Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výstavba metra D může začít za dva roky, se strojvůdci se nepočítá

Dokumentace je hotová, čeká se vydání územního rozhodnutí. Ihned poté se rozjedou přípravy na vybudování plánované trasy D pražského metra do Písnice. Výstavba by měla začít už v roce 2016 a vlaky se možná obejdou bez strojvedoucích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P81e21t87r 60V65i78m63r 9520224911

místo miliard na metro D se mohly protáhnout stávající vlakové koleje z Hl.nádraží - Vršovic a letos dostavované vlakové zastávky Kačerov k nemocnici Krč (od stávajících vlakových kolejích je to jen 600 metrů ! ) od nemocnice Krč tunelem do Libuše , Písnice, Vestce a Jesenice a byla by obsloužena mnohem vetší část Prahy

0/0
10.7.2014 14:43

J14i52ř10í 78M96a67c24e44k 3975935774311

Z článku jsem pochopil, že změnit zákon (kvůli provozu bez strojvůdce) trvá u nás déle, než vystavět novou trasu metra.

+1/0
7.7.2014 9:10

M33i56l94o97š 19D42v22o35ř57á74k 8595347146541

bohuzel je toto tema akcni asi jen do dalsich voleb na radnici...

0/0
5.7.2014 8:14

J88a65n 69Z39e34m77a11n 8266312114952

No uvidíme, jak dlouho jim to vydrží :)

0/0
5.7.2014 11:35

A80n90t39o92n29í64n 14V69á80c53l19a10v66í56k 9779501541928

Ahoj. To máte jedno kama ta díra povede. Mazejte ven. Je tam pěkně ;-D;-D;-D

+1/0
5.7.2014 7:31

F23r68a91n15t15i21š60e57k 66S54c54h78l75i18c46h41t44s 9275802391685

Zbývá pár otázeček:

Proč vést metro směrem, který roky jen umírá, kde není žádná významná investiční činnost ani nová výstavba?

Proč nevést metro v ose dálnice D1 a významně tak odlehčit tuto přeplněnou a přecpanou trasu se spoustou satelitní výstavby?

Proč se raději nevybuduje vnější (polo)kruhová trasa po celém severo-východo-jižním obvodu metropole, propojující efektivně bydliště a pracoviště mnoha lidí?

A hlavně.

Kdo si chce namastit kapsou prodejem, nyní lukraticních, pozemků pod stanicemi na lince, kde i ve špičce budou jezdit v prázdných vagonech tak maximálně toulaví psi a kočky ?

0/−9
5.7.2014 7:08

P10e83t73r 96H82e87l98l23e60r 5833336184124

Ty jsi odborník ;-D

200 tisíc lidí bydlí jen na konci té trasy, přes Krč jezdí jeden autobus za druhým atd.

+8/0
5.7.2014 10:02

F61r18a89n74t78i78š44e62k 19S58c89h14l45i72c68h32t39s 9965202841915

Jezdí 30 let. Děti už se tam nerodí. No a přestárlé důchodce není kam transportovat.

Přednost by měly mít oblasti, kde jsou investice.

Praha už růst nikdy nebude.

Když ve Vídni stačí tramvaje, tak Praze taky.

Linka metra by měla být hlavně dotažena taky na Letiště a druhá by měla být okružní mimo centr sever-jih přes východ, protože plno Pražáků se plácá autem do práce a zpět přes centrum z jednoho konce na druhej přes hodinu!

0/−8
5.7.2014 10:19

M38i94l94a32n 26N22o47v95á81k 2310455755235

Ve Vidni stačí tramvaje doplněné pěti trasami metra se 104 stanicemi, a další se stále staví. Praze by současné tempo výstavby metra ve Vídni bohatě stačilo.

+3/0
5.7.2014 12:41

J10i55ř65í 64M48a45c75e59k 3505925694611

Možná by Praze mohla stačit koňka.

0/−1
7.7.2014 9:11

T20o29m76á83š 63K72o47t25í73k 9666233673576

Bude to gumokol, neví někdo?

+1/0
5.7.2014 1:55

A65l41e47x79a87n22d24r 89K45o26s13t66k89a 5609446359506

Patrně ne, ani v té samostatné variantě. Pokud to bude odbočka tak 100% ne.

