Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Výstavba metra D může začít za dva roky, se strojvůdci se nepočítá

Dokumentace je hotová, čeká se vydání územního rozhodnutí. Ihned poté se rozjedou přípravy na vybudování plánované trasy D pražského metra do Písnice. Výstavba by měla začít už v roce 2016 a vlaky se možná obejdou bez strojvedoucích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P59e87t67r 89V91i71m39r 9470144681

místo miliard na metro D se mohly protáhnout stávající vlakové koleje z Hl.nádraží - Vršovic a letos dostavované vlakové zastávky Kačerov k nemocnici Krč (od stávajících vlakových kolejích je to jen 600 metrů ! ) od nemocnice Krč tunelem do Libuše , Písnice, Vestce a Jesenice a byla by obsloužena mnohem vetší část Prahy

0/0
10.7.2014 14:43

J48i66ř11í 31M19a59c39e46k 3325395624381

Z článku jsem pochopil, že změnit zákon (kvůli provozu bez strojvůdce) trvá u nás déle, než vystavět novou trasu metra.

+1/0
7.7.2014 9:10

M63i55l34o72š 25D80v83o62ř48á31k 8605727486801

bohuzel je toto tema akcni asi jen do dalsich voleb na radnici...

0/0
5.7.2014 8:14

J34a81n 58Z98e91m36a14n 8486102144252

No uvidíme, jak dlouho jim to vydrží :)

0/0
5.7.2014 11:35

A13n83t54o22n37í39n 20V77á30c33l22a65v28í56k 9579621501298

Ahoj. To máte jedno kama ta díra povede. Mazejte ven. Je tam pěkně ;-D;-D;-D

+1/0
5.7.2014 7:31

F27r15a37n81t37i34š57e87k 32S47c36h33l24i54c29h56t21s 9965392491215

Zbývá pár otázeček:

Proč vést metro směrem, který roky jen umírá, kde není žádná významná investiční činnost ani nová výstavba?

Proč nevést metro v ose dálnice D1 a významně tak odlehčit tuto přeplněnou a přecpanou trasu se spoustou satelitní výstavby?

Proč se raději nevybuduje vnější (polo)kruhová trasa po celém severo-východo-jižním obvodu metropole, propojující efektivně bydliště a pracoviště mnoha lidí?

A hlavně.

Kdo si chce namastit kapsou prodejem, nyní lukraticních, pozemků pod stanicemi na lince, kde i ve špičce budou jezdit v prázdných vagonech tak maximálně toulaví psi a kočky ?

0/−9
5.7.2014 7:08

P50e94t27r 57H22e25l39l52e43r 5723636294824

Ty jsi odborník ;-D

200 tisíc lidí bydlí jen na konci té trasy, přes Krč jezdí jeden autobus za druhým atd.

+8/0
5.7.2014 10:02

F97r86a30n55t29i64š49e16k 72S50c95h18l66i46c71h44t60s 9335102181355

Jezdí 30 let. Děti už se tam nerodí. No a přestárlé důchodce není kam transportovat.

Přednost by měly mít oblasti, kde jsou investice.

Praha už růst nikdy nebude.

Když ve Vídni stačí tramvaje, tak Praze taky.

Linka metra by měla být hlavně dotažena taky na Letiště a druhá by měla být okružní mimo centr sever-jih přes východ, protože plno Pražáků se plácá autem do práce a zpět přes centrum z jednoho konce na druhej přes hodinu!

0/−8
5.7.2014 10:19

M42i63l79a22n 41N57o78v13á63k 2690945715315

Ve Vidni stačí tramvaje doplněné pěti trasami metra se 104 stanicemi, a další se stále staví. Praze by současné tempo výstavby metra ve Vídni bohatě stačilo.

+3/0
5.7.2014 12:41

J68i90ř51í 19M84a70c83e77k 3535315484541

Možná by Praze mohla stačit koňka.

0/−1
7.7.2014 9:11

T78o67m18á82š 48K62o20t56í43k 9546653753176

Bude to gumokol, neví někdo?

+1/0
5.7.2014 1:55

A32l90e37x68a86n36d23r 94K24o12s53t18k23a 5259476509856

Patrně ne, ani v té samostatné variantě. Pokud to bude odbočka tak 100% ne.

