Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

U Satalic jely proti sobě dva vlaky, od srážky je dělilo 200 metrů

Jen necelých 200 metrů dělilo ve středu ráno dvě vlakové soupravy v Praze-Satalicích od srážky. Výpravčí na satalickém nádraží totiž zřejmě omylem poslal spěšný vlak proti blížícímu se rychlíku. Při události nebyl nikdo zraněn, trať však byla asi tři hodiny neprůjezdná.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L16u23c52i73a52n 51P24a97p38a93z92i92a32n 5764857971535

Elefant na obrázku má představovat ten rychlík nebo ten spěšný vlak?

0/−1
19.6.2014 11:26

P53e45t31r 62N47o82v34o84t31n76y 3469122829222

Ani jedno.

+1/0
19.6.2014 12:00

I59v10o 82J17a22n74á17č40e18k 8643883611322

Nevznikla žádná škoda? Tak to bych se teda divil.

0/0
18.6.2014 20:40

J64o34s63e69f 91K88o35m68á27r38e75k 5604562894199

Minimálně způsobil zmatek a zpoždění ;-D

+1/0
18.6.2014 23:33

M20i26l85o24š 45N51e93r60a22d 4375668733857

Málem se něco stalo. Tomu říkám zpráva dne!

0/−6
18.6.2014 19:39

P59e27t23r 70N49o98v47o57t57n88y 3179932809532

Ale ono se stalo.

+1/0
18.6.2014 19:46

M57i77l63o56š 17N97e51r22a89d 4845458913947

Stala se chyba kterou napravil automatický zabezpečovací systém který tam je od toho. Uznávám, že pro bulvár a jeho příznivce to může být docela senzace...

+1/−6
18.6.2014 20:22

P69e73t50r 42N35o24v49o18t10n25y 3149202579512

To nebyl žádný systém. Ale klika jako prase.

+5/0
18.6.2014 20:51

T61o36m77á30š 63K97n45a81i57f79l 6583750447470

No... On to ten systém zaregistroval a na navestidlo toho protijedouciho vlaku dal červenou... A byla klika, ze ten vlak uz nebyl za navestidlem.

+3/0
18.6.2014 21:01

M36i37c34h57a13l 76N83o16v56o81t78n41ý 2443570621

No to vyjádření drážní inspekce je fakt neskutečně zmatečné. Za prvé, spěšňák sice odjížděl ze Satalic na přivolávací návěst, která strojvedoucímu nařizuje jet tak, aby zastavil před překážkou... Ale! Tohle platí jen v obvodu stanice, na trati už jede normálně! Vzhledem k tomu, že odbočka Skály je kousek od Satalic, tak jel i dál pomalu, protože nevěděl, jestli má na odbočce volno (návěstidlo je kvůli zářezu vidět na poslední chvíli). Když viděl, že je na Stůj, tak normálně zastavil, narozdíl od tvrzení DI, že zastavil proto, že viděl vlak proti - ten rozhodně neviděl dřív než to návěstidlo a navíc vlak proti stál jen kousek na návěstidlem opačného směru, kde běžně čekající protijedoucí vlak stojí.

Největší štěstí bylo to, že protijedoucí rychlík nejel o něco rychleji a tak si ještě stihl všimnout změny na Stůj a zastavil. Pokud by jel o půl minuty dřív nebo spěšňák o půl minuty později, tak by se akorát tak potkali v nepřehledném zářezu u Satalic.

+10/0
18.6.2014 18:27

P59e45t59r 56N88o59v63o16t25n37y 3969342909912

Ano, slušná klika.

+1/0
18.6.2014 18:40

M62i75c48h14a70l 72N87o78v62o53t73n77ý 2553790941

Jak jsem nad tím vyjádřením DI ještě přemýšlel, tak je to ještě větší kravina. I 200 metrů je nesmysl. Na DI se asi podívali do starých plánků odbočky Skály, kde ta návěstidla u kterých vlaky zastavili byla od sebe skutečně těch 200 metrů, ale po přestavbě na dálkové řízení jsou návěstidla od sebe přes 900 metrů! A strojvedoucí spěšňáku ani ten rychlík vidět nemohl, je tam oblouk, přes který vidět není.

Jo a k průšvihu nakonec chybělo jen pár vteřin, strojvedoucímu rychlíku to "spadlo" jen těsně před čumákem.

+2/0
19.6.2014 10:34

M50a32r63t87i29n 97D43a97v28í54d87e72k 6306194307160

No nevím, seděl jsem ráno v tom Elefantu napravo (viz foto) a motorová souprava, mířící do Vysočan, stála přímo na odbočce Skály a z druhé, mířící do Satalic, k nám přesedali lidé (opět viz foto) zhruba na úrovni Lehovce, max Rajské zahrady. To se mi tedy zdá jako větší vzdálenost mezi soupravami, než je 200 metrů. Ale třeba jsem byl ráno ještě rozespalý nebo jeden z nich zacouval. ;-)

+2/0
18.6.2014 18:12

E52l91e23o92n16o40r37a 73N83o73v79á 1824165816219

Dodal, že takový pokyn výpravčího bývá standardní. Vlak v tu chvíli měl podle mluvčího jet zhruba desetikilometrovou rychlostí. Zastavil prý naštěstí v momentě, kdy před sebou strojvedoucí viděl soupravu mířící z protisměru.

