Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stopka kvůli emisím. Felicie neprojedou od Hradu až po Strašnice

Za špínu v pražském ovzduší mohou ze čtyřiceti procent auta. Aby se v metropoli lépe dýchalo, chystá město zavedení takzvaných nízkoemisních zón, kdy z širšího centra vyžene auta starší roku 2000, případně 2001. Systém začne fungovat nejdřív koncem příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D29a43v12i70d 27Z51a64h97r68a93d71n87í42č84e36k 3417737776621

Někdy je mi z tohohle státu zle. Kolik potkáváte felicií? Ty lidi opravdu tak moc chtějí čoudit, nebo prostě na lepší auto nemají? Nebo mají tak malý nájezd, že se jim měnit auto nevyplatí? Jako vždy je to jen další zdanění. Důchodce nebo chudší člověk  si prostě už k tomu doktorovi nedojede. Samozřejmě jak to projde, zavede se stop na EURO 3 atakdále. Styďte se zloději!

+1/0
15.7.2014 17:19

J50a91r39o63m54í21r 52N49o95v25o34t15n79ý 7879377911794

kapitalista vymýšlí jen hovadiny,parazit

0/0
2.7.2014 19:10

V23l15a96d78i21m97í29r 76H23o48l81ý 8614781976907

Další nádherný nápad a o důvod víc, proč volit TOP 09.

Konečně si budu moci koupit nové auto za peníze, které nemám, abych s ním mohl parkovat v květinkové zóně

HUDEČKU  a spol., jděte už se svými stupidními nápady tam, kam patříte!!!!

Na psychiatrické vyšetření, minimálně. ;-€

+2/0
2.7.2014 13:35

J42a64r76o70s89l78a56v 58Z73o12l67t81á44n 9888902105150

Tohle by neprošlo přes Ústavní soud (ve finále), neboť je to nerovný přístup (diskriminace) chudejch.

0/0
2.7.2014 11:47

M92a55r28c67e79l83a 38H93o19r85á41č72k70o86v27á 7277422713258

poněkud zavádějící nadpis.... moje felicie je rok výroby 2000, tudíž Euro 3. Nechápu, že si autor vybere ke kritice značku vozu, aniž si ověří dobu kdy se vyráběla Rv

+2/−2
1.7.2014 12:40

J20i65n12d11ř65i55c33h 75Š52k25o83p87e31k 4485761680335

r.v. je slušně zavádějící, mám r.v.2001 a bylo to euro 2

+1/0
1.7.2014 12:44

A78d32a62m 80K48r75u79m92l 1253852121254

Rok uvedení do provozu není rok, kdy ta Vaše sjela z linky, ale kdy model uvedla automobilka do provozu, tj. u Felicie 1995 po faceliftu 1998.

0/0
27.7.2014 11:14

K50a64r11e27l 75D88r48d90a 6544612227

Při praktikách Škodovky, kdy je koncern schopný pro Česko vyrábět podřadná auta, není toto ochrana před Škodovkou? Zavádění nízkoemisních zón je tlakem na výrobce, aby takové vozy i prodávali.

  To že plno ojetin v Česku nějaké Euro má, je díky zónám a nařízením v Rakousku a Německu. Nedivím se, když v textu uvádí, že nevyhoví Felicie a Octávky. Moje ojetina 22 let stará byla na tom ohledně ekologie roky lépe, než aktuálně vyráběné Škodovky.

  Je to sice nástroj s dopadem na mnohé české řidiče, ale cílem mohou být automobilky, kterým nedostatečná česká legislativa vyhovuje.

0/−4
1.7.2014 12:29

T55o17m 84P77á34l97e19k 1331936279928

A studovali odborníci, jaká auta, jakých ročníků v centru Prahy jezdí? V Praze jezdí odhadem 95% vozů s rokem výroby po 2005. Takze k cemu ty zony zavadet? To je zase tunel na znacky a taky nalepky, ktere zaplatime my..... 8-o;-€;-O

+5/−1
1.7.2014 10:58

L47u20k19á43š 71Š88l31e17h50o69f30e60r 1123609825699

Hudečka fakt nemusím, ale tohle je dobrý nápad. Za málo peněz snadný způsob jak omezit dopravu a ještě vylepšit ovzduší R^

+1/−9
1.7.2014 10:48

T55o59m 37P77á77l27e20k 1161726629978

Já ty peníze za stupidní nálepky, které nebudou levné (protože je bude vyrábět nějaká spřátelená firma s dominantním postavením) odmítám platit. RvRvRv

+2/0
1.7.2014 11:02

J54i93r15k61a 18B96a56š26í90k 3172418276587

Tak je neplat a jezdi metrem.

