Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stanice metra Národní třída je zrekonstruovaná. Podívejte se na výsledek

Přípravy na znovuotevření stanice metra Národní třída po téměř dvouleté rekonstrukci vrcholí. Na místě probíhají poslední úpravy, první soupravy tam zastaví v pátek odpoledne. Podívejte se, jak to v prostorách stanice vypadá jen několik dní před otevřením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D82a25v30i77d 20P75r40a83ž38á51k 6294622152606

Fakt nechápu ty stesky nad rychlostí, resp. pomalostí schodů. Eskalátory nepoužívají pouze mladí sportovci, ale i starší lidé, kterým rychle jedoucí schody problémy prostě dělají. Jim se pomůže. A my mladší a nedočkaví to holt vezmeme levou stranou :-)

0/0
26.6.2014 10:44
Foto

R24a40d11e25k 87U40l41m76a 9400852

Až na nové eskalátory tu v podstatě nic nového nepřipomíná...čekal jsem od rekonstrukce trošku víc..nejenom nové obrazovky;-O

+1/0
25.6.2014 23:43

B43l84a14ž85e46j 92M31o73t42y37č47k45a 8717607515540

Snad budou jezdit schody pomaleji, lidi jsou čím dál větší chabrusáci a méně toho zvládnou.Rv

0/0
25.6.2014 21:12

P14e66t14r51a 72V20y90s43k16o82č34i12l23o46v86á 9150839433443

Češi zas vymysleli, jak něco zadarmo ošulit, tentokrát MHD... https://www.youtube.com/watch?v=E-lm2ijGrME&list=PL-eHpTJevMnsjMOJCHZ32BCa9B-qEHQFa&feature=mh_lolz

0/0
25.6.2014 15:18

K34a71r54e47l 44D30r55d29a 6764222777

Dobrý tip pro návštěvy v Praze. Ale to přemazávání? Karta má platnost 2-4 dny a stojí pro dospělého 1300-1800. On by fakt chtěl někdo 2-3x týdně pucovat datum, aby měl MHD zdarma? Počítám, že v reálu budou karty vyplněny kde čím, a recyklace již použitých karet bude dost obtížná. ;-)

  Nicméně, co by s tím revizor mohl dělat?

http://www.praguecard.com/

0/0
26.6.2014 6:54

P67a50v72e42l 36V73e71t87e23š32n92í70k 7795638675297

Tak stanice podle fotek vypadá docela dobře. Podobně jako předtím (ale proč vymýšlet něco úplně jiného?).

Jenom nevím s těmi reklamními displeji. Jestli tam hodlají promítat reklamní spoty pro lidi co kolem jedné během 2 sekund projdou, tak se jim to nemůže vyplatit a já bych si tam nic neinzeroval.

Jestli tam hodlají dávat jenom nějaký obrázek, tak na tom jim úplně stačila plakátovací plocha.

To už mi dává větší smysl to promítání na stěnu tunelu (což se teď bude rušit). Věřím, že to bylo i levnější.

+1/0
24.6.2014 21:02
Foto

A60l94a50n 41Ř61e37p26k26a 4825586

Třeba proto, že v těch digi.rámečcích se líp, rychleji mění reklama, než v klasice. A od toho jsou v reklamách "experti", aby dokázali vymyslet reklamu která zaujmu i v pár sekundách. ;-)

+1/0
25.6.2014 9:55

M29a68r31e27k 89K23l30u37f24a 3838384794206

Můžete mi někdo sdělit, kdo rekonstrukci stanice cáloval? Nikde jsem to nenašel. Doufám, že to zacváknul zmíněný soukromý investor, kvůli jehož zbytečnému obchodnímu centru se provoz stanice přerušil.

+2/−2
24.6.2014 20:24
Foto

A22l43a94n 30Ř21e40p11k74a 4825766

Stanice je snad od DPP, tak by si jí měl zaplatit hlavně DP (stejně jako jiné stanice) ;-) (Ne)zbytečnost toho centra ať posoudí investor sám, jsou to jeho peníze.

