Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tak to bude za korunu. Před 100 lety dali pražští revizoři první pokutu

Přesně před sto lety, 1. července 1914, udělili revizoři v pražských tramvajích první pokutu. Tehdy to byla přesně jedna koruna. Do té doby celých 17 let přitom revizoři působili především jako netrestající kontroloři. Když někoho chytili bez jízdenky, prostě mu ji bez přirážky prodali.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a73r25a 67Š34e16d76a 7759775389541

Všude je korupce,byla,je a bude.Jako normální občas si koupím jízdenku a neřeším nic ostatního,nemá to cenu a jako občan nic nezmůžu.Jízda na černo se mi nevyplatí.;-)

0/0
1.7.2014 21:17

P73e35t51r 91S64k40o48u87p43ý 7670424836202

mám auto ( sportovní ) hromadnou dopravu nepoužívám

0/−1
1.7.2014 17:30

J19i89ř20í 82H84u19d84e93c 4972941709882

Díky za info

+2/0
1.7.2014 20:56

K68a50r45e84l 40D29r21d13a 6384342107

Minule tady někdo nadhodil Prague Card. Soukromá turistická karta, u které má turista jízdné pražskou MHD zdarma. Resp. karta je pěkně drahá a má zajistit zvýhodněné vstupy do pražských památek. Pokud si návštěvu dobře naplánujete, můžete na vstupném ušetřit. Jinak je to jen pěkně předražená legitka.

  Nevíte jak se fakticky využívá? Přijde mi, že je obtížné ji plně využít, aby turista na nějakou slevu vůbec dosáhl. Nečekám, že je jednotlivý prodej karet velký. Pokud ale cestovka dobře zorganizuje návštěvu Prahy, může mít tato karta velký význam. Jinými slovy, šikovná cestovka dostává bonus od Prahy na vyrobení "nízkonákladového" zájezdu.

  Na YouTube je návod, jak kartu recyklovat a Prahu obrat jak o jízdné, tak o vstupné. Jako šikovná cestovka, při recyklaci karet celého zájezdu, protočím pravidelně 60 turistů Prahou zcela zdarma a tisícové zisky beru do vlastní kapsy. Praha je tak štědrým městem! Zdalipak na takové úniky nějací revizoři vůbec dohlédnou? Zatím mi tady nikdo z DPP neodpověděl. ;-D

0/−1
1.7.2014 17:21

K42a81r18e94l 64D51r14d35a 6214892147

Jeden autobus turistů, co projde Prahou načerno, může představovat 70 - 110 tis. Kč zisku do vlastní kapsy na úkor zisku Prahy. Tak trochu mi takový vývar staví snažení revizorů na hlavu. 

  Nevím jak moc maluji čerty na zeď? Třeba jde o novou a dobře fungující službu, jejíž možnost zneužití je nízká. Video o propagaci karty vidělo již 10 lidí. Manažeři Prahy a karty tam uvádí, že turistům s kartou odpadne mj. nepřehledný a problematický nákup jízdenek pro pražskou MHD. ;-D 

  Video o recyklaci karty viděly necelé 3000 lidí a radí si, aby video rychle zmizelo a možnost recyklace se stala informací jen pro zasvěcené. ;-D

0/0
1.7.2014 17:45

K58a43r95e93l 89D67r53d59a 6754392807

Jen mě napadá, že je to příspěvek do diskuse o ceně Opencard, jak je předražená a jak by to jiná firma zvládla lépe a mnohem levněji. Nyní je tady Prague Card a lze srovnávat. ;-)

0/0
1.7.2014 22:49

K12a95r88e13l 13D12r47d30a 6794802847

Jak vyrobit zloděje? No přece zavedením kontrol a pokut! ;-D

   Pražská MHD je silně dotovaná. Proč ji nedotovat o 20% více a zrušit jízdné pro Pražany zcela? Jízdné je jen ekonomickou perličkou na dortu. Stačila by pražská OpenCard, která by opravňovala držitele jezdit zdarma. Určitě by se našly třeba ekologické a sociální důvody takového opatření.

