Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Satalic jely proti sobě dva vlaky, od srážky je dělilo 200 metrů

Jen necelých 200 metrů dělilo ve středu ráno dvě vlakové soupravy v Praze-Satalicích od srážky. Výpravčí na satalickém nádraží totiž zřejmě omylem poslal spěšný vlak proti blížícímu se rychlíku. Při události nebyl nikdo zraněn, trať však byla asi tři hodiny neprůjezdná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L18u82c44i66a71n 74P11a49p45a56z34i10a20n 5644977841775

Elefant na obrázku má představovat ten rychlík nebo ten spěšný vlak?

0/−1
19.6.2014 11:26

P18e30t98r 77N36o85v31o35t42n74y 3829182449772

Ani jedno.

+1/0
19.6.2014 12:00

I65v60o 11J70a54n78á51č36e87k 8433803321642

Nevznikla žádná škoda? Tak to bych se teda divil.

0/0
18.6.2014 20:40

J91o18s60e56f 57K86o91m88á30r76e53k 5854562114909

Minimálně způsobil zmatek a zpoždění ;-D

+1/0
18.6.2014 23:33

M88i65l66o71š 79N95e32r39a64d 4855568583887

Málem se něco stalo. Tomu říkám zpráva dne!

0/−6
18.6.2014 19:39

P74e48t75r 23N44o76v70o78t83n86y 3899292249102

Ale ono se stalo.

+1/0
18.6.2014 19:46

M21i73l53o68š 62N89e84r69a26d 4625848983347

Stala se chyba kterou napravil automatický zabezpečovací systém který tam je od toho. Uznávám, že pro bulvár a jeho příznivce to může být docela senzace...

+1/−6
18.6.2014 20:22

P36e32t13r 97N67o21v52o22t16n42y 3769252779272

To nebyl žádný systém. Ale klika jako prase.

+5/0
18.6.2014 20:51

T14o97m46á52š 70K68n31a78i70f12l 6943710887720

No... On to ten systém zaregistroval a na navestidlo toho protijedouciho vlaku dal červenou... A byla klika, ze ten vlak uz nebyl za navestidlem.

+3/0
18.6.2014 21:01

M22i63c76h88a17l 53N66o80v26o74t47n16ý 2173660441

No to vyjádření drážní inspekce je fakt neskutečně zmatečné. Za prvé, spěšňák sice odjížděl ze Satalic na přivolávací návěst, která strojvedoucímu nařizuje jet tak, aby zastavil před překážkou... Ale! Tohle platí jen v obvodu stanice, na trati už jede normálně! Vzhledem k tomu, že odbočka Skály je kousek od Satalic, tak jel i dál pomalu, protože nevěděl, jestli má na odbočce volno (návěstidlo je kvůli zářezu vidět na poslední chvíli). Když viděl, že je na Stůj, tak normálně zastavil, narozdíl od tvrzení DI, že zastavil proto, že viděl vlak proti - ten rozhodně neviděl dřív než to návěstidlo a navíc vlak proti stál jen kousek na návěstidlem opačného směru, kde běžně čekající protijedoucí vlak stojí.

Největší štěstí bylo to, že protijedoucí rychlík nejel o něco rychleji a tak si ještě stihl všimnout změny na Stůj a zastavil. Pokud by jel o půl minuty dřív nebo spěšňák o půl minuty později, tak by se akorát tak potkali v nepřehledném zářezu u Satalic.

+10/0
18.6.2014 18:27

P58e75t51r 57N91o47v26o55t93n62y 3309622339362

Ano, slušná klika.

+1/0
18.6.2014 18:40

M41i18c94h98a88l 45N27o34v32o57t95n10ý 2383590391

Jak jsem nad tím vyjádřením DI ještě přemýšlel, tak je to ještě větší kravina. I 200 metrů je nesmysl. Na DI se asi podívali do starých plánků odbočky Skály, kde ta návěstidla u kterých vlaky zastavili byla od sebe skutečně těch 200 metrů, ale po přestavbě na dálkové řízení jsou návěstidla od sebe přes 900 metrů! A strojvedoucí spěšňáku ani ten rychlík vidět nemohl, je tam oblouk, přes který vidět není.

Jo a k průšvihu nakonec chybělo jen pár vteřin, strojvedoucímu rychlíku to "spadlo" jen těsně před čumákem.

+2/0
19.6.2014 10:34

M45a13r33t71i12n 29D54a13v33í71d26e27k 6106554357830

No nevím, seděl jsem ráno v tom Elefantu napravo (viz foto) a motorová souprava, mířící do Vysočan, stála přímo na odbočce Skály a z druhé, mířící do Satalic, k nám přesedali lidé (opět viz foto) zhruba na úrovni Lehovce, max Rajské zahrady. To se mi tedy zdá jako větší vzdálenost mezi soupravami, než je 200 metrů. Ale třeba jsem byl ráno ještě rozespalý nebo jeden z nich zacouval. ;-)

+2/0
18.6.2014 18:12

E27l35e71o30n74o58r70a 89N42o21v11á 1784505296419

Dodal, že takový pokyn výpravčího bývá standardní. Vlak v tu chvíli měl podle mluvčího jet zhruba desetikilometrovou rychlostí. Zastavil prý naštěstí v momentě, kdy před sebou strojvedoucí viděl soupravu mířící z protisměru.