+2/−2
25.6.2014 9:54

2105934348353

tazatel tim chtel rict, ze rekonstrukce byla zcela zbytecna, nebyt nákupáku nad tím

+3/0
25.6.2014 12:39

A56n59t76o54n12í65n 94Š41t79e49f51k49a 3831892799842

+ zničená průhledná fasáda "máje"

0/0
25.6.2014 13:28

2975654168143

Investor centra Quadrio zajišťuje demontáže stávajících technologií, demolici původního vestibulu či výstavbu monolitických konstrukcí nového vestibulu.

Rozpočtové náklady na stavební práce pro část Quadrio – část metro jsou 363 milionů korun.

Z toho práce za 87 milionů provede investor multifunkční budovy. 

Náklady na bezbariérové zpřístupnění jsou 185 milionů.

Vlastní rekonstrukce stanice pak spolkne 170 milionů korun investičních prostředků a 63 milionu provozních prostředků

0/0
25.6.2014 12:41

K84a81r83e45l 91D31r32d65a 6864482217

Mám potvrzenu poruchovost výtahů do Lazarské. Níže probíráme, že co 14 dní nějaký výtah stál. Občas nebyly k dispozici vůbec - stály oba souběžné výtahy. A mám info, že pravidelně se zde zasekávaly vozíčkáři a řešili to několikrát hasiči.

  Je hloupé, že ty výtahy nedávají to množství lidí, co je používá. Bezbariérovost je pak na baterky. Což je škoda.

0/0
24.6.2014 19:32

D82a59v81i30d 43M67y40š38k34a 4789603605339

Dodal, že stavba bude zatím zpuštěna ve zkušebním provozu.

zpuštěna ? to být nová čeština ?

+1/0
24.6.2014 18:17

M43i91c19h23a48e96l 82F59l33e29n70d77r 2910184209442

Ježiš, proč tam opět cpali tu hnusnou "žlutou" - hořčicovou? Když už dělali rekonstrukci, tak to měli zmodernizovat a ne, že to bude vypadat furt stejně. Fuj.

+4/0
24.6.2014 18:02

E72v75ž91e10n 39P65o33l18á59k 3508698661363

Proč by to dělali? Jednou je to stavba 80. let se svým unikátním vzhledem a dělat hybrid moderní a tehdejší architektury není zrovna běžná zvyklost, navíc okolní stanice linky B se nesou ve velmi podobném duchu.

+1/0
25.6.2014 9:58

J80a35r33o30m59í12r 98N21o18v26o89t65n61ý 7589407201514

výsledek je metro

0/−2
24.6.2014 17:41

M50i59c30h93a61e13l 68K59r93a77s68i11c63k97ý 4367254323525

Ještě, že ne zpustošená, to by byla opravdu zničená. Ale  z tam opravde nemá co dělat

+1/0
24.6.2014 16:49

J93a47n 56J41e15l20í33n63e58k 8113445762166

ZPUŠTĚNA? Mohl by se pisálek Vítězslav Bureš přihlásit do kurzů češtiny? A to si říká novinář?

+2/0
24.6.2014 16:47
Foto

S92t96a17n10i20s46l42a29v 32T64e70s65a33ř 9407194542284

modlím se, abych tam nemusel jít s bolavým žaludkem - z té zelenkavé bych určitě hodil šavli

+1/0
24.6.2014 16:24

K62a50r39e16l 45U72r94b18a53n 2194704971539

Doufám, že se vrátí i pověstný bramborák "baron" :D

0/0
24.6.2014 15:51

K66a24r26e70l 74M13a55z96a25n77e89c 7327705813

Ta barva byla vždy nějaká vybl-tá, člověk měl pocit, že sešel do latríny, a o moc se to nezlepšilo...

