Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stopka kvůli emisím. Felicie neprojedou od Hradu až po Strašnice

Za špínu v pražském ovzduší mohou ze čtyřiceti procent auta. Aby se v metropoli lépe dýchalo, chystá město zavedení takzvaných nízkoemisních zón, kdy z širšího centra vyžene auta starší roku 2000, případně 2001. Systém začne fungovat nejdřív koncem příštího roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D87a67v85i34d 21Z48a54h23r98a38d84n27í68č24e56k 3637347556561

Někdy je mi z tohohle státu zle. Kolik potkáváte felicií? Ty lidi opravdu tak moc chtějí čoudit, nebo prostě na lepší auto nemají? Nebo mají tak malý nájezd, že se jim měnit auto nevyplatí? Jako vždy je to jen další zdanění. Důchodce nebo chudší člověk  si prostě už k tomu doktorovi nedojede. Samozřejmě jak to projde, zavede se stop na EURO 3 atakdále. Styďte se zloději!

+1/0
15.7.2014 17:19

J77a27r84o52m42í59r 83N41o36v28o82t16n77ý 7469447471624

kapitalista vymýšlí jen hovadiny,parazit

0/0
2.7.2014 19:10

V42l28a93d64i62m92í65r 94H18o73l16ý 8334721786707

Další nádherný nápad a o důvod víc, proč volit TOP 09.

Konečně si budu moci koupit nové auto za peníze, které nemám, abych s ním mohl parkovat v květinkové zóně

HUDEČKU  a spol., jděte už se svými stupidními nápady tam, kam patříte!!!!

Na psychiatrické vyšetření, minimálně. ;-€

+2/0
2.7.2014 13:35

J76a30r74o61s20l49a10v 80Z77o88l69t81á72n 9208112215900

Tohle by neprošlo přes Ústavní soud (ve finále), neboť je to nerovný přístup (diskriminace) chudejch.

0/0
2.7.2014 11:47

M77a21r25c70e22l37a 82H62o32r59á76č64k74o67v29á 7947192363168

poněkud zavádějící nadpis.... moje felicie je rok výroby 2000, tudíž Euro 3. Nechápu, že si autor vybere ke kritice značku vozu, aniž si ověří dobu kdy se vyráběla Rv

+2/−2
1.7.2014 12:40

J69i23n72d11ř32i77c93h 82Š84k14o94p23e45k 4635141210815

r.v. je slušně zavádějící, mám r.v.2001 a bylo to euro 2

+1/0
1.7.2014 12:44

A11d58a60m 59K61r33u37m86l 1773312101344

Rok uvedení do provozu není rok, kdy ta Vaše sjela z linky, ale kdy model uvedla automobilka do provozu, tj. u Felicie 1995 po faceliftu 1998.

0/0
27.7.2014 11:14

K94a24r52e24l 90D83r84d18a 6974522687

Při praktikách Škodovky, kdy je koncern schopný pro Česko vyrábět podřadná auta, není toto ochrana před Škodovkou? Zavádění nízkoemisních zón je tlakem na výrobce, aby takové vozy i prodávali.

  To že plno ojetin v Česku nějaké Euro má, je díky zónám a nařízením v Rakousku a Německu. Nedivím se, když v textu uvádí, že nevyhoví Felicie a Octávky. Moje ojetina 22 let stará byla na tom ohledně ekologie roky lépe, než aktuálně vyráběné Škodovky.

  Je to sice nástroj s dopadem na mnohé české řidiče, ale cílem mohou být automobilky, kterým nedostatečná česká legislativa vyhovuje.

0/−4
1.7.2014 12:29

T89o58m 88P78á46l54e80k 1511396149258

A studovali odborníci, jaká auta, jakých ročníků v centru Prahy jezdí? V Praze jezdí odhadem 95% vozů s rokem výroby po 2005. Takze k cemu ty zony zavadet? To je zase tunel na znacky a taky nalepky, ktere zaplatime my..... 8-o;-€;-O

+5/−1
1.7.2014 10:58

L82u37k35á57š 18Š63l20e77h93o90f25e61r 1833799105979

Hudečka fakt nemusím, ale tohle je dobrý nápad. Za málo peněz snadný způsob jak omezit dopravu a ještě vylepšit ovzduší R^

+1/−9
1.7.2014 10:48

T91o48m 22P37á95l92e60k 1171906719738

Já ty peníze za stupidní nálepky, které nebudou levné (protože je bude vyrábět nějaká spřátelená firma s dominantním postavením) odmítám platit. RvRvRv

+2/0
1.7.2014 11:02

J47i18r40k76a 29B81a64š20í37k 3412638586367

Tak je neplat a jezdi metrem.

