Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výstavba metra D může začít za dva roky, se strojvůdci se nepočítá

Dokumentace je hotová, čeká se vydání územního rozhodnutí. Ihned poté se rozjedou přípravy na vybudování plánované trasy D pražského metra do Písnice. Výstavba by měla začít už v roce 2016 a vlaky se možná obejdou bez strojvedoucích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P75e58t53r 36V57i73m38r 9590754651

místo miliard na metro D se mohly protáhnout stávající vlakové koleje z Hl.nádraží - Vršovic a letos dostavované vlakové zastávky Kačerov k nemocnici Krč (od stávajících vlakových kolejích je to jen 600 metrů ! ) od nemocnice Krč tunelem do Libuše , Písnice, Vestce a Jesenice a byla by obsloužena mnohem vetší část Prahy

0/0
10.7.2014 14:43

J45i96ř52í 34M83a31c23e22k 3125435864121

Z článku jsem pochopil, že změnit zákon (kvůli provozu bez strojvůdce) trvá u nás déle, než vystavět novou trasu metra.

+1/0
7.7.2014 9:10

M13i80l30o22š 83D25v80o77ř10á26k 8615777636441

bohuzel je toto tema akcni asi jen do dalsich voleb na radnici...

0/0
5.7.2014 8:14

J41a55n 21Z83e10m42a96n 8966852504192

No uvidíme, jak dlouho jim to vydrží :)

0/0
5.7.2014 11:35

A22n43t86o41n41í36n 94V41á54c45l68a20v76í94k 9379421241878

Ahoj. To máte jedno kama ta díra povede. Mazejte ven. Je tam pěkně ;-D;-D;-D

+1/0
5.7.2014 7:31

F80r62a21n78t71i47š22e78k 14S46c10h61l93i67c86h35t52s 9825532821685

Zbývá pár otázeček:

Proč vést metro směrem, který roky jen umírá, kde není žádná významná investiční činnost ani nová výstavba?

Proč nevést metro v ose dálnice D1 a významně tak odlehčit tuto přeplněnou a přecpanou trasu se spoustou satelitní výstavby?

Proč se raději nevybuduje vnější (polo)kruhová trasa po celém severo-východo-jižním obvodu metropole, propojující efektivně bydliště a pracoviště mnoha lidí?

A hlavně.

Kdo si chce namastit kapsou prodejem, nyní lukraticních, pozemků pod stanicemi na lince, kde i ve špičce budou jezdit v prázdných vagonech tak maximálně toulaví psi a kočky ?

0/−9
5.7.2014 7:08

P25e18t52r 66H45e27l78l68e22r 5603446844164

Ty jsi odborník ;-D

200 tisíc lidí bydlí jen na konci té trasy, přes Krč jezdí jeden autobus za druhým atd.

+8/0
5.7.2014 10:02

F77r70a10n63t82i94š40e74k 10S72c67h20l26i37c32h22t68s 9715972781375

Jezdí 30 let. Děti už se tam nerodí. No a přestárlé důchodce není kam transportovat.

Přednost by měly mít oblasti, kde jsou investice.

Praha už růst nikdy nebude.

Když ve Vídni stačí tramvaje, tak Praze taky.

Linka metra by měla být hlavně dotažena taky na Letiště a druhá by měla být okružní mimo centr sever-jih přes východ, protože plno Pražáků se plácá autem do práce a zpět přes centrum z jednoho konce na druhej přes hodinu!

0/−8
5.7.2014 10:19

M94i74l61a92n 77N98o28v68á60k 2930835325675

Ve Vidni stačí tramvaje doplněné pěti trasami metra se 104 stanicemi, a další se stále staví. Praze by současné tempo výstavby metra ve Vídni bohatě stačilo.

+3/0
5.7.2014 12:41

J33i52ř56í 52M78a81c94e13k 3155915254431

Možná by Praze mohla stačit koňka.

0/−1
7.7.2014 9:11

T32o57m17á70š 43K32o48t19í54k 9846923103446

Bude to gumokol, neví někdo?

+1/0
5.7.2014 1:55

A23l44e46x90a76n14d44r 66K68o84s53t40k72a 5679916859226

Patrně ne, ani v té samostatné variantě. Pokud to bude odbočka tak 100% ne.

