Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stanice metra Národní třída je zrekonstruovaná. Podívejte se na výsledek

Přípravy na znovuotevření stanice metra Národní třída po téměř dvouleté rekonstrukci vrcholí. Na místě probíhají poslední úpravy, první soupravy tam zastaví v pátek odpoledne. Podívejte se, jak to v prostorách stanice vypadá jen několik dní před otevřením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D34a46v37i18d 57P28r27a59ž30á53k 6884852752276

Fakt nechápu ty stesky nad rychlostí, resp. pomalostí schodů. Eskalátory nepoužívají pouze mladí sportovci, ale i starší lidé, kterým rychle jedoucí schody problémy prostě dělají. Jim se pomůže. A my mladší a nedočkaví to holt vezmeme levou stranou :-)

0/0
26.6.2014 10:44
Foto

R44a70d30e22k 68U12l39m66a 9200472

Až na nové eskalátory tu v podstatě nic nového nepřipomíná...čekal jsem od rekonstrukce trošku víc..nejenom nové obrazovky;-O

+1/0
25.6.2014 23:43

B81l70a10ž84e20j 59M10o17t42y98č42k62a 8157497475410

Snad budou jezdit schody pomaleji, lidi jsou čím dál větší chabrusáci a méně toho zvládnou.Rv

0/0
25.6.2014 21:12

P15e41t22r14a 20V75y94s44k96o61č79i93l12o68v59á 9660359893353

Češi zas vymysleli, jak něco zadarmo ošulit, tentokrát MHD... https://www.youtube.com/watch?v=E-lm2ijGrME&list=PL-eHpTJevMnsjMOJCHZ32BCa9B-qEHQFa&feature=mh_lolz

0/0
25.6.2014 15:18

K85a28r41e49l 69D52r81d53a 6754832807

Dobrý tip pro návštěvy v Praze. Ale to přemazávání? Karta má platnost 2-4 dny a stojí pro dospělého 1300-1800. On by fakt chtěl někdo 2-3x týdně pucovat datum, aby měl MHD zdarma? Počítám, že v reálu budou karty vyplněny kde čím, a recyklace již použitých karet bude dost obtížná. ;-)

  Nicméně, co by s tím revizor mohl dělat?

http://www.praguecard.com/

0/0
26.6.2014 6:54

P64a80v74e37l 96V96e54t16e36š16n75í65k 7865588785157

Tak stanice podle fotek vypadá docela dobře. Podobně jako předtím (ale proč vymýšlet něco úplně jiného?).

Jenom nevím s těmi reklamními displeji. Jestli tam hodlají promítat reklamní spoty pro lidi co kolem jedné během 2 sekund projdou, tak se jim to nemůže vyplatit a já bych si tam nic neinzeroval.

Jestli tam hodlají dávat jenom nějaký obrázek, tak na tom jim úplně stačila plakátovací plocha.

To už mi dává větší smysl to promítání na stěnu tunelu (což se teď bude rušit). Věřím, že to bylo i levnější.

+1/0
24.6.2014 21:02
Foto

A14l72a48n 75Ř37e25p23k60a 4235726

Třeba proto, že v těch digi.rámečcích se líp, rychleji mění reklama, než v klasice. A od toho jsou v reklamách "experti", aby dokázali vymyslet reklamu která zaujmu i v pár sekundách. ;-)

+1/0
25.6.2014 9:55

M91a51r60e38k 32K28l59u26f95a 3988294744716

Můžete mi někdo sdělit, kdo rekonstrukci stanice cáloval? Nikde jsem to nenašel. Doufám, že to zacváknul zmíněný soukromý investor, kvůli jehož zbytečnému obchodnímu centru se provoz stanice přerušil.

+2/−2
24.6.2014 20:24
Foto

A61l21a29n 62Ř29e19p61k54a 4895906

Stanice je snad od DPP, tak by si jí měl zaplatit hlavně DP (stejně jako jiné stanice) ;-) (Ne)zbytečnost toho centra ať posoudí investor sám, jsou to jeho peníze.

