Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dekrety do práva patří, zaútočil Štěch v Lidicích na bavorskou ministryni

Účastníci sobotního pietního aktu v Lidicích na Kladensku si připomněli vyhlazení obce nacistickými vojáky před dvaasedmdesáti lety, ale i spory o Benešovy dekrety. Šéf senátu Milan Štěch (ČSSD) na něm odsoudil nedávný výrok bavorské státní ministryně pro sociální věci Emilie Müllerové o dekretech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J29a29n 54Z28k90o90u22m61a32l 9330265671

Opět využil příležitost zviditelnit se kardinál Dominik Mamon Duka... :-/:-/:-/

0/0
24.6.2014 0:28

V22í83t 33M85r71h64a39l 1675639353900

To by se Sudeťákům líbilo, zrušit Benešovi dekrety, oni by si pak začali nárokovat majetek na Českém území, který jim byl po 2. světové válce zabrán. Ani náhodou, Benešovi dekrety mají svůj význam i dnes, ono bohatě stačí když ten vlastizrádce Havel šel Sudetským Němcům na ruku, ten by snad byl schopný jim ty zabavené majetky vrátit.

0/−1
15.6.2014 14:35
Foto

Z81d46e78n95k76a 62S85c48h13o71e98n48b25a95e56c41h71l30e45r 29K65r85u34z35o17v48a 6898302467939

A co udělá svět? NIC

+1/0
15.6.2014 6:51

M27i96l82a50n 58H51o37l14u73b57e60c 9345761510261

cely cesky narod je banda zlodeju, kradou uzemi (benesovi dekrety), kradou majetek (znarodneni48), vyhaneji vlastní chytre lidi. fuj

+2/−8
15.6.2014 6:27

J37i90n23d51ř28i20c12h 77V11l64a73s96á87k 6740397685672

Žádné území jsme dekrety neukradli a nikdo vás v ČR nedrží, pokud Čechy opovrhujete.

+10/−2
15.6.2014 8:19

J51a30n 30H49l96e87d90í81k 4839202948682

msta za vraždu Heydricha byla nemilosrdná, ale Beneš věděl, že msta bude veliká, cca 20 tisíc Čechů padlo za schvalování atentátu, jak mohl nést vinu za ty české oběti k vůli jednomu hajzlíkovi ??-- kterého za 2 hodiny vystřídal jiný, úplně stejný! Proč se komunisté dnes zastávají Beneše, který poslal zavraždit Heydricha a pak ZBYTEČNĚ umřelo tolik zcela  nevinných lidí!? Komunisté stejně po Benešově smrti zakázali veškeré připomínky na něho a vyučovali 42 let, že Beneš byl zrádce dělnické třídy a americký agent, jeho knihy spálili, názvy ulic, náměstí- zlikvidovali Haně Benešové přikázali doživotí v Sezimově Ústí a STB tam měla ve vilce ústřednu.

+1/−13
14.6.2014 21:59

P76e48t57r 42T21y65č30k79a 6285672919612

Plácáš nesmysly. Tam šlo především o obnovu Československa, protože předválečné hranice byly ty pomnichovské. Anglie a Francie odvolaly podpisy pod Mnichovem až po Lidicích.

+9/0
14.6.2014 22:16

P32e85t62r 82T21y68č45k32a 6375402849792

Navíc se předpokládá, že Heydrichova smrt zkrátila válku. Heydrich mezi nacisty vynikal inteligencí i organizačními schopnostmi. Pro nacisty to byla velká ztráta.

+7/0
14.6.2014 22:21

J63a35r54o17s12l55a59v 42N62o30v68á52k 3187764184566

Heydrich navíc pracoval na projektech vyhlazení Čechů a zbytek plánoval poslat někam na Ural. Msta byla strašlivá, ale je možné, že i přesto ta akce zachránila mnohem více životů. Je těžké soudit po akci, ale byli to Němci, kdo toto peklo rozpoutal a tak je třeba hledat chybu především u nich.

+14/0
14.6.2014 22:29

A71d75a16m 28S43t67a65v85a 5298547596551

"....lhostejně přejde nedávný výrok ...":  doufám, že radní Západočeského kraje pro zahraniční otázky už má vypracovanou nótu bavorskému premiérovi....  a zítra ji odesílá přes německého konzula, když ne velvyslance!

