld. tak budeme ještě rádi..

+4/0
13.6.2014 16:36

L49u52c68i92a57n 95P20a78p32a44z52i70a28n 5404247661295

A má pravdu, předseto!

+1/0
13.6.2014 16:32

M38i30c71h73a41l 67S23n76o33p46e46k 7361858545197

kdyby ti šašci radši protáhli metro na letiště... Rv

+5/−4
13.6.2014 16:31

A34l38e90x36a53n60d48r 68K27o21s16t62k91a 5989576749696

Už se to tu řešilo.. Chce to oboje. Z jedné strany protáhnout až někam k Jesenici, tam udělat konečnou metra, napojení na autobusy atd.. A na opačnou stranu to letiště, kde udělat totéž.. S návazností na třeba stotisícové Kladno.

+3/−1
13.6.2014 16:45

R49o83m45a22n 71T62i17č83k55a 8250335594

myslíte to Kladno, které má přes 60 tisíc obyvatel?

0/0
13.6.2014 17:09

T73o52m46á88š 43Z45e89m48a87n 3235678894605

Na letiště jezdí daleko méně lidí než v trase budoucího Déčka.

+5/0
13.6.2014 17:28

J53a61n 35P15a30v77e74l70k75a 3857121184951

Ale hodně lidí by si na konečné rádo nechalo auto a pokračovalo metrem. Ráno je na R7 kolona aut.

0/0
13.6.2014 18:32

J62i74ř83í 51K97o44c24u19r53e68k 6695724585628

Jneže těch 40 minut jízdní doby z LKPR a okolí do centra dost lidí odradí od toho aby přestupovali. Není náhodou v okolí LKPR -urevsky drahé parkování?? Což je pro lokalitu P+R parkoviště "tak trochu" rána KO.V těch 40 minutách počítám 5 minut od auta na peron a 5 minut střední čekací doby při 10 min. intervalu, který ale nebude využitý.

Řešení je vlak rovnou z Kladna....

0/0
15.6.2014 22:02

M67a36r81e36k 25Š55i61m27o10n 2814787348478

Terminál Vokovice Vám nestačí?

0/0
16.6.2014 0:50

K58a87r96e65l 44N79e46d82o24p63i45l 7258336749514

Koukam, ze Brajzlum praska zilka. V tom pripade jsem i pro trasu E.

0/−1
13.6.2014 16:03

A10l92e64x41a71n25d17r 44K92o59s85t62k43a 5459746129716

Těžko vysvětlit vesničanovi, že metro má smysl jen pro větší města o určité natěsnanosti obyvatel. Brnu chybí nějakých 200 tisíc obyvatel a naopak přebývají mu ohromné prostory, kde jsou mezi jednotlivými vesnicemi pole či lesy. Když je 100 baráků (z toho 80 vesnických s max prvním patrem nad přízemkem) a pak kilometr polí, tak tam prostě metro nemá smysl stavět a provozovat. Připouštím, že jsem tam byl jen párkrát, ale přesně takto si to pamatuji. Centrum, velikosti možná jako Nové město Pražské, plus pár vesnic okolo kam jezdí šalina a zbytek, kam nestojí za to stavět ani tu šalinu, tak tam jezdí autobusy.

+5/0
13.6.2014 16:24

P72a96t65r30i55k 13Š34e91b21e79s52t71a 4453212916795

také nechápu, co brňácu furt mají... vždyť do Brna z Prahy je to metrem na Florenc a potom jedna zastávka autobusem ;-D;-D;-D;-D

+9/0
13.6.2014 17:33

J20i26ř17í 26K46o62c31u50r53e14k 6155584275138

Tak to si to pamatujete špatně. Lze ověřit pohledem do mapy. Jo a ty zelené plochy jsou často 30° svah. Tedy na 10 metrů vodorovně 5 metrů dolů. Na tom se dá stavět tak leda sjezdovka.

0/0
15.6.2014 22:04

J46i49ř61í 72G51l35a19c 6300540882393

Pražské Metro 2050

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj.gif

Pražské Metro 2075

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj2.gif

Pražské Metro 2100

http://www.metroweb.cz/metro/metro-rozvoj3.gif

+2/0
13.6.2014 15:09

M49i59c45h64a72l 56S47n92o82p33e28k 7661848355207

;-D tak to mě hodně pobavilo ;-D 2050 možná tak začnou prodlužovat A na letiště..