+2/−2
25.6.2014 9:54

2475774798363

tazatel tim chtel rict, ze rekonstrukce byla zcela zbytecna, nebyt nákupáku nad tím

+3/0
25.6.2014 12:39

A18n52t49o66n23í23n 33Š15t13e54f97k83a 3571152699612

+ zničená průhledná fasáda "máje"

0/0
25.6.2014 13:28

2795854388113

Investor centra Quadrio zajišťuje demontáže stávajících technologií, demolici původního vestibulu či výstavbu monolitických konstrukcí nového vestibulu.

Rozpočtové náklady na stavební práce pro část Quadrio – část metro jsou 363 milionů korun.

Z toho práce za 87 milionů provede investor multifunkční budovy. 

Náklady na bezbariérové zpřístupnění jsou 185 milionů.

Vlastní rekonstrukce stanice pak spolkne 170 milionů korun investičních prostředků a 63 milionu provozních prostředků

0/0
25.6.2014 12:41

K86a63r18e61l 93D50r60d28a 6114592237

Mám potvrzenu poruchovost výtahů do Lazarské. Níže probíráme, že co 14 dní nějaký výtah stál. Občas nebyly k dispozici vůbec - stály oba souběžné výtahy. A mám info, že pravidelně se zde zasekávaly vozíčkáři a řešili to několikrát hasiči.

  Je hloupé, že ty výtahy nedávají to množství lidí, co je používá. Bezbariérovost je pak na baterky. Což je škoda.

0/0
24.6.2014 19:32

D59a51v90i51d 72M55y41š15k60a 4479563175739

Dodal, že stavba bude zatím zpuštěna ve zkušebním provozu.

zpuštěna ? to být nová čeština ?

+1/0
24.6.2014 18:17

M64i45c61h56a83e38l 20F60l48e77n49d53r 2440874729712

Ježiš, proč tam opět cpali tu hnusnou "žlutou" - hořčicovou? Když už dělali rekonstrukci, tak to měli zmodernizovat a ne, že to bude vypadat furt stejně. Fuj.

+4/0
24.6.2014 18:02

E62v15ž13e52n 40P47o41l65á63k 3968158481803

Proč by to dělali? Jednou je to stavba 80. let se svým unikátním vzhledem a dělat hybrid moderní a tehdejší architektury není zrovna běžná zvyklost, navíc okolní stanice linky B se nesou ve velmi podobném duchu.

+1/0
25.6.2014 9:58

J76a62r40o55m43í95r 57N88o14v43o72t49n62ý 7219727511964

výsledek je metro

0/−2
24.6.2014 17:41

M38i67c67h42a97e42l 52K64r42a27s13i94c91k86ý 4327714783705

Ještě, že ne zpustošená, to by byla opravdu zničená. Ale  z tam opravde nemá co dělat

+1/0
24.6.2014 16:49

J98a21n 69J88e47l24í88n35e93k 8853195802666

ZPUŠTĚNA? Mohl by se pisálek Vítězslav Bureš přihlásit do kurzů češtiny? A to si říká novinář?

+2/0
24.6.2014 16:47
Foto

S40t69a36n88i40s58l73a39v 45T87e19s22a84ř 9377654852524

modlím se, abych tam nemusel jít s bolavým žaludkem - z té zelenkavé bych určitě hodil šavli

+1/0
24.6.2014 16:24

K57a62r20e91l 37U64r82b69a11n 2564334351709

Doufám, že se vrátí i pověstný bramborák "baron" :D

0/0
24.6.2014 15:51

K15a35r98e68l 87M24a64z50a60n45e57c 7767635333

Ta barva byla vždy nějaká vybl-tá, člověk měl pocit, že sešel do latríny, a o moc se to nezlepšilo...