...............................................prosím vás, můžete mi to někdo vysvětlit?

+2/−1
18.6.2014 18:10

L18a80d51a 69N89o27v42a78k 4322183467

normálně.., nařídili mu aby jel krokem a kdyby se něco šustlo, aby buď dělal jakoby nic, nebo aby zastavil...

+1/0
18.6.2014 18:18

P77e81t87r 88Ž90á50k 1158322345789

no pustit na přivolávačku vlak ze stanice, když mu druhý jede proti, to je teda nápad.

+3/0
18.6.2014 18:04

P62e11t67r 54N70o22v70o33t78n35y 3719242909742

Kdyby ten spěšnak vyjel ze Satalic o chvili pozdeji, až by byl rychlik tesne za návěstidlem, tak mohla byt slušná mela.

0/0
18.6.2014 18:04

D57a19n38a 91S14m93e26t35a52n92o69v81á 3976900164782

Zda výpravčí věděl, nebo nevěděl, že vlak posílá po stejné koleji, jako se k němu blížil rychlík z Vršovic, bude podle mluvčího předmětem dalšího vyšetřování.

_____________________

To musel vědět, ze Satalic na odbočku Skály, která je mezi Satalicema a stanicí Vysočany, je jen jedna kolej :-)

+2/0
18.6.2014 17:49

M53i70r65o39s49l35a79v 57Z29i93k63m53u60n92d 7549123344773

Kdysi jezdily vlaky z Vysočan do Satalic po "satalické! koleji, vlaky ze Satalic do Vysočan z odbočky Skály jezdily po "nymburské" traťové koleji (traťová kolej číslo 2). V současné době je možná jízda vlaků ze Satalic do Vysočan jak po satalické, tak nymburské koleji.

Někdy kolem roku 1975 se mi taky stalo, že nás výpravčí ze Skal poslal na "přivolávačku" omylem místo po "nymburské" po "satalické" koleji, včas si to uvědomil a tak proti nám neposlal vysočanský výpravčí pravidelný osobák ... Žadný výpravčí ani strojvedoucí (kdokoli jiný) není dokonalý a může udělat chybu ... stejně tak chyba může být v zabezpečovacím zařízení.  Tuším, že v roce 1981 došlo k nehodové události u bývalého hradla Sluncová a zjistilo se, že chyba byla v projektu autobloku ..

+1/0
18.6.2014 19:23

R59a97d45e20k 15P98r36o69c40h85á55z78k15a 2913789178

A to musí ty vlaky tři hodiny stát? Nemůžou vycouvat?

+2/−10
18.6.2014 17:45

J69i41ř74í 65P93r98ů89š44a 7375602435339

Můžou,ale jelikož se jedná o mimořádnou událost (nehodu) tak se musí vyšetřovat.

+9/0
18.6.2014 17:50

R79a49d68e91k 31P10r54o95c72h54á44z94k97a 2633789118

Ale vždyť mu výpravčí řekl, že má jet tak, jako by tam byla překážka?

0/−3
18.6.2014 17:51

L52a36d24a 56N83o28v28a88k 4182343867

a co myslíte byla tam...? Byla..;-D

+6/0
18.6.2014 18:19

T25o69m84á76š 81K28n85a10i48f63l 6553340197290

Ale protijedoucí prekazka je v tomto dost nestandardní

+3/0
18.6.2014 19:20

R33a71d73e43k 20P86r92o56c63h29á80z76k24a 2143909418

Mínus vám jde, teď ještě vysvětlení proč nemůžou vycouvat a jet po správné koleji dál.

+1/−6
18.6.2014 17:51

K44r14y16š39t69o28f 90K36l58i94k58a 3104320764423

"Můžou,ale jelikož se jedná o mimořádnou událost (nehodu) tak se musí vyšetřovat." - Jiří Průša, 17:50

+5/0
18.6.2014 17:57

J17i89ř83í 20P83r17ů12š24a 7775332945889

Na jednokolejné trati je která správná?

+2/0
18.6.2014 19:09

P18e61t76r 36N53o65v44o56t26n63y 3899372959232

Volná, se spravnym traťovým souhlasem. :-)

+3/0
18.6.2014 19:12

P78e83t20r 63P26i23d55r39m95a65n39n 7951883265663

Obě.:-)

0/0
18.6.2014 19:34

P79a21v49e60l 65O23b10d14r38ž24á52l15e22k 6526784928692

Jednak vlak necouvá, ale sune - pro upřesnění ;)

A na rozdíl od ťukance na silnici, při mimořádných událostech na dráze (i když se vlastně "nic" nestalo) se vždycky vyšetřuje, jak k ní mohlo vůbec dojít - jestl je nějaká mezera v předpisech, závada na technice, nebo omyl člověka. A především se i vymýšlí, co udělat, aby se to příště nemohlo opakovat.

