Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Satalic jely proti sobě dva vlaky, od srážky je dělilo 200 metrů

Jen necelých 200 metrů dělilo ve středu ráno dvě vlakové soupravy v Praze-Satalicích od srážky. Výpravčí na satalickém nádraží totiž zřejmě omylem poslal spěšný vlak proti blížícímu se rychlíku. Při události nebyl nikdo zraněn, trať však byla asi tři hodiny neprůjezdná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L77u10c31i38a87n 90P50a47p24a82z91i21a90n 5714767451595

Elefant na obrázku má představovat ten rychlík nebo ten spěšný vlak?

0/−1
19.6.2014 11:26

P40e36t36r 10N66o59v81o83t39n45y 3849892259302

Ani jedno.

+1/0
19.6.2014 12:00

I59v24o 53J21a91n28á49č25e77k 8473983581762

Nevznikla žádná škoda? Tak to bych se teda divil.

0/0
18.6.2014 20:40

J65o41s70e66f 96K34o59m57á56r70e36k 5284692944129

Minimálně způsobil zmatek a zpoždění ;-D

+1/0
18.6.2014 23:33

M86i33l89o64š 40N52e55r35a10d 4565558853457

Málem se něco stalo. Tomu říkám zpráva dne!

0/−6
18.6.2014 19:39

P85e25t43r 80N27o44v14o45t40n86y 3189332839592

Ale ono se stalo.

+1/0
18.6.2014 19:46

M91i26l29o60š 44N70e77r87a59d 4775148553887

Stala se chyba kterou napravil automatický zabezpečovací systém který tam je od toho. Uznávám, že pro bulvár a jeho příznivce to může být docela senzace...

+1/−6
18.6.2014 20:22

P41e50t15r 36N54o77v34o56t10n25y 3509822829782

To nebyl žádný systém. Ale klika jako prase.

+5/0
18.6.2014 20:51

T67o16m16á55š 60K94n21a67i26f76l 6723950927280

No... On to ten systém zaregistroval a na navestidlo toho protijedouciho vlaku dal červenou... A byla klika, ze ten vlak uz nebyl za navestidlem.

+3/0
18.6.2014 21:01

M66i64c98h19a48l 55N54o66v36o41t29n90ý 2423540651

No to vyjádření drážní inspekce je fakt neskutečně zmatečné. Za prvé, spěšňák sice odjížděl ze Satalic na přivolávací návěst, která strojvedoucímu nařizuje jet tak, aby zastavil před překážkou... Ale! Tohle platí jen v obvodu stanice, na trati už jede normálně! Vzhledem k tomu, že odbočka Skály je kousek od Satalic, tak jel i dál pomalu, protože nevěděl, jestli má na odbočce volno (návěstidlo je kvůli zářezu vidět na poslední chvíli). Když viděl, že je na Stůj, tak normálně zastavil, narozdíl od tvrzení DI, že zastavil proto, že viděl vlak proti - ten rozhodně neviděl dřív než to návěstidlo a navíc vlak proti stál jen kousek na návěstidlem opačného směru, kde běžně čekající protijedoucí vlak stojí.

Největší štěstí bylo to, že protijedoucí rychlík nejel o něco rychleji a tak si ještě stihl všimnout změny na Stůj a zastavil. Pokud by jel o půl minuty dřív nebo spěšňák o půl minuty později, tak by se akorát tak potkali v nepřehledném zářezu u Satalic.

+10/0
18.6.2014 18:27

P71e50t36r 86N70o62v47o76t94n34y 3869822359932

Ano, slušná klika.

+1/0
18.6.2014 18:40

M53i40c42h20a17l 79N36o28v56o63t26n24ý 2683950661

Jak jsem nad tím vyjádřením DI ještě přemýšlel, tak je to ještě větší kravina. I 200 metrů je nesmysl. Na DI se asi podívali do starých plánků odbočky Skály, kde ta návěstidla u kterých vlaky zastavili byla od sebe skutečně těch 200 metrů, ale po přestavbě na dálkové řízení jsou návěstidla od sebe přes 900 metrů! A strojvedoucí spěšňáku ani ten rychlík vidět nemohl, je tam oblouk, přes který vidět není.

Jo a k průšvihu nakonec chybělo jen pár vteřin, strojvedoucímu rychlíku to "spadlo" jen těsně před čumákem.

+2/0
19.6.2014 10:34

M10a16r38t84i36n 96D84a39v51í37d55e25k 6386224487850

No nevím, seděl jsem ráno v tom Elefantu napravo (viz foto) a motorová souprava, mířící do Vysočan, stála přímo na odbočce Skály a z druhé, mířící do Satalic, k nám přesedali lidé (opět viz foto) zhruba na úrovni Lehovce, max Rajské zahrady. To se mi tedy zdá jako větší vzdálenost mezi soupravami, než je 200 metrů. Ale třeba jsem byl ráno ještě rozespalý nebo jeden z nich zacouval. ;-)

+2/0
18.6.2014 18:12

E17l77e70o11n53o45r65a 47N10o34v38á 1404285166439

Dodal, že takový pokyn výpravčího bývá standardní. Vlak v tu chvíli měl podle mluvčího jet zhruba desetikilometrovou rychlostí. Zastavil prý naštěstí v momentě, kdy před sebou strojvedoucí viděl soupravu mířící z protisměru.

