Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stanice metra Národní třída je zrekonstruovaná. Podívejte se na výsledek

Přípravy na znovuotevření stanice metra Národní třída po téměř dvouleté rekonstrukci vrcholí. Na místě probíhají poslední úpravy, první soupravy tam zastaví v pátek odpoledne. Podívejte se, jak to v prostorách stanice vypadá jen několik dní před otevřením.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D65a95v98i19d 13P22r38a67ž87á24k 6894972412366

Fakt nechápu ty stesky nad rychlostí, resp. pomalostí schodů. Eskalátory nepoužívají pouze mladí sportovci, ale i starší lidé, kterým rychle jedoucí schody problémy prostě dělají. Jim se pomůže. A my mladší a nedočkaví to holt vezmeme levou stranou :-)

0/0
26.6.2014 10:44
Foto

R28a20d59e57k 53U16l40m47a 9900852

Až na nové eskalátory tu v podstatě nic nového nepřipomíná...čekal jsem od rekonstrukce trošku víc..nejenom nové obrazovky;-O

+1/0
25.6.2014 23:43

B12l62a58ž54e69j 44M43o27t37y98č79k22a 8507497255810

Snad budou jezdit schody pomaleji, lidi jsou čím dál větší chabrusáci a méně toho zvládnou.Rv

0/0
25.6.2014 21:12

P22e92t25r21a 11V66y59s81k20o72č86i64l43o62v75á 9270159233173

Češi zas vymysleli, jak něco zadarmo ošulit, tentokrát MHD... https://www.youtube.com/watch?v=E-lm2ijGrME&list=PL-eHpTJevMnsjMOJCHZ32BCa9B-qEHQFa&feature=mh_lolz

0/0
25.6.2014 15:18

K50a62r82e97l 53D79r72d69a 6414562157

Dobrý tip pro návštěvy v Praze. Ale to přemazávání? Karta má platnost 2-4 dny a stojí pro dospělého 1300-1800. On by fakt chtěl někdo 2-3x týdně pucovat datum, aby měl MHD zdarma? Počítám, že v reálu budou karty vyplněny kde čím, a recyklace již použitých karet bude dost obtížná. ;-)

  Nicméně, co by s tím revizor mohl dělat?

http://www.praguecard.com/

0/0
26.6.2014 6:54

P68a20v42e70l 92V47e32t78e84š44n13í76k 7445958565787

Tak stanice podle fotek vypadá docela dobře. Podobně jako předtím (ale proč vymýšlet něco úplně jiného?).

Jenom nevím s těmi reklamními displeji. Jestli tam hodlají promítat reklamní spoty pro lidi co kolem jedné během 2 sekund projdou, tak se jim to nemůže vyplatit a já bych si tam nic neinzeroval.

Jestli tam hodlají dávat jenom nějaký obrázek, tak na tom jim úplně stačila plakátovací plocha.

To už mi dává větší smysl to promítání na stěnu tunelu (což se teď bude rušit). Věřím, že to bylo i levnější.

+1/0
24.6.2014 21:02

A82l74a33n 61Ř17e37p41k74a 4295386

Třeba proto, že v těch digi.rámečcích se líp, rychleji mění reklama, než v klasice. A od toho jsou v reklamách "experti", aby dokázali vymyslet reklamu která zaujmu i v pár sekundách. ;-)

+1/0
25.6.2014 9:55

M93a70r40e38k 96K27l34u14f14a 3758314724696

Můžete mi někdo sdělit, kdo rekonstrukci stanice cáloval? Nikde jsem to nenašel. Doufám, že to zacváknul zmíněný soukromý investor, kvůli jehož zbytečnému obchodnímu centru se provoz stanice přerušil.

+2/−2
24.6.2014 20:24

A37l94a35n 37Ř71e46p85k48a 4125966

Stanice je snad od DPP, tak by si jí měl zaplatit hlavně DP (stejně jako jiné stanice) ;-) (Ne)zbytečnost toho centra ať posoudí investor sám, jsou to jeho peníze.