+1/0
5.7.2014 6:13

J45a34n 42S21a96l45o62m42o19n 4829290121565

Gumokolový metro není nic moc. Smrdí to v něm gumou a na pohodlí jízdy to také moc poznat není. Světové zkušenosti ukazují, že pro metro je stále nejvýhodnější klasická kolej a pro zlepšení jízdy lze u metra úspěšně použít kolo s odpružením.

+4/0
5.7.2014 9:24

K85r86y17š97t16o96f 94T70u37r78n78o26v92s25k19ý 1927129389224

No hlavně aby se před výstavbou trasy D opravila Dejvická na áčku. Promiňte, ale 20 kýblů na zemi, když začne pršet? To je trošku moc Rv

+1/0
5.7.2014 0:57

R74o38b41e79r56t 60P30l77o15c70h 4146922211433

Už dávno se mělo stavět. Tahle trasa měla dostat přednost před v současné době budovaném prodloužením áčka do Motola.

+6/0
5.7.2014 0:10

D39a94n68i83e63l 48M63a22r65t55í25n27e80k 4363683393809

kdyby se tady nekradlo a sedeli tam lidi kterym jde to aby sel pokrok kupredu a co jde se zlepšovalo a byli tady normální politici tak už sme klidně dávno mohli mít E mozná i F

+2/0
5.7.2014 0:13

R69o54b73e24r15t 40P56l77o38c90h 4346662441663

No tak já bych zase nebyl až takovej optimista ;-D Nejsem si jistej jestli současná Praha bude potřebovat nějaké další trasy. Na co by byla ta okružní? Podle mě nereálná. Spíš bych ještě prodlužoval. Samozřejmě další prodlužování déčka. To je jasný. Prodloužení céčka z Hájů na Sídliště Petrovice ( část trasy po zemi - tj levně) s vybudováním parkoviště P+R a autobusového terminálu v polích u sídliště by hodně ulehčilo dopravě na jižňáku v oblasti Hájů. To současné áčko by se dalo prodloužit na Bílou horu. Z céčka za Kobylisama odbočka do oblasti Bohnic a Čimic. To jsou moje návrhy pro další prodlužování pražského metra...

+2/0
5.7.2014 0:30

P45e67t63r 29K50u19c48a88r58o61v 5712852632387

Hlavně ne metro do petrovic.

0/0
5.7.2014 1:02

R78o92b19e75r88t 44P47l47o28c52h 4976482891553

Proč ne metro do Petrovic? Byla by to jen chvilková konečná. Další prodloužení by bylo přes stanice nádraží Uhřiněves až do konečné stanice Uhřiněves. Až na kraj Uhřiněvsi by se zase jelo po povrchu = levnější výstavba. Stanice nádraží Uhříněves by měla vestibul se dvěma výstupy - jeden směrem k nádraží (přestup na linky S) a druhý směrem na Nové náměstí (centrum Uhřiněvsi). Poslední stanicí by byla Uhřiněves situována do oblasti kruháku na kraji obce ve směru na Benice a Říčany. Zda se staví a výhledově ještě stavět bude. U stanice by v prostoru mezi současným kruhákem, obytnou zónou a hřbitovem vzniklo velké zachýtné parkoviště P+R plus velký autobusový terminál pro autobusové linky z okolních vesnic, a linky z Kostelce, Sázavy a Říčan. Tohle vše by strašně moc ulehčilo dopravě na jižním městě, v Petrovicích a samozřejmě i v přetížené Uhřiněvsi - hlavně ulici Přátelství. Berte to prosím s rezervou, je to jen moje utopická verze. Buďme rádi, že se to metro v Praze alespoň tak nějak staví ikdyž bych si dokázal představit i rychlejší tempo.

0/0
5.7.2014 14:13

V71l23a96d76i98m19í57r 63H60o85l59ý 8894911216927

Áčko na letiště, céčko do Čerčan, protože v okolních lesích se v sezóně dají skoro sekat houby kosou. ;-)

Ne, s tím céčkem si dělám srandu, ale škoda, že se déčko nepostaví najednou až na Mírák.