+1/0
5.7.2014 6:13

J60a52n 13S85a16l65o94m30o50n 4489970391675

Gumokolový metro není nic moc. Smrdí to v něm gumou a na pohodlí jízdy to také moc poznat není. Světové zkušenosti ukazují, že pro metro je stále nejvýhodnější klasická kolej a pro zlepšení jízdy lze u metra úspěšně použít kolo s odpružením.

+4/0
5.7.2014 9:24

K87r39y22š15t86o14f 89T68u47r32n40o89v91s84k48ý 1777569199864

No hlavně aby se před výstavbou trasy D opravila Dejvická na áčku. Promiňte, ale 20 kýblů na zemi, když začne pršet? To je trošku moc Rv

+1/0
5.7.2014 0:57
Foto

R66o50b98e85r43t 48P91l92o96c91h 4476462551373

Už dávno se mělo stavět. Tahle trasa měla dostat přednost před v současné době budovaném prodloužením áčka do Motola.

+6/0
5.7.2014 0:10

D55a78n65i35e81l 98M54a62r81t70í60n28e46k 4383183843429

kdyby se tady nekradlo a sedeli tam lidi kterym jde to aby sel pokrok kupredu a co jde se zlepšovalo a byli tady normální politici tak už sme klidně dávno mohli mít E mozná i F

+2/0
5.7.2014 0:13
Foto

R82o96b98e53r33t 48P46l29o17c94h 4666532221193

No tak já bych zase nebyl až takovej optimista ;-D Nejsem si jistej jestli současná Praha bude potřebovat nějaké další trasy. Na co by byla ta okružní? Podle mě nereálná. Spíš bych ještě prodlužoval. Samozřejmě další prodlužování déčka. To je jasný. Prodloužení céčka z Hájů na Sídliště Petrovice ( část trasy po zemi - tj levně) s vybudováním parkoviště P+R a autobusového terminálu v polích u sídliště by hodně ulehčilo dopravě na jižňáku v oblasti Hájů. To současné áčko by se dalo prodloužit na Bílou horu. Z céčka za Kobylisama odbočka do oblasti Bohnic a Čimic. To jsou moje návrhy pro další prodlužování pražského metra...

+2/0
5.7.2014 0:30

P75e60t33r 65K12u48c33a92r37o25v 5162322612567

Hlavně ne metro do petrovic.

0/0
5.7.2014 1:02
Foto

R34o62b59e19r98t 91P92l22o17c90h 4366702701683

Proč ne metro do Petrovic? Byla by to jen chvilková konečná. Další prodloužení by bylo přes stanice nádraží Uhřiněves až do konečné stanice Uhřiněves. Až na kraj Uhřiněvsi by se zase jelo po povrchu = levnější výstavba. Stanice nádraží Uhříněves by měla vestibul se dvěma výstupy - jeden směrem k nádraží (přestup na linky S) a druhý směrem na Nové náměstí (centrum Uhřiněvsi). Poslední stanicí by byla Uhřiněves situována do oblasti kruháku na kraji obce ve směru na Benice a Říčany. Zda se staví a výhledově ještě stavět bude. U stanice by v prostoru mezi současným kruhákem, obytnou zónou a hřbitovem vzniklo velké zachýtné parkoviště P+R plus velký autobusový terminál pro autobusové linky z okolních vesnic, a linky z Kostelce, Sázavy a Říčan. Tohle vše by strašně moc ulehčilo dopravě na jižním městě, v Petrovicích a samozřejmě i v přetížené Uhřiněvsi - hlavně ulici Přátelství. Berte to prosím s rezervou, je to jen moje utopická verze. Buďme rádi, že se to metro v Praze alespoň tak nějak staví ikdyž bych si dokázal představit i rychlejší tempo.

0/0
5.7.2014 14:13

V38l86a44d85i30m47í93r 26H97o15l25ý 8574261766747

Áčko na letiště, céčko do Čerčan, protože v okolních lesích se v sezóně dají skoro sekat houby kosou. ;-)

Ne, s tím céčkem si dělám srandu, ale škoda, že se déčko nepostaví najednou až na Mírák.