+3/0
24.6.2014 13:31

D60a76n61i85e33l 48T50o37m55e69k 8739125158526

Rozdělení eskalátorů na 2 mě štve, bude to stejně blbý jako na Můstku, kde před druhou (pomalu jedoucí půlkou) se tvoří další chumel a lidi se předbíhají.

+1/0
24.6.2014 13:22

K29a39r11e50l 14D73r82d82a 6224262497

Na Můstku je problém? A kde? Osobně mi spíš vadí, že Pražané jezdí po eskalátorech po jednom. Že jsme nepřijali nějaké rozumné způsoby a ve špičce nevyužijeme celou kapacitu (šířku) eskalátoru. Ty fronty by ubyly.

  Po pár hádkách o překážení v "levém pruhu", kdy kráčející prosazují absolutní právo na průchod, to ale každý vzdá, chová se jako trotl a stojí frontu a nechává se předbíhat. Češi, výkvět společenského chování. ;-)

  Ještě že nás nikdo nepoučil, že na celém eskalátoru smí stát jen jeden člověk. ;-D

+3/−11
24.6.2014 14:44

D73a40n32i91e48l 70M10a85r30t76í78n39e93k 4853193213319

Nevim ale kdo nespěchá by měl stát na levo a nechat projít vpravo ty co spěchají :)

+3/−4
24.6.2014 14:47

K31a44r17e71l 88D50r76d64a 6454452817

Snad obráceně. Já bych tohle pravidlo bral za malého provozu. Pokud ale stovka lidí čeká, než se většina zařadí jeden za druhého na eskalátor, aby pá lidí mohlo procházet, mi připadá jako totální pitomost, ne ohleduplnost.

  Nicméně jsem to už diskutoval a byl jsem ukřičen. Že je tohle Pražská "disciplinovaná vymoženost", či co.

  Podle mě, kdo pospíchá, vystupuje z vlaku nejblíže u schodů a kouká, aby prošel první. Ten to pravidlo nepotřebuje. A pokud se někdo loudá a pak chce, aby ho ostatní pouštěli, že by ho stání hrozně omezilo na jeho právech, to hodnotím jako neomalenost.

+4/−6
24.6.2014 14:55

D27a47n40i38e17l 58M37a73r30t36í90n39e50k 4273533153149

Jo napsal sem to opacne ale co kdyz nastoupite jako prvni a pak se ta souprava naplni a vy nez vystoupite tak to nejakou dobu trva. Jo a jeste zajimavost urcite by ste toto zavedl i na dalnicich co ze oba pruhy jsou pro vsechny a mohou jet auta v klidu vedle sebe :D

+1/−1
24.6.2014 16:11

K82a31r63e41l 19D79r74d81a 6554522837

Hloupý vtip. Ono to v zákoně přesně tak je - souběžná jízda. Při slabém provozu nesmí řidič blokovat levý pruh a bránit předjíždění. Při silném provozu, při utvoření kolony, jedou auta pochopitelně ve všech pruzích souběžně jen tak rychle, jak můžou.

  Jenže na obdobné chování v případě eskalátorů, chodníků a všech podchodů nemají cestující v pražské MHD dostatek mozkových buněk. ;-D

+3/0
24.6.2014 18:52

K89a54r37e12l 34D27r68d81a 6454492317

Ono je to i ve smluvním přepravním řádu: "Chůze po pohyblivých schodech je povolena jen ve směru jejich pohybu, pokud to dovoluje obsazení schodů a nedojde k ohrožení bezpečnosti jiných osob." 

  Tedy, neplatí absolutní přednost procházejících, nicméně DPP má v dotazech cestujících, že je slušnost stát vpravo a umožnit průchod, ale hned dodávají, že na prvním místě má být bezpečnost.

  Jinak je to také v kolizi s cestováním dětí, kdy má dospělý stát vedle dítěte a držet ho za ruku.

  Svého času jsem se to takto snažil prosazovat. Vždy to skončilo konfliktem, kdy procházející byl přesvědčen, že má na procházení právo. ;-)

0/0
25.6.2014 8:26

K45a57r44e90l 94D40r14d65a 6544452457

Tedy jde skutečně o výmysly běhajících Pražanů a hloupost stojících, že se nechali na svých právech omezit.