+2/−4
1.7.2014 11:32

J68i46ř21í 51T35ó56t82h 3279511379

Souhlasim, auta starší 14 let jsou odpad a ne auta. Mám Euro5 a za ECO jsme dali 80t. navíc .... a pak mám jet za starým Favoritem na vnitřní okruh ? A přidat starý Avia & spol..

+4/−15
1.7.2014 9:35

J63i73n65d49ř25i30c98h 13Š70k18o90p76e23k 4445171220625

ty budeš odborník ;-D, když jsi schopen tvrdit že všechna auta nad 14 let jsou odpad. Dej si pozor, aby tvé nové EURO 5 s ECO vydrželo bez velkých nákladů aspoň 2/3 toho, co auta, které označuješ za odpad :-)

+4/0
1.7.2014 9:59

J54a44k90u62b 23F42e78i18f41a15r 7679799266789

to máte jako ses 14 let starým mobilem. Taky si z něj zavoláte.... :-P

0/0
1.7.2014 20:58

Ř80e12h66o50ř 87V52l57a41s94á91k 2144704181666

Auta starší 14 let jsou prostě auta.

+3/0
1.7.2014 13:09

J33a76k44u23b 92F38e81i59f74a50r 7419869406829

Jsem zapřísáhlý odpůrce pošuků z Automatu a osla Hudečka, avšak se zavedením nízkoemisní zóny souhlasím. A nehledejme za tím ekologii, je to prostě de-facto jediný aplikovatelný způsob, jak omezit provoz v širším centru. Ano, jistě, nejlepším způsobem by bylo mýto, ale konstalaci tendr na mýto-pražský magistrát si dovedu jen těžko představit.

Na druhou stranu by se měli snažit o dokončení Pražského okruhu, otevření nezprovozněných sjezdů atd atd atd.

+1/−7
1.7.2014 9:16

K25a40r32e54l 39D20r73d55a 6934292697

Praha bude mít mýto, nízkoemisní zóny i parkovací zóny.

0/0
1.7.2014 12:33

K14a22m48i98l58a 51K34a21l26e18n38s33k66á 9326507977518

A proč tak razantně nedokáží radní postupovat s kamiony, které nemají odvahu vykázat ze sjezdu na Spořílově.!! Proč si nepospíší se stavbou okruhu?? To by pomohlo zdaleka nejvíc.

+5/−2
1.7.2014 8:54
Foto

M91i10r55o65s27l57a79v 60Z80a26p77l56e27t76a82l 3257525878253

ty kamiony mají mnohem nižší emise, než většina osobáků. U Euro5 odborníci tvrdili, že de fakto vypouští díky filrům čistčí vzduch než nasává. To že kamion kouří je jen sugesce kterou si sami vtloukáte do hlavy, je velký, musí zákonitě kouřit zatímcož moje felinka je malinká, tak nekouří....

+1/−5
1.7.2014 8:59

K42a60m25i97l17a 74K23a74l86e17n64s31k88á 9226327637928

A kolik myslíte, že kamionů má Euro 5? Tak 30% a ty které ho mají, tak dopravci posílají na cesty do Evropy a po ČR nechávají jezdit ty horší.

+2/0
1.7.2014 9:02
Foto

M73i13r86o63s68l48a76v 35Z55a63p98l41e55t18a23l 3437345648903

A 30% je málo? Navíc dnes už jezdí hodně vozů Euro6, po tuzemsku má 95% už Euro3 a z vlastné zkušenosti moc dobře vím, jak velký rozdíl je už mezi euro a třeba Euro2. Euro v zavřené dílně člověk skoro nepozná, Euro, to člověk vydržel tak minutu, dvě....

0/0
1.7.2014 9:09

J75i11n47d89ř13i82c91h 53Š25k93o88p44e94k 4225881510485

ale problém dopravy nejsou jen emise, ale i hluk. Krásně je to vidět na nerovných silnicích nebo v místech, kde jsou úmyslné retardéry

+1/0
1.7.2014 10:03

P11e60t72r 22G47a72b61r20i24e43l 8417985511874

Můj Ford Focus z roku 1999 s LPG bude mít zakázaný vjezd, i když je mnohem ekologičtější a s nižšími emisemi, než drtivá většina Dieselů. Navíc u Dieselů si lidi hromadně odstraňují filtry pevných částic. No, jde vidět, že v Prahe má někdo patent na skvělé nápady..Rv

+7/−1
1.7.2014 8:49

M63a56r40t87i91n 35H23o83r80ň75á93k 7611401652

změňte to,když je LPG osvobozeno od silniční daně, proč by mělo padat aj do zákazu vjezdu

0/0
1.7.2014 9:55

V29i14k28t66o65r 73Š42e72d90i78v37ý 8376851780886

- zlepšení lze dosáhnout zejména obměnou nákladních vozidel. Proto zakážeme vjezd osobákům a podstatné části nákladních dáme výjimku. 