0/0
5.7.2014 3:02
Foto

R47o95b97e84r86t 19P17l12o73c40h 4156282491883

Tak předpokládám že po otevření prvního úseku se hned začne budovat druhý úsek z Pankráce na Mírák.

0/0
5.7.2014 14:17

D62a96n72i61e87l 16M16a77r22t16í63n51e19k 4153423423349

Tak kdyby hledali člověka kterej se tam posadí a nebude nic dělat hlásím se dobrovolně :)

+3/0
4.7.2014 23:47

B54r95o24n31i14s27l62a67v 93M97e81r26t46l40í84k 1952521451262

Obsazeno :-)

0/0
5.7.2014 0:24

M18i50c48h64a67l 82H54i87r79k53a 4767826570763

Modrá linka? Ta už je na mapách teď a jmenuje se Vltava ;-D

+3/0
4.7.2014 23:25

A26l82e23x31a36n93d12r 74K79o71s69t75k91a 5259636279356

Depo Písnice=Sapa?

+1/0
4.7.2014 23:13

J11o64h92a76n 65Z70i51n35g51e59l 2501795206271

Ne. Ještě o stanici dál.

0/0
4.7.2014 23:44

A80l97e12x24a14n89d92r 76K65o54s48t74k55a 5489146659296

Díky :)

0/0
5.7.2014 5:58

V86l25a59d98i26m85í35r 89P41o63h80a55n 1838849924808

budování dluhů

vzhledem k vysokým cenám energií a dalším nákladům přínosy tohoto budování spíš převyšují dluhy které vzniknou

a to nemluvím o korupci

budovatelské nadšení národních států už pomalu patří minulosti bez ohledu na podobné projekty které jen agonii prodlužují

+1/−7
4.7.2014 22:19

J69a54r70o12s32l85a61v 79B62r88ü47m38m61e15r 7314483366

Víte kolik se ušetří nákladů na autobusy Krč - Kačerov a jejich šoféry?

+7/0
4.7.2014 22:36

J98a50r63o34m90í90r 65K47r43á58l 4160179824839

A čím tedy chcete zajistit dopravu ?  Povídejte, přehánějte. ;-D

+1/0
4.7.2014 23:02

R84o92b13e53r26t 27Š14i48m33e35č22e69k 6635791138508

autobusy z kačerova, tak jako doposud

0/−5
4.7.2014 23:07

J15a63r39o91m59í93r 12K25r31á21l 4220949244139

A to ušetří energie ? 8-o  Jak ?   Naftový motor má cca pětinásobné náklady na km než elektromotor.  A na kolejích bude ten rozdíl ještě větší.

+3/0
4.7.2014 23:18

R76o94b68e84r92t 22Š43i11m82e24č11e86k 6805981538868

a náklady na provoz metra jsou taky menší, než náklady na provoz silnice? (to nemluvím o vybudování)

0/−2
4.7.2014 23:23

J49a60r83o13m65í56r 23K80r68á62l 4810909584119

Ano, náklady na provoz metra na osobokilometr jsou podstatně menší, než autobus.  A to bohatě vyvažuje vyšší náklady.  Nehledě na to, že ta silnice často ani nejde postavit.  Vzpomeňte třeba na hradeckou dálnici.

+6/0
4.7.2014 23:40

R24o36b52e63r49t 28Š57i29m77e30č35e14k 6765581918158

jenomže trasa pankác - písnice není to samé jako pankrác - jižní město

0/0
4.7.2014 23:48

J16a61r63o47m17í55r 47K11r32á17l 4410869934449

V čem ?  Jsou tam snad pouze státní pozemky ?  A stačí jeden majitel, co se šprajcne a hned je několik let zdržení.

0/0
5.7.2014 7:13

V20l29a74d39i60m60í67r 32P78o74h66a23n 1568169534738

to přeci není vůbec podstatné ani není podstatné jestli je to nebo není potřeba

já pouze říkám že se budují dluhy které až se jednou budou nějakým způsobem (pravděpodobně bankrot) splácet tak ta infrastruktura bude k ničemu

0/−1
4.7.2014 23:39

J51a16r28o15m25í74r 45K20r10á90l 4290219764559

Pokud pro Vás není podstatné, zda je ta doprava potřeba, pak asi nemá význam s Vámi diskutovat.