...............................................prosím vás, můžete mi to někdo vysvětlit?

+2/−1
18.6.2014 18:10

L14a82d20a 73N14o42v45a70k 4922283767

normálně.., nařídili mu aby jel krokem a kdyby se něco šustlo, aby buď dělal jakoby nic, nebo aby zastavil...

+1/0
18.6.2014 18:18

P20e94t88r 14Ž55á28k 1608912465439

no pustit na přivolávačku vlak ze stanice, když mu druhý jede proti, to je teda nápad.

+3/0
18.6.2014 18:04

P17e30t29r 74N38o20v77o90t83n16y 3199502689602

Kdyby ten spěšnak vyjel ze Satalic o chvili pozdeji, až by byl rychlik tesne za návěstidlem, tak mohla byt slušná mela.

0/0
18.6.2014 18:04

D35a71n96a 31S62m19e52t41a25n74o67v84á 3816240984212

Zda výpravčí věděl, nebo nevěděl, že vlak posílá po stejné koleji, jako se k němu blížil rychlík z Vršovic, bude podle mluvčího předmětem dalšího vyšetřování.

_____________________

To musel vědět, ze Satalic na odbočku Skály, která je mezi Satalicema a stanicí Vysočany, je jen jedna kolej :-)

+2/0
18.6.2014 17:49

M57i33r26o72s24l64a21v 21Z60i98k26m97u30n48d 7199193334853

Kdysi jezdily vlaky z Vysočan do Satalic po "satalické! koleji, vlaky ze Satalic do Vysočan z odbočky Skály jezdily po "nymburské" traťové koleji (traťová kolej číslo 2). V současné době je možná jízda vlaků ze Satalic do Vysočan jak po satalické, tak nymburské koleji.

Někdy kolem roku 1975 se mi taky stalo, že nás výpravčí ze Skal poslal na "přivolávačku" omylem místo po "nymburské" po "satalické" koleji, včas si to uvědomil a tak proti nám neposlal vysočanský výpravčí pravidelný osobák ... Žadný výpravčí ani strojvedoucí (kdokoli jiný) není dokonalý a může udělat chybu ... stejně tak chyba může být v zabezpečovacím zařízení.  Tuším, že v roce 1981 došlo k nehodové události u bývalého hradla Sluncová a zjistilo se, že chyba byla v projektu autobloku ..

+1/0
18.6.2014 19:23

R17a20d90e87k 81P15r29o74c15h54á16z52k37a 2633909718

A to musí ty vlaky tři hodiny stát? Nemůžou vycouvat?

+2/−10
18.6.2014 17:45

J58i85ř33í 94P45r70ů59š85a 7695632925549

Můžou,ale jelikož se jedná o mimořádnou událost (nehodu) tak se musí vyšetřovat.

+9/0
18.6.2014 17:50

R21a76d64e57k 61P95r17o88c29h68á51z21k52a 2483599668

Ale vždyť mu výpravčí řekl, že má jet tak, jako by tam byla překážka?

0/−3
18.6.2014 17:51

L15a17d70a 62N17o57v88a33k 4852373497

a co myslíte byla tam...? Byla..;-D

+6/0
18.6.2014 18:19

T15o27m28á22š 74K63n37a88i57f90l 6413550127520

Ale protijedoucí prekazka je v tomto dost nestandardní

+3/0
18.6.2014 19:20

R88a44d22e51k 96P21r92o80c61h91á40z46k63a 2863419718

Mínus vám jde, teď ještě vysvětlení proč nemůžou vycouvat a jet po správné koleji dál.

+1/−6
18.6.2014 17:51

K51r32y97š76t84o31f 76K56l25i38k16a 3144140104873

"Můžou,ale jelikož se jedná o mimořádnou událost (nehodu) tak se musí vyšetřovat." - Jiří Průša, 17:50

+5/0
18.6.2014 17:57

J10i49ř56í 84P67r85ů85š72a 7385472215239

Na jednokolejné trati je která správná?

+2/0
18.6.2014 19:09

P73e22t89r 25N33o46v62o33t41n58y 3869522979472

Volná, se spravnym traťovým souhlasem. :-)

+3/0
18.6.2014 19:12

P88e85t95r 26P48i84d80r29m70a56n52n 7301403745613

Obě.:-)

0/0
18.6.2014 19:34

P76a59v21e40l 44O50b10d28r71ž57á95l50e62k 6136864308822

Jednak vlak necouvá, ale sune - pro upřesnění ;)

A na rozdíl od ťukance na silnici, při mimořádných událostech na dráze (i když se vlastně "nic" nestalo) se vždycky vyšetřuje, jak k ní mohlo vůbec dojít - jestl je nějaká mezera v předpisech, závada na technice, nebo omyl člověka. A především se i vymýšlí, co udělat, aby se to příště nemohlo opakovat.

