Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nechtějí novou zastávku, složili se na opravu staré za 1,5 milionu

Lidé z pražského Břevnova se postavili proti zrušení tramvajové zastávky U Kaštanu. Když na její opravu nedala peníze radnice, uspořádali mezi sebou sbírku. Za měsíc vybrali 1,5 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J60i94ř96í 56V91o29t33o57u71p22a46l 6867399815184

Tak nějak jsem si myslel, že radnice jsou pro lidi. I to, že veřejná doprava ma sloužit lidem. Ovšem, jak se ukazuje, radnice i dopravní podnik slouží jenom k čerpání peněz z EU. Peněz, které do Bruselu posíláme a bylo by logické, aby se za ně bylo postaveno to, co chtějí lidé, ne to co má sloužit jenom k vyčerpání peněz, aby se mohli bít politici v prsa jak oni dokáží čerpat penize. Že k ničemu kloudnou, tím se už nechubí.

+1/−1
24.6.2014 21:06

J87i56ř51í 16K33r90e75j14č81í50k 2727148314906

Pro lidi jsou, ale tak nějak komplexně. "Lidi" právě přesun zastávky vyžadujou posledních asi 20 let, k čemuž právě teď dojde a že se proti každému vylepšení, postaví část lidí, pro které to znamené nepatrné zhoršení, to považuju už tak nějak za normální.

Každopádně jde o marginální problém...

+3/−1
24.6.2014 23:17

J60a25n 54H78a57l13a93x15a 8528420844337

Rovnoměrnost rozložení zastávek mi až tak důležitá nepřipadá. Jako hlavní problém ve věci bych viděl, že místní to nějak chtějí, jsou schopni vybrat peníze a vypadá to spíš, že se na ně kašle zvysoka.

+2/−1
24.6.2014 19:51

J42i60ř74í 85K38r15e82j88č36í53k 2607238974126

Jenže ona to chce jen velmi malá část místních, o to větší se tomu ale bohužel věnuje pozornost...

+3/−2
24.6.2014 23:18

K84l89á25r16a 28S24e12i65f21e96r90t17o80v77á 7248811137183

Kde jste přišel na to, že to chce malá část místních? Opak je pravdou! Problém je, změnu s lidmi předem nikdo neprojednal a "upekla" se skrytě bez veřejné diskuze. Při veřejných diskuzích se starostkou se nenašel nikdo, kdo by přemístění zastávky podporoval, naopak. ÚMČ má z diskuzí videozáznam, tak si ho vyžádejte. Tvrzení, že to kodi chtěl v 90.letech je směšné - před 25lety? Kde se na to lidé ptali, aby se ukázala konkrétní jména, řeklo se, že nejsou... Proč asi začali jako provní protestovat právě senioři, pro které to mělo být takovým přínosem?

0/0
27.6.2014 11:57

J31i98ř58í 24K39r94e22j67č30í41k 2647168644416

Jistěže nikdo s projektem rekonstrukce TT neobcházel domácnosti v okolí, ale zcela standardně byla projednána a schválena na stavebním odboru i zastupitelstvu, takže nic tajného se nekonalo.

Proti nejsou primárně senioři, ale především majitelé přilehlých obchodů.

Jinak je mi to celkem jedno, beru to pouze jako promarněnou šanci na odstranění chyb z minulosti, toť vše.

+1/0
30.6.2014 17:22

B79o55h28u13s89l45a24v 69K30r75á49l77í94k 2301330159746

Když už místní podnikatelé našli 1,5 milionu na to, aby si předplatili zastávku, tak pro ně jistě nebyl problém investovat dalších pár tisícovek pro MF Dnes, aby o tom napsala tendenční PR článek. Třeba si na tom ani nepřilepšil pan redaktor Janda, ale jenom jeho šéfové. Třeba tentokrát zbude i nějaká korunka na vylepšení software diskusí, aby fungovalo řazení příspěvků, azbuka, psaní z Androidu atd.

+3/−3
24.6.2014 14:13

D53a50n52a 90M97e52r69h60a30u93t60o92v69á 7107142412591

Ano, ale myslela radnice také na to, že díky této úpravě bude následně potřeba opravit a zlepšit cestu od Billy do Šultysovy, Hošťálkovy a dalších ulic? Dnes je cesta "zadem" k Bille docela nebezpečná, protože chodníček vedle školy je s bídou pro jednoho.