+2/−4
1.7.2014 11:32

J42i90ř94í 67T72ó27t61h 3739801529

Souhlasim, auta starší 14 let jsou odpad a ne auta. Mám Euro5 a za ECO jsme dali 80t. navíc .... a pak mám jet za starým Favoritem na vnitřní okruh ? A přidat starý Avia & spol..

+4/−15
1.7.2014 9:35

J58i77n69d93ř26i74c98h 75Š16k73o89p78e12k 4485391270545

ty budeš odborník ;-D, když jsi schopen tvrdit že všechna auta nad 14 let jsou odpad. Dej si pozor, aby tvé nové EURO 5 s ECO vydrželo bez velkých nákladů aspoň 2/3 toho, co auta, které označuješ za odpad :-)

+4/0
1.7.2014 9:59

J34a84k32u26b 40F96e70i92f87a47r 7849889426959

to máte jako ses 14 let starým mobilem. Taky si z něj zavoláte.... :-P

0/0
1.7.2014 20:58

Ř75e44h63o81ř 57V53l76a70s47á79k 2354724711966

Auta starší 14 let jsou prostě auta.

+3/0
1.7.2014 13:09

J81a91k15u81b 26F66e28i43f40a31r 7369619386959

Jsem zapřísáhlý odpůrce pošuků z Automatu a osla Hudečka, avšak se zavedením nízkoemisní zóny souhlasím. A nehledejme za tím ekologii, je to prostě de-facto jediný aplikovatelný způsob, jak omezit provoz v širším centru. Ano, jistě, nejlepším způsobem by bylo mýto, ale konstalaci tendr na mýto-pražský magistrát si dovedu jen těžko představit.

Na druhou stranu by se měli snažit o dokončení Pražského okruhu, otevření nezprovozněných sjezdů atd atd atd.

+1/−7
1.7.2014 9:16

K54a80r21e37l 30D84r57d81a 6354132757

Praha bude mít mýto, nízkoemisní zóny i parkovací zóny.

0/0
1.7.2014 12:33

K44a95m80i18l60a 77K59a71l96e31n90s65k92á 9826597787188

A proč tak razantně nedokáží radní postupovat s kamiony, které nemají odvahu vykázat ze sjezdu na Spořílově.!! Proč si nepospíší se stavbou okruhu?? To by pomohlo zdaleka nejvíc.

+5/−2
1.7.2014 8:54
Foto

M26i29r51o36s26l25a41v 51Z34a54p61l43e75t96a43l 3327565238903

ty kamiony mají mnohem nižší emise, než většina osobáků. U Euro5 odborníci tvrdili, že de fakto vypouští díky filrům čistčí vzduch než nasává. To že kamion kouří je jen sugesce kterou si sami vtloukáte do hlavy, je velký, musí zákonitě kouřit zatímcož moje felinka je malinká, tak nekouří....

+1/−5
1.7.2014 8:59

K82a47m59i23l74a 82K77a33l57e59n30s71k36á 9116967137268

A kolik myslíte, že kamionů má Euro 5? Tak 30% a ty které ho mají, tak dopravci posílají na cesty do Evropy a po ČR nechávají jezdit ty horší.

+2/0
1.7.2014 9:02
Foto

M85i56r92o68s63l91a28v 35Z35a27p45l86e24t67a58l 3607135658273

A 30% je málo? Navíc dnes už jezdí hodně vozů Euro6, po tuzemsku má 95% už Euro3 a z vlastné zkušenosti moc dobře vím, jak velký rozdíl je už mezi euro a třeba Euro2. Euro v zavřené dílně člověk skoro nepozná, Euro, to člověk vydržel tak minutu, dvě....

0/0
1.7.2014 9:09

J43i80n91d23ř50i41c62h 27Š76k93o41p71e49k 4945451290395

ale problém dopravy nejsou jen emise, ale i hluk. Krásně je to vidět na nerovných silnicích nebo v místech, kde jsou úmyslné retardéry

+1/0
1.7.2014 10:03

P36e44t88r 78G94a30b56r56i52e16l 8217715151134

Můj Ford Focus z roku 1999 s LPG bude mít zakázaný vjezd, i když je mnohem ekologičtější a s nižšími emisemi, než drtivá většina Dieselů. Navíc u Dieselů si lidi hromadně odstraňují filtry pevných částic. No, jde vidět, že v Prahe má někdo patent na skvělé nápady..Rv

+7/−1
1.7.2014 8:49

M76a50r93t46i97n 52H74o11r54ň22á60k 7641181582

změňte to,když je LPG osvobozeno od silniční daně, proč by mělo padat aj do zákazu vjezdu

0/0
1.7.2014 9:55

V32i13k25t73o72r 22Š41e72d38i82v53ý 8126951920936

- zlepšení lze dosáhnout zejména obměnou nákladních vozidel. Proto zakážeme vjezd osobákům a podstatné části nákladních dáme výjimku. 