0/0
4.7.2014 23:42

V82l47a98d13i89m74í52r 19P36o23h39a49n 1478179404628

viz diskuze o nezaměstnanosti s kterou to souvisí

nemá smysl budovat infrastrukturu proto aby lidi jezdili do práce (z velké části jde o umělou zaměstnanost) kde si vydělají sotva tolik aby vyžili takže se od nich na daních vybere příliš málo a náklady jsou příliš velké

výsledkem jsou jen dluhy

on to taky bude muset někdo zaplatit víte;-)

0/0
4.7.2014 23:54

J81a95n 93Š13p12e25c22i57á34n 2200380549289

Tak az bude ten bankrot, tak ty tunely v zemi zustanou a mozna ze ty vlaky tam budou bez problemu jezdit. Horsi je to kolik se prožralo za vlady Paroubkovic, to budeme hledat kde? V odpadnich rourach? Nebo na ciganskych ubytovnach?

0/0
5.7.2014 10:20

M82a15r83t84i78n 71P75o48s13p95í27š59i21l 8665791966847

no hlavně aby si vyřídili stavební povolení

0/0
4.7.2014 22:15

R21o63b24e16r87t 27Š94i64m96e58č37e70k 6575701908478

nádraží krč a nemocnice krč jsou naprosto zbytečné, protože jsou bezproblémově dostupné z kačerova... a ty zbylé stanice..?

0/−17
4.7.2014 21:57

Ř34e50h43o67ř 72V98l13a43s45á31k 2834364321146

Bezproblémově dostupné z Kačerova? Je tam ve špičce prakticky nepřetržitá šňůra smradlavých autobusů a i když je jich tolik, tak jsou narvané k prasknutí.

+7/0
4.7.2014 22:02

R40o10b92e20r13t 49Š37i33m28e17č34e57k 6175231148568

zácpa tam občas bývá, ale většinou jsou to 2 minuty z Kačerova a ten smrad nikomu nevadí, protože po cestě nikdo nebydlí

+1/−13
4.7.2014 22:16
Foto

R65o71b75e26r53t 92P80l92o50c75h 4426392781643

Robert Šimeček - hodně hloupé názory ;-€

+3/0
5.7.2014 0:13

P22e63t63r 13K48u33c30a30r47o72v 5392982922357

Vy jste uplně mimo. Připadá mi, že jste v téhle části prahy nikdy nebyl.

0/−1
5.7.2014 1:10

V54a67c52l47a71v 68K15u40b42i51s 5201891349607

Nadrazi Krc se pocita jako prestupni stanice na vlaky a 125ku takze pak byde rychly spojeni mezi Jiznim mestem Novymi dvory a Smichovem.

+4/−1
4.7.2014 22:09

M79a33r84t25i68n 63L13a85s34e85v91i66č 2826356717824

Někde jsem četl, že se chystá obnovit bývalá vlaková zastávka Kačerov právě kvůli zvažované dostupnosti z metra.

Na jednu stranu je fakt, že Nádraží Krč by mělo k metru co se výstupů týče určitě blíže, ale zase Kačerov je daleko větší přestupní uzel na autobusy.

+1/0
4.7.2014 22:19

V89a98c34l38a55v 77K17u37b97i46s 5231111739397

To je pravda ale Pres Krc uz dneska vlaky jezdi a pokud by se Kacerov udelal tak stejne se pres Nadrazi Krc pojede. U tech busu je to sporny. Vetsina z nich je na obsluhu Novych Dvoru a Modran a tam ted pojede metro. Spousta busu tim na Kacerove bude koncit a Nadrazi Krc je hned u spojky, takze idealni misto pro Vlak, Busy i P+R parkoviste

+2/0
4.7.2014 22:26

P52e67t98r 45V15i77m19r 9360234681

Vlaková zastávka Kačerov se právě staví. Letos v prosinci by měli z vlaku na Kačerově cestující přestupovat přímo do podchodu u metra.R^

0/0
8.7.2014 16:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.