...............................................prosím vás, můžete mi to někdo vysvětlit?

+2/−1
18.6.2014 18:10

L43a90d22a 78N20o28v86a67k 4922473127

normálně.., nařídili mu aby jel krokem a kdyby se něco šustlo, aby buď dělal jakoby nic, nebo aby zastavil...

+1/0
18.6.2014 18:18

P56e83t19r 94Ž95á76k 1298172105859

no pustit na přivolávačku vlak ze stanice, když mu druhý jede proti, to je teda nápad.

+3/0
18.6.2014 18:04

P56e57t80r 92N37o66v83o81t61n28y 3909502129272

Kdyby ten spěšnak vyjel ze Satalic o chvili pozdeji, až by byl rychlik tesne za návěstidlem, tak mohla byt slušná mela.

0/0
18.6.2014 18:04

D84a19n15a 14S51m26e65t91a89n34o58v96á 3546610324802

Zda výpravčí věděl, nebo nevěděl, že vlak posílá po stejné koleji, jako se k němu blížil rychlík z Vršovic, bude podle mluvčího předmětem dalšího vyšetřování.

_____________________

To musel vědět, ze Satalic na odbočku Skály, která je mezi Satalicema a stanicí Vysočany, je jen jedna kolej :-)

+2/0
18.6.2014 17:49

M56i18r21o46s66l70a14v 77Z34i71k39m86u10n19d 7459723114573

Kdysi jezdily vlaky z Vysočan do Satalic po "satalické! koleji, vlaky ze Satalic do Vysočan z odbočky Skály jezdily po "nymburské" traťové koleji (traťová kolej číslo 2). V současné době je možná jízda vlaků ze Satalic do Vysočan jak po satalické, tak nymburské koleji.

Někdy kolem roku 1975 se mi taky stalo, že nás výpravčí ze Skal poslal na "přivolávačku" omylem místo po "nymburské" po "satalické" koleji, včas si to uvědomil a tak proti nám neposlal vysočanský výpravčí pravidelný osobák ... Žadný výpravčí ani strojvedoucí (kdokoli jiný) není dokonalý a může udělat chybu ... stejně tak chyba může být v zabezpečovacím zařízení.  Tuším, že v roce 1981 došlo k nehodové události u bývalého hradla Sluncová a zjistilo se, že chyba byla v projektu autobloku ..

+1/0
18.6.2014 19:23

R75a15d35e27k 89P25r75o51c52h38á75z71k73a 2933579138

A to musí ty vlaky tři hodiny stát? Nemůžou vycouvat?

+2/−10
18.6.2014 17:45

J30i46ř88í 78P45r38ů11š92a 7665842545609

Můžou,ale jelikož se jedná o mimořádnou událost (nehodu) tak se musí vyšetřovat.

+9/0
18.6.2014 17:50

R24a65d62e28k 20P53r51o86c18h54á59z44k41a 2413539238

Ale vždyť mu výpravčí řekl, že má jet tak, jako by tam byla překážka?

0/−3
18.6.2014 17:51

L61a57d30a 85N57o33v47a70k 4782533547

a co myslíte byla tam...? Byla..;-D

+6/0
18.6.2014 18:19

T54o67m46á47š 54K86n74a57i85f53l 6313200587370

Ale protijedoucí prekazka je v tomto dost nestandardní

+3/0
18.6.2014 19:20

R93a83d20e92k 46P91r36o82c50h57á34z53k11a 2463629178

Mínus vám jde, teď ještě vysvětlení proč nemůžou vycouvat a jet po správné koleji dál.

+1/−6
18.6.2014 17:51

K41r42y61š29t14o25f 39K11l15i88k73a 3934150684733

"Můžou,ale jelikož se jedná o mimořádnou událost (nehodu) tak se musí vyšetřovat." - Jiří Průša, 17:50

+5/0
18.6.2014 17:57

J82i71ř10í 14P12r36ů22š50a 7585702445739

Na jednokolejné trati je která správná?

+2/0
18.6.2014 19:09

P10e54t27r 14N33o98v60o10t29n73y 3959302629512

Volná, se spravnym traťovým souhlasem. :-)

+3/0
18.6.2014 19:12

P57e72t41r 76P96i80d45r68m60a58n94n 7771873335683

Obě.:-)

0/0
18.6.2014 19:34

P41a57v26e77l 12O88b52d43r53ž10á93l59e50k 6696594728492

Jednak vlak necouvá, ale sune - pro upřesnění ;)

A na rozdíl od ťukance na silnici, při mimořádných událostech na dráze (i když se vlastně "nic" nestalo) se vždycky vyšetřuje, jak k ní mohlo vůbec dojít - jestl je nějaká mezera v předpisech, závada na technice, nebo omyl člověka. A především se i vymýšlí, co udělat, aby se to příště nemohlo opakovat.