- ti, kdo jezdí mnoho desítek tisíc kilometrů ročně, už dávno stará auta museli obměnit.Zakážu-li vjezd 10% EVIDOVANÝCH vozidel, nezmizí z centra 10% skutečně PROVOZOVANÝCH vozidel, zato určitě naštvu 10% majitelů.

+8/0
1.7.2014 8:45
Foto

M48i60r53o73s15l34a86v 63Z33a95p25l35e26t79a95l 3277855428943

Nákladní auta jsou průměrně staré tuším 9 let, oproti osobákům co mají 14 let. Nákladní auta se obměńují vcelku rychle, je to spotřební zboží a 10kamionů Euro5 má  stejné emise jako jediný 10let starý osobák. U výfuku kamionu už sem se roky nezakuckal, za některým osobákem ještě nedávno.

0/−2
1.7.2014 8:53
Foto

M89i19r24o74s42l76a55v 90Z64a61p60l64e49t43a93l 3417255508873

Naprosto zbytečné, jje to jen mrhání peňězy a jediný důvod proč se toto zavádí je, aby úředníci měli co dělat, zaměstná to stovky vyžírků na dlohé roky, MP měla další lovný rybník a výrobci značek a hlavně předražených samolepek lukrativní zakázky. 

Fakta jsou jasná, vozový park se omlazuje i bez vyhlášek, dnes se vymýšlí nízkoemisní zony kvůli 10%vozů, před 20lety tu bylo bez katalizátorů 99%vozů, úbytek je tedy naprosto zřejný. Ty vysokoemisní auta vymizí sama. A proto se taky musí vymýšlet další etapy "přitvrzování" atd... prostě hovadina. Kvůli jednomu důchodci ze sta, co si hýčká svou Felicii je to naprosto zbytečný humbuk a EKOTEROR.

+8/0
1.7.2014 8:45

B34r40o42n49i94s69l50a48v 25M91e93r61t51l94í89k 1872781341852

+1, ale ten pravopis :-) viz. https://cs.m.wiktionary.org/wiki/penĂ­ze

+1/0
1.7.2014 22:31

M21a95r59t43i31n 12H72o41r75ň90á32k 7481801752

V ČR je pohyb autem prostě takový fenomén, bez kterého nemůže většina být.

+1/−10
1.7.2014 8:17

M97i17l63o57š 68B29é14m 6914389402973

Mnohem větší fenomén je to těm lidem znesnadnit. Za jejich vlastní peníze a pro jejich vlastní dobro, pochopitelně.

+11/−1
1.7.2014 8:24

M69a10r19t68i59n 54H24o17r38ň38á90k 7741961202

sorry ale vidím to úplně jinak, váš názor vám vymlouvat nebudu

+1/−3
1.7.2014 8:27
Foto

B47r31o37n73i56s92l53a23v 84G52a86b35r40y20š 2142819281

Vám někdo brání jezdit autem? A nejsou to ve špičkách pracovních dnů i sami řidiči?? Víte, automobilismus už dosáhl takové úrovně, že si vlastně překáží sám sobě. A bude to horší. Nebo se Vám snad líbí ty dlouhé kolony, kde v 70 autech jede 80 lidí?

+1/−4
1.7.2014 10:28

M67i28l45o60š 12B63é71m 6264459172403

S kolonami u nás ve městě problém není. Spíš spousta dopravních omezení kolem náměstí, díky čemuž se centrum vylidňuje, obchodníci zavíraj kšefty a radnice tam tak může stěhovat "sociálně slabé".

+2/−1
1.7.2014 10:35
Foto

B52r46o16n41i66s47l30a97v 75G27a80b47r53y56š 2242659801

Cože? Takže tam, kam nemohou auta, považujete tuto oblast za "zabitou"?

+1/−7
1.7.2014 11:54

V33l24a14s12t56i20m33i56l 61W58a45i67c 8640573217847

Ano!

