Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stopka kvůli emisím. Felicie neprojedou od Hradu až po Strašnice

Za špínu v pražském ovzduší mohou ze čtyřiceti procent auta. Aby se v metropoli lépe dýchalo, chystá město zavedení takzvaných nízkoemisních zón, kdy z širšího centra vyžene auta starší roku 2000, případně 2001. Systém začne fungovat nejdřív koncem příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D75a92v78i52d 60Z79a39h43r95a30d57n23í16č31e94k 3357437266461

Někdy je mi z tohohle státu zle. Kolik potkáváte felicií? Ty lidi opravdu tak moc chtějí čoudit, nebo prostě na lepší auto nemají? Nebo mají tak malý nájezd, že se jim měnit auto nevyplatí? Jako vždy je to jen další zdanění. Důchodce nebo chudší člověk  si prostě už k tomu doktorovi nedojede. Samozřejmě jak to projde, zavede se stop na EURO 3 atakdále. Styďte se zloději!

+1/0
15.7.2014 17:19

J67a55r29o73m68í91r 75N93o43v32o28t78n21ý 7269687941704

kapitalista vymýšlí jen hovadiny,parazit

0/0
2.7.2014 19:10

V45l57a59d66i54m23í30r 69H10o91l70ý 8464281506587

Další nádherný nápad a o důvod víc, proč volit TOP 09.

Konečně si budu moci koupit nové auto za peníze, které nemám, abych s ním mohl parkovat v květinkové zóně

HUDEČKU  a spol., jděte už se svými stupidními nápady tam, kam patříte!!!!

Na psychiatrické vyšetření, minimálně. ;-€

+2/0
2.7.2014 13:35

J34a45r96o33s56l28a20v 60Z83o85l94t21á77n 9518462955470

Tohle by neprošlo přes Ústavní soud (ve finále), neboť je to nerovný přístup (diskriminace) chudejch.

0/0
2.7.2014 11:47

M35a33r89c84e66l78a 23H41o97r14á67č98k14o56v25á 7817682543748

poněkud zavádějící nadpis.... moje felicie je rok výroby 2000, tudíž Euro 3. Nechápu, že si autor vybere ke kritice značku vozu, aniž si ověří dobu kdy se vyráběla Rv

+2/−2
1.7.2014 12:40

J28i45n48d52ř35i96c74h 80Š58k12o52p27e63k 4955331200935

r.v. je slušně zavádějící, mám r.v.2001 a bylo to euro 2

+1/0
1.7.2014 12:44

A60d73a66m 66K83r90u57m23l 1513602781384

Rok uvedení do provozu není rok, kdy ta Vaše sjela z linky, ale kdy model uvedla automobilka do provozu, tj. u Felicie 1995 po faceliftu 1998.

0/0
27.7.2014 11:14

K79a39r19e95l 70D76r12d86a 6804632877

Při praktikách Škodovky, kdy je koncern schopný pro Česko vyrábět podřadná auta, není toto ochrana před Škodovkou? Zavádění nízkoemisních zón je tlakem na výrobce, aby takové vozy i prodávali.

  To že plno ojetin v Česku nějaké Euro má, je díky zónám a nařízením v Rakousku a Německu. Nedivím se, když v textu uvádí, že nevyhoví Felicie a Octávky. Moje ojetina 22 let stará byla na tom ohledně ekologie roky lépe, než aktuálně vyráběné Škodovky.

  Je to sice nástroj s dopadem na mnohé české řidiče, ale cílem mohou být automobilky, kterým nedostatečná česká legislativa vyhovuje.

0/−4
1.7.2014 12:29

T90o96m 63P39á55l86e14k 1131806469308

A studovali odborníci, jaká auta, jakých ročníků v centru Prahy jezdí? V Praze jezdí odhadem 95% vozů s rokem výroby po 2005. Takze k cemu ty zony zavadet? To je zase tunel na znacky a taky nalepky, ktere zaplatime my..... 8-o;-€;-O

+5/−1
1.7.2014 10:58

L31u94k86á18š 44Š53l90e38h82o46f95e52r 1773729435309

Hudečka fakt nemusím, ale tohle je dobrý nápad. Za málo peněz snadný způsob jak omezit dopravu a ještě vylepšit ovzduší R^

+1/−9
1.7.2014 10:48

T91o28m 31P33á23l95e84k 1751686299618

Já ty peníze za stupidní nálepky, které nebudou levné (protože je bude vyrábět nějaká spřátelená firma s dominantním postavením) odmítám platit. RvRvRv

+2/0
1.7.2014 11:02

J11i36r46k56a 97B91a58š18í23k 3192628416577

Tak je neplat a jezdi metrem.