  O to víc bych se soustředil na výběr jízdného od turistů a návštěvníků. počítám, že takový systém by byl přínosný, mnohem levnější na provoz a snížil by logicky počet černých pasažérů.

  Resp. jaký smysl má vytvořit virtuální poplatek nehradící cenu služby a hrát si na soukromý "výchovný orgán", který trestá "virtuální zloděje", kteří tak jako tak 3/4 jízdného fakticky uhradili ze svých daní? Vcelku samolibý a samozvaný Kocourkov.

  Jinak mi přijde, že současný systém černé pasažéry úmyslně generuje. Pročpak nemají studenti a senioři možnost koupit si lítačku na 12 měsíců? Pročpak se drží takové cenové rozdíly jízdenky oproti lítačce? Pročpak Praha nenabízí stejnou dotaci Pražanům jezdícím MHD nahodile? (Praha by samozřejmě dotovala i mnoho mimopražských - studentů, Středočechů... Jenže na to také dostává největší díl na hlavu ze státního rozpočtu oproti jiným městům. A nejen Praha, ale i Brno, Plzeň, Ostrava.)

0/−3
1.7.2014 17:00

K88a77r11e75l 23D29r51d93a 6694592987

Pražan pomocí kuponu dosahuje na celodenní jízdné v ceně 13-20 Kč. Již jen rozdíly cen mezi kupony jsou nemorální, nemorální jsou rozdílné ceny jízdného na kupony a jízdenky. Chybí tady jízdenka Pražana kolem 10 Kč a celodenní jízdenka Pražana kolem 20 Kč. Což by pomohlo náhodně jezdícím Pražanům a řidičům.

0/−1
2.7.2014 6:09

K63a91r11e88l 46D38r53d59a 6784582707

Krásná představa, jak za zlatých starých časů pokuty neexistovaly a lidé se k sobě chovali slušně. Až na to, že Miladu Horákovou vykoply z gymnázia, když se v roce 1918 účastnila coby studentka protiválečné demonstrace. Podobně se vedlo studentům, co hráli fotbal... On možná bez TV věděl každý o každém všechno, a taková černá jízda pro státního zaměstnance sice neznamenala pokutu, ale ztrátu zaměstnání, postavení, příjmu, rodiny a konec pod mostem mezi bezdomovci. ;-D

0/−1
1.7.2014 16:35

J61a78n 22M15u61c48h11a 8869896192336

proč mi to mažete? revizoři skutečně jsou póvl ;-)

0/−12
1.7.2014 14:23

T72i53b28o92r 23V53i34z17v80a68r30y 9124414963115

A taky zedníci, pokladní, pošťáci...

+1/0
1.7.2014 14:35

J24a65n 18M76u30c11h36a 8289256312636

ti ne :-) spíš bych do výčtu zařadil městskou policii, exekutory apod. to jsou povolání, na který člověk prostě musí mít pajšl ;-D

0/0
1.7.2014 14:55

I66v13a91n 81J68i89r39e28š 6573702531258

Když někdo nenávidí policistu, revizora, soudce tak je evidentní, že musí být podvodník, zloděj, psychopat.

+5/0
1.7.2014 16:21

J10a35n 70M76u11c40h75a 8799186602346

takhle jednoduché to v životě opravdu není ;-)

0/0
2.7.2014 14:47

K45a78r23e88l 31D46r35d12a 6704592457

R^ Povedl se Vám pod výsledkem minus vyrobit přehled revizorů na zdejší diskusi. ;-D

0/−1
1.7.2014 22:54

J58a26n 84M54u82c10h16a 8779566132546

;-DR^

0/0
2.7.2014 14:46

P10e17t80r31a 68N81o64v64á67k65o87v24á 7788626774388

A kde je zmíněn Gustav Anděl???