0/0
5.7.2014 3:02

R38o50b12e76r83t 29P25l45o31c96h 4286262241653

Tak předpokládám že po otevření prvního úseku se hned začne budovat druhý úsek z Pankráce na Mírák.

0/0
5.7.2014 14:17

D80a59n63i76e75l 61M83a72r75t16í74n27e17k 4583843963329

Tak kdyby hledali člověka kterej se tam posadí a nebude nic dělat hlásím se dobrovolně :)

+3/0
4.7.2014 23:47

B46r88o11n95i71s16l36a55v 77M74e79r79t92l42í97k 1792351941232

Obsazeno :-)

0/0
5.7.2014 0:24

M59i18c38h62a44l 37H58i75r69k40a 4477976520813

Modrá linka? Ta už je na mapách teď a jmenuje se Vltava ;-D

+3/0
4.7.2014 23:25

A75l46e81x63a70n80d72r 45K17o36s65t68k22a 5399656259396

Depo Písnice=Sapa?

+1/0
4.7.2014 23:13

J24o70h14a67n 20Z76i93n27g53e47l 2741105956761

Ne. Ještě o stanici dál.

0/0
4.7.2014 23:44

A70l56e94x18a10n44d60r 55K72o50s29t33k64a 5719386749666

Díky :)

0/0
5.7.2014 5:58

V98l87a11d46i14m28í93r 77P94o62h49a50n 1638679254548

budování dluhů

vzhledem k vysokým cenám energií a dalším nákladům přínosy tohoto budování spíš převyšují dluhy které vzniknou

a to nemluvím o korupci

budovatelské nadšení národních států už pomalu patří minulosti bez ohledu na podobné projekty které jen agonii prodlužují

+1/−7
4.7.2014 22:19

J50a50r72o69s31l54a23v 56B45r53ü35m46m93e43r 7894273876

Víte kolik se ušetří nákladů na autobusy Krč - Kačerov a jejich šoféry?

+7/0
4.7.2014 22:36

J39a48r76o40m58í70r 44K24r17á96l 4560669434449

A čím tedy chcete zajistit dopravu ?  Povídejte, přehánějte. ;-D

+1/0
4.7.2014 23:02

R13o96b93e49r97t 96Š84i44m30e18č85e11k 6675321588368

autobusy z kačerova, tak jako doposud

0/−5
4.7.2014 23:07

J70a33r25o39m21í98r 45K61r38á85l 4400309764599

A to ušetří energie ? 8-o  Jak ?   Naftový motor má cca pětinásobné náklady na km než elektromotor.  A na kolejích bude ten rozdíl ještě větší.

+3/0
4.7.2014 23:18

R21o19b47e80r97t 78Š73i48m39e72č68e43k 6665451648628

a náklady na provoz metra jsou taky menší, než náklady na provoz silnice? (to nemluvím o vybudování)

0/−2
4.7.2014 23:23

J47a31r48o52m79í26r 59K93r76á97l 4960439554409

Ano, náklady na provoz metra na osobokilometr jsou podstatně menší, než autobus.  A to bohatě vyvažuje vyšší náklady.  Nehledě na to, že ta silnice často ani nejde postavit.  Vzpomeňte třeba na hradeckou dálnici.

+6/0
4.7.2014 23:40

R79o63b28e42r29t 85Š65i87m70e76č70e11k 6615601318518

jenomže trasa pankác - písnice není to samé jako pankrác - jižní město

0/0
4.7.2014 23:48

J51a85r45o59m78í39r 57K64r77á56l 4890529604409

V čem ?  Jsou tam snad pouze státní pozemky ?  A stačí jeden majitel, co se šprajcne a hned je několik let zdržení.

0/0
5.7.2014 7:13

V13l13a66d28i42m26í81r 29P63o60h84a26n 1468689554988

to přeci není vůbec podstatné ani není podstatné jestli je to nebo není potřeba

já pouze říkám že se budují dluhy které až se jednou budou nějakým způsobem (pravděpodobně bankrot) splácet tak ta infrastruktura bude k ničemu

0/−1
4.7.2014 23:39

J41a85r69o45m84í40r 20K32r32á13l 4650739184279

Pokud pro Vás není podstatné, zda je ta doprava potřeba, pak asi nemá význam s Vámi diskutovat.