+1/−1
24.6.2014 13:55

M36i35c58h20a91l 66Š93r60o77u81b74e60k 8104906433250

Koukali jsme na tu petici, mysleli jsme, že se to zruší bez náhrady, ale to posunutí by dávalo smysl...

+2/−2
24.6.2014 13:46

T66o21m 65P22á49l81e13k 1571526699518

V tomto případě se menšina i s 1,5M holt musí podřídit většině.

+4/−1
24.6.2014 11:00

V63i76k60t75o44r 45K44u92č97e55r63a 5609826586391

Česko, země neomezených možností.

0/0
24.6.2014 10:56

L29u70m94i98r 29N12o26v77a13k 8881483296198

no voni nemaj prachy na novou zastávku, páč na evropský budou pokládat na tramvajovej pás novej trávníkovej koberec... ten starej už je starej, vydržel jen měsíc a pak uschnul, taxe muší šetřit na novej ;-D;-D;-D

+3/−1
24.6.2014 9:08

J54i31ř11í 67K32r25e39j83č27í16k 2397258644976

Když na to Praha 6 tak nějak kašle... Navíc ona tráva má jaksi velmi dobrou schopnost regenerace. ;-)

0/0
24.6.2014 23:20

V45e69r12o59n82i62k20a 62V41o62l52h49e49j46n97o56v85á 7952256354488

Především myslím, že ten posun zastávky je logický i vzhledem k návaznosti na lávku pro pěší, která vede přes rušnou Patočkovu a po které se chodí ke škole, k ZUŠce, k mateřské škole.... Ta už před několika lety nahradila přechod, který původně byl ve směru od nynější zastávky tramvaje do hlavní "ulice" protějšího sídlišťátka a dál. Teď to tedy je tak, že člověk, který míří tím směrem,  vystoupí z tramvaje a stejně se musí vrátit těch asi 150 m k poliklinice, přejít a vracet se týchž 150 m zpátky po druhé straně. Z tohohle pohledu je přesunutí zastávky v pořádku (nemluvě už o tom, jak dlouhá je  vzdálenost od Drinopolu ke Kaštanu), Navíc když si člověk cestou domů chce nakoupit v Bille na Bělohorské, musí stejně mazat od tramvaje pěšky přesně na to místo, kde má nová zastávka být. Chápu, že to může naštvat ty, co teď mají obchody u zastávky, ale myslím, že obecně to je celkem rozumné řešení.

+6/−1
24.6.2014 8:19

B75ě54l95a 38H67o28r55á11k64o65v83á 1648132799170

Aha, tak na poštu se může běhat daleko ale do Billy to musí být blíže, akorát že od té lávky nevede žádná PŘÍMÁ cesta!! ;-O ;-)

+2/0
24.6.2014 16:14

S11o39ň65a 66Š98t91o89l47f24o82v74á 3922843704299

Slavníkova...

0/0
24.6.2014 22:34

M42a98r38e59k 69T25u15r30n24o44v64e60c 7765952670836

A kam lidi chodí častěji, na poštu nebo do Billy?

+2/0
24.6.2014 23:42

B45ě66l90a 55H56o40r58á36k55o85v16á 1808552919350

K větnamcům!!

0/0
25.6.2014 8:48

M69i40r44e33k 84T35u53r19e91č94e18k 4503312440412

"...na opravu radnice nedala peníze..." Typicka ukazka tohoto 'demokratickeho' systemu - lide plati dane ale statni a municipalni opravy si musi zaplatit sami. Pfujtabl!

+6/−5
24.6.2014 6:51

P22e50t56r 97P39r35u93s 7247715119492

A kdyz penize daji, budete tu pfujtajblovat, ze se penize rozhazuji. Takovy mam nejradsi. Rv

+2/0
24.6.2014 8:20

H12o13n83z18a 34H74e32j19l 7939291412724

na úvod: znám to tam, denně tam jezdím do práce ... přesto nerozumím ani jedné straně sporu. 1) proč měnit něco, co funguje? 2) je mi podivná snaha "místních" kvůli přesunuti zastávky o pouhých 200m ... za měsíc vyberou 1,5mega? To mi přijde podivné ...

+7/0
24.6.2014 5:02

V82á57c90l56a97v 60V48á89v37r91a 5246729641347

v Čechách je doslova VŠECHNO neobyčejně složité, okecané, zprofanované. V této zemi bych už neuměl žít. Vždyť magistráty, starostové až po samotnou vládu nemají na svých vlastních občanech žádný zájem. Oni tu nejsou pro "obyčejné" lidi vůbec. Mají ovšem zájem o peníze obyčejných lidí a to neobyčejný.