  Tak trochu obrázek české společnosti. Respektujeme "ostré lokte" a poníženě ustupujeme, pak reptáme jak je republika rozkradena a v jakém je marastu, proč někdo něco proti tomu jako neudělal? ;-D

  Inu problém zbytečných chumlů lidí v pražské metru. Tady necestují svéprávní cestující, ale stádo ovcí na které stačí zaštěkat. ;-D

0/0
25.6.2014 8:34

M71a81r23t81i49n 18H67o64d56í60k 2155535838747

Pane Drdo, to je mi argumentace. Jestliže nepospícháte, proč Vám tedy vadí tvořící se hloučky lidí před eskalátorem? Jestliže pospícháte, jistě oceníte, když vám nikdo v levém pruhu nebude překážet. Vaše argumenty s tím, že si člověk má stoupnout blízko na konec vlaku blízko eskalátorů jsou také liché. Napadá mne mnoho scénářů, kdy to nejde. Zůstaňme u bazální slušnosti a stůjme pokud možno vpravo, ve špičce i vlevo, ale jen tak, abychom mohli pustit pospíchající - zejména ve stanicích, kde jsou nádraží.

0/0
25.6.2014 16:00

K97a87r14e32l 57D70r68d63a 6604852157

Stále jsme ve sporu - kde je tady hranice slušnosti?

  Lichá argumentace? To, že nevybíhám schody, ještě neznamená, že nespěchám. Stávající stav mě zdržuje, jako většinu cestujících. Většina ustupuje menšině na základě vynuceného požadavku a konfliktů. Moc slušnosti bych v tom celém nehledal.

  (Ke sporným situacím dochází i na té silnici a vede to k vysvícení, k najíždění na nárazník a k vybržďování. Byl otřesný případ s Lacinou, kdy vytlačil auto z dálnice a to vystřelilo do lesa. Žádná slušnost. Jen právo "silnějšího" na volnou cestu. Je zde spor "rovnostářů" a "zbohatlíků". Rozumný řidič dnes zpravidla neriskuje. Většina řidičů se již naučila koukat i za sebe a takovým konfliktům předcházet. Což u chodců stále neplatí.)

  To vystupování nejblíž schodů a běhání před ostatními zcela běžně funguje v pražském metru desítky let. Sám ho užívám, když chodím pozdě. Jde to. Uvolňovat místo zpravidla potřebují lidé, kteří dorazí opožděně a chtějí jít přes dav ostatních. To není slušnost.

  A stání vlevo a vyhýbání se je přece hloupost. Na to nejsou eskalátory dimenzovány. Takové jednání je na hranici bezpečnosti. A opět to není o slušném jednání. (Platí, že procházení je možné jen na eskalátorech o šířce kolem 1 metru a více, tedy v metru a MHD. Na užších eskalátorech je procházení nemožné - a neslušné. Zpravidla v nákupních centrech.)

0/0
26.6.2014 7:44

K96a27r84e44l 76D88r96d47a 6544812557

Na té silnici dochází ke konfliktům na hranici vzniku souběžné jízdy. Kdy situaci může každý řidič posuzovat různě. To ale v metru není. V okamžiku, kdy dorazí vystupující z vlaku pohromadě, nastává "souběžná jízda", resp. by měla či mohla nastat, pokud by v Praze na chodnících nevládlo nepsané právo "silnějšího". ;-)

0/0
26.6.2014 7:49
Foto

P87a52v76e59l 24F79r92u70m39e13r60t 5267954517108

Tak on to není jen nějaký výmysl Pražáků ale běžná věc i jinde. Viz třeba: 

http://www.toptentubetraveltips.co.uk/img/TTT5_JPG.jpg

http://onewaybackpacking.files.wordpress.com/2013/09/img_2238.jpg

Jinak minimálně směrem dolů chodí po eskalátorech poměrně dost lidí. Nahoru to je samozřejmě horší a soupravy metra produkují poměrně velké chumly lidí a fronty. Ale pořád je nemalá část lidí, která chce chodit i nahoru. Ať už z důvodů časových, nervových (kam sebekriticky řadím i sebe ;-D ,ale já ty šnečí eskalátory prostě nemůžu vystát) či zdravotních (takový poctivý výšlap na Náměstí Míru možná člověku dá víc než desetiminutový pobyt ve fit-centru a mnohým lidem by určitě prospěl). 