+1/−1
18.6.2014 19:10

B50o11h49u60s24l96a35v 36K18r94á61l88í20k 2131100829356

Sunout může dopředu i dozadu. Pokud sune nebo táhne dozadu, tedy tam, odkud přijel, a zároveň opačným směrem, než kam má normálně, jet, tak prostě couvá, ať už couvá sunutím nebo tahem.

0/0
18.6.2014 23:05

P75a47v35e71l 10O31b87d66r34ž68á52l43e28k 6256834368692

Patrně myslíte návrat vlaku ze širé trati? A v případě 1148 proveditelný právě sunutím.

Obecně se jako "couvání" (analogie k silniční dopravě) většinou popisuje právě stav, kdy je hnací vozidlo na opačném konci vlaku vzhledem k směru pohybu. tedy na dráze právě sunutí.

Jízdu úvratí nechme raději spát ;)

0/0
19.6.2014 0:19
Foto

J78i39ř35í 10Š62r62á85m13e36k 3548487399611

Jak se do Satalic dostal Elefant??

+1/0
18.6.2014 17:35

J49o79s60e92f 89C37í81s92a88ř 7797772620500

po kolejích?

+4/−5
18.6.2014 17:43
Foto

J57i34ř22í 84Š49r67á73m75e49k 3378717249561

V Satalicích není elektrifikovaná trať.

+4/0
18.6.2014 17:50

J75o90s87e44f 41C58í39s58a74ř 7167712340130

aha

+1/−1
18.6.2014 17:51

J20o46s74e70f 76C21í29s34a19ř 7127242630540

v tom případě se omlouvám za rýpavý příspěvek

+5/−1
18.6.2014 17:52

J75a13n 21N65e27v22o35l26a 7975907431302

Stalo se to na odbočce Skály ne v Satalicích jak se píše v článku. Rozbočuje se tam trať do Satalic a Horních Počernic.

+1/0
18.6.2014 17:49
Foto

J82i27ř50í 59Š45r57á36m11e78k 3608597949321

To jsem nevěděl. V tom případě tam Elefant smysl má. V Satalicích by marně hledal trolej

+2/0
18.6.2014 17:51

M88i72c79h85a15l 62C55h63a50l54u21p76a 6928480829373

Tak proto asi zastavil.

+8/−1
18.6.2014 18:24

J55a29k34u22b 36V83y73s14k18o93č48i11l 7420148666279

Bylo to naprosto pod kontrolou, zase děláte z komára velblouda

+1/−8
18.6.2014 17:29

T28o62m44á84š 41M65o29r76a94v47č68í63k 3877286503155

Naprosto pod kontrolou? 8-o

+4/0
18.6.2014 17:37

L40a70d19i40s14l97a74v 76M21á23l53e30k 7463867931738

Mno, 200 metrů v případě vlaků jedoucích proti sobě asi nebude úplně pod kontrolou 8-o

+5/0
18.6.2014 17:38

V43á39c63l73a21v 43M91a55i17x17n77e65r 7495390605821

Při desetikilometrové rychlosti a takto definovaném povelu je to fakt kontrolované!!!

+5/−1
18.6.2014 17:41

T56o92m28á14š 29M86o66r73a27v22č97í40k 3187536933305

Ano, byla to přesná akce. "Zastavíte 200 metrů od rychlíku, následně trať na 3 hodiny uzavřeme a odvezeme vás náhradním spojem" Naprosto pod kontrolou.

+17/0
18.6.2014 17:44

P58e63t76r 93N95o77v63o33t95n29y 3199362809622

Ovšem ten povel měl jen jeden vlak. Tomu druhému se sice pred čumákem změnila navest na stuj, takze zastavil. Ale to byla jen stastna náhoda.

+2/0
18.6.2014 18:07

J69i39ř47í 59P47r80ů25š34a 7445852535699

Nebylo, výpravčí opravdu selhal. K průseru nebylo moc daleko.

+5/0
18.6.2014 17:48

T74o43m18á76š 69K22n55a19i12f29l 6243140397770

To se delalo z toho u Brna... Privolavacka v jednom směru a vlak v protisměru, to je prusvih a klika...

0/0
18.6.2014 19:23

I39v94a 17V98a77l39č91í64k51o67v92á 1589168231141

ČD:

Vyhlašujeme výběrové řízení na pozici výpravčího ve stanici Praze-Satalice.

+1/−15
18.6.2014 16:57

J33a29n 89Z49e36m13a29n 8246292594962

Až budou patřit výpravčí pod ČD, tak možná ;-D

+22/0
18.6.2014 16:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.