+2/−2
25.6.2014 9:54

2115884948183

tazatel tim chtel rict, ze rekonstrukce byla zcela zbytecna, nebyt nákupáku nad tím

+3/0
25.6.2014 12:39

A93n97t41o77n67í51n 63Š53t60e47f56k47a 3851512399912

+ zničená průhledná fasáda "máje"

0/0
25.6.2014 13:28

2795574208153

Investor centra Quadrio zajišťuje demontáže stávajících technologií, demolici původního vestibulu či výstavbu monolitických konstrukcí nového vestibulu.

Rozpočtové náklady na stavební práce pro část Quadrio – část metro jsou 363 milionů korun.

Z toho práce za 87 milionů provede investor multifunkční budovy. 

Náklady na bezbariérové zpřístupnění jsou 185 milionů.

Vlastní rekonstrukce stanice pak spolkne 170 milionů korun investičních prostředků a 63 milionu provozních prostředků

0/0
25.6.2014 12:41

K94a66r80e98l 69D37r42d89a 6914732397

Mám potvrzenu poruchovost výtahů do Lazarské. Níže probíráme, že co 14 dní nějaký výtah stál. Občas nebyly k dispozici vůbec - stály oba souběžné výtahy. A mám info, že pravidelně se zde zasekávaly vozíčkáři a řešili to několikrát hasiči.

  Je hloupé, že ty výtahy nedávají to množství lidí, co je používá. Bezbariérovost je pak na baterky. Což je škoda.

0/0
24.6.2014 19:32

D48a12v18i40d 15M71y96š62k30a 4159833435879

Dodal, že stavba bude zatím zpuštěna ve zkušebním provozu.

zpuštěna ? to být nová čeština ?

+1/0
24.6.2014 18:17

M80i33c60h43a18e19l 26F53l78e88n22d37r 2270414189402

Ježiš, proč tam opět cpali tu hnusnou "žlutou" - hořčicovou? Když už dělali rekonstrukci, tak to měli zmodernizovat a ne, že to bude vypadat furt stejně. Fuj.

+4/0
24.6.2014 18:02

E18v73ž60e86n 18P17o45l76á21k 3348298811943

Proč by to dělali? Jednou je to stavba 80. let se svým unikátním vzhledem a dělat hybrid moderní a tehdejší architektury není zrovna běžná zvyklost, navíc okolní stanice linky B se nesou ve velmi podobném duchu.

+1/0
25.6.2014 9:58

J88a98r21o32m92í28r 45N75o98v80o81t56n85ý 7689227941124

výsledek je metro

0/−2
24.6.2014 17:41

M87i40c88h31a22e40l 32K55r78a72s87i82c32k83ý 4887434583895

Ještě, že ne zpustošená, to by byla opravdu zničená. Ale  z tam opravde nemá co dělat

+1/0
24.6.2014 16:49

J89a11n 14J33e22l72í63n19e92k 8773405322486

ZPUŠTĚNA? Mohl by se pisálek Vítězslav Bureš přihlásit do kurzů češtiny? A to si říká novinář?

+2/0
24.6.2014 16:47
Foto

S33t81a19n45i88s92l72a75v 68T88e75s23a55ř 9577924752954

modlím se, abych tam nemusel jít s bolavým žaludkem - z té zelenkavé bych určitě hodil šavli

+1/0
24.6.2014 16:24

K92a22r36e78l 32U93r96b63a27n 2254674131479

Doufám, že se vrátí i pověstný bramborák "baron" :D

0/0
24.6.2014 15:51

K53a25r55e34l 63M11a23z48a10n50e84c 7237315223

Ta barva byla vždy nějaká vybl-tá, člověk měl pocit, že sešel do latríny, a o moc se to nezlepšilo...