+3/0
24.6.2014 13:31

D84a75n80i78e23l 18T40o47m93e47k 8989565348226

Rozdělení eskalátorů na 2 mě štve, bude to stejně blbý jako na Můstku, kde před druhou (pomalu jedoucí půlkou) se tvoří další chumel a lidi se předbíhají.

+1/0
24.6.2014 13:22

K90a66r37e71l 30D78r96d55a 6494622657

Na Můstku je problém? A kde? Osobně mi spíš vadí, že Pražané jezdí po eskalátorech po jednom. Že jsme nepřijali nějaké rozumné způsoby a ve špičce nevyužijeme celou kapacitu (šířku) eskalátoru. Ty fronty by ubyly.

  Po pár hádkách o překážení v "levém pruhu", kdy kráčející prosazují absolutní právo na průchod, to ale každý vzdá, chová se jako trotl a stojí frontu a nechává se předbíhat. Češi, výkvět společenského chování. ;-)

  Ještě že nás nikdo nepoučil, že na celém eskalátoru smí stát jen jeden člověk. ;-D

+3/−11
24.6.2014 14:44

D16a98n30i46e71l 48M82a74r89t19í42n71e39k 4563883223289

Nevim ale kdo nespěchá by měl stát na levo a nechat projít vpravo ty co spěchají :)

+3/−4
24.6.2014 14:47

K30a77r71e27l 78D43r15d58a 6504272117

Snad obráceně. Já bych tohle pravidlo bral za malého provozu. Pokud ale stovka lidí čeká, než se většina zařadí jeden za druhého na eskalátor, aby pá lidí mohlo procházet, mi připadá jako totální pitomost, ne ohleduplnost.

  Nicméně jsem to už diskutoval a byl jsem ukřičen. Že je tohle Pražská "disciplinovaná vymoženost", či co.

  Podle mě, kdo pospíchá, vystupuje z vlaku nejblíže u schodů a kouká, aby prošel první. Ten to pravidlo nepotřebuje. A pokud se někdo loudá a pak chce, aby ho ostatní pouštěli, že by ho stání hrozně omezilo na jeho právech, to hodnotím jako neomalenost.

+4/−6
24.6.2014 14:55

D91a84n38i35e28l 23M17a19r19t11í32n97e25k 4813433123589

Jo napsal sem to opacne ale co kdyz nastoupite jako prvni a pak se ta souprava naplni a vy nez vystoupite tak to nejakou dobu trva. Jo a jeste zajimavost urcite by ste toto zavedl i na dalnicich co ze oba pruhy jsou pro vsechny a mohou jet auta v klidu vedle sebe :D

+1/−1
24.6.2014 16:11

K93a96r24e41l 65D77r35d70a 6904482367

Hloupý vtip. Ono to v zákoně přesně tak je - souběžná jízda. Při slabém provozu nesmí řidič blokovat levý pruh a bránit předjíždění. Při silném provozu, při utvoření kolony, jedou auta pochopitelně ve všech pruzích souběžně jen tak rychle, jak můžou.

  Jenže na obdobné chování v případě eskalátorů, chodníků a všech podchodů nemají cestující v pražské MHD dostatek mozkových buněk. ;-D

+3/0
24.6.2014 18:52

K64a24r87e31l 30D81r81d15a 6804172527

Ono je to i ve smluvním přepravním řádu: "Chůze po pohyblivých schodech je povolena jen ve směru jejich pohybu, pokud to dovoluje obsazení schodů a nedojde k ohrožení bezpečnosti jiných osob." 

  Tedy, neplatí absolutní přednost procházejících, nicméně DPP má v dotazech cestujících, že je slušnost stát vpravo a umožnit průchod, ale hned dodávají, že na prvním místě má být bezpečnost.

  Jinak je to také v kolizi s cestováním dětí, kdy má dospělý stát vedle dítěte a držet ho za ruku.

  Svého času jsem se to takto snažil prosazovat. Vždy to skončilo konfliktem, kdy procházející byl přesvědčen, že má na procházení právo. ;-)

0/0
25.6.2014 8:26

K26a49r79e13l 27D97r78d55a 6444452417

Tedy jde skutečně o výmysly běhajících Pražanů a hloupost stojících, že se nechali na svých právech omezit.