+2/−4
1.7.2014 11:32

J95i51ř80í 51T94ó54t84h 3669221659

Souhlasim, auta starší 14 let jsou odpad a ne auta. Mám Euro5 a za ECO jsme dali 80t. navíc .... a pak mám jet za starým Favoritem na vnitřní okruh ? A přidat starý Avia & spol..

+4/−15
1.7.2014 9:35

J22i83n59d22ř16i34c19h 20Š48k24o91p88e11k 4465881960595

ty budeš odborník ;-D, když jsi schopen tvrdit že všechna auta nad 14 let jsou odpad. Dej si pozor, aby tvé nové EURO 5 s ECO vydrželo bez velkých nákladů aspoň 2/3 toho, co auta, které označuješ za odpad :-)

+4/0
1.7.2014 9:59

J28a64k29u21b 38F86e73i37f70a25r 7439799246449

to máte jako ses 14 let starým mobilem. Taky si z něj zavoláte.... :-P

0/0
1.7.2014 20:58

Ř94e87h70o33ř 71V48l78a52s82á14k 2974244271646

Auta starší 14 let jsou prostě auta.

+3/0
1.7.2014 13:09

J16a50k43u61b 96F93e66i11f92a53r 7839969846849

Jsem zapřísáhlý odpůrce pošuků z Automatu a osla Hudečka, avšak se zavedením nízkoemisní zóny souhlasím. A nehledejme za tím ekologii, je to prostě de-facto jediný aplikovatelný způsob, jak omezit provoz v širším centru. Ano, jistě, nejlepším způsobem by bylo mýto, ale konstalaci tendr na mýto-pražský magistrát si dovedu jen těžko představit.

Na druhou stranu by se měli snažit o dokončení Pražského okruhu, otevření nezprovozněných sjezdů atd atd atd.

+1/−7
1.7.2014 9:16

K44a19r74e40l 34D79r96d10a 6404222277

Praha bude mít mýto, nízkoemisní zóny i parkovací zóny.

0/0
1.7.2014 12:33

K58a80m75i80l24a 22K24a68l18e30n30s80k81á 9826297767928

A proč tak razantně nedokáží radní postupovat s kamiony, které nemají odvahu vykázat ze sjezdu na Spořílově.!! Proč si nepospíší se stavbou okruhu?? To by pomohlo zdaleka nejvíc.

+5/−2
1.7.2014 8:54
Foto

M94i26r49o73s62l92a17v 73Z39a67p88l47e67t15a20l 3317435488233

ty kamiony mají mnohem nižší emise, než většina osobáků. U Euro5 odborníci tvrdili, že de fakto vypouští díky filrům čistčí vzduch než nasává. To že kamion kouří je jen sugesce kterou si sami vtloukáte do hlavy, je velký, musí zákonitě kouřit zatímcož moje felinka je malinká, tak nekouří....

+1/−5
1.7.2014 8:59

K89a30m77i40l68a 38K76a63l23e37n92s56k14á 9126147157238

A kolik myslíte, že kamionů má Euro 5? Tak 30% a ty které ho mají, tak dopravci posílají na cesty do Evropy a po ČR nechávají jezdit ty horší.

+2/0
1.7.2014 9:02
Foto

M71i53r94o86s68l17a84v 54Z34a30p50l25e20t58a47l 3437165868713

A 30% je málo? Navíc dnes už jezdí hodně vozů Euro6, po tuzemsku má 95% už Euro3 a z vlastné zkušenosti moc dobře vím, jak velký rozdíl je už mezi euro a třeba Euro2. Euro v zavřené dílně člověk skoro nepozná, Euro, to člověk vydržel tak minutu, dvě....

0/0
1.7.2014 9:09

J26i84n80d44ř85i38c92h 45Š45k20o84p45e62k 4105951590895

ale problém dopravy nejsou jen emise, ale i hluk. Krásně je to vidět na nerovných silnicích nebo v místech, kde jsou úmyslné retardéry

+1/0
1.7.2014 10:03

P52e35t30r 22G92a85b44r17i35e48l 8137785541234

Můj Ford Focus z roku 1999 s LPG bude mít zakázaný vjezd, i když je mnohem ekologičtější a s nižšími emisemi, než drtivá většina Dieselů. Navíc u Dieselů si lidi hromadně odstraňují filtry pevných částic. No, jde vidět, že v Prahe má někdo patent na skvělé nápady..Rv

+7/−1
1.7.2014 8:49

M97a24r41t87i37n 90H18o19r57ň75á71k 7481431492

změňte to,když je LPG osvobozeno od silniční daně, proč by mělo padat aj do zákazu vjezdu

0/0
1.7.2014 9:55

V84i86k25t23o97r 57Š89e80d65i59v33ý 8986461370596

- zlepšení lze dosáhnout zejména obměnou nákladních vozidel. Proto zakážeme vjezd osobákům a podstatné části nákladních dáme výjimku. 