+3/0
24.6.2014 13:31

D38a20n66i25e70l 42T95o84m27e94k 8689115868216

Rozdělení eskalátorů na 2 mě štve, bude to stejně blbý jako na Můstku, kde před druhou (pomalu jedoucí půlkou) se tvoří další chumel a lidi se předbíhají.

+1/0
24.6.2014 13:22

K81a70r76e15l 72D30r44d60a 6674312927

Na Můstku je problém? A kde? Osobně mi spíš vadí, že Pražané jezdí po eskalátorech po jednom. Že jsme nepřijali nějaké rozumné způsoby a ve špičce nevyužijeme celou kapacitu (šířku) eskalátoru. Ty fronty by ubyly.

  Po pár hádkách o překážení v "levém pruhu", kdy kráčející prosazují absolutní právo na průchod, to ale každý vzdá, chová se jako trotl a stojí frontu a nechává se předbíhat. Češi, výkvět společenského chování. ;-)

  Ještě že nás nikdo nepoučil, že na celém eskalátoru smí stát jen jeden člověk. ;-D

+3/−11
24.6.2014 14:44

D90a62n57i91e71l 51M64a10r81t68í53n60e10k 4953693503689

Nevim ale kdo nespěchá by měl stát na levo a nechat projít vpravo ty co spěchají :)

+3/−4
24.6.2014 14:47

K97a60r64e62l 23D11r66d39a 6724792497

Snad obráceně. Já bych tohle pravidlo bral za malého provozu. Pokud ale stovka lidí čeká, než se většina zařadí jeden za druhého na eskalátor, aby pá lidí mohlo procházet, mi připadá jako totální pitomost, ne ohleduplnost.

  Nicméně jsem to už diskutoval a byl jsem ukřičen. Že je tohle Pražská "disciplinovaná vymoženost", či co.

  Podle mě, kdo pospíchá, vystupuje z vlaku nejblíže u schodů a kouká, aby prošel první. Ten to pravidlo nepotřebuje. A pokud se někdo loudá a pak chce, aby ho ostatní pouštěli, že by ho stání hrozně omezilo na jeho právech, to hodnotím jako neomalenost.

+4/−6
24.6.2014 14:55

D10a77n76i52e44l 32M78a78r48t92í54n53e14k 4103153513379

Jo napsal sem to opacne ale co kdyz nastoupite jako prvni a pak se ta souprava naplni a vy nez vystoupite tak to nejakou dobu trva. Jo a jeste zajimavost urcite by ste toto zavedl i na dalnicich co ze oba pruhy jsou pro vsechny a mohou jet auta v klidu vedle sebe :D

+1/−1
24.6.2014 16:11

K20a76r18e12l 78D75r61d16a 6664392777

Hloupý vtip. Ono to v zákoně přesně tak je - souběžná jízda. Při slabém provozu nesmí řidič blokovat levý pruh a bránit předjíždění. Při silném provozu, při utvoření kolony, jedou auta pochopitelně ve všech pruzích souběžně jen tak rychle, jak můžou.

  Jenže na obdobné chování v případě eskalátorů, chodníků a všech podchodů nemají cestující v pražské MHD dostatek mozkových buněk. ;-D

+3/0
24.6.2014 18:52

K60a90r62e98l 70D24r10d14a 6904112257

Ono je to i ve smluvním přepravním řádu: "Chůze po pohyblivých schodech je povolena jen ve směru jejich pohybu, pokud to dovoluje obsazení schodů a nedojde k ohrožení bezpečnosti jiných osob." 

  Tedy, neplatí absolutní přednost procházejících, nicméně DPP má v dotazech cestujících, že je slušnost stát vpravo a umožnit průchod, ale hned dodávají, že na prvním místě má být bezpečnost.

  Jinak je to také v kolizi s cestováním dětí, kdy má dospělý stát vedle dítěte a držet ho za ruku.

  Svého času jsem se to takto snažil prosazovat. Vždy to skončilo konfliktem, kdy procházející byl přesvědčen, že má na procházení právo. ;-)

0/0
25.6.2014 8:26

K77a27r89e12l 74D53r16d60a 6624172587

Tedy jde skutečně o výmysly běhajících Pražanů a hloupost stojících, že se nechali na svých právech omezit.