+1/−1
14.6.2014 21:41

A79d20a87m 23S23t13a35v19a 5198697476641

Ano, nedokážu pochopit, že  tomu Posseltovi, když byl europoslancem, nedokázal nikdo říct, aby nenarušoval mírová ujednání. Je neuvěřitelné, že si dovolí mluvit o EU a sabotovat mírová ujednání II . sv. války. Jako by nevěděli, že II.sv.v. vyvolaly především německé  protesty proti Versaillským smlouvám / mírové smlouvy I.sv.v. a jejich neuznávání!

+4/0
14.6.2014 21:37

K47a33r18e23l 19D53r36d49a 6924392137

Já myslím, že je tady velmi poučný spor Ukrajina-Rusko. Ruská fanatická mládež, Naši, a jejich kecy o fašistech. Úplně stejně vymaštěné mozky měli čeští Němci, když se bouřili pod vlivem Adolfa. Úplně stejně vymaštěné mozky měli Češi po válce pod vlivem Stalina.

  Osvobození přece bylo obrovské politikum a naplánované osvobození RA předurčilo 40 let ruského teroru a bolševické totality u nás. Dodnes mají Rusové představu, že zdejší území pro sebe dobyli.

  Vcelku málo se ví, že přesuny milionů Němců prováděli za války sami Němci. Nejprve zde byl Adolfův program přesídlování německých menšin. Následovala evakuace před zvěrstvy RA, kde miliony Němců byly přesídlovány do Německa. Na jaře 1945 byli přesídlováni i Němci z říšských území a páchala se nejrůznější zvěrstva Němců na Němcích. To vše teprve završila Postupim a odsuny.

  Pokud jde o odsun českých Němců, šlo o vcelku humánní akci. Příliš se u nás nepřipomíná vysídlení Východního Pruska, kde šlo o 2,5 mil. Němců. Dík válečným událostem zde byly statisíce civilních obětí, masakry civilistů a znásilňování žen rudoarmějci, exodus 2 mil. civilních osob. Z nich se asi 800 tis. vrátilo po ukončení vojenských operací. Ti byli masově likvidováni v gulacích. Menší část byla přesídlena do pozdějšího Východního Německa. Část emigrovala do SRN. Dnes je na části Východního Pruska ruská Kaliningradská oblast s převahou ruského obyvatelstva. Jak jinak, původní Němci jsou označováni za fašisty. Zakuste dnes Rusy odtud vypakovat zpět domu. A taková budoucno stále hrozí půlce Evropy, pokud Ruskem pochodují Naši.

  Ve vztahu ke Královci-Kaliningradu je připomínán masakr ve vesnici Nemmersdorf, kde RA v říjnu 1944 znásilnila ženy a všechno obyvatelstvo povraždila. Následně Němci území obsadili a sezvali mezinárodní vyšetřovací komisi. Událost využila propaganda a přiměla tak miliony Němců z východu k evakuaci do Německa. Událost se mezi německými krajany připomíná jako rovnocenná masakrům v Ústí nad Labem a Brně.

+11/−1
14.6.2014 20:42

J93a71n 28B93u43ř79i94č 9605328443710

Soudruh Stěch zase absolutne nepatří do veřejného života. Krásná ukázka toho, co se u socanu dokáže "urodit".

+8/−6
14.6.2014 19:14

J28i49r27i 42D43o97m16i69n91i33k 1511968151340

Dekrety nejsou problém, problém jsou ta svinstva, která se v jejich jménu dělala.

+6/−4
14.6.2014 18:57

K23a39r45e35l 25V56o60v18e91s 1934788432179

Ještě že tam nebyl Schwarzenberg, Liška, Bursík...... to by byla mela.;-D

+5/−7
14.6.2014 18:21

H73a86n74a 97K28r25i30v90a73n25e12k 2821435252503

zase kecy o nicem....

+5/−1
14.6.2014 18:25

J41a96n 68K57ř87í57ž 6175633475108

Jo.

To je takovej místní Pepek Vyskoč.