  Tak trochu obrázek české společnosti. Respektujeme "ostré lokte" a poníženě ustupujeme, pak reptáme jak je republika rozkradena a v jakém je marastu, proč někdo něco proti tomu jako neudělal? ;-D

  Inu problém zbytečných chumlů lidí v pražské metru. Tady necestují svéprávní cestující, ale stádo ovcí na které stačí zaštěkat. ;-D

0/0
25.6.2014 8:34

M56a63r52t13i69n 36H17o13d63í37k 2735795538937

Pane Drdo, to je mi argumentace. Jestliže nepospícháte, proč Vám tedy vadí tvořící se hloučky lidí před eskalátorem? Jestliže pospícháte, jistě oceníte, když vám nikdo v levém pruhu nebude překážet. Vaše argumenty s tím, že si člověk má stoupnout blízko na konec vlaku blízko eskalátorů jsou také liché. Napadá mne mnoho scénářů, kdy to nejde. Zůstaňme u bazální slušnosti a stůjme pokud možno vpravo, ve špičce i vlevo, ale jen tak, abychom mohli pustit pospíchající - zejména ve stanicích, kde jsou nádraží.

0/0
25.6.2014 16:00

K22a11r77e43l 10D38r31d51a 6514802747

Stále jsme ve sporu - kde je tady hranice slušnosti?

  Lichá argumentace? To, že nevybíhám schody, ještě neznamená, že nespěchám. Stávající stav mě zdržuje, jako většinu cestujících. Většina ustupuje menšině na základě vynuceného požadavku a konfliktů. Moc slušnosti bych v tom celém nehledal.

  (Ke sporným situacím dochází i na té silnici a vede to k vysvícení, k najíždění na nárazník a k vybržďování. Byl otřesný případ s Lacinou, kdy vytlačil auto z dálnice a to vystřelilo do lesa. Žádná slušnost. Jen právo "silnějšího" na volnou cestu. Je zde spor "rovnostářů" a "zbohatlíků". Rozumný řidič dnes zpravidla neriskuje. Většina řidičů se již naučila koukat i za sebe a takovým konfliktům předcházet. Což u chodců stále neplatí.)

  To vystupování nejblíž schodů a běhání před ostatními zcela běžně funguje v pražském metru desítky let. Sám ho užívám, když chodím pozdě. Jde to. Uvolňovat místo zpravidla potřebují lidé, kteří dorazí opožděně a chtějí jít přes dav ostatních. To není slušnost.

  A stání vlevo a vyhýbání se je přece hloupost. Na to nejsou eskalátory dimenzovány. Takové jednání je na hranici bezpečnosti. A opět to není o slušném jednání. (Platí, že procházení je možné jen na eskalátorech o šířce kolem 1 metru a více, tedy v metru a MHD. Na užších eskalátorech je procházení nemožné - a neslušné. Zpravidla v nákupních centrech.)

0/0
26.6.2014 7:44

K60a61r59e36l 91D44r13d90a 6334672337

Na té silnici dochází ke konfliktům na hranici vzniku souběžné jízdy. Kdy situaci může každý řidič posuzovat různě. To ale v metru není. V okamžiku, kdy dorazí vystupující z vlaku pohromadě, nastává "souběžná jízda", resp. by měla či mohla nastat, pokud by v Praze na chodnících nevládlo nepsané právo "silnějšího". ;-)

0/0
26.6.2014 7:49
Foto

P77a27v21e54l 97F76r52u24m51e68r35t 5187154967118

Tak on to není jen nějaký výmysl Pražáků ale běžná věc i jinde. Viz třeba: 

http://www.toptentubetraveltips.co.uk/img/TTT5_JPG.jpg

http://onewaybackpacking.files.wordpress.com/2013/09/img_2238.jpg

Jinak minimálně směrem dolů chodí po eskalátorech poměrně dost lidí. Nahoru to je samozřejmě horší a soupravy metra produkují poměrně velké chumly lidí a fronty. Ale pořád je nemalá část lidí, která chce chodit i nahoru. Ať už z důvodů časových, nervových (kam sebekriticky řadím i sebe ;-D ,ale já ty šnečí eskalátory prostě nemůžu vystát) či zdravotních (takový poctivý výšlap na Náměstí Míru možná člověku dá víc než desetiminutový pobyt ve fit-centru a mnohým lidem by určitě prospěl). 