+1/0
4.7.2014 10:03
Foto

B22r69o47n46i55s68l92a88v 16G15a11b85r79y90š 2132869971

Aha, a jinak Vám to pálí na správném místě? V Praze na Staroměstském náměstí, Na Příkopě, na Andělu, na Náměstí Republiky nebo na Karlově mostě nejezdí auta. Je to zabitá oblast? V Pardubicích na Třídě Míru také nejezdí auta. Je to zabitá oblast?

0/0
4.7.2014 14:35
Foto

B90r91o30n12i37s95l36a82v 84G15a87b84r40y20š 2682699611

Mínuskáři se překonávají! Už dávají záporné hodnocení otázce.

0/0
4.7.2014 14:37

M41i86l76a29n 35N64o31v25á95k 2500185465755

Kdyby raděj vyřešil Spořilovskou spojku bez kamionů. To by byl ekologický počin.

+4/0
1.7.2014 8:15

T70o54m 58P69á73l64e89k 1821836739208

Stačilo z pouze dostavit pražský okruh kolem Běchovic a velké většině by se hodně ulevilo.

+3/0
1.7.2014 11:01

M62a70r63t14i14n 75H93o41r26ň28á59k 7261191772

Tak jak to tak čtu pode mnou, tak budu asi jediný kdo s tím souhlasí :) . Není to tak dávno co jsme se dusili na zastávkách a přechodech čmoudíky z ikarusů, karos, liazek, tater, avií, ify, barkasů a podobných vozidel. Smyslem je zlepšovat kvalitu života, to znamená i kvalitu vzduchu co dýcháme. Nebo vám kritikům snad přijde, že nemocných ze smogu z dopravy je málo?

+3/−9
1.7.2014 8:12

J64i37n98d86ř41i54c27h 46Š19k43o42p35e69k 4465141790775

mě přijde přehnané řešit emise  z osobáků, když pak jsou regiony, kde hodnoty prachu jsou překračovány naprosto běžně a nic s tím nelze dělat (např. Ostravsko)

+4/−1
1.7.2014 8:20

M56a22r66t65i64n 10H27o21r30ň56á76k 7291561212

v každém městě jsou prostě jiné "problémy" a jiné způsoby řešení

+1/−2
1.7.2014 8:23

J37i48n90d18ř36i89c95h 52Š29k91o26p60e29k 4705771150575

zákaz, resp. zpoplatnění je ten nejjednoduší. Ale nabídnout alternativy (záchytná parkoviště vč. napojení na MHD, obchvat města) je mnohem těžší, takže se lidi zkásnou a jede se dál..

+2/−1
1.7.2014 8:31

M37a46r49t12i14n 52H22o10r36ň81á74k 7201961502

Jelikož v praze už pár let nežiju tak netuším kolik a jak plný jsou záchytný parkoviště, ale vím, že v jiným městech zejí záchytný parkoviště prázdnotou, lidem je pohodlnější stát kolony v pohodlí svého vozu než v dešti s deštníkem trajdat v tom hustým provozu kor když jsou všude louže

+1/−1
1.7.2014 9:57
Foto

M26i61r32o15s86l78a37v 76Z88a81p13l92e73t48a13l 3807555428253

A kolik Ikarusů, Aviií, IF atd poslední dobou na silnici vydíte??? Úplně stačí to, že nová auta mají přísnější ekonormy, stará se postupně eliminují sama a jestli zůstane jedno staré auto ze sta, to už taková tragédie není, pořád je to 99% pokles.

+1/0
1.7.2014 8:48

M98a49r82t17i18n 33H94o77r18ň98á18k 7301421312

samozřejmě že je nevidím!!! Ale vidím plno jiných vyjetých 1,9TDi a 1,8TD a 1,3MPi a podobně.

+1/0
1.7.2014 9:59

K51a98r98e95l 65D90r35d29a 6594562677

Útok na ojetiny a starší vozy. Útok na sociálně slabší Pražany. Rozevírání nůžek, kdy v Praze bude moci žít především jen ten, kdo si to může ekonomicky dovolit.

  Rodí se tady skutečné opatření "pro lidi".

+6/−1
1.7.2014 7:03

J98i21n78d72ř96i55c35h 41Š93k97o10p43e53k 4245801900115

na druhou stranu, pokud tam nebude muset člověk kvůli jednání na úřadech, ať si Prahu třeba oplotí jako skanzen

0/−3
1.7.2014 7:33

J29i76n80d60ř70i70c32h 49Š13k83o89p51e89k 4785881350495

Další důkaz, že politici žijí mimo realitu. Až na veteránisty lidi nejezdí dobrovolně přestárlými auty.....

+1/0
1.7.2014 6:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.