+1/0
5.7.2014 6:13

J88a42n 40S66a62l89o70m30o24n 4179840241865

Gumokolový metro není nic moc. Smrdí to v něm gumou a na pohodlí jízdy to také moc poznat není. Světové zkušenosti ukazují, že pro metro je stále nejvýhodnější klasická kolej a pro zlepšení jízdy lze u metra úspěšně použít kolo s odpružením.

+4/0
5.7.2014 9:24

K24r34y75š12t61o78f 56T18u66r93n35o59v63s64k64ý 1737359469724

No hlavně aby se před výstavbou trasy D opravila Dejvická na áčku. Promiňte, ale 20 kýblů na zemi, když začne pršet? To je trošku moc Rv

+1/0
5.7.2014 0:57
Foto

R16o57b64e32r44t 49P68l11o65c48h 4716282371803

Už dávno se mělo stavět. Tahle trasa měla dostat přednost před v současné době budovaném prodloužením áčka do Motola.

+6/0
5.7.2014 0:10

D37a87n28i42e21l 62M67a92r76t31í47n14e17k 4983343153559

kdyby se tady nekradlo a sedeli tam lidi kterym jde to aby sel pokrok kupredu a co jde se zlepšovalo a byli tady normální politici tak už sme klidně dávno mohli mít E mozná i F

+2/0
5.7.2014 0:13
Foto

R88o69b22e17r39t 58P11l40o62c92h 4776892691933

No tak já bych zase nebyl až takovej optimista ;-D Nejsem si jistej jestli současná Praha bude potřebovat nějaké další trasy. Na co by byla ta okružní? Podle mě nereálná. Spíš bych ještě prodlužoval. Samozřejmě další prodlužování déčka. To je jasný. Prodloužení céčka z Hájů na Sídliště Petrovice ( část trasy po zemi - tj levně) s vybudováním parkoviště P+R a autobusového terminálu v polích u sídliště by hodně ulehčilo dopravě na jižňáku v oblasti Hájů. To současné áčko by se dalo prodloužit na Bílou horu. Z céčka za Kobylisama odbočka do oblasti Bohnic a Čimic. To jsou moje návrhy pro další prodlužování pražského metra...

+2/0
5.7.2014 0:30

P75e96t78r 35K76u46c41a23r83o14v 5222792432837

Hlavně ne metro do petrovic.

0/0
5.7.2014 1:02
Foto

R39o41b69e75r60t 92P82l58o25c72h 4976382261113

Proč ne metro do Petrovic? Byla by to jen chvilková konečná. Další prodloužení by bylo přes stanice nádraží Uhřiněves až do konečné stanice Uhřiněves. Až na kraj Uhřiněvsi by se zase jelo po povrchu = levnější výstavba. Stanice nádraží Uhříněves by měla vestibul se dvěma výstupy - jeden směrem k nádraží (přestup na linky S) a druhý směrem na Nové náměstí (centrum Uhřiněvsi). Poslední stanicí by byla Uhřiněves situována do oblasti kruháku na kraji obce ve směru na Benice a Říčany. Zda se staví a výhledově ještě stavět bude. U stanice by v prostoru mezi současným kruhákem, obytnou zónou a hřbitovem vzniklo velké zachýtné parkoviště P+R plus velký autobusový terminál pro autobusové linky z okolních vesnic, a linky z Kostelce, Sázavy a Říčan. Tohle vše by strašně moc ulehčilo dopravě na jižním městě, v Petrovicích a samozřejmě i v přetížené Uhřiněvsi - hlavně ulici Přátelství. Berte to prosím s rezervou, je to jen moje utopická verze. Buďme rádi, že se to metro v Praze alespoň tak nějak staví ikdyž bych si dokázal představit i rychlejší tempo.

0/0
5.7.2014 14:13

V58l69a89d12i17m37í71r 17H38o72l57ý 8684231746857

Áčko na letiště, céčko do Čerčan, protože v okolních lesích se v sezóně dají skoro sekat houby kosou. ;-)

Ne, s tím céčkem si dělám srandu, ale škoda, že se déčko nepostaví najednou až na Mírák.