A taky bych si troufl tvrdit, že ono to i těm stojícím lidem vyhovuje, i vzhledem třeba k taškám či tělesným rozměrům, když stojí na schodu sami a nemusí se tísnit 2 vedle sebe či dokonce třeba sdílet schod s nějakým pobudou. To ať radši stojí za mnou. ;-D Na krátkých eskalátorech, tam se to samozřejmě snese.

A s tím výstupem z vlaku hned u schodů to taky moc nefunguje, jen výjimečně se člověku podaří si udržet strategické místo u těch správných dveří. Stačí být hlouběji ve vagonu (jak píše p. Martínek) nebo o 2 dveře dál a už je to v háji. :-)

+3/0
24.6.2014 18:33

K21a44r16e20l 15D22r70d38a 6184732567

Už jsem to diskutoval na metrowebu a neobhájil. Je to podle mě jako s tou souběžnou jízdou výše. Normální je průchodu nebránit. Ale ve špičce by mi přišlo rozumné, nenechávat dav lidí za mnou zbytečně čekat a naplnit plnou kapacitu eskalátoru. Ty fronty mi přijdou směšné, generují předbíhání a celé je to spíš o respektování neomalenosti a ostrých loktů.

  Ohledně kondice mi přijde fajn svižná chůze po rovině, (chůze po schodech nemusí být bez rizika). Jenže to se nikdo nechová jako na tom eskalátoru a neumožňuje obcházení i když to jde. Spíš naopak. To berou lidi i jako předbíhání a blokují průchod tělem. ;-D

  Nebo běžné schody v metru. Třeba Chodov, Hlavní nádraží... To je hrůza. Dav lidí zablokuje východ schodištěm a sune se rychlostí šneka. Nikdy ti pomalejší nejdou spořádaně vpravo.

  Tak je to na eskalátorech takové divné pravidlo, které se prosadilo v hromadě jinak nespolečenského chování. Škoda, na silnici se situace s chováním mění k lepšímu a na chodnících pořád stejná soda. ;-)

0/0
24.6.2014 19:09

J75a71n 91P70a88p30a36j 8889327592322

Stojí za debatu..., nicméně, je tu jeden protiargument! Nazval bych to "zákonem obsazování míst v autobusu", kdy si každý, ať by musel přejít třeba celý autobus, raději obsadí prázdné dvojsedadlo, než přisednout si byť k pohledné/mu cestující na začátku. Holt máme všichni rádi to svoje soukromíčko a nechcem se mačkat!

0/0
25.6.2014 6:05

K54a40r53e97l 36D39r15d35a 6534542397

Uniká mi proč se mačkat a čichat pot spolucestujícího, když je jinde volno?

  Spíš ta parodie na volné místo pro nohy v Praze, zda není příčinou sedání si samostatně. Je jedno čím se jede, ale všude v Praze překáží nohy. Sedačky navrženy bezohledně těsně a nejspíš pro trpaslíky. Trojka v metru, kdy si většina lidí sedá na samostatné sedadlo zády ke stěně a ne k opěradlu. To je opravdu bomba, výdobytek civilizace. ;-)

+1/0
25.6.2014 8:41

K89a33r68e83l 23D62r21d16a 6884122807

Na Můstku mi vadí spíš ty přestupy, kdy se hrne masa lidí pěkně zeširoka dlouhými chodbami a brání "předbíhání". Pak jdou všichni tempem nejpomalejšího vpředu. Ale tak je to po Praze všude. Na eskalátorech se zdržujeme, aby mohlo pár chodců jít, ale mimo ně se chováme, jak když kolem jiní lidé nejsou a je třeba všem v rychlosti bránit a blokovat je.