+3/−1
14.6.2014 18:54

R23a52d76o48v16a19n 67S56t33o18k51l76a13s59a 3339892326395

Nesouhlasím s tím, že má někdo právo na spravedlivou odplatu a že se může řídit podle principu kolektivní viny.   Proč jsme se za činy nacistů mstili obyčejným občanům? Ty německé ženy a děti, kterým jsme se mstili, to byli také nacisté? Ano, nacisté vypálili mnoho vesnic, mstili se na nevinných, celé rodiny včetně dětí vyvraždili ze msty. To správně odsuzujeme. Ale když jsme se později zachovali podobně, hájíme to jako spravedlivou odplatu... To je smutné :-/

+13/−10
14.6.2014 18:20

J84i82ř58í 90T59i13n45t70ě78r69a 6730729313300

Vážený  pane  Stoklaso, 

zda  souhlasíte či  nesouhlasíte  s  právem  kolektivní viny  je  úplně  lhostejné,  protože k  vyhlazení  německého obyvatelstva  na  území  dobitého  československou  armádou a  nedošlo.  :-/

+6/−3
14.6.2014 18:41

R78a19d21o33v26a90n 92S41t66o22k90l18a17s46a 3279912376325

:-) to území skutečně zůstalo "dobité", zaniklo na něm tři tisíce vesnic, a když někdy jedu přes Sudety, vidím, že "dobité" je pořád...;-)

+13/−1
14.6.2014 18:53

J79i88ř18í 62T48i41n76t36ě48r92a 6830129873710

Pane  Stoklaso,

vaše  tvrzení jest  lživé.  Pokud  si  pamatuji, Pokud  si  pamatuji, tak  mnozí  čeští, moravští  a  slezští Němci  zůstali  na  svých  gruntech -  mám  osobní zkušenost  z  Jizerských hor.  Pokud  si  pamatuji,  tak  tito  Němci  i  nadále požívali  výsad,  práv  a  povinností občanů  ČSR.  :-/

 

P.  S. 

Tvrzení  o  zániku  tří  tisíc  obcí  znám  a  z  osobní zkušenosti  je  považuji za  nedůvěryhodné.  Protože jsem  měl  jsem  tu  čest  pracovat  na  montážích  na  Děčínsku,  Mostecku, Opavsku,  Sokolovsku,  Znojemsku, atp.  Moji  příbuzní žili  Postoloprtech.  Pokud  vím,  tak  jen  pár  desítek  obcí  zaniklo  díky  vzniku  vojenských výcvikových  prostor.

+6/−3
14.6.2014 20:03

V81l87a12d81a71n 39Č42e88r14n69ý 6984299638

Potvrzuji. Můj děda, čistokrevný Němec, se po válce jako voják bojující ve wehrmachtu vrátil normálně domů, kde žila jeho manželka, má babička, s dítětem a žil zde až do své smrti. R^

+4/−2
14.6.2014 20:25

R12a19d18o29v63a29n 39S15t47o62k31l37a32s39a 3389672376735

Vaše osobní zkušenosti a to, co si pamatujete, jsou jistě důležité, ale nemůžete sám vědět všechno. Statistiky jsou jasné a nezpochybnitelné - odsunuto bylo asi 2,5 milionu občanů německé národnosti, asi 30 tisíc jich bylo zavražděno, asi 200 tisíc je nezvěstných a asi 200 tisíc jich u nás mohlo zůstat. Neměli ale stejná práva jako občané české národnosti, v tom se mýlíte, například určitou dobu nesměli studovat atd.

+5/−1
14.6.2014 23:45

R29a98d69o84v29a96n 72S19t34o37k38l87a39s72a 3419462216565

ještě k tomu počtu zaniklých vesnic - to samozřejmě nemůžu dokázat, vycházím jen ze statistiky :-) ale když vezmeme, že své domovy muselo opustit kolem 2,8 milionu lidí, tak to nemohlo jít jen o několik desítek vesnic, které zůstaly prázdné. To si můžete lehce spočítat ;-)

+3/−1
14.6.2014 23:51

J87i18ř91í 42T12i87n53t64ě71r53a 6140129673690

Pane  Stoklaso, 

o  statistiku  se  s  vámi  nepřu.  Pouze  jsem  naznačil, že  vaše  teorie o  zániku  3000  obcí  je  milná.  Jak  již  jsem  v  této diskusi  poznamenal,  pracoval jsem  na  montážích, takže  jsem  měl  možnost  tyto  bývalé  německé oblasti  navštívit  a  poznat,  že  jsou  obydleny našinci,  mezi  které  počítám  i  Němce.