0/0
5.7.2014 3:02
Foto

R17o94b58e25r27t 11P30l32o11c39h 4766202261813

Tak předpokládám že po otevření prvního úseku se hned začne budovat druhý úsek z Pankráce na Mírák.

0/0
5.7.2014 14:17

D15a37n47i29e40l 64M23a23r20t72í15n22e32k 4133953283909

Tak kdyby hledali člověka kterej se tam posadí a nebude nic dělat hlásím se dobrovolně :)

+3/0
4.7.2014 23:47

B78r18o72n17i77s48l23a98v 10M37e46r88t72l40í26k 1552341321442

Obsazeno :-)

0/0
5.7.2014 0:24

M20i48c82h19a71l 93H83i85r19k14a 4777276360823

Modrá linka? Ta už je na mapách teď a jmenuje se Vltava ;-D

+3/0
4.7.2014 23:25

A47l96e12x53a74n37d88r 33K30o40s37t75k34a 5469416889666

Depo Písnice=Sapa?

+1/0
4.7.2014 23:13

J96o79h60a17n 52Z95i98n11g23e92l 2611135936311

Ne. Ještě o stanici dál.

0/0
4.7.2014 23:44

A20l20e16x34a42n24d12r 59K93o55s85t28k52a 5819946689466

Díky :)

0/0
5.7.2014 5:58

V54l30a47d80i47m74í74r 94P11o13h52a60n 1448379304358

budování dluhů

vzhledem k vysokým cenám energií a dalším nákladům přínosy tohoto budování spíš převyšují dluhy které vzniknou

a to nemluvím o korupci

budovatelské nadšení národních států už pomalu patří minulosti bez ohledu na podobné projekty které jen agonii prodlužují

+1/−7
4.7.2014 22:19

J19a26r65o28s22l97a73v 63B47r84ü15m31m33e52r 7264153546

Víte kolik se ušetří nákladů na autobusy Krč - Kačerov a jejich šoféry?

+7/0
4.7.2014 22:36

J55a17r81o55m49í72r 45K40r38á41l 4200599974599

A čím tedy chcete zajistit dopravu ?  Povídejte, přehánějte. ;-D

+1/0
4.7.2014 23:02

R27o64b91e43r64t 39Š50i34m55e55č82e42k 6615681528708

autobusy z kačerova, tak jako doposud

0/−5
4.7.2014 23:07

J57a85r46o16m88í30r 47K78r68á53l 4290869824669

A to ušetří energie ? 8-o  Jak ?   Naftový motor má cca pětinásobné náklady na km než elektromotor.  A na kolejích bude ten rozdíl ještě větší.

+3/0
4.7.2014 23:18

R63o14b48e35r86t 65Š41i19m61e75č13e30k 6605351728168

a náklady na provoz metra jsou taky menší, než náklady na provoz silnice? (to nemluvím o vybudování)

0/−2
4.7.2014 23:23

J20a75r87o67m83í34r 22K91r69á96l 4270229734219

Ano, náklady na provoz metra na osobokilometr jsou podstatně menší, než autobus.  A to bohatě vyvažuje vyšší náklady.  Nehledě na to, že ta silnice často ani nejde postavit.  Vzpomeňte třeba na hradeckou dálnici.

+6/0
4.7.2014 23:40

R19o62b50e88r91t 77Š93i35m81e85č39e47k 6345691128678

jenomže trasa pankác - písnice není to samé jako pankrác - jižní město

0/0
4.7.2014 23:48

J68a21r16o61m42í53r 97K25r81á38l 4910559644899

V čem ?  Jsou tam snad pouze státní pozemky ?  A stačí jeden majitel, co se šprajcne a hned je několik let zdržení.

0/0
5.7.2014 7:13

V48l28a44d50i66m50í79r 71P43o93h22a84n 1928119374458

to přeci není vůbec podstatné ani není podstatné jestli je to nebo není potřeba

já pouze říkám že se budují dluhy které až se jednou budou nějakým způsobem (pravděpodobně bankrot) splácet tak ta infrastruktura bude k ničemu

0/−1
4.7.2014 23:39

J98a52r88o12m37í15r 15K22r77á64l 4630349164629

Pokud pro Vás není podstatné, zda je ta doprava potřeba, pak asi nemá význam s Vámi diskutovat.