- ti, kdo jezdí mnoho desítek tisíc kilometrů ročně, už dávno stará auta museli obměnit.Zakážu-li vjezd 10% EVIDOVANÝCH vozidel, nezmizí z centra 10% skutečně PROVOZOVANÝCH vozidel, zato určitě naštvu 10% majitelů.

+8/0
1.7.2014 8:45
Foto

M89i89r65o90s96l86a30v 31Z21a68p68l81e42t76a54l 3507535518933

Nákladní auta jsou průměrně staré tuším 9 let, oproti osobákům co mají 14 let. Nákladní auta se obměńují vcelku rychle, je to spotřební zboží a 10kamionů Euro5 má  stejné emise jako jediný 10let starý osobák. U výfuku kamionu už sem se roky nezakuckal, za některým osobákem ještě nedávno.

0/−2
1.7.2014 8:53
Foto

M32i48r33o88s79l95a32v 26Z57a81p64l38e53t80a59l 3677845158563

Naprosto zbytečné, jje to jen mrhání peňězy a jediný důvod proč se toto zavádí je, aby úředníci měli co dělat, zaměstná to stovky vyžírků na dlohé roky, MP měla další lovný rybník a výrobci značek a hlavně předražených samolepek lukrativní zakázky. 

Fakta jsou jasná, vozový park se omlazuje i bez vyhlášek, dnes se vymýšlí nízkoemisní zony kvůli 10%vozů, před 20lety tu bylo bez katalizátorů 99%vozů, úbytek je tedy naprosto zřejný. Ty vysokoemisní auta vymizí sama. A proto se taky musí vymýšlet další etapy "přitvrzování" atd... prostě hovadina. Kvůli jednomu důchodci ze sta, co si hýčká svou Felicii je to naprosto zbytečný humbuk a EKOTEROR.

+8/0
1.7.2014 8:45

B23r46o71n85i81s12l75a48v 10M84e29r62t71l91í90k 1262571241242

+1, ale ten pravopis :-) viz. https://cs.m.wiktionary.org/wiki/penĂ­ze

+1/0
1.7.2014 22:31

M74a73r93t50i73n 81H50o19r46ň38á47k 7661451732

V ČR je pohyb autem prostě takový fenomén, bez kterého nemůže většina být.

+1/−10
1.7.2014 8:17

M98i56l35o76š 69B57é22m 6344439182833

Mnohem větší fenomén je to těm lidem znesnadnit. Za jejich vlastní peníze a pro jejich vlastní dobro, pochopitelně.

+11/−1
1.7.2014 8:24

M49a75r65t70i28n 35H55o10r28ň95á96k 7131401912

sorry ale vidím to úplně jinak, váš názor vám vymlouvat nebudu

+1/−3
1.7.2014 8:27

B38r20o62n27i83s88l72a45v 65G48a86b66r12y49š 6405854650

Vám někdo brání jezdit autem? A nejsou to ve špičkách pracovních dnů i sami řidiči?? Víte, automobilismus už dosáhl takové úrovně, že si vlastně překáží sám sobě. A bude to horší. Nebo se Vám snad líbí ty dlouhé kolony, kde v 70 autech jede 80 lidí?

+1/−4
1.7.2014 10:28

M58i47l17o69š 69B71é75m 6474199272973

S kolonami u nás ve městě problém není. Spíš spousta dopravních omezení kolem náměstí, díky čemuž se centrum vylidňuje, obchodníci zavíraj kšefty a radnice tam tak může stěhovat "sociálně slabé".

+2/−1
1.7.2014 10:35

B38r38o78n66i27s29l94a33v 54G66a40b54r69y14š 6195264830

Cože? Takže tam, kam nemohou auta, považujete tuto oblast za "zabitou"?

+1/−7
1.7.2014 11:54

V61l33a15s69t41i39m47i64l 32W32a67i47c 8850793737707

Ano!