+2/0
1.7.2014 13:47

L80u33k84á46š 93N90o86v18á26k 1250755450605

Mě by jen zajímalo, kam se všechny ty peníze vytrácejí? Nejen že MHD mají Veliké příjmy z prodeje jízdenek a tramvajenek, ale ještě dostávají dotace od státu několik miliard (např. Pražská mhd) Takže abych to schrnul. Stát (my) dáváme dotace (daně) na MHD + nás nutí kupovat jízdenky. Když jízdenku nemáte zaplatíte až o 75x více než za jízdenku. Posledně co jsem zaregistroval tak dotace pro DPP činila cca 9 miliard korun. Jde pouze o zlodějnu a snahu vydělat na lidech. Nějaký revizor je nejvíc zbytečný povolání. Normální člověk by takovou práci nemohl dělat...

+2/−5
1.7.2014 11:24

R35a41d83e16k 22N93e97u31m83a39n38n 5212362738705

1) ty dotace jsou snad 2x vyšší než příjem z jízdenek

2) zbytečné povolání? Vždyť by nikdo neplatil. Nepřeskočilo ti?

+3/0
1.7.2014 12:16
Foto

V12o15j90t15e70c97h 96B33a28r17t16a26k 6924233513660

Revizor je důležité povolání v přepravním systému, Zbytečné nastane až zase v tramvaji a metru začnou jezdit průvodčí. Absolutně nechci potkat revizora v metru ale když už ho potkám chovám se vždy solidně a nikdy se nechovám vudči němu nepříjemně už jen z toho že bych se v jeho pozici nedokázal ani představit

+3/0
1.7.2014 12:42

V87á28c16l39a55v 40J72o50n82á40š 8852953922563

Vudci?

0/0
1.7.2014 18:34

R35o66m26a26n 16K21o33n70e73č61n38ý 4174658973

Nevim kde jste ty cisla vzal,ale popisu treba brno-jelikoz vse kolem brna,blansko,skoro cela jizni morava atd patri pod kordis-idsjmk,tak vsechny penize z prodeje jizdenek,salinkart jdou k nim,a ty to dale rozdavaji.Dale se na jizni morave,podileji vsechny obce,kam jezdi prve idsjmk.Ano Brno na saliny,busy ci trojejbusy dostava nekolik milionu od magistratu Brna.Takze pokud nebude.Nevim tedy jak je to v Praze,ale kdyz mate svoje slqvny opencard,tak by jste spis meli nadavat na lidi co stoji v cele prazske radnice

+1/0
1.7.2014 13:12

T15o77m14á18š 42K72u49c91h29a43ř 3257711418501

Tzv. smluvní pokuta, či přirážka k jízdnému, která z 20 Kč udělá např. 800 Kč  mi přijde přehnaná. Přesněji řečeno, pokud je dotyčný chycen opakovaně a je tak jasné, že jezdí bezplatně úmyslně, nemám s tím problém, ale pokud se to stane poprvé, tak se jedná o prkotinu, spíše jen o zapomenutí či ztrátu a pokutovat dotyčného cca 40 násobkem jízdného mi přijde nepřiměřené.

Jde o to, že nikde jide to takto nefunguje. Zkuste si představit, že by všichni chycení zloději a tuneláři museli zapaltit 40 násobek škody.. :-) Krásná představa, leč nereálná. A tam je přitom na rozdíl od pasažéra bez jízdenky prokázán úmysl..

(Nečekám souhlas, je mi jasné, že většina zde bude především šít do notorických černých pasažérů.)

+4/0
1.7.2014 11:24

P39e70t81r 48R10e76m16e39š 5421275542

Já souhlasím, i když nejsem černý pasažér, vlastně žádný, poněvadž hromadné dopravní prostředky nevyužívám. Přesto souhlasím s tím co píše Tomáš. Takový násobek pokuty bych souhlasil u recidivistu, a ne u prvního prohřešku.