+1/0
13.6.2014 16:33

S74t24á76ň50a 96K75o74č18k42o12v19á 6727696658696

Škoda, že to není dřív, v roce 2050 už tu dávno nebudu ;-)

0/0
13.6.2014 17:04

K88a71r27e85l 96N12o85v85á79č56e66k 5641445789276

Je potřeba myslet do budoucna, tak je lepší ten přestup, i když by jinak společná stanice nevadila. Třeba bylo chyba kvůli šetření vynechat stanici mezi Nádraží Holešovice a Kobylisy a obejít Bohnice (to už těžko někdo opraví). Možnost zlevnění tady ale je - proč pořád musíme kolem stanic metra stavět takové megalomanské stavby, vždyť by stačily jen schody na povrch a bylo by to. Např. Střížkov - hezká stavba, ale k čemu ?, nebyl by ta lepší park a jen nenápadné výstupy z metra (viz třeba stanice metra Můstek B - jen východy na ulici a šmitec).

+8/−1
13.6.2014 14:59

D81u75š47a40n 60P94e52š13e91k 3635739514120

Přesně. Střížkov je architektonicky krásný, ale jinak jsou to úplně zbytečně vyhozené peníze. Jak píšete, stačily by jen schody na povrch a ušetřila by se spousta peněz.

+10/0
13.6.2014 15:03

A61l63e83x77a37n22d44r 56K49o98s37t18k88a 5389956939396

A to nějak vynecháváte, jaké to má naprosto zbytečné náklady na provoz. Například jen umýt skla s pomocí horolezecké techniky je maličkost sama.. Přitom by na povrchu stačila prostě jen stříška, aby nepršelo do eskalátoru.. Jako to je (a teď sakra, je to Chodov nebo Opatov?) Nahoře autobusový terminál podél silnice, střecha aby nepršelo, dole metro..

+3/0
13.6.2014 15:09

M21a40r39e25k 30Š42i34m38o15n 2744457688358

Stavělo se to v době, kdy město peníze mělo a chtělo se trochu ukázat. Byla by škoda, kdyby celé město bylo jen samé nenápadné a šedivé stavby.

0/0
16.6.2014 0:56

M32a32r59t83i33n 26J72a88r36o32š 3436706420

Samozřejmě by to stačilo a myslím, že by to bylo i mnohem elegantnější, protože by potom zastávka metra nezabírala tolik místa na povrchu, ale pravděpodobně se na tom někdo musel trochu víc napakovat...

+3/−1
13.6.2014 15:26

M76a19r31t71i66n 55H19e61i51s43l22e86r 4414306582489

Jeden problém dělení tam nezmiňují - v tom hustém provozu, který je na C dnes (unikátní zabezpečení) nebude ani tak problém odbočování, jako bude problém spojování. Jakmile získá metro na odbočce malé zpoždění (celkem snadno), tak se bude těžko vmačkávat mezi vlaky na hlavní trase - vlastně se vmáčkne až místo dalšího vlaku z odbočky (který se tím také opozdí) - leda by se na chvíli zabrzdila i hlavní trasa. Takže se bude každou chvíli stát v tunelu jak na hlavní trase, tak na odbočce a v centru budou spoje chybět. Větvení má cenu jen pokud jsou delší intervaly.

Určitě je třeba přestupní, protože výhledově by mělo D mít vlastní přestup na A a B. Optimálně z Náměstí Míru to brát přes Hlavní nádraží na Náměstí republiky. Jestli chtějí ušetřit, tak je třeba vést část trasy povrchově nebo ji nedělat až tak daleko na jih.

+4/−1
13.6.2014 14:55
Foto

F31i46l97i86p 24K76a14š57t14á14n79e30k 2509846184942

Naopak, ja myslim, ze by měli jit ještě dal na jih. Je tam velmi mnoho nového bydleni a konecna v jesenici by byla super. Z Pisnice je mozne jit po povrchu. Parkoviste P+R v Jesenici a terminal pro autobusy.