A taky bych si troufl tvrdit, že ono to i těm stojícím lidem vyhovuje, i vzhledem třeba k taškám či tělesným rozměrům, když stojí na schodu sami a nemusí se tísnit 2 vedle sebe či dokonce třeba sdílet schod s nějakým pobudou. To ať radši stojí za mnou. ;-D Na krátkých eskalátorech, tam se to samozřejmě snese.

A s tím výstupem z vlaku hned u schodů to taky moc nefunguje, jen výjimečně se člověku podaří si udržet strategické místo u těch správných dveří. Stačí být hlouběji ve vagonu (jak píše p. Martínek) nebo o 2 dveře dál a už je to v háji. :-)

+3/0
24.6.2014 18:33

K43a96r74e75l 17D31r37d75a 6524902817

Už jsem to diskutoval na metrowebu a neobhájil. Je to podle mě jako s tou souběžnou jízdou výše. Normální je průchodu nebránit. Ale ve špičce by mi přišlo rozumné, nenechávat dav lidí za mnou zbytečně čekat a naplnit plnou kapacitu eskalátoru. Ty fronty mi přijdou směšné, generují předbíhání a celé je to spíš o respektování neomalenosti a ostrých loktů.

  Ohledně kondice mi přijde fajn svižná chůze po rovině, (chůze po schodech nemusí být bez rizika). Jenže to se nikdo nechová jako na tom eskalátoru a neumožňuje obcházení i když to jde. Spíš naopak. To berou lidi i jako předbíhání a blokují průchod tělem. ;-D

  Nebo běžné schody v metru. Třeba Chodov, Hlavní nádraží... To je hrůza. Dav lidí zablokuje východ schodištěm a sune se rychlostí šneka. Nikdy ti pomalejší nejdou spořádaně vpravo.

  Tak je to na eskalátorech takové divné pravidlo, které se prosadilo v hromadě jinak nespolečenského chování. Škoda, na silnici se situace s chováním mění k lepšímu a na chodnících pořád stejná soda. ;-)

0/0
24.6.2014 19:09

J30a78n 70P18a16p39a91j 8529987612542

Stojí za debatu..., nicméně, je tu jeden protiargument! Nazval bych to "zákonem obsazování míst v autobusu", kdy si každý, ať by musel přejít třeba celý autobus, raději obsadí prázdné dvojsedadlo, než přisednout si byť k pohledné/mu cestující na začátku. Holt máme všichni rádi to svoje soukromíčko a nechcem se mačkat!

0/0
25.6.2014 6:05

K97a55r88e70l 88D56r12d45a 6114872917

Uniká mi proč se mačkat a čichat pot spolucestujícího, když je jinde volno?

  Spíš ta parodie na volné místo pro nohy v Praze, zda není příčinou sedání si samostatně. Je jedno čím se jede, ale všude v Praze překáží nohy. Sedačky navrženy bezohledně těsně a nejspíš pro trpaslíky. Trojka v metru, kdy si většina lidí sedá na samostatné sedadlo zády ke stěně a ne k opěradlu. To je opravdu bomba, výdobytek civilizace. ;-)

+1/0
25.6.2014 8:41

K76a55r10e72l 77D74r34d60a 6764342687

Na Můstku mi vadí spíš ty přestupy, kdy se hrne masa lidí pěkně zeširoka dlouhými chodbami a brání "předbíhání". Pak jdou všichni tempem nejpomalejšího vpředu. Ale tak je to po Praze všude. Na eskalátorech se zdržujeme, aby mohlo pár chodců jít, ale mimo ně se chováme, jak když kolem jiní lidé nejsou a je třeba všem v rychlosti bránit a blokovat je.