+1/−1
18.6.2014 19:10

B14o82h62u26s29l95a29v 86K10r67á77l30í32k 2871400109506

Sunout může dopředu i dozadu. Pokud sune nebo táhne dozadu, tedy tam, odkud přijel, a zároveň opačným směrem, než kam má normálně, jet, tak prostě couvá, ať už couvá sunutím nebo tahem.

0/0
18.6.2014 23:05

P33a94v17e96l 92O19b10d55r63ž73á17l38e11k 6246594638452

Patrně myslíte návrat vlaku ze širé trati? A v případě 1148 proveditelný právě sunutím.

Obecně se jako "couvání" (analogie k silniční dopravě) většinou popisuje právě stav, kdy je hnací vozidlo na opačném konci vlaku vzhledem k směru pohybu. tedy na dráze právě sunutí.

Jízdu úvratí nechme raději spát ;)

0/0
19.6.2014 0:19
Foto

J36i27ř73í 95Š91r52á43m25e85k 3698567249661

Jak se do Satalic dostal Elefant??

+1/0
18.6.2014 17:35

J98o36s81e30f 47C71í41s48a62ř 7587662180310

po kolejích?

+4/−5
18.6.2014 17:43
Foto

J12i19ř86í 53Š14r13á23m92e85k 3268497869871

V Satalicích není elektrifikovaná trať.

+4/0
18.6.2014 17:50

J68o89s33e95f 26C56í22s47a87ř 7477812850560

aha

+1/−1
18.6.2014 17:51

J60o37s62e16f 79C12í63s52a89ř 7837572770470

v tom případě se omlouvám za rýpavý příspěvek

+5/−1
18.6.2014 17:52

J53a14n 78N54e31v77o17l53a 7845257981742

Stalo se to na odbočce Skály ne v Satalicích jak se píše v článku. Rozbočuje se tam trať do Satalic a Horních Počernic.

+1/0
18.6.2014 17:49
Foto

J70i96ř28í 97Š16r92á40m41e65k 3258747219101

To jsem nevěděl. V tom případě tam Elefant smysl má. V Satalicích by marně hledal trolej

+2/0
18.6.2014 17:51

M68i87c59h34a62l 19C31h42a72l66u37p88a 6198980379803

Tak proto asi zastavil.

+8/−1
18.6.2014 18:24

J76a16k15u83b 97V36y26s47k53o24č23i59l 7580488476219

Bylo to naprosto pod kontrolou, zase děláte z komára velblouda

+1/−8
18.6.2014 17:29

T48o22m64á62š 41M41o84r56a20v25č45í44k 3187766723295

Naprosto pod kontrolou? 8-o

+4/0
18.6.2014 17:37

L73a14d75i15s74l82a28v 90M81á54l50e63k 7823147931298

Mno, 200 metrů v případě vlaků jedoucích proti sobě asi nebude úplně pod kontrolou 8-o

+5/0
18.6.2014 17:38

V51á23c38l60a59v 89M69a37i92x49n31e66r 7935410905421

Při desetikilometrové rychlosti a takto definovaném povelu je to fakt kontrolované!!!

+5/−1
18.6.2014 17:41

T98o77m25á50š 71M73o91r74a18v87č56í65k 3577666643385

Ano, byla to přesná akce. "Zastavíte 200 metrů od rychlíku, následně trať na 3 hodiny uzavřeme a odvezeme vás náhradním spojem" Naprosto pod kontrolou.

+17/0
18.6.2014 17:44

P69e94t80r 35N71o78v10o31t89n46y 3549242929582

Ovšem ten povel měl jen jeden vlak. Tomu druhému se sice pred čumákem změnila navest na stuj, takze zastavil. Ale to byla jen stastna náhoda.

+2/0
18.6.2014 18:07

J62i87ř14í 28P95r87ů71š12a 7855522455239

Nebylo, výpravčí opravdu selhal. K průseru nebylo moc daleko.

+5/0
18.6.2014 17:48

T19o87m26á77š 62K83n60a74i11f45l 6743360147380

To se delalo z toho u Brna... Privolavacka v jednom směru a vlak v protisměru, to je prusvih a klika...

0/0
18.6.2014 19:23

I81v43a 24V98a93l90č53í28k50o11v50á 1649178111491

ČD:

Vyhlašujeme výběrové řízení na pozici výpravčího ve stanici Praze-Satalice.

+1/−15
18.6.2014 16:57

J65a75n 83Z46e98m76a23n 8776532334442

Až budou patřit výpravčí pod ČD, tak možná ;-D

+22/0
18.6.2014 16:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.