+2/−1
1.7.2014 11:40
Foto

V74o45j15t35e77c62h 30B16a42r47t81a11k 6444783823480

Pokud průkaz zapomenete je pokuta pouze 50 kč. Problém nastane když vám průkaz ukradnou i s peněženkou. nejen že jste přišli o vše ješte na vás vitáhnou 1500 za to že nemáte jízdní doklad

+3/0
1.7.2014 12:25

R43o49m37a77n 93K25o66n77e37č11n13ý 4394328473

Pokud treba salinkartu zapomenete muzete do tri dnu zaplatit pouze 50kc v Brne,pokud se na to vykasle tak uz plati trosku vic

+2/0
1.7.2014 13:14

P74e42t76r95a 66N14o26v14á44k46o18v64á 7498116274758

Já vám rozumím. Taky mi přijde jko nesmysl, aby někdo, komu skončila roční a zapomněl si koupit novou, nebo se potřebuje nutně posunout o pár stanic, protože ztratil doklady a domů to není nejblíž, platil za jeden úlet 40násobek. Nicméně pak jsou zase lidé, kteří se spoléhají na to, že když je revizor chytí 5x do roka, tak je to levnější než koupit si roční šalinkartu.

A tyto dva druhy se těžko rozlišují.

+2/0
1.7.2014 13:51

V71á60c59l77a20v 14J72o69n80á59š 8772363972753

Muže si koupit lístek na jednu jízdu...

0/0
1.7.2014 18:35

J59a90n 83S93p71á49l33e47n21ý 4777313391147

Logicky - čím nižší pokuta, tím více černých pasažérů.

0/0
2.7.2014 1:08

M90a68r38t75i64n 59Š61t39r51o79s 4539377700688

Co se týče pokuty, řekl bych, že pokud člověk jezdí metrem denně do práce a zpět (plus další přesuny v rámci práce nebo po práci) přes centrum města, tak je kontrolován několikrát měsíčně, já mám dojem, že snad i několikrát týdně. Za měsíc bych zaplatil na pokutách víc, než kolik stojí celoroční kupón. Jiná věc jsou ale nějaké okrajové busové linky jezdící jednou za hodinu třeba v neděli večer, když jedete pár stanic, to se jízda na černo podle mě bohužel vyplatí.

+1/0
1.7.2014 11:14

O16n25d17ř35e88j 15H68a85n27s79l54í39k 9776510336484

No, od zavedeni elektronickych jizdenek na opencard by urcite bylo mozne informovat predem emailem nebo sms, ze se blizi konec platnosti jizdenky. Naklady na zavedeni prakticky zadne. Jenze to by to nekoho muselo napadnout.

Jenze v DPP to nikoho nezajima. Osobne mam vzdycky problem vubec najit, kde se vstupuje do online obchodu. Cely jejich web je beznadejne zastaraly a neprehledny.

+4/0
1.7.2014 10:48

L80a56d80i98s81l11a51v 82V23o76n46d46r17á21č39e66k 5116799268312

S tím naprosto souhlasím. Při nákupu jízdného mi přijdou 3 nebo 4 e-maily - jeden mail při blížícím se konci platnosti by neměl být problém. Možná s tím nesouhlasily odbory revizorů (to samozřejmě nemyslím vážně). :-)

Vstup do online obchodu je malý odkaz "zde" uprostřed textu, to je naprosto nepochopitelné. To, že nákup jízdného má odhadem (a nemyslím si, že přehnaným) 15 kroků včetně Captcha, je ve srovnání s běžnými e-shopy opravdu úsměvné.

+2/0
1.7.2014 11:08

P14e51t41r 33V45e14s50e57l30ý 2359818193156

U nás to funguje, že pokud jezdíte přes Odisku, tak vám chodí upozornění na konec platnosti

+1/0
1.7.2014 13:18

J96i55r70i 85C15e73e 5335221222688

V současné době je to v Pražské MHD tak, že pokud člověk platí cestovné, podílí se na výnosech organizovaného zločinu. Pokud neplatí, porušuje smluvní podmínky přepravního řádu MHD vydaného DPHMP.