Všude je skoro 100% korupce, lhaní,podplácení, podvádění. Lidem je z jejich vedení opravdu k blití.

+5/−5
24.6.2014 3:48

P57e62t98r 74V26e72s31e44l33ý 2499358833706

A nejhorší jsou ty vyplaveniny, že pane Vávra. Mohl jste to tu změnit a místo toho jste zdrhl ....

+2/−1
24.6.2014 8:10

L43u28m21i49r 21N79o76v72a49k 8471783946638

průšvih je, že Češi místo aby tu něco udělali, tak budou jen zdálky nadávat, to je opravdovej problém!

+4/0
24.6.2014 9:10

S33o21ň22a 19Š88t20o52l98f27o68v20á 3292133684519

Všeobecné žvásty bez znalosti věci - pointa žádná...

+1/0
24.6.2014 22:41

R47a34d51o31s24l89a15v 70C25h52a13d92r87a60b17a 6244304783627

Při pohledu na mapu je posunutí zastávky logická věc, která znamená zrovnoměrnění vzdáleností mezi zastávkami. Zároveň se pro místní nejedná o nic tak dramatického, když budou mít zastávku o nějákých 150 m dál. Je pro mě proto záhadou, že se z takovéhle banální věci udělá kauza a vybere se na to 1,5 mio. Ty peníze mě na tom překvapují nejvíc. Přijde mi neuvěřitelné, že někdo dává relativně velké peníze na takovouhle nepříliš zásadní věc .....

+11/−6
24.6.2014 0:19

D49a20n31a 24M60e24r40h70a25u58t11o30v18á 7217352352251

Nepříliš zásadní... pro staré lidi, kteří pak jdou nahoru do Šultysovy, Hošťálkovy nebo dalších "vyšších" ulic, to dost zásadní je, protože od Billy tam přístup moc pohodlný není... o tom to taky je!

+2/−1
24.6.2014 13:34

V95e56r80o72n27i49k96a 66V84o27l64h47e19j54n88o49v50á 7282416254198

On není pohodlný odnikud - leda jet autobusem a jít shora, samozřejmě krom v zimě, protože to by člověk musel mít s sebou boby.

+1/0
24.6.2014 13:55

D89a16n83a 28M88e22r23h32a93u81t61o35v91á 7287722972881

Jo, to je pravda.

U Billy se jen bojím většího množství úrazů.Když tam ještě parkuje náklaďák se zbožím, musí se jít po silnici... opravdu "bezpečné"...

+1/−1
24.6.2014 14:52

S31o69ň34a 57Š74t96o74l32f15o14v22á 3792663914939

No, že by schodiště Konecchlumského bylo pohodlnější...

+1/−1
24.6.2014 23:15

A19n15e15t 50K95r53á37l36í82k43o89v45á 6137221275352

Opravdu je tak těžké najít, popřípadě jít vyfotit, fotku přímo té zastávky? Autor už je i línej zadat do googlu název oné zastávky nebo zvednout zadek ;-) A když už chcete podávat nějakou zprávu, tak jí podejte celistvou a ne jen cáry. Rozložení zastávek Drinopol, u Kaštanu a Břevnovský klášter je hodně nerovnoměrný a radnice chce posunout stávající zastávku tak, aby to bylo více vyvážené. Stačila by jedna (možná dvě) věty o rozložení zastávek. Takhle to není nic jinýho než paskvil plný dohadů a odhadů. Ach jo. Novinky se nedaj číst, iDnes se nedá číst, Blisty už skoro taky ne. Tak já už nevim ;-(

+27/0
23.6.2014 22:32

S26t50a60n95i70s90l61a24v 18S18t95u82d18e11n51o37v88s67k26y 4851220314116

Souhlas. Hlavne se zaverem prispevku. Zacinam byt konsternovany z toho, ze se temer neda nic cist. Doplnim jen, ze zvedavec.org uz je taky skoro o nicem :(

+1/0
23.6.2014 22:58
Foto

J44a92n 43K51u23l83í61s71e20k 8867783958391

Studenovsky: "Doplnim jen, ze zvedavec.org uz je taky skoro o nicem :("

Cože? Zvědavec? Čověče, to snad ani nemyslíte vážně. Web nemocného nezaměstnaného nácka z Toronta o něčem někdy byl?

+1/0
24.6.2014 2:09

A16n94t32o28n53í90n 42Z87e57l54e28n80ý 2914623551446

To vám nestačí ilustrační foto?