0/0
4.7.2014 23:42

V85l47a69d91i47m20í13r 83P12o61h87a96n 1778229494578

viz diskuze o nezaměstnanosti s kterou to souvisí

nemá smysl budovat infrastrukturu proto aby lidi jezdili do práce (z velké části jde o umělou zaměstnanost) kde si vydělají sotva tolik aby vyžili takže se od nich na daních vybere příliš málo a náklady jsou příliš velké

výsledkem jsou jen dluhy

on to taky bude muset někdo zaplatit víte;-)

0/0
4.7.2014 23:54

J59a96n 87Š46p39e48c65i62á61n 2430230329719

Tak az bude ten bankrot, tak ty tunely v zemi zustanou a mozna ze ty vlaky tam budou bez problemu jezdit. Horsi je to kolik se prožralo za vlady Paroubkovic, to budeme hledat kde? V odpadnich rourach? Nebo na ciganskych ubytovnach?

0/0
5.7.2014 10:20

M12a85r54t64i79n 17P73o24s11p63í27š42i25l 8495371236407

no hlavně aby si vyřídili stavební povolení

0/0
4.7.2014 22:15

R36o91b72e29r14t 66Š46i69m33e47č80e17k 6395131968798

nádraží krč a nemocnice krč jsou naprosto zbytečné, protože jsou bezproblémově dostupné z kačerova... a ty zbylé stanice..?

0/−17
4.7.2014 21:57

Ř21e10h75o43ř 41V97l15a75s43á58k 2424694141236

Bezproblémově dostupné z Kačerova? Je tam ve špičce prakticky nepřetržitá šňůra smradlavých autobusů a i když je jich tolik, tak jsou narvané k prasknutí.

+7/0
4.7.2014 22:02

R97o38b49e31r16t 30Š59i51m96e28č17e94k 6555691918168

zácpa tam občas bývá, ale většinou jsou to 2 minuty z Kačerova a ten smrad nikomu nevadí, protože po cestě nikdo nebydlí

+1/−13
4.7.2014 22:16
Foto

R70o59b30e61r13t 49P60l79o97c37h 4866962851553

Robert Šimeček - hodně hloupé názory ;-€

+3/0
5.7.2014 0:13

P33e76t64r 19K48u52c67a18r95o75v 5302682122567

Vy jste uplně mimo. Připadá mi, že jste v téhle části prahy nikdy nebyl.

0/−1
5.7.2014 1:10

V35a46c52l45a82v 36K86u82b49i51s 5201581779687

Nadrazi Krc se pocita jako prestupni stanice na vlaky a 125ku takze pak byde rychly spojeni mezi Jiznim mestem Novymi dvory a Smichovem.

+4/−1
4.7.2014 22:09

M65a51r93t40i40n 45L30a49s48e62v62i53č 2406436467134

Někde jsem četl, že se chystá obnovit bývalá vlaková zastávka Kačerov právě kvůli zvažované dostupnosti z metra.

Na jednu stranu je fakt, že Nádraží Krč by mělo k metru co se výstupů týče určitě blíže, ale zase Kačerov je daleko větší přestupní uzel na autobusy.

+1/0
4.7.2014 22:19

V53a61c84l51a23v 58K68u50b36i22s 5981881739977

To je pravda ale Pres Krc uz dneska vlaky jezdi a pokud by se Kacerov udelal tak stejne se pres Nadrazi Krc pojede. U tech busu je to sporny. Vetsina z nich je na obsluhu Novych Dvoru a Modran a tam ted pojede metro. Spousta busu tim na Kacerove bude koncit a Nadrazi Krc je hned u spojky, takze idealni misto pro Vlak, Busy i P+R parkoviste

+2/0
4.7.2014 22:26

P85e27t43r 67V12i60m62r 9940154171

Vlaková zastávka Kačerov se právě staví. Letos v prosinci by měli z vlaku na Kačerově cestující přestupovat přímo do podchodu u metra.R^

0/0
8.7.2014 16:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.