- ti, kdo jezdí mnoho desítek tisíc kilometrů ročně, už dávno stará auta museli obměnit.Zakážu-li vjezd 10% EVIDOVANÝCH vozidel, nezmizí z centra 10% skutečně PROVOZOVANÝCH vozidel, zato určitě naštvu 10% majitelů.

+8/0
1.7.2014 8:45
Foto

M83i20r21o64s31l35a67v 71Z53a51p81l40e83t68a87l 3337825688903

Nákladní auta jsou průměrně staré tuším 9 let, oproti osobákům co mají 14 let. Nákladní auta se obměńují vcelku rychle, je to spotřební zboží a 10kamionů Euro5 má  stejné emise jako jediný 10let starý osobák. U výfuku kamionu už sem se roky nezakuckal, za některým osobákem ještě nedávno.

0/−2
1.7.2014 8:53
Foto

M48i92r83o18s56l40a39v 63Z19a30p18l25e97t72a14l 3617285758543

Naprosto zbytečné, jje to jen mrhání peňězy a jediný důvod proč se toto zavádí je, aby úředníci měli co dělat, zaměstná to stovky vyžírků na dlohé roky, MP měla další lovný rybník a výrobci značek a hlavně předražených samolepek lukrativní zakázky. 

Fakta jsou jasná, vozový park se omlazuje i bez vyhlášek, dnes se vymýšlí nízkoemisní zony kvůli 10%vozů, před 20lety tu bylo bez katalizátorů 99%vozů, úbytek je tedy naprosto zřejný. Ty vysokoemisní auta vymizí sama. A proto se taky musí vymýšlet další etapy "přitvrzování" atd... prostě hovadina. Kvůli jednomu důchodci ze sta, co si hýčká svou Felicii je to naprosto zbytečný humbuk a EKOTEROR.

+8/0
1.7.2014 8:45

B96r93o10n77i56s12l28a70v 58M42e54r23t64l77í23k 1332121441262

+1, ale ten pravopis :-) viz. https://cs.m.wiktionary.org/wiki/penĂ­ze

+1/0
1.7.2014 22:31

M36a55r74t93i37n 17H44o30r73ň25á84k 7951831712

V ČR je pohyb autem prostě takový fenomén, bez kterého nemůže většina být.

+1/−10
1.7.2014 8:17

M63i92l46o51š 98B83é40m 6104389202923

Mnohem větší fenomén je to těm lidem znesnadnit. Za jejich vlastní peníze a pro jejich vlastní dobro, pochopitelně.

+11/−1
1.7.2014 8:24

M59a87r62t12i43n 94H89o37r25ň41á37k 7691471352

sorry ale vidím to úplně jinak, váš názor vám vymlouvat nebudu

+1/−3
1.7.2014 8:27
Foto

B82r28o93n83i49s84l26a68v 27G80a15b58r40y64š 2912269521

Vám někdo brání jezdit autem? A nejsou to ve špičkách pracovních dnů i sami řidiči?? Víte, automobilismus už dosáhl takové úrovně, že si vlastně překáží sám sobě. A bude to horší. Nebo se Vám snad líbí ty dlouhé kolony, kde v 70 autech jede 80 lidí?

+1/−4
1.7.2014 10:28

M25i74l65o26š 24B83é42m 6204229512103

S kolonami u nás ve městě problém není. Spíš spousta dopravních omezení kolem náměstí, díky čemuž se centrum vylidňuje, obchodníci zavíraj kšefty a radnice tam tak může stěhovat "sociálně slabé".

+2/−1
1.7.2014 10:35
Foto

B92r44o48n60i19s81l61a57v 57G80a43b36r52y74š 2702939831

Cože? Takže tam, kam nemohou auta, považujete tuto oblast za "zabitou"?

+1/−7
1.7.2014 11:54

V61l88a40s95t59i48m20i27l 31W60a26i12c 8790983177737

Ano!