  Tak trochu obrázek české společnosti. Respektujeme "ostré lokte" a poníženě ustupujeme, pak reptáme jak je republika rozkradena a v jakém je marastu, proč někdo něco proti tomu jako neudělal? ;-D

  Inu problém zbytečných chumlů lidí v pražské metru. Tady necestují svéprávní cestující, ale stádo ovcí na které stačí zaštěkat. ;-D

0/0
25.6.2014 8:34

M38a29r94t71i46n 30H12o25d45í77k 2915115288577

Pane Drdo, to je mi argumentace. Jestliže nepospícháte, proč Vám tedy vadí tvořící se hloučky lidí před eskalátorem? Jestliže pospícháte, jistě oceníte, když vám nikdo v levém pruhu nebude překážet. Vaše argumenty s tím, že si člověk má stoupnout blízko na konec vlaku blízko eskalátorů jsou také liché. Napadá mne mnoho scénářů, kdy to nejde. Zůstaňme u bazální slušnosti a stůjme pokud možno vpravo, ve špičce i vlevo, ale jen tak, abychom mohli pustit pospíchající - zejména ve stanicích, kde jsou nádraží.

0/0
25.6.2014 16:00

K40a54r81e88l 98D11r60d36a 6934982907

Stále jsme ve sporu - kde je tady hranice slušnosti?

  Lichá argumentace? To, že nevybíhám schody, ještě neznamená, že nespěchám. Stávající stav mě zdržuje, jako většinu cestujících. Většina ustupuje menšině na základě vynuceného požadavku a konfliktů. Moc slušnosti bych v tom celém nehledal.

  (Ke sporným situacím dochází i na té silnici a vede to k vysvícení, k najíždění na nárazník a k vybržďování. Byl otřesný případ s Lacinou, kdy vytlačil auto z dálnice a to vystřelilo do lesa. Žádná slušnost. Jen právo "silnějšího" na volnou cestu. Je zde spor "rovnostářů" a "zbohatlíků". Rozumný řidič dnes zpravidla neriskuje. Většina řidičů se již naučila koukat i za sebe a takovým konfliktům předcházet. Což u chodců stále neplatí.)

  To vystupování nejblíž schodů a běhání před ostatními zcela běžně funguje v pražském metru desítky let. Sám ho užívám, když chodím pozdě. Jde to. Uvolňovat místo zpravidla potřebují lidé, kteří dorazí opožděně a chtějí jít přes dav ostatních. To není slušnost.

  A stání vlevo a vyhýbání se je přece hloupost. Na to nejsou eskalátory dimenzovány. Takové jednání je na hranici bezpečnosti. A opět to není o slušném jednání. (Platí, že procházení je možné jen na eskalátorech o šířce kolem 1 metru a více, tedy v metru a MHD. Na užších eskalátorech je procházení nemožné - a neslušné. Zpravidla v nákupních centrech.)

0/0
26.6.2014 7:44

K22a76r10e18l 98D16r76d69a 6114612437

Na té silnici dochází ke konfliktům na hranici vzniku souběžné jízdy. Kdy situaci může každý řidič posuzovat různě. To ale v metru není. V okamžiku, kdy dorazí vystupující z vlaku pohromadě, nastává "souběžná jízda", resp. by měla či mohla nastat, pokud by v Praze na chodnících nevládlo nepsané právo "silnějšího". ;-)

0/0
26.6.2014 7:49
Foto

P13a98v76e79l 12F75r65u47m84e25r71t 5537444977348

Tak on to není jen nějaký výmysl Pražáků ale běžná věc i jinde. Viz třeba: 

http://www.toptentubetraveltips.co.uk/img/TTT5_JPG.jpg

http://onewaybackpacking.files.wordpress.com/2013/09/img_2238.jpg

Jinak minimálně směrem dolů chodí po eskalátorech poměrně dost lidí. Nahoru to je samozřejmě horší a soupravy metra produkují poměrně velké chumly lidí a fronty. Ale pořád je nemalá část lidí, která chce chodit i nahoru. Ať už z důvodů časových, nervových (kam sebekriticky řadím i sebe ;-D ,ale já ty šnečí eskalátory prostě nemůžu vystát) či zdravotních (takový poctivý výšlap na Náměstí Míru možná člověku dá víc než desetiminutový pobyt ve fit-centru a mnohým lidem by určitě prospěl). 