0/−2
15.6.2014 0:18

R14a10d23o98v66a38n 98S83t91o35k41l98a42s16a 3269192806435

:-) tak logicky, když z nějakého území vystěhujete 2,8 milionu lidí, tak musí zůstat prázdné domy a vesnice. Kde byste vzal jiných 2,8 milionu lidí, které byste do opuštěných domů nastěhoval...? Málo se u nás připomíná, že vystěhování německého obyvatelstva mělo také své negativní ekonomické dopady ;-)

0/−1
15.6.2014 11:59

J30i45ř34í 34T85i74n43t96ě41r25a 6940159493290

Pane  Stoklaso, 

lituji,  ale  jsem  pamětník jehož  vzpomínky  jsou  v  rozporu s  vámi  uváděnou statistikou.  Pokud  si  vzpomínám,  tak  moji  příbuzní mluvili  o  několika vlnách.  Tu  živelnou spojovali  s  boji  werwolfem  a rabováním. Pár  známých  mluvilo o  tom,  že  jejich  rodiny dorazily  do  pohraničí koncem  čtyřicátých  let. 

 

Vaše  informace, že  znáte  nezpochybnitelné  statistiky mne  zaujala.  Prosím o  informaci  za jakých podmínek  jsou  přístupné veřejnosti.  Rád  bych  je  porovnal s  tvrzením  landsmanschaftu  o  české  třicetileté rekolonizaci.

0/0
15.6.2014 15:34

R37a24d87o71v43a41n 61S29t31o56k18l59a36s84a 3789722306515

Vážený pane Tintěro, přiznám se, že jsem překvapen Vaším požadavkem, abych dokazoval statistické údaje týkající se odsunu německého obyvatelstva ze Sudet. Tyto údaje jsou zcela dostupné na internetu, v odborných pracích historiků a také v učebnicích dějepisu na středních i vysokých školách. Jedná se také o maturitní téma :-)Pro Vaši potřebu bude stačit, aby Vám nějaký student gymnázia tuto učebnici půjčil. A když se nad problematikou zamyslíte, zjistíte, že tyto údaje odpovídají realitě. Před druhou světovou válkou žilo v Československu asi 3,1 miliony občanů německé národnosti. Při vzniku Československa byli dokonce početnější než občané slovenské národnosti. Proto byla zavedena tzv. národnost československá, tak se občané německé národnosti stali asi 20% národnostní menšinou a neměli právo na tzv. vnitřní úřední jazyk. Po odsunu zůstalo na našem území asi 200 tisíc občanů německé národnosti. Podle oficiálních údajů československých úřadů, které obdržel začátkem roku 1947 prezident Beneš, bylo odsunuto necelých 2,2 milionu německých občanů. Ale k tomu je třeba připočíst 400 tisíc, kteří byli vyhnáni v první vlně při tzv. divokém odsunu, a asi 200 tisíc nezvěstných a zavražděných. Pravda je, že přesné údaje se už nikdy nepodaří zjistit, protože mnozí utekli sami ještě před koncem války a mnozí ve válce padli. V každém případě, i kdybyste vycházel z oficiálního údaje tehdejších úřadů, tak 2,2 milionu lidí se nevleze do několika desítek vesnic, jak jste psal. Snad jsem Vám pomohl ;-)

0/0
15.6.2014 20:00

J17i78ř76í 81T93i69n12t81ě83r71a 6330599633640

Pane  Stoklaso, 

vím  zcela  jistě,  že  jsem  po  vás  nechtěl DOKAZOVÁNÍ,  ale  pouze  informaci,  kde  mohu  prostudovat ORIGINÁLY  statistik  o  kterých  jsem  se  mylně  domníval,  že  jsou  vám  známy,  když  jste  prohlásil: "Statistiky  jsou  jasné  a  nezpochybnitelné...".  Po  zkušenostech  s  internetovými  přepisovači, nemám  zájem  se  spoléhat  na  studium  druhotných zdrojů. 

 

Zjistil  jsem,  že  mi  podsouváte  něco  co  jsem  nenapsal,  cituji: "V  každém  případě, i  kdybyste  vycházel z  oficiálního  údaje  tehdejších  úřadů, tak  2,2  milionu lidí  se  nevleze do  několika  desítek vesnic,  jak  jste  psal."  což  je  v  rozporu  s  tím  co  jsem  psal:  "Tvrzení  o  zániku  tří  tisíc  obcí  znám  a  z  osobní zkušenosti  je  považuji za  nedůvěryhodné  ...  Pokud  vím,  tak  jen  pár  desítek obcí  zaniklo  díky  vzniku  vojenských výcvikových  prostor." 