+1/0
4.7.2014 10:03
Foto

B14r27o26n87i69s20l78a55v 20G64a93b67r92y32š 2892719191

Aha, a jinak Vám to pálí na správném místě? V Praze na Staroměstském náměstí, Na Příkopě, na Andělu, na Náměstí Republiky nebo na Karlově mostě nejezdí auta. Je to zabitá oblast? V Pardubicích na Třídě Míru také nejezdí auta. Je to zabitá oblast?

0/0
4.7.2014 14:35
Foto

B70r26o38n89i21s61l47a88v 22G97a64b39r96y40š 2772639371

Mínuskáři se překonávají! Už dávají záporné hodnocení otázce.

0/0
4.7.2014 14:37

M44i10l66a76n 66N73o28v30á27k 2130385555325

Kdyby raděj vyřešil Spořilovskou spojku bez kamionů. To by byl ekologický počin.

+4/0
1.7.2014 8:15

T63o66m 93P22á18l88e46k 1571746369158

Stačilo z pouze dostavit pražský okruh kolem Běchovic a velké většině by se hodně ulevilo.

+3/0
1.7.2014 11:01

M35a32r31t66i57n 54H35o96r36ň24á67k 7621361182

Tak jak to tak čtu pode mnou, tak budu asi jediný kdo s tím souhlasí :) . Není to tak dávno co jsme se dusili na zastávkách a přechodech čmoudíky z ikarusů, karos, liazek, tater, avií, ify, barkasů a podobných vozidel. Smyslem je zlepšovat kvalitu života, to znamená i kvalitu vzduchu co dýcháme. Nebo vám kritikům snad přijde, že nemocných ze smogu z dopravy je málo?

+3/−9
1.7.2014 8:12

J13i49n70d25ř91i40c30h 84Š83k52o42p75e39k 4465651550475

mě přijde přehnané řešit emise  z osobáků, když pak jsou regiony, kde hodnoty prachu jsou překračovány naprosto běžně a nic s tím nelze dělat (např. Ostravsko)

+4/−1
1.7.2014 8:20

M97a52r91t49i61n 47H95o98r59ň54á82k 7301341362

v každém městě jsou prostě jiné "problémy" a jiné způsoby řešení

+1/−2
1.7.2014 8:23

J51i35n59d80ř80i42c18h 13Š21k23o93p11e45k 4815151220585

zákaz, resp. zpoplatnění je ten nejjednoduší. Ale nabídnout alternativy (záchytná parkoviště vč. napojení na MHD, obchvat města) je mnohem těžší, takže se lidi zkásnou a jede se dál..

+2/−1
1.7.2014 8:31

M67a89r57t22i24n 38H65o21r98ň19á76k 7941411692

Jelikož v praze už pár let nežiju tak netuším kolik a jak plný jsou záchytný parkoviště, ale vím, že v jiným městech zejí záchytný parkoviště prázdnotou, lidem je pohodlnější stát kolony v pohodlí svého vozu než v dešti s deštníkem trajdat v tom hustým provozu kor když jsou všude louže

+1/−1
1.7.2014 9:57
Foto

M39i10r31o17s48l86a20v 16Z73a65p64l44e87t38a48l 3537935628763

A kolik Ikarusů, Aviií, IF atd poslední dobou na silnici vydíte??? Úplně stačí to, že nová auta mají přísnější ekonormy, stará se postupně eliminují sama a jestli zůstane jedno staré auto ze sta, to už taková tragédie není, pořád je to 99% pokles.

+1/0
1.7.2014 8:48

M49a69r70t66i46n 92H23o44r52ň24á31k 7181931432

samozřejmě že je nevidím!!! Ale vidím plno jiných vyjetých 1,9TDi a 1,8TD a 1,3MPi a podobně.

+1/0
1.7.2014 9:59

K27a62r41e16l 81D82r14d20a 6794782517

Útok na ojetiny a starší vozy. Útok na sociálně slabší Pražany. Rozevírání nůžek, kdy v Praze bude moci žít především jen ten, kdo si to může ekonomicky dovolit.

  Rodí se tady skutečné opatření "pro lidi".

+6/−1
1.7.2014 7:03

J47i57n72d30ř33i70c69h 33Š11k77o91p89e40k 4605501120935

na druhou stranu, pokud tam nebude muset člověk kvůli jednání na úřadech, ať si Prahu třeba oplotí jako skanzen

0/−3
1.7.2014 7:33

J95i71n30d50ř42i36c92h 93Š31k89o62p56e94k 4655651590865

Další důkaz, že politici žijí mimo realitu. Až na veteránisty lidi nejezdí dobrovolně přestárlými auty.....

+1/0
1.7.2014 6:53







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.