+1/−1
24.6.2014 14:48

N41i59k24o98l31a 96Č31e33c53h 9521489876

Mně spíš vadí, že ve většině stanic máme 3, občas i 4 eskalátory a ani ve špičce nejezdí více, než dva z nich.

+2/0
24.6.2014 16:15

D97a28n86i46e41l 80Z73i17d88k93o37v 7114256179422

tak a kolik miliard to stalo? a komu par micu pristalo na kontach?;-D treba proverit vse...

+1/−1
24.6.2014 13:09

V60á27c28l48a84v 30H38o24s38c56h 8896348142241

tobe nic, smolik, coz :-)

+4/−2
24.6.2014 13:17

K77a44r49e38l 66M11a53z90a37n92e78c 7127275793

Komu? Ritig, Janoušek, Bém.

0/0
24.6.2014 13:31

R31o22b82e23r63t 69H15o34m13o63l67k69a 2140572892501

Za dobu, co vytahy fungovaly jsem tam jezdil 4x tydne na fakultu, vzdy tam i zpet. Asi tak v 75% pripadu byl jeden ze 4 vytahu mimo provoz. Zhruba 10x jsem zazil situaci, ze nejel cely par. I bez oznameni. Kdyz jste takhle sjel z ulice dolu tak OK, zbytek cesty po schodech. Ale kdyz vylezete z metra, dockate se vytahu a v prestupni chodbe zjistite, ze vytahy nejedou, tak je to na pest. Zpatky dolu, pres cele nastupiste, eskalatorem nahoru a v lepsim pripade chytite tramvaj. Zpozdeni cca 10 minut. Vytahy jsou pomale, zavirani i otevirani dveri trva tyden. A ty davy ve spicce, kdy na prestupni chodbe cekate i 2-3 minuty (coz je vlastne interval samotneho metra)... Kde jsou casy paternosteru...

0/0
24.6.2014 12:04

J55a68r91o21s58l87a72v 58B15u88r68s89í35k 8689815134582

Já tam taky jezdil na fakultu a výtahem jsem nikdy nejel. Pohyb nikomu neuškodí.;-D Nebuďte línej.

+3/0
24.6.2014 13:06

J76a17n43a 17P20i50n54t71r19o45v74á 5986410492430

Nevím-ale neodpovídal jste náhodou na poznatek tělesně postiženého? Ti totiž také mají možnost navštěvovat fakulty!8-o

0/0
24.6.2014 17:19

V47á51c33l43a34v 67J87o43n49á34š 8182743102253

Zpustena? Jako zničená? Dnes může být novinářem i absolvent pomocné školy....

+11/0
24.6.2014 11:55

L98e44n80k63a 21N37o49v55á 9435448285471

Asi se jim zavařila Lupa ;-)

+2/0
24.6.2014 12:03
Foto

J49i49ř51í 96Z59e73d48n35í51k 1826456

Ten kdo povolil stavbu té skleněné opičárny na místě sympatického náměstíčka zasluhuje ránu klackem. Je to naptostá obludnost ..... FUUUUUUUUUUUUJJJJJJJJJ!!!!!!!

+11/−2
24.6.2014 11:51

L48e77n89k87a 73N93o81v12á 9745538555201

Sympatické náměstíčko? Byl to takový bezprizorní prostor. Ono ani okolí (Spálenka, Máj) není zrovna kulturní dědictví UNESCO.

+11/−1
24.6.2014 12:00

J11a92c44h29y22m 92K90a18v87a24n 1860289488905

Stacilo mozna upravit. Porad lepsi nez ta obluda co tam ted vznikla. A jeste za penize Prahy.

+4/−2
24.6.2014 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.