 

Závěrem  vás  chci  upozornil, že  vaše  tvrzení: "Podle  oficiálních  údajů  československých  úřadů, které  obdržel  začátkem roku  1947  prezident Beneš...",  které  pravděpodobně vychází  z  odkazů historiků  na  takzvaný: "Pamětní  spis  zmocněnce pro  odsun..."  je  nedůvěryhodné.  Protože zveřejněné  údaje  byly  publikovány  bez  náležitého  ověření. Historici,  kteří  se  na  tento  dokument  odvolávali a  s  kterými jsem  měl  možnost mluvit,  tento  dokument neviděli  ani  v  originále,  ani  ve  fotokopii.    S  úctou  JRT

0/0
15.6.2014 22:10

R20a53d37o98v73a63n 88S59t86o21k84l96a49s17a 3129232546335

Vážený pane, měl jsem dobrou vůli Vám poradit, napsal jsem Vám, že si můžete zapůjčit středoškolskou učebnici dějepisu, kde potřebné údaje naleznete. Můžete také navštívit archivy, kde můžete prostudovat originály statistik. Například volební statistiky z roku 1938, z nichž vyplývá, kolik u nás žilo obyvatel německé národnosti, a poválečné statistiky, z nichž zjistíte, kolik jich po válce zůstalo. Nemusíte důvěřovat informacím na internetu, v tom Vám dávám za pravdu, ale můžete na internetu najít mnoho publikací od českých i německých historiků a pak si je vypůjčit v knihovně. Například je zajímavá tato kniha: Zmizelé Sudety, Das Verschwundene Sudetenland, v níž autoři porovnávají historické fotografie vesnic se současností. Přiznám se, že úplně nechápu, o co Vám jde. Nevěříte snad, že byl odsunut tak vysoký počet občanů německé národnosti? Nevěříte, že zaniklo tři tisíce vesnic? Nevěříte, že u nás žila třímilionová německá menšina? Pokud si chcete tyto informace ověřit, nezbude Vám než studovat v archivech. A ještě bych chtěl napsat, že Vám nic nepodsouvám, pouze logicky uvažuji, že ani 2,2 milionu lidí se nevejde do několika desítek vesnic. To, že zaniklo jen několik desítek obcí ve výcvikových prostorech jste napsal Vy. Mějte se hezky. rs

+1/0
16.6.2014 10:27

J46i27ř32í 54T58i34n42t13ě10r19a 6800979643200

Sakryš  zase  záměna  tvrdého  za  měkké. Správně  má  být:  mylná.  ;-(

+1/0
15.6.2014 0:28

J13i80ř60í 62S30t88e22i43e40r 4311814376735

Smutné bylo zejména vyvolání 2. světové války, kdyby tomu nebylo, pak by nebyl ani žádný odsun Němců a poválečné rozdělení Evropy. Dekrety jsou součástí našeho právního systému a Němci nemají právo je zpochybňovat. Český politik by měl hájit české zákony.

+15/0
14.6.2014 18:55

R91a56d57o57v47a53n 10S15t15o39k77l49a37s88a 3919652346485

děkuji za mínusy ;-) dali je lidé, kteří se v životě řídí heslem: oko za oko, zub za zub. :-/

+2/−6
14.6.2014 19:26

J82a39n 34S44k28o27č88d78o23p11o63l89e 8588615119761

vvpoho , ty si za vyrazene oko treba dekuj

+2/−1
14.6.2014 20:04

L83u65c55i18e 75Š91t34ě42r63b53o70v69á 5649638720598

Oko za oko by vypadalo uplne jinak!!!

+10/−2
14.6.2014 20:35

I10v96a 47U19r56b13a77n43o55v82á 9634514523131

Paen Stokaso,

máte pravdu, těch zaniklých obcí, kde dříve žila německá menšina je hodně.

Počet bohužel neznám, vím však, že na území západočeského a jihočeského kraje jsou jich desítky.  A tito lidé byli vyhnáni, jejich majetek byl ukraden.