+1/0
4.7.2014 10:03

B74r17o36n68i30s49l81a54v 16G40a98b27r92y47š 6655604550

Aha, a jinak Vám to pálí na správném místě? V Praze na Staroměstském náměstí, Na Příkopě, na Andělu, na Náměstí Republiky nebo na Karlově mostě nejezdí auta. Je to zabitá oblast? V Pardubicích na Třídě Míru také nejezdí auta. Je to zabitá oblast?

0/0
4.7.2014 14:35

B91r84o84n22i37s95l98a41v 11G93a95b36r84y67š 6855654820

Mínuskáři se překonávají! Už dávají záporné hodnocení otázce.

0/0
4.7.2014 14:37

M94i96l82a57n 62N22o50v59á63k 2100395305705

Kdyby raděj vyřešil Spořilovskou spojku bez kamionů. To by byl ekologický počin.

+4/0
1.7.2014 8:15

T84o66m 17P91á93l93e88k 1571466209368

Stačilo z pouze dostavit pražský okruh kolem Běchovic a velké většině by se hodně ulevilo.

+3/0
1.7.2014 11:01

M37a29r54t84i27n 31H72o22r60ň19á52k 7681761972

Tak jak to tak čtu pode mnou, tak budu asi jediný kdo s tím souhlasí :) . Není to tak dávno co jsme se dusili na zastávkách a přechodech čmoudíky z ikarusů, karos, liazek, tater, avií, ify, barkasů a podobných vozidel. Smyslem je zlepšovat kvalitu života, to znamená i kvalitu vzduchu co dýcháme. Nebo vám kritikům snad přijde, že nemocných ze smogu z dopravy je málo?

+3/−9
1.7.2014 8:12

J38i72n43d61ř73i94c69h 21Š39k18o39p29e92k 4735911760355

mě přijde přehnané řešit emise  z osobáků, když pak jsou regiony, kde hodnoty prachu jsou překračovány naprosto běžně a nic s tím nelze dělat (např. Ostravsko)

+4/−1
1.7.2014 8:20

M57a85r55t29i43n 66H65o42r41ň37á26k 7681611422

v každém městě jsou prostě jiné "problémy" a jiné způsoby řešení

+1/−2
1.7.2014 8:23

J97i39n93d64ř31i54c94h 72Š25k66o26p88e46k 4555971380975

zákaz, resp. zpoplatnění je ten nejjednoduší. Ale nabídnout alternativy (záchytná parkoviště vč. napojení na MHD, obchvat města) je mnohem těžší, takže se lidi zkásnou a jede se dál..

+2/−1
1.7.2014 8:31

M30a83r83t93i82n 31H77o94r15ň77á29k 7411661532

Jelikož v praze už pár let nežiju tak netuším kolik a jak plný jsou záchytný parkoviště, ale vím, že v jiným městech zejí záchytný parkoviště prázdnotou, lidem je pohodlnější stát kolony v pohodlí svého vozu než v dešti s deštníkem trajdat v tom hustým provozu kor když jsou všude louže

+1/−1
1.7.2014 9:57
Foto

M51i77r75o41s88l98a18v 69Z31a39p83l69e87t12a54l 3307195448133

A kolik Ikarusů, Aviií, IF atd poslední dobou na silnici vydíte??? Úplně stačí to, že nová auta mají přísnější ekonormy, stará se postupně eliminují sama a jestli zůstane jedno staré auto ze sta, to už taková tragédie není, pořád je to 99% pokles.

+1/0
1.7.2014 8:48

M38a94r83t76i47n 25H18o25r69ň26á76k 7751411572

samozřejmě že je nevidím!!! Ale vidím plno jiných vyjetých 1,9TDi a 1,8TD a 1,3MPi a podobně.

+1/0
1.7.2014 9:59

K23a73r21e69l 23D18r38d88a 6604612547

Útok na ojetiny a starší vozy. Útok na sociálně slabší Pražany. Rozevírání nůžek, kdy v Praze bude moci žít především jen ten, kdo si to může ekonomicky dovolit.

  Rodí se tady skutečné opatření "pro lidi".

+6/−1
1.7.2014 7:03

J19i22n42d74ř50i84c67h 83Š37k37o57p66e11k 4375261790825

na druhou stranu, pokud tam nebude muset člověk kvůli jednání na úřadech, ať si Prahu třeba oplotí jako skanzen

0/−3
1.7.2014 7:33

J48i53n54d62ř52i21c74h 37Š42k59o94p35e73k 4495441320315

Další důkaz, že politici žijí mimo realitu. Až na veteránisty lidi nejezdí dobrovolně přestárlými auty.....

+1/0
1.7.2014 6:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.