0/0
4.7.2014 23:42

V80l44a25d76i51m72í12r 73P15o66h80a16n 1418129974708

viz diskuze o nezaměstnanosti s kterou to souvisí

nemá smysl budovat infrastrukturu proto aby lidi jezdili do práce (z velké části jde o umělou zaměstnanost) kde si vydělají sotva tolik aby vyžili takže se od nich na daních vybere příliš málo a náklady jsou příliš velké

výsledkem jsou jen dluhy

on to taky bude muset někdo zaplatit víte;-)

0/0
4.7.2014 23:54

J68a93n 57Š59p78e76c89i60á11n 2980380489969

Tak az bude ten bankrot, tak ty tunely v zemi zustanou a mozna ze ty vlaky tam budou bez problemu jezdit. Horsi je to kolik se prožralo za vlady Paroubkovic, to budeme hledat kde? V odpadnich rourach? Nebo na ciganskych ubytovnach?

0/0
5.7.2014 10:20

M52a58r91t37i32n 28P54o73s23p29í93š61i34l 8385971666737

no hlavně aby si vyřídili stavební povolení

0/0
4.7.2014 22:15

R65o31b13e42r63t 46Š71i33m63e94č36e68k 6185241558148

nádraží krč a nemocnice krč jsou naprosto zbytečné, protože jsou bezproblémově dostupné z kačerova... a ty zbylé stanice..?

0/−17
4.7.2014 21:57

Ř69e31h92o54ř 32V76l89a33s90á30k 2874154241836

Bezproblémově dostupné z Kačerova? Je tam ve špičce prakticky nepřetržitá šňůra smradlavých autobusů a i když je jich tolik, tak jsou narvané k prasknutí.

+7/0
4.7.2014 22:02

R98o34b61e20r44t 59Š86i42m67e71č53e11k 6885401598298

zácpa tam občas bývá, ale většinou jsou to 2 minuty z Kačerova a ten smrad nikomu nevadí, protože po cestě nikdo nebydlí

+1/−13
4.7.2014 22:16

R48o91b59e21r47t 39P91l87o41c78h 4516422571653

Robert Šimeček - hodně hloupé názory ;-€

+3/0
5.7.2014 0:13

P63e30t10r 31K87u58c72a70r80o94v 5552122462167

Vy jste uplně mimo. Připadá mi, že jste v téhle části prahy nikdy nebyl.

0/−1
5.7.2014 1:10

V18a93c58l32a57v 26K39u70b10i81s 5151791609627

Nadrazi Krc se pocita jako prestupni stanice na vlaky a 125ku takze pak byde rychly spojeni mezi Jiznim mestem Novymi dvory a Smichovem.

+4/−1
4.7.2014 22:09

M54a18r20t14i50n 73L22a49s63e31v82i82č 2766846337654

Někde jsem četl, že se chystá obnovit bývalá vlaková zastávka Kačerov právě kvůli zvažované dostupnosti z metra.

Na jednu stranu je fakt, že Nádraží Krč by mělo k metru co se výstupů týče určitě blíže, ale zase Kačerov je daleko větší přestupní uzel na autobusy.

+1/0
4.7.2014 22:19

V54a63c18l18a44v 35K36u91b32i58s 5901211539187

To je pravda ale Pres Krc uz dneska vlaky jezdi a pokud by se Kacerov udelal tak stejne se pres Nadrazi Krc pojede. U tech busu je to sporny. Vetsina z nich je na obsluhu Novych Dvoru a Modran a tam ted pojede metro. Spousta busu tim na Kacerove bude koncit a Nadrazi Krc je hned u spojky, takze idealni misto pro Vlak, Busy i P+R parkoviste

+2/0
4.7.2014 22:26

P35e14t44r 66V46i86m68r 9640684141

Vlaková zastávka Kačerov se právě staví. Letos v prosinci by měli z vlaku na Kačerově cestující přestupovat přímo do podchodu u metra.R^

0/0
8.7.2014 16:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.