Mám zkušenost a to vlastní, že převážně tito lidé neměli zájem se vracet do Říše, protože život v tehdejším Československu byl pro ně jednodušší. Ale to je na delší debatu[>-]

0/0
17.6.2014 10:39

J62i92ř82í 81B79o26č72e98k 6161294855623

zameťme si před vlastním prahem. naši tátové zase volili komunisty. a mnohdy taky s nadšením

+7/−3
14.6.2014 18:16

K73a63r62e25l 28V23o14v26e80s 1124588332429

Už máš zameteno a koho si volil synu ?8-o

+1/−5
14.6.2014 18:18

J38i82ř91í 66B32o88č70e49k 6791714895533

to byla reakce na kolegu pode mnou. já volil až v roce 90. a komunisty rozhodně ne

+2/0
14.6.2014 18:26

J90o63s66e40f 24H44a72n55y92á86š 2584309503

Koukám, vy jste přímo HRDINA.:-/

+2/−1
14.6.2014 21:04

P65a81v49e93l 78S30l63e98z89á23k 6923834382663

však jsme za to taky zaplatili

+1/−1
14.6.2014 19:01

K48a24r71e30l 71V97o58v86e97s 1694538352189

A do evropského práva nepatří činy Němců za 2.světové války na obsazených územích. A jak to Němci a tedy i Bavoři odčiňují. Nijak. Ani po60 letech nám nezaplatili celé reparace.. S úroky by to dalo jistě několik rozpočtů Německa.

+10/−4
14.6.2014 18:04

H70a73n22a 86K26r19i26v38a19n50e84k 2801815762593

Nemci plati jak mourovati do EU. Odkad asi ty dotace do ceska pochazeji? ;-D

Proc vzniklo EU? Nemci plati na celou vychodni a jizni evropu, tem nemakacenkum, kteri si radeji zvolili komunisty/socialisty.

+11/−6
14.6.2014 18:24

H16a35n98a 91K10r71i52v82a93n37e70k 2311805222563

kamil novak umi jen minusovat? proc nenapisete svuj nazor?

+1/0
14.6.2014 18:35

J40a32n 15K17ř76í82ž 6795963645738

...protože ani neumí psát.

Zvláštní škola má volno a tak se nudí.

+4/−2
14.6.2014 18:57

V86l81a67d42a94n 70Č64e71r59n94ý 6974979118

A kdo jiný než socialisté vládne v Německu, chytráku? ;-D

+1/−2
14.6.2014 20:27

M 51Z 1246428

:-/Ty dotace pochazi bohuzel z ceska, kde se vyroby sroubovak za 3koruny, posle se do materske fabriky v germanii tam ho daji do pouzdra z polska za korunu a vyrobek prodaji v baumaxu na kladne za 150 kacek, jo krivankova pouzivej mozek, zdavimte z 450 krajanko:-/

0/0
15.6.2014 4:04

J12i89n16d14ř61i84c16h 14V42l18a96s11á78k 6930417485272

Znáte vůbec systém financování EU? Asi těžko když tady píšete takové bludy.

0/0
15.6.2014 9:34

J33i66ř75í 80T27i31n77t75ě33r82a 6210149263880

Vážený  pane  Vovsi, 

o  jakých nezaplacených  reparacích  mluvíte? Pokud  vím,  tak  ČSR  to  vyřešila  po  svém.  Jako  jedna  z  vítězných  mocností obsadila  dobité  území  Německé  třetí  říše.  Toto  území  bylo  připojeno  k  ČSR.  Nepřátelské obyvatelstvo  -  říšští Němci  -  bylo  vysídleno  a  jeho  majetek byl  zabaven  v  rámci  reparací. Obdobně  jednali  Poláci, Holanďané,  Francouzi,  Jihoslované, Maďaři,  Rumuni  a  snad  i  další.  [>-]

+4/−3
14.6.2014 18:52

R12a27d70o77v28a21n 58S69t53o73k69l41a25s75a 3329332416715

pane Tintěro, vy máte opravdu zvláštní výklad ději - většina diskutujících tady obhajuje, že Sudety byly vždy českým územím. Vy jste první, který tvrdí, že to území patřilo Třetí říši a po dobytí československou armádou bylo připojeno k ČSR. Měl byste pravdu pouze v případě, že by zůstala v platnosti Mnichovská dohoda, na základě které byly Sudety přičleněny k Třetí říši. Mnichovská dohoda byla ale anulována, takže z právního hlediska Sudety nikdy nepatřily Třetí říši, ale vždy byly součástí československého území. ;-)

+7/−3
14.6.2014 18:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.