Teď mi řekněte, jaký delikt má vyšší společenskou nebezpečnost...

+1/−2
1.7.2014 10:31

L77u16k49e 87V37o96j34t12ě43c38h 7243565620777

můžete jezdit autem, na skůtru, na jízdním kole nebo chodit pěšky :-)

+6/0
1.7.2014 10:55

J59a92n 62B86r94a36b40e14n22e42c 6205396937219

jo a toho krtka zase zasypem....

0/0
1.7.2014 14:33
Foto

J56a80n 39W28o63l23p35r44e18c42h96t 2845844137682

Pěkný historický článek. Taková novinařina se mi líbí. Co se jinak týká pražské hromadné dopravy jsem velmi spokojen a rád poctivě zaplatím. S revizory jsem nikdy problém neměl.

+10/0
1.7.2014 10:12

F69r81a97n17t18i55š80e69k 34B27e42r90d73a 5932176769971

Já jel nedávno busem č.124 z Podolí do Vršovic a bylo to kolem poledního a v buse nás mohlo být tak maximálně deset. Cestou přistoupili revizoři a měli doslova žně. Vykostili sedm lidí. Nejrůznějšího věku i z různých sociálních skupin. Já měl sms jízdenku a ke mně už ani nedošli.

Vystupoval jsem na stejné zastávce jako oni a říkám jim: "Tak dneska vyděláno."

A jeden z nich povídá: "To my jdeme najisto. Správná linka, správná denní doba a pokaždé dáme alespoň jednoho....."

+7/0
1.7.2014 9:51

Š13i23m54o62n 98P94o92k48o51r24n84y 6309892191502

Už 8 let jezdím poctivě na tramvajenky, přesto se mi několikrát stalo, že mikonec platnosti utek o pár dní a jako na potvoru mě kontroloval revizor. Platilsem plnou částku pokuty. Přijde mi to jako dost absurdní chování vůčizákazníkům. Nemohl by dopravní podnik postupovat v podobných případech jinak?

Například, pokud DP z elektronických záznamů vidí,že za poslední 3 roky mátejízdné vždy poctivě placené, je jasné, že se nejste černý pasažér, který byjezdil načerno programově. V podobných případech by měl onen zapomnětlivecdostat třeba nižší formu pokuty, či pokud by si ještě ten den zaplatiltramvajenku, mohla by mu být pokuta snížena na nějakou symbolickou částku.

To by mi přišlo jako fér jednání k lidem, kteří se nepokouší přečůrat systém,ale jen se jim občas povede zapomenout.

+22/−1
1.7.2014 9:49
Foto

P37a44v51e59l 22P32e84c64h 9758201146117

Bohužel, jde hlavně o vybírání pokut. Proto je nejvíc revizorů právě vždy dva tři dny po konci měsíce, když přestanou staré tramvajenky platit.

Přijde mi to stejné jako proklínané měření rychlosti těsně na hranici města atp.

+4/0
1.7.2014 10:18

F31i32l60i50p 10G65a98l80a71š 2577167704868

Nedá se jinak než souhlasit, ale proč by měli něco dělat pro své zákazníky když se na nich dá takhle v podstatě vydělat dvakrát i víckrát, protože občas má dotyčný smůlu a chytnou ho ve vagónu metra, na nejbližší stanici vystoupí kde ho znovu zkontrolují a zase mu napálí pokutu a pak si teprve nebožák s pokutou na 3 000 konečně koupí tramvajenku třeba za 1 500. Závěrečné skóre: DP +4500; zákazník -4500, +++nenávist k DP .

+1/−4
1.7.2014 12:20

J15a67n 65M40o95h49y44l17a 6902639399511

Když vystoupíte a kontrolují vás znova, ukážete papír z předchozí kontroly a nikdo vám nic dalšího nenapaří.

+4/0
1.7.2014 12:42

F56i63l74i27p 57G78a52l93a93š 2717267904738

Hmm..tak to jsme potkali v prosinci lonskeho rpku asi jineho revizora.