+1/−1
18.6.2014 19:10

B40o10h96u47s97l63a77v 65K91r51á32l79í47k 2371980639456

Sunout může dopředu i dozadu. Pokud sune nebo táhne dozadu, tedy tam, odkud přijel, a zároveň opačným směrem, než kam má normálně, jet, tak prostě couvá, ať už couvá sunutím nebo tahem.

0/0
18.6.2014 23:05

P75a13v34e23l 95O19b49d68r66ž57á13l70e75k 6456364358392

Patrně myslíte návrat vlaku ze širé trati? A v případě 1148 proveditelný právě sunutím.

Obecně se jako "couvání" (analogie k silniční dopravě) většinou popisuje právě stav, kdy je hnací vozidlo na opačném konci vlaku vzhledem k směru pohybu. tedy na dráze právě sunutí.

Jízdu úvratí nechme raději spát ;)

0/0
19.6.2014 0:19
Foto

J97i50ř27í 12Š12r54á57m19e43k 3438617759381

Jak se do Satalic dostal Elefant??

+1/0
18.6.2014 17:35

J60o16s38e19f 27C65í95s60a89ř 7407402880930

po kolejích?

+4/−5
18.6.2014 17:43
Foto

J92i11ř29í 65Š26r91á80m95e19k 3968607899281

V Satalicích není elektrifikovaná trať.

+4/0
18.6.2014 17:50

J92o89s79e44f 42C21í17s59a28ř 7937522200480

aha

+1/−1
18.6.2014 17:51

J75o44s97e67f 61C33í18s11a35ř 7917912500610

v tom případě se omlouvám za rýpavý příspěvek

+5/−1
18.6.2014 17:52

J65a66n 41N10e26v20o25l37a 7855617271782

Stalo se to na odbočce Skály ne v Satalicích jak se píše v článku. Rozbočuje se tam trať do Satalic a Horních Počernic.

+1/0
18.6.2014 17:49
Foto

J32i80ř69í 98Š50r90á80m89e81k 3928237449851

To jsem nevěděl. V tom případě tam Elefant smysl má. V Satalicích by marně hledal trolej

+2/0
18.6.2014 17:51

M87i59c64h36a11l 49C27h77a75l78u17p43a 6188780259343

Tak proto asi zastavil.

+8/−1
18.6.2014 18:24

J85a57k64u74b 86V90y33s67k19o53č12i20l 7560488306799

Bylo to naprosto pod kontrolou, zase děláte z komára velblouda

+1/−8
18.6.2014 17:29

T53o50m60á83š 24M87o68r82a50v98č25í46k 3617306353665

Naprosto pod kontrolou? 8-o

+4/0
18.6.2014 17:37

L93a41d26i27s35l52a62v 29M49á21l34e89k 7913777561958

Mno, 200 metrů v případě vlaků jedoucích proti sobě asi nebude úplně pod kontrolou 8-o

+5/0
18.6.2014 17:38

V35á66c81l34a64v 36M65a12i17x64n59e49r 7395120425521

Při desetikilometrové rychlosti a takto definovaném povelu je to fakt kontrolované!!!

+5/−1
18.6.2014 17:41

T59o69m92á38š 22M77o27r33a10v49č58í33k 3947896353545

Ano, byla to přesná akce. "Zastavíte 200 metrů od rychlíku, následně trať na 3 hodiny uzavřeme a odvezeme vás náhradním spojem" Naprosto pod kontrolou.

+17/0
18.6.2014 17:44

P73e58t63r 36N65o97v10o90t33n61y 3679852239592

Ovšem ten povel měl jen jeden vlak. Tomu druhému se sice pred čumákem změnila navest na stuj, takze zastavil. Ale to byla jen stastna náhoda.

+2/0
18.6.2014 18:07

J85i95ř60í 63P95r62ů64š78a 7775122655429

Nebylo, výpravčí opravdu selhal. K průseru nebylo moc daleko.

+5/0
18.6.2014 17:48

T74o40m41á74š 76K62n90a11i84f12l 6463440527670

To se delalo z toho u Brna... Privolavacka v jednom směru a vlak v protisměru, to je prusvih a klika...

0/0
18.6.2014 19:23

I45v41a 70V36a63l67č46í14k87o94v36á 1429358561751

ČD:

Vyhlašujeme výběrové řízení na pozici výpravčího ve stanici Praze-Satalice.

+1/−15
18.6.2014 16:57

J71a91n 31Z61e34m65a35n 8246702694652

Až budou patřit výpravčí pod ČD, tak možná ;-D

+22/0
18.6.2014 16:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.