+1/−1
24.6.2014 14:48

N50i10k79o31l80a 79Č15e81c25h 9731519886

Mně spíš vadí, že ve většině stanic máme 3, občas i 4 eskalátory a ani ve špičce nejezdí více, než dva z nich.

+2/0
24.6.2014 16:15

D88a75n65i16e84l 41Z32i82d30k11o46v 6805687113153

tak a kolik miliard to stalo? a komu par micu pristalo na kontach?;-D treba proverit vse...

+1/−1
24.6.2014 13:09

V16á72c77l25a69v 29H73o88s53c27h 8146588352291

tobe nic, smolik, coz :-)

+4/−2
24.6.2014 13:17

K70a38r64e48l 44M78a17z57a56n35e73c 7667295603

Komu? Ritig, Janoušek, Bém.

0/0
24.6.2014 13:31

R49o63b98e62r78t 74H97o18m47o58l80k68a 2250862212871

Za dobu, co vytahy fungovaly jsem tam jezdil 4x tydne na fakultu, vzdy tam i zpet. Asi tak v 75% pripadu byl jeden ze 4 vytahu mimo provoz. Zhruba 10x jsem zazil situaci, ze nejel cely par. I bez oznameni. Kdyz jste takhle sjel z ulice dolu tak OK, zbytek cesty po schodech. Ale kdyz vylezete z metra, dockate se vytahu a v prestupni chodbe zjistite, ze vytahy nejedou, tak je to na pest. Zpatky dolu, pres cele nastupiste, eskalatorem nahoru a v lepsim pripade chytite tramvaj. Zpozdeni cca 10 minut. Vytahy jsou pomale, zavirani i otevirani dveri trva tyden. A ty davy ve spicce, kdy na prestupni chodbe cekate i 2-3 minuty (coz je vlastne interval samotneho metra)... Kde jsou casy paternosteru...

0/0
24.6.2014 12:04

J79a82r96o62s58l71a80v 42B33u32r96s58í26k 8519505134102

Já tam taky jezdil na fakultu a výtahem jsem nikdy nejel. Pohyb nikomu neuškodí.;-D Nebuďte línej.

+3/0
24.6.2014 13:06

J23a49n89a 28P51i78n59t30r62o89v16á 5666750622300

Nevím-ale neodpovídal jste náhodou na poznatek tělesně postiženého? Ti totiž také mají možnost navštěvovat fakulty!8-o

0/0
24.6.2014 17:19

V45á67c54l90a68v 65J11o76n81á65š 8382563762493

Zpustena? Jako zničená? Dnes může být novinářem i absolvent pomocné školy....

+11/0
24.6.2014 11:55

L90e95n17k76a 68N12o46v31á 9685388135461

Asi se jim zavařila Lupa ;-)

+2/0
24.6.2014 12:03
Foto

J41i95ř80í 74Z75e57d68n75í23k 1576956

Ten kdo povolil stavbu té skleněné opičárny na místě sympatického náměstíčka zasluhuje ránu klackem. Je to naptostá obludnost ..... FUUUUUUUUUUUUJJJJJJJJJ!!!!!!!

+11/−2
24.6.2014 11:51

L59e44n43k21a 71N18o62v23á 9325818805701

Sympatické náměstíčko? Byl to takový bezprizorní prostor. Ono ani okolí (Spálenka, Máj) není zrovna kulturní dědictví UNESCO.

+11/−1
24.6.2014 12:00

J93a97c88h16y59m 83K23a98v26a86n 5319335152

Stacilo mozna upravit. Porad lepsi nez ta obluda co tam ted vznikla. A jeste za penize Prahy.

+4/−2
24.6.2014 12:10





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.