A taky bych si troufl tvrdit, že ono to i těm stojícím lidem vyhovuje, i vzhledem třeba k taškám či tělesným rozměrům, když stojí na schodu sami a nemusí se tísnit 2 vedle sebe či dokonce třeba sdílet schod s nějakým pobudou. To ať radši stojí za mnou. ;-D Na krátkých eskalátorech, tam se to samozřejmě snese.

A s tím výstupem z vlaku hned u schodů to taky moc nefunguje, jen výjimečně se člověku podaří si udržet strategické místo u těch správných dveří. Stačí být hlouběji ve vagonu (jak píše p. Martínek) nebo o 2 dveře dál a už je to v háji. :-)

+3/0
24.6.2014 18:33

K70a62r16e97l 12D34r95d80a 6344522117

Už jsem to diskutoval na metrowebu a neobhájil. Je to podle mě jako s tou souběžnou jízdou výše. Normální je průchodu nebránit. Ale ve špičce by mi přišlo rozumné, nenechávat dav lidí za mnou zbytečně čekat a naplnit plnou kapacitu eskalátoru. Ty fronty mi přijdou směšné, generují předbíhání a celé je to spíš o respektování neomalenosti a ostrých loktů.

  Ohledně kondice mi přijde fajn svižná chůze po rovině, (chůze po schodech nemusí být bez rizika). Jenže to se nikdo nechová jako na tom eskalátoru a neumožňuje obcházení i když to jde. Spíš naopak. To berou lidi i jako předbíhání a blokují průchod tělem. ;-D

  Nebo běžné schody v metru. Třeba Chodov, Hlavní nádraží... To je hrůza. Dav lidí zablokuje východ schodištěm a sune se rychlostí šneka. Nikdy ti pomalejší nejdou spořádaně vpravo.

  Tak je to na eskalátorech takové divné pravidlo, které se prosadilo v hromadě jinak nespolečenského chování. Škoda, na silnici se situace s chováním mění k lepšímu a na chodnících pořád stejná soda. ;-)

0/0
24.6.2014 19:09

J17a45n 71P25a41p26a95j 8969517822212

Stojí za debatu..., nicméně, je tu jeden protiargument! Nazval bych to "zákonem obsazování míst v autobusu", kdy si každý, ať by musel přejít třeba celý autobus, raději obsadí prázdné dvojsedadlo, než přisednout si byť k pohledné/mu cestující na začátku. Holt máme všichni rádi to svoje soukromíčko a nechcem se mačkat!

0/0
25.6.2014 6:05

K29a98r84e70l 56D23r74d49a 6334642207

Uniká mi proč se mačkat a čichat pot spolucestujícího, když je jinde volno?

  Spíš ta parodie na volné místo pro nohy v Praze, zda není příčinou sedání si samostatně. Je jedno čím se jede, ale všude v Praze překáží nohy. Sedačky navrženy bezohledně těsně a nejspíš pro trpaslíky. Trojka v metru, kdy si většina lidí sedá na samostatné sedadlo zády ke stěně a ne k opěradlu. To je opravdu bomba, výdobytek civilizace. ;-)

+1/0
25.6.2014 8:41

K74a44r24e62l 13D59r18d17a 6284522367

Na Můstku mi vadí spíš ty přestupy, kdy se hrne masa lidí pěkně zeširoka dlouhými chodbami a brání "předbíhání". Pak jdou všichni tempem nejpomalejšího vpředu. Ale tak je to po Praze všude. Na eskalátorech se zdržujeme, aby mohlo pár chodců jít, ale mimo ně se chováme, jak když kolem jiní lidé nejsou a je třeba všem v rychlosti bránit a blokovat je.