0/0
23.6.2014 23:20

A95n41e22t 93K48r26á13l37í48k48o39v56á 6457841955392

A proč tam strkat zastávku z malostranský, když se tam může dát zastávka, o který je řeč? Třeba někdo neví přesně, která to je a pokud by jí uviděl, vzpomněl by si. A když už psaný projev stojí za velký kulový, ať to aspoň nějak vypadá ;-D

0/0
24.6.2014 8:00

T15o22m 31P93á44l96e42k 1311886239858

V době street view, už dávat ilustrační foto opravdu u těchto lokálních problému nemá význam.

0/0
24.6.2014 10:57

M48i24c69h31a31l 15Š36r24o55u65b11e89k 8884916943780

https://www.google.cz/search?q=u+ka%C5%A1tanu&safe=off&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=4WqpU_SpM4SO7QaC84CwAg&ved=0CAkQ_AUoAg&biw=1280&bih=856#q=zast%C3%A1vka+u+ka%C5%A1tanu&safe=off&tbm=isch

0/0
24.6.2014 14:12

J14o61h84a51n 72Z58i88n74g78e41l 2611105976981

To není jediný takový místo v Praze. Ropid si ve spolupráci s magistrátem přihrává kšefty a evropský prachy. O nic jinýho nejde. U nás bojujeme za vrácení linky, kterou měli všichni rádi a byli s ní spokojeni. Nahrazena byla linkou nesmyslnou s delší trasou při stejném počtu stanic. Prodělek 6 milionů. Ale do očí nám tvrdí, jak je to vyjde levněji.

+5/−7
23.6.2014 21:42
Foto

M90a14r35t39i63n 22Š77u27b18r51t 1195701494725

Nebudu polemizovat s linkovým vedením, s tím mám také problém, ale v případě zastávky na Bělohorské je geneze úplně jiná. Mezi zastávkami Drinopol a U Kaštanu je mezera 600 metrů, zatímco k další zastávce Břevnovský klášter jen 300 metrů. Již od vzniku tohoto stavu v 80. letech stále přicházely na DP požadavky, aby stav napravil a zastávky byly rovnoměrně. Jenže trať byla tehdy nová a pořád se čekalo, až přijde kompletní rekonstrukce. 

V rámci její přípravy DP automaticky zahrnul dlouhodobý požadavek místních i radnice a posunul zastávku U Kaštanu nikoli o 200, ale jen o 140 metrů východněji tak, aby sled zastávek na Bělohorské byl rovnoměrný. Proběhlo řádné územní i stavební řízení, k němuž se nikdo neodvolal, načež pak se najednou místní, kteří bydlí nebo mají podniky u zastávky U Kaštanu vzepjali k protestům, že posun zastávky nechtějí.

DP tedy zpracoval návrh rekonstrukce té zastávky U Kaštanu, ale jelikož je celý projekt placen z fondů EU, tak bylo jen potřeba, aby tu změnu doplatil někdo jiný. A zastupitelstvo P6 rozhodlo, že ty peníze nedá.

Místní se zlobí, že jde o nějaké cizí zájmy, například místní Billy. Ale v tom meziúseku dlouhém 600 metrů je i řada jiných malých i větších obchůdků, je tam velká budova bývalé polikliniky (byť jako poliklinika už neslouží, generuje a bude generovat stále hodně cest), otevřela se tam znovu základní škola, byť soukromá a skutečně se tam má stavět i další zástavba. To jsou všechno věci, které DP prostě musí zohledňovat a vůbec k tomu nepotřebuje žádné úplatky či jinou motivaci. DP je tu od toho, aby přepravoval lidi a zastávky umisťuje tam, kde je to logické a kde je lidí nejvíc - a holt je samozřejmé, že jsou pak i lidé, kterým nějaká změna může situaci zhoršit. Ale vždy je dbáno na to, aby nešlo o většinu. 

I v tom meziúseku bydlí staří lidé, kteří to mají k zastávkám i 300 metrů daleko... Zohledňovala se i vazba zastávky k blízké poště a od ulice s poštou měla být zastávka 90 metrů vlevo, zatímco dnes je 50 metrů vpravo.

+15/−2
23.6.2014 22:11

H13o31n41z11a 48B27o37b68u14l71a 9236899353949

A nebylo by jednodušší prostě tu jednu zastávku přidat, když je o ni zájem?