+3/−1
13.6.2014 15:08

A54l86e65x25a16n43d18r 88K59o73s79t88k47a 5969916949236

Co naděláte s "lidmi", kterým se pro metro zdál nedostatečný počet cestujících i na letišti.. A že tam je víc lidí než v Jesenici. Jen samotní zaměstnanci letiště jdou do tisíců, olus zaměstnanci firem sídlících na letišti, plus ti turisté.. Ale pro DPP chytré hlavy to bylo málo.

+2/−2
13.6.2014 15:19

J49a14r84o45s82l28a98v 14B73r66ü61m75m87e20r 7664353276

Ono to Letiště je málo. V Samotné Jesenici také, ale to by byla spádová oblast. Letiště by mělo smysl nějak skloubit s Kladnem, Slaným apod...

+2/−1
13.6.2014 15:25
Foto

F41i53l64i43p 41K87a37š18t37á49n95e25k 2209176224832

No tak letiste je kapitolka sama pro sebe. Samo, ze tam mel jezdit nejaky vlak. At uz metro nebo něco jiného. Uhnuli z Evropske... Chtelo by to protáhnout dal a konec muze byt také po povrchu. To tu trat vyrazne zlevní

0/0
13.6.2014 16:10

P16a11t79r32i58k 71Š68e66b20e42s76t56a 4233702626235

Přes Jesenici jezdí asi 50tis. lidí denně tam a zpět = tis. cestujících) a dalších cca 40tis, aut denně (obousměrně)... Jsme u 90tis. lidí denně - to je stejně, jak pobere C na Hájích, Opatově a Chodově tj. také tři stanice.

Letiště by muselo přijímat každé 3,3 minuty Boeing 737-900ER ;-D;-D

0/−1
13.6.2014 17:48
Foto

M63a30r64t47i40n 79Š17u26b57r36t 1545771124885

Podíl cestujících a personálu z letiště v MHD odpovídá i při existenci kolejové dopravy pouze 21% všech cest na letiště a z letiště. To odpovídá při kapacitě vlaku metra 1000 lidí asi 30-50 lidem na vlak při intervalu 4 minuty ve špičce. Metro by z letiště vozilo daleko méně lidí, než modernizovaný vlak z Kladna kousek vedle.

0/0
14.6.2014 16:07

T62o58m49á91š 80Z19e85m12a67n 3695838964335

Nesouhlas, potřeba je právě na tom jihu a pokud nedodělají rychle část k n.Míru, tak je přestupní stanice k ničemu.

0/0
13.6.2014 17:34

A97l21e80x94a65n86d81r 60K89o52s73t52k36a 5929626749326

Nejde ani tak o samotnou stanici Pankrác, podstatná je alternativa k Nuseláku. Dnes je představa, že by C nejezdilo třeba měsíc jen proto, aby se mohla udělat pořádná prohlídka mostu (aby se vůbec zjistili, kde jsou třeba jaké opravy) naprosto nepředstavitelná. S funkčním D by to jen přineslo obtíže, protože by lidé museli na Mírák, tamodtud na Muzeum a opět přestup na zbytek C.. Nepříjemné, ale krátkodobě naprosto v pohodě možné.

+5/0
13.6.2014 14:50

D26a90n63i31e79l27a 16U31r89b52a37n61o61v93á 2624420555186

Vzpomeňte si na povodně z dob né tak dávných a budete si to umět velmi živě představit.;-)

+1/0
13.6.2014 14:55

M15i75r40k88a 89S30v37o72j16t74k48o53v25á 3327368456534

takto to vidím i já. Nuselák je nutné opravit a aby se jezdilo místo metrem autobusy XC například půl roku rok, vidím nereálně.

+4/0
13.6.2014 14:57

A92l43e12x28a92n73d73r 75K43o54s98t37k58a 5219196799846

Respektive, jak drsně připomíná kolega nad vámi, třeba za podovní to tak fungovalo. Ale už nějak opomíjí, jak to bylo "úžasné", že doprava tam kde najednou nebylo metro prakticky nefungovala. Pamatuji si úžasnou jízdu, kdy to směrem k mostu Barikádníků stálo už od Bulovky a cesta, která má běžně tak 3-4 minuty trvala 30-40. A i ty autobusy, sice měly vyhražený vlastní pruh, ale stejně nejely. A tady by nastalo totéž.

+1/0
13.6.2014 15:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.