+1/−1
24.6.2014 14:48

N10i68k29o75l69a 83Č55e57c47h 9551509596

Mně spíš vadí, že ve většině stanic máme 3, občas i 4 eskalátory a ani ve špičce nejezdí více, než dva z nich.

+2/0
24.6.2014 16:15

D42a16n23i40e77l 82Z15i84d28k46o95v 7704366109772

tak a kolik miliard to stalo? a komu par micu pristalo na kontach?;-D treba proverit vse...

+1/−1
24.6.2014 13:09

V23á45c87l44a64v 68H92o98s26c50h 8796528892931

tobe nic, smolik, coz :-)

+4/−2
24.6.2014 13:17

K75a27r63e33l 83M80a56z88a28n39e33c 7227665173

Komu? Ritig, Janoušek, Bém.

0/0
24.6.2014 13:31

R63o71b58e48r68t 15H41o21m58o21l85k90a 2490172962881

Za dobu, co vytahy fungovaly jsem tam jezdil 4x tydne na fakultu, vzdy tam i zpet. Asi tak v 75% pripadu byl jeden ze 4 vytahu mimo provoz. Zhruba 10x jsem zazil situaci, ze nejel cely par. I bez oznameni. Kdyz jste takhle sjel z ulice dolu tak OK, zbytek cesty po schodech. Ale kdyz vylezete z metra, dockate se vytahu a v prestupni chodbe zjistite, ze vytahy nejedou, tak je to na pest. Zpatky dolu, pres cele nastupiste, eskalatorem nahoru a v lepsim pripade chytite tramvaj. Zpozdeni cca 10 minut. Vytahy jsou pomale, zavirani i otevirani dveri trva tyden. A ty davy ve spicce, kdy na prestupni chodbe cekate i 2-3 minuty (coz je vlastne interval samotneho metra)... Kde jsou casy paternosteru...

0/0
24.6.2014 12:04

J96a39r24o90s52l28a42v 46B51u28r31s33í27k 8579205514112

Já tam taky jezdil na fakultu a výtahem jsem nikdy nejel. Pohyb nikomu neuškodí.;-D Nebuďte línej.

+3/0
24.6.2014 13:06

J84a45n53a 91P41i83n84t61r63o67v51á 5476920412480

Nevím-ale neodpovídal jste náhodou na poznatek tělesně postiženého? Ti totiž také mají možnost navštěvovat fakulty!8-o

0/0
24.6.2014 17:19

V91á38c42l93a96v 75J63o44n39á21š 8962493832183

Zpustena? Jako zničená? Dnes může být novinářem i absolvent pomocné školy....

+11/0
24.6.2014 11:55

L93e10n11k44a 89N63o70v52á 9965658555391

Asi se jim zavařila Lupa ;-)

+2/0
24.6.2014 12:03
Foto

J38i88ř59í 89Z98e58d85n81í40k 1876256

Ten kdo povolil stavbu té skleněné opičárny na místě sympatického náměstíčka zasluhuje ránu klackem. Je to naptostá obludnost ..... FUUUUUUUUUUUUJJJJJJJJJ!!!!!!!

+11/−2
24.6.2014 11:51

L26e53n34k30a 10N24o79v44á 9435118525691

Sympatické náměstíčko? Byl to takový bezprizorní prostor. Ono ani okolí (Spálenka, Máj) není zrovna kulturní dědictví UNESCO.

+11/−1
24.6.2014 12:00

J67a49c12h13y77m 76K49a41v75a47n 1670479748835

Stacilo mozna upravit. Porad lepsi nez ta obluda co tam ted vznikla. A jeste za penize Prahy.

+4/−2
24.6.2014 12:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.