+4/−6
23.6.2014 22:46

T51o88m52a36s 25N56o73v96o64t59n38y 3811116868529

Neblázněte, to by přece bylo moc jednoduchý řešení, které by asi navíc vyhovovalo všem. To přece nejde ;-)

+8/−7
23.6.2014 22:58

R43a42d11o18s25l70a56v 10C60h60a79d70r31a10b63a 6264724863827

Jistě, zastávka každých 100 metrů to by jistě vyhovovalo všem .... Rv

+9/−1
23.6.2014 23:10

H74o28n97z81a 55B92o97b16u66l80a 9726669263499

Každých 100 metrů? Tady padlo, že dvě zastávky jsou od sebe 300 metrů a další 2 600 metrů. Takže to přesně vychází na to, aby se jedna přidala. Navíc mohu vzít jako příklad trasu Mas.nádr. - Karlovo náměstí - zkuste se podívat, jak daleko jsou od sebe zastávky Mas. nádr. - Senovážné nám. - Václavské nám. - Vodičkova - Lazarská - Karlovo nám. - Moráň. Tam se u většiny zastávek nedostanete ani na těch 300 metrů a to ani náhodou.

+1/−1
25.6.2014 8:57

J25i69ř38í 21K81r19e33j93č87í91k 2757448844526

Ono ale jaksi z prostorových důvodů nejde stavět zastávky kdekoliv, takže další možnost kde zastávku postavit je právě po těch 140 metrech, což by znamenalo, že zhruba o délku dvou tramvajových souprav od konce jedné zastávky by začínala druhá.

Břevnov leží v podstatě na periferii, takže srovnání s rozestupy zastávek v centru je zcela mimo mísu.

0/0
30.6.2014 17:14
Foto

M95a11r43t64i94n 27Š22u34b44r59t 1555251264645

Ale i to se prověřovalo, ale pak ta další zastávka bude po 140 metrech od zastávky U Kaštanu. Jízdní doba každé tramvaje se prodlouží o minutu, roční náklady DP na přidanou zastávku se pohybují až k řádu 1 milionu korun. A 75% lisí z okolí bude mít v běžné dostupnosti dvě zastávky. Prověřoval se i posun ještě za směrový oblouk blíže Drinopolu, ale tam by zase ta další zastávka vynutila likvidaci první části zeleného pásu v délce asi 70 metrů a kolem vzrostlých stromů by se stavěla ne moc ideálně. Stačí, že o kus dál se musí takto vyřešit už Drinopol, kde ale už zastávka je, jen se upraví a bezbariérově zpřístupní.

+5/−1
23.6.2014 23:14

H89o28n86z93a 63B30o15b39u34l14a 9906769593799

Já to tam vůbec neznám. Jen mě to prostě napsadlo, když je kvůli tomu takový boj. Ale zase nevidím důvod, proč by následující zastávka měla být po 140 metrech a ne po dalších 300.

0/0
25.6.2014 8:59

J40o15s16e20f 17V55o20l65f47í17k 4718985379903

Podle tohoto nápadu by bylo ideální zrušit 50 zastávek a DP by vydělal 50 milionů.

0/0
27.6.2014 15:50
Foto

M34i77c64h66a92l 68V14e68č15e80r80k64a 9461663751386

Vůbec nechápu proč se dělá taková věda kvůli 200 metrům?

Mám prarodiče na vesnicích a problémy jim nedělají téměř žádné vzdálenosti. Ale třeba ve městě je to jiné, a ujít o 200 metrů víc je pro staré lidi nemožné?

Samozřejmě pokud je v cestě rušná křižovatka nebo něco takového, tak to by odůvodnění mohlo být.

+13/0
23.6.2014 22:59

N73i27k67o41l 93R39e53s45s17o70v53á 1339801785317

Já v tom vidím i to, že lidé většinou nepřemýšlí, kam volí. Ikdyž omezení MHD zhoršuje jejich každodenní život, nebou přece volit toho, kde ne/chce Euro!

+1/−3
23.6.2014 21:42

J64u91l23i14u55s 48C34h83a90l75o70u10p34k39a 4522189520881

Ve světě  poměrně obvyklý u nás však výjimečně krásný příklad že lidé se dovedou dát dohromady a složit se na zachování něčeho na čem jim záleží . GRATULUJI TĚMTO OSVÍCENÝM OBČANŮM . Pokud  ani toto se zastupitelstvem nehne a bude i nadále trvat na posunutí a výstavbě nové zastávky ,pak zaslouží takové zastupitelstvo vypráskat bičem  což se v přeneseném slova smyslu v takovém případě ve volbách zajisté i stane .

+6/−7
23.6.2014 21:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.