0/0
1.7.2014 15:29

J83a63n 89M38o78h78y37l79a 6722179639281

No, pokud jste zapomněl za pár let hned několikrát, pak asi nebudete obvyklý zapomětlivec, ale solidní sklerotik nebo si na to prostě ani přes několikanásobnou zkušenost nedáváte pozor, takže mi jako vhodný příklad moc nepřijdete.;-D Jinak pro někoho, kdo jen zapomněl lítačku doma ty pravidla měkká jsou.

0/−1
1.7.2014 12:42
Foto

V34o78j69t68e92c39h 68B30a97r53t11a33k 6624243783630

Je to jednoduchá jsem poctivý pracující člověk. Denně jsem dojížděl do práce MHD. pak nás donutili koupit si opencard. Tu jsem se rozhodl že takhle to dál nejde. Nebudu z donucení obětí nějakého zmetka co si chtěl koupit novou jachtu a tak udělal tenhle podvod. Od zavedení opencard  jezdím na černou případně na jízdenku za. Myslím na to jak správně jet a zda se mi vyplatí koupit si jízdenku za 24 kč nebo to vzít na černo. Dřív jsem platil 4800 za rok. Teď i s pokutama (ty platím na místě bez vydání OP) nezaplatím víc jak 3000 za rok. Bohužel DPP je to jen a jen tvůj problém že ti jsou lidi ukradený a jde vám o vaše kapsi. Opravdu jsem podstivý a pokud je někdo podstivý ke mě nemám problém dodržet řád a pravidla. Chcete mě podělávat budu podělávat i já vás

+2/−18
1.7.2014 9:34

J91a43n 51K74r66k 1211847543782

pokud jezdite na cerno, tak nejste poctivy clovek. Bez ohlededu na to, co si myslite o opencard (a i kdyz mate pravdu), tak vyuzivate sluzbu, za kterou poskytovatel vybira nejake penize a vy jste se rozhodl podvadet a sluzby vyuzivat zdarma.

+21/−1
1.7.2014 9:37
Foto

V22o83j11t70e82c56h 21B97a32r98t81a35k 6104413563690

A oni nás nepodvádí? Když nás nutí koupit si opencard ?

0/−7
1.7.2014 12:11
Foto

V74o40j62t65e74c63h 98B73a14r80t72a21k 6534663663840

Netvrdím že v tomto případě nepodvádím. Plně s vámi souhlasím plně podvádím, ale jde o to. Je podle vás morální zadostiučinění když je Zloděj okraden jiným Zlodějem?  Já si myslím že jo. Pravda abych nějak odčinil tento zlý skutek měl bych oněch 1000 kč za rok co vydělám tím že okrádám zloděje někam věnovat a  to rozhodně dělám. kdo z vás dá na dobročiné učely 100 kč měsíčně. Většina kolem lidí kteří prosí o peníze na slepecké psy projde a dělá slepého. vždy jsem jim přispěl alespoň pár korunama. no a co že z mé stokoruny jde 50kč na lidi co řídí tuto organizaci 20 na ten dárek co mi nabízejí a 10 na ty brigádníky a jen 20 na slepecké psy. pořád lepší než když z mé 100 koruny jde 60 korun na vilu řiditele DPP 30 na porche řiditele firmy zařizující kartu  a 5 na dovolenou sekretářky šefa firma a 5 na odstupné minulého šéfa a všechny ty řidíče, udržbáře, techniky, dozorcí stanic, revizory, opravu strojů provoz atd. musí doplácet město a stát.

+1/−6
1.7.2014 12:37

P24a24t27r84i29k 36Z69i53m22a 2637907792807

Možná jste "podstivý", ale rozhodně nejste "poctivý".

+8/−1
1.7.2014 9:39

M50i91l11o94š 14Ž90a80t32e87č14k57a 9836377662

Urcite nejste poctivy clovek a klidne Vam preju pokutu dvakrat denne

+5/−1
1.7.2014 10:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.